abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 07:53:42 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128824950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:31 schreef MolFan het volgende:

[..]

Hoorde paar uur later in ieder geval. Ben al 3-4 maanden bezig, aantal keer heel dichtbij een baan geweest maarja :( Hier sta je dan met 5-8 jaar ervaring in de detailhandel.
Tja wen er maar aan. Ik ben al 12 maanden bezig in een branche waar ik 12 jaar ervaring heb. 14 eerste gesprekken, 6 tweede gesprekken en nog geen fulltime baan.
pi_128825006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:31 schreef MolFan het volgende:

[..]

Hoorde paar uur later in ieder geval. Ben al 3-4 maanden bezig, aantal keer heel dichtbij een baan geweest maarja :( Hier sta je dan met 5-8 jaar ervaring in de detailhandel.
Wat zoek je in de detailhandel, wat is je ervaring in de detailhandel en hoe oud ben je?

Daarbij 40 euro reiskosten voor werk in de detailhandel lijkt me ook wel wat teveel van het goede.
pi_128825073
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nog geen last van gehad dat ik werd afgewezen omdat ik geen LinkedIn heb, of elders online te vinden ben. Trouwens, voor zulke oppervlakkige lui die je waarde bepalen aan de hand van je online activiteiten zou ik niet eens willen werken.
Ik werk in de Internet Industrie, als je geen LinkedIn profiel hebt word je niet echt serieus genomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128825104
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon stage plekken.... Kost niks... Zie het overal...
Uhm ik kan je zeggen dat wij ook wat stagiairs hebben, maar ik kan je zeggen dat het meer kost dan oplevert, hoewel wij ze altijd serieus mee laten werken kost het natuurlijk veel begeleiding, overigens schat ik dat 50% van onze stagiairs ook bij ons in dienst komt, sterker nog een flink aantal heeft zich binnen een paar jaar tot een goede functie opgeklommen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:29:31 #105
296595 foodlover
live and learn
pi_128825231
Sinds 1 week zonder baan.

Heb het laatste gewerkt als accountmanager / vertegenwoordiger in leermiddelen, totaal ruim 7 jaar ervaring als AM bij 4 verschillende bedrijven.

Daarvoor opgeleid en ruim 3,5 jaar gewerkt als docent in vo. Weet dat ik dat in geen geval weer gaan doen.

Zoek werk als AM en merk nu al dat het lastige tijden zijn, heel weinig vacatures.

Oh ja ben nu al een tijd bezig met een avondopleiding kapper, gewoon aan begonnen als hobby toen ik nog werkte, super leuk om iets met je handen te doen!

Ik ben ondernemend, graag op pad en voel mensen goed aan. Mijn valkuil is dat ik soms wat belerend over kom en dat is met name iets dat managers slecht kunnen hebben. Ben verder creatief, kan goed omgaan met geld en ben representatief.

Mede-werkzoekenden: hoe schatten jullie mijn kansen in en in welke sector/beroep?
pi_128825378
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:29 schreef foodlover het volgende:
Sinds 1 week zonder baan.

Heb het laatste gewerkt als accountmanager / vertegenwoordiger in leermiddelen, totaal ruim 7 jaar ervaring als AM bij 4 verschillende bedrijven.

Daarvoor opgeleid en ruim 3,5 jaar gewerkt als docent in vo. Weet dat ik dat in geen geval weer gaan doen.

Zoek werk als AM en merk nu al dat het lastige tijden zijn, heel weinig vacatures.

Oh ja ben nu al een tijd bezig met een avondopleiding kapper, gewoon aan begonnen als hobby toen ik nog werkte, super leuk om iets met je handen te doen!

Ik ben ondernemend, graag op pad en voel mensen goed aan. Mijn valkuil is dat ik soms wat belerend over kom en dat is met name iets dat managers slecht kunnen hebben. Ben verder creatief, kan goed omgaan met geld en ben representatief.

Mede-werkzoekenden: hoe schatten jullie mijn kansen in en in welke sector/beroep?
Als ik google op accountmanager kappersbranche zie ik al best wat vacatures, een combinatie van prof. ervaring en een hobby/opleiding is natuurlijk een mooie combinatie. Kansen? Je ziet dat organisaties die niet zo lekker draaien al snel hun accountmanagers er uit gooien, dat is soms ongunstig, maar zorgt wel voor doorstroming.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:46:24 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128825468
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:29 schreef foodlover het volgende:
Sinds 1 week zonder baan.

