abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juli 2013 @ 18:09:57 #176
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128976923
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:52 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Alleen programmeurs lijkt me... zou als netwerkbeheerder niet weten wat ik met die kennis zou moeten :D
Zo apart, systeembeheerders kunnen vaak wel scripten en ook voor hun geldt dit. Maar netwerkmensen denken dat ze het niet hoeven te doen. Totdat dat moment komt dat ze plots dingen moeten gaan doen.

SPOILER: rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128978226
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:09 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Zo apart, systeembeheerders kunnen vaak wel scripten en ook voor hun geldt dit. Maar netwerkmensen denken dat ze het niet hoeven te doen. Totdat dat moment komt dat ze plots dingen moeten gaan doen.

SPOILER: rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik ben inmiddels een jaartje of 10 werkzaam in de IT en er is nog geen bedrijf/opdracht geweest die niet tevreden over mij was. In al die tijd ben ik ook maar weinig netwerkbeheerders tegengekomen die daadwerkelijk kunnen scripten (en daarmee bedoel ik dus niet een scriptje van het internet afplukken en licht modificeren, dat kan elke IT-er.
Vicariously I live while the whole world dies
  maandag 15 juli 2013 @ 19:24:51 #178
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128979175
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:54 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik ben inmiddels een jaartje of 10 werkzaam in de IT en er is nog geen bedrijf/opdracht geweest die niet tevreden over mij was. In al die tijd ben ik ook maar weinig netwerkbeheerders tegengekomen die daadwerkelijk kunnen scripten (en daarmee bedoel ik dus niet een scriptje van het internet afplukken en licht modificeren, dat kan elke IT-er.
Ik word blij van netwerkbeheerders die perl kunnen, of python. Zodat ze zelf hun eigen dingen kunnen maken. Beetje zelfredzaamheid enzo...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128985123
quote:
[21:50 admin@vps827 ~]$ sudo hdparm -Tt /dev/vda

/dev/vda:
Timing cached reads: 16248 MB in 2.00 seconds = 8135.25 MB/sec
Timing buffered disk reads: 3322 MB in 3.00 seconds = 1105.63 MB/sec
:7
pi_128990025
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:24 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik word blij van netwerkbeheerders die perl kunnen, of python. Zodat ze zelf hun eigen dingen kunnen maken. Beetje zelfredzaamheid enzo...
Wat zou ik moeten maken wat niet al beschikbaar (en getest!) is? Wil je echt al je vertrouwen in de brakke scriptjes van een netwerkbeheerder stoppen? Waarschijnlijk is alle kennis dan ook verdwenen als die kerel vertrekt. Alles heeft zijn voor en nadelen. Het is niet zo zwart-wit als wij het hier stellen ;)
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:46:45 #181
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_129044586
Ik wil Primus (primus en primus-libs) installeren in Debian Wheezy, maar deze is alleen in de Jessie rep te vinden en dan moet ik libc6 ook updaten naar een nieuwe versie. Op internet lees ik dat dit een belangrijke lib is en dat het mogelijk problemen kan geven als ik de Jessie versie installeer op mijn Wheezy systeem. Heeft iemand een idee hoe ik Primus op mijn systeem kan krijgen?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_129047818
quote:
5s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:46 schreef Devolution het volgende:
Ik wil Primus (primus en primus-libs) installeren in Debian Wheezy, maar deze is alleen in de Jessie rep te vinden en dan moet ik libc6 ook updaten naar een nieuwe versie. Op internet lees ik dat dit een belangrijke lib is en dat het mogelijk problemen kan geven als ik de Jessie versie installeer op mijn Wheezy systeem. Heeft iemand een idee hoe ik Primus op mijn systeem kan krijgen?
Primus, is dat niet een onderdeel van Bumblebee? Bumblebee is namelijk vrij eenvoudig:

