abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:35:50 #26
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_128796630
Ik was 34 geloof ik. De bovenste 2 trok de tandarts er zo uit. De onderste twee zaten onder een hoek van 90 graden en die heeft de kaakchirug eruit gesloopt. Eerst links en 2 maanden later rechts. Aan beide kanten was de kies ernaast inderdaad iets aangetast. Die heeft m'n tandarts gewoon gevuld. Ik had er verder geen last van. Meteen antibiotica en pijnsltillers, geen ontsteking of niks. Het enige irritante zijn de hechtingen als die gaan uitgroeien.
Siesta & Fiesta!
pi_128797043
Ik heb in het geheel geen verstandskiezen. *)
pi_128797113
Ik ben 26 en mijn laatste twee zijn er afgelopen maandag uitgetrokken. Ik zit hier nu stoned van de pijnstillers met een dikke wang al twee dagen door een rietje te eten. De vorige twee zijn er een paar jaar geleden uitgehaald, maar dat deed minder pijn als ik het me goed herinner.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2013 14:50:58 ]
pi_128797565
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 03:30 schreef sanasoufi het volgende:
Ik heb er nog 1 te gaan linksonder. Deze zit nog volledig onder het tandvlees, maar staat wel gewoon verticaal. Ik ben nu 25 en tot nu toe heb ik er geen problemen mee. Volgens mijn tandarts kan er echter een gaatje in de kies die er naast (voor) staat ontstaan.

Maar is dat wel zo?

Ik weet niet wat ik moet doen? Boven heb ik ze namelijk ook. Die kunnen er niet uit, want de kaakchirurg kan daar niet bij. Die mogen dus wel erin blijven.

Ik lees overal: Het moet voor je 25ste gebeuren :X Daarna zal het herstel langer duren en bovendien heb je meer kans op complicaties.

Ik weet het dus niet....een gaatje krijgen is toch niet zo erg? Die complicaties klinken nog erger?

Hoe oud waren jullie?
Je moet het doen voor die leeftijd, maar je bent nu toch 25? Ze bedoelen het meer dat het lastiger wordt als je rond de 40-50 bent, omdat ze dan vaster gaan zitten. Ik heb mijne vorig jaar later verwijderen (toen was ik 26).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 15:30:08 #30
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128798435
toen ik 18 was zijn mijn twee onderste verstandkiezen eruitgebeiteld bij de kaakchirurg omdat ze horizontaal lagen, niet doorkwamen en met de wortels de rest van mijn gebit aan gort duwden.
boven moeten ze er al tig jaar uit alsdus al mijn tandartsen die ik daarna versleten heb, maar ze zitten er nog steeds in. volgens mijn huidige tandarts zijn ze al zo uitgezakt dat ze er zo uitliggen, mocht ik de stap durven nemen. ik wacht wel tot ze er vanzelf uitvallen :+
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:14:18 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128800334
27 en nog nooit last van gehad / laten trekken. Volgens mij zei de tandarts ooit dat ze ook niet meer zouden komen O+

Heb nooit volwassen snijtanden gehad, dus hoop dat ook m'n verstandskiezen gewoon niet bestaan in mij :D
pi_128801187
18, alle vier kwamen scheef door aangezien ik een kleine kaak heb.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:36:11 #33
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_128801197
Ik was 15/16 jaar. Mijn moeder moest toen ook en is 30 jaar ouder. Had er gelukkig maar drie.
Bij mij moesten ze ook verwijderd worden, omdat ik net klaar was met beugelen en de kans bestond dat de kiezen mijn gebit weer scheef zouden duwen. Blij dat ik er vanaf ben..

Bij mij kwam de kaakchirurg bijna op mijn buik zitten om ze er uit te krijgen.. Heb naderhand in de bosjes van het ziekenhuis staan overgeven.. -O- :@ ;( :X
pi_128801487
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:14 schreef Cue_ het volgende:
27 en nog nooit last van gehad / laten trekken. Volgens mij zei de tandarts ooit dat ze ook niet meer zouden komen O+

Heb nooit volwassen snijtanden gehad, dus hoop dat ook m'n verstandskiezen gewoon niet bestaan in mij :D
LOL, ik heb dus precies hetzelfde. Naast het volledig ontbreken van verstandskiezen heb ik ook nog een paar melktanden.

Verder ben ik wel compleet, geloof ik.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:45:15 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128801537
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:43 schreef Farenji het volgende:

[..]

LOL, ik heb dus precies hetzelfde. Naast het volledig ontbreken van verstandskiezen heb ik ook nog een paar melktanden.

