abonnement Unibet Coolblue
pi_128660501
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten


Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
pi_128661408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:26 schreef JDx het volgende:

[..]

IBAN en BIC

iets van

NL50ING325325235 ofzo en NLING2B ofzo (ik zeg maar wat, maar daar lijkt het op.
Had eerst het gewonen nummer.
Nu begint die met NL INGB 0 *** Zal ff kijken :)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:55:55 #3
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128661795
Heb nog wat meer 120x600 scrapers aangepast naar 160x600... eens zien of de inkomsten daarmee omhoog gaan. De kliks zijn minimaal... en bij Youtube blijven ze nog steeds lekker klikken. Al is dat over 2 maanden ook afgelopen, tot er weer wat moois op mijn pad komt.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:33:49 #4
400910 Yasse.
Vrager & Aanbieder
pi_128668596
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:55 schreef JK het volgende:
Heb nog wat meer 120x600 scrapers aangepast naar 160x600... eens zien of de inkomsten daarmee omhoog gaan. De kliks zijn minimaal... en bij Youtube blijven ze nog steeds lekker klikken. Al is dat over 2 maanden ook afgelopen, tot er weer wat moois op mijn pad komt.
Wat voor youtube filmpjes heb je?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:54:48 #5
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128671477
Producttests van nieuwe voorwerpen die net uit zijn of over enkele maanden uitkomen in winkels.
Soms heb ik al reviews online nog voor de vakbladen dit hebben.
  zondag 7 juli 2013 @ 09:06:22 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_128677906
Google Adsense O+. Helaas net 2 euro te weinig voor uitbetaling, maar augustus komt ie dan wel :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_128682983
Lekker weertje, maar slecht voor de inkomsten :'(
Facts don't care about your feelings
pi_128684221
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Lekker weertje, maar slecht voor de inkomsten :'(
Inderdaad
  zondag 7 juli 2013 @ 13:54:13 #9
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128684439
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Lekker weertje, maar slecht voor de inkomsten :'(
had gisteren mijn beste dag ooit.
<hr>
pi_128696502
Bij mij bijna alle sites matig, op één na en die maakte alles goed. Prima dagje gisteren.
pi_128696620
Alle sites hier matig dit weekend. YouTube doet het daarentegen juist weer goed. Veel mensen met tablets in de zon? 8-).
Get stoned
  zondag 7 juli 2013 @ 22:22:50 #12
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128701930
denk dat het ook ligt wat voor een site je hebt, of je veel of weinig bezoekers hebt.
<hr>
pi_128706083
die ene site die het wel goed doet heeft alles met lekker weer te maken, dus dat die het goed doet is niet zo vreemd.
pi_128712078
Ik blijf lekker boven de 10 euro, gelukkig, want als ik onder de 300 euro per maand kom is het helemaal huilen. Hopelijk kom ik straks na de zomer dan weer boven de 15 euro. En kan ik eventueel als nieuw doel (ja kan weer overnieuw beginnen) nemen om de 600/maand te gaan halen.
pi_128713085
Heb dat al vaker gezien, geloof er niet in. Oh nee wacht, dit is iets anders, geen idee, rare dingen. Is volgens mij voor advertizers, niet voor publishers. Oh nee, voor publishers, wtf, begrijp er geen fuck van.
pi_128713819
Het schijnt dat je zo beter controle hebt over de advertenties die vertoond worden en dus voor betere inkomsten moet zorgen.

Iemand nog een goed CTR-theme als tip voor Wordpress?

Hoeveel woorden plaatsen jullie op een nieuwe site voordat Adsense erop gezet wordt?

[ Bericht 20% gewijzigd door WebBeestje op 08-07-2013 11:45:39 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 12:55:34 #18
340341 Blester
Membre très utile
pi_128717780
Zo, weer terug van het heerlijke zonnetje :)

Helaas nog steeds geen Pagerank update...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128718045
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:55 schreef Blester het volgende:
Zo, weer terug van het heerlijke zonnetje :)

Helaas nog steeds geen Pagerank update...
Nee vreemd he, ben erg benieuwd, ik ga ook nog weg van de laatste betaling, volgende week donderdag richting Italie en dan zien we wel, roadtripje west-europa.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:10:02 #20
340341 Blester
Membre très utile
pi_128718199
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:04 schreef JDx het volgende:

[..]

Nee vreemd he, ben erg benieuwd, ik ga ook nog weg van de laatste betaling, volgende week donderdag richting Italie en dan zien we wel, roadtripje west-europa.
Had de pagerank update nu wel een keer verwacht, begin het vermoeden te krijgen dat Google deze keer geen Pagerank update doet.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128718546
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Had de pagerank update nu wel een keer verwacht, begin het vermoeden te krijgen dat Google deze keer geen Pagerank update doet.
Deze keer? Hij komt toch een keer, waarschijnlijk alleen later.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:29:06 #22
131603 Afwazig
Serious business
pi_128718820
In al die jaren heeft Google nog nooit een PR update gemist dus die komt echt wel ;).
  maandag 8 juli 2013 @ 13:31:42 #23
340341 Blester
Membre très utile
pi_128718909
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Deze keer? Hij komt toch een keer, waarschijnlijk alleen later.
Ik bedoel met 'deze keer' de pagerank update van deze periode. Maar uiteindelijk zal hij wel weer komen inderdaad, de vraag is alleen wanneer :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128720614
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:31 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik bedoel met 'deze keer' de pagerank update van deze periode. Maar uiteindelijk zal hij wel weer komen inderdaad, de vraag is alleen wanneer :)
Achja, overslaan, opschuiven, wat is het verschil. Ze blijven iig lekker onduidelijk daar :P

Ook mijn pagina omlaag gooien in de ranking en dan tegen mij zeuren dat ik minder verdien, gooi me weer op 1 dan, apie's! :')
  maandag 8 juli 2013 @ 14:42:33 #25
340341 Blester
Membre très utile
pi_128721247
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:22 schreef JDx het volgende:

[..]

Achja, overslaan, opschuiven, wat is het verschil. Ze blijven iig lekker onduidelijk daar :P

Ook mijn pagina omlaag gooien in de ranking en dan tegen mij zeuren dat ik minder verdien, gooi me weer op 1 dan, apie's! :')
Hoezo zeuren ze dan? :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128721313
oeps
pi_128721328
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:42 schreef Blester het volgende:

[..]

Hoezo zeuren ze dan? :P
  maandag 8 juli 2013 @ 15:31:18 #28
340341 Blester
Membre très utile
pi_128722753
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:45 schreef JDx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- En dan ook de image naam 'Doei_droom.jpg' :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 8 juli 2013 @ 15:32:30 #29
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128722800
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:45 schreef JDx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zo'n pijl heb ik nog nooit gezien, krijg je die alleen als er een opvallende wijziging is ofzo?
<hr>
pi_128725184
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:32 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

zo'n pijl heb ik nog nooit gezien, krijg je die alleen als er een opvallende wijziging is ofzo?
Ik heb 'm sinds 2004 ook nog nooit gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:31 schreef Blester het volgende:

[..]

_O- En dan ook de image naam 'Doei_droom.jpg' :D
:D
  maandag 8 juli 2013 @ 16:46:44 #31
340341 Blester
Membre très utile
pi_128725377
Hebben jullie er nooit een hekel aan om na een vakantie de mailbox weer te openen? Ben gewoon de hele dag bezig vandaag om mails te beantwoorden, terwijl het heerlijk weer is.... :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128725922
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:46 schreef Blester het volgende:
Hebben jullie er nooit een hekel aan om na een vakantie de mailbox weer te openen? Ben gewoon de hele dag bezig vandaag om mails te beantwoorden, terwijl het heerlijk weer is.... :')
nee. De belangrijke worden gefilterd en de andere Mark all als read.
Als ze van mening zijn dat het belangrijk is mailen ze nog wel een keer. :D
Ben geen Bill Gates :')
Nog nooit iets gemist op deze manier.
pi_128726468
Tja, dat jij nou eenmaal weinig belangrijke mailtjes krijgt. Blester zegt dat ie de hele dag mails aan het beantwoorden is.... je gaat geen spam mails beantwoorden :') dus ze zijn allemaal relevant. Kan je leuk mark all read doen, maar dat lijkt me dan niet echt handig.

Ik weet niet hoe dat voelt, kan m'n laatste vakantie niet herinneren :') oh ja, die kan ik wel herinneren, maar toen bleef ik m'n mail gewoon checken.
Facts don't care about your feelings
  maandag 8 juli 2013 @ 17:29:46 #34
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_128726577
Als ik net terugkom van vakantie antwoord ik gewoon op basis van belang. Komt neer op een mail of 10-20 de eerste dag en de rest van de meuk óf gewoon niet, of gewoon later. :P
pi_128726636
Hallo Fokkers!

Door jullie succesverhalen, Ben ik mij nu ook aan het verdiepen in het Google Adsense wereldje. Ik heb al ervaring met het opzetten van websites, en ben nu bezig met mijn eerste Adsense-site op het gebied van "Travel".

Heeft iemand nog tips voor een beginner, zaken waar jijzelf in het begin niet aan had gedacht op het gebied van SEO bv.?

Ik ben me nog aan het verdiepen in de materie, dus handige links met informatie zijn ook welkom :).

Alvast bedankt!
  maandag 8 juli 2013 @ 17:37:13 #36
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128726817
Wel verdomme, heb ik wat muziek onder een YT filmpje waarvan ik dacht dat het helemaal vrij was van royalties, krijg ik nu het verzoek aan te tonen dat dit ook zo is. Heb Magix Soundtrack Maker geburikt in mijn Magix videoprogramma... en het is echt nergens terug te vinden dus ik sta in m'n hemd. En het kloterigste is dat dit filmpje lekker liep (1000 views per dag, en denk dat ie nu al wel een 30 euro heeft binnengetrokken in 3 weken).

Jammer de bammer.. dat geld is weg. Vanavond maar de boel opnieuw doen en muziek er uit. Gezeik met royalty free. Zelfs royalty free heb je in 5 gradaties en dan kan je nog gezeik krijgen.

En die f*cking EULA is ook nergens te vinden.
pi_128727060
Geld is alsnog weg van dat filmpje? Damn.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:59:50 #38
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128727520
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:31 schreef Bankdrukker het volgende:
Hallo Fokkers!

Door jullie succesverhalen, Ben ik mij nu ook aan het verdiepen in het Google Adsense wereldje. Ik heb al ervaring met het opzetten van websites, en ben nu bezig met mijn eerste Adsense-site op het gebied van "Travel".

Heeft iemand nog tips voor een beginner, zaken waar jijzelf in het begin niet aan had gedacht op het gebied van SEO bv.?

Ik ben me nog aan het verdiepen in de materie, dus handige links met informatie zijn ook welkom :).

Alvast bedankt!
zorgen dat je kwalitatief goede en unieke content hebt waar mensen naar zoeken
<hr>
  maandag 8 juli 2013 @ 18:06:44 #39
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128727729
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:44 schreef JDx het volgende:
Geld is alsnog weg van dat filmpje? Damn.
Ja dat denk ik wel.. Google gaf al aan dat ze als nog kunnen kiezen om de betalingen in te trekken.
Maar ik kies eieren voor mijn geld, ik heb het project nog liggen, muziek er af en dan opnieuw uploaden en dat andere filmpje weg.. .wel jammer, het was het best lopende filmpje, het product komt volgende maand in Amerika uit, dus ik kan hopelijk nog een maand leuke inkomsten bereiken. Heb ook nog andere filmpjes met wat van die soundtrack maker muziek er in.. die laat ik online staan tot ze gaan zeuren.
  maandag 8 juli 2013 @ 18:16:03 #40
340341 Blester
Membre très utile
pi_128728032
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:05 schreef fotostarter het volgende:

[..]

nee. De belangrijke worden gefilterd en de andere Mark all als read.
Als ze van mening zijn dat het belangrijk is mailen ze nog wel een keer. :D
Ben geen Bill Gates :')
Nog nooit iets gemist op deze manier.
Spam mailtjes krijg ik sowieso niet binnen door de filters, zoals Yoshi zegt zijn het allemaal wel belangrijke mails die beantwoord moeten worden. Natuurlijk zitten er ook tig aantal linkruil shit etc. tussen, daar ben ik op zulke momenten heel makkelijk mee door gewoon één mail te typen (algemeen), deze naar iedereen terug te sturen en vervolgens kijken welke serieus zijn (die mailen dan terug op de inhoud uit de mail).

Maar eigenlijk ook gewoon best triest allemaal, heb bijvoorbeeld meerdere websites in één branche, krijg ik gewoon 2x dezelfde mail van dezelfde persoon of ik links wil ruilen :') Of je stopt gewoon even wat tijd in het sturen van een fatsoenlijke mails die aansluiten op de website. In die linkaanmeld berichten praten ze altijd over hoe geweldig hun website wel niet is en wat de bezoeker er wel niet allemaal op kan vinden, echter vergeten ze te vermelden wat het voor mijn website voor meerwaarde heeft om de link te plaatsen, vaak is er voor mij niet eens een meerwaarde.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 8 juli 2013 @ 18:24:44 #41
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128728317
Ik had laatst iemand die een linkruil wilde, maar dan een A->B->C linkruil. Maar de sites die hij had bestonden uit 3 pagina's. Dus nee, waarom zou ik die shit aan mijn bezoekers voeren? Geef ik aan dat ie daar eerst flink aan moet werken, krijg ik deze week weer een mail van 'm, alsof hij me nog nooit gesproken had en of ik wilde ruilen. Ja DOEI!

Nou nog een paar minuten en het filmpje staat er opnieuw op. Dag 13.500 views en iets van 30 euro. Ook zo jammer dat je bij YT geen filmpjes kan aanpassen onder dezelfde link. Want ik mag 'm uiteraard ook weer aanpassen op mijn website. Maar gelukkig zullen er nog wel meer filmpjes van stal komen die ook leuke bedragen op kunnen brengen voor de producten in de winkels liggen...

quote:
Please submit your additional information here. Note that your video may not be monetized if we do not hear from you within 14 days.

YouTube reserves the right to make the final decision whether to monetize a video, and partners who repeatedly submit ineligible videos may lose the ability to monetize.
Ik heb 'm verwijderd en gemeld dat ik dacht royalty vrije muziek te gebruiken via de soundtrack maker ook voor commercieel gebruik maar dat ik hier geen bewijs van heb en daarom de video heb verwijderd. Ik ga er vanuit dat mijn inkomsten op die video ook als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar we zullen zien.... tot nu toe staan ze er nog wel op. Maargoed, muziek onder video's is echt wel tricky, zelfs als ze als royalty-free worden aangeboden. Keyboard kopen en zelf een riedeltje maken.. en dan wel zorgen dat jij de copyrights krijgt. ;)

[ Bericht 38% gewijzigd door JK op 08-07-2013 18:55:28 ]
pi_128729918
Ik gebruik hier doorgaans muziek onder de Creative Commons-licentie (dus met het vermelden van de bron), en tot nu toe gaat dat goed.
Get stoned
  maandag 8 juli 2013 @ 22:41:20 #43
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128739168
Dat is misschien ook nog wel aardig ja, zo lang je maar wel de cc-licentie gebruikt die commercieel mag worden gebruikt. Zal er eens naar kijken met die vermeldingen.

