Dat doe ik dus. Ik sta stil (nou ja... stil ), en als niemand gaat dan slinger ik m'n auto de kruising op, 't moet wel een beetje door blijven gaan. In tegenstelling tot die aparte figuren die stoppen en vervolgens wachten tot al het andere verkeer ook stil staat (ook al zijn die auto's nog lang niet bij de stopborden). Ja, daar heb ik er een paar van in de buurt wonen. Lekker alles ophouden, en dan vervolgens ook 10mph onder de limit doen .quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Hier is het precies omgekeerd. Als je 2 seconden aarzelt, dan neemt iemand anders jouw beurt.
In Amerika is het first come, first go toch ?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:38 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat doe ik dus. Ik sta stil (nou ja... stil ), en als niemand gaat dan slinger ik m'n auto de kruising op, 't moet wel een beetje door blijven gaan. In tegenstelling tot die aparte figuren die stoppen en vervolgens wachten tot al het andere verkeer ook stil staat (ook al zijn die auto's nog lang niet bij de stopborden). Ja, daar heb ik er een paar van in de buurt wonen. Lekker alles ophouden, en dan vervolgens ook 10mph onder de limit doen .
Gelukkig hebben we hier wel redelijk wat rotondes, dat gaat altijd wel lekker. Tenzij je achter iemand zit die bang is van rotondes en enorm treuzelend de rotonde opgaat, precies op een moment dat er geen ruimte is. Of dat er weer eens iemand met een noodgang via een rotonde een gebouw in vliegt (zoals een paar weken terug), dan gaan er nog wel eens mensen dood .
En dan zijn er mensen die argumenten gebruiken als "je ziet de rotondes niet aankomen / ze zijn onduidelijk aangegeven". Nee, een enorme berg aan groen en stoepranden zijn inderdaad nogal makkelijk over het hoofd te zien, en of dat ze dan wel opeens op borden letten.
Van wat ik er altijd van begreep wel, ja. Dus als jij als eerst bij de kruising aankomt, mag jij er als eerst over.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:42 schreef DaMook het volgende:
[..]
In Amerika is het first come, first go toch ?
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:21 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een richtingaanwijzer gebruiken als je in 1 hand een kop koffie hebt en in je andere een telefoon?
Ja dat soort volk bedoel ik inderdaad, die blijven staan als er 10 meter van de andere kant een auto aankomt die ook moet stoppen. Die mensen hebben ook nog wel eens de gewoonte om dan te blijven staan en met handgebaren de andere auto ook nog eens voor te laten gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:38 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat doe ik dus. Ik sta stil (nou ja... stil ), en als niemand gaat dan slinger ik m'n auto de kruising op, 't moet wel een beetje door blijven gaan. In tegenstelling tot die aparte figuren die stoppen en vervolgens wachten tot al het andere verkeer ook stil staat (ook al zijn die auto's nog lang niet bij de stopborden). Ja, daar heb ik er een paar van in de buurt wonen. Lekker alles ophouden, en dan vervolgens ook 10mph onder de limit doen .
Gelukkig eigenlijk geen rotondes hier in het normale verkeer, in een shopping mall wel 2 stuks maar het verkeer valt daar wel mee. Alhoewel vorige week wel bijna een Trailblazer in m'n zijkant toen die besloot vanuit een parkeervak de rotondo op te rijden zonder te kijken...quote:Gelukkig hebben we hier wel redelijk wat rotondes, dat gaat altijd wel lekker. Tenzij je achter iemand zit die bang is van rotondes en enorm treuzelend de rotonde opgaat, precies op een moment dat er geen ruimte is. Of dat er weer eens iemand met een noodgang via een rotonde een gebouw in vliegt (zoals een paar weken terug), dan gaan er nog wel eens mensen dood .
En dan zijn er mensen die argumenten gebruiken als "je ziet de rotondes niet aankomen / ze zijn onduidelijk aangegeven". Nee, een enorme berg aan groen en stoepranden zijn inderdaad nogal makkelijk over het hoofd te zien, en of dat ze dan wel opeens op borden letten.
In Florida is het dat als verkeerslichten niet functioneren, het kruispunt als een 4-way stop moet worden behandeld. Je kunt je voorstellen dat bij een grote kruising dat toch "grappige" situaties kan leiden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:06 schreef OMG het volgende:
Tenzij 't een kruising is waar de stoplichten 't niet doen, dan moet je wel opletten wie wanneer gaat (rechts heeft voorrang, met de klok mee, etc.).
Hier ook hoor, en als ik het niet zeker weet dan wacht ik af wat de auto(s) naast mij doen. . Maar ik bedoelde meer dat er redelijk wat regels zijn voor 4-way stops, waar bij normale 1 baans wegen de helft van de mensen zich niet aan lijken te houden (zoals iemand die linksaf wil en niet de beurt van degene links van hem/haar af wil wachten, terwijl die ander ook nog eens eerder stil stond), maar dit bij kruispunten met 2-3 banen waar de lichten het niet doen (meestal) een stuk beter gaat. Althans, hier.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:15 schreef devzero het volgende:
[..]
In Florida is het dat als verkeerslichten niet functioneren, het kruispunt als een 4-way stop moet worden behandeld. Je kunt je voorstellen dat bij een grote kruising dat toch "grappige" situaties kan leiden.
In NYC mag je alleen niet ror toch? En linksaf door rood een 1 richtingsweg in?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:01 schreef Viezze het volgende:
In NYC kunnen ze anders vrij aardig fileparkeren. Wel bumper aan bumper uiteraard
Wat wel chill is dat ze hier een aantal meter voor een zebrapad al stoppen, zodat je zeker weet dat ze stil staan. Eerste domme ongeluk hier ook al gezien, vrouwtje boekt haar auto vol in iemands zijkant, zij stond voor een stopbord.
Het is toch niets anders dan rechts door rood? Het is wel de bedoeling dat je linksaf dan ook de meest linker baan indraaid en niet rechts uitkomt.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:25 schreef devzero het volgende:
Linksaf door rood als je van een 1-richtingsweg een 1-richtingsweg ingaat. Tsja, heel veel mensen die niet goed daar mee om weten te gaan en ik blijf het een rare constructie vinden omdat er bijna nooit een goed overzicht is.
Het is bijna het zelfde. Als je rechts afgaat en dus links kijkt naar verkeer, dan heb je een iets beter zichtshoek dan links afslaan en rechts kijken. Een voordeel van links afslaan door rood is wel dat je je niet druk hoeft te maken om tegemoetkomend verkeer (wat bv net een groene pijl heeft gekregen bij 2 righting wegen en rechts afslaan).quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:55 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Het is toch niets anders dan rechts door rood? Het is wel de bedoeling dat je linksaf dan ook de meest linker baan indraaid en niet rechts uitkomt.
Weet ik niet, heb geen auto Het was al bijzonder genoeg dat ze rechts door rood mogen voor mijquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:30 schreef rogier21 het volgende:
[..]
In NYC mag je alleen niet ror toch? En linksaf door rood een 1 richtingsweg in?
Kan dat? Ik dacht dat je alleen een rijbewijs kon krijgen van de staat waar je woont.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 02:00 schreef rogier21 het volgende:
Heb je in omliggende staten gekeken? Ik ben ook naar een andere provincie gereden alleen om rbw om te wisselen.
Dat dacht ik ook. Als ik naar een andere staat zou verhuizen, dan moet ik voor zover ik weet daar een nieuwe ID / drivers license aanvragen, want m'n Indiana ID/rijbewijs is dan niet meer geldig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 02:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Kan dat? Ik dacht dat je alleen een rijbewijs kon krijgen van de staat waar je woont.
Niet alleen daar, maar wereldwijd gaan consulaten sluiten ivm bezuinigingen.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:53 schreef Ainnir het volgende:
Ik was vanochtend op het consulaat in Los Angeles om mijn paspoort te verlengen en daar werd mij verteld dat ze het consulaat gaan sluiten volgend jaar. Dus voor iedereen die in de buurt zit daar misschien even een idee het paspoort te verlengen zolang het nog kan.
Hoe dan passport verlengen?quote:Op donderdag 4 september 2014 23:28 schreef DaMook het volgende:
[..]
Niet alleen daar, maar wereldwijd gaan consulaten sluiten ivm bezuinigingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |