abonnement Unibet Coolblue
pi_128907050
-Dat een filmster geen vrouw is die filmt.
-Dat een nutsbedrijf geen chocoladerepen maakt, maar een bedrijf is dat een nut dient.
pi_128910357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:57 schreef -Baardaap- het volgende:
-Dat een filmster geen vrouw is die filmt.
-Dat een nutsbedrijf geen chocoladerepen maakt, maar een bedrijf is dat een nut dient.
Wat is een nut? :@
pi_128910470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 17:54 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat is een nut? :@
:')
  Forum Admin zaterdag 13 juli 2013 @ 18:08:56 #179
232445 crew  Specularium
pi_128910666
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 17:54 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wat is een nut? :@
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nut_(economie)
pi_128911105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:59 schreef Fred0w het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:59 schreef Fred0w het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En hoe heet de verdieping tussen de entresol en de zolder dan?
Somebody that I used to know
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:52:26 #181
405257 Fred0w
Life is Music
pi_128921774
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

En hoe heet de verdieping tussen de entresol en de zolder dan?
Geen idee
pi_128923117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Vliezo-trap = VLIEring/ZOlder trap! :o
't is tegenwoordig wel vlizotrap, geen vliezo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlizotrap

quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

En hoe heet de verdieping tussen de entresol en de zolder dan?
Volgens mij gewoon tweede verdieping
quote:
De naam entresol is een frans woord. Entre betekend vertaald vanuit het frans, tussen en sol betekend zon. Letterlijk betekend dit woord dus ´tussen de zon´. Maar aan elkaar betekend het woord tussenvloer. De entresol is een kleine extra verdieping vaak tussen de woonkamer en de tweede verdieping in. Er valt veel licht in deze ruimtes doordat het vaak open ruimtes zijn, wellicht daarom ook de naam entre sol door de vele lichtvallen.
pi_128924686
dat het zeeppoeder is en geen zee poeder ....... zo noemde ik het vroeger altijd
pi_128925862
dat het liedje 'summer of 69' van Bryann Adams gemaakt werd in 69 :')
Maar dat bleek niet het geval. Het liedje kwam gewoon 15 jaar later uit op 25 januari 1984 :')____!
pi_128926913
Weet iemand waarom het Free Record Shop heet ??
Ik snap de naam namelijk niet. Gezien de naam begrijp ik wel dat ze failliet gaan.... oO<
  zondag 14 juli 2013 @ 07:08:23 #186
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_128926934
Bij de oprichting sloot grondlegger Hans Breukhoven zich niet aan bij de Nederlandse Vereniging van Grammofoonplaten Detailhandelaren om zodoende zijn eigen importkanalen en prijzen te kunnen bepalen. Free moet je dus lezen als vrij, niet als gratis.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_128927326
Ik wist dat ook niet van die vliezo-trap! Ik zag ook altijd zo'n gammel ding voor me :P.

En is dan een entresol hetzelfde als een vide? Dat is ook zo'n halve verdieping die uitkijkt over de woonkamer toch?
pi_128927385
-ninja edit na faal-
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 14 juli 2013 @ 10:07:19 #189
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_128927744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Neroje het volgende:
Ik kwam er pas dus achter dat y-grec dus Griekse Y betekent in het Frans. Ik wist uiteraard wel dat het hetzelfde was, maar had me dus blijkbaar nooit afgevraagd waarom die letter "iegrek" heette :')
Daarom is het dus ook beter om Ypsilon te zeggen, zo heet immers de letter in het Nederlands alfabet, wat weer uit het Latijn komt.

whY... zegt stiekem ook Griekse-Y hoor ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_128927831
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:43 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:o :o

[..]

Dat wist ik wel, maar ik dacht altijd dat die ene voetbalclub "Bayern Leverkusen" heette, was dus even schrikken toen ik al in de buurt van Keulen langs hun stadion reed. :@
Maar je weet wel wat Bayer is neem ik aan? :D
pi_128927870
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik wist dat ook niet van die vliezo-trap! Ik zag ook altijd zo'n gammel ding voor me :P.

En is dan een entresol hetzelfde als een vide? Dat is ook zo'n halve verdieping die uitkijkt over de woonkamer toch?
Van wat ik zo lees niet. Een entresol is een tussenverdieping (bv tussen de eerste en tweede verdieping), een vide ontstaat als er een gedeelte van de vloer van de tweede verdieping word weggehaald/weg is

quote:
Een entresol is de uit het Frans afkomstige benaming voor een lage, halve tussenverdieping. Entresols werden in de 17e en 18e bij woningnood als insteek- of hangkamers bij toegepast tussen twee verdiepingen in grote huizen. Een entresol is vergelijkbaar met een mezzanino.


quote:
Een vide is een open ruimte, die doorgaans meerdere verdiepingen in een gebouw beslaat. Wanneer een vide wordt toegepast in een woonhuis, is vanaf de woonkamer meestal een deel van de verdieping erboven te zien.
Ook het daadwerkelijk gat in de vloer dat de open ruimte mogelijk maakt wordt aangeduid met de term vide
pi_128927969
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 10:21 schreef kvd het volgende:

[..]

