abonnement Unibet Coolblue
pi_129573714
Mijn laatste post:

quote:
Misschien weet iemand hier dat, ik vraag me af of er een stoeltje is voor mijn oudste (4 jaar) waarin nog eigen gordeltjes zitten, dus dat je niet met de autogordel vastzit.
Ik kan zelf niet helemaal wijs uit wat nou de beste optie is.
We hebben een oldtimer die we af en toe gebruiken, maar dat zitten geen gordels in. We maken de stoeltjes nu vast met spanbanden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_129573812
Hier staat een en ander, ook uitgelegd over groep 2 en 3 en het verschil (geïntegreerde gordels of autogordels).
http://www.autostoeltjes.(...)den-tot-11-jaar.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129573932
Super, dank je wel, ik zag het echt niet meer! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_129689141
Het is ook nogal een hele toestand om iets te vinden, vind ik :D
Is het gelukt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129689637
Ik zie dit topic omhoog komen dus van mij ook een vraag.
Ik hoor steeds meer verhalen over de autostoeltjes en dat kinderen daarin voortaan achterwaarts in vervoerd moeten worden.
Hoe zit dit nou precies en is dit ook een verplichting? Lijkt me lullig als je net een stoel gekocht hebt en de regelgeving veranderd.

Oh, en het topicnummer klopt niet :+
pi_129689725
Die regelgeving komt er inderdaad aan, maar gelukkig is er een overgangsperiode waarin de nieuwe en de huidige regels gelden. En er blijven ook uitzonderingen mogelijk, want niet iedereen heeft isofix bijvoorbeeld.
Het valt mij eigenlijk vooral op dat de overheid er nog zo weinig mee doet. Geen folders, spotjes etc.
Ze zijn er zelf ook nogal vaag over ' in de loop van 2013'
Rijksoverheid
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_129691928
Dat is inderdaad wel heel vaag zeg :o
pi_130858648
Vandaag ben ik gaan kijken naar autostoeltjes, maar ik twijfel!!
Het gaat nu tussen:

Römer king plus
Maxi Cosi Tobi
Maxi Cosi Axiss.

Iemand die ervaringen wil delen??
Axiss komt overigens iets minder goed uit de test, maar is dan weer praktischer omdat hij naar de zijkant kan draaien.
pi_130858925
Wij hebben een axiss en vinden m echt ideaal. Met name als M in slaap is gevallen kun je hem dan makkelijker uit het stoeltje plukken en is de kans iets groter dat hij doorslaapt op je schouder en in bed. Het erin en eruit zetten is gewoon supermakkelijk. Nadeel vind ik dat de gordels niet open blijven staan. Je kunt ze wel achter de inkepingen in de stoel stoppen maar als je dat bij eruit halen bent vergeten zet je hem (haar natuurlijk in jouw geval) dus op de riempjes en moet je ze even eronder vandaan pulken. Niet onoverkomelijk maar wel een nadeel.

In de andere auto hebben we een Tobi en dat is ook een prima stoel. Handige daarbij is dat de gordels open blijven staan, nooit onder kind vandaan pulken dus. Nadeel is dat je hem iets lastiger erin zet, zeker als je het gemak van een axiss gewend bent.

Nou ja, samengevat: beide prima stoelen, als ik zelf opnieuw voor een van beide moest kiezen koos ik de axiss.
pi_130858938
Oh Kwisted ik ga heel lui jou volgen... Ik ben hier zo slecht in, vond het ook al zo erg met kinderwagens. Jij zoekt er ook een voor auto zonder isofix toch?
pi_130859190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:13 schreef Kwisted het volgende:
Vandaag ben ik gaan kijken naar autostoeltjes, maar ik twijfel!!
Het gaat nu tussen:

Römer king plus
Maxi Cosi Tobi
Maxi Cosi Axiss.

Iemand die ervaringen wil delen??
Axiss komt overigens iets minder goed uit de test, maar is dan weer praktischer omdat hij naar de zijkant kan draaien.
Wij zijn/waren groot fan van de Tobi! Beide dames hebben erin gezeten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130859243
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Kwisted ik ga heel lui jou volgen... Ik ben hier zo slecht in, vond het ook al zo erg met kinderwagens. Jij zoekt er ook een voor auto zonder isofix toch?
Yep!
Vandaag even naar de babypark geweest en heb daar wel een heel fijn advies gehad. Ik vind de site van de anwb trouwens ook wel heel erg handig
http://www.anwb.nl/bestan(...)7-2008-2009-2010.pdf

Isofix is wel veiliger, maar dat kunnen wij helaas niet. En achteruit rijden kan nog wel even duren volgens hun. Dat is nóg veiliger, maar maakt de huidige stoeltjes niet minder veilig dan ze al waren.

Nu nog kiezen tussen deze 3!
pi_130859298
Hier ook een Tobi in mijn auto en ik vind het een prima stoel. Ook in en uittillen terwijl ze slaapt lukt prima. Enige nadeel vind ik gebrek aan ligstand (of hij is er wel, maar ik krijg hem er niet in.. 2ehandsje zonder beschrijving en ook niet echt noodzaak om te zoeken)... Mijn man heeft een Pearl en die vind ik ook heel prettig. Maar da;s meer omdat het de enige was die op de family fix base kon...

Ik wacht met smart op de mama-mazzeldagen van Prenatal in de hoop dan de volgende stoelen met wat korting te kunnen kopen ;)
pi_130859370
Tobi heeft wel een ligstand lijnloos! De handgreep onderaan de stoel indrukken en dan omhoog trekken
pi_130859493
Ja, dat krijg ik dus niet voor mekaar :+ Maar wellicht doe ik het niet goed... zoals ik schreef, er is ook niet echt noodzaak... mevrouw kan iook heel goed zittend slapen :D
pi_130859556
O haha! Bij ons gaat dat ook erg zwaar ja, is ook een tweedehandsje :) gelukkig niet zo noodzakelijk dus!
pi_130859564
Wat ik nu weet is:

Römer is het best getest van deze 3. Weegt het minst. Is makkelijk in de auto te bevestigen. Bijv. handig als je het stoeltje vaker wil overplaatsen naar n andere auto. Iets bredere stoel, voor 'stevigere' kindjes


Maxi Cosi Tobi is ook heel goed getest. Weegt iets meer. Gordels blijven openstaan, wat handig is. Maar schijnbaar kunnen kindjes dan iets makkelijker hun armpjes daaruit los wringen als je ze niet goed aantrekt. Kindjes zitten hoger, waardoor ze meer zien wat prettig is.


Maxi Cosi Axiss is prima getest, maar wel net iets minder dan de 2 bovenstaande. Weegt veel, dus niet makkelijk over te plaatsen. Maar het grote voordeel is dat hij naar de deur kan draaien, wat gewoon heel praktisch is.

Alles 3 zijn rond de 200,- (leuke kleur = paar tientjes meer).

Ik neig naar de Axiss. Maxi cosi is hier een vertrouwd merk waar ik tevreden over ben. En praktisch heeft bij mij een streepje voor..
pi_130859577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:28 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn/waren groot fan van de Tobi! Beide dames hebben erin gezeten!
Ook hier 2 kinderen in de tobi.
Ik vind het de fijnste die er is.
pi_130859612
Oh en ze kunnen trouwens alle 3 in de ligstand. Daar zat weinig verschil in.
pi_130859703
Ik zeg ook axiss vanwege het gemak. De openstaande riempjes van Tobi zijn wel weer een plus. Nou ja zie mijn post eerder, ik val in herhaling :+
pi_130859759
Fijn Kwis, interessant. Die tobi lijkt me wel wat!
pi_130859805
Achterwaartse stoeltjes nog steeds niet doorgebroken volgens mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 5 september 2013 @ 20:42:40 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130859839
Wij gaan voor de axxis waarschijnlijk. We hebben nu een Tobi (te leen maar mn nichtje groeit als kool) en ik vind het erin en eruit halen onpraktisch. Kan ook aan de auto liggen maar het is echt een gewurm en dan is ze nog zo klein nu.
pi_130859879
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:41 schreef DroogDok het volgende:
Achterwaartse stoeltjes nog steeds niet doorgebroken volgens mij.
Dan moeten die ook in andere auto's dan een Volvo te plaatsen zijn.... dan breken ze misschien door.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_130859968
Oh ik zie nu dat de Axiss draait, dat lijkt me ideaal! Dat ie zwaarder is maakt niet veel uit voor ons, hij blijft i.p. in de auto.
pi_130860293
Hier zijn we ook aan het overwegen! Is er een reden dat de maxi cosi rubi niet tot jullie opties gerekend wordt?

We hebben zelf geen auto dus gaat maar om incidenteel gebruik. Maar wil toch iets veiligs natuurlijk.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:39:21 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130863003
Wij hebben de Axxis voor ons meisje en ik ben er tevreden over. Hij zit bij ons vast in de auto van mijn man, in mijn auto heb ik een Maxi-Cosi Priori.

Voordeel van de Axxis vind ik het kunnen draaien, vooral met een groter/zwaarder kind heel handig, voordeel is ook dat ze in slaapstand echt heel goed ondersteund kan liggen slapen. Ook vind ik het fijn dat het een kuipje is en er veel bescherming zit aan de zijkanten en volgens mij is ie vrij smal.

Nadeel, hij is heel zwaar, dus moet een vaste auto hebben, anders ga je dr niet blij van worden.
Je moet de gordels echt even open achter zo´n houdertje haken voordat je je kind erin zet, anders zitten ze tegen de gordel aan met hun rug en dat krijg je dan lastig achter hun rug vandaan.
In de ligstand zetten kan ik alleen als we stil staan nu ze groter is, als ik zit in de auto is het te zwaar.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:31:24 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130865944
Wij hebben de Tobi.
Licht en makkelijk te bevestigen dus makkelijk even over te zetten bij grootouders etc.
Het hoger zitten is een groot pluspunt hoe ouder O wordt en hij meer wil zien en wakker is onderweg.
Ik kan makkelijk tijdens het rijden de zit/ligstand veranderen ook.
Het er in en er uit halen is bij meerdere soorten stoeltjes gepruts en voornamelijk auto afhankelijk is mijn ervaring. Bij verhoogde auto's 100x makkelijker dan auto's met lage instap.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_130866395
Fijn om de reacties te lezen!
pi_130866592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Olf het volgende:
Hier zijn we ook aan het overwegen! Is er een reden dat de maxi cosi rubi niet tot jullie opties gerekend wordt?

We hebben zelf geen auto dus gaat maar om incidenteel gebruik. Maar wil toch iets veiligs natuurlijk.
niet echt n reden voor. Na inlezen en advies bleven deze 3 over qua prijs/kwaliteit wat we zoeken.

Wij hebben 2 autos. Willen in 1 auto een goede zetten en in de andere een goedkopere. Met de goede rijden we dan voornamelijk. De goedekope is dan alleen voor na t kdv/oma etc wat 10min verderop zit.
Een goedkopere variant werd ons eerder aangeraden dan een tweedehandse overigens. Omdat je vaak niet weet wat er mee gebeurd is (ongeluk) of hoe oud hij is (slijtage vh schuim)
pi_130866767
Wij hebben de Maxi Cosi Tobi.. Bevalt erg goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130869137
Wij hebben de romer king. Bevalt hier prima. Sofie zat er goed in, en Luuk zit er goed in.
*poef* nu is het weg
pi_130869389
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh Kwisted ik ga heel lui jou volgen... Ik ben hier zo slecht in, vond het ook al zo erg met kinderwagens. Jij zoekt er ook een voor auto zonder isofix toch?
+1! Maar ik denk dat wij net zo lang in de Pebble blijven proppen tot hij er volledig uitknalt.
pi_130872691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:43 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dan moeten die ook in andere auto's dan een Volvo te plaatsen zijn.... dan breken ze misschien door.
MaxiCosi Milofix past in alle auto's met isofix.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130872769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 06:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

MaxiCosi Milofix past in alle auto's met isofix.
En kan maar tot 15 maanden tegen de rijrichting in.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_130872784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:20 schreef McLaura het volgende:

[..]

En kan maar tot 15 maanden tegen de rijrichting in.
Klopt. Maar past dus niet alleen in een Volvo ;) En in een Cybex Sirona kunnen kinderen tot 4 jaar achterwaarts zitten, ook universeel.

Maar goed de reden dat ze nog niet doorgebroken zijn is dus niet dat ze alleen in een Volvo zouden passen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130872798
Ook mischien omdat ze zo ontzettend duur zijn. Niet om te bezuinigen op de veiligheid hoor. Maar het verschil is wel enorm groot
*poef* nu is het weg
pi_130872830
En ik blijf het heel bezwaarlijk vinden dat je geen oogcontact met je kind kunt maken onderweg.

Ik ben heel tevreden over de Römer King. Ik twijfelde over die en de Tobi omdat ze beide als beste koop uit de test kwamen. Uiteindelijk voor de King gekozen omdat er een aanbieding. Toen hij bewezen effectief bleek bij een botsing heb ik daarna weer een King gekocht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130872853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 07:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Ook mischien omdat ze zo ontzettend duur zijn. Niet om te bezuinigen op de veiligheid hoor. Maar het verschil is wel enorm groot
Duur zijn ze zeker, daarom ook raar dat er net meer modellen op de markt komen, uiteindelijk zullen ze qua productie niet duurder zijn dan een "gewoon" stoeltje, en er is best vraag naar lijkt me als de prijzen wat omlaag gaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130873457
Het wordt de Römer king plus. Ik heb mijn man de knoop door laten hakken

-best getest door de consumentenbond
-goede score door de anwb op veiligheid
-makkelijk in/uit de auto te halen
-licht gewicht
-prijs/kwaliteit is prima (van 175-250ong, ligt aan de kleur/stof)
-met 3punts gordel te bevestigen
-makkelijk te bedienen met 1 hand (riempjes en hoofdsteun)
-hoge rugleuning (geschikt voor langere kindjes)
-ik kan er niks negatiefs over vinden online, iedereen is lovend


En we nemen de giraffe _O-
pi_131297687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:40 schreef Kwisted het volgende:
Het wordt de Römer king plus. Ik heb mijn man de knoop door laten hakken

-best getest door de consumentenbond
-goede score door de anwb op veiligheid
-makkelijk in/uit de auto te halen
-licht gewicht
-prijs/kwaliteit is prima (van 175-250ong, ligt aan de kleur/stof)
-met 3punts gordel te bevestigen
-makkelijk te bedienen met 1 hand (riempjes en hoofdsteun)
-hoge rugleuning (geschikt voor langere kindjes)
-ik kan er niks negatiefs over vinden online, iedereen is lovend

[ afbeelding ]
En we nemen de giraffe _O-
De giraffe is gaaf! Goede keus. Maar: wij hebben de Römer duo plus, en onze zoon (juli 2011) maakt sinds een paar dagen zelf de sluiting los :'( Ik zie dat jouw stoeltje dezelfde sluiting heeft. Hebben mensen hier tips om dat tegen te gaan? Graag suggesties waarin ductape, amputaties of drogering niet voorkomen.
pi_131304543
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

De giraffe is gaaf! Goede keus. Maar: wij hebben de Römer duo plus, en onze zoon (juli 2011) maakt sinds een paar dagen zelf de sluiting los :'( Ik zie dat jouw stoeltje dezelfde sluiting heeft. Hebben mensen hier tips om dat tegen te gaan? Graag suggesties waarin ductape, amputaties of drogering niet voorkomen.
ooh dat is rot!! :o

Ik zou het niet weten, behalve mopperen op je zoontje dat het echt niet mag. Evt klein beloningssysteem als hij eraf is gebleven oid?
pi_131306189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:13 schreef Mrs.Peel het volgende:

De giraffe is gaaf! Goede keus. Maar: wij hebben de Römer duo plus, en onze zoon (juli 2011) maakt sinds een paar dagen zelf de sluiting los :'( Ik zie dat jouw stoeltje dezelfde sluiting heeft. Hebben mensen hier tips om dat tegen te gaan? Graag suggesties waarin ductape, amputaties of drogering niet voorkomen.
Zoiets?
Met een meidenkwartet
pi_131392286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]
Wat is dat, Cathmar? Ik kan als ik op het plaatje klik alleen bij het plaatje komen en niet bij de productomschrijving :?
pi_131393115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat is dat, Cathmar? Ik kan als ik op het plaatje klik alleen bij het plaatje komen en niet bij de productomschrijving :?
Een soort tape met stekels :+
Schijnt niet fijn te zijn voor kleine kindervingertjes.
http://www.bol.com/nl/p/jippie-s-stekeltjes-voor-autogordelslot/9200000001639349/
Met een meidenkwartet
pi_131393356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Een soort tape met stekels :+
Schijnt niet fijn te zijn voor kleine kindervingertjes.
http://www.bol.com/nl/p/jippie-s-stekeltjes-voor-autogordelslot/9200000001639349/
Ah! Nu is het duidelijk, dank je wel. De ene recensie die er bij staat is niet al te lovend helaas. Hij heeft het na die paar keer gelukkig niet meer gedaan de afgelopen dagen. Laten we hopen dat hij het verleerd is!
pi_131491667
Joh, dames;

Ik had het er laatst met iemand over, die vroeg waarom mijn autostoel groep1 niet op de voorstoel stond. Veel gezelliger!

