abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_128476808
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128476929
De laatste posts gingen erover of we 24 augustus gaan dreumesmeeten.

Bitterend, ik ben een neuroot :@ Nou ja, we gaan het eerste deel van de vakantie samen met mijn moeder en zus, en we hebben besloten met één auto te gaan, dus ik ben een beetje beperkt in de hoeveelheid spullen die ik mee kan nemen. Ik neem altijd het liefst veeeeeeel mee :+ Maar ik ben nog niet bezig hoor. Ik denk er alleen nog over na :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:10:47 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128478819
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:58 schreef AppleOcean het volgende:
Ik b3n een appel
Op zich ben ik best een apple fan maar hou ajb op de boel te verklooien.
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 1 juli 2013 @ 22:13:03 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128478949
Grappig hoor :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_128479077
Dank dames :*

CS waar gaan jullie op vakantie?

Ik denk dat wij niet veel meenemen, je kan toch alles daar kopen mocht het echt nodig zijn. Kleding en wat knuffels/speelgoed maar voor de rest shoppen :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:21:51 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128479408
Ik maak altijd een week of wat van tevoren een lijst met wat mee gaat zodat ik daar rekening mee kan houden met de was en zo. En dan vanaf een dag of wat af en toe wat in de koffer gooien.
pi_128480145
Shoppen kost geld -O- ;) Maar inderdaad, ik ga dit keer ook geen pakken luiers enzo meeslepen, dat koop ik daar wel. Het nadeel is dat het weer heel wisselvallig kan zijn waar we zitten, van echt fris tot zomers warm. Is lastig met kleren kiezen. Maar denk inderdaad dat ik langzamerhand eens ga beginnen met een lijst opstellen met alles wat er mee moet.

We gaan eerst een week naar Noord-Italië, naar de bergen, en dan een week naar Zuid-Duitsland met mijn lief aan een meertje en dan nog een paar dagen naar wat noordelijker in Duitsland waar O+ woont om haar verjaardag te vieren en M voor te stellen aan haar familie. En jullie? Frankrijk?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:51:57 #8
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128481382
M had rode billen (kiesjes) dus ik smeer er wat sudocrem op. Wat zegt meneer? "aaien" :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:46:26 #9
30252 Soempie
Procreating
pi_128488972
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:51 schreef Kyara het volgende:
M had rode billen (kiesjes) dus ik smeer er wat sudocrem op. Wat zegt meneer? "aaien" :')
O+ :D

CS, dat klinkt als een heel fijne vakantie. Hoe doen jullie de rit naar Noord-Italië? Tussenstops of bijvoorbeeld 's nachts rijden?

Hier gister bezig geweest met het nieuwe kamertje voor M. O+ Er staat al een peuterbedje om langzaam aan te wennen, maar eerst gaat z'n babybed gewoon over. Nu zat/ lag hij gisteravond nog even op z'n peuterbed, terwijl hij aan het kijken was hoe wij aan het klussen waren. Maar daarna was het toch echt tijd om naar z'n babykamer te gaan om een boekje te lezen en daar te slapen.

M. was het er niet mee eens. Krijsen :X van 19.00 uur tot 22.00 uur. Hij wilde per se terug naar het andere bed. Dat was echt geen optie, omdat die kamer nog lang niet M.proof is. Mijn hemel. Vandaag vermijden we die kamer maar. :')

Uiteindelijk heb ik om kwart voor 10 een matras op de grond gegooid en ben op zijn kamertje erbij gaan liggen. Al het andere werkte gewoon niet.

En nu slaapt hij nog. :Z
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:01:43 #10
30252 Soempie
Procreating
pi_128489198
Alles is sinds een week ook 'nee' en heel soms komt er een aarzelend 'ja' achteraan, als het eigenlijk toch wel een heel goed voorstel was ('wil je rozijntjes?', 'nee', knikt daarna toch ja). :D

De peuterpuberteit begint hier al met 1,5 jaar. w/

Maar wel lastig, omdat het zo overweldigend is -juist ook voor hem, die emoties waar hij nog niet zoveel mee kan- en hij tijdens zo'n bui niet te bereiken is. En hoewel ik na zo'n driftbui wel troost, uitleg en alternatieven geef pikt hij dat natuurlijk nog niet zo makkelijk op, omdat hij nog zo jong is.

Nieuwe uitdaging erbij. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 02-07-2013 09:09:25 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128489869
Herkenbaar soempie, hier is ook al een hele tijd alles nee of heel onverschillig neuh (waar ie dat laatste toch vandaan heeft..?) en daarbij ontzettend boos worden als het toch ja wordt :{ of verdrietig.. Erg vermoeiend af en toe.. Maar ook de andere kant op lopen en gewoon 'doei' zeggen (en meestal niet eens stoppen als wij dan toch uit het zicht verdwijnen)
Laatst in de dierentuin was het een groot drama, want meneer wilde naar de speeltuin, en toen we dan toch maar die kant uit gingen was het nog steeds drama want meneer wilde NU in de speeltuin zijn.
Of ook wel eens, vraag je of ie mee naar de speeltuin wil (neuh) daar staat een glijbaan (neeee).. Ok dan niet, om dan een paar minuten later heel boos NU naar de glijbaan te willen.. :{
Of een rits vragen stellen en overal os het antwoord nee, behalve als je vraagt ' zeg je vaak nee' dan blijft het stil.. Dus hij geeft wel (redelijk) bewust antwoord.. Ach als ie al op tijd in de nee-fase zit, is ie er misschien ook weer op tijd uit 8-)

Grote bed is hier momenteel ook een issue, hij wil er wel heel graag in slapen, maar het lukt hem niet, komt er meteen weer uit en zo. Ook al een paar keer bij hem op de kamer in de stoel er bij gezeten, dan blijft ie wel redelijk liggen, maar na een uur draaien en woelen houd ie het vaak toch voor gezien en wil in z'n ledikant (ook prima). Vervolgens wil hij de laatste tijd ook dat ik op z'n kamer blijf als ie wil in z'n ledikant slaapt.. Dus dan is het toch wel even huilen als ik dan toch ga. Het is ook allemaal verwarrend voor hem ;) we gaan het wel zien wanneer het wel lukt.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:45:22 #12
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128490070
Aj Soempie....Foutje dus :P En nu snel die kamer M proof maken?

Jullie zetten al best wel snel de grote bedden neer of ligt dat nou aan mij?

We hebben gisteren pasfoto's laten maken....
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:02:47 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128490450
als er een 2de op komst is, gaat dat waarschijnlijk wat sneller PE ;) Anouk blijft nog heel lang in haar ledikant. Zo lang ze er niet uit kan klimmen denk ik!

Anouk heeft weer heerlijk liggen spoken vannacht, stomme tanden. Dacht dat we er na vrijdag wel af waren... Ze heeft zoveel liggen kwijlen vannacht, dat haar bed en slaapzak er nat van waren. Arm ding. En toppunt, vanmorgen heeft ze overgegeven....het was naar mijn idee ook echt niets anders, geen koorts of iets en daarna wilde ze wel gewoon schoenen en jas aan en naar buiten. Nu dus op kdv, hoop dat het daar goed gaat...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:11:18 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128490647
Hier ook echt nog geen peuterbed hoor :N

Maar goed, M is sowieso niet een van de snelsten wat grove motoriek betreft :D

Ja en nee werkt hier ook nog niet zo goed. En voordeel is wel dat hij gewoon zegt wat hij wil.
pi_128491100
Hier ook nog geen peuterbed hoor, we hebben wel een op het oog:


Alleen de prijs is een tegenvaller ;) Misschien een meubelmaker benaderen of die zoiets kan maken.
pi_128491687
Soempie, wat een avond dan.. Hij weet duidelijk wat hij wil..
Ergens wel goed, maar kost een hoop energie.

Susie, stom dat die tanden zoveel ellende geven zeg.

Daan gaat niet voor zijn 2e over naar het peuterbedje. Tenzij hij uit het ledikant gaat klimmen. Er ligt nog een zelfgemaakt peuterbedje van Chris op zolder(basic wit, 1 zijde hoog, andere zijde middenstuk verlaagd om in te stappen). Dus dan komt wel naar beneden tzt.

Vakantie komt er ook aan. 1 nacht op de boot naar engeland. 10 nachten in een huisje daar, en weer een nacht op de boot terug. Ik neem alle kleren van Daan maar mee. Heb ik 1 tas vol. En een pak luiers. Mocht ik het daarmee niet redden haal ik daar nog wel een nieuw pak. De auto zit toch vol genoeg..
Alleen nog even kijken of we een extra stopcontact adapter mee moeten nemen voor de babyfoon, of dat we het redden met wisselen..
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:45:01 #17
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128493429
Jeumig Soempie, wat een eigen willetje al! Op zich begint t bij S ook wel te komen. (Heeft ie een stok gevonden die vervolgens van mij niet mee naar binnen mag, nou berg je dan maar :+ .) Maar gelukkig is hij ook weer snel en gemakkelijk af te leiden.

Vakantie. Wij hebben t er gisteren nog even over gehad. We zijn al geweest (met schoonouders die 35 jr getrouwd waren) en we zouden eind van t jaar nog een weekje CenterParcs doen ofzo. Alleen nu hebben we bedacht dat het toch misschien ook erg leuk is om eind augustus CenterParcs Frankrijk te doen! :D Dus wie weet!

Susie stomme tandjes!

Hier ook nog geen groter bed, hoor. J ging in een gewoon eenpersoonsbed toen hij 20 maanden was, omdat S toen bijna geboren werd. Nu hoeft het van mij allemaal niet zo snel. Als er straks een derde op komst is, gaan wij rustig naar een stapelbed O+ kijken!

-Lama- *mompelde iets over een eng bedje, maar is gewoon zelf een watje

[ Bericht 8% gewijzigd door Fee-nix op 03-07-2013 09:55:30 ]
pi_128493892
Hier stond ie er ook wel wat eerder dan gepland (goede prijs en verder geen opslag dus maar vast op de kamer gezet) hij hoeft er ook nog niet in, maar hij wilde heel graag (en ging een tijdje ook best goed) nu met verbouwen is het wat rommeliger thuis en gaat het al een tijdje wat minder.. In augustus komt de tweede en als jelle z'n kamertje dadelijk klaar is willen we proberen alleen z'n grote bed in die kamer en hoe het dan gaat (en een paar keer heel volhoudend zijn met terug leggen) als het dan nog niet gaat lukken dan komt het ledikantje tijdelijk nog even op z'n kamer, baby slaapt de eerste paar maanden toch in een wiegje dus we hebben nog niet echt haast hoor.
Maar ik snap dat anderen langer wachten met een groter bed (hier duurt het trouwens niet heel lang meer voor hij er uit kan klimmen ben ik bang, zonder slaapzak legt hij z'n been al op de rand (en slaapzak vind ik s zomers overdag vaak vrij warm) maar ook dat komt goed.

Jammer hè cyntiaa dat dat soort leuke peuterbedjes zo ontzettend is, zeker omdat ze maar voor een paar jaar zijn voor ze echt over gaan maar een groter bed. Maar wie weet wat een meubelmaker kan betekenen voor jullie
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:03:02 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128494058
nog niet gebeld door kdv, dus gaat goed daar (neem ik aan).

Ik kan de foto op mijn mobiel niet goed zien (ligt aan mij foon ;) )
Wij krijgen zo'n bed met hoge spijlen, zo'n bedbank achtige van de Ikea, van mijn leidinggevende (heeft ze nog staan hoor!) Precies wat ik wilde voor Anouk O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128494990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

O+ :D

CS, dat klinkt als een heel fijne vakantie. Hoe doen jullie de rit naar Noord-Italië? Tussenstops of bijvoorbeeld 's nachts rijden?

Ik verheug me er ook erg op :Y We rijden in twee dagen. Eerste etappe van 3,5 uur rij ik alleen met M, in alle rust en dan een hotel. Volgende dag moeten we dan nog een uur of 6, maar daar hebben we ook de tijd voor. En we zijn met drie volwassenen in de auto, dus we kunnen mooi rouleren met rijden en voor animatieteam spelen :D

Och, arme M, hij wilde zo graag op zijn nieuwe kamer slapen. Ik herken wel heel erg wat je schrijft, dat overweldigd zijn door emoties, nauwelijks bereikbaar zijn in zo'n geval en enorm blijven hangen in een wens of verlangen. Ik heb vaak het gevoel dat M allang niet meer weet wat hij zo graag wilde, het ook helemaal niet meer wil, maar het gevoel dat hem 'onrecht' is aangedaan niet los kan laten. Zondag had hij precies zo'n bui waar ik hem maar niet uit kreeg met afleiden of begrenzen of praten of knuffelen, maar toen kwamen oma en tante gelukkig aan dus toen was het over. Het blijft zo zoeken naar de juiste manier he?

Mijn M ligt ook nog lang niet in een peuterbed hoor :o Ik vind het wel rustig zo :@ Hij gaat over zodra hij zijn bed uit klautert, en dan halen we eerst maar de zijkant er uit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128495629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:27 schreef Cyntiaa het volgende:
Hier ook nog geen peuterbed hoor, we hebben wel een op het oog:
[ afbeelding ]

Alleen de prijs is een tegenvaller ;) Misschien een meubelmaker benaderen of die zoiets kan maken.
Die is tof zeg!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128495722
Ja hé? Alleen is hij erg duur... +/- ¤ 349,- :X
Zit nu ook even te kijken bij de bedden gemaakt van steigerhout, een halfhoog slaper. Hij gaat toch nog lang niet over naar een ander bed, ben veel te bang dat hij alle kasten en zijn commode leeg gaat roven _O-
pi_128495784
Oi! Dat is aan de prijs ja :D Maar je doet er heul lang mee toch? ;) Voorlopig is het hier nog niet aan de orde, dus ik kan nog even sparen, lol.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128496084
Wij doen niet aan peuterbedjes gewoon direct naar een een persoons als ze er klaar voor zijn. Lotte is zelfs nog niet uit haar ledikant weg te slaan :D
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:28:40 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128497080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:00 schreef Rixtje het volgende:
Wij doen niet aan peuterbedjes gewoon direct naar een een persoons als ze er klaar voor zijn. Lotte is zelfs nog niet uit haar ledikant weg te slaan :D
+1 het is gelijk een gewoon bed.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128509539
Soempie, dat klinkt als een zware avond.

Leuke vakantieplannen CS.

Cynthiaa, dat is best duur ja. Wij hebben een uittrek- peuterbed van de Ikea voor onze kleuter. Hij ging er ook pas als ruime peuter in (2,5 jaar ofzo). Wij gingen toen verhuize, hij kreeg een grotere kamer en ik was 3 maanden zwanger van onze dreumes.

Hier crechefoto's gekregen, ben benieuwd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128510833
Driftbuien? O-) : Mama wilde m'n }:| neus }:| poetsen }:| Daar kun je best 10 minuten héél boos over zijn :( En met yoghurt gooien :6 Toen gingen we fijn Sesamstraat kijken *O* maar na afloop lukte lukte het dichtklappen van de laptop niet goed ;( vervolgens duurde het verdraaid lang voordat de fles klaar was :{ maar toen de fles klaar was, was het fijn *; behalve toen de eerste slok er niet uit ging :'( toen moest de fles weggesmeten worden ~O>

Daarna heb ik 'm maar in bed gelegd, want *iets* zei me dat hij moe was ;) Klein brokje met gevoelens O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:15:29 #28
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128511102
Wat ben ik blij met die andere driftige dreumesen :Y Ik haalde het net in m'n hoofd om meneer een bord spinazie voor de zetten... Pffff... :{ Voel mezelf niet helemaal oké en die driftbui kon ik even niet zo goed erbij hebben :{
Oude (on)bekende.
pi_128511340
:D grappige driftige mini peuters :D

Musje -O- :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128511516
CS je vakantie plannen klinken leuk!! we gaan naar Portugal. We vliegen naar Faro, huren en auto en gaan daar even 5 dagen ontspannen. Daarna 300 km naar Sintra en dan 4 dagen verder ontspannen!
Lissabon is vorige keer zo goed bevallen dat meer van het land wouden zien.

Eigenlijk zou ik heerlijk vinden om naar Corsica te rijden maar mijn auto heeft geen airco..dat vind ik niet zo geslaagd 1,000km in de hitte
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:38:58 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128511992
Kdv heeft aangegeven dat het goed is gegaan, maar net toch weer een dreumes die erg overstuur was. ;(
Enorm sniffen en snuffen, zo sneu (maar als papa met een ballon op zijn hoofd slaat toch wel weer ff lachen :+ ) Zojuist op mijn schoot in slaap gevallen, ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen, zal zo alvast het logeerbed leeg halen, kan ik eventueel daar met haar gaan liggen (ze wordt echt te zwaar om een tijdje mee in je armen te staan....).

Leuk die driftige dreumesen! Ook zo lekker vanuit het niets he?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128512120
Ow over Soempie heen gelezen. Dus M vindt zijn grote kamer leuker dan de baby kamer? heb je een beetje kunnen slapen uiteindelijk?

Susie sneu je meisje met pijn ;( hoop dat ze beter slaapt vannacht! geeft je dr anders een pcm?

Ik ben naar Burgers Zoo geweest met San O+ het was zo leuk. Elise en R waren zo lief samen!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:44:28 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128512184
Yupp, pcm zit erin hoor. Ze heeft duidelijk ergens pijn. Ook detinox op de onderste rand geprobeerd te smeren, maar mevrouw stak iedere keer haar tong uit :P

Ik zag de foto's net! Wat onwijs leuk en lief!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128512238
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat ben ik blij met die andere driftige dreumesen :Y Ik haalde het net in m'n hoofd om meneer een bord spinazie voor de zetten... Pffff... :{ Voel mezelf niet helemaal oké en die driftbui kon ik even niet zo goed erbij hebben :{
Dat herken ik :* Ligt hij lekker op bed en kun je even tijd voor jezelf nemen? Ik heb net alle spanning er even uit gesport (vooral van werkdingen hoor, niet van dreumes) en crash nu op de bank met een grote koffie verkeerd O+

Klinkt goed Bitterend! Portugal lijkt me prachtig :Y Beterschap voor je meisje Susie!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128512365
Ik herken het ook..als ik me goed voel dan kan ik haar beter afleiden als ze een jengel bui heeft want dat lijkt hier meer op..het zijn geen drift buien maar ze is dan meer jengelig..maar als ik me niet lekker voel dan heb ik er geen geduld voor en bel ik huilend mijn man dat ik het even zat ben :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:18:54 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128513702
Ik herken het ook wel, maar hier duurt het gelukkig echt maar even. Alleen als hij heel moe is wil hij er wel in blijven hangen.

