abonnement Unibet Coolblue
pi_129052888
Vroegah, was er bij een autobahn hof altijd een particuliere truckstop. Helaas worden die ook meer en meer vervangen door ketens, net als vast op de raststätten . Ik ben niet zo'n fan van dat eten altijd redelijk smaak neutraal, en spul wat veel te lang onder de warme lampen liggen. En vaak personeel wat wel graag wil, maar omdat ze met drie man een compleet restaurant moeten runnen, komt er niets van service.
Bij mijn vorige baan zat ik vrij veel op de Duitse autobahn, maar was er vaak haast, dus vaak nam ik maar genoegen met een een Subway, nog smakelijker als het eten uit de ketens.

Nu is vaak mijn kennismaking met de Autobahn tijdens ritten naar "de fabriek" in Zwitserland. De heen weg is dan meestal gewoon nagenoeg nonstop . De terug weg is vaak vrijdag middag, vaak files , en kies ik er voor in de spits de snelweg af te duiken en een dorp in te rijden, vaak hoef je niet ver te zoeken voor een goed restaurant.
pi_129110910
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:30 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Ik ben een keer of tien s'nachts bij een Raststätte wezen eten, en er was geen beperkt menu.

Bij een Autohof weet ik het niet, het is alweer jaren geleden dat ik daar s'nachts heb lopen dineren.
Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?

Bij Franse wegrestaurants en tankstations heb ik s'avonds vaak geen veilig gevoel en ben ik het liefst zo snel mogelijk weer weg. Hoe zit dit in Duitsland ?
pi_129111537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 06:00 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?

Bij Franse wegrestaurants en tankstations heb ik s'avonds vaak geen veilig gevoel en ben ik het liefst zo snel mogelijk weer weg. Hoe zit dit in Duitsland ?
Dat ligt aan de omgeving waar je zit. Zo heb ik s'nachts bij Raststättes gezeten langs de A3 in het Ruhrgebied, maar ook bij Raststättes die langs snelwegen liggen zonder dat er een grote plaats in de buurt ligt. Bij de Raststättes in het Ruhrgebied lopen er s'nachts weleens figuren rond waar ik niet zo'n prettig gevoel bij krijg, meestal ga ik dan naar een Raststätte waar de parkeerplaats niet zo ver van de Raststätte af ligt, dan is het wel goed te doen. Hopelijk heb ik nu een goed beeld geschetst :+

Jij bent dus wel bij Franse Raststättes (of hoe de Fransen het ook noemen) geweest? Kan je mij vertellen of alle Raststättes in Frankrijk bij dezelfde keten zijn aaangesloten? (zoals in Duitsland met Serways). En hoe zien de
pi_129111567
Hoe zien de Franse Raststättes eruit? (qua hygiene etc., lijken ze op de Raststättes in Duitsland?). Ik ga namelijk over een week op vakantie naar Bretagne, vandaar deze vragen. ;)
pi_129112562
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:18 schreef vluggejapie99 het volgende:
Jij bent dus wel bij Franse Raststättes (of hoe de Fransen het ook noemen) geweest? Kan je mij vertellen of alle Raststättes in Frankrijk bij dezelfde keten zijn aaangesloten? (zoals in Duitsland met Serways).
Ik herinner mijzelf 1 keten en dat is Autogrill , te herkennen aan de A in de rode vlag. Dit is echter een groot bedrijf met meerdere 'concepten', zodat je nog niet weet welk type restaurant je zult aantreffen als je de afslag neemt. De kwaliteit is echter redelijk.

Veel beter wordt het echter niet. Mijn ervaring met restaurants aan de Peage wegen is slecht. Ik heb nog nooit echt goed of uitstekend gegeten of van een spectaculair uitzicht genoten. Misschien hebben andere Fok!users nog specifieke tips voor de route naar Bretagne.

In reisgidsen wordt vaak aanbevolen om de Peage te verlaten en een a-la-carte restaurant op te zoeken. In sommige dunbevolkte gebieden kan het echter lang duren voordat je iets tegenkomt. Deze tip is dus alleen handig als je al weet welk restaurant je wilt bezoeken.
pi_129112953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 06:00 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?

Bij Franse wegrestaurants en tankstations heb ik s'avonds vaak geen veilig gevoel en ben ik het liefst zo snel mogelijk weer weg. Hoe zit dit in Duitsland ?
Zeg meid, dan neem je toch de frauenparkplatz. :D :{w
pi_129117441
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 06:00 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe beoordeel je de veiligheid van de omgeving en de Raststätte/Autohof zelf s'avonds laat of s'nachts ?

