abonnement Unibet Coolblue
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2013 @ 23:59:13 #1
70532 loveli
N
pi_129274456
Vragen over de pil - stel ze hier.

Goede site over anti-conceptie: http://www.anticonceptie-online.nl/

Last van bijwerkingen? Lees dit eerst: http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Pil vergeten, wat moet ik doen? Onderstaand schema gebruiken:



[ Bericht 41% gewijzigd door loveli op 24-07-2013 00:08:29 ]
crap in = crap out
pi_129275888
Even centraal gezet.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_129858867
Kan iemand mij vertellen of de verhalen over meer kans op baarmoederhalskanker en borstkanker waar zijn? En als het waar is geldt dat voor iedereen of enkel voor vrouwen die roken oid?

Ik las gisteren dat de natuurlijke afweer tegen hpv door de pil verdwijnt maar kan niet vinden.of het waar is. Enkel percentages.met hoeveel kans.je meer hebt maar die zeggen me.niet zoveel.
pi_129974869
alle pillen juist ingenomen, geen pil te laat/vergeten, geen antibiotica of andere medicijnen. Ook niet overgegeven, geen diarree. Kortom, alles volgens de regels gedaan. En de menstruatie laat lang op zich wachten. Ok, nou is het al eens eerder uitgebleven. Maar dat was in een sexloze periode. Vorige week dinsdag laatste pil ingenomen, en normaal gesproken had ik nu de rode vlag kunnen uithangen... In de bijsluiter staat wel dat de menstruatie wel eens kan uitblijven en dat je je dan niet druk hoeft te maken. Als je de volgende keer maar wel ongesteld wordt... Toch zit ik lichtelijk met stress...
hier had uw tekst kunnen staan
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:12:22 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129974968
Gooi er dan gewoon een testje tegenaan?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129976203
ja true. Maar ja... ik ben gewoon een stresskip die zich dan weer zorgen gaat maken over de uitslag. Wat als..!! Terwijl ik me altijd aan de regels houd en nooit 1 pil vergeet. En mocht ik overgegeven hebben oid dan had ik daar wel rekening mee gehouden.
hier had uw tekst kunnen staan
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:59:31 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129976705
quote:
11s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:45 schreef Shivers het volgende:
ja true. Maar ja... ik ben gewoon een stresskip die zich dan weer zorgen gaat maken over de uitslag. Wat als..!! Terwijl ik me altijd aan de regels houd en nooit 1 pil vergeet. En mocht ik overgegeven hebben oid dan had ik daar wel rekening mee gehouden.
Nouja, dan zal het wel vals alarm zijn, maar toch fijn om te weten toch? En dat je onttrekkingsbloeding uitblijft betekend niet gelijk dat je zwanger bent. Net als andersom, als je wel een bloeding hebt kun je nog steeds zwanger zijn. Het is geen echte ongesteldheid :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129979344
quote:
11s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:45 schreef Shivers het volgende:
ja true. Maar ja... ik ben gewoon een stresskip die zich dan weer zorgen gaat maken over de uitslag. Wat als..!! Terwijl ik me altijd aan de regels houd en nooit 1 pil vergeet. En mocht ik overgegeven hebben oid dan had ik daar wel rekening mee gehouden.
Stress kan ook zorgen voor het uitblijven van je onttrekkingsbloeding...en veel gewichtsverlies ook. Er zijn meerdere mogelijkheden. Als je zeker wilt zijn niet zwanger te zijn, dan toch gewoon maar even een testje. De pil is niet 100% veilig, ook niet bij goed gebruik.
pi_129989327
ok. Test gedaan. Was negatief *O* Maar de menstruatie is er nog steeds niet.
hier had uw tekst kunnen staan
  Vis een optie? zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:25:05 #10
70532 loveli
N
pi_130153442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:41 schreef mapima het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de verhalen over meer kans op baarmoederhalskanker en borstkanker waar zijn? En als het waar is geldt dat voor iedereen of enkel voor vrouwen die roken oid?
Verhalen zijn waar. Aan de andere kant hebben pilgebruiksters weer minder kans op eierstokkanker. Roken is een extra factor die meespeelt bij HPV. Met de pil heb je ook meer kans op trombose.
quote:
Ik las gisteren dat de natuurlijke afweer tegen hpv door de pil verdwijnt maar kan niet vinden.of het waar is. Enkel percentages.met hoeveel kans.je meer hebt maar die zeggen me.niet zoveel.
Ben benieuwd wat de aanleiding van je vraag is. Niet alles speelt een heel grote rol, maar het zijn stuk voor stuk factoren die van invloed (kunnen) zijn.
crap in = crap out
pi_130197511
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Verhalen zijn waar. Aan de andere kant hebben pilgebruiksters weer minder kans op eierstokkanker. Roken is een extra factor die meespeelt bij HPV. Met de pil heb je ook meer kans op trombose.

[..]

Ben benieuwd wat de aanleiding van je vraag is. Niet alles speelt een heel grote rol, maar het zijn stuk voor stuk factoren die van invloed (kunnen) zijn.
oohh okee. Her lijkt me dat dat extra risico dan verwaarloosbaar is als je sport en niet rookt ed?

Ik las een artikel over dr hpv vaccin met dat hetnog steedsniet populair ia etc en daar stonsen reactiea bij van een mevrouw wiens zus op 26jarige leeftijd was overleden op bmhk en die had ook een link geplaatst naar een artikel die een relatie legt tussen hpv infecties en de pil. En die zus had vanaf haar 17de een vriend en was aan de pil.

Maar als ik het zo lees had die zus gewoon heel veel pech en is het risico dus nihil hoger met de pil
  Vis een optie? zondag 18 augustus 2013 @ 14:46:23 #12
70532 loveli
N
pi_130197893
Geen idee over welk artikel het gaat en geen idee naar welke link je verwijst. Er ontbreekt ook nog wat interpunctie.

De kans op besmetting met hpv is groter wanneer je aan de pil bent dan wanneer je niet aan de pil bent, waarbij het verschil niet wordt veroorzaakt door het verschil in seksuele activiteit van pilsliksters ten opzichte van niet-pilsliksters.

De kans op besmetting met hpv is groter wanneer je rookt dan wanneer je niet rookt.

Sport in zijn algemeenheid is goed voor je immuunsysteem, wellicht heeft het ook invloed op hoe je lichaam zich verweert tegen hpv.

Jouw conclusies dat de zus gewoon veel pech had en dat het verwaarloosbaar is wanneer je niet rookt en veel sport, zijn te kort door de bocht.
crap in = crap out
pi_131703852
Ik ben in de war! Is het nu wel of niet erg om 1 pil in de eerste week te laat in te nemen? In mijn bijsluiter staat van wel, op internet en hier in de OP staat van niet. Het is inmiddels te laat voor een MAP.

Het gaat in dit geval om de 6e pil in de eerste week, die ongeveer 15~16 uur te laat is ingenomen. Kan ik nu beter wel even langs de huisarts of afwachten en zien wat er gebeurt in de stopweek?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Vis een optie? maandag 30 september 2013 @ 11:48:44 #14
70532 loveli
N
pi_131704287
quote:
Vergeten van één of meerdere pillen
In een systematische review (20 onderzoeken, n = 556) werd onderzocht of het vergeten van
een pil tot ovulatie leidt. De criteria voor ovulatie waren in de onderzoeken verschillend. In 3
onderzoeken werd tevens gekeken naar andere voorwaarden voor het ontstaan van een
bevruchting en zwangerschap (doorgankelijk cervixslijm, secretoir endometrium). Hoewel er
wel kritiek op de onderzoeken mogelijk is, wijzen zij zonder uitzondering in dezelfde richting:
bij het vergeten van één of twee pillen blijft het risico op zwangerschap minimaal [World
Health Organization 2004]. De WHO adviseert om bij het vergeten van 1 of 2 sub50-pilen en
1 sub30-pil de vergeten pil zo snel mogelijk in te nemen. Aanvullende maatregelen zijn niet
nodig. Pas als het aantal vergeten pillen 3 of meer bedraagt (in het geval van sub30-pillen),
adviseert de WHO in alle gevallen aanvullende maatregelen, zowel in de eerste, de tweede en
de derde week. Echter als vrouwen om advies vragen in verband met het vergeten van pillen,
zal het vrijwel altijd om één pil gaan. Het risico op zwangerschap is dan dermate klein dat
het verder verkleinen hiervan door het gebruik van noodanticonceptie tot overbehandeling zou
leiden. Bij het vergeten van één pil voldoen de WHO-adviezen. Gaat het om twee pillen in de
eerste week en met name aan het begin van de strip, dan blijft het NHG-advies voorzichtiger
dan het WHO-advies.
Conclusie: na onbeschermd seksueel contact wordt 1,5 mg levonorgestrel (tot maximaal 72
uur na het contact) of een koperspiraal (tot maximaal 120 uur na het contact) geadviseerd.
Er zijn geen redenen om ulipristalacetaat te verkiezen boven levonorgestrel. Vanwege
onvoldoende onderzoeksresultaten na 3 tot 5 dagen wordt in deze periode ulipristalacetaat
niet aanbevolen als morning-afterpil. In die situatie is een koperspiraal eerste keus.
https://www.nhg.org/stand(...)nticonceptie#note-48
crap in = crap out
pi_131706017
quote:
Dank je wel! Ik kijk het wel aan dan. :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Xaryna op 30-09-2013 17:08:51 ]
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Vis een optie? maandag 30 september 2013 @ 16:50:11 #16
70532 loveli
N
pi_131712042
WHO heeft minder 'streng' beleid dan NHG. NHG is ook beter afgestemd op (het gedrag van) de gemiddelde Nederlander. Laat dus de richtlijnen van de WHO maar achterwege.
crap in = crap out
pi_132810180
Vorige week vrijdag de pil vergeten, vanaf zaterdag tot en met nu gewoon ingenomen. Wanneer is het weer safe?
Ik lees net in de bijsluiter dat je altijd de vergeten pil in moet nemen, dat wist ik niet maar dat is nu niet meer de bedoeling neem ik aan? Is het dan toch weer veilig na een week?
  Vis een optie? vrijdag 1 november 2013 @ 23:57:04 #18
70532 loveli
N
pi_132812544
In welke week ben je 'em vergeten? Heb je deze flowchart al doorlopen en is het nog steeds onduidelijk?

crap in = crap out
pi_132812832
Eerste week, maar ik vraag me dus af, ik heb die vergeten pil niet meer ingenomen, hoe zit dat dan?
  Vis een optie? zaterdag 2 november 2013 @ 00:10:50 #20
70532 loveli
N
pi_132813040
Het is nog steeds maar 1 pil, waren het er 2 geweest dan moest je aanvullende AC gebruiken tot je de pil 7 dagen hebt geslikt (maar dan zou je nu weer safe zijn).

Dus voor jou geldt 1 pil vergeten (ook al neem je 'em niet alsnog in) - geen aanvullende maatregelen.
crap in = crap out
pi_132813445
Dankjewel :-) maar beter dus de volgende keer toch die vergeten pil innemen begrijp ik. Bedankt :-)
pi_132816850
Ik had opeens in week 2 een "doorbraakbloeding" alleen was het niet wat ik ervan verwacht had. Ik was gewoon 4 dagen ongesteld (net zo lang als anders) terwijl ik wel de pil gewoon slikte.

Ik slik deze pil al jaren, heb voor het laatst de stopweek overgeslagen in augustus en ben er ook geen vergeten (of er moet iets heel raars zijn gebeurt, dat hij uit mijn strip gevallen is oid).

Ik heb deze maand wel seks gehad en nu komt het einde van mijn strip in zicht en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Doorslikken? Of toch gewoon stopweek?
En als ik een stopweek neem, moet ik dan een menstruatie verwachten of is mn baarmoeder nu "leeg"?

tl;dr midden in mijn strip ongesteld, moet ik aan t einde van de strip een stopweek nemen?
  Vis een optie? zaterdag 2 november 2013 @ 11:41:05 #23
70532 loveli
N
pi_132819005
Voor de betrouwbaarheid maakt het niet uit. Ala je denkt dat het een volledige menstruatie was, kun je besluiten door te slikken. Verwacht je dat het een flinke doorbraakbloeding was, dan kan het handiger zijn om een stop week te nemen. Soms kan je lijf na jaren opeens anders reageren op de pil.
crap in = crap out
pi_134613916
Hallo,
Ik ben in week 3 één pil vergeten (overgeslagen), heb toen geen seks gehad en ben gewoon ongesteld geworden.

Nu ben ik in week 1 weer een pil vergeten. Heb deze de volgende dag alsnog genomen, tegelijk met die van die dag.

Hoe lang ben ik nu onveilig?

Graag reacties!
  Vis een optie? dinsdag 24 december 2013 @ 00:42:19 #25
70532 loveli
N
pi_134634609
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:35 schreef cupcakechocolat het volgende:
Hallo,
Ik ben in week 3 één pil vergeten (overgeslagen), heb toen geen seks gehad en ben gewoon ongesteld geworden.

Nu ben ik in week 1 weer een pil vergeten. Heb deze de volgende dag alsnog genomen, tegelijk met die van die dag.

Hoe lang ben ik nu onveilig?

Graag reacties!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 23:57 schreef loveli het volgende:
Heb je deze flowchart al doorlopen en is het nog steeds onduidelijk?


crap in = crap out
pi_134682571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:42 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor je reactie, het is alleen nog steeds onduidelijk.
Ben deze 2 pillen vergeten omdat ik telkens moest overgeven.

In week 3 was ik dus 12 uur te laat --> dan ben je toch stopweek en week 1 onveilig?
In week 1 was ik weer 12 uur te laat (dus meer dan 36 uur) maar deze pil heb ik de volgende ochtend tegelijk met de andere genomen.

Hoe lang ben ik onveilig?
  Vis een optie? woensdag 25 december 2013 @ 14:31:25 #27
70532 loveli
N
pi_134685527
Twaalf uur te laat is toch binnen de 36 uur? Anyway.. 1 pil vergeten in week 3 is alsnog innemen en geen aanvullende maatregelen. In week 1: idem.

Mocht je er 2 vergeten zijn, dan zou het na een week veilig zijn. Maar in week 1 zou het er ook vanaf hangen of je voor het vergeten van de pil onbeschermde sex hebt gehad.

Vuistregel: na een week slikken is het veilig.

En was je de pil vergeten of heb je geslikt en moest je overgeven? In het tweede geval, hoeveel tijd zat er tussen slikken en overgeven? En is er een reden dat je frequent overgeeft of had je gewoon pech?
crap in = crap out
pi_134777583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:31 schreef loveli het volgende:
Twaalf uur te laat is toch binnen de 36 uur? Anyway.. 1 pil vergeten in week 3 is alsnog innemen en geen aanvullende maatregelen. In week 1: idem.

Mocht je er 2 vergeten zijn, dan zou het na een week veilig zijn. Maar in week 1 zou het er ook vanaf hangen of je voor het vergeten van de pil onbeschermde sex hebt gehad.

Vuistregel: na een week slikken is het veilig.

En was je de pil vergeten of heb je geslikt en moest je overgeven? In het tweede geval, hoeveel tijd zat er tussen slikken en overgeven? En is er een reden dat je frequent overgeeft of had je gewoon pech?
Dank voor je reactie!
Ik bedoel meer dan 12 uur te laat. Door dat in week 3 zou ik dan toch de stopweek en de eerste week onveilig zijn? En door dat in week 1 dus nog een week?

Heeft het vergeten van week 3 en week 1 verder nog invloed dat ik nog langer onveilig ben ofzo?

Tussen het slikken en het overgeven zat ong. 2 uur, dus dan is de pil nog niet volledig opgenomen heb ik gelezen. Ik had gewoon pech, 2x grieperig door slechte weerstand.
  Vis een optie? zaterdag 28 december 2013 @ 23:34:31 #29
70532 loveli
N
pi_134809127
Overgeven 2 uur na slikken betekent dat je waarschijnlijk wel wat hormonen binnen hebt gehad. Hou gewoon een week aan na vergeten van die laatste pil.

Heb je tussen de vergeten pillen van week 3 en week 1 nog sex gehad? Op basis van j verhaal tot nu toe zie ik weinig reden tot bezorgdheid.
crap in = crap out
pi_134871200
Is er iemand hier die last heeft van ademhalingsproblemen tijdens de menstruatie? Kan de pil daartegen helpen of maakt die het juist erger?
pi_134871573
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:18 schreef mapima het volgende:
Is er iemand hier die last heeft van ademhalingsproblemen tijdens de menstruatie? Kan de pil daartegen helpen of maakt die het juist erger?
Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan met deze klacht...
S. 2014
J. 2016
pi_134890048
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan met deze klacht...
dat was ik sws van plan in het nieuwe jaar :P maar ik vraag me af of iemand het herkend? ik las op google wel iets met hormoonspiegels... :S
pi_134964038
Ik slik al geruime tijd microgynon en de laatste tijd ben ik zeker twee dagen van mijn menstruatie gevloerd door hoofdpijn... Het lijkt wel of dit erger is naarmate ik minder fit ben (dus minder heb gesport/bewogen dan andere keren)... Herkent iemand deze klachten? Ik zou wel graag weten of meerdere dat verband leggen oid...
  Vis een optie? donderdag 2 januari 2014 @ 00:46:57 #34
70532 loveli
N
pi_134972212
Pilgebruik zorgt voor een latent vitamine B6 tekort. In de stopweek krijg je daar last van in de vorm van hoofdpijn. Extra vitamine B slikken kan helpen, doorslikken ook.
crap in = crap out
pi_135041336
Oke dank, ga ik dat eens proberen. Aangezien je er bekend mee bent, is er een bepaald merk/soort (multi)vitamine die je kan aanbevelen? :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 februari 2014 @ 16:14:00 #36
269689 crew  Viv
pi_136473345
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:30 schreef Xaryna het volgende:
Ik ben in de war! Is het nu wel of niet erg om 1 pil in de eerste week te laat in te nemen? In mijn bijsluiter staat van wel, op internet en hier in de OP staat van niet.
Ik heb dus ook zoiets: ik ben de 7e pil van week 1 vergeten en heb deze 24 uur later dan gebruikelijk ingenomen samen met de 8e pil. Volgens de bijsluiter moet ik de komende week aanvullende maatregelen treffen. Volgens het schema in de OP en volgens Thuisarts (officiële site, namens alle huisartsen) hoeft dat niet. Ik heb de huisartsenpost gebeld, de assistente vond het vervelend dat deze adviezen niet met elkaar stroken, en heeft mij vervolgens aangeraden om de komende week wél aanvullende maatregelen te treffen. 8)7
pi_136541967
Als je libido normaal bijna 0 is, en opeens omhoog schiet in de laatste 3 dagen van de stopweek, om vervolgens na 2 dagen pil slikken weer in te zakken, is het tijd voor een andere pil of niet dan? :+ Of is dit een 'normaal' verschijnsel dat vrouwen zonder pil ook hebben? (toen ik lang geleden met de pil begon had ik nog niet zoiets als seks of een libido)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_137144200
Ik slik nu de microgynon30 een week en de eerste 3 dagen had ik hoofdpijn. Nu ben ik al 3 dagen misselijk. Ik ben ook waarschijnlijk 1 van de weinige mensen die van de pil afvalt :') bijna 4 kilo in 1 week.
Ik vind het een beetje too much en ik ga het ook niet lang meer volhouden, maar ik vraag me af of ik eerst de huisarts moet bellen of meteen naar de apotheek kan gaan voor een ander merk. Ligt het aan het merk of ligt het aan de pil in het algemeen? Wie heeft dit nog meer gehad?
  Vis een optie? dinsdag 25 februari 2014 @ 23:06:36 #39
70532 loveli
N
pi_137145323
quote:
Adaptatie effecten
Oestrogenen zijn vooral initieel verantwoordelijk voor bijwerkingen: de
zgn. adaptatie effecten zoals mastalgie, misselijkheid en vochtretentie. Deze
effecten verdwijnen doorgaans vanzelf na enkele pilstrips.
Misselijkheid is dus een bijwerking die over zou moeten gaan, vochretentie ook. Ik gok dat jouw 4 kilo's voor een groot deel vocht zijn, het omgekeerde van vochtretentie.

Iedereen reageert anders op hormonen, het is aan jou hoe lang je wilt afwachten of dit overgaat. Overleg met je huisarts kan sowieso geen kwaad.
crap in = crap out
pi_137146301
Enkele strips?! -O-

Fuck that! :o
  Vis een optie? dinsdag 25 februari 2014 @ 23:29:27 #41
70532 loveli
N
pi_137146489
Als het inderdaad aan het oestrogeen ligt, en als het niet overgaat, dan zou een pil met alleen progestageen een alternatief kunnen zijn. De Cerazette is dat. In vrijwel alle andere pillen zit hetzelfde oestrogeen als in de microgynon.
Overleg eerst met je huisarts wat de verwachting is voor je overstapt, de microgynon is de pil met het laagste tromboserisico.
crap in = crap out
pi_137146671
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:29 schreef loveli het volgende:
Als het inderdaad aan het oestrogeen ligt, en als het niet overgaat, dan zou een pil met alleen progestageen een alternatief kunnen zijn. De Cerazette is dat. In vrijwel alle andere pillen zit hetzelfde oestrogeen als in de microgynon.
Overleg eerst met je huisarts wat de verwachting is voor je overstapt, de microgynon is de pil met het laagste tromboserisico.
Ik had ergens al gelezen dat het merk wat ik kreeg meer kans had op misselijkheid. Dus misschien geeft dezelfde pil van een andere fabrikant minder klachten, maar dat ga ik morgen navragen bij de apotheker. Als er geen andere fabrikant is dan bel ik de huisarts.

Ik neem nu de pil 's ochtends in, maar misschien is het ook te proberen om m 's avonds in te nemen zodat ik dan (in theorie :') ) minder last heb van misselijkheis overdag. Zou ik zomaar van tijdstip kunnen veranderen want dat is me niet helemaal duidelijk (pil-n00b hier).
pi_137147126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik had ergens al gelezen dat het merk wat ik kreeg meer kans had op misselijkheid. Dus misschien geeft dezelfde pil van een andere fabrikant minder klachten, maar dat ga ik morgen navragen bij de apotheker. Als er geen andere fabrikant is dan bel ik de huisarts.

Ik neem nu de pil 's ochtends in, maar misschien is het ook te proberen om m 's avonds in te nemen zodat ik dan (in theorie :') ) minder last heb van misselijkheis overdag. Zou ik zomaar van tijdstip kunnen veranderen want dat is me niet helemaal duidelijk (pil-n00b hier).
Ik heb wel andere bijwerkingen gehad van dezelfde pil van een andere fabrikant inderdaad. Dezelfde werkzame stoffen, andere hulpstoffen :Y Dus dat kan wel degelijk ja. Maar toch zou ik het wel even met je huisarts overleggen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Vis een optie? dinsdag 25 februari 2014 @ 23:47:33 #44
70532 loveli
N
pi_137147181
Het is aan te raden om 'em elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip te nemen, maar als er minder dan 36 uur tussen 2 pillen zit, is hij ook veilig. Dus als je 'em vanmorgen om 8 uur hebt geslikt, moet je de volgende voor 20 uur morgenavond innemen. En daarna gewoon elke keer voor het slapen.

Microgynon, Stediril en Rigevidon zijn allemaal merknamen voor de combinatie ethinylestradiol/levonorgestrel. Werkzame stof van allemaal is gelijk, hulpstoffen kunnen anders zijn.
Hulpstoffen zijn mogelijk van invloed op de snelheid waarmee de hormonen vrijkomen, sommige vrouwen merken hierdoor verschil, anderen niet. Ik kan niet voorspellen hoe jij erop reageert.
crap in = crap out
pi_137199803
Hoi. Mijn vriendin en ik hebben een vraag betreft de pil. Wellicht wat stom maar eenmaal gebeurd is mijn vriendin nu net voor het eerst met de pil begonnen.

Zonder beter te weten is zij 3 dagen geleden met de pil begonnen terwijl zij haar menstruatie aan het begin van de maand heeft gehad. Overal op het internet lezen wij nu dat het beste is om met de pil te beginnen de eerste of laatste dag van je menstruatie. Zij is dus zomaar ong. 20 dagen na haar menstruatie begonnen.

Ze zit aan de Triquilar (pak van 28 pillen, 21 pillen en 7 ''herinneringspillen''). Kan iemand ons zeggen wat wij moeten doen? Is zij nu al beschermd of gebeeurd dit pas na haar menstruatie? Is de hele cyclus verpest nu ze zomaar tussen twee menstruatiecyclussen is begonnen?

Bedankt voor jullie hulp O+
[14.gif]
  Vis een optie? donderdag 27 februari 2014 @ 20:41:30 #46
70532 loveli
N
pi_137214210
Vanaf 7 pillen is ze (zijn jullie) beschermd.

Als je op dag 1 van de cyclus begint ben je meteen beschermd. Dag 7 sluit het best aan op de hormooncyclus, maar alles wat niet op dag 1 begint is officieel pas na 7 dagen veilig. Dus veel plezier over 4 dagen.

Mocht ze onverhoopt voor het einde van de strip al ongesteld worden, dan is ze wel beschermd tegen zwangerschap. Omdat ze vrij laat in de cyclus begonnen is zou ze iets meer kans kunnen hebben op een onvoorspelbare bloeding. Niks om je zorgen om te maken.
crap in = crap out
pi_137227429
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:41 schreef loveli het volgende:
Vanaf 7 pillen is ze (zijn jullie) beschermd.

Als je op dag 1 van de cyclus begint ben je meteen beschermd. Dag 7 sluit het best aan op de hormooncyclus, maar alles wat niet op dag 1 begint is officieel pas na 7 dagen veilig. Dus veel plezier over 4 dagen.

Mocht ze onverhoopt voor het einde van de strip al ongesteld worden, dan is ze wel beschermd tegen zwangerschap. Omdat ze vrij laat in de cyclus begonnen is zou ze iets meer kans kunnen hebben op een onvoorspelbare bloeding. Niks om je zorgen om te maken.
Bedankt loveli, maar hoe zit het me die 7 herinneringspillen, is dat niet normaal de periode van ongesteldheid? Ik weet dat er geen werkende medicinale stoffen inzitten en het voornamelijk calcium e.d. is, maar is dat geen enkel probleem, mocht zij die nemen tijdens de periode dat ze nog niet ongesteld is, om vervolgens de echte pillen te nemen wanneer ze ongesteld is?
[14.gif]
  Vis een optie? vrijdag 28 februari 2014 @ 06:07:38 #48
70532 loveli
N
pi_137228377
Ze moet de strip zo slikken als deze is, dus eerst de 21 werkzame pillen, dan de loze. Bij de meeste vrouwen treedt de bloeding op na een paar van de 7 loze pillen. Als ze wil mag ze die 7 overslaan om een bloeding over te slaan, maar nooit mogen er meer dan 7 dagen tussen de werkzame pillen zitten.
crap in = crap out
pi_137228723
Wat loveli zegt. Gewoon dus nog een paar dagen wachten voordat het veilig is en gewoon de strips blijven volgen. Misschien krijgt ze een doorbraakbloeding. Misschien ook niet, in beide gevallen niks om je druk om te maken. Haar lichaam went vanzelf aan de nieuwe structuur :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_137311029
Iemand die me kan uitleggen waarom de Diane35 alleen voor acne (officieel) voorgeschreven mag worden en andere derde/vierde generatie pillen als anticonceptiemiddel? Ik snap dat niet en ik ben blond.

Niet dat ik van plan ben die te gebruiken maar ik vraag het me af. :P
  Vis een optie? zondag 2 maart 2014 @ 17:46:15 #51
70532 loveli
N
pi_137315063
Omdat de Diane geregistreerd is als medicijn tegen acne en niet als anti-conceptiemiddel. De bijwerkingen zijn heftiger dan die van de gemiddelde pil.
crap in = crap out
pi_137366489
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:46 schreef loveli het volgende:
Omdat de Diane geregistreerd is als medicijn tegen acne en niet als anti-conceptiemiddel. De bijwerkingen zijn heftiger dan die van de gemiddelde pil.
ooh vandaar. maar het is toch eigenlijk dezelfde pil als andere derdegeneratiepillen? waarom worden die dan nog wel vergoed :') (via het eigen risico bij 21 jaar en jonger)
  Vis een optie? dinsdag 4 maart 2014 @ 15:11:20 #53
70532 loveli
N
pi_137381941
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef mapima het volgende:

[..]

ooh vandaar. maar het is toch eigenlijk dezelfde pil als andere derdegeneratiepillen? waarom worden die dan nog wel vergoed :') (via het eigen risico bij 21 jaar en jonger)
Nee het is niet dezelfde pil als andere van de derde generatie. En het wordt vergoed omdat het een geneesmiddel tegen acne of overbeharing is, niet omdat het een anticonceptiepil is. Dat hebben ze toegevoegd, omdat je bij gebruik van een anti-androgeen middel niet zwanger wilt zijn van een kindje waarvan de geslachtsorganen zich moeten kunnen ontwikkelen.
crap in = crap out
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 10 maart 2014 @ 15:32:00 #54
269689 crew  Viv
pi_137583275
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef mapima het volgende:
ooh vandaar. maar het is toch eigenlijk dezelfde pil als andere derdegeneratiepillen? waarom worden die dan nog wel vergoed :') (via het eigen risico bij 21 jaar en jonger)
Diane wordt niet meer vergoed vanuit het basispakket (ook niet bij acne), omdat het een soort "sluiproute" werd toen de andere anticonceptiepillen niet langer vergoed werden. Vrouwen die helemaal geen (ernstige) acne hadden, vroegen om Diane zodat ze de pil niet hoefden te betalen. Daarmee liepen ze meer risico op bijwerkingen dan bij een tweedegeneratiepil.
pi_137607861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:02 schreef essnhills het volgende:
Wat loveli zegt. Gewoon dus nog een paar dagen wachten voordat het veilig is en gewoon de strips blijven volgen. Misschien krijgt ze een doorbraakbloeding. Misschien ook niet, in beide gevallen niks om je druk om te maken. Haar lichaam went vanzelf aan de nieuwe structuur :)
Enigszins een beetje een late reactie maar hartstikke bedankt! e gaan het merken, ze is inmiddels al aardig wat dagen bezig met de pil en nog niet ongesteld geworden. Volgens mi beginnen de loze pillen over enkele dagen maar voor de zekerheid 9 dagen gewacht voor het eerste seksuele contact zonder condoom! bedankt voor jullie hulp :)
[14.gif]
pi_137739197
Heeft iemand veel verschil gemerkt bij verandering van microgynon30 naar 20? Vooral qua emoties dan, lichamelijk heb ik weinig last van de pil.
pi_137906820
Als je voor het eerst de pil gebruikt, moet je die slikken op de eerste dag van je ongesteldheid. Maakt het uit hoe laat je begon te bloeden, en hoeveel bloed eruit komt? Ik wil graag 's avonds slikken.

Ik heb trouwens de tweede generatie meegekregen van wecare. Dat is gewoon dezelfde als de microgynon toch? Mijn arts vertelde me dat ik die drie maanden moet gebruiken, en dat ik anders kan overstappen naar een andere pil. Kan dat dan ook naar een ander merk? Ik ga ervan uit dat deze pil gewoon goed werkt, maar wil zeker in het eerste jaar geen derde of vierde generatie pil gebruiken ipv het verhoogde risico op trombose.
pi_137907641
Je start met slikken op de dag dat je menstruatie echt begonnen is( dus meer dan wat spotting, tenzij je menstruatie altijd zo begint) s'ochtends of s'avonds maakt niet uit, als je m maar niet vergeet.

Overstappen naar een ander merk kan altijd, wel vaak pas na 3 maanden omdat dit de tijd is die je lichaam nodig heeft om te wennen.
S. 2014
J. 2016
pi_137908236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je start met slikken op de dag dat je menstruatie echt begonnen is( dus meer dan wat spotting, tenzij je menstruatie altijd zo begint) s'ochtends of s'avonds maakt niet uit, als je m maar niet vergeet.

Overstappen naar een ander merk kan altijd, wel vaak pas na 3 maanden omdat dit de tijd is die je lichaam nodig heeft om te wennen.
okee, ik zat ook al te googelen maar hoe moet je spotting herkennen :') ik lees iets met dat spotting bruine afscheiding is, klopt dat? lijkt mij van niet maar oke ik weet het niet dus ik zeg niks _O-
pi_137909139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:24 schreef mapima het volgende:

[..]

okee, ik zat ook al te googelen maar hoe moet je spotting herkennen :') ik lees iets met dat spotting bruine afscheiding is, klopt dat? lijkt mij van niet maar oke ik weet het niet dus ik zeg niks _O-
Spotting kan idd bruin of rozig zijn, en bij 10 toiletbezoeken zie.je de spotting 2 vd 10 keer ofzo... een voorbode van de menstruatie.. Oh en bruine afscheiding is rond de menstruatie meestal oud bloed
S. 2014
J. 2016
pi_137909986
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Spotting kan idd bruin of rozig zijn, en bij 10 toiletbezoeken zie.je de spotting 2 vd 10 keer ofzo... een voorbode van de menstruatie.. Oh en bruine afscheiding is rond de menstruatie meestal oud bloed
oh okee dus als je de eerstedag minder bloedt is dat dan wel dan de menstruatie op gang is gekomen? want ik herken dat spotting niet maar vaak bloed ik de eerste dag minder dan op de tweede. Of is de eerste toch spotting?
  Vis een optie? woensdag 19 maart 2014 @ 01:37:26 #62
70532 loveli
N
pi_137911791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:57 schreef mapima het volgende:
Als je voor het eerst de pil gebruikt, moet je die slikken op de eerste dag van je ongesteldheid. Maakt het uit hoe laat je begon te bloeden, en hoeveel bloed eruit komt? Ik wil graag 's avonds slikken.

Ik heb trouwens de tweede generatie meegekregen van wecare. Dat is gewoon dezelfde als de microgynon toch? Mijn arts vertelde me dat ik die drie maanden moet gebruiken, en dat ik anders kan overstappen naar een andere pil. Kan dat dan ook naar een ander merk? Ik ga ervan uit dat deze pil gewoon goed werkt, maar wil zeker in het eerste jaar geen derde of vierde generatie pil gebruiken ipv het verhoogde risico op trombose.
Op zich maakt het niet veel uit op welke dag je begint, na een week is hij sowieso veilig. Als je op dag 1 begint, is hij meteen veilig. Dus als je elke keer op maandag met een strip zou willen beginnen, kun je ook op een willekeurige maandag beginnen.

Eerste dag van de menstruatie is de eerste dag rood bloed. Dus op de eerste dag dat je rood bloed tegenkomt, slik je 's avonds je eerste pil.

Als er ethinylestradiol/levonorgestrel in zit, is het dezelfde als de microgynon (en rigevidon en stediril). Zal wel, want dat is de standaard die ze als eerste voorschrijven.

Deze eerst een jaar slikken en dan een derde generatiepil omdat je dan minder kans op trombose hebt, is een denkfout. Het eerste jaar dat je die pil van de derde (of nieuwe) generatie slikt, is de kans verhoogd. Ook al heb je meer dan tien jaar de microgynon geslikt.
crap in = crap out
pi_137915856
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Op zich maakt het niet veel uit op welke dag je begint, na een week is hij sowieso veilig. Als je op dag 1 begint, is hij meteen veilig. Dus als je elke keer op maandag met een strip zou willen beginnen, kun je ook op een willekeurige maandag beginnen.

Eerste dag van de menstruatie is de eerste dag rood bloed. Dus op de eerste dag dat je rood bloed tegenkomt, slik je 's avonds je eerste pil.

Als er ethinylestradiol/levonorgestrel in zit, is het dezelfde als de microgynon (en rigevidon en stediril). Zal wel, want dat is de standaard die ze als eerste voorschrijven.

Deze eerst een jaar slikken en dan een derde generatiepil omdat je dan minder kans op trombose hebt, is een denkfout. Het eerste jaar dat je die pil van de derde (of nieuwe) generatie slikt, is de kans verhoogd. Ook al heb je meer dan tien jaar de microgynon geslikt.
oh echt? wat erg dan dat het op internet dan volop fout staat! (dat derde na een jaar eerste minder gevaarlijk is) maar ik heb gezien dat je de tweede generatie in meerdere dosieringen hebt dus mocht deze niet bevallen, komt goed.
  Vis een optie? woensdag 19 maart 2014 @ 11:34:39 #64
70532 loveli
N
pi_137917938
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:20 schreef mapima het volgende:

[..]

oh echt? wat erg dan dat het op internet dan volop fout staat! (dat derde na een jaar eerste minder gevaarlijk is) maar ik heb gezien dat je de tweede generatie in meerdere dosieringen hebt dus mocht deze niet bevallen, komt goed.
Het staat goed op internet. Als je een pil van de derde generatie slikt, is de kans dat je er trombose van krijgt het grootst in het eerste jaar. Kom je dat eerste jaar door zonder trombose, dan kun je relatief gerust blijven slikken.

Dat is onafhankelijk van het vooraf slikken van een pil van de tweede generatie.
crap in = crap out
pi_137939170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Het staat goed op internet. Als je een pil van de derde generatie slikt, is de kans dat je er trombose van krijgt het grootst in het eerste jaar. Kom je dat eerste jaar door zonder trombose, dan kun je relatief gerust blijven slikken.

Dat is onafhankelijk van het vooraf slikken van een pil van de tweede generatie.
ik bedoelde meer fora van "deskundigen" maar heel erg bedankt voor je reactie .

dus als ik het goed begrojp maakt de hoeveelheid bloed nier uit maar wel de kleur voor de eerste dag van slilken van de eerste pil?
  Vis een optie? woensdag 19 maart 2014 @ 21:52:43 #66
70532 loveli
N
pi_137943357
Yup.
crap in = crap out
pi_137963120
oke duidelijk :) misschien had ik dan gisteren of eergisteren kunnen beginnen maar dat was echt bizar weinig, her wordt nu wel al meer dus ik begin vandaag met de pil voordat hrt blijkt dat ik deze keer een zeer lichte mensttuatie had :') het is iig wel rood en ik heb toch geen vriend dus de veilogheid is niet zo belangrijk na een maand is het sws veilog en ik denk niet dat ik dan al een relatie heb :')
  Vis een optie? vrijdag 21 maart 2014 @ 10:10:20 #68
70532 loveli
N
pi_137996562
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 01:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Op zich maakt het niet veel uit op welke dag je begint, na een week is hij sowieso veilig. Als je op dag 1 begint, is hij meteen veilig. Dus als je elke keer op maandag met een strip zou willen beginnen, kun je ook op een willekeurige maandag beginnen.
Na een week issie al veilig.

Misschien topic even goed doorlezen? Dan typ ik niet steeds voor jan lul :')
crap in = crap out
pi_138017925
Heeft iemand ervaring met een goedkopere variant van de Yasmin pil?
Ik kreeg een nieuwe pil i.v.m. de klachten die ik had, maar deze gaat uit de handel. Nu heb ik vandaag de Yasmin pil ter vervanging gehad, maar dan wel een goedkopere variant (volgens mij).
De dokter sprak over de Yasmin pil, maar dat is nergens terug te lezen op het doosje.
De naam is: ETHINYLESTRADIOL/DROSPIRENON 0,03 MG/3 MG TEVA
  Vis een optie? zaterdag 22 maart 2014 @ 01:52:30 #70
70532 loveli
N
pi_138030044
Welke pil ging uit de handel? Kan er geen bedenken, behalve dat de Diane nu als het goed is echt niet meer als anticonceptiepil wordt voorgeschreven.

Hormonen zijn identiek aan die van de yasmin, werking zou hetzelfde moeten zijn. Als je toch verschil merkt is dat niet erg, tenzij je ergens last van hebt. Dan dokter vragen.
crap in = crap out
pi_138032685
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:52 schreef loveli het volgende:
Welke pil ging uit de handel? Kan er geen bedenken, behalve dat de Diane nu als het goed is echt niet meer als anticonceptiepil wordt voorgeschreven.

Hormonen zijn identiek aan die van de yasmin, werking zou hetzelfde moeten zijn. Als je toch verschil merkt is dat niet erg, tenzij je ergens last van hebt. Dan dokter vragen.
De pil die ik had was ministat. Maar toen ik heb de laatste keer ging halen stond er op het doosje dat die vanaf juni 2014 niet meer leverbaar is.
Dus te vervanging nu een variant op de Yasmin.
  Vis een optie? zaterdag 22 maart 2014 @ 15:17:39 #72
70532 loveli
N
pi_138042184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:32 schreef koosjekaasje het volgende:

[..]

De pil die ik had was ministat. Maar toen ik heb de laatste keer ging halen stond er op het doosje dat die vanaf juni 2014 niet meer leverbaar is.
Dus te vervanging nu een variant op de Yasmin.
Dat zou idd kunnen, ministat is pil die relatief weinig werd voorgeschreven. Moet bekennen dat ik van deze pil weinig weet.
crap in = crap out
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:00:10 #73
47102 Elvi
miemkwien
pi_139940863
Ik was van plan om de pil door te slikken, maar al 8 dagen lang heb ik doorbraakbloedingen (in wat dus eigenlijk mn stopweek zou zijn). Wat is nu wijsheid? Eraan toegeven en nu een stopweek inlassen (maar wat doe ik dan met die overige pillen op de strip en ben ik dan nog beschermd?) of toch de rest van mn strip afmaken (en de overige dagen dus semi-ongesteld zijn -O- ) ?

En ik heb zo'n vermoeden dat mn pil dus gewoon te licht is als ik nu al een doorbraakbloeding krijg...
  Vis een optie? woensdag 14 mei 2014 @ 13:32:42 #74
70532 loveli
N
pi_139944068
Welke pil? Grote kans dat in alle pillen exact hetzelfde zit, dus gewoon bewaren tot na de stopweek. Je bent gewoon beschermd als je nu een stop week inlast, dat wordt niet gereset als je doorslikt.
crap in = crap out
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:39:00 #75
47102 Elvi
miemkwien
pi_139944308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef loveli het volgende:
Welke pil? Grote kans dat in alle pillen exact hetzelfde zit, dus gewoon bewaren tot na de stopweek. Je bent gewoon beschermd als je nu een stop week inlast, dat wordt niet gereset als je doorslikt.
Het is een 1-fase pil. Dus geen verschillende dosis per week.
Dus als ik nu een stopweek inlas kan ik na die week gewoon doorgaan met deze strip? Maar dan krijg ik mn volgende stopweek dus weer na 2 weken als die strip leeg is? Of zal ik weer proberen om de pil door te slikken?
pi_139945154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:39 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het is een 1-fase pil. Dus geen verschillende dosis per week.
Dus als ik nu een stopweek inlas kan ik na die week gewoon doorgaan met deze strip? Maar dan krijg ik mn volgende stopweek dus weer na 2 weken als die strip leeg is? Of zal ik weer proberen om de pil door te slikken?
Na je stopweek moet je gewoon weer minstens 3 weken slikken! Dus maak je deze strip op, en slik je een week van de volgende strip (etc).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:24:27 #77
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_139947836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Na je stopweek moet je gewoon weer minstens 3 2 weken slikken!
pi_140890593
Klopt het dat het kan duren voordat de stopweken minder bloederig en pijnlijk worden, of moet je dat vanaf het begin af aan al merken?
  maandag 9 juni 2014 @ 21:37:46 #79
47102 Elvi
miemkwien
pi_140890860
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:34 schreef mapima het volgende:
Klopt het dat het kan duren voordat de stopweken minder bloederig en pijnlijk worden, of moet je dat vanaf het begin af aan al merken?
Ik merk het echt nog niet. Het is alleen maar erger en pijnlijker geworden -O-
pi_141942812
Om eerst maar even voorop te stellen, ik wil al heel erg lang kinderen en mijn vriend wil later ook erg graag kinderen. Nu twijfel ik heel erg of ik zwanger ben of niet. MOCHT het wel zo zijn is het kindje natuurlijk gewoon heel erg welkom.
Ik slik trouwens gewoon dagelijks de pil. We hebben eigenlijk altijd sex met condoom behalve die paar keer voor de bloeding..

Ongeveer 5 dagen tot een week na onze sex kreeg ik een bloeding, dacht er niet heel erg over na, word wel vaker ongesteld door de pil heen. Tot ik me later besefte dat ik helemaal geen krampen had, geen enkele pijn en dit heb ik altijd als ik ongesteld door de pil ben. Ook duurde deze bloeding -licht roze- maar 2 dagen..
Ik had altijd honger 's avonds maar sinds kort heb ik totaal geen trek meer in eten. Avondeten doe ik wel, ontbijt soms ook maar ik ben sowieso door maagklachten geen eter 's ochtends, altijd misselijk.
Ook ben ik nu al 2,5 week constant misselijk in de avond. Soms ook overdag al lijkt het dan wel minder.
Ook heb ik sinds een kleine week een streep onder mijn navel, die heeft er nooit gezeten en ik kan geen enkele reden verzinnen waarom die er opeens zou verschijnen.
Ook voel ik af en toe rare dingen onder mijn navel, een soort gebobbel ofzo.. Kan het niet heel goed uitleggen want het voelt zo raar.

De bloeding is nu een kleine 3 weken geleden en ik heb al twee testen gedaan, beide negatief.. Ik word er een beetje gek van. Stiekem begin je toch te hopen dat je het wel bent en ik wil na 3 weken nog niet naar de dokter voor een bloedtest.. Dus nog langer wachten
  Vis een optie? zaterdag 5 juli 2014 @ 23:12:48 #81
70532 loveli
N
pi_141948177
Hoi, ik lees een flink verhaal, maar mis een hoop info en een vraag. Je wilt weten wat de kans is op zwangerschap? Slik je met of zonder stopweek? Indien zonder - ga er maar vanuit dat je niet zwanger bent. Indien met - op welke dag van je strip/hoeveel dagen voor stopweek heb je onbeschermde sex gehad en hoeveel dagen is dat geleden? Ga er voorlopig ook nog maar vanuit dat je niet zwanger bent.
crap in = crap out
pi_141954955
Ik slik de pil voor een langere tijd. Maar aangezien ik nogal gevoelig op mijn maag ben heb ik regelmatig last van mijn maag.
Het is nu een maand geleden.
  Vis een optie? zondag 6 juli 2014 @ 02:22:47 #83
70532 loveli
N
pi_141957630
Ik lees geen omstandigheden waardoor je een verhoogde kans op zwangerschap zou kunnen hebben.
Als je doorbraakbloeding niet echtdoorbreekt, is het ook logisch dat je geen kramp hebt. En zo te lezen ben je wel vaker misselijk, alleen nu op andere tijdstippen.
crap in = crap out
pi_141967282
Nope, ik ben vrij weinig misselijk. Heb altijd maagpijn maar misselijk niet. Dus daarom vind ik het zo vreemd.
Nja, als de symptonen blijven dan ga ik voor een bloedtest naar de ha. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 juli 2014 @ 14:45:53 #85
269689 crew  Viv
pi_141967830
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:21 schreef Bubble_ het volgende:
Nope, ik ben vrij weinig misselijk. Heb altijd maagpijn maar misselijk niet. Dus daarom vind ik het zo vreemd.
Nja, als de symptonen blijven dan ga ik voor een bloedtest naar de ha. :)
Die symptomen kunnen er ook zijn omdat je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn, je wordt je dan veel bewuster van alle lichamelijke sensaties. Opnieuw testen is het enige wat zekerheid kan geven.
  Vis een optie? zondag 6 juli 2014 @ 16:37:24 #86
70532 loveli
N
pi_141970996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 20:51 schreef Bubble_ het volgende:
maar ik ben sowieso door maagklachten geen eter 's ochtends, altijd misselijk.
Dan heb ik dit anders gelezen dan jij bedoelde.
crap in = crap out
pi_142397258
Hallo iedereen, hoe denken jullie over de pil continu doorslikken en bijvoorbeeld 1 x in de 4 maanden een stopweek inlassen? Op google opgezocht en daar gelezen dat het in principe geen kwaad kan om de pil continu door te slikken want de ongesteldheid die je krijgt als je aan de pil zit wordt alleen maar gestimuleerd om voor de vrouw zekerheid te geven dat ze niet zwanger is. Hoe denken jullie hierover?
En weten jullie hoe dit misschien invloed kan hebben als je zwanger wilt worden?
  Vis een optie? donderdag 17 juli 2014 @ 17:10:45 #88
70532 loveli
N
pi_142402635
Als je de pil slikt maakt het niet uit of je wel of geen stopweek inlast. Eens in het half jaar wordt wel een stopweek aangeraden, of eerder als je last hebt van een doorbraakbloeding.
crap in = crap out
pi_142475157
Oke, en stel ik zou zwanger willen worden.. Heeft dat dan consequenties?
pi_143097287
Ik ben vandaag naar de dokter geweest voor een nieuwe pil, wegens depresies. Ik mag meteen ovstappen van de dokter, maar ben dan tot de volgende stopweek niet veilig en ik heb kans op lichte doorbraakbloedingen. Wat ik ben vergeten te vragen is, is er kans dat ik zwanger word. Ik heb namelijk wel 3 dagen geleden seks gehad.

Maar stoppen is voor mij een must, want ik ga steeds slechter in mijn vel zitten.
Ik ben vandaag naar de dokter geweest voor een nieuwe pil, wegens depresies. Ik mag meteen ovstappen van de dokter, maar ben dan tot de volgende stopweek niet veilig en ik heb kans op lichte doorbraakbloedingen. Wat ik ben vergeten te vragen is, is e
  zondag 28 september 2014 @ 00:12:46 #91
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_144970645
Een pil-topic! Hier dan maar:

Als ze op de genoemde websites het hebben over "4 tot 7 dagen" vergeten, gaat dat dan om aaneengesloten? Is de reeks "vergeten, 2 innemen, vergeten, 2 innemen" hetzelfde, of ben je dan nog gewoon beschermd?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 september 2014 @ 01:43:26 #92
269689 crew  Viv
pi_144973019
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:12 schreef Partypoeper het volgende:
Een pil-topic! Hier dan maar:

Als ze op de genoemde websites het hebben over "4 tot 7 dagen" vergeten, gaat dat dan om aaneengesloten?
Ja
quote:
Is de reeks "vergeten, 2 innemen, vergeten, 2 innemen" hetzelfde, of ben je dan nog gewoon beschermd?
Nee, want:
quote:
Eén pil vergeten

Neem de vergeten pil alsnog in binnen 36 uur na het vaste tijdstip waarop je de pil had moeten slikken.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.
Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig.
http://thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-ben-pil-vergeten
pi_145231911
Hey! Wie slikt de Yasmin pil en heeft verandering gemerkt wbt heup- en borstomvang?
Bedankt alvast!
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:28:47 #94
437783 Knurfie
de enige echte
pi_148465080
In een topic over de pil kan ik alleen maar melden hoe blij we zijn dat ze met de (lichte) pil gestopt is en nu een Mirena spiraaltje heeft. Haar zin in sex kwam als bij toverslag terug en bijkomend voordeel: ze wordt nauwelijks nog ongesteld. De pil heeft ons toch een paar jaar goede seks en de nodige frustraties gekost.
Als je het niet meer trekt met je duwen
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:31:40 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148465160
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:42 schreef PsychoMirror het volgende:
Hey! Wie slikt de Yasmin pil en heeft verandering gemerkt wbt heup- en borstomvang?
Bedankt alvast!
Ik. Maar heb werkelijk geen idee meer want ik gebruik 'm al een jaar of... 10 denk ik. Zal niet noemenswaardig veranderd zijn anders had ik het vast wel onthouden ;)
pi_149132827
Als ik na een week van een pil een emotioneel, geconstipeerd wrak wordt, kunnen we dan stellen dat die pil te veel bijwerkingen heeft en niet bij me past of moet ik er echt minimaal 1 tot 3 maanden aanzien? :') ;( Ik voel me een compleet ander persoon.

Na wat te hebben gelezen denk ik dat het komt door een te veel aan progesteron. Misschien eens informeren naar pillen met meer oestrogeen overwicht.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Strawberry- op 28-01-2015 11:21:57 ]
pi_149132996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ik na een week van een pil een emotioneel, geconstipeerd wrak wordt, kunnen we dan stellen dat die pil te veel bijwerkingen heeft en niet bij me past of moet ik er echt minimaal 1 tot 3 maanden aanzien? :') ;( Ik voel me een compleet ander persoon.
Ik zou iig 1 strip afmaken. Het kan zijn dat je lichaam gewoon even moet wennen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_149133194
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:21 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik zou iig 1 strip afmaken. Het kan zijn dat je lichaam gewoon even moet wennen.
Misschien heb je gelijk, maar dat is het me gewoon niet waard.

Bovendien:

quote:
Vrouwen die gevoelig voor depressie zijn hebben over het algemeen een lagere serotoninespiegel. Progestageen zorgt bij hen voor een verdere verlaging van de neurotransmitter serotonine (het ‘gelukshormoon’)
:{
pi_149133652
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar dat is het me gewoon niet waard.

Bovendien:

[..]

:{
Hmm :{

even contact opnemen met je huisarts dan dat je wel heel erg last hebt van deze pil?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_149133888
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 11:44 schreef essnhills het volgende:

[..]

Hmm :{

even contact opnemen met je huisarts dan dat je wel heel erg last hebt van deze pil?
Morgen weer een afspraak staan. :) Ben benieuwd.
pi_149233949
Yaz pil mag blijven. Godver wat een wereld van verschil.
pi_149237196
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Yaz pil mag blijven. Godver wat een wereld van verschil.
Mooi zo! :) Goed dat je toch maar naar de huisarts bent gegaan dan :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_150339897
Hehe eindelijk een topic gevonden over de pil..
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Lovette.
Hiervoor had ik de cerazette en die beviel voor geen meter :{w Alleen maar doorbraakbloedingen }:|
pi_150574047
Wat rustig hier -O-
  woensdag 8 april 2015 @ 13:06:37 #105
397440 Nikkie_86
Live vanuit het Oosten
pi_151480772
Nou hier mijn vraag.. ik ben aan de pil met stopweek.. nu ben ik om de haverklap sochtends misselijk kan geen yoghurt meer verdragen. Weinig energie en snel duizelig.. voor de zekerheid test gedaan masr die gaf aan dat ik niet zwanger ben.. ik heb de test aan t eind vd strip gedaan na de laatste pil. Hoe groot is de betrouwbaarheid en wat is jullie advies... gevalletje huisarts of??
life goes on.. be proud of yourself!
  Vis een optie? woensdag 8 april 2015 @ 13:59:27 #106
70532 loveli
N
pi_151482233
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:06 schreef Nikkie_86 het volgende:
Nou hier mijn vraag.. ik ben aan de pil met stopweek.. nu ben ik om de haverklap sochtends misselijk kan geen yoghurt meer verdragen. Weinig energie en snel duizelig.. voor de zekerheid test gedaan masr die gaf aan dat ik niet zwanger ben.. ik heb de test aan t eind vd strip gedaan na de laatste pil. Hoe groot is de betrouwbaarheid en wat is jullie advies... gevalletje huisarts of??
Als je niet hebt overgegeven, is de betrouwbaarheid gewoon in orde. Heb je in je stopweek net zoveel last van misselijkheid als anders?

Ander ontbijt bedenken, je kunt niet tegen yoghurt. Yoghurt kan een trigger zijn voor migraine. Hormonen ook.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 8 april 2015 @ 14:00:50 #107
70532 loveli
N
pi_151482269
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 00:43 schreef sjampoeh het volgende:
Hehe eindelijk een topic gevonden over de pil..
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Lovette.
Hiervoor had ik de cerazette en die beviel voor geen meter :{w Alleen maar doorbraakbloedingen }:|
Lovette is toch hetzelfde als de Yasmin? Cerazette is een pil zonder oestrogeen, sommige vrouwen verdragen hem beter dan een combinatiepil. Sommige vrouwen krijgen last van doorbraakbloedingen. Jij valt in de tweede categorie.
crap in = crap out
  woensdag 8 april 2015 @ 14:04:34 #108
397440 Nikkie_86
Live vanuit het Oosten
pi_151482370
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je niet hebt overgegeven, is de betrouwbaarheid gewoon in orde. Heb je in je stopweek net zoveel last van misselijkheid als anders?

Ander ontbijt bedenken, je kunt niet tegen yoghurt. Yoghurt kan een trigger zijn voor migraine. Hormonen ook.
nog meer zelfs. Nee niet overgegeven wel er tegenaan gezeten..
life goes on.. be proud of yourself!
  Vis een optie? woensdag 8 april 2015 @ 14:11:30 #109
70532 loveli
N
pi_151482539
Om de haverklap - is dat elke dag? Je denkt dat de pil ermee te maken heeft omdat...? Ben je recent aan de pil gegaan en heb je sindsdien last?

Ik zou een soort dagboek bijhouden waarin je bijhoudt wat je eet, wanneer je de pil slikt, hoeveel je slaapt en wanneer je last hebt van die misselijkheid. Kans dat je dan verbanden ziet die nu niet opvallen.
crap in = crap out
  woensdag 8 april 2015 @ 14:38:01 #110
397440 Nikkie_86
Live vanuit het Oosten
pi_151483226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:11 schreef loveli het volgende:
Om de haverklap - is dat elke dag? Je denkt dat de pil ermee te maken heeft omdat...? Ben je recent aan de pil gegaan en heb je sindsdien last?

Ik zou een soort dagboek bijhouden waarin je bijhoudt wat je eet, wanneer je de pil slikt, hoeveel je slaapt en wanneer je last hebt van die misselijkheid. Kans dat je dan verbanden ziet die nu niet opvallen.
Momenteel inderdaad bijna elke dag.. ik vraag me meer af of ik niet toch zwanger ben. Ben ook ziek geweest afgelopen weekend dus dan is het sowieso al anders. Ben nu ongeveer een half jaar weer aan de pil. misschien wel goed inderdaad om even goed bij te houden wat ik eet enz. Denk ook wel dat ik te weinig drink overdag maar of dat ermee te maken heeft??

Thnx in ieder geval !
life goes on.. be proud of yourself!
  maandag 11 mei 2015 @ 12:08:28 #111
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_152485613
Ik heb even een vraag over de pil. Volgende week vrijdag en tot 2 weken erna wil ik absoluut niet ongesteld zijn dus maar als ik het uitreken ben ik het dus wel die vrijdag. Ik ben nu gisteren met de pil begonnen,speciaal om mezelf eerder ongesteld te laten worden, eind deze week ofzo. Maar zal dat eigenlijk wel werken zo?
  Vis een optie? maandag 11 mei 2015 @ 15:28:43 #112
70532 loveli
N
pi_152491204
Nee.

Normaal gesproken stel je menstruatie uit met primolut, als je de pil eevoor wilt gebruiken was het handiger om er eerder mee te beginnen (tijdens of direct na je menstruatie). Nu is het een verrassing wat je lijf ermee doet, uitstellen of toch een doorbraakbloeding.

Succes ermee.
crap in = crap out
pi_152639762
Hi,

Sinds kort bloed ik echt enorm, ik snap niet waar dit zo opeens vandaan komt. Ik slik al 4 jaar de pil. Wel ben ik een aantal keren veranderd van pil, van de een kreeg ik een hoge bloeddruk etc. Nu heb ik een die ik al had gehad maar toen nooit zo erg gebloed. Iemand die misschien weet waar dit vandaan komt?
pi_154459178
Nee

[ Bericht 98% gewijzigd door kurk_droog op 19-07-2015 15:52:21 ]
pi_154725838
Ik heb ook even een vraag.
Slik sinds 3 maanden de pil (21 stuks per strip).
Eerste keer 5 dagen stopweek gehad.
Tweede keer 2 dagen stopweek gehad.
Nu dus de derde strip maar zie net dat ik gister vergeten ben te slikken. (pil nummer 8) net wel nummer 9 ingenomen.
Moet ik 8 alsnog nu innemen of moet ik gewoon 1 dag langer slikken (dus 22 dagen ipv 21 dagen)
En is er nu een risico op zwangerschap als ik seks heb? (zie mijn vriend alleen in het weekend)
pi_154732409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:15 schreef Rozekwarts het volgende:
Ik heb ook even een vraag.
Slik sinds 3 maanden de pil (21 stuks per strip).
Eerste keer 5 dagen stopweek gehad.
Tweede keer 2 dagen stopweek gehad.
Nu dus de derde strip maar zie net dat ik gister vergeten ben te slikken. (pil nummer 8) net wel nummer 9 ingenomen.
Moet ik 8 alsnog nu innemen of moet ik gewoon 1 dag langer slikken (dus 22 dagen ipv 21 dagen)
En is er nu een risico op zwangerschap als ik seks heb? (zie mijn vriend alleen in het weekend)
Mijn huisarts zei dat de pil wel minder betrouwbaar is als je er een vergeet, dus hier altijd een weekje met condoom als ik er een vergeet...
  Vis een optie? woensdag 29 juli 2015 @ 15:02:32 #117
70532 loveli
N
pi_154732611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:15 schreef Rozekwarts het volgende:
Ik heb ook even een vraag.
Slik sinds 3 maanden de pil (21 stuks per strip).
Eerste keer 5 dagen stopweek gehad.
Tweede keer 2 dagen stopweek gehad.
Nu dus de derde strip maar zie net dat ik gister vergeten ben te slikken. (pil nummer 8) net wel nummer 9 ingenomen.
Moet ik 8 alsnog nu innemen of moet ik gewoon 1 dag langer slikken (dus 22 dagen ipv 21 dagen)
En is er nu een risico op zwangerschap als ik seks heb? (zie mijn vriend alleen in het weekend)
Wat zegt de bijsluiter? Hoeveel tijd zat er tussen de pillen? Heb je de vergeten pil ook geslikt?

https://www.nhg.org/sites(...)chema_lm_22mrt12.pdf

Jouw geval is 1 pil vergeten: pil alsnog innemen, geen aanvullende maatregelen.
crap in = crap out
pi_154745597
Thank you! :)
pi_155781108
Hallo beste mensen,

Ik heb een belangrijke vraag.
Ik ben net terug van vakantie (vriend was niet aanwezig, dus twee weken geen sex gehad).
Mijn stopweek had ik in de laatste week gepland, zodat ik direct kon starten met de pil bij terugkomst. Alleen zijn er dingen misgegaan waardoor de pil niet op tijd werd bijbesteld en ik het vanavond of morgen pas kan ophalen.

Nu is het zo dat ik gisterenavond eigenlijk al had moeten beginnen, maar dat is dus niet gelukt. Ik had nog een aantal pillen over van mijn vorige strip en ik heb net (binnen 12 uur over tijd zeg maar) een (woensdag) pil daarvan ingenomen en vanavond neem ik die van donderdag in.

Ik vroeg mij af of dit wel kan en of ik dan wel voldoende beschermd ben?
Morgen zie ik mijn vriend weer en we brengen het weekend samen door en we willen het liefst gewoon zonder condoom kunnen vrijen.. alleen heb ik ook geen zin in zwanger worden, dus ik wil wel zeker weten of dit voldoende bescherming biedt.

Ik gebruik overigens ethinylestradiol/ levenorgestrel van sandoz 0, 02/0, 1mg.
Dat zijn dus pillen die geloof ik allemaal dezelfde hoeveelheid stoffen bevatten en het niet uitmaakt met welke pil je begint van de strip. Heb ik daarin gelijk? Iemand meer kennis daarover?
  Vis een optie? donderdag 3 september 2015 @ 20:16:18 #120
70532 loveli
N
pi_155794767
Binnen de grens van 12 uur is goed. En het maak inderdaad niet uit welke pil je neemt in jouw geval.
crap in = crap out
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:38:46 #121
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_155920638
zijn er meer mensen die juist méér (jeugd)puistjes krijgen van de pil? (ik hoorde dat het dan vaak juist afneemt)
ik slik zelf Ethinylestradiol/Levonorgestrel
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  Vis een optie? woensdag 9 september 2015 @ 15:14:00 #122
70532 loveli
N
pi_155948093
De gemiddelde pil bestaat uit een oestrogeen en een progestageen. In vrijwel elke pil wordt het oestrogeen ethinylestradiol gebruikt. Oestrogeen kan ervoor zorgen dat puistjes minder worden. Het gebruikte progestageen in jouw pil, levonorgestrel, is een progestageen met relatief hoge androgne werking. Als je daar gevoelig voor bent, kun je meer past krijgen van puistjes.

Het progestageen in de Yasmin is relatief neutraal, dat in de Marvelon heeft geloof ik een iets anti-androgene werking. De Diane-pil is geregistreerd als anti-acne medicijn en moet je niet willen gebruiken als anti-conceptiemiddel als je geen last hebt van acne.

Omdat het tromboserisico bij levonorgestrel het laagst is, wordt die pil altijd als eerste voorgechreven. Heb je last van bijwerkingen (zoals acne), dan kun je met je huisarts nadenken over een pil die meer voor jou geschikt is, zoals bv. de Yasmin of Marvelon.
crap in = crap out
  woensdag 9 september 2015 @ 20:50:04 #123
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_155957492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 15:14 schreef loveli het volgende:
De gemiddelde pil bestaat uit een oestrogeen en een progestageen. In vrijwel elke pil wordt het oestrogeen ethinylestradiol gebruikt. Oestrogeen kan ervoor zorgen dat puistjes minder worden. Het gebruikte progestageen in jouw pil, levonorgestrel, is een progestageen met relatief hoge androgne werking. Als je daar gevoelig voor bent, kun je meer past krijgen van puistjes.

Het progestageen in de Yasmin is relatief neutraal, dat in de Marvelon heeft geloof ik een iets anti-androgene werking. De Diane-pil is geregistreerd als anti-acne medicijn en moet je niet willen gebruiken als anti-conceptiemiddel als je geen last hebt van acne.

Omdat het tromboserisico bij levonorgestrel het laagst is, wordt die pil altijd als eerste voorgechreven. Heb je last van bijwerkingen (zoals acne), dan kun je met je huisarts nadenken over een pil die meer voor jou geschikt is, zoals bv. de Yasmin of Marvelon.
bedankt!
ik ga t bespreken met mn huisarts
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_156935488
Daarnet twijfelde ik of het was gelukt mijn pil in te nemen "eerst pil, dan boven de kraan wat water drinken" aangezien het feit dat ik t normaal altijd andersom doe (eerst water, dan pil) raakte ik nogal in de war en wist ik niet of hij perongeluk uit mijn mond was gevallen. Stom ik weet het. :') Nu heb ik voor de zekerheid een 2e van mijn reservestrip ingenomen. Ik neem aan dat dit niet echt kwaad kan?
pi_156938733
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:36 schreef Knijpflesje het volgende:
Daarnet twijfelde ik of het was gelukt mijn pil in te nemen "eerst pil, dan boven de kraan wat water drinken" aangezien het feit dat ik t normaal altijd andersom doe (eerst water, dan pil) raakte ik nogal in de war en wist ik niet of hij perongeluk uit mijn mond was gevallen. Stom ik weet het. :') Nu heb ik voor de zekerheid een 2e van mijn reservestrip ingenomen. Ik neem aan dat dit niet echt kwaad kan?
nee doe ik ook wel eens. ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_158237392
Ik heb iets stoms gedaan :')

Gister ben ik de pil vergeten en dat bedacht ik me vanochtend. Toen dacht ik dat het dinsdag was en ik er 2 was vergeten en heb ik er dus gelijk maar even twee ingenomen (van zondag en maandag). Ik neem ze altijd voor het slapengaan. Moet ik nou vanavond weer één nemen of wachten tot dinsdagavond? |:(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Vis een optie? maandag 14 december 2015 @ 17:25:57 #127
70532 loveli
N
pi_158240195
Ik heb hier (veel) stommere dingen gelezen ;)

De pil is veilig als er niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen zit, je zit sowieso safe. Voor je routine is het het handigst als je gewoon vanavond weer een pil neemt.

Als je erg gevoelig bent voor hormonen en je niet blij bent met je dubbele dosis van vandaag, dan kun je overwegen om wat langer te wachten en morgen binnen 36 uur na vanochtend die van dinsdag te nemen. Dan zit je vanaf woensdagavond weer in je routine.

Als je veel lichaamsvet hebt (vooral vet op vrouwelijke plekken), dan raad ik aan om vanavond weer te slikken. Vrouwen met overgewicht moeten niet de laagst gedoseerde pil hebben (met 20 in de naam), omdat lichaamsvet zijn eigen hormoonhuishouding heeft en dat beinvloedt de betrouwbaarheid van de pil negatief.
crap in = crap out
pi_158240319
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:25 schreef loveli het volgende:
Ik heb hier (veel) stommere dingen gelezen ;)

De pil is veilig als er niet meer dan 36 uur tussen 2 pillen zit, je zit sowieso safe. Voor je routine is het het handigst als je gewoon vanavond weer een pil neemt.

Als je erg gevoelig bent voor hormonen en je niet blij bent met je dubbele dosis van vandaag, dan kun je overwegen om wat langer te wachten en morgen binnen 36 uur na vanochtend die van dinsdag te nemen. Dan zit je vanaf woensdagavond weer in je routine.

Als je veel lichaamsvet hebt (vooral vet op vrouwelijke plekken), dan raad ik aan om vanavond weer te slikken. Vrouwen met overgewicht moeten niet de laagst gedoseerde pil hebben (met 20 in de naam), omdat lichaamsvet zijn eigen hormoonhuishouding heeft en dat beinvloedt de betrouwbaarheid van de pil negatief.
Dank je wel :P

Ik heb een 20-pil, daarom ben ik wat voorzichtiger. Maar voor de tijdlijn: tussen pil zaterdagavond en de te-late-zondagpil zat iets meer dan 36 uur. Ik heb hem ongeveer 14 uur na de normale tijd ingenomen, maar toen dus samen met de maandagavond pil, en als ik die zou 'overslaan' vanavond, zit er tussen maandagpil en dinsdagpil geen 36 uur. Maar ik denk dat ik maar eentje doe vanavond, voor de zekerheid.

Het is de 3e week dus maak me niet zo'n zorgen verder. ;)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Vis een optie? maandag 14 december 2015 @ 18:36:29 #129
70532 loveli
N
pi_158241389
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:35 schreef Xaryna het volgende:
Het is de 3e week dus maak me niet zo'n zorgen verder. ;)
In dat geval.. 7 dagen aaneengesloten de pil slikken betekent safe. Zorg ervoor dat je die 7 dagen hebt voor je aan je stopweek begint.
crap in = crap out
pi_158241413
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 18:36 schreef loveli het volgende:

[..]

In dat geval.. 7 dagen aaneengesloten de pil slikken betekent safe. Zorg ervoor dat je die 7 dagen hebt voor je aan je stopweek begint.
Ja, ik ga de stopweek overslaan. Dank je wel. :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_158659409
Ik heb een vraag welke ik niet goed beantwoord krijg wanneer ik Google.
Momenteel slik ik geen pil (al jaren niet).
Op 15 januari 2016 wil ik niet ongesteld zijn.
Mijn laatste menstruatie is alweer voorbij sinds 16 december, dus beginnen op dag 1 van menstruatie of dag 5 is al niet aan de orde. Mijn menstruatie kennende begint die ergens tussen 10 en 13 januari, en dat wil ik dus niet.
Heeft het zin om morgen te beginnen met de pil en zal mijn menstruatie dan uitblijven?
Of ik beschermd of onbeschermd ben voor een zwangerschap doet er niet toe want ik ga die dag vermoedelijk geen seks hebben.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 december 2015 @ 02:11:55 #132
269689 crew  Viv
pi_158661745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 00:29 schreef Liame het volgende:
Ik heb een vraag welke ik niet goed beantwoord krijg wanneer ik Google.
Momenteel slik ik geen pil (al jaren niet).
Op 15 januari 2016 wil ik niet ongesteld zijn.
Mijn laatste menstruatie is alweer voorbij sinds 16 december, dus beginnen op dag 1 van menstruatie of dag 5 is al niet aan de orde. Mijn menstruatie kennende begint die ergens tussen 10 en 13 januari, en dat wil ik dus niet.
Heeft het zin om morgen te beginnen met de pil en zal mijn menstruatie dan uitblijven?
Of ik beschermd of onbeschermd ben voor een zwangerschap doet er niet toe want ik ga die dag vermoedelijk geen seks hebben.
Als je alleen de menstruatie wil uitstellen en geen anticonceptie nodig hebt, kan je met je huisarts bespreken of norethisteron (merknaam Primolut) een optie is:
quote:
Uitstel van menstruatie: 3 dagen voor de te verwachten menstruatiedatum beginnen, maximaal 14 dagen lang.
http://www.apotheek.nl/medicijnen/norethisteron
pi_158663692
Bedankt, nooit geweten dat zoiets bestaat!
Bel direct de dokter of ik een recept mag.
pi_159854490
Ik gebruik de pil nu zo'n +- 2 (Microgynon 30), maar onderhand ben ik er eigenlijk helemaal klaar mee. Ik was in het begin redelijk emotioneel stabiel, maar nu (al zo'n 3 maanden) is het veel erger geworden. Ik ben een wrak, maak ruzie met m'n vriend om nutteloze dingen en dan lig ik ook nog eens dagen in bed te huilen om niks (achteraf gezien is het dus natuurlijk niet zo erg dan ik eerst dacht). Hebben meer vrouwen dit of betekent dit dat ik gewoon moet stoppen ermee? M'n lichaam voelt zich niet meer fijn en ik denk dat het voor mij het beste is om voor een paar maanden ermee te stoppen, maar m'n vraag is dan: na hoeveel maanden heb je weer je normale hormoonlevels? Ik wil het eerst vergelijken voordat ik weer verder ga met de pil of een andere anticonceptiemiddel.
  Vis een optie? vrijdag 12 februari 2016 @ 10:21:05 #135
70532 loveli
N
pi_159854969
Waarom denk je dat het aan de pil ligt? Een winterdepressie zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn. Vrouwen die de pil slikken hebben vaker een vitamine B6-gebrek. Winterdepressie hangt samen met vitamine D. Visolie kan ook helpen om wat stabieler te worden.

Er zijn veel vrouwen die opknappen na stoppen met de pil, dus ik wil niet aanraden om te blijven slikken, maar ik zou zeker ook naar andere factoren kijken.
crap in = crap out
pi_159855468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:21 schreef loveli het volgende:
Waarom denk je dat het aan de pil ligt? Een winterdepressie zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn. Vrouwen die de pil slikken hebben vaker een vitamine B6-gebrek. Winterdepressie hangt samen met vitamine D. Visolie kan ook helpen om wat stabieler te worden.

Er zijn veel vrouwen die opknappen na stoppen met de pil, dus ik wil niet aanraden om te blijven slikken, maar ik zou zeker ook naar andere factoren kijken.
Omdat het echt alleen rondom mijn stopweek zo erg is.. Verder heb ik nergens last van en gaat het juist goed, maar als ik stop is het echt een drama. Ik weet niet, het voelt alsof mijn lichaam al die hormonen niet meer aankan en ik mezelf een gunst doe om ermee te stoppen.. Ik ga ook snel naar m'n huisarts om andere mogelijkheden te bespreken, maar ik was benieuwd of andere vrouwen dit ook hadden na langdurig gebruik.
  Vis een optie? vrijdag 12 februari 2016 @ 12:05:50 #137
70532 loveli
N
pi_159856951
Duidelijk. En ja, het komt vaker voor.

Je hebt grofweg 4 opties.
* helemaal stoppen
* blijven slikken zonder stopweek
* vitamine B complex proberen
* kijken of het met een andere pil beter gaat

Microgynon heeft de voorkeur en wordt altijd als eerste aangeboden omdat je daarmee het minste kans hebt op trombose. Andere pillen hebben misschien minder invloed op je, maar wel een hoger risico op trombose.
crap in = crap out
pi_160092755
iemand hier die al jaren aan de pil is en bij wie de menstruatie vaak (achter elkaar) uitblijft?

Hier dus wel. 12 jaar nu aan microgynon 30. Laatste 2x geen menstruatie meegemaakt. En misschien deze keer ook wel weer niet...
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 februari 2016 @ 15:44:37 #139
269689 crew  Viv
pi_160093720
quote:
11s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:13 schreef Apotheose het volgende:
iemand hier die al jaren aan de pil is en bij wie de menstruatie vaak (achter elkaar) uitblijft?

Hier dus wel. 12 jaar nu aan microgynon 30. Laatste 2x geen menstruatie meegemaakt. En misschien deze keer ook wel weer niet...
Zou je zwanger kunnen zijn? In de 15 jaar dat ik Microgynon 30 (of de merkloze varianten) gebruikte, heb ik altijd een onttrekkingsbloeding gehad in de stopweek.
  Vis een optie? zondag 21 februari 2016 @ 15:48:56 #140
70532 loveli
N
pi_160093849
Kan ook dat het slijmvlies niet zo dik meer wordt, was je normaal ongesteld of erg licht? Sowieso test tegenaan gooien.
crap in = crap out
pi_160094232
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:48 schreef loveli het volgende:
Kan ook dat het slijmvlies niet zo dik meer wordt, was je normaal ongesteld of erg licht? Sowieso test tegenaan gooien.
het nam al steeds meer af, zeg maar. Als ik ongesteld ben is het ook vrij licht en het is elke keer weer spannend of ik al dan niet een menstruatie kan verwachten. Ook wel eens mee naar huisarts gegaan en die gaf aan dat een andere pil zou helpen daarmee. Maar ik ben niet zo van het overstappen als het gaat om medicijnen waarbij ik verder totaal geen last van heb.

Testen doe ik en zegt altijd dat er niks aan het handje is :) En ben heel oplettend op de pil. Vergeet er nooit 1, nooit te laat... alles precies volgens het boekje.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Vis een optie? zondag 21 februari 2016 @ 17:52:24 #142
70532 loveli
N
pi_160096972
De pil heeft 2 hormonen, een oestrogeen en een progestageen. Dat laatste zorgt ervoor dat er geen eisprong is, het oestrogeen zorgt voor aanmaak van slijmvlies.

Vrouwen die de cerazette slikken, een pil met alleen progestageen hebben geen opbouw van slijmvlies en daarom ook geen menstruatie. Omdat het slijmvlies zo dun is, hebben ze soms lichte bloedingen of spotting.

In een pil zoals de jouwe zit ook een oestrogeen, dat zorgt voor de opbouw van slijmvlies (en een nog betere bescherming tegen zwangerschap dan progestageen alleen). door een bloeding te plannen neem je de kans op ongeplande spotting weg. Er wordt in zo'n cyclus veel minder opgebouwd dan tijdens een pilloze cyclus, vandaar dat je al lichte bloedingen had.

Misschien kun je hier wat mee, als je jouw cyclus bekijkt.
crap in = crap out
pi_160103369
bedankt voor de reacties! :)

@loveli: sorry maar ik begrijp de laatste zin (dat er in zo'n cyclus minder wordt opgebouwd dan tijdens een pilloze cylus) niet zo goed :@ Wat wordt minder opgebouwd...? Oestrogeen zorgt voor opbouw slijmvlies...

Sorry... :@ Maar alvast bedankt voor antwoord ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Vis een optie? zondag 21 februari 2016 @ 22:49:50 #144
70532 loveli
N
pi_160106430
Bij een vrouw die gewoon vruchtbaar is, wordt veel slijmvlies opgebouwd.

Bij een vrouw die aan de combinatiepil is, wordt minder slijmvlies opgebouwd.

Bij een vrouw die aan de progestageen pil is, wordt nauwelijks slijmvlies opgebouwd.

Het zou kunnen dat bij jou door het gebruik van de pil relatief weinig slijmvlies wordt aanmaakt, waardoor je normaal al een lichte bloeding had en nu helemaal niet.
Door het slikken van oestrogeen wordt je eigen oestrogeenhuishouding stil gezet, zeker als je een laag vetpercentage hebt (vetweefsel kan ook oestrogeen produceren).

Eeen stopweek en onttrekkingsbloeding zeggen weinig over hoe je lijf zonder hormonen functioneert.
crap in = crap out
pi_160107503
ah zo. Thx! :) Dat lage vetpercentage kan kloppen (1m73 en 55kg ofzo). Bloedingen zijn ook wat meer aanwezig als ik een tijd weinig ongesteld ben geweest. En verder ben ik dus inderdaad licht ongesteld (als ik het ben). Bruine afscheiding. Sorry voor details :o

Las ook dat als je al lang aan de pil bent, dat de bloedingen ook minder kunnen worden of zelfs helemaal kunnen uitblijven....

Bedankt voor antwoord. ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_161545146
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 12:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Yaz pil mag blijven. Godver wat een wereld van verschil.
En hier moet ik op terugkomen, want ik kreeg er spataderen en aderontstekingen door. Staat blijkbaar gewoon bij de 'soms' bijwerkingen. Ook de gevoeligheid voor seksuele prikkels is heel erg afgenomen. Klaarkomen ho maar. :') Genoeg redenen om toch nog wat anders te proberen.

Dus nu weer naar de Microgynon, maar dan wel de lage dosering. Ik merk direct verschil, maar nog geen negatieve effecten zoals de vorige keer bij de microgynon 30. Hopelijk blijft dat zo.
pi_162351621
Zijn hier mensen die ervaring hebben met langer doorslikken van de pil? En hoe bevalt dat?
pi_162351799
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:36 schreef jen__ het volgende:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met langer doorslikken van de pil? En hoe bevalt dat?
Bevalt goed. In het begin wel eens doorbraakbloedingen, maar nu nergens meer last van. Ideaal.
pi_162365065
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bevalt goed. In het begin wel eens doorbraakbloedingen, maar nu nergens meer last van. Ideaal.
Oh dat klinkt super. Kijk er al naar uit ;)
pi_178168744
Even een topic van bijna 2 jaar oud kicken :@

Mijn scharrel/FWB is sinds enige tijd aan de pil en min of meer sinds die tijd gedraagt ze zich anders tegen mij, een beetje alsof ze verliefd is (appt elke dag en op andere toon, vraagt me mee stappen met haar vrienden, hand in hand lopen, wil binnenkort met me op vakantie) terwijl ze dat in de afgelopen 2 jaar dat we met elkaar 'omgaan' altijd vakkundig afhield. Heb wel eens gehoord dat vrouwen hun man niet meer leuk vonden als ze met de pil stopten, bestaat zoiets soms ook omgekeerd? Weet me niet zo goed houding te geven in deze situatie.
pi_178168810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:15 schreef El_Liberaliste het volgende:
Even een topic van bijna 2 jaar oud kicken :@

Mijn scharrel/FWB is sinds enige tijd aan de pil en min of meer sinds die tijd gedraagt ze zich anders tegen mij, een beetje alsof ze verliefd is (appt elke dag en op andere toon, vraagt me mee stappen met haar vrienden, hand in hand lopen, wil binnenkort met me op vakantie) terwijl ze dat in de afgelopen 2 jaar dat we met elkaar 'omgaan' altijd vakkundig afhield. Heb wel eens gehoord dat vrouwen hun man niet meer leuk vonden als ze met de pil stopten, bestaat zoiets soms ook omgekeerd? Weet me niet zo goed houding te geven in deze situatie.
Alles kan, het blijven hormonen en die kunnen soms rare dingen doen met een mens ;)

Of heb je haar gevraagd of ze aan de pil wou gaan voor je? Misschien heeft ze dat gezien als een stap verder in jullie "relatie"?
pi_178168887
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:19 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Alles kan, het blijven hormonen en die kunnen soms rare dingen doen met een mens ;)

Of heb je haar gevraagd of ze aan de pil wou gaan voor je? Misschien heeft ze dat gezien als een stap verder in jullie "relatie"?
Nee, het kwam meer als een aangename verrassing voor mij. Of ze specifiek voor mij of meer voor in het algemeen de pil is gaan gebruiken, weet ik niet. Ik vermoed wel dat ze nu niemand anders 'ziet'.
pi_178171430
Is ze niet aan de pil gegaan omdat ze meer begon te voelen voor je? :) Het kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik denk niet dat de pil je verliefd maakt.
  Vis een optie? donderdag 29 maart 2018 @ 17:53:46 #154
70532 loveli
N
pi_178173991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Is ze niet aan de pil gegaan omdat ze meer begon te voelen voor je? :) Het kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik denk niet dat de pil je verliefd maakt.
Ik geloof ook niet zo in FWB zonder gevoelens.
crap in = crap out
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 29 maart 2018 @ 18:15:23 #155
269689 crew  Viv
pi_178174437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Nee, het kwam meer als een aangename verrassing voor mij.
Weet je wel héél zeker dat ze de pil ook daadwerkelijk slikt? Anders heeft ze straks nog een andere verrassing voor je. :')
pi_178252692
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Weet je wel héél zeker dat ze de pil ook daadwerkelijk slikt? Anders heeft ze straks nog een andere verrassing voor je. :')
Een kind is de ergste SOA die haar kan overkomen, schat ik zo in. Geen zorgen hier.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Is ze niet aan de pil gegaan omdat ze meer begon te voelen voor je? :) Het kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik denk niet dat de pil je verliefd maakt.
Ik kan het me haast niet voorstellen na 2 jaar, maar we zullen zien..
pi_181503848
Ik kom weer even dit oude topic binnenbargen met een vraag..

Ik slik mijn pil altijd zo lang mogelijk door omdat ik geen zin heb in een stopweek. Soms leidt dat tot een doorbraakbloeding, dan stop ik gewoon even en ga ik na vier dagen weer verder en pak ik de pil weer op als “strip 1” zegmaar.

Nu heb ik sinds drie/vier dagen ook een doorbraakje, ben nog niet gestopt omdat ik er eigenlijk geen zin in heb om echt ongesteld te worden. Maaarrr, ik heb er ineens ook wat typische menstruatieklachten bij: buikpijn, beetje rug- en spierpijn, vermoeid.. Ik dacht dat dit tijdens een doorbraakbloeding niet echt zou kunnen? Volgens internet ben ik natuurlijk direct zwanger met een innestelingsbloeding. Zal wel niet maar zit dan toch wat in de stress eigenlijk. Zijn deze klachten tijdens een doorbraakbloeding normaal?
pi_190475127
Dit wordt even een enorme schop omhoog, sorry daarvoor.

Sinds deze maand weer aan de pil begonnen (microgynon 30) en nu al de hele maand ongesteld... stopweek komt eraan en ik twijfel wat ik nu het beste kan doen, stopweek overslaan of gewoon stoppen en hopen dat het daarna klaar is met bloed?

Iemand ervaring?
S. 2014
J. 2016
pi_191200714
Vraagje voor mijn vriendin. Iemand ervaring met het slikken van de pil met grote tijdsverschillen (vakantie) ? Hoe doe je dat tijdens het reizen? Bijvoorbeeld:
Dinsdag om 23.00 locale tijd
Woensdag vliegen, waarbij NL'se tijd -7 uur is van locale tijd.
Donderdag 23.00 NL tijd
pi_191214167
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:48 schreef Vinniiee het volgende:
Vraagje voor mijn vriendin. Iemand ervaring met het slikken van de pil met grote tijdsverschillen (vakantie) ? Hoe doe je dat tijdens het reizen? Bijvoorbeeld:
Dinsdag om 23.00 locale tijd
Woensdag vliegen, waarbij NL'se tijd -7 uur is van locale tijd.
Donderdag 23.00 NL tijd
Geen ervaring maar kan ze dit niet aan de huisarts vragen?
S. 2014
J. 2016
pi_191216315
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen ervaring maar kan ze dit niet aan de huisarts vragen?
Eh ja haar eigen huisarts is een raar geval waar iedereen over klaagt aangezien ze niet kan communiceren. Maar kan het wel even aan mijn huisarts vragen.
  Vis een optie? maandag 27 januari 2020 @ 13:24:23 #162
70532 loveli
N
pi_191217177
Niet meer dan 12 uur later innemen dan normaal (normaal 24 uur tussen 2 pillen, maximaal 36). Of ze zet een alarm elke dag, op Nederlandse tijd.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 27 januari 2020 @ 13:25:04 #163
70532 loveli
N
pi_191217189
De info die je nodig hebt staat ook in de bijsluiter.
crap in = crap out
  Miss 200.000.000! zondag 6 februari 2022 @ 00:55:27 #164
367000 roos94
pi_203532231
Mijn laatste menstruatie begon 7 januari. Ik ben sinds 29 januari weer begonnen met de pil na heel lange tijd. Dit is dus drie weken na het begin van laatste menstruatie. Ben ik dan nu helemaal beschermd of vanaf wanneer?
  Miss 200.000.000! maandag 14 februari 2022 @ 10:48:22 #165
367000 roos94
pi_203656366
Sinds een paar dagen heb ik weer superveel hoofdpijn terwijl ik dat heeeel lang niet heb gehad. Ik slik nu die levonorgestrel nog wat. Iemand ervaring met een andere pil die dat misschien niet veroorzaakt?
  Miss 200.000.000! maandag 25 april 2022 @ 19:49:47 #166
367000 roos94
pi_204539768
Ik slik nu sinds een paar maanden de pil door, ben hem geen enkele keer vergeten, echter ben ik nu al 11 dagen mild aan het bloeden. Herkent iemand dit? Zolang heb ik nooit gehad
  Vis een optie? maandag 25 april 2022 @ 20:15:11 #167
70532 loveli
N
pi_204540050
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 19:49 schreef roos94 het volgende:
Ik slik nu sinds een paar maanden de pil door, ben hem geen enkele keer vergeten, echter ben ik nu al 11 dagen mild aan het bloeden. Herkent iemand dit? Zolang heb ik nooit gehad
Stopweek inlassen en door. Sommige vrouwen kunnen relatief probleemloos eeuwig doorslikken, anderen moeten nu eenmaal eens in de (pak 'em beet) 3 maanden een paar dagen stoppen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 25 april 2022 @ 20:15:54 #168
70532 loveli
N
pi_204540057
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:48 schreef roos94 het volgende:
Sinds een paar dagen heb ik weer superveel hoofdpijn terwijl ik dat heeeel lang niet heb gehad. Ik slik nu die levonorgestrel nog wat. Iemand ervaring met een andere pil die dat misschien niet veroorzaakt?
Nog steeds?
crap in = crap out
  Miss 200.000.000! maandag 25 april 2022 @ 20:17:31 #169
367000 roos94
pi_204540072
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Nog steeds?
Wel minder maar nog steeds regelmatig
  Vis een optie? maandag 25 april 2022 @ 20:21:45 #170
70532 loveli
N
pi_204540111
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 20:17 schreef roos94 het volgende:

[..]
Wel minder maar nog steeds regelmatig
Pil met levonorgestrel wordt voorgeschreven omdat deze relatief weinig kans op trombose geeft. Andere pillen kunnen fijner zijn, of juist niet. Lastig te voorspellen hoe je erop reageert.

Yasmin wordt vaak als alternatief gegeven, voor jonge meisjes is de trombosekans groter dan voor vrouwen. Er is ook een pil die geen oestrogeen bevat, dat is de Cerazette. Nadeel kan zijn dat je meer kans hebt op spotting. Maar genoeg vrouwen die het gebruiken en geen spotting hebben.

Hoofdpijn kan samenhangen met een vitamine B6 gebrek, maar als dat pil-gerelateerd is, krijg je daar pas na een half jaar of jaar last van, omdat je niet meteen je voorraad B6 opmaakt als je aan de pil begint.
crap in = crap out
pi_204559590
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:48 schreef roos94 het volgende:
Sinds een paar dagen heb ik weer superveel hoofdpijn terwijl ik dat heeeel lang niet heb gehad. Ik slik nu die levonorgestrel nog wat. Iemand ervaring met een andere pil die dat misschien niet veroorzaakt?
Hoeft niet daardoor te komen. Ik had dit ook en na lang doorzoeken bleek het dat ik stijve kaak- en nekspieren had. Opgelost door te needelen. De kaakspier trekt trouwens door tot boven op je hoofd.

Je kan trouwens ook een bloedonderzoek doen waar je op "zoveel mogelijk" je laat onderzoeken. Stelt niet zoveel voor en het sluit een hoop uit (of geeft juist verheldering)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')