Baal er wel van... stond bij de zoekresultaten bijna bovenaan en nu gewoon totaal niet meer te vinden. Komt wel weer terug, maar ik val wel 13.500 views terug.. jammer.
pi_128741817
Op de website van de muzikant geeft 'ie zelf aan dat je ads bij je video's op YouTube met zijn muziek mag zetten, mits je de bron dus vermeld ;).

Heb me hier met m'n tweede website overigens even op affiliate gestort. Er waren al links naar producten aanwezig op deze website, maar vorige week kreeg ik de eerste sale. Dat gaf me zoveel motivatie dat ik wat vrije dagen heb opgeofferd om een cronjob-script te maken waarmee de producten, links, afbeeldingen etc. elke dag automatisch worden opgehaald (tot voor kort plaatste ik alles zelf; lekker tijdrovend, dus). Om het af te maken heb ik gemaakt dat op alle pagina's onderaan één van de producten getoond wordt met daarboven een 'gerelateerd'-kopje. Resultaat: vandaag direct al een conversie van 100% 8-). En het mooiste is natuurlijk (als de feed niet gewijzigd wordt), je hebt er geen omkijken meer naar :).
Get stoned
pi_128750212
Degene hier die AdSense gebruiken icm eigen bedrijf:

Je moet voor de omzetbelasting het factuurstelsel toepassen, right? Maar wat gebruik je als 'factuur' voor Google AdSense? Maak je zelf een fake-factuur, stuur je die nog op of niet? Of gebruik je gewoon je maandelijkse bedrag wat je online ziet staan?

En je mag 0% btw rekenen en vult dit ook in op je ICP, right?
pi_128753534
Gewoon dat betalingsoverzicht van adsense gebruiken, onder Betalingen en dan op die Automatische betalingen drukken. Dat printje is op zich voldoende, alhoewel het officieel niet voldoet. Maar goed, het bedrag en hun VAT nummer staan erop.

Dan bij de BTW aangifte gewoon het bedrag aangeven onder 3b.
Dit zelfde bedrag invullen bij de ICP, met het VAT nummer van Google.
Facts don't care about your feelings
pi_128753807
Flinke aanpassingen gemaakt aan een blog, voorheen kwam je als je op een foto klikte (voor een vergroting) op een popup van de Lightbox gallery.

Nu een complete attachment pagina gemaakt met ads onder en boven. Ben benieuwd!
pi_128755741
Hoeveel content moet je ongeveer hebben op een website (in X-aantal woorden bijvoorbeeld) voordat je Adsense er op kunt/mag zetten?
pi_128755955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:25 schreef WebBeestje het volgende:
Hoeveel content moet je ongeveer hebben op een website (in X-aantal woorden bijvoorbeeld) voordat je Adsense er op kunt/mag zetten?
Pfff, nog nooit problemen mee gehad.

Heb echt sites met bijna niks.
pi_128759922
Ik snap dat ook niet helemaal, volgens mij moet je eerste website toch wel redelijk wat content hebben. Ben ook weleens afgekeurd daarop. Maar de sites die je daarna gebruikt kun je natuurlijk wel gewoon ads op plaatsen, dan is die regel er volgens mij niet meer.
Facts don't care about your feelings
pi_128759971
Ik ga het dan gewoon testen met ongeveer 1.200/1.500 woorden. Doen jullie nog iets met de breedte van jullie websites? In het verleden had ik al eens aangegeven dat 960 pixels waarschijnlijk het meest optimaal is, monitoren met max. 960 pixels krijgen bij een resolutie van bijvoorbeeld 1024 of meer een horizontale schuifbalk en dat is niet echt ideaal. Iemand nog tips of gewoon de 960 aanhouden?
pi_128760097
Ik hou in ieder geval geen rekening meer met monitoren van 1024, echt opdonderen met zulke resoluties :')
pi_128760134
Naja voor tablets enzo dus wel blijkbaar... Ik zal m'n sites ook maar eens langslopen voor tabletgebruik. Volgens mij valt het allemaal wel mee.
Facts don't care about your feelings
pi_128760228
Bij tablets heb je een compleet andere opmaak. Vaak verklein je de boel met zo'n ding.
pi_128760240
Stats geven trouwens wel aan dat op tablets en smartphones meer ads worden aangeklikt, waarschijnlijk door 'dikke vingers' die per ongeluk iets aanklikken :)
pi_128761978
Wat zijn mensen toch ook simpele zielen he. Ik schrijf al jaren artikels, verzamel foto's, plaats dan een post in Facebook, met een link naar de site/artikel. Af en toe krijg ik een like erbij. Heb nu bijna 500 likes en ben super trots :P

En dan krijg je dit (zag dat ze mijn posts delen, niet erg op zich):

https://www.facebook.com/skg120600

Deelt simpelweg populaire posts van andere Facebook pagina's en heeft binnen no time 400 likes. Zo simpel :')
pi_128768504
Dat zegt toch niets... die likes kun je ook kopen.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:41:23 #58
340341 Blester
Membre très utile
pi_128771086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat zegt toch niets... die likes kun je ook kopen.
Jup, dit soort troep:

http://fiverr.com/wesham/(...)es-for-your-fan-page
http://fiverr.com/pubudur(...)are-for-your-fanpage
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:09:05 #59
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128772386
Ik ga idd niet breder dan zo'n 950-1000 pixels. Het moet op 7" tablets ook nog goed te doen zijn.
Je kan idd soms kliks krijgen door dikke vingers, maar let wel op dat je ads niet te dicht op tekst mag zetten. Daar kan je gezeik mee krijgen.

Volgens mij mag ik de inkomsten van mijn video houden die ik offline heb gegooid, omdat YT ook niet zeker weet hoe het met deze muziek zit. Ik kan alleen niet aantonen wie het heeft gemaakt, behalve dat ik er de soundtrack maker voor heb gebruikt en ik dus nergens iets kan vinden over commercial use. Wel balen, afgelopen nacht gewoon 100x lager voor het filmpje, maar het gaat groeien want er schijnen leveringsproblemen te zijn met het product aan de overkant van de oceaan. Weten ze nu al. Dus dan zal er genoeg gekeken worden naar het filmpie zonder muzak.
  woensdag 10 juli 2013 @ 00:17:21 #60
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_128782367
Vraagje voor JK, ik ben ook bezig op YouTube met product video's.
Hoe pak jij het aan qua mensen vragen om te liken/subscriben?
Als ik de volledige richtlijnen van YT zelf volg wordt het wel erg veel, of werkt dat toch wel echt het beste?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 10 juli 2013 @ 07:09:51 #61
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128785494
Ik vraag het niet. Mensen doen dat zelf wel en zo vaak upload ik ook weer niet iets, 1 a 2x per maand ofzo.
Maar bedenk het zo, ze krijgen wel bericht dat je een nieuwe video hebt, dus meer views en mogelijk meer kliks. Maar ik zie wel met enige regelmaat mensen subscriben en liken.
  woensdag 10 juli 2013 @ 07:56:10 #62
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_128785753
Ik ga een website van mij verhuizen naar een andere domeinnaam. Moet ik nog ergens rekening mee houden als het zogenaamd om duplicate content gaat? Al verhuis ik de website alleen maar naar een ander domein?
pi_128786956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:56 schreef Apekoek het volgende:
Ik ga een website van mij verhuizen naar een andere domeinnaam. Moet ik nog ergens rekening mee houden als het zogenaamd om duplicate content gaat? Al verhuis ik de website alleen maar naar een ander domein?
vergeet je 301's niet
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_128787049
Inderdaad gewoon al je pagina's 301 redirecten en dan lost Google het allemaal vanzelf op.
Facts don't care about your feelings
pi_128787065
Hoe doe je dat als je bijvoorbeeld wordpress hebt? Die bestaan uit 1000en pagina's.
pi_128787141
Nou ja als het om je hele website gaat en voor de rest alle links hetzelfde blijven, kun je natuurlijk je hele domein in 1x redirecten. Als het specifiek om wat url's gaat dan zul je toch echt eens soort lijstje moeten uitdraaien van al je links (soort rss/sitemap scriptje ofzo) en dan beetje copy pasten :P
Facts don't care about your feelings
pi_128789857
Ik snap niet wat er mis is met het goedkeuringsproces voor het plaatsen van ads bij video's op YouTube. In het begin werd alles vrijwel direct goedgekeurd, of anders direct nadat je het even uitschakelde en vervolgens weer inschakelde (wat ik ook wel eens als tip hier gegeven heb). Nu krijg ik m'n video met geen mogelijkheid goedgekeurd; hij blijft hangen in 'Under review'. Het is nou ook niet bepaald een twijfelgeval op het gebied van rechten, want ik heb het gisteren zelf gefilmd, en er is geen muziek te horen (ook niet op de achtergrond). M'n hele account staat op 'Good standing' etc., dus dat kan het ook niet zijn. Wel jammer, want zo in het begin mis je direct al advertentieweergaven.
Get stoned
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:24:53 #68
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_128790017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad gewoon al je pagina's 301 redirecten en dan lost Google het allemaal vanzelf op.
Ik wil eigenlijk opnieuw beginnen op een ander domein, heb er dan ook nauwelijks bezoekers op. Dus google hoeft niet te denken dat het dezelfde site is, ik pas de content nog een beetje aan en sla het in een andere richting. Ik ben alleen bang dat google het ziet als duplicate content als je direct overzet naar een ander domein, of is dat niet zo?
pi_128790354
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:24 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk opnieuw beginnen op een ander domein, heb er dan ook nauwelijks bezoekers op. Dus google hoeft niet te denken dat het dezelfde site is, ik pas de content nog een beetje aan en sla het in een andere richting. Ik ben alleen bang dat google het ziet als duplicate content als je direct overzet naar een ander domein, of is dat niet zo?
Wie zegt eigenlijk dat duplicate content erg is, waarom doet iedereen daar zo angstig over?
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:37:26 #70
340341 Blester
Membre très utile
pi_128790419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Wie zegt eigenlijk dat duplicate content erg is, waarom doet iedereen daar zo angstig over?
_O-

Zullen we het even testen? Kopieer ik wel even alle content van je website af en knal ze op een nutteloze domeinnaam.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:37:40 #71
131603 Afwazig
Serious business
pi_128790430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Wie zegt eigenlijk dat duplicate content erg is, waarom doet iedereen daar zo angstig over?
Google zegt dat _O-. Daarom.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:38:56 #72
131603 Afwazig
Serious business
pi_128790717
Het hoeft niet zo erg te zijn als sommige het voordoen. Heb weleens met een artikel rechtstreeks van wikipedia gekopieerd, boven wikipedia komen te staan. Staat er paar jaar later nog dus...

Als je hele sites gaat kopiëren neem ik aan dat er wel strenger naar gekeken wordt.
Facts don't care about your feelings
pi_128790877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:37 schreef Blester het volgende:

[..]

_O-

Zullen we het even testen? Kopieer ik wel even alle content van je website af en knal ze op een nutteloze domeinnaam.
Ja daarom juist, dat doen zoveel mensen. Complete populaire blogs worden overgenomen.

Nieuwssites doen het, grote blogs, ik heb zelf sites op 2 domeinen met dezelfde content, etc.

Dus ik kan jouw sites verneuken door het 1 op 1 te kopieren en op een domein te zetten? Dat klopt gewoon niet.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:53:02 #75
340341 Blester
Membre très utile
pi_128790932
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja daarom juist, dat doen zoveel mensen. Complete populaire blogs worden overgenomen.

Nieuwssites doen het, grote blogs, ik heb zelf sites op 2 domeinen met dezelfde content, etc.

Dus ik kan jouw sites verneuken door het 1 op 1 te kopieren en op een domein te zetten? Dat klopt gewoon niet.
Jij denkt dat het verder geen effect heeft op de ranking van jouw website als iemand anders deze compleet over zou nemen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128790955
Dan zou ik dus de site van mijn concurrent kunnen kopieren en op een flut domein plaatsen.

En zoals ik zei, ik ken een populair blog die artikels heeft die door 10+ andere blogs letterlijk worden overgenomen.

Daar kan blog A niets aan doen.
pi_128792053
Stats lopen volgens mij bij Adsense nu achter, al een paar uur geen wijzigingen.

Ik kwam iets bijzonders tegen maar misschien is het effect maar heel klein voor zoekresultaten. Neem bijvoorbeeld het woord drieën, als het als drieen wordt ingevoerd bij de keywordtool dan maakt het niks uit voor het aantal resultaten. Ik gebruikte net een woord in een tekst met een trema erin en als ik die weglaat dan zijn het aantal resultaten ongeveer 20% hoger. Kun je hier een klein voordeel mee behalen of zouden jullie dan toch de trema gebruiken?

Trouwens hoe kun je het makkelijkste publiek bereiken met een nieuw project? Ik ben niet zo van mijn linkjes rond spammen en via Google gevonden worden duurt nog even denk ik :)
pi_128793404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef WebBeestje het volgende:
Stats lopen volgens mij bij Adsense nu achter, al een paar uur geen wijzigingen.

[..]

Ik hoop 't maar, hier gebeurt ook niet veel :').

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Trouwens hoe kun je het makkelijkste publiek bereiken met een nieuw project? Ik ben niet zo van mijn linkjes rond spammen en via Google gevonden worden duurt nog even denk ik :)
Social media? En dan hoef je niet direct 'rond te spammen'; als de site/content goed is, zal men vanzelf liken of delen.
Get stoned
pi_128793668
Stats lopen vrijwel zeker achter, nog steeds geen verandering. Social Media probeer ik ook maar mensen gaan je niet uit het niets volgen op Twitter dus ik probeer eerst wat te volgen in de hoop terug gevolgd te worden. Facebook komt er ook nog aan op korte termijn. De content is denk ik wel ok ook redelijk goed volgens Joost (Yoast ;) ) maar de concurrentie is volgens mij behoorlijk groot. Toch ga ik de uitdaging aan en zien waar het schip strandt.
pi_128793710
Jezus volgens mij zijn er er nu toch wel achter dat Adsense achter loopt :') blijft dit nou steeds terugkomen? Kijk gewoon de dag erna dan weet je zeker dat het klopt.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:54:21 #81
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_128795246
Nog een vraag die mij al langer bezig houd en wellicht ook interessant voor jullie is.

Stel je wil op een zeer concurrerend woord (wereldwijd) gaan ranken, maar dan met de focus op een land waar dat land zelf niet zo veel concurrentie heeft als het gaat om hetzelfde woord. Is het dan alsnog moeilijk om bovenaan in de google te komen van dat desbetreffende land? Boven de wereldwijde goed scorende websites? Er van uitgaande dat, even als voorbeeld pizza.com hoog scoort in bijvoorbeeld indonesie en je probeert dan met een indonesische domein pizza.co.id daarboven te ranken. Gaat dat makkelijk of moet je dan uiteindelijk toch veel meer seo verzetten dan het wereldwijd hoog scorende domein pizza.com op het woord pizza?

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben!
pi_128795337
je indonesische domein zal dan makkelijker ranken dan pizza2.com in indonesie.. Echter niet in vietnam ofzo
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:32:17 #83
340341 Blester
Membre très utile
pi_128798534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Jezus volgens mij zijn er er nu toch wel achter dat Adsense achter loopt :') blijft dit nou steeds terugkomen? Kijk gewoon de dag erna dan weet je zeker dat het klopt.
Heb echt het idee dat sommige mensen zo hun AdSense stats zitten te bekijken als ze tot de conclusie komen dat het even achterloopt

~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128798725
Nee hoor, dan is alles allang het raam uit natuurlijk :7.
Get stoned
pi_128799507
Volgens mij is het al vaker gezegd maar het gaat niet zo zeer om de euro's maar meer om views, etc. als deze stil staan dan kan het ook aan de website(-s) liggen zoals offline zijn o.i.d.
pi_128799600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:56 schreef WebBeestje het volgende:
Volgens mij is het al vaker gezegd maar het gaat niet zo zeer om de euro's maar meer om views, etc. als deze stil staan dan kan het ook aan de website(-s) liggen zoals offline zijn o.i.d.
http://www.downforeveryoneorjustme.com/
opgelost..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_128800047
AdSense zit gewoon vast vandaag, views, euro's, alles, punt uit :P
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:34:03 #88
340341 Blester
Membre très utile
pi_128801121
Lijkt wel of er steeds meer fouten kruipen in Analytics, krijg zogenaamd verkeer binnen op een website via een campagne terwijl ik helemaal geen campagne heb lopen...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128801149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:34 schreef Blester het volgende:
Lijkt wel of er steeds meer fouten kruipen in Analytics, krijg zogenaamd verkeer binnen op een website via een campagne terwijl ik helemaal geen campagne heb lopen...
Zag ik laatst ook, is bezoek via euhmmm... RSS feeds ofzo.
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:35:42 #90
340341 Blester
Membre très utile
pi_128801181
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:34 schreef JDx het volgende:

[..]

Zag ik laatst ook, is bezoek via euhmmm... RSS feeds ofzo.
Lijkt me allemaal heel sterk, website staat net 2 dagen online...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128804077
ishetaltijdvoormijnnachteitje.nu is zojuist afgekeurd wegens te weinig inhoud.. Nu snap ik dat ergens wel, er staat alleen 'JA'/'NEE' en wat share buttons.. Maar wat ik me dan wel weer afvraag hoe is de volgende site ooit goed gekeurd dan? http://iseraleenregering.be/

En waarom wordt die van mij dan wel afgekeurd? :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:54:39 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_128804498
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:42 schreef d4v1d het volgende:
ishetaltijdvoormijnnachteitje.nu is zojuist afgekeurd wegens te weinig inhoud.. Nu snap ik dat ergens wel, er staat alleen 'JA'/'NEE' en wat share buttons.. Maar wat ik me dan wel weer afvraag hoe is de volgende site ooit goed gekeurd dan? http://iseraleenregering.be/

En waarom wordt die van mij dan wel afgekeurd? :')
What the fuck is dat nou weer voor een website dan :') En je snapt niet waarom Google dit afkeurd? Welke adverteerder wilt zijn advertentie nou weer plaatsen op een pagina waar 'Ja' of 'Nee' staat.. En wat een domeinnaam ook... Met nog wel een .nu uitgang ook :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128804624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:54 schreef Blester het volgende:

[..]

What the fuck is dat nou weer voor een website dan :') En je snapt niet waarom Google dit afkeurd? Welke adverteerder wilt zijn advertentie nou weer plaatsen op een pagina waar 'Ja' of 'Nee' staat.. En wat een domeinnaam ook... Met nog wel een .nu uitgang ook :')
Ik vraag me nu eerder af waarom http://iseraleenregering.be/ dan wel advertenties heeft :')
pi_128804655
Als je eenmaal adsense hebt kan je het op al je sites plaatsen. Ongetwijfeld zullen ze af en toe komen controleren dus als je alleen dat soort sites hebt dan houdt het snel op denk ik.

Maar... wtf is een nachteitje?
Facts don't care about your feelings
pi_128804701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je eenmaal adsense hebt kan je het op al je sites plaatsen. Ongetwijfeld zullen ze af en toe komen controleren dus als je alleen dat soort sites hebt dan houdt het snel op denk ik.

Maar... wtf is een nachteitje?
Oke, wist ik niet. Ik dacht dat diegene een truukje of iets had waardoor het 'mocht'.

Kan me ook voorstellen dat je je advertenties niet op zo'n site wil.. Maar ik kon altijd een poging wagen..

Een eitje tussen 12 uur 's nachts en 6 uur 's ochtends :7

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2013 18:01:58 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:01:13 #96
340341 Blester
Membre très utile
pi_128804706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:58 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik vraag me nu eerder af waarom http://iseraleenregering.be/ dan wel advertenties heeft :')
Goedkeuring op ander domeinnaam verkregen.. Die kerel loopt grote kans op een ban trouwens.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128804771
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:01 schreef d4v1d het volgende:

Een eitje tussen 12 uur 's nachts en 6 uur 's ochtends :7
Niet om het één of ander maar volgens mij levert dat 1 zoekresultaat op per maand :') ... al zou je op #1 staan met nachteitje :P
Facts don't care about your feelings
pi_128804795
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Niet om het één of ander maar volgens mij levert dat 1 zoekresultaat op per maand :') ... al zou je op #1 staan met nachteitje :P
Is ook niet heel serieus bedoeld.. Idee ontstond in een SC hier :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:04:59 #99
340341 Blester
Membre très utile
pi_128804852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Is ook niet heel serieus bedoeld.. Idee ontstond in een SC hier :')
En daar heb je een .nu domeinnaam voor geregistreerd?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128804857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:04 schreef Blester het volgende:

[..]

En daar heb je een .nu domeinnaam voor geregistreerd?
Graties.
pi_128804865
Bash Bash :')_!
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:08:04 #102
340341 Blester
Membre très utile
pi_128804955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:05 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Graties.
Sinds wanneer zijn .nu domeinnamen gratis? :')

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:05 schreef d4v1d het volgende:
Bash Bash :')_!
Lijkt mij niet heel vreemd als je met zo'n vraag hier in het topic komt. 'Ik heb 1 woord op mijn website, waarom mag ik geen AdSense'? Lijkt me dat je die vraag met een seconde nadenken zelf ook kunt beantwoorden :') Je had echt verwacht hier serieuze reacties te krijgen verder?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128805000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:08 schreef Blester het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn .nu domeinnamen gratis? :')

[..]

Lijkt mij niet heel vreemd als je met zo'n vraag hier in het topic komt. 'Ik heb 1 woord op mijn website, waarom mag ik geen AdSense'? Lijkt me dat je die vraag met een seconde nadenken zelf ook kunt beantwoorden :') Je had echt verwacht hier serieuze reacties te krijgen verder?
quote:
..Nu snap ik dat ergens wel, er staat alleen 'JA'/'NEE' en wat share buttons.. Maar wat ik me dan wel weer afvraag hoe is de volgende site ooit goed gekeurd dan? http://iseraleenregering.be/
Lezen. :*
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:11:22 #104
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:09 schreef d4v1d het volgende:

[..]

[..]

Lezen. :*
Denk dat iemand hier toch eens een korte FAQ moet maken wat betreft AdSense afkeuringen, het hoe en waarom e.d. want dat scheelt dan weer heel veel van dit soort vragen verder.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128805066
Nou, ik ben vanaf vandaag ook begonnen met adsense :7

Ik heb een domein gekocht en een website gemaakt plus content, via wordpress, me aangemeld voor adsense en hoppa, gaan. Ik verwacht vanaf vandaag geen dag meer eerlijk te hoeven werken en lui achterover te kunnen leunen terwijl de keiharde euro's binnenstromen :7

Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden?
De site die ik gemaakt heb is er eentje met een onderwerp wat wel al op vele plekken besproken word, maar waar nog geen dedicated website voor is. Dus bezoekers zal ik wel gaan vinden denk ik.

Ik ben benieuwd wat het op gaat brengen, ik ging deze website sowieso al maken omdat ik dit onderwerp aan de kaak wil stellen, waarom dan niet gelijk adsense eropgooien.

Hoe doen jullie dat trouwens met hosting? Ik kan me voorstellen dat voor elke website een apart hostingpakket af te sluiten een beetje prijzig word :')
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128805108
Ja, succes :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:15:49 #107
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128805188
Adsense traag? Youtube monetization traag? Zou alle rekenkracht nodig zijn voor de pr update? ;)
Ik heb ook een video die sinds zondag under review is.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:16:49 #108
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805219
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:12 schreef Maax het volgende:
Nou, ik ben vanaf vandaag ook begonnen met adsense :7

Ik verwacht vanaf vandaag geen dag meer eerlijk te hoeven werken en lui achterover te kunnen leunen terwijl de keiharde euro's binnenstromen :7

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:12 schreef Maax het volgende:
Ik ben benieuwd wat het op gaat brengen, ik ging deze website sowieso al maken omdat ik dit onderwerp aan de kaak wil stellen, waarom dan niet gelijk adsense eropgooien.

Flinke tegenstrijdigheden :)

Maargoed, als je al valt over de kosten van hosting (:')) dan weet ik niet zo zeker of het wel een succes gaat worden. Zoek in ieder geval een hostingmaatschappij met verschillende IP ranges (zijn vaak ook aan de prijs) of koop losse pakketten, of een eigen server natuurlijk, aan je plannen te zien kan die er best wel af!
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128805248
Wou je nog zou zeggen dat je het sarcasme weer niet gedetecteerd hebt in die 2e zin van hem :')

Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:17:48 #110
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:15 schreef JK het volgende:
Adsense traag? Youtube monetization traag? Zou alle rekenkracht nodig zijn voor de pr update? ;)
Ik heb ook een video die sinds zondag under review is.
Één druk op de knop en de PR resultaten zijn eruit, het is niet dat het systeem van Google nu pas begint met het berekenen van de PR resultaten, dat is een constant proces dat de hele tijd doorgaat.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128805273
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:12 schreef Maax het volgende:
Nou, ik ben vanaf vandaag ook begonnen met adsense :7

Ik heb een domein gekocht en een website gemaakt plus content, via wordpress, me aangemeld voor adsense en hoppa, gaan. Ik verwacht vanaf vandaag geen dag meer eerlijk te hoeven werken en lui achterover te kunnen leunen terwijl de keiharde euro's binnenstromen :7

Zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden?
De site die ik gemaakt heb is er eentje met een onderwerp wat wel al op vele plekken besproken word, maar waar nog geen dedicated website voor is. Dus bezoekers zal ik wel gaan vinden denk ik.

Ik ben benieuwd wat het op gaat brengen, ik ging deze website sowieso al maken omdat ik dit onderwerp aan de kaak wil stellen, waarom dan niet gelijk adsense eropgooien.

Hoe doen jullie dat trouwens met hosting? Ik kan me voorstellen dat voor elke website een apart hostingpakket af te sluiten een beetje prijzig word :')
Als je bakken met geld gaat verdienen moet je rekening houden met je (eventuele) stufi. Of je sociale huurwoning ivm scheefhuren. En denk er maar aan dat je 37-52% moet inleveren aan de belasting.

Succes met geld binnenharken he!
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:19:34 #112
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805310
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Wou je nog zou zeggen dat je het sarcasme weer niet gedetecteerd hebt in die 2e zin van hem :')

[ afbeelding ]
Waarom moest ik meteen denken aan die afbeelding voor het lezen van je bericht met de ninja edit. Goh, ik wist wel dat het sarcasme was, maar je wilt niet weten hoevaak ik dat soort berichten lees van nieuwe webmasters die het wel eens even helemaal gaan maken, die het gewoon bloedserieus menen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128805354
Wat is een ninja edit nou weer :') ik zocht alleen nog even naar een toepasselijk plaatje.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:21:01 #114
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128805355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Één druk op de knop en de PR resultaten zijn eruit, het is niet dat het systeem van Google nu pas begint met het berekenen van de PR resultaten, dat is een constant proces dat de hele tijd doorgaat.
Verpest het nou niet, er hadden er vast wel een paar ingetrapt.:)
pi_128805376
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Wou je nog zou zeggen dat je het sarcasme weer niet gedetecteerd hebt in die 2e zin van hem :')

[ afbeelding ]
Gelukkig, iemand ziet het _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:18 schreef Drawer het volgende:

[..]

Als je bakken met geld gaat verdienen moet je rekening houden met je (eventuele) stufi. Of je sociale huurwoning ivm scheefhuren. En denk er maar aan dat je 37-52% moet inleveren aan de belasting.

Succes met geld binnenharken he!
Het is hobbymatig, ik handel ook als hobby in domeinnamen. Ik vind dit soort dingen leuk om ernaast te doen.
Als ik er nou gewoon slapend mee rijkword, graag :7
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:21:28 #116
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805381
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:21 schreef JK het volgende:

[..]

Verpest het nou niet, er hadden er vast wel een paar ingetrapt.:)
De opzet was leuk, de uitwerking wat minder :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:22:54 #117
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805426
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is een ninja edit nou weer :') ik zocht alleen nog even naar een toepasselijk plaatje.
^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128805757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:21 schreef Maax het volgende:

Het is hobbymatig, ik handel ook als hobby in domeinnamen. Ik vind dit soort dingen leuk om ernaast te doen.
Als ik er nou gewoon slapend mee rijkword, graag :7
Ja maar zo simpel is het niet. Ik kan ook wel zeggen dat m'n websites hobbymatig zijn, maar als ik er ¤5000 per maand mee binnenhark gaat de belastingdienst daar niet mee akkoord. Eigenlijk bedoelt de belastingdienst ermee dat het weinig of zo goed als niets oplevert en je vooral aan familie/vrienden verkoopt. Dat is een hobby. Als jij ergens goed geld mee verdient, ook al is het maar 1 website waar je verder niets aan doet, moet je dat gewoon opgeven als inkomen. Dat staat los van het feit of je ondernemer bent of niet.

Dus:

1. Heb je als doel er geld mee te verdienen / winst maken?
2. Verwacht je (veel) winst (m.a.w. is er überhaupt wat mee te verdienen)?
3. Neem je deel aan het economische verkeer?

Voorbeeld: je verkoopt je oud bankstel aan je zus, voor een vriendenprijsje van ¤50.

1. Nee, geen doel om er aan te verdienen (je maakt feitelijk verlies).
2. 5 tientjes zijn niet boeiend.
3. Nee, want je verkoopt aan familie.

Conclusie: hobby matig, dus hoeft niet opgegeven te worden als inkomen.

Voorbeeld: je verkoopt kettingen op marktplaats die je voor ¤5 inkoopt en ¤20 verkoopt. Hier heb je verschillende advertenties voor. Je verkoopt zo'n 10 kettingen per maand.

1. Ja, want je hebt een grote marge.
2. In principe schat je op 10 kettingen per maand een winst van ¤150. Minus nog eventuele kosten voor advertenties e.d. Het is een stelselmatige winst, maar niet meer dan een zakcentje.
3. Ja want je adverteert naar potentiële klanten.

Conclusie: opgeven als inkomen voor de belastingdienst.

En natuurlijk heb je heel veel twijfel gevallen en natuurlijk geven heel veel mensen veel dingen niet op en komt de belastingdienst er zelden achter. Maar dat is een tweede :P Houdt er rekening mee dat ook al denk je dat het al jaren geleden is, de belastingdienst nog verhaal kan halen. Zie bijvoorbeeld deze uitspraak van de rechtbank, nadat een vrouw ¤16.000 aan bijstand terug moest betalen omdat ze stiekem als masseuse werkte. Ook zij probeerde het af te doen als hobbymatig, maar daar was de rechter het niet mee eens (er was ook geen goede administratie bijgehouden, altijd doen!). http://uitspraken.rechtsp(...):NL:CRVB:2008:BG9685

Hmm volgens mij dwaal ik af :') had zin om iets te typen denk ik.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:42:58 #119
340341 Blester
Membre très utile
pi_128805964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar zo simpel is het niet. Ik kan ook wel zeggen dat m'n websites hobbymatig zijn, maar als ik er ¤5000 per maand mee binnenhark gaat de belastingdienst daar niet mee akkoord. Eigenlijk bedoelt de belastingdienst ermee dat het weinig of zo goed als niets oplevert en je vooral aan familie/vrienden verkoopt. Dat is een hobby. Als jij ergens goed geld mee verdient, ook al is het maar 1 website waar je verder niets aan doet, moet je dat gewoon opgeven als inkomen. Dat staat los van het feit of je ondernemer bent of niet.

Dus:

1. Heb je als doel er geld mee te verdienen / winst maken?
2. Verwacht je (veel) winst (m.a.w. is er überhaupt wat mee te verdienen)?
3. Neem je deel aan het economische verkeer?

Voorbeeld: je verkoopt je oud bankstel aan je zus, voor een vriendenprijsje van ¤50.

1. Nee, geen doel om er aan te verdienen (je maakt feitelijk verlies).
2. 5 tientjes zijn niet boeiend.
3. Nee, want je verkoopt aan familie.

Conclusie: hobby matig, dus hoeft niet opgegeven te worden als inkomen.

Voorbeeld: je verkoopt kettingen op marktplaats die je voor ¤5 inkoopt en ¤20 verkoopt. Hier heb je verschillende advertenties voor. Je verkoopt zo'n 10 kettingen per maand.

1. Ja, want je hebt een grote marge.
2. In principe schat je op 10 kettingen per maand een winst van ¤150. Minus nog eventuele kosten voor advertenties e.d. Het is een stelselmatige winst, maar niet meer dan een zakcentje.
3. Ja want je adverteert naar potentiële klanten.

Conclusie: opgeven als inkomen voor de belastingdienst.

En natuurlijk heb je heel veel twijfel gevallen en natuurlijk geven heel veel mensen veel dingen niet op en komt de belastingdienst er zelden achter. Maar dat is een tweede :P Houdt er rekening mee dat ook al denk je dat het al jaren geleden is, de belastingdienst nog verhaal kan halen. Zie bijvoorbeeld deze uitspraak van de rechtbank, nadat een vrouw ¤16.000 aan bijstand terug moest betalen omdat ze stiekem als masseuse werkte. Ook zij probeerde het af te doen als hobbymatig, maar daar was de rechter het niet mee eens (er was ook geen goede administratie bijgehouden, altijd doen!). http://uitspraken.rechtsp(...):NL:CRVB:2008:BG9685

Hmm volgens mij dwaal ik af :') had zin om iets te typen denk ik.
Wel een mooi en duidelijk verhaal verder ^O^ Was volgens mij verder niet echt zijn vraag maargoed :P
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:51:20 #120
340341 Blester
Membre très utile
pi_128806261
Ben eens benieuwd hoe jullie het volgende zouden aanpakken, ik heb op dit moment 4 domeinnamen waarop ik op elk domein +- 5 tot 10 producten op basis van affiliate wil verkopen, elk natuurlijk met een unieke omschrijving. Op welk systeem zouden jullie dit laten draaien? Ik denk dat het wellicht weer Wordpress gaat worden met een affiliate template en plugin maar wellicht heeft iemand hier een mooi alternatief :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128806726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar zo simpel is het niet. Ik kan ook wel zeggen dat m'n websites hobbymatig zijn, maar als ik er ¤5000 per maand mee binnenhark gaat de belastingdienst daar niet mee akkoord. Eigenlijk bedoelt de belastingdienst ermee dat het weinig of zo goed als niets oplevert en je vooral aan familie/vrienden verkoopt. Dat is een hobby. Als jij ergens goed geld mee verdient, ook al is het maar 1 website waar je verder niets aan doet, moet je dat gewoon opgeven als inkomen. Dat staat los van het feit of je ondernemer bent of niet.

Dus:

1. Heb je als doel er geld mee te verdienen / winst maken?
2. Verwacht je (veel) winst (m.a.w. is er überhaupt wat mee te verdienen)?
3. Neem je deel aan het economische verkeer?

Voorbeeld: je verkoopt je oud bankstel aan je zus, voor een vriendenprijsje van ¤50.

1. Nee, geen doel om er aan te verdienen (je maakt feitelijk verlies).
2. 5 tientjes zijn niet boeiend.
3. Nee, want je verkoopt aan familie.

Conclusie: hobby matig, dus hoeft niet opgegeven te worden als inkomen.

Voorbeeld: je verkoopt kettingen op marktplaats die je voor ¤5 inkoopt en ¤20 verkoopt. Hier heb je verschillende advertenties voor. Je verkoopt zo'n 10 kettingen per maand.

1. Ja, want je hebt een grote marge.
2. In principe schat je op 10 kettingen per maand een winst van ¤150. Minus nog eventuele kosten voor advertenties e.d. Het is een stelselmatige winst, maar niet meer dan een zakcentje.
3. Ja want je adverteert naar potentiële klanten.

Conclusie: opgeven als inkomen voor de belastingdienst.

En natuurlijk heb je heel veel twijfel gevallen en natuurlijk geven heel veel mensen veel dingen niet op en komt de belastingdienst er zelden achter. Maar dat is een tweede :P Houdt er rekening mee dat ook al denk je dat het al jaren geleden is, de belastingdienst nog verhaal kan halen. Zie bijvoorbeeld deze uitspraak van de rechtbank, nadat een vrouw ¤16.000 aan bijstand terug moest betalen omdat ze stiekem als masseuse werkte. Ook zij probeerde het af te doen als hobbymatig, maar daar was de rechter het niet mee eens (er was ook geen goede administratie bijgehouden, altijd doen!). http://uitspraken.rechtsp(...):NL:CRVB:2008:BG9685

Hmm volgens mij dwaal ik af :') had zin om iets te typen denk ik.
Hobbymatig als zijnde de tijd die ik erin stop bedoelde ik, inkomsten gooi ik gewoon bij inkomsten uit overige werkzaamheden :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128807514
Ah zo, dan doe je het goed ja (nou ja, winst mag je opgeven hé, niet per se je inkomsten).
Facts don't care about your feelings
pi_128807841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ah zo, dan doe je het goed ja (nou ja, winst mag je opgeven hé, niet per se je inkomsten).
Met het verhandelen van domeinnamen draai ik al winst, ik heb nu ook een zeer sterke domeinnaam die me geld op gaat leveren :7

Nu maar eens losgaan op SEO.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:38:13 #124
340341 Blester
Membre très utile
pi_128807921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:35 schreef Maax het volgende:

[..]

Met het verhandelen van domeinnamen draai ik al winst, ik heb nu ook een zeer sterke domeinnaam die me geld op gaat leveren :7

Nu maar eens losgaan op SEO.
Bij de woorden 'zeer sterke domeinnaam' ben ik toch altijd wel een beetje benieuwd, wat versta jij onder een zeer sterke domeinnaam?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128807959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:38 schreef Blester het volgende:

[..]

Bij de woorden 'zeer sterke domeinnaam' ben ik toch altijd wel een beetje benieuwd, wat versta jij onder een zeer sterke domeinnaam?
Eentje die mij ¤2000+ gaat opleveren.

Het is geen sex.com, maar voor een hobby vind ik het nog al wat :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:42:24 #126
340341 Blester
Membre très utile
pi_128808049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:39 schreef Maax het volgende:

[..]

Eentje die mij ¤2000+ gaat opleveren.

Het is geen sex.com, maar voor een hobby vind ik het nog al wat :)
Voor een domeinnaam? Dan ben ik wel erg benieuwd en wellicht geinteresseerd, als het in ieder geval echt zo'n goed domein is.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128808078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:42 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor een domeinnaam? Dan ben ik wel erg benieuwd en wellicht geinteresseerd, als het in ieder geval echt zo'n goed domein is.
Ik DM je wel even.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:44:10 #128
340341 Blester
Membre très utile
pi_128808115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:42 schreef Maax het volgende:

[..]

Ik DM je wel even.
Prima, overigens, sex.com is wel wat meer waard dan een paar duizend euro :P 15 miljoen dollar gok ik zo.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128808138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:44 schreef Blester het volgende:

[..]

Prima, overigens, sex.com is wel wat meer waard dan een paar duizend euro :P 15 miljoen dollar gok ik zo.
13 miljoen :)

Goeie broker die daar trouwens 1,3 miljoen op gepakt heeft! :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:46:05 #130
340341 Blester
Membre très utile
pi_128808176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:44 schreef Maax het volgende:

[..]

13 miljoen :)
Oh, redelijk dichtbij. Bron? Wist wel dat hij een keer verkocht was voor 16 miljoen
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128808184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Oh, redelijk dichtbij. Bron? Wist wel dat hij een keer verkocht was voor 16 miljoen
http://www.thedomains.com(...)ce-was-11-5-million/
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:52:50 #132
340341 Blester
Membre très utile
pi_128808411
quote:
@PM, sorry, die domeinnamen zijn echt geen ¤2000 waard, kan eventueel wel even een uitleg geven in de PB als je dat wilt.

Verder ook totaal niet in de branches waarin ik zit dus voor mij niet interessant.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128808441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:52 schreef Blester het volgende:

[..]

@PM, sorry, die domeinnamen zijn echt geen ¤2000 waard, kan eventueel wel even een uitleg geven in de PB als je dat wilt.

Verder ook totaal niet in de branches waarin ik zit dus voor mij niet interessant.
Sure, geef maar een uitleg :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:54:48 #134
340341 Blester
Membre très utile
pi_128808473
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:53 schreef Maax het volgende:

[..]

Sure, geef maar een uitleg :)
Zal het dadelijk even uittypen, moment.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128808487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:54 schreef Blester het volgende:

[..]

Zal het dadelijk even uittypen, moment.
Thanks :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:07:24 #136
340341 Blester
Membre très utile
pi_128808909
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:55 schreef Maax het volgende:

[..]

Thanks :)
Toch weer een wat uitgebreidere PB geworden dan eigenlijk de bedoeling was, maargoed zie je PB.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:44:45 #137
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128813491
gooi het anders hier neer met de domeinnamen gewist, als jullie dat goed vinden, want nu zijn we natuurlijk benieuwd
<hr>
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:43:24 #138
340341 Blester
Membre très utile
pi_128816838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
gooi het anders hier neer met de domeinnamen gewist, als jullie dat goed vinden, want nu zijn we natuurlijk benieuwd
Of hij de domeinnaam kenbaar wilt maken is geheel aan hem, het is in vertrouwen verstuurd dus ik maak het zeker niet kenbaar.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128817435
Nou adsense loopt weer zie ik, mis wel al mn views en clicks van de hele dag dus ben benieuwd of ze uberhaupt wel geregistreerd zijn.
pi_128817548
Blergh mn beste adsense site zit wel in een zomerdip nu. Inkomsten al 30% afgenomen tov voorgaande maand.

Dat Zanox is ook een scam. Of het werkt gewoon niet goed op mijn site.... Dit zijn de stats van laatste 3 maanden.

29.220 views
1.758 clicks
¤ 30,60 commissie
¤ 0,02 cpc

Stel ik had gewoon adsense met een CPC van zo'n ¤ 0,30 dan had ik al meer dan ¤ 500 verdiend...
Facts don't care about your feelings
pi_128823141
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:43 schreef Blester het volgende:

[..]

Of hij de domeinnaam kenbaar wilt maken is geheel aan hem, het is in vertrouwen verstuurd dus ik maak het zeker niet kenbaar.
ik bedoel niet de domeinnaam maar de uitleg waarom ze niet zoveel waard zijn, ik zei toch dat de domeinnaam zelf gewist kan worden uit de conversatie
<hr>
pi_128825218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Blergh mn beste adsense site zit wel in een zomerdip nu. Inkomsten al 30% afgenomen tov voorgaande maand.

Dat Zanox is ook een scam. Of het werkt gewoon niet goed op mijn site.... Dit zijn de stats van laatste 3 maanden.

29.220 views
1.758 clicks
¤ 30,60 commissie
¤ 0,02 cpc

Stel ik had gewoon adsense met een CPC van zo'n ¤ 0,30 dan had ik al meer dan ¤ 500 verdiend...
Ik heb ook helemaal niets met die affiliates.
pi_128825695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Blergh mn beste adsense site zit wel in een zomerdip nu. Inkomsten al 30% afgenomen tov voorgaande maand.

Dat Zanox is ook een scam. Of het werkt gewoon niet goed op mijn site.... Dit zijn de stats van laatste 3 maanden.

29.220 views
1.758 clicks
¤ 30,60 commissie
¤ 0,02 cpc

Stel ik had gewoon adsense met een CPC van zo'n ¤ 0,30 dan had ik al meer dan ¤ 500 verdiend...
Heb je dan gewoon je adsensebanners vervangen voor banners van zanox? Affiliate werkt beter indien je een stuk tekst toewijd aan een product en daar dan een affiliatelink toevoegd. Dus niet op een site over computers in de sidebar een link naar media markt plaatsen, maar juist een artikel wijden aan een goed antivirus programma of een review van een laptop en dan een link naar waar je die kan kopen.
pi_128826455
Ik heb een kleine banner geplaatst, maar ook op een pagina staan tekstlinks direct naar de verschillende producten.

Dus het onderwerp van de site is bijvoorbeeld Milkshakes Maken en dan heb ik een pagina met informatie en links naar de beste blenders.

Kijk, dat je heel veel views hebt en geen kliks kan ik mee leven, dan zijn mensen gewoon niet geïnteresseerd. Maar blijkbaar zijn ze wel geïnteresseerd want ze klikken toch vaak en het zijn echt niet van die rare links die lijken alsof ze bij het menu van de website horen ofzo. Schiet gewoon niet op dus ;(
Facts don't care about your feelings
pi_128826923
Tuig is het... zwendel! :P
pi_128828642
Ik las net ergens dat de niche hypotheken ongeveer het beste verdiend voor banners maar dit lijkt me bijna een onmogelijk iets om goed op te ranken. Weet iemand hier meer over?
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:20:21 #147
340341 Blester
Membre très utile
pi_128828783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:14 schreef WebBeestje het volgende:
Ik las net ergens dat de niche hypotheken ongeveer het beste verdiend voor banners maar dit lijkt me bijna een onmogelijk iets om goed op te ranken. Weet iemand hier meer over?
Weet wel redelijk wat af van die niche, wat wil je precies weten? Je vraag is niet duidelijk genoeg om een goed antwoord te kunnen geven.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128829032
Nou stel dat je hoog wilt ranken op het keyword hypotheek, dat lijkt me dan bijna een onbegonnen zaak. Je hebt al snel hypotheekverstrekkers boven je staan, etc. maar toch zie ik via de keyword tool bij het keyword hypotheek of varianten ervan dat de concurrentie niet op hoog staat.
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:33:37 #149
340341 Blester
Membre très utile
pi_128829162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:29 schreef WebBeestje het volgende:
Nou stel dat je hoog wilt ranken op het keyword hypotheek, dat lijkt me dan bijna een onbegonnen zaak. Je hebt al snel hypotheekverstrekkers boven je staan, etc. maar toch zie ik via de keyword tool bij het keyword hypotheek of varianten ervan dat de concurrentie niet op hoog staat.
De concurrentiegraad die je bij de Adwords tool ziet zijn voor ADVERTEERDERS en dus niet voor PUBLISHERS. Heel veel mensen maken die fout, hier moet je helemaal niet naar kijken, het is namelijk niet relevant voor publishers.

Dat het een onbegonnen zaak is... Tja.. Als je er maar tijd genoeg instopt en geld genoeg met om goede links te kopen, waarom niet? Verwacht in ieder geval niet op de eerste pagina te gaan komen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128829223
Inderdaad, dat heb ik ook al eens geprobeerd uit te leggen. Concurrentie hoog/laag is het aantal adverteerders die adverteren met dat zoekwoord.

Heeft niks te maken met de concurrentie in Google.
pi_128829231
Oja dat is dan inderdaad een denkfout, het is een onderdeel van adwords dus voor adverteerders. Je kunt wel inzicht krijgen hoeveel zoekresultaten er zijn en dat is niet echt slecht (laag). Op zich een interessant onderwerp waar ik wel iets in zie maar daar zal dan inderdaad veel energie in moeten worden gestoken.
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:38:35 #152
340341 Blester
Membre très utile
pi_128829305
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:36 schreef WebBeestje het volgende:
Oja dat is dan inderdaad een denkfout, het is een onderdeel van adwords dus voor adverteerders. Je kunt wel inzicht krijgen hoeveel zoekresultaten er zijn en dat is niet echt slecht (laag). Op zich een interessant onderwerp waar ik wel iets in zie maar daar zal dan inderdaad veel energie in moeten worden gestoken.
Ik denk niet dat het rendabel is om te gaan proberen goed te ranken op het keywoord 'Hypotheek', kost je héél veel tijd (en ook heel veel geld) en uiteindelijk wil je hier alleen AdSense op gaan plaatsen? Dat is echt totaal niet rendabel, het is alleen rendabel op het moment dat je daadwerkelijk wat met hypotheken doet.

Ik denk dat je er overigens veel eerder bij had moeten zijn, had je hier een beetje op willen ranken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128829405
Oh nee op het keyword hypotheek zou ik niet willen ranken, ik denk dan eerder aan het breed opzetten en niet op één keyword richten. Ik heb er wel wat ideëen bij maar dan niet om hier openbaar te delen ;)
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:43:16 #154
340341 Blester
Membre très utile
pi_128829479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:41 schreef WebBeestje het volgende:
Oh nee op het keyword hypotheek zou ik niet willen ranken, ik denk dan eerder aan het breed opzetten en niet op één keyword richten. Ik heb er wel wat ideëen bij maar dan niet om hier openbaar te delen ;)
Tja, dan kan ik je ook niet helpen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128830649
Zinloos, zelfde als mensen die nu nog een sex site ofzo gaan opzetten.

Alhoewel, soms denk je dat er niets meer te verdienen valt in een niche en dan is dat toch nog wel mogelijk.

Ik heb begin dit jaar een site in de gok/casino branche opgezet wat ook een markt is die eigenlijk al jaren lang verzadigd is met voornamelijk flut sites maar het is me allemaal ontzettend meegevallen. Ik rank al ontzettend goed en heb redelijk wat bezoekers en zeer goede inkomsten. Het is dus nooit onmogelijk, maar je moet het gewoon anders aanpakken dan de rest en hopen op het beste :)
Facts don't care about your feelings
pi_128830772
Gewoon proberen. Alles op internet bestaat al.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:36:56 #157
340341 Blester
Membre très utile
pi_128831175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:23 schreef JDx het volgende:
Gewoon proberen. Alles op internet bestaat al.
Dat sowieso, maar je moet je kansen wel goed inschatten. Zeer moeilijke niches kosten veel tijd en dan wil je er niet op de helft achterkomen dat het eigenlijk niet te doen is of dat het niet eens zoveel opbrengt dan verwacht. Ik heb ook enkele zeer moeilijke niches waarmee ik gewoon een top 5 positie heb gehaald, maar daar moest ik ook heel lang over twijfelen of ik het wel of niet zou ontwikkelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Zinloos, zelfde als mensen die nu nog een sex site ofzo gaan opzetten.

Alhoewel, soms denk je dat er niets meer te verdienen valt in een niche en dan is dat toch nog wel mogelijk.

Ik heb begin dit jaar een site in de gok/casino branche opgezet wat ook een markt is die eigenlijk al jaren lang verzadigd is met voornamelijk flut sites maar het is me allemaal ontzettend meegevallen. Ik rank al ontzettend goed en heb redelijk wat bezoekers en zeer goede inkomsten. Het is dus nooit onmogelijk, maar je moet het gewoon anders aanpakken dan de rest en hopen op het beste :)
Niet vreemd dat mensen nog adult websites maken, van andere collega webmasters hoor ik regelmatig dat het bezoek via longtail steeds meer toeneemt in die branche, op de meest vreemde combinaties komen bezoekers binnen. Valt nog zat te halen dus als je het goed speelt.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128832856
Ik ben een tijdje weggeweest hier, maar is het al gemeld danwel iemand opgevallen dat je tegenwoordig ook voor alléén afbeeldings- en rich media-advertenties kunt kiezen?
pi_128833169
ja maar je kunt niet kiezen voor alleen afbeeldingen en tekst. je moet dan ook rich media erbij kiezen
<hr>
pi_128833274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:34 schreef Drawer het volgende:
Ik ben een tijdje weggeweest hier, maar is het al gemeld danwel iemand opgevallen dat je tegenwoordig ook voor alléén afbeeldings- en rich media-advertenties kunt kiezen?
Dat is al minimaal een jaar volgens mij :) een paar keer mee geëxperimenteerd maar het beste blijft in mijn geval een combinatie van allemaal.
pi_128834714
Bij Performance reports > Ad types kan je zien wat je score is bij alle verschillende advertentietypes. Mijn ctr en rpm zijn veruit het grootst bij tekstadvertenties, maar dat komt ongetwijfeld omdat er in mijn 'markt' geen banneradvertenties bij Adsense zijn (voor zover ik weet). Dus alle banners die worden vertoont zijn irrelevant.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:56:57 #162
340341 Blester
Membre très utile
pi_128838021
Ben weer eens aan het twijfelen.. Zoekwoord met +- 40.000 lokale exacte zoekresultaten waarvan alleen de .biz versie op de EMD nog vrij is.. NL niche.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:04:59 #163
131603 Afwazig
Serious business
pi_128838309
.biz oogt vrij cheapass en doet het SEO technisch ook maar matig.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:09:12 #164
340341 Blester
Membre très utile
pi_128838469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:04 schreef Afwazig het volgende:
.biz oogt vrij cheapass en doet het SEO technisch ook maar matig.
Helemaal mee eens, daarom ook mijn twijfel in dit geval. Ik denk dat ik de niche maar even ga onthouden en er dan later nog een keer naar kijk. Heb op dit moment nog héél veel domeinnamen uit te werken, kan me daar even beter op richten.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:10:11 #165
131603 Afwazig
Serious business
pi_128838514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, daarom ook mijn twijfel in dit geval. Ik denk dat ik de niche maar even ga onthouden en er dan later nog een keer naar kijk. Heb op dit moment nog héél veel domeinnamen uit te werken, kan me daar even beter op richten.
Je hoeft natuurlijk geen EMD te hebben hèh. Zat voorbeelden van sites zonder EMD die het erg goed doen door originele content of een uitstekend concept.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:12:05 #166
340341 Blester
Membre très utile
pi_128838584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:10 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Je hoeft natuurlijk geen EMD te hebben hèh. Zat voorbeelden van sites zonder EMD die het erg goed doen door originele content of een uitstekend concept.
Weet ik, deze niche zit echter dusdanig vol dat er geen fatsoenlijke variant meer over is, heb ik een tijdje geleden al naar gekeken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128840108
Aww yeah, youtube inkomsten zijn bekend. 5 euro meer dan vorige maand. :P
pi_128841118
Nu al op 58% t.o.v. afgelopen maand :D
  donderdag 11 juli 2013 @ 18:33:51 #169
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_128842975
Hoe kan ik de google resultaten van een ander land in kijken? Wanneer ik bijvoorbeeld google.es doe voor spanje, dan zie ik alsnog resultaten uit Nederland. Hoe te doen alsof ik vanuit Spanje google bedien en de plaatselijke resultaten daar kan in zien?
pi_128843151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:33 schreef Apekoek het volgende:
Hoe kan ik de google resultaten van een ander land in kijken? Wanneer ik bijvoorbeeld google.es doe voor spanje, dan zie ik alsnog resultaten uit Nederland. Hoe te doen alsof ik vanuit Spanje google bedien en de plaatselijke resultaten daar kan in zien?
Web proxies of tools als whatsmyserp.com of rankcheckerace.com om je serps te controleren.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:56:20 #171
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128845450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:52 schreef CasB het volgende:
Aww yeah, youtube inkomsten zijn bekend. 5 euro meer dan vorige maand. :P
Hier 300% meer inkomsten met YouTube vergeleken met vorige maand. Maar helaas zijn die inkomsten weer lager geworden omdat ik mijn best lopende filmpje heb moeten weggooien en 'm opnieuw dus moest uploaden zonder muziek. Al zag ik gister wel dat ik een gemiddelde CPC had van 21 cent bij YouTube, dat is echt niet slecht. Waarschijnlijk veel in-ad video's, die leveren meer op.

Gelukkig staat het filmpje inmiddels voor de Amerikaanse zoekwoorden weer op de 1e pagina, 10e resultaat... komt vanzelf wel weer naar boven kruipen. Na het weekend eens kijken of ie dan nog verder omhoog is gekropen. Ik wil weer in de top 3 staan op dat zoekwoord.
pi_128846399
Ik zag net voor het eerst bij een nieuw project de Google Bot langskomen, duurt het meestal twee à drie dagen of is het gewoon toeval wanneer bots je pagina vinden?
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:30:21 #173
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128846573
Normaal gesproken denk ik idd 3 a 4 dagen, maar met de webmaster tools heb ik 'm dus al binnen 5 minuten langs, als ik vraag om een aantal nieuwe pagina's te indexeren. Dat scheelt mij wachten.
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:42:01 #174
340341 Blester
Membre très utile
pi_128847040
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:26 schreef WebBeestje het volgende:
Ik zag net voor het eerst bij een nieuw project de Google Bot langskomen, duurt het meestal twee à drie dagen of is het gewoon toeval wanneer bots je pagina vinden?
Ik forceer de Google bot altijd om te komen, meestal bij nieuwe projecten komt hij dan binnen een uurtje al langs.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128852157
Binnen een minuut na indienen was het geindexeerd. Gaat inderdaad vrij vlot these days. :P
pi_128854122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:33 schreef Apekoek het volgende:
Hoe kan ik de google resultaten van een ander land in kijken? Wanneer ik bijvoorbeeld google.es doe voor spanje, dan zie ik alsnog resultaten uit Nederland. Hoe te doen alsof ik vanuit Spanje google bedien en de plaatselijke resultaten daar kan in zien?
google.es/ncr (no country redirect) werkt natuurlijk ook voor alle andere landen. in incognito mode moet je dan aardig pure resultaten krijgen
pi_128862369
En niet vergeten uit te loggen.
pi_128863074
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:30 schreef JK het volgende:
Normaal gesproken denk ik idd 3 a 4 dagen, maar met de webmaster tools heb ik 'm dus al binnen 5 minuten langs, als ik vraag om een aantal nieuwe pagina's te indexeren. Dat scheelt mij wachten.
De webmastertools maak je toch per project aan of kan dat ook met meerdere projecten op één account? Ik zal er straks eens naar kijken.
pi_128863219
Nee ik heb alle websites in één account hoor. Ik laat bij nieuwe sites nooit google langskomen ofzo, heb geen haast.
Facts don't care about your feelings
pi_128863301
Dan blijf ik één account gebruiken en stel ik de indexeringssnelheid wat hoger in.
pi_128863497
Ook nog steeds geen Pagerank nieuws?
pi_128863562
;(
Facts don't care about your feelings
pi_128863972
Bla die bla, bijna weekend, bijna op vakantie, fuck AdSense maar even voor een maandje... wel overal kutweer nog in Europa, hoop dat dat beter wordt :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:13:32 #184
340341 Blester
Membre très utile
pi_128864442
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:21 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De webmastertools maak je toch per project aan of kan dat ook met meerdere projecten op één account? Ik zal er straks eens naar kijken.
Ik heb gewoon alles in één account, waarom zou je sowieso meerdere accounts aanmaken?
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:14:04 #185
340341 Blester
Membre très utile
pi_128864461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:40 schreef JDx het volgende:
Ook nog steeds geen Pagerank nieuws?
Nope, jammer..
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128866316
Bij de SEO-check van Joost/Yoast zie ik regelmatig dit staan:

De paginatitel bevat een zoekterm, maar deze staat niet aan het begin; probeer deze naar voren te verplaatsen.

Weten jullie voorbeelden van een zoekterm waarmee de zin of het onderwerp begint?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:16:02 #187
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_128866469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:11 schreef WebBeestje het volgende:
Bij de SEO-check van Joost/Yoast zie ik regelmatig dit staan:

De paginatitel bevat een zoekterm, maar deze staat niet aan het begin; probeer deze naar voren te verplaatsen.

Weten jullie voorbeelden van een zoekterm waarmee de zin of het onderwerp begint?
Moeten mijn kinderen elke dag gezond fruit?
Gezond fruit is goed voor je kind.

Iets in die trend zal het wel zijn.
pi_128866547
Ik heb een aantal stukjes tekst met als begin: Wat is een ..... ?