Bij Franse wegrestaurants en tankstations heb ik s'avonds vaak geen veilig gevoel en ben ik het liefst zo snel mogelijk weer weg. Hoe zit dit in Duitsland ?
op zich, is dat relatief afhankelijk van....
er zijn er de laatste tijd veel moderne parkeerplaatsen, die goed verlicht zijn, en overzichtelijk, maar er zijn er ook wat verouderde waar ik als 2 meter groot niet zo'n probleem zie, maar kan me voorstellen...
pi_129133153
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik herinner mijzelf 1 keten en dat is Autogrill , te herkennen aan de A in de rode vlag. Dit is echter een groot bedrijf met meerdere 'concepten', zodat je nog niet weet welk type restaurant je zult aantreffen als je de afslag neemt. De kwaliteit is echter redelijk.

Veel beter wordt het echter niet. Mijn ervaring met restaurants aan de Peage wegen is slecht. Ik heb nog nooit echt goed of uitstekend gegeten of van een spectaculair uitzicht genoten. Misschien hebben andere Fok!users nog specifieke tips voor de route naar Bretagne.

In reisgidsen wordt vaak aanbevolen om de Peage te verlaten en een a-la-carte restaurant op te zoeken. In sommige dunbevolkte gebieden kan het echter lang duren voordat je iets tegenkomt. Deze tip is dus alleen handig als je al weet welk restaurant je wilt bezoeken.
Zijn er veel van die Autogrill restaurants langs de snelweg? Is het zo dat bijna elk snelwegrestaurant in Frankrijk onder die keten valt?

De keten Autogrill ken ik wel, zie je ook regelmatig in Zwitserland langs de snelweg. Maar lang niet elke Raststätte daar valt onder de keten Autogrill...
pi_129134083
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:40 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Zijn er veel van die Autogrill restaurants langs de snelweg? Is het zo dat bijna elk snelwegrestaurant in Frankrijk onder die keten valt?
Nee. Ze hebben 80 vestigingen langs de Franse snelwegen volgens hun website. Je komt ze wel regelmatig tegen, maar ze zijn niet zo alom vertegenwoordigd als Serways in Duitsland.

De meeste snelwegrestaurants in Frankrijk zijn niet van een keten.Tenminste niet zichtbaar. Ik vermoed daarom dat de restaurants vooral door afzonderlijke ondernemers gerund worden. Vandaar dat de klant ervaring steeds zo verschillend is.
pi_129135753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Ze hebben 80 vestigingen langs de Franse snelwegen volgens hun website. Je komt ze wel regelmatig tegen, maar ze zijn niet zo alom vertegenwoordigd als Serways in Duitsland.

De meeste snelwegrestaurants in Frankrijk zijn niet van een keten.Tenminste niet zichtbaar. Ik vermoed daarom dat de restaurants vooral door afzonderlijke ondernemers gerund worden. Vandaar dat de klant ervaring steeds zo verschillend is.
Ah, de meeste Franse Raststättes zijn dus eigenlijk "Autohofe" die afzonderlijk zijn.

Maar eens kijken op wat Franse wegbeheerders-sites, even proberen een kaart te vinden met alle Franse Raststättes, net zoals de Duitsers dat hebben gedaan met de site van Tank & Rast. Als ik die site gevonden heb ga ik maar eens een paar mooie Raststättes zoeken om te stoppen op weg naar Bretagne. :)
pi_129154283
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:43 schreef Worsteman het volgende:
Een keertje om 11 uur 's avonds na een al 13 uur durende reis een enorme (maar dan ook echt een enorme) braadworst gegeten die door de kok speciaal voor ons bereid was. Dit was volgens mij op de A1.
Dat is wel het meest Duits wat je dan meemaakt en verdomd goed smaakt.
Goed,stevig eten: Daar weten de Duitsers wel raad mee.( naast hun bieren!)
pi_129734882
Net terug uit Frankrijk van vakantie.

Op de heenweg een "Aire" bezocht, Aire de Wancourt op de A1 van Lille naar Parijs. Zag er zo uit



Moest via de overdekte brug naar de overkant om naar het Autogrill restaurant te gaan. 2 panini broodjes en 1 bekertje koffie kostten ¤ 15.

