abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juli 2013 @ 20:15:05 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129379400
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat zeg jij, maar ik wil niet het risico lopen straks geen inkomen te hebben :{
Nou vraag het na. Maar als ik zelf een maand betaal heeft het uwv geen reet te vertellen lijkt me. IN ieder geval had ik geen enkele sollicitatie plicht tot ik officieel in de ww zat.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 20:15:21 #77
296595 foodlover
live and learn
pi_129379412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou lijkt me niet. Je bent immers nog niet werkloos. Hoe kan een instantie eisen stellen als je niet werkloos bent?

Vorig jaar werd ik 3 Juli ontslagen, uitbetaald tot 1 Augustus, 1 maand 'virtuele opzegtermijn' dus ww ging 1 September in en kreeg ook pas vanaf 1 september sollicitatieplicht.
Grappig, mijn situatie is exact hetzelfde, maar dan een jaar later, op de dag af, toch wil ik geen risico lopen en vul daarom keurig de taken in.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 20:16:59 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129379485
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:13 schreef foodlover het volgende:
@Semtex: Misschien is nu wel het moment daar om er achter te komen wat je leuk vindt en daar iet mee te gaan doen?
Er zijn nu bar weinig vacatures en ik merk aan de reacties (lees: afwijzingen) die ik krijg (als je al bericht krijgt...) dat bedrijven echt heel veel reacties krijgen op een vacature, sollicitanten met een Master gaan op HBO-functies solliciteren en zo weer verder naar beneden.
Zo is het allemaal gaan kriebelen he.. ik heb een propedeuse vormgeving van de kunstacademie, maar ben 'in de IT gerold' omdat daar altijd veel werk in was. Maar ik merk de laatste jaren dat mijn hart er niet in ligt en ik daarom steeds vaker niet gemotiveerd ben. Beroepskeuzetests wijzen allemaal weer ri. de vormgeving/kunst/cultuur (maar die hectiek trek ik niet) óf iets dienstverlenends.. en dat kan zooo breed zijn. Ik solliciteerd dus maar een beetje in het wilde weg, maar diep in mijn hart weet ik niet wat ik wil :{

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 26-07-2013 20:37:34 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129380043
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zo is het allemaal gaan kriebelen he.. ik heb een propedeuse vormgeving van de kunstacademie, maar ben 'in de IT gerold' omdat daar altijd veel werk in was. Maar ik merk de laatste jaren dat mijn hart er niet in ligt en ik daarom steeds vaker niet gemotiveerd ben. Beroepskeuzetests wijzen allemaal weer ri. de vormgeving/kunst/cultuur, maar die hectiek trek ik niet óf iets dienstverlenends.. en dat kan zooo breed zijn. Ik solliciteerd dus maar een beetje in het wilde weg, maar diep in mijn hart weet ik niet wat ik wil :{
Pfff je lijkt mij wel.

Ik heb altijd de horeca gedaan en wilde de ICT in, maar al gauw kwam ik erachter dat dat ook niet mijn plekje is. Ik heb de horeca altijd leuk gevonden, maar sinds 2 jaar merk ik ook dat ik daar echt niet heel mijn leven in wil blijven. Altijd die kut werktijden die je moet draaien.

Nu wil ik toch eigenlijk achter mijn 2e keuze van vroeger gaan, en dat is in een winkel werken. Ik wil niet altijd als verkoper werken, maar na een tijdje gewoon een winkel willen runnen. Ik ben ook zoals iemand anders al zei meer het type om met m'n handen te werken. Kantoorwerk wil ik bijvoorbeeld al niet, omdat ik daar totaal geen type voor ben. Maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet 100% wat ik nu echt wil. Vroeger heb ik maar de horeca gekozen, omdat ik toevallig koken leuk vond.

Ik heb ook een tijd geleden allemaal beroepskeuzetesten gemaakt, en bij kwam toen toevallig heel veel handel uit. Dus nu toch maar besloten om daarin iets te gaan doen, maar zo makkelijk is dat ook weer niet helaas. Bijna geen 1 bedrijf neemt nog een 26 jarige aan om opnieuw te beginnen. Wat ik ook wel kan begrijpen, zeker in die branche. ;(
  vrijdag 26 juli 2013 @ 20:39:28 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129380422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:31 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Pfff je lijkt mij wel.
Denk dat er momenteel heel veel zijn zoals wij :P Soms denk ik dat ik voor mezelf moet beginnen, maar ik ben niet zo gedisciplineerd en ook daarvoor geldt: wat wil ik dan?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129380568
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Denk dat er momenteel heel veel zijn zoals wij :P Soms denk ik dat ik voor mezelf moet beginnen, maar ik ben niet zo gedisciplineerd en ook daarvoor geldt: wat wil ik dan?
Ik doelde ook meer op niet weten wat je wil.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juli 2013 @ 21:01:21 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129381567
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:15 schreef foodlover het volgende:

[..]

Grappig, mijn situatie is exact hetzelfde, maar dan een jaar later, op de dag af, toch wil ik geen risico lopen en vul daarom keurig de taken in.
Nou ja ik solliciteerde vorig jaar Juli en Augustus ook wel, maar ik heb ook lekker weken vakantie genomen. Ik kon me trouwens ook pas vanaf 1 Augustus ofzo inschrijven bij het UWV voor ww per 1 September.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juli 2013 @ 21:02:28 #83
862 Arcee
Look closer
pi_129381618
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:39 schreef SEMTEX het volgende:
Denk dat er momenteel heel veel zijn zoals wij :P Soms denk ik dat ik voor mezelf moet beginnen, maar ik ben niet zo gedisciplineerd en ook daarvoor geldt: wat wil ik dan?
Volg je passie. ^O^ Wat is je passie? :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 juli 2013 @ 21:04:15 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129381722
Ow update, vandaag een nieuw en beter aanbod gekregen. Nog steeds geen "offer I can't refuse" maar wel 1 die ik serieus overweeg. Zojuist dus de afdelings directeur gemailed van mijn huidige werkkring met de vraag wat ze me precies kunnen bieden en op welk moment.

Als de in de wandelgangen gedane toezegging concreet gemaakt wordt is mijn keuze bekend.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:47:18 #85
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_129383503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:31 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ben 1 maand aan het solliciteren en het woord crisis komt me al behooorlijk de neus uit :r

Is het nou crisis of misbruik van het woordje crisis?
Het is crisis!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:49:02 #86
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_129383585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:31 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Pfff je lijkt mij wel.

Ik heb altijd de horeca gedaan en wilde de ICT in, maar al gauw kwam ik erachter dat dat ook niet mijn plekje is. Ik heb de horeca altijd leuk gevonden, maar sinds 2 jaar merk ik ook dat ik daar echt niet heel mijn leven in wil blijven. Altijd die kut werktijden die je moet draaien.

Nu wil ik toch eigenlijk achter mijn 2e keuze van vroeger gaan, en dat is in een winkel werken. Ik wil niet altijd als verkoper werken, maar na een tijdje gewoon een winkel willen runnen. Ik ben ook zoals iemand anders al zei meer het type om met m'n handen te werken. Kantoorwerk wil ik bijvoorbeeld al niet, omdat ik daar totaal geen type voor ben. Maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet 100% wat ik nu echt wil. Vroeger heb ik maar de horeca gekozen, omdat ik toevallig koken leuk vond.

Ik heb ook een tijd geleden allemaal beroepskeuzetesten gemaakt, en bij kwam toen toevallig heel veel handel uit. Dus nu toch maar besloten om daarin iets te gaan doen, maar zo makkelijk is dat ook weer niet helaas. Bijna geen 1 bedrijf neemt nog een 26 jarige aan om opnieuw te beginnen. Wat ik ook wel kan begrijpen, zeker in die branche. ;(
Hoezo geen kantoorwerk dan?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:50:53 #87
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129383662
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Het lukt me helaas niet meer om vóór aankomende maandag een DIV-werkbetrekking te regelen, dus de komende maanden werk ik als magazijnmedewerker met werktijden doorgaans tussen 7:00 en 16:00 u. Tevens houd ik voor de zaterdagen PostNL aan waardoor het gecombineerde inkomen voldoende zal zijn om de financiële reserves weer goed aan te vullen. Ik blijf echter naar een DIV-baan streven :+

Maar ach, liever tijdelijk een magazijn in dan werken in een callcenter, slachterij, etc.
Zat overigens net te prakkizeren; wellicht kan ik na circa 3 maanden de logistieke werkbetrekking opzeggen, dit om de zoekmogelijkheden naar een DIV-baan te vergroten. WW is dan uitgesloten vanwege contractbeëindiging uit eigen initiatief, maar met m'n baantje bij PostNL (is zaterdagwerk maar kan ook doordeweeks) kan dit financiëel gezien deels opgevangen worden. De bankrekening is dusdanig dat zo'n koerswijziging wel mogelijk is.
pi_129383752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:31 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Pfff je lijkt mij wel.

Ik heb altijd de horeca gedaan en wilde de ICT in, maar al gauw kwam ik erachter dat dat ook niet mijn plekje is. Ik heb de horeca altijd leuk gevonden, maar sinds 2 jaar merk ik ook dat ik daar echt niet heel mijn leven in wil blijven. Altijd die kut werktijden die je moet draaien.