Dat vond ik dus ook, maar ik was/ben in de veronderstelling dat een autostoel groep1 niet op de voorstoel mág.

Wie geeft mij het verlossende antwoord? Het liefst heb ik S naast me zitten, is ook veel gezelliger ja. Maar het moet wel mogen en veilig zijn uiteraard.
Ik heb geen airbags btw.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 september 2013 @ 20:39:26 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131491739
Geen idee waarom, maar ik vind dat kinderen niet voorin horen... Ik heb voor vijf euro een extra spiegeltje bij automaterialenzaak gehaald, net zo gezellig.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131492054
Ik heb Luuk soms voorin staan. Als ik een lang stuk rij met beide kinderen ,en ik ben alleen met ze, en Sofie is het zat gaat ze haar broertje lastig vallen.
*poef* nu is het weg
pi_131492065
Het mag wel gewoon voorin :) Mits op een goede stoel en advies is om de airbag wel uit te zetten.
Maar ik geloof dat achterin wel een veiligere plek was bij een botsing, maar das meer van dat ik dat ergens gehoord heb dan dat ik het als feit neer wil leggen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 23 september 2013 @ 20:49:00 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131492100
Het is onderzocht dat het de minst veilige plek is in een auto met een aanrijding dus alleen daarom al doe ik het niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131492146
Minke zit bij mij in de auto ook voorin naast me. Maar inderdaad wel met de passagiers-airbag uit en niet te dicht op de voorruit/dashboard. Ik en zij vinden het veel gezelliger want we maken vaker ritjes met enkel wijtwee en dan is het minder leuk en elke keer achterom kijken is ook niet heel verstandig.

Ik zag mama-mazzeldagen, dus ben es aan het kijken naar wat het gaat worden voor de volgende stoel! *O*
pi_131492462
Volgens mij gaat het om de airbag: als je die niet uit kunt zetten daar, dan is achterin, achter de bestuurder, het veiligst (je stuurt als reflex van je af dacht ik).

Als je de airbag wel uit kunt zetten mag een maxicosi wel voorin. Of wacht, het ging om groep 1...! Geen idee of daar hetzelfde voor geldt.

Ik ben iig team Sjeen, kinderen zitten op de achterbank. En zeker die stoel 1 ga ik niet steeds versjouwen naar voorin als ik een keertje alleen in de auto zit.
pi_131492735
Dan ga ik het toch maar niet doen.
Liever voor mijn gevoel veiliger achterin. Ik heb wel zo'n extra spiegeltje hoor, daar niet van.
Bedankt :*
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:04:47 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131503964
Ik ben op zoek naar advies over een groep 2-3 stoel.

O. slaapt nog graag in de auto dus ik zoek een stoel die zo comfortabel mogelijk is.
De Romer Kidfix lijkt me bijvoorbeeld meer in de buurt komen van de groep 1 stoel dan verschillende maxi cosi varianten die ik zie maar is dat ook echt zo?
De Maxi Cosi Rodi heeft wel een slaapstand.
Ik hoor graag wat nou prettig is in gebruik.


Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131504483
+1
En dan het liefst over stoeltjes met een eigen gordel..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 24 september 2013 @ 09:41:09 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131504596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:35 schreef Morretje het volgende:
+1
En dan het liefst over stoeltjes met een eigen gordel..
Ja die kom ik al helemaal bijna niet tegen. Zijn vast heel duur zeker? -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131505369
Wij hebben de Rodi, bevalt op zich goed hoor, Lena vindt m zelf lekker zitten. Maar de slaapstand vind ik maar zo zo, want heel veel helling levert het niet op en met wát het oplevert knikt Lena's snuutje toch gewoon nog naar voren door het rijden (of juist remmen) van de auto hoor. Ik vrees dat slapen in de auto gewoon op geen enkel manier meer heel comfortabel is voor een 3+er

[ Bericht 2% gewijzigd door Poppedein op 24-09-2013 10:29:31 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131505574
Hier staat de stoel bijv in slaapstand:
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131505662
Wat Poppedein al zegt, die slaapstand stelt weinig voor. Driekus sukkelt meestal met zijn hoofd opzij, maar dat is ook als de stoel niet in slaapstand staat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131505667
Ah thanks Poppedein, ik zat meteen te twijfelen of we dan die Airprotect moesten nemen ipv de XP2 vanwege de slaapstand, maar kennelijk heeft dat weinig meerwaarde op dat gebied.
pi_131505792
Wij hebben twee verschillende: de Ferofix voor de auto met Isofix en de Rodi sps zonder Isofix in mijn Twingo. Die Isofixstoel kan in slaapstand en ik merk dat het door de isofix echt veel vaster in de auto zit. Ik ben dus wel heel blij dat we die keuze voor deze stoel gemaakt hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131505810
Dit is inderdaad de airprotect, maar ik heb voor Jelte de XP2 genomen toen ik die een tijdje terug in een hele mooie aanbieding tegen kwam, zoveel meerwaarde heeft die slaapstand niet vinden wij. Een kind van 18+ kg wordt gewoon te zwaar om nog in die relatief kleine helling gedrukt te worden.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131505862
Wij hebben de maxi cosi axiss. Heeft wel een slaapstand, maar die gebruiken we vrijwel niet. Hoeft ook niet, want kind zakt niet weg als ze slaapt. We hebben pas ook een Römer uitgeprobeerd, maar die stoel was veel breder en daardoor vond ik 'm niet prettig. Volgens mij zwiert kinds nek alle kanten op als we daarmee een aanrijding krijgen.
pi_131505882
Iets anders: Maxi Cosi heeft een prijs gewonnen voor hun eerste stoelen voor de nieuwe I-drive standaard http://www.maxi-cosi.com/about-us/press-media.aspx
Als ik het goed zie krijg je dan 1 base en kan je daar een stoel op zetten die achteruit en vooruit kan.
http://www.maxi-cosi.com/(...)lies/2wayfamily.aspx
Die stoel is dan tot vier jaar en met gordels...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131505884
Dat geloof ik Mefke, wij hebben nu ook geen stoel et isofix, waar we dat bij de groep 0 stoel nog wel hadden. Bij de groep 1 stoel viel het door de breedte en zwaarte vd stoel nog redelijk mee qua hoe we dat mistten,maar deze Rodi is echt een hele lichte stoel die echt heel los opde achterbank staat. Al danst ie met gewicht van kind eropabsoluut niet over de achterbank hoor!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131505892
Wij hebben de Rodi SPS en ik ben enorm tevreden :)
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:37:23 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131505973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:33 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben de maxi cosi axiss. Heeft wel een slaapstand, maar die gebruiken we vrijwel niet. Hoeft ook niet, want kind zakt niet weg als ze slaapt. We hebben pas ook een Römer uitgeprobeerd, maar die stoel was veel breder en daardoor vond ik 'm niet prettig. Volgens mij zwiert kinds nek alle kanten op als we daarmee een aanrijding krijgen.
Maar dat is een groep 1 stoel.
Daar wordt O. zo langzamerhand bijna te groot voor.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131506011
Met kind blijft ie wel staan ja, maar zonder...Ik zet em tegenwoordig maar gewoon vast met de gordel, kan ie ook niet gaan vliegen. Het voordeel van die Rodi vind ik wel die armleuningen, dat zit volgens mij fijner dan zonder (de Fero is zonder).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:38:59 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131506019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:34 schreef mefke79 het volgende:
Iets anders: Maxi Cosi heeft een prijs gewonnen voor hun eerste stoelen voor de nieuwe I-drive standaard http://www.maxi-cosi.com/about-us/press-media.aspx
Als ik het goed zie krijg je dan 1 base en kan je daar een stoel op zetten die achteruit en vooruit kan.
http://www.maxi-cosi.com/(...)lies/2wayfamily.aspx
Die stoel is dan tot vier jaar en met gordels...
Daar gaat de pearl op die tot ongeveer 105cm gaat zeggen ze. Dat is de mijne nu al bijna dus tot 4 jaar is relatief ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131506087
O, ik dacht dat het een aangepaste stoel was, dus niet de Pearl van nu. Niet handig.
Poppedein, ik dacht trouwens dat de borstgordel ook onder dat armleuninkje door moest, maar ik zie em bij jou eroverheen zitten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:42:31 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131506125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:41 schreef mefke79 het volgende:
O, ik dacht dat het een aangepaste stoel was, dus niet de Pearl van nu. Niet handig.
Poppedein, ik dacht trouwens dat de borstgordel ook onder dat armleuninkje door moest, maar ik zie em bij jou eroverheen zitten.
Een aangepaste pearl die volgens jouw link tot 105cm ongeveer gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131506335
Ik ben effe gaan lezen ja. Later (in fase 2 en ze zeggen niet wanneer die dan komt) komen er stoelen die tot 150 cm gaan. Maar dan gaan ze weer gewoon vooruit. De groepsindeling gaat ook verdwijnen.
Wat ik al zeg, het zal echt allemaal veiliger zijn, maar voor ons (gelukkig) niet meer van toepassing. Die prijzen :o
En ik blijf erbij, je moet een heel ruime auto hebben om dat te laten passen. Dan zit je kind wel goed beschermt, maar dan ga je er zelf aan. En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je er twee op je achterbank moet zetten, dan moet ook de bestuurder ineens zijn stoel naar voren gaan zetten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131506420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:41 schreef mefke79 het volgende:
O, ik dacht dat het een aangepaste stoel was, dus niet de Pearl van nu. Niet handig.
Poppedein, ik dacht trouwens dat de borstgordel ook onder dat armleuninkje door moest, maar ik zie em bij jou eroverheen zitten.
Die doen wij er ook onder als we haar vast zetten hoor, alleen dit was een foto van tijdens de vakantierit, dus die gordels blijven dan natuurlijk niet geheel op zn plek met een pulkpeuter ;-) ik corrigeerde haar er in het begin steeds om, maar volgens mij valt het wel mee hoeveel kwaad het kan als hij zit zoals hij op de foto zit.

Wat ik trouwens wel heel eng vond aan de overstap naar deze stoel is dat je kind ineens zelf haar gordel los kan maken..je schrikt je t apenlazer als je dat geluid voor t eerst hoort midden ip de snelweg!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_131506482
Horror he, dat ze em losmaken. Nou heb ik een brave kleuter, die laat dat nadat we em 1 keer heel duidelijk gewaarschuwd hebben. Maar ik vrees onze tweede, die gaat dat echt niet doen. Hopelijk groeit ie voorlopig niet al te hard of alleen in zijn benen, kan ik em in de groep 1 stoel blijven proppen :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131506502
Altijd nog beter dan het geluid van de achterdeur op de snelweg :+

Hmm, ik twijfel nog effe verder. Misschien moet ik man maar laten kiezen...
pi_131506536
Oja, die heeft mijn zusje laatst gehad. Had Tienus de deur open gekregen. Ze waren vergeten het kinderslot erop te zetten. Vergeten ze vast nooit meer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131506593
http://www.baby-dump.nl/i(...)_id=11729&merk=11731

Wij hebben deze. De slaapstand stelt niet heel veel voor, maar hij kan een tikje onderuit. Het belangrijkste vond ik dat het er een was met Isofix, omdat hij anders alleen met de gordel vastzit. De stoel zit dus gewoon vast met Isofix en S zit vast met de gordel. Hij bevalt prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131506716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:56 schreef mefke79 het volgende:
Oja, die heeft mijn zusje laatst gehad. Had Tienus de deur open gekregen. Ze waren vergeten het kinderslot erop te zetten. Vergeten ze vast nooit meer.
Ik ook 1 keer... bijna 2 jaar geleden alweer. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo hard heb gevloekt in de auto :@ maar ik schrok me helemaal het leplazerus.
pi_131553522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar dat is een groep 1 stoel.
Daar wordt O. zo langzamerhand bijna te groot voor.
Ik heb niet het hele topic gelezen :@
Wel pas geleden uitgezocht of het al tijd is voor een volgende stoel, maar dat blijkt voorlopig nog niet aan de orde: http://www.rijksoverheid.(...)ltjes-april-2013.pdf
pi_131555204
Ik heb vanochtend 2x de MaxiCosi Rodi XP2 besteld (prenatal 10E korting ivm mamamazzel)... Ben heel benieuwd!
pi_131560403
Dames ik zoek een stoelje voor onze aankomende zoon.
Ik kijk vooral nu naar de MC Pebble en de MC cabriofix aangezien deze op onze joolz wagen passen (verwacht dit niet vaak te gebruiken maar vind het toch een handige optie als de MC toch op de wagen past.

Nu heb ik wel al wat gelezen maar veel komt uit 2010/11 en ben benieuwd naar de nieuwe ervaringen, er zijn tenslotte nieuwere modellen.

En dan natuurlijk de eeuwige vraag, wel met een easybase? (als ik het goed zeg) of lukt het ook wel makkelijk met de riemen ;)?

weet niet of het handig is om te vermelden. We hebben nu een Peugeot 306 3deurs en binnekort waarschijnlijk een grotere auto 5deurs
♥ J & S
pi_131562493
Ik heb de MC altijd in de gordels gezet, ging prima.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 25 september 2013 @ 20:54:41 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131565567
Wij hebben zojuist de Axiss besteld! Goeie aanbieding op bol: http://www.bol.com/nl/p/m(...)ti/9200000001444051/

Klaproos, wij hebben ook altijd de maxi cosi in de gordels gezet. Even handigheid vinden en dan is het geen enkel probleem!
pi_131565764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb de MC altijd in de gordels gezet, ging prima.
+ 1

Maar het schijnt een beetje een 'wat je niet hebt dat mis je ook niet' ding te zijn. Iedereen die het wel heeft is er volgens mij erg blij mee. Dus t is maar net of je erin wil investeren. Bij dagelijks in en uitladen zou ik het heel misschien wel overwegen, maar wij hadden toen geen isofix dus was het niet eens een optie.
pi_131565898
Ik heb ook geen isofix :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131566011
Wij hebben in de auto van mijn man isofix, dus daarvoor hebben we toen zo'n base-plate besteld en geinstalleerd. In mijn auto zat dat niet, dus altijd in de gordels, ook weinig moeite als je de slag eenmaal te pakken hebt (heel snel).
  woensdag 25 september 2013 @ 21:15:39 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131566541
Ik ben wel lyrisch over de base en vond het zeker wel handiger dan met gordels want dat paste net aan.

Ze verkopen ook met nauwelijks verlies door op MP.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131569983
In de huidige auto moeten we wel met gordels werken maar net wat jullie zelf al zeggen als je er een handigheid in hebt zal dit wel los lopen.

Iemand ook ervaring met 1 van de stoeltjes?
♥ J & S
pi_131571783
Wij hadden/hebben de cabriofix, beviel prima!
pi_131586598
Wij hebben een Nania groep 2 stoel. Omdat die ingebouwde gordels heeft. Ik had een maxicosi groep 2 stoel maar hij maakte daar constant de gordel van los...hartstikke gevaarlijk.
Heb ook het idee dat het huidige stoeltje veel vaster in de auto vast zit
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131587507
Welke stoel is dat Poppejans? Die ik net gevonden heb, Nania Racer, moet je de gordels eruit halen als ie naar groep 2 gaat?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_131587986
Ik heb zojuist de mc rodifix gehaald. We wilden graag een groep 2 stoel met isofix. Twijfel was tussen de mc of de romer kidfix. Alleen bij de laatste moet je voor de slaapstand in de zitting (dus echt onder billen van je kind) zijn. Bij mc ook niet ideaal, want twee handen nodig, maar iig te bedienen met twee knoppen aan de voorkant.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131596349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:17 schreef Morretje het volgende:
Welke stoel is dat Poppejans? Die ik net gevonden heb, Nania Racer, moet je de gordels eruit halen als ie naar groep 2 gaat?
Durf ik zo niet te zeggen. Maar de gordels passen hier iig prima hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_131743282
Ik dacht een post nog even mijn eigen ervaring, aangezien ik de Römer King Plus nu een paar weken heb.

Ik ben er nog steeds heel blij mee! Hij kan heel makkelijk in en uit de auto gehaald worden, ideaal als je 1 stoel wil voor 2 auto's. Wij hebben er dan wel 2, maar tip voor degene die daarvoor kiezen.

Wij hebben de Römer gekozen omdat deze het best uit de test is gekomen qua veiligheid (zonder isofix). Maar ik denk dat de Maxi Cosi Tobi toch ook wel voordelen heeft. Zo zie ik wel dat mijn dochter om het stoeltje heen naar buiten kijken, ze kan het niet zo goed zien. Tobi heeft dit minder.

Ook lijkt het me best handig dat de gordeltjes van de Tobi open blijven staan. Al moet je dan wel heel goed opletten dat je hem altijd heel strak aantrekt, zodat ze de armpjes er niet onderuit kunnen friemelen.

Al met al blij met de keuze, en denk ik dat de Maxi Cosi Tobi ook een heel goede keuze geweest zou zijn. Hopelijk heeft iemand hier iets aan :)
  woensdag 9 oktober 2013 @ 10:25:29 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131998069
Wij hebben vorige week deze gekocht voor Lientje, de Maxi Cosi Rodi Air Protect, total black. Ze gaat er pas in het voorjaar in, maar dan is het maar vast in huis. Ze is nu nog te klein en ze zal op zeker zich gaan losmaken uit de gordel. We hebben gekozen voor net iets meer comfort als bij de standaard versie. Aangezien ze er een jaar of 5 gebruik van zal maken vonden we dat het wel waard.

pi_131998132
Wij zijn dus toch voor 2x de Rodi XP2 gegaan:


Kind blij, wij blij...
pi_132002075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:33 schreef Kwisted het volgende:
Ook lijkt het me best handig dat de gordeltjes van de Tobi open blijven staan. Al moet je dan wel heel goed opletten dat je hem altijd heel strak aantrekt, zodat ze de armpjes er niet onderuit kunnen friemelen.
Er zit een indicator op die aangeeft of je de gordel strak genoeg hebt aangetrokken.

Tobi bevalt hier ook erg goed!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 21:01:32 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132018783
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:51 schreef Skoap het volgende:

[..]

Er zit een indicator op die aangeeft of je de gordel strak genoeg hebt aangetrokken.

Tobi bevalt hier ook erg goed!
Bij de nieuwe versie wel ja ;)

Bij de onze niet maar dat is gewoon een kwestie van aansjorren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132223916
Even een schopje en een crossvraag. Wij hebben een auto met Isofix, maar kunnen van twee kanten een Easybase lenen (die je dus alleen met een gordel vastzet). Is het het geld waard tegenover de veiligheid om een Familyfix of Easyfix te kopen of is een Easybase net zo veilig?
pi_132223991
Cas weegt nu 15 kg en zijn hoofdje komt al tot zijn orden boven het stoeltje uit. Moet hij over naar de volgende stoel of mag hij nog blijven zitten? Hij zit nu in een Römer King stoel groep 1

[ Bericht 6% gewijzigd door Cyntiaa op 16-10-2013 14:00:41 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:35:30 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132224130
Ik heb het laatst opgezocht:
quote:
Stoeltjes van groep 1 passen zo lang tot het kind 18 kg weegt of de bovenste rand van het stoeltje ongeveer op ooghoogte van het kind is.
Vooral bij de wissel naar groep 2-3 is het gewicht doorslaggevend en is het niet aan te raden om eerder te wisselen. Uit veiligheidsoverwegingen moet u onder geen beding vóór 15 kg wisselen en moet u soms zelfs wachten tot 18 kg. De reden hiervoor: stoeltjes uit groep 2-3 zijn breed genoeg voor grotere kinderen. Een klein, slapend kind kan gemakkelijk uit de gordel glijden. De schouders zijn nog niet goed ontwikkeld en te smal om de autogordel veilig te dragen.
Eerst was O. nog te licht maar hij is nu de 15 kilo gepasseerd dus wij moeten toch maar eens gaan denken aan over gaan. Hoewel het slapen dan niet meer zo makkelijk zal gaan in de auto -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:39:18 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132224252
Je kan trouwens de hoofdsteun nog zo hoog mogelijk zetten om het nog even te rekken. Ik wil het bij voorkeur zo lang mogelijk uitstellen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:42:29 #105
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132224342
Lientje weegt al 14 kilo inmiddels, gok ik. Maar die is echt nog veel te klein voor de stoel die we gekocht hebben. Ze heeft idd heel veel ruimte aan de zijkant over, haar hoofd zit al wel netjes tussen de steun.
Daarnaast is ze nu nog niet te corrigeren voor wat betreft de gordel omlaten, dus wij willen het zeker rekken totdat ze bijna 3 is.

Lazi, een nekrol is wellicht wat en een kussen mee de auto in ook, daarnaast vind ik het handig om in het begin nog zo´n hoesje om de gordel te doen op hoogte van de nek, zodat als ze in slaap vallen het ding ook niet kan snijden.
pi_132224977
Ik ga hem even opmeten morgenvroeg, we hebben nog geen nieuwe stoel gekocht maar ik ben al wel aan het rondkijken.
pi_132227403
Een goed geïnstalleerde easybase zit ook muurvast dus lijkt me net zo veilig. Let alleen wel echt op dat goed installeren, dat geeft de meerwaarde op het gebied van veiligheid.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133341331
Wij zijn ons aan het oriënteren op achterwaarts gerichte stoeltjes in groep 1+ (vanaf 9 kg). Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze auto heeft geen Isofix, dus het moet met een 3-puntsgordel te bevestigen zijn.
Met name ben ik benieuwd naar de Britax Max-Way.
pi_133341700
Heeft hier iemand ervaring met het autostoeltje van ABC design?

Wij hebben de tweelingwandelwagen van ABC design zoom op het oog en deze willen we compleet met autostoeltjes en reiswiegjes aanschaffen. Het makkelijke vind ik dat we dan de baby's direct vanuit de auto in de wandelwagen kunnen klikken. Alleen kan ik heel weinig reviews vinden op internet...
  zondag 17 november 2013 @ 14:44:48 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133342236
Een maxi cosi kan je met behulp van adapters ook zo op bijna alle wagens klikken.
Voor de rest geen ervaring met het merk.
Ik heb wel vaak gelezen van andere merken autostoeltjes dat mensen achteraf gezien toch liever een maxi cosi hadden aangeschaft. Ze ogen het degelijkst vind ik maar dat is geheel subjectief en heb je niks aan :D

Overigens is het gebruik van de autostoel op de kinderwagen zo min mogelijk aan te raden dus of je daar dan alles van af moet laten hangen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133344280
Ik weet dat baby's niet te lang in een autostoeltje mogen en daarom wil ik ze ook in een reiswiegje leggen als we gaan wandelen. Maar met boodschappen doen e.d. lijkt het me wel handig om ze op de wandelwagen te kunnen klikken, zeker met 2 baby's.

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een maxi cosi en een autostoeltje? Ik ben helemaal noob op dit gebied en ik word er ook niet wijs uit. Ik dacht dat een maxi cosi en een autostoeltje hetzelfde was.
pi_133344446
maxi cosi en autostoeltjes is idd hetzelfde. maxi cosi is een merk maar wel de bekendste.
  zondag 17 november 2013 @ 16:06:01 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133344620
Je woont niet in Nederland geloof ik Musique?

In Nederland is de groep 0 autostoel van Maxi Cosi de bekendste en meest gebruikte. Eigenlijk alle veel verkochte merken kinderwagens hebben daarom adapters er bij zodat je het autostoeltje van maxi cosi er op kan klikken.

Maxi cosi is echter gewoon een merk die zelf ook kinderwagens maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133344849
Thanks voor de uitleg FR en Laziness ^O^

We wonen in Midden-Frankrijk, maar Nederland is niet heel ver, en we willen in januari zowiezo die kant op om te babyshoppen. De kinderwagen die we willen is hier niet te krijgen en alles is hier een stuk duurder als in NL. Dus de autostoeltjes/maxi cosi's zullen we ook wel ik Nederland kopen :)
pi_133367926
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:06 schreef Mangostine het volgende:
Wij zijn ons aan het oriënteren op achterwaarts gerichte stoeltjes in groep 1+ (vanaf 9 kg). Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze auto heeft geen Isofix, dus het moet met een 3-puntsgordel te bevestigen zijn.
Met name ben ik benieuwd naar de Britax Max-Way.
ik heb me daar ook in georienteerd (ook geen isofix), maar mijn conclusie was dat ze slecht verkrijgbaar en duur zijn. Daarom gekozen voor t alternatief, de beste voorwaartse stoel. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
  maandag 18 november 2013 @ 07:56:58 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133367972
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:13 schreef Musique het volgende:
Thanks voor de uitleg FR en Laziness ^O^

We wonen in Midden-Frankrijk, maar Nederland is niet heel ver, en we willen in januari zowiezo die kant op om te babyshoppen. De kinderwagen die we willen is hier niet te krijgen en alles is hier een stuk duurder als in NL. Dus de autostoeltjes/maxi cosi's zullen we ook wel ik Nederland kopen :)
De producten die in NL onder het merk Maxi Cosy verkocht worden worden in Frankrijk waarschijnlijk als Bébé Confort verkocht, ze gebruiken per land gewoon de merknaam die het sterkst is, maar het is tegenwoordig van hetzelfde bedrijf.

http://www.doreleurope.com
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133375064
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 07:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

De producten die in NL onder het merk Maxi Cosy verkocht worden worden in Frankrijk waarschijnlijk als Bébé Confort verkocht, ze gebruiken per land gewoon de merknaam die het sterkst is, maar het is tegenwoordig van hetzelfde bedrijf.

http://www.doreleurope.com
:o Nooit geweten dat dat hetzelfde merk was! Top, bedankt ^O^
pi_133377259
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 07:49 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik heb me daar ook in georienteerd (ook geen isofix), maar mijn conclusie was dat ze slecht verkrijgbaar en duur zijn. Daarom gekozen voor t alternatief, de beste voorwaartse stoel. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Dankjewel voor je reactie, ik vroeg me idd al af of jij er niet ook naar gekeken had.
Ik vond deze: http://shop.carseat.se/car-seats/britax-max-way.html


En dat leek me dus nog best een interessante optie, voor ¤ 270.
/ Edit: Prijsnuance! Inclusief VAT en verzenden wordt het ¤ 340. :X

[ Bericht 6% gewijzigd door Mangostine op 18-11-2013 16:10:19 ]
pi_133377448
Iig goedkoper dan onze Romer Safefix :X Ziet er ook bijna hetzelfde uit trouwens, maar deze gaat dus tegen de rijrichting in? Ik weet niet hoe Britax met autostoelen is, wel dat Coco megatevreden is over haar Britax buggy.
Oh ik zie nu dat het merk officieel Britax-Romer heet. :o :X 8)7

Zat M nog in de maxicosi Mango?
pi_133377537
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 15:32 schreef Mineola het volgende:
Iig goedkoper dan onze Romer Safefix :X Ziet er ook bijna hetzelfde uit trouwens, maar deze gaat dus tegen de rijrichting in? Ik weet niet hoe Britax met autostoelen is, wel dat Coco megatevreden is over haar Britax buggy.
Oh ik zie nu dat het merk officieel Britax-Romer heet. :o :X 8)7

Zat M nog in de maxicosi Mango?
Zit! Hij knalt er nog niet uit, en het blijft vooralsnog de veiligste optie. :D

Het is idd Romer, dus wat dat betreft twijfel ik niet of nauwelijks aan het merk
pi_133377866
Fijn! Mijne begon te protesteren tegen het achteruit rijden, hij wilde dingen zien. Niet heel prettig rijden, dus met ruim 11 maanden, na onze vakantie met heel veel km, hebben we hem in een groter stoeltje met isofix gehesen (MC zat in de gordel). Maar hij paste er idd nog wel in.

Kun je die stoel niet ergens passen? In Duitsland wellicht? Dat vond ik zelf wel belangrijk, hoe hij erin zat.
pi_133378074
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:45 schreef Mineola het volgende:
Fijn! Mijne begon te protesteren tegen het achteruit rijden, hij wilde dingen zien. Niet heel prettig rijden, dus met ruim 11 maanden, na onze vakantie met heel veel km, hebben we hem in een groter stoeltje met isofix gehesen (MC zat in de gordel). Maar hij paste er idd nog wel in.

Kun je die stoel niet ergens passen? In Duitsland wellicht? Dat vond ik zelf wel belangrijk, hoe hij erin zat.
Was idd ook mijn gedachte, vandaar dat ik hoopte iemand te vinden die hem (of iets vergelijkbaars) heeft ;)
Passen zou het meest ideaal zijn ja. Qua beenruimte lijkt het wel te lukken maar m.n. het erinzetten en vastmaken ben ik benieuwd naar, en hoe stevig het dan staat.
pi_133378115
Hier een achterwaarts stoeltje... Wel een isofix... Weet niet in hoe verre 't vergelijkbaar is. Dreumes (76cm lang) in stoel krijgen gaat niet moeilijker dan voorwaarts. Onze isofix stoel is wel heel groot, dus waar een voorwaarts stoeltje mee gaat in de vorm van de achterbank, rug tegen rug. Staat bij achterwaarts stoeltje de rugleuning tegen de rugleuning voorstoel... Bij ons is dat in zo verre een probleem dat t autostoeltje dus niet achter bestuurdersstoel past, omdat vriend die ver naar achteren moet hebben staan. Autostoeltje staat dus achter de passagiers stoel, dus recht achter mij waardoor t wel lastig is om iets van een fles/koekje/speelgoed aan te geven aan dreumes.

[ Bericht 90% gewijzigd door SupremeEvil op 18-11-2013 16:01:07 ]
pi_133378135
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 15:54 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier een achterwaarts stoeltje...
Welke, wat is je ervaring, waar heb je het vandaan, zou je het aanraden?
pi_133378539
Ja, drukte te snel op verzenden :D

We hebben de Recaro Polaric.
Super stoel, echt heel mooi en zit goed.
Hij kan alleen niet in slaap stand.
Hij past niet achter de bestuurder, want _heel groot_.
Iets aan dreumes geven moet door bestuurder, dik min punt

We hebben hem online (amazon duitsland, scheelde ruim 100,-) gekocht, want nergens in een winkel te bekijken of passen. We hebben wel in de online beschrijving gekeken of hij geschikt was voor ons type auto, en dat was zo.

Al met al... Als ik vantevoren had geweten dat ie alleen achter mij, passagier, zou passen had ik m niet gekocht denk ik... (Mijn stoel moet ook echt flink naar voren, geluk dat ik maar 1.57m ben, dus das verder geen issue qua beenruimte voor mij)


Edit:
De auto is een ford focus stationwagon uit 2012, en het isofix is wat t stoeltje zo ver naar achter zet
zie 1:40 min, die poot. Je ziet dat de rugleuning van het autostoeltje voorbij de zitting van de achterbank van de auto steekt.

Ehhh, vraag me nu af of t wel een duidelijk verhaal is :@

[ Bericht 8% gewijzigd door SupremeEvil op 18-11-2013 16:19:54 ]
pi_133378700
Uitgebreide review, dankjewel!
Wij hebben geen isofix, dus het aanbod in achterwaarts gerichte stoeltjes is dan sowieso beperkter. Ik heb ergens gelezen dat het verschil tussen isofix en gordel 6 cm uitmaakt. Dus zonder die isofix-beugels heb je 6 cm meer ruimte tussen de rugleuningen.
  maandag 18 november 2013 @ 16:19:35 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133378886
Mijn man is heel lang en ons stoeltje kan daarom ook alleen achter mij staan. Het is ook niet een maxi cosi wat je er in en uit haalt dus switchen van plek in je auto doe je sowieso niet?
Dit lijkt me niet specifiek een probleem van een achterwaarts stoeltje. Hoe langer de benen van O. worden hoe verder ik naar voren moet :P
Iets aan mijn kind geven lukt me overigens prima.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133378957
Ik kan niks aan dreumes geven omdat mijn hand niet voorbij de zijkant hoofdsteun van t autostoeltje komt... Ik moet zelf achterwaarts gaan acrobaten om iets te kunnen geven. Maar dat heeft misschien te maken met mijn lengte in combinatie met de big ass hoofdsteun van de recaro...

Als t mogelijk is zou ik 'm testen in je eigen auto voordat je 'm koopt..

[ Bericht 71% gewijzigd door SupremeEvil op 18-11-2013 16:30:28 ]
pi_133379084
Hier ook het stoeltje achter de bijrijdersstoel vanwege lange man.
pi_133388153
Dat probleem kennen wij, maar dan bij beiden. Een groep 1 stoel kan niet achter mij in de twingo, maar ook de oudste in de groep 2 stoel moet zijn voeten kwijt. Als er ooit een auto achterop knalt zit ie klem denk ik. Ik vraag me ook echt af of die achterwaarts gerichte stoelen een toename van her letsel bij de persoon die ervoor gaan veroorzaken. Vooral in kleinere auto's.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_133568227
Is deze al bekend bij degenen die voor een achterwaarts stoeltje willen gaan? linkje redelijk wat opties die getoond worden qua stoeltjes
pi_133617160
Thx SE! Denk dat wij definitief voor de britax max-way gaan. Die gaat passen, want grote auto.
pi_133819152
Iemand ervaring met de Romer King Quickfix? Kan hem over een half uurtje ophalen maar wil wat ervaringen horen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135147364
Ha! Iemand hier ervaring met de 'Kiddy Energy Pro 2'? Het wordt nu bijna tijd voor vervanging van de maxi-cosi. Ik vind het een beetje een raar stoeltje omdat er zo'n enorme unit voor het kind langs moet.
Maarrrrr we hebben geen auto en zitten ook echt nauwelijks in auto's, en dit stoeltje is heel veilig, makkelijk te installeren, licht (heel belangrijk want we moeten altijd paar honderd meter naar auto lopen en eerst aantal trappen af), en makkelijk te monteren.
pi_135417606
Ook ik heb even een vraag. Nog even en het wordt tijd dat Rosalie overstapt van de maxicosi naar de groep 1 autostoel. Hopelijk kan ze tot een jaar in de mc, maar het kan ineens snel gaan.
Nu willen we eigenlijk geen tweede groep 1 stoel kopen, maar beide meisjes 1 stoel laten doorschuiven. Dus dan zou eva een groep 2 stoel krijgen.
Kan iemand me kort uitleggen wanneer je uit een groep 1 stoel bent gegroeid (Lengte technisch dan, in gewicht zal dat niet gebeuren) en welke groep 2 stoel prettig is?

Ik heb niet erg ver terug gelezen, want mobiel. Dus sorry als ik de vraag stel die net beantwoord is. Als dat zo is dan hoor ik het graag. Ga ik alsnog teruglezen.
pi_135417838
Pas vanaf 15 kilo is de groep 2 veilig geloof ik. Anders werkt de gordel niet dacht ik.
*poef* nu is het weg
pi_135418037
Echt? Maar kan ze er qua lengte dan niet uitgroeien? Ze zit nu met haar hoofd al op de bovenste rand.
15 kg :o dat is ze als ze 5 is ofzo :X . Ze weegt er nu net 11.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:33:37 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135418058
Ik heb het opgezocht maar van 0 naar 1 gaat gewicht boven lengte.
Van 1 naar 2 gaat lengte boven gewicht. Ze moeten over als de ogen op gelijke hoogte zijn als de bovenste rand.
Al schijnt het wel dat onder de 15kg de druk van de gordel op de ribbenkast een te grote klap is bij een aanrijding ivm een kindje dat de 15kg wel haalt. Maar ja met een te lang kind in een groep 1 stoel zullen er weer andere risico's ontstaan lijkt me. Wat is wijsheid dan?

Wij moeten eigenlijk al een tijdje over maar hij slaapt nog zo goed in de auto. Toch maar een nieuwe stoel aan gaan schaffen.

[ Bericht 23% gewijzigd door laziness op 12-01-2014 22:48:38 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135419338
Oké. Dan kan het nog even. Eens kijken wat de status over 2 maanden is. Dan is Rosalie bijna een jaar...
pi_135426987
Ik heb zelfs van de week nog weer een groep 2 stoel voor L van 5,5 gehaald (net eigen auto). Ze zitten in mijn auto beide in een groep 2 stoel, L in een romer kid en J in een maxi cosi rodi (geloof ik).
pi_142798558
Hoi! Grote kick :s)
We zijn op zoek naar een groep 1 stoel. We hebben geen Isofix en ik wil het liefste een achterwaartse stoel. Mja, we willen niet gelijk 400+ euro uitgeven :).
Heeft iemand tips of advies?

Mango had vorig jaar een soortgelijke vraag maar nu er meer stoeltjes op de markt zijn..
pi_142802687
Wij hebben de mc axiss, deze kan draaien naar de deuropening. Handig! Ook kun je hem vrij ver kiepen in slaapstand. We hebben zelfs in iedere auto eentje staan. Topding tot nu toe, nu een maand of 3 in gebruik. *O*
pi_142803321
Ik zou er niet direct een minibaby in stoppen, maar Dot van ruim een meter en 17 kg is heel gelukkig in haar axkid minikid (9-25kg). Die is niet heel goedkoop, maar kan dus wel nog jaren mee.
Enig nadeel is de ruimte, voor de stoel zit je krap. Iig in een Peugeot 307. Als je een grote auto hebt is dat vast anders.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142846777
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:17 schreef GotC het volgende:
Hoi! Grote kick :s)
We zijn op zoek naar een groep 1 stoel. We hebben geen Isofix en ik wil het liefste een achterwaartse stoel. Mja, we willen niet gelijk 400+ euro uitgeven :).
Heeft iemand tips of advies?

Mango had vorig jaar een soortgelijke vraag maar nu er meer stoeltjes op de markt zijn..
Kijk hier eens:

http://www.achterwaartsvervoeren.nl/

Ik wil er ook liever geen 400+ aan uitgeven, maar aangezien ik ook nog een draaibare nodig heb, vrees ik dat dat het wel gaat worden...
pi_142846885
lm

[ Bericht 99% gewijzigd door d.k. op 29-07-2014 13:46:57 ]
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:14:22 #146
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142914313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:41 schreef Sull het volgende:

[..]

Kijk hier eens:

http://www.achterwaartsvervoeren.nl/

Ik wil er ook liever geen 400+ aan uitgeven, maar aangezien ik ook nog een draaibare nodig heb, vrees ik dat dat het wel gaat worden...
Marktplaats. Genoeg mensen die voor opa / oma ook een veel te dure luxe stoel hebben gekocht.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:43:37 #147
100412 mefke79
komt goed!
pi_142915000
Heeft iemand zo'n achteruitstoel al eens geprobeerd in een c1? En peugot 107, een Twingo, een aygo oid? Dan kan je er toch gewoon niet meer voor zitten?
Overigens, als ik nou goed lees bij de overheid dan is dat hele achteruitrijden gekoppeld aan de standaard I-size. En I-size en isofix zijn soms uitwisselbaar maar soms ook niet en I-size is nu nog niet verplicht in auto's. Het lijkt wel of men de nieuwe standaard maar half doorvoert ofzo.
Ik blijf erbij, het zal echt veiliger zijn voor het kind, maar niet voor de volwassene die voor zo'n stoel moet zitten. En er zijn ook echt heel veel auto's waar zo'n stoel gewoon niet in gaat passen. Dat rijtje hierboven bijvoorbeeld. Waar dan ook nog de kreukelzone aan de achterkant echt lang is. En daar zitten dan wel de benen van je kind in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142915338
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.

Bomen, bos. Ik neig naar een gewone voorwaarts kijkende stoel inmiddels :s)
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw :).
pi_142916240
Ik heb een 107, en ik vind het ook erg lastig met die groep 1 stoelen. M'n bijrijder of ik moet ook kunnen zitten, en ik wil het ook graag veilig houden. Ik houd me aanbevolen voor ervaringen!
Home is where the O+ is...
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:55:52 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_142916758
Ik heb dan wel een gewone stoel (waarbij ze vooruit kijken dus) en een Twingo maar zelfs dat is een uitdaging. Nou moet ik wel zeggen dat mijn bank niet helemaal naar achteren kan ivm gastank, maar toch. Uiteindelijk heb ik het nu opgelost door de oudste in zijn stoel 2 achter mij te zetten. Die kan dan beter zijn benen kwijt en ik kan toch mijn stoel helemaal naar achteren (dat moet ook wel, anders past niet, ik ben zelf 1.84). Ik heb mijn stoel wel geheel rechtop staan. Met een 1 stoel achter me kwam er een moment dat de beentjes eruit steken en ze die dan ongeveer in mijn nek legden. Ook gezellig, maar minder veilig lijkt me zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_142925226
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.

Bomen, bos. Ik neig naar een gewone voorwaarts kijkende stoel inmiddels :s)
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw :).
Ik weet niet wat isize is, maar ik meen me te herinneren dat carseat.se bij vrijwel elke stoel een overzicht heeft van in welke autos die past. Anders elders op internet ook wel maattabellen te vinden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142933381
Ik heb ze ook al gezien in een renault 5 (van vroeguh), daar past het ook in (ook geen grote auto dus).
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook maar lastig. Het lijkt me dat als er nieuwe regels worden ingevoerd er ook meer keuze zou zijn ipv alleen de 2wayPearl. Dat is tenslotte de enige stoel adhv iSize.

Bomen, bos. Ik neig naar een gewone voorwaarts kijkende stoel inmiddels :s)
Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw :).
De Cybex Sirona voldoet ook hoor! (ook duur! daar niet van)

Mefke, ik heb toch liever de kreukelzone bij mijn benen dan bij mijn hoofd.. |:( ;) . en de meeste stoelen hebben een afsteunpoot waar binnen je benen zitten, dus dan zal die kreukelzone ook wel meevallen.

Het zijn dure stoelen dat is een ding wat zeker is, ik hoop dat L. nog even door kan in de Maxicosi en we nog even kunnen sparen... En dan misschien eens in duitsland kijken of ze daar goedkoper zijn.
pi_142934217
Bij mijn panda past de maxi-cose met easy base niet achter mij als ik rij. Een achterstevoren stoel dus ook niet.
  donderdag 31 juli 2014 @ 23:13:37 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_142939470
Die steunpoot komt toch op de vloer, net als bij de easybase? Dan zit ie toch onder de billen van je kindje?
Als ik nou het stuk van de overheid goed begrijp is de echte nieuwe standaard die i-size en is dat achteruit tot ik meen 15 kilo icm een nieuwe bevestiging die op isofix lijkt en in combinatie met die extra poot. Maar omdat dat niet kan bij oudere (lees van voor 2013) auto's zijn er nu ook achterwaartse stoelen zonder i-size.
En ik zou echt niet met onbeschermde benen in een kreukelzone willen zitten. Ook niet met een onbeschermd hoofd btw. Ik las vanochtend ook dat achterwaartse botsingen niet in de ncap testen zitten. Dus daar wordt ook helemaal niet naar gekeken. Ben eigenlijk benieuwd waarom niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:09:04 #155
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142945768
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:56 schreef GotC het volgende:

Op Marktplaats zal ik nooit een autostoeltje kopen btw :).
Want?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 07:52:34 #156
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_142945964
Komt even binnenvallen.
Op www.achterwaartsvervoeren.nl staat veel info over de nieuwe I-Size norm en ook stoeltje die getest zijn en of ze passen in je auto..

Avotar via je mp een autostoeltje kopen word afgeraden. Een autostoeltje mag niet gevallen zijn of je mag er geen botsing mee hebben gehad. Je hoopt dat de koper hier betrouwbaar in is. Maar omdat je het nooit zeker weet, kun je het beter niet doen. Er word zelfs afgeraden een autostoel die ouder is dan 5 jaar te gebruiken want het kunstig zou poreus kunnen worden in hoeverre dat waar is, weet ik niet.
Be happy with the little things in life
pi_142945966
Je weet niet of er een botsing mee geweest is. Na botsen zijn ze niet meer betrouwbaar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:52:23 #158
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142947467
Je kan mijns inziens aan de staat van de stoel best zien of hij betrokken is geweest in een botsing. Vallen is een ander verhaal, maar die garantie heb je via mp net zo min als dat je hem bij een winkel koopt of met een koerier laat bezorgen.

Helaas geldt voor alles dat je er pas achter komt als het te laat is.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_146358422
Even een mega schop, maar wij hebben een Romer King gekregen van een tante alleen de hoes is nogal verkleurd. Hij was ooit donkerblauw en is nu prachtig vaal. De Prenatal had alleen een hoes voor de Romer King Plus en die past dus niet, want die heeft een extra hoofdsteun. Iemand met een Romer King die weet welke hoes wel zou passen?

We konden overigens kiezen tussen deze en een Maxi Cosi Priori, maar ik had het idee dat deze wat smaller is. Stip zat er ook net wat beter in, want ik denk dat we misschien wat eerder overstappen dan wordt aangeraden, omdat hij de auto steeds vervelender gaat vinden en we hopen dat het met vooruit kijken beter gaat. Hij mag qua gewicht nu al wel over, maar hij komt nog niet met zijn hoofd boven de stoel uit.
pi_146359137
Dot! Toevallig dacht ik er ook laatst aan om over te stappen. Maar ergens vind ik J nog zon kleine baby. Ik denk dat ik toch nog even wacht. Heel lang rechtop zitten is ook nog erg vermoeiend merk ik.

Lastig he, die stoeltjes :')
♥ J & S
  donderdag 6 november 2014 @ 09:38:24 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146359283
Als de bekleding nogal is aangetast besef je goed dat het plastic in het frame onder invloed van zon ook minder van kwaliteit is. :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146359332
Ja dat is waar, maar de stoel kan op zich wel gekanteld worden waardoor hij meer ligt dan zit. Ze zijn natuurlijk ook makkelijk om te wisselen, dus als het idd nog te vroeg is is het zo weer geruild. Maar ik wil het wel nog zo lang mogelijk uitstellen iig :)
pi_146359368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:38 schreef Moppert het volgende:
Als de bekleding nogal is aangetast besef je goed dat het plastic in het frame onder invloed van zon ook minder van kwaliteit is. :@
Er zit eerst nog een soort schuim onder. Autostoeltjes 'verjaren' toch niet?

Ik had beredeneerd dat een oudere Romer beter was dan een goedkopere nieuwe eigenlijk, want een duurdere zit er gewoon even niet in.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:19:09 #164
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146360106
De stoel is datgene wat de klap op moet vangen en de staat van de plastic heeft daar natuurlijk wel invloed op. Ik geloof heilig in het niet hergebruiken van autostoelen anders dan in het eigen gezin.

Na een kleine botsing moet de autostoel ook al vervangen worden of een val van grote aard.
Ik vind het eng om een tweedehands stoel te gebruiken maar als dat voor jullie niet eng is en de afweging is een goed geteste 2ehands of een slechte nieuw dan zou ik ook voor de 2ehands kiezen..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146360674
Deze is dus van het zoontje van mijn neef geweest die nu 6 is, dus we weten wel dat er niks mee is gebeurd. Anders zou ik hem idd niet hebben aangenomen. Maar ik zie dat een Maxi Cosi Priori ook wel te krijgen is voor 100 euro, dus misschien kunnen we de kinderbijslag voor gebruiken tzt :)
pi_146361813
Jouw keuze Dot. Ik zou het niet doen. Plastic heeft niet het eeuwige leven ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146362362
Ik heb Romer even gebeld en die stoel is dus gemaakt tussen 2001 en 2004, dus hij is wel wat ouder dan ik heb gehoord en ze voldoen idd niet meer aan de huidige eisen. We gaan op zoek naar een nieuwe!
pi_146375549
Wij gaan ook van de kinderbijslag een nieuwe stoel kopen in januari. Heb er op dit moment echt even geen geld voor en wil wel perse een nieuwe. Twijfel tussen Maxi cosi tobi, Axiss en Rubi. Dat is puur gebaseerd op online. Ik wil ook echt even in de winkel voelen wat comfort is en uiteindelijk zal ook zeker de prijs een rol spelen want daar zit opzich wel een verschil in.
pi_146375884
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Maxi Cosi Tobi :) Meer dan tevreden over!
  donderdag 6 november 2014 @ 18:44:50 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146376081
Hier ook een Tobi (voor de auto die we niet meer hebben, en dus al 1½ jaar ongebruikt in de gang staat :') ) en een Pearl, bevallen uitstekend.

Overigens is hij bijna uit de Pearl gegroeid, en zoals gezegd de Tobi (januari 2012, kleur Dress Blues) staat al sinds februari 2013 ongebruikt in de gang, dus mocht iemand interesse hebben....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146403077
Heeft iemand ervaring met de cybex sirona?
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:18:40 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146403424
Ik ben met een half oog aan het kijken naar een Groep 2 stoeltje. M is > 15 kg en zijn hoofd steekt al een stukje boven de stoel uit. Wij hebben een oud model Priori en ik geloof niet dat de hoofdsteun bij die omhoog kan. Denk dat we begin volgend jaar wel over gaan (dan is ie 3).
pi_146416368
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:07 schreef ikke_84 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de cybex sirona?
Die hebben wij sinds 2 weken (tweedehands)! Heel handig dat hij kan draaien, maar aansnoeren van de gordels gaat zwaar. Ander nadeel is dat al het zand van de schoenen rechtstreeks tussen het draaimechanisme komt en dat dat dus steeds stroever gaat. Wij hebben de stoel helemaal onder handen moeten nemen om al het zand en rozijntjes te verwijderen. O-)

Ik wil binnenkort eens kijken of de draaibare dualfix van romer dezelfde nadelen heeft! We hebben namelijk nog een stoel nodig.
pi_146434799
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:34 schreef Sull het volgende:

[..]

Die hebben wij sinds 2 weken (tweedehands)! Heel handig dat hij kan draaien, maar aansnoeren van de gordels gaat zwaar. Ander nadeel is dat al het zand van de schoenen rechtstreeks tussen het draaimechanisme komt en dat dat dus steeds stroever gaat. Wij hebben de stoel helemaal onder handen moeten nemen om al het zand en rozijntjes te verwijderen. O-)

Ik wil binnenkort eens kijken of de draaibare dualfix van romer dezelfde nadelen heeft! We hebben namelijk nog een stoel nodig.
mocht je die hebben dan ben ik erg benieuwd naar je mening over de romer stoel.
Heb je de maxi-cosi 2way pearl ook overwogen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 08-11-2014 16:56:33 ]
pi_146434961
Wij gaan deze week even kijken naar stoeltjes en ik zag dat een Tobi en Axiss maar 25 euro schelen dus ik neig nu naar een Axiss, maar is die ook echt fijner? Het in en uitstappen lijkt me vooral handiger, maar hoe zit het met de stoel?

Mijn ouders zochten nog iets voor kerst :s)
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:23:00 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146435571
Volgens mij kwam de Axiss minder goed uit de test dan de Tobi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146435902
Klopt Leandra, dat heb ik ook zien staan. Weet alleen niet meer waar maar was een halve punt minder. Ik vond het zodanig minder dat ik wel qua comfort (voor M.) wilde vergelijken
pi_146472089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:39 schreef GotC het volgende:
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Maxi Cosi Tobi :) Meer dan tevreden over!
Waarom hebben jullie voor de Tobi gekozen?

Wij gaan even passen in een winkel. De Cybex Juno gaat ook op ons lijstje. Zelfde prijsklasse als de Axiss, maar met zo'n tafelding ipv een riem.
pi_146472329
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 18:46 schreef Dot. het volgende:

[..]

Waarom hebben jullie voor de Tobi gekozen?

Wij gaan even passen in een winkel. De Cybex Juno gaat ook op ons lijstje. Zelfde prijsklasse als de Axiss, maar met zo'n tafelding ipv een riem.
Goed uit de test (al jaren), hoge zit, 5 standen, riempjes blijven openstaan ^O^ In de aanbieding gekocht voor ¤175.

Het instappen was even wennen, maar vooral omdat je van achteruitkijkend naar vooruitkijkend gaat :+

Axiss wel gezien in de winkel, maar vond het draaisysteem wat instabiel.
pi_146473868
Net bij de Prenatal even het eea geprobeerd. De MC Rubi hadden ze niet maar heb Tobi en Axiss en Römer nog iets geprobeerd. Tobi was echt de meest comfi. Jammer dat de Rubi er niet was, die wil ik nog proberen. Anders wordt het Tobi.
pi_146475216
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 19:28 schreef Mabawa. het volgende:
Net bij de Prenatal even het eea geprobeerd. De MC Rubi hadden ze niet maar heb Tobi en Axiss en Römer nog iets geprobeerd. Tobi was echt de meest comfi. Jammer dat de Rubi er niet was, die wil ik nog proberen. Anders wordt het Tobi.
Ik kwam net een zwarte Tobi tegen voor 169 euro. Volgens mij is dat best goedkoop. Wil je een linkje?
pi_146475300
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik kwam net een zwarte Tobi tegen voor 185 euro. Volgens mij is dat best goedkoop. Wil je een linkje?
Ja die ben ik ook tegengekomen, dank je. Het gaat 'm nu sowieso nog niet worden maar eind dec/begin januari :)
Hij past nog in de cabriofix gelukkig!

Ohh 169 niet. Linkje? :P
pi_146475356
Ik ben fan van babyentiener.nl. Die winkel zit bij ons in de buurt en ze hebben er altijd hele goede prijzen. We hebben er bijv onze Pebble gekocht voor 130 euro oid omdat het een oude kleur was.
pi_146475392
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:05 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja die ben ik ook tegengekomen, dank je. Het gaat 'm nu sowieso nog niet worden maar eind dec/begin januari :)
Hij past nog in de cabriofix gelukkig!

Ohh 169 niet. Linkje? :P

Oh nee crap de blauwe is 169, de zwarte 185. -O- Ik was een beetje te enthousiast.
http://www.babyhuyswebsho(...)ue%202013%20Nieuw%2A
pi_146475441
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Oh nee crap de blauwe is 169, de zwarte 185. -O- Ik was een beetje te enthousiast.
http://www.babyhuyswebsho(...)ue%202013%20Nieuw%2A
Geeft niets, ik ben niet zo kieskeurig qua kleur :* Thanks!

Babyentiener heeft inderdaad vaak goede prijzen voor oude kleuren, Dot! Zit hier ook vlakbij :)
  zondag 9 november 2014 @ 20:10:33 #186
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146475502
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:12 schreef danic het volgende:
Ik zie dit topic omhoog komen dus van mij ook een vraag.
Ik hoor steeds meer verhalen over de autostoeltjes en dat kinderen daarin voortaan achterwaarts in vervoerd moeten worden.
Hoe zit dit nou precies en is dit ook een verplichting? Lijkt me lullig als je net een stoel gekocht hebt en de regelgeving veranderd.

Oh, en het topicnummer klopt niet :+
Achterwaarts is wel echt veel veiliger.

Ga maar na. Als je een kind bij zijn lichaam vast maakt maar bij het hoofd niet en je een ongeluk krijgt, wordt het lichaam tegen gehouden maar het hoofd niet. Een beetje alsof je je kind op hangt. Interne onthoofding is het resultaat.

Als je ze achterwaarts vervoerd wordt zowel het hoofd als het lichaam afgeremd. Dus wordt je kind niet onthoofd bij een ongeluk. En gaat hij misschien huilen maar raakt hij niet gewond.

Die regels zijn er niet voor niets...
  zondag 9 november 2014 @ 20:15:07 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146475672
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:10 schreef NieuweNier het volgende:

[blaat]

Baby's worden sowieso achterwaarts vervoerd, maar het probleem met een hoop stoeltjes voor kinderen in de volgende stoelmaat is dat ze niet in de gemiddelde auto passen.

En je bent overduidelijk niet bekend met de regels.... daarbij heb je niet door dat de vraag over groep 1, 2 (en 3) stoeltjes ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 november 2014 @ 20:17:03 #188
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146475737
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Baby's worden sowieso achterwaarts vervoerd, maar het probleem met een hoop stoeltjes voor kinderen in de volgende stoelmaat is dat ze niet in de gemiddelde auto passen.

En je bent overduidelijk niet bekend met de regels.... daarbij heb je niet door dat de vraag over groep 1, 2 en 3 stoeltjes ging.
Dat moet je een grotere auto kopen. ;)

Dat had ik inderdaad niet door. Maar ook van die kinderen is de nek veel minder sterk dan van een volwassene.

Ik had hier in de PTA een leuke documentaire over gepost.
pi_146475770
Hij staat ook op mijn verlanglijstje, de Tobi. Het is een van de smalste stoeltjes en dat is nodig, want ik moet 3 stoeltjes op de achterbank.

Mijn baby's komen nu bijna met hun hoofdje boven de bovenkant van de maxi cosi uit, dus ik speur naar leuke aanbiedingen. Ik ben er niet zo blij mee dat ze bijna uit de maxi cosi groeien, want ik vind het toch minder veilig op deze leeftijd en bijkomend nadeel: dan moet ik 2 keer lopen naar het KDV in plaats van 1 keer. :+ L. heeft ongeveer 15 maanden in de maxi cosi gezeten, ik vond het een uitkomst (en veilig).
  zondag 9 november 2014 @ 20:18:38 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146475788
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat moet je een grotere auto kopen. ;)

Dat had ik inderdaad niet door. Maar ook van die kinderen is de nek veel minder sterk dan van een volwassene.

Ik had hier in de PTA een leuke documentaire over gepost.
Ja joh, gewoon 2 Volvo's per gezin, als we allemaal onze realiteitszin zouden verliezen zou dat makkelijk kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146475842
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?

Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
  zondag 9 november 2014 @ 20:22:52 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146475949
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef Dot. het volgende:
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?

Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
Omdat een auto meestal anders crasht dan een vliegtuig ;)

Maar de beenruimte is idd ook vaak een probleem, al even afgezien van het feit dat in een hoop auto's een Maxi-Cosi achter de bestuurder al niet lekker zit als de bestuurder langer is dan 1.85
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 november 2014 @ 20:23:14 #193
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146475964
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja joh, gewoon 2 Volvo's per gezin, als we allemaal onze realiteitszin zouden verliezen zou dat makkelijk kunnen.
Totaal off topic maar ik heb voor 1500 euro een Mondeo gekocht groot genoeg voor die kinder stoeltjes, en met curtain airbags achterin (ik vond het debiel dat ik wel een airbag zou hebben maar mijn vrienden achterin niet).

Ik denk dat auto's van 1500 euro toch sterk in de pauper catagorie vallen. Iemand die werkt heeft dat ik een maandje bij elkaar gespaard.
pi_146475979
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
pi_146476011
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij staat ook op mijn verlanglijstje, de Tobi. Het is een van de smalste stoeltjes en dat is nodig, want ik moet 3 stoeltjes op de achterbank.

Mijn baby's komen nu bijna met hun hoofdje boven de bovenkant van de maxi cosi uit, dus ik speur naar leuke aanbiedingen. Ik ben er niet zo blij mee dat ze bijna uit de maxi cosi groeien, want ik vind het toch minder veilig op deze leeftijd en bijkomend nadeel: dan moet ik 2 keer lopen naar het KDV in plaats van 1 keer. :+ L. heeft ongeveer 15 maanden in de maxi cosi gezeten, ik vond het een uitkomst (en veilig).
Ik vind het stiekem niet zo erg, want ik hoop dat hij vooruit in de auto fijner vindt en we kunnen dan de voorstoel ook weer gewoon neerzetten. Nu zit je met je knieën tegen het dashboard. Qua veiligheid vertrouw ik wel gewoon op de grotere stoeltjes.
pi_146476046
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef Dot. het volgende:
Ik vroeg waar kinderen dan hun benen moeten laten en toen zei de verkoopster dat veel kinderen ze op de hoedenplank leggen. Dat zit toch ook niet lekker?

Ik kan me herinneren van een test ergens dat in een vliegtuig achteruit zitten juist gevaarlijker is, waarom geldt dat dan niet in de auto?
Ja, of benen over elkaar, benen opgetrokken etc :')
  zondag 9 november 2014 @ 20:24:51 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146476053
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:23 schreef Risu het volgende:
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
Dit inderdaad ^O^
pi_146476110
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:23 schreef Risu het volgende:
Een vliegtuig botst niet tegen een boom, normaal gesproken. Volgens mij gaat het in auto's voornamelijk om het feit dat er bij een botsing of flink hard remmen, teveel kracht op de nek komt van het kind.
Hoe het in vliegtuigen zit weet ik niet, maar daar speelt het argument botsen dus niet echt.
Die botsen toch met de grond? :P

Ik snap het principe maar ik denk niet dat ik na een groep 0 stoel achterwaarts zou vervoeren als het nog niet wettelijk verplicht is.
pi_146476193
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die botsen toch met de grond? :P

Ik snap het principe maar ik denk niet dat ik na een groep 0 stoel achterwaarts zou vervoeren als het nog niet wettelijk verplicht is.
Tja, ik denk dat ik misschien liever met mijn rug de grond raak, dan zie ik het tenminste niet aankomen. :P
Het ligt natuurlijk ook aan de auto of zo'n stoeltje past. Ik zie het allemaal wel.
pi_146476274
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind het stiekem niet zo erg, want ik hoop dat hij vooruit in de auto fijner vindt en we kunnen dan de voorstoel ook weer gewoon neerzetten. Nu zit je met je knieën tegen het dashboard. Qua veiligheid vertrouw ik wel gewoon op de grotere stoeltjes.
Ja in dat geval snap ik wel dat je over wilt. Wij zitten nu allemaal prima, ik heb twee Easybases voor de maxi cosi's, dus sneller en handiger dan dit ga ik mijn baby's nooit meer in en uit de auto krijgen. ;) Het valt niet op hè dat ik een hekel heb aan kindjes in en uit de auto laden. :+

Achterwaarts vervoeren ga ik trouwens ook niet doen. Ik vind het veel te duur. En ja natuurlijk gaat het om de veiligheid van mijn kinderen, maar 500+ euro voor een stoeltje gaat me echt te ver. En daarbij komt dat het er heel oncomfortabel uitziet. :@
pi_146476334
Ik vind het ook belachelijk duur. Natuurlijk, veiligheid is het belangrijkste, maar really. ¤500!
  zondag 9 november 2014 @ 20:33:17 #202
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_146476393
Nou ja, wettelijk verplicht of niet, ik vind het verschil in de op te lopen schade toch wel een serieus dingetje. Nu ben ik daar sowieso misschien wat gevoelig voor, maar het voelt echt alsof ik m'n kind haar veiligheid tekort doe als ik nu tegen beter weten in een voorwaartse groep 1 stoel koop. Het is voor mij gelijk aan je baby onder een dekbed leggen: daar hoeven ze ook niet dood aan te gaan maar het zal je maar gebeuren.

Ik vind het wel errrrrg hatelijk dat die nieuwe stoelen en systemen zo duur zijn. Koop je eerst een isofix systeem voor cabriofix/pebble/pearl in de veronderstelling dat dat lekker lang meegaat en vervolgens mag je eigenlijk wel weer 500 euro neerleggen om de veiligheid van je kind te waarborgen (ipv de 200 die je in je hoofd had). Niet dat je kind, of wiens kind dan ook, dat niet waard is, maar het is nog al een smak geld :{
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_146476419
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:30 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja in dat geval snap ik wel dat je over wilt. Wij zitten nu allemaal prima, ik heb twee Easybases voor de maxi cosi's, dus sneller en handiger dan dit ga ik mijn baby's nooit meer in en uit de auto krijgen. ;) Het valt niet op hè dat ik een hekel heb aan kindjes in en uit de auto laden. :+

Achterwaarts vervoeren ga ik trouwens ook niet doen. Ik vind het veel te duur. En ja natuurlijk gaat het om de veiligheid van mijn kinderen, maar 500+ euro voor een stoeltje gaat me echt te ver. En daarbij komt dat het er heel oncomfortabel uitziet. :@
Ik vind het echt te zwaar om hem met stoel en al te tillen, dus dat doe ik alleen als hij slaapt. Verder doen we hem er gewoon zo in en uit.
  zondag 9 november 2014 @ 20:37:08 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146476556
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind het echt te zwaar om hem met stoel en al te tillen, dus dat doe ik alleen als hij slaapt. Verder doen we hem er gewoon zo in en uit.
Ik vond het juist ideaal zolang hij nog in de MC zat, hop van de base af en naar binnen, niet half in de auto hangend mieren met gordels en dergelijke.

Maar goed, we hadden dan ook 2 auto's en je wist vrijwel nooit van tevoren met welke je de volgende keer zou gaan, en gezien in allebei een base stond was dat ook nooit een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146476689
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind het echt te zwaar om hem met stoel en al te tillen, dus dat doe ik alleen als hij slaapt. Verder doen we hem er gewoon zo in en uit.
Wij deden tot een tijdje terug precies hetzelfde. Maar ik kan 'm nu echt niet meer met mc de trap op tillen (3 hoog :X ) dus ik haal 'm er altijd uit.
pi_146476751
Ik loop met aan elke arm een cosi naar het kdv elke dag (50 meter ofzo), zwaar is het wel inderdaad, maar wat mij betreft nog niet zwaar genoeg om twee keer te lopen. En ik laat eigenlijk niet graag een kind achter in de auto, hoe dichtbij ik ook ben.
pi_146476981
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik loop met aan elke arm een cosi naar het kdv elke dag (50 meter ofzo), zwaar is het wel inderdaad, maar wat mij betreft nog niet zwaar genoeg om twee keer te lopen. En ik laat eigenlijk niet graag een kind achter in de auto, hoe dichtbij ik ook ben.
Kan ik me voorstellen ja!
pi_146477162
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik loop met aan elke arm een cosi naar het kdv elke dag (50 meter ofzo), zwaar is het wel inderdaad, maar wat mij betreft nog niet zwaar genoeg om twee keer te lopen. En ik laat eigenlijk niet graag een kind achter in de auto, hoe dichtbij ik ook ben.
Nee, dat lijkt me idd ook niks! Is een goedkopere opvouwtweelingbuggy niks voor dat tripje? Of bestaan die niet? /offtopic
pi_146477271
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me idd ook niks! Is een goedkopere opvouwtweelingbuggy niks voor dat tripje? Of bestaan die niet? /offtopic
Ik heb wel een buggy ja, maar die is enorm onhandig en zwaar, want tweelingbuggy. :+ Alles Veel waar "tweeling" voor staat is onhandig. ;) Er zit straks echt niets anders op dan één van de twee in de autostoel te laten, het is niet anders. /offtopic
pi_146478110
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja, of benen over elkaar, benen opgetrokken etc :')
Vanwaar die smiley erbij? Heb je er ervaring mee dat dat niet blijkt te werken?