Leek mij wel een goede aanhef maar blijkbaar ziet die plugin dat anders.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:50:16 #189
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128871767
Zo, het monetizen van een filmpje van zondag is pas vandaag 'gemonetized'. Dat duurde behoorlijk lang. :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:53:15 #190
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_128871878
Ik krijg bij YouTube nog steeds deze melding als ik bij analytics wil kijken:

quote:
Gegevens zijn niet beschikbaar voor het rapport, de inhoud en de periode die zijn geselecteerd. Selecteer indien mogelijk een langere periode, andere inhoud of kom over een of twee dagen terug nadat de meest recente gegevens zijn verwerkt.
Iemand enig idee hoe lang dat duurt?
Eerste video met ads staat nu 9 dagen online.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:56:25 #191
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128872020
Kan best duren.. ik zie in IE9 nu helemaal niets, eens met Firefox checken.
Ik zie wel dat ze volgens mij die 13.500 views van mijn totaal af hebben gehaald van één filmpje... vaag, want ik krijg wel de inkomsten (dat is altijd goed), maar die views waren er toch ook echt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:57:47 #192
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_128872066
Jammer, het gaat me niet eens zo om de inkomsten van die 1000 views, maar ik hou van data.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:59:04 #193
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128872114
Sommige stats duren gewoon lang bij Youtube. Heb je niet meerdere videos er op staan?
Views zijn ook belangrijker dan inkomsten... hoe meer views, hoe hoger uiteindelijk ook de inkomsten.. en was het niet zo dat je bij 1 miljoen views een partner kon worden en meer inkomsten kon genereren? In Chrome zie ik wel al mijn stats.. IE9 bugje ofzo.

edit; Demografie doet het trouwens niet bij specifieke filmpjes, alleen als ik check voor al mijn videos, dan zie ik een net overzicht. Ik heb er filmpjes op staan van 3 jaar oud met genoeg views...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:36:08 #194
340341 Blester
Membre très utile
pi_128881464
Deze week een beetje bezig geweest met Quarantaine hunt en toch wat hele mooie domeinnamen kunnen pakken weer. Ik had een keer zin om mezelf weer bezig te houden met quarantaine en gelukkig niet voor niets.

[ Bericht 3% gewijzigd door Blester op 12-07-2013 18:43:42 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128883322
Jij doet toch nooit iets voor niets? Bij elke post van jou lees ik alleen maar succes verhalen en hoe makkelijk en goed alles gaat.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:53:08 #196
340341 Blester
Membre très utile
pi_128884187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij doet toch nooit iets voor niets? Bij elke post van jou lees ik alleen maar succes verhalen en hoe makkelijk en goed alles gaat.
Beginnen we weer? :') Ik ga hier niet negatief lopen doen 'OH NEE DE ADSENSE LOOPT 2 MINUTEN ACHTER!!!' etc. Ben overigens altijd vrij positief :)

Ik doe zovaak iets voor niets.. Je zou eigenlijk eens bij me moeten kijken hoeveel domeinnamen ik registreer waar ik uiteindelijk niets meer mee doe en laat verlopen, allemaal dingen waar je tijd/geld voor niets in hebt gestoken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:35:44 #197
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128885431
Ik had van de week ook zin in quarantaine domeinen... even gekeken en niets leuks gevonden. Soms snap je echt niet waarom mensen bepaalde domeinnamen hadden gekocht. Maar soms zit er wel een pareltje tussen en heel soms heb je geluk dat er geen dropcatchers achter aan gaan.
pi_128885798
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:53 schreef Blester het volgende:

[..]

Beginnen we weer? :') Ik ga hier niet negatief lopen doen 'OH NEE DE ADSENSE LOOPT 2 MINUTEN ACHTER!!!' etc. Ben overigens altijd vrij positief :)

Ik doe zovaak iets voor niets.. Je zou eigenlijk eens bij me moeten kijken hoeveel domeinnamen ik registreer waar ik uiteindelijk niets meer mee doe en laat verlopen, allemaal dingen waar je tijd/geld voor niets in hebt gestoken.
Haha je hoeft niet negatief te doen, maar je kan ook weleens verhalen vertellen waarbij iets niet ging zoals je had gehoopt. Ik hoor liever de verhalen waar het mis ging, dan weet ik dat ik die fout niet moet maken ;)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:48:02 #199
340341 Blester
Membre très utile
pi_128885892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:35 schreef JK het volgende:
Ik had van de week ook zin in quarantaine domeinen... even gekeken en niets leuks gevonden. Soms snap je echt niet waarom mensen bepaalde domeinnamen hadden gekocht. Maar soms zit er wel een pareltje tussen en heel soms heb je geluk dat er geen dropcatchers achter aan gaan.
Mijn ervaringen zijn vooral dat je enorme koppijn krijgt van het doorspitten van al die lijsten en je uiteindelijk gewoon geen enkele domeinnaam hebt. Wat overigens ook wel aan te raden is om oude lijsten (bijvoorbeeld van voor 2010) door te spitten en hierbij te sorteren op wat vrij te registreren is. Zitten soms nog heel wat mooie domeinnamen tegen, dit deed ik vroeger vooral nog wel eens.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:50:01 #200
340341 Blester
Membre très utile
pi_128885972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha je hoeft niet negatief te doen, maar je kan ook weleens verhalen vertellen waarbij iets niet ging zoals je had gehoopt. Ik hoor liever de verhalen waar het mis ging, dan weet ik dat ik die fout niet moet maken ;)
Dat projecten een flop bleken? Och, zo vaak meegemaakt. Als ik er een keer aan denk en er flopt weer eens wat wil ik dat best wel plaatsen hoor. Ik richt me liever op succes dan mislukte projecten, natuurlijk onthoud ik alle fouten wel bij het ontwikkelen van nieuwe projecten. Mij zul je niet zo snel zien posten over mislukte projecten, veelal omdat dat al tijd genoeg heeft gekost en ik liever doorga met goede projecten.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:57:54 #201
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128886293
Die 2010 lijsten zijn ook wel aardig, maar ik denk dat de echte pareltjes weg zijn.

@Yoshi; je vergeet zijn verhaal met de advocaat die de hele boel in beslag nam bij Blester. Ben je een tijdje aan het werk, linkbuilding etc, sta je leuk in Google en hoppa, weg werk.

Hmm bizar, mijn sekssite trekt meer bezoekers dan mijn reissite. Tijd om mijn linkbuilding te verbeteren. :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:23:37 #202
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_128887305
JK, zou je me wat feedback willen geven op de nieuwe video die ik net heb geplaatst op het YT kanaal?
Link staat is de sig, als je wilt kan ik ook de directe link even PM'en
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:24:22 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_128887337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:57 schreef JK het volgende:
Die 2010 lijsten zijn ook wel aardig, maar ik denk dat de echte pareltjes weg zijn.

@Yoshi; je vergeet zijn verhaal met de advocaat die de hele boel in beslag nam bij Blester. Ben je een tijdje aan het werk, linkbuilding etc, sta je leuk in Google en hoppa, weg werk.

Hmm bizar, mijn sekssite trekt meer bezoekers dan mijn reissite. Tijd om mijn linkbuilding te verbeteren. :+
Kans is wel erg groot dat de echte goede als geregistreerd zijn maar er zijn nog zat potentiële domeinen over.

Met die advocaat was wel zo'n beetje de grootste tegenslag van dit jaar denk ik, voordat ik ergens aan begin probeer ik het zo goed mogelijk uit te denken zodat iets nooit of heel moeilijk gigantisch kan mislukken, die met die advocaat was gewoon puur ongeluk.

@sites, zo zie je maar weer waar mensen het meest mee bezig zijn in de zomer. Hoeveel bezoekers krijg je tegenwoordig op die adult website?
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:38:47 #204
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128887928
Dat van die advocaat ligt gewoon een de arrogantie van dat bedrijf.

Nou, weinig.. de laatste paar dagen 11 per dag ofzo. Ze komen voornamelijk op één onderwerp af wat in principe best interessant is voor de Nederlandse man die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Maar ik heb dus heel weinig linkbuilding voor die reissite (vooral Amerikaanse websites om linkruils te doen werken totaal niet mee) en die adultsite heb ik 0,0 linkbuilding voor gedaan op dit moment, al sta ik dus wel met een bepaald onderwerp op de 1e pagina van Google.

Zal van het weekend weer eens nadenken over extra linkbuilding voor die reissite. Ook handtekeningen op fora helpen best wel, maar er zijn dus populaire fora die dat niet toestaan of alleen tegen betaling.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:46:26 #205
340341 Blester
Membre très utile
pi_128888246
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:38 schreef JK het volgende:
Dat van die advocaat ligt gewoon een de arrogantie van dat bedrijf.

Nou, weinig.. de laatste paar dagen 11 per dag ofzo. Ze komen voornamelijk op één onderwerp af wat in principe best interessant is voor de Nederlandse man die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Maar ik heb dus heel weinig linkbuilding voor die reissite (vooral Amerikaanse websites om linkruils te doen werken totaal niet mee) en die adultsite heb ik 0,0 linkbuilding voor gedaan op dit moment, al sta ik dus wel met een bepaald onderwerp op de 1e pagina van Google.

Zal van het weekend weer eens nadenken over extra linkbuilding voor die reissite. Ook handtekeningen op fora helpen best wel, maar er zijn dus populaire fora die dat niet toestaan of alleen tegen betaling.
Amerikaanse Webmasters doen alleen dingen voor geld, een van de redenen waarom ik me niet op de Amerikaanse markt richt. Andere reden is ook dat alles al bestaat in Amerika en het dus nog veel moeilijker is jezelf te onderscheiden.

Levert die adultste ook wat op of zijn het bouncebezoekers?
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:49:06 #206
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128888357
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Amerikaanse Webmasters doen alleen dingen voor geld, een van de redenen waarom ik me niet op de Amerikaanse markt richt. Andere reden is ook dat alles al bestaat in Amerika en het dus nog veel moeilijker is jezelf te onderscheiden.
Maar mijn site is ook in het Nederlands. :) Dus ik pak daarmee in elk geval twee gebieden.
Het forum waar ze geld willen hebben is een Brits forum.

Wel geinig om te zien dat mensen op het werk ook lekker googlen over sex... erg handig die zoekwoorden in Analytics met daarbij de netwerken. :)

Bounce percentage is 58% afgelopen maand. Bounce op mijn grootste site ligt een stukje hoger (omdat men specifiek op één ding zoekt).
  zondag 14 juli 2013 @ 11:54:00 #207
340341 Blester
Membre très utile
pi_128929320
Ik verbaas me elke dag weer over het aantal zéér goede domeinnamen die nog gewoon vrij te registreren zijn.. En dan ook niet in een onbekende branche ofzo, gewoon EMD domeinnamen in zeer bekende branches e.d.

Waar blijft die PR update trouwens :(
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 14 juli 2013 @ 12:32:24 #208
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128930099
Die PR update komt nooit meer.. :P
Ik wil ook heel graag weten of ik naar 4 ga...
  zondag 14 juli 2013 @ 17:03:54 #209
131603 Afwazig
Serious business
pi_128940341
Welke lijsten hebben jullie het over trouwens?
  zondag 14 juli 2013 @ 18:59:42 #210
340341 Blester
Membre très utile
pi_128943801
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:03 schreef Afwazig het volgende:
Welke lijsten hebben jullie het over trouwens?
Op de vorige pagina hadden we het over Quarantaine lijsten.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 14 juli 2013 @ 19:25:59 #211
131603 Afwazig
Serious business
pi_128944636
Ah die lijsten. Heb er ook wel eens naar gekeken ja wel grappig.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:27:22 #212
340341 Blester
Membre très utile
pi_128944685
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:25 schreef Afwazig het volgende:
Ah die lijsten. Heb er ook wel eens naar gekeken ja wel grappig.
Hoofdpijn gegarandeerd :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128950939
Ik kwam er zojuist achter dat één van mijn artikeltjes is door twee andere sites gekopieerd. Ik ken wel een tool die dubbele content opspoort, maar kent iemand ook een tool die daarbij vermeldt wie de eerste was?

Verder ben ik van plan dat artikeltje op te knippen in verschillende artikels, maar nu ben ik bang dat Google mij straks aanziet voor jatter omdat mijn nieuwe losse artikeltjes dan recenter zijn dan de pagina's van de kopieerders. Is deze angst gegrond of kan ik er iets tegen doen?

Alles is trouwens zonder toestemming en bronvermelding gebeurd. Eén heeft onderaan zelfs vermeld: Ik hoop dat ik het allemaal juist heb omschreven, ik hoop dat u mij van commentaar wilt voorzien, dat zou ik erg leuk vinden. :{
pi_128965332
Jeronald dat is schending van auteursrecht, maak er werk van stuur een mail of nog beter via Twitter zodat anderen kunnen meegenieten. Dreig desnoods met een advocaat :)
pi_128966564
How's it going mates? Hier matig :P
pi_128966628
Gaat zeker niet goed, maar de zomerdip valt mij nog redelijk me.

¤ 298,08
Deze maand tot dusver
Facts don't care about your feelings
pi_128968010
Netjes, ik zit op 140 euro :P
pi_128968347
:o
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juli 2013 @ 13:35:39 #219
340341 Blester
Membre très utile
pi_128968592
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef JDx het volgende:
How's it going mates? Hier matig :P
In spanning voor de PR update :)

Nee grapje, verder gewoon rustig. Ben deze dagen wat aan het onderhandelen met potentiële kopers voor wat websites van me, maar eens kijken hoe dat uitpakt, op dit moment een bod binnen van XXXX op een website, dus wellicht wel een mooie kans.

Waren jouw inkomsten trouwens niet een heel stuk hoger eerder?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128968666
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:35 schreef Blester het volgende:

[..]

Waren jouw inkomsten trouwens niet een heel stuk hoger eerder?
Dat kan je toch niet maken zo'n opmerking Blester >:)
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juli 2013 @ 13:39:14 #221
340341 Blester
Membre très utile
pi_128968716
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat kan je toch niet maken zo'n opmerking Blester >:)
Was eigenlijk een serieuze vraag verder, maar bedacht me net de eerdere post met die afbeelding inderdaad, excuses voor mijn vraag dan inderdaad :') Achja, haal je na de zomer wel weer in.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128969120
Och boeit me ook niet zoveel meer, verdien genoeg, na belasting aftrek moet ik het nu doen met zo'n 250 euro minder dan voorheen, overleef ik wel. Alles wat binnen komt is mooi meegenomen.
  maandag 15 juli 2013 @ 13:57:08 #223
340341 Blester
Membre très utile
pi_128969249
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:53 schreef JDx het volgende:
Och boeit me ook niet zoveel meer, verdien genoeg, na belasting aftrek moet ik het nu doen met zo'n 250 euro minder dan voorheen, overleef ik wel. Alles wat binnen komt is mooi meegenomen.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo snel posities bent gezakt? Zal wel een reden hebben denk ik.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128969310
Hoe komen jullie aan quarantaine lijsten ?
pi_128969358
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:57 schreef Blester het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat je zo snel posities bent gezakt? Zal wel een reden hebben denk ik.
Er is een nieuwe site boven mij gekomen.

Toen uit paniek vanalles veranderd en daarna nog een plaats gezakt. Onder een site van de rijksoverheid waar ik altijd altijd boven/onder zat te kwakkelen.

Wil trouwens nog steeds graag die site boven me overnemen, maar hij wil hem niet verkopen, ook geen vraagprijs geven. Heb er aardig wat voor over, kan het aftrekken van de inkomsten uiteraard, dus kost me maar de helft.

