abonnement Unibet Coolblue
pi_128964749
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128964798
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ga een dag rondkuieren in A'dam bij de beestjes en winkels :P Dus iig semi-actief!

Maar op ziiiiich. Havermout is goed. Fruit is goed. Right? :+ Zit ook Griekse yoghurt door trouwens!
idd, havermout en fruit zijn goed :Y

Ik weet de verhoudingen ook niet he :P Kan zijn grote kom met yoghurt en dan 2 el havermout en 50 gr fruit...dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Als jij een ons havermout, halve ananas en halve mango erin gooit, dan vind ik het een beetje veel :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128964808
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

*bandana omknoopt*

*warpaint*


Maar goed dat ik heul hard kan sprinten. :D
  maandag 15 juli 2013 @ 11:16:11 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128964927
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

idd, havermout en fruit zijn goed :Y

Ik weet de verhoudingen ook niet he :P Kan zijn grote kom met yoghurt en dan 2 el havermout en 50 gr fruit...dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Als jij een ons havermout, halve ananas en halve mango erin gooit, dan vind ik het een beetje veel :X
Ah okies! :Y Dan valt het denk ik wel mee :D Maar commentaar duly noted en gewaardeerd :Y

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:10 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar goed dat ik heul hard kan sprinten. :D
Omg :D :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128964970
Over mango's gesproken, ik had dit weekend een Pakistaanse mango.
En ja, die zijn echt ontzettend lekker. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128964988
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

idd, havermout en fruit zijn goed :Y

Ik weet de verhoudingen ook niet he :P Kan zijn grote kom met yoghurt en dan 2 el havermout en 50 gr fruit...dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Als jij een ons havermout, halve ananas en halve mango erin gooit, dan vind ik het een beetje veel :X
Ik heb bij mijn ontbijt de havermout en maple syrup eruit geknikkerd, waren maar 2 eetlepels havermout en een theelepel siroop, maar merkte wel dat ik om 10:30 al weer vet trek had i.c.m. fruit!
Vandaag alleen fruit en lijnzaad en pindakaas en voel me al een stuk minder hongerig.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128966032
Ex struisvogel meldt zich. :@ Dat was nog meer dan ik dacht. Ik zat enorm te twijfelen of ik het hier überhaupt op zou schrijven, vanwege schaamrood op kaken. Ik stond op de weegschaal en het was........tromgeroffel......67,7. Wat dus wil zeggen dat ik er bijna 10 af wil.

Ben nu wel echt gemotiveerd moet ik zeggen. :') Ik stond echt met open mond en ben er drie keer op en af gegaan. :+

Er is geen Pilates vandaag in sportschool, dus ik zit nu te twijfelen of ik naar yoga zal gaan om 13 uur. Denk dat ik het doe.

Afijn. Lijstje. Low Carb dus.

O: gekookt eitje, 15 gram belegen kaas, 40 gram biefstukworst.
S: yoga
L: salade van kropsla, half blikje tonijn in olijfolie, ui en dressing
T: gekookt eitje
T: wodka met stukje biefstukworst
D: poussin uit de oven, gegaard met wortel, ui, knoflook, champignons, paprika en Chinese kool.
T: indien honger nog een paar eetlepels creme fraiche met limoensap
  maandag 15 juli 2013 @ 12:03:40 #8
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128966037
Nam net een hap uit mijn bth humus toen ik Marias poepwaterpost las ;(

Ik ben uitstekend gehumeurd vandaag. Kon ook mn bed uitkomen dus hoef ook niet idioot lang te blijven zitten vandaag. Woei :D
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:04:54 #9
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128966068
quote:
3s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:03 schreef conleche het volgende:
Ex struisvogel meldt zich. :@ Dat was nog meer dan ik dacht. Ik zat enorm te twijfelen of ik het hier überhaupt op zou schrijven, vanwege schaamrood op kaken. Ik stond op de weegschaal en het was........tromgeroffel......67,7. Wat dus wil zeggen dat ik er bijna 10 af wil.

Ben nu wel echt gemotiveerd moet ik zeggen. :') Ik stond echt met open mond en ben er drie keer op en af gegaan. :+

Er is geen Pilates vandaag in sportschool, dus ik zit nu te twijfelen of ik naar yoga zal gaan om 13 uur. Denk dat ik het doe.

Afijn. Lijstje. Low Carb dus.

O: gekookt eitje, 15 gram belegen kaas, 40 gram biefstukworst.
S: yoga
L: salade van kropsla, half blikje tonijn in olijfolie, ui en dressing
T: gekookt eitje
T: wodka met stukje biefstukworst
D: poussin uit de oven, gegaard met wortel, ui, knoflook, champignons, paprika en Chinese kool.
T: indien honger nog een paar eetlepels creme fraiche met limoensap

schrale troost; je bent alsnog 10 kg lichter dan ik :+

Waar haal jij je lowcarbinspiratie vandaan?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128966096
Hier nog steeds struisvogel. Zo lang niet gewogen. En nachtdienst helpt ook niet.
pi_128966153
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:04 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

schrale troost; je bent alsnog 10 kg lichter dan ik :+

Waar haal jij je lowcarbinspiratie vandaan?
Ik vrees dat ik de inspiratie haal uit ervaring. :+

Maar ik maak niks ingewikkelds meestal hoor. Ik koop wél lekkere dingen. Zoals reuzegarnalen, rib eye, de poussin van vandaag. En veel kleine tussendoortjes. Er zijn wel recepten waar je dan bv pizza namaakt met een bodem van opgeklopt eiwit/kaas en zo, maar dat doe ik maar zelden. Wel maak ik af en toe van die opgeklopt eiwit/kaas 'broodjes'. Dat geeft je een beetje het gevoel van een cracker.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:14:40 #12
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128966290
Lijstje

O- 2 bolletje lichtgewicht sesam knackebrod met pindakaas
T- 1 volkoren boterham met 2 plakjes gebr. fricandeau
L- bos radijs, tien wortels, halve komkommer, dressing van 1 eetl. olie, zout en peper + 25 gr ongebrande gemengde ongezouten noten (paranoot, amandel, hazelnoot, walnoot en pecan)
T- een appol
D-, 200 gr snijboontjes, 150 gr gekookte krieltjes (van de boer O+ ) even nagebakken in 1 eetl olie en 2 tenen knoflook, 150 gr kalkoenfiletschnitzel gemarineerd in een beetje citroen, 1 eetl. olie, honing en provencaalse kruiden (en zout en peper) en knoflook.
T- een festini peer O+

Vast te veel carbs volgens de normen hier, maar voor mijn doen ben ik zuinig met carbs, echt waar! Die eetl. olie uit de marinade krijg ik niet helemaal binnen want marinade, en de eetl olie van de aardappels is voor mij ene lief samen. Lijkt me netjes toch? Heb niet geteld overigens...

Zuivel gebruik ik niet zoals jullie weten, ik slik kalktabletten en een multivit.
Kwak
pi_128966306
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hier nog steeds struisvogel. Zo lang niet gewogen. En nachtdienst helpt ook niet.
Stom is dat hè, dat je je echt gewoon niet wilt wegen, want zolang je het niet weet is het niet zo, of zo? Rare jongens, die mensen.

Ik heb gisteren wel even wat dingen in maat 40 besteld bij Esprit. Een zwarte broek, twee zwarte tops en een donkerblauw jurkje. Afkleedkleuren, much? :+ Tezamen voor 128 euro in de sale. Niets zo vervelend als te strakke kleren, waardoor je de hele dag met je vetrolletjes wordt geconfronteerd.

Ik ga me nu ook even meten trouwens.
pi_128966324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
Lijstje

O- 2 bolletje lichtgewicht sesam knackebrod met pindakaas
T- 1 volkoren boterham met 2 plakjes gebr. fricandeau
L- bos radijs, tien wortels, halve komkommer, dressing van 1 eetl. olie, zout en peper + 25 gr ongebrande gemengde ongezouten noten (paranoot, amandel, hazelnoot, walnoot en pecan)
T- een appol
D-, 200 gr snijboontjes, 150 gr gekookte krieltjes (van de boer O+ ) even nagebakken in 1 eetl olie en 2 tenen knoflook, 150 gr kalkoenfiletschnitzel gemarineerd in een beetje citroen, 1 eetl. olie, honing en provencaalse kruiden (en zout en peper) en knoflook.
T- een festini peer O+

Vast te veel carbs volgens de normen hier, maar voor mijn doen ben ik zuinig met carbs, echt waar! Die eetl. olie uit de marinade krijg ik niet helemaal binnen want marinade, en de eetl olie van de aardappels is voor mij ene lief samen. Lijkt me netjes toch? Heb niet geteld overigens...

Zuivel gebruik ik niet zoals jullie weten, ik slik kalktabletten en een multivit.
Ik vind het een heel net lijstje!
  maandag 15 juli 2013 @ 12:19:46 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128966418
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind het een heel net lijstje!
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind het een heel net lijstje!
thanks :) het voelt ook netjes. en ik vind het allemaal lekker :P gisteren met vriendje gesproken en ik wil gewoon echt heel graag afvallen. dus niks "na de zomer" of "morgen" beginnen, gewoon meteen vandaag. allemaal gezonde meuk gehaald, en op vakantie in frankrijk is het helemaal makkelijk om minder carbs te eten, we eten daar voornamelijk vlees en vis van de bbq, wel elke dag een stukje stokbrood, neem gewoon geen croissants, veel salade en rauwkost, chips is in frankrijk toch niet te nassen...

ik ben onwijs gemotiveerd omdat we hebben besloten dat we als vriendje een baan vindt en ik "w wat" (hoeveel durfde ik nog niet te zeggen, wil eerst zien hoe het de eerste maand of twee gaat, want wil geen getal kiezen waar ik nog twee jaar over ga doen) ben afgevallen gaan proberen om kleine kwakz0rs te maken....
Kwak
  maandag 15 juli 2013 @ 12:21:00 #16
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128966449
hoe ik de zangweek in duitsland tussendoor ga overleven is me nog niet helemaal duidelijk. er wordt daar voor ons gekookt, en vaak lust ik dat niet, dus ik vrees dat dat een week wordt met heel veel droog brood en duitse salami. nou ja...
Kwak
pi_128966599
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Stom is dat hè, dat je je echt gewoon niet wilt wegen, want zolang je het niet weet is het niet zo, of zo? Rare jongens, die mensen.

Ik heb gisteren wel even wat dingen in maat 40 besteld bij Esprit. Een zwarte broek, twee zwarte tops en een donkerblauw jurkje. Afkleedkleuren, much? :+ Tezamen voor 128 euro in de sale. Niets zo vervelend als te strakke kleren, waardoor je de hele dag met je vetrolletjes wordt geconfronteerd.

Ik ga me nu ook even meten trouwens.
Helemaal gelijk van de rolletjes. Heb vlak voor de vakantie ook een espritbroek gescoord, maat 38. Ik hou van esprit. :')

Goed lijstje hoor kwak! En puik plan, de mijne wil dat nog vaak niet aan de buitenwereld toegeven, of hij praat me naar de mond :P
pi_128966600
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

[..]

thanks :) het voelt ook netjes. en ik vind het allemaal lekker :P gisteren met vriendje gesproken en ik wil gewoon echt heel graag afvallen. dus niks "na de zomer" of "morgen" beginnen, gewoon meteen vandaag. allemaal gezonde meuk gehaald, en op vakantie in frankrijk is het helemaal makkelijk om minder carbs te eten, we eten daar voornamelijk vlees en vis van de bbq, wel elke dag een stukje stokbrood, neem gewoon geen croissants, veel salade en rauwkost, chips is in frankrijk toch niet te nassen...

ik ben onwijs gemotiveerd omdat we hebben besloten dat we als vriendje een baan vindt en ik "w wat" (hoeveel durfde ik nog niet te zeggen, wil eerst zien hoe het de eerste maand of twee gaat, want wil geen getal kiezen waar ik nog twee jaar over ga doen) ben afgevallen gaan proberen om kleine kwakz0rs te maken....
Succes!! ^O^

En *O* O+ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128966648
Ik moest lachen om de collectieve blame voor de zin in pindarotsjes. Post ik het expres niet hier... ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128966715
Croissantjes O+ Of nee, Pain au chocolat O+ God in Frankrijk en zulks.
Maar nee, gewoon 3 weken doen met 200g chocoladeblokjes en hardlopen... en Jillian.

Weekmenu is overigens:

Ma: couscous met tzaziki en wat rundergehaktballetjes
Di: nachos con todo
Wo: fajitas
Do: pasta met gegrilde groente
Vr: nasi
Za: barbecue (vooral vlees eigenlijk)
Zo: kippensoep

Alleen de nachos zijn niet het állergezondste, verder prima tevreden. :9
Drink ook nagenoeg geen alcohol, althans, niet met pints tegelijk, af en toe een klein glaasje of één flesje bier, en dat was 't. Flooooow O+
Ja doei.
pi_128966730
Go Kwak! *O*
Go Co! *O*

Ik doe mee hoor! Zo weer even afbeulen in de sportschool en morgen lekker op de fiets naar mn lunchdate (30 km verderop, dat dan weer wel :D). Leuk trouwens dat iedere routeplanner (ook de fietsrouteplanner) een andere route aangeeft. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128966970
Ah.. ik heb er even goed de balen in. Mijn tweede lezer is vanaf nu op vakantie. Wist ik niet. Dus die kan mijn thesis niet beoordelen..
Gelukkig andere docent gevonden, maar die kan pas vanaf eind augustus... -O- moet echt voor september anders moet me opnieuw inschrijven.. Klotezooi.
Kan ik die vakantie eind augustus ook wel vergeten.
pi_128967043
Opnieuw inschrijven kan in termijnen he, dan hoef je niet het hele jaar te betalen.
Vervelend dat er niet gesproken is over vakantie en wanneer lezen. Maar zij mogen natuurlijk ook best weg :P
pi_128967075
Ja klopt, tuurlijk gaan zij op vakantie. Maar ze had iig even aan kunnen geven wanneer precies en hoe lang. Dit kwam toch wel als verrassing en niet iets waar ik op zat te wachten.
pi_128967153
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef the85mc het volgende:
Ja klopt, tuurlijk gaan zij op vakantie. Maar ze had iig even aan kunnen geven wanneer precies en hoe lang. Dit kwam toch wel als verrassing en niet iets waar ik op zat te wachten.
Je hebt het zelf ook niet gevraagd. Je bent toch ook verantwoordelijk voor je eigen afstuderen /my cents
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')