https://wiki.debian.org/Bumblebee#Installation
of
http://suwako.nomanga.net/

Ik heb het zelf draaien op een Debian testing laptop met deze instructies.
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:18:00 #183
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129048268
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:39 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Wat zou ik moeten maken wat niet al beschikbaar (en getest!) is? Wil je echt al je vertrouwen in de brakke scriptjes van een netwerkbeheerder stoppen? Waarschijnlijk is alle kennis dan ook verdwenen als die kerel vertrekt. Alles heeft zijn voor en nadelen. Het is niet zo zwart-wit als wij het hier stellen ;)
Als een developer weggaat heb je hetzelfde probleem, dus, ik mis je punt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129048331
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:18 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Als een developer weggaat heb je hetzelfde probleem, dus, ik mis je punt.
Plus, als het in een scriptje staat kan iemand anders het nog herhalen. Als het stappenplan alleen in zijn hoofd zit, ben je veel verder heen.
pi_129053442
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:18 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Als een developer weggaat heb je hetzelfde probleem, dus, ik mis je punt.
Een developer schrijft normaal gesproken gestructureerde code en die code draait niet in allerlei vage cronjobjes op servers waar niemand vanaf weet. Maargoed, nogmaals, ik red me al 10 jaar prima zonder dat ik kan scripten. Misschien is het in jouw omgeving harder nodig dan in de omgevingen waar ik geweest ben.
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 17 juli 2013 @ 22:08:06 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129062900
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:19 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Een developer schrijft normaal gesproken gestructureerde code en die code draait niet in allerlei vage cronjobjes op servers waar niemand vanaf weet. Maargoed, nogmaals, ik red me al 10 jaar prima zonder dat ik kan scripten. Misschien is het in jouw omgeving harder nodig dan in de omgevingen waar ik geweest ben.
Ook developers schrijven vage cronjobs. Ik kom uit een nest waar netwerkmensen ook scripts schreven, maar toen die wegvielen en we alleen maar niet schrijvende netwerkgasten hadden werd de druk op de sysops, devops, app-managers, etc hoger omdat ze niet alleen voor hun eigen dingen zaken moesten schrijven maar ook voor de netwerkafdeling.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129063391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ook developers schrijven vage cronjobs. Ik kom uit een nest waar netwerkmensen ook scripts schreven, maar toen die wegvielen en we alleen maar niet schrijvende netwerkgasten hadden werd de druk op de sysops, devops, app-managers, etc hoger omdat ze niet alleen voor hun eigen dingen zaken moesten schrijven maar ook voor de netwerkafdeling.
Tja, dat is dan jouw situatie, ik ken genoeg situaties waar dit geheel niet van toepassing is. Dat bedoel ik dus met het feit dat het niet zo zwart-wit ligt; niet alle netwerkmensen die niet kunnen scripten zijn prutsers :P
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 17 juli 2013 @ 23:18:07 #188
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129066114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:19 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Tja, dat is dan jouw situatie, ik ken genoeg situaties waar dit geheel niet van toepassing is. Dat bedoel ik dus met het feit dat het niet zo zwart-wit ligt; niet alle netwerkmensen die niet kunnen scripten zijn prutsers :P
Ik zei niet dat het prutsers waren. Ik heb liever een multiskilled persoon.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:20:00 #189
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_129073576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:07 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Primus, is dat niet een onderdeel van Bumblebee? Bumblebee is namelijk vrij eenvoudig:

https://wiki.debian.org/Bumblebee#Installation
of
http://suwako.nomanga.net/

Ik heb het zelf draaien op een Debian testing laptop met deze instructies.
Klopt, maar die instructies zijn alleen voor BumbleBee en niet voor Primus. Primus zit ook niet in die repository.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_129084324
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:20 schreef Devolution het volgende:

[..]

Klopt, maar die instructies zijn alleen voor BumbleBee en niet voor Primus. Primus zit ook niet in die repository.
Bij de installatie van Bumblebee wordt Primus toch meegeïnstalleerd of begrijp ik het nou verkeerd?
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 18 juli 2013 @ 17:09:35 #191
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_129091095
Nope, op Wheezy is dat iig niet het geval. Op Wheezy wordt optirun wel meegeleverd maar primus is een apart onderdeel helaas.

Edit:
Ik ben ondertussen weer wat verder; ik heb een repo gevonden waar Primus in staat maar nog steeds krijg ik de melding

1
2
3
The following packages have unmet dependencies:
 primus-libs : Depends: libc6 (>= 2.14) but 2.13-38 is to be installed
E: Unable to correct problems, you have held broken packages.
Wheezy komt met libc6 2.13-38 geleverd en vanwege de Debian regels is er geen andere (nieuwere) versie van deze lib beschikbaar. Wil je een nieuwere versie van deze lib, dan moet je naar de toekomstige stable versie van Debian (Jessie) upgraden.

Welke versie van Debian draai jij, nyny83?

[ Bericht 79% gewijzigd door Devolution op 18-07-2013 17:38:41 ]
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_129093785
Ik draai zelf inmiddels testing (Jessie dus), maar toen ik nog stable draaide had ik ook die foutmelding dacht ik. Je kan die libc6 toch gewoon installeren door een deb package te downloaden?

Verder: wat doet primus precies dat je het nodig hebt? Van wat ik ervan las verandert het niet veel ten opzichte van optirun uit bumblebee.

[ Bericht 14% gewijzigd door nyny83 op 18-07-2013 18:24:54 ]
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 18 juli 2013 @ 19:20:37 #193
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_129095691
Ik ben een beetje bang dat ik mijn systeem verneuk door een nieuwere versie van libc6 te installeren want van wat ik op internet gelezen heb is dit een vrij belangrijke lib. Verder heb ik primus nodig omdat ik Steam games wil draaien en met optirun heb ik dit niet voor elkaar gekregen.

Ik ga toch maar eens proberen om een nieuwere versie van libc6 te installeren dan :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_129236602
Ik heb echt geen DE meer nodig. Een WM voldoet eigenlijk prima.
  maandag 22 juli 2013 @ 23:17:20 #195
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129237263
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:20 schreef Devolution het volgende:
Ik ben een beetje bang dat ik mijn systeem verneuk door een nieuwere versie van libc6 te installeren want van wat ik op internet gelezen heb is dit een vrij belangrijke lib. Verder heb ik primus nodig omdat ik Steam games wil draaien en met optirun heb ik dit niet voor elkaar gekregen.

Ik ga toch maar eens proberen om een nieuwere versie van libc6 te installeren dan :)
En is het nog gelukt?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:17:55 #196
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_129249840
Nee ik durfde het niet aan om alleen de lib te updaten en ben nu overgestapt op Jessie. Nu krijg ik echter weer gedoe dat ik eerder ook al had (gdm2 ipv gdm3 en bovenin "Applications Places Applications Places" etc., alsof ie niet de goede graphics driver pakt en denkt dat mijn laptop een erg langzame graphics kaart heeft en dus maar terugvalt op gdm2). Ik ga nu proberen om zowel Bumblebee als de nVidia drivers opnieuw te installeren.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:02:22 #197
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_129336050
Sinds een paar dagen over op gnome 3. Is het mogelijk om zeg maar het activities menu te openen en dan meerdere programma's te openen. Nu verdwijnt het als je bijvoorbeeld een programma in de zijbalk opstart.

Ik wil bijvoorbeeld naar het activities scherm kunnen gaan en dan firefox en thunderbird achter elkaar aan kunnen klikken. En dan het activities scherm uitgaan.
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:51:08 #198
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129337613
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:17 schreef Devolution het volgende:
Nee ik durfde het niet aan om alleen de lib te updaten en ben nu overgestapt op Jessie. Nu krijg ik echter weer gedoe dat ik eerder ook al had (gdm2 ipv gdm3 en bovenin "Applications Places Applications Places" etc., alsof ie niet de goede graphics driver pakt en denkt dat mijn laptop een erg langzame graphics kaart heeft en dus maar terugvalt op gdm2). Ik ga nu proberen om zowel Bumblebee als de nVidia drivers opnieuw te installeren.
Pussy.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:53:25 #199
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_129337695
Maar goed ook want elke keer als ik libc6 update gaat mijn systeem vreemd gedrag vertonen. Gelukkig heb ik een disk image die ik elke keer kan terugzetten dus ik kan weer lekker experimenteren O+
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:56:24 #200
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_129337783
Kan ik de unity interface ook gewoon op andere distro's gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')