Nu wil ik toch eigenlijk achter mijn 2e keuze van vroeger gaan, en dat is in een winkel werken. Ik wil niet altijd als verkoper werken, maar na een tijdje gewoon een winkel willen runnen. Ik ben ook zoals iemand anders al zei meer het type om met m'n handen te werken. Kantoorwerk wil ik bijvoorbeeld al niet, omdat ik daar totaal geen type voor ben. Maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet 100% wat ik nu echt wil. Vroeger heb ik maar de horeca gekozen, omdat ik toevallig koken leuk vond.

Ik heb ook een tijd geleden allemaal beroepskeuzetesten gemaakt, en bij kwam toen toevallig heel veel handel uit. Dus nu toch maar besloten om daarin iets te gaan doen, maar zo makkelijk is dat ook weer niet helaas. Bijna geen 1 bedrijf neemt nog een 26 jarige aan om opnieuw te beginnen. Wat ik ook wel kan begrijpen, zeker in die branche. ;(
Probeer bij winkels eens winkels waarbij jij een voordeel hebt op jongeren. Bijvoorbeeld horeca-winkels. Solliciteer bij kookpunt. O+
pi_129383942
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoezo geen kantoorwerk dan?
Ik ben totaal geen type ervoor. Kan nooit stilzitten :+ Heel de dag in achter een bureau. Nou nee :N
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Probeer bij winkels eens winkels waarbij jij een voordeel hebt op jongeren. Bijvoorbeeld horeca-winkels. Solliciteer bij kookpunt. O+
Zal dat eens proberen idd :)

Dat zou ik ook leuk vinden. Gewoon in een winkel of groothandel achtige zaak waar ze horeca spullen verkopen.

Werk je trouwens al bij dat bedrijf?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:59:12 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129384026
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Volg je passie. ^O^ Wat is je passie? :)
Ik heb zoveel passies :P Het probleem is dat ik al eens achter een passie (fotografie) ben aangerend en dat me vooral een studieschuld en illusie armer heeft opgeleverd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:22:10 #91
296595 foodlover
live and learn
pi_129385117
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Probeer bij winkels eens winkels waarbij jij een voordeel hebt op jongeren. Bijvoorbeeld horeca-winkels. Solliciteer bij kookpunt. O+
Sligro???
pi_129385260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:57 schreef Vault-Boy het volgende:
Zal dat eens proberen idd :)

Dat zou ik ook leuk vinden. Gewoon in een winkel of groothandel achtige zaak waar ze horeca spullen verkopen.

Werk je trouwens al bij dat bedrijf?
Nee, begin volgende week donderdag. O+
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:00:06 #93
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_129386924
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:49 schreef sigme het volgende:
Als nog iemand een fulltime baan zoekt in Ljouwert, ik weet twee concrete vacatures.
ICT-helpdesk-ervaring gewenst en/of voortgezet onderwijs ervaring (niet als leerling dus) gewenst.

PM bij interesse.
Blijkbaar ict banen in het vo?
pi_129387632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:22 schreef foodlover het volgende:

[..]

Sligro???
of de makro
pi_129389604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow update, vandaag een nieuw en beter aanbod gekregen. Nog steeds geen "offer I can't refuse" maar wel 1 die ik serieus overweeg. Zojuist dus de afdelings directeur gemailed van mijn huidige werkkring met de vraag wat ze me precies kunnen bieden en op welk moment.

Als de in de wandelgangen gedane toezegging concreet gemaakt wordt is mijn keuze bekend.
Eindelijk een beetje een luxe positie voor je! Het is je gegund *O*

En ik vind 'Volg je Passie' altijd zo'n dood doener. Niet elke passie is geschikt om geld mee te verdienen (en soms is het helemaal niet leuk om van je hobby je beroep te maken) en niet iedereen heeft echt een passie of heeft gewoon geen flauw idee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129389995
Voor een begin twintiger met rijbewijs weet ik een vacature per 1 sept. As.
Standplaats Wageningen.
Schoon werk - niet technisch - voedingswaren.
En ze hebben best moeite om de vacature te vullen.

[ Bericht 20% gewijzigd door AnneX op 27-07-2013 09:25:21 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 00:10:31 #97
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129390128
25 juli is de vacature gesloten. Vanaf wanneer worden dan mensen benaderd gewoonlijk?
pi_129390522
Volgende week. Als ze tenminste geen 400 reacties hebben gehad.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:21:50 #99
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_129399085
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 00:10 schreef Mishu het volgende:
25 juli is de vacature gesloten. Vanaf wanneer worden dan mensen benaderd gewoonlijk?
Verschilt ook weer heel erg.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_129404448
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, begin volgende week donderdag. O+
Oeh spannend :)

Het zal wel echt ff wennen zijn voor je. Ook qua werktijden etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')