quote:Ja begrijp ik, maar mijn vraag is dus: hoe kom ik er vanaf.
Op vrijdag 20 september 2002 23:05 schreef Toebroodjie het volgende:
Zolang het geen algen zijn zou ik mezelf niet al te druk maken. Veel gezonde plantengroei in een vijver is juist een gunstig teken dat het biologisch evenwicht in orde is. Als het te veel wordt kun je hooguit de zaak een beetje uitdunnen.
quote:Gewoon simpel, met de hand de overtollige plantengroei verwijderen en bewaren voor je mede vijver liefhebber
Op vrijdag 20 september 2002 23:06 schreef flaxe het volgende:[..]
Ja begrijp ik, maar mijn vraag is dus: hoe kom ik er vanaf.
Toch bedankt voor je reactie
quote:30 meter breed, 3 meter diep, en dan met de hand eruit halen?
Op vrijdag 20 september 2002 23:11 schreef Toebroodjie het volgende:[..]
Gewoon simpel, met de hand de overtollige plantengroei verwijderen en bewaren voor je mede vijver liefhebber
Vang je vijver veel zon?? Heb je er vissen in zwemmen??
quote:Ja, ja .
Op vrijdag 20 september 2002 23:13 schreef Akela het volgende:
Vergif in een vijver?? Ik denk dat een vijver daar niet voor bedoeld is!!Vang je vijver veel zon?? Heb je er vissen in zwemmen??
quote:Geen roeibootje o.i.d. beschikbaar? Wat betreft je mede vijverliefhebbers: plantenafval kan ook goed op de komposthoop, help je ook het mileu weer een handje i.p.v. chloor o.i.d te gebruiken. Daar help je de zaak namelijk weer mee nar de kl**e.
Op vrijdag 20 september 2002 23:12 schreef flaxe het volgende:[..]
30 meter breed, 3 meter diep, en dan met de hand eruit halen?
Ik heb geen mede vijver liefhebbers.
quote:Je zou met je zwembroek er in kunnen??
Op vrijdag 20 september 2002 23:12 schreef flaxe het volgende:30 meter breed, 3 meter diep, en dan met de hand eruit halen?
Ik heb geen mede vijver liefhebbers.
quote:Het overstollig planten zou je er met bijvoorbeeld een hark eruit kunnen halen!!
Op vrijdag 20 september 2002 23:14 schreef flaxe het volgende:Ja, ja .
quote:Daar doelde ik ook al op maar als je zo eens leest hoe de afmetingen van z`n vijver zijn moet je wel een hele lange steel aan die hark hebben wil je overal bij kunnen
Op vrijdag 20 september 2002 23:19 schreef Akela het volgende:[..]
Het overstollig planten zou je er met bijvoorbeeld een hark eruit kunnen halen!!
Je zou kunnen zorgen voor minder licht in je vijver door bijvoorbeeld een waterlelie in je vijver, maar ik weet niet of je die er al in hebt zitten.
quote:En dan is het handig om er alvast aan te denken wat je komende zomer eraan kan doen zodat het minder is!!
Op vrijdag 20 september 2002 23:26 schreef Realzm het volgende:
komende winter gaat het allemaal wel weer weg...
quote:Dat wordt een roeibootje aanschaffen voor het komend seizoen, neem je je vriendin mee (als je die hebt) en onder het genot van een volle maan heb je een geslaagde avond ook nog
Op vrijdag 20 september 2002 23:29 schreef Akela het volgende:[..]
En dan is het handig om er alvast aan te denken wat je komende zomer eraan kan doen zodat het minder is!!
Lijkt me wel erg gaaf een zwembad met schoon chloorvrij water in je tuin dat je als vijver kunt gebruiken...
Mooie biologische filters in het pomphuis, grote pomp ernaast...
Superrrcoool !!
En voor het biotoopje in je vijver hoeft een stel ganzen echt niet direct funest te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |