abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_129008482


Wat is CrossFit?
CrossFit® is een manier van kracht -en conditietraining waarbij bewegingen uit de krachtsport, gymnastiek/turnen en het leger zijn overgenomen.
De workouts bestaan uit oefeningen waarbij je lichaam als geheel beweegt. De uitvoering van een workout lijkt op een wedstrijd tegen jezelf of de ander.
CrossFit beoefening past bij personen die fysiek presteren uitdagend vinden en sportief gezien de beste willen zijn.

Een filmpje om een beeld te krijgen:

Waar kan er aan CrossFit gedaan worden?
Klik hier voor een overzicht (niet compleet).

Nuttige links:
http://www.crossfit.com/
http://www.crossfitnederland.nl/



Nieuw topic aangemaakt, aangezien het vorige topic nogal oud was.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:46:08 #2
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129008759
Enkel pics in dit topic neem ik aan?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129008854
Bijna alle crossfitchicks zien er enorm goed uit. Of het enkel alleen door crossfit komt, weet ik niet. Het lijkt me wel interessant en uitdagend om het uit te proberen maarja, in Maastricht kun je het nergens doen.
pi_129008905
Carbon aan de crossfit!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:54:31 #5
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129009008
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129009077
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:49 schreef G.R.S. het volgende:
Bijna alle crossfitchicks zien er enorm goed uit. Of het enkel alleen door crossfit komt, weet ik niet. Het lijkt me wel interessant en uitdagend om het uit te proberen maarja, in Maastricht kun je het nergens doen.
Maastricht google ik zo snel ook niet iets.
M.b.t. de chicks: je bedoelt dit lijstje ws?
pi_129009310
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:56 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Maastricht google ik zo snel ook niet iets.
M.b.t. de chicks: je bedoelt dit lijstje ws?
Onder andere ja, al zijn sommige wel erg afgetraind :P

http://crossfitchicks.tumblr.com/

Ik weet niet of alle dames uit de link alleen aan CF doen trouwens maar ze zien er goed uit. :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:32:14 #8
244975 Cake-Man
-|||----------|||-
pi_129012877
"I just use my muscles as a conversation piece, like someone walking a cheetah down 42nd street."
Arnold Schwarzenegger
pi_129013456
Nice! Ik heb het een tijdje gedaan maar werd een beetje zot van de gekte waarbij de uitvoering niet meer belangrijk was.
Volgende week ga ik het weer eens proberen maar dan op een andere locatie.
Omdat het steeds gekker moest, kreeg mijn lijf ook weinig kans tot herstel en dat ging bijten met mijn lessen die ik geef.


Het is wel tof om gewoon in alle systemen te trainen. Dat doe ik nu ook wel maar bij CF is het allemaal wat rauwer en explosiever ofzo.

Natuurlijk krijgen vrouwen een goed lijf van CF maar dat krijgen ze ook door krachttraining. Bij CF wordt vaak ook een paleo levenstijl aangenomen. Dat vormt een lijf. CF wordt een levenstijl en dan krijg je er een lijf bij die erbij hoort. Wel mooi hoor!
Go hard or go home
pi_129275816
Meh, ben ik de enige die aan CF doet?

Lief dagboek dan maar,
Vanavond gestart bij een andere box.
Het was weer even wennen maar na wat mobiliteit, techniek, 2 Tabata trainingen en een amrap was het game over.
Zo lekker! Donderdag weer. Hopla, game on. Gr gr

[ Bericht 0% gewijzigd door Noek op 24-07-2013 01:37:29 ]
Go hard or go home
pi_129282820
Pics van jouw CF lijf? Ter motivering voor andere vrouwen.
pi_129283104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:33 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Pics van jouw CF lijf? Ter motivering voor andere vrouwen.
Ik zou het bijna plaatsen. Bijna! Maar de ervaring leert me dat ik mezelf de komende maanden/jaren dan nog overal nog tegenkom op FOK! en met een beetje mazzel krijg ik nog een creep achter me aan die mijn adresgegevens gaat posten en mijn kat aan een deurpost spijkert. Dus ik bedank.
Maar ik heb wel wat definitie en daar werk ik hard voor.
Go hard or go home
pi_129283520
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:43 schreef Noek het volgende:
ik heb wel wat definitie
Oh, je bent dik. Dacht dat je een crossfitter was.
pi_129283588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:

Oh, je bent dik.
Nee, ik ben te lang op FOK!.
Maar lekker belangrijk wat jij denkt. Zijn er meer CF-ers op FOK!?
Go hard or go home
pi_129296556
quote:
:') Die kreeg ik niet uit de zoekresultaten. Ik pas de OP aan.
pi_129296577
Waarom kan ik de OP niet meer aanpassen??
pi_129296609
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:43 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zou het bijna plaatsen. Bijna! Maar de ervaring leert me dat ik mezelf de komende maanden/jaren dan nog overal nog tegenkom op FOK! en met een beetje mazzel krijg ik nog een creep achter me aan die mijn adresgegevens gaat posten en mijn kat aan een deurpost spijkert. Dus ik bedank.
Realistisch idd.
quote:
Maar ik heb wel wat definitie en daar werk ik hard voor.
^O^
Vrouwen met wat definitie: :9~
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:58:41 #18
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_129307395
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_130016018
Topic beetje dood? Of gewoon weinig Crossfitters?

Iemand hier die mee gaat doen aan de Lowlands Throwdown?
pi_130041311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:40 schreef Wicked-Game het volgende:
Topic beetje dood? Of gewoon weinig Crossfitters?

Iemand hier die mee gaat doen aan de Lowlands Throwdown?
Ik denk (nog) weinig Crossfitters.
Wat is Lowlands Throwdown?
pi_130047586
Vet topic! Doe het sinds een maandje of 3/4 meerdere keren in de week. Verder combineer ik het met bootcamp echter is crossfit zoveel leuker. Het tijdelement, vaak nieuwe oefeningen en iedere keer weer helemaal kapot gaan. Merk dat je snel sterker wordt en conditioneel ook snel vooruit gaat. Kan ineens een lang stuk hardlopen door crossfit :)

Ga na mijn vakantie crossfit combineren met paleo. Sport trouwens bij www.crossfitapeldoorn.nl
pi_130047637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 23:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik denk (nog) weinig Crossfitters.
Wat is Lowlands Throwdown?
Duidelijk weinig crossfitters (of vrijwilligers die zich dood sporten :P)

http://lowlandsthrowdown.nl/

Competitie in onze lage landen :) qualificaties doe je in je eigen box. Zelf ben ik nu een goede 8 maanden bezig en merk vooral dat ik op kracht en conditie erg groei. Heb ook wel goed nu door wat mijn zwakke en sterke punten zijn. Met name gymnastics is niet iets wat mij ligt, terwijl brute kracht en power elementen mij beter liggen.
pi_130047662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:25 schreef stoeltafel het volgende:
Vet topic! Doe het sinds een maandje of 3/4 meerdere keren in de week. Verder combineer ik het met bootcamp echter is crossfit zoveel leuker. Het tijdelement, vaak nieuwe oefeningen en iedere keer weer helemaal kapot gaan. Merk dat je snel sterker wordt en conditioneel ook snel vooruit gaat. Kan ineens een lang stuk hardlopen door crossfit :)

Ga na mijn vakantie crossfit combineren met paleo. Sport trouwens bij www.crossfitapeldoorn.nl
Paleo vergt wel discipline en is best een aanslag op je portemonnee als je er helemaal strikt aan gaat houden. Ik zou zelf eerst je ontbijt en avondeten op Paleo afstemmen en later pas je hele eetpatroon. Let wel op, dat zeker de eerste weken je lichaam vaag/vermoeid kan reageren op Paleo.

Ben zelf actief bij: www.crossfitnewstyle.nl
pi_130047722
Dat lijkt me een goede tussenweg. Helemaal is erg lastig. Heb jij nog een bepaald doe? Zelf heb ik straks een keuring voor de commando's en eventueel de politie.
pi_130047960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:36 schreef stoeltafel het volgende:
Dat lijkt me een goede tussenweg. Helemaal is erg lastig. Heb jij nog een bepaald doe? Zelf heb ik straks een keuring voor de commando's en eventueel de politie.
Heb geen specifiek doel, heb 3 jaar lang aan fitness gedaan maar vond het saai worden. En ben toen een keer een introductieles gaan volgen bij onze box. En dat beviel erg goed, enerzijds het groepselement (group WODS rock) anderzijds de tijden/gewichten waarin je groeit en bizar veel reps haalt.

Even afgelopen maandag erbij pakken:

Training duurt 1 uur:

1e onderdeel Warm-up of mini-wod
- 5 min Double unders
- Mobility (soms net Yoga :P)

2e onderdeel: Strenght
- Backsquat 1RM (Max weight)

Begon met een set 8 reps warm-up met alleen licht gewicht en daarna opbouwen tot je 1rep max. Ik eindigde met een 100kg backsquat, al merk ik dat ik hieraan nog moet werken. Kwam wat wiebelig over.

3e onderdeel: WOD

20min AMRAP (As Much Rounds As Possible)
- 20 reps thrusters (30kg)
- 20 pull-ups
- 20 burpees

Na 20 minuten was ik 5 rondes ver en snakte ik naar adem :D
pi_130047991
Heb je serieus 100 correcte pull ups gedaan? Ziek!

Bij mijn eerste les kon ik niet eens 1 pull up uit voeren. Ben begonnen met negatief en nu kan ik er achter elkaar. Voor de keuring moet ik er 6 uit voeren dus dat moet wel goed komen.

Hebben jullie Erwin van Beek nog gevolgd in de VS? Hij is 4e geworden bij de masters.

http://games.crossfit.com/athlete/43446
pi_130048145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:55 schreef stoeltafel het volgende:
Heb je serieus 100 correcte pull ups gedaan? Ziek!

Bij mijn eerste les kon ik niet eens 1 pull up uit voeren. Ben begonnen met negatief en nu kan ik er achter elkaar. Voor de keuring moet ik er 6 uit voeren dus dat moet wel goed komen.

Hebben jullie Erwin van Beek nog gevolgd in de VS? Hij is 4e geworden bij de masters.

http://games.crossfit.com/athlete/43446
Helaas geen 100 strict, heb wat kips er tussen (wat toegestaan werd) en uiteindelijk de laatste ronde zelfs wat jumping pullups van moeten maken, mijn armen werden pap.

Heb Erwin niet echt gevolgd, wel mijn oud trainster Carla, welke voor Zuid-Afrika was gekwalificeerd voor de Games.
pi_130050416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:49 schreef G.R.S. het volgende:
Bijna alle crossfitchicks zien er enorm goed uit. Of het enkel alleen door crossfit komt, weet ik niet. Het lijkt me wel interessant en uitdagend om het uit te proberen maarja, in Maastricht kun je het nergens doen.
Jawel, wordt in sportcentrum gegeven (3x per week) waar ik sport (CrossTraining) :)

http://www.bodyvisionmaastricht.nl/html/groepslessen.html
I spoke proper England since I was a children.
pi_130052457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:57 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Jawel, wordt in sportcentrum gegeven (3x per week) waar ik sport (CrossTraining) :)

http://www.bodyvisionmaastricht.nl/html/groepslessen.html
Als je het gewoon wilt doen om te crossfitten, dan prima... alleen is zo te zien deze box niet een officiele Crossfit Box. Betekent dus ook dat als je wedstrijden etc. wil gaan doen je dit niet via deze box mag en kan doen. Daarnaast is ook de vraag of de trainers en trainsters Crossfit certified trainers zijn.

http://map.crossfit.com/ hier kan je de officiele boxen vinden.
pi_130054062
Ah, dat wist ik niet :) Ik wist inderdaad alleen dat de lessen daar gegeven worden. Dat is tenminste iets :)
I spoke proper England since I was a children.
pi_130057434
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:06 schreef Reneuh het volgende:
Ah, dat wist ik niet :) Ik wist inderdaad alleen dat de lessen daar gegeven worden. Dat is tenminste iets :)
Daarom noemen ze het mogelijk ook net wat anders, want als officiele box mag je de naam Crossfit ook hanteren.
pi_130057745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Wicked-Game het volgende:

[..]

Daarom noemen ze het mogelijk ook net wat anders, want als officiele box mag je de naam Crossfit ook hanteren.
Vertel eens wat meer over die officiele box. En zijn die oefeningen niet focking moeilijk?
pi_130057883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:55 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over die officiele box. En zijn die oefeningen niet focking moeilijk?
Officiele boxen, zijn eigenlijk boxen die de naam Crossfit mogen dragen. Geen rocket science dus, enige wat wel anders kan zijn is dat de trainers bij de officiele boxen ook certified Crossfit Trainers zijn. Daarin zou er verschil kunnen zitten tussen officiele en niet officiele boxen.

Tja de oefeningen? Wat is moeilijk... ik beheers ook zeker niet alles. Je hoeft mij niet te vragen of ik even handstand pushups doe, dan lig ik met mijn snufferd op de grond. Maar waar doel je precies op met moeilijk?
pi_130085129
Ik Crossfit ook, ben momenteel ongeveer 3maanden bezig waarvan er ook weken bijzitten dat ik 0 keer ben gegaan wegens werk ( maar dan doe ik wel krachttraining en cardio op me werk).

Het begon met een proefles, toen 2x per week en momenteel ga ik 3x per week, nu is het streven om op te werken naar 4x per week.

Tot nu toe is Crossfit echt tof en fun! elke keer wordt je weer uitgedaagd om je grenzen te verlegen en na afloop van een WOD heb je het gevoel dat je echt iets gedaan hebt.

Voor wie het een keer wilt proberen, wees voorbereid op een goede dosis spierpijn haha :D
pi_130086182
Spierpijn is inderdaad iets wat er standaard bij gaat horen, net als blaren en eelt op je handen :P

Mijn dag gisteren:

Warm-Up:
- Burgener warm-up

Strength:
- 3 Power Cleans EMOM 15 min 60% @80Kg

Houdt in wezen in 15 minuten tijd voor powerclean set van 3, en na elke set rust.

WOD:
5 Rounds for time
10 Hang Power Snatch @30Kg
10 Bar Facing Burpees

Time-Cap: 15:00 min
Mijn tijd: 9:08
pi_130088109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:24 schreef Wicked-Game het volgende:
Spierpijn is inderdaad iets wat er standaard bij gaat horen, net als blaren en eelt op je handen :P

Mijn dag gisteren:

Warm-Up:
- Burgener warm-up

Strength:
- 3 Power Cleans EMOM 15 min 60% @80Kg

Houdt in wezen in 15 minuten tijd voor powerclean set van 3, en na elke set rust.

WOD:
5 Rounds for time
10 Hang Power Snatch @30Kg
10 Bar Facing Burpees

Time-Cap: 15:00 min
Mijn tijd: 9:08
Begin van die gele eeltplekken te krijgen :) Doei babyhanden maar het einde van een lange WOD is echt lekker. Heb het gevoel dat je door de druk iedere keer grenzen verlegd. Dit is heel wat anders dan even naar de sportschool gaan.
pi_130088174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:25 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Begin van die gele eeltplekken te krijgen :) Doei babyhanden maar het einde van een lange WOD is echt lekker. Heb het gevoel dat je door de druk iedere keer grenzen verlegd. Dit is heel wat anders dan even naar de sportschool gaan.
Thats just the beginning, geloof mij met pullups ga je je handen open halen. Zeker met die kip pullups ga je kapot. Heb een keer moeten stoppen ivm compleet open handen (geen pretje). Ook nu weer een blaar door de snatch van gisteren.

Wat ik tevens ook heb is met deadliften een blauwe plek altijd net onder mijn pink... zwaar gevoelig.

Klopt Crossfit is wel even anders dan setjes afwerken in een sportschool, het is een stuk effort leveren, grenzen verleggen maar ook een community met gelijk gestemde die het leuk vinden om dood te gaan :D
pi_130088230
Volledig mee eens, heb is zelfs leuk ipv dat saaie bootcamp. Zou alleen af en toe wat meer willen hardlopen. Daarom doe ik ook twee keer bootcamp de bij zodat ik toch wat afstanden maak.
pi_130088282
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:30 schreef stoeltafel het volgende:
Volledig mee eens, heb is zelfs leuk ipv dat saaie bootcamp. Zou alleen af en toe wat meer willen hardlopen. Daarom doe ik ook twee keer bootcamp de bij zodat ik toch wat afstanden maak.
Hangt soms van de box af, ozne box heeft als voordeel dat er een parcour gemaakt kan worden met hardloop onderdelen. Als is dat soms ook compleet wacko.

Een WOD van 3 weken terug (ja met dat warme weer)

5 Rounds for time:

400m run
50 Airsquats

Na die squats is hardlopen erg weird... :D
pi_130113192
Mijn box staat gelukkig in een park, dus wij doen ook veel buiten waaronder ook hardlopen.
Ben nu weer op me werk dus saai met gewichten heffen in de gym en een beetje hardlopen op de loopband that's it voor de aankomende 1,5week nog. ( werk 2 op 2 af )

Mijn laatste wod was :

Buy in:
40 pull-ups

500m Rennen
25m Weighted Lunges
20x Bar facing burpees
25m OH-walk
20x G-2-OH

En dan weer het rijtje van onder naar boven afwerken. ( dus je doet alles dubbel behalve de g-2-oh )

Ik deed dit met 40kg en mijn tijd was 15:21

En de dag ervoor was de WOD ;

6 rondes

8x Row
8x Upright-Row
8x M-press
8x Goodmorning
8x Split squat (r)
8x Split squat (l)
8x Squat to push-press
8x Rom Deadlift

1minuut rest na elke ronde. ( het hele rijtje is 1 ronde bij elkaar )
Ik deed deze met 30KG.

Can't wait to be home again :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ziran op 15-08-2013 22:50:16 (Spotted a typo) ]
pi_130121130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:49 schreef Ziran het volgende:
Mijn box staat gelukkig in een park, dus wij doen ook veel buiten waaronder ook hardlopen.
Ben nu weer op me werk dus saai met gewichten heffen in de gym en een beetje hardlopen op de loopband that's it voor de aankomende 1,5week nog. ( werk 2 op 2 af )

Mijn laatste wod was :

Buy in:
40 pull-ups

500m Rennen
25m Weighted Lunges
20x Bar facing burpees
25m OH-walk
20x G-2-OH

En dan weer het rijtje van onder naar boven afwerken. ( dus je doet alles dubbel behalve de g-2-oh )

Ik deed dit met 40kg en mijn tijd was 15:21

En de dag ervoor was de WOD ;

6 rondes

8x Row
8x Upright-Row
8x M-press
8x Goodmorning
8x Split squat (r)
8x Split squat (l)
8x Squat to push-press
8x Rom Deadlift

1minuut rest na elke ronde. ( het hele rijtje is 1 ronde bij elkaar )
Ik deed deze met 30KG.

Can't wait to be home again :)
Goed even je eerste WOD, een buyin van 40 Pull ups nice...

Maar wat heb je in hemelsnaam gedaan van 40Kg? Denk alleen de G2OH? Wel een heftige WOD.

De 2e is een tabata zo te zien. Wel stevige WODS krijg je voorgeschoteld, neem aan dat je dit al een tijdje doet anders is het echt niet op te brengen als starter.
pi_130122272
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:28 schreef Wicked-Game het volgende:

[..]

Thats just the beginning, geloof mij met pullups ga je je handen open halen. Zeker met die kip pullups ga je kapot. Heb een keer moeten stoppen ivm compleet open handen (geen pretje). Ook nu weer een blaar door de snatch van gisteren.

Wat ik tevens ook heb is met deadliften een blauwe plek altijd net onder mijn pink... zwaar gevoelig.

Klopt Crossfit is wel even anders dan setjes afwerken in een sportschool, het is een stuk effort leveren, grenzen verleggen maar ook een community met gelijk gestemde die het leuk vinden om dood te gaan :D
Eeh: is het gebruik van handschoenen verboden bij Crossfit?

Verder blijf ik (als leek) het er wel erg pittig vinden klinken...

En moet er wellicht nog extra informatie in de OP? Een verklarende woordenlijst of zo? Ik zie nogal wat termen die ik niet ken.
pi_130122307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:49 schreef Ziran het volgende:
Mijn box staat gelukkig in een park, dus wij doen ook veel buiten waaronder ook hardlopen.
Ben nu weer op me werk dus saai met gewichten heffen in de gym en een beetje hardlopen op de loopband that's it voor de aankomende 1,5week nog. ( werk 2 op 2 af )

Mijn laatste wod was :

Buy in:
40 pull-ups

500m Rennen
25m Weighted Lunges
20x Bar facing burpees
25m OH-walk
20x G-2-OH

En dan weer het rijtje van onder naar boven afwerken. ( dus je doet alles dubbel behalve de g-2-oh )

Ik deed dit met 40kg en mijn tijd was 15:21

En de dag ervoor was de WOD ;

6 rondes

8x Row
8x Upright-Row
8x M-press
8x Goodmorning
8x Split squat (r)
8x Split squat (l)
8x Squat to push-press
8x Rom Deadlift

1minuut rest na elke ronde. ( het hele rijtje is 1 ronde bij elkaar )
Ik deed deze met 30KG.

Can't wait to be home again :)
40 pull-ups??
pi_130122710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eeh: is het gebruik van handschoenen verboden bij Crossfit?

Verder blijf ik (als leek) het er wel erg pittig vinden klinken...

En moet er wellicht nog extra informatie in de OP? Een verklarende woordenlijst of zo? Ik zie nogal wat termen die ik niet ken.
Na wat jaren fitness te hebben gedaan ben ik overgestapt op Cross-Fit, en het eerste wat ik dacht was "WTF ben ik hier aan het doen". Ik ging de eerste les compleet kapot juist door de vele reps en hoge intensiteit en een butt conditie blijkbaar. Na paar maanden word het beter en beter qua conditie en kracht bij vele reps.

Heel veel fitness gasten die veel pompen gaan dood bij Crossfit of staan verbaasd waarom zij een Kettlebell van 24Kg plots niet meer met veel reps kunnen houden en die Crossfit jokers wel.

Het is zeker pittig, en eigenlijk ga je altijd wel kapot. Enige verschil wat ik heel erg merk aan mijn lichaam is dat het opgepompte weg gaat en ik atletischer begin te worden. Crossfit is natuurlijk ook veel extension oefeningen en ook gymnastics dus heel gek is dat natuurlijk niet.

Wel vind ik Crossfit qua sport heel erg blessure gevoelig. Heb zelf een 4 weken met een pijnlijke arm gelopen vanwege push presses.

Misschien is voor een WOD het toverwoord ook wel scalen. Want 50 reps continu achter elkaar lukt niet iedereen. Doe dan 25 om 25 of 10, 10, 10, 10, 10 met paar sec. rust er tussen.

Qua termen zijn het vaak afkortingen. WODs hebben vaak meiden namen, en zal die even nog voor je opzoeken.
pi_130123208
The "bitches" of Crossfit

http://library.crossfit.com/free/pdf/27_04_new_girls.pdf

Enjoy!! :D

Onderstaande foto geeft precies aan hoe ik mij soms voel :D

pi_130127826
Gisteren zo kapot gegaan op een partner WOD. Vorige week 31 Heroes gedaan, was ook een partner WOD en die vond ik al heftig tot gisteravond.
Vandaag moet ik gewoon lessen geven in de sportschool en ik loop als een cowboy. :')

Nu gaat crossfit uit van 3 dgn op, 1 dag rust. Dat vind ik wel heftig wb herstel. Ik red het ook niet met mijn werk/sport. Ik kan max. 3 keer per week. Hoe doen jullie dat? Hoe vaak trainen jullie in de week?
Go hard or go home
pi_130129213
En oh ja, ik had behoorlijke last van mijn schouder. Veroorzaakt door dips en gewoon doorgegaan met OHP, dankzij CF ben ik er mooi af door de mobiliteitsoefeningen en stretches die we voor elke training doen. De eerste keren jankte het door de schouder heen en nu is het over en heb nu al flink aan flexibiliteit gewonnen. Alleen de lateral raise veroorzaakt nog wat pijn.
Go hard or go home
pi_130138545
quote:
Goed even je eerste WOD, een buyin van 40 Pull ups nice...

Maar wat heb je in hemelsnaam gedaan van 40Kg? Denk alleen de G2OH? Wel een heftige WOD.

De 2e is een tabata zo te zien. Wel stevige WODS krijg je voorgeschoteld, neem aan dat je dit al een tijdje doet anders is het echt niet op te brengen als starter.
Nee niet alleen de G2OH, ook de weighted lunges en OH-walk.
Zoals ik al zei staat mijn box in een park dus kunnen we makkelijk buiten een parcour uitstippelen.
Dus het was een rechte lijn met elke 25meter een pionnetje zodat je wist dat je bijvoorbeeld de 25m weighted lunges had gedaan dan begon je daar met de volgende oefening.

Ik doe dit pas een maandje of 3 waarvan ongeveer de helft niet kan omdat ik op zee zat voor me werk.
Ik heb wel altijd conditie getraind dus heb heb een goede uithoudingsvermogen, mijn gebrek zit hem alleen nog in de kracht, maar dat gaat steeds beter.

quote:
40 pull-ups??
Ja 40 pull-ups moest je eerst doen voordat je met de rest mocht beginnen.

Elke keer als ik in de box verschijn en ik de WOD zie denk ik ook bij mezelf dat kan toch nooit. Maar dan fix je het toch en voel je je echt super!
pi_130211474
Zojuist een bericht gehad van me vrouwtje dat ze deze voor me heeft besteld :) hoe lief!


Reebok Nano 3.0


Ben benieuwd hoe ze zitten en hoe het is om er mee te trainen. ( nog een weekje wachten :( )

Gebruiken jullie ook speciale gear voor het CrossFitten? en zo ja waar kopen jullie dit?

Dit is voor mij het eerste speciaal op crossfit gerichte artikel dat ik krijg... oh! hoor zojuist dat ze ook een shirt erbij heeft besteld ! Dus 2 artikelen straks :D
pi_130227291
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Ziran het volgende:
Zojuist een bericht gehad van me vrouwtje dat ze deze voor me heeft besteld :) hoe lief!


Reebok Nano 3.0


Ben benieuwd hoe ze zitten en hoe het is om er mee te trainen. ( nog een weekje wachten :( )

Gebruiken jullie ook speciale gear voor het CrossFitten? en zo ja waar kopen jullie dit?

Dit is voor mij het eerste speciaal op crossfit gerichte artikel dat ik krijg... oh! hoor zojuist dat ze ook een shirt erbij heeft besteld ! Dus 2 artikelen straks :D
Zelf Crossfit Nano 2.0 schoenen en heb compressiesokken. Wil nog wel een sportshirt aanschaffen. Wat betreft de schoenen vind ik het beter dan mijn Nike Air Max waar ik eerst op stond. Door een te grote hak niet handig bij ligt oefeningen. Nu met een vlakke zool bij de nano een veel beter stand.
pi_130246134
Cool! Ik las wel dat de 3.0 een hele verbetering is tegenover de 2.0 en aangezien jij al dik tevreden bent met de 2.0 moet het wel goed komen bij mij:D

Naar compressiekousen ben ik wel nieuwsgierig.. merk je enig voordeel of is het gewoon iets om er hip uit te zien? En hoe zit het met warmte? Zweet je je niet kapot bij je benen door die sokken?
pi_130264035
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:10 schreef Ziran het volgende:
Cool! Ik las wel dat de 3.0 een hele verbetering is tegenover de 2.0 en aangezien jij al dik tevreden bent met de 2.0 moet het wel goed komen bij mij:D

Naar compressiekousen ben ik wel nieuwsgierig.. merk je enig voordeel of is het gewoon iets om er hip uit te zien? En hoe zit het met warmte? Zweet je je niet kapot bij je benen door die sokken?
gebruik de sokken voor deadliften, dat komt nog wel eens tegen je schenen aan. Verder blijkt het ook qua stabiliteit te werken voor je benen. Ik moet zeggen dat die Reebok sokken prima zitten. En qua zweten geen probleem.

Even terug naar de schoenen, de 2.0 is prima al heb ik een set terug gestuurd ivm loslaten zool na 2 maanden. Reebok loste dit wel netjes en kosteloos op.

Gisteren was tevens mijn Crossfit Monday training

Warm-Up:
- Double unders (10min)
- Shoulder Mobility

Strength:
- 5 sets van 3 herhalingen weighted pull-ups

WOD:
Time-Cap: 20 Min
Rounds: 5

20 Wallbals (10Kg)
15 Burpees
10 Boxjumps (24 Inch box)
200m run

Mijn tijd: 18:05

[ Bericht 100% gewijzigd door Wicked-Game op 20-08-2013 08:29:19 ]
pi_130264695
quote:
gebruik de sokken voor deadliften, dat komt nog wel eens tegen je schenen aan. Verder blijkt het ook qua stabiliteit te werken voor je benen. Ik moet zeggen dat die Reebok sokken prima zitten. En qua zweten geen probleem.
Dat klinkt nice! Misschien dat ik het bij de volgende bestelling erbij ga doen dan om het uit te proberen.

Leuke WOD had je, doen jullie de burpees met een push-up erin? want hier zijn de meningen nog wel is verschillend erover, maar in mijn ogen is een burpee zonder push-up geen volledige burpee.

Er lijkt niet echt veel animo voor Crossfit te zijn hier op het forum? terwijl het bij ons in de box steeds drukker wordt en ik nu elke keer rap moet zijn met plaatsjes te reserveren op de tijden die voor mij beste uitkomen.
pi_130264963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:14 schreef Ziran het volgende:

[..]

Dat klinkt nice! Misschien dat ik het bij de volgende bestelling erbij ga doen dan om het uit te proberen.

Leuke WOD had je, doen jullie de burpees met een push-up erin? want hier zijn de meningen nog wel is verschillend erover, maar in mijn ogen is een burpee zonder push-up geen volledige burpee.

Er lijkt niet echt veel animo voor Crossfit te zijn hier op het forum? terwijl het bij ons in de box steeds drukker wordt en ik nu elke keer rap moet zijn met plaatsjes te reserveren op de tijden die voor mij beste uitkomen.
Ach de sokken zijn niet duur dus het proberen waard.

Burpees is inclusief een pushup, ik zou niet weten hoe je anders een burpee zou moeten doen.

Crossfit is afgezien van de boxen natuurlijk nog redelijk nieuw. Dat het op het forum nog niet leeft kan ik mij voorstellen, al zijn er waarschijnlijk genoeg fitness/bodybuilders die Crossfit kennen. Wat betreft de animo herken ik het wel. Ook onze box word drukker, maar nog niet te druk. Wij hebben misschien ook wel geluk dat we per les ongeveer een 15 man kwijt kunnen en met les schema's van ma,di,woe,do,vrij en zondag genoeg keus.

Ma, Woe, Do zijn er 3 lessen in de avonden.
Di zowel avonden als sochtends 1 les
Vrij 1 les van 18:30 tot 19:30 en daarna 19:30 tot 21:00 open gym.
Zo is ook 1 les sochtends en daarna idem Open Gym.
pi_130351573
Zo was weer Crossfit avond! :D

Warm-up:
- Mobility

Strength:
- 6 sets van 2 herhalingen op 90% van je 1RM

WOD:

WOD1: 8 min AMRAP
- 10 Handrelease Push-ups
- 10 T2B of K2E (Toes to bar, knees to elbow)

3min rest
WOD2: 8 min AMRAP
- 15 KB Swings 24Kg
- 30 Jumping Airsquats

Results:
WOD1: 6 rounds
WOD2: 3 rounds, 15KB Swings en 15 jumping airsquats
pi_130375530
De lestijden bij onze box zijn ;

Maandag : 0900, 1000, 1100, 1900, 2015
Woensdag : 0900, 1000, 1900, 2015
donderdag: 2015 ( dit is krachttraining avond )
Vrijdag : 0900, 1000, 1100, 1900, 2015
Zaterdag : 0900, 1000

Bij ons doen ze 8mensen max per les, en het begint steeds voller te raken. Dus als zo door gaat zullen ze wel nog wat lessen erbij doen ( de 0900 uur lessen zijn er ook nog niet zo lang. )

In het algemeen is Crossfit wel echt in een opmars in Nederland, en ik verwacht dan ook dat er veel mensen erop zullen inspringen qua kleding, want op het moment verkoopt alleen Reebok Crossfit kleren en die zijn in No time leeg verkocht. ( Heb ook gemailed met Reebok en ze weten nog niet wanneer ze weer nieuwe shipment krijgen )

Apart dat je 2 WOD's in 1 les hebt. Wel goed gewerkt!

Maandag lekker met de helikopter naar huis en dan woensdag weer eerste les! yeeehaww~
pi_130377977
Ik kijk vooralsnog even de kat uit de boom. Wel apart dat in Eindhoven geen crossfit gegeven wordt.
pi_130474044
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:10 schreef CarbonC het volgende:
Ik kijk vooralsnog even de kat uit de boom. Wel apart dat in Eindhoven geen crossfit gegeven wordt.
Gewoon eens kijken of er ergens een proefles is. En qua box op locaties blijft het lastig, zo groot is Crossfit "nog" niet.
pi_130509986
Gisteren was ik weer aan de beurt. Had zondag nog een training gedaan in de fitness zaal met o.a. backsquats, lunges, overheadsquat en deadlifts en nog wat borst en tricep oefeningen. Nou dat heb ik geweten gisteren... (NOTE TO MYSELF! Train niet te zwaar een dag van te voren want je gaat dood op Crossfit Day :P)

Goed, de training van gisterenavond was Insane!

Warm-Up:

- Double unders
- Hip Mobility
- Shoulder Mobility

Strenght:

6 x 3 reps deadlifts van 90% mar 1RM (Mijn max 1RM ligt op 150kg, dus mocht 6x3 reps doen met 135kg)

WOD:
Time-Cap: Insane 15 minutes

200m run
20 Wall-balls (10kg)
200m run
20 Pull-ups
4 Rounds

En ik ben niet binnen de tijd gebleven :( 3 rondes volbracht en 4e was ik bezig met de wall-balls... wat een fucked up WOD.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:11:12 #60
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_130510658
Ik hoop dat er binnenkort een box komt in mijn omgeving. Er is een tijdje geleden wel sprake van geweest, maar al een hele tijd niks meer van gehoord, dus ben benieuwd of dat nog door gaat.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_130828432
Goed ik hou het topic wel even levend! :D

Pfff het was voor mij de week met de benchmarks!

Maandag Crossfit Total

Backsquat: 90Kg
Shoulderpress: 50Kg
Deadlift: 150Kg

Vandaag was het:

WU:
Mobility

Strength:
5x 65% max 1 rep Deadlift
5x 75% max 1 rep Deadlift
5x 85% max 1 rep Deadlift

5x 65% max 1 rep pushpress/jerk
5x 75% max 1 rep pushpress/jerk
5x 85% max 1 rep pushpress/jerk

WOD benchmark: Grace!

30x Clean & Jerk met 50Kg

Timecap: 10min
Gehaald in: 4:20
pi_130900957
Ik doe even een check in hier!

Ik zie allemaal mooie WOD's ! Ik zeg doorgaan!
pi_130900984
Weten jullie trouwens de kosten voor een abbo bij een 'box'
pi_130902372
Ik betaal 50 euro per maand. Kaching!
Go hard or go home
pi_130908460
Oke, dat is toch wel flink. Ik betaal nu (studententarief) 20 eu per maand.
Hiervoor kan ik in de 'gewone' sportschool van een mat van circa 15 m2 gebruik maken. Verder hebben ze 2 bars voor pull ups, maar wegens het lage plafond geen ruimte voor muscle ups.

Is een box echt een toevoeging en heb je dan altijd begeleiding? Ik merk aan mijzelf dat ik altijd de WOD volg zoals ze staan beschreven
pi_130909609
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:06 schreef Martinous het volgende:
Oke, dat is toch wel flink. Ik betaal nu (studententarief) 20 eu per maand.
Hiervoor kan ik in de 'gewone' sportschool van een mat van circa 15 m2 gebruik maken. Verder hebben ze 2 bars voor pull ups, maar wegens het lage plafond geen ruimte voor muscle ups.

Is een box echt een toevoeging en heb je dan altijd begeleiding? Ik merk aan mijzelf dat ik altijd de WOD volg zoals ze staan beschreven
Voor mij wel. Ik werk in een sportschool en dit geeft mij net de extra prikkel die ik nodig heb. In een sportschool doe ik het dus zelf en gratis. Hier wordt er echt op techniek geramd en je weet nooit wat er gaat komen en dat uit je comfort zone stappen stimuleert mij onwijs.
Mijn intentie is om over enige tijd mijn eigen box te hebben dus ik train nog ff door, ik mag zo weer! *O*

Daarbij vind ik het community verhaal ook wel tof hoor. Keihard werken, elkaar motiveren en dan eindigen met een tacky high five. /wijf
Go hard or go home
pi_130918366
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:07 schreef Martinous het volgende:
Weten jullie trouwens de kosten voor een abbo bij een 'box'
Ben 37,50 p/maand kwijt in combo met mijn fitness abbo. Dus mag onbeperkt fitnessen en groepslessen doen. Alleen voor Crossfit betaal ik 10,- euro p/mnd extra voor 2 lessen en vrij gebruik van box bij opengyms. Je kan ook naar 15,- voor 3 lessen of 20 euro voor onbeperkt.
pi_130918447
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 02:06 schreef Martinous het volgende:
Oke, dat is toch wel flink. Ik betaal nu (studententarief) 20 eu per maand.
Hiervoor kan ik in de 'gewone' sportschool van een mat van circa 15 m2 gebruik maken. Verder hebben ze 2 bars voor pull ups, maar wegens het lage plafond geen ruimte voor muscle ups.

Is een box echt een toevoeging en heb je dan altijd begeleiding? Ik merk aan mijzelf dat ik altijd de WOD volg zoals ze staan beschreven
Crossfit trainers letten heel erg op techniek en spijkeren je echt heel veel bij. Ik dacht ook altijd dat ik goed bezig was, nou in sommige gevallen dus niet. Dus ik vind het persoonlijk een aanrader. En tja wat Noek al zegt, het community idee is gaaf!
pi_130947255
Heeft iemand ervaring met de box in nieuw-vennep?
pi_130993834
Alweer tijdje niks van me laten horen, twee weken thuis zijn druk geweest en gewoon niet aan dit topic gedacht :$

De nano 3.0 schoenen bevallen me echt goed! zoveel beter dan op hardloopschoenen. Compressie shirt geeft me op 1 of andere manier ook een beter gevoel bij de spieren en dit gevoel heb ik ook bij de compressie kousen ( deze heb ik van de week ook nog besteld :) )

Er zijn weer een paar taaie WOD's voorbij gekomen bij ons maar we hebben het allemaal weer overleefd, ik merk bij mezelf echt vooruitgang ( voorbeeld : optrekken gaat volgens mijn instructeur te makkelijk dus ik moet nu een gewicht aan me hangen. )
Je word dus eigenlijk non stop geprikkelt om jezelf te blijven verbeteren wat mij erg aanspreekt.

Tof om te lezen dat jullie het ook nog allemaal goed volhouden!

Ik betaal trouwens 25euro voor onbeperkt per maand, normaal is dit 50euro maar omdat ik 2weken in de maand weg ben voor werk mag ik voor de helft, echt super aardig van de eigenaren.
pi_131014536
Mijn maandagavond, ik ga dood aan crossfit dag! :P

WU
- Double Unders
- Shoulder Mobility

Strength

Shoulder Press
x5 @ 65% van max 1RM
x5 @ 75% van max 1RM
x5 @ 85% van max 1RM

WOD

4 Time (Timecap 15 min -O- )

25 Hang Power Cleans 62,5 / 40
50 Wall Balls (10Kg)
75 Burpees
50 KB Swings 24/16
25 OHS 62,5 / 40

Even kanttekening heb hem niet volgens de gewichten gedaan zoals beschreven, dat is ook nuts tenzij je een die hard lifter bent. Hangpowerclean nu met 40Kg, Wallballs zoals voorgeschreven, KB Swings zoals voorgeschreven 24Kg en de OHS ook met de 40Kg.

Eindtijd: 13:48

Ik vermoed dat ik de hangpowerclean iets zwaarder had gekund, maar trainer vond het geen goed idee ivm de vele reps |:( maar goed 75 burpees halverwege de WOD is een complete fuckup voor je armen. Stond met de OHS ook flink te shaken.
pi_131047919
Wow Wicked dat is een pittige WOD. Je bent ook flinke progressie aan het maken zie ik, top!
Ik moet nu weer 2weekjes saai in de gym hier aan boord een beetje KT doen en cardio ( beperkte mogelijkheden ) :(

Merken jullie trouwens veranderingen qua spiergroei en dergelijke?
Bij mezelf merk ik dat ik conditie en uithoudingsvermogen echt ziek is. En spiergroei begin ik wel overal langzaam een beetje te zien. Dit gaat natuurlijk niet extreem snel dat is met geen enkele sport zo :P Maar vind wel echt leuk dat je progressie niet alleen aan het aantal reps/gewichten of tijd ziet maar ook aan je body. Benieuwd hoe het over een jaar is :D
pi_131048184
Had zaterdag deze, deed hem met de tweeën.

Totaal 25 min

150 wall ball 7 kilo

Zoveel rondes na de wall ball

5 pull up
10 push up
10 air squat

Pull nog met ringen gedaan.
Totaal 9 rondes. 2 dagen zieke spierpijn. Was 3 weken niet geweest.

Net pull up met of zonder gewicht
3-3-2-2-1-1

For time 3 rondes
400m
10 dead lift
15 burpees

12 min

Verder voor het eerst touw geklommwn, ging best prima.
pi_131048210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:07 schreef Martinous het volgende:
Weten jullie trouwens de kosten voor een abbo bij een 'box'
K betaal 55e in Apeldoorn
pi_131048318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:07 schreef Ziran het volgende:
Wow Wicked dat is een pittige WOD. Je bent ook flinke progressie aan het maken zie ik, top!
Ik moet nu weer 2weekjes saai in de gym hier aan boord een beetje KT doen en cardio ( beperkte mogelijkheden ) :(

Merken jullie trouwens veranderingen qua spiergroei en dergelijke?
Bij mezelf merk ik dat ik conditie en uithoudingsvermogen echt ziek is. En spiergroei begin ik wel overal langzaam een beetje te zien. Dit gaat natuurlijk niet extreem snel dat is met geen enkele sport zo :P Maar vind wel echt leuk dat je progressie niet alleen aan het aantal reps/gewichten of tijd ziet maar ook aan je body. Benieuwd hoe het over een jaar is :D
Gaat zeker snel. Kon 3/4 geleden niet 1 pull up en zit km rond de 6/7/8 dus ga lekker vooruit. Verder gaat de tijd snel, je motiveert elkaar max dus prima sport ipv het saaie fitness.
Ga is kijken naar jou schoenen. Bij loopt er ook bijna iedereen op. Heb goeie hardloop schoenen maar mis soms wat grip.
pi_131056603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:59 schreef Wicked-Game het volgende:
Mijn maandagavond, ik ga dood aan crossfit dag! :P

WU
- Double Unders
- Shoulder Mobility

Strength

Shoulder Press
x5 @ 65% van max 1RM
x5 @ 75% van max 1RM
x5 @ 85% van max 1RM

WOD

4 Time (Timecap 15 min -O- )

25 Hang Power Cleans 62,5 / 40
50 Wall Balls (10Kg)
75 Burpees
50 KB Swings 24/16
25 OHS 62,5 / 40

Even kanttekening heb hem niet volgens de gewichten gedaan zoals beschreven, dat is ook nuts tenzij je een die hard lifter bent. Hangpowerclean nu met 40Kg, Wallballs zoals voorgeschreven, KB Swings zoals voorgeschreven 24Kg en de OHS ook met de 40Kg.

Eindtijd: 13:48

Ik vermoed dat ik de hangpowerclean iets zwaarder had gekund, maar trainer vond het geen goed idee ivm de vele reps |:( maar goed 75 burpees halverwege de WOD is een complete fuckup voor je armen. Stond met de OHS ook flink te shaken.
Nice bro
pi_131114170
Vandaag de volgende workout gedaan:

66 Deadlifts, 55 kg
66 Box jump, 24 inch box
66 Kettlebell swings, 20 kg
66 Knees to elbows
66 Sit-ups
66 Pull-ups
66 Thrusters, 30 kg
66 Wall ball shots, 10 kg ball
66 Burpees
66 Double-unders

Dit was echt een beeste wod, na 10 minuten bezweet, na 40 minuten 2 liter vocht kwijt.
Tijd: 50:40
pi_131199529
Ik ben ook 1,5 maand geleden begonnen met CF. Ik vind het echt onwijs tof om te doen! Heb geen fitness/krachttraining achtergrond maar vind CF de ideale manier om iets aan kracht/lenigheid te doen. Ik betaal 50 E per maand en mag dan onbeperkt trainen.
Lig nu na te "genieten" van de spierpijn van gisteren!

