abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:07:48 #101
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_129846277
Wat een stelletje eikels in zo'n hi-fi winkel :')

Het betreft dus een speler met volautomatische afslag.
Ik begrijp wat je bedoeld, nadat de naald in de uitloopgroef loopt moet er mechaniek werken dat de arm omhoog moet liften en de draaiplateau moet uitschakelen.
misschien is het een smeringsprobleem in het mechaniek als je durft om de onderplaat los te halen.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

De naald is te laag, hij raakt de plaat bij het terugdraaien (als de plaat is afgelopen dus). Ik heb al een gebruiksaanwijzing gevonden (het is een Philips PS-434 trouwens) hoe de de arm in hoogte verstelt, maar onhandig genoeg verandert dat alleen de hoogte in de 'omhoog' stand en niet in de normale stand. Ik heb geen idee of die uitleg ergens op slaat dus als je het niet snapt moet je het zeggen.

Overigens heb ik inmiddels een een hi-fi winkel gebeld of ze konden helpen maar die gast lachte me ongeveer in mijn gezicht uit dat ik met zo'n barrel bij hem aan durfde te komen. :')
'It's a boy'
pi_129846558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:07 schreef Ivy_Mike het volgende:
Wat een stelletje eikels in zo'n hi-fi winkel :')

Het betreft dus een speler met volautomatische afslag.
Ik begrijp wat je bedoeld, nadat de naald in de uitloopgroef loopt moet er mechaniek werken dat de arm omhoog moet liften en de draaiplateau moet uitschakelen.
misschien is het een smeringsprobleem in het mechaniek als je durft om de onderplaat los te halen.

[..]

Ik heb de onderplaat al losgeschroefd om bij die verstelschroef voor de arm te komen op deze manier:


Maar dat verandert dus enkel de hoogte van de arm in de 'omhoog' positie en dat is (blijkbaar) een andere hoogte dan die de platenspeler zelf aanhoudt bij het afslaan.

Trouwens: het mechaniek werkt ook wel, want de naald komt wel omhoog ten opzichte van de speelhoogte. Alleen niet hoog genoeg, waardoor hij het laatste stukje door de plaat sleept (wat trouwens echt een afschuwelijk geluid geeft ;()
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:07:12 #103
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_129848928
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb de onderplaat al losgeschroefd om bij die verstelschroef voor de arm te komen op deze manier:
[ afbeelding ]

Maar dat verandert dus enkel de hoogte van de arm in de 'omhoog' positie en dat is (blijkbaar) een andere hoogte dan die de platenspeler zelf aanhoudt bij het afslaan.

Trouwens: het mechaniek werkt ook wel, want de naald komt wel omhoog ten opzichte van de speelhoogte. Alleen niet hoog genoeg, waardoor hij het laatste stukje door de plaat sleept (wat trouwens echt een afschuwelijk geluid geeft ;()
Wat onder je draaipunt van je toonarm zit, zit een reservoir voor dempingsvloeistof.(dat zorgt voor dat de arm rustig naar beneden zakt)
Mogelijk is dat de vloeistof gaan is gaan lekken en is uitgedroogd, waardoor je een tekort hebt en waardoor het niveau te laag is voor het afslaan.
Dat is mijn idee daarover, en zo ja, dan moet je een hele speciale hydraulische olie voor gebruiken, die je alleen in speciaalzaken is te verkrijgen.

succes!
'It's a boy'
pi_129848951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:07 schreef Ivy_Mike het volgende:

[..]

Wat onder je draaipunt van je toonarm zit, zit een reservoir voor dempingsvloeistof.(dat zorgt voor dat de arm rustig naar beneden zakt)
Mogelijk is dat de vloeistof gaan is gaan lekken en is uitgedroogd, waardoor je een tekort hebt en waardoor het niveau te laag is voor het afslaan.
Dat is mijn idee daarover, en zo ja, dan moet je een hele speciale hydraulische olie voor gebruiken, die je alleen in speciaalzaken is te verkrijgen.

succes!
Dus dan kan ik beter gaan zoeken naar een nieuwe pickup? ;(
  donderdag 8 augustus 2013 @ 23:09:27 #105
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_129849022
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus dan kan ik beter gaan zoeken naar een nieuwe pickup? ;(
Dat is een mogelijkheid , maar op marktplaats is er genoeg 2e hands te krijgen :D
'It's a boy'
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:48:56 #106
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_129913379
nog single verzamelaars hier ?
ik ben al een tijdje bezig met nederlandse persingen/hoesjes van The Beatles.... maar het lukt maar niet om het compleet te krijgen (in near mint/mint) o|O
  zondag 11 augustus 2013 @ 11:43:39 #107
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_129930215
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 21:48 schreef Elusive het volgende:
nog single verzamelaars hier ?
ik ben al een tijdje bezig met nederlandse persingen/hoesjes van The Beatles.... maar het lukt maar niet om het compleet te krijgen (in near mint/mint) o|O
[ afbeelding ]
Nice! Ja dat zal best wel een klus zijn. Die zijn destijds vaak helemaal kapotgedraaid. Zijn die dingen nog wat waard of zijn het meer de exotische landen die een leuke prijs kunnen opleveren? Ik heb nog een Franse Yellow Submarine EP dacht ik waarvoor ik rond de 20 euro heb betaald. Ik had ze duurder verwacht toen.
pi_129972441
Ik handel af en toe in vinyl, maar vaak als ik iets aangeboden krijg voor de inkoop van The Beatles verwachten ze een kapitaal.

