abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juli 2013 @ 00:34:26 #1
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128707708
Naam: Kevin Strootman
Geboortedatum: 13-02-1990
Positie: Linkshalf
Debuut: 15-02-2008 Ajax-Sparta (6-2) in de 57ste minuut ingevallen.



Een speler met een gouden linkervoet. Kan de bal neerleggen waar hij wil, en heeft het extra kenmerk wat het verschil maakt tussen een speler met een vermakelijke techniek, en een topper in spé: inzicht!

Al het hele seizoen valt op hoe gemakkelijk deze A-junior de linkshalfpositie opvult na het vertrek van Nourdin Boukhari. Afgelopen wedstrijd tegen NAC was wellicht zijn definitieve doorbraak. Een splijtende pass leidde de 2-0 in (via Falkenburg en Poepon). En zijn 3e vernietigende doelpoging was er één die Ten Rouwelaar slechts voorbij hoorde suizen.
Door goed positioneel opstellen van Strootman op het middenveld kon hij de bal afpakken van een NAC-speler, 1-2 met Arne Slot en snoeihard raak schieten.

Sinds David Mendes da Silva heb ik niet meer zo een begenadigd talent in een Sparta-shirt zien rondlopen. Maar dan oogt Strootman fysiek sterker, en heeft wat meer in het oog springende kwaliteiten (lange pass, schot) dan de controlerende kwaliteiten van Mendes.


quote:
Sparta verdient het mee te profiteren van transfer"
Strootman parel op Kasteel
ROTTERDAM - De jeugdopleiding van Sparta maakt z'n naam en faam weer waar en hoofdtrainer Foeke Booy durft mee te denken aan de toekomst van de club op de lange termijn. Koploper NAC werd met 4-0 de oren gewassen op Het Kasteel, met de middenvelders Kevin Strootman (18) en Erik Falkenburg (20) als aanjagers. Jongens uit de eigen opleiding en dit jaar doorgebroken omdat Booy gedwongen door blessures en verkopen het aandurfde die twee te brengen in plaats van te zeuren om aankopen. "Ik had wel wat van ze verwacht, maar de ontwikkeling gaat de laatste weken wel heel snel." En dan bracht Booy tegen NAC ook nog Joey Godee (19) en zaten Joshua John (20) en Cees Toet (21) nog naast hem op de bank. "Soms heb je zo'n lichting." AZ wil Strootman al aan het einde van dit seizoen overnemen.


Vooral Strootman - rapporteur Tinus Bosselaar gaf hem een 7,5 - is een klasse apart. Tegen NAC scoorde hij zijn eerste competitietreffer. Als 18-jarige is de A-junior al een complete speler, die over een paar jaar moeiteloos de vergelijking met Stijn Schaars van AZ doorstaat. Hij koppelt een fluwelen linkervoet aan een prima inzicht en een goede mentaliteit. Tegen NAC deed hij bijna niets fout. "Alleen wat steekballetjes gingen niet goed." Strootman is niet zo snel, maar handelt wel snel. "Hij is nooit snel geweest en omdat hij dat van jongs af aan compenseert met onder andere zijn inzicht, ondervindt hij daar geen last van", weet Booy.
"Ik voetbal vanaf m'n zesde bij Sparta. In de loop van tijd kon ik naar veel clubs zoals Ajax en Feyenoord, maar ik bleef Sparta trouw. Bij Ajax moest ik als 7-jarige in een gastgezin wonen. Dat zagen mijn ouders en ik niet zitten. Ik kwam daar in beeld na een open dag. Samen met mijn broer liep ik allerlei open dagen van profclubs af. Niet zozeer om er te gaan spelen, want ik voetbalde al bij Sparta, maar gewoon omdat we het grappig vonden om een hele dag bij die profclubs te spelen." Op 15 februari, twee dagen na zijn verjaardag, maakte hij in de Amsterdam ArenA tegen Ajax (6-2 verlies) zijn debuut en kwam tot drie duels vorig seizoen. Dit seizoen staat de teller op tien.
Met Strootman heeft Sparta een liefhebber pur sang in huis. Iemand ook met zelfkritiek, clubgevoel en iemand die open staat voor de mening van anderen. Zo ervoer Booy het zelf. "In de jeugdopleiding speelde hij als een klassieke nummer tien, maar ik dicht hem een grote carrière toe aan de bal en achter de bal. Hij moet het spel sturen in plaats van gestuurd worden." Strootman kan zich goed vinden in de gedachtegang van zijn trainer en ontwikkelt zich als een komeet. Sparta heeft zijn contract intussen opgewaardeerd en verlengd tot medio 2012. De parel gaat de eurorekening van Sparta binnen nu en anderhalf, hooguit tweeënhalf jaar flink spekken. "Daar heb ik helemaal geen probleem mee", aldus Strootman. "Vanaf mijn zesde jaar heeft Sparta in mij geïnvesteerd en ik vind het daarom volstrekt logisch dat zij ook profiteren van een transfer. Dat verdient de club." Booy: "Kevin weet precies wat hij wil. Hij is een dominante persoonlijkheid, binnen en buiten het veld. Als hij een fout maakt, wijst hij nimmer naar anderen. Met zijn spel en houding dwingt hij iets af in de spelersgroep.
Leeftijd telt dan niet. Het wordt geaccepteerd als hij verantwoordelijkheid neemt voor vrije trappen en corners en als hij spelers coacht." Het is duidelijk dat Booy in zijn sas is met Strootman en diens ontwikkeling. Inmiddels ontdekt de buitenwacht Strootman. "Interviews, televisieoptredens, ik krijg steeds meer verzoeken. Wel aardig, maar ik voetbal liever", zegt Strootman zelf. Sparta overwoog een persstop, maar als uitblinker bij Sparta-NAC werd hij van hot naar her gesleept. Booy: "Strootman gaat niet snel zweven en weet dat hij nog veel en hard moet werken. Nee, ik sluit een internationale carrière niet uit. Hij zit niet voor niets bij Oranje -19 jaar en vervult daar dezelfde rol als bij Sparta."
Bron: www.detelefgraaf.nl

