abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:50:40 #26
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_129548614
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:48 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Dat doe ik wel vaak :o
Al weet ik niet wat een ragertje is, ik heb ook de laatste tijd een naald gebruikt van ijzer, maar hoorde dat dat heel slecht is voor je glazuur dus daar ben ik mee gestopt.
Ragertjes werken prima, een naald zou ik niet gebruiken nee.
Dit is wat ik gebruik: http://www.webklik.nl/user_files/2012_10/431335/ragers_beugel.jpg
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:51:06 #27
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129548629
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:49 schreef BorusBulldog het volgende:
Waarom is de tandarts jouw klacht? Hij/zij gaat het toch maken of niet dan. Ga huilen over je matig onderhouden gebit ofzo.
De tandarts is mijn klacht niet, het gaat over de tandarts, daar kom ik net vandaan, mijn klacht is dat ik 4 gaatjes heb en mijn tandvlees moet worden afgesneden, sorry voor de onduidelijkheid.
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:51:28 #28
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129548645
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:50 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ragertjes werken prima, een naald zou ik niet gebruiken nee.
Dit is wat ik gebruik: http://www.webklik.nl/user_files/2012_10/431335/ragers_beugel.jpg
Moet ik maar eens kopen dan :)
Bedankt voor de tips.
Spatieboos
pi_129548653
Gadverdamme :')
Who motivates the motivator?
pi_129548656
is ook weer duidelijk dus dat je nooit een vriendin heb gehad
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:55:05 #31
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_129548761
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:51 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Moet ik maar eens kopen dan :)
Bedankt voor de tips.
Graag gedaan. :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:05:27 #32
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129549055
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:50 schreef Spatieloos het volgende:
Oh ik heb eigenlijk helemaal geen pijn :o
als je geen pijn hebt kan je door extreem goed voor je gebit te zorgen, door vaak te poetsen en op te passen met zoet, enigszins herstellen.

je zou het kunnen voorleggen aan je tandarts, vragen of je een half jaartje uitstel mag, en dat je heel goed voor je gebit gaat zorgen, en zo bij de volgende controle kan laten zien dat de 'mogelijk beginnende gaatjes die je nu hebt' zich hersteld hebben, door je gebit goed te onderhouden.

je hebt maar één gebit, iedere tand die uitgeboord word ben je kwijt. hoe vaker er in je gebit geboord word, te meer ga je achteruit qua totale gezondheid. je gebit is een belangrijk element, een compleet gebit geeft een compleet gevoel. een gebit met stukken eruit, uitgeboord en gevuld, werkt door in je gemoedstoestand. geloof me, ik weet, heb al 10+ gaatjes en verlang naar de tijd toen mijn gebit nog heel was.

boren als het nodig is, bij pijn, doen ! als je geen pijn hebt, probeer het dan in ieder geval nog te herstellen door het je gebit extra aandacht te geven en op te passen met zoet, cola etc... en vraag aan de tandarts of hij met je mee wil denken en je tijd wil geven om tot een natuurlijk herstel te komen.

ok, we weten allemaal dat het gebit een apart geval is als het om herstel gaat. een pijnlijke kies moet je vullen, want de pijn laat weten dat het moet gebeuren, er zit een gat en de zenuw word aangeraakt, dan is het tijd om rigoreus in te grijpen met boren en vullen. zolang je geen last hebt is er nog sprake van een mogelijk natuurlijk herstel. door de juiste stappen te ondernemen, goede tandpasta, vaak/goed poetsen, flossen/raggan, oppassen met wat er door je mond gaat etc...

echt jongen, geloof me, je hebt maar één gebit, zo gauw er gaten in geboord worden mis je een deel van je geheel, je gebit is een onderdeel van je lichaam, houd het compleet. het topje van je vinger missen en er een prothese op zetten kan ook, maar je zult het missen.

