abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_130513527
registreer om deze reclame te verbergen
Waarom dat schatten? Konden ze eerder ook niet gewoon inplannen?

Altijd zo irritant dat ze vergeten dat het wel mensen zijn die op de tafel komen. Mensen die zich voorbereiden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:52:31 #227
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_130513830
Jullie gaan alle kranten dagelijks af om stukjes te vinden zodat je weer eens lekker kan zeiken en boze brieven kan sturen? Damn :')
Ook geen sig dus
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:13:36 #228
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130514506
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
Jullie gaan alle kranten dagelijks af om stukjes te vinden zodat je weer eens lekker kan zeiken en boze brieven kan sturen? Damn
Alsof dat zoveel werk is, wel eens van RSS-feeds en cut-and-paste gehoord? :')

En nee, het is ook geen zeiken, het is juist in beweging komen om veranderingen te bewerkstelligen.
Wat jij doet, dat is wel zeiken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_130561742
Holy crap, die medische verklaring was allesbehalve gratis. Snap wel dat het officieŽl papier is, maar 50 euro voor een standaardbrief waarbij ze alleen de naam van je advocaat, en jouw oude en nieuwe voornamen in zetten? Okay en twee handtekeningen. In het kostentotaal waarschijnlijk no big deal maar ik schrik er wel van!
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
  woensdag 28 augustus 2013 @ 18:32:30 #230
296917 Abby79
Being myself!
pi_130562677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:59 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Holy crap, die medische verklaring was allesbehalve gratis. Snap wel dat het officieŽl papier is, maar 50 euro voor een standaardbrief waarbij ze alleen de naam van je advocaat, en jouw oude en nieuwe voornamen in zetten? Okay en twee handtekeningen. In het kostentotaal waarschijnlijk no big deal maar ik schrik er wel van!
Dat geldt voor zoveel dingen. Ik moet (tot nu toe) iedere vijf jaar een nieuwe rijbewijskeuring in verband met m'n diabetes. Zo'n stom blaadje waarop je dan aangeeft welke voor rijgedrag eventueel belangrijke aandoeningen.ziektes je hebt kost iedere keer ook bijna 30 euro, terwijl je er altijd hetzelfde invult. Plus dat je nog langs een arts moet die niet je eigen arts is voor een controle die niet vergoed wordt, een oogcontrole die niet vergoed wordt en het rijbewijs zelf nog betalen. Kost me iedere vijf jaar dus ongeveer tweehonderd euro. Sommige dingen zijn gewoon zo onzinning...

Maar om m'n post toch even positief af te sluiten: Na gisteren een datum in januari gekregen te hebben, belden ze vanmorgen alweer. Er is iemand uitgevallen en die plek krijg ik nu, nu wordt de operatie al in oktober! *spannend*!!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_130563503
Kewl, goed nieuws! :D Maar spannend is het ook ja.

Beide operaties waren voor mij later dan ze gekund hadden, omdat ik er qua studie(voortgang) geen nadeel van wilde hebben, en ook omdat ik de buikoperatie een grotendeels nutteloze excercitie vond. Nu ik zit te stuiteren omdat het allemaal zo dicht bij klaar is, zie ik dat toch ietsje anders :P
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:27 #232
107792 Hexley
the Platypus
pi_130564095
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:32 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dat geldt voor zoveel dingen. Ik moet (tot nu toe) iedere vijf jaar een nieuwe rijbewijskeuring in verband met m'n diabetes. Zo'n stom blaadje waarop je dan aangeeft welke voor rijgedrag eventueel belangrijke aandoeningen.ziektes je hebt kost iedere keer ook bijna 30 euro, terwijl je er altijd hetzelfde invult. Plus dat je nog langs een arts moet die niet je eigen arts is voor een controle die niet vergoed wordt, een oogcontrole die niet vergoed wordt en het rijbewijs zelf nog betalen. Kost me iedere vijf jaar dus ongeveer tweehonderd euro. Sommige dingen zijn gewoon zo onzinning...
Dit jaar zijn de regeltjes voor epilepsie iig aangepast. Daar hanteren ze nu een jaar, drie jaar, vijf jaar en dan onbeperkt dacht ik. Zelf heb ik nooit geen rijbewijs gehad, al zou het wel handig zijn. Maar door het gedoe er omheen, iets waar ik geen helemaal zin in heb en de kans dat ik het weer kwijt raak zijn goede redenen om er ook nooit aan te beginnen. Natuurlijk zou ik het kunnen verzwijgen, alleen zit daar wel een hoog risico aan en anderen in gevaar brengen is ook niet iets wat ik zou willen,...
pi_130565923
quote:

[..]

Maar om m'n post toch even positief af te sluiten: Na gisteren een datum in januari gekregen te hebben, belden ze vanmorgen alweer. Er is iemand uitgevallen en die plek krijg ik nu, nu wordt de operatie al in oktober! *spannend*!!
Je mag nu ook bij je eigen huisarts voor de eigen verklaring.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:59:37 #234
296917 Abby79
Being myself!
pi_130566043
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:56 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Kan al een hoop schelen, maar in mijn geval helpt het amper, mijn eigen huisarts heeft me ook nog nooit gezien, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:55:39 #235
107792 Hexley
the Platypus
pi_130572335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:56 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Of dat officieel ook echt zo is?
Het onderstaande komt uit de folder "Epilepsie en rijgeschiktheid" van maart 2013,..

quote:
Hoewel de keuring volgens de regels moet geschieden door een onafhankelijk neuroloog, is uw eigen neuroloog mogelijk bereid om (in overleg met u) direct een rapport bij de Eigen verklaring te schrijven. Vermeld dan op de Eigen verklaring dat de neuroloog een eigen rapport schrijft. Soms is keuring via het CBR dan niet meer nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexley op 28-08-2013 22:17:24 (Datum erbij. ) ]
pi_130586602
quote:

[
Dat is dichtbij!
pi_130589139
voor het eerst in jaren de huisarts gebeld vanwege longontsteking (jaja het hoesten is een ware ontsteking geworden :'( ) en zonder ook maar iets te hebben gezegd over trans zijn, ik had echt alleen gevraagd of ik een afspraak kon maken...

"Welke naam moet ik gebruiken?"
Ik: "huh, naja *naam die in het systeem gebruikt"
"Maar je zei een andere naam, zal ik die gebruiken anders lijkt het zo raar in de wachtruimte?"
"Ja is goed hoor dat is Max"
"Okee ik zet het erbij, maar ik kan helaas je gegevens niet veranderen want anders klopt dat niet met de zorgverzekering. Tot morgen!"

Me stem is trouwens super laag misschien dat het daardoor komt
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:46:57 #238
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_130589581
Wel aardig :)

Sterkte met je longontsteking :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_130589875
Idem dito.
pi_130590030
Beterschap, Nezhi!
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:13:57 #241
296917 Abby79
Being myself!
pi_130653625
20130829.jpg
Mijn boekjes zijn "af" :). Deze week drie dagen gehad om mijn verhaal te binden, en dat is best goed gelukt al zeg ik het zelf. Was ook heel leuk om te doen trouwens. Het "af" staat tussen aanhalingstekens omdat de boekjes nog ruimte over hebben voor twee extra katernen, dit zodat ik over een een tijd ook het verhaal van de operatie, het herstel en het leven erna wat kan toevoegen.

Voor diegene die het verhaal (geanonimiseerd) willen lezen, stuur maar een PM/DM, dan krijg je het linkje van me.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:47:58 #242
62053 Fixers
Princess Charming
pi_130655319
Is dat een lange versie van het levensverhaal?

