abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:37:10 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_128544532
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen


We hadden het over afscheidscadeautjes voor juffen en meesters aan het einde van het schooljaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:42:17 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128544803
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:36 schreef Troel het volgende:
Nee, maar je voelt je wel verplicht als er met de gehele klas wat gedaan wordt natuurlijk ;)
het ging me juist niet om het groepscadeautje, maar om de sociale druk om individueel met cadeautjes te komen.
het gezamelijke cadeautje is juist bedoeld om mensen de kans te geven het daar bij te laten. daar hoeven ze ook niks voor te betalen (bij ons). gekleurd papier en wat rietjes, dat betaal ik zelf wel.
in de haak.
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:37:05 #3
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128547274
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar... :@ Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:40:14 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_128547444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar... :@ Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
Ach, je bent een mens Moonah ;) Zo raar vind ik het niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:52:10 #5
386633 Adnap
I love Life !
pi_128547942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar... :@ Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
Vind het niet raar hoor, eigenlijk wel logisch dat je dat onthoud
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:12:10 #6
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128548614
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:10 schreef Luigi het volgende:
Anders als álle andere banen? Nah. Zorg bijv?

En niet meer dan normaal vind ik een rare uitdrukking. Nouja, dan ben ik maar abnormaal.
Je wil niet weten hoeveel kadootjes verpleegkundigen krijgen van dankbare patiënten. dat vond ik dan ook altijd weer een beetje raar. Maar mensen zijn blij dat je iets voor ze doet in hun uur van nood.
Nou ja, die verplichte kadocultuur ben ik ook niet voor. maar gewoon maar doen alsof het any given job is terwijl veel leraren echt veel meer werk verzetten dan je op basis van hun salaris mag verwachten vind ik ook wat cru. een bedankje is niet zo gek toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128549059
Ik ben eigenlijk wel blij dat wij het beleid hebben dat we niets van clienten aan mogen nemen, want waar leg je dan de grens. Een collega kreeg een keer een envelop met 200,- van familie van een overleden client. Soms wel lastig om uit te leggen, want de meeste clienten bedoelen het goed, maar er zijn toch regelmatig problemen door gekomen.

Op scholen ligt het natuurlijk wel anders als in de psychiatrie ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:57:41 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128550097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:26 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat wij het beleid hebben dat we niets van clienten aan mogen nemen, want waar leg je dan de grens. Een collega kreeg een keer een envelop met 200,- van familie van een overleden client. Soms wel lastig om uit te leggen, want de meeste clienten bedoelen het goed, maar er zijn toch regelmatig problemen door gekomen.

Op scholen ligt het natuurlijk wel anders als in de psychiatrie ;)
over het algemeen werd er ook niets aangenomen. Dus was er áltijd taart. ook niet handig, of lekker, zeker niet elke dag. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128550185
Ik vind het persoonlijk, voor ons dus, er wel een beetje bij horen om iets te geven aan het einde van het jaar. Twee jaar geleden waren we net twee maanden op deze school en toen zijn we de directeur ook iets gaan geven :@ Iets van een bekertje met een theezakje, een koffiestick en een soepstick.

Nu met die gevraagde twee euro vind ik het wel lastig te zeggen dat ik niet wil meedoen. Ik waardeer in principe wel de moeite die de betreffende moeders erin gestoken hebben. Maar stagiaires die drie maanden lang een keer per week in de klas stonden, vallen niet in mijn 'aardigheidje-geef-range'. Bovendien vind ik dat dan ook weer raar tov stagiaires die eerder dan het einde van het schooljaar vetrokken.
Don't you love her madly?
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:02:26 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_128550289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar... :@ Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
Over gedag zeggen gesproken: ik zou dolgraag gedag willen zeggen, maar ik kan me niet in tweeën splitsen. Tristans school heeft bedacht dat het een goed plan was om de laatste schooldag 11:15 uur al uit te gaan. Op dat moment is de promotie (officiële rapportuitreiking voor ouders en leerlingen) van de school van mijn oudste twee kinderen nog bezig. :{ Nu fietst Tristan vanuit school naar opa en oma. Gelukkig kunnen die hem opvangen. :{
pi_128550318
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel kadootjes verpleegkundigen krijgen van dankbare patiënten. dat vond ik dan ook altijd weer een beetje raar. Maar mensen zijn blij dat je iets voor ze doet in hun uur van nood.
Nou ja, die verplichte kadocultuur ben ik ook niet voor. maar gewoon maar doen alsof het any given job is terwijl veel leraren echt veel meer werk verzetten dan je op basis van hun salaris mag verwachten vind ik ook wat cru. een bedankje is niet zo gek toch?
Oh ja, dat ken ik. Ik werk op neonatologie en daar is ook altijd veel aan taart, chocola en koek van ouders. Kaarten natuurlijk ook, ouders zijn heel dankbaar.
Don't you love her madly?
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 19:11:43 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128550658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel kadootjes verpleegkundigen krijgen van dankbare patiënten. dat vond ik dan ook altijd weer een beetje raar. Maar mensen zijn blij dat je iets voor ze doet in hun uur van nood.

dat kan ik zeker onderschrijven :Y
toen ik nog werkte, werd het team bedolven onder de bonbons, snoepjes koekjes en fruit
en op de gesloten afdeling werd regelmatig de snoeppot gevuld door familieleden van de demente bewoners.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 19:15:52 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128550823
ik overlegde altijd met L. of hij iets wilde meenemen om te bedanken. bij één leraar van de basisschool weigerde hij pertinent iets mee te nemen. (ik was het overigens helemaal met hem eens, maar ik wilde de beslissing wel aan hem laten) die man heeft hem twee jaar laten 'bungelen' twee jaar ellende.
L. vond dat hij het niet verdiend had :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:49:11 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128552017
Ik heb toevallig vandaag een bedankje voor de juf gegeven. Zon klein potje met zaadjes voor vergeet-me-nietjes erin om te planten. In een zelfgemaakt "knikkerzakje" voor de aankleding met een kaartje eraan waarop stond dat het zo fijn bij haar in de klas was geweest O+ Ze vond het in ieder geval erg leuk!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:56:21 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128557888
wat een leuk idee, stiemie!
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar... :@ Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
ik heb 't niet eens zo heel erg over mezelf, ik vind het leuk om cadeautjes te geven en wil de juf(fen) graag bedanken. maar ik voel me wel bezwaard als ik daarmee anderen het gevoel geef dat zij dan toch ook minstens wel iets moeten doen. misschien denk ik te ingewikkeld hierover hoor.
in de haak.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:05:44 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_128558490
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:56 schreef trui het volgende:
wat een leuk idee, stiemie!

[..]

ik heb 't niet eens zo heel erg over mezelf, ik vind het leuk om cadeautjes te geven en wil de juf(fen) graag bedanken. maar ik voel me wel bezwaard als ik daarmee anderen het gevoel geef dat zij dan toch ook minstens wel iets moeten doen. misschien denk ik te ingewikkeld hierover hoor.
Ah, ja, ik snap het. Is bij ons op school ook zo. Een vriendenboekje voor de juf zodat er verder geen cadeautjes hoeven te worden gekocht.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Over gedag zeggen gesproken: ik zou dolgraag gedag willen zeggen, maar ik kan me niet in tweeën splitsen.
Maar je kan toch een keer eerder in de week een hand komen geven? Of een kaartje/mailtje?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:12:27 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128558856
Met de juffenverjaardag krijgen de juf en de stagiaire die er al het hele jaar is van ons een prachtige KunstWerkKaart en een cadeautje. Het ene vond ik grappig en het andere erg toepasselijk voor degene.

Met het afscheid allebei een KunstWerk denk ik en een bedankbriefje naar de juf. En een hand natuurlijk, maar we komen elkaar nog volop tegen. Al weet ze al laaaang hoe blij ik met d'r was het afgelopen jaar. ;)

Mevrouw is nu helemaal dol op fietsen en buiten spelen. Steeds vriendinnen aan de deur en ze durft inmiddels ook bij anderen te vragen of ze buiten komen spelen. Echt een nieuwe fase. Ook het zoeken waar ze is als we gaan eten. :') Ze mag niet veel oversteken, maar er zijn echt een miljoen poortjes en brandgangen in de straat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:17:07 #18
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128559055
O ja, ik werk in de zorg en wij krijgen soms cadeautjes. Een bloemetje nemen we meestal mee naar huis (is zoiets dat je krijgt na een presentatie of extern, dus het ligt sowieso al in de auto). Krijgen we geld of bonnen, dan gaan die in de kluis en af en toe kopen we daar gezamenlijk boeken voor die interessant zijn voor het werk.

Wat ik van de juf terug hoor, is dat juist ook de opmerkingen en mailtjes tussendoor welkom zijn en gewaardeerd worden. Nu ik in de MR zit mail ik wat makkelijker als ik iets leuk bedacht vindt, (om niet alleen te klagen en te zeuren O-) ) en daar krijg ik regelmatig een enthousiaste reactie op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_128559763
Meike kreeg maandag een briefje mee dat ze vrijdag vrij zijn.
Balen, want ik had juist vrij genomen om bij het afscheid te kunnen zijn, nog even juf te kunnen bedanken, en het uitglijmoment te filmen (kleuters verlaten voor de zomervakantie hier de school via een glijbaan)
Maar nu is dus morgen al de laatste dag en moet ik werken. Balen, maar tis niet anders.
heb de juf een bedankberichtje gestuurd, en dat vond ze ook erg leuk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:33:15 #20
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_128559904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:05 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar je kan toch een keer eerder in de week een hand komen geven? Of een kaartje/mailtje?
Oh ja, uiteraard! Maar het gedag zeggen op de laatste schooldag gaat niet lukken, en dát vind ik heel jammer. Geen gesnotter en lacherig emotioneel afscheid van de juf, dat vind ik toch jammer, dat hoort voor mij zo bij de laatste schooldag. Op de basisschool dan he, bij die promotie van het gymnasium ga ik me inhouden :P (en dat voelt ook anders, ik heb mijn oudste twee al veel meer losgelaten).
  maandag 8 juli 2013 @ 22:47:13 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128739470
Ik heb net gehoord dat de juf van Katja meeverhuist met de klas naar groep 8. Ik ben zo blij daarmee. Die juf heeft een pestklas omgetoverd tot een klas waar een fijne sfeer hangt. En ik hield mijn hart al vast of dat stand zou houden bij een nieuwe leerkracht. Maar gelukkig heeft de school dat risico ook maar niet willen nemen en daarom ervoor gekozen om het te continueren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:48:29 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_128739545
Ah, en dan beginnen ze het jaar met het werkstuk van groep 7? ;)

(Nee, wat heerlijk!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juli 2013 @ 22:57:25 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128740020
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:48 schreef Troel het volgende:
Ah, en dan beginnen ze het jaar met het werkstuk van groep 7? ;)

(Nee, wat heerlijk!)
:D
Gelukkig had ik al eerder gemeld dat dat werkstuk het enige smetje was geweest ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:12 schreef livelink het volgende:

En de juf van Katja heeft ook heel veel bereikt met de klas dit jaar. Ze heeft een nare pestklas om weten te toveren tot één geheel, waar niet gepest wordt. OK, dat van die werkstukken is iets minder, maar wat zij op sociaal vlak heeft gedaan is eigenlijk ook onbetaalbaar. Dus ook wel reden voor een persoonlijke noot bij het afscheid.

En komt puntje bij paaltje, dan vind ik een goede sfeer in de klas nog belangrijker dan de prestaties. Bovendien is het denk ik ook een voorwaarde om te kunnen presteren. En het is ook fijn voor die klas dat ze van het stempel van probleemklas af zijn nu. Ik heb die kinderen zien groeien het afgelopen jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:59:15 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_128740119
Iedereen heeft wel eens een minpuntje inderdaad. En zeker in groep 8 is het zo belangrijk dat die kids lekker in hun vel zitten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juli 2013 @ 23:12:20 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128740770
Iets heel anders; zowel Katja als Job hebben een vriendinnetje die altijd hun jongere zusje mee op sleeptouw (moeten) nemen.
Dus als die bij ons komen spelen, dan komt het jongere zusje altijd mee. En dat vinden Katja en Job niet leuk en dat is ook niet leuk. Want voor die jonge kinderen is het spel vaak te moeilijk of te wild.

Ook voor mij is het lastig, want ik moet ineens weer rekening gaan houden met die jonge kinderen en opletten of het allemaal nog wel goed gaat, terwijl ik die ouderen gewoon hun gang kan laten gaan.

Laatst stond het vriendinnetje van Job weer met haar zusje voor de deur of Job kwam spelen. Dus Job zegt heel eerlijk: "ja, maar waarom moet je zusje altijd meespelen? Ik wil met jou spelen en niet met je zusje."
Dus dat meisje stuurt haar zusje naar huis. Kreeg dat meisje straf en mocht niet meer met Job spelen.

Ik vind dat dus eigenlijk raar van die ouders. Ik zou Katja niet dwingen om Job mee te nemen als ze gaat spelen. Maar kennelijk zijn er dus meerdere ouders die dat de normale gang van zaken vinden.

Doen jullie dat ook en is het misschien gebruikelijker om te doen als je twee kinderen van hetzelfde geslacht hebt? Of is het toeval dat net Katja en Job allebei zo'n vriendinnetje hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:20:45 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_128741178
Hier is het zo dat Jochem niet alleen buiten mag spelen van mij. Ze mogen echter wel samen met het buurmeisje hier buiten spelen. Maar dan is het heel simpel: Jochem mag het alleen als Ruben er bij is of als ik zelf met het buurmeisje heb afgesproken dat als zij naar binnen gaat of weg gaat, eerst Jochem weer thuis komt brengen. Ja, zelfs al is het hier voor de deur :@

Overigens is het buurmeisje een stuk ouder dan mijn jongens. Meestal spelen ze met zijn drietjes trouwens. Jochem wil eigenlijk niet zonder Ruben spelen, maar volgens mij komt dat ook omdat hij beseft dat anderen hem heel slecht verstaan...

Maar met klasgenootjes doe ik het eigenlijk altijd zo dat ik Ruben met klasgenootje laat spelen en zelf wat met Jochem ga doen. Of ze moeten echt met zijn drietjes willen spelen, maar dat is vaak juist niet het geval.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 juli 2013 @ 06:53:45 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128747332
Leyla mag gewoon niet alleen. Ik zou jen toch niet graag opzadelen met haar zusje. Dan wacht leyla maar tot ze oud genoeg is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128747397
Bij ons is de kleine nog te klein om alleen mee te laten gaan, dus is dat niet zo aan de orde. Bij onze buren schelen oudste en middelste maar 1,5-2 jaar (4 & 5,5/ 6) en is het nu dus drama als de een mag spelen met onze zoon en de ander niet. Meestal mogen ze ook allebei spelen, maar heel soms komt het me niet zo goed uit en is me dat te druk.

Livelink en als je het eens heel open en eerlijk met de ouders van die kinderen bespreekt of gewoon navraagt waarom ze dat doen? En dan ook gewoon zeggen, dat het soms wel kan, maar dat jij dan meer aanwezig moet zijn als ze samen komen. Misschien kun jij het gewoon met de ouders bespreken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:52:51 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128747679
Het probleem is met name dat de grotere kinderen het zelf niet leuk vinden. Ook de grote zussen zelf niet. Snap ik ook, want als 9- en 11-jarige heb je heel andere speelwensen dan als 6-jarige.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 07:56:47 #30
5428 crew  miss_sly
pi_128747715
Wat vervelend ook voor die kinderen, livelink! Ik moest vroeger ook wel eens mijn broertje en/of zusje meenemen naar het zwembad, en dat vond ik vreselijk. Ik heb me dan ook heilig voorgenomen zoiets nooit bij mijn kinderen te doen. Nou hoeft dat niet, ze heeft geen broertjes of zusjes, maar het is toch voor niemand leuk? Niet voor de oudere kindjes, maar ook niet voor de jongere. Bovendien zijn die jongere kindjes toch niet bevriend met Katja en Job?

Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met die ouders? Vragen hoe of wat, uitleggen dat het niet altijd handig is en dat de kinderen het ook niet leuk vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 juli 2013 @ 08:40:40 #31
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128748148
Hier verschilt het Livelink. Wanneer er hier vriendjes komen spelen ligt het aan de situatie of grote/kleine zus meespeelt. Zien ze het allemaal zitten, dan kan het en anders ga ik iets met het andere kind doen of gaat dat kind alleen iets doen.

