abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:44:11 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128921517




Ontwikkelaars: Markus “Notch” Persson
Jens “Jeb” Bergensten
Nathan “Dinnerbone” Adams
Uitgever: Mojang AB
Huidige Versie: 1.6.2
Platform: Windows, OS X, Linux
Systeemvereisten: CPU 2GHz Pentium 4 of vergelijkbare AMD-versie 1.5GB RAM
GPU Intel GMA 950 of vergelijkbare AMD-versie
(ondersteuning voor OpenGL vereist) 512MB vrij op de hardeschijf



Kortgezegd de ultieme sandbox game. Alleen begrensd door je fantasie.

Minecraft lijkt als je het voor de eerste keer speelt een heel eenvoudig maar toch ook nog saai spel. Je krijgt een landschap met gras, bomen, water en zand en daarop kan je dingen bouwen, onderzoeken of er op naar beneden graven. Op die manier kan je speciale structuren maken zoals gebouwen of pixel-art. Alles is mogelijk!
Het leuke is dat je redelijk wat soorten blocktypes kunt gebruiken.
Hoe meer dat je het speelt, hoe meer je het wilt spelen.
De mogelijkheden zijn eindeloos: een brug die van berg naar berg gaat, een (Middeleeuwse) stad of mischien zelfs een ruimteschip.
Ook is het mogelijk om online te spelen via LAN of internet met je vrienden of met totaal onbekende mensen.
Minecraft is dus eigenlijk een spel wat je eigen creativiteit aanspreekt. Of je het nu leuk vind om rond te dwalen in de oneindige wereld van “Minecraftia”, tegen de monsters vechten die s'nachts tevoorschijn komen, rare of gevaarlijke machines te maken met redstone of geweldige gebouwen te verzinnen en te bouwen. Minecraft geeft je de wereld en jij doet er mee wat je wilt.



Minecraft heeft eigenlijk geen doel, alles wat je wilt doen bepaal je zelf en doe je op je eigen manier en eigen tempo.
Toch hebben de makers een klein beetje een richting gegeven aan het spel. Ze hebben namelijk 2 boss-monsters toegevoegd. De een heet de Enderdragon en de ander heet de Wither.
Beide zijn eigenlijk vrij gemakkelijk te verslaan als je diamanten bescherming, een boog en een diamanten zwaard hebt wat allemaal enchanted is.



Een deel van het succes van Minecraft is te danken aan modificaties of mods. Er zijn verschillende fora op het internet te vinden die mods aanbieden.
Zo bestaat er bijvoorbeeld een mod die het mogelijk maakt de Multiplayer Mode commando's ook in de Singleplayer Mode te gebruiken.
Op die manier kan men zichzelf van blokken en voorwerpen voorzien, teleporteren en zelfs hele delen van het land met 2 commando's aanpassen. Ook zijn er mods die speciale dieren, waaronder weerwolven en ander gespuis, toevoegen aan het spel. Een veelbesproken mod voor Minecraft is de zogeheten Sonic Ether's mod, dat Minecraft een compleet ander uiterlijk geeft dankzij het toevoegen van visuele elementen als shaders, dynamische schaduwen, motion blur en depth of field. Maar ook Optifine is bijvoorbeeld een mod!



www.minecraft.net Hier kan je het spel aanschaffen. Of de gratis classic mode spelen in je browser.
www.minecraftwiki.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften.
Hier staat alles over Minecraft.
www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is.
Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
www.crafthub.net Blog over Minecraft.
www.optifine.net Loopt je Minecraft toch niet zo lekker? Wil je je Minecraft toch nog wat beter er uit laten zien? Installeer dan Optifine.
www.twitter.com/jeb_ Twitter van de Hoofd Ontwikkelaar van Minecraft
www.twitter.com/Dinnerbone Twitter van een van de ontwikkelaars van Minecraft



SPOILER: TJV's Server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Shaderons FOK!Craft
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ultraHardcore Server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Denk niet ''wat een kut graphics, koop ik niet'' Maar speel eerst eventjes de demo, en geniet van het spel! Klik hier voor de gratis demo!

Sinds enige tijd is er een apart Minecraft SC topic. In dit topic alleen on-topic posts over Minecraft, slowchat in het SC topic! Topicreeks: Minecraft SC

[ Bericht 3% gewijzigd door STING op 17-07-2013 13:00:58 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:44:37 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128921530
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128921536
geen uhc neem ik aan.. ;(
Anoniem
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:48:39 #4
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128921634
?

Als die gast met zn uhc server zn dingen geeft zet ik het er wel bij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128921892
Nee we zouden mss morgen een fok uhc doen. Maar te weinig aanmeldingen ofzo zei exentric
Anoniem
  zondag 14 juli 2013 @ 00:00:44 #6
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128922007
Mocht ik ooit nog eens tijd hebben, dan doe ik wel mee. Maar ik denk dat het een beetje te vaak gedaan is.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128923426
Het is net de Tour; je weet dat er vals gespeeld wordt maar toch doe je het nog een keer.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  FOK!fotograaf zondag 14 juli 2013 @ 00:48:27 #8
364681 over_hedge
pi_128923508
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:48 schreef SosuaCafe het volgende:
?

Als die gast met zn uhc server zn dingen geeft zet ik het er wel bij.
24/7 UHC PvP
85.114.128.52:25678
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_128929761
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:56 schreef shaderon het volgende:
Nee we zouden mss morgen een fok uhc doen. Maar te weinig aanmeldingen ofzo zei exentric
nee met 4 man vind ik inderdaad te weining.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  FOK!fotograaf zondag 14 juli 2013 @ 21:45:40 #10
364681 over_hedge
pi_128950727
Is er iemand die mij kan helpen met het maken van een market op mijn server? Weet niet precies hoe namelijk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:00:18 #11
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128951577
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:45 schreef over_hedge het volgende:
Is er iemand die mij kan helpen met het maken van een market op mijn server? Weet niet precies hoe namelijk.
iconomy moet je dan hebben volgens mij. Verder weet ik het ook niet.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_128960728
Vault, iconomy, signshop. Dan zit je wel goed
Anoniem
  FOK!fotograaf maandag 15 juli 2013 @ 10:37:11 #13
364681 over_hedge
pi_128963896
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 03:07 schreef shaderon het volgende:
Vault, iconomy, signshop. Dan zit je wel goed
Mm oke :) ik ga ze vanmiddag eens installeren en kijken of ik er dan iets van snap :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_128972635
Yo remy dunno of je dit leest maar voorlopig niet online ivm thuissituatie ;) als je meer wilt weten van hoe en wat kan je je nummer wel PMen naar me lees ik het vanzelf
pi_128972703
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef spamkip het volgende:
Yo remy dunno of je dit leest maar voorlopig niet online ivm thuissituatie ;) als je meer wilt weten van hoe en wat kan je je nummer wel PMen naar me lees ik het vanzelf
Ik wil wel meer weten over jouw thuissituatie. Zie PM.
pi_128972974
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:48 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ik wil wel meer weten over jouw thuissituatie. Zie PM.
Kan niet pmen, aangezien ik mn account op fok net heb aangemaakt ;)
pi_128974634
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef spamkip het volgende:
Yo remy dunno of je dit leest maar voorlopig niet online ivm thuissituatie ;) als je meer wilt weten van hoe en wat kan je je nummer wel PMen naar me lees ik het vanzelf
Oke maakt niet uit ;)
Zie je wel weer verschijnen een keer denk ik :P
Anoniem
pi_128975817
Question: wat is uhc?
  FOK!fotograaf maandag 15 juli 2013 @ 19:15:11 #19
364681 over_hedge
pi_128978870
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:25 schreef Kekaa het volgende:
Question: wat is uhc?
Ultra hardcore. Betekend dat je gene kracht terug krijgt van eten. Alleen via gouden apples en health potion. Maakt het extra moeilijk dus.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_128984173
Aha.... Dan uh... kan ik dat vast niet. Hoe kom je aan gouden appels?
  FOK!fotograaf maandag 15 juli 2013 @ 21:49:13 #21
364681 over_hedge
pi_128984900
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:31 schreef Kekaa het volgende:
Aha.... Dan uh... kan ik dat vast niet. Hoe kom je aan gouden appels?
En appel vinden. en dan stukjes goud er om heen doen. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_128985997
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ultra hardcore. Betekend dat je gene kracht terug krijgt van eten. Alleen via gouden apples en health potion. Maakt het extra moeilijk dus.
Prachtig uitgelegd. :D :P

Maar het is een gamemode die je met een aantal mensen kunt spelen. De spelers/teams beginnen in een world waar je moet proberen de andere spelers/teams te verslaan. :P
  FOK!fotograaf maandag 15 juli 2013 @ 22:16:53 #23
364681 over_hedge
pi_128986228
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:12 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Prachtig uitgelegd. :D :P

Maar het is een gamemode die je met een aantal mensen kunt spelen. De spelers/teams beginnen in een world waar je moet proberen de andere spelers/teams te verslaan. :P
Och :P Kan het wel helemaal gaan uitleggen maar het staat gewoon in de op. En het grootste verschil is je kracht wat je niet terug krijgt :P

Anyway. Ik heb nu een PvP Arena gemaakt (een soort paintball veldje) Waar je naar toe kan als je met iemand wilt vechten :D Wel leuk geworden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_128986877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Och :P Kan het wel helemaal gaan uitleggen maar het staat gewoon in de op. En het grootste verschil is je kracht wat je niet terug krijgt :P

Anyway. Ik heb nu een PvP Arena gemaakt (een soort paintball veldje) Waar je naar toe kan als je met iemand wilt vechten :D Wel leuk geworden.
Ja klopt maarja hoe jij het zei klonk het als een ingame extra ofzo. :P
pi_128987505
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Och :P Kan het wel helemaal gaan uitleggen maar het staat gewoon in de op. En het grootste verschil is je kracht wat je niet terug krijgt :P

Anyway. Ik heb nu een PvP Arena gemaakt (een soort paintball veldje) Waar je naar toe kan als je met iemand wilt vechten :D Wel leuk geworden.
uhm... niet? UHC vind ik daar nergens terug.... wel een stukje over Hungergames.. is dat wat je bedoeld?

Anyway... leek me misschien wel leuk om een keer te proberen. Al denk ik dat ik het niet lang overleef.

Een tijdje terug begonnen op een server van vrienden, toen speelden we allemaal Vanilla ofzo.
Later overgestapt naar FTB, direwolf. Op dit moment zit ik bij een vriend op een server, ook FTB, maar dan ultimate.
Al die heel ingewikkelde dingen snap ik echt (nog) niet.
Ik doe een beetje rondlopen, huisje bouwen, vee fokken, plantjes oogsten, mines ontdekken en materiaal eruithalen enzo (volgens vrienden speel ik minecraft ala the sims...).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')