Inmiddels zijn er ook 3 kiezen door *O*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:19:13 #37
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128513710
Lastig is dat soms hè. Vriend kwam net precies op het goede moment thuis dus hij kon het mooi even overnemen. Maar vervolgens voelde ik me weer rot omdat ik de dag met S. niet fijn had afgesloten. S. dacht er misschien ook wel zo over want die weigerde te slapen. Totdat ik weer bij m kwam O+ Hij klampte zich aan me vast alsof hij me nooit meer los zou laten, lief mannetje *; En nu zit ik naast z'n bedje terwijl hij slaapt. Voel me ziek en zwak en geef puf om op te staan om naar m'n bed te gaan. Zit ook wel lekker in de schommelstoel met een zacht snurkend jongetje naast me :')
Oude (on)bekende.
pi_128515245
Aww mevr Mus. Dat klinkt erg lief (en als een lastige dag :* )

Wat sneu Susie

Hier lijkt het al een tijd of er 4snijtanden tegelijk door gaan komen. Vandaag waren haar billetjes wat open :( duurt vast niet lang meer voor de tanden echt door zijn.
Heb vandaag een rotdag (o.a. Kokend hete koffie over me heen op t werk) maar toen ik S bij m'n moeder op kwam halen lag ze bij m'n moeder op schoot te slapen *; leek zo lief! Maakte alles weer goed :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Zoë23 op 02-07-2013 21:59:11 ]
pi_128515402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat herken ik :* Ligt hij lekker op bed en kun je even tijd voor jezelf nemen? Ik heb net alle spanning er even uit gesport (vooral van werkdingen hoor, niet van dreumes) en crash nu op de bank met een grote koffie verkeerd O+

Klinkt goed Bitterend! Portugal lijkt me prachtig :Y Beterschap voor je meisje Susie!
Zo herkenbaar CS. Hier precies hetzelfde, ben mijn werkstress er maar even uit gaan sporten.

Leuke foto's Bitterend van je meisje en die van San.

En de crechefoto's zijn superleuk, denk dat we ze allemaal bestellen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128515901
CS, ik moest lachen. Balen van de slechte dag van je kleintje.

Zoë ook balen als ik over jouw dag lees.

Mevr. Mus, Susie en Zoë zooooo lief O+

Susie en Zoë ook wel sneu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 3 juli 2013 @ 00:50:39 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_128523655
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:09 schreef Clubsoda het volgende:
Driftbuien? O-) : Mama wilde m'n }:| neus }:| poetsen }:| Daar kun je best 10 minuten héél boos over zijn :( En met yoghurt gooien :6 Toen gingen we fijn Sesamstraat kijken *O* maar na afloop lukte lukte het dichtklappen van de laptop niet goed ;( vervolgens duurde het verdraaid lang voordat de fles klaar was :{ maar toen de fles klaar was, was het fijn *; behalve toen de eerste slok er niet uit ging :'( toen moest de fles weggesmeten worden ~O>

Daarna heb ik 'm maar in bed gelegd, want *iets* zei me dat hij moe was ;) Klein brokje met gevoelens O+
:D O+

Mevr. Mus, toch nog een goede afsluiting van de dag. Wel herkenbaar ook: dat het fijn is dat iemand het over kan nemen als je zelf zo'n bui wat minder kunt hebben. Vaak leer ik dan ook weer van de reacties van m'n man en andersom.

Susie, stomme tanden ook. Hoop dat ze een beetje een goede nacht maakt. En voor Zoë ook natuurlijk.

Bitterend, wat leuk, de dierentuin! Heb je nog leuke foto's om te laten zien?

Hier vandaag een heel gave dag gehad. We zijn naar Scheveningen gegaan en M. heeft het daar zo ontzettend naar z'n zin gehad. 'Lekker' in het ijskoude :X zeewater rondspetten, vliegtuigen en vliegers bekijken, tomaatjes snoepen terwijl hij in een warme handdoek gepakt zat, zandkastelen bouwen, papa ingraven, enz. Echt top! En maar één bijna driftbui, die ik wist te voorkomen. *)

M. was hiervoor trouwens ook weleens bozig of verdrietig, maar dit was andere koek. :+

En hij probeert sinds een week uit z'n bedje te klimmen (wat hem gelukkig lang nog niet lukt, maar je zult net zien dat het opeens snel gaat). Ook daarom hebben we besloten het peuterbed maar alvast neer te zetten om te wennen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 3 juli 2013 @ 01:12:02 #42
30252 Soempie
Procreating
pi_128524127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef Fee-nix het volgende:

-Lama-
Nu ben ik wel nieuwsgierig ... :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 3 juli 2013 @ 01:15:27 #43
30252 Soempie
Procreating
pi_128524204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:36 schreef hilliebillie het volgende:
Ach als ie al op tijd in de nee-fase zit, is ie er misschien ook weer op tijd uit 8-)
Hopelijk wel ja! :D

En ook een en al herkenning.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:25:59 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128526647
Klinkt als een leuke dag Soempie!

Dat vind ik soms ook wel moeilijk hoor, heb je een leuke dag en dan krijg je zo'n bui. Dat hadden wij dus in de dierentuin met als gevolg dat er niet gespeeld werd en we ook wel een beetje op tijd thuis waren. Hoort er allemaal bij maar stiekem was ik wel een beetje teleurgesteld. Was hier ook de eerste keer dus dat speelt ook mee natuurlijk.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:53:12 #45
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128554773
Anouk had een goede nacht, wel wat vroeg wakker (5.30 hoorde ik gezellige geluiden uit haar kamer O+ Vervolgens een gezellige ochtend die afgesloten werd met een heerlijkedriftbui omdat ze niet aan de pot met meel mocht zitten :X
Helaas toen ze wakker werd vanmiddag erg huilerig, bij mij zitten/hangen en op een gegeven moment weer overgeven. Ze heeft ook niets willen eten, om 7 uur sliep ze bij mij op schoot. Naar bed gebracht om vervolgens na een half uur weer wakker te worden, meegenomen naar ons bed, weer overgeven. Toen maar weer ff naar beneden, toen leek het wel iets beter te gaan. Haalt op een gegeven moment haar schouders op en die handjes erbij "weet het ook niet" O+ Weer naar boven op ons bed gaan liggen, gezelli op mama (ik ben maar even gaan lezen) en toen sliep ze weer.
Ik heb mij maar weer voorbereid op een lange nacht....sneu, die kindjes die niet weten wat ze overkomt ;(
/einde dagboekpost :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:11:42 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128555672
Wat sneu Susie. Beterschap en sterkte voor vannacht.... :*
pi_128559520
Leuke dag Soempie.

Susie, sterkte en beterschap! Ik duim voor een goede nacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:29:32 #48
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128559694
Clubsoda, ik vind jouw driftbuien stukje zo grappig :D. (Minder grappig alleen als je er middenin zit ;) )

Arme Anoukje... Beterschap!
pi_128560251
Ja, lach er maar om }:| Nee hoor, ik moet er zelf vaak ook om grijnzen, omdat M zo heerlijk theatraal kan zijn. Het aandoenlijkst is als hij zijn boosheid kracht bij wil zetten door met iets te gooien. Hij kijkt dan speurend rond, kiest iets uit (bij voorkeur iets wat van mij is, met zijn eigen spullen gooit hij liever niet), kijkt me even aan om te zien of ik wel aandacht heb voor deze Uiting van Boosheid en gooit dan O+

Arme Anouk, zo sneu als er iets dwars zit en ze zich zo rot voelen maar je niet helemaal helder krijgt wat het nou is. Ik hoop dat vannacht rustig blijft!

Wat klinkt dat heerlijk Soemp, je dagje strand O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128563460
Hier ook weer zon lekkere driftbui vandaag, ik vroeg of Jelle de vogels mee eten wilde geven maar het antwoord was neuh. Toen ik dat zelf ging doen begon ie al aardig boos te worden, toen ok vroeg of ie dan toch wilde helpen was het nog driftiger en slaat zo het bakje met restvoer uit m'n hand.. :( Was geen land mee te bezeilen, dus maar even in de hoek gezet voor een halve minuut.. Daarna heeft hij netjes met papa gestofzuigd en alsnog de vogels mee eten gegeven.. Echt zon driftbui uit het niets, dat ik niet kan polsen waarom.

Hier wordt trouwens wel met eigen speelgoed gegooid, dat is dan niet eens altijd uit boosheid maar ook gewoon nonchalant.. Mopperen, op laten ruimen, uitleg geven, in de hoek zetten heeft tot nu toe nog geen zin.. Boekje uit tijdens het luier verschonen, baf op de grond, vroeg gisteren of hij het speelgoed op het kdv wou laten wat hij in z'n hand had, draait zich even om en.. Baf door de ruimte, heeft het trouwens wel netjes opgeruimd nog toen ik dat vroeg, maar thuis is dat laatste vaak niet/moeilijk voor elkaar te krijgen helaas..
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:11:48 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128569564
Na mijn laatste post gisteren, haar niet meer gehoord tot 4.50...beetje vroeg! :D
En zo te merken had ze nergens last meer van, aangezien ze niet wilde aankleden, geen schoenen aan wilde, geen staartjes in etc etc, haar gewone zelf dus ;)

Strand! Daar wil ik ook nog eens naartoe! We wonen redelijk dichtbij, maar het is er gewoon nog niet van gekomen! Stom is dat eigenlijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:56:19 #52
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128570081
Fijn dat het weer beter gaat Susie! Ik vind het zo sneu, zieke kindjes die niet begrijpen wat hen allemaal overkomt...

Strand met dreumes is echt leuk! Zoveel om te ontdekken en om mee te kliederen! Al vind ik het ook wel een beetje eng omdat S. helemaal gek is van water en het liefst ook echt gaat "zwemmen". Ga daarom liever naar duinmeertje hier. Loopt wat geleidelijker af en ook geen golven etc. Als het weer morgen echt zo lekker is als voorspeld gaan we morgen ook :)

Gister boek Steven Pont gekocht. Simpel, maar wel interessant! Ook nog Het kinderbrein van John Medina gekocht. Ik hou van de boekwinkel bij mijn werk :')
Oude (on)bekende.
pi_128577680
Welke stranden gaan jullie allemaal naartoe? ik ken ze behalve Zanvoort niet echt.
Zondag wordt het warm dan willen we ook naar het strand!

Susie wat sneu van je kleintje :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:40:09 #54
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128578106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:29 schreef bitterend het volgende:
Welke stranden gaan jullie allemaal naartoe? ik ken ze behalve Zanvoort niet echt.
Zondag wordt het warm dan willen we ook naar het strand!

Susie wat sneu van je kleintje :* :*
Parnassia :s)
Oude (on)bekende.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:41:07 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128578150
Zou aankomende zondag niet richting strand gaan, tenzij je op de fiets kan of om 7 uur vertrekt. Ijmuiden is een groot strand, vanuit jouw plek ook prima aan te rijden? Wij wonen dichtbij Heemskerk, kan je alleen met fiets komen (wel een flink stukje, maar ach). Castricum, Egmond, ook leuk, maar erg druk en geen heel breed strand.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:43:07 #56
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128578227
Parnassia is ook relatief rustig, vooral gezinnen en nog nooit niet kunnen parkeren! En tegenwoordig kunnen we er op de fiets heen O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:44:09 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128578257
Ohh, wat wonen jullie allemaal dichtbij dan :D! Ik woon dus bij het grote strand uit Susie haar post :P. Is idd voor kinderen heerlijk ruim!

Oh, en hoi! Ik lees alvast mee hier. Mijn baby wordt de 31e 1 maar heeft al flinke dreumesstreken dus ik herken al veel hier :D.
pi_128580146
Parnasia kende ik niet! ja Ijmuiden is niet ver denk ik. Even kijken waar we heen gaan :D
Misschien dat we gewoon naar het Twiske gaan fietsen dat is 5-6 km van hier en daar ook volop strand

Hoi Tante! leuk dat je hier bent O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:02:04 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128583957
ijmuiden red jij ook nog met de bus volgens mij? Vanaf centraal gaat er vast 1.... Of die boot! Nog leuker!
Dan wonen wij idd best dicht bij elkaar Tante Soesa! Ik woon dus niet in Heemskerk, maar een dorp verderop ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:02:25 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_128583974
Parnassia ken ik ook niet. IJmuiden ging ik als klein meisje heen. Daarna naar Sint Maartenszee (lekker rustig) en Callantsoog. Nu is hier Zandvoort het minst ver. Het aquarium daar was vorig jaar trouwens ook een hit.

Maar ik vind het strand alleen leuk als het niet te warm is. Vroeger om te volleyballen en wat te zwemmen. En nu dus om schelpjes te zoeken en kastelen te bouwen.

Vandaag zijn we naar het park Plaswijck geweest in Rotterdam. Vind ik echt wel een aanrader. M. vond het kabouterpad al ontzettend leuk, maar ook de dieren (apen, geitjes, vosje, uilen, enz.) en de (water)speeltuin.

Morgen weer een normale dag. Zaterdag misschien nog een uitje en dan is de vakantie hier alweer voorbij.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:09:32 #61
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128584210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:02 schreef Susie het volgende:
ijmuiden red jij ook nog met de bus volgens mij? Vanaf centraal gaat er vast 1.... Of die boot! Nog leuker!
Dan wonen wij idd best dicht bij elkaar Tante Soesa! Ik woon dus niet in Heemskerk, maar een dorp verderop ;)
Volgens mij gaat er vanaf Centraal een bus naar het strand in IJ. Lijn 82. Maar met de boot is idd het allerleukst al moet je daarna ook nog met de bus helaas en nu kan 't nog. Ik werk in H'kerk Susie! Ik kijk uit op de windmolen :P. Grappig!
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:11:16 #62
30252 Soempie
Procreating
pi_128584284
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:56 schreef Mevr_Mus het volgende:

Gister boek Steven Pont gekocht. Simpel, maar wel interessant! Ook nog Het kinderbrein van John Medina gekocht. Ik hou van de boekwinkel bij mijn werk :')
Het boek van Medina heb ik ook. Op een gegeven ogenblik gingen de anekdotes en adviezen me wat tegenstaan, geloof ik (is alweer even geleden dat ik het las). Maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen juist wel fijner/ leuker leest. Interessant boek ook. :Y

Ik ben nu bezig in Unconditional Parenting van Alfie Kohn. Over straffen, belonen en alternatieven daarvoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 04-07-2013 16:18:12 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:05:26 #63
30252 Soempie
Procreating
pi_128586555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, lach er maar om }:| Nee hoor, ik moet er zelf vaak ook om grijnzen, omdat M zo heerlijk theatraal kan zijn. Het aandoenlijkst is als hij zijn boosheid kracht bij wil zetten door met iets te gooien. Hij kijkt dan speurend rond, kiest iets uit (bij voorkeur iets wat van mij is, met zijn eigen spullen gooit hij liever niet), kijkt me even aan om te zien of ik wel aandacht heb voor deze Uiting van Boosheid en gooit dan O+
_O-

We hebben hier weer wat nieuws: bedtijd proberen zo lang mogelijk uit te stellen. Ik werd teruggeroepen omdat knuffelolifant nog een slokje water wilde. En oja, muis en konijn ook natuurlijk. :Y En Maaaamaaaaaaaaa, olifant wil ook een tutter. En een kusje! En, en...
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128587053
Susie waarom zou ik bus nemen ik heb een auto :P

Klinkt als een geslaagde vakantie Soempie!

We hebben een heerlijke dag gehad met de dreumes! ze is enorm gezellig en kletst/lacht de hele dag!
vanochtend naar de speeltuin geweest, daarna geslapen, daarna met opa en oma gekletst via skype :D vonden ze geweldig en de kleine ging haar knuffels 1 voor 1 showen _O- en de bal gooien naar het scherm, en mijn moeder deed alsof ze het ging vangen O+ daarna naar de action en de dierenwinkel geweest! ze vond de honden speelgoed zo leuk _O- gooide ze met de ballen..sowieso loopt ze de hele dag met haar strandbal rond en in winkels is het eerste wat ze ziet een bal en dan wil ze het ook gelijk meenemen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128587137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:11 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig in Unconditional Parenting van Alfie Kohn. Over straffen, belonen en alternatieven daarvoor.
Die heb ik ook op mijn verlanglijst staan!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:18:34 #66
30252 Soempie
Procreating
pi_128587187
Bitterend wat een leuke dag! Erg leuk zo spelen met de bal via skype. O+ Ballen zijn hier ook favoriet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:27:14 #67
30252 Soempie
Procreating
pi_128587606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:17 schreef bitterend het volgende:

[..]

Die heb ik ook op mijn verlanglijst staan!
De boodschap is op zich wel op één A-4 samen te vatten, omdat hij veel herhaalt. Al is het boek zelf ook niet dik, 200 pagina's. Maar wel goed om -even- stil te staan bij wat hij schrijft. ^O^

In het park vandaag genoeg ouders gehoord tegen hun kinderen:
'Nergens aankomen, anders krijg je straks niks lekkers!'
'DOE NU EENS LIEF! NIET SCHREEUWEN!'
enz.

Al kan ik me natuurlijk best indenken dat zulke dingen weleens gezegd worden hoor. Maar handig is anders..
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128587657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:11 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het boek van Medina heb ik ook. Op een gegeven ogenblik gingen de anekdotes en adviezen me wat tegenstaan, geloof ik (is alweer even geleden dat ik het las). Maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen juist wel fijner/ leuker leest. Interessant boek ook. :Y

Ik ben nu bezig in Unconditional Parenting van Alfie Kohn. Over straffen, belonen en alternatieven daarvoor.
Ik ben benieuwd naar jouw reflectie daarop :Y ik heb her en der wat snippers over UP gelezen maar ik kan er op de één of andere manier niet mee uit te voeten. Maar het laat me ook niet helemaal los. Misschien moet ik er even voor gaan zitten en er ook een boek over lezen.

Wat wonen jullie allemaal fijn dicht bij het strand! En wat klinkt her gezellig Bitterend, skypen met oma. Doen wij ook wel eens.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128587680
Haha ouders die tegen hun kinderen schreeuwen dat ze niet moeten schreeuwen :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128587748
Ik ben er niet heel bekend mee UP...AP wel redelijk maar vind het wel interessant omdat ik vroeger wel veel gestraft werd en ook weleens geslagen..ik wil het echt heel anders aanpakken!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:33:33 #71
30252 Soempie
Procreating
pi_128587873
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw reflectie daarop :Y ik heb her en der wat snippers over UP gelezen maar ik kan er op de één of andere manier niet mee uit te voeten. Maar het laat me ook niet helemaal los. Misschien moet ik er even voor gaan zitten en er ook een boek over lezen.

Oh, ik wist niet eens dat unconditional parenting een soort stroming was. Ik vond het boek (bijna uit) vooral fijn, omdat ik weer even stil stond bij de morele ontwikkeling en de verschillende vormen van motivatie. Ik zal eens kijken of ik er vanavond wat meer over kan zeggen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:38:02 #72
30252 Soempie
Procreating
pi_128588078


We hebben deze puzzel. M. zet net het bovenste deel ervan op z'n tractor en laat vervolgens met veel lawaai de trekker opstijgen als een raket. _O- Ik vind die 'uitvindingen' zo grappig.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128588141
Wat een leuk ding!! :D

CS woont oma ook ver? dat jullie skypen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128588206
Ik zag eens een moeder in de bus die maar bleef roepen 'als je nu niet normaal doet gaan we er bij de volgende halte uit' :') en toen dat niet werkte veranderde het in 'dan gaan we maandag niet naar oma'. Lekker te overzien ja voor een peuter ;) arm kind.

Niet leuk Bitterend, ik snap dat je dat anders wilt. Ik ben best blij met de manier waarop ik opgevoed ben (je zou het niet zeggen :+ ) en gebruik dat ook wel als inspratie.

Soemp, alleen als je tijd/zin hebt hoor! Maar het is inderdaad een stroming. Maar soms is de interpretatie die mensen eraan geven anders dan dat waar het op gebaseerd is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128588231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:29 schreef bitterend het volgende:
Welke stranden gaan jullie allemaal naartoe? ik ken ze behalve Zanvoort niet echt.
Zondag wordt het warm dan willen we ook naar het strand!

Susie wat sneu van je kleintje :* :*
Langervelderslag. Is voor ons het dichtstbij. Maar echt een dag aan het strand bivakkeren doen we eigenlijk nooit, zo saai en druk vaak...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128588277
Nee een hele dag hoef ik ook niet. 1 uur of 2 is voldoende :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128588481
Daar vindt ik het dan weer net te ver voor. Ben ik bijna langer onderweg dan uiteindelijk daar. Maar voor I. is het denk ik ook leuker als hij net even wat ouder is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:06:00 #78
30252 Soempie
Procreating
pi_128588967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:41 schreef Clubsoda het volgende:

Soemp, alleen als je tijd/zin hebt hoor! Maar het is inderdaad een stroming. Maar soms is de interpretatie die mensen eraan geven anders dan dat waar het op gebaseerd is.
Bij de eerste hits via google vind ik zo snel alleen informatie over het boek van Kohn bij 'unconditional parenting'. Ik ken wel natural parenting als stroming. Of attachement parenting.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128589926
Ik ga voor de tripleP methode. Maar dat is meer, omdat ik het zelf al zo deed, en dit er erg op leek.
Die anderen passen gewoon niet bij me. Al werkten dingen prima met 1,5. Bij elke leeftijd heb je opeens een nieuwe zak ideeën nodig. Opvoeden is iets dat ontwikkelt, en onderweg pik je vanalles op. Sommigen werken en neem je mee. Andere dingen gooi je weg..
pi_128590057
DF kan je een voorbeeld geven hoe je het met Triple P doet? ik ben er benieuwd naar!
:Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:02:14 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128592880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:09 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Volgens mij gaat er vanaf Centraal een bus naar het strand in IJ. Lijn 82. Maar met de boot is idd het allerleukst al moet je daarna ook nog met de bus helaas en nu kan 't nog. Ik werk in H'kerk Susie! Ik kijk uit op de windmolen :P. Grappig!
Ah daar! :D

Bitterend, met de bus ivm betaald parkeren? Mja, als je kort gaat, maakt dat ook weinig uit natuurlijk :P

Wat is tripleP? :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128593266
Ik ben niet zo van de bus..er zijn altijd mensen die te hard muziek luisteren, rochelen, te sterk ruiken, luidruchtig zijn enzovoort :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:32:45 #83
30252 Soempie
Procreating
pi_128594191
Triple P is het Positive Parenting Program. Het programma is volgens mij in eerste instantie ontwikkeld (in Australië) om te kunnen 'ingrijpen' in gezinnen waar het niet lekker loopt. Ondertussen wordt het nu in Nederland veel breder ingezet. Kinderdagverblijven werken er bijvoorbeeld mee.

http://www.positiefopvoeden.nl/triplep/basisprincipes/
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:37:53 #84
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128594401
Zo ik loop weer even wat op achter.

Las over allerlei leuke uitjes. Strand vind ik ook heerlijk! Op vakantie hebben allebei de boys zich ook prima vermaakt in het zand. Ja uiteindelijk dan... want S vond t eerst maar vies, al dat zand op z'n handjes :P.
Soemp wij gingen vroeger altijd naar Callantsoog!

Bitterend wat klinkt dat Skypen schattig. S is ook zo gek van ballen! 'Bawwww, bawwww!' O+ En laatst hadden we een ballon, dat was helemaal het einde :D.

Soempie, een tractorraket :D. Uitvinding? Kende je dat nog niet, dan? :P

Hey en hou eens op met al die interessante boektitels hier... Unconditional Parenting en Mensenkinderen net besteld bij Bol :). Ben nieuwsgierig! Na het lezen verwacht ik in ieder geval de perfecte moeder te zijn, anders ben ik diep teleurgesteld }:| :+ .

O en nog een schattige S anekdote: S noemt zo'n beetje alles wat harig/fluffy is een 'poessss'. Laatst zat hij met een slab in z'n handen, met zo'n klittenband sluiting. Wijst naar het zachte gedeelte van het klittenband: poesssss, aaaaai, aaaai. Kusje erop. :') O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:41:49 #85
30252 Soempie
Procreating
pi_128594544
Hier werk ik niet via een bepaalde methode trouwens, ook niet in de opvoeding van M.. Ook -eerder- in de begeleiding van kinderen met leer- of gedragsproblemen niet. Natuurlijk kan ik bepaalde onderdelen gebruiken, maar ik heb juist in m'n studie altijd geleerd om een aanpak helemaal aan te passen aan de situatie en het kind. Natuurlijk moeten ook die behandelingen wel wetenschappelijk worden onderbouwd.

Ik ben dan ook geen voorstander van het klakkeloos toepassen van een methode, zoals triple P.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:44:09 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128594625
Ik ben van de methode doemaarwat geloof ik :@

Strand klinkt leuk maar hier veel te ver weg. Hoop dat het eind augustus nog lekker weer is dan kan ik samen met M naar een plas hier in de buurt (en dan als de schoolvakantie afgelopen is...).

Bitterend leuke dag gehad!
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:00:17 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128595366
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik ben van de methode doemaarwat geloof ik :@

Strand klinkt leuk maar hier veel te ver weg. Hoop dat het eind augustus nog lekker weer is dan kan ik samen met M naar een plas hier in de buurt (en dan als de schoolvakantie afgelopen is...).

Bitterend leuke dag gehad!
:D sluit ik mij bij jou aan! Maar moet zeggen, pik ook her en der wel wat op, zoals hier. Vind ik echt fijn om te lezen. Vind van mijzelf dat ik wel wat meer geduld zou mogen hebben, kan wel eens uit mijn slof schieten :@ en dat vind ik echt niet leuk.

Ligt er wel aan hoe laat je met de bus gaat Bitterend! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:00:41 #88
30252 Soempie
Procreating
pi_128595382
quote:
17s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Ik ben van de methode doemaarwat geloof ik :@

Ik ook wel, maar het meeste sluit ook wel aan bij wat ik heb geleerd. Eigenlijk gaat alles wel op gevoel en als vanzelfsprekend hier. Ik weet niet in hoeverre m'n studie een rol speelt eigenlijk. Soms hoor ik mezelf wel dingen zeggen, waarvan ik denk: hmmm, had ik misschien beter niet kunnen doen. :+

Maar neem bijvoorbeeld dat wat je vaak hoort: 'geef complimenten, benadruk wat goed gaat, belonen is beter dan straffen' (komt ook terug in de triple P methode, geloof ik). Wat ik uit m'n studie wel heb opgepikt is dat belonen ook averechts kan werken op de motivatie. Iets wat Alfie Kohn ook schrijft in z'n boek (en waardoor ik er weer even bij stil stond).

