abonnement Unibet Coolblue
pi_137573771
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
Hier nog een MTB-er!
Kom uit Eibergen, en fiets vaak de MTB route van Haaksbergen.
Dit weekend voor het eerst het stuk bij Ter Huurne gefietst, iets minder singel tracks als het gebied aan de kant van Eibergen.
Maar wel een erg mooie omgeving, met wel een heeeeel gaaf stuk op de laatste paar km voor Ter Huurne.

Fiets nu op een 2de hands Fully LaPierre maar ben aan het kijken voor een Bulls Copperhead 3.

Wat een heerlijk weer was het van het weekend, fijn 32km gefietst!

[ afbeelding ]

(foto van januari btw ;) )
Haaksbergen schijnt een leuke route te zijn ja, jammer genoeg nog niet geweest. Aankomende weken ga ik hem zeker een keer fietsen. Wat zijn de mooi stukken daar?
  maandag 10 maart 2014 @ 10:05:57 #227
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137573807
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:50 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ook behoorlijke lange tijd gehad, weet niet of je al lang en veel fietst. Als beginnende biker/ fietser heb je altijd wel last van het achterwerk omdat deze niet gewend is aan het harde zadel. Heb vorig jaar zelf betere fietsbroeken (castelli met kiss3 zeem) gekocht met een fatsoenlijke zeem, nu nooit meer last.
Neuh, ben recreatief fietser. Al lang niet meer op de fiets gezeten, maar koop liever een zadel met wat comfort dan een broek die me 100 euro kost. Dat geld wil ik ook niet uitgeven aan een spijkerbroek, dus al helemaal niet aan een sportbroek. :P
Don't let my username fool you...
pi_137573897
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Haaksbergen schijnt een leuke route te zijn ja, jammer genoeg nog niet geweest. Aankomende weken ga ik hem zeker een keer fietsen. Wat zijn de mooi stukken daar?
De route is zeker een aanrader, staat ook in de top 10 van MTB routes :)

Ik pak vaak stuk 1 en 2, pak halverwege een verbindingsroute.
Zo kom je op ongeveer 33km uit.
(stuk bij het lankheet / assinkbos)

veel mooie aangelegde singel tracks, bochtjes op omgevallen bomen.
houten vlonders etc.



edit: route 2 doorfietsen tot een brug bij een grote weg, (dan volg je de gewone route)
na een km of 2 pak je de verbindingsroute.
dan ga je door een heel gaaf bos!

[ Bericht 6% gewijzigd door Flipmoehoe op 10-03-2014 10:16:10 ]
pi_137574361
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:10 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De route is zeker een aanrader, staat ook in de top 10 van MTB routes :)

Ik pak vaak stuk 1 en 2, pak halverwege een verbindingsroute.
Zo kom je op ongeveer 33km uit.
(stuk bij het lankheet / assinkbos)

veel mooie aangelegde singel tracks, bochtjes op omgevallen bomen.
houten vlonders etc.

[ afbeelding ]

edit: route 2 doorfietsen tot een brug bij een grote weg, (dan volg je de gewone route)
na een km of 2 pak je de verbindingsroute.
dan ga je door een heel gaaf bos!
Dank fiets hem dan wel helemaal, beetje zonde om voor uurtje fietsen zeker 1,5 uur (heen en terug) in de auto te zitten. Heb je Lemele wel eens gefietst? Dat vind ik tot nu toe nog de leukste route in Overijssel/ Twente, mooie pittige klimmen en snelle afdelingen.
pi_137574646
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:31 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dank fiets hem dan wel helemaal, beetje zonde om voor uurtje fietsen zeker 1,5 uur (heen en terug) in de auto te zitten. Heb je Lemele wel eens gefietst? Dat vind ik tot nu toe nog de leukste route in Overijssel/ Twente, mooie pittige klimmen en snelle afdelingen.
Route helemaal fietsen is ook een optie natuurlijk! voor mij nog NET wat te lang.
vanaf december begonnen, 1x per week +/- 35km.
Ga hem nog wel een keer helemaal fietsen binnenkort.

Lemele niet gefietst nee, houd het in gedachten! tnx.
Lemele is ook een vaste route??
Wil ook nog naar Zeddam, moet ook een super route zijn met mooie klimmen en afdalingen.

Heb ook de fietstocht van Varsseveld en Lochuizen gefietst.
Lochuizen was ook zwaar op de Needse berg, maar wel erg mooi!
pi_137574703
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:05 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Neuh, ben recreatief fietser. Al lang niet meer op de fiets gezeten, maar koop liever een zadel met wat comfort dan een broek die me 100 euro kost. Dat geld wil ik ook niet uitgeven aan een spijkerbroek, dus al helemaal niet aan een sportbroek. :P
Een goed zadel is op zeker duurder dan een goede fietsbroek en een fietsbroek geeft veel meer comfort.
pi_137574738
En t is ook gewoon een kwestie van uren in het zadel maken.
pi_137574944
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een goed zadel is op zeker duurder dan een goede fietsbroek en een fietsbroek geeft veel meer comfort.
Als je het dan echt goed wil doen moet je afdruk maken van je reet en dan nog allemaal zadels uit testen. Een goede broek aanschaffen ben je twee keer, zomer en winter, iets van 70/80¤ kwijt en hoef je jaren niks meer te kopen.

Zadels testen kan daarbij ook een duur geintje worden. Ik vind de fietsbroek persoonlijk denk ik het belangrijkste kledingstuk cq onderdeel van het fietsen, ik fiets nog liever met een groep/ vork/ frame van een mindere klasse en goede broek + zeem dan andersom. Pijn aan het achterwerk haalt al je plezier uit de sport, dat is mijn ervaring iig.
pi_137575119
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:41 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Route helemaal fietsen is ook een optie natuurlijk! voor mij nog NET wat te lang.
vanaf december begonnen, 1x per week +/- 35km.
Ga hem nog wel een keer helemaal fietsen binnenkort.

Lemele niet gefietst nee, houd het in gedachten! tnx.
Lemele is ook een vaste route??
Wil ook nog naar Zeddam, moet ook een super route zijn met mooie klimmen en afdalingen.

Heb ook de fietstocht van Varsseveld en Lochuizen gefietst.
Lochuizen was ook zwaar op de Needse berg, maar wel erg mooi!
Lemele is ook een vaste route ja. Ronde van ongeveer 13km met misschien 1km verhard, voor de rest alleen maar singletracks. Dit rondje heeft imo alles wat een mountainbike route moet hebben, zware klimmer, gevaarlijke afdelingen, kombochten, jumps etc. Staat ook jaren vast in de top3/ top5 van mtb routes.

Lochem schijnt ook wel mooie route te zijn bij jou daar in de buurt.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:29:33 #235
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137576101
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een goed zadel is op zeker duurder dan een goede fietsbroek en een fietsbroek geeft veel meer comfort.
Ik ben dan ook weer niet van plan om een zadel te kopen dat duurder is dan wat mijn MTB ooit gekost heeft...

Het moet allemaal wel leuk blijven natuurlijk. Als je sommige personen moet geloven, kun je pas beginnen met MTB'en met een fiets van minimaal 1500 euro, daarnaast een helm van 150 euro, een outfit a 300 euro (het liefst 2) en moet je sportdrank gebruiken die je 30 euro per maand kost. Dan gaat bij mij echt het hele idee van voor je plezier fietsen weg.
Don't let my username fool you...
pi_137576156
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik ben dan ook weer niet van plan om een zadel te kopen dat duurder is dan wat mijn MTB ooit gekost heeft...

Het moet allemaal wel leuk blijven natuurlijk. Als je sommige personen moet geloven, kun je pas beginnen met MTB'en met een fiets van minimaal 1500 euro, daarnaast een helm van 150 euro, een outfit a 300 euro (het liefst 2) en moet je sportdrank gebruiken die je 30 euro per maand kost. Dan gaat bij mij echt het hele idee van voor je plezier fietsen weg.
Dat is natuurlijk onzin, maar je benoemt zelf dat het plezier in het fietsen wegvalt door pijn aan je zitvlak, het lijkt me dan niet raar dat je een fractie van die duizenden euro's besteedt aan een goede broek. :)
pi_137576189
Ik heb nadat mijn zadel gejat is een nieuwe gekocht, die is wat minder hard dan de vorige en zit daardoor wat prettiger. En zoveel koste die echt niet. ;)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 10 maart 2014 @ 11:38:45 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137576342
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik ben dan ook weer niet van plan om een zadel te kopen dat duurder is dan wat mijn MTB ooit gekost heeft...

Het moet allemaal wel leuk blijven natuurlijk. Als je sommige personen moet geloven, kun je pas beginnen met MTB'en met een fiets van minimaal 1500 euro, daarnaast een helm van 150 euro, een outfit a 300 euro (het liefst 2) en moet je sportdrank gebruiken die je 30 euro per maand kost. Dan gaat bij mij echt het hele idee van voor je plezier fietsen weg.
Nee, daarintegen wordt er gelukkig van als je altijd maar voor het goedkoopste gaat. Dan rij je met zware ouwe fiets. Een outfit die er niet uit ziet en flubbert en een helm die pijn doet aan je kop. En drink je lekker zuinig water waardoor je zeker op wat extremere tochten minder snel gaat of moet opgeven vanwege kramp oid. Natuurlijk hoef je niet het duurste van het duurste te kopen, maar een beetje investeren is niet erg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137576448
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, daarintegen wordt er gelukkig van als je altijd maar voor het goedkoopste gaat. Dan rij je met zware ouwe fiets. Een outfit die er niet uit ziet en flubbert en een helm die pijn doet aan je kop. En drink je lekker zuinig water waardoor je zeker op wat extremere tochten minder snel gaat of moet opgeven vanwege kramp oid. Natuurlijk hoef je niet het duurste van het duurste te kopen, maar een beetje investeren is niet erg.
Mwa, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn voor wie het niet veel meer mag kosten en op een goedkope fiets meer dan genoeg lol hebben, maar op het moment dat je ergens last van krijgt en dat het plezier wegneemt, dat lijkt me toch een goed moment om wel iets te investeren in je hobby.
pi_137576462
Ik denk vooral dat Metalfreak een stuk meer gebaat is bij een goede broek dan een nieuw zadel. Kosten zullen niet veel verschillen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:45:30 #241
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137576502
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, daarintegen wordt er gelukkig van als je altijd maar voor het goedkoopste gaat. Dan rij je met zware ouwe fiets. Een outfit die er niet uit ziet en flubbert en een helm die pijn doet aan je kop. En drink je lekker zuinig water waardoor je zeker op wat extremere tochten minder snel gaat of moet opgeven vanwege kramp oid. Natuurlijk hoef je niet het duurste van het duurste te kopen, maar een beetje investeren is niet erg.
Ik rij op een prima in orde fiets van net boven de 200 euro, pas nog nagekeken, buiten afstelwerk niets aan de hand, lekker neutrale fietsoutfit van de iTek zit prima en ziet er beter uit dan de "kijk-mij-eens-gesponsord-worden-door-de-Rabobank-shirtjes" waar je veel mensen mee ziet rijden en de helm van 25 euro zit prima. Kraanwater voldoet nog altijd, ik rij geen extreme tochten, want daar beleef ik geen lol aan. Voor mij voldoet dat allemaal, alleen zou ik dus een iets lekkerder zadel willen zonder meteen in het extreme te schieten. Maar het valt me vaker op met sporten, mensen lijken vaak meteen door te schieten in het extreme. Dat zie je in sportscholen ook. Een beetje normaal recreatief sporten voor de lol is er niet meer bij lijkt het wel.
Don't let my username fool you...
  maandag 10 maart 2014 @ 11:46:39 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137576538
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mwa, ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn voor wie het niet veel meer mag kosten en op een goedkope fiets meer dan genoeg lol hebben, maar op het moment dat je ergens last van krijgt en dat het plezier wegneemt, dat lijkt me toch een goed moment om wel iets te investeren in je hobby.
Uiteraard, je kan niet in iemand anders portomonee kijken. Maar als je last van je reet hebt en je zegt meteen "ik ga geen zadel kopen die duurder is dan mijn fiets" krijg ik heb idee dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:48:12 #243
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137576581
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik rij op een prima in orde fiets van net boven de 200 euro, pas nog nagekeken, buiten afstelwerk niets aan de hand, lekker neutrale fietsoutfit van de iTek zit prima en ziet er beter uit dan de "kijk-mij-eens-gesponsord-worden-door-de-Rabobank-shirtjes" waar je veel mensen mee ziet rijden en de helm van 25 euro zit prima. Kraanwater voldoet nog altijd, ik rij geen extreme tochten, want daar beleef ik geen lol aan. Voor mij voldoet dat allemaal, alleen zou ik dus een iets lekkerder zadel willen zonder meteen in het extreme te schieten. Maar het valt me vaker op met sporten, mensen lijken vaak meteen door te schieten in het extreme. Dat zie je in sportscholen ook. Een beetje normaal recreatief sporten voor de lol is er niet meer bij lijkt het wel.
Sowieso, rabobank shirts :')
Stel nou dat het zadel wat helemaal bij je past 250 euro kost, dan koop je die niet? Dan ga je er voor 1 van 35 euro waar je de helft minder pijn op hebt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137576600
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:45 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik rij op een prima in orde fiets van net boven de 200 euro, pas nog nagekeken, buiten afstelwerk niets aan de hand, lekker neutrale fietsoutfit van de iTek zit prima en ziet er beter uit dan de "kijk-mij-eens-gesponsord-worden-door-de-Rabobank-shirtjes" waar je veel mensen mee ziet rijden en de helm van 25 euro zit prima. Kraanwater voldoet nog altijd, ik rij geen extreme tochten, want daar beleef ik geen lol aan. Voor mij voldoet dat allemaal, alleen zou ik dus een iets lekkerder zadel willen zonder meteen in het extreme te schieten. Maar het valt me vaker op met sporten, mensen lijken vaak meteen door te schieten in het extreme. Dat zie je in sportscholen ook. Een beetje normaal recreatief sporten voor de lol is er niet meer bij lijkt het wel.
Goed bezig ^O^

Wat voor zadel heb je nu?
pi_137576770
Kloten met zadels is gewoon dat je bezig blijft om een goede te zoeken. Hoe weet je dat je de juiste koopt? Niet, omdat het gewoon uitproberen blijft.

Las laatst wel ergens een makkelijk tip om erachter te komen welk maat zadel je ongeveer moet hebben qua afstand tussen je zitbotjes. Pak van rol een beschuiten het karton, leg het op de grond en ga er rustig op zitten (alleen met de zitbotjes), meet de afstand.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:58:13 #246
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_137576866
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:54 schreef poiuytr het volgende:
Kloten met zadels is gewoon dat je bezig blijft om een goede te zoeken. Hoe weet je dat je de juiste koopt? Niet, omdat het gewoon uitproberen blijft.

Las laatst wel ergens een makkelijk tip om erachter te komen welk maat zadel je ongeveer moet hebben qua afstand tussen je zitbotjes. Pak van rol een beschuiten het karton, leg het op de grond en ga er rustig op zitten (alleen met de zitbotjes), meet de afstand.

Zo'n kartonnetje had ik laatst ook bij mijn bestelling van bike-components.de.

Samen met een foldertje vol zadels van ¤200,-. :D
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_137576964
Veel winkels en zelfs webshops hebben wel de mogelijkheid om een zadel een maand te testen.
pi_137577982
bij de lidl is donderdag ook een MTB zadel in de aanbieding ;)

7,99 *O*
  maandag 10 maart 2014 @ 13:47:12 #249
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137580418
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sowieso, rabobank shirts :')
Stel nou dat het zadel wat helemaal bij je past 250 euro kost, dan koop je die niet? Dan ga je er voor 1 van 35 euro waar je de helft minder pijn op hebt?
Die van 250 euro weiger ik inderdaad te kopen. In geen 250 jaar dat ik dat aan een zadel ga uitgeven.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Goed bezig ^O^

Wat voor zadel heb je nu?
Een Selle Royal, hard, met wit en zwart leer. Geen idee welk type, kan via Google ook niet vinden welk type. Als ik Google op selle royal mtb zie ik in elk geval al veel comfortabeler ogende types.
Op dit fotootje zie je het misschien een beetje:
Don't let my username fool you...
pi_137580495
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 13:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die van 250 euro weiger ik inderdaad te kopen. In geen 250 jaar dat ik dat aan een zadel ga uitgeven.

[..]

Een Selle Royal, hard, met wit en zwart leer. Geen idee welk type, kan via Google ook niet vinden welk type. Als ik Google op selle royal mtb zie ik in elk geval al veel comfortabeler ogende types.
Op dit fotootje zie je het misschien een beetje:
[ afbeelding ]
Moeilijk te zien van deze foto maar het lijkt erop als je punt al iets te ver omhoog staat. Misschien proberen ietsje naar voren te kantelen?

Zachte zadels kunnen er misschien comfortabel uitzien, omdat je er ver in wegzakt is het niet goed voor je zaakje ;)

Je hebt nu al wel een fietsbroek met een zeem?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')