Als ze ergens anders gaan spelen, gaat er maar 1 kind tenzij er speciaal om gevraagd wordt. Ik vind het niet fijn om anderen ongevraagd met beiden op te zadelen. :)
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 08:49:05 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128748274
ik vind dat ouders het oudste kind niet verantwoordelijk mogen maken voor het welzijn/vermaak van het jongste kind. het is hun kind, niet van de oudste.
een enkele keer moet kunnen in noodgevallen, maar iedere keer vind ik gewoon niet goed voor het oudste kind, dat steeds wordt belemmerd door dat kleintje in zijn/haar kielzog
  dinsdag 9 juli 2013 @ 08:52:40 #33
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128748314
Het is soms wel sneu omdat Leyla goed doorheeft dat Jen bepaalde dingen wel mag en zij nog niet. Drama! Mij oooohoook!!!! Mij ook oma! Mij ook pelen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:19:10 #34
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_128748757
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een jonger broertje of zusje mee kwam spelen. En mijn kinderen namen ook nooit hun jongere broertje of zusje mee.
pi_128748840
hier ligt het eraan waar er dan gespeeld wordt. als selene een speelafspraakje heeft met een klasgenootje mag ravi niet mee. dat levert drama voor ravi, maar helaas pindakaas. echter; als ze bij haar beste vriendinnetje gaat spelen, mag ravi doorgaans wel mee. maar het jongere zusje van het vriendinnetje is weer een vriendinnetje van ravi (van de psz) en ravi kan ook heel leuk met de oudere kundjes daar. en ik ben vriendinnen met de moeder en ze wonen hier tegenover :P dus dan mag het wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:25:59 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_128748882
Ik heb ooit wel eens een klasgenootje gehad hier, dat vervolgens voornamelijk met Jochem wilde spelen :D
Kind was zelf de jongste thuis en vond het zo leuk om "een baby" te hebben om mee te spelen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:30:20 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_128748974
Cato is goed bevriend met een jongetje uit de straat. Als ze hem op gaat halen komt zijn iets grotere broer ook regelmatig mee. Soms gaat dat prima, maar soms baalt Cato er ook wel van, want dan spelen de twee jongens vaak meer samen dan met haar. Dus ik probeer 't een beetje binnen de perken te houden, maar dat doen die ouders volgens mij ook al wel hoor. En zolang 't allemaal nog redelijk in evenwicht gaat vind ik 't ook wel fijn dat dingen zich spontaan regelen. Maar als de ouders 't als vanzelfsprekend zouden beschouwen en hun kind zelfs straffen als 't broertje (of zusje) niet mee mag, dan is er wel iets flink mis lijkt me.
in de haak.
pi_128749249
Wat raar dat het meisje daar straf voor krijgt zeg.

Wij waren laatst bij de intteatuin en daar as een jongetje van een jaar of 4/5 die op zijn broertje van een jaar ofzo moest letten in de ballenbak..Zegt die moeder op een gegeven moment tegen dat jongetje toen hij even iets kwam drinken..Je broertje heeft zijn speen nog in, ga die eens terughalen.

Dat vondt ik zo raar..waarom zou je A een kind van die leeftijd opzadelen met zijn jongere broertje en die verantwoordelijkheid geven En B pak even lekker zelf die speen.

Nee ik heb me direct voorgenomen om dana nooit met haar jongere zusje " op te zadelen"
En ze gaat zeker niet mee spelen bij andere mensen als dana daar gaat spelen
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52:57 #39
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128749360
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:12 schreef livelink het volgende:

Dus dat meisje stuurt haar zusje naar huis. Kreeg dat meisje straf en mocht niet meer met Job spelen.

Ik vind dat dus eigenlijk raar van die ouders. Ik zou Katja niet dwingen om Job mee te nemen als ze gaat spelen. Maar kennelijk zijn er dus meerdere ouders die dat de normale gang van zaken vinden.

Misschien heeft dat zusje iets anders verteld tegen haar ouders, waardoor ze straf kreeg?

Het is iig wel belachelijk ja.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:34:06 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_128750255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat raar dat het meisje daar straf voor krijgt zeg.

Wij waren laatst bij de intteatuin en daar as een jongetje van een jaar of 4/5 die op zijn broertje van een jaar ofzo moest letten in de ballenbak..Zegt die moeder op een gegeven moment tegen dat jongetje toen hij even iets kwam drinken..Je broertje heeft zijn speen nog in, ga die eens terughalen.

Dat vondt ik zo raar..waarom zou je A een kind van die leeftijd opzadelen met zijn jongere broertje en die verantwoordelijkheid geven En B pak even lekker zelf die speen.

Nee ik heb me direct voorgenomen om dana nooit met haar jongere zusje " op te zadelen"
En ze gaat zeker niet mee spelen bij andere mensen als dana daar gaat spelen
Och, ik stuur de jongens allebei wel eens voor iets voor de ander. Ruben die de billendoekjes aangeeft of Jochem die Rubens tas draagt. Maar dat loopt redelijk gelijk denk ik...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128750454
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Och, ik stuur de jongens allebei wel eens voor iets voor de ander. Ruben die de billendoekjes aangeeft of Jochem die Rubens tas draagt. Maar dat loopt redelijk gelijk denk ik...
ja oke, dta is mischien ook niet zo erg..maar dit kwam echt heel raar over..net alsof de oudtse er verantwoordelijk voor was dat de jongste de speen nog in had.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:56:30 #42
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128752839
Hier zijn de oudsten niet verantwoordelijk voor de jongeren. Ze mogen ook niet meespelen. Ook thuis niet. Vroeger ook al niet. Peuter moest zichzelf maar vermaken of met mij spelen. ;) nu gaan ze wel eens samen naar t zwembad maar dat is omdat ze daarvoor kiezen. Iedereen heeft alle diploma's. Toen dit nog niet zo was ging de jongste gewoon niet mee.
Ik koos voor kinderen, zij niet voor hun broers. Er is niks zo erg als opgezadeld zitten met je kleinere broer of zus. Overal waar ze zelf voor kiezen is prima, en als iemand niet wil zal de ander dat moeten respecteren.

Ik denk zelfs dat de twee oudsten niet samen fietsen volgend jaar zelfs al gaan ze naar dezelfde school. Eigen vriendjes, eigen leven, eigen paden.

We hebben wel gehad dat een jonger broertje van een ander vriendje steeds met oudste wilde spelen, die was te beleefd om t af te kappen. Belde de kleine als de grote wilde spelen :') dat heb ik toen wel besproken en uiteindelijk heeft oudste moed gevat t af te kappen. Jongen was net iets ouder dan onze jongste.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128757993
Hier gebeurt dat ook niet. Tenzij op hun eigen verzoek. Vorige week kwam er hier een nichtje spelen voor Oudste Dochter en Jongste Dochter wilde ook meedoen, dat gebeurde alleen op het moment dat beide andere partijen dat zagen zitten.
Don't you love her madly?
pi_128771662
Waren we vandaag bij de anesthesist, meten... is ze in 3 maanden 8 cm gegroeid...
Ik ga het morgen toch eens even nameten hoor ;), het klinkt ineens zo groot 120 cm :o, verklaart wel waarom broeken kort worden natuurlijk ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:00:23 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_128771990
Het gaat soms heel hard ja :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:20:33 #46
386633 Adnap
I love Life !
pi_128785937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:53 schreef Nijna het volgende:
Waren we vandaag bij de anesthesist, meten... is ze in 3 maanden 8 cm gegroeid...
Ik ga het morgen toch eens even nameten hoor ;), het klinkt ineens zo groot 120 cm :o, verklaart wel waarom broeken kort worden natuurlijk ;).
Zomer :D Groeispurt :D k merk het hier aan de bergen brood en ander voer wat er door vliegt
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 08:25:47 #47
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128785992
hier staat de boel stil denk ik.
L. eet minimaal overdag, er gaat eigenlijk alleen graag een bord warm eten naar binnen.
pi_128786228
Nijna, hier heeft de lentezon ook een spurt gegeven.

Chris is weer langs de huisarts geweest voor zijn moedervlek. 2 jaar geleden als eens gekeken of die verwijdert moest worden. De huisarts vond van wel, maar de afweging toen was, doen onder narcose of even afwachten en plaatselijke verdoving, woog voor mij toch naar afwachten. De vlek is nu echt groter en dikker aan het worden, dus maandag langs de huisarts en morgen al gesprek bij de chirurg. Eens kijken of ze het nu wel onder plaatselijke verdoving doen.
pi_128797152
Je wordt toch betaald om je werk te doen? Moet je daarvoor echt bedankt worden? :')
Als een kind in Bangladesh je schoenen gemaakt heeft bedank je die toch ook niet. :')
pi_128797506
Spuit 11.
Don't you love her madly?
pi_128808010
Even nagemeten, maar ik meet maar 116 cm, volgens mij hangen die meetlinten hier in het ziekenhuis net te hoog... ;). Dan nog is ze 4 cm gegroeid, maar dus geen 8 :P
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:54:43 #52
386633 Adnap
I love Life !
pi_128808471
4 cm is ook niet mis !!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_128808866
4 cm is ook mooi..
Chris kwam gisteren in slagharen ruim boven de 120 cm bordjes uit. Maar hij was in maart nog 115 en in mei 118, kan me niet voorstellen dat er nog zo'n scheut bijgekomen is.
pi_128808968
Tja, je weet het maar nooit ;) Deepfreeze.

En idd 4 cm is ook netjes :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_128844704
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:08 schreef Nijna het volgende:
Tja, je weet het maar nooit ;) Deepfreeze.

En idd 4 cm is ook netjes :).
Ik heb hier niks te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door debuurvrouw op 11-07-2013 19:41:14 ]
pi_128848166
Met Chris naar de chirurg geweest voor zijn moedervlek. De arts durfde het wel aan met plaatselijke verdoving, al bood hij eerst alleen de algehele narcose aan. Als de ouders het aangaven kon plaatselijk ook wel. En Chris kan dat wel hebben volgens mij. Genoeg keuze qua datums nog in deze vakantie, maar met alle drukte gaan we voor 13 augustus, de laatste dinsdag voor de vakantie en hopen dat het al aardig geheeld is als hij de 19e weer naar school gaat..
pi_128851405
Een dag later mag mijn kleuter voor haar neusamandel... ook zo'n laatste week van de vakantie-"klusje" is het geworden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_128852108
Dan samen duimen dat ze maandag weer netjes recht op hun stoel zitten ;)
pi_128852352
Zo gek.. Wij hebben nog geen vakantie en als jullie weer naar school gaan zijn wij net een paar dagen op vakantie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128852433
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:30 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Ik heb hier niks te zoeken.
:')
pi_128852473
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:34 schreef stoereboii het volgende:

[..]

:')
Jouwe groeit ook 4 cm?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128852588
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jouwe groeit ook 4 cm?
Mwa de mijne groeit soms tot 30mm maar dat mag ik hier blijkbaar niet posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 12-07-2013 08:24:17 ]
pi_128852988
verkeerd topic
pi_128853081
verkeerd topic
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 22:58:36 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128860471
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:37 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Mwa de mijne groeit soms tot 30mm maar dat mag ik hier blijkbaar niet posten.
Ach jongen toch, en dit is de enige plek waar je dat kwijt kunt? Nou toe maar dan, dan luister ik wel even

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 12-07-2013 08:25:27 ]
Don't you love her madly?
pi_128860794
Waar is de like knop als je hem nodig hebt. :-)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:12:47 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128860854
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 06:59 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ach jongen toch, en dit is de enige plek waar je dat kwijt kunt? Nou toe maar dan, dan luister ik wel even
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:13:28 #69
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128860861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:05 schreef bodpa09 het volgende:
Waar is de like knop als je hem nodig hebt. :-)
Jij houdt wel van kleine pepsiflessen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128861009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan samen duimen dat ze maandag weer netjes recht op hun stoel zitten ;)
Inderdaad, zou wel fijn zijn, maar in principe zou het haalbaar moeten zijn lijkt me.
Hoe lang moeten bij Chris de hechtingen blijven zitten? Week? Als het niet op een plek zit die veel onder spanning staat, even afwachten dus denk ik. Veel last heeft hij er dan hopelijk niet meer van.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:33 schreef Vicky het volgende:
Zo gek.. Wij hebben nog geen vakantie en als jullie weer naar school gaan zijn wij net een paar dagen op vakantie
Raar idee he Vicky... Wanneer begint bij jullie de vakantie, eind volgende week?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_128861787
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij houdt wel van kleine pepsiflessen?
Ben meer van de coca cola.
Wat een geweldige reactie van Lovechild.
pi_128862413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Inderdaad, zou wel fijn zijn, maar in principe zou het haalbaar moeten zijn lijkt me.
Hoe lang moeten bij Chris de hechtingen blijven zitten? Week? Als het niet op een plek zit die veel onder spanning staat, even afwachten dus denk ik. Veel last heeft hij er dan hopelijk niet meer van.
Het zit precies tussen zijn billen bovenaan, huid genoeg volgens de arts. Hechtingen hangt er vanaf. Of hij krijgt doorsnee hechtingen en dan moeten ze er na 10 dagen uit, en anders worden het onderhuidse hechtingen, en lossen ze vanzelf op.
Voor het hele herstel staat meestal 2 weken, maar na een week zou het al aardig goed moeten gaan.
pi_128863125
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ben meer van de coca cola.
Wat een geweldige reactie van Lovechild.
Haha, dank je! En dat op de vroege ochtend...

Hier volgens mij een beetje een emotionele dag. Oudste heeft vanavond de afscheidsmusical en ik moet de hele tijd denken aan hoe snel het ging, wat hij al voor zijn kiezen heeft gehad en hoe trots ik op hem ben. Heb al een paar keer de tranen terug moeten dringen :@
Don't you love her madly?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:08:50 #74
386633 Adnap
I love Life !
pi_128864296
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:24 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Haha, dank je! En dat op de vroege ochtend...

Hier volgens mij een beetje een emotionele dag. Oudste heeft vanavond de afscheidsmusical en ik moet de hele tijd denken aan hoe snel het ging, wat hij al voor zijn kiezen heeft gehad en hoe trots ik op hem ben. Heb al een paar keer de tranen terug moeten dringen :@
Laat ze gewoon gaan, deed ik ook... denk alle moeders wel
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_128864943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Inderdaad, zou wel fijn zijn, maar in principe zou het haalbaar moeten zijn lijkt me.
Hoe lang moeten bij Chris de hechtingen blijven zitten? Week? Als het niet op een plek zit die veel onder spanning staat, even afwachten dus denk ik. Veel last heeft hij er dan hopelijk niet meer van.

[..]

Raar idee he Vicky... Wanneer begint bij jullie de vakantie, eind volgende week?
19 juli en wij gaan de laatste 2w van de vakantie weg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128866716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:08 schreef Adnap het volgende:

[..]

Laat ze gewoon gaan, deed ik ook... denk alle moeders wel
Oh ja, vanavond ook zeker wel hoor. Bij het ontbijt vond ik een beetje gek ;)

Ik heb ook al gezegd dat ik maandagochtend de hele weg naar school ga huilen. Dan gaat hij nog even afscheid nemen met en van de klas en is het dus de laatste keer dat we met zn allen naar 1 school fietsen. *snik* haha
Don't you love her madly?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:39:28 #77
386633 Adnap
I love Life !
pi_128867240
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Oh ja, vanavond ook zeker wel hoor. Bij het ontbijt vond ik een beetje gek ;)

Ik heb ook al gezegd dat ik maandagochtend de hele weg naar school ga huilen. Dan gaat hij nog even afscheid nemen met en van de klas en is het dus de laatste keer dat we met zn allen naar 1 school fietsen. *snik* haha
T hoort er echt bij, t is ook zo'n mijlpaal. Oudste zat in een klas die jankte alles bij elkaar, hij niet, stoïcijns als hij is _O- heb ik dubbel goed gemaakt :+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 juli 2013 @ 13:40:03 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128869233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

19 juli en wij gaan de laatste 2w van de vakantie weg...
best apart inderdaad, 19 juli zijn wij alweer terug van vakantie. En we zijn dik 2,5 week weggeweest.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_128870252
Hier ook nog 1 week school en laatste twee weken van schoolvakantie zelf met vakantie. September weer naar school.
Oudste is over naar groep 4, gisteren hadden ze doorschuifmiddag. Zijn klas blijft echter dezelfde samenstelling, met uitzondering van 1 jongen die naar speciaal onderwijs gaat.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:25:41 #80
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128983889
Hallu, ik kom even binnenvallen met een vraag.
Mijn oudste is net 6 jaar oud, en sinds vandaag kan hij ineens zijn voorhuid naar achteren trekken. Wow, mijlpaal, ineens ziet zijn geslachtsdeel er heel anders uit natuurlijk.
En "dat voelt wel een beetje gek als ik zo doe"
Zelf is hij behoorlijk onder de indruk, heeft er een nieuw speeltje bij :o

Wat is eigenlijk normaal hierin? Hoe oud waren jullie jongens?
Zoeken op Google heeft geloof ik weinig zin _O-

Ik ga er overigens van uit dat de nieuwigheid er gauw af zal gaan en dat hij dan ook niet meer de hele tijd met zijn hand in zijn broek zal zitten...
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 21:29:49 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128984070
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:25 schreef Kersjes het volgende:
Hallu, ik kom even binnenvallen met een vraag.
Mijn oudste is net 6 jaar oud, en sinds vandaag kan hij ineens zijn voorhuid naar achteren trekken. Wow, mijlpaal, ineens ziet zijn geslachtsdeel er heel anders uit natuurlijk.
En "dat voelt wel een beetje gek als ik zo doe"
Zelf is hij behoorlijk onder de indruk, heeft er een nieuw speeltje bij :o

Wat is eigenlijk normaal hierin? Hoe oud waren jullie jongens?
Zoeken op Google heeft geloof ik weinig zin _O-

Ik ga er overigens van uit dat de nieuwigheid er gauw af zal gaan en dat hij dan ook niet meer de hele tijd met zijn hand in zijn broek zal zitten...
gewoon melden dat het in gezelschap niet zo netjes is, dat dat iets is wat hij in zijn eigen kamertje mag doen. zoiets?
  maandag 15 juli 2013 @ 21:33:55 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128984254
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:29 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gewoon melden dat het in gezelschap niet zo netjes is, dat dat iets is wat hij in zijn eigen kamertje mag doen. zoiets?
Je hebt er zelfs boeken voor sexualiteit voor kinderen.

Niet doen alsof het iets vies is, of iets is om voor te schamen. Maar niet in de woonkamer, dat hoort niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:35:04 #83
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128984304
Dat weet hij al, thuis, in bed of in bad ofzo mag hij er best aan zitten. Nou heb ik m ook alleen vanavond meegemaakt hoor.

Maar ik weet hier eigenlijk niet veel over, is ook niet iets wat je in de speeltuin even gauw bespreekt:"goh, is de eikel van de jouwe al vrij?"
.... met gevoel voor drama....
  maandag 15 juli 2013 @ 21:36:05 #84
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  maandag 15 juli 2013 @ 21:40:49 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128984514
Thanks, ik ga me eens inlezen.

Jaren geleden voor mijn opleiding het boek gelezen van Sanderijn v.d. Doef over jonge kinderen en seksualiteit.
Maar ik kan best weer een opfrisser gebruiken geloof ik....
.... met gevoel voor drama....
  maandag 15 juli 2013 @ 21:41:56 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128984571
Er valt via Google toch best wat te vinden. Sexuele opvoeding en kindersexualiteit krijg je toch wel hits die gewoon normaal zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:43:25 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128984632
Maar ontblote eikels en voorhuid die terugtrekt gaven niet het gewenste resultaat :+
.... met gevoel voor drama....
  maandag 15 juli 2013 @ 21:44:22 #88
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128984677
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:43 schreef Kersjes het volgende:
Maar ontblote eikels en voorhuid die terugtrekt gaven niet het gewenste resultaat :+
Nee, dat lijkt me ook niet nee. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:45:35 #89
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128984750
Oh! En vertellen dat hij moet schoonmaken daar. Of laat het papa uitleggen. Dat vind ik een prima taak voor papa's.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:51:49 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128985017
Hier is onder de voorhuid wassen al sinds jong een 'gewoonte' eerst kon t niet helemaal terug, later vast wel. Maar ik weet t niet zo goed.
Dat gefriemel is ook al veel langer aan de gang. Echt al vanaf 3 ofzo. Verder niet zo op gelet.
Altijd gezegd dat het iets is voor je alleen. En vanaf een kaar of 10 het grote boek voor pubers van Sanderijn vd Doef. Het zwerft over de bovenverdieping. Dan bij puber 1, dan bij puber 2. E ze lezen dat wat op dat moment hun interesse heeft denk ik. :D
Er is ook een boek voor jongere kinderen, maar hoe het heet weet ik niet meer.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:33:34 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_128987044
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gefriemel is ook al veel langer aan de gang. Echt al vanaf 3 ofzo.
Ik moest er ooit om lachen met een kleuterjuf. "Ach ja" zei ze "dan ben ik aan het voorlezen, en kijk ik op, en dan zitten er minstens zes met hun hand in hun broek." :D
pi_128997272
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:29 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gewoon melden dat het in gezelschap niet zo netjes is, dat dat iets is wat hij in zijn eigen kamertje mag doen. zoiets?
dat is wat ik tegen mijnes zeg. haalt niet zoveel uit, elke keer als ze op haar gemak is gaat die hand. bij mijn weten is het heel normaal gedrag, dus ik word ook niet boos ofzo. wel hou ik elke keer als ik het zie stug vol dat het (net als neuspeuteren trouwens) iets is voor op je eigen kamertje :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128999107
Iemand (hier?) kwam laatst met deze site. Schijnt een fijne site te zijn.

Ik ben wel erg benieuwd hoe dat later zal gaan met L's achterbuurjongetje, d'r 'beste vriend'. Hij is een jaar ouder en ze spelen continu samen. Nu voornamelijk buiten, in het zwembad, op de trampoline, in het speelhuisje. Af en toe staan ze ineens in hun blote kont op de trampoline, maar verder dan constateren dat ze allebei een andere plasser hebben, zijn ze nog niet gekomen.

Edit: ik word op die site wel een beetje onpasselijk van het woord 'spleetje'. :')
Spleetje.
Spleetje spleetje spleetje.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Spring op 16-07-2013 11:20:08 ]
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:17:28 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128999350
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier is onder de voorhuid wassen al sinds jong een 'gewoonte' eerst kon t niet helemaal terug, later vast wel. Maar ik weet t niet zo goed.
Dat gefriemel is ook al veel langer aan de gang. Echt al vanaf 3 ofzo. Verder niet zo op gelet.
Altijd gezegd dat het iets is voor je alleen. En vanaf een kaar of 10 het grote boek voor pubers van Sanderijn vd Doef. Het zwerft over de bovenverdieping. Dan bij puber 1, dan bij puber 2. E ze lezen dat wat op dat moment hun interesse heeft denk ik. :D
Er is ook een boek voor jongere kinderen, maar hoe het heet weet ik niet meer.
:o Ik mag nog niks met dat velletje van F. Dus ik doe daar ook maar niks mee, want hij zal het wel weten denk ik dan. :@

En ik krijg bij deze verhalen nog steeds kippevel van het idee dat mijn collega dat dus ook nog controleerde bij haar 17-jarige. :X ;(
'Ja, je wil toch niet dat hij met een vieze piemel bij een vrouw in bed stapt!' :o :X
***
pi_128999551
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Ik mag nog niks met dat velletje van F. Dus ik doe daar ook maar niks mee, want hij zal het wel weten denk ik dan. :@

En ik krijg bij deze verhalen nog steeds kippevel van het idee dat mijn collega dat dus ook nog controleerde bij haar 17-jarige. :X ;(
'Ja, je wil toch niet dat hij met een vieze piemel bij een vrouw in bed stapt!' :o :X

Nee! :o
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:26:39 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128999590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Ik mag nog niks met dat velletje van F. Dus ik doe daar ook maar niks mee, want hij zal het wel weten denk ik dan. :@

En ik krijg bij deze verhalen nog steeds kippevel van het idee dat mijn collega dat dus ook nog controleerde bij haar 17-jarige. :X ;(
'Ja, je wil toch niet dat hij met een vieze piemel bij een vrouw in bed stapt!' :o :X

Nee?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128999608
Mijn vader heeft wel eens verteld dat ie er op z'n vijftiende of zo zélf achterkwam dat z'n voorhuid naar achter kon. Dat was dus ook nog nooit schoongemaakt. Het scheen goed vastgezeten te hebben. :r :X :o
pi_128999622
Gatverdamme, ik word gewoon onpasselijk van m'n eigen post.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28:41 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128999649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:27 schreef -Spring het volgende:
Gatverdamme, ik word gewoon onpasselijk van m'n eigen post.
Mn toeschietreflex wat doe je? Ik zit gewoon ff rustig te kolven en bij te lezen :r :r
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128999674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mn toeschietreflex wat doe je? Ik zit gewoon ff rustig te kolven en bij te lezen :r :r
:'D
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:32:01 #101
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128999741
Spring dat is echt nasty _O-
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:48:19 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_129000320
Ieuw Spring! :o :X Gruwel!
En dat van mijn collega is echt waar! Wij zaten met z'n allen ook :o Nee!!! :o en maakten maar wat grapjes dat daar wetten voor waren enzo. :')
***
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 11:51:07 #103
5428 crew  miss_sly
pi_129000406
O BE, ik weet nog dat je dat eens postte. Echt te erg :X
En Spring ook :o

Blij dat ik een meisje heb, voorlichting over piemels zou ik ook aan papa over laten, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:51:50 #104
37295 Luigi
mario pls
pi_129000427
Blijft leuk. Vrouwen en piemelpraat.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:35:42 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129001779
BE, mij viel vooral deze zin op:
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
:o Ik mag nog niks met dat velletje van F. Dus ik doe daar ook maar niks mee, want hij zal het wel weten denk ik dan. :@
ik dacht: waarom mag BE niks met dat velletje van F?
in de haak.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:55:02 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_129002460
Mijn jongens zien me aankomen :') wahahahahaha!
Die 17 jarige stapt alleen vanwege dit al nooit in bed met wie dan ook lijkt me? :o

En Spring!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:55:17 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_129002469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:35 schreef trui het volgende:
BE, mij viel vooral deze zin op:

[..]

ik dacht: waarom mag BE niks met dat velletje van F?
en dit. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:56:22 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_129002511
:D Stelletje dozen! _O-
Ik kan hier nu van alles neer gaan zetten, maar ineens bedacht ik me dat het zo wel genoeg was. :')
***
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:10:28 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129003034
hehheh. :) ik denk dat ik 'm in tweede instantie wel begreep zoalsiebedoeldwas hoor. 8-)
in de haak.
pi_129003203
Dat boek wat eerder genoemd werd, was deze toch?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_129004559
Hier zijn allebei de jongens niet van die friemelaars eigenlijk.
En dat terwijl de jongste (7) z'n ding best interessant vind, is ook wel van het "flashen" enzo :D Moet wel heel eerlijk zeggen dat het "onderhoud achter het velletje" niet heel erg in het systeem zit hier. Ook niet van vaderskant omdat die besneden is wegens te kort velletje (oudste is denk ik erfelijk belast in dezen). Ze krijgen beiden regelmatig een herinnering, zou alleen niet durven zeggen of die frequent genoeg is :@
Don't you love her madly?
pi_129004915
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:49 schreef Lovechild het volgende:
Hier zijn allebei de jongens niet van die friemelaars eigenlijk.
En dat terwijl de jongste (7) z'n ding best interessant vind, is ook wel van het "flashen" enzo :D Moet wel heel eerlijk zeggen dat het "onderhoud achter het velletje" niet heel erg in het systeem zit hier. Ook niet van vaderskant omdat die besneden is wegens te kort velletje (oudste is denk ik erfelijk belast in dezen). Ze krijgen beiden regelmatig een herinnering, zou alleen niet durven zeggen of die frequent genoeg is :@
Als ik een jongetje zou hebben, zou ik daar erg gebrand op zijn, vermoed ik. Het idee van een laagje smegma alleen al vind ik weerzinwekkend.

Bij meisjes net zo, hoor, trouwens. Bij L jas ik er iig elke avond even een washandje doorheen. Even standaard als tandenpoetsen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:01:40 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129005106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:57 schreef -Spring het volgende:

[..]

Als ik een jongetje zou hebben, zou ik daar erg gebrand op zijn, vermoed ik. Het idee van een laagje smegma alleen al vind ik weerzinwekkend.

Bij meisjes net zo, hoor, trouwens. Bij L jas ik er iig elke avond even een washandje doorheen. Even standaard als tandenpoetsen.
De meiden gaan elke dag in bad, en ik geef ze een washand en zeg gewoon, wassen... Billen, benen en daar ook...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129005312
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De meiden gaan elke dag in bad, en ik geef ze een washand en zeg gewoon, wassen... Billen, benen en daar ook...
Op mijn vrije dagen (vier per week) gaat L 's ochtends met mij mee onder de douche. Dan zet ik er de sproeier op. En wassen doe ik sowieso elke avond. Gezicht, meteen even d'r handen (en in de zomer voeten) mee en d'r billen en plasser.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:09:48 #115
37295 Luigi
mario pls
pi_129005397
Ik pak er altijd even de Kärcher bij!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:10:58 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129005445
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:09 schreef Luigi het volgende:
Ik pak er altijd even de Kärcher bij!
Was ze dan ook vaker dan alleen met kerst...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:11:44 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129005474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Op mijn vrije dagen (vier per week) gaat L 's ochtends met mij mee onder de douche. Dan zet ik er de sproeier op. En wassen doe ik sowieso elke avond. Gezicht, meteen even d'r handen (en in de zomer voeten) mee en d'r billen en plasser.
In de ochtend heb ik echt geen tijd om ze allemaal te wassen :D . Enkel een washand als er chocopasta of jam is gekozen op brood...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129008561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:57 schreef -Spring het volgende:

[..]

Als ik een jongetje zou hebben, zou ik daar erg gebrand op zijn, vermoed ik. Het idee van een laagje smegma alleen al vind ik weerzinwekkend.

Bij meisjes net zo, hoor, trouwens. Bij L jas ik er iig elke avond even een washandje doorheen. Even standaard als tandenpoetsen.
Hmmmm ja, heb gelijk maar even hernieuwde afspraken gemaakt.
Don't you love her madly?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juli 2013 @ 17:29:16 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129012762
Zoon hier blijft zitten. Was wel een beetje te verwachten, maar vooral erg jammer van de fijne klas waarin hij zat. Nu is het afwachten in wat voor klas hij terecht komt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:39:43 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129013116
Ach wat jammer, Rewimo :{
Was het toch Latijn waar het mis ging?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:01:02 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_129015749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:57 schreef -Spring het volgende:

[..]

Als ik een jongetje zou hebben, zou ik daar erg gebrand op zijn, vermoed ik. Het idee van een laagje smegma alleen al vind ik weerzinwekkend.

Bij meisjes net zo, hoor, trouwens. Bij L jas ik er iig elke avond even een washandje doorheen. Even standaard als tandenpoetsen.
Serieus? :o
Ik douchte ze eerder elke avond en dan was het een vast onderdeel. Ik ga er vanuit dat ze dit nog steeds doen. Maar ik ga ze niet controleren. Tegen de tijd dat ze vriendinnetjes hebben worden ze daar echt vanzelf wel secuur op hoor. En smegma ontstaat toch pas als je voorvocht enzo produceert?
Sowieso wil ik mijn kinderen niet leren dat hun geslachtsdeel 'vies' is. Wel dat hygiene op dat vlak belangrijk is ook met overbrengen van ziektes.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:01:49 #122
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_129015779
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:29 schreef Rewimo het volgende:
Zoon hier blijft zitten. Was wel een beetje te verwachten, maar vooral erg jammer van de fijne klas waarin hij zat. Nu is het afwachten in wat voor klas hij terecht komt.
oh balen van zijn klas zeg. Jammer is dat toch. Hopelijk komt hij in een nog leukere klas.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_129016052
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Serieus? :o
Ik douchte ze eerder elke avond en dan was het een vast onderdeel. Ik ga er vanuit dat ze dit nog steeds doen. Maar ik ga ze niet controleren. Tegen de tijd dat ze vriendinnetjes hebben worden ze daar echt vanzelf wel secuur op hoor. En smegma ontstaat toch pas als je voorvocht enzo produceert?
Sowieso wil ik mijn kinderen niet leren dat hun geslachtsdeel 'vies' is. Wel dat hygiene op dat vlak belangrijk is ook met overbrengen van ziektes.
Nee toch? Bestaat toch uit bacteriën? En als ze ouder is, controleer ik het niet meer natuurlijk. Maar ik hoop dat ze daar op een gegeven moment zelf ook wel secuur op wordt. En als ik het idee heb dat dat niet zo is, zal ik r daaraan herinneren.

En door je lijf en 'kwetsbare' plekken schoon te houden leer je wmb niet dat je lichaam vies is, maar om het goed te verzorgen.

Edit: op de dagen dat ik vrij ben en ze doucht, is het ook een vast onderdeel. Wanneer ze naar de opvang is geweest, zijn we alleen vaak te laat thuis om r nog onder de douche te kunnen stoppen. Dus dan was ik r even even met een washand. Da's toch niet zo heel gek?

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 16-07-2013 19:23:26 ]
pi_129017747
Wij wassen ze ook nog steeds met een washandje hoor Spring op de dagen dat ze niet in bad gaan en als ze in bad zitten laat ik het ze zelf schoonmaken. Dus zo gek vind ik het niet... ik zal daar vast op enig moment mee ophouden ;).

We zijn met de oudste nu met project afdrogen bezig, moet zich straks na gym zelf douchen en afdrogen... en het gaat al best goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:55 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_129018886
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:09 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nee toch? Bestaat toch uit bacteriën? En als ze ouder is, controleer ik het niet meer natuurlijk. Maar ik hoop dat ze daar op een gegeven moment zelf ook wel secuur op wordt. En als ik het idee heb dat dat niet zo is, zal ik r daaraan herinneren.

En door je lijf en 'kwetsbare' plekken schoon te houden leer je wmb niet dat je lichaam vies is, maar om het goed te verzorgen.

Edit: op de dagen dat ik vrij ben en ze doucht, is het ook een vast onderdeel. Wanneer ze naar de opvang is geweest, zijn we alleen vaak te laat thuis om r nog onder de douche te kunnen stoppen. Dus dan was ik r even even met een washand. Da's toch niet zo heel gek?
de echt waar ging over de voorhuid hang-up. ten eerste duurt het best even voor die (een beetje) naar achter kan, ten tweede stellen jongens dat echt niet op prijs als je dat ff lekker afrost met een washandje. :P ik denk dat jongenshygiëne wat anders gaat dan bij meisjes. zoals mannen met hun piemel zijn geldt het ook echt al voor die kleine jongetjes heur. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:40:18 #126
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_129019253
Ik wil er juist niet te veel op hameren om een trauma te voorkomen :')
Maar omdat de heren erfelijk zijn belastmet een krap capuchonnetje zal er wel eens medisch ingegrepen moeten worden. Tot die tijd wil ik er geen halszaak van maken, zeg maar :)
Dochterlief is een ander verhaal, die kan overal gewoon bij dus die leert dat ze van voor naar achter moet afgeven en dat je dat apparaat elke dag even schoon moet maken. Net zo ogisch als dat je je handen wast en je tanden poetst zeg maar :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juli 2013 @ 20:45:04 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129019461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:39 schreef livelink het volgende:
Ach wat jammer, Rewimo :{
Was het toch Latijn waar het mis ging?
Ja, Latijn en scheikunde uiteindelijk. Nou ja, geen drama, hij is een vroege leerling, wat dat betreft is een jaartje overdoen niet zo erg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:01 schreef debuurvrouw het volgende:

oh balen van zijn klas zeg. Jammer is dat toch. Hopelijk komt hij in een nog leukere klas.
Ja, dat kan natuurlijk ook nog :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 20:58:58 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129020139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, Latijn en scheikunde uiteindelijk. Nou ja, geen drama, hij is een vroege leerling, wat dat betreft is een jaartje overdoen niet zo erg.

[..]

Ja, dat kan natuurlijk ook nog :)
goh, jammer joh, maar dan heeft hij in ieder geval een goede start voor het komende jaar.
en wie weet levert dat een wonder op bij scheikunde
(bij mij in elk geval wel, ik bleef zitten met een 3 voor scheikunde, en het jaar erop had ik alleen maar negens en tienen :D ; het kwartje moest gewoon even vallen. dat hoop ik ook voor christan)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juli 2013 @ 20:59:57 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129020190
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:58 schreef lady-wrb het volgende:
goh, jammer joh, maar dan heeft hij in ieder geval een goede start voor het komende jaar.
en wie weet levert dat een wonder op bij scheikunde
(bij mij in elk geval wel, ik bleef zitten met een 3 voor scheikunde, en het jaar erop had ik alleen maar negens en tienen :D ; het kwartje moest gewoon even vallen. dat hoop ik ook voor christan)
Hopelijk valt de quartus Latinus ook ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 21:01:27 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129020266
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik wil er juist niet te veel op hameren om een trauma te voorkomen :')
Maar omdat de heren erfelijk zijn belastmet een krap capuchonnetje zal er wel eens medisch ingegrepen moeten worden. Tot die tijd wil ik er geen halszaak van maken, zeg maar :)
Dochterlief is een ander verhaal, die kan overal gewoon bij dus die leert dat ze van voor naar achter moet afgeven en dat je dat apparaat elke dag even schoon moet maken. Net zo ogisch als dat je je handen wast en je tanden poetst zeg maar :)
bij L was dat ook zo. toen hij een jaar of 6 was bij de ha geweest, die deed er niks aan, was normaal volgens hem en het zou vanzelf goedkomen.
het kwam niet goed en toen hij een jaar of 11 was, werd hij verwezen naar een uroloog en kreeg hij een hormoonzalfje. en daar kwam het mee goed.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 21:02:10 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129020299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hopelijk valt de quartus Latinus ook ;)
tja, geen idee, misschien asterix en obelix in het latijn regelen? :+
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:02:51 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_129020330
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

tja, geen idee, misschien asterix en obelix in het latijn regelen? :+
Dat kregen wij al standaard bij ons lessen Latijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:04:37 #133
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_129020426
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:01 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bij L was dat ook zo. toen hij een jaar of 6 was bij de ha geweest, die deed er niks aan, was normaal volgens hem en het zou vanzelf goedkomen.
het kwam niet goed en toen hij een jaar of 11 was, werd hij verwezen naar een uroloog en kreeg hij een hormoonzalfje. en daar kwam het mee goed.
Hormoonzalfje is al geprobeerd en ook daarmee kwam het niet goed :')
Binnenkort starten we ronde twee, na weer een grondige uitleg want als je die zalf zonder te kijken ergens zomaar opkwakt zal het zeker niet helpen :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 21:05:50 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129020475
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat kregen wij al standaard bij ons lessen Latijn :)
toen we scholen gingen bezichtingen met L. gaf een leraar geschiedenis les mbv de stripboeken van alex.
die boeken vond ik vroeger zo geweldig O+
ik heb nog geprobeerd L. op die school te krijgen, maar hij trapte er niet in :+
pi_129021065
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:09 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nee toch? Bestaat toch uit bacteriën? En als ze ouder is, controleer ik het niet meer natuurlijk. Maar ik hoop dat ze daar op een gegeven moment zelf ook wel secuur op wordt. En als ik het idee heb dat dat niet zo is, zal ik r daaraan herinneren.

En door je lijf en 'kwetsbare' plekken schoon te houden leer je wmb niet dat je lichaam vies is, maar om het goed te verzorgen.

Edit: op de dagen dat ik vrij ben en ze doucht, is het ook een vast onderdeel. Wanneer ze naar de opvang is geweest, zijn we alleen vaak te laat thuis om r nog onder de douche te kunnen stoppen. Dus dan was ik r even even met een washand. Da's toch niet zo heel gek?
niet alle bacteriën zijn evil hoor. als ik me elke dag was van onderen krijg ik echt problemen, dus dat doe ik bij de kinderen ook niet. en elke dag bad of douche doen we ook al niet :o om de dag zoiets ofzo. maar de geslachtsdelen blijven vanzelf wel 'goed' dan hoor. niks ruikt raar of jeukt ofzo :P

maar goed; ik en ravi zijn van de gevoelige huidjes met uitslag.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129021854
Maar er zijn toch wel andere manieren om een piemel (dagelijks) schoon te houden dan bruut de voorhuid naar achteren te snokken? Gewoon zo goed als mogelijk, toch?

En nee, dat zou ik niet tot zn 17e controleren, maar ik zou m wel zo opvoeden dat het voor hemzelf een gewoonte is.

Ik vind dagelijks je geslachtsorganen wassen niet meer dan normaal.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 21:37:28 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129022095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:33 schreef -Spring het volgende:
Maar er zijn toch wel andere manieren om een piemel (dagelijks) schoon te houden dan bruut de voorhuid naar achteren te snokken? Gewoon zo goed als mogelijk, toch?
gewoon onder de douche met water, neem ik aan
ik heb op school geleerd dat je genitaliën niet met zeep mag wassen
en ik vind washandjes de smerigste dingen die er op wasgebied zijn.
de rest van het gezin heeft er niet zoveel moeite mee (ze worden toch gewassen, zeggen ze)
maar het idee dat je je gezicht moet wassen met een washandje dat de vorige ronde tussen billen geflost is, nee sorry :X
ik heb dus voor mijn gezicht mijn eigen washandjes, die ik bewaak met mijn leven zodat niemand ze ergens anders voor kan gebruiken :@
pi_129022192
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:37 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gewoon onder de douche met water, neem ik aan
ik heb op school geleerd dat je genitaliën niet met zeep mag wassen
en ik vind washandjes de smerigste dingen die er op wasgebied zijn.
de rest van het gezin heeft er niet zoveel moeite mee (ze worden toch gewassen, zeggen ze)
maar het idee dat je je gezicht moet wassen met een washandje dat de vorige ronde tussen billen geflost is, nee sorry :X
ik heb dus voor mijn gezicht mijn eigen washandjes, die ik bewaak met mijn leven zodat niemand ze ergens anders voor kan gebruiken :@
Zoiets inderdaad. :) En idd alleen met water.

En ik gebruik een washandje één keer, dan gaat ie de was in. En daarna droog ik af met een schoon gastendoekje. Dat gaat ook meteen de was in.

Dit gaat om de avondwassessie, hè. s ochtends douche ik gewoon.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 16-07-2013 21:45:07 ]
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 21:43:10 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129022428
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:39 schreef -Spring het volgende:

[..]

En ik gebruik een washandje één keer, dan gaat ie de was in.
hahahaha ik heb mensen moeten wassen met washandjes waar ze de hele week mee doen
(boven en beneden :r :r :r )
en in verpleeghuizen dezen ze de washandjes binnenstebuiten als ze onder de poep zaten.
als ze dan terugkwamen van de wasserij zaten er soms nog van die vezeltjes van de poep aan de binnenkant :X
ik heb echt smetvrees opgelopen in de zorg :@
pi_129022556
Oh Gatver, was jij dat van die poepvezels? Ik moet er zó vaak aan denken. :')
pi_129022798
ow gadver lady :r
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129022873
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:

Dochterlief is een ander verhaal, die kan overal gewoon bij dus die leert dat ze van voor naar achter moet afvegen en dat je dat apparaat elke dag even schoon moet maken. Net zo ogisch als dat je je handen wast en je tanden poetst zeg maar :)
Maar ff wat anders dan, van voor naar achter afvegen, weet je wel hoe lastig dat is met die korte kinderarmpjes... althans, achterlangs wel... hoe doen die van jullie dat? Voorlangs?
En hoe kan je ze dat nou het makkelijkste leren, want we zeggen het steeds, maar het blijft lastig.
Of ze vegen rustig met hetzelfde papiertje/kantje nog een keer van voor naar achter, weg effect...

En die verhalen over washandjes in de zorg... *ril* :r (waarom zie ik nou vaak voor me wat er geschreven wordt... :{w )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_129022961
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hahahaha ik heb mensen moeten wassen met washandjes waar ze de hele week mee doen
(boven en beneden :r :r :r )
en in verpleeghuizen dezen ze de washandjes binnenstebuiten als ze onder de poep zaten.
als ze dan terugkwamen van de wasserij zaten er soms nog van die vezeltjes van de poep aan de binnenkant :X
ik heb echt smetvrees opgelopen in de zorg :@
Ik was ze trouwens in de kookwas. Met bleek. Dus de poepvezeltjes bleek je daarmee ook lekker op. :9
pi_129023046
Ik heb helemaal geen washandjes in huis. Nog nooit gebruikt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:58:07 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129023143
Ah, ik kom even bijlezen na weekje kamperen en val met mijn neus in de boter. :)

Thies had laatst jeuk aan zijn piemel. Dus ik de boel even bekijken. Ik vroeg of hij zijn voorhuidje wat naar achteren kon doen, dat lukte inmiddels al wat verder dan voorheen. Maar mijn hemel, dat meurde... :o Als een vieze grote-mannenpiemel. :r
Dus toen heb ik (ja, ik als moeder... :D ) hem ingewijd in het wassen achter het randje.

Maar nu mijn vraag aan de andere jongensmoeders: Is het normaal dat zo'n eikeltje er echt paars uitziet? Niet roze, niet roze-rood maar echt dieppaars.
Het was mijn man ook al opgevallen, maar die kon zich niet herinneren hoe hoe die van hem er indertijd uitzag!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_129023272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar ff wat anders dan, van voor naar achter afvegen, weet je wel hoe lastig dat is met die korte kinderarmpjes... althans, achterlangs wel... hoe doen die van jullie dat? Voorlangs?
En hoe kan je ze dat nou het makkelijkste leren, want we zeggen het steeds, maar het blijft lastig.
Of ze vegen rustig met hetzelfde papiertje/kantje nog een keer van voor naar achter, weg effect...

En die verhalen over washandjes in de zorg... *ril* :r (waarom zie ik nou vaak voor me wat er geschreven wordt... :{w )
nja, och. ik tref hier geregeld een heul viezig zootje aan op de wc ;( dan maak ik alles (kind incluus) schoon en vraag haar hoe dat toch zo kwam. doorgaans heeft ze een redelijke verklaring in de zin van dat ze juist iets op wilde ruimen >:) ze moeten gewoon ff zoeken wat voor ze werkt. maar mijnes kan bij wijze van spreken achterlangs in haar neus pulken :+

maarrrrrrrr; ik maak minimaal elke dag wc schoon, handjes worden meerdere malen per dag schoongemaakt, om de dag ongeveer in bad en daarmee is het me best qua hygiene. die discussie is al vaker langsgeweest en daar heeft iedereen zo zn eigen maatstaven voor :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129023508
mooonah, ik herken het wel. ravi is na een dagslaapje echt een miniman ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129023631
Moonah, ik heb geen idee welke kleur "normaal" is en heb ook geen knulletje van die leeftijd hier rondlopen...

Simmu, tnx voor je beeldende verhaal over dat neus pulken... ;) en de overige info ook uiteraard!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:08:34 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129023674
Ik ben juist als de dood dat mensen m'n kinderen vinden stinken. En het zijn echte vieslellen met eten en kliederen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:09:25 #150
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_129023717
Hier niks paarsigs te zien Moonah.

En ik gruwel ook van washandjes. Alles met de hand, kun je er veel beter bij en is stukken minder gevoelig.
Kan ik me zo voorstellen althans...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:09:37 #151
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_129023730
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar ff wat anders dan, van voor naar achter afvegen, weet je wel hoe lastig dat is met die korte kinderarmpjes... althans, achterlangs wel... hoe doen die van jullie dat? Voorlangs?
En hoe kan je ze dat nou het makkelijkste leren, want we zeggen het steeds, maar het blijft lastig.
Of ze vegen rustig met hetzelfde papiertje/kantje nog een keer van voor naar achter, weg effect...

En die verhalen over washandjes in de zorg... *ril* :r (waarom zie ik nou vaak voor me wat er geschreven wordt... :{w )
Eigenlijk heel simpel. Eerst je plas afdeppen en daarna je billen met een ander papiertje afvegen. En niet je plasser afvegen want met je plasser moet je een beetje voorzichtig zijn.
Dat werkt altijd prima :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:13:02 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129023909
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Eigenlijk heel simpel. Eerst je plas afdeppen en daarna je billen met een ander papiertje afvegen. En niet je plasser afvegen want met je plasser moet je een beetje voorzichtig zijn.
Dat werkt altijd prima :)
Jij bent een vouwer!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:13:29 #153
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_129023936
Vouwen ftw O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:14:43 #154
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_129023994
Is there any other way?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:16:51 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129024099
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:14 schreef Kersjes het volgende:
Is there any other way?
Propper??

Ik maak gewoon een prop en rag dat tussen m'n benen door. Voorzichtig deppen ben ik niet van. Ik veeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129024133
Proppen en rausen! Van veur naar achteren.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:18:26 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_129024201
Nah ik niet. Dan hangen de vellen eraan :')
Teer huidje hier :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:19:38 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129024272
:') dit onderwerp. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129024667
4 blaadjes om en om
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129024710
Oh, mèn... :')...
Wie is hier eigenlijk over begonnen... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 22:27:16 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129024778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:26 schreef Nijna het volgende:
Oh, mèn... :')...
Wie is hier eigenlijk over begonnen... ;)
kersjes :D
pi_129024811
Ik vouw ook..

Wn washandjes... Bah bah bah.. Dat vind ik ook van die ranzige dingen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:29:38 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129024923
Stapels met washandjes. Ideaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:32:31 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129025076
Gheghe, wij gebruiken onze washandjes alleen nog maar na de daad, om alle lekkages af te vegen. :D

Maarehm, jongensmoeders: kleur eikeltje?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:34:38 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129025205
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:32 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, wij gebruiken onze washandjes alleen nog maar na de daad, om alle lekkages af te vegen. :D

Maarehm, jongensmoeders: kleur eikeltje?
Daar heb ik dan weer handdoeken voor. En nee, niet voorzichtig deppen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 22:34:50 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129025214
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:32 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, wij gebruiken onze washandjes alleen nog maar na de daad, om alle lekkages af te vegen. :D

Maarehm, jongensmoeders: kleur eikeltje?
volgens mij komt het paarsige me wel bekend voor, maar dat is wel lang geleden. tegenwoordig komt meneer handdoeken tekort als hij uit de douche komt en ik klop al jaren aan als ik in zijn kamer moet zijn
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:35:01 #168
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_129025222
Zover ik weet is dat normaal Moonah. Heeft met het dunne vel en de mate van doorbloeding te maken. En misschien is het net als met witlof..verkleurt het nog als je hem wat meer aan daglicht blootstelt :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:38:10 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_129025394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de echt waar ging over de voorhuid hang-up. ten eerste duurt het best even voor die (een beetje) naar achter kan, ten tweede stellen jongens dat echt niet op prijs als je dat ff lekker afrost met een washandje. :P ik denk dat jongenshygiëne wat anders gaat dan bij meisjes. zoals mannen met hun piemel zijn geldt het ook echt al voor die kleine jongetjes heur. ;)
Ik ging dus idd vanavond even iets enthousiaster bij Oscar aan de slag, maar toen ik ook maar aanstalten maakte om dat velletje wat terug te halen en dat te wassen keek hij me al verschrikt aan. Ik laat het lekker zitten hoor. :Y Ik ga er vanuit dat F, die ze de helft van de tijd was en doucht, zich daar wel mee bezig houdt, hij weet veel beter wat wel of niet kan en hoort. :Y

En Moonah, ik heb ook nog wel wat meer gedetailleerde vragen :D Maar gezien de 'je kind zal dit later op internet teruglezen' gedachte hou ik me maar in. Ik geef derhalve dus ook geen commentaar op de kleur. ;) :@
***
pi_129025468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:32 schreef Moonah het volgende:
Gheghe, wij gebruiken onze washandjes alleen nog maar na de daad, om alle lekkages af te vegen. :D

Maarehm, jongensmoeders: kleur eikeltje?
washandjes? daar gebruiken wij handdoeken voor!

ik heb bij ravi wel eens verschillende kleuren en formaten gezien, ik denk dat je je geen zotgen hoeft te maken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:43:00 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129025660
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zover ik weet is dat normaal Moonah. Heeft met het dunne vel en de mate van doorbloeding te maken. En misschien is het net als met witlof..verkleurt het nog als je hem wat meer aan daglicht blootstelt :P
:D :D Hij moet hem er dus meer uithangen? :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:38 schreef Brighteyes het volgende:

En Moonah, ik heb ook nog wel wat meer gedetailleerde vragen :D Maar gezien de 'je kind zal dit later op internet teruglezen' gedachte hou ik me maar in. Ik geef derhalve dus ook geen commentaar op de kleur. ;) :@
Hm, ja. Dat is wellicht wel zo. :{
Toch niet groen ofzo he? :P
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_129025891
Ik heb volgens mij ook weleens paars(ig) gezien bij de jongeheren van de jongemannen.
Don't you love her madly?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:48:21 #173
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129025918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:43 schreef Moonah het volgende:
Toch niet groen ofzo he? :P
Tja, toen ze het over witlof ging hebben.....
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:56:17 #174
386633 Adnap
I love Life !
pi_129026319
Rewimo, balen voor Christan, maar uit ervaring weet ik dat t latjjns kwartje ineens kan vallen.
T komt goed

Ik ga weer verder me de koeienbevalling :-)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:57:17 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129026370
adnap, wat zeg je me nou, ben je aan 't kalveren?

rewimo, balen voor christan! :{
in de haak.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:55:16 #176
386633 Adnap
I love Life !
pi_129029317
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:57 schreef trui het volgende:
adnap, wat zeg je me nou, ben je aan 't kalveren?

rewimo, balen voor christan! :{
Aan t kijken Bij ja, Nummer drie is in aantocht,wij Moedigen aan, roepen ahh en ohhh en zo :-) kamperen bij de boer :)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:59:30 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129029470
spannend!
in de haak.
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:01:33 #178
386633 Adnap
I love Life !
pi_129029542
T blijft bijzonder !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 juli 2013 @ 18:48:48 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_129054451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:02 schreef lady-wrb het volgende:
tja, geen idee, misschien asterix en obelix in het latijn regelen? :+
Die krijgen ze al :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_129057938
Rewimo balen van het herhalen van het jaar. Ik duim voor een leuke klas en dat je zoon het volgend jaar beter doet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:01:01 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129111361
Laatste dagje vandaag. Job is met een tas vol cadeautjes vertrokken. Voor de taxichauffeur, voor zijn juf natuurlijk, maar ook voor de meester van de klas waar hij woensdag zat en voor zijn vriendjes. Nu mag ik even uitrusten in de bus
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129111920
:* livelink
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:18:19 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129112429
:) Lieve Job.
  maandag 22 juli 2013 @ 09:56:44 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129212517
Onze Willem is vandaag vertrokken naar z'n eerste baantje: hij mag een soort vakantiewerk (tegen een vrijwilligersvergoeding) doen bij 't werk van G. zal mij benieuwen of hij 't een beetje vol weet te houden. hij wil zo graag geld verdienen voor z'n spaardoel (iPad).
in de haak.
  Moderator maandag 22 juli 2013 @ 09:59:29 #185
5428 crew  miss_sly
pi_129212574
Ik heb sinds twee dagen ook een kleuter :o O+

Wat stoer trui, dat Willem dat wil en doet!

livelink, hoe was Jobs laatste dag?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juli 2013 @ 10:01:39 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129212617
gefeliciteerd met je grote dochter miss_sly!

hier een enorm verschil in hoe ze tegen de vakantie aankijken. ze vinden 't allebei heerlijk dat de zomervakantie nu begonnen is. maar Cato verzucht nu al dagen achter elkaar dat het zo heerlijk is dat ze de eerstkomende 44(-43-42) dagen niet naar school hoeft. "Een droom komt uit, ik hoef niet te rekenen vandaag!" O+ en Willem is vooral bang dat de vakantie te snel om zal zijn "ik heb 't gevoel dat de zes weken nu al bijna voorbij zijn." 8)7

[ Bericht 88% gewijzigd door trui op 22-07-2013 10:07:24 ]
in de haak.
  Moderator maandag 22 juli 2013 @ 10:09:12 #187
5428 crew  miss_sly
pi_129212802
Dank je! Ja, groot, zo'n kleuter, hoor :D Wel ontzettend leuk, meestal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 juli 2013 @ 10:13:28 #188
37295 Luigi
mario pls
pi_129212913
Die van ons is de dagen aan het aftellen dat ze weer naar school mag geloof ik :'). Alhoewel de vakantie 'toch ook wel leuk is hoor'. Gisteren wezen geocachen met papa, ''s middags in het zwembadje en s avonds ge-bbqt en vandaag logeren bij oma... komt wel goed dus ;).
  maandag 22 juli 2013 @ 10:14:50 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129212946
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:13 schreef Luigi het volgende:
Die van ons is de dagen aan het aftellen dat ze weer naar school mag geloof ik :'). Alhoewel de vakantie 'toch ook wel leuk is hoor'. Gisteren wezen geocachen met papa, ''s middags in het zwembadje en s avonds ge-bbqt en vandaag logeren bij oma... komt wel goed dus ;).
Wat dat betreft ben ik zo blij met de opvang in de vakantie. Ze verzinnen werkelijk elke dag wel weer wat.. Vandaag sportdag met water.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juli 2013 @ 10:17:31 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129213018
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:01 schreef trui het volgende:

hier een enorm verschil in hoe ze tegen de vakantie aankijken. ze vinden 't allebei heerlijk dat de zomervakantie nu begonnen is. maar Cato verzucht nu al dagen achter elkaar dat het zo heerlijk is dat ze de eerstkomende 44(-43-42) dagen niet naar school hoeft. "Een droom komt uit, ik hoef niet te rekenen vandaag!" O+ en Willem is vooral bang dat de vakantie te snel om zal zijn "ik heb 't gevoel dat de zes weken nu al bijna voorbij zijn." 8)7
Oh, prachtig weer, die uitspraak van Cato! O+
En zoals Willem het zegt, zo ervaar ik het (helaas) ook altijd... Wij zitten hier nu al over de helft van de zomervakantie! :o

Slybeeb! Leuk dat je nu officieel hier bent! Gefeli met je grote dochter!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 22 juli 2013 @ 10:17:55 #191
37295 Luigi
mario pls
pi_129213030
Oh, wij zijn eigenlijk wel blij dat we van die opvang af zijn. Het kost wel wat creativiteit qua vrije dagen enzo maar ze had het nooit zo naar d'r zin in de zomervakantie. Op een gegeven moment zijn al d'r vriendinnen weg en wordt het zo'n vergaarbak van allerlei leeftijden...
pi_129213429
Oh, miss, nog van harte met je dochter. 4 jaar alweer, poeh zeg. Een heuse kleuter!

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:56 schreef trui het volgende:
Onze Willem is vandaag vertrokken naar z'n eerste baantje
Willem is er vroeg bij :D Wat moet hij doen?
  maandag 22 juli 2013 @ 10:36:42 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129213438
Cato is vandaag wel naar de BSO, maar ze hebben er een enorm zwembad staan en ze mocht boekjes mee en haar DS, dus die had er vooral heel veel zin in. Alle leeftijden door elkaar hebben we hier altijd (het is maar een kleine opvang), en dat vindt Cato juist wel fijn, die speelt heel graag met de kleintjes.
in de haak.
  maandag 22 juli 2013 @ 10:50:35 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129213765
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:36 schreef lily het volgende:
Oh, miss, nog van harte met je dochter. 4 jaar alweer, poeh zeg. Een heuse kleuter!

[..]

Willem is er vroeg bij :D Wat moet hij doen?
formulieren sorteren en tellen. :o (wellicht gaat hij school opnieuw waarderen na deze dag /dagen :+ )
in de haak.
pi_129215470
Willem nu al? :o :D

Hier is Sven ook naar de vakantie BSO
Ze splitsen de groepen in tot en met 8 jaar en 9 jaar en ouder. Zijn opvang is in nu in het jeugdhonk van een voetbalvereniging hier in het dorp, de concurrent van zijn club .. een beetje alsof hij als Feyenoorder naar de Arena moet :') :D

Maar verder op zich hardstikke leuk daar, playstations, tafeltennistafels, voetbaltafels, voetbalvelden onder handbereik. En volgende week o.a. naar Jeugdland in Ahoy :)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_129215893
Willem is er op tijd bij :). Maar wel een mooi doel om voor te sparen!
Cato met haar niet-naar-school-wijsheid O+ heerlijk!

Welkom miss Sly en kleuter-dochter :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 22 juli 2013 @ 16:49:09 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_129224578
Hier zit er een weekje vakantie op en Ruben gaf aan school te missen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129224637
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:50 schreef trui het volgende:

[..]

formulieren sorteren en tellen. :o (wellicht gaat hij school opnieuw waarderen na deze dag /dagen :+ )
Vast wel ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 17:08:13 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129225133
Ik hoor net dat ie 't goed volgehouden heeft. Ik zal zo eens vragen of hij nog een dag wil of het toch liever hier bij laat voorlopig.

[edit]jahoor, hij wil nog wel een dagje... - de dollartekens staan in z'n ogen ;) [/edit]

[ Bericht 41% gewijzigd door trui op 22-07-2013 17:56:22 ]
in de haak.
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 19:36:58 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129229099
ben dr weer :W
we zijn een weekend wezen roompotten.
ik maakte me al zorgen om wat het puberale deel van het gezelschap moest op het park, maar weerterbergen had dat alvast voor me opgelost door een heuse chillzone gecreëerd te hebben.
toegang van 13 t/17 alleen met polsbandje.
chillzone is een hangplek met internet, computerspellen en frisdrank
toegang gratis alleen de blikjes fris dienen met gepast geld betaald te woden.
we hebben hem nauwelijks meer gezien. het was erg gezellig, vertelde hij
wij hebben heel de zondagmiddag en avond in de sauna gezeten.
heerlijk, er was niemand heel het zonneterras voor ons alleen met een douche onder handbereik.
die sauna was bijzaak. het grasveld langs het zwembad lag bomvol dus dit was een geweldige oplossing :+
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2013 @ 19:38:10 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129229150
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:08 schreef trui het volgende:
Ik hoor net dat ie 't goed volgehouden heeft. Ik zal zo eens vragen of hij nog een dag wil of het toch liever hier bij laat voorlopig.

[edit]jahoor, hij wil nog wel een dagje... - de dollartekens staan in z'n ogen ;) [/edit]
haha die willem! goed je doel voor ogen houden :Y
pi_129236111
Prachtige uitsprak van Cato.

Gefeliciteerd miss met je dochter.

Tico, hier zijn ze ook echt super creatief en leuke dingen aan het doen op de bso vakantieopvang.

Wij waren gisteren in Linnaeushof en dat was geweldig leuk, maar te warm. En volgende keer gaan ook de zwemspullen en handdoeken mee.

En mijn kleuter fietst zonder zijwieltjes *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_129243821
Tinu *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:05:55 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129244124
Goed van je kleuter, Tinuviel.

Lady, fijn dat het weekendje roompot zo goed is bevallen, zowel voor puber als voor jullie. Klinkt aanlokkelijk, zo als jij het beschrijft.

Trui, ik vind het nogal wat voor Willem. Zo in de hitte te moeten werken :o
Maar ja, de beloning is natuurlijk groot! Moet hij de hele iPad zelf bij elkaar sparen? Wij hebben sinds Sinterklaas een goedkopere tablet. Was het sinterklaascadeau voor het hele gezin. Job speelt er voornamelijk minecraft op. Dat is uiteindelijk ook het enige spel wat we besloten hebben te kopen, hij heeft er zoveel lol van. Katja doet vooral allerlei quiz-spelletjes. Logoquizzen, fotoquizzen en tekenspelletjes. We hebben er wel plezier van en het is ook niet zo dat ze er continue achter zitten, gelukkig.

Fijn dat Cato de vakantie zo waardeert. Ze heeft gelijk, gewoon genieten vanaf de 1e minuut *O*

Job heeft dat vermogen helaas niet :{ , we hebben al behoorlijk wat moeilijke dagen met hem. Net kwam hij zelf tot het inzicht dat hij de 1e week nog wel wat moeite had met de vakantie :')
Katja is gelukkig gisteren naar haar vriendinnetje vertrokken voor een logeerpartij. Dat brengt wat rust voor haar en ook voor Job en geeft ons hopelijk de kans om het tij wat te keren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 08:14:58 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129244216
L. heeft de hele vakantie de vrijheid gekregen. vooral op aanraden van enkelen hier, die vonden dat een puber niet met zijn moeder op sleeptouw hoeft.
resultaat is computeren.... de hele dag computeren :{
hij is niet naar buiten te krijgen, hooguit om te zeggen dat de internetverbinding eruit ligt :')
ook in deze vreselijke hitte zit hij met de laptop in zijn zolderkamer.
hij wil echt absoluut niets, zelfs niet met de laptop in de tuin.
vandaar eigenlijk dat weekendje roompot.
ik ben blij dat hij eind van de week naar zijn vader vertrekt.
ik word helemaal gestoord van dat initiatiefloze gedoe. (maar ik hou mijn mond en laat hem)
morgen gaat hij overigens wel mee naar de sauna en uit eten.
het is echt een kind van deze tijd vrees ik. om me heen hoor ik niets anders
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:29:33 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129244386
Je kunt natuurlijk wel regels opstellen mbt computeren, lijkt me. Alleen is de kans dan wel groot dat hij vervolgens op de bank gaat hangen. Ik kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt, hoor. Mijn ouders werden er ook gek van, kan ik me herinneren. Ik vulde mijn dagen met legpuzzels en met lezen en zat ook alleen maar op mijn kamertje. Ongetwijfeld zou ik als ik nu puber was ook alleen maar achter de pc zitten. In die zin snap ik L. ook wel. Waarschijnlijk was jij zelf een heel ander soort puber, tenminste dat schat ik zo in.

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder dat hij meegaat naar de sauna. Daar willen de meeste pubers toch niet dood gevonden worden, lijkt me. Al die naaktheid :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 08:35:24 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129244467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:29 schreef livelink het volgende:
Je kunt natuurlijk wel regels opstellen mbt computeren, lijkt me. Alleen is de kans dan wel groot dat hij vervolgens op de bank gaat hangen. Ik kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt, hoor. Mijn ouders werden er ook gek van, kan ik me herinneren. Ik vulde mijn dagen met legpuzzels en met lezen en zat ook alleen maar op mijn kamertje. Ongetwijfeld zou ik als ik nu puber was ook alleen maar achter de pc zitten. In die zin snap ik L. ook wel. Waarschijnlijk was jij zelf een heel ander soort puber, tenminste dat schat ik zo in.

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder dat hij meegaat naar de sauna. Daar willen de meeste pubers toch niet dood gevonden worden, lijkt me. Al die naaktheid :o
het is niet zijn eerste keer, dus hij weet hoe het eraan toegaat.
de eerste keer kwam hij ook handdoeken en badlakens tekort om zich te bedekken, maar dat was in een half uurtje over. hij mag zich nog bedenken.

ik zit het lamlendige gedoe nog maar even uit. van het weekend gaat hij weg.
de week voor de school begint is het echt afgelopen met het luizenleven en heeftie zich echt aan regels te gaan houden qua bedtijden en minderen met computerspellen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:46:21 #208
386633 Adnap
I love Life !
pi_129244591
Geen chillzone nodig hier, een boerderij waar je mee mag helpen en een vriendje/vriendinnetje is zat, ik zie ze niet en van alle activiteiten die we zouden doen er wel 2 gedaan _O- En volgend jaar willen ze terug. *O*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:48:56 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129244623
Kun je m niet verleiden om samen een spel te spelen? Of te gaan zwemmen? Heeft hij uberhaupt wel vrienden waarmee hij wat kan gaan doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:52:50 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129244685
Leuk Adnap! Wij gingen vroeger ook naar een boerderij op vakantie en ik kan me herinneren hoe fantastisch dat was, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129245014
En een tussenweg vinden, Lady? Wat Live zegt? Dat je 'm enerzijds niet mee op sleeptouw neemt maar anderzijds wel een grens stelt aan het aantal computer/tv-uren per dag. (Ik zonder puber zou aan twee, max drie uur per dag denken.) Dan zal ie zich ws stierlijk gaan vervelen, maar dat stimuleert 'm wel om na denken over alternatieve bezigheden.

Ik denk overigens wel dat het heel normaal pubergedrag is hoor. Als ik vroeger de kans kreeg zat ik ook achter m'n Atari. :D M'n vader heeft 'm op een gegeven moment gesloopt en weggegooid zelfs. Dat zou niet mijn manier zijn, maar een max tijd per dag vind ik wel redelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:23:40 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:48 schreef Ticootje het volgende:
Kun je m niet verleiden om samen een spel te spelen? Of te gaan zwemmen? Heeft hij uberhaupt wel vrienden waarmee hij wat kan gaan doen?
hij wil best wel monopoly spelen met mij.
in het begin van de vakantie sleurde ik m een keer mee naar het zwembad, maar daar waren jullie toen zo op tegen, dus heb ik het erbij gelaten.
in weerterbergen had ik 1 keer met hem afgesproken om met zn drieen te gaan zwemmen. hij moest nog even wat afmaken, wij gingen vast en hij zou volgen.
niet dus. hij bleef lekker in het huisje dssen en wij hebben de hele ochtend naar hem uit zitten kijken. (nou ja, een uurtje, daarna geloofden we het wel)
hijzelf zat binnen de tijd af te tellen dat hij weer naar de chillzone kon.
daar heeft hij toch wel een soort van preek voor gehad over ja zeggen en nee doen. dat het geen ramp is als hij niet wil zwemmen, maar dat dan wel zeggen ipv ik kom eraan en mensen laten wachten.
ik denk dat ik volgend jaar ook maar ga kamperen bij de boer ofzo. en dan graag een boer zonder internet. hoewel ik ook twijfel om hem op zeilkamp te laten gaan, want dat vindt hij wel leuk (op dit moment tenminste, je weet maar nooit volgend jaar)
maar volgend jaar is hij ook 15 en mag hij werken. en hij zegt dat ook te willen, dus dan is er ook geen tijd meer om te hangen.

de vriendjes schijnen allemaal op vakantie te zijn, vader schijnt ook niet aanspreekbaar op de pc en zijn broer daar geeft ook al geen sjoege.
ik heb het gewoon opgegeven. dit is gewoon een vakantie om lekker nutteloos te wezen.
pi_129245548
Ik denk ook dat het het teveel gevraagd is van een 14-jarige om zelf de motivatie en de verantwoordelijkheid op te brengen om te stoppen met gamen. Ik zou daar sturing aan geven en grenzen in stellen, denk ik. Na twee uur gaat de computer/ds/tv uit. Wat je dan met je tijd doet moet je zelf weten. Ik ga zwembad en als je mee wilt ben je welkom. Thuis blijven is ook prima, maar dan zonder pc.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:49:37 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245581
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:47 schreef -Spring het volgende:
Ik denk ook dat het het teveel gevraagd is van een 14-jarige om zelf de motivatie en de verantwoordelijkheid op te brengen om te stoppen met gamen. Ik zou daar sturing aan geven en grenzen in stellen, denk ik.
daar is het nu lichtelijk te laat voor. als hij terugkomt van zijn vader ga ik daarmee aan de slag.
pi_129245597
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:49 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

daar is het nu lichtelijk te laat voor. als hij terugkomt van zijn vader ga ik daarmee aan de slag.
Sorry, heb na jouw quote mn post nog aangepast.

Snap ik hoor. Ik zit ook maar een beetje hardop te bedenken hoe ik het zou doen. :)
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:52:02 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:50 schreef -Spring het volgende:

[..]

Sorry, heb na jouw quote mn post nog aangepast.

Snap ik hoor. Ik zit ook maar een beetje hardop te bedenken hoe ik het zou doen. :)
ik waardeer iedere suggestie, want dit moet gewoon aan banden gelegd, alleen weet ik nog niet goed hoe.
pi_129245617
Ik herken het wel hoor.

Die van mij zijn beiden niet van de laptop/ipad af te slaan. We hebben nu een flink zwembad buiten dus daar zitten ze dan wel nog in maar daarnaast weten ze echt niets anders. Die laptop trekt ontzettend.
Restricties proberen we wel maar het blijft een "gevecht" en wat Spring al zegt; dan weten ze niets anders meer en gaan ze klieren.

Ik laat ze meestal maar nu in de vakantie maar mijn echtgenoot stoort het vreselijk en gaat steeds de confrontatie aan.

Als we een dagje weg gaan is het prima, niets aan het handje, maar we kunnen nu eenmaal niet iedere dag iets gaan doen (ik zit ook gewoon weer op mijn werk nu).
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 09:54:21 #218
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245655
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:52 schreef lily het volgende:
Ik herken het wel hoor.

Die van mij zijn beiden niet van de laptop/ipad af te slaan. We hebben nu een flink zwembad buiten dus daar zitten ze dan wel nog in maar daarnaast weten ze echt niets anders. Die laptop trekt ontzettend.
Restricties proberen we wel maar het blijft een "gevecht" en wat Spring al zegt; dan weten ze niets anders meer en gaan ze klieren.

Ik laat ze meestal maar nu in de vakantie maar mijn echtgenoot stoort het vreselijk en gaat steeds de confrontatie aan.

Als we een dagke weg gaan is het prima, niets aan het handje, maar we kunnen nu eenmaal niet iedere dag iets gaan doen (ik zit ook gewoon weer op mijn werk nu).
ik heb me er de eerste week echt vreselijk aan gestoord, ik heb het maar losgelaten want ik heb geen zin om met die hitte gefrustreerd rond te lopen.
maar er gaan afspraken gemaakt worden, want dit is niet grappig meer, want er moet straks ook weer huiswerk gemaakt worden.
pi_129245676
Ja, precies.
Straks is het sowieso afgelopen. Dan is er weer schoolwerk en voetbaltraining en scouting enzo.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 10:02:04 #220
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129245818
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:55 schreef lily het volgende:
Ja, precies.
Straks is het sowieso afgelopen. Dan is er weer schoolwerk en voetbaltraining en scouting enzo.
ik denk dat dat sowieso gaat schelen. de regelmaat die er dan weer inkomt.
die is nu helemaal weg. ik heb af en toe ook wel het idee dat L. een beetje stuurloos is
maar ja, als ik dan probeer bij te sturen, geeft hij ook weer geen sjoege :{
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:03:42 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129245851
Ik zou me er geloof ik ook niet zo erg aan storen :@
Het hoort ook een beetje bij mijn idee van vakantie. Lekker niks doen en niks moeten.

Als L. zich er zelf ook niet prettig bij voelt, is het iets anders, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129245927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:52 schreef lily het volgende:
Ik herken het wel hoor.

Die van mij zijn beiden niet van de laptop/ipad af te slaan. We hebben nu een flink zwembad buiten dus daar zitten ze dan wel nog in maar daarnaast weten ze echt niets anders. Die laptop trekt ontzettend.
Restricties proberen we wel maar het blijft een "gevecht" en wat Spring al zegt; dan weten ze niets anders meer en gaan ze klieren.

Ik laat ze meestal maar nu in de vakantie maar mijn echtgenoot stoort het vreselijk en gaat steeds de confrontatie aan.

Als we een dagje weg gaan is het prima, niets aan het handje, maar we kunnen nu eenmaal niet iedere dag iets gaan doen (ik zit ook gewoon weer op mijn werk nu).
Mss denk ik te simpel, hoor, maar als je er duidelijke afspraken over maakt en ze hier consequent aan houdt, moet het toch wel te doen zijn? Dan hoef je ook niet steeds de confrontatie aan. Als ze dan om 10:00 beginnen met gamen kun je ze er al op wijzen dat het het om 12:00 afgelopen is. Of onderschat ik het nou enorm?
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:12:01 #223
5428 crew  miss_sly
pi_129246030
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Mss denk ik te simpel, hoor, maar als je er duidelijke afspraken over maakt en ze hier consequent aan houdt, moet het toch wel te doen zijn? Dan hoef je ook niet steeds de confrontatie aan. Als ze dan om 10:00 beginnen met gamen kun je ze er al op wijzen dat het het om 12:00 afgelopen is. Of onderschat ik het nou enorm?
Mwah, ik kan me voorstellen dat het met pubers wellicht wat lastiger is, maar niet onmogelijk.
Ik weet alleen niet of ik niet, net als livelink, het ook wel een beetje bij het idee van vakantie vind horen. Ik las vroege hele dagen en hing daarbij op mijn kamer; ik zie niet zo vreselijk veel verschil met achter de laptop hangen. Maar goed, het is vakantie en het kan, dus waarom niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:18:34 #224
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129246178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:23 schreef lady-wrb het volgende:
maar volgend jaar is hij ook 15 en mag hij werken. en hij zegt dat ook te willen, dus dan is er ook geen tijd meer om te hangen.
Oh ja, werken! Dat gaf mij als puber ook heel veel lijn in m'n vakantie. Ik werkte eigenlijk (tot verbazing van m'n kinders) vanaf m'n 13e het grootste deel van de vakantie. En het deel wat je niet werkte, was dan ook echt heel erg vrij.

Mijn kinders, vooral jongste, hebben op het moment echt heimwee naar de twee weken die we in Frankrijk hebben doorgebracht. Daar was een strikt -zij het bijzonder Frans- ritme: 8 uur op, half 9 ontbijt, 9 uur in de stallen om paarden te poetsen en op te zadelen, en dan een tocht van een paar uur. Lunch, lekker luieren aan het zwembad, tegen de avond wat spelletjes en dan (enige nadeel) laat aan tafel. Er was altijd iemand om tegenaan te kleppen (kinderen, volwassenen, honden, paarden...), en als bonus is het geheel van hun tante, die het heerlijk vindt om met ze te kletsen en knuffelen. Oh, en het eten.... Ik begon me gewoon te schamen. Die twee aten meer dan de gemiddelde volwassen man aan tafel.

Nu is het bungalowpark waar we zitten wel opeens erg stil, ondanks dat de eerste dagen een vriendin langskwam met haar kinderen. 't Weekend komt mijn beste vriend met aanhang, en daar verheugt oudste zich vooral erg op. Ik merk dat zij heel erg behoefte heeft aan familie (ik ben enig kind, maar deze vriend doet 't prima als broer). Volgende week komen ook de neefjes weer thuis en aan het eind van volgende week verhuizen we naar een bungalow in de buurt van de desbetreffende neefjes. Pfew! ;)

Ik vind het ook best vermoeiend, vooral nu ik al zo lang alleen ben met ze, om steeds weer de energie op te brengen om wat te gaan doen. We zouden nu ook naar Pieterburen gaan, maar dan zal ik me toch moeten gaan aankleden, of niet? ;)

En computers/iPads.... Ik probeer mezelf er steeds op te wijzen dat uhm... wij ze gewoon niet hadden. Waarom ben ik blij als jongste een boek niet kan wegleggen, en baal ik als 'ie z'n iPad niet kan wegleggen? Is het echt zo verschillend? Ik herinner me de dagen dat we in mijn vakanties hutten bouwden en fantastische spellen speelden, maar eerlijk gezegd waren die best zeldzaam. Verder zat ik toch veel op m'n kamer te spelen en te lezen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:24:08 #225
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_129246318
Lastig Lady... Al is vakantie hier ook wel gewoon doen waar je zin in hebt. Vorige week was dat een middag binnen met lego spelen. Ik bied dan aan om een groot kleed in de schaduw onder de boom te leggen, maar als dat wordt afgewezen, ben ik er klaar mee en zoeken ze het maar uit :D

Oh en Willem al aan de vakantiebaan. Stoer hoor! Al voelde ik me wel even een moeder van een verwend kind want mijn kleuter heeft afgelopen weekend een tablet voor haar verjaardag gekregen :@
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:28:12 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129246403
Precies, ik zat op mijn kamer te lezen, te puzzelen, maar vooral was ik aan het dagdromen bij muziek of was ik fanatiek statistieken aan het bijhouden van de top 40 of van een spelletje wat ik alleen speelde. Was een soort ganzenbord met scheepjes. Er waren wel 20 scheepjes, met elk een eigen kleur. En ik was de hele dag dat spel aan het spelen en hield helemaal bij welke kleur het meest won.

En natuurlijk vonden mijn ouders ook dat ik soms maar eens naar buiten moest of een vriendinnetje bellen, maar dat was meer omdat ze afwisseling goed vonden en niet zozeer omdat ze het nou zo slecht vonden wat ik op mijn kamer aan het doen was. Tegenwoordig hangt er zo'n enorm waardeoordeel aan. Het is toch het algemene beeld dat het niet goed is voor kinderen om te veel naar zo'n schermpje te staren. Is vast ook wel zo, maar als het een afgebakende periode is als een vakantie, is het vast niet zo erg.

Neemt niet weg dat een vakantie zoals Gao dat beschrijft in Frankrijk, vast veel leuker is voor kinderen. Maar ja, dat kan nou meestal ook niet 6 weken lang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129246430
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Mss denk ik te simpel, hoor, maar als je er duidelijke afspraken over maakt en ze hier consequent aan houdt, moet het toch wel te doen zijn? Dan hoef je ook niet steeds de confrontatie aan. Als ze dan om 10:00 beginnen met gamen kun je ze er al op wijzen dat het het om 12:00 afgelopen is. Of onderschat ik het nou enorm?
je onderschat het enorm :P

Nee, je hebt natuurlijk wel gelijk maar ik persoonlijk heb er gewoon minder moeite mee (in de vakantie) en het geklier daarna (geruzie met elkaar) heb ik nu ook geen zin in. Na de vakantie is het door andere bezigheden weer een stuk makkelijker.

(En de bliepjes op de telefoon zijn natuurlijk erg interessant, ook als het buiten je app time valt)
pi_129246486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mwah, ik kan me voorstellen dat het met pubers wellicht wat lastiger is, maar niet onmogelijk.
Ik weet alleen niet of ik niet, net als livelink, het ook wel een beetje bij het idee van vakantie vind horen. Ik las vroege hele dagen en hing daarbij op mijn kamer; ik zie niet zo vreselijk veel verschil met achter de laptop hangen. Maar goed, het is vakantie en het kan, dus waarom niet?
Ik kan me van mezelf herinneren dat ik in de vakantie echt een beetje verslaafd was. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs een bobbel op een spier in m'n hand van continu dezelfde beweging maken. :') En hoewel ik dat nooit toe zou geven, voelde ik me er zelf ook helemaal niet prettig bij. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed. Nou zou ik in de vakantie van L geen strak en nuttig dagschema verwachten, maar wat sturing of restricties om bovenstaande te voorkomen zou ik toch wel fijn vinden. Helemaal als ik zou denken dat het invloed zou hebben op bijvoorbeeld haar sociale contacten. Er speelt zoveel meer omheen. Ik vraag me ook af of het helemaal stopt na de vakantie als ze zes weken non-stop achter de pc hebben gezeten.
En lezen vind ik dan (gevoelsmatig) toch weer anders dan anders dan gamen.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:40:16 #229
5428 crew  miss_sly
pi_129246680
Dat is wel een beetje het punt, he, dat het gevoelsmatig anders is. Het sociale aspect blijft namelijk hetzelfde: kind hangt op de kamer, komt niet buiten, spreekt niet af, doet niets, alleen maar lezen.
Na de vakantie moet het wel stoppen, want dan komt school, sport, clubs, afspreken, huiswerk weer aan de orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129246796
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Dat is wel een beetje het punt, he, dat het gevoelsmatig anders is. Het sociale aspect blijft namelijk hetzelfde: kind hangt op de kamer, komt niet buiten, spreekt niet af, doet niets, alleen maar lezen.
Na de vakantie moet het wel stoppen, want dan komt school, sport, clubs, afspreken, huiswerk weer aan de orde.
Eens hoor. Rationeel gezien. Dit is een leuk filmpje: http://martijnwijngaards.(...)en-versus-gamen.html (kun je kijken zonder geluid).
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 10:55:18 #231
5428 crew  miss_sly
pi_129247015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef -Spring het volgende:

[..]

Eens hoor. Rationeel gezien. Dit is een leuk filmpje: http://martijnwijngaards.(...)en-versus-gamen.html (kun je kijken zonder geluid).
Daar worden een paar mooie argumenten opgevoerd :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:55:54 #232
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129247029
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:32 schreef -Spring het volgende:
En lezen vind ik dan (gevoelsmatig) toch weer anders dan anders dan gamen.
Ik werd me bewust van dat dubbele toen we vorig jaar naar een of andere superhero film waren geweest. In dezelfde tijd (en nog) was jongste helemaal weg van Griekse mythologie. En van superhelden. Beiden kent 'ie volledig uit z'n hoofd, inclusief familiebanden, vete's etc. Van de mythologische figuren vonden we dat helemaal leuk, maar de superhelden waren aanmerkelijk minder pedagogisch verantwoord. Dacht ik. Tot ik me realiseerde dat de verhalen precies hetzelfde waren. Echt, wat de mythische figuren tekort kwamen aan high-tech, maakten ze goed door magie.

Onderschat trouwens het sociale aspect van gaming niet. Vooral voor jongetjes is het een ideale manier om 'naast elkaar' te praten, en dat doen ze vaak liever dan 'tegen elkaar'.

Ze moeten alleen toch ook een beetje bewegen :)
pi_129247180
Ik denk dat het allemaal ook heel erg afhangt van wat de activiteiten zijn op pc en wat voor games.
Je hebt zo erg veel games die je ook gewoon dingen leren of waar je heerlijk tot rust kan komen.
En bij de meeste games speel je ook weer veel samen :Y

Ik game tegenwoordig niet zo heel erg veel meer. Maar ik heb er heel erg veel tijd in zitten :)
Ik doe nog wel aan (pre) beta testen van games. En los van de gameplay is het gewoon nog best leerzaam en nuttig bij sommige games.

Ik zou liever hebben dat ik een gamer heb dan iemand die echt alleen nutteloos rondklikt op dingen als 9gag en reddit.
pi_129247318
Ik denk dat ik het vooral rot zou vinden als L zich totaal af zo zonderen. Niet meer aanspreekbaar was, niet meer buiten zou komen, geen sociale contacten meer zou hebben. Ongeacht of dat nu door een game of door een boek zou komen. Ik denk dat hierbij ook meespeelt wat oorzaak en wat gevolg is. Gaat ze gamen/lezen omdat ze geen vrienden heeft of verliest ze d'r vrienden omdat ze zoveel leest/gamed? En is het in het tweede geval wel mogelijk om te sturen of te dwingen om sociaal te doen? Moet ze daar niet juist zelf achterkomen? En hoe erg is het als ze even wat minder vrienden heeft? Moeilijkmoeilijkmoeilijk.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 11:13:50 #235
5428 crew  miss_sly
pi_129247492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat ik het vooral rot zou vinden als L zich totaal af zo zonderen. Niet meer aanspreekbaar was, niet meer buiten zou komen, geen sociale contacten meer zou hebben. Ongeacht of dat nu door een game of door een boek zou komen. Ik denk dat hierbij ook meespeelt wat oorzaak en wat gevolg is. Gaat ze gamen/lezen omdat ze geen vrienden heeft of verliest ze d'r vrienden omdat ze zoveel leest/gamed? En is het in het tweede geval wel mogelijk om te sturen of te dwingen om sociaal te doen? Moet ze daar niet juist zelf achterkomen? En hoe erg is het als ze even wat minder vrienden heeft? Moeilijkmoeilijkmoeilijk.
Het is ook maar net de vraag waar ze zelf behoefte aan heeft. Jij kunt wel vinden dat ze meer vrienden zou moeten hebben of vriendschappen zou moeten onderhouden, maar als zij liever alleen is, wat dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129247505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is ook maar net de vraag waar ze zelf behoefte aan heeft. Jij kunt wel vinden dat ze meer vrienden zou moeten hebben of vriendschappen zou moeten onderhouden, maar als zij liever alleen is, wat dan?
Ook dat.

Edit: maar goed, ik denk dat je dat ook wel in kunt schatten. Als ze altijd al graag op zichtzelf was, is dat anders dan wanneer d'r vriendengroep in rap tempo afneemt omdat ze vrij plots niets anders meer doet dan zich afzonderen met een game of boek.
pi_129247581
ik weet nog van vroeger (lang, lang, heel lang geleden) dat ik deels idd remi op mijn kamer zat te lezen maar ook afsprak met vrienden in het zwembad en uitging enzo. het een hoeft toch niet het ander uit te sluiten?

ben nog steeds zo trouwens; ik heb geregeld echt behoefte eraan om me terug te trekken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129247748
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:17 schreef simmu het volgende:
ik weet nog van vroeger (lang, lang, heel lang geleden) dat ik deels idd remi op mijn kamer zat te lezen maar ook afsprak met vrienden in het zwembad en uitging enzo. het een hoeft toch niet het ander uit te sluiten?

ben nog steeds zo trouwens; ik heb geregeld echt behoefte eraan om me terug te trekken.
Klopt. :) Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar ik zat zelf even na te denken over hoe ik ermee om zou gaan als het 'doorslaat'.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:32:27 #239
37295 Luigi
mario pls
pi_129248053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:17 schreef simmu het volgende:

ben nog steeds zo trouwens; ik heb geregeld echt behoefte eraan om me terug te trekken.
Herkenbaar +veel :D.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 12:38:18 #240
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129250628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat ik het vooral rot zou vinden als L zich totaal af zo zonderen. Niet meer aanspreekbaar was, niet meer buiten zou komen, geen sociale contacten meer zou hebben. Ongeacht of dat nu door een game of door een boek zou komen. Ik denk dat hierbij ook meespeelt wat oorzaak en wat gevolg is. Gaat ze gamen/lezen omdat ze geen vrienden heeft of verliest ze d'r vrienden omdat ze zoveel leest/gamed? En is het in het tweede geval wel mogelijk om te sturen of te dwingen om sociaal te doen? Moet ze daar niet juist zelf achterkomen? En hoe erg is het als ze even wat minder vrienden heeft? Moeilijkmoeilijkmoeilijk.
zo. en hier staat waar ik me zorgen over maak.
je had het niet duidelijker kunnen omschrijven :o
daarom maak ik me er (ondertussen tot op zekere hoogte want ik krijg het toch niet doorbroken) zo druk over
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 12:42:36 #241
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129250798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:17 schreef simmu het volgende:
ik weet nog van vroeger (lang, lang, heel lang geleden) dat ik deels idd remi op mijn kamer zat te lezen maar ook afsprak met vrienden in het zwembad en uitging enzo. het een hoeft toch niet het ander uit te sluiten?

ben nog steeds zo trouwens; ik heb geregeld echt behoefte eraan om me terug te trekken.
ja maar dat kind van mij heeft op het ogenblik helemaal geen sociale contacten.
dat vind ik beangstigend. ik maak me zorgen. sociaal functioneren is toch al niet zijn sterkste punt.
hij komt bijvoorbeeld ook niet op het idee om te vragen of ik iets voor mijn verjaardag zou willen.
dat vind ik jammer. het hoeft eigenlijk niet zo heel erg, maar hij staat er gewoon niet bij stil. al zou hij met een bosje zelfgeplukt onkruid thuiskomen, zou ik al heel gelukkig zijn :@
het komt gewoon niet in hem op, terwijl ik hem wel met vaderdag help met een kadootje en met verjaardagen daar. hij bedenkt gewoon niet dat hier ook verjaardagen zijn.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:44:54 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129250883
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 08:05 schreef livelink het volgende:
Trui, ik vind het nogal wat voor Willem. Zo in de hitte te moeten werken :o
Maar ja, de beloning is natuurlijk groot! Moet hij de hele iPad zelf bij elkaar sparen? Wij hebben sinds Sinterklaas een goedkopere tablet. Was het sinterklaascadeau voor het hele gezin. Job speelt er voornamelijk minecraft op. Dat is uiteindelijk ook het enige spel wat we besloten hebben te kopen, hij heeft er zoveel lol van. Katja doet vooral allerlei quiz-spelletjes. Logoquizzen, fotoquizzen en tekenspelletjes. We hebben er wel plezier van en het is ook niet zo dat ze er continue achter zitten, gelukkig.
minecraft spelen ze hier op de PC, dat heeft ie ook zelf gekocht. Hij hoeft niet de hele iPad bij elkaar te sparen, maar wel ongeveer de helft. Dan krijgt hij de aanvulling van ons voor z'n verjaardag. We hebben van alles geprobeerd om hem tot een goedkopere tablet te verleiden, maar hij is vastbesloten dat het een iPad moet zijn. Dat betekent dus wel dat daar meer van z'n spaargeld in gaat zitten... oh en op z'n 'werk' was er airco he. dus dat is best uit te houden hoor. hij heeft zich best goed vermaakt en was trots dat ze zo tevreden waren over wat hij had gedaan.

quote:
Job heeft dat vermogen helaas niet :{ , we hebben al behoorlijk wat moeilijke dagen met hem. Net kwam hij zelf tot het inzicht dat hij de 1e week nog wel wat moeite had met de vakantie :')
Katja is gelukkig gisteren naar haar vriendinnetje vertrokken voor een logeerpartij. Dat brengt wat rust voor haar en ook voor Job en geeft ons hopelijk de kans om het tij wat te keren.
fijn dat Katja even op adem kan komen, hopelijk kan Job nu ook snel wat meer van de vakantie gaan genieten (en jullie met hem!).
in de haak.
pi_129251133
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja maar dat kind van mij heeft op het ogenblik helemaal geen sociale contacten.
dat vind ik beangstigend. ik maak me zorgen. sociaal functioneren is toch al niet zijn sterkste punt.
hij komt bijvoorbeeld ook niet op het idee om te vragen of ik iets voor mijn verjaardag zou willen.
dat vind ik jammer. het hoeft eigenlijk niet zo heel erg, maar hij staat er gewoon niet bij stil. al zou hij met een bosje zelfgeplukt onkruid thuiskomen, zou ik al heel gelukkig zijn :@
het komt gewoon niet in hem op, terwijl ik hem wel met vaderdag help met een kadootje en met verjaardagen daar. hij bedenkt gewoon niet dat hier ook verjaardagen zijn.
gewoon buiten vakantietijd doet hij toch wel dingen met anderen? ik kan me (vanuit mezelf) ook wel voorstellen dat nu in de vakantie het tock ook ergens iets is als "nu even niet met al dat sociaal gedoe". beetje bijtanken zeg maar.

wb die verjaardag; mijn broertje is plenty sociaal (beetje te als je het mij vraagt) en was laatst nog te beroerd om mijn ma ff te bellen zelf maar, op haar verjaardag.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:55:30 #244
37295 Luigi
mario pls
pi_129251246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja maar dat kind van mij heeft op het ogenblik helemaal geen sociale contacten.
Degene die dat vooral vervelend vind ben jij (en wellicht anderen in de buitenwereld), maar hij in het minst. Tuurlijk moet je er op letten dat iemand niet gaat vereenzamen maar ga vooral niks forceren zou ik zeggen. Waarom zou het 1 (sociaal actief, elke dag een afspraak, continue buiten de deur) 'goed' zijn en het ander slecht?

Ik zou nog de verjaardag van m'n eigen moeder vergeten :'). En dat doe ik echt niet express ofzo, ik hou van d'r, maar gewoon... als het niet op de wc kalender staat gaat het dwars langs mee heen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:55:35 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129251250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:42 schreef lady-wrb het volgende:
ja maar dat kind van mij heeft op het ogenblik helemaal geen sociale contacten.
dat vind ik beangstigend. ik maak me zorgen. sociaal functioneren is toch al niet zijn sterkste punt.
hij komt bijvoorbeeld ook niet op het idee om te vragen of ik iets voor mijn verjaardag zou willen.
dat vind ik jammer. het hoeft eigenlijk niet zo heel erg, maar hij staat er gewoon niet bij stil. al zou hij met een bosje zelfgeplukt onkruid thuiskomen, zou ik al heel gelukkig zijn :@
het komt gewoon niet in hem op, terwijl ik hem wel met vaderdag help met een kadootje en met verjaardagen daar. hij bedenkt gewoon niet dat hier ook verjaardagen zijn.
ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt. maar als je merkt dat hij dat niet uit zichzelf bedenkt, heeft hij er kennelijk toch nog wat hulp/aanwijzingen bij nodig. jammer dat dat zo is, maar je moet ook realistisch blijven in je verwachtingen. dus ik zou gewoon aangeven dat je een cadeautje verwacht, wat geld meegeven om iets uit te gaan zoeken, etc. en vertellen dat hij je om een verlanglijstje kan vragen als hij zelf geen idee heeft.
in de haak.
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 13:00:48 #246
5428 crew  miss_sly
pi_129251415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:55 schreef trui het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt. maar als je merkt dat hij dat niet uit zichzelf bedenkt, heeft hij er kennelijk toch nog wat hulp/aanwijzingen bij nodig. jammer dat dat zo is, maar je moet ook realistisch blijven in je verwachtingen. dus ik zou gewoon aangeven dat je een cadeautje verwacht, wat geld meegeven om iets uit te gaan zoeken, etc. en vertellen dat hij je om een verlanglijstje kan vragen als hij zelf geen idee heeft.
Nee toch, zou je dat echt doen? Ik zou namelijk geen cadeautje verwachten! Ik zou het wel prettig vinden als ze mijn verjaardag zou weten en er aandacht aan zou besteden, al is het maar me feliciteren in de ochtend. Daarvoor zou ik echter niet verder gaan dan zorgen dat er een manier is (kalender op het toilet of herinnering in de smartphone als ze groot genoeg is) om het onder haar aandacht te brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129251498
mijn verjaardag interesseert me geen snars en zelf ben ik ook niet echt attent moet ik zeggen..niet uit onwil hoor, maar mijn hoofd zit vol met andere dingen ofzo
prioriteiten stellen (hoewel ik die van mijn ouders niet vergeet)

en tijd voor mezelf...ik heb er wel behoefte aan, alleen heb ik het nooit

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:44 schreef trui het volgende:
hij heeft zich best goed vermaakt en was trots dat ze zo tevreden waren over wat hij had gedaan.
en terecht
hartstikke leuk toch? en goed voor zijn ontwikkeling
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:03:53 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129251522
wij hebben vrij strikte tijden waarop ge'schermd' mag worden (daar valt dus TV onder, en DS, Wii, PC).
eerst was het om de dag, maar na vurige protesten van de kinderen hebben we het nu op halve dagen ingesteld. dus de ene dag is het 'schermochtend', en mogen ze tussen 07.00 en 13.00u af en toe gebruik maken van 'scherm amusement' (let wel, niet de volle 6 uur!). De volgende dag geldt hetzelfde, maar dan in de middag (tussen 13.00 en 19.00u). Dit geldt ook op schooldagen, dus dan vallen de tijden soms wat ongunstig uit omdat ze het grootste deel van die uren op school zitten. Maar we houden ons er vrij strak aan en dat biedt duidelijkheid. Dat pakt heel goed uit. De andere uren wordt er niet om gezeurd, dat scheelt al een boel. En ze komen tot heel veel leuk ander spel in die niet-scherm-uren.
(In het weekend en de vakanties wordt er 's avonds wel regelmatig een film gekeken, dat is dan dus een beetje extra schermtijd.)

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 23-07-2013 15:47:14 ]
in de haak.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:35:44 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129252650
Ik zit inmiddels met Job bij de Boswerf in Zeist. Dat vraagt in het begin ook heel veel begeleiding met de sociale kant, maar inmiddels wordt er leuk samengespeeld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:45:06 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129253010
leuk! veel plezier!
in de haak.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:53:37 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129253320
Het is echt knap van Job, want er is een BSO aan het spelen en hij wordt nu helemaal geaccepteerd door de andere kinderen. Het is toch zo jammer dat hij van de BSO moest. Hij geniet er echt van om met anderen te spppelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129255161
klinkt goed, livelink (het eerste bedoel ik)

Ik heb 2 dertienjarige meiden over de vloer (in de tuin)..
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:45:26 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129255243
en, is ze leuk? ;)
in de haak.
pi_129255307
jawel hoor :Y
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:58:08 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129255677
mooizo!
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 14:58:33 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_129255686
Mijn grote zegt gewoon dat ze helemaal geen behoefte nu heeft aan "sociaal gedoe" omdat ze dat op school al dag in dag uit moe(s)t. Ze wil wel naar de film, met een stel meiden, aangespoord door mij, dat dan weer wel, anders ging ze wel ff alleen, want het was toch een jankfilm :D ik vroeg of met zn alle janken niet leuk was, maar die meiden zaten met vervoer, dus ram ik mn auto vol, prima. Naar het strand wil ze niet mee met de meidenploeg, want zand in je naad, en smerige troep op het strand. Veel meiden zijn nu ook op vakantie, waar ze dan weer mee app't. Ze doet dr best maar ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 16:27:15 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129258293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee toch, zou je dat echt doen? Ik zou namelijk geen cadeautje verwachten! Ik zou het wel prettig vinden als ze mijn verjaardag zou weten en er aandacht aan zou besteden, al is het maar me feliciteren in de ochtend. Daarvoor zou ik echter niet verder gaan dan zorgen dat er een manier is (kalender op het toilet of herinnering in de smartphone als ze groot genoeg is) om het onder haar aandacht te brengen.
ach een kadootje vind ik niet zo belangrijk. wel leuk overigens hoe klein ook. gewoon het idee dat er aan gedacht is. het geen kado doet me denken aan mijn ex waar ik toch zo'n 10 jaar mee samengeleefd heb en die het elk jaar presteerde om er helemaal niet aan te denken dat ik jarig was. sterker nog, hij heeft nog nooit de goede datum onthouden. dat vind ik erg.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 16:28:31 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129258326
en ik heb mezelf maar een kadootje gegeven : een lavalamp O+
die wilde ik altijd al hebben
  dinsdag 23 juli 2013 @ 20:47:28 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129266038
Hm... Ik vind dat er best luchtig wordt gedaan over het PC'en van L.
Lady-wrb, ik snap heel goed jouw zorgen. Hoe is het met zijn stemming? Hoe zit hij in zijn vel?

En: interessante discussie over 'schermen'. Wij hebben geen restricties. Het varieert eigenlijk vanzelf.

Vandaag zwembad. Er was een moeder met haar drie zoons. Eén ervan al een forse puber. Ik heb dat eens zitten observeren, dat is toch ook een vak apart zeg, zo'n grote kerel opvoeden... :o :D
Gelukkig is mijn menneke pas 6. O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 juli 2013 @ 21:22:51 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129267501
Hier ook geen strikte afspraken wat schermtijd betreft, maar dat komt ook doordat Isa het liefst buiten sliert met vriendinnetjes. Ik bekijk het eigenlijk per moment...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_129269289
Kleuter hier trekt zich liever terug met een boekje.
Het "tabletten" hebben we wel aan banden gelegd. Dat mogen ze alleen in het weekend en dan een half uurtje en dan is het weer genoeg.
Want ze bleven aan de gang. Ze mogen af en toe op de computer en tv kijken wisselt nogal.
Over het algemeen kijken ze een dvd, maar niet elke dag en tijd wisselt.

Livelink, leuk dat Job aansluiting vond bij die bso kinderen :).

Ik wil even *O* gewoon omdat ik trots ben op mn 5 jarige die op zwemles weer door het gat zwemt *O*.
Bij de les kan je meekijken op een scherm, maar eigenlijk zie je het niet zo goed. Maar ik zag steeds wel de juf "high fiven" en dan zag ik later mijn dochter aan komen zwemmen :). Juf kwam zelfs na de les even melden dat ze het gewoon weer deed vandaag, ik ben zooooo trots dat ze het toch weer oppakt na de dip met dat stomme gat. En dan hoor ik van veel mensen dat juist deze juf bot en streng is, maar volgens mij heeft mijn kind een klik met juf en ik ben ook blij met haar ^O^ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 22:08:23 #262
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:22:57 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129270093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
had ik deze al geplaatst?

[ afbeelding ]
Hij is buiten!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2013 @ 22:34:17 #264
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129270630
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij is buiten!
ja goed he?
ik heb hem met wat gepast geweld naar buiten gesleept.
het is hem zo goed bevallen dat ik hem nog geen kwartier geleden weer naar binnen moest slepen :+
anders had hij er nu nog gezeten
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:15:14 #265
386633 Adnap
I love Life !
pi_129272574
Prima toch? Buiten is buiten.
Hier hebben ze ook gewoon ds/telefoon mee als ze de boer helpen, spelen of chillen in de hooiberg. T hoort erbij denk ik en ze genieten volop.
Vanmiddag lag ik even te kijken naar de binnenkant van mijn ogen toen ik gewekt werd voor weer een geboorte van een kalf, bleken ze al anderhalf uur bij de wei te staan.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:38:14 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129273544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:47 schreef Moonah het volgende:
Hm... Ik vind dat er best luchtig wordt gedaan over het PC'en van L.
zo luchtig wordt er toch niet over gedaan? volgens mij zijn er heel wat vragen gesteld en suggesties gedaan om wat meer grenzen te stellen aan het computergedrag van L. ik zou het ook absoluut niet leuk vinden als mijn kind de hele dag alleen maar achter de pc zou zitten. aan de andere kant snap ik ook wel dat het soms fijn kan zijn om in de vakantie eens een dagje lekker alleen maar te doen wat je wil, zelfs als dat alleen maar computeren is, dus dat ze hem daar af en toe eens wat vrijer in laat. maar de hele vakantie lijkt me echt veel te lang.
in de haak.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:42:29 #267
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129273766
Wat goed lady-wrb! Mooi dat je een oplossing hebt gevonden waar beiden tevreden mee zijn.

Vraagje, vanaf welke leeftijd laten jullie kinderen achter de pc, stiefzoon van 4,5 komt vanaf het nieuwe schooljaar bij ons wonen. Is het handig hem stilaan te laten wennen met een pc of dat zolang mogelijk niet te doen en wachten tot ze er op school mee beginnen? Met een paar weken start hij in groep 1.
Heb een beetje een dubbel gevoel bij jonge kinderen achter de pc nl,
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:47:20 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129274012
Bij ons op school komen de kinderen pas vanaf groep 3 in aanraking met een pc. De kleuters nog helemaal niet.
Het zou me niks verbazen als jouw stiefzoon allang gewend is aan een pc. Die van mij op die leeftijd in ieder geval wel. Ze keken wel met mij naar sites van Sesamstraat, Bob de Bouwer en K3 en zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:01:52 #269
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129274564
Gewend aan een pc is ie al iets of wat inderdaad, maar niet bij ons. Hij vroeg al een keer of we een angry-birds spel hebben op de pc. En aangezien we die niet hebben, zeiden we dat. En dat vond ie prima. Maar toen was ie veel minder bij ons.

Maar moet ik hem er bewust achter zetten voor sites als sesamstraat ed?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129274699
Bij ons op school zijn er computers in de kleuterklassen. Ze zijn in groep 2 zelfs verplicht om er af en toe taakjes op te doen.

Net terug van een heerlijke vakantie in Frankrijk, prachtige omgeving (ardeche) genoten van het weer, het zwemmen, de rivier, en natuurlijk van elkaar.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:05:05 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129274735
ik zou 't niet al te veel aanmoedigen. maar als hij er belangstelling voor toont, kun je wel zorgen dat hij alleen op sites komt die bij zijn leeftijd passen, en die ook niet al teveel prikkels bieden. en uiteraard goed doseren. :)

ik ben trouwens wel wat verbaasd te lezen dat hij bij jullie komt wonen!
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 24 juli 2013 @ 00:05:11 #272
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129274741
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:47 schreef Moonah het volgende:
Hm... Ik vind dat er best luchtig wordt gedaan over het PC'en van L.
Lady-wrb, ik snap heel goed jouw zorgen. Hoe is het met zijn stemming? Hoe zit hij in zijn vel?

volgens mij zit hij wel goed in zijn vel.
ik vind hem eerlijk gezegd erg 'onbereikbaar' als je begrijpt wat ik bedoel.
erg op zichzelf.
ik vraag regelmatig of er al weer vriendjes terug zijn van vakantie en of hij al iets van zijn familie gehoord heeft maar kennelijk is zijn hele wereld in stilte gehuld want niemand schijnt enige teken van leven te geven (ook zijn vader al weken niet en dat vind ik eerlijk gezegd wel erg kwalijk, maar ja, ben ik de persoon om daar wat van te zeggen, vraag ik me dan af)
morgen gaan we naar de sauna en hij wil echt graag mee, en daarna gaan we uit eten, dus morgen geen internet *O*
overmorgen ga ik proberen hem bij het scherm weg te houden als het een beetje minder heet is.
ik vind het ook niets hoor, dat geplak aan dat scherm, maar ik wil hem ook niet elke dag (al dan niet gedwongen) op sleeptouw nemen
begin van het schooljaar heb ik weer een gesprek bij lucertis en daar ga ik het zeker aankaarten
pi_129274771
Mijn jongste zit nog niet echt achter de pc. Ja m een film aan te zetten (pc zit aangesloten op de tv). Soms wil ze een filmpje op YouTube kijken. Maar meer dan dat doet ze niet. Komend schooljaar gaat ze ws meer op de pc doen maar dan wel op school
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:07:38 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129274834
zit er niks tussen 'geplak aan het scherm' en 'op sleeptouw nemen'? als je alleen afspreekt dat op bepaalde tijden niet gecomputerd mag worden, zou hij misschien in die tijd ook zelf op zoek kunnen gaan naar een alternatieve bezigheid, bijv. een boek lezen oid?

verder vind ik 'erg onbereikbaar' en 'goed in z'n vel' ook niet helemaal matchen. het klinkt nl alsof hij meer 'onbereikbaar' is dan anders, of vat ik dat verkeerd op?
in de haak.
pi_129275181
De gewone pc vaardigheden pakken ze snel genoeg op. Mijn 6-jarige kan zich inmiddels prima redden met linux/windows pc, mac en ipad. Als hij met een muis kan omgaan, klikken en slepen en simpele spelletjes kan doen moet dat voldoende zijn voor het op school kunnen maken van opdrachten op de computer, of bijv eind groep 1 de cito op de computer (als ze dat tenminste doen).

Heerlijk relaxte foto Lady :D
Wat doet hij op de pc? Kun je daar een ingang vinden voor meer contacten met anderen?
  † In Memoriam † woensdag 24 juli 2013 @ 00:19:07 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129275273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:07 schreef trui het volgende:
zit er niks tussen 'geplak aan het scherm' en 'op sleeptouw nemen'? als je alleen afspreekt dat op bepaalde tijden niet gecomputerd mag worden, zou hij misschien in die tijd ook zelf op zoek kunnen gaan naar een alternatieve bezigheid, bijv. een boek lezen oid?

verder vind ik 'erg onbereikbaar' en 'goed in z'n vel' ook niet helemaal matchen. het klinkt nl alsof hij meer 'onbereikbaar' is dan anders, of vat ik dat verkeerd op?
als hij niet computert, is hij redelijk aanspreekbaar. goed aanspreekbaar is hij eigenlijk zelden of nooit. maar in de buurt van de computer krijg je niet of nauwelijks reaktie, dan is hij volledig gefocust op dat rotding.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:41:51 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129275984
Weet je inderdaad wat hij op de pc doet? En inderdaad ben ik het met Trui eens. Er zit nog ruimte tussen begrenzing computeren en op sleeptouw nemen.
En weet je wie zijn vrienden zijn? Wellicht kun je zelf achterhalen of die weer thuis zijn en dan gericht aanmoedigen hen te bellen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 juli 2013 @ 00:57:08 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_129276383
Arwen krijgt ICT op school en verder is ze helemaal niet met pc of zo bezig. Boeken verslinden en heel wat papier en kleurpotloden.
En verhaaltjes schrijven met zelf gemaakte tekeningen.
Laatste verhaal gaat over een meisje dat een eenhoorn tegen komt, en dan slaat het meisje de eenhoorn op de kont en verandert de eenhoorn in een kor. Die koe laat een scheet waarin hij het meisje vangt en nu is ze voor altijd opgesloten in de scheet :D O+
En dat leest ze dan voor met stemmetjes en goede intonatie.

Mandy persoonlijk zou ik pc gebruik niet stimuleren :)

en waarom T wel en K niet? Vraag me oprecht af waarom broer en zus uit elkaar halen.. Geen veroordeling of wat ook :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_129280076
Hihi evenstar, leuk die verhaaltjes! Hier wel hele kunstwerken met woorden erbij, poezen met "poep" en "plas" zijn natuurlijk hilarisch als je bijna 6 bent O+.

Ze hebben hier in groep 1 volgens mij al wel een pc staan, maar daar doen ze niet zoveel mee. In groep 2 staat 'ie standaard bij de "keuze-hoeken". Dan wel met leerzame spelletjes, maar volgens mij is dat ook om een beetje handigheid te krijgen met een muis e.d., wat wel weer handig is als ze straks wat ouder zijn.
Hier af en toe op de computer, de jongste moet echt nog doorkrijgen dat je met een muis ook het pijltje kan bewegen en dat niet alles met je vinger (ala tablet) gaat ;). Maar goed, bijna 4. De site van Nijntje is leuk en soms neem ik een spelletje mee uit de bieb voor op de pc.

Lady, fijne sauna dag!
Wat je schrijft over dat onbereikbare achter de pc... erg herkenbaar... (bij mijn man dan :{ ). Zodra hij achter dat ding zit heeft hij nergens anders meer oog of oor voor. Ontzettend vervelend, want als je dan wat vraagt en uiteindelijk antwoord krijgt, is het hier een snauw en word je aangekeken alsof je ik weet niet wat hebt gezegd...
Volgens mij man is het omdat mannen maar 1 ding tegelijk kunnen, ik vind het een slap excuus, maar goed, dat is echt zo'n twistpunt hier.... (maar verder ook offtopic, want qua leeftijd valt hij hier niet meer in het topic ;) ).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 24 juli 2013 @ 07:45:53 #280
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_129280235
Fijn dat hij toch nog buiten was Lady!

En de pc staat hier in het leslokaal en kan ook als activiteit gekozen worden.

Sinds mijn kleuter zatetdag haar tablet heeft gekregen was ik ook bang voor urenlange sessies dus gezegd dat ze max 1 uur per dag mag. Maar eigenlijk wss dat alleen de 1e dag een probleem. Gisteren was een watergevecht met alle buren veel leuker
  woensdag 24 juli 2013 @ 08:54:21 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129280831
Allebei de meiden hebben een Ipad... Maar ze mogen gewoon niet de hele dag erop spelen. Nu kan dat nog, en als ze groter zijn dan zie ik dan wel weer hoe dat gaat.

Ik kan niet zeggen hoe ik het dan ga aanpakken en zeggen ja maar vroeger deden we dat ook niet vind ik een beetje onzin, tijden veranderen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129280957
bij selene in groep 1 bij ons staat een pc waar ze nu en dan iets mee mogen. thuis mag ze op papa's pc met een tekenprogramma en soms mag ze tuuptupen (youtube). ze kan verbazingwekkend goed surfen :@
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:08:19 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129281036
Ik zit met grote verbazing te kijken hoe leyla de Ipad bedient... Ze groeien ermee op..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129281800
Minke vind alles met PC geweldig, maar 2 ouders die nerds zijn helpt ook wel. Wijzelf zijn ook vaak met laptop of tablet bezig. Op de Ipad heeft ze een paar spelletjes in haar eigen mapje en dat weet ze ook feilloos te vinden. Op laptop kan ze youtuben en weet ze met het touchpad ook blindelings de volgende filmpjes te starten en zo. Voor de rest doet ze er nog niks mee. Ik heb laatst wel wat spelletjes voor haar (Nijntje en K3karaoke) op de DS gezet. Dat gaat redelijk, maar nog niet van harte (tot haar eigen frustratie aan toe). Maar echt veel of lang speelt ze ook niet hoor. Hooguit een filmpje of dvdtje.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:50:49 #285
386633 Adnap
I love Life !
pi_129281855
Hier beide een laptop ivm school, ene zoon heeft ds en 3ds, de ander een ereader,heeft wel ds maar die ligt al langere tijd in de la. Momenteel zitten ze in de voortent (regen) te monopolyen met de campingvriendjes
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_129282160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit met grote verbazing te kijken hoe leyla de Ipad bedient... Ze groeien ermee op..
oh, selene kan zelf papa's compu aanzetten; kiezen of ze winsop of linux wil en vervolgens (zowel onder linux als onder winsop) spelletje of tuuptuup starten hoor :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:06:02 #287
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129282242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:03 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, selene kan zelf papa's compu aanzetten; kiezen of ze winsop of linux wil en vervolgens (zowel onder linux als onder winsop) spelletje of tuuptuup starten hoor :P
Das toch geniaal! Ze herkennen de icoontje waar ze moeten klikken, ik vind het echt geweldig...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:15:35 #288
100412 mefke79
komt goed!
pi_129282431
Wij hebben zelf geen tablet, eens kijken hoe lang we dat nog volhouden als Driekus straks naar school gaat. Hij kan wel zelf op de laptop het volgende filmpje op youtube aanzetten en hij kan op de Ipad van opa het een en ander.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:18:59 #289
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129282508
Dan gaan we vanaf augustus toch eens rustig aan de gang met computergewenning.

Stiefzoon en stiefdochter, beiden in december jarig, zijn nu ook bezig met plaatjes uit een folder uit te knippen voor verjaardagscadeautjes. Goed op tijd!

Tablet hebben wij ook niet, wel nog een oude ipod-touch waar ze mettertijd mee mogen spelen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juli 2013 @ 10:34:07 #290
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_129282844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef -mandy- het volgende:
Wat goed lady-wrb! Mooi dat je een oplossing hebt gevonden waar beiden tevreden mee zijn.

Vraagje, vanaf welke leeftijd laten jullie kinderen achter de pc, stiefzoon van 4,5 komt vanaf het nieuwe schooljaar bij ons wonen. Is het handig hem stilaan te laten wennen met een pc of dat zolang mogelijk niet te doen en wachten tot ze er op school mee beginnen? Met een paar weken start hij in groep 1.
Heb een beetje een dubbel gevoel bij jonge kinderen achter de pc nl,
Fijn dat hij nu niet meer bij opa en oma hoeft te wonen. Hoop dat het dan ook beter gaat tussen K en T.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:47:26 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129283205
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:38 schreef trui het volgende:

[..]

zo luchtig wordt er toch niet over gedaan? volgens mij zijn er heel wat vragen gesteld en suggesties gedaan om wat meer grenzen te stellen aan het computergedrag van L.
Jawel, dat klopt ook. Ik heb het woord 'luchtig' niet goed gekozen.
Het gaat me er meer om waaróm hij zoveel achter de laptop zit. Is het een vlucht uit de werkelijkheid? Verveelt hij zich? Is hij verslaafd? Gaat het niet goed met hem (als in depressieve gevoelens)? Of vindt hij het gewoon oprecht leuk om te doen?
Als het mijn zoon zou betreffen zou ik juist dáár achter willen zien te komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:49:38 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129283248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef -mandy- het volgende:
stiefzoon van 4,5 komt vanaf het nieuwe schooljaar bij ons wonen.
Oi! Dat is een verandering.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het wat, hoe en waarom. En hoe dat tussen K en T gaat. En het contact met de moeder. Maar als jullie er niet meer over kwijt willen is dat uiteraard je goed recht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:56:15 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129283428
Ik zag laatst Fabi's vingertje naar de F1 knop verdwijnen toen de pc vastliep
......
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:34:55 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129284427
Even iets anders trouwens.
Vandaag is Thies de hele dag de baas. :o :D Dat wilde hij al zo lang zo graag een keertje zijn. Dus in de vakantie mag dat voor één dagje. Vanochtend werden we begroet met een bruut: "Wakker worden!!!". Gevolgd door: "Hup! Op het tablet!!". Nu zijn we al een groot deel van de ochtend met zijn drieën aan het Lego'en, dat wilde hij echt heel graag. O+ Mijn man wordt er zo dadelijk op uit gestuurd om ingrediënten voor cake te halen. Dat (cake bakken) gaan we dus vanmiddag doen. Ik mag nog wel tussendoor de was ophangen. En toen ik zei dat ik ook moest stofzuigen, bood hij zelf aan dat hij dan wel zou dweilen. "Want dat vind ik ook écht leuk om te doen!". Vanavond gaan we pizza halen, en meneer wil in ons bed slapen.

Vooralsnog doet hij het best goed als baas... :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:36:50 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129284483
haha wat leuk Moonah! super idee! en wat een knappe baas is 't! (en zo genereus, dat je tussendoor de was mag ophangen!)
in de haak.
pi_129284593
Oh wat leuk Moonah!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:52:04 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129284914
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:34 schreef Moonah het volgende:
Even iets anders trouwens.
Vandaag is Thies de hele dag de baas. :o :D Dat wilde hij al zo lang zo graag een keertje zijn. Dus in de vakantie mag dat voor één dagje. Vanochtend werden we begroet met een bruut: "Wakker worden!!!". Gevolgd door: "Hup! Op het tablet!!". Nu zijn we al een groot deel van de ochtend met zijn drieën aan het Lego'en, dat wilde hij echt heel graag. O+ Mijn man wordt er zo dadelijk op uit gestuurd om ingrediënten voor cake te halen. Dat (cake bakken) gaan we dus vanmiddag doen. Ik mag nog wel tussendoor de was ophangen. En toen ik zei dat ik ook moest stofzuigen, bood hij zelf aan dat hij dan wel zou dweilen. "Want dat vind ik ook écht leuk om te doen!". Vanavond gaan we pizza halen, en meneer wil in ons bed slapen.

Vooralsnog doet hij het best goed als baas... :)
Wat liehief! :D

Wij hadden gisteren no way dat mama gaat koken-dag. Of beter gezegd: dat hebben we nu iedere dinsdag. Oudste had de dag ervoor een recept uitgekozen (wat ze een paar dagen geleden in een supermarkt had gekregen, waar ze het had mogen proeven) en het ging lang niet slecht. Oudste dan. Jongste was meer van bijstaan en naar kijken.
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 12:06:37 #298
5428 crew  miss_sly
pi_129285339
Moonah wat een geweldig leuk idee O+ En wat is Thies een leuke baas!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:09:19 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129285419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:52 schreef Gaoxing het volgende:

Wij hadden gisteren no way dat mama gaat koken-dag. Of beter gezegd: dat hebben we nu iedere dinsdag. Oudste had de dag ervoor een recept uitgekozen (wat ze een paar dagen geleden in een supermarkt had gekregen, waar ze het had mogen proeven) en het ging lang niet slecht. Oudste dan. Jongste was meer van bijstaan en naar kijken.
Ook leuk!

Weet je, ik snap ook best dat kinderen dat een keertje willen. Immers, zíj zijn in de positie dat ze altijd maar moeten doen wat een ander van hen wil. En ja, ik weet dat dat nou eenmaal het lot is van kinderen, maar ik vind het ook wel een soort van 'goed' dat hij de baas mag zijn.
We hebben wel van tevoren met hem besproken wat een baas zoal doet. Dat die ook goed voor zijn werknemers/onderdanen zorgt. Momenteel zijn er ook veel opstanden op TV te zien (Syrië, Egypte, vanochtend weer Bulgarije) en dan hebben we het er ook over, dat die mensen niet tevreden zijn met hun baas. Dus het is niet alleen leuk, maar ook nog eens pedagogisch onderlegd. :7 :+

En nu is mijn schremtijd weer op! :W
Buurman en Buurman moet er gekeken worden!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:17:17 #300
381212 Gulara
From the future
pi_129287925
Moonah, wat een leuke baas heb jij vandaag! Echt een heel leuk idee! Ik neem hem mee voor later. :)
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:29:24 #301
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129288535
En dicht.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')