Heb het laatste gewerkt als accountmanager / vertegenwoordiger in leermiddelen, totaal ruim 7 jaar ervaring als AM bij 4 verschillende bedrijven.

Daarvoor opgeleid en ruim 3,5 jaar gewerkt als docent in vo. Weet dat ik dat in geen geval weer gaan doen.

Zoek werk als AM en merk nu al dat het lastige tijden zijn, heel weinig vacatures.

Oh ja ben nu al een tijd bezig met een avondopleiding kapper, gewoon aan begonnen als hobby toen ik nog werkte, super leuk om iets met je handen te doen!

Ik ben ondernemend, graag op pad en voel mensen goed aan. Mijn valkuil is dat ik soms wat belerend over kom en dat is met name iets dat managers slecht kunnen hebben. Ben verder creatief, kan goed omgaan met geld en ben representatief.

Mede-werkzoekenden: hoe schatten jullie mijn kansen in en in welke sector/beroep?
Ze zoeken bij mijn bedrijf nog een accountmanager (Den bosch), maar dan moet je een beetje affiniteit met software hebben :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:47:05 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128825480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik werk in de Internet Industrie, als je geen LinkedIn profiel hebt word je niet echt serieus genomen.
Dit :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128825543
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dit :)
Gebruik het ook als soort van CV wat ik kan bijwerken, als ik een project heb afgerond zet ik het erbij, hoewel ik niet echt open sta voor aanbiedingen is het handig om te zien wat voor aanbiedingen je krijgt, zo weet je wat er speelt in de markt en welke bedrijven aan het zoeken zijn :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:53:35 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128825579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gebruik het ook als soort van CV wat ik kan bijwerken, als ik een project heb afgerond zet ik het erbij, hoewel ik niet echt open sta voor aanbiedingen is het handig om te zien wat voor aanbiedingen je krijgt, zo weet je wat er speelt in de markt en welke bedrijven aan het zoeken zijn :+
Ik ook. Plus je netwerkt ongemerkt als je oud-collega's of collega's toevoegt die weer van pas kunnen komen als je werk gaat zoeken. Je laat ook zien dat je geen contactgestoorde kneus bent :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:34:06 #111
296595 foodlover
live and learn
pi_128826342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik google op accountmanager kappersbranche zie ik al best wat vacatures, een combinatie van prof. ervaring en een hobby/opleiding is natuurlijk een mooie combinatie. Kansen? Je ziet dat organisaties die niet zo lekker draaien al snel hun accountmanagers er uit gooien, dat is soms ongunstig, maar zorgt wel voor doorstroming.
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ze zoeken bij mijn bedrijf nog een accountmanager (Den bosch), maar dan moet je een beetje affiniteit met software hebben :P
Dank voor de tips, ben benieuwd hoe anderen mijn kansen inschatten, net overigens een afwijzing binnen van een kappersmerk in hairextensions :(
pi_128826888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uhm ik kan je zeggen dat wij ook wat stagiairs hebben, maar ik kan je zeggen dat het meer kost dan oplevert, hoewel wij ze altijd serieus mee laten werken kost het natuurlijk veel begeleiding, overigens schat ik dat 50% van onze stagiairs ook bij ons in dienst komt, sterker nog een flink aantal heeft zich binnen een paar jaar tot een goede functie opgeklommen.
En dat was precies mijn punt...
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:01:50 #113
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128826946
dan leveren ze dus uiteindelijk meer op dan ze kostten :+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 10:02:42 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128826965
Net hier de vraag of ik nog steeds de ambitie heb om fulltime te werken. Dus wie weet kan ik straks kiezen :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:05:29 #115
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128827031
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Net hier de vraag of ik nog steeds de ambitie heb om fulltime te werken. Dus wie weet kan ik straks kiezen :)
ik post hier zelden, maar jij bent wel een van de actievere zoekers geloof ik. Kut dat je ondanks al de tijd die je erin stopt nog niet bent aangenomen. Succes man ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 10:07:53 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128827212
Vanaf vandaag ook beginnen met solliciteren. Ik kijk er wel een beetje tegenop, maar gelukkig zijn er in mijn vakgebied erg veel open vacatures.
Wat voor strategie houden jullie aan met de hoeveelheid sollicitaties die je hebt lopen? Gewoon meteen op zoveel mogelijk advertenties reageren, of eerst een paar en die afwachten?

En nog een vraag over de CV. Ontvangen bedrijven liever een PDF of een word document? Is Engelstalig ok voor een internationaal opererend IT bedrijf?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 10:19:13 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128827326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:13 schreef FigureBirdStars het volgende:
Vanaf vandaag ook beginnen met solliciteren. Ik kijk er wel een beetje tegenop, maar gelukkig zijn er in mijn vakgebied erg veel open vacatures.
Wat voor strategie houden jullie aan met de hoeveelheid sollicitaties die je hebt lopen? Gewoon meteen op zoveel mogelijk advertenties reageren, of eerst een paar en die afwachten?

En nog een vraag over de CV. Ontvangen bedrijven liever een PDF of een word document? Is Engelstalig ok voor een internationaal opererend IT bedrijf?
Ik reageer op ELKE relevante vacature. Je kan je niet veroorloven om maar af te wachten. Als alle sollicitatieprocedures waar je op wacht op niets eindigen zijn de andere al verlopen en verspil je dus simpelweg kansen.

En ik stuur mijn cv en motivatie altijd als pdf. In het engels als er om gevraagd wordt.
pi_128827453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik reageer op ELKE relevante vacature. Je kan je niet veroorloven om maar af te wachten. Als alle sollicitatieprocedures waar je op wacht op niets eindigen zijn de andere al verlopen en verspil je dus simpelweg kansen.

En ik stuur mijn cv en motivatie altijd als pdf. In het engels als er om gevraagd wordt.
Ok thanks!
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:35:21 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128827646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik stuur mijn cv en motivatie altijd als pdf. In het engels als er om gevraagd wordt.
Goed idee.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_128827750
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

En dat was precies mijn punt...
Dan zijn we het eens :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128827785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:13 schreef FigureBirdStars het volgende:
Vanaf vandaag ook beginnen met solliciteren. Ik kijk er wel een beetje tegenop, maar gelukkig zijn er in mijn vakgebied erg veel open vacatures.
Wat voor strategie houden jullie aan met de hoeveelheid sollicitaties die je hebt lopen? Gewoon meteen op zoveel mogelijk advertenties reageren, of eerst een paar en die afwachten?

En nog een vraag over de CV. Ontvangen bedrijven liever een PDF of een word document? Is Engelstalig ok voor een internationaal opererend IT bedrijf?
Je hoeft geen rekening te houden met het andere bedrijf, sterker nog het is vrij normaal om te vertellen dat je ook andere sollicitaties hebt lopen, het zou zelfs raar zijn als je dat niet zou hebben.

Edit: Het is trouwens wel netjes wanneer je ergens tekent je dit ook even terug meld aan de bedrijven waar je sollicitaties hebt lopen, uiteraard ook even netjes melden waarom je de keuze hebt gemaakt, je weet nooit of je in toekomst nog zaken met zo een bedrijf moet doen. Ik heb ook verschillende keren gehoord dat een kandidaat een andere keuze maakte, maar dat dit niet beviel, en daarna als nog op een aanbod hier in ging.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128829842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

bij gelijke of betere geschiktheid pakken ze gewoon iemand die jonger is.
En dat is dus precies wat leeftijdsdiscriminatie is. Probeer je het nou goed te praten?

Het is zelfs nog erger: in winkels en horecazaken nemen ze liever iemand van (maximaal) 18 zónder ervaring dan een 24-jarige mét enige ervaring.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

blijkbaar wegen de kosten dan toch op tegen de baten. als die jongere uiteindelijk veul minder hard werkt of minder schade maakt dan hadden ze liever iemand ouders.
Alsof ze er een zorgvuldige kosten-batenanalyse van maken. Ze nemen ze zo jong mogelijk, worden ze te oud dan worden de contracten niet meer verlengd.

[ Bericht 3% gewijzigd door TeleportingKing op 11-07-2013 12:01:47 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:53:47 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128829844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik reageer op ELKE relevante vacature. Je kan je niet veroorloven om maar af te wachten. Als alle sollicitatieprocedures waar je op wacht op niets eindigen zijn de andere al verlopen en verspil je dus simpelweg kansen.

En ik stuur mijn cv en motivatie altijd als pdf. In het engels als er om gevraagd wordt.
Ik heb ook een tekstje dat op aanvraag mijn CV ook in het engels beschikbaar is. Ik heb er geen problemen mee m'n CV als docx te sturen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128829921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik werk in de Internet Industrie, als je geen LinkedIn profiel hebt word je niet echt serieus genomen.
In de internetsector is dat wel begrijpelijk. Voor de gemiddelde bioloog o.i.d. is het minder relevant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')