Typische R&P vraag: ik zit momenteel in een cirkeltje: ik ben eenzaam - ik ben ondatebaar - ik ben alleen - negatief zelfbeeld - ik ben eenzaam. Dat terwijl ik een drukker sociaal leven heb dan ooit, mezelf verder goed in mijn vel voel en blij ben met de voortgang in mijn transitie. Die eenzaamheid ,die dus slaat op liefdesrelaties, weet ik maar niet te doorbreken of er goed mee om te gaan. Hebben jullie dat ook (gehad)? En hoe ga je ermee om?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:01:06 #243
296917 Abby79
Being myself!
pi_130655925
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:47 schreef Fixers het volgende:
Eigenlijk wel ja :). Hoewel het nou ook weer niet super lang is hoor ;).
quote:
Typische R&P vraag: ik zit momenteel in een cirkeltje: ik ben eenzaam - ik ben ondatebaar - ik ben alleen - negatief zelfbeeld - ik ben eenzaam. Dat terwijl ik een drukker sociaal leven heb dan ooit, mezelf verder goed in mijn vel voel en blij ben met de voortgang in mijn transitie. Die eenzaamheid ,die dus slaat op liefdesrelaties, weet ik maar niet te doorbreken of er goed mee om te gaan. Hebben jullie dat ook (gehad)? En hoe ga je ermee om?
Ik heb dat ook vaker wel gehad ja. Maar om een of andere reden stopt dat cirkeltje bij mij vanzelf na een tijdje. En het is niet dat ik er actief iets mee doe of zo. Tips hoe er uit te breken of mee om te gaan heb ik dan ook niet echt.
pi_130656466
Oh wow, bij de banketbakker hebben ze chocola met dan muisjes erop. Denk dat ik die maar eens ga inslaan en op schaaltjes doen bij het paspoortfeestje. Of is dat tť kitsch? :P

quote:
Ja, soms wel. Maar ik moet zeggen dat ik sowieso qua sociale dingen behoorlijk verlegen/onzeker ben. Ondanks alle mooie verhalen dat pubers die hun sociale transitie doen zich snel en moeiteloos aanpassen aan hun nieuwe rol was ik op de middelbare school behoorlijk afgezonderd, want ik paste gewoon nergens echt bij. De meeste mensen tolereerden me wel, maar de jongens zagen me als meisje en de meisjes als jongen, kortom het was geen drama maar gewoon een soort van alles-in-de-koelkast gevoel en ik heb nog steeds (terwijl het echt zes jaar geleden is dat ik voor het laatst voor een meisje werd aangezien) het idee dat ik best prima ben om vrienden mee te zijn, maar dat iedereen nog steeds weet dat ik die freak ben. Voordat ik iets gezegd heb, bedoel ik dan dus..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:16:32 #245
71919 wonderer
pi_130656739
quote:

Ik heb het ook wel een beetje, heb eigenlijk wel genoeg van single zijn, en nu ik aan het schrijven ben "over mezelf" en het daar allemaal wat rooskleuriger verloopt, heb ik zwaar de smoor in :P Maar ik ga er gewoon vanuit dat het wel goed komt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 2 september 2013 @ 18:22:13 #246
408239 kELAL
Jack of all trades turned Jill
pi_130748601
Vandaag hebben de sirenes ook een beetje voor mij geloeid: Ik ben nu 1 jaar 'om'.
- Einde mededeling -
Wie gewiekst is, komt een heel end.
pi_130753246
Gefeliciteerd.
  maandag 2 september 2013 @ 20:24:57 #248
296917 Abby79
Being myself!
pi_130754286
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:22 schreef kELAL het volgende:
Vandaag hebben de sirenes ook een beetje voor mij geloeid: Ik ben nu 1 jaar 'om'.
- Einde mededeling -
^O^
pi_130758988
Whut, ik heb die hele sirenes gemist :O Bedenk ik nu pas. Of wacht, misschien was dat het geluid in de collegezaal dat niemand thuis kon brengen :') Maar mooi symbolisch, kELAL :D
  donderdag 5 september 2013 @ 01:32:39 #250
71919 wonderer
pi_130837056
_O-

Ik zie hier in Frankfurt weleens een nummerbord met FTM erop. Maar vandaag zag ik een MTF!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')