ga met je tandarts praten, vraag hoe het zit, waarom, wat is er aan de hand, hoever is het, vraag tijd en probeer het eerst zelf op te lossen door de juiste verzorging aan je gebit te bieden zodat je in ieder geval probeert om het natuurlijk herstel een kans te geven.

zolang je tand niet rot is, geen rot heeft, alleen een mogelijk zichtbare zwakke plek, die je alleen via x-ray kan zien, dan heb je nog kans om het zelf op te lossen door goed onderhoud uit te voeren aan je gebit.

echt jonge, jij wil geen stukken uit je tand, en zeker niet 4 in één keer, je gemoed word er door aangestast.

er is niks fijner dan je eigen gezonde tanden te hebben
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:10:19 #33
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129549252
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

als je geen pijn hebt kan je door extreem goed voor je gebit te zorgen, door vaak te poetsen en op te passen met zoet, enigszins herstellen.

je zou het kunnen voorleggen aan je tandarts, vragen of je een half jaartje uitstel mag, en dat je heel goed voor je gebit gaat zorgen, en zo bij de volgende controle kan laten zien dat de 'mogelijk beginnende gaatjes die je nu hebt' zich hersteld hebben, door je gebit goed te onderhouden.

je hebt maar één gebit, iedere tand die uitgeboord word ben je kwijt. hoe vaker er in je gebit geboord word, te meer ga je achteruit qua totale gezondheid. je gebit is een belangrijk element, een compleet gebit geeft een compleet gevoel. een gebit met stukken eruit, uitgeboord en gevuld, werkt door in je gemoedstoestand. geloof me, ik weet, heb al 10+ gaatjes en verlang naar de tijd toen mijn gebit nog heel was.

boren als het nodig is, bij pijn, doen ! als je geen pijn hebt, probeer het dan in ieder geval nog te herstellen door het je gebit extra aandacht te geven en op te passen met zoet, cola etc... en vraag aan de tandarts of hij met je mee wil denken en je tijd wil geven om tot een natuurlijk herstel te komen.

ok, we weten allemaal dat het gebit een apart geval is als het om herstel gaat. een pijnlijke kies moet je vullen, want de pijn laat weten dat het moet gebeuren, er zit een gat en de zenuw word aangeraakt, dan is het tijd om rigoreus in te grijpen met boren en vullen. zolang je geen last hebt is er nog sprake van een mogelijk natuurlijk herstel. door de juiste stappen te ondernemen, goede tandpasta, vaak/goed poetsen, flossen/raggan, oppassen met wat er door je mond gaat etc...

echt jongen, geloof me, je hebt maar één gebit, zo gauw er gaten in geboord worden mis je een deel van je geheel, je gebit is een onderdeel van je lichaam, houd het compleet. het topje van je vinger missen en er een prothese op zetten kan ook, maar je zult het missen.

ga met je tandarts praten, vraag hoe het zit, waarom, wat is er aan de hand, hoever is het, vraag tijd en probeer het eerst zelf op te lossen door de juiste verzorging aan je gebit te bieden zodat je in ieder geval probeert om het natuurlijk herstel een kans te geven.

zolang je tand niet rot is, geen rot heeft, alleen een mogelijk zichtbare zwakke plek, die je alleen via x-ray kan zien, dan heb je nog kans om het zelf op te lossen door goed onderhoud uit te voeren aan je gebit.

echt jonge, jij wil geen stukken uit je tand, en zeker niet 4 in één keer, je gemoed word er door aangestast.

er is niks fijner dan je eigen gezonde tanden te hebben
Hmmm volgens mij heb je wel gelijk :o
Ik ga het vragen aan mijn tandarts. Alleen ik wil echt geen pijn, dan wil ik liever het op tijd vullen, en wist niet dat tanden zichzelf zomaar konden herstellen :o
En ik heb al paar gaatjes gehad in mijn leven, nooit last van gehad eigenlijk :o
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:15:03 #34
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129549448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:10 schreef Spatieloos het volgende:
en wist niet dat tanden zichzelf zomaar konden herstellen :o
een tand die rot is hersteld niet
een gebit dat te weinig aandacht heeft gehad, kan verzwakken, door blijvend goed onderhoud, kan je de staat van je gebit weer verhogen tot een gezonde waarde. je kan zeg maar van een cijfer 6 naar een 8/9 gaan door je gebit na verwaarlozing weer goed te onderhouden.
als je gebit een 5 is, en mogelijk rot heeft, moet je naar de tandarts, dan is er geen houden meer, dat merk je vanzelf door de pijn en gevoeligheid, caries, pulpitis paradontitus, gingivites etc...
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_129549493
Poets je tanden dan gewoon man :r
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:19:42 #36
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_129549648
TS speelt 24/7 minecraft of WoW en heeft hierdoor geen tijd om zijn tanden te poetsen. :')
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:21:44 #37
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129549718
quote:
13s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Poets je tanden dan gewoon man :r
Ga ik vanaf nu toch gewoon doen joh :(
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:21:51 #38
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129549725
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:19 schreef gelezwembroek het volgende:
TS speelt 24/7 minecraft of WoW en heeft hierdoor geen tijd om zijn tanden te poetsen. :')
:N
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:22:43 #39
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129549752
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:15 schreef sturmpie het volgende:

[..]

een tand die rot is hersteld niet
een gebit dat te weinig aandacht heeft gehad, kan verzwakken, door blijvend goed onderhoud, kan je de staat van je gebit weer verhogen tot een gezonde waarde. je kan zeg maar van een cijfer 6 naar een 8/9 gaan door je gebit na verwaarlozing weer goed te onderhouden.
als je gebit een 5 is, en mogelijk rot heeft, moet je naar de tandarts, dan is er geen houden meer, dat merk je vanzelf door de pijn en gevoeligheid, caries, pulpitis paradontitus, gingivites etc...
Maar ik bedoel, er zitten nu volgens meneer de tandarts 4 gaatjes in mijn gebit, verder voel ik er niks van, maar als ik ze nu goed verzorg kunnen ze dan weg gaan vanzelf of alleen niet groter worden?
Spatieboos
pi_129549812
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:35 schreef Spatieloos het volgende:
Ik kom net van de tandarts, ik ging er met goede zelfvertrouwen heen, een halfjaar geleden had ik helemaal niks, ik verwachte nu dat er ook niks was, hoogstens 1 gaatje.

Maar helaas, 4 gaatjes. Eigenlijk is dat niet eens zo erg inderdaad. MAAAAR, bij 2 van de 4 gaatjes moet er TANDVLEES WORDEN AFGESNEDEN :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik ben bang enzo :(

INB4 TS poetst nooit zijn tanden

Idd, dat is waar, en (antiklacht) dankzij dit heb ik eindelijk motivatie om mijn tanden te poetsen, en heb gelijk een tandenborstel gekocht :)
Wat ben ik toch een optimist :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo poets je je tanden niet? Dat je niet naar de tandarts wil of durft ala maar zorg dan op zn minst dat je je tanden verzorgt. Koop er ook maar meteen mondwater bij want met alleen poetsen krijg je al die viezigheid in je bek niet echt als ik dit zo lees
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:25:44 #41
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129549847
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:24 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Hoezo poets je je tanden niet? Dat je niet naar de tandarts wil of durft ala maar zorg dan op zn minst dat je je tanden verzorgt. Koop er ook maar meteen mondwater bij want met alleen poetsen krijg je al die viezigheid in je bek niet echt als ik dit zo lees
Ik poetste mijn tanden niet omdat ik arrogant was over mijn gebit en dacht dat ik super sterke tanden had en dat niet nodig was, vanaf nu ga ik wel mijn tanden poetsen!! En ik wil wel naar de tandarts.
Spatieboos
pi_129549919
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:25 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ik poetste mijn tanden niet omdat ik arrogant was over mijn gebit en dacht dat ik super sterke tanden had en dat niet nodig was, vanaf nu ga ik wel mijn tanden poetsen!!
Hoelang heb je je tanden niet gepoetst dan? Heel je leven lang al niet??
Succes met het bloedend tandvlees :6
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:28:31 #43
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129549945
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:27 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Hoelang heb je je tanden niet gepoetst dan? Heel je leven lang al niet??
Succes met het bloedend tandvlees :6
Bedankt, ja te lang, hoe lang weet ik niet precies :P
Maar ik maakte ze wel eens schoon met mondwater of een washandje :@
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:31:17 #44
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129550032
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:22 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Maar ik bedoel, er zitten nu volgens meneer de tandarts 4 gaatjes in mijn gebit, verder voel ik er niks van, maar als ik ze nu goed verzorg kunnen ze dan weg gaan vanzelf of alleen niet groter worden?
mijn tandarts wilde 2 kiezen trekken, ik heb ze allebei nog

