Ben je dan naar zo'n echte keukenbouwer als Eco Keukens gegaan of naar het timmerbedrijf om de hoek?quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:01 schreef Rio het volgende:
Wilde ik ook, vanuit dezelfde gedachte. Kostte 30k. Zonder apparatuur. Mijn advies: zet je schrap, het is écht duur.
Vocht ertussen zodat de boel uitzette, en een uitgewoond scharnier (in het kastje, niet in het deurtje) wat dus nooit meer vast te zetten was omdat je er geen gaatje naast kunt boren, natuurlijk waren dit deurtjes die inmiddels uit de serie waren, dus de keus: of met die kapotte zooi blijven zitten, of in de hele keuken andere frontjes laten plaatsen en 1 kast volledig vervangen, dank je de koekoek.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:40 schreef Convergence het volgende:
Wat was je slechte ervaring met MDF?
je kan ook een keukenbedrijf zoeken die wel met watervast verlijmd spaanplaat werkt. Dat zet niet uit, als het nat wordtquote:Op donderdag 11 juli 2013 00:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ben je dan naar zo'n echte keukenbouwer als Eco Keukens gegaan of naar het timmerbedrijf om de hoek?
Dat zal ongetwijfeld schelen, maar 30K is wel iets waar ik van schrik.
[..]
Vocht ertussen zodat de boel uitzette, en een uitgewoond scharnier (in het kastje, niet in het deurtje) wat dus nooit meer vast te zetten was omdat je er geen gaatje naast kunt boren, natuurlijk waren dit deurtjes die inmiddels uit de serie waren, dus de keus: of met die kapotte zooi blijven zitten, of in de hele keuken andere frontjes laten plaatsen en 1 kast volledig vervangen, dank je de koekoek.
Dit hebben wij uiteindelijk gedaan (via Koak, aanrader). Was wel een flink compromis, maar konden we wel flink losgaan op de apparatuur. Achteraf erg blij met deze keuze; alle zichtbare dingen zijn AAA hierdoor.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:54 schreef R2R het volgende:
Je hebt ook een bedrijf / bedrijven die volhouten kastdeurtjes maken voor op Ikea keukens... Kan je de standaard Ikea kastjes gebruiken alleen heb je andere fronten.
Zit je wel nog steeds met die kwaliteit natuurlijk, doe je vooral voor de looks en de kwaliteit van de frontjes.
Echte keukenbouwer / AGA dealerquote:Op donderdag 11 juli 2013 00:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ben je dan naar zo'n echte keukenbouwer als Eco Keukens gegaan of naar het timmerbedrijf om de hoek?
Dat zal ongetwijfeld schelen, maar 30K is wel iets waar ik van schrik.
+1. Grenen hoef ik niet eens in mijn kachel te hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:01 schreef vigier het volgende:
Ohw en mocht je er toch voor gaan: neem alsjeblieft geen grenen. Ik vind grenen echt de keuze "ik wil wel hout maar ik kan het niet betalen", ziet er zo goedkoop uit!
Hangt er totaal vanaf of het met een blanke afwerking wordt afgewerkt, of met een dekkende afwerking.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:01 schreef vigier het volgende:
Ohw en mocht je er toch voor gaan: neem alsjeblieft geen grenen. Ik vind grenen echt de keuze "ik wil wel hout maar ik kan het niet betalen", ziet er zo goedkoop uit!
Zou je dat trauma misschien niet eens heroverwegen? Uiteindelijk heeft meer dan 95% van Nederland een MDF keuken en het is echt niet zo dat bij de helft van de mensen de keuken uit elkaar valt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:32 schreef Gwywen het volgende:
Vocht ertussen zodat de boel uitzette, en een uitgewoond scharnier (in het kastje, niet in het deurtje) wat dus nooit meer vast te zetten was omdat je er geen gaatje naast kunt boren, natuurlijk waren dit deurtjes die inmiddels uit de serie waren, dus de keus: of met die kapotte zooi blijven zitten, of in de hele keuken andere frontjes laten plaatsen en 1 kast volledig vervangen, dank je de koekoek.
Ik zit erover te denken om ook eens bij een paar gewone keukenboeren langs te gaan, probleem alleen daar is dat ik nog nooit een keuken in mijn smaak heb gezien.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zou je dat trauma misschien niet eens heroverwegen? Uiteindelijk heeft meer dan 95% van Nederland een MDF keuken en het is echt niet zo dat bij de helft van de mensen de keuken uit elkaar valt.
Uiteindelijk lijkt het er namelijk op dat je door zo op prijzenjacht te gaan juist bij de goedkopere houten keukens uit komt. En het kan best zijn dat je juist daardoor uiteindelijk met mindere kwaliteit zit dan met een echt degelijke mdf keuken die uiteindelijk nog goedkoper is. Een miele is ook van mdf maar die zit na 10 jaar ook nog steeds strak in elkaar.
Hij had gelekt bij de vaatwasser, het fineer was gesmolten naast de oven en bij de deur van de koelkast was het scharnier eruit gescheurd (deur bleek waarschijnlijk te zwaar voor dat type keuken) - allemaal na een jaar of 8, dus of dat nou montagefouten waren of gewoon belabberde kwaliteit weet ik niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Dat zal wel een montagefout of iets dergelijks zijn geweest. Een gemiddelde spaanplaat/mdfkeuken heeft wel een levensduur van vijftien tot twintig jaar ongeveer. Mits je alles correct aansluit/afwerkt en het waterballet niet laat liggen.
Dit dus...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zou je dat trauma misschien niet eens heroverwegen? Uiteindelijk heeft meer dan 95% van Nederland een MDF keuken en het is echt niet zo dat bij de helft van de mensen de keuken uit elkaar valt.
Uiteindelijk lijkt het er namelijk op dat je door zo op prijzenjacht te gaan juist bij de goedkopere houten keukens uit komt. En het kan best zijn dat je juist daardoor uiteindelijk met mindere kwaliteit zit dan met een echt degelijke mdf keuken die uiteindelijk nog goedkoper is. Een miele is ook van mdf maar die zit na 10 jaar ook nog steeds strak in elkaar.
zoek eens naar het topic van MMachquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:52 schreef Gwywen het volgende:
Wij willen opliggende scharnieren, geen inwendige zoals keukenkastjes die doorgaans hebben. Ik denk niet dat dat met MDF gaat lukken.
Ik ben al een tijdje naarstig op zoek naar een plaatje van iets dat lijkt op wat wij willen, misschien dat jullie dan kunnen beoordelen of zoiets speciaal gemaakt moet worden of ook door een doorsnee keukenboer te leveren is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |