abonnement Unibet Coolblue
pi_177452800
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_177453824
Leuk. David Wallace heeft leuke papers geschreven, waaronder b.v.

https://arxiv.org/abs/0907.0659

En Gerard 't Hooft is één van mijn wetenschappelijke helden. Heb vakantie deze week, dus zal em vast wel even aanzwengelen :P
-
pi_177457308
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 08:35 schreef Haushofer het volgende:
Leuk. David Wallace heeft leuke papers geschreven, waaronder b.v.

https://arxiv.org/abs/0907.0659

En Gerard 't Hooft is één van mijn wetenschappelijke helden. Heb vakantie deze week, dus zal em vast wel even aanzwengelen :P
Een aantal maanden geleden heb ik een e-mail discussie gehad met prof Gerard 't Hooft over een van mijn theorieën. We hebben elkaar niet kunnen overtuigen. Het gaat om de theorie dat bij een kleiner universum met grotere dichtheid alle materie in zwarte gaten zou verdwijnen.

Ik ben met dezelfde theorie naar een universiteit gestapt en ik ben langsgelopen bij een andere professor. Ik heb de theorie uitgelegd en mijn berekeningen laten zien. Hij vertelde dat mijn beredenering klopte en hij heeft mij verteld dat hij zelf de berekeningen opnieuw gaat doen. Volgens hem zou mijn theorie niet kloppen omdat de Big Bang theorie dan gewijzigd zou moeten worden. Hij moet nog bedenken waarom mijn theorie niet zou kloppen. Een paar weken later had ik hem gevraagd of hij de berekeningen had uitgevoerd. Hij had me verteld dat hij er geen tijd voor heeft gehad.
  zondag 29 april 2018 @ 20:05:56 #104
40150 Manke
'tis but a scratch
  woensdag 4 juli 2018 @ 17:48:26 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180240228
Aankondiging van de 'ontdekking' van koude kernfusie op een persconferentie in de jaren '80:


Interessant stukje wetenschapsgeschiedenis. Vooral omdat, zoals we nu weten, dit experiment gewoon niet werkte en het publiek dus blij werd gemaakt met het wetenschappelijke equivalent van een dode mus.

En dat maakt ook de manier waarop de spanning hier wordt opgebouwd enigszins komisch. Aapjes. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 3 januari 2022 @ 17:30:19 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_203011332
Kheb gisteren een aantal colleges zitten kijken van Sean Carroll, een Amerikaanse theoretisch natuurkundige. Ondanks dat-ie zich vooral bezighoudt met kwantummechanica en kosmologie, is-ie een ontzettend goed spreker die complexe materie op een heel toegankelijke manier uit weet te leggen. Aanrader wat mij betreft!



pi_205367852
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205415330
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205806513

Anti-zwaartekracht experiment. Zijn theorie die hij hier bewijst elimineert dark matter.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207924394
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_208343144
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_208352304
quote:
"The Neutrino Energy Group’s proposed electric vehicle will be powered, with the endless stream of elementary particles, electromagnetic waves, temperature differences, electrosmog, neutrinos and others totally independent from the grid and charging stations."
Die website is hilarisch! _O-
pi_208352732
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:02 schreef ChrisCross het volgende:

[..]
"The Neutrino Energy Group’s proposed electric vehicle will be powered, with the endless stream of elementary particles, electromagnetic waves, temperature differences, electrosmog, neutrinos and others totally independent from the grid and charging stations."
Die website is hilarisch! _O-
Beetje nietszeggend idd, idee is dat het moet rijden door elk soort energie dat in de omgeving zit te gebruiken?

© 2026 clearly ahead of time - Neutrino Deutschland GmbH
:')


Ook leuk:


[ Bericht 5% gewijzigd door Alarmonoff op 12-03-2023 23:51:21 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_208628382
Dit is de beste astronomie popular physics video ooit. Niemamd kan zo goed vertellen als Stephen Hawking.

Jammer dat de kwaliteit zo slecht is.

Hopelijk kan iemand een HD of UHD link vinden.


pi_208628431
Ik kwam laatst dit kanaal tegen,

https://www.youtube.com/@zapphysics

Erg leuke video's. Niet bepaald populair-wetenschappelijk, dus je hebt wel wat achtergrondkennis nodig, maar voor wie wat diepgang wil zijn dit erg leuke video's.
-
pi_209239894
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209239989
quote:
Unzicker is een crackpot van jewelste die alle natuurkunde na 1930 afwijst, waarschijnlijk omdat hij er zelf geen drol van begrijpt. Ik ben ooit eens met hem in discussie geweest bij deze video,


waarin hij een erg vertekend beeld liet zien van QED en met name renormalizatie. Hij doet nauwelijks berekeningen, baseert zich op oude literatuur en negeert alle moderne ontwikkelingen (waarschijnlijk omdat hij deze ontwikkelingen niet kan volgen). Zijn fanbase bestaat voor een groot deel uit mensen die zelf ook nauwelijks iets van natuurkunde begrijpen en neigen naar complotdenken en crackpotterij, anders kan ik al die positieve reacties niet verklaren.
-
  maandag 25 december 2023 @ 09:03:04 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211739369
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_212189062
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')