abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 1 september 2013 @ 10:15:39 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_130696115
En als ze het niet naar hun zin hebben merk je ook vanzelf :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_130696144
quote:
15s.gif Op zondag 1 september 2013 10:15 schreef Prowl het volgende:
En als ze het niet naar hun zin hebben merk je ook vanzelf :P
ze genieten hier :p
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130696267
Foto van fish having fun, René?..
pi_130696316
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2013 10:26 schreef Nemephis het volgende:
Foto van fish having fun, René?..
het licht is nog even uit nu. Zal het vanmiddag wel even maken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130698651
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 10:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

het licht is nog even uit nu. Zal het vanmiddag wel even maken.
^O^
Bij mij zitten ze ook nog in het donker - anders is 's avonds de verlichting alweer uit als je ervan wilt genieten. Mss kan je beter foto's maken als het donker is vanavond?

Heeft iemand van jullie ooit zelf een aquarium gemaakt?
Mijn Myxocyprinus asiaticus'en gaan met de jaren huge motherfuckers worden. Omdat ik ze een goed leven wil bieden zal er dus met de jaren ook een kneiter van een bak moeten komen. Die wil ik t.z.t. gaan maken van hout met een glazen voorwand.

Nu was ik aan het opruimen en kwam in de kelder een gehard glazen tafelblad van 79 × 49cm, 8mm dik tegen. Zou dit stevig genoeg zijn om aan een oefenproject te beginnen, een houten kweekbak met glazen voorwand voor de Rasbora Galaxy's bijvoorbeeld? Hoe bereken je zoiets?

Mijn Myxocyprinus asiaticus'en zijn nu zoals dit:

En worden zoals dit:

Kan alleen nergens online vinden hoeveel jaar ze erover doen om zo groot te worden...
pi_130702664
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 08:02 schreef rene90 het volgende:

[..]

180 inderdaad, het oogt niet heel vol naar mijn idee. Vooral ook omdat ze bij elkaar zwemmen.
ik heb 12 kardinaal ,12 blauwe tetra ,en 4 keizer tetra ik vind m'n 180 liter bak vol zat . Gemiddeld 1cm vis op 1liter voor gezond leefklimaat
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_130702766
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2013 12:16 schreef Nemephis het volgende:

[..]

^O^
Bij mij zitten ze ook nog in het donker - anders is 's avonds de verlichting alweer uit als je ervan wilt genieten. Mss kan je beter foto's maken als het donker is vanavond?

Heeft iemand van jullie ooit zelf een aquarium gemaakt?
Mijn Myxocyprinus asiaticus'en gaan met de jaren huge motherfuckers worden. Omdat ik ze een goed leven wil bieden zal er dus met de jaren ook een kneiter van een bak moeten komen. Die wil ik t.z.t. gaan maken van hout met een glazen voorwand.

Nu was ik aan het opruimen en kwam in de kelder een gehard glazen tafelblad van 79 × 49cm, 8mm dik tegen. Zou dit stevig genoeg zijn om aan een oefenproject te beginnen, een houten kweekbak met glazen voorwand voor de Rasbora Galaxy's bijvoorbeeld? Hoe bereken je zoiets?

Mijn Myxocyprinus asiaticus'en zijn nu zoals dit:

En worden zoals dit:

Kan alleen nergens online vinden hoeveel jaar ze erover doen om zo groot te worden...
Beetje slechte foto maar oke:


Met betrekking tot je vraag kan je dat wel berekenen, even zien hoeveel water erin gaat en dan weet je hoeveel kg het weegt en hoe dat op het ruit drukt. Even googlen en dan kom je er wel denk :P

Ik heb ook weleens gedacht aan een kleine bak met bijvoorbeeld brak water omdat je dan vaak andere vissen kan kweken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130704119
Leuk ! ligt er nou een stuk komkommer in?
nee echt niet !
pi_130704184
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 14:46 schreef HighVolume het volgende:
Leuk ! ligt er nou een stuk komkommer in?
Jup, ik zei toch dat ze het goed hadden :7 (algeneter vind het lekker, en ook wat cory's zitten eraan te eten)