WOD
6 Rondes
Frontsquat 60/40 kg
400 m run
Timecap 40 minuten

Mijn tijd : 31:28 ( gewicht 27,5 kg Frontsquat)

Iemand tips om spierpijn tegen te gaan/verminderen?
pi_131274459
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:56 schreef Tazzy24 het volgende:

Iemand tips om spierpijn tegen te gaan/verminderen?
Dosis spierpijn hoort nou eenmaal bij CrossFit, vooral als je net begint :D
Het enige wat ik aan kan raden is goede voeding eten na je training.
Ik zelf doe een eiwit shake binnen de eerste 10minuten en binnen 1uur een goede maaltijd.
Tevens zou je ook een foam roller kunnen kopen om voor en na je training te gebruiken, deze is ook perfect om op je rustdag te gebruiken voor als soort van actieve rust.
pi_131286346
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:56 schreef Tazzy24 het volgende:
Ik ben ook 1,5 maand geleden begonnen met CF. Ik vind het echt onwijs tof om te doen! Heb geen fitness/krachttraining achtergrond maar vind CF de ideale manier om iets aan kracht/lenigheid te doen. Ik betaal 50 E per maand en mag dan onbeperkt trainen.
Lig nu na te "genieten" van de spierpijn van gisteren!

WOD
6 Rondes
Frontsquat 60/40 kg
400 m run
Timecap 40 minuten

Mijn tijd : 31:28 ( gewicht 27,5 kg Frontsquat)

Iemand tips om spierpijn tegen te gaan/verminderen?
Na een WOD rustig uitfietsen. Daarna een eiwitshake en eventueel je spieren masseren/rollen. Maar zeker als beginneling hoort spierpijn er nu eenmaal bij.
pi_131296559
Na vorige week de filty fifty nu eens een wat rustigere WOD, en tevens benchmark:

50-40-30-20-10

Double-Unders
Abmat Sit-ups

Tijd: 9:36

Double Unders liepen niet helemaal super dus wat tijd op verloren. Maar wel heerlijk rustige wod. De filty fifty van vorige week was een bad ass!

Voor de mensen die niet bekend zijn met de filty fifty:

50 Box jump, 24 inch box
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 1 pood
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 45 pounds
50 Back extensions
50 Wall ball shots, 20 pound ball
50 Burpees
50 Double unders

Time: 51:45

En met een gevoel alsof ik zwaar moest kotsen :D
pi_131306010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:56 schreef Wicked-Game het volgende:

50 Box jump, 24 inch box
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 1 pood
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 45 pounds
50 Back extensions
50 Wall ball shots, 20 pound ball
50 Burpees
50 Double unders

Time: 51:45

En met een gevoel alsof ik zwaar moest kotsen :D
Zo een 50/50 lijkt me ook wel een leuke uitdaging! ga het is een keer voorstellen aan de instructeur :D

Double Unders is nog steeds mijn nightmare.. ik kan er 1 en soms 2 achter elkaar maar thats it -_- Volgens mij wil ik te snel... meer oefenen i guess. Jij nog tips voor de DU?
pi_131318918
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:28 schreef Ziran het volgende:

[..]

Zo een 50/50 lijkt me ook wel een leuke uitdaging! ga het is een keer voorstellen aan de instructeur :D

Double Unders is nog steeds mijn nightmare.. ik kan er 1 en soms 2 achter elkaar maar thats it -_- Volgens mij wil ik te snel... meer oefenen i guess. Jij nog tips voor de DU?
Hoeveel singles kan je nu achter elkaar? Als je dat al niet onder controle hebt zou ik mij eerst daar op focussen. Daarnaast heb ik een eigen speedrope aangeschaft omdat je anders altijd loopt te kutten met de lengte van de touwen.

Als je singles goed kan dan is het zaak zo hoog mogelijk te springen zodat je easy het touw eronder door krijgt. En timing... en dat is lastig i know. Ik ben ook nog geen held met DU. Heb er nu meestal 10 achter elkaar...
pi_131339983
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:21 schreef Wicked-Game het volgende:

[..]

Hoeveel singles kan je nu achter elkaar? Als je dat al niet onder controle hebt zou ik mij eerst daar op focussen.
100 singles zonder fok up lukt me wel, soms maak ik wel een foutje ervoor maar dan ben ik gewoon al te kapot haha. Eigen speedrope zit ik ook nog over na te denken btw.

Rustig en hoog springen en dan snel met handen ronddraaien is makkelijker gezegd dan gedaan haha, soort van mind fuck.
pi_131363354
Dat spierpijn er bij hoort heb ik inderdaad gemerkt. Foamroller ligt in de box, toch maar eens proberen. Qua actief herstel doe ik meestal de volgende dag een herstelloopje. Hopelijk went m'n lichaam snel aan CF..er is nog een hoop te doen! *)
pi_131379949
Zo afgelopen woensdag een memorial WOD gedaan.

https://hotshots19.crossfit.com/

6 Rounds for time:
30 Airsquats
19 Powercleans 62,5Kg (deed hem met 50Kg)
7 Strict Pull Ups
400m run

Time: 26:48

En gesloopt :D Zo en nu tijd voor vakantie ;)
pi_134020275
Trainen jullie in een globo of ergens bij een box.

Zelf veelal thuis alleen in de wintermaanden in een globo gym waar CF toch wel rare gezichten trekt.
pi_134418429
Zijn er mensen in Tilburg/omgeving die aan crossfit doen? Zo ja, waar trainen jullie dan?
pi_135906823
Jullie nog een beetje aan het sporten? Ga lekker in het nieuwe jaar. Vraagje, ben opzoek naar lange sokken voor crossfit. Iemand tips? Zag ze even niet op reebok.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 21:36:35 #90
421012 danaildd
Fitness Instructor
pi_135941012
I am doing a cross fit training for years now. Except from proteins i will recommned some fat burner unless you can get ABC acai berry from some website. That is detoxicating you ang burns even more energy rezulting more effecient training - crossfit.
I amw orking ina gym helping people find their own beloved training.
pi_137528560
Wordt er nog een beetje getraind? Deze week 5 keer getraind, begin echt lekker fit te worden. Oefeningen gaan beter, kicke sport :)
  maandag 21 april 2014 @ 08:50:10 #93
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_139101920
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_139185745
Zojuist deze schoonheden besteld:



Ik hoop dat ze passen, het waren de laatste :9

Ik ga binnenkort ook maar is het touw van rogue bestellen; de sr-1
Mijn double-unders gaan perfect, 100 gaat prima
Werk nu aan mijn triple-unders, waarvan ik nu top 20 achter elkaar kan :9

Letten jullie trouwens op je voedsel inname?? Paleo ofzoiets?
Ik eet nu eigenlijk veel kipfilet, vis, kwark en dergelijke en vul het aan met eiwitten.
pi_139185846
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 22:22 schreef stoeltafel het volgende:
Wordt er nog een beetje getraind? Deze week 5 keer getraind, begin echt lekker fit te worden. Oefeningen gaan beter, kicke sport :)
Ik probeer 3/4 keer per week crossfit te doen( moet ook nog waterpolo en wielrennen ;) )

Maar merk wel dat er zoveel te oefenen is (rug is zwak punt, dus moet eigenlijk veel deadlifts doen om clean, clean&jerk, snatch en dergelijke te kunnen doen)
Ik vind het wel steeds leuker worden en heb ook een teammaatje aangestoken met het crossfitvirus! Dus ik heb nu een trainingsmaatje, werkt een stuk lekkerder. Het competitie-element zorgt er ook voor dat je nog een tandje harder kan!
pi_139186076
Gisteravond in een veel te hete sportschool "Angie" mogen doen.

100 pull ups (8x10, 4x5, kipping)
100 push ups( 10x10)
100 sit ups (4 x 25)
100 squads (2x50)

in 15:12.

Niet erg tevreden, het kan denk ik een stuk sneller.
Ik verzuurde al redelijk snel bij de pull ups, dus moest opbreken naar 5x.
Daarna bij de push ups volgelopen armen, dat kost een hoop tijd!

Over een maandje weer proberen!
pi_139205120
Heel netjes toch, vooral ziek dat je 100 pulls ups kan. Gisteren ook lekkere training gehad

15mins for find a 1 rep max Back Squat

Nieuw PR, 95KG, had nog kracht over maar de tijd was op :(

For time
15-12-9
Clusters 25kg
burpees

8:00. had nog beetje last van mijn onderrug vandaar het lage gewicht.
Doe het volgende maand een jaar en het blijft leuk en ga met de week vooruit.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:13 schreef Martinous het volgende:
Zojuist deze schoonheden besteld:

[ afbeelding ]

Ik hoop dat ze passen, het waren de laatste :9

Ik ga binnenkort ook maar is het touw van rogue bestellen; de sr-1
Mijn double-unders gaan perfect, 100 gaat prima
Werk nu aan mijn triple-unders, waarvan ik nu top 20 achter elkaar kan :9

Letten jullie trouwens op je voedsel inname?? Paleo ofzoiets?
Ik eet nu eigenlijk veel kipfilet, vis, kwark en dergelijke en vul het aan met eiwitten.
Ziek! Heb je nog tips voor de DU? Singles gaan prima en kan er wel wat achter elkaar maar mis beetje de souplesse, super vet. Qua voeding eet ik doordeweeks 80% paleo, sinds een tijdje maar heel serieus is het niet. Let gewoon op de voeding alleen de weekenden gaan altijd vis door hier bier. In de ochtend eet ik altijd magere kwark met bosvruchten zoals bessen, frambozen, enz. Dit is geen paleo maar ga dit niet vervangen. Wil na de vakantie van volgende week doordeweeks wat strenger zijn. Merk dat je er even op let je heel snel droog kan worden.
pi_139211435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:37 schreef stoeltafel het volgende:
Heel netjes toch, vooral ziek dat je 100 pulls ups kan. Gisteren ook lekkere training gehad

15mins for find a 1 rep max Back Squat

Nieuw PR, 95KG, had nog kracht over maar de tijd was op :(

For time
15-12-9
Clusters 25kg
burpees

8:00. had nog beetje last van mijn onderrug vandaar het lage gewicht.
Doe het volgende maand een jaar en het blijft leuk en ga met de week vooruit.

[..]

Ziek! Heb je nog tips voor de DU? Singles gaan prima en kan er wel wat achter elkaar maar mis beetje de souplesse, super vet. Qua voeding eet ik doordeweeks 80% paleo, sinds een tijdje maar heel serieus is het niet. Let gewoon op de voeding alleen de weekenden gaan altijd vis door hier bier. In de ochtend eet ik altijd magere kwark met bosvruchten zoals bessen, frambozen, enz. Dit is geen paleo maar ga dit niet vervangen. Wil na de vakantie van volgende week doordeweeks wat strenger zijn. Merk dat je er even op let je heel snel droog kan worden.
Tips voor DU:

- Heel veel oefenen (logisch)
- probeer eerst: 1 single under, 1 double under, 1 single under 1 double under. Dus: 1-2-1-2-1-2
Dan leer je snel hoe je je touw moet accelereren. Verder is een speed rope erg belangrijk, dan hou je het langer vol ( ik heb mijn eerste 4 touwen op ebay gekocht: zoek op : cable jump rope/ cable speed rope. Voor 10 euro heb je en touw!)

Stel een doel: Probeer 2/3 DU achter elkaar en dan weer 2/3 SU. Succes!
pi_139211444
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:37 schreef stoeltafel het volgende:
Nieuw PR, 95KG, had nog kracht over maar de tijd was op
Prima! Hoeveel doe je op je front squat?
pi_139211690
Nog geen 1RM geprobeerd maar train meestal met 70kg dus zit redelijk in de buurt. 100kg moet lukken voor de backsquat. Vanavond ga ik jou tips in praktijk brengen. Heb al wel een goed touw, rx rope uit de VS, speciaal voor crossfit. Gisteren het dunnere touw erom gedaan zodat het draaien gaat, ben benieuwd.
pi_139242181
Iemand tips waar je een goede (crossfit)broek kan kopen?( dus eentje waarin je fijn kan squatten)

Ik kijk nu rogueeurope.eu, maar daar zijn de broeken steeds uitverkocht in mijn maat.
pi_139309894
Aaa ik heb mijn nieuwe nano 3.0 getest. Daar word ik heel blij van!

Ik had eerst asics hardloopschoenen. Dat ging prima, maar die nano's zijn geweldig.

- Veel meer stabiliteit tijdens dead lifts, cleans etc
- Lichtere schoen
- Meer grip met touwklimmen

En ze staan awesome.

:9
pi_141635996
Doet iemand nog crossfit? Misschien mee aan de games?

Ervaring met crossfit in amsterdam? Ben benieuwd hoe het daar gaat!
pi_141640518
Jip, 4 a 5 keer in de week. Deze week PR op de backsquat, 100kg.
Maandag krijg ik mijn nano speed en lift schoenen.
pi_141664410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:40 schreef stoeltafel het volgende:
Jip, 4 a 5 keer in de week. Deze week PR op de backsquat, 100kg.
Maandag krijg ik mijn nano speed en lift schoenen.
Hey dat is goed! Ik doe eigenlijk nooit back squat, die gebruik ik te weinig. Doe voornamelijk front squat(pr 120kg)
Verder afgelopen week 160 kg deadlift 1 rep max!

Ben benieuwd hoe je schoenen bevallen! Laat je weten hoe je het vindt?
pi_141698162
Nog een crossfitter die zich meldt-

Nano 4.0 besteld. Hopelijk next week binnen..

Kan al niet zonder CF meer
Patience is a virtue
pi_141714568
Leuk om te horen! Krijg deze twee schoenen vandaag. Vind vooral de lifters zo lelijk maar deze waren ¤ 50 goedkoper dus makkelijke keus dan.



pi_141720199
Vanochtend de onderstaande gedaan:

WEDNESDAY 140625

Body-weight back-squat ladder
Rest 5 minutes
3/4 body-weight push-press ladder
Rest 5 minutes
1 1/2 body-weight deadlift ladder

For the ladder pattern, perform one rep the first minute, two reps the second minute, three reps the third minute, continuing as long as you are able. Use as many sets each minute as needed.

Heb front squat gedaan ipv back squat: 80 kg 10 ronden
Push-press: 60 kg: 7 ronden + 5 reps
Deadlift: 120 kg: 7 ronden + 3 reps

Dit doe ik op de nano 3.0, vraag me af hoeveel verschil je merkt met de weightlifters.
pi_141842713
Lekkere gewichten Martinous. Hoe lang doe je al crossfit?

Gisteren een super super training gehad. Weer zoveel geleerd over het squaten.
Normaal wordt er niet zo kritisch gekeken, billen naar achteren, rechte rug, grote borst, buikspieren aanspanning en squaten maar. Gisteren lag de focus op controleert en LANGZAAM naar beneden en omhoog. Eerst 15 min voorbereidingen gedaan zonder barbell. Hierna met een schijf van 5 kilo om de positie van de schouders goed te houden. Als laatste 5-5-5-5-5 met 60kg. Normaal is dit niet zo zwaar echter door heel langzaam naar beneden te gaan, even te zitten en weer omhoog wel.

Ook voor het eerst mijn liftschoenen aan gehad en wow! Wat een stabiliteit, je zit echt aan de grond genageld. Hierdoor kreeg ik het gewicht veel makkelijk aan de achterkant van mijn voet. Super groot verschil met hardloop schoenen.

De speed nano is een lekkere allround schoen. Dit is meer voor boxjumps, T2B, snelle oefeningen in een WOD zoals clean&jerk.

Training vanavond: 5 sets of
1 hang power clean + 1 power clean
pi_141865988
Morgen Murph

Yihaaa...
Patience is a virtue
pi_141880614
Als ik zo vrij mag zijn; wat betalen jullie voor de crossfit p/m? En iemand die toevallig in Almelo traint?
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:19:10 #112
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_144736012
Jammer dat er nog weinig gepost wordt!! Ik ben sinds 1 maandje aan het crossfitten, ben heel enthousiast!! Voel me soms echt nog een slappeling maar dat komt wel, kan niet wachten om vooruitgangen te gaan zien!

Doe sinds half jaartje wat krachttraining maar moet het nog vooral hebben van me goede conditie en doorzettingsvermogen denk ik, ik kan me 100 pull ups echt niet voorstellen ;( eerste keer dat ik aan de pull up bar ging hangen kreeg ik mezelf niet eens omhoog, hangen en hakken billen en knieeen naar voren gaat redelijk bijvoorbeeld. Die pull ups zie ik wel als streefdoel vind het er altijd zo gaaf uit zien haha
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:20:13 #113
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_144736045
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:21 schreef nickhguitar het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn; wat betalen jullie voor de crossfit p/m? En iemand die toevallig in Almelo traint?
Ik kan het gewoon met me onbeperkt sportschool abonnement 43 euro ongeveer.
pi_144840207
Ik doe niet specifiek cf maar een hoop van de oefeningen in mn normale schema's kunnen prima in een wod.
De groepslessen waar ik vrijwel nooit tijd voor heb, door wisseldiensten of eerst een schema te doen, zijn zeker wel gebaseerd op cf.
Een aantal vrienden van me zijn al een tijdje actief bij de lokale box en misschien moet ik daar ook eens gaan kijken al liggen de tijden me niet echt, weer die kut 2ploegendienst...
Ik probeer iedere 4 tot 6 weken mn workouts te wijzigen.
Dit is wat ik nu doe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste keer dat een wod heb mee gedaan was 20 min na mn vrijdag workout en bestond uit:
Wu: 600m hardlopen (de gym zit op een businesspark en een rondje parkeerplaats is 300m)
For time
21-15-9 met tussen de rondes 300m hardlopen
Kettlebell clean and press 20/16kg
Pushups
Deadlift 60kg
Backsquat 50kg
Boxjumps 45cm

27.45 was mn tijd. En ik was stuk.
high fives and stagedives
pi_144847878
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:19 schreef jvo91 het volgende:
Jammer dat er nog weinig gepost wordt!! Ik ben sinds 1 maandje aan het crossfitten, ben heel enthousiast!! Voel me soms echt nog een slappeling maar dat komt wel, kan niet wachten om vooruitgangen te gaan zien!

Doe sinds half jaartje wat krachttraining maar moet het nog vooral hebben van me goede conditie en doorzettingsvermogen denk ik, ik kan me 100 pull ups echt niet voorstellen ;( eerste keer dat ik aan de pull up bar ging hangen kreeg ik mezelf niet eens omhoog, hangen en hakken billen en knieeen naar voren gaat redelijk bijvoorbeeld. Die pull ups zie ik wel als streefdoel vind het er altijd zo gaaf uit zien haha
Dat zijn toch ook geen pullups man :') Ik neem aan dat je die slinger bewegingen bedoelt. Dat is gewoon een pullup voor mensen die geen normale pullups kunnen.

Sowieso ben ik, zeker als ik erop terugkijk, niet echt enthousiast over Crossfit. Het is echt de grote ren-je-maar-rot show. Alles moet maar zo explosief en snel mogelijk gebeuren terwijl er 3 in je oren staan te krijsen, bij de Box waar ik was werd totaal niet gelet op uitvoering. Zo moest ik beginnen met een deadlift van 50 kg, met een uitleg van ongeveer 10 sec. :') Crossfit heeft als voordeel dat je er wel écht uitgeput van raakt en dat mensen daardoor denken dat je effectief traint, echter als je je verdiept in trainingsmaterie kom je er al snel achter dat je vele malen effectiever kunt trainen.
  donderdag 25 september 2014 @ 18:40:26 #116
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_144899367
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat zijn toch ook geen pullups man :') Ik neem aan dat je die slinger bewegingen bedoelt. Dat is gewoon een pullup voor mensen die geen normale pullups kunnen.

Sowieso ben ik, zeker als ik erop terugkijk, niet echt enthousiast over Crossfit. Het is echt de grote ren-je-maar-rot show. Alles moet maar zo explosief en snel mogelijk gebeuren terwijl er 3 in je oren staan te krijsen, bij de Box waar ik was werd totaal niet gelet op uitvoering. Zo moest ik beginnen met een deadlift van 50 kg, met een uitleg van ongeveer 10 sec. :') Crossfit heeft als voordeel dat je er wel écht uitgeput van raakt en dat mensen daardoor denken dat je effectief traint, echter als je je verdiept in trainingsmaterie kom je er al snel achter dat je vele malen effectiever kunt trainen.
sorry man :') en wij moesten onszelf boven de bar uit omhoog trekken, ik dacht dat dat een pull up was ja. En het was niet dat die in de WOD zat maar dat was gewoon tijdens de basistraining (als kennismaking) die je verplicht eerst 3x maal moest volgen. Bij ons is er gelukkig wel genoeg tijd voor uitleg en controle op de uitvoeringen!
pi_144908693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:40 schreef jvo91 het volgende:

[..]

sorry man :') en wij moesten onszelf boven de bar uit omhoog trekken, ik dacht dat dat een pull up was ja. En het was niet dat die in de WOD zat maar dat was gewoon tijdens de basistraining (als kennismaking) die je verplicht eerst 3x maal moest volgen. Bij ons is er gelukkig wel genoeg tijd voor uitleg en controle op de uitvoeringen!
Het ligt er gewoon aan wat je doelen zijn. Wil je gewoon lekker actief bezig zijn en vind je het leuk om in groepsverband te werken dan is dit leuk, wil je serieus sterker/gespierder worden dan heb je er imo meer aan om je te verdiepen in zaken als training/voeding. Ik kan je garanderen dat dat i.i.g. meer oplevert. Maar nogmaals, dat is natuurlijk wat je er zelf mee wilt ;)
pi_145236661
Ik denk dat de basis van crossfit een goede uitgang is voor een sporter die allround wil bezig zijn. Zeker voor iemand die ook skill wil verwerken in zijn work-out en niet alleen gewichten wil optillen.

Echter ben ik het met Nickhguitar eens dat crossfit te gehypt wordt. Dat de focus in het crossfit meer ligt op het snel ontwikkelen van blessures dan het technische gedeelte.
Daarentegen kan je zelf natuurlijk doelen stellen en eerst zorgen dat je eigen techniek goed is voordat je met serieuze gewichten bezig gaat. Ik ben mij ervan bewust dat niet iedereen een goede trainer tot zijn beschikking heeft. Mijn oplossing; Film jezelf. Kijk op youtube naar instructie videos en vergelijk.
Het is niet optimaal, maar kan je wel degelijk helpen om die clean beter uit te voeren, stabiliteit te ontwikkelen bij je kettlebell swings en je meer dan 6 double-unders te doen.

Ik ben nog steeds happy met mijn versie van crossfit, waarin ik elke training mijzelf kan uitdagen om een andere workout te doen!
pi_145251530
Patience is a virtue
pi_145398043
quote:
Ha mooi! Leuk dit soort evenementen!

Ik ben nu deze week (helaas maar) 2 keer in de sportschool geweest en de keuze gemaakt om elke keer 30 minuten te roeien.
Mijn tempo ligt rond de 1.51 met een afstand van 8000-8100 mtr. Ik heb eigenlijk geen idee of dit een beetje op tempo ligt. Mijn slagen zijn 21-22 per minuut.

Helaas moet ik door mijn nieuwe baan wat inleveren op mijn trainingstijd, daar ik dus optimaal nog gebruik wil maken van de uurtjes die ik er kan spenderen, ga ik dus maar wat meer roeien:)

Hoe delen jullie je tijd in tijdens je wods?
pi_145398063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 08:24 schreef stoeltafel het volgende:
Lekkere gewichten Martinous. Hoe lang doe je al crossfit?
Gisteren een super super training gehad. Weer zoveel geleerd over het squaten.
Normaal wordt er niet zo kritisch gekeken, billen naar achteren, rechte rug, grote borst, buikspieren aanspanning en squaten maar. Gisteren lag de focus op controleert en LANGZAAM naar beneden en omhoog. Eerst 15 min voorbereidingen gedaan zonder barbell. Hierna met een schijf van 5 kilo om de positie van de schouders goed te houden. Als laatste 5-5-5-5-5 met 60kg. Normaal is dit niet zo zwaar echter door heel langzaam naar beneden te gaan, even te zitten en weer omhoog wel.
Ook voor het eerst mijn liftschoenen aan gehad en wow! Wat een stabiliteit, je zit echt aan de grond genageld. Hierdoor kreeg ik het gewicht veel makkelijk aan de achterkant van mijn voet. Super groot verschil met hardloop schoenen.
De speed nano is een lekkere allround schoen. Dit is meer voor boxjumps, T2B, snelle oefeningen in een WOD zoals clean&jerk.
Training vanavond: 5 sets of
1 hang power clean + 1 power clean
Hoe gaat het tegenwoordig met je weightlifters?
pi_145485605
Ja super goed. Merk het goed bij squaten en voor de rest zijn de nano's prima schoenen. Heb ze beide in de dubbele sales gekocht waardoor ik "maar" ¤ 140 kwijt was voor twee paar.

Dit is wod voor vanavond:

Partner WOD

20 min AMRAP
3 handstand push up
5 snatch 40/60 kg
7 over the box jumps
30 double unders
alternate tasks
pi_148560979
Weet iemand een goede crossfit training in de buurt van Dordrecht ? Wat is echt een aanrader ?
pi_148661490
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:37 schreef foxx6 het volgende:
Crossfit is wel dikke shit! Hier in Nijmegen heb je ook een mooie locatie. Hoewel je aan de WOD wel echt kapot gaat ;) Je kan met crossfit wel echt een afgetraint worden, bij mij begon het pas echt sprongen te maken toen ik een voedingsschema had gemaakt. (http://www.letfatcry.nl/voedingsschema-maken/) Maar het blijft gewoon karakter trainen!

[ afbeelding ]
Eens. Ben wel een stukje breder geworden maar echt droog worden doe je idd met voeding en vooral geen bier drinken.
pi_151148583
Wordt er hier nog aan CrossFit gedaan? :)

Mijn vriend en ik zijn 3 weken geleden begonnen bij UnScared CrossFit in Utrecht. Allebei zonder enige eerdere CrossFit ervaring. We doen nu 3 x per week CrossFit. Hiervoor hebben we wat in een 'gewone' sportschool getraind.

Onze box is voor ons niet naast de deur (33 km) maar naast onze deur is sowieso geen box te vinden en deze vond ik erg interessant omdat ze er ook aparte powerlift- en gewichtheflessen aanbieden. Verder veel ruimte, materiaal ziet er goed uit en goede coaches.

Omdat we er wel 'helemaal' voor naar Utrecht moeten, hebben vriend en ik met elkaar afgesproken dat we het gewoon maar eens 2 - 3 maanden gaan proberen, kijken hoe het bevalt en of de afstand de moeite waard is. Je kunt toch per maand opzeggen. :)

Tot nu toe bevalt het erg goed, wij kunnen nog niet zo veel :P maar alle workouts worden gescaled zodat je toch wat kunt doen en een stevige workout hebt, maar wel op jouw niveau. De begeleiding is erg goed, er wordt erg gelet op goede techniek.

Ik vind het leuk dat je bij CrossFit zowel kracht als conditie traint en dat het altijd afwisselend en uitdagend is.
  zondag 26 juli 2015 @ 11:25:01 #126
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_154641478
Nog mensen die de CrossFit Games volgen?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zondag 26 juli 2015 @ 11:34:44 #127
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_154641663
quote:
5s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:25 schreef Paxlie het volgende:
Nog mensen die de CrossFit Games volgen?
Vorig jaar wel gekeken ja. Wanneer beginnen ze?
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  zondag 26 juli 2015 @ 11:38:43 #128
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_154641745
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 11:34 schreef Champy het volgende:

[..]

Vorig jaar wel gekeken ja. Wanneer beginnen ze?
Zijn al sinds woensdag bezig :D
Op Youtube is alles terug te vinden op het crossfit kanaal :)

edit: https://www.youtube.com/user/CrossFitHQ/videos
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 17 november 2016 @ 17:01:05 #129
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_166716213
Zijn er hier maar zo weinig mensen die aan crossfit doen 😢 ?
  maandag 21 november 2016 @ 13:42:38 #130
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_166799963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:01 schreef Vansschoen het volgende:
Zijn er hier maar zo weinig mensen die aan crossfit doen 😢 ?
De meesten hangen in het bodybuilding topic
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  maandag 21 november 2016 @ 17:26:19 #131
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_166804684
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:42 schreef Paxlie het volgende:

[..]

De meesten hangen in het bodybuilding topic
Oh thx :) , neem ik daar een kijkje.
  maandag 21 november 2016 @ 22:24:36 #132
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_166813708
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 17:26 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Oh thx :) , neem ik daar een kijkje.
Waar train je?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:50:22 #133
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168491824
CrossFit leeft niet meer op fok?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:18:10 #134
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168492493
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:50 schreef Cue_ het volgende:
CrossFit leeft niet meer op fok?
Nee helaas :'( terwijl het zo'n mooie sport is!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:19:22 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168492529
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:18 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Nee helaas :'( terwijl het zo'n mooie sport is!
Nog altijd ermee bezig?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:20:23 #136
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168492559
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nog altijd ermee bezig?
Ja, vindt het echt heerlijk om te doen.

Jij crossfit niet toch? Alleen veel crossfit oefeningen
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:21:51 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168492604
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:20 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ja, vindt het echt heerlijk om te doen.

Jij crossfit niet toch? Alleen veel crossfit oefeningen
Hoevaak ga je?

Uhu, PT, dus geen idee hoe de verhoudingen liggen / wat waarbij hoort.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:23:12 #138
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168492631
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoevaak ga je?

