abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 21:57:57 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_128850568


[Centraal] Whisky /Whiskey Topic

Welkom in het centrale whisky-topic, met daarin ruimte voor alles voor en over whisky en whiskey.

De voorgaande delen:
Topicreeks: [Centraal] Whisky / Whiskey

Wat is whisky? :?
Whisky is een destillaat, dat wordt gestookt van granen; voornamelijk gerst, tarwe, rogge, en maïs. Hiertoe wordt uit de granen door middel van een speciaal proces, vergelijkbaar met het brouwen van bier, suiker onttrokken dat vervolgens vergist en gedestilleerd wordt in koperen destilleerketels. Daarna wordt het enige jaren op eikenhouten vaten gelegd om te rijpen.

De meeste whiskies worden gemaakt van meerdere soorten graan, die apart verwerkt worden en later weer bij elkaar gemengd. Dit noemt men blended whiskies. Voorbeelden die je vaak tegenkomt zijn Johnny Walker Red en Black Label, Vat69, Teachers, Famous Grouse, etc.

Andere whiskies worden van slechts één graansoort gestookt. Als die ene graansoort (gemoute) gerst is, dan heet het resultaat een single malt whisky. Is dat rogge, dan wordt het een straight rye whisky. De eerste zie je vaak uit Schotland (en soms uit Ierland), de laatste meestal uit de USA. Als zo'n whisky nu ook nog eens getapt wordt uit één vat, dan wordt het een single cask whisky genoemd.

De meeste whiskies die je gewoon koopt zijn dranken met een alcoholpercentage tussen de 40% en 46%; dat noemt men drinksterkte. Soms worden whiskies verkocht op hogere alcoholpercentages, zoals ze uit het vat vandaan komen. Dit noemt men dan vatsterkte, of cask strength whisky. Men kan er voor kiezen om de whisky op vatsterkte door er een beetje (bron)water aan toe te voegen iets soepeler drinkbaar te maken, dit is echter niet noodzakelijk.

Waar haal ik whisky? :?
De betere whisky vinden wij onder andere bij:

Ton Overmars slijterij te Amsterdam
Van Wees slijterij te Amersfoort
Van Zuylen slijterij te Loosduinen
Slijter Zonneveld te Maassluis
Whiskykoning te Den Bosch
Wijn- en Whiskyschuur te Scharnegoutum (FRL)
Versailles te Nijmegen
Whiskybase shop te Rotterdam
Whiskysite/Druiventuin te Leiden

of zo lang de Britse Pond weinig waard is:

The Whisky Exchange in de UK
Master Of Malt in de UK
Royal Mile Whisky in de UK

Voor de meeste standaardbottelingen kan je online terecht bij:

Drankgigant
Drankdozijn

Bij de meeste van bovenstaande winkels is het ook mogelijk om online te bestellen zodat je voor een nieuwe of bijzondere whisky niet eens de deur uit hoeft *)

En wat als ik nog vragen heb? :?
Post de vraag in dit topic :7

Voor wie het weten wil: Hoe een whisky uiteindelijk smaakt is voor een groot (zo niet het grootste) deel afhankelijk van het vat waarin het bewaard is geweest. Tegenwoordig wordt de meeste Schotse whisky gerijpt in vaten die daarvoor in Amerika hebben gediend om bourbon in te laten rijpen. Vroeger werd er veel vaker whisky gerijpt in ex-sherryvaten. Vaak wordt er gezocht naar de beste mix van bourbonvat-whisky en sherryvat-whisky om een bepaald karakter te creëren voor een bepaalde botteling. Er zijn ook variëteiten die exclusief van bourbonvaten komen (veel Glenmorangies bijvoorbeeld) en sommige fabrikanten hebben echte 100% sherryvat-whiskies in het assortiment (veel Macallan, Glenfarclas en Aberlour).

vele honderden verschillende smaken?

Zeker!


Zó veel variatie met een soort drank? Veel meer verschillende smaken dan elke andere alcoholische drank die ik ken. zachte whisky, scherpe whisky, rokerige whisky, zoete whisky, medicinale whisky, frisse whisky, romige whisky, noem het maar op. Dus laat u door één slechte eerste ervaring niet uit het veld slaan. Helaas zitten er zeker bij de voordeligere flessen whisky ( onder de 30 euro) verhoudingsgewijs veel slechtere soorten. tussen. Probeer daarna gewoon eens een andere of haal bij de betere slijter een paar mini-flesjes (5cl) van enkele Single Malt Whiskies....en vergelijk die eens. u zult versteld staan van de varieteit.

Slechte whisky is natuurlijk beter te haggelen met flink veel ijs/water/cola ;)



Dramming?

Whisky drink je doorgaans uit een glas (toch?). In de diverse landen gelden er in de horeca verschillende regels over de hoeveelheid te schenken alcohol in een glas. In Nederland lijkt de standaard op 35ml te zitten voor een glaasje whisky. In de beter gesorteerde whiskybars kun je er ook voor kiezen om een halve hoeveelheid ( ± 2cl) aan te schaffen zodat je makkelijker meer smaken kunt vergelijken of proberen zonder dat je te snel onder invloed of blut raakt.
Een dram is echter een willekeurige hoeveelheid whisky die je inschenkt. De ene keer kies je er voor om een ruime hoeveelheid in te schenken zodat je de hele avond aan een glas kunt nippen. een andere keer neem je juist kleinere beetjes, of halve drams zodat je meerdere soorten kunt proberen.


Nog meer info nodig? dan kun je hier een forum vinden dat speciaal is gewijd aan whisky in al zijn verschijningsvormen

Meer whiskylinks

Whiskybase
The Whisky Wire
Malt Madness
Ralfy's YouTube Channel
Whisky Connosr

Drink verstandig, drink met maten


----Het leven is te kort om slechte whisky te drinken!----

Hier verder!

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 21:59:56 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_128850663
Ik sla morgenavond pas weer toe. Nu al zin in! :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_128850784
met dat warme weer is de zin in whisky wel minder
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:02:51 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_128850834
Dankzij slobbermerk Famous Grouse ga ik morgen naar North Sea Jazz. Heb 2 kaarten bij ze gewonnen via een Facebook-aktie. *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 22:04:11 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_128850905
Gefeliciteerd! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 22:20:33 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_128851744
The Black Grouse was trouwens nog net binnen te houden. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:25:01 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_128851969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
met dat warme weer is de zin in whisky wel minder
Morgen en zondag 2 whisky proeverijen, gelukkig is het dan niet te warm... ^O^
pi_128852599
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Morgen en zondag 2 whisky proeverijen, gelukkig is het dan niet te warm... ^O^
men, jij hebt er een baan naast met die Whisky :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:38:54 #9
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_128852656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:02 schreef golfer het volgende:
Dankzij slobbermerk Famous Grouse ga ik morgen naar North Sea Jazz. Heb 2 kaarten bij ze gewonnen via een Facebook-aktie. *O*
Ik wilde vandaag een kaart bestellen maar het lijkt uitverkocht... :( :'( -O-
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:42:13 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_128852851
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

men, jij hebt er een baan naast met die Whisky :)
Het is vrijwilligerswerk... ;)
Maar de komende tijd is het verder vrij rustig met whisky evenementen, in september Maltstock pas weer.
pi_128864700
Om nog even terug te komen op de discussie waar whisky te kopen: ik koop zowel bij de slijter om de hoek, als soms bij de Drankdozijn en -gigant (al doe ik dat erg weinig en alleen als ik een aantal standaard flesjes wil kopen), en regelmatig via Whiskysite.nl. Die laatste heeft ook prima prijzen in het algemeen, en kan veel meer leveren dan de grootgrutters.
Waar ik uit de buurt blijf zijn de Gall&Gall en Mitra vanwege de veel te hoge prijzen, en (helaas na enkele negatieve ervaringen die zeer slecht "opgelost" werden) is ook dhr Overmars in Amsterdam aan mij een klant kwijt.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juli 2013 @ 22:52:35 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_128890801
Vanavond weer eens aan de The Ileach "The Man From Islay", Peaty Islay Single Malt.
Lekkerrr. :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 12 juli 2013 @ 22:54:23 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_128890859
Oh ja, 'ingepilst' met een Glenlivet 15 yo Speysider. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:06:55 #14
206180 DaCobus
yeah, right!...
pi_128900130
In Duitsland een Connemara Cask strength meegenomen voor maar 29.99¤
Echt een heerlijke peatbom!
pi_128900462
Zijn hier trouwens ook whisky investeerders actief? Heb er wel eens een artikel over langs zien komen. Kan me herinneren dat ik er toen wat sceptisch tegenover stond.
pi_128946024
Had ik het maar gedaan. Flesje Glenfiddich 1937 kostte bij introductie (in 2001) 10.000 pond. Maar ja geen geld he?

Nu doen ze dit:

Glenfiddich 1937 "Rare Collection" – 55.650 euro
Glenfiddich is één van de oudste en beste producenten van single malt whisky in Schotland. Dit is niet de duurste whisky in hun gamma (zie #7), maar wel de oudste. Deze whisky werd namelijk pas in 2001 gebotteld en heeft derhalve een verbijsterende 64 jaar kunnen rijpen. Daarmee is het zelfs de oudste Schotse whisky. Iedere fles die hiervan nog op de markt komt wordt voor een hogere prijs dan de vorige verkocht, en de meest recente werd vorig jaar voor ruim 55.000 euro geveild.

Over het algemeen ben ik echter van mening: whisky is om te drinken, niet om mee te speculeren.

edit: zin in whisky gekregen, ben even een Yamazaki 12 aan 't inschenken O+
"If you tell the truth, you don't have to remember anything"
pi_129060078
Wat is het hier rustig. Zijn we allemaal aan het bier? :)
pi_129061363
Zomer hè :) Maar * Karstman heeft iets te vieren dus ik trek straks een mooie dram uit de kast.
Denk dat het of een Sheep Dip 1990 Old Hebridean of het sampletje Ardbog dat ik heb staan wordt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:59:23 #19
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_129062495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:10 schreef totalatool het volgende:
Wat is het hier rustig. Zijn we allemaal aan het bier? :)
Macallan sherry oak 10yo hier. Super :9
heitieh
pi_129062562
Is Sheep Dip geworden...mmmm, sheep....
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2013 @ 21:05:12 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129098984
Net een Fino sherry gekocht, wil wel eens proeven wat er aan de basis van gesherryde whisky's ligt. Het is een halve liter uit een butt geworden. 15 euro voor een half litertje. Een koopje als je het mij vraagt. Hij ligt nu in de diepvries op advies van de wijnboer, hij moet ijskoud gedronken worden en ik wil hem vanavond nog proeven :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129099408
Aight, Aberlour 10 is best lekker... in de koffie.

Laten we het daar maar bij laten.
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:41:22 #23
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129100677
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:10 schreef totalatool het volgende:
Wat is het hier rustig. Zijn we allemaal aan het bier? :)
cognac en brandy. Meer voor de zomer. O-)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:55:09 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129101327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:10 schreef totalatool het volgende:
Wat is het hier rustig. Zijn we allemaal aan het bier? :)
Even rustig aan na een afgelopen weekend met zo'n 30 whiskies.
Bier... :N
  Redactie Frontpage donderdag 18 juli 2013 @ 21:56:37 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129101394
Snelle review van mijn Lustau Almacenista Fino Del Puerto:

Op de neus vooral Olorosso, licht zoete tonen van caramel en heide. Op de tong vooral aroma's van amandelen en lekker ziltig. Lange droge afdronk met nog meer amandelen.

Eerste impressie is vooral verrassing: ik had niet zo'n notig aroma verwacht, maar juist veel meer fruit. Moet nog wennen aan (deze) sherry merk ik nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door JeMoeder op 18-07-2013 22:16:10 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129103556
Sherry heb ik nooit wat gevonden. Ben er altijd ver van weg gebleven maar misschien kwam dat door de Osborne Demi-Sec die m'n oma altijd dronk... Maar die review klinkt wel erg goed...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129105890
Ik vind met name de minder zoete sherries vaak behoorlijk noterig. Dat proef je ook terug in whiskies die op dergelijke sherryvaten hebben gelegen.
Als je echt zoete sherry zoekt, pak dan een PX.
pi_129107603
Ik kreeg vandaag een Bowmore 15yr sherry cask finish omdat ik mijn opleiding heb afgerond O+ :9
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:20:40 #29
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129107739
Zaterdag mijn laatste restje Sheep Dip maar eens opdrinken! :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juli 2013 @ 10:41:22 #30
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129114169
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:37 schreef Karstman het volgende:
Sherry heb ik nooit wat gevonden. Ben er altijd ver van weg gebleven maar misschien kwam dat door de Osborne Demi-Sec die m'n oma altijd dronk... Maar die review klinkt wel erg goed...
Wat mij betreft mag je komen proeven.

Btw, whiskysite heeft de HP 18yo voor 55 euro liggen, 10 euro onder de eerstvolgende aanbieder... goed bedrag.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:30 schreef totalatool het volgende:
Ik vind met name de minder zoete sherries vaak behoorlijk noterig. Dat proef je ook terug in whiskies die op dergelijke sherryvaten hebben gelegen.
Als je echt zoete sherry zoekt, pak dan een PX.
Ik wil juist droge, PX is net een Israelische rode wijn: mierzoet met extra suiker erbij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:21:04 #31
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_129125774
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag je komen proeven.

Btw, whiskysite heeft de HP 18yo voor 55 euro liggen, 10 euro onder de eerstvolgende aanbieder... goed bedrag.

[..]

Ik wil juist droge, PX is net een Israelische rode wijn: mierzoet met extra suiker erbij.
Hoe verhoudt zich dat dan t.o.v. de Macallan Sherry Oak? Die vind ik namelijk heerlijk, dus ik zou wel wat meer in die richting willen proeven.

De Bowmore 12yo heeft toch ook iets sherry-achtigs? Ook een favoriet bij mij, namelijk.
heitieh
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juli 2013 @ 16:27:47 #32
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129126097
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:21 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Hoe verhoudt zich dat dan t.o.v. de Macallan Sherry Oak? Die vind ik namelijk heerlijk, dus ik zou wel wat meer in die richting willen proeven.

De Bowmore 12yo heeft toch ook iets sherry-achtigs? Ook een favoriet bij mij, namelijk.
Ik weet zo niet of deze HP op sherry heeft gelegen. Ik heb thuis wel een gesherryde HP van 23yo en die is heerlijk fris, fruitig maar toch ook wat rokerig :)

HP is sowieso erg lekker, mocht je het willen proberen koop dan de 12yo. Beste prijs/kwaliteitsverhouding wat betreft destilleerderij bottelingen als je het mij vraagt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:58:37 #33
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_129127258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik weet zo niet of deze HP op sherry heeft gelegen. Ik heb thuis wel een gesherryde HP van 23yo en die is heerlijk fris, fruitig maar toch ook wat rokerig :)

HP is sowieso erg lekker, mocht je het willen proberen koop dan de 12yo. Beste prijs/kwaliteitsverhouding wat betreft destilleerderij bottelingen als je het mij vraagt.
Ik bedoel meer smaken met PX, oloroso t.o.v. de Macallan reeks.
heitieh
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juli 2013 @ 17:28:04 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129128137
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:58 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik bedoel meer smaken met PX, oloroso t.o.v. de Macallan reeks.
Ja, maar dan moet je dus weten of deze whisky (HP 18yo) ook op sherry gerijpt is. Als je van Macallan sherry whisky houdt, kan je gaan voor Glendronach of Benriach. Ook zachte zoete whiskys gerijpt op sherry vaten.

Een Auchentoshan 1998 is ook een aanrader trouwens. Rond de 45~50E als ik me het goed herinner.

PX gerijpt zie je nauwelijks, bijna alle sherry whisky's worden op Olorosso gerijpt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juli 2013 @ 17:35:12 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129128347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik kreeg vandaag een Bowmore 15yr sherry cask finish omdat ik mijn opleiding heb afgerond O+ :9
Fijn cadeau! Bowmore 15 Darkest? Zeker lekker :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129128555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Fijn cadeau! Bowmore 15 Darkest? Zeker lekker :)
:Y we hadden hem al eens in huis gehad, beviel goed :9
pi_129131796
Staat hier ook, prettig flesje inderdaad.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 20 juli 2013 @ 00:47:36 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129143803
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 21:36:39 #39
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129167436
Vanavond aan de Macallen Highland 12 yo Single Malt Scotch Whisky en die fietst er goed in! :9
Ik ben eigenlijk een Islay-liefhebber, maar ik merk dat er nog heel veel andere leuke dingen zijn. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 21:40:41 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129167594
Wel gek trouwens dat deze Highland whisky op diverse sites bij de Speyside gerangschikt wordt. :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:13:43 #41
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129171598
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:40 schreef Cynix ® het volgende:
Wel gek trouwens dat deze Highland whisky op diverse sites bij de Speyside gerangschikt wordt. :?
Macallan ligt dan ook midden in de Speyside (vlak bij Craigellachie, boven op de heuvels), wat op zich weer midden in de Highlands ligt.
De Speyside is geen officiële regio binnen Schotland, maar omdat er zoveel distilleerderijen rondom de Spey rivier gevestigd zijn, is het een aparte whiskyregio geworden. Elke Speyside whisky is dus formeel een Highland whisky...





  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 23:25:45 #42
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129172201
Ok, weer iets geleerd. Bedankt. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:49:42 #43
206180 DaCobus
yeah, right!...
pi_129246884
Gisteren weer een glaasje Aberlour A'Bunadh op.
Ik zal die niet snel weer kopen.
Ben niet zo kapot van sherry finished whiskies.
pi_129247430
Afgelopen zaterdag twee glaasjes Stranahan's gedronken. Whiskey uit Colorado. Volgens mij redelijk onbekend edoch prima spulletje. Dronk wel erg gemakkelijk weg :s).
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:32:43 #45
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129248064
Leuk kaartje MadMaster!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129269962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:49 schreef DaCobus het volgende:
Gisteren weer een glaasje Aberlour A'Bunadh op.
Ik zal die niet snel weer kopen.
Ben niet zo kapot van sherry finished whiskies.
De a'bunadh is zeker niet gefinished, maar fully matured in sherry. Heavy sherry zeker! Wellicht is wat subtielere sherry meer je ding.
  woensdag 24 juli 2013 @ 07:25:59 #47
206180 DaCobus
yeah, right!...
pi_129280089
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:20 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

De a'bunadh is zeker niet gefinished, maar fully matured in sherry. Heavy sherry zeker! Wellicht is wat subtielere sherry meer je ding.
Fully matured in sherry vaten, je hebt gelijk.
Gisteren een Laphroaig Cairdeas port wood op en die vind ik dan weer wel heerlijk.
Lekkere zware peat met het zoete van de port!
pi_129388983
Zeg JeMoeder, je was toch op zoek naar volledig sherry matured whiskies? Misschien is dit wat http://shop.whiskybase.com/21000/bowmore-1970-sv-signatory :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:55:02 #49
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129399847
Ik ben mijn kamer aan het opruimen en alle flessen whisk(e)y die ik ooit heb gedronken bij elkaar aan het zetten (die heb ik namelijk allemaal bewaard). Moet ik daar eens een lijst van posten? Heeft iemand daar behoefte aan? :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129400608
Altijd leuk. Ga je daarna met drie winkelwagens naar de glasbak?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage zaterdag 27 juli 2013 @ 12:40:51 #51
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129401230
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 23:41 schreef Karstman het volgende:
Zeg JeMoeder, je was toch op zoek naar volledig sherry matured whiskies? Misschien is dit wat http://shop.whiskybase.com/21000/bowmore-1970-sv-signatory :)
Lol, ik heb er alleen geen maand huur voor over ;) Maar bedankt voor de tip :D
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 27 juli 2013 @ 18:52:06 #52
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129410811
Van collega's een fles Glenfarclas 17 yo gekregen i.v.m. einde werk daar. Ik vind hem best lekker. :9.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:17:05 #53
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129411352
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:20 schreef Karstman het volgende:
Altijd leuk. Ga je daarna met drie winkelwagens naar de glasbak?
Haha nee, ik ben gehecht aan die flessen! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:54:20 #54
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129412176
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:17 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Haha nee, ik ben gehecht aan die flessen! ;)
Je mag mijn lege flessen wel hebben.
Heb ze in het begin ook bewaard, maar je doet er uiteindelijk niets mee.
Weg ermee dus...
pi_129413555
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Je mag mijn lege flessen wel hebben.
Heb ze in het begin ook bewaard, maar je doet er uiteindelijk niets mee.
Weg ermee dus...
Yup same here.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129413588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Lol, ik heb er alleen geen maand huur voor over ;) Maar bedankt voor de tip :D
Goh wat gek, misschien hebben ze ook sampletjes.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129414343
Iemand nog tips voor een echt rokerige whisky? Max 100 euro voor 700ml. Smokehead is geen optie. Heb de meest standaard 10/12 jaar oude Islays al wel gehad. :)
pi_129414679
Arbeg Uigeadail? of Corveckyan?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129414864
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:28 schreef Karstman het volgende:
Arbeg Uigeadail? of Corveckyan?
Die Ardbeg, is die rokeriger dan de 10yo? Google geeft me geen resultaat bij de 2e naam die je noemt.

Misschien heeft iemand nog tips voor een mooi flesje van een independent bottler?

[ Bericht 8% gewijzigd door KolonelKhedaffi op 27-07-2013 21:42:52 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:47:43 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129415228
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:34 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Die Ardbeg, is die rokeriger dan de 10yo? Google geeft me geen resultaat bij de 2e naam die je noemt.

Misschien heeft iemand nog tips voor een mooi flesje van een independent bottler?
Coryvreckan, maar die is niet rokeriger dan de reguliere 10y. Wel subtieler...
Ledaig of een peaty Benriach al eens geprobeerd?
pi_129415414
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Coryvreckan, maar die is niet rokeriger dan de reguliere 10y. Wel subtieler...
Ledaig of een peaty Benriach al eens geprobeerd?
Nee ken ik beide niet, zal eens wat onderzoek doen. Aanraders dus? Eigenlijk zoek ik zoiets als smokehead, maar dan geen smokehead. Zou leuk zijn als het voor een mooie prijs is want dan kan ik er een 2e flesje bij halen voor m'n geld. :)
Edit: Nice! Dan hou ik nog 5 tientjes over :D Ga ze beide proberen! ^O^
pi_129415472
mooie Ledaig is inderdaad een goed idee, heb een 8 jaar oude van the daily dram, die is lekker aan de rook.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2013 @ 11:27:42 #63
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129428196
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:56 schreef Karstman het volgende:
mooie Ledaig is inderdaad een goed idee, heb een 8 jaar oude van the daily dram, die is lekker aan de rook.
Ledaig is toch een peated Tobermory? Moet ik ook eens gaan proberen, Tobermory proef ik veel butterscotch in, ben beniewd hoe dat smaakt met rook :)
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:51 schreef Karstman het volgende:

[..]

Goh wat gek, misschien hebben ze ook sampletjes.
Even ergens zoeken. Bij WB hebben ze ze niet in ieder geval.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129429582
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:17 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Haha nee, ik ben gehecht aan die flessen! ;)
Als je op een gegeven moment een complete vloer vol hebt staan met die dingen, en je vriendin krijgt iets te zeggen, dan ga je er toch anders naar kijken.
Een optie om de herinnering levend te houden is om een foto te maken van de lege fles, die ergens op te slaan en de fles in de glasbak te knikkeren. Mocht je hem dan nog eens willen zien, dan heb je altijd de foto nog. ;)
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2013 @ 12:33:04 #65
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129429609
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:31 schreef totalatool het volgende:

[..]

Als je op een gegeven moment een complete vloer vol hebt staan met die dingen, en je vriendin krijgt iets te zeggen, dan ga je er toch anders naar kijken.
Een optie om de herinnering levend te houden is om een foto te maken van de lege fles, die ergens op te slaan en de fles in de glasbak te knikkeren. Mocht je hem dan nog eens willen zien, dan heb je altijd de foto nog. ;)
Ik bewaar maximaal 20 kokers/dozen van mijn favo whiskys op een plank in de woonkamer. De flessen gaan standaard de glasbak in...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 28 juli 2013 @ 18:11:46 #66
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129438482
Hm ja, dat is ook eigenlijk wel een goed idee JeMoeder. Alleen de kokers bewaren. Ondertussen moet ik toch ook al wel een fles of twintig bij elkaar hebben staan thuis (die op zijn).

@Madmaster: Nee, bedankt! ;)
@totalatool: In dat verhaal zit ook wel wat. Flessen of kokers fotograferen is ook niet verkeerd! :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129636971
quote:
99s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:20 schreef Cynix ® het volgende:
The Black Grouse was trouwens nog net binnen te houden. :)
Heb net Famous Grouse Vintage 1992 op. Een of andere speciale Vintage editie. Best te doen gezien ik meer van Bourbon houd en het rokerige in Scotch wat minder gewend ben.

Maker's Mark is tot nu toe mijn favoriete Bourbon. Heerlijk zacht en het glijdt zo je keel binnen zonder te veel van een bite voor 45 ABV.
  † In Memoriam † zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:02:10 #68
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129641177
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik bewaar maximaal 20 kokers/dozen van mijn favo whiskys op een plank in de woonkamer. De flessen gaan standaard de glasbak in...
Hier ook, op een plankje in de slaapkamer zelfs! :)
Overigens heb ik, om het 'draagvlak' bij mijn vrouw wat te verhogen, sommige metalen kokers in de keuken in gebruik voor macaroni en spaghetti en koekjes en zo. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 augustus 2013 @ 12:53:10 #69
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129644264
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:02 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hier ook, op een plankje in de slaapkamer zelfs! :)
Overigens heb ik, om het 'draagvlak' bij mijn vrouw wat te verhogen, sommige metalen kokers in de keuken in gebruik voor macaroni en spaghetti en koekjes en zo. :)
Das een goeie :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129644963
Iemand wel eens die Famous Grouse Vintage Malt 1992 geprobeerd?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 16:57:26 #71
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129649752
Oh, die lijst nog. Ik ben gisterenavond vergeten whisky te drinken. Dom!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † zondag 4 augustus 2013 @ 21:00:52 #72
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129691615
De mussen vallen hier dood van het dak, maar het whiskydrinken gaat wel gewoon door. :)
Gisteren een bodempje Ledaig opgemaakt en vanavond aan de Glenlivet 15yo. :9

Bij hoge uitzondering dit keer wel met een ijsblokje. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:24:28 #73
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129692691
Gisteren een proeverij (ik las dat het 17 whiskies waren) met BBQ gedaan.
Het was warm, maar het moest...

IJs zat er alleen in de whiskey sour die we vooraf kregen...
  zondag 4 augustus 2013 @ 21:39:51 #74
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_129693437
Over de Ledaig, ik vond de 7YO veel lekkerder dan de 10YO die er nu is! Volgens mij is er voor andere landen wel nog de 7YO, maar hier in NL niet meer???
Vond de 7YO altijd heerlijk, vooral voor (ongeveer) 2 tientjes....
  † In Memoriam † zondag 4 augustus 2013 @ 22:25:33 #75
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129695841
Ik ken alleen de 10yo en de vind ik (al) erg lekker. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_129695965
Zit nu aan de Famous Grouse Vintage 1992 malt blend.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:18:57 #77
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_129710724
Met het hele warme weer smaakte de whiskey (puur) mij toch minder. Wel flink wat Jack Daniels met ginger ale en veel ijs gehad. :7

Binnenkort een The Glenlivet 18y halen. Deze een paar weken terug gekregen in zo'n klein flesje en die smaakte prima. Over het algemeen bevallen de Islay whiskey's mij meer, maar deze vond ik ook lekker. Ook een proefflesje van de Ballantines 17y was verrassend lekker, want de standaard vind ik niet zo veel aan.
pi_129711181
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:18 schreef escalatie het volgende:
Met het hele warme weer smaakte de whiskey (puur) mij toch minder. Wel flink wat Jack Daniels met ginger ale en veel ijs gehad. :7

Binnenkort een The Glenlivet 18y halen. Deze een paar weken terug gekregen in zo'n klein flesje en die smaakte prima. Over het algemeen bevallen de Islay whiskey's mij meer, maar deze vond ik ook lekker. Ook een proefflesje van de Ballantines 17y was verrassend lekker, want de standaard vind ik niet zo veel aan.
Bourbon/Canadese whiskey on the rocks met warm weer is vele malen beter dan Scotch vind ik :). Jack Daniels zou ik nog niet drinken als ik het als cadeau kreeg though.
pi_129712522
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:35 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]
Jack Daniels zou ik nog niet drinken als ik het als cadeau kreeg though.
Dat overkwam mij dan een keer, en die vrienden dachten echt dat ze me er een plezier mee deden. Ik heb ontdekt dat het weg te krijgen was door mijn cola ermee te vervuilen.
pi_129712621
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:22 schreef totalatool het volgende:

[..]

Dat overkwam mij dan een keer, en die vrienden dachten echt dat ze me er een plezier mee deden. Ik heb ontdekt dat het weg te krijgen was door mijn cola ermee te vervuilen.
Hahaha, als je whiskey zegt dan denken mensen meteen aan die JD Black Label. Ik snap niet hoe dat spul zo populair is (ook als cadeau, je ziet het overal). Het is geeneens Bourbon, het is Tennessee Whiskey.
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2013 @ 13:26:25 #81
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129712656
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Hahaha, als je whiskey zegt dan denken mensen meteen aan die JD Black Label. Ik snap niet hoe dat spul zo populair is (ook als cadeau, je ziet het overal). Het is geeneens Bourbon, het is Tennessee Whiskey.
Marketing.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129712673
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Marketing.
Jep, meestal zo: meest gehypete spul is meestal crap.
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2013 @ 13:27:41 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129712708
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:26 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Jep, meestal zo: meest gehypete spul is meestal crap.
Zo is de Green Label Malt Blend van JW wel een juweeltje voor ommenabij de 30 euro. Geen geld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129712768
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo is de Green Label Malt Blend van JW wel een juweeltje voor ommenabij de 30 euro. Geen geld.
Even op mijn lijstje zetten dan maar. Ik vind Single Malts allemaal zo duur :'( en daarbij komt dat ik meer een Bourbon man ben dan een Scotch man. Gisteren de hele avond aan een glas Famous Grouse 1992 Vintage Malt Blend gezeten.
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:35:45 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129713036
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 13:26 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand wel eens die Famous Grouse Vintage Malt 1992 geprobeerd?
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 00:54 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Heb net Famous Grouse Vintage 1992 op. Een of andere speciale Vintage editie.
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:29 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Gisteren de hele avond aan een glas Famous Grouse 1992 Vintage Malt Blend gezeten.
Heb je aandelen Famous Grouse of zo?
pi_129713086
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[..]

[..]

Heb je aandelen Famous Grouse of zo?
Ik bedacht me net al dat ik deze hele draad bijna heb volgespammed met ''Ik ben Famous Grouse aan' t drinken!!!!!''. _O-

Ik vond het geeneens zo geweldig, ben niet zo'n Scotch drinker. Maar is het enige wat in de kast staat aan Scotch :').
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:55:05 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129713803
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:37 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik bedacht me net al dat ik deze hele draad bijna heb volgespammed met ''Ik ben Famous Grouse aan' t drinken!!!!!''. _O-

Ik vond het geeneens zo geweldig, ben niet zo'n Scotch drinker. Maar is het enige wat in de kast staat aan Scotch :').
Dat van dat Scotch heb je inderdaad ook al meerdere keren bekend gemaakt... :D

Om dit geen nutteloze post te laten zijn, ik vind Amerikaanse whiskeys/bourbons doorgaans niet te zuipen lekker. Ook de alom geprezen Sazerac whiskies, incl. Pappy van Winkle's, zijn niet aan mij besteed.

Ben vorig jaar langs vrijwel alle distilleerderijen in Kentucky en Tennessee geweest en een whiskey van George Dickel vond ik toen nog het meest interessant.
pi_129713864
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat van dat Scotch heb je inderdaad ook al meerdere keren bekend gemaakt... :D
Nou en? Zal ik het nog een keer zeggen? ..
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Om dit geen nutteloze post te laten zijn, ik vind Amerikaanse whiskeys/bourbons doorgaans niet te zuipen lekker.
Dat kan, smaken verschillen. Vind de snobbistische/denigrerende houding van veel scotch drinkers jegens bourbon/bourbon drinkers echter vrij achterlijk.
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:02:02 #89
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129714076
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:56 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]
Dat kan, smaken verschillen. Vind de snobbistische/denigrerende houding van veel scotch drinkers jegens bourbon/bourbon drinkers echter vrij achterlijk.
Het één hoeft het ander natuurlijk nog niet te betekenen...
pi_129714105
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het één hoeft het ander natuurlijk nog niet te betekenen...
Het komt meestal in samengaande vorm. Bovendien keur ik geen van beide goed.
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2013 @ 14:04:13 #91
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129714161
Het probleem met Bourbons voor mij is dat het gewoon te zoet is. Alle anders maken worden weggedrukt door het hoge suikergehalte in de drank.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129714272
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:04 schreef JeMoeder het volgende:
Het probleem met Bourbons voor mij is dat het gewoon te zoet is. Alle anders maken worden weggedrukt door het hoge suikergehalte in de drank.
Hear hear, dit is tenminste een fatsoenlijk argument voor het niet lekker vinden van Bourbon. Niet: ''hurr duurrr Bourbon uilenzeik hurr duurr ik ben een Scotch snobbist''. :P
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:07:20 #93
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129714283
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Het komt meestal in samengaande vorm. Bovendien keur ik geen van beide goed.
Ik ken genoeg Scotch 'nerds' die een goede Amerikaanse whiskey zeker niet schuwen...

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:04 schreef JeMoeder het volgende:
Het probleem met Bourbons voor mij is dat het gewoon te zoet is. Alle anders maken worden weggedrukt door het hoge suikergehalte in de drank.
Zoiets is het bij mij ook, hoewel ik Schotse whisky gelagerd op sherry- en port vaten (vaak toch ook richting zoet) vaak wel kan waarderen.
pi_129714361
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zoiets is het bij mij ook, hoewel ik Schotse whisky gelagerd op sherry- en port vaten (vaak toch ook richting zoet) vaak wel kan waarderen.
Hm, misschien eens specifiek naar dat soort Scotch zoeken.
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:09:28 #95
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_129714385
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:35 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Bourbon/Canadese whiskey on the rocks met warm weer is vele malen beter dan Scotch vind ik :). Jack Daniels zou ik nog niet drinken als ik het als cadeau kreeg though.
Met JD ben ik ooit begonnen met whiskey drinken, maar puur vind ik het niet meer lekker. Echter gemixt met ginger ale smaakt het prima met warm weer. Daarnaast drinkt mijn vrouw het wel, dus heb ik altijd wel wat staan.

In begin ging mijn voorkeur ook naar bourbons, maar het smaakt mij niet meer. De Woodford Reserve was een favoriet van mij en kun je rond de 25 euro krijgen.
pi_129714489
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:09 schreef escalatie het volgende:

[..]

Met JD ben ik ooit begonnen met whiskey drinken, maar puur vind ik het niet meer lekker. Echter gemixt met ginger ale smaakt het prima met warm weer. Daarnaast drinkt mijn vrouw het wel, dus heb ik altijd wel wat staan.

In begin ging mijn voorkeur ook naar bourbons, maar het smaakt mij niet meer. De Woodford Reserve was een favoriet van mij en kun je rond de 25 euro krijgen.
Ah, thanks voor de tip, even in mijn Whisk(e)y lijstje zetten :P.
Waarom smaakte Bourbon opeens niet meer?
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:29:15 #97
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_129715163
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:12 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de tip, even in mijn Whisk(e)y lijstje zetten :P.
Waarom smaakte Bourbon opeens niet meer?
Dat vind ik altijd moeilijk onder woorden te brengen. :D Ik proef ook nooit die verschillende smaken in een whiskey of ik kan ze in ieder geval niet benoemen. Ik weet alleen wanneer ik het lekker vind of niet. Maar als ze vragen waarom vind ik dat lastig uit te leggen.

Ik ben begonnen met bourbons en langzamerhand ook single malts erbij gaan proeven. Vooral een fan geworden van de Islay Whiskey's en daar mee vergeleken ben ik bourbons misschien wat 'saaier' gaan vinden.
pi_129715185
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:29 schreef escalatie het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd moeilijk onder woorden te brengen. :D Ik proef ook nooit die verschillende smaken in een whiskey of ik kan ze in ieder geval niet benoemen. Ik weet alleen wanneer ik het lekker vind of niet. Maar als ze vragen waarom vind ik dat lastig uit te leggen.

Ik ben begonnen met bourbons en langzamerhand ook single malts erbij gaan proeven. Vooral een fan geworden van de Islay Whiskey's en daar mee vergeleken ben ik bourbons misschien wat 'saaier' gaan vinden.
Ah zo, dat kan ik wel begrijpen! :)
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2013 @ 16:59:46 #99
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129720287
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:06 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Hear hear, dit is tenminste een fatsoenlijk argument voor het niet lekker vinden van Bourbon. Niet: ''hurr duurrr Bourbon uilenzeik hurr duurr ik ben een Scotch snobbist''. :P
Dat ben ik sowieso niet :) Alles moet je proberen, anders weet je niet waarover je praat :)
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik ken genoeg Scotch 'nerds' die een goede Amerikaanse whiskey zeker niet schuwen...

[..]

Zoiets is het bij mij ook, hoewel ik Schotse whisky gelagerd op sherry- en port vaten (vaak toch ook richting zoet) vaak wel kan waarderen.
Het zoete in Bourbons vind ik richting rietzuiker-zoet gaan en daar heb ik een hekel aan. Port en Sherry gerijpte malts zijn vaak wat subtieler zoet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129720737
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat ben ik sowieso niet :) Alles moet je proberen, anders weet je niet waarover je praat :)
Inderdaad ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef JeMoeder het volgende:
Het zoete in Bourbons vind ik richting rietzuiker-zoet gaan en daar heb ik een hekel aan. Port en Sherry gerijpte malts zijn vaak wat subtieler zoet.
Ik vind dat zoete in Bourbon juist een kenmerk dat Bourbon voor mij wat frisser en drinkbaarder maakt. Scotch is misschien iets meer van een acquired taste en op dit moment is de mannelijkheid van scotch misschien net iets te groot voor mij! Haha :+

Dat rokerige en branderige in scotch versus het lichte, zoete, vanille-geurende, drinkbare in bourbon, daar moet ik heel erg aan wennen.

