abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:34:32 #226
40566 Ericr
Livewrong
pi_129312468
quote:
Abraham Olano said that he was “surprised by being on a list of names when I have not tested positive. I don't understand how it can go now. They have to prove it.”

"I was always under the control and custody of the team and its medical service. I absolutely do not consider myself guilty. I never had the feeling that I was doing anything illegal," said Olano, who is currently technical director of the Vuelta a Espana.
quote:
Jens Heppner, named as having tested positive at the 1998 Tour, is currently a sports director at Team NetApp-Endura. He did not have a comment, but his team did. “The subsequent tests on samples from 1998 have nothing to do with the successful work that Jens Heppner has provided our team since 2010,” said team manager Ralph Denk. “I know that the results have nothing in common with the way in which we have been successfully promoting a new generation of cyclists for four years now. Our team stands for absolutely clean cycling. Therefore, we are looking to the future.”
http://www.cyclingnews.co(...)epo-positives-report

Ze zullen er wel mee weg komen. Wielrennen heeft nog steeds een voorliefde voor ex-dopeurs in belangrijke rollen. Is toch een sloot aan ervaring dat weg is als de dopinghonden van weleer niet meer de scepter zwaaien in het wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 juli 2013 @ 23:38:26 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129312693
Het is ook moeilijk om schone renners te vinden voor al die plekken :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_129312812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:38 schreef rubbereend het volgende:
Het is ook moeilijk om schone renners te vinden voor al die plekken :P
Hoeveel aanbiedingen hebben Veneberg en Bassons al?
pi_129312898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:34 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)epo-positives-report

Ze zullen er wel mee weg komen. Wielrennen heeft nog steeds een voorliefde voor ex-dopeurs in belangrijke rollen. Is toch een sloot aan ervaring dat weg is als de dopinghonden van weleer niet meer de scepter zwaaien in het wielrennen.
De verwachtte reacties natuurlijk, aangezien de positieve test niet juridisch hard is.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:10:22 #230
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129313996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:34 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)epo-positives-report

Ze zullen er wel mee weg komen. Wielrennen heeft nog steeds een voorliefde voor ex-dopeurs in belangrijke rollen. Is toch een sloot aan ervaring dat weg is als de dopinghonden van weleer niet meer de scepter zwaaien in het wielrennen.
sloot aan ervaring met dopen?
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:11:26 #231
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129314024
quote:
17s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:42 schreef debeterebob het volgende:

[..]

De verwachtte reacties natuurlijk, aangezien de positieve test niet juridisch hard is.
Dat maakt het voor Belkin zo lastig. Je kan op je klompen aanvoelen dat Blijlevens positief is, maar als hij zijn ontslag gaat aanvechten heeft hij juridisch een punt.

Daarom hadden ze nooit de namen naar buiten moeten brengen. Doe het dan goed en zorg dat de hertests zo gedaan zijn dat ze juridisch als een positief geval gekenmerkt worden. Dat soort test zou ik wel eens willen zien van de afgelopen Tours.

Blijft natuurlijk bizar als je ziet hoeveel artsen, begeleiders, verzorgers etc nog in het peloton zitten die met doping in de weer zijn geweest. Dan hou je de dopingcultuur wel in stand. Niet verwonderlijk dat na een paar langzamere tours deze weer rete snel was. Het systeem is nog intakt en je moet als renner bij de verkeerde ploeg wel heel sterk zijn om er niet in mee te gaan.

Olano zegt dat hij niks illegaals heeft gedaan en ook Boogerd zegt dat hij nooit onsportief is geweest. Het zijn de wetten en moraal van het peloton waar de renners naar kijken en waarschijnlijk vond elke renner het ook niet illegaal.

Extreme vergelijking, maar in hoofden van terroristen zijn burgers niet onschuldig omdat ze in hun ogen het systeem instand houden en dus medeplichtig zijn. Tja.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_129314305
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat maakt het voor Belkin zo lastig. Je kan op je klompen aanvoelen dat Blijlevens positief is, maar als hij zijn ontslag gaat aanvechten heeft hij juridisch een punt.

Daarom hadden ze nooit de namen naar buiten moeten brengen. Doe het dan goed en zorg dat de hertests zo gedaan zijn dat ze juridisch als een positief geval gekenmerkt worden. Dat soort test zou ik wel eens willen zien van de afgelopen Tours.

Blijft natuurlijk bizar als je ziet hoeveel artsen, begeleiders, verzorgers etc nog in het peloton zitten die met doping in de weer zijn geweest. Dan hou je de dopingcultuur wel in stand. Niet verwonderlijk dat na een paar langzamere tours deze weer rete snel was. Het systeem is nog intakt en je moet als renner bij de verkeerde ploeg wel heel sterk zijn om er niet in mee te gaan.

Olano zegt dat hij niks illegaals heeft gedaan en ook Boogerd zegt dat hij nooit onsportief is geweest. Het zijn de wetten en moraal van het peloton waar de renners naar kijken en waarschijnlijk vond elke renner het ook niet illegaal.

Extreme vergelijking, maar in hoofden van terroristen zijn burgers niet onschuldig omdat ze in hun ogen het systeem instand houden en dus medeplichtig zijn. Tja.
Enige wat ze kunnen is door praten er onderling uitkomen of dat renners binnen het team niet meer met hem willen werken o.i.d., al kan ik dat laatste me niet voorstellen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:24:00 #233
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129314423
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:19 schreef TheArt het volgende:

[..]

Enige wat ze kunnen is door praten er onderling uitkomen of dat renners binnen het team niet meer met hem willen werken o.i.d., al kan ik dat laatste me niet voorstellen.
Als Blijlevens het toegeeft dan heeft Belkin wel een sterkere zaak. Dan is er gelogen en dus een vertrouwensbreuk. Als hij blijft ontkennen dan kunnen de renners het vertrouwen opzeggen, maar kleine kans idd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:25:52 #234
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129314486
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Daarom hadden ze nooit de namen naar buiten moeten brengen. Doe het dan goed en zorg dat de hertests zo gedaan zijn dat ze juridisch als een positief geval gekenmerkt worden. Dat soort test zou ik wel eens willen zien van de afgelopen Tours.

Dat kun je doodgewoon niet doen. Geen enkele hertest op die stalen is juridisch geldig , al is het maar door het feit dat er geen B-staal bewaard is alleen al.

Maar ze zijn wél "wetenschappelijk geldig". Het hele doel van dit onderzoek - en dat wordt een beetje uit het oog verloren - was eigenlijk doodgewoon eens nagaan hoe effectief de dopingjacht in het verleden geweest is. En om daar lessen uit te trekken.

Met dat in het achterhoofd kun je doodgewoon zeggen dat de dopingcontrole in het wielrennen zoals die anno 1998 en 1999 werd uitgevoerd gewoon waardeloos was. Zowat alles wat voorin reed blijkt toch gebruikt te hebben. En dan heb je het nog maar over een hertest op één (weliswaar het belangrijkste) product ...

En men heeft het naar buiten gebracht als een rapport van 800 pagina's. Ik vind nog altijd dat de pers dat verschrikkelijk snel gelezen heeft eigenlijk toen ze er al over begonnen te berichten...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:29:54 #235
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129314623
quote:
Franse senaat: "Doping in alle sporten"

De Franse senaat heeft haar conclusies toegelicht over doping in de sport, niet alleen in het wielrennen. Wie had gehoopt dat de commissievoorzitter de namen van 44 dopingzondaars uit de Tour 1998 zou aflezen, kwam bedrogen uit. Pas na de persconferentie kregen journalisten een dossier van 800 bladzijden, met wetenschappelijke analyses.

De Franse senaat riep een commissie in het leven om de dopingstrijd in kaart te brengen en te verbeteren. Die commissie voerde de voorbije maanden meer dan 60 onderzoeksdaden uit, ging in het buitenland te rade en hoorde verschillende getuigen uit verschillende sporttakken onder ede.