Maar het probleem met Beatles vinyl is dat het vaak massa productie is, dat er letterlijk zoveel aanbod is en vaak nog in geweldige staat, dat je geen hoofdprijs kan verwachten voor de meeste dingen.

Wat vooral wat oplevert/kost zijn, aparte buitenlandse singles met een aparte hoes, mis persingen en promo persingen.
pi_129985796
Lang niks meer van me laten horen volgens mij:

Natuurlijk ook wat nieuwe platen gekocht. Vooral Velvet Underground (White Light White Heat !) en Lou 'Freaking' Reed. Maar... ik heb ook een nieuwe draaitafel!

Ik heb mijn Thorens TD166 MkII ingewisseld voor een...



Marlux MX-66 volautomaat met origineel Marlux element. Dat ga ik wel een keer vervangen door een beter element, maar ik ben er helemaal tevreden mee. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:45:41 #110
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_129998533
quote:
2s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:47 schreef Amoeba het volgende:
Lang niks meer van me laten horen volgens mij:

Natuurlijk ook wat nieuwe platen gekocht. Vooral Velvet Underground (White Light White Heat !) en Lou 'Freaking' Reed. Maar... ik heb ook een nieuwe draaitafel!

Ik heb mijn Thorens TD166 MkII ingewisseld voor een...

[ afbeelding ]

Marlux MX-66 volautomaat met origineel Marlux element. Dat ga ik wel een keer vervangen door een beter element, maar ik ben er helemaal tevreden mee. :)
Marlux van dat merk heb ik nog nooit van gehoord, vrij onbekend lijkt mij
'It's a boy'
pi_130001002
Vanmiddag een andere platenspeler gekocht, een Sony ps-lx60..

Maar aan het eind van een LP lijkt de zanger te gaan slissen ;)

Is daar nog iets aan te doen?
pi_130001263
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:32 schreef mug89 het volgende:
Vanmiddag een andere platenspeler gekocht, een Sony ps-lx60..

Maar aan het eind van een LP lijkt de zanger te gaan slissen ;)

Is daar nog iets aan te doen?
Dat is een gevolg van het feit dat de draaitafel met een constant toerental draait. Doordat de lineaire snelheid van de naald in de groef naar binnen toe afneemt kunnen bepaalde hogere tonen niet goed gereproduceert worden. Dat gaat dan inderdaad wat slissen.

De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van de kwaliteit van de naald en het element.

[ Bericht 3% gewijzigd door Amoeba op 13-08-2013 04:29:57 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_130027341
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:37 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van het feit dat de draaitafel met een constant toerental draait. Doordat de lineaire snelheid van de naald in de groef naar binnen toe afneemt kunnen bepaalde hogere tonen niet goed gereproduceert worden. Dat gaat dan inderdaad wat slissen.

De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van de kwaliteit van de naald en het element.
Dankjewel!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:36:38 #114
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130059045
voor de liefhebbers heb ik een hoop ouwe lp's te koop.

V&A / [TK] Partij LP's 80 stuks jaren 60/70/80
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:38:22 #115
14505 OProg
A Life in Music
pi_130059102
Heb je een kraampje op de braderie overvallen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:41:55 #116
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130059221
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:38 schreef OProg het volgende:
Heb je een kraampje op de braderie overvallen?
Opa ;)
pi_130059370
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Opa ;)
Da's zielig... opa overvallen :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:23:06 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_130062771
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Opa ;)
Ok. :)
Maar serieus. Laten we het zo zeggen, die drie koffers zullen zo ongeveer meer waard zijn dan die stapel vinyl.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:29:53 #119
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130062991
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Ok. :)
Maar serieus. Laten we het zo zeggen, die drie koffers zullen zo ongeveer meer waard zijn dan die stapel vinyl.
Ik was er al een beetje bang voor.
Ik wacht nog even af en anders zie ik wel wat ik ermee doe :D
pi_130067961
Je kunt er hele toffe schaaltje van maken in de oven :)
pi_130085764
Hier nog een vinyl liefhebber, ik ga ook eens meelezen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_130085788
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:17 schreef Elvander het volgende:
Je kunt er hele toffe schaaltje van maken in de oven :)
En asbakken :)

Denk dat, als je je daar een weekendje op kuurt, je ze voor meer geld kunt verkopen dan dat ze nu waard zijn ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_130097748
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:17 schreef Elvander het volgende:
Je kunt er hele toffe schaaltje van maken in de oven :)
Heb hier paar waardeloze platen liggen, maar is dat niet schadelijk voor de oven/jezelf?
lijkt me dat er wel bepaalde stoffen vrijkomen, waarna je vervolgens de oven gebruikt om je eten in te verwarmen?

of is dat allemaal BS en maakt t geen donder uit
pi_130097852
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:37 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van het feit dat de draaitafel met een constant toerental draait. Doordat de lineaire snelheid van de naald in de groef naar binnen toe afneemt kunnen bepaalde hogere tonen niet goed gereproduceert worden. Dat gaat dan inderdaad wat slissen.

De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van de kwaliteit van de naald en het element.
heb net trouwens de naald voorzichtig schoongeveegd met zacht kwastje, en lijkt nu wel al een heel stuk beter, alleen bij bepaalde hoge "s-en" kraakt t nog een beetje maar al veel beter dan eerst :)
pi_130100920
even vraagje hier..ben verzamelaar van muziek..maar luister veelal cd's ..nou heb ik nog een stapel ..

denk zon 2500 lp's die ik amper speel...overal en nergens gekocht

wat is zoiets nog waard..is van oude wham hehe..tot klassiek..

of is het 100 en succes ermee
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')