, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald.
Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht )
Rest: 37/40 goed.
Dankje!quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald.
Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht )
Rest: 37/40 goed.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening danquote:
Zit in mijn pakket. Dusja.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen.quote:
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:34 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen.
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht.
Misschien door de invoering van gevaarherkenning? Ik heb meer dan een jaar geleden theorieexamen gedaan en toen was het ook al 40+25.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef KYC het volgende:
Even gecopy paste van een site:
Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.
ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
Hoe lang ben je bezig met parkeren, ook al moet je 3x opnieuw steken? Langer dan 3 minuten toch niet, dat maakt op 35 minuten niet veel uit. En als je het expres gaat zitten rekken zul je alleen maar minpunten krijgen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Wat bedoel je precies met medische aantekening?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:16 schreef Xetran het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.
De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.
Edit: oh dubbelop, ach ja.
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:17 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Ik zou over ttt zeggen: 100% doen. Gister ttt gehad. Je krijgt het hele idee "examen" voorgeschoteld. De fouten die ik tijdens de ttt maakte vergeet ik niet en zal ik dus minder snel nog eens maken. Daarnaast kan je de vrijstelling krijgen, die volgens mij alléén voor het eerste examen geldt (dus hopelijk meteen halen ). Dat is toch wel lekker want als je een beetje pech hebt krijg je tijdens je uiteindelijke examen een of ander kut straatje om te parkeren/draaien... dan ligt het er aan hoe koel je bent om het goed te doen. Ik heb nu iig wel stress minder omdat ik weet dat ik dat niet hoef te doen over een paar weken.. alleen goed m'n rondje rijden!!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.
Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:32 schreef Braddie het volgende:
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden ___!
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.
N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aanquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan
Ja, weet niemand. Maar ik val in herhaling, het ging vooral om bovenstaande^quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:
[..]
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |