abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 juli 2013 @ 17:18:16 #1
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_128691554
Aangezien ik al jaren geen werkelijke sport meer beoefen bedacht ik mij vandaag dat ik maar weer eens moest gaan sporten.

Gelukkig heeft op dit moment Fit for Free in Rotterdam een aanbieding dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen bij alle Rotterdamse e.o. vestigingen ivm een opening van hun nieuwste vestiging in Zuidplein, heeft iemand ervaring met deze sportschool of een budgetsportschool als BasicFit of Fit For Free in het algemeen?

Is het relatief duur of goedkoop?
Hoe is de service?
Hoe staat het met het onderhoud van de apparaten?
Over het algemeen schoon?
Enz.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_128691881
Ik heb zelf bij Fit For Free gesport. Ben hier weg gegaan.

De service viel mij tegen. Weinig begeleiding. Het kwam vaak voor dat er helemaal niemand was. Je moest bijbetalen om alles uitgelegd te krijgen en als je iets fout deed kwam niemand je dat zeggen. Gewoon heel onpersoonlijk. (Sommige mensen vinden dat fijn, ik niet.)

Niet heel schoon, maar ook niet vies. Hoe schoon de apparaten zijn hangt af van de vorige gebruiker. Onderhoud niet veel van gemerkt, was volgens mij wel oké.

Ik ben nu bij een sportschool (geen keten) waar dit alles wel goed geregeld is. Altijd begeleiding en periodieke wegingen enzovoort (als je dat wilt natuurlijk) om te kijken naar je vooruitgang. Zit allemaal bij de prijs in.
pi_128692060
Wat voor service wil je? Er is gewoon bijna geen begeleiding maar het kost dan ook geen scheet. Het is schoon en het onderhoud is redelijk. Soms is er iets een paar dagen stuk, maar nooit echt lang.
pi_128692113
En volgens mij allemaal ellende met opzeggen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_128693967
Gewoon naar een particuliere sportschool gaan.
pi_128696275
Als je al weet hoe alles werkt en geen begeleiding wilt is het een prima sportschool, lekker goedkoop en apparaten en kleedkamers worden goed onderhouden.
All good things are wild and free.
pi_128696335
Geen powerrack en geen squatrek, niet doen dus. Krijg je op den duur spijt van als je wat verder bent/wilt gaan

----
Dit geldt iig bij de basicfit hier in de buurt.
pi_128696948
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:09 schreef wiwalean het volgende:
Geen powerrack en geen squatrek, niet doen dus. Krijg je op den duur spijt van als je wat verder bent/wilt gaan

----
Dit geldt iig bij de basicfit hier in de buurt.
Bij de basic fit waar ik heb gesport en de ander waar ik nu sport hebben ze beide.

Ik lees nu pas je onderste zin, ligt er dus maar net aan waar je zit idd. Je kan altijd een kijkje nemen of het je bevalt of niet.
All good things are wild and free.
pi_128710277
Mijn Basic Fit bevalt me uitstekend. Heerlijk goedkoop (ben omgerekend 1,40 kwijt per keer dat ik ga 8-) ) en ze hebben alles wat ik nu nodig heb. Geen tokkie-volk. Alles is schoon en de apparaten zijn goed en volgens mij redelijk nieuw. Ook de douches zijn lekker en er zijn genoeg kluisjes om je spullen veilig in op te bergen.

Wat er met name niet is is begeleiding. Je kan bij ons wel aan de dienstdoende medewerker vragen hoe een apparaat werkt en of je iets wel of niet goed uitvoert, maar daar houdt het wel mee op. Ik ben er ook een keer op gewezen dat ik mijn rug nog iets rechter moest proberen te houden, dus gecorrigeerd wordt er ook wel als ze iets zien. Basic Fit heeft wel een app waarmee je je eigen trainingsschema kan samenstellen en er zijn ook A4'tjes met schema's.

Zelf ben ik achteraf best blij met dat gebrek aan begeleiding. Ik was hiervoor lid van Achmea Healthcenter en voerde altijd braaf de door de medewerkers samengestelde schema's uit (of deed mee met de leuke groepslessen). Dat bestond dus meestal uit veel cardio en veel fitnessmachines. Nu moest ik het allemaal zelf uitzoeken en kwam op internet keer op keer tegen dat de meest efficiënte manier en de beste manier van krachttrainen toch echt met losse gewichten is en dan met name de compound oefeningen. Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en me in het krachtgedeelte begeven tussen de 'stoere jongens'. Geen moment spijt van gehad. Veel leuker, veel uitdagender en ik zie al geweldig resultaat O+ Dat had ik dus nooit gedaan bij een sportschool met goede begeleiding *)

edit: en last but not least, het is in mijn plaats de sportschool met de ruimste openingstijden! (er zijn 6 sportscholen zover ik weet)

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 08-07-2013 05:24:49 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128711472
Fit for free.. Nooit weer!
- Ontzettend smerig sanitair, het stinkt altijd in de kleedkamer en voor douchen moet je betalen.
- Geen klimaatregeling: koud in de winter, bloedheet in de lente/zomer/herfst.
- Geen begeleiding, maar daar kies je voor.
- Apparaten kunnen enkele weken defect zijn.
- Asociaal publiek.

Van mijn opzegging kreeg ik netjes een bevestigingsbrief thuis, so far so good.. Tot me enkele maanden later opviel dat ze vanaf dat moment doodleuk ¤2,95 per week gaan afschrijven. Volgens de bankmedewerker had hij hier al meerdere telefoontjes over gehad, een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.

Momenteel betaal ik het driedubbele bij Healthcity, maar als ik de balans opmaak is dat het zeker waard.
pi_128719602
BasicFit, zit je eeuwig aanvast. Alleen opzeggen per brief waarna ze doodleuk zeggen dat het niet is gebeurd en je voor nog een jaar laten betalen. Dat soort taferelen. Goedkoop is het wel.
I'm the motherfucking baboon
  maandag 8 juli 2013 @ 14:08:26 #12
16632 Xlarge
========
pi_128720118
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:09 schreef Mark_Rutte het volgende:
Van mijn opzegging kreeg ik netjes een bevestigingsbrief thuis, so far so good.. Tot me enkele maanden later opviel dat ze vanaf dat moment doodleuk ¤2,95 per week gaan afschrijven. Volgens de bankmedewerker had hij hier al meerdere telefoontjes over gehad, een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.

Als het goed is , komt dat omdat je je pasje niet heb ingeleverd, dat was volgens mij in het nieuws een tijdje geleden.
Maar idd, een hele kwalijke zaak
  maandag 8 juli 2013 @ 14:16:31 #13
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_128720414
http://thefitnessclub.nl/
Valt ook in de categorie zoals genoemd, dus misschien ook nog een optie voor TS?
  maandag 8 juli 2013 @ 14:34:24 #14
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_128720984
Fit for free bevalt me prima, maar het wisselt heel erg per vestiging. Die in Eindhoven is prima. Begeleiding is er maar je moet het wel zelf vragen. Apparatuur is schoon en er is gewoon airco en verwarming. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik over Fit for free in de randstad niet veel goeds hoor, veel tokkies en daarom vies, maar in alle eerlijkheid heb ik sowieso niet zo veel op met de randstad dus dat kan een vertekend beeld zijn.

Nadelen:
De kleedkamer stelt niks voor en de douche moet je voor betalen, maar ik kom en ga in sportkleding, douche thuis wel.