Verwacht werd dat de commissievoorzitter de lijst van 44 dopingzondaars uit de Tour van 1998 vanochtend zou bekendmaken, maar dat gebeurde niet.

Meer nog, Jean-François Humbert lekte geen enkele naam en verwees door naar een lijvig dossier van maar liefst 800 bladzijden met de conclusies van zijn commissie. Dat werkstuk kregen de aanwezige journalisten pas na de persconferentie.

In dat rapport staan de uitslagen van de stalen - niet van de renners - uit de Tour 1998 die opnieuw werden getest. Ook stalen uit de Tour van 1999 werden opnieuw getest op dopinggebruik met de middelen van nu.

Tijdens de persconferentie maakten Humbert en zijn collega's vooral duidelijk dat doping in alle sporten aanwezig is, niet alleen in de koers. "Praten over doping schaadt de sport niet, maar levert integendeel een bijdrage op lange termijn", luidt het.

De Franse senaat maakt 60 aanbevelingen om doping beter te bestrijden. "Die maatregelen zijn realistisch, concreet en budgettair haalbaar", luidt het. "Politie, gerechtelijke en sportieve instanties moeten en kunnen ook veel beter samenwerken."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:33:42 #236
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129314742
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat kun je doodgewoon niet doen. Geen enkele hertest op die stalen is juridisch geldig , al is het maar door het feit dat er geen B-staal bewaard is alleen al.

Maar ze zijn wél "wetenschappelijk geldig". Het hele doel van dit onderzoek - en dat wordt een beetje uit het oog verloren - was eigenlijk doodgewoon eens nagaan hoe effectief de dopingjacht in het verleden geweest is. En om daar lessen uit te trekken.

Met dat in het achterhoofd kun je doodgewoon zeggen dat de dopingcontrole in het wielrennen zoals die anno 1998 en 1999 werd uitgevoerd gewoon waardeloos was. Zowat alles wat voorin reed blijkt toch gebruikt te hebben. En dan heb je het nog maar over een hertest op één (weliswaar het belangrijkste) product ...

En men heeft het naar buiten gebracht als een rapport van 800 pagina's. Ik vind nog altijd dat de pers dat verschrikkelijk snel gelezen heeft eigenlijk toen ze er al over begonnen te berichten...
Is waar. Maar anoniem had ook gekund, met dezelfde wetenschappelijke waarde.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:35:09 #237
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129314773
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Is waar. Maar anoniem had ook gekund, met dezelfde wetenschappelijke waarde.
Inderdaad , maar dan krijg je speculatie , en namen in de pers via onbetrouwbare bronnen die er misschien totaal niks mee te maken hebben. Dan kun je beter open kaart spelen en de resultaten van die stalen geven en ook zeggen aan wie die stalen toebehoorden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:35:50 #238
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129314795
quote:
Heb het rapport nog niet gelezen, maar het lijkt een stuk beter dan de commissie Sorgdrager.

Al is dat niet heel moeilijk natuurlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_129314816
Heerlijk, een 800 pagina's tellend rapport reduceren tot een lijstje namen van 13 jaar geleden.
Bestaat er ook zo'n lijstje over het WK Voetbal van dat jaar?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:36:35 #240
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129314830
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad , maar dan krijg je speculatie , en namen in de pers via onbetrouwbare bronnen die er misschien totaal niks mee te maken hebben. Dan kun je beter open kaart spelen en de resultaten van die stalen geven en ook zeggen aan wie die stalen toebehoorden.
Al wist iedereen natuurlijk wel dat al die renners gepakt hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_129314859
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:36 schreef marcodej het volgende:
Heerlijk, een 800 pagina's tellend rapport reduceren tot een lijstje namen van 13 jaar geleden.
Bestaat er ook zo'n lijstje over het WK Voetbal van dat jaar?
Nee. De inkt was op ;(
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:38:12 #242
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_129314883
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:36 schreef marcodej het volgende:
Heerlijk, een 800 pagina's tellend rapport reduceren tot een lijstje namen van 13 jaar geleden.
Bestaat er ook zo'n lijstje over het WK Voetbal van dat jaar?
Waarschijnlijk zijn daar nauwelijks monsters van. Als er al controles waren vraag ik mij af of die nog in bewaring zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:47:10 #243
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129315162
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn daar nauwelijks monsters van. Als er al controles waren vraag ik mij af of die nog in bewaring zijn.
Ik vind het bijzonder vreemd dat er nog altijd geen uitsluitsel is bij grote sportevenementen zoals de Tour, het WK/EK voetbal , de OS , Roland Garros , ... om per definitie de stalen 10 jaar te bewaren en ze systematisch binnen die tien jaar nog eens te hertesten met de dopingtests die dan voor handen zullen zijn.