Dat is duur vergeleken met de terugweg waar ik gestopt ben in Belgie bij het tankstation restaurant vlakbij Rimst (naam weet ik niet meer), daar kocht ik hetzelfde voor ongeveer ¤ 7.
pi_129735026
In Frankrijk staan er langs de snelweg trouwens veel bordjes met "Croq Malin", weet iemand wat dit inhoudt? Is dit een keten, lijkt mij wel.

Ps: topicnaam mag veranderd worden naar wegrestaurants in het algemeen
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:22:52 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_129736878
Marché restaurants vind ik vaak ook wel te pruimen.
Voor een wegrestaurant :P
Mn. In D en CH

http://www.marche-restaurants.com/en/locations-restaurants
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_129743385
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef vluggejapie99 het volgende:
Moest via de overdekte brug naar de overkant om naar het Autogrill restaurant te gaan. 2 panini broodjes en 1 bekertje koffie kostten ¤ 15.
Dit is belachelijk duur tenzij er ingredienten als biologisch rosbief, onbespoten avocado en handgemaakte pesto als beleg waren toegevoegd.

Wat vond je van de algehele sfeer, verzorging en frisheid van de toiletten en andere ruimtes ?
pi_129744174
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 07:05 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit is belachelijk duur tenzij er ingredienten als biologisch rosbief, onbespoten avocado en handgemaakte pesto als beleg waren toegevoegd.

Wat vond je van de algehele sfeer, verzorging en frisheid van de toiletten en andere ruimtes ?
Het was alleen een standaard opgewarmde panini met de gebruikelijke ingredienten. Was zeker veel te duur, al helemaal vergeleken met de Duitse en ook de Belgiische Raststattes.

De toiletten waren zeer smerig, gelukkig hoefde ik er niet te lang te zijn. :') Groot contrast met de Duitse equivalent bij de Serways, Sanifair. Ook de trappen waarmee je de brug op kon bij Aire de Wancourt waren niet al te schoon, veel modder.

Al met al denk ik dat de Duitse Raststattes kwalitatief veel beter en verder zijn en daarnaast ook nog stukken goedkoper.
pi_129764030
Zondag op de terugweg van onze vakantie ook weer een tussenstop gemaakt bij Rastanlage Garbsen Nord op de 2, prima voorzieningen en eten voor een nette prijs
pi_129770619
Heet die bij de Moselbrug trouwens niet "Moselblick"?
Ik heb daar trouwens de smerigste Bratwurst aller tijden gegeten (nja, de helft dan)
Wie dit leest is gek
pi_129771086
Met de motor naar de Alpen betekent om de 150 a 200 km stoppen om te tanken en de benen te strekken.
De vaste route is dan:

• Peppenhofen
• Wonnegau
• Sindelfingerwald
• Illertal
Wie dit leest is gek
pi_129852900
Wegrestaurants in Duitsland O+ Heerlijk vakantiegevoel altijd als ik daar rustig een wurst kan eten of een schnitzeltje. ..
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:16:35 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129866727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 08:20 schreef vluggejapie99 het volgende:
Hoe zien de Franse Raststättes eruit? (qua hygiene etc., lijken ze op de Raststättes in Duitsland?). Ik ga namelijk over een week op vakantie naar Bretagne, vandaar deze vragen. ;)
Er was pasgeleden een heel artikel over in de Kampioen (blad van de ANWB). Het niveau verschilt nogal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:19:19 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129866822
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef vluggejapie99 het volgende:
Ps: topicnaam mag veranderd worden naar wegrestaurants in het algemeen
Bij deze. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_129870622
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Er was pasgeleden een heel artikel over in de Kampioen (blad van de ANWB). Het niveau verschilt nogal.
Daar ben ik wel achtergekomen ja. _O-

Helemaal eens met kurk_droog.
pi_129870637
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bij deze. B-).
Dank u wel.
pi_142034981
Ik besef dat dit topic al bijna een jaar oud is, maar ook in deze periode zullen veel fokkers een wegrestaurant bezoeken op weg naar en terugkomend van hun vakantiebestemming.

Deel hier je tips voor goede wegrestaurants, lettend op:

- keuzemogelijkheden en kwaliteit van het eten
- prijs van het eten
- vriendelijkheid personeel
- veiligheid van parkeerterrein en omgeving
- mooi uitzichtpunt
- hygiene van de toiletten
- etc...

Kwam je echt even tot rust als welkome onderbreking van de autorit? Waarschuwingen voor zeer slechte wegrestaurants zijn ook welkom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')