Samenvatting:
Fit for free bevalt me prima, maar wel de toko in Eindhoven.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_128722029
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:52 schreef Fruitsalade het volgende:
BasicFit, zit je eeuwig aanvast. Alleen opzeggen per brief waarna ze doodleuk zeggen dat het niet is gebeurd en je voor nog een jaar laten betalen. Dat soort taferelen. Goedkoop is het wel.
Je kan het volgens de wet na een jaar lid te zijn geweest altijd per maand opzeggen. De administratie is niet altijd op orde, dat klopt. Mijn vader had ook al problemen, maar ze waren heel hulpvaardig in de sportschool zelf (verder zijn ze amper te bereiken....maar is blijkbaar goedkoop: bijna geen helpdesk).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128728568
Fit For Free bevalt me erg goed. Voor 15 euro kan je onbeperkt sporten elke vestiging, is niet zo bij elke sportschool met meerdere filialen. De sportscholen hebben allemaal goede apparaten, het kan zijn dat er soms iets kapot is maar dit wordt altijd erg snel gemaakt daarnaast worden er ook onderdelen van de apparaten vervangen die aan het slijten zijn. Personeel is er genoeg en er worden ook dingen georganiseerd zoals 'buikspier kwartier', verder bemoeid het personeel zich niet zoveel met de mensen (iets wat ik zelf juist fijn vind). Kleedkamer/sanitair is goed en schoon, je moet wel betalen om te douchen.
pi_128744701
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:08 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Als het goed is , komt dat omdat je je pasje niet heb ingeleverd, dat was volgens mij in het nieuws een tijdje geleden.
Maar idd, een hele kwalijke zaak
Tja, dat weet ik echt niet meer. Ik ben verhuisd en heb toen opgezegd. Pasje blokkeren en klaar zou je denken, ik heb dat ding immers al dubbel en dwars betaald door middel van het inschrijfgeld.
Het klinkt mij meer in de oren als het uitmelken van de lopende machtiging. Zo'n klein bedrag valt veel mensen niet op, waardoor ze maanden tot jaren kunnen blijven cashen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:01:32 #18
407342 Basic-Fit
Kom op nou
pi_128748452
Hoi GVU,

Leuk om te horen dat je weer gaat sporten!

Het is altijd mogelijk om een keer gratis te komen sporten bij één van Basic-Fit clubs bij jou in de buurt.

Als je een e-mail stuurt naar klantenservice@basic-fit.nl met de vraag ''Mag ik een keer gratis komen sporten?'' dan sturen wij je binnen drie werkdagen een gratis dagkaart op.

Hopelijk tot gauw!
pi_128749594
_O-

Met F4F heb ik goede ervaringen. Tokkies vallen hier best mee, en de mensen die fitnessen die zeggen het ook vaak wel dat je iets fout doet :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128848306
Zitten sportscholen nu ook op FOK! ? :')
pi_128848378
Een maand geleden stopgezet. Het stonk in Arnhem.
pi_128851921
om maar even wat te plussen en minnen over de fit for free in Enschede

+ prijs
+ apparaten; heb ze weinig kapot gezien en voor de cardio apparaten hoefde ik nooit te wachten. Voor kracht af en toe, maar dan is er wel een ander vrij. (was er destijds vaak doordeweeks rond 21.30)
+ kleedkamer was wel schoon en kluisjes altijd vrij

- geen begeleiding (maar daar dat weet je vooraf)
- betaald douchen
- ruimte werd gekoeld met airco. Nooit echt lekkere temperatuur of een koude flow om je nek
- mijn magneetpasje was vrij snel beschadigd waardoor ik niet altijd door het poortje kwam zonder medewerker. Een nieuwe kostte 25 euro, wat ik vertikte te betalen.

Qua volk was het prima volk. Overdag veel bejaarden/ouderen en 's avonds van alles wat. Verder nooit problemen of gezeur mee gehad.

Uiteindelijk opgezegd omdat ik wanneer mogelijk liever buiten hardloop of wielren. Ik kwam er nooit meer dus. Opzeggen ging bij mij prima. Betaalde per jaar en 2 maanden voor aflopen contract heb ik opgezegd via een website die aangetekende brieven verstuurd (opzeggen.nl of een variant oid). Pasje ingeleverd, bonnetje ontvangen en paar weken later een opzeggingsbrief ontvangen van f4f. Geen enkel probleem mee gehad dus.
  woensdag 17 september 2014 @ 23:39:47 #23
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_144645210
Yo
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_144647709
Prima sportschool.
Informeer wel naar de service om teleurstellingen te voorkomen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 18 september 2014 @ 02:12:46 #25
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_144648561
Klopt het dat fit4free en basicfit beiden enkel jaar- en geen halfjaar abo's aanbieden?
Ik vind dit nogal belachelijk.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')