Dat met als voorbeeld dit onderzoek is absoluut de enige manier om sporters er vanaf te doen zien om producten te nemen die op het moment van gebruik nauwelijks of nog niet op te sporen zijn. Samen met als voorbeelden ook de "Zaak Armstrong". Wie gebruikt moet hangen , of dat nu dit jaar is , of binnen tien jaar maakt daar geen zak bij uit. De schrik dat je binnen tien jaar alles wat je hebt opgebouwd toch nog kan kwijtspelen omdat een of andere 'halve gare' een test gaat ontwikkelen voor het medicijn dat je hebt genomen of omdat een of andere 'halve gare' genoeg getuigen onder ede kan bijeenbrengen om je voor de rechtbank te veroordelen werkt wellicht beter als afschrikmiddel dan gelijk welke "pakkans" je nu al hebt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:52:29 #244
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129315325
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:36 schreef marcodej het volgende:
Heerlijk, een 800 pagina's tellend rapport reduceren tot een lijstje namen van 13 jaar geleden.
Bestaat er ook zo'n lijstje over het WK Voetbal van dat jaar?
of van 8 jaar terug, als ze daar die nieuwe test over halen staat het lab in de fik, maar de FIFA kennende zijn de stalen nog niet eens bewaard.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:54:45 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129315381
Ze moeten eens de waarheid vertellen over de TDF, dat het menselijk lichaam de tour niet kan rijden.
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:02:18 #246
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129315585
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:54 schreef THEFXR het volgende:
Ze moeten eens de waarheid vertellen over de TDF, dat het menselijk lichaam de tour niet kan rijden.
Ja, en de 100 meter sprint op de OS over 50 meter lopen ...

Ter gelegenheid van de 100ste Tour reed zelfs een Belgische journalist nog eens de allereerste Tour de France. Alleen en op een stalen fiets zonder versnellingen.

Zonder doping valt de TDF perfect te rijden ...

Er zijn overigens héél héél véél mensen die in hun dagelijkse arbeidsleven aan pakweg de lopende band of de dokken véél véél zwaardere fysieke inspanningen leveren dag na dag dan een Tourrenner hoor ... En dat geen 3 weken maar 40 jaar lang ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:04:54 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129315654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja, en de 100 meter sprint op de OS over 50 meter lopen ...

Ter gelegenheid van de 100ste Tour reed zelfs een Belgische journalist nog eens de allereerste Tour de France. Alleen en op een stalen fiets zonder versnellingen.

Zonder doping valt de TDF perfect te rijden ...

Er zijn overigens héél héél véél mensen die in hun dagelijkse arbeidsleven aan pakweg de lopende band of de dokken véél véél zwaardere fysieke inspanningen leveren dag na dag dan een Tourrenner hoor ... En dat geen 3 weken maar 40 jaar lang ...
ik vind dat je vergelijking totaal niet op gaat en heeft die journalist ook de trein genomen?
ik zou zeggen, ga in training en rij hem zelf, maar kom niet meer met die onzin aan, want mijn lerares fysiologie zou weer uit haar vel springen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:08:48 #248
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129315753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind dat je vergelijking totaal niet op gaat en heeft die journalist ook de trein genomen?
ik zou zeggen, ga in training en rij hem zelf, maar kom niet meer met die onzin aan, want mijn lerares fysiologie zou weer uit haar vel springen.
Uit haar vel springen lijkt mij nochtans fysiek behoorlijk onmogelijker dan de Tour rijden zonder doping.

Het grootste probleem is dat als 90 % van het peloton waarin je zit EPO gebruikt je dan met de overige 10 % natuurlijk al bij de eerste berg buiten de tijdslimiet gaat eindigen. Maar fysiek onmogelijk om dat te rijden ? Absoluut niet.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:22:26 #249
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129316048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uit haar vel springen lijkt mij nochtans fysiek behoorlijk onmogelijker dan de Tour rijden zonder doping.

Het grootste probleem is dat als 90 % van het peloton waarin je zit EPO gebruikt je dan met de overige 10 % natuurlijk al bij de eerste berg buiten de tijdslimiet gaat eindigen. Maar fysiek onmogelijk om dat te rijden ? Absoluut niet.
EPO is performance doping, je hebt minimaal hersteldoping nodig om de tour te kunnen uitrijden.
spieren hebben 48 uur nodig om te herstellen van inspanningen.
dit is 21 dagen 5 a' 6 uur op de fiets in de hitte en dan ook nog de zware bergen op met maar 16 uur rust er tussen om te herstellen en dan gaan ze ook nog eens op de rustdag rijden. Verder verbrandden ze 10.000 cal per rit.
kom me niet aan, daar trainen ze op, wat dat is net zoiets als armstrong,
"i'll ride my bike 6 hours a day, what do you do?"

Je weet toch ook waarom het gros niet de Giro en de TDF rijden? want dan zijn ze te moe voor de TDF en zijn ze nergens.

http://www.nederlandsmedi(...)-het-wielrennen.html


Schoon wielrennen, zonder verboden middel in het lijf, is net zon utopie. Of de Giro dItalia moet met tenminste de helf van de (berg)etappes worden teruggebracht, evenals de Tour de France en de Vuelta e Espana. En ook de lengte van de ritten moet minimaal worden gehalveerd. Maar willen we dat?

[ Bericht 15% gewijzigd door THEFXR op 25-07-2013 01:36:07 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:39:28 #250
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_129316403
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

EPO is performance doping, je hebt minimaal hersteldoping nodig om de tour te kunnen uitrijden.
spieren hebben 48 uur nodig om te herstellen van inspanningen.
dit is 21 dagen 5 a' 6 uur op de fiets in de hitte en dan ook nog de zware bergen op met maar 16 uur rust er tussen om te herstellen en dan gaan ze ook nog eens op de rustdag rijden. Verder verbrandden ze 10.000 cal per rit.
kom me niet aan, daar trainen ze op, wat dat is net zoiets als armstrong,
"i'll ride my bike 6 hours a day, what do you do?"

Je weet toch ook waarom het gros niet de Giro en de TDF rijden? want dan zijn ze te moe voor de TDF en zijn ze nergens.

http://www.nederlandsmedi(...)-het-wielrennen.html

Schoon wielrennen, zonder verboden middel in het lijf, is net zon utopie. Of de Giro dItalia moet met tenminste de helf van de (berg)etappes worden teruggebracht, evenals de Tour de France en de Vuelta e Espana. En ook de lengte van de ritten moet minimaal worden gehalveerd. Maar willen we dat?
Zoals ik al zei , er zijn véél minsten in de zware industrie die per dag véél meer calorieën verzetten, wiens spieren door ploeg en soms 12 uren diensten nog niet eens die tijd hebben om te herstellen. En die in véél warmere en zwaardere weersomstandigheden werken. En die mensen "overleven" ook ...

Ik ken mensen in de industrie die in temperaturen van 40° continu dozen van 25kg in hun handen krijgen die ze 10 meter verderop moeten stapelen in een tijdspanne waarbij ze net op tijd terug aan de "band" zijn om de volgende doos te pakken hé ... Die lopen continu 12h per dag "sprintjes" met een doos in hun handen ... Je wil niet weten wat voor calorieën die verbranden, denk ik ;..

Renners gebruiken geen doping omdat de Tour te zwaar is hé , ze gebruiken omdat ze die willen winnen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')