Ik vond Southern Comfort lekker, bijvoorbeeld. Om mijn punt te illustreren, hoeveel scotch drinkers hier zullen Southern Comfort met plezier gedronken hebben? :P
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:25:58 #101
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129721383
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:11 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik vond Southern Comfort lekker, bijvoorbeeld. Om mijn punt te illustreren, hoeveel scotch drinkers hier zullen Southern Comfort met plezier gedronken hebben? :P
Ik dus niet...
pi_129723061
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik dus niet...
Precies. :P
Heb net een Glenmorangie The Original 10 yo gehaald als cadeau voor m'n pa. Zat te twijfelen tussen de Aberlour, de Glenfiddich en de Glenmorangie.
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:54:31 #103
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129729258
Dan zou ik echt wel die eerste nemen samthegreat5! :9
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129729765
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dan zou ik echt wel die eerste nemen samthegreat5! :9
Oh jeej, waarom?
Achja, deze krijgt ook lovende recensies :P.
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2013 @ 21:18:56 #105
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129730414
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:05 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Oh jeej, waarom?
Achja, deze krijgt ook lovende recensies :P.
Ik zou juist gaan voor de Glenmorangie. Lekkere zachtzoete dram met een groot boeket lentebloemetjes erin :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:42:43 #106
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129731500
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:05 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Oh jeej, waarom?
Achja, deze krijgt ook lovende recensies :P.
Nou ja, gewoon op basis van mijn persoonlijke smaak! ;)
Maar ja, je moet het zelf weten hoor... :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129731599
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:42 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nou ja, gewoon op basis van mijn persoonlijke smaak! ;)
Maar ja, je moet het zelf weten hoor... :)
Hij is voor mijn post al gekocht hoor, cadeau voor m'n pa. Maar anders had ik misschien wel de Aberlour genomen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:45:59 #108
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129731670
Voor je post? :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129731701
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:45 schreef Atmosphere82 het volgende:
Voor je post? :)
Die waarin ik zei dat ik twijfelde tussen de 3. Dat was nadat ik de Glenmorangie al had gekocht :P.
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:47:29 #110
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129731736
Oh, je bedoelt zo'n post! :D Oké, mooi!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129732897
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 21:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh, je bedoelt zo'n post! :D Oké, mooi!
Haha, ja. Maar volgende keer dus de Aberlour, had gelezen dat die ook best zoetig en minder rokerig was :P. Dat soort Whisky's zoek ik.
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2013 @ 22:27:39 #112
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129733968
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:11 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Precies. :P
Heb net een Glenmorangie The Original 10 yo gehaald als cadeau voor m'n pa. Zat te twijfelen tussen de Aberlour, de Glenfiddich en de Glenmorangie.
Goeie keuze wat mij betreft. Ik moest het even opzoeken in mijn notities, maar ik vond die Aberlour juist wat tegenvallen, o.a. vanwege een scherpe nasmaak. De GF en GM scoorden bij mij ongeveer gelijk. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_129735074
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Goeie keuze wat mij betreft. Ik moest het even opzoeken in mijn notities, maar ik vond die Aberlour juist wat tegenvallen, o.a. vanwege een scherpe nasmaak. De GF en GM scoorden bij mij ongeveer gelijk. :)
Nice, leuk dat je ook echt proefnotities maakt.
Moet even wachten tot morgen ben ik bang, eerst m'n pa het cadeau geven, daarna mezelf er aan onderwerpen :')
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:49:03 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129735144
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:08 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Haha, ja. Maar volgende keer dus de Aberlour, had gelezen dat die ook best zoetig en minder rokerig was :P. Dat soort Whisky's zoek ik.
Voor de goede orde, ongeveer 95% van de Schotse whiskies is niet of nauwelijks rokerig...
pi_129735272
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Voor de goede orde, ongeveer 95% van de Schotse whiskies is niet of nauwelijks rokerig...
Hm, maar ik vond een Glenlivet, een Speyside, al rokerig.. Ik weet niet of dat wat over mij zegt?
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:37:10 #116
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129737659
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:51 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Hm, maar ik vond een Glenlivet, een Speyside, al rokerig.. Ik weet niet of dat wat over mij zegt?
Ik vrees dan van wel...
pi_129743897
Afgelopen zondag voor m'n verjaardag gekregen :).

pi_129744957
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:23 schreef Orbeatle het volgende:
Afgelopen zondag voor m'n verjaardag gekregen :).

[ afbeelding ]
gefeliciteerd *O*
Fijne fles ook, is mijn huiswhisky.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129745151
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:11 schreef samthegreat5 het volgende:

Ik vond Southern Comfort lekker, bijvoorbeeld. Om mijn punt te illustreren, hoeveel scotch drinkers hier zullen Southern Comfort met plezier gedronken hebben? :P
Vroeger toen ik nog niet echt whisky dronk vond ik het nog wel eens lekker een glaasje. Tot het moment dat we een keer met z'n 3en laat op de avond besloten een glaasje te nemen en uiteindelijk 2 flessen weg hebben gezet... toen was het wel over...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129746673
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:51 schreef Karstman het volgende:

[..]

Vroeger toen ik nog niet echt whisky dronk vond ik het nog wel eens lekker een glaasje. Tot het moment dat we een keer met z'n 3en laat op de avond besloten een glaasje te nemen en uiteindelijk 2 flessen weg hebben gezet... toen was het wel over...
Haha, na die avond niet meer gedronken? :P
Ik heb het 1 keer gehad ergens aan een bar, on the rocks, toen het warm was: was erg goed te doen vond ik. Vooral omdat ik rokerigheid niet zo geweldig vind. Was lekker fris en zoetig.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:43:17 #121
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129747731
Ik houd ook niet zo van rokerige whisk(e)ys, hehalve van deze dan: .

:9~

Mijn eerste glas whisk(e)y dronk ik op toen ik negentien was, op een camping in Frankrijk. Ik weet niet welk merk het was maar ik vond het wel gelijk lekker! :)
Daarna jaren niets meer gedronken en weer voor het eerst kennis gemaakt met whisk(e)y toen ik vijfentwintig was. En toen was het einde zoek! _O-
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129781887
Zo, ik ben nog steeds bezig met flessen legen. Gisteren heb ik een fles Springbank 10 soldaat gemaakt, enkele dagen daarvoor was het een fles Auchentoshan Valinch 2011. De 'toshan ga ik niet vervangen, de Springbank mag misschien ooit nog wel eens terugkomen.
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 09:40:53 #123
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129782039
quote:
99s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Goeie keuze wat mij betreft. Ik moest het even opzoeken in mijn notities, maar ik vond die Aberlour juist wat tegenvallen, o.a. vanwege een scherpe nasmaak. De GF en GM scoorden bij mij ongeveer gelijk. :)
Over het algemeen vind ik de Aberlour maar een slappe dram. Op whisky in Leiden 3 geproefd, vielen allemaal zwaar tegen. Dat waren wel gewone OB's en niet de A'bunadh.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 09:42:12 #124
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129782062
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:23 schreef Orbeatle het volgende:
Afgelopen zondag voor m'n verjaardag gekregen :).

[ afbeelding ]
Die fles rechts is ook erg lekker btw :P
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:34 schreef totalatool het volgende:
Zo, ik ben nog steeds bezig met flessen legen. Gisteren heb ik een fles Springbank 10 soldaat gemaakt, enkele dagen daarvoor was het een fles Auchentoshan Valinch 2011. De 'toshan ga ik niet vervangen, de Springbank mag misschien ooit nog wel eens terugkomen.
Mijn vriendin drinkt de Valinch '11 voor me op :) Vindt ze heerlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129783822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Die fles rechts is ook erg lekker btw :P

Jazeker :).

quote:
Mijn vriendin drinkt de Valinch '11 voor me op :) Vindt ze heerlijk.
Dat vind ik altijd zo'n afknapper, als m'n vriendin whisky wil drinken.
Dan vind ik het niet meer stoer ofzo :P. Ze mag van mij ook nooit aan m'n whisky komen :').
pi_129784105
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Jazeker :).

[..]

Dan zou ik de Quinta Ruban ook eens proberen als ik jou was. :9~
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 11:21:29 #127
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129784706
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Jazeker :).

[..]

Dat vind ik altijd zo'n afknapper, als m'n vriendin whisky wil drinken.
Dan vind ik het niet meer stoer ofzo :P. Ze mag van mij ook nooit aan m'n whisky komen :').
Juist super gezellig, ze gaat ook altijd mee naar whisky festivals ed. :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129787180
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan zou ik de Quinta Ruban ook eens proberen als ik jou was. :9~
Al gedaan. Ook een fijne inderdaad :).
  woensdag 7 augustus 2013 @ 12:49:38 #129
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129787341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Die fles rechts is ook erg lekker btw :P

[..]

Mijn vriendin drinkt de Valinch '11 voor me op :) Vindt ze heerlijk.
Vrouwen die van whisk(e)y houden! _O_ Zo'n vriendin wil ik ook! :Y
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage woensdag 7 augustus 2013 @ 14:08:54 #130
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129789946
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Vrouwen die van whisk(e)y houden! _O_ Zo'n vriendin wil ik ook! :Y
Tot ze teveel van je voorraad opdrinkt ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:30:39 #131
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129824883
Haha, ja dat zal best! ;)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:25:58 #132
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_129826536
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef JeMoeder het volgende:

Het zoete in Bourbons vind ik richting rietzuiker-zoet gaan en daar heb ik een hekel aan. Port en Sherry gerijpte malts zijn vaak wat subtieler zoet.
Dus voor jou geen Rum of Cachaca? ;)
  Redactie Frontpage donderdag 8 augustus 2013 @ 14:29:51 #133
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129830594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:25 schreef escalatie het volgende:

[..]

Dus voor jou geen Rum of Cachaca? ;)
Liever niet. Rum is wel lekker in cocktails :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:47:05 #134
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_129831256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Liever niet. Rum is wel lekker in cocktails :)
Zowel rum als cacacha zijn prima in cocktails. Ik heb wel eens een duurdere rum gehad en die was puur ook best lekker, maar haalt het bij whiskey. Mijn vrouw heeft net een fles cachaca meegenomen uit Brazilie van iemand die ze zelf stookt en die is ook heerlijk zacht en smaakvol (heel anders dan het industriele 'spul' bij de slijters hier), maar minder spannend dan whiskey's.

Maar goed, ik ga teveel off-topic...
  Redactie Frontpage donderdag 8 augustus 2013 @ 15:49:33 #135
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129833537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:47 schreef escalatie het volgende:

[..]

Zowel rum als cacacha zijn prima in cocktails. Ik heb wel eens een duurdere rum gehad en die was puur ook best lekker, maar haalt het bij whiskey. Mijn vrouw heeft net een fles cachaca meegenomen uit Brazilie van iemand die ze zelf stookt en die is ook heerlijk zacht en smaakvol (heel anders dan het industriele 'spul' bij de slijters hier), maar minder spannend dan whiskey's.

Maar goed, ik ga teveel off-topic...
Dat ga je niet, naast Whiskey kunnen we ook lekkere andere destillaten bespreken hier :) Ben best benieuwd naar zachte Cachaca btw.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:07:23 #136
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129914344
De volgende fles whiskey die ik ga aanschaffen wordt weer er weer één van Ierse afkomst.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † zondag 11 augustus 2013 @ 22:38:18 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129957866
Hier vanavond (weer eens) een Macallen. On the rocks.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:24:36 #138
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129960270
quote:
99s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:38 schreef Cynix ® het volgende:
Hier vanavond (weer eens) een Macallen. On the rocks.
Da's dan 2 keer fout... ;)
pi_129960521
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Da's dan 2 keer fout... ;)
Bourbon is wel lekker on the rocks. Maar ik durf scotch niet on the rocks te proberen, want als ik dat bij die Glenmorangie doe ben ik bang dat iemand van jullie m'n deur in komt trappen :@
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2013 @ 23:42:06 #140
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129961057
Niets is fout.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † maandag 12 augustus 2013 @ 06:32:23 #141
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129966855
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Da's dan 2 keer fout... ;)
Oh ja, Macallan. :@
En dat ijs doe ik normaal zelden, maar het was nu even nodig. Het is nog erg klam hier. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 12 augustus 2013 @ 09:17:05 #142
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 12 augustus 2013 @ 09:26:03 #143
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_129968574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:49 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat ga je niet, naast Whiskey kunnen we ook lekkere andere destillaten bespreken hier :) Ben best benieuwd naar zachte Cachaca btw.
In Belo Horizonte heb je een restaurant dat tig flessen cachaca heeft staan uit alleen de staat Minas Gerais. Ook hadden ze vele cachaca cocktails op de kaart. Ik ben daar al een paar keer geweest.
In het centrum heb je de grote overdekte markt met ook winkeltjes gespecialiseerd in cacacha. Ook kleine barretjes waar je kunt drinken en ook lekker eten. Erg leuk en gezellig.

