abonnement Unibet Coolblue
pi_138031477
Wat ook wel een leuk idee is, is dat dit er waarschijnlijk juist omdat het zo eenvoudig en afgelegen is het er over een paar honderd jaar nog steeds staat.
pi_138032130
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 08:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Inderdaad! Als je al twintig jaar van zoiets droomt en je hébt het dan eindelijk, dan voel je je daar op een regenachtige dinsdagmiddag op een saai kantoor in Nederland vast ook heel zonnig bij.
Ik vind het er echt waanzinnig fantastisch uitzien allemaal! O+
Het zou voor mij als stadsmeisje helemaal niks zijn maar als je toch al van het brute kampeergevoel houdt dan is dit volgens mij wel het ultieme. _O_

Hoe lang rij je er ongeveer over met de auto Sig? En hebben jullie daar lol in?

Voor sommige mensen zal al dat samen in de auto zitten niks zijn, maar ik maak zelf met zeer grote regelmaat tripjes met mijn lief naar attractieparken in de verste uithoeken van Europa en ik vind die ellenlange autoreizen minstens net zo leuk als de bestemming, soms zelfs leuker. Na vijftien jaar is het nog steeds keihard zingen in de auto, lollige spelletjes doen en buitenlands snoep kopen bij tankstations. Dikke pret. O+
Met de auto doen we er 2 dagen over. We hebben het ook eens in 1 dag gereden, maar daar vind ik weinig aan. Misschien went het wel.
Twee dagen vind ik prima te doen, ik ben niet zo'n culinair wonder als jij maar ik heb er wel aardigheid in om voor twee dagen leeftocht voor te bereiden, en dat het dan ook nog voldoet aan onze eisen (veel vis, geen graan, veel groente/fruit, en dan ook nog veel want we zijn nogal eetlustig).
En dan slapen we onderweg in zo'n vreselijke hotelketen (formule 1, gewoonlijk), en daar schep ik ook wel genoegen in. Bovendien mag ik daar 's ochtends zondigen tegen het 'geen graan´-principe en mezelf dus verwennen met veel stokbrood met heeeeeel veel goede roomboter :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_138032227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:32 schreef DonJames het volgende:
Wow, dat is echt heel erg tof! Is het stukje land naast je ook te koop, buuf? :P Ga je nog iets maken om regenwater (if any) op te vangen?
Si, si :Y!

Voor de Spaanse boeren is dit natuurlijk een ideale manier om wat geld te verdienen, zeker als ze na verkoop de bomen blijven beheren en dus de oogst binnenhalen - ook al delen ze dan de winst. Wij willen niet zo'n constructie, maar veel andere buitenlanders wel. Maar er staat dus nog genoeg te koop.

We gaan twee IBC's neerzetten.
Dat zijn deze dingen:

Dat is misschien niet het fraaiste wat er is, maar wel gewoon het meest praktisch. Rietmat erom en dan is het een stuk minder lelijk. Ik weet niet of het regenwater fris genoeg blijft om bijvoorbeeld ook mee te wassen, maar het zal in elk geval bruikbaar zijn voor irrigatie. Dus komt er een druppelslang aan en gaan we er (hopelijk deze herfst) een en ander planten (vijg, druif).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_138032233
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Met de auto doen we er 2 dagen over. We hebben het ook eens in 1 dag gereden, maar daar vind ik weinig aan. Misschien went het wel.
Twee dagen vind ik prima te doen, ik ben niet zo'n culinair wonder als jij maar ik heb er wel aardigheid in om voor twee dagen leeftocht voor te bereiden, en dat het dan ook nog voldoet aan onze eisen (veel vis, geen graan, veel groente/fruit, en dan ook nog veel want we zijn nogal eetlustig).
En dan slapen we onderweg in zo'n vreselijke hotelketen (formule 1, gewoonlijk), en daar schep ik ook wel genoegen in. Bovendien mag ik daar 's ochtends zondigen tegen het 'geen graan´-principe en mezelf dus verwennen met veel stokbrood met heeeeeel veel goede roomboter :D.
Ooh Sig, Formule1-hotels! :D Ik heb wat nachten doorgebracht op die keiharde houten planken die ze bedden noemen! En met van die doodenge douchehokjes en toiletten op de gang die geheel uit één plastic stuk bestaan en waarvan ik altijd bang ben dat het licht ineens uitgaat en de ontsmettende zelfreiningsprocedure start wanneer ik zit te plassen.

En of je nu in Frankrijk zit, of in Duitsland, of wáár dan ook: als je vanuit uit je betonnen raampje uitkijkt op de betonnen parkeerplaats dan voelt het alsof je telkens op exact dezelfde plek bent, in welk land je je ook bevind.

Het is vreselijk en gaaf tegelijk. :Y

Wat voor eetbaars kun je eigenlijk zoal kweken op een loeihete plek waar het nooit regent, behalve wat je daar nu al hebt staan?

Enneh, is er 3G? Allemaal leuk en aardig, dat met je lief tussen de bomen zitten op een klapstoeltje, maar zinder internet vind ik een halve dag zelf wel de max. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  Knikkerking zaterdag 22 maart 2014 @ 10:10:00 #105
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138032274
Wow, mooi gemaakt dat huisje zeg.
Wat een topper van een aannemer ^O^ ^O^
Die deur ---> woei *O* lekker stevig

Heel veel succes en vooral plezier met dit alles :)
pi_138032387
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Ooh Sig, Formule1-hotels! :D Ik heb wat nachten doorgebracht op die keiharde houten planken die ze bedden noemen! En met van die doodenge douchehokjes en toiletten op de gang die geheel uit één plastic stuk bestaan en waarvan ik altijd bang ben dat het licht ineens uitgaat en de ontsmettende zelfreiningsprocedure start wanneer ik zit te plassen.

En of je nu in Frankrijk zit, of in Duitsland, of wáár dan ook: als je vanuit uit je betonnen raampje uitkijkt op de betonnen parkeerplaats dan voelt het alsof je telkens op exact dezelfde plek bent, in welk land je je ook bevind.

Het is vreselijk en gaaf tegelijk. :Y

Wat voor eetbaars kun je eigenlijk zoal kweken op een loeihete plek waar het nooit regent, behalve wat je daar nu al hebt staan?

Enneh, is er 3G? Allemaal leuk en aardig, dat met je lief tussen de bomen zitten op een klapstoeltje, maar zinder internet vind ik een halve dag zelf wel de max. ;)
Loeiheet is het er niet eens, het ligt 100 km van zee, dus het is geen Spaans binnenland.
In de omgeving zijn veel moestuintjes, met kool, aardappels, tuinbonen, peultjes, uien, peen, aubergines. Dat heeft wel allemaal extra water nodig.

Gezien wat er vanzelf groeit (rozemarijn) denk ik dat tijm en lavendel er na even wat starthulp, zichzelf verder redt.

Enneh, een van de heerlijkheden is dat er maar net aan genoeg gsm is om af en toe een sms op te vangen of te versturen. Als er 3G zou zijn zit ik weer de halve dag te fokken. Ik moet boeken lezen, en niksen. Aangezien ik daarvoor duidelijk de discipline mis om dat te doen als er een laptop naast me staat, moet ik daarvoor uitwijken naar Spanje :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_138032402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:10 schreef Atmoz het volgende:
Wow, mooi gemaakt dat huisje zeg.
Wat een topper van een aannemer ^O^ ^O^
Die deur ---> woei *O* lekker stevig

Heel veel succes en vooral plezier met dit alles :)
Veel ruimte voor domotica is er niet..
Dank!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_138032411
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:17 schreef sigme het volgende:
Enneh, een van de heerlijkheden is dat er maar net aan genoeg gsm is om af en toe een sms op te vangen of te versturen. Als er 3G zou zijn zit ik weer de halve dag te fokken. Ik moet boeken lezen, en niksen. Aangezien ik daarvoor duidelijk de discipline mis om dat te doen als er een laptop naast me staat, moet ik daarvoor uitwijken naar Spanje :D.
:D! Duidelijk!

Wanneer gaan jullie er weer naartoe?
Let me see you stripped down to the bone
pi_138032508
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:18 schreef minilot het volgende:

[..]

:D! Duidelijk!

Wanneer gaan jullie er weer naartoe?
Half april, en dan reizen we als een overbeladen Marokkaan (je kent ze wel, zo'n busje, propvol spullen en met een kleine meter aan spullen op het dak geknoopt).

We gaan op vakantie en we nemen mee:
• 1 eettafel & 2 stoelen
• 1 tweepersoons bed & matras
• 2 IBC's (ja echt!)
• 1 houtkachel + kachelpijp
• 2 stoelen voor naast de kachel
• 1 biertafel met bankjes
• 1 linnenkast
• 1 stuk vinyl voor op de vloer
nou, en nog wat losse rommel

Bij gebrek aan busje (want die overleefde de terugreis vanuit Marokko vorig jaar niet) gaan we met de pick-up en een kar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Knikkerking zaterdag 22 maart 2014 @ 10:26:05 #110
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138032573
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Veel ruimte voor domotica is er niet..
Dank!
lol :D
Ach, misschien ooit iets van zonnepanelen erop om toch met de techniek mee te gaan? O-) ;)
Ik kom snel weer kijken naar de vorderingen, nogmaals: prachtig project!!
pi_138034014
Schitterend stuk grond hoor. En er zijn altijd mensen die de waarde van zoiets niet inzien, maar ik weet zeker dat dit een prima waardevaste investering is.

Je zou overigens eens na kunnen denken om er een wildcamera op te hangen. Dat zijn camera's die op een paar maanden op batterijen werken en een foto nemen bij beweging. Op die manier kun je je huisje toch enigszins beveiligen. Geen idee hoe crimineel het daar is, maar de kans op vandalisme is er wel lijkt me.
Dag iedereen.
pi_138036442
Heel mooi Sigme! Hopelijk volgen er nog veel eindeloze zomers op jullie landgoed. Proost! O+
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_138036748
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:07 schreef minilot het volgende:
waarvan ik altijd bang ben dat het licht ineens uitgaat en de ontsmettende zelfreiningsprocedure start wanneer ik zit te plassen.
M'n koffie :D

soms zie ik dingen gewoon te visueel voor me :')
pi_138036810
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Si, si :Y!

Voor de Spaanse boeren is dit natuurlijk een ideale manier om wat geld te verdienen, zeker als ze na verkoop de bomen blijven beheren en dus de oogst binnenhalen - ook al delen ze dan de winst. Wij willen niet zo'n constructie, maar veel andere buitenlanders wel. Maar er staat dus nog genoeg te koop.

We gaan twee IBC's neerzetten.
Dat zijn deze dingen:
[ afbeelding ]
Dat is misschien niet het fraaiste wat er is, maar wel gewoon het meest praktisch. Rietmat erom en dan is het een stuk minder lelijk. Ik weet niet of het regenwater fris genoeg blijft om bijvoorbeeld ook mee te wassen, maar het zal in elk geval bruikbaar zijn voor irrigatie. Dus komt er een druppelslang aan en gaan we er (hopelijk deze herfst) een en ander planten (vijg, druif).
In campeerwinkels kun je filters krijgen waarmee je dit zelfs kan drinken.

had je deze al gezien: tweedehands en daarom voor een zacht prijsje
http://www.kruizinga.nl/i(...)SKpr0CFZHJtAodGT0A3g
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:53:59 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138036872
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

M'n koffie :D

soms zie ik dingen gewoon te visueel voor me :')
ik ruik die ontsmettingsgeur er zelfs bij :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:54:16 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_138036885
Sigme, heeeerlijk hoor O+
Klinkt echt geweldig O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_138037626
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

M'n koffie :D

soms zie ik dingen gewoon te visueel voor me :')
Ook gij die kwaal :D

Geweldig dit! Goed bezig.... Huisje is echt lief. Die deur, man man man. Tis net een kasteeldeur :)
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:06:38 #118
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138039559
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Half april, en dan reizen we als een overbeladen Marokkaan (je kent ze wel, zo'n busje, propvol spullen en met een kleine meter aan spullen op het dak geknoopt).

We gaan op vakantie en we nemen mee:
• 1 eettafel & 2 stoelen
• 1 tweepersoons bed & matras
• 2 IBC's (ja echt!)
• 1 houtkachel + kachelpijp
• 2 stoelen voor naast de kachel
• 1 biertafel met bankjes
• 1 linnenkast
• 1 stuk vinyl voor op de vloer
nou, en nog wat losse rommel

Bij gebrek aan busje (want die overleefde de terugreis vanuit Marokko vorig jaar niet) gaan we met de pick-up en een kar.
Wat zit er in die IBC's? :P
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:11:31 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138039734
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat zit er in die IBC's? :P
Ik vermoed dat ze leeg zijn en voor regenwateropvang gaan dienen, ze zal daar geen waterleiding hebben.

Familie in kroatie in het buitengebied hadden cisternes onder het huis en dat was hun drinkwater, in herfst en winter het water opvangen en het hele jaar water om te drinken, te koken, te wassen etc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138039946
We hebben hier in Nederlands nog 2 IBC's staan. Gekocht voor de koeien, maar de koeien zijn weg en de IBC's doen hier niks meer. Dus die verhuizen we maar.

De vergelijkbare hutjes in Spanje die allemaal natuurlijk ook geen aansluiting op een waternet hebben, vangen het water op in een tank die in de hut staat. Dat kost ons teveel ruimte, dus wij zetten de opvang buiten.

In Nederland vangen we ook regenwater op. De regentonnen (van plastic) staan in de zon. In de zomer ruikt het water alsof er al drie weken een dood konijn in ligt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:18:35 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138039985
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef sigme het volgende:
We hebben hier in Nederlands nog 2 IBC's staan. Gekocht voor de koeien, maar de koeien zijn weg en de IBC's doen hier niks meer. Dus die verhuizen we maar.

De vergelijkbare hutjes in Spanje die allemaal natuurlijk ook geen aansluiting op een waternet hebben, vangen het water op in een tank die in de hut staat. Dat kost ons teveel ruimte, dus wij zetten de opvang buiten.

In Nederland vangen we ook regenwater op. De regentonnen (van plastic) staan in de zon. In de zomer ruikt het water alsof er al drie weken een dood konijn in ligt.
Bouw daar wel wat omheen, lichtdicht, anders groeit het vol met alg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:45:14 #122
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_138230393
In spanje was (en is?) het heel normaal regenwater op te vangen en daarmee te koken etc, gaat door zo'n osmoseachtig systeem. ken daar mensen die pas sinds een jaar een aansluiting op het waternet hebben.
  Knikkerking donderdag 27 maart 2014 @ 19:28:32 #123
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138235806
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:45 schreef gateway het volgende:
In spanje was (en is?) het heel normaal regenwater op te vangen en daarmee te koken etc, gaat door zo'n osmoseachtig systeem. ken daar mensen die pas sinds een jaar een aansluiting op het waternet hebben.
Moet je voor dat (soort) osmose systeem geen stroom hebben? Bij een "normaal" osmose systeem wel in ieder geval..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:43:02 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138254661
Wauw, wat een gaaf project zeg! O+
***
pi_138255258
dan gooi je toch een paar zonnepanelen op het dak ? omvormer / paar accu's klaar.
  Knikkerking vrijdag 28 maart 2014 @ 10:23:49 #126
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138255700
Er was nog geen bevestigend antwoord dat er inderdaad zonnepanelen zouden komen ;)
pi_138257021
Er komt een zonnepaneeltje! En een accu, en een omvormertje.

Maar ik denk niet dat ik een elektrisch aangedreven osmosesysteem wil. Alles moet simpel en onderhoudsarm blijven. Ik fiets wel gewoon naar het dorp voor een fles drinkwater.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_138257374
zorg er wel voor dat je systeem demontabel is.
of meenemen naar huis of goed ergens op kunnen bergen.

anders is die zo foetsie denk ik
pi_138262081


Als ik zo de neerslaggrafiek bekijk heb je aan 1 IBC ook wel genoeg. Scheelt weer sleepwerk.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:07:34 #130
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_138263783
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:14 schreef CafeRoker het volgende:
[ afbeelding ]

Als ik zo de neerslaggrafiek bekijk heb je aan 1 IBC ook wel genoeg. Scheelt weer sleepwerk.
Ligt er een beetje aan hoe je je regenwater gebruikt.

Volgens die grafiek heb je zo'n 30cm neerslag per jaar. Als je regenwater via de regenpijp van het dak opvangt (5x4) kom je op zo'n 6 kuub regenwater per jaar wat je kunt opvangen.

Als je exact die 6 kuub ook verbruikt over 1 jaar, en het verbruik is precies gesprijdt over het jaar, zul je met een opslag van 192 liter precies uit komen, maar dat lijkt me wat kritisch...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:07:40 #131
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_138263787
Die grafiek is voor de [s]hele provincie. stad Zaragoza. Bij Sigme zal het iets meer regenen.[/s]

Verwaarloosbaar verschil. :@
* Bramito gaat stil in een hoekje zitten en bier drinken

[ Bericht 21% gewijzigd door Bramito op 28-03-2014 17:26:56 ]
Siesta & Fiesta!
pi_138274093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:07 schreef Bramito het volgende:
Die grafiek is voor de [s]hele provincie. stad Zaragoza. Bij Sigme zal het iets meer regenen.[/s]

Verwaarloosbaar verschil. :@
* Bramito gaat stil in een hoekje zitten en bier drinken

Bier? Geen wijn?
Hoe dan ook: proost!

Ik gok trouwens dat ik, voor zover het enig verschil maakt, inderdaad iets meer regen vang dan het gemiddelde van Zaragoza. Volgens mij was het zo'n 400mm jaarlijks, wat ik ergens in een buurstadje op een informatiebordje zag staan.

Meten is weten, maar er zal wel niks te meten vallen met regentonnen met daar een druppelslang aan. En een ouderwetse regenmeter is ook niet erg betrouwbaar als het water steeds verdampt en ik het peil pas na een paar maanden kom aflezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 31 maart 2014 @ 07:53:07 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_138353156
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

.

Meten is weten, maar er zal wel niks te meten vallen met regentonnen met daar een druppelslang aan. En een ouderwetse regenmeter is ook niet erg betrouwbaar als het water steeds verdampt en ik het peil pas na een paar maanden kom aflezen.
dan moet je al iets digitaals hebben die de waarden om de paar uur ofzo opslaat.... als zoiets bestaat. en dan nog, erg prijzig denk ik voor het doel.... dan beter 2 ibc's :)

alhoewel, als het veel regent hoeft je bewateringssysteem niet door te draaien, dus zou je dat weer kunnen koppelen..... en op afstand kunnen uitlezen........ moet je wel weer internet hebben....... nee, te ingewikkeld :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:34:20 #134
221912 minilot
Nancy boy
pi_139478954
Hoe is het met je huisje, Sigme? Update ons! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_139479068
Het stikte daar toch van de rozemarijn of niet? Waarom niet je niet een flinke berg mee om hier als biologische rozemarijn te verpatsen? Ik wil wel een flinke bos van je kopen :Y

de charme is dat je het gewoon in een flinke a4 envelop kunt stoppen waardoor de portokosten heel erg beperkt blijven. Tientje voor een bomvolle envelop met een kostprijs van 2 euro aan portokosten
  zondag 4 mei 2014 @ 14:58:47 #136
43653 sigme
Veraan
pi_139549700
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:34 schreef minilot het volgende:
Hoe is het met je huisje, Sigme? Update ons! :)
:*
Wel, we zijn erheen gereden, met een auto vol spullen en een aanhangwagen erachter. Het was een complete optocht en bergopwaarts ging niet zo vlot. We hebben welgeteld 1 inhaalactie gedaan en alle auto / vrachtauto's / brommobielen en ander gemotoriseerd verkeer op de snelweg heeft ons moeten passeren.

quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Hablo poco poco espagnol :D.

Op mijn dagelijkse woon-werkverkeer van een uur heen en een uur terug, beluister ik
[ afbeelding ]
En dan zeg ik braaf na wat ze me voorzeggen.

Als er nu een lange, magere dief komt in een sportief jasje in de kleuren groen en geel, kan ik aangifte doen van diefstal van m'n creditcard en mijn rood-grijze mobiel die als beltoon 'een beetje verliefd' heeft. In het Spaans.

Dus. Me dunkt.
Tsja. Het goede nieuws wat dat het niet nodig was om aangifte te doen van diefstal van m'n creditcard en mijn rood-grijze mobiel, paspoort en alle contanten, want dat de rovers - die ons met de oeroude truuk op de vluchtstrook hadden laten stoppen - jaja, we trapten erin, zelfs nádat ik zei "let op, het zijn vast rovers". Oh ja, maar die rovers dus, die dus alle bovengenoemde zaken hadden buitgemaakt, kwamen tot inkeer en brachten de spullen terug. Minus mijn camera, m'n nagelschaar en een (reuze handig!) opvouwbaar rugzakje.

Met enige vertraging maar ook met bijna alle spullen zijn we dus alsnog ter plaatse aangekomen en hebben het huisje ingericht. Veel foto's heb ik daar niet van, gezien het ontbreken van een camera. Maar toch wel wat foto's, want liefste heeft nog wel iets gemaakt met z'n mobiel en een vriendin heeft een paar goede foto's gemaakt. Zal ik straks eens opscharrelen en uploaden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 4 mei 2014 @ 15:05:17 #137
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139549840
Wat een leuk project! Ben benieuwd naar nieuwe foto`s.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_139552015
Nou, die gebeurtenis is dan weer een avontuur die jullie kunnen missen.
Rovers die ( gelukkig) tot inkeer o|O :? komen.

Ho was het verblijf verder?
  zondag 4 mei 2014 @ 19:28:31 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139557318
quote:
7s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:58 schreef sigme het volgende:

[..]

:*
Wel, we zijn erheen gereden, met een auto vol spullen en een aanhangwagen erachter. Het was een complete optocht en bergopwaarts ging niet zo vlot. We hebben welgeteld 1 inhaalactie gedaan en alle auto / vrachtauto's / brommobielen en ander gemotoriseerd verkeer op de snelweg heeft ons moeten passeren.

[..]

Tsja. Het goede nieuws wat dat het niet nodig was om aangifte te doen van diefstal van m'n creditcard en mijn rood-grijze mobiel, paspoort en alle contanten, want dat de rovers - die ons met de oeroude truuk op de vluchtstrook hadden laten stoppen - jaja, we trapten erin, zelfs nádat ik zei "let op, het zijn vast rovers". Oh ja, maar die rovers dus, die dus alle bovengenoemde zaken hadden buitgemaakt, kwamen tot inkeer en brachten de spullen terug. Minus mijn camera, m'n nagelschaar en een (reuze handig!) opvouwbaar rugzakje.

Met enige vertraging maar ook met bijna alle spullen zijn we dus alsnog ter plaatse aangekomen en hebben het huisje ingericht. Veel foto's heb ik daar niet van, gezien het ontbreken van een camera. Maar toch wel wat foto's, want liefste heeft nog wel iets gemaakt met z'n mobiel en een vriendin heeft een paar goede foto's gemaakt. Zal ik straks eens opscharrelen en uploaden.
Jeetje.
Tot inkeer gekomen? Hoe ging dat dan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 4 mei 2014 @ 19:43:35 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_139558002
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jeetje.
Tot inkeer gekomen? Hoe ging dat dan?
Ja. Die vraag prangt mij nu ook. Nog nooit van gehoord. Rovers die tot inkeer kwamen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:48:50 #141
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139562086
The adventures of...
Laat die handjes wapperen!
  maandag 5 mei 2014 @ 08:22:01 #142
43653 sigme
Veraan
pi_139576137
We reden volmaakt onschuldig over de snelweg met onze auto & kar toen er een auto ons inhaalde met een meisje van een jaar of tien uit het raam hangend, naar ons gebarend dat er wat loos was en dat we naar de zijkant moesten. Dat hebben we maar gedaan; met die kar achter ons was het ook niet denkbeeldig dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Eenmaal stilstaand op de smalle vluchtstrook met de waarschuwende auto vóór ons geparkeerd, zeg ik tegen mijn liefste "het zijn vast rovers!". Hij zegt: ze hebben een Zweeds nummerbord.

Vervolgens komt er een meneer woest gesticulerend en druk pratend (een Spaanse meneer, in het Spaans) uit de auto en het volgende wat ik me herinner is dat ik aan de linkerkant van de auto langs het voorbijrazende verkeer sta, te kijken naar iets wat die meneer probeert aan te wijzen, als mijn liefste me dringend roept. Ik keer me om, loop terug naar mijn kant van de auto en liefste laat weten dat het ze gelukt is en ze ervandoor zijn met mijn tas.

Op dat moment waren ze natuurlijk ook al lang weggereden. 10 meter verder naar voren blijkt nog een auto op de vluchtstrook te staan. Daar stappen twee Spaans meisjes uit (meisjes zeg ik, het waren jongedames van in de 20). De ene zegt in het Engels: Je bent beroofd hè?
Dat kon ik moeilijk ontkennen en ik vroeg me af wat zij ermee te maken hadden. Welnu: zij hadden achter de rovers gereden toen die ons terzijde zetten, hun leek het niet in de haak dus ze waren ook maar gestopt. Ze hebben het spektakel gade geslagen, het nummerbord van de rovers genoteerd en de politie gebeld.

Dus zij gingen met ons wachten op de politie. In de tussentijd probeerden we op te sommen wat er weg was en wat ons te doen stond, zij hebben het telefoonnummer van de CC-maatschappij opgezocht (dat stond natuurlijk in mijn telefoon, maar de telefoon was met de portemonnee mee).
Er kwam een busje van wegwerkers langs, die parkeerden achter ons met een grote pijl op hun auto, zodat het iets minder gevaarlijk werd, en ook die 2 Spanjaarden werden bijgepraat over het voorval. Terwijl we dat aan het doen zijn, verliest een voorbijrazende auto iets, grind spat ons om de oren en een zwart ding schuift over het asfalt.

Dat blijkt mijn tas. Een paar meter verderop is de andere tas (met eten :+ ) terecht gekomen (ik had 'm niet eens gemist). Een deel van de inhoud van tas 1 zit in tas 2 en vice versa, maar alle waardevolle spullen -minus de camera- zitten er nog in.

Met z'n zessen proberen we er chocola van te maken, wat niemand echt lukt. De Spaanse meisjes vertrekken dan maar. Wij wachten nog even op de politie. Die heeft zoiets ook nog nooit eerder gehoord. Het was maar goed dat die wegbeheerders erbij waren, anders had hij het nooit geloofd ook, denk ik.

Achteraf denk ik dat die rovers toch érg zenuwachtig geworden zijn van die ijzerenheinig geparkeerde auto vóór hun. En ik denk dat ze in hun teleurstelling over de inhoud van de tassen het vakje waar de portemonnee en de mobiel zat, over het hoofd hebben gezien. Maar het kan ook zijn dat hun geweten opspeelde.

Al met al was het een waardevolle les voor een verrassend lage prijs. Idioot hoe je (ik dus) alsnog in paniek gejaagd kan worden door een goede toneelspeler, zelfs als ik van tevoren gedacht hebt dat het een dief-met-truuk kan zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_139576236
Jeetje Sigme! Wat een geluk dat het zo afgelopen is!

Wel fijn dat je een deel terug hebt, zonde van de camera wel maar wat jij zegt lage prijs voor deze les :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_139577004
Pffft.
Tof van de spaanse signoritas ^O^
  maandag 5 mei 2014 @ 09:41:51 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139577071
:o Wat een verhaal joh! :o En wat komen jullie dan uiteindelijk goed weg met alleen de camera kwijt. Maar jemig zeg... :{
***
  maandag 5 mei 2014 @ 17:37:42 #146
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_139589139
Jezus, vaag verhaal. Waar was het eigenlijk?

Lekker weer trouwens....
Siesta & Fiesta!
  Knikkerking maandag 5 mei 2014 @ 17:47:46 #147
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139589473
Wow, wat een verhaal 8)7
Wel weer wat meegemaakt dus ;)

En natuurlijk super dat het (alsnog) goed gekomen is ^O^
Maargoed, hoe spannend ook... toch maar niet tevaak meemaken zoiets he O-)

Succes verder met alles!
  maandag 5 mei 2014 @ 19:34:44 #148
43653 sigme
Veraan
pi_139593134
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:37 schreef Bramito het volgende:
Jezus, vaag verhaal. Waar was het eigenlijk?

Lekker weer trouwens....
Barcelona, waar de tolweg even geen tolweg is.

't Heeft een paar dagen geregend de twee weken dat wij er waren :+. En aangezien een groot deel van het terrein nog niet begroeid is, is het dan allemaal gladde vreselijk plakkerige modder. Zou beter moeten worden nu het gewoon kan begroeien. Dat het nu nog zo kaal is is omdat het een jaar geleden nog opengetrokken is door de vorige eigenaar.

Oh, en de raampjes bleken niet helemaal waterdicht - de aannemer had er geen regendorpeltjes aan gezet. Hebben we 'm laten zien en is inmiddels aangepast (maar dat hebben wij nog niet gezien).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 5 mei 2014 @ 19:40:25 #149
43653 sigme
Veraan
pi_139593396
Maar de caseta is ingericht!

We hebben een plateautje getegeld van onze antieke tegeltjes uit K&W / De verbouwing van sigme's pied-à-terre #2. Daar een sierlatje om en toen op de rest van de vloer een vinyl-zeiltje gelegd.
Houtkachel op het tegelplateau, 2 leesstoeltjes ernaast, eettafel & 2 stoelen, en een koninklijk tweepersoonsbed van maar liefst 2,10 meter lang en dan ook nog een kast.

Zie!






Beperkt aantal foto's, maar betere dan ik zelf maak :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 5 mei 2014 @ 19:42:26 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139593504
Grote potten bloemenzaad en strooien maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:46:12 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139593680
Een vriendin van mijn moeder werd ooit op vakantie in Engeland haar tas gestolen. Volgende dag werd deze in het hotel afgeheven met excuusbriefje erbij, hadden gezien dat alle papieren, etc er in zaten en dat ze haar te veel ellende hadden bezorgd als ze het hadden gehouden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:18:57 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139595305
Sigme, wat ziet het er leuk uit!

Maak je buiten ook nog iets om fik te stoken?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_139595617
Gaaf _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:37:58 #154
43653 sigme
Veraan
pi_139596310
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Sigme, wat ziet het er leuk uit!

Maak je buiten ook nog iets om fik te stoken?
Dank :)

Zeker komen er stookplaatsen! Op dit moment is mijn moeder daar, en die maakt een vuurplaats van natuursteen in een rondje, ergens op het zand. Wijzelf zullen er later nog twee stookplaatsen aan de rand van het terras bij maken, is het plan: 1 stookplaats om water warm te maken, waar je dan 1 terras lager onder kan douchen, en 1 stookplaats om vis/vlees op te roosteren of de kookpot op te zetten.

Het maken van die douche staat redelijk hoog op de prioriteitenlijst. Net als het maken van een hokje rondom de *verzin eens een elegant woord* (poepdoos).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_139601213
Heerlijk leven in een simpel huis. w/
Dat jullie er maar lang van mogen genieten.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:09:59 #156
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_139610810
quote:
2s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:40 schreef sigme het volgende:
Maar de caseta is ingericht!

We hebben een plateautje getegeld van onze antieke tegeltjes uit K&W / De verbouwing van sigme's pied-à-terre #2. Daar een sierlatje om en toen op de rest van de vloer een vinyl-zeiltje gelegd.
Houtkachel op het tegelplateau, 2 leesstoeltjes ernaast, eettafel & 2 stoelen, en een koninklijk tweepersoonsbed van maar liefst 2,10 meter lang en dan ook nog een kast.

Zie!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Beperkt aantal foto's, maar betere dan ik zelf maak :+.
Het kan zo in een tijdschrift!

quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Grote potten bloemenzaad en strooien maar.
Dan moet je wel zaad hebben dat tegen droogte kan.
Siesta & Fiesta!
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 17:47:29 #157
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139625481
Wauw, erg netjes geworden ! ^O^

Misschien heeft het ook wel wat; maar ik zou niet zo snel zonder basis zaken als stromend water en elektra kunnen. Ik kan het wat dat betreft alleen maar bewonderen dat jullie dat wel kunnen ! w/
pi_139649906
Dit blijf ik wel volgen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:38:25 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139650670
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Dank :)

Zeker komen er stookplaatsen! Op dit moment is mijn moeder daar, en die maakt een vuurplaats van natuursteen in een rondje, ergens op het zand. Wijzelf zullen er later nog twee stookplaatsen aan de rand van het terras bij maken, is het plan: 1 stookplaats om water warm te maken, waar je dan 1 terras lager onder kan douchen, en 1 stookplaats om vis/vlees op te roosteren of de kookpot op te zetten.

Het maken van die douche staat redelijk hoog op de prioriteitenlijst. Net als het maken van een hokje rondom de *verzin eens een elegant woord* (poepdoos).
Hoe moet ik me die doucheconstructie voorstellen?

Mooie plannen hoor. Heerlijk 's avonds een visje braden op een vuurtje buiten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_139650930
Wat een cool buitenverblijf! Heel erg autarkisch :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_139651445
Gaaf geworden zeg.. wat heb je daar meer nodig wat stromend water etc zou fijn natuurlijk..

Kun je zomers niet douchen onder zo'n zwarte zak.. wel eens op de boot gebruijt is best okee alleen de 5 liter was niet echt voldoende.
pi_139651817
Ik denk dat het niks voor mij zou zijn, maar wat tof dat jullie er gewoon voor zijn gegaan, en wat een knus resultaat O+
  woensdag 7 mei 2014 @ 08:44:10 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_139652105
Sigme, wat gaaf nu er wat meubels in staan! Zo zonder water en elektriciteit lijtk het me dat het heerlijk als 'huisje spelen' voelt, zoals je doet als je klein bent. Maar dan is dit wel de uberuber-eindbazenversie van een hutje bouwen! :D
Echt hartstikke tof! Dank voor de foto's!

En dan óók nog dat roversverhaal, jeeminee! :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_139654595
Tvp, gaaf project!
BlaBlaBla
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:19:41 #165
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_139741570
Wat een gaaf project...Voor de douche al overwogen om een zonnecollector te gebruiken? Dat zou in Spanje toch moeten werken, al krijg je er natuurlijk niet echt heet water mee. Ook vroeg ik me af of jullie eraan gedacht hebben om gewoon een caravan ernaar toe te rijden, en die er dan te laten staan? Of mag dat weer niet qua vergunningen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:24:31 #166
348144 Nico987
Nico987
pi_139741742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat een gaaf project...Voor de douche al overwogen om een zonnecollector te gebruiken? Dat zou in Spanje toch moeten werken, al krijg je er natuurlijk niet echt heet water mee. Ook vroeg ik me af of jullie eraan gedacht hebben om gewoon een caravan ernaar toe te rijden, en die er dan te laten staan? Of mag dat weer niet qua vergunningen?
Mijn buren hebben een soort ski koffer op het dak van hun huis, daarmee hebben ze gratis warm water.. heel lelijk, maar dat zou in Spanje ook anders kunnen.. volgens mij als je op het dak wat waterleiding legt waar je water in laat lopen, om op te warmen is het ws aan het einde van de dag bloed heet..
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:28:11 #167
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_139741876
Ik heb ooit op vakantie in Zuid Rusland zo'n soort douche gehad, dat er een zwart geverfd reservoiryje op het dak lag, maar zelfs bij een Zwarte zee zomer, met tegen de 40 graden, was het vaak best koud. Tank werd gevuld met koud grondwater, dus de dag waarop er bijgevuld was, had je een koude douche :X
Maar dat moet inderdaad beter kunnen, leidingen over dak lijkt me ook een prima oplossing.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:19:59 #168
43653 sigme
Veraan
pi_139749445
Eigenlijk ben ik van plan om er vooral in herfst, winter, lente te zijn. En dan is het daar veel beter weer dan hier, maar het is er niet speciaal warm. Dan krijg ik geen water warm met leidingen in de zon.

Douchen met een warmwaterzak wil bést, op de zonnige dagen in april ook wel - dan is het water lauw genoeg en de buitentemperatuur hoog genoeg. Op minder zonnige dagen doe ik er warm water van kachel of gasfornuis in. Maar dan is het wel best fris om in de buitenlucht onder een boom nat staan te zijn. Zeker als er een fris windje staat.

Dus willen we een hokje. Zodat het niet zo tocht aan de blote togus.
Aangezien er terrassen zijn, is het handig om de watervoorraad waarmee gedouched wordt, een verdieping hoger te hebben dan de douche. Dan hebben we stromend water *).
En op de verdieping waar het water dan is, is het handig om dat water ook te kunnen verwarmen met hout. Het is natuurlijk óók handig om het te kunnen verwarmen met zon, als er genoeg zon is. Dus daar gaan we vast nog iets heel vernuftigs op bedenken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:33:06 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_139750002
Leidingen in de zon wil je ook niet i.v.m. legionella e.d.

Wow voor de inrichting, ziet er tof uit!

En gelukkig dat jullie de beroving zo goed door zijn gekomen. Rare idioten zijn er toch ook :N
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 15 mei 2014 @ 02:49:11 #170
206731 Mortaxx
Doomer
pi_139973501
Ziet er mooi uit! Altijd leuk je topics te lezen.

Voor mijzelf zou het wel iets te primitief zijn :P
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:33:46 #171
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_139974663
Ik vind het echt een heel gaaf pproject Sigme,De ene helft van me wil ook zoiets hebben ooit, de andere helft denkt dat ik zo afgelegen en zonder internet al gauw cirkeltjes ga draaien...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_139975174
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:19 schreef sigme het volgende:
Eigenlijk ben ik van plan om er vooral in herfst, winter, lente te zijn. En dan is het daar veel beter weer dan hier, maar het is er niet speciaal warm. Dan krijg ik geen water warm met leidingen in de zon.

Douchen met een warmwaterzak wil bést, op de zonnige dagen in april ook wel - dan is het water lauw genoeg en de buitentemperatuur hoog genoeg. Op minder zonnige dagen doe ik er warm water van kachel of gasfornuis in. Maar dan is het wel best fris om in de buitenlucht onder een boom nat staan te zijn. Zeker als er een fris windje staat.

Dus willen we een hokje. Zodat het niet zo tocht aan de blote togus.
Aangezien er terrassen zijn, is het handig om de watervoorraad waarmee gedouched wordt, een verdieping hoger te hebben dan de douche. Dan hebben we stromend water *).
En op de verdieping waar het water dan is, is het handig om dat water ook te kunnen verwarmen met hout. Het is natuurlijk óók handig om het te kunnen verwarmen met zon, als er genoeg zon is. Dus daar gaan we vast nog iets heel vernuftigs op bedenken.
Erg leuk project weer Sigme!
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:33:42 #173
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_139975507
Zat voor de leuk eens rond te neuzen op internet een paar dagen terug, en voor een paar duizend euri zijn er aardig wat lapjes grond te koop in Spanje. Veel met dezelfde soort foto;s, Olijven, wat bosjes, en droge grond...ga me haast afvragen of makelaars daar altijd dezelfde foto's recycelen voor dit soort lapjes :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_139976558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind het echt een heel gaaf pproject Sigme,De ene helft van me wil ook zoiets hebben ooit, de andere helft denkt dat ik zo afgelegen en zonder internet al gauw cirkeltjes ga draaien...
Het lijkt mij dat als je een vakantie huisje, of zo bezit dat je dan ook steeds daar naar toe moet, omdat het anders te duur is om te hebben. Dat zou kij tegenhouden.. verder zou ik het daar wel kunnen uithouden denk ik.
pi_140336472
Tof, sigme! Mij is het wat te primitief, maar ik voel me geïnspireerd. Misschien maar weer eens met mijn lief gaan fantaseren over het kopen van een stukje grond in het buitenlandse.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_140338357
Tof topic! Dit ga ik volgen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140338714
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:24 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat als je een vakantie huisje, of zo bezit dat je dan ook steeds daar naar toe moet, omdat het anders te duur is om te hebben. Dat zou kij tegenhouden.. verder zou ik het daar wel kunnen uithouden denk ik.
Ik las laatst dat in het midden van frankrijk op dezelfde manier goedkoop grond te krijgen is. Dat is wat betreft reisafstand ook heel interessant. Ik heb het verder niet gecheckt maar voor de mensen die ook met dit idee rondlopen is dat misschien best een leuk alternatief.
  zondag 25 mei 2014 @ 11:13:01 #178
348144 Nico987
Nico987
pi_140338742
waarom qoute je mij dan?? want of het nu in frankrijk, spanje of Nederland is.. Je moet er wil het een beetje kosten technisch leuk zijn elke vakantie wel heen..

Ik vind dat vakantie juist ook het ontdekken is van nieuwe plekken..
  zondag 25 mei 2014 @ 13:05:37 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140341552
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:24 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat als je een vakantie huisje, of zo bezit dat je dan ook steeds daar naar toe moet, omdat het anders te duur is om te hebben. Dat zou kij tegenhouden.. verder zou ik het daar wel kunnen uithouden denk ik.
Wat is te duur? Als je het kan betalen en precies kan doen wat je wil (als je zin hebt heengaan, maar als je iets anders wilt doen kan het ook) is er toch niets aan de hand? Voor velen is alleen al het idee ergens een stukje grond te hebben voldoende.