Van wat ik zo lees niet. Een entresol is een tussenverdieping (bv tussen de eerste en tweede verdieping), een vide ontstaat als er een gedeelte van de vloer van de tweede verdieping word weggehaald/weg is

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]
Thanks, duidelijk! Ik vind dat overigens erg leuk in een huis, een entresol of vide. :)
pi_128930462
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 07:08 schreef JDude het volgende:
Bij de oprichting sloot grondlegger Hans Breukhoven zich niet aan bij de Nederlandse Vereniging van Grammofoonplaten Detailhandelaren om zodoende zijn eigen importkanalen en prijzen te kunnen bepalen. Free moet je dus lezen als vrij, niet als gratis.
oh dank je
  zondag 14 juli 2013 @ 13:12:59 #194
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_128931397
Ik dacht veel te lang dat de grens tussen de atmosfeer en het heelal een concrete grens was, de geluidsbarrière. Het heette de geluidsbarrière omdat het veel geluid maakte als je erdoor ging. Hoe ik erbij kwam, geen idee.
En vroeger dacht ik ook dat 'ballen' een plat woord was voor borsten :')
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_128932710
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Thanks, duidelijk! Ik vind dat overigens erg leuk in een huis, een entresol of vide. :)
Is het ook, alleen je moet dan wel ruimte "te veel" hebben, wil en kun je dat realiseren
  zondag 14 juli 2013 @ 14:24:19 #196
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_128933906
Dat loft gewoon engels is voor zolder.
Dat appartement het Amerikaanse woord is voor Flat wat het engelse woord is.
Dat een studio gewoon het engelse woord voor eenkamerwoning is.

Ik vroeg me af of er ooit een Nederlands woord is geweest voor flat.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_128934090
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:24 schreef trigt013 het volgende:
Dat loft gewoon engels is voor zolder.
Dat appartement het Amerikaanse woord is voor Flat wat het engelse woord is.
Dat een studio gewoon het engelse woord voor eenkamerwoning is.

Ik vroeg me af of er ooit een Nederlands woord is geweest voor flat.
Appartementencomplex volgens wiki.

En wiki lezende leer ik net dat je een flatgebouw dus geen flat mag noemen, een flat is de woning zelf
  zondag 14 juli 2013 @ 14:31:11 #198
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_128934162
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:29 schreef kvd het volgende:

[..]

Appartementencomplex volgens wiki.

En wiki lezende leer ik net dat je een flatgebouw dus geen flat mag noemen, een flat is de woning zelf
Appartementencomplex is hetzelfde als een flatgebouw. Complex is namelijk een verzameling van iets en appartement is hetzelfde als flat....het is ene is engels en het andere is amerikaans. Net zoals elevator/lift.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_128934867
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:31 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Appartementencomplex is hetzelfde als een flatgebouw. Complex is namelijk een verzameling van iets en appartement is hetzelfde als flat....het is ene is engels en het andere is amerikaans. Net zoals elevator/lift.
Ik dacht dat jij dezelfde 'fout' als mij maakte, dus dat je wilde weten wat het Nederlandse woord voor het hele gebouw is.

Apartment (dus voor jou de amerikaanse versie) is een van de Amerikaanse benamingen, ze hebben daar meerdere namen voor een gebouw (denk aan blocks, tower blocks flats). Ze gebruiken het woord flat daar ook gewoon. Apartment wordt daar ook gebruikt voor de woning, niet het gebouw.

Ofwel
Nederland: Flatgebouw/appartementencomplex en flat/appartement
Engeland: Flat en flat
Amerika: Apartment builing/blocks/tower blocks/flat en apartment

In Amerika kunnen ze het over apartments hebben, wij zeggen appartementen (zie de dubbele p). Herkomst is het Italiaanse woord appartamento
pi_128934929


De bel-etage is niet de etage waar aangebeld wordt, maar:
quote:
Zoals de naam al doet vermoeden, komt de term bel-etage uit het Frans, en betekent het zoveel als ‘mooie verdieping‘. Het is de verdieping in huis die qua uitstraling hoger staat aangeschreven dan de andere verdiepingen. In het Duits spreekt men bijvoorbeeld over een ‘Hochparterre‘, en in het Engels over een ‘principal floor‘.
http://www.inspirerend-wo(...)n-een-bel-etage.html

:')
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')