Maar hij wil er niet over praten en heeft er ook geen ads op. Snap er niks van, ik probeer het na de vakantie nog eens.
pi_128969624
Kan je met dat geld beter niet aan SEO werken?
pi_128969733
Had ie al veel eerder moeten doen, tijd zat om veel te verbeteren en te updaten, ondertussen liep ie maanden te chillen en van z'n geld te genieten ;)
Facts don't care about your feelings
pi_128969946
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Had ie al veel eerder moeten doen, tijd zat om veel te verbeteren en te updaten, ondertussen liep ie maanden te chillen en van z'n geld te genieten ;)
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, die site ging goed zo lang het goed ging, het had een extreme RPM en stond om onbekende redenen zo hoog in Google. Want het is een shitty website. Maar mede daardoor was de RPM zo goed :P

Elke verandering was te link. Ik stond op 1 en had een RPM van ongeveer 40 euro. En heb het 8 maanden volgehouden. Mooie auto voor gekocht :)
pi_128970207
Ja dat is ook weer zo maar ja je had desnoods een eigen concurrent kunnen maken op een andere domeinnaam en kijken of die hoger kon scoren. Het was ook wel een ongelooflijke RPM ja, maar goed het blijft jammer.
Facts don't care about your feelings
pi_128970267
Alleen met die site, de eerste helft van 2013:

104.584 paginaweergaves
7.680 klikken
3.500 euro

:P
pi_128970372
Ja, ik was miljonair geweest met zo'n CTR en CPC :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juli 2013 @ 14:35:42 #232
340341 Blester
Membre très utile
pi_128970486
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Er is een nieuwe site boven mij gekomen.

Toen uit paniek vanalles veranderd en daarna nog een plaats gezakt. Onder een site van de rijksoverheid waar ik altijd altijd boven/onder zat te kwakkelen.

Wil trouwens nog steeds graag die site boven me overnemen, maar hij wil hem niet verkopen, ook geen vraagprijs geven. Heb er aardig wat voor over, kan het aftrekken van de inkomsten uiteraard, dus kost me maar de helft.

Maar hij wil er niet over praten en heeft er ook geen ads op. Snap er niks van, ik probeer het na de vakantie nog eens.
Welke positie sta je nu?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128970584
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:35 schreef Blester het volgende:

[..]

Welke positie sta je nu?
5, ik stond 3e, vorig jaar stond ik 1ste, maar toen was mijn CTR erg laag, had ik te kleine banners. Als ik alles samen had gehad, de goede banners en dus deze RPM en een nummer 1 positie, zou ik zo'n 50 euro per dag halen met alleen deze site.

Toen kwam er een kutsite voorbij, die erg goed scoorde en gek genoeg op plek 1 EN 2 kwam, erger ik me nog steeds aan. Nu dus een andere concurrent op 3 en ik naar 4. Toen vanalles aangepast en sta nu op 5 en rijksoverheid op 4.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:41:54 #234
340341 Blester
Membre très utile
pi_128970702
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef JDx het volgende:

[..]

5, ik stond 3e, vorig jaar stond ik 1ste, maar toen was mijn CTR erg laag, had ik te kleine banners. Als ik alles samen had gehad, de goede banners en dus deze RPM en een nummer 1 positie, zou ik zo'n 50 euro per dag halen met alleen deze site.

Toen kwam er een kutsite voorbij, die erg goed scoorde en gek genoeg op plek 1 EN 2 kwam, erger ik me nog steeds aan. Nu dus een andere concurrent op 3 en ik naar 4. Toen vanalles aangepast en sta nu op 5 en rijksoverheid op 4.
Ik denk dan dat we over dezelfde website praten, kan wel een keer kort de SEO voor je bekijken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128971019
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik denk dan dat we over dezelfde website praten, kan wel een keer kort de SEO voor je bekijken.
Zit er over te denken om zijn site te jatten (de nummer 3) het is volgens mij iemand die mij heeft benaderd voor het overnemen van mijn sites en allerlei info wilde over stats/inkomsten en (zogenaamd dus) serieuze interesse had om mijn domein te kopen. En echt alles op alles te zetten om hem te verneuken en hoger te scoren :P maar dat wordt na de vakantie. En weet het niet 100% zeker.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:55:46 #236
340341 Blester
Membre très utile
pi_128971174
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Zit er over te denken om zijn site te jatten (de nummer 3) het is volgens mij iemand die mij heeft benaderd voor het overnemen van mijn sites en allerlei info wilde over stats/inkomsten en (zogenaamd dus) serieuze interesse had om mijn domein te kopen. En echt alles op alles te zetten om hem te verneuken en hoger te scoren :P maar dat wordt na de vakantie. En weet het niet 100% zeker.
Nooit in je opgekomen om je SEO verbeteren? Wel zo creatief om de website van iemand anders te verneuken of websites van concurrenten over te kopen maar niet zo creatief om je SEO te verbeteren?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128971290
Hij zegt toch net tegen mij de reden daarvan. Lees je wel?
Facts don't care about your feelings
pi_128971302
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:55 schreef Blester het volgende:

[..]

Nooit in je opgekomen om je SEO verbeteren? Wel zo creatief om de website van iemand anders te verneuken of websites van concurrenten over te kopen maar niet zo creatief om je SEO te verbeteren?
Euhmmm diegene is zo creatief om mijn idee te jatten, daarom wil ik dat dus ook alleen doen als ik het zeker weet. Ik die site al gemaakt in 2004, sindsdien alleen maar kopieen van mijn site gezien.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:02:19 #239
340341 Blester
Membre très utile
pi_128971368
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij zegt toch net tegen mij de reden daarvan. Lees je wel?
Ga even fietsen met je flame, natuurlijk lees ik de berichten. Het is alleen onzin dat je cocurrenten onderuit wilt halen door of de website te jatten of door te website over te nemen, als je goed wilt ranken moet je gewoon moeite doen en aan de SEO gaan werken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 15 juli 2013 @ 15:04:40 #240
340341 Blester
Membre très utile
pi_128971432
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Euhmmm diegene is zo creatief om mijn idee te jatten, daarom wil ik dat dus ook alleen doen als ik het zeker weet. Ik die site al gemaakt in 2004, sindsdien alleen maar kopieen van mijn site gezien.
Heb jij het merkrecht op dat keyword dan? Volgens mij niet hoor. Zo'n uniek onderwerp is het nou ook weer niet en kan me goed voorstellen dat meerdere mensen in een niche zit. Je hebt altijd te maken met concurrenten die hetzelfde concept hebben, tenslotte is ook het concept van het bieden van een overzicht niet bepaald uniek (zeg nou zelf, dat kan iedereen verzinnen). Als ik de andere websites zie, zie ik totaal geen kopie van jouw website trouwens.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128971833
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:04 schreef Blester het volgende:

[..]

Heb jij het merkrecht op dat keyword dan? Volgens mij niet hoor. Zo'n uniek onderwerp is het nou ook weer niet en kan me goed voorstellen dat meerdere mensen in een niche zit. Je hebt altijd te maken met concurrenten die hetzelfde concept hebben, tenslotte is ook het concept van het bieden van een overzicht niet bepaald uniek (zeg nou zelf, dat kan iedereen verzinnen). Als ik de andere websites zie, zie ik totaal geen kopie van jouw website trouwens.
Ik zeg toch dat ik vermoed dat het iemand is die mij heeft benaderd met de intentie om mijn domein te kopen. Wilde bezoekers stats, subdomeinen, inkomsten, uit welke site ik inkomsten haalde en vervolgens hoorde ik niets meer van hem.

Een paar maanden later zie ik opeens een site met hetzelfde onderwerp, door hem gemaakt. Weet bijna zeker dat hij het is. Ik weet dat Yoshi veel verdient met zijn site, daar ga ik toch ook geen concurrent voor maken. Dat is gewoon misbruik maken van andermans goede wil om dingen op vertrouwen te sharen.

Als jij het normaal vindt om andere mensen te vragen waar ze veel mee verdienen en daar dan concurrenten voor te gaan maken, dan moet je dat lekker doen.
pi_128971892
En sowieso ik heb een site met een onderwerp, hij maakt een site met hetzelfde onderwerp en komt hoger, waarom zou ik dan niet weer een site mogen maken met dat onderwerp en proberen hoger dan hem te komen?
pi_128971956
Tja maar dat is wel het risico. En ook omdat je hier wat websites best wel vaak noemt, dat kan mensen op ideeën brengen. Ik zou zeggen gewoon proberen te verbeteren weer, misschien lukt het om weer boven hem te komen.

Je mag concurrent worden van mij hoor, maar het gaat je nooit om lukken om boven mijn PERFECTE website te komen >:)
Facts don't care about your feelings
  maandag 15 juli 2013 @ 15:28:42 #244
340341 Blester
Membre très utile
pi_128972157
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik vermoed dat het iemand is die mij heeft benaderd met de intentie om mijn domein te kopen. Wilde bezoekers stats, subdomeinen, inkomsten, uit welke site ik inkomsten haalde en vervolgens hoorde ik niets meer van hem.

Een paar maanden later zie ik opeens een site met hetzelfde onderwerp, door hem gemaakt. Weet bijna zeker dat hij het is. Ik weet dat Yoshi veel verdient met zijn site, daar ga ik toch ook geen concurrent voor maken. Dat is gewoon misbruik maken van andermans goede wil om dingen op vertrouwen te sharen.

Als jij het normaal vindt om andere mensen te vragen waar ze veel mee verdienen en daar dan concurrenten voor te gaan maken, dan moet je dat lekker doen.
Als je gaat beweren dat ik concurrenten maak voor niches die mensen mij in vertrouwen geven zijn we direct uitgepraat. Ik help hier op FOK! dagelijks mensen per PM etc die mij ook gewoon in vertrouwen een niche/concept geven en om wat hulp vragen. en ook genoeg mensen buiten het forum (ik krijg dagelijks niches te horen van andere webmasters) en ben nog NOOIT in dezelfde niche gaan zitten. Het stelen van een niche op het moment dat iemand deze in vertrouwen kenbaar heeft gemaakt is gewoon diep triest, dat wil echter niet zeggen dat je dan zelf ook het recht hebt om content ofzo te gaan kopiëren. Leer hem een lesje en maak de SEO van je site in orde, dan is hij snel genoeg weer uit de top 5.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128972388
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja maar dat is wel het risico. En ook omdat je hier wat websites best wel vaak noemt, dat kan mensen op ideeën brengen. Ik zou zeggen gewoon proberen te verbeteren weer, misschien lukt het om weer boven hem te komen.

Je mag concurrent worden van mij hoor, maar het gaat je nooit om lukken om boven mijn PERFECTE website te komen >:)
Ik geloof niet zo in mijn site, ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad dat ik zo hoog stond, ik zou zelf als ik Google was mijn site nooit zo hoog zetten met die frontpage :')

Ik zie ook totaal geen kans om terug op plek 3 te komen (heb al eens geprobeerd om terug te komen op 1/2). Heb er in ieder geval geen zin in :')

En Blester ik zeg niet jij als in JIJ BLESTER, maar als MEN het normaal vindt. Dan moeten ze dat lekker doen, maar ik vind het niet normaal. Maar goed, ben wel vaker te lief en te naief geweest in dit leven (verhuur van mijn huis op goed vertrouwen, verkopen van auto's aan mensen die gewoon criminelen bleken). Als je het wil maken moet dat tegenwoordig over de rug van anderen volgens mij.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:48:48 #246
340341 Blester
Membre très utile
pi_128972707
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:37 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in mijn site, ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad dat ik zo hoog stond, ik zou zelf als ik Google was mijn site nooit zo hoog zetten met die frontpage :')

Ik zie ook totaal geen kans om terug op plek 3 te komen (heb al eens geprobeerd om terug te komen op 1/2). Heb er in ieder geval geen zin in :')

En Blester ik zeg niet jij als in JIJ BLESTER, maar als MEN het normaal vindt. Dan moeten ze dat lekker doen, maar ik vind het niet normaal. Maar goed, ben wel vaker te lief en te naief geweest in dit leven (verhuur van mijn huis op goed vertrouwen, verkopen van auto's aan mensen die gewoon criminelen bleken). Als je het wil maken moet dat tegenwoordig over de rug van anderen volgens mij.
Wel eerlijk hoe je spreekt over je website in ieder geval. Toch zonde, als het leuk geld op kan leveren kun je er naar mijn mening ook best wat tijd in investeren, maargoed, dat is mijn visie.

Ik snap trouwens niet waarom je die website boven je over wilt nemen, ik heb hem eens bekeken maar het is gewoon helemaal niets verder hoor.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_128976130
Kan je niet met whois o.i.d. achterhalen of degene met wie je mailcontact had inderdaad degene is die je concept heeft gejat?

1 van de 2 content-copycats heeft inmiddels een link geplaatst :)
pi_128976208
Kreeg laatst een mailtje:

Hallo,

Mijn naam is Sissi en ik werk bij een online media agentschap. Door
onze huidige focus op de Nederlandse markt, zijn we op zoek om
verschillende soorten advertenties te plaatsen op kwaliteit locale
Nederlandse sites voor onze relevante klanten.

Ik ben op uw site xxxxxx aangekomen. Helaas, na herziening van deze
website, volgens onze criteria en richtlijnen kunnen we hier niet op adverteren.
Indien u echter nog andere websites in bezit hebt, zullen we blij zijn
die ook te herzien voor het adverteren.Als een of meer sites geschikt
worden gevonden volgens onze criteria zullen wij u een offer op maat
sturen.

Ik kijk ernaar uit van u te horen!

Mvg,

Sissi S.
Advertising Manager

:') nieuwe tactiek? Ze sturen nu dus al spam waarbij ze je website afkeuren :') waar slaat het op.
Facts don't care about your feelings
pi_128976663
Een offer op maat :').
Get stoned
pi_128976848
Haha lees dat nu pas idd, letterlijke vertaling van het engelse woord zeker, ipv offerte. Nu ben ik wel benieuwd of ze een dier of een kind gaan offeren :')
Facts don't care about your feelings
pi_128977071
En je krijgt 't ook direct als je site aan hun 'criteria' voldoet. Niet verkeerd! *).

Die andere zinnen lopen overigens ook niet echt goed; het hele stuk zal dus wel door Google Translate gehaald zijn. Helaas zijn er dus ook mensen die hier in trappen (anders gebruikt men dit niet) ;(.
Get stoned
  maandag 15 juli 2013 @ 23:00:55 #252
340341 Blester
Membre très utile
pi_128988310
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:25:22 #253
340341 Blester
Membre très utile
pi_129014651
Sta weer voor een redelijk moeilijke keuze, namelijk als volgt:

Keyword is bijvoorbeeld: schoenen kopen

Domeinnamen vrij:

schoenenkopen.net
schoenen-kopen.nl

Ik neig naar de .net versie, wat denken jullie?
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:02:29 #254
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_129015798
de NL versie, want google geeft extenties voor landen meer punten in die landen. het koppelteken maakt volgens mij niets uit voor google
<hr>
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:05:58 #255
340341 Blester
Membre très utile
pi_129015931
Bedankt voor je reactie, ik ben toch uiteindelijk maar gegaan voor de .net variant, ik heb gewoon wat met directe EMD domeinnamen, daarnaast heb ik ook zeer goede ervaringen met de .NET uitgang. In de registratie wel wat duurder (¤17 kwijt nu), maar het heeft in totaal (het waren 2 domeinnamen) 140.000 lokale exacte zoekresultaten op de EMD..

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 16-07-2013 19:15:17 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129016913
Ik ben ook altijd meer fan van .nl met een streepje, heb meerdere domeinen daarvan. Heb echter ook een .net domein met een streepje en die rank #1 dus tja, het zegt allemaal niet zo erg veel.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:42:17 #257
340341 Blester
Membre très utile
pi_129017274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben ook altijd meer fan van .nl met een streepje, heb meerdere domeinen daarvan. Heb echter ook een .net domein met een streepje en die rank #1 dus tja, het zegt allemaal niet zo erg veel.
Samen een maandelijks zoekvolume van 140.000, daarom kon ik het sowieso niet laten om de EMD's te registreren, zeker gezien dit echt nog de enige uitgang die vrij was (vraag me niet hoe dat kan :') ).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129017338
Volgens mij gaat het steeds minder belangrijk worden, de goede domeinnamen zijn vaak al weg, zeker in branches met veel concurrentie. Je kunt het als google niet langer volhouden om er teveel waarde aan te hechten want nieuwe domeinen zijn soms gewoon beter en die zijn te laat voor het kapen van een goede url. Ik vermoed dat de impact van een mooie url steeds kleiner zal worden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:49:13 #259
340341 Blester
Membre très utile
pi_129017518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:44 schreef ecila het volgende:
Volgens mij gaat het steeds minder belangrijk worden, de goede domeinnamen zijn vaak al weg, zeker in branches met veel concurrentie. Je kunt het als google niet langer volhouden om er teveel waarde aan te hechten want nieuwe domeinen zijn soms gewoon beter en die zijn te laat voor het kapen van een goede url. Ik vermoed dat de impact van een mooie url steeds kleiner zal worden.
Misschien dat Google er wat minder naar kijkt de laatste jaren (heb ook wel een beetje dit idee hoor) maar vooralsnog rank je beduidend sneller met schoenen.net ipv schoenenkopenvandaagofmorgen.net ofzo. Ik ben sowieso erg fan van EMD domeinnamen, als het ook maar even kan registreer ik die gewoon meteen. In mijn huidige portfolio zitten dan ook vrijwel alleen maar EMD domeinnamen (en natuurlijk ook wat met een streepje).

Maar zoals eerder aangegeven verbaas ik me nog steeds wat voor soort domeinnamen allemaal vrij zijn. Nu ook, vanmiddag schoot me opeens een niche te binnen en direct voor 140.000 lokale exacte zoekresultaten aan domeinen kunnen registreren met nauwelijks concurrentie. Dan lijkt het zeuren om het ontbreken van goede domeinnamen ook een beetje onzin, het is gewoon een kwestie van een andere niche zoeken die wel vrij is.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:08:22 #260
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129020591
Een uitklappend menu mag niet over een Adsense ad komen, of wel?

Dit staat in de TOS: "May not be obscured by elements on a page."
pi_129022116
Tja een drop down menu zit niet echt constant boven de reclame.. of het ECHT verboden is weet ik dus niet. Maar:

"To help you, here's an example of an ad placement that could have a high risk of generating accidental clicks, and which we'd recommend avoiding:"

Facts don't care about your feelings
pi_129023037
Als ik niet een perfecte emd kan krijgen (en dat is vaak zo) dan neem ik vaak genoegen met een PMD (Partial ... ) Heb ook een .NL met een streepje, doet het ook prima. EMD's hebben bij mij ook wel de voorkeur, je scoort idd nog steeds makkelijk op dat woord maar ik denk dat het belang steeds verder zal afnemen (toch is het nu wel belangrijk genoeg, als het ook maar even kan neem ik ook een emd)
pi_129023265
Ja het maakt het wel wat makkelijker om te ranken, maar ja heb een site die met een keyword dat totaal niet voorkomt in de content en ook nog eens .com is (terwijl de site NL is) maar ranked toch heel goed. Alles is mogelijk....

Bijvoorbeeld een domein als www.poep-en-pis.nl en dan #1 ranken op "gezonde voeding".
Facts don't care about your feelings
pi_129024135
bij mij geeft adsense weer aan met het rode balkje dat er vertraging is, dat is mooi want het is nu al een mooie dag!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:18:35 #265
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129027579
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja een drop down menu zit niet echt constant boven de reclame.. of het ECHT verboden is weet ik dus niet. Maar:

"To help you, here's an example of an ad placement that could have a high risk of generating accidental clicks, and which we'd recommend avoiding:"

[ afbeelding ]
OK, genoeg reden om het niet te doen. :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 02:02:52 #266
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_129032684
Beetje raar bericht gekregen net:

quote:
We hebben gezien dat u veel kleine advertentieblokken zoals het advertentieblok %currentimplementation% gebruikt op %topdomain%. We kunnen u het volgende aanraden: wijzig uw kleinere advertentieblokken in beter presterende %newimplementation%-advertentieblokken en vergelijk de resultaten.
wtf, er gaat iets fout met het implementeren van de %..% elementen ofzo?
<hr>
pi_129034519
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:08 schreef JK het volgende:
Een uitklappend menu mag niet over een Adsense ad komen, of wel?

Dit staat in de TOS: "May not be obscured by elements on a page."
Nee mag niet :)

Onbedoelde klikken stimuleren
Zorg ervoor dat u links, afspeelknoppen, downloadknoppen, games, vervolgkeuzelijsten of applicaties niet te dicht bij advertenties plaatst. Dit kan leiden tot onbedoelde klikken en kan ervoor zorgen dat er maatregelen worden getroffen tegen uw site of account.


Zie ook: https://support.google.co(...)f_topic=1271508&rd=1

Volgens mij zijn er zat websites die wel een overtreding maken maar het is zonde als je een ban krijgt voor een paar klikjes meer per dag.
pi_129034533
Volgens mij staan de ads nu echt op vakantiemodus, lage CPC, weinig kliks, 7 euro gisteren, zie over 2 weken wel weer, ik ben vanaf vanmiddag 2 weken weg. Adios!
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:05:15 #269
340341 Blester
Membre très utile
pi_129037192
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:51 schreef JDx het volgende:
Volgens mij staan de ads nu echt op vakantiemodus, lage CPC, weinig kliks, 7 euro gisteren, zie over 2 weken wel weer, ik ben vanaf vanmiddag 2 weken weg. Adios!
Veel plezier :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129038764
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:50 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Nee mag niet :)

Onbedoelde klikken stimuleren
Zorg ervoor dat u links, afspeelknoppen, downloadknoppen, games, vervolgkeuzelijsten of applicaties niet te dicht bij advertenties plaatst. Dit kan leiden tot onbedoelde klikken en kan ervoor zorgen dat er maatregelen worden getroffen tegen uw site of account.


Zie ook: https://support.google.co(...)f_topic=1271508&rd=1

Volgens mij zijn er zat websites die wel een overtreding maken maar het is zonde als je een ban krijgt voor een paar klikjes meer per dag.
Je spreekt jezelf tegen. Net als ik al antwoordde, staat er niet per se dat het verboden is. Onbedoeld klikken stimuleren is verboden ja, maar als jij een heel mooi drop down menu hebt die bijna niemand gebruikt en waar niemand mis klikt dan is het geen probleem.
Facts don't care about your feelings
pi_129039001
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:05 schreef Blester het volgende:

[..]

Veel plezier :)
Thanks! (nu echt weg haha)
pi_129041459
ENJOY! Dan genieten wij van 2 weken rust hier ;)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:51:34 #273
340341 Blester
Membre très utile
pi_129042674
Het aantal werkzaamheden loopt alleen maar op en het wordt ook steeds warmer, verkeerde combinatie eigenlijk :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129046759
Ik snap iets niet zo goed.
Bij Onbetaalde inkomsten staat een bedrag, en dit loopt niet op.
Staat dan deze maand XX,xx
Onbetaalde inkomsten XX,xx

Maar alles loopt op, behalve onbetaalde. In principe zijn de kosten van vandaag gister en eergister toch ook onbetaalde?

Ligt het aan het weer, ben ik stom, of wat? :D
pi_129046816
Aan 't eind van de maand worden de kliks gecontroleerd, en wordt het maandtotaal bij je Onbetaalde inkomsten ('Huidig saldo'/' Verschuldigde inkomsten') bijgeschreven ;). Eventuele inkomsten van YouTube volgen ongeveer twee weken later.
Get stoned
pi_129053076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:42 schreef Hinder het volgende:
Aan 't eind van de maand worden de kliks gecontroleerd, en wordt het maandtotaal bij je Onbetaalde inkomsten ('Huidig saldo'/' Verschuldigde inkomsten') bijgeschreven ;). Eventuele inkomsten van YouTube volgen ongeveer twee weken later.
ah ok bedankt . Zo vaak krijg ik niet betaald van adsense, vandaar de vraag :)
pi_129053269
Maar je bent wel een beetje stom hoor :P
Facts don't care about your feelings
pi_129053273
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:07 schreef fotostarter het volgende:

[..]

ah ok bedankt . Zo vaak krijg ik niet betaald van adsense, vandaar de vraag :)
Heb er ook best wat ervaring mee, ja :').

Hoewel m'n tweede site het momenteel aan het winnen is van m'n voorlopige eerste. Het moet niet gekker worden! :D.
Get stoned
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:18:28 #279
340341 Blester
Membre très utile
pi_129053420
Even de airco aangooien en toch maar wat uurtjes flink aan de slag gaan nu, even wat meters maken. Niemand hinder van het warme weer? Werkt niet erg als stimulans om aan de slag te gaan...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129053520
Het ligt hier op een laag pitje. Volgende week op vakantie. Deze week doe ik niet veel meer dan tussendoor wat video's schieten/editen en die op YouTube mikken :P. Verder van 't weer genieten ;).
Get stoned
pi_129053593
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar je bent wel een beetje stom hoor :P
dank je. Vind jouw wel een toffe kerel!
  woensdag 17 juli 2013 @ 20:20:39 #282
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129057982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:50 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Nee mag niet :)

Onbedoelde klikken stimuleren
Zorg ervoor dat u links, afspeelknoppen, downloadknoppen, games, vervolgkeuzelijsten of applicaties niet te dicht bij advertenties plaatst. Dit kan leiden tot onbedoelde klikken en kan ervoor zorgen dat er maatregelen worden getroffen tegen uw site of account.


Zie ook: https://support.google.co(...)f_topic=1271508&rd=1

Volgens mij zijn er zat websites die wel een overtreding maken maar het is zonde als je een ban krijgt voor een paar klikjes meer per dag.
Mag niet, want het is een soort vervolgkeuzelijst... en ik wil geen ban riskeren, ik zou het ook niet doen om extra klikken te krijgen, maar omdat de reclame daar beter zou staan.. maar ik los het anders op. Overigens zijn de inkomsten de laatste 3 dagen weer normaal, dus eens zien waar het heen gaat. Misschien dat er nu goede reclame op adsense te vinden is.

Zo, nu even tot 21u nog een groot bestand opsplitsen in kleiner spul en dan vind ik het mooi geweest voor vandaag. Kreeg van Google commentaar op de pagespeed van twee bepaalde pagina's. Dus daar maken we dan in totaal 35 pagina's ofzo van en ik kan meteen meer reclames kwijt, ipv 2x 3 stuks kan ik er straks 1x35 kwijt.. want ik plaats er maar één op zo'n pagina. Is toch een winst van bijna 30 reclameblokken en bovendien hogere pagespeed.
pi_129073434
Vorig maand was een record en zit nu al op 98% van afgelopen maand, wordt dus een nieuw record *O*
pi_129074000
Ik zie allemaal rode minnetjes staan dus dit gaat zeker geen record worden :P
Facts don't care about your feelings
pi_129075947
Ook bij mij is t echt drama met inkomsten de afgelopen dagen. 1 van mn nieuwe sites wil totaal niet ranken in Google terwijl ik dacht dat t wel moest lukken.
Heeft iemand de behoefte om wat tips te geven voor een site...
pi_129081808
DM je site dan :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:00:06 #287
340341 Blester
Membre très utile
pi_129082437
Ondertussen ongeveer zo aan het werk

~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:05:13 #288
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_129082631
Ga dan lekker buiten zitten man. :')
Denk dat ik vanmiddag van tuin hierheen ga verkassen :s)

pi_129082700
Yoshi, je hebt DM
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:10:13 #290
340341 Blester
Membre très utile
pi_129082813
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:05 schreef ursel het volgende:
Ga dan lekker buiten zitten man. :')
Denk dat ik vanmiddag van tuin hierheen ga verkassen :s)

[ afbeelding ]
Buiten is het lekkerder om te werken wil je zeggen? :') Denk dat ik het hier binnen dan toch nog beter heb met een airco erbij.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:18:21 #291
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_129083120
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Buiten is het lekkerder om te werken wil je zeggen? :') Denk dat ik het hier binnen dan toch nog beter heb met een airco erbij.
Dan moet je niet zo mopperen dat je zo zit: 8-)

pi_129083126
Wat is het probleem dan met airco? Ik heb vandaag ook geen zin, ga lekker chillen.
Facts don't care about your feelings
pi_129088347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Buiten is het lekkerder om te werken wil je zeggen? :') Denk dat ik het hier binnen dan toch nog beter heb met een airco erbij.
moet je hem aanzetten. Helpt 9,5 van de 10 keer.
  donderdag 18 juli 2013 @ 19:28:49 #294
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129095884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:51 schreef JDx het volgende:
, ik ben vanaf vanmiddag 2 weken weg. Adios!
Vooral op internet zetten wanneer je er niet bent en voor hoe lang niet. :)
Jouw adres is al helemaal eenvoudig op te vragen...

Maar toch een fijne vakantie! :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 20:28:55 #295
340341 Blester
Membre très utile
pi_129097568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:28 schreef JK het volgende:

[..]

Vooral op internet zetten wanneer je er niet bent en voor hoe lang niet. :)
Jouw adres is al helemaal eenvoudig op te vragen...

Maar toch een fijne vakantie! :)
Ik ben vanaf vanmiddag 15:35 weg en ik kom 2 weken later op een vrijdag om 17:35 weer terug, p.s. de reservesleutel ligt onder de deurmat :')

Genoeg gegein weer, genoeg gedaan voor vandaag :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 18 juli 2013 @ 20:55:52 #296
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_129098576
Ik ben er ook klaar mee voor vandaag.
pi_129105609
Voor vandaag? Ik ben er al klaar mee voor morgen :') blijf in bed liggen.
Facts don't care about your feelings
pi_129109757
Ik ben toch wel benieuwd naar wat er zoal verdiend wordt aan Google Adsense, hoeveel tijd er in de website zit en hoeveel bezoekers het trekt.

Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik bezig met het opzetten van een website over informatie van televisies. Maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet denken bij de inkomsten van Google Adsense.
pi_129111747
Dat hangt er vanaf.... wat voor site je hebt, welke niche, hoe je ads zijn geplaatst, wat voor bezoekers je krijgt etc. etc.

Ik heb over de laatste 30 dagen een gemiddelde RPM van ¤2.37. Dat zijn dus mijn inkomsten per 1000 views.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:54:58 #300
340341 Blester
Membre très utile
pi_129120655
De fake bank mailtjes beginnen weer :') Kreeg vandaag een mailtjes binnen, zogenaamd van 'ASN bank' dat ik maar even alle gegevens in moest vullen. Toch vreemd, want ik heb geen rekening bij de ASN bank :') Ook die typfouten gewoon in de mails....
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129123409
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 01:47 schreef Dimens het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar wat er zoal verdiend wordt aan Google Adsense, hoeveel tijd er in de website zit en hoeveel bezoekers het trekt.
0 euro tot miljoenen

0 minuten tot fulltime en meer

0 tot miljoenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')