Wij hebben ook een tweede huisje (en er komt misschien nog een derde bij), maar toch ga ik ook nog een paar keer per jaar op vakantie naar andere plekken, ook voor langere perioden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140344836
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:13 schreef Nico987 het volgende:
waarom qoute je mij dan?? want of het nu in frankrijk, spanje of Nederland is.. Je moet er wil het een beetje kosten technisch leuk zijn elke vakantie wel heen..

Ik vind dat vakantie juist ook het ontdekken is van nieuwe plekken..
Waarom niet? :P

Maar ik zie nu pas hoe je het bedoelt. Ik las het als dat de reis je tegen zou houden, niet het feit dat je vaak op dezelfde plaats zou zijn.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:33:50 #181
348144 Nico987
Nico987
pi_140354311
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat is te duur? Als je het kan betalen en precies kan doen wat je wil (als je zin hebt heengaan, maar als je iets anders wilt doen kan het ook) is er toch niets aan de hand? Voor velen is alleen al het idee ergens een stukje grond te hebben voldoende.

Wij hebben ook een tweede huisje (en er komt misschien nog een derde bij), maar toch ga ik ook nog een paar keer per jaar op vakantie naar andere plekken, ook voor langere perioden.
jah dat is ieder zijn ding.. alleen wanneer ik 2 huizen kan betalen, dan kan ik ook wel die periode iets huren..

als ik even gauw terug haal, heeft TS toch iets van 15.000 euro uitgegeven, even aangenomen dat ze er 15 jaar gebruik van maken, dan zou ik dus kijken of ik er wel 1000 euro per jaar uit zou halen.. kamperen kost ongeveer 40 euro per nacht. Dan zou ik dus om het financieel interessant te maken er 25 nachten per jaar moeten slapen.. dan houdt ik niet voldoende vakantie dagen over om nog een reisje elders te maken.. voor mij zou dat een reden zijn om het niet te doen..

Daarnaast lijkt het mij niet zo leuk om steeds naar het zelfde dorp terug te gaan.

Voor TS en zoals ik begrijp voor jou niet... Nah jah prima, lekker van genieten.. In mijn hele berekening is de meerwaarde van het bezitten van een stukje grond met eigen mini villa van alle gemakken voorzien (behalve stroom, stromend water en gas), natuurlijk de onbetaalbare factor..
  zondag 25 mei 2014 @ 19:40:50 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140354612
Als je het rein economisch bekijkt leid je natuurlijk 'verlies' op het bezit. Voor mij weegt het 'eigene' en geen rekening hoeven te houden met anderen echter op tegen alle kosten.
Wij gaan overigens nooit 'op vakantie' naar ons huisje; het blijft meestal bij weekendjes. De uitzondering is kerst en oud en nieuw: dat vieren we wel bijna altijd daar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:45:10 #183
348144 Nico987
Nico987
pi_140354801
Jah heerlijk als dat voor jullie werkt.. kan ik me ook wel voorstellen.. Mijn ouders wonen in de winter op 2 hoog in een lelijke flat.. Ik zou daar hopen op de 8ste te wonen, val je harder naar beneden.. Maar in de zomer wonen ze in een chalet in de natuur.. heerlijk..

Maar ik vind het leuke van reizen het ontdekken, bij dat Chalet heb ik al niets meer te ontdekken..
pi_140503284
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:33 schreef Nico987 het volgende:
als ik even gauw terug haal, heeft TS toch iets van 15.000 euro uitgegeven, even aangenomen dat ze er 15 jaar gebruik van maken, dan zou ik dus kijken of ik er wel 1000 euro per jaar uit zou halen.. kamperen kost ongeveer 40 euro per nacht. Dan zou ik dus om het financieel interessant te maken er 25 nachten per jaar moeten slapen.. dan houdt ik niet voldoende vakantie dagen over om nog een reisje elders te maken.. voor mij zou dat een reden zijn om het niet te doen..
Maar dan ga jij er vanuit dat de olijfboomgaard en het huisje na 15 jaar helemaal niets meer waard is. Het gaat nu niet goed met de woningmarkt, maar dat is wel heel pessimistisch. ;)
Dag iedereen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:00:44 #185
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_140503971
De waarde zit in de grond, niet in het huisje. Het is een stukje landbouwgrond, dat wordt in ieder geval niet minder waard. Verder boeit het Sigme denk ik geen reet wat de waarde in de toekomst zal zijn.
Siesta & Fiesta!
pi_140505350
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:37 schreef GeenHelpdesk het volgende:

[..]

Maar dan ga jij er vanuit dat de olijfboomgaard en het huisje na 15 jaar helemaal niets meer waard is. Het gaat nu niet goed met de woningmarkt, maar dat is wel heel pessimistisch. ;)
Jah maar je betaald het nu.. Het gaat er niet om of het een goed investering is, als je het überhaupt daarvoor koopt klopt het niet.. Het gaat mij er om dat wanneer ik jaarlijks bijvoorbeeld 1000 euro kwijt ben aan het hebben van een vakantie woning, dat ik mij ook verplicht voel hiervan gebruik te maken, en dan ook zoveel mogelijk.. Dat is niet mijn idee van vakantie vieren, ik wil steeds naar nieuwe plekken.

De andere kant is dat ik een zeilboot heb, en daar ben ik jaarlijks 400 euro en kwijt, en dat kost me nu ook ergens tussen de 100 en 50 euro per keer dat ik hem gebruik. (heb hem samen met mijn vader anders zouden de kosten te hoog worden om het te blijven doen).

Maar het is een keuze, en Sigme heeft een schitterende plek gevonden, met een super leuk huisje, waar ik dus best zou kunnen genieten, maar voor mij zou dan 1 misschien 2 keer voldoende zijn. Ik blijf dus hopen op een familielid die zo iets koopt.
pi_144072904
Eind deze week vertrekken we weer naar onze finca. Wederom met een complete optocht, want we nemen bouwmaterialen, een grote marmeren douchebak en een houtgestookte soepketel mee. En een grote metalen kist voor gereedschap, en een trolley om de gasfles in en het gasformuis op te zetten. En een bijl, een vloerkleed, een omvormer en als het even kan nog een IBC.

Deze keer ga ik vriendelijk zwaaien naar de dienstdoende rovers en níet in hun truukjes trappen. Tenzij ze natuurlijk een nieuwe truuk doen, want als ik het nog niet ken dan tuin ik er natuurlijk gewoon in. Ik heb wel een nieuwe camera, dus met een beetje mazzel zijn we in oktober terug mét foto's.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_144084789
Oh tof! Ben benieuwd naar de foto's deze keer. En een marmeren douchebak? Nog nooit ergens gezien.
  dinsdag 2 september 2014 @ 00:59:56 #189
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_144087645
Je gaat een week of drie begrijp ik? Lekker relaxen of gaan jullie een hoop doen?
Siesta & Fiesta!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:35:22 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145364323
Hoe was jullie meest recentelijke bezoek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_145374169
Het meest recente bezoek was heerlijk.

Beetje warm misschien - te warm (vonden wij) om heuvel op heuvel af te gaan fietsen. Dus de fietsen zijn nu wel daar, maar we hebben nauwelijks gefietst.
Warm, maar we hebben een hoosbui van jewélste gehad.
Het terrein stond blank.

We hebben een dag geultjes moeten graven en modder scheppen en knoeien met rijplaten om de auto weer vlot te trekken :+. Nadat we ontsnapt waren en in een nabijgelegen stadje een krant te pakken kregen, lazen we dat de lokalo's ook onder de indruk waren van de bui. Dus dat lag niet aan ons.
We hadden wel in één keer meer dan 300 liter water in de ton. Van een bui die hooguit een uur duurde, en van een dak van 20m2.

Grootste nadeel van nattigheid is dat je werkelijk geen stap buiten de verharding kan zetten zonder enorme kleipoten te krijgen.

Daar moeten we nog wat aan doen. Wachten tot het een grazige weide is geworden kon nog wel eens lang duren, dus ik denk dat we 'stepping stones' gaan maken, zodat we vanaf het terras minstens naar de plee kunnen.

De plee is trouwens uitgebreid: het is nu niet alleen maar een ingegraven ton, maar nu mét hokje erom. En dakje erop. Luxe alom. Ik heb er alleen geen foto van.

De plensbui sloeg tegen het raam. We hadden al eerder opgemerkt dat het kozijn niet bedacht is op regen. De aannemer had daarom nog regendorpeltjes toegevoegd. Maar kozijn met regendorpels bleek nog steeds niet bestand tegen een grote bui. En hoewel zo'n bui vast uitzonderlijk is, hebben we er toch maar wat tegen geknutseld. We hebben aan de buitenzijde van het raam een houten luxaflex gehangen. Het is in elk geval mooi.



We hadden een voorraad planken meegenomen, waar we het pleehok van gemaakt hebben, en een douchehok. Douchehok, met fraaie douchebak, staat tegen de zijkand van het huisje.
Hier nog zonder dichte voorkant:


Hier met voorkant:

De planken zijn gemaakt van het oude schapenhek. Daar hebben 10 jaar schapen tegenaan gelegen. En nog een paar maandjes erop. De Spaanse douche ruikt reuze landelijk. Drents landelijk :+.

We hebben ook een verrijdbaar keukentje ingericht.


Er was ook natuur!
Zonder foto: er kwam een vos 's ochtends langsstruinen. En de meeste avonden een schuwe kat.

En eetbare natuur. Eigen (rijpe!) vijgen :Y).


Eigen amandelen :Y).
In buitendop, in binnendop:


Gekraakt:


Kortom: het was dolle pret en het is er nu _nog_ comfortabeler. In november vliegen we er weer heen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 10-10-2014 04:05:32 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 9 oktober 2014 @ 20:36:42 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_145375522
Niet té comfortabel maken, S. Anders gaat het cachet er af!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_145375717
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Moet je voor dat (soort) osmose systeem geen stroom hebben? Bij een "normaal" osmose systeem wel in ieder geval..
Je hebt alleen druk nodig, die kunt je zelf ook aanleggen door een pomp.

Ik vind het trouwens een prachtig huisje. En met toilet en douche lijkt het me er prima om uit te houden.
Whatever...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 21:15:06 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145376584
Leuke foto's, bedankt voor je update.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:37:33 #195
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145389770
Mooie foto's! Echt leuk!

Als je iets sneller begroeing wil kan je proberen wilde thym te zaaien. Het zaad is heel goedkoop op internet en het kruipt als een gek. Het kan ook wel goed tegen het klimaat. Bij mij doet ie het in ieder geval goed zonder beregening. Het blijft ook mooi laag wat wel handig is.
Siesta & Fiesta!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 11:10:55 #196
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149442597
Jee wat leuk ^O^
Wat moeten jullie de koning te rijk voelen zeg met zo'n bezit. ^O^
Ik zou eigenlijk wel ook eens volledige foto's van jullie huisje willen zien.
En ligt het terrein ver van de "bewoonde" wereld?
Rayen 2½ jaar!
pi_149454716
Cool hoor! Superleuk om te lezen!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_150589162
In november zijn we nog een keer naar onze olijfboomgaard geweest, en we zijn net een week terug van ons laatste bezoek. In 'ons' deel van Spanje is het dan best fris, zelfs met een beetje nachtvorst. Maar overdag zijn we de hele dag buiten, het is licht en droog en heerlijk in vergelijking met Nederland (al is het in NL de afgelopen week ook heerlijk).

In november hebben we een oplossing voor de plakpoten gevonden.
Plakpoten: de natte klei kleeft


Oplossing: plastic overschoentjes

Blijft niets aanhangen! Geweldig!

We hebben wat houten terrastegels gelegd, ook tegen de kleefklei. Want ook in november was het er weer nat :D.


's Nachts is het er fris (rond het vriespunt), en dan koelt het binnen flink af. In november hadden we het best koud met het dekbedje en hebben we ons gered met pyama en extra fleecedekentje. In februari hebben we onze dikke sprei meegenomen. Die siert nu het bed.


Ander tafeltje binnen gezet:


We hadden niet alleen de sprei en een tafeltje mee, ook nog 2 IBC's (want er valt zoveel water!), een lading brandhout, een paal, planken, de overgebleven plavuizen en tegels van de pied-a-terre, kortom, we waren weer met de pick-up en de aanhangwagen op pad.
Van de plavuizen hebben we een nieuw terrasje gemaakt achter de caseta.


Van de planken hebben we een kast gemaakt op het terras voor de caseta, waar de gasfles & het fornuis in staan. Met een jerrycan-met-kraantje en een teiltje hebben we nu ook stromend water :D.


Van de paal en wat losse onderdelen hebben we een hijsdouche gemaakt.
Buiten het douchehok staat een paal, waaraan een emmer kan worden opgehesen. De emmer heeft een kraantje aan de onderkant, die loopt met een slang naar de douche, en als er dan warm water in de emmer opgehesen is, komt er warm water uit de douchekop druppelen.
't is briljant! Er zit nu ook een (doorzichtige) dakplaat over het douchehok. Ik kon in februari hiermee buiten douchen!


Om ons wat sneller van het ene plateau naar het andere te kunnen laten lopen zijn er een paar trappetjes bij gekomen.


[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 13-03-2015 14:09:23 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_150590719
Leuk om te zien dat jullie het naar je zin hebt en dat er hendige dingen zijn gemaakt.

Klussen zal wel minder worden tzt.
Ga je dan met het vliegtuig?
Of is de reis goed te doen...

Oh, en gracias voor de update w/
  vrijdag 13 maart 2015 @ 09:51:43 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150590769
Ziet er goed uit!

Wat gaan jullie met de grond doen?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')