abonnement Unibet Coolblue
pi_129039352
Hi,

Ik ben me aan het verdiepen in het plaatsen van inbouwspots. Ik zie prachtige LED spots die ook nog eens erg dun zijn. Is het verlagen van het plafond nog wel noodzakelijk om een inbouwspot te plaatsen?

Bestaan er bv spots op batterijen die je geschakeld kunt bedienen (met bv remote)? Het is voor de extra sfeer, maar misschien niet nodig om elke dag aan te hebben (het zou anders zijn bij een verlaagd plafond waarbij de spots gewoon met schakelaar aan/uit gaan).

Of is dit iets dat je eigenlijk helemaal niet wilt (als je op zoek bent naar een gedegen oplossing) en moet je wel voor verlaagd plafond gaan om het geheel netjes af te werken?
pi_129039724
Als je de voeding onzichtbaar wilt hebben is een plafond wel handig anders kun je de kabels nergens kwijt.

Voor wat betreft je tweede vraag: http://lmgtfy.com/?q=remote+operated+led+lights+battery

Ze zijn er wel denk ik.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_129039936
Gewoon gat door het plafon boren en de kabels een verdieping hoger onder het tapijt verstoppen.
pi_129041072
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:32 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon gat door het plafon boren en de kabels een verdieping hoger onder het tapijt verstoppen.
Seriously? :')
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:40:03 #5
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129044339
Alles is afhankelijk van je vloerconstructie, bepaal die eerst eens. ^O^
pi_129053054
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:32 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon gat door het plafon boren en de kabels een verdieping hoger onder het tapijt verstoppen.
Zo gek is dat nog niet, maar doe dat alleen met 12/24 LED's; niet met 230 volt snoeren!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_129053478
sleuven frezen voor bekabeling, al zit je daar waarschijnlijk ook niet op te wachten
  woensdag 17 juli 2013 @ 22:59:33 #8
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129065160
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:32 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon gat door het plafon boren en de kabels een verdieping hoger onder het tapijt verstoppen.
:') Nee, doe maar niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_129065448
Wat voor plafond heb je?

Bij een betonnen plafond/verdiepingsvloer is het vrij lastig om wat achteraf in te bouwen. Alles kan natuurlijk, maar daar wil je gewoon niet aan beginnen.

Met een houten verdiepingsvloer die aan de onderzijde is afgewerkt met gipsplaat wordt het al een heel ander verhaal.
pi_129141019
Dank voor alle reacties. Even een gat zit er niet in; het plafond is van beton. Ik hoopte op een handige oplossing, zodat ik dat verlaagde plafond kon omzeilen. Ik heb het idee dat het niet anders kan. Ik ga maar eens uitzoeken of een verlaagd plafond de kosten wel loont; want de woonkamer is al gestuct....dus extra zonde om na het verlagen nogmaals te stucen...

Wel jammer, want ik vind extra sfeerlicht erg prettig...dat lijkt nu van staande lampen te gaan komen...
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:38:30 #11
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_129141261
Bedrade lampen gaat hem niet worden zonder verlagen.

Althans, alles kan... je kunt ook ultradunne LED lampen kopen, laagspanningsdraadjes in het stucwerk wegstoppen... vraag is waar je de driver laat dan.

Enige optie verder is draadloos LED... maar dat is niet echt gemeengoed.
Laat die handjes wapperen!
pi_129150654
idd....ik denk dat ik voorlopig even accepteer dat LED:

1) nog dunner kan/zal worden
2) nog zuiniger zal worden
3) nog meer toepasbaar in woonkamers
4) evt draadloos of met ultradunne draden die weg te werken zijn zonder lelijke resultaten.

Is dit er over 2-4 jaar nog niet; dan kan ik altijd nog eens een verlaagd plafond overwegen. Het is geen absolute vereiste op dit moment; het was wel leuk geweest meteen sfeerverlichting in de vorm van spotjes te hebben (in een verder niet ultra-moderne woonkamer).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')