Ik had ook watervlooien, ik had die vannacht buiten laten staan en dacht die overleven het wel want op internet las ik dat die beesten gewoon in vijvers zitten. Wil ik dat vanmorgen in de bak doen als levend voer, meurt het echt als een malle en zijn al die watervlooien de pijp uit :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130707063
Dan kan aardig meuren ja haha.Hoelang doen ze met dat stuk komkommer ? Ik heb wat roodkopzalmpjes,tetras danios en pleco die het ook wel eten denk ik?
nee echt niet !
pi_130707151
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 16:03 schreef HighVolume het volgende:
Dan kan aardig meuren ja haha.Hoelang doen ze met dat stuk komkommer ? Ik heb wat roodkopzalmpjes,tetras danios en pleco die het ook wel eten denk ik? :{
Pleco sowieso, 2 dagen is wel de max hoor, dan zie je het opzwellen als het ware en dan moet het er wel uit. Gebruik wel even en goede lepel trouwens niet een roestige ofzo :P. (komkommer drijft ;))
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130707226
Goede tip!ga ik van de week zeker proberen :)
nee echt niet !
pi_130707287
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 16:07 schreef HighVolume het volgende:
Goede tip!ga ik van de week zeker proberen :)
sperziebonen kan ook en wel nog meer trouwens, ook handig als je van die kloteslakjes hebt. In de avond komkommer erin en in de ochtend zitten alle slakken op de komkommer.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130727968
Wat een mooi schooltje zo René, ziet er levendig uit!
En wat een homp komkommer! Lust je het zelf niet? Is lekker hoor, op brood! :D Mijn vissies vinden het ook lekker, en de slakken ook inderdaad, de vastgoedmaffia van ieder aquarium }:|

Maar om eerlijk te zijn zitten die slakken me niet in de weg, vind het wel een grappig gezicht.
Als het er teveel worden veeg je ze met een spons trouwens zo omhoog over de wanden - ze blijven aan de wand plakken en dan kan je ze er zo uitplukken bovenuit de bak en dan even opbakken en genieten maar :Y) :+



Mijn bak draait nu twee weken en de alg begint de kop op te steken. Een goed teken, zolang het maar niet uit de klauwen loopt. Daar ben ik niet meer zo bang voor, ik weet inmiddels een klein beetje wat ik doe :P
Het ziet er zo lelijk en vies uit..maar als de balans goed in de bak zit is dat binnenkort ook weer voorbij, het hoort erbij. Gisteren had ik de bak schoongemaakt maar nu zit alles alweer onder de beginnende draadalg. Morgen dus nog maar een keer schoonmaken, en daarna meteen een deel water verversen.



Het vorige weekend heb ik toch nog waterplanten vervangen, de Hygrophila Difformis'en omdat de oude de twee dagen in een emmer na de lekkage niet overleefden: Alle bladeren stierven af.
De andere planten hebben daar ook nog steeds last van, al zie je her en der frisse nieuwe blaadjes en sprietjes verschijnen. Maar ze zien er nog niet al te florisant uit..
Heb vorige week ook een winkel ontdekt die kleibolletjes heeft, dus ook gekocht en her en der in de bodem gedrukt. Het staat er nu zo bij:



Binnenkort wil ik toch een verwarmingselement plaatsen om de bak op 22-24 graden te houden. Hebben jullie een aanrader voor mijn bak van 275L die de boel goed en secuur op temperatuur houdt en als het kan niet teveel energie slurpt?

Heeft een van jullie ervaring met kreeftjes?
Ik zag ze in een dierenwinkel en volgens de verkoper was het geen enkel probleem om ze in mijn bak te doen. Alleen, die man kletst altijd, achteraf klopt er nooit iets van wat hij zegt dus heb ik niks gekocht.

Zijn er soorten die GEEN visjes snaaien als ze de kans krijgen? Welko soort kan evt. samen met Myxocyprinus asiaticus'en (Chinese algeneters, bodemvissen) en Rasbora Galaxy's (kleine visjes van max. 3cm die in de middenlaag en ook bij de bodem zitten) in water van 22-24 graden? Het is geen enkel probleem als ze ook wat in vastgoed doen ;)
  maandag 2 september 2013 @ 01:16:47 #165
107792 Hexley
the Platypus
pi_130731789
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2013 14:10 schreef Joene het volgende:

[..]

ik heb 12 kardinaal ,12 blauwe tetra ,en 4 keizer tetra ik vind m'n 180 liter bak vol zat . Gemiddeld 1cm vis op 1liter voor gezond leefklimaat
Tja maar van die richtlijn zie ik hier en daar ook verschillen.
Bijvoorbeeld de vis meten zonder de staart of 1,5 cm op 1 liter,... :)

De simpele 1 op 1 regel met donder 25 neontetras in een bak is me veelte gemakkelijk hoor. ;)

Volgens die 1 op 1 regel kom ik idd liters te kort, ik neem die regel met een korreltje zout. Ik let op oa. de laag waar de vissen hoofdzakelijk zitten, daarnaast kijk ik naar de waterwaarden en dat zit tot nu wel goed. Mocht het toch de verkeerde kant op gaan kan ik ook nog ingrijpen, door bv. 1/3 deel water vaker te vervangen of een deel van de vissen naar een ander onbewoond aquarium overzetten.
  maandag 2 september 2013 @ 01:18:59 #166
107792 Hexley
the Platypus
pi_130733788
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2013 23:04 schreef Nemephis het volgende:
Lust je het zelf niet?
Jawel hoor maar ik had wat over haha.

En mooie bak heb je, alleen viel het me op dat je een redelijk klein filter hebt? Of is dat wat anders daar rechts op de foto?

Kreeftjes heb je veel wisselende ervaringen over, je hebt een CPO kreeft die soms wel / soms niet het met rust laat. Afhankelijk van het vissenbestand en de grootte van je bak. Hoewel je ook mensen hebt die een grote bak hebben met weinig vis waarvan het kreeftje dus wel gaat jagen. Je moet net mazzel hebben ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130734535
dat lijkt mij een aquaflow 200 filter ? Die kan geloof zo"n 500 liter hebben
nee echt niet !
pi_130734581
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 09:44 schreef HighVolume het volgende:
dat lijkt mij een aquaflow 200 filter ? Die kan geloof zo"n 500 liter hebben
Superfish Aqua-Flow 200 (intern)

Nieuwste binnenfilter met easy click systeem. U verwijdert heel makkelijk het filter patroon en de rest blijft netjes in het aquarium hangen.

Aquarium inhoud: 100-200 l
Capaciteit l/u: 200-400 l
Stroomverbruik: 6 watt

Voor een bak van 275 liter is dat wat klein dan
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130734622
Ah ok, ja dat is idd aan de kleine kant.
nee echt niet !
pi_130738121
Ik heb kreeften gehad zijn slopers, knipten al mijn planten kapot. Had ik nieuwe plantjes gekocht volgende dag waren ze weer tot op de bodem afgeknipt. Ik heb er na een paar keer plastic ingezet, daar bleven ze wel vanaf. Zijn leuke dieren maar slopers...
pi_130740391
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 08:52 schreef rene90 het volgende:
..alleen viel het me op dat je een redelijk klein filter hebt?
...
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:46 schreef rene90 het volgende:

Voor een bak van 275 liter is dat wat klein dan
Jullie hebben helemaal gelijk - maar check de foto nog eens: Dat is géén reflectie wat je ziet..
Er zitten er 2 naast elkaar, ik had nog een zo goed als nieuwe uit m'n vorige bak dus het was het goedkoopste er nog zoéén bij te kopen toen ik deze bak kreeg.
Capaciteit gemiddeld 150L × 2 = 300L = ietsjepietjsje overcapaciteit


quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:46 schreef rene90 het volgende:
Nieuwste binnenfilter met easy click systeem. U verwijdert heel makkelijk het filter patroon en de rest blijft netjes in het aquarium hangen.
Yeah right mooie verkooppraat :{w
In de praktijk moet je gewoon de hele pomp uit je bak halen. Ik plop de zuignapjes los met een sate-prikker en dán pas, met de pomp in je hand, kan je redelijk makkelijk het filterpatroon eruit klikken.
Het kán wel onder water, dat losmaken -- als je graag met beide armen in het water aan dat ding wilt staan rukken en al het vuil uit het filter door je bak wilt hebben dwarrelen..
Bovendien, je wilt toch ook de aanslag aan de buitenkant van de pomp en op de aquariumwand achter de pomp schoonmaken als je toch bezig bent?
Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een erg handig doordacht systeem verder, alles is erg makkelijk schoon te maken.
Ik maak ze ongeveer één keer per maand schoon, buitenkant van de pomp goed schoon poetsen, het dikste uit de filterspons wassen maar zeker niet brandschoon. Ik maak ze niet tegelijk schoon, eentje om te twee weken ongeveer.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:16 schreef soapie het volgende:
Ik heb kreeften gehad zijn slopers, knipten al mijn planten kapot. Had ik nieuwe plantjes gekocht volgende dag waren ze weer tot op de bodem afgeknipt. Ik heb er na een paar keer plastic ingezet, daar bleven ze wel vanaf. Zijn leuke dieren maar slopers...
Dat is precies de reden waarom ik onlangs mijn goudvissen heb weggedaan.
Toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen had ik een bak van 2,5 meter met vijf goudvissen erin. Helaas geen foto van. Vind het nog steeds jammer dat die bak is gaan lekken :'( Ik had die bak toen vijf jaar en de vissen waren ongeveer 25cm. Daarom anderhalf jaar terug weer goudvissen aangeschaft.
Maar wat ik niet goed had onthouden was dat raszuivere goudvissen hele mooie beesten zijn maar ze slopen werkelijk alles. Was daarom eigenlijk vrij snel flauw van die beesten, een mooi aquarium met beplanting kost je een kapitaal aan planten bijkopen want want ze niet lusten wroeten ze uit pure vernielzucht uit de bodem, al doen ze er de hele dag over het zal ze lukken. Die kutbeesten :D
Ben daarom nu wel blij met vissen die de boel juist schoon houden.



Ik heb een boel gelezen de afgelopen uren over kreeften en garnalen. Ik kwam al vrij snel tot de conclusie dat kreeften een no-no zijn want het is niet uit te sluiten dat de vissen eraan gaan. Verder heb ik toen niet eens gezocht.

Maar garnalen zou een ander verhaal zijn, dat zou moeten kunnen. Met name vuurgarnalen zouden geschikt zijn om samen met mijn vissen te leven.
Ik moet apart voer aanschaffen en zorgen voor extra schuilplaatsen bedekt met Javamos voor de garnaaltjes want daar halen ze voedsel uit en planten ze zich in voort.
De kans bestaat dat baby-garnaaltjes door mijn Myxocyprinus Asiaticus'en voor voedsel worden aangezien want ik durf te wedden dat die babygarnaaltjes dom genoeg zijn om de donkere tunnel onder het 'eiland' met waterplanten - waar de Myxocyprinus Asiaticus'en zich het grootste deel van de dag in verschuilen- als ideale verstopplek aan te zullen zien. Survival of the fittest in de praktijk, zeg maar :P Maar dan hebben die vissen ook eens wat extras te snacken en komen er ook niet teveel garnaaltjes, dacht ik zo.
Er zijn met voldoende alternatieve schuilplaatsen altijd wel garnaaltjes die niet opgegeten worden, volwassen worden en zich voortplanten. Vuurgarnaaltjes zijn sociale groepsdieren en daarom moet ik er tenminste 10 aanschaffen.

Klopt dat wat ik hierboven over garnaaltjes schrijf?? :?
pi_130741449
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2013 13:52 schreef Nemephis het volgende:

Klopt dat wat ik hierboven over garnaaltjes schrijf?? :?
:Y Klopt helemaal!!!
  maandag 2 september 2013 @ 14:46:03 #174
107792 Hexley
the Platypus
pi_130741955
Mijn vuurgarnalen hebben geen mos en die eten meestal wat ze in aquarium kunnen vinden. Er is voldoende "afval" voor ze, al ben ik nog wel van plan wat mos te planten. Zelf heb ik ze van Marktplaats, komt een ander ook mooi van het overschot af. :)
  maandag 2 september 2013 @ 15:52:23 #175
348749 dikkedaniel
a.k.a. Obesiboy
pi_130743821
Wie of wie heeft er zo eentje?

"Zou Je Haar Geven?? :P"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')