Uhu, PT, dus geen idee hoe de verhoudingen liggen / wat waarbij hoort.
6 dagen in de week :p dus ben wel redelijk fanatiek haha. Hoe vaak ga jij? En heb je een specifiek doel aangezien je een PT hebt?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:24:16 #139
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168492652
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:23 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

6 dagen in de week :p dus ben wel redelijk fanatiek haha. Hoe vaak ga jij? En heb je een specifiek doel aangezien je een PT hebt?
Wow dat is netjes. Elke dag een wod dan en zondag rustdag?

Ik ga nu 4X in de week.
Afvallen was eerste doel. Nu gewoon fit worden, prestaties verbeteren en shaping. Oftewel alles wat :+
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:26:27 #140
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168492719
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wow dat is netjes. Elke dag een wod dan en zondag rustdag?

Ik ga nu 4X in de week.
Afvallen was eerste doel. Nu gewoon fit worden, prestaties verbeteren en shaping. Oftewel alles wat :+
5 dagen een WOD en 1 dag gewichtheffen. Mijn doel was oorspronkelijk ook afvallen, maar focus me nu meer op sterker worden en dan komt een beter figuur vanzelf ;) . Wil je veel afvallen?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:27:49 #141
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168492759
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:26 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

5 dagen een WOD en 1 dag gewichtheffen. Mijn doel was oorspronkelijk ook afvallen, maar focus me nu meer op sterker worden en dan komt een beter figuur vanzelf ;) . Wil je veel afvallen?
Gaat allemaal hand in hand he :)

Totaal zo'n 30kilo als t aan mij ligt. Zit nu op de helft.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:30:39 #142
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168492834
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gaat allemaal hand in hand he :)

Totaal zo'n 30kilo als t aan mij ligt. Zit nu op de helft.
Dan ben je echt al super goed bezig! Ik hoef er niet zo veel af 5 kilo zou leuk zijn. Maar blijf nu wel steeds een beetje op het zelfde gewicht terwijl mijn lichaam wel veranderd dus vindt het opzich wel prima. Hopelijk deze zomer eindelijk eens bikini ready haha
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:32:30 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168492889
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:30 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Dan ben je echt al super goed bezig! Ik hoef er niet zo veel af 5 kilo zou leuk zijn. Maar blijf nu wel steeds een beetje op het zelfde gewicht terwijl mijn lichaam wel veranderd dus vindt het opzich wel prima. Hopelijk deze zomer eindelijk eens bikini ready haha
Op een gegeven moment moet je/ik het nummer op de weegschaal ook loslaten en vooral op de shaping gaan letten. Aangezien spieren enzo.

Zijn er specifieke oefeningen die je enorm kut vindt of juist heel leuk?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:46:30 #144
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_168493332
Leven in het topic _O_
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:48:19 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168493388
Trying O+
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:57:51 #146
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168496230
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moet je/ik het nummer op de weegschaal ook loslaten en vooral op de shaping gaan letten. Aangezien spieren enzo.

Zijn er specifieke oefeningen die je enorm kut vindt of juist heel leuk?
Ik vind eigenlijk alles wel leuk, behalve overhead squats die vind ik echt Mega kut!

En jij dan haha?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 17:58:11 #147
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168496237
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:46 schreef Paxlie het volgende:
Leven in het topic _O_
Yeey :)
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:01:00 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168496284
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:57 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk alles wel leuk, behalve overhead squats die vind ik echt Mega kut!

En jij dan haha?
Waarom zijn die dan kut?

Ik haaaaat burpees :( :r
Alles met gewichten vind ik wel leuk.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 18:33:09 #149
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_168496945
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 17:57 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk alles wel leuk, behalve overhead squats die vind ik echt Mega kut!

En jij dan haha?
OHS en Snatchen :9~
Ik weet niet waarom maar die vind ik gewoon tof, net zoals 1rm max deadliften
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zondag 29 januari 2017 @ 10:53:17 #150
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168509470
Olympisch gewichtheffen met squat ervoor (squatclean, squatsnatch) is standaard kut. Net als Overheadsquatten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 10:54:00 #151
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168509485
Oh en wallballs
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 10:54:12 #152
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168509490
en burpees
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 10:54:43 #153
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168509504
en gymnastics
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 10:54:59 #154
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168509514
Waarom doe ik het eigenlijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 11:04:52 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168509699
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:54 schreef Rauw. het volgende:
Waarom doe ik het eigenlijk.
:D
  zondag 29 januari 2017 @ 11:06:06 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168509728
quote:
13s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:54 schreef Rauw. het volgende:
Oh en wallballs
Soms vind ik ze best oké. Ligt een beetje aan de voorgaande oefeningen :')
  zondag 29 januari 2017 @ 20:03:14 #157
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168526513
quote:
10s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:53 schreef Rauw. het volgende:
Olympisch gewichtheffen met squat ervoor (squatclean, squatsnatch) is standaard kut. Net als Overheadsquatten.
Ik vind squat clean echt mega lekker! Squats natch opzich ook best wel.
  zondag 29 januari 2017 @ 20:04:44 #158
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168526566
quote:
13s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:54 schreef Rauw. het volgende:
en burpees
Vind ik ook wel meevallen, vooral als ze over the bar zijn, gewoon verstand op nul. Maar dat vind ik bij alle conditie onderdelen eigenlijk.
  zondag 29 januari 2017 @ 20:12:34 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168526850
Verstand op nul vind ik nog best lastig. Ga ik juist nadenken over waar ik wel of niet over nadenk :')
  zondag 29 januari 2017 @ 20:14:01 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168526891
De clean ging bij mij verschrikkelijk slecht vandaag :(
  zondag 29 januari 2017 @ 20:18:05 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168527052
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:04 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Vind ik ook wel meevallen, vooral als ze over the bar zijn, gewoon verstand op nul. Maar dat vind ik bij alle conditie onderdelen eigenlijk.
Gaat mij ook prima af, maar echt leuk zijn ze niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 29 januari 2017 @ 20:41:48 #162
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168528027
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:14 schreef Cue_ het volgende:
De clean ging bij mij verschrikkelijk slecht vandaag :(
Waar ging het de mist in dan?
  zondag 29 januari 2017 @ 20:56:51 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168528669
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:41 schreef Vansschoen het volgende:
Waar ging het de mist in dan?
Het idee van dat je er onder moet gaan als t ware.
Dus dieper in de Squat dat ding opvangen.
  zondag 29 januari 2017 @ 21:29:51 #164
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168530084
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 20:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het idee van dat je er onder moet gaan als t ware.
Dus dieper in de Squat dat ding opvangen.
Gewoon laten vallen als je hem niet kunt halen toch 😉
  zondag 29 januari 2017 @ 21:31:49 #165
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168530157
Hoeveel squat clean je? En wat is je gewone clean?
  zondag 29 januari 2017 @ 21:37:46 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168530359
Volgens mij maak ik van alles een clean en soms iets wat op een squat clean lijkt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:53:07 #167
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_168563271
Gaan jullie meedoen aan de Open?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:51:16 #168
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168566920
Ik keek vorige week die documentaire: Fittest on Earth. Was best vermakelijk en een aantal lekkere chicks. :9~

Die Dave Castro is wel echt een beunhaas trouwens. :')
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:54:25 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168566967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:53 schreef Paxlie het volgende:
Gaan jullie meedoen aan de Open?
Nog lang niet geschikt voor :') (zal eens vragen of m'n pt meedoet)

Ga jij meedoen?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:58:34 #170
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_168568382
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nog lang niet geschikt voor :') (zal eens vragen of m'n pt meedoet)

Ga jij meedoen?
Nee, zal de wods wel doen gok ik, maar niet ingeschreven. In het verleden wel gedaan (toen was ik ook een stuk fitter) en het is wel echt tof om mee te doen.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:08:29 #171
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168568566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:53 schreef Paxlie het volgende:
Gaan jullie meedoen aan de Open?
Nope, andere prioriteiten die weken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:27:40 #172
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_169262630
Hebben jullie de 17.1 gedaan en gaan jullie de 17.2 doen?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:32:25 #173
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_169407921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:27 schreef Vansschoen het volgende:
Hebben jullie de 17.1 gedaan en gaan jullie de 17.2 doen?
Beide niet gedaan en 17.3 ga ik ook niet doen :D

Gister een 20 min amrap
3 pullup, 6 pushup, 9 squats
daarna 4-8-12
dan 5-10-15
enzovoort

De spierpijn is echt bizar :X :X :X
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:09:37 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169430376
Double unders thuis aan t oefenen (hier gaan ze een stuk slechter dan in de box :( ) en dan jezelf de hele tijd pijnigen als t misgaat :X
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:55:57 #175
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169431332
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:09 schreef Cue_ het volgende:
Double unders thuis aan t oefenen (hier gaan ze een stuk slechter dan in de box :( ) en dan jezelf de hele tijd pijnigen als t misgaat :X
Tempowisselingen oefenen, springstanden (breed,smal,breed,smal) (1 sprong, 2 sprongen, 1 sprong)

Dit soort dingen.

Ik kan DU's alleen niet onafgebroken. Maar daarvoor heb ik vooral bovenstaande gedaan :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 11 maart 2017 @ 12:59:37 #176
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169431408
Zal er eens naar kijken ^O^
Kan er max 6 met tussenjumps en dan gaat t mis. Achja, het schijnt tijd nodig te hebben :P
  zondag 12 maart 2017 @ 01:24:53 #177
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_169451451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 12:59 schreef Cue_ het volgende:
Zal er eens naar kijken ^O^
Kan er max 6 met tussenjumps en dan gaat t mis. Achja, het schijnt tijd nodig te hebben :P
Tijd en techniek. Vooral heeel veeeeel oefenen.
  zondag 12 maart 2017 @ 14:13:43 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169459550
Net de 17.3 mogen doen met de training :o
Wel scaled natuurlijk.
  zondag 12 maart 2017 @ 15:13:54 #179
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_169461027
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:13 schreef Cue_ het volgende:
Net de 17.3 mogen doen met de training :o
Wel scaled natuurlijk.
Tot welke ronde ben je gekomen en met welke gewichten?
  zondag 12 maart 2017 @ 15:17:51 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169461110
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:13 schreef Vansschoen het volgende:

Tot welke ronde ben je gekomen en met welke gewichten?
De eerste 8 min gingen erg goed.
15kilo, daarna 24 kilo.

3e ronde ging slechter, 29kilo en miste net 3 snatches om door te mogen naar de 12min. In de 1e twee rounds hiervan teveel fouten gemaakt. Te gehaast oa.

Al met al niet slecht denk ik zo. Want pr van de snatch stond op 25 kilo en doe ze niet vaak.
  zondag 12 maart 2017 @ 18:28:40 #181
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169466189
105 reps in totaal dus.
  zondag 19 maart 2017 @ 15:06:17 #182
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169628088
Leuke sessie gehad vandaag.
Snatch techniek (komende weken)
Daarna for time
50 bs 30kilo
50 ring rows
50 push ups
50 bs 30kilo

Thuis rustig aan gedaan en daarnet nog 4 rondes Just do it
25 double unders
25 sit ups

Die DU gaan steeds beter. Probeer ze dagelijks te doen als ik geen training heb of als ik denk dat t nog wel kan :)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:35:35 #183
416020 K44S
The bearded man
pi_169673585
Even een leek vraag:
Crossfit, is dat ook geschikt als je juist spieren wil bouwen?

Ik ben al dun, dus als ik nog eens vet zou verbranden dan houd ik niks meer over.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:53:32 #184
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169673885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef K44S het volgende:
Even een leek vraag:
Crossfit, is dat ook geschikt als je juist spieren wil bouwen?

Ik ben al dun, dus als ik nog eens vet zou verbranden dan houd ik niks meer over.
Volgens mij juist geschikt.
En gewoon zorgen dat je genoeg en goed eet, dan zal dat teveel verbranden wel meevallen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:21:19 #185
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_169674323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:35 schreef K44S het volgende:
Even een leek vraag:
Crossfit, is dat ook geschikt als je juist spieren wil bouwen?

Ik ben al dun, dus als ik nog eens vet zou verbranden dan houd ik niks meer over.
Ja, je bouwt spieren op, echter zijn dit wel functioneele spieren en je zal dus minder snel echt breed worden dan bij fitness.

Als je het zelfde blijft eten zal je wel vet verliezen, daar zou je dan meer voor moeten gaan eten.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:20:34 #186
416020 K44S
The bearded man
pi_169675209
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens mij juist geschikt.
En gewoon zorgen dat je genoeg en goed eet, dan zal dat teveel verbranden wel meevallen.
Dan kan ik 4 pizza's in een uur eten :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:21 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ja, je bouwt spieren op, echter zijn dit wel functioneele spieren en je zal dus minder snel echt breed worden dan bij fitness.

Als je het zelfde blijft eten zal je wel vet verliezen, daar zou je dan meer voor moeten gaan eten.
Het idee van een bodybouwer past toch niet bij mij. Dus ik ga eens wat informeren in de buurt :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:05:09 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169677007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:20 schreef K44S het volgende:

[..]

Dan kan ik 4 pizza's in een uur eten :P

[..]

Het idee van een bodybouwer past toch niet bij mij. Dus ik ga eens wat informeren in de buurt :)
Goed eten zei ik, dat staat niet gelijk aan 4 pizza's he
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:02:44 #188
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_169683179
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Goed eten zei ik, dat staat niet gelijk aan 4 pizza's he
If it fits your macros 😂
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:05:04 #189
416020 K44S
The bearded man
pi_169683270
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Goed eten zei ik, dat staat niet gelijk aan 4 pizza's he
Was een grap natuurlijk.

Deze week (afgelopen twee dagen) ben ik gevoelsmatig al goed begonnen met genoeg groenten,f fruit, rijst met kip en ik moet nog wat ander voedsel ontdekken waardoor ik voorlopig geen honger mee van zou krijgen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:07:11 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169683350
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:02 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

If it fits your macros 😂
Idd, dan is alles mogelijk O+
pi_169731553
Morgen 17.5!
  donderdag 23 maart 2017 @ 21:45:09 #192
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169731725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:40 schreef Lift.Heavy. het volgende:
Morgen 17.5!
Huh? 17.4 loopt toch nog?
pi_169733217
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Huh? 17.4 loopt toch nog?
Nee, die is de 20ste gesloten.
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:35:07 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169733483
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:28 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Nee, die is de 20ste gesloten.
Lol, dat klopt idd. Heb twee gasten t bij ons nog zien doen :')
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:36:10 #195
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169733531
Doe je ze (officieel) mee?
pi_169733754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:36 schreef Cue_ het volgende:
Doe je ze (officieel) mee?
Nee, moet sws veel nog scaled doen. Bij ons doet maar 1 iemand ze officieel mee.

Verder staat hij (wat het ook wordt) wel voor morgen op de planning ja.

Voor jou ook?
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:48:44 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169733983
Ah ok, well leuk dat je gewoon mee doet :Y

Ik heb enkel de 17.3 (scaled) gedaan, vond ie wel een leuke denk ik :+
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:50:33 #198
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169734049
Morgen niet trainen en zaterdag weer snatches :9

Helft van de lessen techniek snatch en daarna nog een wod. Vermaak me goed en vind die technieklessen erg leuk :)
pi_169738689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:50 schreef Cue_ het volgende:
Morgen niet trainen en zaterdag weer snatches :9

Helft van de lessen techniek snatch en daarna nog een wod. Vermaak me goed en vind die technieklessen erg leuk :)
Waarom snatchen jullie zoveel?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 06:34:56 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169738722
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 06:09 schreef Lift.Heavy. het volgende:

[..]

Waarom snatchen jullie zoveel?
Heb ik naar gevraagd. Specifieke lift oefenen voor een x aantal tijd.
Techniek verbeteren, kijken of ik t leuk vind en kijken hoe de progressie dan is.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 10:40:57 #201
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169741105
De Metcons kan ik vandaag ophalen en heb ook nog wat reebok besteld ter vergelijking, woei :)
pi_169741547
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:40 schreef Cue_ het volgende:
De Metcons kan ik vandaag ophalen en heb ook nog wat reebok besteld ter vergelijking, woei :)
Team reebok ✌
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:52:12 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169745434
17.5 is nog best oke te doen (scaled voor mij dan)
Zeker nu mijn double unders steeds beter gaan *O*
pi_169745584
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:52 schreef Cue_ het volgende:
17.5 is nog best oke te doen (scaled voor mij dan)
Zeker nu mijn double unders steeds beter gaan *O*
Ik onderschat trusters altijd 😅
  vrijdag 24 maart 2017 @ 15:29:12 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169746061
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 15:00 schreef Lift.Heavy. het volgende:
Ik onderschat trusters altijd 😅
Veel schouder in deze oefening natuurlijk. 10 rondes is best wel veel.
90 in totaal dan dus, best pittig :Y
  vrijdag 24 maart 2017 @ 16:45:33 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169747315
Metcons zijn binnen en passen best goed :) .
Daar zaterdag maar eens een training mee doen denk ik zo.
Merk wel gelijk dat ze steviger zijn dan m'n hardloopschoenen (goh :+ )
Maar ook dat ze minder stabiel zijn dan die powerlifter (ondertussen weer teruggestuurd)

Ben benieuwd naar de Reebok. Daarvan ook de lifter besteld.

[ Bericht 32% gewijzigd door Cue_ op 24-03-2017 16:58:36 ]
  vrijdag 24 maart 2017 @ 17:38:03 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169748191
Haal gewoon lekker een paar Nano 4.0 van MP voor een paar tientjes, zijn top.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_169748255
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:45 schreef Cue_ het volgende:
Metcons zijn binnen en passen best goed :) .
Daar zaterdag maar eens een training mee doen denk ik zo.
Merk wel gelijk dat ze steviger zijn dan m'n hardloopschoenen (goh :+ )
Maar ook dat ze minder stabiel zijn dan die powerlifter (ondertussen weer teruggestuurd)

Ben benieuwd naar de Reebok. Daarvan ook de lifter besteld.
Hoe valt de maat van de Metcons?
Nike valt vaak wat klein.
Make my day!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 17:45:50 #209
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169748284
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:43 schreef agter het volgende:

Hoe valt de maat van de Metcons?
Nike valt vaak wat klein.
Heb letterlijk de maat besteld die ze aangeven als je je voeten meet. En past eigenlijk perfect.

Als je hele smalle voeten hebt is hij denk ik minder geschikt want het is wel een wat brede schoen.
pi_169748310
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb letterlijk de maat besteld die ze aangeven als je je voeten meet. En past eigenlijk perfect.

Als je hele smalle voeten hebt is hij denk ik minder geschikt want het is wel een wat brede schoen.
Thx!
Make my day!
pi_169748768
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:38 schreef Rauw. het volgende:
Haal gewoon lekker een paar Nano 4.0 van MP voor een paar tientjes, zijn top.
Beste versie als je het mij vraagt 👍
  maandag 3 april 2017 @ 23:07:05 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169985549
12min amrap
10 Squat cleans 35 kilo (50 is mn 1rm)
20 knieraises
30 deadlifts 35 kilo.

Die squat clean tikken wil aan zeg. 2 rondes en 31 reps gehaald.
Al met al die niet heel verkeerd.
En trainer sluitte af met "en door dit soort trainingen blijf ik graag tot 22.15 bezig" vond ik wel leuk :)
  maandag 3 juli 2017 @ 21:36:44 #213
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172150058
Woei, de Annie weer gedaan.
Halverwege feb, scaled, ipv double unders, het dubbele aan single inders.

Nu hem RX gedaan en maar een minuut langzamer *O*
  vrijdag 28 juli 2017 @ 01:57:02 #214
129836 withxhonor
straight edge
pi_172728908
vandaag stonden squat cleans op het programma:

3min EMOM 5x squat clean @ 60kg
1 min rust
3 min EMOM 3x squat clean @ 80kg
1 min rust
3 min EMOM 1x squat clean @ 95kg

daarna een korte snelle wod:
3RFT
5 C2B
10 squat cleans @60kg
20 boxjumps 24"

tc van 12 minuten.
ik had 9.04 nodig.
high fives and stagedives
pi_172862632
Morgen starten de CrossFit Games *G*
pi_172904214
Vond de run-swim-run erg gaan, het fietsen dan wat minder.
pi_172904270
Ja het fietsen was niet zo spectaculair. Amanda .45 was wel gaaf om te zien!
pi_172906660
Ah! Topic!
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:53:04 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172909777
Amanda was wel leuk om te zien idd.
Kijk wel enkel de laatste Heat met de bekendere. De rest is niet heel interessant.
  maandag 7 augustus 2017 @ 07:56:45 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172963427
Toch nog meer gevolgd dan gedacht. Waren mooie wedstrijden om te zien :)
pi_172964053
Ik heb alles van de individuals iig gezien. Was supergaaf zeg *O* Dat Matt ging winnen, was al vrij snel duidelijk, maar bij de vrouwen was het een mooie strijd _O_

Had gelijk zin om te gaan sporten, maar kan nog even niet :+
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:03:35 #222
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_172994048
Fraser was echt bizar dit jaar. Echt niet normaal.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_172994516
Ja, supergaaf om te zien!
pi_177538538
Kick!
Hoe is jullie de 18.1 verlopen?
  Moderator donderdag 1 maart 2018 @ 23:01:34 #225
236264 crew  capricia
pi_177539629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:13 schreef mtchel112 het volgende:
Kick!
Hoe is jullie de 18.1 verlopen?
Ah! Leuk.
Goede kick.

Ik heb hem scaled gedaan.
9 rondes precies, 270 reps. Blij mee.
Wel vermoeide spieren in bovenrug en ook zware onderarmen de volgende dag.

Ben benieuwd wat ze vannacht bedenken. :D

En bij jou, hoe ging die?

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 01-03-2018 23:13:58 ]
Definitely not CIA
pi_177559529
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah! Leuk.
Goede kick.

Ik heb hem scaled gedaan.
9 rondes precies, 270 reps. Blij mee.
Wel vermoeide spieren in bovenrug en ook zware onderarmen de volgende dag.

Ben benieuwd wat ze vannacht bedenken. :D

En bij jou, hoe ging die?
269 reps ook scaled.
Volgende dag een wod gedaan maar nog teveel spierpijn van de dag ervoor.

Morgen 18.2 doen, 55 burpees en 55 db squats, ik zie mij dat nog niet binnen 12 minuten doen en dan nog een 1rm erbij. Man man man
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 14:00:53 #227
236264 crew  capricia
pi_177575045
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:43 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

269 reps ook scaled.
Volgende dag een wod gedaan maar nog teveel spierpijn van de dag ervoor.

Morgen 18.2 doen, 55 burpees en 55 db squats, ik zie mij dat nog niet binnen 12 minuten doen en dan nog een 1rm erbij. Man man man
Hoe ging het?
De burpees waren hier prima te doen. Maar mijn clean bleef achter. :{
Definitely not CIA
pi_177575354
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe ging het?
De burpees waren hier prima te doen. Maar mijn clean bleef achter. :{
Scaled gedaan, wil alles dit jaar scaled doen en volgend jaar RX,. Onze box deed het per 3 en de eerste ronde kwamen ze alle 3 niet aan de cleans toe. Ik was klaar op 11 minuten, 50kg clean. 60kg net niet binnen de tijd dus helaas een no-rep. Niet ontevreden.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 19:09:15 #229
236264 crew  capricia
pi_177582181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:13 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Scaled gedaan, wil alles dit jaar scaled doen en volgend jaar RX,. Onze box deed het per 3 en de eerste ronde kwamen ze alle 3 niet aan de cleans toe. Ik was klaar op 11 minuten, 50kg clean. 60kg net niet binnen de tijd dus helaas een no-rep. Niet ontevreden.
Oh, dat vind ik veel hoor! 50kg cleanen.
Ik kwam niet verder dan 38kg. :D
Definitely not CIA
pi_177583771
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik veel hoor! 50kg cleanen.
Ik kwam niet verder dan 38kg. :D
Haha nja voor mijn doen niet heel veel, al ben ik nog wel een echte crossfit newbie (sinds augustus nu). Was meer tijd te kort. Ik vond 18.1 veel leuker.

Ik ben benieuwd naar 18.3.
pi_177597848
18.2 scaled gedaan, holy fuck :+. Wel binnen de tijd de db squats en burpees kunnen doen, maar geen tijd meer voor een 1rm clean.

Buiten de tijd nog wel gedaan, maar armen waren aardig op dus bleef bij 37.5kg steken. Opzich prima, m'n pr is 40kg :)

Moet/wil nog wel 18.1 ergens doen..
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 12:44:54 #232
236264 crew  capricia
pi_177598443
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:15 schreef GotC het volgende:
18.2 scaled gedaan, holy fuck :+. Wel binnen de tijd de db squats en burpees kunnen doen, maar geen tijd meer voor een 1rm clean.

Buiten de tijd nog wel gedaan, maar armen waren aardig op dus bleef bij 37.5kg steken. Opzich prima, m'n pr is 40kg :)

Moet/wil nog wel 18.1 ergens doen..
18.1 was heftiger dan 18.2.
Vind ik.

18.1 ging ik zo diep dat ik misselijk was na afloop. Maar wel goed veel reps neergezet.

Het is leuk om zo bezig te zijn. ^O^
Definitely not CIA
pi_177599118
Na gisteren toch behoorlijk wat spierpijn. Toch een wodje gedaan vanochtend:

2000m row
21 deadlift (60%)
21 burpees
21 cleans (60%)

1500m row
15 deadlift (70%)
15 burpees
15 cleans (70%)

1000m row
9 deadlift (80%)
9 burpees
9 cleans (80%)

Het roeien gebeurde in tweetallen (dus per persoon steeds de helft) en je mocht pas beginnen met de volgende ronde roeien als beide klaar waren met de ronde. Toch best heftig na gisteren, wel erg leuk.
pi_177621295
18.1 had ik scaled 275 reps.
18.2 op rx 96 reps, moest nog 4 squats en 10 burpees maar de 12 minuten waren om.
was wellicht toch iets te zwaar nog.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 15:29:27 #235
236264 crew  capricia
pi_177621967
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:55 schreef Soohr het volgende:
18.1 had ik scaled 275 reps.
18.2 op rx 96 reps, moest nog 4 squats en 10 burpees maar de 12 minuten waren om.
was wellicht toch iets te zwaar nog.
Vind het wel supertof dat je hem RX gedaan hebt.
Ik voelde de dumbells en dacht meteen: die doe ik maar scaled. :7
Definitely not CIA
pi_177628854
dank,

Ik kon er vandaag de hele dag nog van genieten door de spierpijn.
pi_177635581
Vanmorgen leuke workout gedaan:


For time:
60 single-leg squats, alternating
50 wall-ball shots
40 box jumps, 20-in. box
30 deadlifts, 40kg.
20 power cleans, 30kg.
10 front squats, 20kg.

Tijd 13:36 :)

Gewicht van de deadlift kon zwaarder, maargoed.
  Moderator dinsdag 6 maart 2018 @ 09:14:22 #238
236264 crew  capricia
pi_177636040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 08:27 schreef GotC het volgende:
Vanmorgen leuke workout gedaan:


For time:
60 single-leg squats, alternating
50 wall-ball shots
40 box jumps, 20-in. box
30 deadlifts, 40kg.
20 power cleans, 30kg.
10 front squats, 20kg.

Tijd 13:36 :)

Gewicht van de deadlift kon zwaarder, maargoed.
Waren het piston Squats? Die vind ik erg zwaar.

Ik deed dit gisteravond.
Deadlifts waren met 50% van 1RM.

Spierpijn valt mee.
Definitely not CIA
pi_177672134
Leuke clue weer van castro :')
  Moderator woensdag 7 maart 2018 @ 21:58:19 #240
236264 crew  capricia
pi_177673934
Hoevaak in de week crossfitten jullie?
Definitely not CIA
pi_177683859
Ik probeer 4x per week in de box te zijn.
deze week wordt t 3x.

Meestal 3 a 4 wod's en dan nog 1 a 2x los krachttraining.
ben bezig de pullups makkelijker te krijgen.
pi_177689171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:58 schreef capricia het volgende:
Hoevaak in de week crossfitten jullie?
4x pw.
3x een wod en 1x doe ik krachttraining en techniek. Ivm mijn baan bij Defensie kan het ook voorkomen dat ik max 2x kan trainen
pi_177699610
18.3 weer op scaled, dan bestaat er een kans dat ik 2 ronden afkrijg
pi_177699724
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 09:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Waren het piston Squats? Die vind ik erg zwaar.

Ik deed dit gisteravond.
Deadlifts waren met 50% van 1RM.

Spierpijn valt mee.
[ afbeelding ]
Ik kan ze nog niet volledig, dus dan maar tot zo ver mogelijk. En dat is nog niet heel ver :+.

Ik train zo'n 3 a 4x per week, waarvan 1x PT.

Sjezus, 18.3 :'). Sowieso scaled.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 07:11:25 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177699821
Tig keer 100 DU :X en muscleups kan ik sowieso niet.

(verder geen crossfitter, via PT vooral focus op weightlifting (5x in de week)) Maar af en toe pik je er wel wat van op.

The Games zijn wel gaaf om te zien :)
pi_177702241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 06:09 schreef Soohr het volgende:
18.3 weer op scaled, dan bestaat er een kans dat ik 2 ronden afkrijg
Ik heb nog wel eens de neiging om tijd te verliezen bij SU, ben echt geen goede springer.
pi_177750511
18.3 ging beter dan verwacht,
kipping pull-ups gingen opeens wel.

scaled 693 reps geloof ik.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:32:04 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177787678
Deze week zowel Isabel als Grace gedaan, beiden op 35 kilo.
Ging best oké vond ik zelf :)
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:02:28 #249
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_177812303
Gisteren eindelijk weer eens echt lekker getraind. Ik heb, nadat ik vroeger 4 of 5x per week trainde het flink laten verslonzen en dat merk ik vooral op cardio gebied.

We begonnen met zoeken naar de 1rm snatch. Ben heel rustig begonnen en ondanks dat er nog veel meer in zat door tijdgebrek niet hoger gekomen dan 45kg. Wel heel veel tips van de coach gehad.

Daarna een wod die nu nog zeer doet:
15 min amrap
10 hang cleans (50/35)
10 push press
10 pullups

De pullups schaal ik nog, die doe ik met een trx. Verder viel het me allemaal niet tegen. Kon aardig doorgaan waar ik normaal de laatste echt naar adem loop te happen.

Het begint weer leuk te worden O+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_177855806
18.4 sowieso scaled :+ Ik heb paar weken terug voor het eerst überhaupt een handstand gedaan.

Oh gister een nieuwe 1RM gehaald op de C&J! 42.5kg. Toch weer 2.5 kg erbij, na een zware PT met snatches.

[ Bericht 12% gewijzigd door GotC op 16-03-2018 07:08:30 ]
pi_177857201
wordt een leuke WOD 18.4.
ik ga deze keer weer voor de RX. kijken hoever ik kom.
pi_177910863
Niet zover. moet nog ffies oefenen op de hspu's.
  zondag 18 maart 2018 @ 18:04:10 #253
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177912046
Volgens mij ga ik maandagavond ook 18.4 doen, wel scaled, want ik kan geen handstand walk.
Niet dat de bearcrawl mijn favoriete is.. Alles behalve :X
  maandag 19 maart 2018 @ 22:36:35 #254
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_177944561
En hij ging me best goed af O+
pi_177949067
en nu op naar 18.5.
Die moet ik gelijk op vrijdagochtend doen, geen tijd voor de rest.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 10:24:42 #256
236264 crew  capricia
pi_178072546
18.5 was heerlijk om te doen. :)
Zwaar maar kort. Haha!
Definitely not CIA
pi_178099936
Ik heb vanavond een proefles CF.
Help :+ Haha
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 15:04:08 #258
236264 crew  capricia
pi_178100012
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:01 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb vanavond een proefles CF.
Help :+ Haha
Eén tip:
Doe rustig aan.
Anders is de spierpijn niet leuk meer. :D
Definitely not CIA
pi_178100110
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Eén tip:
Doe rustig aan.
Anders is de spierpijn niet leuk meer. :D
Haha noted :P
Ik heb via die box (ik wilde sportschool typen :D :+) een soort van introductieprogramma gedaan dus ik ken wel wat bewegingen enzo, maar is natuurlijk niets in vergelijking met het 'echte' werk. Als de app een beetje klopt staan er squatcleans op het programma, die zijn in ieder geval nieuw voor me :P

Ben benieuwd! Er komen nog 2 andere uit het programma mee, ben ik gelukkig niet de enige beginneling :+
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 15:14:09 #260
236264 crew  capricia
pi_178100310
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:07 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Haha noted :P
Ik heb via die box (ik wilde sportschool typen :D :+) een soort van introductieprogramma gedaan dus ik ken wel wat bewegingen enzo, maar is natuurlijk niets in vergelijking met het 'echte' werk. Als de app een beetje klopt staan er squatcleans op het programma, die zijn in ieder geval nieuw voor me :P

Ben benieuwd! Er komen nog 2 andere uit het programma mee, ben ik gelukkig niet de enige beginneling :+
Oh, leuk! Squatcleans. gewoon niet te veel gewicht pakken en gaan. :)
Definitely not CIA
  maandag 26 maart 2018 @ 15:41:38 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178100894
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:07 schreef Miezziej het volgende:
Als de app een beetje klopt staan er squatcleans op het programma, die zijn in ieder geval nieuw voor me :P
Die heb je niet tijdens de introductie gekregen?
Of wel cleans, maar niet specifiek squat cleans?

Verder idd, pvc pijp, 10 kilo staan en dan vooral op techniek en daarna pas zwaarder
pi_178101053
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die heb je niet tijdens de introductie gekregen?
Of wel cleans, maar niet specifiek squat cleans?

Verder idd, pvc pijp, 10 kilo staan en dan vooral op techniek en daarna pas zwaarder
Wel cleans inderdaad, maar geen squatcleans. We hebben het toen met dumbells gedaan. Of misschien hebben we wel squatcleans gedaan met de dumbells en kan ik het mij niet meer herinneren :')
Was meer een programma met CF achtige methodiek, dus niet alles kwam voorbij. Voornamelijk werk met lichaamsgewicht, dumbells of kettlebells.

We hadden wel een keer pullups gedaan (met resistance band), toen voelde ik mij wel sterk :D
  maandag 26 maart 2018 @ 16:02:50 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178101342
Bij de box waar ik train, daar is het verplicht zo'n 8 weekse cursus te doen waarin je de basics leert.
Niet heel verkeerd voor dergelijke bewegingen met barbell.. het is toch wel anders dan met een dumbell.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 16:12:45 #264
236264 crew  capricia
pi_178101536
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:02 schreef Cue_ het volgende:
Bij de box waar ik train, daar is het verplicht zo'n 8 weekse cursus te doen waarin je de basics leert.
Niet heel verkeerd voor dergelijke bewegingen met barbell.. het is toch wel anders dan met een dumbell.
Als ik dat achteraf bekijk, hebben ze daar helemaal gelijk in, bij jouw box. Die beginnerscursussen zijn vaak te kort.
Maar waar ik train is dat ook geen 8 weken.
3 X een uur beginnersles en je kunt meedraaien met alle WOD's.
Met gevolg dat er idd soms wel blessures ontstaan, bij beginners. Sws die core-stability, het aanspannen van je complete core bij oefeningen, is iets wat beginners nog helemaal moeten ontwikkelen.

En het is wel een sport waarin mensen aangemoedigd worden bizar veel repetities te doen met gewichten waardoor er een grote kans is dat de techniek op het einde niet helemaal meer goed is.
Ik weet nog wel WODs met 75+ Deadlifts op 60% van je 1RM. En dan zo snel mogelijk. En ik weet ook nog dat dat er niet even goed uitzag bij iedereen op het einde.
En kerels die wel even hetzelfde gewicht willen pakken als een dame die daar al langer rondloopt..tja, dat is vragen om problemen.
Definitely not CIA
pi_178101923
Hmm ja dat snap ik wel. Ik weet eigenlijk niet precies hoe het hier gaat, vanavond of morgen zal ik wel een update erover geven!
Ik heb hiervoor bodypump gedaan en merkte daar al dat veel mensen niet zo op hun vorm letten. Ik heb mezelf toen beloofd om altijd meer op vorm te letten dan op gewicht dus we gaan het meemaken :+
  maandag 26 maart 2018 @ 16:37:15 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178102026
Zeker met crossfit / heavy lifting, is het heel belangrijk om goed aan je vorm te werken. Hoe leuk het ook is om zwaarder te gaan.
pi_178105740
Veel plezier met de eerste keer
  maandag 26 maart 2018 @ 19:28:53 #268
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178105985
Maar idd. Veel plezier!
pi_178108298
Ik leef nog :+ zwaar maar leuk!
Ze hebben in de les zelf zeg maar 3 niveaus (rx, scaled en beginner) en ik deed dan beginner. Bij de warming up enzo wel gewoon hetzelfde, ook om de oefeningen te leren.
Voor mij werden het dus geen squatcleans, maar een amrap 25 min van
10 goblet Squats
10 db clean
10 db push press
10 suitcase deadlifts

Verbeter mij als ik termen verkeerd noem :+ Het ging best prima. Ik had 10kg gepakt wat mss een beetje enthousiast was, maar het ging best goed. Alleen bij de cleans werd mijn houding wat gecorrigeerd verder was het goed :D

Nu douchen en slapen ofzo :') :+
  maandag 26 maart 2018 @ 20:54:03 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178108399
Geen idee wat suitcase deadlifts zijn..

Maar verder klinkt het goed. Nice!
pi_178108850
Leuk miezziej! :D

Ik deed 18.5, scaled. Manmanman, ik haat thrusters. Tot 14 jumping pull-ups gekomen, dus best tevreden.
pi_178108902
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 20:54 schreef Cue_ het volgende:
Geen idee wat suitcase deadlifts zijn..

Maar verder klinkt het goed. Nice!
In elke hand een dumbell en dan deadliften. Geen idee hoe ik het beter kan uitleggen :D

Loop je ook nog hard GotC? Leuk om je ook hier te zien :D klinkt goed, die 18.5, goed bezig!
pi_178109318
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:11 schreef Miezziej het volgende:

[..]

In elke hand een dumbell en dan deadliften. Geen idee hoe ik het beter kan uitleggen :D

Loop je ook nog hard GotC? Leuk om je ook hier te zien :D klinkt goed, die 18.5, goed bezig!
Yep! Aan het trainen voor een 12km trailrun :+ CF is wel m'n main sport, maar het is ontzettend tof om te zien hoeveel het helpt bij hardlopen (en m'n lijf 8-)).
pi_178109679
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:09 schreef GotC het volgende:
Leuk miezziej! :D

Ik deed 18.5, scaled. Manmanman, ik haat thrusters. Tot 14 jumping pull-ups gekomen, dus best tevreden.
18.5 was wel vrij dodelijk voor 7 minuutjes werken.
ik kwam tot 12 trusters in de 18 reeks. (ook scaled)
  maandag 26 maart 2018 @ 22:37:27 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178111525
Vandaag clean and jerk, stabiele 60 kilo vandaag (is ook m'n pr)
En m'n squat clean 2.5 kilo omhoog gekregen naar 62.5 *O*


Daarna nog 10min emom
3 tot 4 squat cleans a 45 kilo

2min rust

100 air squats.

Was wel lekker :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Cue_ op 26-03-2018 23:28:45 ]
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 22:55:00 #276
236264 crew  capricia
pi_178111935
Ik deed 7 minuten:
Kettlebell swing
Goblet squat
Burpee

3/6/9/12/15 etc
En als techniek buikspieren.
Heftig en heerlijk.
Kwam zo lekker in mijn vel thuis. Al was de WOD kut.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 26-03-2018 23:24:24 ]
Definitely not CIA
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:11:28 #277
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_178122182
quote:
6s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:37 schreef Cue_ het volgende:
Zeker met crossfit / heavy lifting, is het heel belangrijk om goed aan je vorm te werken. Hoe leuk het ook is om zwaarder te gaan.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:15:27 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178122288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:11 schreef Paxlie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Indeed, indeed
pi_178239425
zo, net even een uurtje op de GHD doorgebracht.
als ik daar geen sterke core door krijg. nu al spierpijn :)
pi_178435335
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 11-04-2018 15:44:15 (spam) ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:23:51 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178435370
Te oud :+
pi_178435472
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Te oud :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 21:44:38 #283
236264 crew  capricia
pi_178436150
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Te oud :+
Bejaarde hier.
Definitely not CIA
  woensdag 11 april 2018 @ 02:08:41 #284
129836 withxhonor
straight edge
pi_178440395
vanmorgen was leuk!



find your 1rm deadlift in 10 minuten.
ik kwam uit op een 1rm van 200kg.
de skill was death by deadlift. EMOM
2-4-6-8-10-12-14-etc net zolang doorgaan totdat je het aantal reps niet meer binnen de minuut kan volbrengen. met 60% van je 1rm, in mijn geval 120kg.

daarna een korte wod, waar ik 12.45 voor nodig had.
high fives and stagedives
pi_178442392
zo, 200kg is nogal wat. netjes.
had gisteren ook deadlift in de WOD

5 min amrap
3 burpees
7 push press (40 kilo)

2 min rust

5 min amrap
3 deadlift (100 kilo)
7 burpees

ik voel de spierpijn van het deadliften aanwezig zijn.
pi_178442402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Te oud :+
pi_178442596
Knip
  donderdag 12 april 2018 @ 00:55:43 #288
129836 withxhonor
straight edge
pi_178461758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:56 schreef Soohr het volgende:
zo, 200kg is nogal wat. netjes.
had gisteren ook deadlift in de WOD
's morgens vroeg ben ik niet op mn best. mn pr is 215, maar dat heb ik pas 1x gehaald en daarna ook niet meer -O-
high fives and stagedives
  donderdag 12 april 2018 @ 08:06:36 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178463886
quote:
99s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:55 schreef withxhonor het volgende:
's morgens vroeg ben ik niet op mn best. mn pr is 215, maar dat heb ik pas 1x gehaald en daarna ook niet meer -O-

Dat heb ik ook een hele tijd gehad, PR op 107 gehad en paar maanden later lukte 95 kilo me niet eens meer. Gelukkig nu geen last meer van en lukt 100 me redelijk en staat m'n pr nu op 110.
Maar frustrerend is het wel.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:02:26 #290
129836 withxhonor
straight edge
pi_178464293
Vandaag was lastig...

3 minuten werk - 3 minuten rust

3 min amrap
27 cal row
27 kettlebell swings
Max burpees

3 min amrap
21 cal row
21 kettlebell swings
Max burpees

3 min amrap
18 cal row
18 kettlebell swings
Max burpees

3 min amrap
15 cal row
15 kettlebell swings
Max burpees

3 min amrap
12 cal row
12 kettlebell swings
Max burpees

Score is het aantal burpees uit alle rondes. In mijn geval 74.
high fives and stagedives
pi_178508211
Nu bezig met de beachthrowdown qualifier.
2 wods van de 3 gehad.
  zaterdag 14 april 2018 @ 18:32:58 #292
129836 withxhonor
straight edge
pi_178513314
Ik zal je niet de moedâh no reppen als judge ;)
Tenzij je het echt niet goed doet, natuurlijk..
high fives and stagedives
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 15:34:46 #294
236264 crew  capricia
pi_178601191
quote:
Stoere meid.
Mocht willen dat ik zo'n fysiek had. :D
Definitely not CIA
  woensdag 18 april 2018 @ 15:57:26 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178601580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:34 schreef capricia het volgende:

Stoere meid.
Mocht willen dat ik zo'n fysiek had. :D
Dit idd :D
pi_178606312
quote:
Wat een toppertje, hier wordt ik nou echt vrolijk van. En het fysiek? Ik vind het er echt niet raar uitzien, gewoon topfit
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 april 2018 @ 19:59:32 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178606438
Gratis reeks alvast ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178642019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Stoere meid.
Mocht willen dat ik zo'n fysiek had. :D
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit idd :D
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:55 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Wat een toppertje, hier wordt ik nou echt vrolijk van. En het fysiek? Ik vind het er echt niet raar uitzien, gewoon topfit
Heb je op haar Instagram gekeken? Wat. Een. Lichaam. O+
  dinsdag 24 april 2018 @ 08:13:13 #299
129836 withxhonor
straight edge
pi_178707619
Gister een mooi snatchgrip deadlift pr gezet op 2x120kg :)
high fives and stagedives
  dinsdag 24 april 2018 @ 08:19:04 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178707638
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 15:57 schreef CarbonC het volgende:

Heb je op haar Instagram gekeken? Wat. Een. Lichaam. O+
Zeker :D

Al postte ze vanmorgen/gister dat ze 500m geroeit had in 1.44
Dat verbaast me dan toch wel, zelf ooit in 1.42 gedaan. En vond mezelf nou niet echt de snelste :')
  dinsdag 24 april 2018 @ 09:18:33 #301
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178708244
Fade to Black
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')