Verder ben ik wel compleet, geloof ik.
hehe :)

Al m'n melktanden zijn er ondertussen wel uit. Op m'n 12e zijn de laatste 6 ofzo eruit getrokken (ivm beugel)
pi_128801633
Ben 22 en heb ze nog steeds. Ze zijn wel aan het groeien maar heb nergens last van.
pi_128802088
30 jaar, afgelopen februari/maart bij de kaakchirurg. Eerste ging redelijk snel, de andere moesten ze uitboren. Wel vervelend, vooral omdat de standaard dosis verdoving niet 100% werkte bij mij. Na de behandeling is het wel gevoelig, maar die ibuprofen die ze voorschrijven heb ik helemaal niet nodig gehad.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_128901115
Onder: 15 (horizntaal dus lekker eruit latem boren)
Boven: 18 (allebei tgelijk prima te doen)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:58:07 #39
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128901138
moet binnenkort gebeuren 28 ben ik dan
Touching from a distance ~
pi_128903368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 03:30 schreef sanasoufi het volgende:
Ik heb er nog 1 te gaan linksonder. Deze zit nog volledig onder het tandvlees, maar staat wel gewoon verticaal. Ik ben nu 25 en tot nu toe heb ik er geen problemen mee. Volgens mijn tandarts kan er echter een gaatje in de kies die er naast (voor) staat ontstaan.

Maar is dat wel zo?

Ik weet niet wat ik moet doen? Boven heb ik ze namelijk ook. Die kunnen er niet uit, want de kaakchirurg kan daar niet bij. Die mogen dus wel erin blijven.

Ik lees overal: Het moet voor je 25ste gebeuren :X Daarna zal het herstel langer duren en bovendien heb je meer kans op complicaties.

Ik weet het dus niet....een gaatje krijgen is toch niet zo erg? Die complicaties klinken nog erger?

Hoe oud waren jullie?
ben 21, beina 22 en bij mij moeten ze nog altijd doorkomen.. Op Röntgenfoto is te zien dat ik
alleen bovenin er heb zitten, maar zij blijven tot nu toe altijd rustig op hun plaatsje :D
pi_128904250
18. Ze zaten alle vier horizontaal en zijn weggesneden. De onderste moesten verwijderd worden, omdat mijn onderkaak naar voren gezet moest worden. Deed totaal geen pijn. De meegegeven ibuprofen heb ik niet gebruikt en na uitwerking van de verdoving kon ik in principe weer direct eten.
Bovenste verstandskiezen hebben ze verwijderd tijdens de operatie, dus niets van gemerkt.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:09:35 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128904386
Op verschillende leeftijden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 16:13:47 #43
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128907419
Ik heb helemaal geen verstandskiezen :7
Daar ben ik echt blij mee.

Een paar vriendinnen van me hebben ze niet lang geleden laten verwijderen, ze zijn 23/24 jaar.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128921967
Ik was 23 toen mijn verstandskiezen aan de rechterkant met geweld door de kaakchirurg eruit werden gesloopt. Mijn nieuwe tandarts had ze ontdekt op een foto, de tandarts die ik daarvoor had maakte nooit foto's. Omdat ik daarna geen zin had in nog een keer dat gedoe ben ik twee jaar later pas teruggegaan voor de linkerkant, naar een hele andere kaakchirurg in een hele andere stad. Toen heeft die alleen linksonder nog eruit gezaagd omdat die scheef tegen de kies ervoor lag. Linksboven zat zo diep dat hij die er liever niet uithaalde i.v.m. risico op complicaties, was ook nergens voor nodig volgens hem. Dus die heb ik nog.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_128929230
29 hier. Was geen pretje.. :(
pi_128932395
Mijn linksboven is er 4 weken geleden uitgetrokken door de tandarts, die was al een tijd door de helft trouwens. Linksonder is er woensdag uitgeboord/gesneden door de kaakchirurg. 3 dagen de Ibuprofen 600 geslikt, maar was misschien niet eens nodig geweest. Verder eigenlijk geen last van gehad, kon dezelfde dag al zo'n beetje eten. Voel nu de hechtingen nog zitten, maar kan er gewoon aanzitten met mijn tong, geen last van.
Over een maandje of 2 de kiezen aan de rechterkant eruit, eerst wat leuke wedstrijden lopen in de tussentijd.
Ben 28 overigens, dus het hoeft zeker niet lastig te zijn!
pi_128945351
Bijna 32 en ik heb ze alle 4 nog!
pi_128945625
Probleem is dat de meeste verstandskiezen gewoon preventief worden getrokken. Dat is idd hetzelfde als preventief je blinde darm eruit halen, preventief je neusschot eruit halen etc.

Ja verstandskiezen kunnen voor een hoop ellende zorgen, als je kaak te weinig ruimte heeft bijvoorbeeld kan het zijn dat de rest in de verdrukking komt. Als het doorkomen moeizaam gaat en ze lang gedeeltelijk onder het tandvlees blijven kunnen ze moeilijk schoongemaakt worden en dus snel gaatjes krijgen.

Maar het kan ook gewoon prima goed gaan, voldoende ruimte, sluiten goed aan in de rest van de mond zonder technische problemen.

Dus tsja... Ik heb zoiets, pas trekken als het nodig is, niet van te voren.
pi_128954641
24 en ze zitten er allemaal nog in en volgens de tandarts zouden ze ook geen problemen gaan geven.
  maandag 15 juli 2013 @ 06:28:45 #50
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_128961668
Op mijn 25e gingen rechtsboven en onder eruit!
En afgelopen 2 juli linksonder..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')