Om maar eens een voorspelling te wagen voor zover dat voor een speler kan:
Korte termijn: Na volgende seizoen top-4 club.
Langere termijn: Champions League en 10x Oranje.

En dan hebben we alvast een topic wanneer deze korte en langere termijn achievements zullen plaatsvinden.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:35:58 #2
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128707759
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:31 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat maakt hem zo speciaal dan dat hij meer dan 5 miljoen moet kosten?
Goede box to box speler met een lekkere pass en schot. Zou het ook goed doen in Engeland maar voor de echte top is hij imo nog niet klaar. Zou er goed aan doen om bij PSV te blijven of naar een subtopper zoals Everton te gaan
  maandag 8 juli 2013 @ 00:37:17 #3
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128707802
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Goede box to box speler met een lekkere pass en schot. Zou het ook goed doen in Engeland maar voor de echte top is hij imo nog niet klaar. Zou er goed aan doen om bij PSV te blijven of naar een subtopper zoals Everton te gaan
Wat was zijn rendement vorig seizoen qua goals en assists?
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:41:46 #4
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128707940
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat was zijn rendement vorig seizoen qua goals en assists?
Had 5 goals en volgens mij ook een handje vol assists maar dat is dan ook niet zijn sterke punt. Ik vind hem echt een speler die past in Premier league houdt van passen en is niet bang om het vieze werk om te knappen lekker van 16 naar 16 hollen 90 minuten lang
  maandag 8 juli 2013 @ 00:44:19 #5
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708006
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Had 5 goals en volgens mij ook een handje vol assists maar dat is dan ook niet zijn sterke punt. Ik vind hem echt een speler die past in Premier league houdt van passen en is niet bang om het vieze werk om te knappen lekker van 16 naar 16 hollen 90 minuten lang
Verdedigend is hij anders nog behoorlijk kwetsbaar. In de toppers was hij niet te zien. En aanvallend is het dus blijkbaar ook niet zo veel. Het is gewoon een simpele waterdrager die misschien leuk mee kan bij een Engels middenmotertje, maar voor de top komt hij veelste kort.
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:46:33 #6
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708077
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Verdedigend is hij anders nog behoorlijk kwetsbaar. In de toppers was hij niet te zien. En aanvallend is het dus blijkbaar ook niet zo veel. Het is gewoon een simpele waterdrager die misschien leuk mee kan bij een Engels middenmotertje, maar voor de top komt hij veelste kort.
Natuurlijk is hij verdedigend wel eens kwetsbaar want hij is geen verdedigende middenvelder en natuurlijk laat hij aanvallend ook nog wel eens een steekje vallen want hij is geen aanvallende middenvelder. Hij zou nu al voor 75% van de clubs in de BPL een versterking zijn in het midden van het veld maar voor de echte top moet hij nog verbeteren
  maandag 8 juli 2013 @ 00:49:00 #7
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708159
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Natuurlijk is hij verdedigend wel eens kwetsbaar want hij is geen verdedigende middenvelder en natuurlijk laat hij aanvallend ook nog wel eens een steekje vallen want hij is geen aanvallende middenvelder. Hij zou nu al voor 75% van de clubs in de BPL een versterking zijn in het midden van het veld maar voor de echte top moet hij nog verbeteren
Als dynamische middenvelder moet je verdedigend en aanvallend goed je steentje kunnen bijdragen. Het enige waardoor Strootman wat lijkt is dat hij heel geforceerd de leider aan het uithangen is en zijn medespelers coacht. Dat hij dan zelf faalt zien de meeste dan niet.
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:49:51 #8
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708185
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als dynamische middenvelder moet je verdedigend en aanvallend goed je steentje kunnen bijdragen. Het enige waardoor Strootman wat lijkt is dat hij heel geforceerd de leider aan het uithangen is en zijn medespelers coacht. Dat hij dan zelf faalt zien de meeste dan niet.
Dat doet hij dus ook.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:50:38 #9
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708212
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat doet hij dus ook.
Er stond een woordje bij: "goed". Dat is best een belangrijk punt. Want dat doet meneer Strootman dus niet.
Oh.
pi_128708238
Blijkbaar is het voor JR een obsessie om zo vaak mogelijk te roepen dat hij niks kan :')