Punt is dat achteruitstoelen misschien onhandige formaten hebben, maar wel veiliger zijn. En dat kinderen meestal geen probleem hebben met weinig beenruimte. Ze zitten in hun spel ook vaak helemaal opgevouwen.

Toen wij van de romer king plus overstapten naar een achteruitstoel wilde onze toen ongeveer 1 meter lange peuter opeens weer graag in de auto zitten. Inmiddels gaat ze richting maat 110 en nog steeds zit ze fijn achteruit. Met haar benen opgevouwen.
In een Peugeot 307.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_146478321
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:33 schreef Kimpossible het volgende:
Nou ja, wettelijk verplicht of niet, ik vind het verschil in de op te lopen schade toch wel een serieus dingetje. Nu ben ik daar sowieso misschien wat gevoelig voor, maar het voelt echt alsof ik m'n kind haar veiligheid tekort doe als ik nu tegen beter weten in een voorwaartse groep 1 stoel koop. Het is voor mij gelijk aan je baby onder een dekbed leggen: daar hoeven ze ook niet dood aan te gaan maar het zal je maar gebeuren.

Ik vind het wel errrrrg hatelijk dat die nieuwe stoelen en systemen zo duur zijn. Koop je eerst een isofix systeem voor cabriofix/pebble/pearl in de veronderstelling dat dat lekker lang meegaat en vervolgens mag je eigenlijk wel weer 500 euro neerleggen om de veiligheid van je kind te waarborgen (ipv de 200 die je in je hoofd had). Niet dat je kind, of wiens kind dan ook, dat niet waard is, maar het is nog al een smak geld :{
Dit dus

En dan hebben we ook nog eens 2 auto's :X
Maar we hebben gister toch maar de maxicosi 2way pearl besteld. mocht het qua beenruimte echt niet meer gaan dan kunnen we de stoel draaien maar tot die tijd vervoeren we ons mannetje dus achteruit
pi_146478374
Over achteruitrijden gesproken. Ik word daar dus zelf wagenziek van. Een paar weken terug zat ik ongeveer 30 minuten achteruit in een taxi, toen ik weer in mijn eigen auto zat heb ik die langs de kant gezet omdat ik zo duizelig en misselijk was dat ik half moest overgeven. Als ik vooruit rijd heb ik nooit last van wagenziekte, het was voor mij dan ook een compleet nieuw fenomeen. Ik sprak later mijn collega's en die hadden exact hetzelfde gehad als ik. Misschien een stomme gedachte, maar hebben kinderen daar dan ook niet meer last van dan als ze vooruit rijden?
  zondag 9 november 2014 @ 21:22:29 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146478405
Google maar eens op die achterwaartse stoeltjes. In andere landen zijn ze meer in gebruik en zelfs grotere kinderen zitten er zonder problemen in met de benen op getrokken. Dat zie ik niet als struikelpunt.

De ruimte in de auto is wel een struikelblok voor mij.
Als ik een tweede kindje zou krijgen zou een normale stoel al met moeite gaan achter papa. Laat staan een achterwaartse stoel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146478487
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Vanwaar die smiley erbij? Heb je er ervaring mee dat dat niet blijkt te werken?

Punt is dat achteruitstoelen misschien onhandige formaten hebben, maar wel veiliger zijn. En dat kinderen meestal geen probleem hebben met weinig beenruimte. Ze zitten in hun spel ook vaak helemaal opgevouwen.

Toen wij van de romer king plus overstapten naar een achteruitstoel wilde onze toen ongeveer 1 meter lange peuter opeens weer graag in de auto zitten. Inmiddels gaat ze richting maat 110 en nog steeds zit ze fijn achteruit. Met haar benen opgevouwen.
In een Peugeot 307.
Omdat het me simpelweg ongelofelijk oncomfortabel lijkt om een paar uur achter elkaar zo te zitten.

Maar fijn dat het voor je peuter lekker zit ^O^
  zondag 9 november 2014 @ 21:24:35 #215
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_146478491
Maar Nik, ze zitten nu toch ook zo :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 9 november 2014 @ 21:29:35 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146478719
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Omdat het me simpelweg ongelofelijk oncomfortabel lijkt om een paar uur achter elkaar zo te zitten.

Maar fijn dat het voor je peuter lekker zit ^O^
Ik zit bij lange autoreizen zelf ook altijd met mijn knieën opgetrokken in allerlei houdingen. Maar zelden gewoon recht met voeten op de grond. Mijn peuter achterin vindt zijn benen naar beneden bungelend ook niet zo tof en gooit ze ook altijd op mijn stoel er voor of zet ze lekker in mijn rug :')
Ik denk echt dat het oncomfortabele in ons hoofd zit en dat het kinderen helemaal niks uitmaakt.
In een maxi cosi steken de benen ook uit voordat ze over gaan naar een groep 1 stoel en dat vormt ook geen probleem.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146478720
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef Kimpossible het volgende:
Maar Nik, ze zitten nu toch ook zo :P
Bij ons is in de auto vaak ook een drama, dus ik kan me best voorstellen dat hij het vervelend vindt. Hij wil in de buggy ook liever met z'n gezicht naar voren.
  zondag 9 november 2014 @ 21:29:48 #218
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146478731
Mijn maxi zou er helemaal gek van worden.. die heeft heel snel kramp en kan dus totaal niet met haar benen opgevouwen zitten. Mijn midi zou er geen problemen mee hebben gehad.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146478848
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zit bij lange autoreizen zelf ook altijd met mijn knieën opgetrokken in allerlei houdingen. Maar zelden gewoon recht met voeten op de grond. Mijn peuter achterin vindt zijn benen naar beneden bungelend ook niet zo tof en gooit ze ook altijd op mijn stoel er voor of zet ze lekker in mijn rug :')
Ik denk echt dat het oncomfortabele in ons hoofd zit en dat het kinderen helemaal niks uitmaakt.
In een maxi cosi steken de benen ook uit voordat ze over gaan naar een groep 1 stoel en dat vormt ook geen probleem.
En ik haat het om opgevouwen te zitten en ik word misselijk van achteruit rijden :P. Mijn man kan niet eens in een kleermakerszit zitten.

Verschillende referentiekaders ^O^
pi_146479237
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef Kimpossible het volgende:
Maar Nik, ze zitten nu toch ook zo :P
Ja dat is waar. :D
pi_146479273
Ik kan ook niet in een fatsoenlijke kleermakerszit zitten. Of met opgetrokken benen. Onze lijven werken anders dan die van die kleintjes. Als ik zie hoe mijn kind opgevouwen op de grond met haar treinen speelt, krijg ik ook plaatsvervangend pijn in mijn hele lijf :)

Groot verschil tussen onze huidige, de Axkid Minikid, en de Römer is trouwens dat ze in de Römer altijd een beetje met kromme rug moest zitten door de kuipvorm. Voor echte kleintjes is dat volgens mij heerlijk, maar toen ze een beetje lekker ging groeien werd ze daar enorm chagrijnig van.

Kostte trouwens 330 E. En 30 verzendkosten. Best een andere prijs dan 500.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 9 november 2014 @ 21:41:20 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146479296
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:32 schreef GotC het volgende:

[..]

En ik haat het om opgevouwen te zitten en ik word misselijk van achteruit rijden :P. Mijn man kan niet eens in een kleermakerszit zitten.

Verschillende referentiekaders ^O^
Ja maar ik denk dus oprecht dat een volwassen referentiekader niet 1 op 1 van toepassing is op een kind. En je het niet puur op dat het voor jou oncomfortabel oogt opzij moet schuiven als optie.
Kinderen hebben ook veel minder last van achteruit rijden dan wij.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 9 november 2014 @ 21:42:43 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146479364
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dus oprecht dat een volwassen referentiekader niet 1 op 1 van toepassing is op een kind. En je het niet puur op dat het voor jou oncomfortabel oogt opzij moet schuiven als optie.
Kinderen hebben ook veel minder last van achteruit rijden dan wij.
Dit, je kunt niet je eigen ongemakken op je kind projecteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146479394
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dus oprecht dat een volwassen referentiekader niet 1 op 1 van toepassing is op een kind. En je het niet puur op dat het voor jou oncomfortabel oogt opzij moet schuiven als optie.
Kinderen hebben ook veel minder last van achteruit rijden dan wij.
Ik heb ook niet gezegd dat dit een/de reden was waarom wij er uiteindelijk niet voor hebben gekozen. Ik vind het een bijkomend nadeel.
  zondag 9 november 2014 @ 21:45:28 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146479495
Die kuipvorm is vanaf de groep 2 stoel wel weg. De verhoger met rugsteun wat een groep 2 stoel is, heeft een rechte rug.

Als ik die stoel van jullie zie Vanyel is dat inderdaad heel anders vervoeren dan wij doen met zo'n groep 2 stoel. Er zit zeker meer bescherming omheen sowieso, los van de rijrichting.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146480467
Ja het is echt nog een heel serieuze autostoel, maar dan tot 25 kilo. Nog 7 te gaan dus. Tot ze gaat klagen blijft ze hierin. Hopelijk is nr 2 dan groot genoeg voor deze. Op gewicht haalt ie het al, maar ik vind het echt geen stoel voor een tienmaander.

Ze kan nu trouwens veel meer zien dan bij vooruitkijken. Ze kijkt niet meer tegen onze stoel aan, maar vrij uit het achterraam.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 9 november 2014 @ 22:09:00 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146480697
Moet de voorstoel veel naar voren om het te laten passen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 9 november 2014 @ 22:09:32 #228
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146480716
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan ook niet in een fatsoenlijke kleermakerszit zitten. Of met opgetrokken benen. Onze lijven werken anders dan die van die kleintjes. Als ik zie hoe mijn kind opgevouwen op de grond met haar treinen speelt, krijg ik ook plaatsvervangend pijn in mijn hele lijf :)

Groot verschil tussen onze huidige, de Axkid Minikid, en de Römer is trouwens dat ze in de Römer altijd een beetje met kromme rug moest zitten door de kuipvorm. Voor echte kleintjes is dat volgens mij heerlijk, maar toen ze een beetje lekker ging groeien werd ze daar enorm chagrijnig van.

Kostte trouwens 330 E. En 30 verzendkosten. Best een andere prijs dan 500.
Die van jullie ben ik nog niet eerder tegengekomen.
De axxkid ziet er echt veel prettiger en fijner uit om in te zitten dan veel andere stoelen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146480867
Best een eind. Niet helemaal, wij hebben ervoor gekozen de zitting zo ver mogelijk naar achter te laten en de leuning rechtop te doen. Hij staat achter de bestuurder. Meestal rijdt mijn lief van 1.68. Afgelopen zomer zijn we ermee naar Frankrijk gereden en dat was ook voor mij met 1.80 best te doen. Wel wennen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_146480993
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 22:09 schreef Moppert het volgende:

[..]

Die van jullie ben ik nog niet eerder tegengekomen.
De axxkid ziet er echt veel prettiger en fijner uit om in te zitten dan veel andere stoelen.
Is ook echt een topding. In Zweden besteld, advies gevraagd op lengte kind en formaat auto. Deze kon iets minder lange kinderen hebben dan sommigen, maar neemt ook wat minder plek in.

Even opgezocht. Volgens die meneer kon de axkid tot ongeveer 1.20 en neemt ie zo'n 5 cm minder plek in dan de britax twoway die ik eigenlijk op het oog had. Die kan zelfs tot 1.25, rond 6 jr volgens meneer.
Dan nog was t best even schrikken toen de doos openging.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 09-11-2014 22:20:28 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_146484040
Ik vind het best een lastige keuze, nog naast het financiële aspect.

Ik ben persoonlijk 2.05 en met de stoeltjes past het gewoon weg niet achterwaarts in de auto.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_146541840
Dilemma: kleuter heeft geregeld uitstapjes met school waarbij ouders rijden. Er moet dan een stoelverhoger mee. nu is ze dan wel ruim 4,5jaar en 105cm, maar nog geen 15kg (wel bijna). Ze heeft dus nog een grote groep-1 autostoel. Best een gedoe, zeker in je eentje met baby erbij en parkeren op een stukje lopen van school. Toch zo doen of voor zulke incidentele ritjes wel een stoelverhoger gebruiken? (Is dus niet voor gebruik in eigen auto als ze overgaat naar een volgende stoel).
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:55:42 #233
399061 kuolema
vermaledijd
pi_146550373
Hoi,

Heeft iemand hier ooit contact opgenomen met Römer over het scheuren van piepschuim? Ik heb namelijk een Römer King TS Plus waarbij een scheur zit in het piepschuim bij het hoofdgedeelte. Het lijkt voor comfort te zijn, maar ik vraag me af of die scheur ook invloed heeft op de veiligheid (en dan wil ik ook graag weten waarom). Ik weet niet of het de moeite waard is om te investeren in een reserveonderdeel want hij is niet zo nieuw meer (2007 of zo).
Ik vraag het eerst hier omdat ik bang ben dat het lang gaat duren voordat ik antwoord krijg via klantenservice mail en het telefoonnummer Duits is.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_146579727
Wij hebben toch ook gekozen voor een Tobi. Wel nog even getwijfeld over deze en een oud model dat beide kanten op kon, maar waarvan het vastzetten veel onhandiger was. Maar voor iemand die wik staat er dus bij Baby en Tiener in Sliedrecht een achterwaartse Maxi-Cosi stoel voor 180 euro :) Ik vind het fijn dat de Tobi ook laat zien of de gordels strak genoeg zitten.

En als we na 2018 nog een kindje krijgen hoeven we alleen een nieuwe groep 0-stoel te kopen, want die zijn dan gewoon langer bruikbaar tot ze 15 maanden zijn.
pi_146588946
Dot, hadden ze nog leuke Tobi koopjes?
pi_146601273
Die hebben wij mee ;) Maar eind november kregen ze nog meer Crossed Lines binnen voor 185 euro. Staan ook op hun website nu al te bestellen.
pi_147251515
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Make my day!
pi_147251752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:55 schreef Kursor het volgende:
Dilemma: kleuter heeft geregeld uitstapjes met school waarbij ouders rijden. Er moet dan een stoelverhoger mee. nu is ze dan wel ruim 4,5jaar en 105cm, maar nog geen 15kg (wel bijna). Ze heeft dus nog een grote groep-1 autostoel. Best een gedoe, zeker in je eentje met baby erbij en parkeren op een stukje lopen van school. Toch zo doen of voor zulke incidentele ritjes wel een stoelverhoger gebruiken? (Is dus niet voor gebruik in eigen auto als ze overgaat naar een volgende stoel).
Dat zie ik hier ook regelmatig gebeuren, gewoon zo'n simpele zitverhoger. Zelfs op de peuterspeelzaal al :o Voor incidenteel gebruik ga ik er wel eentje kopen denk ik..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147251794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Mijn oudste kreeg een groep 2 stoel. Voor een zitverhoger vind ik haar nog te klein en te licht ook.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 3 december 2014 @ 17:09:48 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147252471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Tijdje geleden al een groep 2/3 stoeltje gekocht voor in de cabrio (prettiger voor hem als hij daarin lekker laag zit), maar in de gewone auto begint de Pearl ook te klein te worden, dus dat wordt een erbij halen.
Weer zo'n zelfde Römer verwacht ik.

Edit: bij nader inzien denk ik dat het wel een andere gaat worden, maar de ervaring leert dat mijn net 4-jarige (17,5 kg) toch echt te klein is om permanent op een zittingverhoger te zitten.
Bij uitzondering kan het best (vriendje mee in de auto, dus een van beiden op de verhoger, of nog 2 volwassenen achterin, kleuter op verhoger in het midden), maar niet als standaard manier om te vervoeren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 03-12-2014 19:06:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147266588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:
Hoi,

Heeft iemand hier ooit contact opgenomen met Römer over het scheuren van piepschuim? Ik heb namelijk een Römer King TS Plus waarbij een scheur zit in het piepschuim bij het hoofdgedeelte. Het lijkt voor comfort te zijn, maar ik vraag me af of die scheur ook invloed heeft op de veiligheid (en dan wil ik ook graag weten waarom). Ik weet niet of het de moeite waard is om te investeren in een reserveonderdeel want hij is niet zo nieuw meer (2007 of zo).
Ik vraag het eerst hier omdat ik bang ben dat het lang gaat duren voordat ik antwoord krijg via klantenservice mail en het telefoonnummer Duits is.
nee, maar die van ons heeft dat idd ook. En de maxi cosi rodi air ook. Gewoon goed gebruikt, denk ik.

Edit, wij hebben nog een goede tobi staan, van half 2012. Die wilde ik nog een keer op marktplaats gooien binnenkort maar als iemand hier belangstelling heeft kun je me ook pb'en. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door poemojn op 03-12-2014 23:49:30 ]
pi_147266668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:37 schreef agter het volgende:
Wat doen jullie met 3,5 jaar/15 kilo: gewoon een zitverhoger aanschaffen?
Wij kochten toen een achteruitstoel voor tot 25 kilo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_147266741
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tijdje geleden al een groep 2/3 stoeltje gekocht voor in de cabrio (prettiger voor hem als hij daarin lekker laag zit), maar in de gewone auto begint de Pearl ook te klein te worden, dus dat wordt een erbij halen.
Weer zo'n zelfde Römer verwacht ik.

Edit: bij nader inzien denk ik dat het wel een andere gaat worden, maar de ervaring leert dat mijn net 4-jarige (17,5 kg) toch echt te klein is om permanent op een zittingverhoger te zitten.
Bij uitzondering kan het best (vriendje mee in de auto, dus een van beiden op de verhoger, of nog 2 volwassenen achterin, kleuter op verhoger in het midden), maar niet als standaard manier om te vervoeren.
Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
Make my day!
pi_147266765
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij kochten toen een achteruitstoel voor tot 25 kilo.
Kosten?
Make my day!
pi_147266910
330. En 30 verzendkosten vanuit Zweden.

Maar er gaat er hier ws nog 1 in. Als het aan mij ligt. Ik ben fan van de stoel, mevr V wat minder.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_147266941
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:54 schreef Vanyel het volgende:
330. En 30 verzendkosten vanuit Zweden.
Dat wil ik niet betalen voor 4 auto's. Sorry.
Make my day!
  donderdag 4 december 2014 @ 00:05:28 #247
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147267226
Een groep 2/3 stoel is een zitverhoger met rugleuning en hoofdsteun en gordelgeleider.
Alle testen raden dat aan qua veiligheid ipv alleen een losse zitverhoger.
Je koopt ze makkelijk tweedehands op MP en ze wegen niks. Je gebruikt de gewone autogordel als je kind er in zit. De stoel zit niet apart vast nog. (Onze MC Rodi XP in ieder geval)
Dus ze overzetten kost je geen centje moeite en is binnen 1 seconde gebeurd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147268582
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:42 schreef poemojn het volgende:

[..]

nee, maar die van ons heeft dat idd ook. En de maxi cosi rodi air ook. Gewoon goed gebruikt, denk ik.

Edit, wij hebben nog een goede tobi staan, van half 2012. Die wilde ik nog een keer op marktplaats gooien binnenkort maar als iemand hier belangstelling heeft kun je me ook pb'en. :)
Ik had toch een mail gestuurd naar Römer met de vraag om uitleg, maar de reactie was kortaf 'als het piepschuim stuk is moet het vervangen worden.' Lekker klantvriendelijk ...
Iemand wilde hem overnemen maar is toch afgehaakt hierdoor dus nu twijfel ik of ik zelf dat piepschuim moet gaan kopen om hem vervolgens te koop te zetten of dat ik hem gewoon zo moet verkopen als schadestoel. Ik ga in elk geval even informeren wat het kost om het piepschuim te vervangen.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
Zou ik niet doen. Ik sluit me aan bij wat Laziness hierboven zegt. Zitverhogers zonder rugleuning worden afgeraden omdat die geen zijdelingse bescherming bieden.
Je kunt er dan toch twee kopen en overzetten als dat nodig is? Ze wegen over het algemeen (veel) minder dan groep 1 stoelen.
En beter tweedehands een goed merk dan eentje van de bouwmarkt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_147268769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 01:17 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik had toch een mail gestuurd naar Römer met de vraag om uitleg, maar de reactie was kortaf 'als het piepschuim stuk is moet het vervangen worden.' Lekker klantvriendelijk ...
Iemand wilde hem overnemen maar is toch afgehaakt hierdoor dus nu twijfel ik of ik zelf dat piepschuim moet gaan kopen om hem vervolgens te koop te zetten of dat ik hem gewoon zo moet verkopen als schadestoel. Ik ga in elk geval even informeren wat het kost om het piepschuim te vervangen.

[..]

Zou ik niet doen. Ik sluit me aan bij wat Laziness hierboven zegt. Zitverhogers zonder rugleuning worden afgeraden omdat die geen zijdelingse bescherming bieden.
Je kunt er dan toch twee kopen en overzetten als dat nodig is? Ze wegen over het algemeen (veel) minder dan groep 1 stoelen.
En beter tweedehands een goed merk dan eentje van de bouwmarkt.
Tweede hands is geen probleem voor zo'n stoeltje?
Make my day!
pi_147269013
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 01:30 schreef agter het volgende:

[..]

Tweede hands is geen probleem voor zo'n stoeltje?
Het liefst van iemand die je kent, om zeker te weten dat de stoel niet betrokken is geweest bij een botsing of op de grond is gevallen (waardoor er onzichtbare beschadigingen kunnen zijn die invloed hebben op de veiligheid).
Lang niet iedereen weet dat je het dan beter niet meer kunt gebruiken, ook al zie je niets aan de buitenkant. Je kunt er natuurlijk naar vragen bij een verkoper maar de vraag is of diegene wel eerlijk is of het misschien is vergeten. Sommigen zetten het er in hun advertentie bij (dat er geen ongelukken mee zijn gebeurd), dat vind ik dan al betrouwbaarder.
In principe gaan die stoelen lang mee en gaan ze niet zomaar stuk en het scheelt veel geld t.o.v. een nieuwe. Maar je kunt bijvoorbeeld ook een ouder model nieuw kopen (met als enige verschil andere bekleding, kan zo een paar tientjes schelen).
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 4 december 2014 @ 09:57:37 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147271899
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Lastig.
Gaat om 2 auto's iedere dag en 2 andere auto's een a twee keer in de week. Dus 4 dingen uiteindelijk.
Die dingen zijn zo zwaar dat ik ze niet in een handomdraai over zet. Mss 1 goede stoel en de rest verhogingen?
Zo'n groep 2/3 stoeltje is al een stuk lichter (rond de 7 kg) maar ik ben ook te beroerd om zo'n ding constant van de ene auto in de andere te zetten, en dat terwijl ze vrijwel nooit tegelijk in gebruik zijn, en het eigenlijk al helemaal nooit voorkomt dat de ene auto weg is terwijl ik het autostoeltje in de andere auto nodig heb.

In jouw geval zou ik in de iedere dag auto's gewoon ieder een eigen stoeltje zetten, en in de een a 2 keer per week auto's een zittingverhoger, of een tweedehands groep 2/3 stoeltje, maar dan zou je ook voor een hele goedkope variant kunnen kiezen natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 december 2014 @ 10:43:38 #252
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147272838
Wij gebruiken deze voor een meisje van 3,5.
Erg prettig en gaat lang mee.

http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=39&merk=25941
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 4 december 2014 @ 11:30:37 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147274017
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 december 2014 @ 11:35:13 #254
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147274141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
En tegelijkertijd zou jij gewoon tweedehands stoeltjes kopen.
Tja.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 4 december 2014 @ 11:37:55 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147274214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:35 schreef avotar het volgende:

[..]

En tegelijkertijd zou jij gewoon tweedehands stoeltjes kopen.
Tja.
Nee, dat zou ik niet, maar als ik voor 4 auto's stoeltjes moest kopen dan zou ik voor de 2 auto's die het minst gebruikt worden kiezen tussen een goedkoop 2/3 stoeltje of een tweedehands 2/3 stoeltje van een goed merk van een bekende, waarvan ik weet dat er geen aanrijding mee geweest is.

Voor 2 auto's koop ik gewoon nieuwe, en waarschijnlijk wordt het stoeltje dat ik nog moet kopen ook nog een isofix.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 december 2014 @ 19:25:08 #256
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_147286784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:30 schreef Leandra het volgende:
Ik zou voor een kind dat al aan een groep 2/3 stoel toe is geen 1/2/3 stoel meer kopen, voor hetzelfde geld kun je groep 2/3 stoeltjes kopen die wel hoog scoren in de diverse testen.
Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_147294598
Met de bekende merken Cybex, Römer of Maxi Cosi zit je in principe altijd goed.

gr. 1/2/3 (9-36 kg):
Concord Transformer Pro, Cybex Pallas ((2)-fix), Kiddy Guardian(fix) Pro (2), Recaro Monza Nova IS

gr. 2/3 (15-36 kg):
Cybex Solution X((2)-fix), Kiddy Cruiserfix Pro, Maxi Cosi Rodi XP/Rodifix, Chicco Oasis fixplus, Concord Transformer click, Römer Kid(fix),HTS Besafe Izi Up X3 fix, Diono Monterey 2, Jané Montecarlo r1, Peg Perego Viaggo surefix, Recaro Monza Nova 2 (seatfix), Recaro Mialno/Storchenmühle Solar.

Bronnen: Adac en ANWB
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 4 december 2014 @ 23:57:11 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147296901
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Hij komt helemaal niet voor in de tests, de website van de fabrikant noemt het stoeltje niet, kondigt de nieuwe producten voor 2013 aan en heeft een download van de folder van 2012 op de homepage staan...

De groep 1/2/3 stoeltjes die wel fatsoenlijk scoren in de tests kosten ongeveer het dubbele, en natuurlijk is de prijs geen kwaliteitsgarantie, maar ik zou een groep 1/2/3 sowieso al proberen te vermijden als het maar even kon, het verschil tussen een kind van 1 en een kind van 5 is wat mij betreft simpelweg te groot om ze al die tijd dezelfde autostoel te laten gebruiken.

http://www.anwb.nl/auto/tests/kinderzitjes

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-12-2014 00:08:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 06:15:17 #259
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147299670
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:25 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Scoort die 123 van x-adventure niet goed in de testen? Ik zat er toevallig ook naar te kijken. Ze leken me wel ideaal voor mijn bijna 2 en 3,5 jarige. Ze ogen ook wat veiliger dan de 2-3 stoeltjes.
Heb je misschien wat voorbeelden van goed scorende 2-3 stoeltjes? Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Ze zijn ideaal. Het slotje van de 3punts gordel is even wat wennen, maar verder zijn ze heel degelijk.
En je bent gelijk klaar.

Hij is groep 1-2-3, maar een kindje met een normaal postuur van nog geen 2 past goed in, omdat het hoofd/schouder deel helemaal kan verstellen.

Het grootste nadeel van de 2-3 stoeltjes wat ik vond, was dat ze allemaal redelijk hoog waren en dus voor een iets kleiner kindje onvoldoende bescherming boden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:16:48 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147300850
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147300869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Lijkt me ook gewoon te breed, zo'n stoel voor een klein kindje.
Make my day!
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:21:01 #262
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147301907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_147303661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:21 schreef avotar het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
Zijn die ook in de breedte aanpasbaar (ik heb geen idee)?
Make my day!
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:47:01 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147303726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:21 schreef avotar het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze daarvoor dus die 1-2-3 groep stoeltjes gemaakt.
Een uitkomst.
Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147304021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben.

He effe een andere vraag. Wij hebben de Pearl. Billie weegt 13 kg, 2,5 jaar. Ik denk nog lang niet aan de volgende stoel hoor :D maar wel overstap naar een tobi. Herkent iemand dat met een Pearl: voeten drukken in de voorstoel ( die staat nog net op standje verantwoordelijk voor de passagier). En lekker comfortabel benen bungelen is het ook nog net niet.

Klimmen kindjes zelf in de Tobi? Billie klimt niet echt in z'n stoel, de poot van de base staat er een beetje onhandig.

Ik ben gewoon even benieuwd. De Tobi lijkt ook hoger en wat minder een kuip te hebben?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:07:57 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147304145
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik zou daar ook weinig vertrouwen in hebben.

He effe een andere vraag. Wij hebben de Pearl. Billie weegt 13 kg, 2,5 jaar. Ik denk nog lang niet aan de volgende stoel hoor :D maar wel overstap naar een tobi. Herkent iemand dat met een Pearl: benen drukken in de voorstoel ( die staat nog net op standje verantwoordelijk voor de passagier).

Klimmen kindjes zelf in de Tobi? Billie klimt niet echt in z'n stoel, de poot van de base staat er een beetje onhandig.

Ik ben gewoon even benieuwd.
Wij hadden voor de ene auto de Pearl en voor de andere auto de Tobi, nou hebben we die Tobi al bijna 2 jaar in de gang staan omdat we toen nog maar 1 auto hadden (de cabrio pas sinds afgelopen zomer, en daarin vond ik hem te hoog zitten in de Tobi), maar hij klimt gewoon in de Pearl, tegenwoordig, maar het is gewoon niet zo klimmer, en hij is dan ook net 4 geworden....
Volgens mij klom hij er een jaar geleden nog niet zelf in, en maakte het weinig uit of ik de Tobi of de Pearl in de auto had staan.

En ongeacht in welke stoel hij zit (Tobi, Pearl, Römer Kid, of een zittingverhoger), voeten in de voorstoel doet hij in iedere stoel.

Maar..... zoals gezegd: ik heb hier al bijna 2 jaar een Tobi in de gang staan, als je wilt mag je hem wel lenen om het uit te proberen, als hij bevalt komen we er wel uit ;)
Overigens hebben wij toen juist de Tobi en Pearl genomen omdat ze dezelfde zit lijken te hebben, hij zit volgens mij idd wel wat hoger dan de Pearl.

Edit: overigens zou ik de overstap van Pearl naar Tobi (isofix naar gordel) vanuit veiligheidsoogpunt niet doen als het niet echt nodig is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 05-12-2014 12:20:30 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147305901
nee wat niet per se hoeft hoeft niet. Ik was gewoon benieuwd :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:29:25 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147306065
Je mag die van ons wel proberen, hij staat hier toch maar te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:31:04 #269
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147306110
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:44 schreef agter het volgende:

[..]

Zijn die ook in de breedte aanpasbaar (ik heb geen idee)?
die ik heb allebei niet, maar er zit gewoon een 5 punts gordel in.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:34:29 #270
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147306199
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo'n uitkomst, en zeker die goedkope rommel niet.... al even afgezien van het feit dat de fabrikant z'n site al 2 jaar niet meer geüpdate heeft, ik zou er geen veiligheidsproduct van willen kopen.
Je mening is nu wel duidelijk Leandra.
Verder is het gewoon een hele degelijke stoel.
Zijn voorganger heeft al een een fikse botsing overleefd waarbij moeders aanzienlijk meer schade had dan dochtertje lief. Die had namelijk buiten wat blauwe plekken van de gordeltjes helemaal niets.

Bij autostoeltjes is het echt niet zo dat hoe duurder ze zijn, hoe beter ze zijn.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:12:19 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147307230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:34 schreef avotar het volgende:

[..]

Je mening is nu wel duidelijk Leandra.
Verder is het gewoon een hele degelijke stoel.
Zijn voorganger heeft al een een fikse botsing overleefd waarbij moeders aanzienlijk meer schade had dan dochtertje lief. Die had namelijk buiten wat blauwe plekken van de gordeltjes helemaal niets.

Bij autostoeltjes is het echt niet zo dat hoe duurder ze zijn, hoe beter ze zijn.
Je degelijkheid is alleen gebaseerd op eigen bevinding, de meeste mensen hebben liever een stoel die fatsoenlijke testresultaten behaalt.
Jij bent degene die constant dat ding als geweldig neer zit te zetten, terwijl je geen testresultaten kunt tonen om die "degelijkheid" te staven, daarbij wijzen tests wel uit dat de goedkope stoelen gewoon beduidend minder scoren qua veiligheid, dus ja.... het doet er wel toe.

En nee, als Lief! een Kids River stoeltje van een Lief! print voorziet en daarom de prijs verdubbelt wordt het inderdaad geen beter stoeltje, maar is het nog steeds dezelfde Kids River rommel met een ander stofje, maar dat wil niet zeggen dat goedkope stoelen net zo goed of beter zijn dan dure stoelen.

quote:
ANWB Kinderzitjestest

Goedkope zitjes onveilig

De goedkope kinderzitjes worden in Europa vaak onder verschillende merknamen aangeboden via internet of in bulkpartijen via de detailhandel, zoals bijvoorbeeld bij bouwmarkten.

Van de 11 onderzochte kinderzitjes scoorde meer dan de helft een onvoldoende. Vier zitjes scoorden een voldoende en één kinderzitje, de Nania BeOne SP Luxe, scoorde goed.

Enkele van de onderzochte kinderzitjes kunnen ook in Nederland te koop zijn. Door het gebruik van verschillende merknamen is het voor de consument niet te achterhalen of een kinderzitje wel of niet veilig is. Terwijl vijf van de geteste zitjes wel onvoldoende scoorden op het onderdeel veiligheid. Twee zitjes faalden zelfs op het onderdeel ‘frontale botsing’.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:44:59 #272
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147308198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je degelijkheid is alleen gebaseerd op eigen bevinding, de meeste mensen hebben liever een stoel die fatsoenlijke testresultaten behaalt.
Jij bent degene die constant dat ding als geweldig neer zit te zetten, terwijl je geen testresultaten kunt tonen om die "degelijkheid" te staven, daarbij wijzen tests wel uit dat de goedkope stoelen gewoon beduidend minder scoren qua veiligheid, dus ja.... het doet er wel toe.

En nee, als Lief! een Kids River stoeltje van een Lief! print voorziet en daarom de prijs verdubbelt wordt het inderdaad geen beter stoeltje, maar is het nog steeds dezelfde Kids River rommel met een ander stofje, maar dat wil niet zeggen dat goedkope stoelen net zo goed of beter zijn dan dure stoelen.

[..]

Ik zet hem niet weg als geweldig, ik zet hem neer als goed.
Jij zet hem neer als troep en stelt tegelijk dat jij de mening van de meerderheid vertegenwoordigt.
Dus wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.

Daarbij blijf je met die ANWB test schermen, terwijl die dermate beperkt is in het aantal stoeltjes dat ik hem niet serieus neem.

Maar goed. Ik hoef mijn gelijk niet te halen hier. Ik geef een advies, mede gebaseerd op eigen ervaring. Verder vind ik het wel best.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:07:54 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147308851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:44 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik zet hem niet weg als geweldig, ik zet hem neer als goed.
Jij zet hem neer als troep en stelt tegelijk dat jij de mening van de meerderheid vertegenwoordigt.
Dus wie ben ik dan om daar tegenin te gaan.

Daarbij blijf je met die ANWB test schermen, terwijl die dermate beperkt is in het aantal stoeltjes dat ik hem niet serieus neem.

Maar goed. Ik hoef mijn gelijk niet te halen hier. Ik geef een advies, mede gebaseerd op eigen ervaring. Verder vind ik het wel best.
De test van de ANWB beperkt :')
Je weet dat de ANWB niet alleen test maar samen met andere Europese automobielclubs?

In de consumentenbondtest komt hij ook niet voor, terwijl zowel de test van de consumentenbond als die van de ANWB uitwijzen dat de goedkope stoeltjes ronduit slecht scoren, en daarbij maakt de Consumentenbond ook nog eens specifiek melding van het feit dat de 1/2/3 stoeltjes voor geen enkele leeftijdscategorie werkelijk goed zijn.

Het kan best zijn dat je een advies geeft op basis van je eigen ervaring, maar je eigen ervaring is geen uitgebreide veiligheidstest.
Overigens hoor ik graag je mening over het feit dat de stoeltjes niet voorkomen op de site van de fabrikant, en deze al 2 jaar niet meer geüpdate is..... en dat voor een stoel die maar liefst 11 jaar (!!!) gebruikt zou moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 18:16:13 #274
399061 kuolema
vermaledijd
pi_147313494
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:16 schreef Leandra het volgende:
Een kleiner kind hoort dan ook gewoon niet in een 2/3 stoel.
Exact wat ik wilde zeggen toen ik de post van avotar las :P.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

en daarbij maakt de Consumentenbond ook nog eens specifiek melding van het feit dat de 1/2/3 stoeltjes voor geen enkele leeftijdscategorie werkelijk goed zijn.
Hoezo dat? Cybex Pallas bijvoorbeeld scoort juist goed. Ze testen soms alleen met vangnet (groep 1) maar de Solution scoort ook goed dus dat zal vergelijkbaar zijn met de Pallas zonder vangding. Is dat naïef? :P

Verder helemaal met je eens trouwens. Ik snap dat avotar tevreden is met de x-adventure omdat hij er degelijk uitziet en comfortabel is of wat dan ook, maar je kunt er niet van uitgaan dat hij daarom ook veilig zal zijn, gezien de prijs (en testresultaten van andere goedkopere stoelen). Evenmin kun je dat concluderen na je eigen ervaring bij een ongeluk.

Natuurlijk zijn die autostoelen duur en kan/wil niet iedereen er zoveel voor betalen, maar dan kun je beter voor een veilig tweedehands of afgeprijsd model gaan.

Hoe dan ook, beter een goedkopere autostoel dan een kleintje los in de gordel.

Toch denk ik dat mensen meer voorlichting zouden moeten krijgen over dit onderwerp, want niet iedereen is zo uitzoekerig (helaas) en het is ook wel begrijpelijk dat veel mensen ervan uitgaan dat een autostoel veilig is als ze het kopen, want waarom zouden ze anders verkocht (mogen) worden?

[ Bericht 2% gewijzigd door kuolema op 05-12-2014 18:25:11 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:35:13 #275
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_147317382
Deze discussie verder gemist, drukke dag op werk. Ik heb nog veel tests e.d. gelezen en kom uiteindelijk uit op een stoel die nog helemaal niet getest is, want nieuw. Toch gekozen voor een 123, omdat ik mijn 3,5 jarige dochter die 100 cm meet en net 15 kg is, echt nog niet in een 2/3 stoel wil zetten en we wel nieuwe stoelen nodig hebben. Zoon is over een paar weken 2 jaar, 92 cm en 14 kg.

Het is de Römer Advansafix geworden. Erg duur, maar hopelijk hebben we er lang plezier van en zijn ze erg veilig. Ik hou jullie op de hoogte. :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:41:57 #276
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147317492
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:35 schreef __Isis__ het volgende:
Deze discussie verder gemist, drukke dag op werk. Ik heb nog veel tests e.d. gelezen en kom uiteindelijk uit op een stoel die nog helemaal niet getest is, want nieuw. Toch gekozen voor een 123, omdat ik mijn 3,5 jarige dochter die 100 cm meet en net 15 kg is, echt nog niet in een 2/3 stoel wil zetten en we wel nieuwe stoelen nodig hebben. Zoon is over een paar weken 2 jaar, 92 cm en 14 kg.

Het is de Römer Advansafix geworden. Erg duur, maar hopelijk hebben we er lang plezier van en zijn ze erg veilig. Ik hou jullie op de hoogte. :)
Omg compleet off topic maar je username _O-
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:48:19 #277
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_147317755
:?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:50:27 #278
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147317836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:48 schreef __Isis__ het volgende:
:?
De ISIS...
  woensdag 10 december 2014 @ 06:50:59 #279
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147443781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:07 schreef Leandra het volgende:

Het kan best zijn dat je een advies geeft op basis van je eigen ervaring, maar je eigen ervaring is geen uitgebreide veiligheidstest.
Overigens hoor ik graag je mening over het feit dat de stoeltjes niet voorkomen op de site van de fabrikant, en deze al 2 jaar niet meer geüpdate is..... en dat voor een stoel die maar liefst 11 jaar (!!!) gebruikt zou moeten worden.
Je kent het verschil tussen een fabrikant en een importeur neem ik aan?
Op de site van de fabrikant staat een erg duidelijke uitleg.
Maar nogmaals, ik hoef verder mijn punt niet te maken Leandra, maar als je nog wat meer duidelijk wil maken wat voor een onverantwoorde vader ik ben, laat het me vooral weten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 10 december 2014 @ 07:50:07 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147444110
Linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147447000
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Edit: overigens zou ik de overstap van Pearl naar Tobi (isofix naar gordel) vanuit veiligheidsoogpunt niet doen als het niet echt nodig is.
Behalve wanneer je de instructies goed volgt en het stoeltje goed installeert.

Dan is een stoeltje met gordel niet per definitie onveiliger. Het ligt het aan hoe je het stoeltje installeert.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 10 december 2014 @ 14:20:25 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147452886
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 10:59 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Behalve wanneer je de instructies goed volgt en het stoeltje goed installeert.

Dan is een stoeltje met gordel niet per definitie onveiliger. Het ligt het aan hoe je het stoeltje installeert.
Bij alle tests komen stoeltjes die met isofix geïnstalleerd zijn beter uit de test, het is simpelweg veiliger omdat het stoeltje dan aan de auto vastzit.

Als je geen isofix (stoeltje) hebt dan is het zoals het is, maar bij een keuze tussen een isofix stoeltje wat je hebt en de gordelvariant van datzelfde stoeltje zal de veiligheid altijd groter zijn als je isofix gebruikt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147820873
Aan het kijken voor nieuw isofix stoeltje... Zijn er hier ervaringen met de Römer Duo Plus?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:28:47 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148295227
Nog een vraag. De maxi cosi groep 0 stoel is geschikt tot 13 kilo of 75 cm. Betekent dit dat een kind die daar boven valt veiliger reist in een groep 1 stoel, of blijft het advies gelden je baby zo lang mogelijk in de MC te vervoeren?
KuikenGuppy
pi_148295479
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:28 schreef Burdie het volgende:
Nog een vraag. De maxi cosi groep 0 stoel is geschikt tot 13 kilo of 75 cm. Betekent dit dat een kind die daar boven valt veiliger reist in een groep 1 stoel, of blijft het advies gelden je baby zo lang mogelijk in de MC te vervoeren?
MC zegt zelf:

quote:


Tijd voor het volgende autostoeltje
Als een kind boven de gewichtsgroep van het autostoeltje komt, is het tijd om een volgend autostoeltje aan te schaffen. Volg onderstaande richtlijnen om, naast het gewicht, om te bepalen of je kind echt toe is aan een grotere stoel.

Bij een baby-autostoeltje, voor een kind tot circa 12 maanden, is het belangrijk dat de bovenkant van het hoofdje niet boven de rand uit komt. Het streven moet zijn ervoor te zorgen dat het hoofdje altijd binnen de beschermende omgeving van de kuip blijft.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:46:04 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148296037
Kuiken is wel de 75cm voorbij maar komt nog lang niet boven de rand uit... :?
KuikenGuppy
pi_148296086
Dan zou ik 'm nog niet in groep 1 zetten :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:48:26 #288
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_148296164
Burd als je achterwaarts gaat (blijft) vervoeren kun je al over, maar als je naar voorwaarts vervoeren gaat zou ik hem zo lang mogelijk in de mc houden omdat dat veiliger is ten aanzien van het nekje bij onverhoopte toestanden (zoals ook al noodremmen etc.)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:49:25 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148296221
Nee, achterwaarts it is. We gaan wel gewoon eens naar de winkel om te horen wat ze daar adviseren :).
KuikenGuppy
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:59:16 #290
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_148296799
De 2waypearl bevalt hier goed! Ten minste, qua gebruikersgemak. madame moet nog even wennen, maar ze heeft vandaag zowaar haar eerste slaapje gedaan in de stoel, dus ik zeg goedgekeurd!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_148297377
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:46 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is wel de 75cm voorbij maar komt nog lang niet boven de rand uit... :?
Hier net zo. Jaap vindt t wel best in de maxi cosi. Hij heeft ook een graftakkenhekel aan zitten, dus zet m mooi nog niet in de groep 1. Wij gaan van cabriofix straks over naar gewone pearl. Want vroegah had je geen groep 1 achteruit. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:21:03 #292
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_148298043
Goed argument wel ja :P ;)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_148298604
:+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:38:48 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148642795
Heeft iemand ervaring met de Hauck Varioguard of de Joie I-Anchor?
KuikenGuppy
pi_148656363
Tip: Halfords is failliet en de inboedels worden geveild bij bva auctions. Daar zitten heel veel gloednieuwe autostoelen bij. Als je een beetje oplet met de veilingkosten (die je gewoon kan zien voor het bieden) en goed kijkt naar waar je het moet ophalen, kan je er een prima stoel scoren voor veel minder dan in de normale winkels.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_149929990
Iemand nog ideeen voor de handigste, betaalbaarste optie voor ons autostoeltjes probleem.

2 kids
7 jaar, 1,15m en 18 kilo
3 jaar 85cm en 13,5 kg

We hebben 2 auto's in beide auto's stoeltjes voor beide kids nodig.
Tot voor kort hadden we een deelautoabonnement en een vaste auto. Voor in de deelauto hadden we een hema Groep 0/1 stoel en een stoelverhoger. Ging prima.
In de goede auto een maxi-cosi tobi, en een romer Groep 2/3 stoel.

Nu is sinds kort de jongste echt te klein voor de Hema groep 0/1 stoel, en is van de maxi-cosi tobi een van de gordelspanners onderaan afgebroken.
Dus we moeten nieuwe stoelen, vooral voor de jongste.

Maar om nu voor een (half)jaar, 2 nieuwe groep 1 stoelen a minimaal 150 euro per stuk te kopen gaat me wat ver.

Iemand nog andere handige ideeen??
  zondag 22 februari 2015 @ 20:39:10 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149931790
Groep 1/2/3 stoelen zoeken?
Bijv: http://www.mamaloesbabysj(...)jes-groep-1-2-3.html
KuikenGuppy
pi_149936408
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:03 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog ideeen voor de handigste, betaalbaarste optie voor ons autostoeltjes probleem.

2 kids
7 jaar, 1,15m en 18 kilo
3 jaar 85cm en 13,5 kg

We hebben 2 auto's in beide auto's stoeltjes voor beide kids nodig.
Tot voor kort hadden we een deelautoabonnement en een vaste auto. Voor in de deelauto hadden we een hema Groep 0/1 stoel en een stoelverhoger. Ging prima.
In de goede auto een maxi-cosi tobi, en een romer Groep 2/3 stoel.

Nu is sinds kort de jongste echt te klein voor de Hema groep 0/1 stoel, en is van de maxi-cosi tobi een van de gordelspanners onderaan afgebroken.
Dus we moeten nieuwe stoelen, vooral voor de jongste.

Maar om nu voor een (half)jaar, 2 nieuwe groep 1 stoelen a minimaal 150 euro per stuk te kopen gaat me wat ver.

Iemand nog andere handige ideeen??
Wij hebben de cabino protector. Te koop bij babydump voor ¤99,-
Is een groep 1/2 stoel. We kochten hem als opvolger van de mc Tobi, waar onze jongste nu in zit.
De groep 1 variant in de cabino biedt echter veel meer doorgroei mogelijkheden.
Waar eva in de Tobi al in de bovenste gordels tand zat, ging ze in de cabino weer in de onderste stand.
Ze zit nu nog in de groep 1 fase, ze is nog 15 kg (en bijna 4) dus nog niet in de autogordels. En dit zit nog heel lang goed volgens mij.

Als het binnen je budget is zou ik zeker deze stoel aanbevelen!
pi_149938059
kijk, ervaringen zijn fijn!!

onze ervaringen met de Hema groep 0/1 stoel zijn niet zo goed. Dat vonden we echt een onding, vooral om vast te zetten.

Nog meer groep 1/2 stoelen die aan te bevelen zijn?
pi_149938753
Wij zijn gaan oriënteren bij babydump en daar hadden ze alleen deze. Let goed op de gewichtsklasse. Vaak beginnen ze pas bij 15 kg. En dat was bij ons, en bij jullie nu ook, geen optie.
  maandag 23 februari 2015 @ 11:47:55 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_149949898
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 22:30 schreef p_iglet het volgende:
kijk, ervaringen zijn fijn!!

onze ervaringen met de Hema groep 0/1 stoel zijn niet zo goed. Dat vonden we echt een onding, vooral om vast te zetten.

Nog meer groep 1/2 stoelen die aan te bevelen zijn?
Voor je oudste zou je kunnen overstappen naar een maxi cosi rodi (air). Daar kun je dan nog járen mee vooruit.
Je jongste zou je kunnen kijken voor een maxi cosi priori. Daar zit hij voorlopig nog prima in.

Mijn oudste past ook nog in de Priori, alleen niet met winterjas...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')