tandartsen verdienen ook graag geld, hun beoordeling is niet altijd even zuiver, ze zien graag gaatjes en willen ze nog veel grager vullen.

de perfecte tandarts zegt, jongen, jij hebt 4 tanden waar gaatjes lijken te zitten, je krijgt van mij x termijn om tot herstel te komen, als het vergroot dan gaat de boor erin.

als jij in de tussentijd gevoeligheid hebt, dan kan je alsnog een afspraak maken met de tandarts.

[ Bericht 0% gewijzigd door sturmpie op 31-07-2013 17:45:34 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_129550346
Facking pauper met je rottende tanden. Veel plezier met je kunstgebit over 10 jaar. ^O^
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:51:41 #46
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129550556
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

mijn tandarts wilde 2 kiezen trekken, ik heb ze allebei nog

tandartsen verdienen ook graag geld, hun beoordeling is niet altijd even zuiver, ze zien graag gaatjes en willen ze nog veel grager vullen.

de perfecte tandarts zegt, jongen, jij hebt 4 tanden waar gaatjes lijken te zitten, je krijgt van mij x termijn om tot herstel te komen, als het vergroot dan gaat de boor erin.

als jij in de tussentijd gevoeligheid hebt, dan kan je alsnog een afspraak maken met de tandarts.
Ik ga maar mijn tandarts eens stevig ondervragen :o
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:52:28 #47
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129550569
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:43 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Facking pauper met je rottende tanden. Veel plezier met je kunstgebit over 10 jaar. ^O^
Ik heb helemaal geen rottende tanden, zo ver is het nog niet!! Ik voel nog niks! :(
En vanaf nu ga ik wel tandenpoetsen dus over 10 jaar heb ik het perfecte gebit :6
Spatieboos
pi_129550615
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:52 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen rottende tanden, zo ver is het nog niet!! Ik voel nog niks! :(
En vanaf nu ga ik wel tandenpoetsen dus over 10 jaar heb ik het perfecte gebit :6
Over 10 jaar heb je een gebit vol vullingen. Met een beetje geluk geen kunstgebit maar slecht een paar wortelkanaalbehandelingen. Je bent godverdomme net je melkgebit kwijt en kan nu al voor 4 vullingen domkop.
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:55:10 #49
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_129550637
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:54 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Over 10 jaar heb je een gebit vol vullingen. Met een beetje geluk geen kunstgebit maar slecht een paar wortelkanaalbehandelingen. Je bent godverdomme net je melkgebit kwijt en kan nu al voor 4 vullingen domkop.
Stomme pessimist :(
Spatieboos
  woensdag 31 juli 2013 @ 17:55:56 #50
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129550650
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:51 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ik ga maar mijn tandarts eens stevig ondervragen :o
ja doe dat
vergeet die reklames ook niet, het is wetenschappelijk bewezen, dat een goede tandpasta, gevoeligheid kan genezen/voorkomen.

een gevoelige tand is een potentieel verloren tand, het is dus wetenschappelijk bewezen dat men door goede tandpasta en vaak poetsen een tand kan genezen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')