abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:36:17 #101
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129499868
Theorie in één keer gehaald. :D

Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht :') )
Rest: 37/40 goed.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:40:48 #102
209721 Downstar
Moeimaker
pi_129500014
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald. :D

Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht :') )
Rest: 37/40 goed.
^O^ , gefeliciteerd!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:41:13 #103
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129500029
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:40 schreef Downstar het volgende:

[..]

^O^ , gefeliciteerd!
Dankje! :D
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129500340
Even gecopy paste van een site:

Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.

ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
pi_129501644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:36 schreef Knevelt het volgende:
Theorie in één keer gehaald. :D

Gevaarherkenning: 15/25 goed. ( had ik wel verwacht :') )
Rest: 37/40 goed.
Gefeliciteerd *O*
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:38:32 #106
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129503710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Weet je al wanneer je je praktijk hebt?
:D
Nope nog niet. Eerst nog TTT, maar die zal morgen bij mijn rijles wel gepland worden.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:33:04 #107
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129507905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:38 schreef Knevelt het volgende:

[..]

:D
Nope nog niet. Eerst nog TTT,
Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan ;)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:33:25 #108
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129507918
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zonde van je tijd en geld. Naar mijn bescheiden mening dan ;)
Zit in mijn pakket. Dusja.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:34:17 #109
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129507948
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:33 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Zit in mijn pakket. Dusja.
Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen. :)
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:37:06 #110
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129508021
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:34 schreef padlarf het volgende:

[..]

Oh, ja dan zou ik het inderdaad ook doen. :)
Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:40:37 #111
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129508153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht. ^O^
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:44:39 #112
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129508343
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar precies de belangrijkste afweging in kaart hebt gebracht. ^O^
:D

Van de andere kant denk ik ook weer als tegenwerping op de tweede redenering (alles in één praktijkexamen): Je moet gewoon alles wat je tegenkomt aankunnen. Dus ook die lastige situaties. Beter tijdens examen en zakken, dan dat je door het examen komt maar in het echt in de fout gaat.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 30 juli 2013 @ 15:46:43 #113
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_129508419
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:51 schreef KYC het volgende:
Even gecopy paste van een site:

Waaruit bestaat het theorie-examen bij het CBR?
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen:
Gevaarherkenning 25 vragen;
Verkeersregels 30 vragen;
Verkeersinzicht 10 vragen.

ik wist niet dat het auto theorie examen nu 65 vragen is geworden? was toch eerst altijd 50 vragen?
Misschien door de invoering van gevaarherkenning? Ik heb meer dan een jaar geleden theorieexamen gedaan en toen was het ook al 40+25.
pi_129509182
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe lang ben je bezig met parkeren, ook al moet je 3x opnieuw steken? Langer dan 3 minuten toch niet, dat maakt op 35 minuten niet veel uit. En als je het expres gaat zitten rekken zul je alleen maar minpunten krijgen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_129509565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.

De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.

Edit: oh dubbelop, ach ja.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:17:35 #116
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_129509606
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:16 schreef Xetran het volgende:

[..]

Tja, het is maar hoe je het ziet. Dankzij mijn TTT examinator heb ik nu een medische aantekening die ik anders niet zou hebben gehad. Maar over het algemeen ligt het er aan wie je treft. Feedback van een examinator is natuurlijk altijd fijn om te hebben. Je weet hoe je ervoor staat en waar je nog op moet oefenen. Maar het is maar net wie je treft, want ik kreeg op mijn a4tje met aanwijzingen slechts het woordje 'concentratie'.

De ontheffing bij de TTT is natuurlijk wel altijd fijn om te hebben, dan is je examen (en dus stressperiode) ook weer korter.

Edit: oh dubbelop, ach ja.
Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_129509757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:17 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met medische aantekening?
Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.

N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
pi_129514175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook wel over nagedacht.

Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen dat TTT handig is omdat je die bijzondere verrichtingen dan niet meer op je uiteindelijke praktijkexamen hoeft te doen. De druk ligt dan lager.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat het juist fijner is als je op het praktijkexamen alles nog moet doen. Bij parkeren en omkeren kun je immers weinig écht fout doen. Het kan bijvoorbeeld dat je drie keer opnieuw moet steken, maar zo lang je niemand hindert en goed blijft kijken zul je daar niet op zakken. Bovendien heb je dan alweer tijd opgevuld waarin je geen lastige situaties tegen kunt komen.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Ik zou over ttt zeggen: 100% doen. Gister ttt gehad. Je krijgt het hele idee "examen" voorgeschoteld. De fouten die ik tijdens de ttt maakte vergeet ik niet en zal ik dus minder snel nog eens maken. Daarnaast kan je de vrijstelling krijgen, die volgens mij alléén voor het eerste examen geldt (dus hopelijk meteen halen :+). Dat is toch wel lekker want als je een beetje pech hebt krijg je tijdens je uiteindelijke examen een of ander kut straatje om te parkeren/draaien... dan ligt het er aan hoe koel je bent om het goed te doen. Ik heb nu iig wel stress minder omdat ik weet dat ik dat niet hoef te doen over een paar weken.. alleen goed m'n rondje rijden!!

Het is gewoon een goede ervaring in het geheel zo'n oefentoets. Van begin tot eind. Je weet echt precies waar je nog aan moet gaan werken.
pi_129514215
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden :')___!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:51:06 #120
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_129514831
Wat TTT betreft heb ik mijn ervaring al vaker verteld:
Ik had een pakket met rijbewijs-garantie. Ik betaalde dus een vast bedrag en mocht daarvoor lessen en examens doen tot ik m'n rijbewijs had.
Mijn instructeur had er dus baat bij om mij dat papiertje zo goedkoop mogelijk te laten halen, want alles wat hij bespaarde was pure winst.
In dat pakket zat standaard een TTT. Als het volledig nutteloos zou zijn, waarom zou die rijinstructeur het dan gebruiken? Kost hem alleen maar geld.

Ik vond het zelf ook wel prettig om TTT te doen, omdat we daarna heel gericht aan bepaalde punten konden werken die ik nog niet goed beheerste. En die vrijstelling voor bijzondere verrichtingen was ook wel lekker, hoefde ik me geen zorgen meer over te maken.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129515072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:32 schreef Braddie het volgende:
Over 2 weken weer op voor m`n Theorie, waarschijnlijk een cursus.
Daarna pas weer rijles, heb ik gewoon 1 maand en 3 weken niet gereden, gaat nog leuk worden :')___!
Valt mee. Het is net als fietsen. Misschien ga je een keer op je bek, maar na een kwartier is het of je nooit anders hebt gedaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129515140
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:21 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dat de examinator blijkbaar heeft ingefluisterd bij iets of iemand dat ik iets mankeer waardoor ik niet normaal zou kunnen rijden of examen doen. Tot op heden heb ik geen idee wat het is dat ik 'mankeer' want ik ben kerngezond en mijn TTT heb ik vlekkeloos afgerond. Idk of dat vaker voorkomt of ik gewoon bad luck heb of er een miscommunicatie ergens is ontstaan in het CBR.. Maar je moet sowieso je mondje niet voorbij praten mocht je last hebben van je ogen, medicatie neemt of iets anders wat je liever wil verzwijgen op je EV, want dan krijg je natuurlijk problemen.

N.a.v. een medische aantekening komt er altijd een onderzoek door een arts van hun uit, en dat kan dus gevolgen hebben. Bijvoorbeeld dat je elk jaar moet verlengen of dat je bijvoorbeeld verplicht een bril moet dragen. Hopelijk snap je het een beetje, het gaat met wat ik wilde zeggen vooral om de laatste zin van de 1e alinea.
Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:03:41 #123
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_129515225
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan :')
Ok stelletje hokboeren
pi_129515422
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan :')
Tja, je moet zelf weten wat je wil. Ik zeg gewoon hoe het voor mij is gegaan, en dat je op z'n minst met wat je zegt beter kan opletten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vreemde bedoeling, heb je het cbr al gebeld om te vragen wat je volgens examinator mankeert?
Ja, weet niemand. Maar ik val in herhaling, het ging vooral om bovenstaande^
pi_129515498
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

bedoening. Xetran heeft zijn situatie eerder beschreven, en het doet allemaal nogal kafkaësk aan :')
Ik moest googlen naar 'kafkaësk', maar je hebt gelijk. Desalniettemin vind ik het een goed recht om te vragen wat ze in hun wijsheid heeft doen besluiten een kruisje achter zijn naam te planten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')