We weten het ondertussen wel hoor.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:51:55 #11
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708246
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er stond een woordje bij: "goed". Dat is best een belangrijk punt. Want dat doet meneer Strootman dus niet.
Als ik vond dat hij dit niet goed deed dan had ik dat wel gezegd.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:52:17 #12
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708255
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Blijkbaar is het voor JR een obsessie om zo vaak mogelijk te roepen dat hij niks kan :')

We weten het ondertussen wel hoor.
Snap niet waarom ik het nog probeer eigenlijk :')
pi_128708304
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Snap niet waarom ik het nog probeer eigenlijk :')
Dat is het verstandigste.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:55:00 #14
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708327
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Blijkbaar is het voor JR een obsessie om zo vaak mogelijk te roepen dat hij niks kan :')

We weten het ondertussen wel hoor.
Jij kon zijn sterke punten blijkbaar ook niet vertellen :). Dus je weet zelf ook wel dat hij heel matig is :).
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:55:29 #15
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708350
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jij kon zijn sterke punten blijkbaar ook niet vertellen :). Dus je weet zelf ook wel dat hij heel matig is :).
Nee die simpele one liners van jou die nergens op gebaseerd zijn daar zit al helemaal niemand op te wachten
  maandag 8 juli 2013 @ 00:55:29 #16
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708351
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Als ik vond dat hij dit niet goed deed dan had ik dat wel gezegd.
Hij doet het dan ook niet goed :)
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:56:11 #17
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708374
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nee die simpele one liners van jou die nergens op gebaseerd zijn daar zit al helemaal niemand op te wachten
Zo kan ik er nog wel meer aanwijzen op dit forum, jou onder andere. Blijft het lekker rustig hier.
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:56:25 #18
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708386
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hij doet het dan ook niet goed :)
Oke man probeer het eens met argumenten en kom dan terug

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zo kan ik er nog wel meer aanwijzen op dit forum, jou onder andere. Blijft het lekker rustig hier.
Ik leg uit waarom Strootman het goed zou doen in de BPL en jij komt weer zonder argumenten en gooit er een paar one liners uit en dan heeft hij ook nog het lef om met het vingertje te gaan wijzen _O-
pi_128708409
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jij kon zijn sterke punten blijkbaar ook niet vertellen :). Dus je weet zelf ook wel dat hij heel matig is :).
Vooral die :) achter elke zin is schattig.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:57:16 #20
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708417
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:56 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Vooral die :) achter elke zin is schattig.
Wat is daar nu schattig aan :).
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 00:58:30 #21
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708452
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Oke man probeer het eens met argumenten en kom dan terug

[..]

Ik leg uit waarom Strootman het goed zou doen in de BPL en jij komt weer zonder argumenten en gooit er een paar one liners uit en dan heeft hij ook nog het lef om met het vingertje te gaan wijzen _O-
Matige techniek, draaicirkel van een tank. Laat zich gemakkelijk aftroeven op het middenveld door technisch begaafde spelers. Loopt alleen maar te zeiken bij de scheids. En hij heeft totaal geen inzicht waar hij moet lopen als middenvelder.
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:04:52 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708587
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Matige techniek, draaicirkel van een tank. Laat zich gemakkelijk aftroeven op het middenveld door technisch begaafde spelers. Loopt alleen maar te zeiken bij de scheids. En hij heeft totaal geen inzicht waar hij moet lopen als middenvelder.
Jij hebt het altijd maar over matige techniek maar wat bedoel je daar nou mee? Ik hoor je dit ook altijd zeggen over De Jong maar waar het op slaat is mij een heel groot raadsel.

Draaicirkel van een tank? Ah weer een mooie one liner die nergens op gebasseerd is.

In de tweede seizoenshelft liet hij zich inderdaad wel eens aftroeven maar dat kwam dan ook vooral doordat hij mee ging in de misère van PSV. In de eerste seizoenshelft en vorig seizoen was dit lang niet zo vaak het geval maar hierin moet hij zeker nog groeien.

Dat je het zeiken op de scheidsrechter al überhaupt erbij haalt zegt wel weer genoeg. Dat zegt toch totaal niets over zijn voetbalkwaliteiten

Strootman weet niet waar hij moet lopen als middenvelder? Dat zou toch voor hem niet zo moeilijk moeten zijn aangezien hij zowat het hele veld moet bedekken slaat dus wederom helemaal nergens op wat je zegt.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:10:02 #23
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128708723
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Jij hebt het altijd maar over matige techniek maar wat bedoel je daar nou mee? Ik hoor je dit ook altijd zeggen over De Jong maar waar het op slaat is mij een heel groot raadsel.

Draaicirkel van een tank? Ah weer een mooie one liner die nergens op gebasseerd is.

In de tweede seizoenshelft liet hij zich inderdaad wel eens aftroeven maar dat kwam dan ook vooral doordat hij mee ging in de misère van PSV. In de eerste seizoenshelft en vorig seizoen was dit lang niet zo vaak het geval maar hierin moet hij zeker nog groeien.

Dat je het zeiken op de scheidsrechter al überhaupt erbij haalt zegt wel weer genoeg. Dat zegt toch totaal niets over zijn voetbalkwaliteiten

Strootman weet niet waar hij moet lopen als middenvelder? Dat zou toch voor hem niet zo moeilijk moeten zijn aangezien hij zowat het hele veld moet bedekken slaat dus wederom helemaal nergens op wat je zegt.
Een matige techniek bedoel ik dat de aanname meestal slecht is. Matige balcontrole.

Draaicirkel van een tank is gewoon een normaal argument hoor. Het is juist handig als voetballers snel weg kunnen draaien bij hun tegenstanders zodat ze ruimte kunnen creëren. Zeker op het middenveld is dit van belang.

Dat hij dus mee ging in die misère zegt al genoeg dat het geen echte topper is. Die steekt er namelijk bovenuit en neemt zijn team op sleeptouw. Maar hij werd individueel ook vaak genoeg afgetroefd, ook op het jeugd-EK trouwens.

Het zeiken op de scheidsrechter zegt me dat hij zich niet bezig houdt met gewoon zijn spel maar alleen maar geforceerd wil overkomen als de leider. Dit om zijn eigen falen te maskeren.

Strootman loopt vaak in de weg bij zijn medespelers en vind niet de goede aansluiting. Komt ook gewoon handelingssnelheid tekort, en teert teveel op zijn fysiek.
Oh.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:16:20 #24
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_128708867
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Een matige techniek bedoel ik dat de aanname meestal slecht is. Matige balcontrole. Het is geen balkunstenaar maar het is zeker niet slecht

Draaicirkel van een tank is gewoon een normaal argument hoor. Het is juist handig als voetballers snel weg kunnen draaien bij hun tegenstanders zodat ze ruimte kunnen creëren. Zeker op het middenveld is dit van belang.

Dat hij dus mee ging in die misère zegt al genoeg dat het geen echte topper is. Die steekt er namelijk bovenuit en neemt zijn team op sleeptouw. Maar hij werd individueel ook vaak genoeg afgetroefd, ook op het jeugd-EK trouwens.

Het zeiken op de scheidsrechter zegt me dat hij zich niet bezig houdt met gewoon zijn spel maar alleen maar geforceerd wil overkomen als de leider. Dit om zijn eigen falen te maskeren.

Strootman loopt vaak in de weg bij zijn medespelers en vind niet de goede aansluiting. Komt ook gewoon handelingssnelheid tekort, en teert teveel op zijn fysiek.
Nu kun je veel over Strootman zeggen maar dat hij een matige balcontrole heeft? :')

Je hebt helemaal gelijk dat een kleine draaicirkel belangrijk is voor sommige middenvelder maar dat is vooral van belang bij de creatieve middenvelders en dat is Strootman niet dus dat argument gaat ook alweer helemaal nergens over.

Jou grote held Adam Maher ging ook vaak zat mee in de misère bij AZ en dat vind je wel een gigantisch groot talent en een ontzettend goede speler. Kortom je spreekt jezelf weer tegen.

Hij komt niet alleen over als leider hij is het ook gewoon had niet voor niets de band om bij het Nederlands elftal.

Loopt in de weg bij medespelers? Heb je hier voorbeelden van want ik heb hem dat niet zien doen eigenlijk.

Maar ik was al aan het wachten tot je met het fysiek gezeik kwam want een van de dingen die je nodig hebt op zijn positie is een stevig fysiek dus waarom dit nu ineens een nadeel zou zijn is mij werkelijk waar een raadsel.
  maandag 8 juli 2013 @ 01:32:39 #25
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_128709206
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nu kun je veel over Strootman zeggen maar dat hij een matige balcontrole heeft? :')

Je hebt helemaal gelijk dat een kleine draaicirkel belangrijk is voor sommige middenvelder maar dat is vooral van belang bij de creatieve middenvelders en dat is Strootman niet dus dat argument gaat ook alweer helemaal nergens over.

Jou grote held Adam Maher ging ook vaak zat mee in de misère bij AZ en dat vind je wel een gigantisch groot talent en een ontzettend goede speler. Kortom je spreekt jezelf weer tegen.

Hij komt niet alleen over als leider hij is het ook gewoon had niet voor niets de band om bij het Nederlands elftal.

Loopt in de weg bij medespelers? Heb je hier voorbeelden van want ik heb hem dat niet zien doen eigenlijk.

Maar ik was al aan het wachten tot je met het fysiek gezeik kwam want een van de dingen die je nodig hebt op zijn positie is een stevig fysiek dus waarom dit nu ineens een nadeel zou zijn is mij werkelijk waar een raadsel.
Kom op man, die Strootman heeft toch geen goede techniek. Vergelijk dat eens met een Eriksen, Maher, Anita. Duurt altijd te lang om een bal onder controle te hebben.

Vanwaar is dat kort wegdraaien alleen van belang bij creatieve middenvelders? Ik vind dat voor alle middenvelders van belang hoor.

En mijn grote held? Man man man je overdrijft weer eens hoor. Ik vind Maher een groot talent, maar die heeft zeker nog genoeg te leren. Is daarbij ook wat jaartjes jonger, en had een matiger team om zich heen. Dus wat je met dit argument wil zeggen is mij volkomen vreemd.

Strootman acteert de leider. Een echte leider steekt boven een ploeg uit door zijn voetballende kwaliteiten, en niet omdat hij als een doldwaze idioot naar de scheids rent. En dat hij in het Nederlands Elftal als aanvoerder mocht opdraven zegt me niks. Want Kuyt was ook reserve-aanvoerder en je wou toch niet zeggen dat die er iets van kan ?

Vaak is hij bij de opbouw niet goed aanspeelbaar nee en loopt hij anderen in de weg. Heb niet zo snel beelden bij me, want dan moet ik hele wedstrijden gaan uitpluizen, en wedstrijden van PSV kijken doe ik al niet voor mijn plezier. Maar kijk nog maar eens goed naar die wedstrijden van hem.

En waarom is fysiek perse nodig op die positie? Qua spieren enzo kan ik wel inkomen. Maar je hoeft echt niet perse groot te zijn. Dat is eerder een nadeel op die positie. Heb je meer aan kleine technisch vaardige spelers die snel kunnen wegdraaien en hun tegenstander kunnen uitspelen. Als je dan een grote lompe speler bent dan is dat veel lastiger natuurlijk.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')