abonnement Unibet Coolblue
pi_129448483
Hi,

de vergunning voor mijn dakterras is eindelijk binnen. Nu ben ik aan het rondkijken voor een "vloer" voor het dakterras. Ik zie tal van verschillende soorten planken, hardhout en diverse soorten, composiet (ook weer varianten) en kunststof. Alleen bij de laatste is het nu niet duidelijk of ze daarmee ook composiet bedoelen, of dat er in de kunststof variant helemaal geen houtvezel/houtmeel/houtpulp zit.

Het gaat om een stuk van ongeveer 4x5,6 meter. Ik ga op het dak eerst rubber matjes leggen, dan balken, dan planken. Maar ja, wat voor planken moet ik hebben?
Ik heb geen zin om het elk jaar op te schuren en in de olie te zetten, het mag niet krom trekken dat het mijn dak molt en het moet er een beeeeetje fatsoenlijk uit zien. Wie heeft goede ervaringen en waar? Ik wil het hout in de week van 12 augustus hebben, dus 10 weken levertijd is ook niet zo handig.
Da gao nie nou!
pi_129467926
Zelf hebben wij professioneel erg goede ervaringen met bamboecomposiet planken.

Via deze man te betrekken :

http://www.tonn.nl/bamboe

Die het op zijn beurt weer samen met deze meneer in elkaar schroeft en legt als je dat wil.

http://www.willemwierda.n(...)icle&id=22&Itemid=24

Dit si echt knap spul! Kost wat(okay zal er niet om liegen) maar wij hebben iets van 75 ton van dat spul liggen hier op mijn werk, geeft geen krimp, en dat terwijl de hele dag erover gelopen word , zand, zout, water zijn best doen om het lelijk te maken. Weegt als lood, maar is echt 100% kwaliteit:)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_129476069
Composiet heb je geen onderhoud aan, af en toe lekker oppoetsen en klaar, schuren moet je daar soweiso niet aan doen, en kromtrekken doet het ook nog niet zo 1,2,3 dus ik denk dat je met composiet een goeie keus maakt. persoonlijk vind ik het ook mooier dan puur kunststof, maar dat is smaakgebonden.

En waar je het kan halen dat ligt een beetje aan jezelf.. je kan penning 16 betalen bij een dure shop en dan krijg je er gratis interessante verhalen bij maar je kan ook op marktplaats rondkijken of er niks bij je in de buurt te koop is, zo kan je een hoop geld besparen!
pi_129478731
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:47 schreef Cybersijp het volgende:
Zelf hebben wij professioneel erg goede ervaringen met bamboecomposiet planken.

Via deze man te betrekken :

http://www.tonn.nl/bamboe

Die het op zijn beurt weer samen met deze meneer in elkaar schroeft en legt als je dat wil.

http://www.willemwierda.n(...)icle&id=22&Itemid=24

Dit si echt knap spul! Kost wat(okay zal er niet om liegen) maar wij hebben iets van 75 ton van dat spul liggen hier op mijn werk, geeft geen krimp, en dat terwijl de hele dag erover gelopen word , zand, zout, water zijn best doen om het lelijk te maken. Weegt als lood, maar is echt 100% kwaliteit:)
Hi Cyber, heb even op de site van tonn gekeken. Ziet er goed uit! Maar waar moet ik op rekenen qua kosten? "Weegt als lood" vind ik wat minder fijn, aangezien de bovenverdieping volledig uit hout is opgetrokken. Als ik het omreken zoude de planken ongeveer 540kg wegen. Als ik het vergelijk met andere composiet vormen, dan valt het qua gewicht wel mee eigenlijk, ik zie veelal 1400kg/m3 staan, dat is 15% zwaarder.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:01 schreef Boerofzeeuw het volgende:
Composiet heb je geen onderhoud aan, af en toe lekker oppoetsen en klaar, schuren moet je daar soweiso niet aan doen, en kromtrekken doet het ook nog niet zo 1,2,3 dus ik denk dat je met composiet een goeie keus maakt. persoonlijk vind ik het ook mooier dan puur kunststof, maar dat is smaakgebonden.

En waar je het kan halen dat ligt een beetje aan jezelf.. je kan penning 16 betalen bij een dure shop en dan krijg je er gratis interessante verhalen bij maar je kan ook op marktplaats rondkijken of er niks bij je in de buurt te koop is, zo kan je een hoop geld besparen!
Jij promoot dus ook composiet. Dat is 2 uit 2 :) Goede tip trouwens, ik za look eens op marktplaats gaan kijken. Heb maar een goede 23m2 nodig, dus geen grote hoeveelheden.
Da gao nie nou!
pi_129493229
Bel Remco van Tonn even, 23 m2 is niet echt al te veel...... Kun je denk ik wel prijsje maken. En doe hem de groeten van Paal 17 :) Geschikte vent, goed spul, als wij het al niet verslijten, dan zal jij het helemaal niet doen. ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')