Mocht iemand 'toevallig' in Brazilië komen (WK volgend jaar misschien) dan is dat zeker een aanrader. Ik verwacht dat andere steden ook zoiets wel zullen hebben.
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2013 @ 09:36:09 #144
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129968756
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:26 schreef escalatie het volgende:

[..]

In Belo Horizonte heb je een restaurant dat tig flessen cachaca heeft staan uit alleen de staat Minas Gerais. Ook hadden ze vele cachaca cocktails op de kaart. Ik ben daar al een paar keer geweest.
In het centrum heb je de grote overdekte markt met ook winkeltjes gespecialiseerd in cacacha. Ook kleine barretjes waar je kunt drinken en ook lekker eten. Erg leuk en gezellig.

Mocht iemand 'toevallig' in Brazilië komen (WK volgend jaar misschien) dan is dat zeker een aanrader. Ik verwacht dat andere steden ook zoiets wel zullen hebben.
Klinkt goed :) Brazilië staat op mijn lijstje, maar juist niet als het WK er is :P

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Een leeg glas is zeker fout... ;)
Daar heb je zeker gelijk :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:01:40 #145
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129970792
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Da's dan 2 keer fout... ;)
Nee, één keer. ;)


Zijn er hier trouwens ook mensen die af en toe whisk(e)y naar een festival meenemen, zoals naar Pinkpop of Lowlands? Wij hebben eens jaren terug een fles Dimple meegenomen, en dat dan verdeeld onder een groep. Ieder die dat wilde kreeg een paar plastic glaasjes. Natuurlijk niet zo lekker als in een echt whisk(e)yglas, maar het kon er best mee door vonden we!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_129970847
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:01 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nee, één keer. ;)

Zijn er hier trouwens ook mensen die af en toe whisk(e)y naar een festival meenemen, zoals naar Pinkpop of Lowlands? Wij hebben eens jaren terug een fles Dimple meegenomen, en dat dan verdeeld onder een groep. Ieder die dat wilde kreeg een paar plastic glaasjes. Natuurlijk niet zo lekker als in een echt whisk(e)yglas, maar het kon er best mee door vonden we!
Nee, dan is het gewoon bier.
Dit, dus.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:03:49 #147
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129970858
Mwah.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:05:06 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129970907
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:01 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nee, één keer. ;)
:{

quote:
Zijn er hier trouwens ook mensen die af en toe whisk(e)y naar een festival meenemen, zoals naar Pinkpop of Lowlands? Wij hebben eens jaren terug een fles Dimple meegenomen, en dat dan verdeeld onder een groep. Ieder die dat wilde kreeg een paar plastic glaasjes. Natuurlijk niet zo lekker als in een echt whisk(e)yglas, maar het kon er best mee door vonden we!
Neem dan metalen 'glaasjes' mee die bij een heupflacon zitten.
Whisky uit plastic bekers vind ik echt niet te doen...

  maandag 12 augustus 2013 @ 11:05:40 #149
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129970923
Ja, dat is eigenlijk stukken beter.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:25:00 #150
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_129971595
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:01 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nee, één keer. ;)


Zijn er hier trouwens ook mensen die af en toe whisk(e)y naar een festival meenemen, zoals naar Pinkpop of Lowlands? Wij hebben eens jaren terug een fles Dimple meegenomen, en dat dan verdeeld onder een groep. Ieder die dat wilde kreeg een paar plastic glaasjes. Natuurlijk niet zo lekker als in een echt whisk(e)yglas, maar het kon er best mee door vonden we!
Jep, prima voor bij de tent, waar je je bier niet gekoeld kunt houden.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2013 @ 11:27:14 #151
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129971655
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:25 schreef MPG het volgende:

[..]

Jep, prima voor bij de tent, waar je je bier niet gekoeld kunt houden.
Whisky is toch het lekkerst op lichaamstemperatuur vind ik, zo'n flask is dan ideaal om tegen je lichaam op temperatuur te krijgen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:28:41 #152
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129971713
Precies! Al vind ik wel dat er een soort te scherpe smaak ontstaat als je whisk(e)y in plastic flessen doet... Dat heb ik namelijk eens gedaan omdat ik het zelf niet aandurfde om glas mee naar een festival te nemen.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:30:15 #153
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129971869
Ik heb daar al last van met water in een plastic fles. Als dat even opwarmt of een tijdje gestaan heeft, dan smaakt het water naar plastic. Ik vind dat echt heel erg ranzig.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:37:44 #155
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_129972002
Zo had ik het nog niet bekeken MadMaster! :o
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † maandag 12 augustus 2013 @ 12:07:34 #156
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_129972952
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:30 schreef MadMaster het volgende:
De combi plastic én 40+% alcohol is dan ook chemisch geen goede...
Kan best hoor, maar in buitenlandse toeristenwinkels wordt vaak Grant etc in plastic flessen verkocht.
Zijn dat nou pogingen om argeloze toeristen te vergiftigen? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:22:57 #157
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_129973425
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2013 12:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Kan best hoor, maar in buitenlandse toeristenwinkels wordt vaak Grant etc in plastic flessen verkocht.
Zijn dat nou pogingen om argeloze toeristen te vergiftigen? :o
Ja, die ken ik wel, maar die koop ik dus sowieso nooit.
Misschien dat het een andere soort kunststof is dan een standaard PET-fles, maar ik ga het niet gokken...
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:04:02 #158
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_130002305
goeienavond allen.

Net nog een keer een nieuw flesje open getrokken... de Glen Garioch Founders Reserve.
Geen heel speciale fles, maar wel eeeerrrruuug lekker.

Daarna nog de Glendronach geprobeerd... voor de zoveelste keer.
Heerlijke sherry malt.



Als afsluiter de Clynelish 14yo... cask strength.



Weet niet waarom deze fles er anders uitziet als de vorige die ik had.
Smaakt ongeveer hetzelfde, maar die vorige was niet cask strength.
Label is totaal anders... komt van verzamelaar en niet van slijter.
Is ook een genummerde fles, maar qua prijs zeer acceptabel. 40 euro

Nog even geroken aan de sample van de Scapa...
Vind het nu al zonde dat ik hem geopend heb, maar met dat dopje blijft ie toch niet voor altijd goed.



Met het warme weer van de vorige weken had ik er minder zin, maar heb toen een glas voor een paar minuten in de vriezer gezet en daarna geschonken en een minuutje laten staan om de kou aan de whisky af te geven. Vond dit op zich wel een goed idee haha en sws een beter alternatief dan de fles in de vriezer of ijs erbij.... toch?

Ik ga dit topic maar eens volgen... interessant :)

waar kan ik best rondkijken als ik een keer een (gedeelte van een) verzameling op wil kopen voor een schappelijke prijs?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:15:30 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_130002732
Glendronach 15 revival. _O_

Voor die prijs, gewoon geniaal. _O_
Carpe Libertatem
pi_130002800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:04 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Weet niet waarom deze fles er anders uitziet als de vorige die ik had.
Smaakt ongeveer hetzelfde, maar die vorige was niet cask strength.
Label is totaal anders... komt van verzamelaar en niet van slijter.
Is ook een genummerde fles, maar qua prijs zeer acceptabel. 40 euro
Dit is een zogenaamde 'onafhankelijke botteling' (de tegenhanger is de 'distillery botteling'). Onafhankelijke bottelaars kopen vaten op van de distillery en bottelen die zelf, met eigen label. Het gaat hier dan meestal ook om single cask bottelingen (1 enkel vat), terwijl de meeste bottelingen van distilleries zelf een mix van meerdere vaten zijn (wel single malt, geen single cask).

Dit is een botteling van whiskybroker.co.uk, een kleine Engelse bottelaar die behoorlijk aan de weg timmert met een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Zijn bottelingen zijn alleen via zijn website te verkrijgen, ze liggen niet in de winkel.
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_130002859
net een Jim Beampje on the rocks verorbert.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:21:13 #162
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_130007151
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:17 schreef XmattX het volgende:

[..]

Dit is een zogenaamde 'onafhankelijke botteling' (de tegenhanger is de 'distillery botteling'). Onafhankelijke bottelaars kopen vaten op van de distillery en bottelen die zelf, met eigen label. Het gaat hier dan meestal ook om single cask bottelingen (1 enkel vat), terwijl de meeste bottelingen van distilleries zelf een mix van meerdere vaten zijn (wel single malt, geen single cask).

Dit is een botteling van whiskybroker.co.uk, een kleine Engelse bottelaar die behoorlijk aan de weg timmert met een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Zijn bottelingen zijn alleen via zijn website te verkrijgen, ze liggen niet in de winkel.
hey thx for the info :)
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_130008385
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:04 schreef Parkinson_XTC het volgende:
goeienavond allen.

...

Ik ga dit topic maar eens volgen... interessant :)

waar kan ik best rondkijken als ik een keer een (gedeelte van een) verzameling op wil kopen voor een schappelijke prijs?
Welkom hier.

Kies je bewust voor dat type glas op de foto?

Voor het opkopen van verzamelingen zul je je in de community moeten begeven. Dit is een eerste stapje. :)
Waar doel je precies op? Verzamelingen zijn vaak nogal prijzig, en worden veelal ofwel in delen verkocht, ofwel in zijn geheel opgekocht door winkels als whiskysite.nl of passievoorwhisky.nl.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:40:37 #164
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_130011851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:36 schreef totalatool het volgende:

[..]

Welkom hier.

Kies je bewust voor dat type glas op de foto?

Voor het opkopen van verzamelingen zul je je in de community moeten begeven. Dit is een eerste stapje. :)
Waar doel je precies op? Verzamelingen zijn vaak nogal prijzig, en worden veelal ofwel in delen verkocht, ofwel in zijn geheel opgekocht door winkels als whiskysite.nl of passievoorwhisky.nl.
Dat glas is voor als ik een beetje baldadig ben... het is een flink gewicht om vast te houden, presenteert mooi en is ideaal voor als ik even lekker lang wil genieten van 1 specifieke whisky zonder dat ik nog een paar keer recht moet staan om bij te vullen. Tegen het einde van de avond heb ik ook wel de neiging om een cheap blend erin te mikken met ijs en cola. Met dit glas bij de hand moet ik niet nog een keer naar de glazenkast lopen... ik ben een lui mens.

Voor de meer fijnzinnigere momenten heb ik ook een paar glencairn glazen staan,
maar ik voelde me gisteren niet fijnzinnig 8-)

Af en toe gebruik ik ook mijn cognac glazen omdat ze zo lekker walsen,
maar mijn voorkeur gaat echt uit naar die grote tony montana kelk haha

Mijn interesse in collecties is ontstaan toen ik met iemand sprak over het kunnen blijven financieren van deze hobby. Ik wil best wel wat uitgeven aan een goede fles, maar er is zo veel aanbod en ik heb altijd een stuk maand over aan het einde van mijn salaris. Daarom wilde ik de hobby gaan financieren met de hobby zelf. Een flesje om te drinken, eentje voor de collectie en eentje om te verkopen (met winst). Omdat mijn startkapitaal beperkt is, kan ik het me niet veroorloven om zomaar wat te gaan doen en wil ik me eerst even inlezen in de materie.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:22:46 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130013175
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:40 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]
Mijn interesse in collecties is ontstaan toen ik met iemand sprak over het kunnen blijven financieren van deze hobby. Ik wil best wel wat uitgeven aan een goede fles, maar er is zo veel aanbod en ik heb altijd een stuk maand over aan het einde van mijn salaris. Daarom wilde ik de hobby gaan financieren met de hobby zelf. Een flesje om te drinken, eentje voor de collectie en eentje om te verkopen (met winst). Omdat mijn startkapitaal beperkt is, kan ik het me niet veroorloven om zomaar wat te gaan doen en wil ik me eerst even inlezen in de materie.
Als je je hobby wilt financieren met je hobby, dan heb je nog even te gaan.
Zeker als je van elk 3 flessen wilt kopen.

Lang niet alle whiskies leveren op korte termijn qua investering namelijk iets op en de whiskies die dat wel doen (bijv. recentelijk Balvenie Tun, speciale Islay bottelingen, bepaalde vintages van (gesloten) distilleerderijen) zijn bij 1e aanschaf al prijzig. Denk daarbij aan honderden euro's per fles, en dat moet je dus maal 3 investeren.

Andere, meer gangbare, whiskies zullen op korte termijn niet of nauwelijks rendement opleveren en dan wordt het dus een gok om te bepalen wat je nu moet aanschaffen/bewaren om er later winst op te kunnen maken. Natuurlijk is een beetje kennis van whiskies (what's hot/what's not) absolute noodzaak...

In het ergste/beste* geval heb je natuurlijk wel een mooie drankcollectie de komende jaren... ;)

* = doorhalen wat niet van toepassing is
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:42:53 #166
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_130025395
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:22 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als je je hobby wilt financieren met je hobby, dan heb je nog even te gaan.
Zeker als je van elk 3 flessen wilt kopen.

Lang niet alle whiskies leveren op korte termijn qua investering namelijk iets op en de whiskies die dat wel doen (bijv. recentelijk Balvenie Tun, speciale Islay bottelingen, bepaalde vintages van (gesloten) distilleerderijen) zijn bij 1e aanschaf al prijzig. Denk daarbij aan honderden euro's per fles, en dat moet je dus maal 3 investeren.

Andere, meer gangbare, whiskies zullen op korte termijn niet of nauwelijks rendement opleveren en dan wordt het dus een gok om te bepalen wat je nu moet aanschaffen/bewaren om er later winst op te kunnen maken. Natuurlijk is een beetje kennis van whiskies (what's hot/what's not) absolute noodzaak...

In het ergste/beste* geval heb je natuurlijk wel een mooie drankcollectie de komende jaren... ;)

* = doorhalen wat niet van toepassing is
Ik zit dan ook nog in de "inleesfase" :D
Vooralsnog is het vooral drinken en weinig verzamelen.
Als ik een fles van een paar honderd euro aan zou schaffen zou ik wellicht niet het geduld hebben om hem duurder te laten worden. Ik denk ook niet dat het voor mij is weggelegd, maar ik vind het te fascinerend om niet mee bezig te zijn.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:54:42 #167
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130025814
Scapa vind ik ook een briljant merk! Daar nuttig ik standaard de nodige porties van bij de (meestal jaarlijkse) proeverij in Geertruidenberg. :9
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:14:44 #168
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_130028561
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Scapa vind ik ook een briljant merk! Daar nuttig ik standaard de nodige porties van bij de (meestal jaarlijkse) proeverij in Geertruidenberg. :9
ah dun berrig... dat is niet zo ver weg... wanneer/waar kan ik aanschuiven?
:)
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  Redactie Frontpage dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:40:02 #169
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130029547
Net weer gewone Caol Ila 12yo *OB op. Heerlijk :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:33:00 #170
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130054855
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:14 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

ah dun berrig... dat is niet zo ver weg... wanneer/waar kan ik aanschuiven?
:)
Nou, vorig jaar ging het event daar helaas niet door. Bij Gall & Gall Roosendaal (van waaruit ze het mede organiseren) werd ons niet verteld waarom dat zo was. Misschien is het in het najaar toch wel weer in Geertruidenberg, maar op een kleinschaligere proeverij in Roosendaal in april (waar ik ook bij was) werd erover gesproken dat de komende keer misschien ergens in Noord-Holland zou zijn. Dat was tenminste een mogelijkheid. Als ik meer hoor dan kondig ik het hier wel aan hoor! ^O^

In ieder geval waren de vorige edities meestal zo rond eind oktober, begin november.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_130130049
Is de JW Black Label een drinkbare blend?
Dit, dus.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:31:44 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130130659
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:12 schreef Buitendam het volgende:
Is de JW Black Label een drinkbare blend?
Is vloeibaar, dus drinkbaar... ;)
Zou hem alleen niet puur drinken.
pi_130136647
whiskysite.nl lag/ligt plat door een dDos aanval. Ben maar even naar de Druiventuin gefietst om Jack te troosten. Goed plan altijd maar wel slecht voor de portemonee :P
Flesje Clynelish van Ultimate voor een vriend van me en voor mezelf: Balvenie 17yo Doublewood, 13yo Ledaig Cadenhead Duthies en sampletje 1975 Auk's Choir.

Wel weer lekker geproefd aan de nieuwe Longmorn van Ultimate (als je van sherry bommen houdt; kopen!) en een 22yo gesherryde Laphroig Platinum Selection :9~ O+
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130139030
Wat zijn fijne sites voor miniaturen?
Dit, dus.
pi_130142715
De meeste goeie internetslijters (whiskysite, whiskybase shop, van zuylen enzo) hebben een aardige tot behoorlijke selectie samples. http://whiskysamples.flyingcart.com/ is een belgische site met een enorme bak samples, niet allemaal even goedkoop maar als je iets speciaals zoekt loont het wel om even rond te kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:22:00 #176
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130147753
Oh ja, ik zal maandag die lijst eens posten. Van het weekend heb ik geen tijd want dan ga ik naar een vriend in Zeeland.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 18 augustus 2013 @ 10:02:27 #177
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_130189454
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:12 schreef Buitendam het volgende:
Is de JW Black Label een drinkbare blend?
Elke lokale kroeg heeft wel een fles staan, dus gewoon een glaasje proberen zou ik zeggen. Het is niet mijn ding, maar genoeg die het wel lekker vinden.

Gisteren aan The Glenlivet 18y geweest. Erg lekker. :7
  maandag 19 augustus 2013 @ 02:37:59 #178
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_130225426
Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar ik liep vorige week tegen een zeer amusante film aan...
The Angels' Share
7/10 op imdb The Angels' Share (2012) - IMDb





Film gaat over probleemjongeren die het levenswater ontdekken.
Amusante film die voor mij sowieso al interessant was om de uitleg van de term "the angels' share".

aanrader! :)

(*)
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_130242692
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 02:37 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar ik liep vorige week tegen een zeer amusante film aan...
The Angels' Share
...
aanrader! :)
Eigenlijk vond ik hem een beetje tegenvallen.
pi_130243802
Iemand Woodford reserve hier geprobeerd?
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:48:06 #181
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130245414
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand Woodford reserve hier geprobeerd?
Ja, vorig jaar bezocht.
Mooi gelegen distilleerderij en een prachtig visitors center.

Geproefde bourbon daar viel niet tegen, maar was niet mijn favoriet...
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:49:51 #182
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130245470
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:21 schreef totalatool het volgende:

[..]

Eigenlijk vond ik hem een beetje tegenvallen.
Past mooi in het rijtje van allerlei andere whisky fabels.
Maar op zich wel leuk vermaak en diverse bekende whiskykoppen waren er in te zien.
pi_130245556
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ja, vorig jaar bezocht.
Mooi gelegen distilleerderij en een prachtig visitors center.

Geproefde bourbon daar viel niet tegen, maar was niet mijn favoriet...
Wat is je favoriete Bourbon dan als ik vragen mag? Ik heb nog een heel lijstje met Bourbons, maar ook Rye en Tennessee Whiskey's die ik af wil werken.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:34:35 #184
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130246908
De George Dickel Barrel Select vond ik nog het aardigst, maar ik ben absoluut geen graadmeter, omdat ik geen liefhebber van het Amerikaanse spul ben...
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:02:59 #185
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130315536
Om de één of andere reden kon ik maandag niet op Fok inloggen, dus ik kon mijn lijst niet posten.
Het komt deze week nog wel hoor, vrijdag denk ik.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage woensdag 21 augustus 2013 @ 16:45:08 #186
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130316883
Rye ben ik wel benieuwd naar, nog nooit op.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_130357514


Vroeger had je gewoon whisky vending machines :o
nee, jij dan!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:08:25 #188
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_130361749
Gezien in Galle, Sri Lanka:
heitieh
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:15:37 #189
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_130385407
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand Woodford reserve hier geprobeerd?
In zijn prijssegment (tot 40 euro) met afstand mijn favoriete bourbon (ook al drink ik de laatste nauwelijks bourbon). En sowieso de favoriete whiskey van mijn vrouw. :P
pi_130386004
whisky in schotland is eigenlijk wel erg duur.

werd vanmiddag gebeld voor en vriend vanuit de oban distillery of hij nog iets moest meenemen, maar standaard bottelingen kun je nog beter bij de slijter om de hoek halen.

komen wel nog wel leuke souvenirs/gadgets mee terug :)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_130386633
Zo werkt dat bij mij ook. Standaard bottelingen hoef je in Schotland niet te kopen, maar er zijn wel allerlei speciale edities in de vorm van distillery only releases en festivalbottelingen natuurlijk. Die zijn dan wel weer interessant, want hier gewoon niet te krijgen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:32:18 #192
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130423471
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:15 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Vroeger had je gewoon whisky vending machines :o
Hoe tof! _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:08 schreef Joooo-pi het volgende:
Gezien in Galle, Sri Lanka:
[ afbeelding ]
Ook mooi! :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:50:15 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130424041
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:15 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Vroeger had je gewoon whisky vending machines :o
In Japan heb je ze nog, in ieder geval in Kyoto.
Voor zo'n 12 euro trek je daar een fles blended whisky uit een machine.
Niet geprobeerd overigens toen ik daar was, de naam/het merk zei me totaal niets...
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:21:39 #194
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130480672
Belachelijk duur voor een glas blended! :N
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 16:22:40 #195
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130480706
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Belachelijk duur voor een glas blended! :N
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

In Japan heb je ze nog, in ieder geval in Kyoto.
Voor zo'n 12 euro trek je daar een fles blended whisky uit een machine.
Niet geprobeerd overigens toen ik daar was, de naam/het merk zei me totaal niets...
Lees het nog eens ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:23:53 #196
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130480747
Oh ja wacht, sorry! ;)

Drie nachten met te weinig slaap eist zijn tol blijkt wel...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_130481134
Was afgelopen week op vakantie naar Zakynthos en liep in een ontzettend toeristisch dorpje nietsvermoedend een supermarktje in waar ze deze fles hadden staan. Op z'n zachtst gezegd opmerkelijk, toch? :D. Stond tussen de dimple en de ouzo...

  maandag 26 augustus 2013 @ 16:42:45 #198
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130481370
En maar liefst 24 jaar gerijpt! Oh wacht, daar is de prijs ook wel naar zo te zien! _O-
Mooi etiket overigens ook.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_130482319
Bijzonder inderdaad. Maar ook wel bijzonder duur, want ik vind hem op internet voor tussen de 110 en 140 euro :)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_130488027
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 17:11 schreef XmattX het volgende:
Bijzonder inderdaad. Maar ook wel bijzonder duur, want ik vind hem op internet voor tussen de 110 en 140 euro :)
Alle whisky was ontzettend overpriced daar, was niet de moeite om een flesje mee te nemen :). Maar het ging me er vooral om dat er daar dit soort spul 'gewoon' in de supermarkt staat. Dit zie je hier zelfs niet eens bij G&G staan (niet dat dat een goede graadmeter is, maar je snapt 't wel ;)).
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:33:31 #201
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130506197
Ik had er ook wat lichte spijt van dat ik vorig jaar een fles Sheep Dip in Wales kocht. Het kostte daar namelijk 29,99 euro. Na mijn vakantie zag ik hem bij de G&G staan voor 22,00 euro. Toch jammer, ik had in die winkel beter alleen de merknaam kunnen noteren. Dan had ik die fles ook niet nog vijf dagen in mijn koffer mee hoeven nemen! :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:49:50 #202
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_130506629
22 ¤ bij G&G. Kan nooit veel geweest zijn dan, lijkt me. Soort Sleuadwaoder?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:52:14 #203
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130506720
Nee, dat zou je denken, maar het is juist een erg goede whisk(e)y vind ik (zeker voor een blend)! Er zitten zestien single malts in verwerkt, uit zo'n beetje alle 'streken' in Schotland (Highlands, etc.) Echt een aanrader hoor! :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:54:55 #204
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_130506803
Ok dan, ik neem de tip ter harte. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:11:10 #205
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130507308
Sheepdip is goed te doen, heb ook een flesje staan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:44:08 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130509813
In schotland een flesje dalwhinnie opgehaald na een bezoek aan de oban distillery

En inderdaad de whisky in schotland is duurder dan hier in nederland :P

[ Bericht 52% gewijzigd door Bosbeetle op 27-08-2013 12:51:55 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130515312
hier ook een sheep dip op de plank, niks mis mee :)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:27:07 #208
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130570815
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:54 schreef Cynix ® het volgende:
Ok dan, ik neem de tip ter harte. :)
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:11 schreef JeMoeder het volgende:
Sheepdip is goed te doen, heb ook een flesje staan.
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:36 schreef gianni61 het volgende:
hier ook een sheep dip op de plank, niks mis mee :)
^O^


Mijn kamer is pas voor 60 procent opgeruimd, vandaar dat ik die lijst nog niet kan posten. Ik hoop het volgende week hier te kunnen plaatsen...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 1 september 2013 @ 20:22:54 #209
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130717387


Vandaag eindelijk uitgeleverd, de GlenDronach 10y Virgin Oak, single cask, cask strenght, die we afgelopen maart met 28 leden van de Usquebaugh Society bij de distilleerderij zelf in Schotland, na een zware proefsessie, democratisch hebben uitgekozen...
pi_130720333
En al bijna leeg zo te zien :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 1 september 2013 @ 21:10:55 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130720684
Vanmiddag hebben we tijdens een GlenDronach tasting met zo'n 50 leden een fles leeggeschonken, ja. En nog wat andere flessen GlenDronach, bijna allemaal single casks, waaronder het sublieme cask 705 uit 1972.

Label voorkant:

pi_130721553
Was een fijne tasting, MadMaster!
  zondag 1 september 2013 @ 21:41:09 #213
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_130726548
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:01 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Nee, één keer. ;)

Zijn er hier trouwens ook mensen die af en toe whisk(e)y naar een festival meenemen, zoals naar Pinkpop of Lowlands? Wij hebben eens jaren terug een fles Dimple meegenomen, en dat dan verdeeld onder een groep. Ieder die dat wilde kreeg een paar plastic glaasjes. Natuurlijk niet zo lekker als in een echt whisk(e)yglas, maar het kon er best mee door vonden we!
Zeker. Naar Rock Werchter een Singleton en een Balvenie 12 mee genomen.

Mooi verhaal trouwens: Wij zaten 'savonds met zn vieren voor ons tentje, nog een beetje na te genieten van het laatste optreden. Lekker glaasje whisky erbij. Komen er ineens wat luide Ieren langs. Even mee staan praten, ben namelijk drie keer in Ierland geweest, en dat vonden zij leuk om te horen. 5 minuten later komt die gast weer terug met een gevulde platic fles. "Home distilled whiskey" volgens hem. Ik zit m in eerste instantie een beetje argwanend aan te kijken, maar toen toch maar de fles aan mn mond gezet. Bleek het nog best prima spul te zijn _O- Toen hebben we ze maar een broodje knakworst cadeau gedaan ^O^
Blood Sugar Sex Magik
  maandag 2 september 2013 @ 10:17:34 #215
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130735129
Haha cool! Dus dat was ook op Rock Werchter waar dat gebeurde? :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_130746394
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:17 schreef Atmosphere82 het volgende:
Haha cool! Dus dat was ook op Rock Werchter waar dat gebeurde? :)
Ja was op de festivalcamping. Gebeuren altijd wel gekke dingen. Bijvoorbeeld een waterbalon kannon die met drie man bediend moest worden en prima een paar honderd meter ver schoot ^O^
Blood Sugar Sex Magik
  maandag 2 september 2013 @ 17:15:08 #217
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130746562
Apart!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:36:17 #218
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130782423
Vanmiddag in Groningen een fles Quarter Cask van Laphroaig aangeschaft. Heb deze eerder gekocht en die beviel mij toen erg goed. Vanavond gelijk openen en een lekkere sigaar erbij.
UI Made bij VanilleKwark.
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2013 @ 17:39:51 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_130782561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef RingBewoner het volgende:
Vanmiddag in Groningen een fles Quarter Cask van Laphroaig aangeschaft. Heb deze eerder gekocht en die beviel mij toen erg goed. Vanavond gelijk openen en een lekkere sigaar erbij.
Stevige, tamelijk scherpe whiskey, maar beviel mij erg goed. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:45:43 #220
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130782763
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:39 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Stevige, tamelijk scherpe whiskey, maar beviel mij erg goed. :Y
Heb ook een Ardbeg 10 staan, een Bowmore Legend, Bowmore 12, Caol Ila 12, Berry's Own Selection 1989 van Benrines een Laphroaig 10, en nu dus de Quarter Cask. Voor bezoek zou ik graag de Bowmore 12 in huis hebben, prima voor iemand die wel rokerig wil maar niet te stevig. Ik kies direct voor de Quarter of de Coal Ila.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:00:11 #221
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130783226
Dat zijn allemaal mijn whisk(e)ys niet, op Bowmore na dan.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:08:54 #222
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130783490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat zijn allemaal mijn whisk(e)ys niet, op Bowmore na dan.
Wat voor Whisky drink jij dan graag?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:05:16 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130785246
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:49 schreef Cynix ® het volgende:
22 ¤ bij G&G. Kan nooit veel geweest zijn dan, lijkt me.
You snob.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2013 @ 19:28:27 #224
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_130786192
Ja, ik ben niet zo into Glen Talloch. Sorry. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:29:11 #225
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_130788997
Heeft iemand de wilde whisky weken van drankgigant al bekeken?

Wat is interessant? BenRiach 20yo voor ¤49,95, misschien?
heitieh
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:39:24 #226
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130789458
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, ik ben niet zo into Glen Talloch. Sorry. ;(
Glen Talloch voor ¤22, :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:02:07 #227
128548 pavv
The computer says NO
pi_130790638
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:29 schreef Joooo-pi het volgende:
Heeft iemand de wilde whisky weken van drankgigant al bekeken?

Wat is interessant? BenRiach 20yo voor ¤49,95, misschien?
zelden zo'n saaie dram gedronken

afrader
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:05:27 #228
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_130790868
Oh, thanks.
heitieh
  woensdag 4 september 2013 @ 08:15:24 #229
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_130803187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:45 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb ook een Ardbeg 10 staan, een Bowmore Legend, Bowmore 12, Caol Ila 12, Berry's Own Selection 1989 van Benrines een Laphroaig 10, en nu dus de Quarter Cask. Voor bezoek zou ik graag de Bowmore 12 in huis hebben, prima voor iemand die wel rokerig wil maar niet te stevig. Ik kies direct voor de Quarter of de Coal Ila.
De QC is ook een favoriet van mij. Mijn 3e fles is alweer bijna leeg... De 10 years wil ik nog een keer proberen, verschilt ie veel van de QC?
Momenteel staat ie 4e op mijn 'wish list'.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:29:18 #230
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130807530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat voor Whisky drink jij dan graag?
Lagavulin, Connemara, fruitige Speyside whisky. :)
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 4 september 2013 @ 12:16:51 #231
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  woensdag 4 september 2013 @ 21:19:30 #232
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130826970
Nee, dat gaat in mijn geval helaas niet. Morgen moet ik werken, vrijdag naar het strand en zaterdag moet ik werken en naar de kermis in Roosendaal.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_130845039
Ik ben d'r bij, maar dat wist je al ;)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_130876943
Ik ook niet, omdat ik in plaats daarvan heb gekozen voor een klein weekje Schotland vanaf volgende week woensdag.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 september 2013 @ 11:19:08 #235
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130877101
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:16 schreef MadMaster het volgende:
Zijn er hier nog mensen die as. weekend naar Maltstock gaan?
Helaas niet.

Volgende week wel bij Karstman aanwezig btw.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_130877160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:19 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Helaas niet.

Volgende week wel bij Karstman aanwezig btw.
Die vanmiddag even boodschappen gaat doen voor volgende week :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130877201
Er schijnt zondag in Warmond een Whisky Experience van Mitra te zijn. Dat is vlakbij dus dacht misschien even te gaan kijken. Weet iemand of dat de moeite waard is?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 6 september 2013 @ 11:28:53 #238
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130877351
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:21 schreef Karstman het volgende:

[..]

Die vanmiddag even boodschappen gaat doen voor volgende week :)
Ik heb trouwens nog iets staan wat misschien binnen het thema past:
http://whiskybase.com/whiskies.php?merkid=84&whiskyid=32721

Ik zal even kijken hoeveel er nog in de fles zit. Kan ik meenemen mocht er genoeg in zitten.

Edit: nog 25-30% vol.

[ Bericht 1% gewijzigd door JeMoeder op 06-09-2013 14:43:34 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 6 september 2013 @ 11:29:57 #239
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130877383
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:22 schreef Karstman het volgende:
Er schijnt zondag in Warmond een Whisky Experience van Mitra te zijn. Dat is vlakbij dus dacht misschien even te gaan kijken. Weet iemand of dat de moeite waard is?
Mn vriendin kreeg er via een vriendin een smsje over. Zijn zo ongeveer de 200 bottelingen die je ook standaard bij die Mitra kan kopen, ten minste, dat maakte ik op uit de foto van het krantenartikel dat er bij zat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 september 2013 @ 11:31:45 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130877426
Flesje Jura 10 gekregen :).

Lekker spul al ben ik qua meer gewend qua rookwhiskies :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 12:40:53 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130879204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:45 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Heb ook een Ardbeg 10 staan, een Bowmore Legend, Bowmore 12, Caol Ila 12, Berry's Own Selection 1989 van Benrines een Laphroaig 10, en nu dus de Quarter Cask. Voor bezoek zou ik graag de Bowmore 12 in huis hebben, prima voor iemand die wel rokerig wil maar niet te stevig. Ik kies direct voor de Quarter of de Coal Ila.
De quarter cask van laphroig vond ik wel lekker maar de tripple wood vond ik dan weer té
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130879379
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:13 schreef totalatool het volgende:
Ik ook niet, omdat ik in plaats daarvan heb gekozen voor een klein weekje Schotland vanaf volgende week woensdag.
Geen slechte ruil :)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_130881751
Ik denk het ook niet.
Op de heenweg naar Islay gaan we via Glengoyne, voor een combinatie cask tasting tour en blending session (ik kan niet wachten om mijn eigen Glengoyne te maken uit diverse samples).
Op Islay is het denk ik vooral even om het er weer zijn, plus hopelijk een jazz-/bluesconcertje of twee. Heel veel distillery tours doen we denk ik niet.
Op de terugweg wordt het denk ik Springbank, maar het kan nog zijn dat we voor de gekkigheid even een halve dag naar Arran gaan.
pi_130881929
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:09 schreef totalatool het volgende:
Ik denk het ook niet.
Op de heenweg naar Islay gaan we via Glengoyne, voor een combinatie cask tasting tour en blending session (ik kan niet wachten om mijn eigen Glengoyne te maken uit diverse samples).
Op Islay is het denk ik vooral even om het er weer zijn, plus hopelijk een jazz-/bluesconcertje of twee. Heel veel distillery tours doen we denk ik niet.
Op de terugweg wordt het denk ik Springbank, maar het kan nog zijn dat we voor de gekkigheid even een halve dag naar Arran gaan.
Voor zo'n programma zou ik Maltstock ook met liefde laten schieten :) Ik zou zeggen: veel plezier!
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:42:50 #245
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130884711
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:15 schreef escalatie het volgende:

[..]

De QC is ook een favoriet van mij. Mijn 3e fles is alweer bijna leeg... De 10 years wil ik nog een keer proberen, verschilt ie veel van de QC?
Momenteel staat ie 4e op mijn 'wish list'.
Scheelt aardig wat. QC is veel rokeriger.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_130885154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mn vriendin kreeg er via een vriendin een smsje over. Zijn zo ongeveer de 200 bottelingen die je ook standaard bij die Mitra kan kopen, ten minste, dat maakte ik op uit de foto van het krantenartikel dat er bij zat.
Net met Jack en Tino over gehad maar het is vooral voor beginnners, veel standaard bottelingen. Ik sla hem maar over denk ik.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130885766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik heb trouwens nog iets staan wat misschien binnen het thema past:
http://whiskybase.com/whiskies.php?merkid=84&whiskyid=32721

Ik zal even kijken hoeveel er nog in de fles zit. Kan ik meenemen mocht er genoeg in zitten.

Edit: nog 25-30% vol.
Oh die past leuk bij de andere Benriach die ik heb meegenomen. Heb er nu 6 (en een geinig tussendoortje) maar een 7e kan geen kwaad :) maar zelf weten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130885950
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Net met Jack en Tino over gehad maar het is vooral voor beginnners, veel standaard bottelingen. Ik sla hem maar over denk ik.
Tja, toch is het in mijn ogen een prima manier om juist die grote hoeveelheid standaard ranges eens te proberen. En weet je ook meteen of een Blue Label de reputatie verdient of niet. ;)
pi_130886037
Vanavond weer eens een Jim Beam White on the rocks voor mij (ja, bourbon én on the rocks :D).
pi_130886106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:16 schreef totalatool het volgende:

[..]

Tja, toch is het in mijn ogen een prima manier om juist die grote hoeveelheid standaard ranges eens te proberen. En weet je ook meteen of een Blue Label de reputatie verdient of niet. ;)
Op zich heb je daar wel een goed punt, nog niet aan gedacht. Maar ik heb mezelf een beetje op rantsoen gezet. Ben 30 kilo kwijt en gebruik m'n alcoholquotum dan liever voor iets exclusievers.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 6 september 2013 @ 16:21:51 #251
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130886157
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:11 schreef Karstman het volgende:

[..]

Oh die past leuk bij de andere Benriach die ik heb meegenomen. Heb er nu 6 (en een geinig tussendoortje) maar een 7e kan geen kwaad :) maar zelf weten.
Breng hem graag in :)

Die hebben we vorige zomer trouwens geproefd met de proeverij met Jock Shaw.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_130888688
Inmiddels begint de verzameling miniatures/samples uit mijn geboortejaar ook serieuze vormen aan te nemen:
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130922452
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:29 schreef Karstman het volgende:
Inmiddels begint de verzameling miniatures/samples uit mijn geboortejaar ook serieuze vormen aan te nemen:
[ afbeelding ]
Tof!
Wil ik ook nog eens een keer, minstens 1 fles uit mijn jaar. Iemand tips voor een goeie 1984 whisky?
pi_130923020
whiskysite
Hier zitten een paar leuke tussen voor onder de 150 euro. Glenrothes voor 80 euro, mooie nieuwe Caol Ila van TWA voor 150 euro. Als je echt wil zoeken staat hier een hele lijst:whiskybase :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130950397
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:24 schreef Karstman het volgende:
whiskysite
Hier zitten een paar leuke tussen voor onder de 150 euro. Glenrothes voor 80 euro, mooie nieuwe Caol Ila van TWA voor 150 euro. Als je echt wil zoeken staat hier een hele lijst:whiskybase :)
Gaat me sowieso een aardige duit kosten dus. Of degene die het me kado gaat doen, kan natuurlijk ook! :s).
  zondag 8 september 2013 @ 19:48:15 #256
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130958320
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:29 schreef Karstman het volgende:
Inmiddels begint de verzameling miniatures/samples uit mijn geboortejaar ook serieuze vormen aan te nemen:
[ afbeelding ]
^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_130958410
Gister de 26yo Caol Ila van Signatory geproefd uit mijn serie miniaturen (heb hem dubbel). Zo de tering dat is lekker spul, moet eens kijken of daar nog een hele fles van op te sporen is...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 8 september 2013 @ 19:51:30 #258
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130958451
Caol Ila is nice ja!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 21:05:19 #259
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_130963114
Vanavond weer eens aan The Ileach, inmiddels een van mijn (betaalbare) favorieten waarvan ik altijd wel een flesje op voorraad en standby wil hebben. :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 9 september 2013 @ 18:22:26 #260
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_130993121
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:59 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Macallan sherry oak 10yo hier. Super :9
Ik heb de 12 jaars een tijdje geleden aangeschaft. Mijn favoriet tot nu toe.
Qui habet aures audiendi audiat
  maandag 9 september 2013 @ 20:16:08 #261
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_130998312
Morgen komt mijn lijst hier mensen.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 9 september 2013 @ 22:07:59 #262
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_131004662
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2013 06:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Oh ja, Macallan. :@
En dat ijs doe ik normaal zelden, maar het was nu even nodig. Het is nog erg klam hier. :)
* tisauch heeft wat gemist. Wat is er met Macallan?
Qui habet aures audiendi audiat
pi_131006143
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 22:07 schreef tisauch het volgende:

[..]

* tisauch heeft wat gemist. Wat is er met Macallan?
Ik geloof zijn schrijfwijze :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 23:47:13 #264
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131009829
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 22:07 schreef tisauch het volgende:

[..]

* tisauch heeft wat gemist. Wat is er met Macallan?
Ik schreef Macallen. En ik deed er ijs in. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 10 september 2013 @ 00:26:50 #265
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_131011190
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 23:47 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik schreef Macallen. En ik deed er ijs in. :@
Dat eerste kan ik nog wel begrijpen, de tweede niet echt nee. ;)
Qui habet aures audiendi audiat
pi_131017250
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:09 schreef totalatool het volgende:
Op de terugweg wordt het denk ik Springbank, maar het kan nog zijn dat we voor de gekkigheid even een halve dag naar Arran gaan.
Het wordt Arran, omdat we er nog nooit geweest zijn. Ik ben benieuwd!
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:35:11 #267
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_131036549
Ik ben 15 dagen op vakantie vanaf morgen, tot ziens lui! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  † In Memoriam † dinsdag 10 september 2013 @ 21:10:53 #268
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131039202
Tot ziens en veel plezier! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:21:57 #269
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131043839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik ben 15 dagen op vakantie vanaf morgen, tot ziens lui! ^O^
Fijne vakantie!
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_131043974
Fijne vakantie! de lijst komt daarna zeker :6

Ik heb inmiddels weer een nieuwe aanwinst:


Het moet een 12yo 1992 Ledaig zijn maar whiskybase kent hem niet en op deze naam is het ook lastig zoeken blijkt maar goed hij zal vast smaken :9
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:38:09 #271
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131044780
Dat is een boute uitspraak als het om een Ledaig gaat. :D
Ik heb een hoop beroerde Ledaig's mogen proeven.
Hopelijk is dit een goede...
pi_131046692
Ik vind die fles als een 1995 Glenfarclas.

http://www.royalmilewhiskies.com/product.asp?pf_id=0010000034578

Dat zou op zich logisch zijn omdat Glenfarclas niet toestaat de naam van de distillery te gebruiken op onafhankelijke bottelingen. Tobermory (Ledaig) doet daar normaal niet zo moeilijk over.

edit: ik vind de fles nu ook als een 1997 Macallan. Blijkbaar heeft men in dezeflde fles enkele jaren uit elkaar verschillende whiskies gebotteld :)
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_131048035
Er zit een sticker achterop met Ledaig distilled march 1992 en bottled April 2004, cask number 117, 59,1, fles 237 van 290. Ik vind op whiskybase iets wat er op lijkt. http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=145&whiskyid=28391 maar de data komt niet overeen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_131048051
Overigens MM ik heb een paar hele mooie Ledaigs staan, maar je hebt gelijk dat niet alles top is. Toch heb ik er een zwak voor.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage woensdag 11 september 2013 @ 10:50:37 #275
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131053019
Ik heb echt al in geen maanden een nieuwe dram gekocht. Op dit moment ben ik bezig mijn koksmessenbestand wat uit te breiden. De handgemaakte messen die ik dan koop kosten toch snel 200 euro per stuk :') Ik schaam me er bijna voor...

Nu komt er het einde van de maand een geniaal slijpsysteem (Edge Pro) bij van 200 euro...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131053470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:50 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb echt al in geen maanden een nieuwe dram gekocht.
Drink je nog wel af en toe een whisky?
Ik zou namelijk ook erg lang kunnen doorgaan zonder iets nieuws te kopen.
  † In Memoriam † woensdag 11 september 2013 @ 11:43:02 #277
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131054510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:38 schreef MadMaster het volgende:
Dat is een boute uitspraak als het om een Ledaig gaat. :D
Ik heb een hoop beroerde Ledaig's mogen proeven.
Hopelijk is dit een goede...
Ik beschouw de Ledaig 10yo al als één de 3 lekkerste whisky's/whiskies die ik tot nu toe gedronken heb. En dat is nog een 'simpele', dus zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel smaken. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage woensdag 11 september 2013 @ 11:46:05 #278
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131054604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:07 schreef totalatool het volgende:

[..]

Drink je nog wel af en toe een whisky?
Ik zou namelijk ook erg lang kunnen doorgaan zonder iets nieuws te kopen.
Ja hoor, minimaal 4 avonden per week een glaasje. Ik heb zeker 16 flessen open staan :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 11 september 2013 @ 11:50:52 #279
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131054730
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 00:13 schreef Karstman het volgende:
Er zit een sticker achterop met Ledaig distilled march 1992 en bottled April 2004, cask number 117, 59,1, fles 237 van 290. Ik vind op whiskybase iets wat er op lijkt. http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=145&whiskyid=28391 maar de data komt niet overeen.
Waarschijnlijk een split cask botteling, aangezien er hier maar 180 flessen gemeld worden en jij het er over 290 hebt. Daarnaast is de bottelaar afwijkend, wat ook op een split cask duidt.
Verder komen de gegevens m.i. overeen...
pi_131055179
Oh dat zou best kunnen, zit een maand tussen de bottelingen maar dat is al zo als de ene eind april bottelt en de ander begin mei. Het zou dan op 470 flessen uit een cask komen, na 12 jaar met dat alcoholvolume zou dat ook nog wel kunnen lijkt me.

De bottelaar van mijn fles is ook een wat rare, de Scottish liquer company of zoiets (fles niet bij de hand). Zal nog wel even verder spitten en dan de zooi ook even op whiskybase laten zetten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 11 september 2013 @ 12:27:03 #281
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131055570
De Scottish Liqueur Company van Peter & Kenny Mackay brengt ook de Carn Mor range uit en zit in het portfolio van Whisky Import Nederland. De heren Mackay doen inderdaad aan split cask bottelingen en zijn regelmatig in Nederland vanwege proeverijen.
pi_131058031
quote:
99s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik beschouw de Ledaig 10yo al als één de 3 lekkerste whisky's/whiskies die ik tot nu toe gedronken heb. En dat is nog een 'simpele', dus zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel smaken. :Y
Echt waar? :o Ik vond hem niet zo heel spannend :@
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † woensdag 11 september 2013 @ 14:09:02 #283
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131058158
Nou ja, ik keek even terug in mijn notities en kom hem toen goed handelen. Mijn ervaring groeit en misschien denk ik er volgende jaar wel anders over. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_131061875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:27 schreef MadMaster het volgende:
De Scottish Liqueur Company van Peter & Kenny Mackay brengt ook de Carn Mor range uit en zit in het portfolio van Whisky Import Nederland. De heren Mackay doen inderdaad aan split cask bottelingen en zijn regelmatig in Nederland vanwege proeverijen.
Ah da's mooi, als ik er niet uitkom kan ik altijd Marcel even mailen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_131061937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Echt waar? :o Ik vond hem niet zo heel spannend :@
Hij is inderdaad niet heel spannend, maar ik vind de nieuwe 10yo een hele fijne middle of the road Island voor door de week.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 11 september 2013 @ 16:04:19 #286
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131061953
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ah da's mooi, als ik er niet uitkom kan ik altijd Marcel even mailen :)
Doe maar niet, die is ziek...
pi_131062032
Oh -O- ernstig?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 11 september 2013 @ 16:08:16 #288
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_131062099
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:06 schreef Karstman het volgende:
Oh -O- ernstig?
Dat hoop/weet ik niet precies, maar in ieder geval dusdanig dat hij momenteel even nergens naar toe gaat.
Broer Hans neemt voorlopig de honeurs waar...
pi_131062155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat hoop/weet ik niet precies, maar in ieder geval dusdanig dat hij momenteel even nergens naar toe gaat.
Broer Hans neemt voorlopig de honeurs waar...
Hmm, hopen er maar het beste van dan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_131085825
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:07 schreef totalatool het volgende:

[..]

Drink je nog wel af en toe een whisky?
Ik zou namelijk ook erg lang kunnen doorgaan zonder iets nieuws te kopen.
ook al lang niks meer gekocht, maar bij een aantal flessen begint de bodem toch wel dichtbij te komen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_131086063
http://www.nu.nl/economie(...)k-flink-gedaald.html

Zie en dat komt omdat jullie geen whisky meer kopen! :( Ik heb de afgelopen weken 6 flessen gekocht dus aan mij ligt het niet :s)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_131134891
Ik moet maar eens een nieuw flesje kopen dan. Mijn studentenbudget staat me niet toe om meerdere flessen tegelijk open te hebben, maar de bodem van mijn fles Caol Ila 12yo begint aardig in zicht te raken. Iemand tips voor vergelijkbare whisky voor een schappelijke prijs?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mykonos op 13-09-2013 18:26:15 ]
Demain, on roule
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 18:58:50 #293
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131137164
Misschien een Bowmore Legend of Bowmore Enigma?
Of natuurlijk een Laphroaig Quarter Cask of een standaard 10yo?

Allemaal tussen de 25 en 30 ¤ wel te krijgen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 19:28:29 #294
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131138046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:42 schreef Mykonos het volgende:
Ik moet maar eens een nieuw flesje kopen dan. Mijn studentenbudget staat me niet toe om meerdere flessen tegelijk open te hebben, maar de bodem van mijn fles Caol Ila 12yo begint aardig in zicht te raken. Iemand tips voor vergelijkbare whisky voor een schappelijke prijs?
Deze: http://www.drankvinder.nl/whisky/laphroaig-quarter-cask-70cl

Hemels :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131151003
QC dacht ik ook meteen aan. Of de hierboven besproken Ledaig 10 of een Talisker 10 hoewel die wat minder stevig zijn dan de QC of de Caol Ila 12.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage zaterdag 14 september 2013 @ 13:02:25 #296
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_131159982
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:49 schreef Karstman het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)k-flink-gedaald.html

Zie en dat komt omdat jullie geen whisky meer kopen! :( Ik heb de afgelopen weken 6 flessen gekocht dus aan mij ligt het niet :s)
Ik heb al 5mnd geen fles meer gekocht volgens mij :(
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_131184772
Net nog een glaasje Laddie Ten genuttigd. Fijn spulletje.
  zondag 15 september 2013 @ 07:52:43 #298
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_131188822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:42 schreef Mykonos het volgende:
Ik moet maar eens een nieuw flesje kopen dan. Mijn studentenbudget staat me niet toe om meerdere flessen tegelijk open te hebben, maar de bodem van mijn fles Caol Ila 12yo begint aardig in zicht te raken. Iemand tips voor vergelijkbare whisky voor een schappelijke prijs?
Ik had laatst een flesje Dun Beaghan (9y Islay) aan 27euro, prima flesje ^O^
  † In Memoriam † zondag 15 september 2013 @ 08:37:08 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131188981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik heb al 5mnd geen fles meer gekocht volgens mij :(
Ik ben ook maar eens restjes aan het opmaken. De laatste 2 weken 5 flessen buiten gezet, klaar voor de glasbak.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 15 september 2013 @ 08:37:28 #300
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_131188985
Wel hoog tijd voor wat nieuw spul! :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 15 september 2013 @ 08:55:56 #301
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')