Je hebt verschillende soorten van feedback/ beloning. Het geven van prestatiegerichte of resultaatgerichte feedback ('goed gedaan', 'wat een mooie tekening'), kan een nadelig effect hebben op de motivatie. Het is bijvoorbeeld beter feedback te geven op de strategie (hoe heb je iets aangepakt).

Zulke zaken zijn hier nu wel zo ingebakken, al hoor ik mezelf ook vaak genoeg roepen 'jaaa, goed zo!'. :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128595386
Wij zijn ook echt al eeuwig niet bij het strand geweest. We hebben wel een plas vrij vlakbij.

Ik mer zelf dat ik het echt lastig vind om niet steeds nee te zeggen en dat met 2 kinderen nog meer dan met 1.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:02:06 #90
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128595444
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:00 schreef Susie het volgende:

[..]

:D sluit ik mij bij jou aan! Maar moet zeggen, pik ook her en der wel wat op, zoals hier. Vind ik echt fijn om te lezen. Vind van mijzelf dat ik wel wat meer geduld zou mogen hebben, kan wel eens uit mijn slof schieten :@ en dat vind ik echt niet leuk.

Ligt er wel aan hoe laat je met de bus gaat Bitterend! :D
+1
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:03:41 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128595538
heb ik ook hoor. Ik vind het leuk om er over te lezen en soms gebruik ik dan ook wel dingen. Of je komt er achteraf achter dat veel dingen die je doet toch een bepaalde stroming horen....
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:04:10 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128595563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:00 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik ook wel, maar het meeste sluit ook wel aan bij wat ik heb geleerd. Eigenlijk gaat alles wel op gevoel en als vanzelfsprekend hier. Ik weet niet in hoeverre m'n studie een rol speelt eigenlijk. Soms hoor ik mezelf wel dingen zeggen, waarvan ik denk: hmmm, had ik misschien beter niet kunnen doen. :+

Maar neem bijvoorbeeld dat wat je vaak hoort: 'geef complimenten, benadruk wat goed gaat, belonen is beter dan straffen' (komt ook terug in de triple P methode, geloof ik). Wat ik uit m'n studie wel heb opgepikt is dat belonen ook averechts kan werken op de motivatie. Iets wat Alfie Kohn ook schrijft in z'n boek (en waardoor ik er weer even bij stil stond).

Je hebt verschillende soorten van feedback/ beloning. Het geven van prestatiegerichte of resultaatgerichte feedback ('goed gedaan', 'wat een mooie tekening'), kan een nadelig effect hebben op de motivatie. Het is bijvoorbeeld beter feedback te geven op de strategie (hoe heb je iets aangepakt).

Zulke zaken zijn hier nu wel zo ingebakken, al hoor ik mezelf ook vaak genoeg roepen 'jaaa, goed zo!'. :P
Misschien komt het door het slaapgebrek de afgelopen tijd, maar ik snap even niet goed hoe het een nadelig effect kan hebben op de motivatie? Of kan je een voorbeeld geven hoe je feedback geeft op de strategie?
(En ik vind jou post altijd zo fijn over dit soort dingen!)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:05:11 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128595600
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:04 schreef Susie het volgende:
(En ik vind jou post altijd zo fijn over dit soort dingen!)
+1
pi_128595792
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:04 schreef Susie het volgende:

[..]

Misschien komt het door het slaapgebrek de afgelopen tijd, maar ik snap even niet goed hoe het een nadelig effect kan hebben op de motivatie? Of kan je een voorbeeld geven hoe je feedback geeft op de strategie?
(En ik vind jou post altijd zo fijn over dit soort dingen!)
Ja ik snap het ook niet? :@
Want ik moedig haar ook vaak aan als ze aarzelt om iets te doen. Bijvoorbeeld toen ze begon met lopen kon ze niet zo goed van de stoep af komen ze ging heel voorzichtig en beetje huilerig doen..ik stond er bij en ik zei "nog een klein stukje" "jaaa goed zo"
Nu durft ze het zonder mijn hulp :D

Nu soms eet ze een paar happen en dan begint ze spontaan te klappen en jaaaa te roepen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128596089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Bij de eerste hits via google vind ik zo snel alleen informatie over het boek van Kohn bij 'unconditional parenting'. Ik ken wel natural parenting als stroming. Of attachement parenting.
Ik lees wel eens op het D&V forum, daar zitten veel moeders die met unconditional parenting bezig zijn.

Wat ik ervan begrijp is het idee dat complimenten ook als negatief ervaren kunnen worden omdat ze een waardeoordeel inhouden. Een kind wat een 'goed zo' krijgt omdat het zijn speelgoed opruimt, kan dan het gevoel krijgen dat hij niet de moeite waard was als hij dat niet had gedaan. De gedachte is volgens dat er geen gewenst of ongewenst gedrag bestaat, dus dat er geen reden is om te belonen en te straffen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128596183
Dat belonen in triple P gaat me soms ook wel ver hoor.. Mijn stijl lijkt op tripleP, maar om nou voor elk negatief iets 3-5 complimentjes te moeten geven. Dat is gewoon niet haalbaar op sommige dagen. Zeker niet als ze ouder worden. :P
Naast het krijgen van kinderen die naast hun schoenen lopen, of die complimentjes verslaafd worden. Kinderen die dus niks meer doen als ze geen compliment krijgen..
Het is wel veel positiviteit, maar ook wel realistisch. Een kind kan gewoon dreinen om niks, of slaan of bijten. Alleen dat kun je er uithalen door hard in te grijpen, of door rustig te blijven en het te negeren en het gewenste gedrag aan te leren en te complimenteren. (bij slaan, aangeven dat aaien ook een optie is, en daar blij over doen)

Een voorbeeld? Het consequent handelen. Daar was chris ook heerlijk vatbaar voor. Daan nog minder. Standaard is hier 1e keer waarschuwen, 2e keer waarschuwen anders volgt er een consequentie (speelgoed op de kast, we gaan naar huis van de speeltuin, naar de gang, afhankelijk van situatie) 3e keer ook handelen. Dus 1)Chris ik wil dat je de duplo teruggeeft aan je broertje, 2) Chris ik wil dat je de duplo terug geeft aan je broertje, anders mag je even niet meer met de duplo spelen & 3) Chris, je hebt de duplo niet terug gegeven, daarom mag je nu even 5 minuten (naar leeftijd) niet meer met de duplo spelen.. Dan kan het betekenen dat hij zelf wat anders zoekt om te doen, of op de bank gaat zitten kniezen, maar dat is dan zijn keus..

Dan moet je dus goed nadenken over de consequentie die je kiest. Want je kunt jezelf er ook mee in de vingers snijden (als je naar huis moet, kind juist blij omdat je niet meer met de buurvrouw op het bankje kletst)..
En het rustig blijven. Als er iets is, op ooghoogte gaan zitten en dan in rustige toon vertellen wat je van je kind verwacht. Dan voorkom je dat je doorschiet bij een zwaar dwarse kleuter..

Ach, eigenlijk modder is gewoon lekker aan, en haal ik uit de tipsheets van tripleP wat voor mij&de jongens zou werken. Maar de leidster van die donderdagochtend groep (die cursussen tripleP geeft) vindt het ook vooral belangrijk dat je goed nadenkt, en kiest wat voor jou werkt of het aanpast naar je wens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:18:38 #97
30252 Soempie
Procreating
pi_128596216
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:04 schreef Susie het volgende:

[..]

Misschien komt het door het slaapgebrek de afgelopen tijd, maar ik snap even niet goed hoe het een nadelig effect kan hebben op de motivatie? Of kan je een voorbeeld geven hoe je feedback geeft op de strategie?
(En ik vind jou post altijd zo fijn over dit soort dingen!)
Er zijn verschillende soorten motivatie. Wat je over het algemeen graag wil zien is dat iemand iets uit zichzelf graag doet/ leert/ aanpakt. Intrinsieke motivatie wordt dat genoemd. In tegenstelling tot extrinsieke motivatie: motivatie van buitenaf, zoals bijvoorbeeld het ontvangen van geld of een andere beloning.

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat die intrinsieke motivatie vermindert als je een beloning geeft voor iets wat mensen al graag deden. Voorbeeld: je kind maakt een mooie tekening, helemaal uit zichzelf en jij zegt: 'oh, wat een mooie tekening'. Kohn had ook een mooi voorbeeld: kinderen die iets liefs doen voor een ander. Uit onderzoek bleek dat ze juist minder sociaal deden als ze kregen te horen dat ze lief waren.

Je kunt ook zeggen: 'dat was fijn voor dat andere kindje' of 'je hebt je koekje gedeeld. Mia vindt koekjes ook lekker he'.

En bij de tekening kun je een beschrijving geven. Of opmerken dat ze iets op een andere manier hebben aangepakt: andere kleuren, andere vormen, enz.

Niet dat ik direct denk dat het slecht is om te zeggen: 'hey wat goed/ lief'. Maar het is wel goed om er even bij stil te staan. Sommige mensen/ leerkrachten/ ouders doen bijna niet anders dan zich richten op het resultaat.

Plus, bijvoorbeeld bij kinderen met leerproblemen (maar op zich geldt het voor iedereen) is het veel beter als je feedback geeft op de aanpak. Daar kunnen ze een volgende keer veel meer mee, dan met een 'ja, dat is goed'.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128596361
Ik ben dol O+ op het strand. Woon er 2min vandaan :+

-O- afgelopen weekend zag ik een gezin, 3jongens en vader & moeder. De 2 jongens waren aan het klimmen en de 3e was bang (huilen en 'nee wil niet') pa zat hem echt te pushen dat hij t wel kon en niet moest zeuren. Zo zielig.

Ik merk dat thuis alles wat soepeler gaat als ik positief ben (niet positief doen want als je t niet voelt werkt t niet) wat hier ook goed werkt is eerlijk zijn tegen S. Als ik veel pijn heb of me gestressed voel door werk en therapie voor bekken dan ben ik moe en heb pijn en kan ik weinig hebben. Als ik dit deel (niet klagerig maar gewoon in gesprek met..) dan is S een stuk rustiger en gaat alles soepeler.

Het eerlijk zijn en oprecht is meer omdat ik dat zelf ook prettig vind. Mijn ouders zijn meer van het 'niet zeuren gewoon doorgaan' maar vergeten zichzelf weleens (waardoor ik vroeger niet begreep waarom ze soms moe,sagy of wat dan ook waren.) Nu hebben we een goed gesprek over hoe het écht gaat en dat is gewoon erg fijn. Natuurlijk zadel ik S niet op met al mijn ellende :+ maar als ik weinig kan door pijn dan merkt ze dat natuurlijk.

Schattig fee nix!
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:22:17 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_128596365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128596417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:18 schreef Soempie het volgende:

Je kunt ook zeggen: 'dat was fijn voor dat andere kindje' of 'je hebt je koekje gedeeld. Mia vindt koekjes ook lekker he'.

En bij de tekening kun je een beschrijving geven. Of opmerken dat ze iets op een andere manier hebben aangepakt: andere kleuren, andere vormen, enz.
En als je zo'n detail benoemt, heeft het kind ook eerder het idee dat je het echt meent. in plaats van de 30e "ik vind het mooi".
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:24:54 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_128596479
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:23 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

En als je zo'n detail benoemt, heeft het kind ook eerder het idee dat je het echt meent. in plaats van de 30e "ik vind het mooi".
Ja dat ook. Je laat merken dat je ook echt met aandacht kijkt. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128596572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja dat ook. Je laat merken dat je ook echt met aandacht kijkt. :Y
Kan me herinneren dat mijn moeder een boek las en ik een tekening liet zien. Zegt ze: mooi! Terwijl ze verder leest :+ en dus niet kijkt

(begrijp het wel met 5kinderen) maar kan het me nog goed herinneren haha
pi_128596640
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:22 schreef Zoë23 het volgende:
-O- afgelopen weekend zag ik een gezin, 3jongens en vader & moeder. De 2 jongens waren aan het klimmen en de 3e was bang (huilen en 'nee wil niet') pa zat hem echt te pushen dat hij t wel kon en niet moest zeuren. Zo zielig.
Het is meestal ook niet mijn tactiek, maar in sommige situaties en bij sommige kinderen is het even nodig. Chris is nogal bang aangelegd, en makkelijk ingesteld. Als ik weet dat hij iets wel leuk gaat vinden (glijbaan), en hij durft niet, dan pak ik hem wel even iets harder aan. Heb hem er ook wel eens afgeduwd.. En daarna gaat hij dan nog 15 keer zelf, omdat het zo leuk is.. Maar alleen als ik ook zeker weet dat het iets is dat hij leuk gaat vinden.

En bij zwemles kwamen we niet verder omdat hij zijn hoofd niet onder water deed en miepte bij elke spetter op zijn hoofd, hij was bang om te verdrinken (eigen woorden). Ik heb hem toen, met een waarschuwing, wel onder water geduwd. 2 keer. Zijn conclusie: hé, ik ben niet verzopen. En na driekwart jaar zwemles was hij eindelijk van de watervrees af. Het heeft hem een grote stap verder gebracht. Maar weer heel bewust nagedacht, overlegd met de juf en haar gezegd het niet te doen ivm vertrouwen, en hem duidelijk gewaarschuwd..

Waar kan ben ik echt wel een aardig moeder. Maar soms, heel soms ben ik ook lekker een heks.. Wel voor zijn eigen bestwil..
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:28:39 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_128596661
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik lees wel eens op het D&V forum, daar zitten veel moeders die met unconditional parenting bezig zijn.

Wat ik ervan begrijp is het idee dat complimenten ook als negatief ervaren kunnen worden omdat ze een waardeoordeel inhouden. Een kind wat een 'goed zo' krijgt omdat het zijn speelgoed opruimt, kan dan het gevoel krijgen dat hij niet de moeite waard was als hij dat niet had gedaan. De gedachte is volgens dat er geen gewenst of ongewenst gedrag bestaat, dus dat er geen reden is om te belonen en te straffen.
Ja, dat geeft Kohn ook wel zo aan. Al denk ik dat hij het wat overdrijft, maar misschien is dat juist om z'n punt helder te maken. Er zijn bijvoorbeeld ouders die vooral blij en trots zijn als hun kind presteert: een goed rapport, een doelpunt, enz. Hij geeft aan dat je daarmee de boodschap geeft dat het kind vooral dan de moeite waard is. Maar hij geeft ook aan dat het natuurlijk goed is om mee te leven, blij te zijn samen, enz. Het is niet zo zwart wit natuurlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128596891
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:28 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het is meestal ook niet mijn tactiek, maar in sommige situaties en bij sommige kinderen is het even nodig. Chris is nogal bang aangelegd, en makkelijk ingesteld. Als ik weet dat hij iets wel leuk gaat vinden (glijbaan), en hij durft niet, dan pak ik hem wel even iets harder aan. Heb hem er ook wel eens afgeduwd.. En daarna gaat hij dan nog 15 keer zelf, omdat het zo leuk is.. Maar alleen als ik ook zeker weet dat het iets is dat hij leuk gaat vinden.

En bij zwemles kwamen we niet verder omdat hij zijn hoofd niet onder water deed en miepte bij elke spetter op zijn hoofd, hij was bang om te verdrinken (eigen woorden). Ik heb hem toen, met een waarschuwing, wel onder water geduwd. 2 keer. Zijn conclusie: hé, ik ben niet verzopen. En na driekwart jaar zwemles was hij eindelijk van de watervrees af. Het heeft hem een grote stap verder gebracht. Maar weer heel bewust nagedacht, overlegd met de juf en haar gezegd het niet te doen ivm vertrouwen, en hem duidelijk gewaarschuwd..

Waar kan ben ik echt wel een aardig moeder. Maar soms, heel soms ben ik ook lekker een heks.. Wel voor zijn eigen bestwil..
Ja dat kan ik begrijpen. In deze situatie was het zo dat we de jongste toen we wegfietsten nog hoorden huilen (zo hard) was op een hoge muur die scheef afliep en wat best eng kan zijn voor een jongen van 3/4jaar (kan het me iig goed voorstellen). Vader was best streng terwijl de jongste duidelijk z'n grens aangaf (naar mijn idee)
Ik zou dat in ieder geval niet doen als het onnodig is. Komt wel als het kind er zelf aan toe is.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:36:59 #106
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128597075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:28 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het is meestal ook niet mijn tactiek, maar in sommige situaties en bij sommige kinderen is het even nodig. Chris is nogal bang aangelegd, en makkelijk ingesteld. Als ik weet dat hij iets wel leuk gaat vinden (glijbaan), en hij durft niet, dan pak ik hem wel even iets harder aan. Heb hem er ook wel eens afgeduwd.. En daarna gaat hij dan nog 15 keer zelf, omdat het zo leuk is.. Maar alleen als ik ook zeker weet dat het iets is dat hij leuk gaat vinden.

Zoiets wilde ik daar ook over zeggen :D. Bij ons is J nogal bang uitgevallen. De fysio omschreef t als 'bewegingsangst'. Dus bij dingen waarvan ik weet dat hij het best zou kunnen, 'push' ik hem ook meer dan ik bijvoorbeeld bij S zou doen. En omdat J nou eenmaal snel jammert, staat hij daar ook weleens bij te jammeren. Maar als hij dan eenmaal heeft gemerkt dat hij het kan en dat het nog leuk is ook, wil hij het eindeloos herhalen. Maar dat moet je inderdaad goed aanvoelen. Hoever je kunt 'pushen' zonder hem nog banger te maken, zeg maar. En sinds we hem op deze manier helpen, is hij ontzettend vooruit gegaan. Hij wil veel meer proberen, leuk om te zien.

En nu lees ik Zoë's comment erbij. :{ Dat is inderdaad niet leuk van die vader dan, zeg. Wat ik al zei: je moet wel aanvoelen of je kind net dat zetje nodig heeft, of dat het een brug te ver is. Zo is mijn huidige 'project': J zelf op de glijbaan hier laten klimmen (is geen trappetje, maar zijn stangen die nogal ver uit elkaar staan, hij vindt dat heel eng). Maar dat probeer ik dan elke dag even en als het niet lukt, is het ook prima. Als hij het maar probeert. En soms laat ik het ook weer even rusten (zoals vandaag).
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:37:27 #107
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128597104
eventjes, zodat ik het goed begrijp; bijv zeggen dat ze mooie kleuren heeft gebruikt? Ipv, jeetje wat mooi?
Vind het maar lastige materie en vond mijzelf toch echt niet dom (voordat ik een kind kreeg blijkbaar :P )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128597142
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:33 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja dat kan ik begrijpen. In deze situatie was het zo dat we de jongste toen we wegfietsten nog hoorden huilen (zo hard) was op een hoge muur die scheef afliep en wat best eng kan zijn voor een jongen van 3/4jaar (kan het me iig goed voorstellen). Vader was best streng terwijl de jongste duidelijk z'n grens aangaf (naar mijn idee)
Ik zou dat in ieder geval niet doen als het onnodig is. Komt wel als het kind er zelf aan toe is.
Sommige papa's willen dat hun kindje stoer meedoet. Die houden niet van watjes.. Alleen in hou niet van papa's die zo dwars over de grens van hun kind walsen voor iets waar het kind zelf niet blij van gaat worden.. ;)
pi_128597225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:37 schreef Susie het volgende:
eventjes, zodat ik het goed begrijp; bijv zeggen dat ze mooie kleuren heeft gebruikt? Ipv, jeetje wat mooi?
Vind het maar lastige materie en vond mijzelf toch echt niet dom (voordat ik een kind kreeg blijkbaar :P )
ik zit ook te denken hoe ik het concreet zou kunnen zeggen

Misschien zeggen "wat een bijzondere vlinder heb je getekend" of "is dit een poes?"
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:42:20 #110
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128597339
Soempie, dat hele idee van op een andere manier complimentjes geven, snap ik inderdaad. ('Mooie kleuren heb jij gebruikt' ipv 'mooie tekening'), maar dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat die intrinsieke motivatie vermindert als je een beloning geeft voor iets wat mensen al graag deden. Voorbeeld: je kind maakt een mooie tekening, helemaal uit zichzelf en jij zegt: 'oh, wat een mooie tekening'. Kohn had ook een mooi voorbeeld: kinderen die iets liefs doen voor een ander. Uit onderzoek bleek dat ze juist minder sociaal deden als ze kregen te horen dat ze lief waren.

snap ik eigenlijk nog steeds niet :@ . Waarom zouden kindjes minder lief gaan doen als je ze verteld dat ze lief zijn? En waarom zou je iets wat je leuk vindt, minder graag doen als je daar een compliment over krijgt?
pi_128597352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:37 schreef Susie het volgende:
eventjes, zodat ik het goed begrijp; bijv zeggen dat ze mooie kleuren heeft gebruikt? Ipv, jeetje wat mooi?
Vind het maar lastige materie en vond mijzelf toch echt niet dom (voordat ik een kind kreeg blijkbaar :P )
Dat kan inderdaad. Of zeggen "Ik vind die blauw een mooie kleur, dat is mijn lievelingskleur, wat is de jouwe?", of "Ik zie dat je wel 5 kleuren gebruikt hebt voor die bloem, wat vrolijk"
Mooi is ook zo algemeen iets. Net als lief of stout. Probeer het specifieker te zeggen, dan snappen ze het beter. Ze leren meer van "wat fijn dat je je koekje deelde met je broer", dan van "dat was lief". Of van "Ik zie dat je broertje verdrietig wordt als je op zijn hoofd slaat" ipv "wat deed je stout"
pi_128597373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:36 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Zoiets wilde ik daar ook over zeggen :D. Bij ons is J nogal bang uitgevallen. De fysio omschreef t als 'bewegingsangst'. Dus bij dingen waarvan ik weet dat hij het best zou kunnen, 'push' ik hem ook meer dan ik bijvoorbeeld bij S zou doen. En omdat J nou eenmaal snel jammert, staat hij daar ook weleens bij te jammeren. Maar als hij dan eenmaal heeft gemerkt dat hij het kan en dat het nog leuk is ook, wil hij het eindeloos herhalen. Maar dat moet je inderdaad goed aanvoelen. Hoever je kunt 'pushen' zonder hem nog banger te maken, zeg maar. En sinds we hem op deze manier helpen, is hij ontzettend vooruit gegaan. Hij wil veel meer proberen, leuk om te zien.

En nu lees ik Zoë's comment erbij. :{ Dat is inderdaad niet leuk van die vader dan, zeg. Wat ik al zei: je moet wel aanvoelen of je kind net dat zetje nodig heeft, of dat het een brug te ver is. Zo is mijn huidige 'project': J zelf op de glijbaan hier laten klimmen (is geen trappetje, maar zijn stangen die nogal ver uit elkaar staan, hij vindt dat heel eng). Maar dat probeer ik dan elke dag even en als het niet lukt, is het ook prima. Als hij het maar probeert. En soms laat ik het ook weer even rusten (zoals vandaag).
Mijn kleine is ook een bange poeperd. We waren bij de Efteling en bij een van de attracties kwam een beetje hardere muziek bij en het werd wat donker...ze vond het echt niet leuk, klemde zich vaan me vast. En bij Burgers zoo zat ze op een caroesel en die draaide wat hard, ik heb gewoon naast haar gelopen tot dat ze het echt echt niet leuk meer vond/

Idd er is pushen en pushen. :Y
gewoon vertellen dat iets niet eng is en zelf voordoen bijvoorbeeld!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:43:17 #113
30252 Soempie
Procreating
pi_128597383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:17 schreef Deepfreeze het volgende:


Een voorbeeld? Het consequent handelen. Daar was chris ook heerlijk vatbaar voor. Daan nog minder. Standaard is hier 1e keer waarschuwen, 2e keer waarschuwen anders volgt er een consequentie (speelgoed op de kast, we gaan naar huis van de speeltuin, naar de gang, afhankelijk van situatie) 3e keer ook handelen. Dus 1)Chris ik wil dat je de duplo teruggeeft aan je broertje, 2) Chris ik wil dat je de duplo terug geeft aan je broertje, anders mag je even niet meer met de duplo spelen & 3) Chris, je hebt de duplo niet terug gegeven, daarom mag je nu even 5 minuten (naar leeftijd) niet meer met de duplo spelen.. Dan kan het betekenen dat hij zelf wat anders zoekt om te doen, of op de bank gaat zitten kniezen, maar dat is dan zijn keus..

Dan moet je dus goed nadenken over de consequentie die je kiest. Want je kunt jezelf er ook mee in de vingers snijden (als je naar huis moet, kind juist blij omdat je niet meer met de buurvrouw op het bankje kletst)..
En het rustig blijven. Als er iets is, op ooghoogte gaan zitten en dan in rustige toon vertellen wat je van je kind verwacht. Dan voorkom je dat je doorschiet bij een zwaar dwarse kleuter..

Even dit stukje eruit gepikt, omdat ik het ook wel een mooie vind met betrekking tot de morele ontwikkeling.

Kohlberg beschrijft drie levels in de morele ontwikkeling. Bij het eerste stadium zijn kinderen/ mensen gericht op beloning en straf. Je doet iets niet om straf te vermijden of om een beloning te krijgen. Wat Kohl dan zo mooi aangeeft is dat je als consequentie ook kunt benoemen wat iets met een ander doet, in plaats van de beloning of straf voor het kind zelf aangeven.

In plaats van: als je niet stopt, mag je niet meer met de duplo (wat een consequentie is voor het kind zelf). Je kunt ook aangeven dat een ander er ook graag mee speelt, dat diegene verdrietig wordt als je het afpakt. Om zo dus die morele ontwikkeling te ondersteunen/ bevorderen. Uiteindelijk wil je dat mensen iets uit zichzelf doen of laten om de juiste redenen (hier komt die motivatie weer terug).

Je geeft vast ook wel aan dat het voor Daan niet tof is hoor, maar je beschreef het zo dat ik daar toch even op in wilde haken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 04-07-2013 22:24:01 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128597478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:38 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Sommige papa's willen dat hun kindje stoer meedoet. Die houden niet van watjes.. Alleen in hou niet van papa's die zo dwars over de grens van hun kind walsen voor iets waar het kind zelf niet blij van gaat worden.. ;)
Ja dat was het idd meer.
Precies :)

Fee-nix
Lijkt me een goede methode om hem stap voor stap te leren dat hij iets kan (en hoe leuk het kan zijn)
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:46:05 #115
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_128597516
Ik heb geen boeken gelezen, cursussen gehad etc. dus ik hou het even bij meelezen ;).
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:46:29 #116
30252 Soempie
Procreating
pi_128597535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:42 schreef Fee-nix het volgende:
Soempie, dat hele idee van op een andere manier complimentjes geven, snap ik inderdaad. ('Mooie kleuren heb jij gebruikt' ipv 'mooie tekening'), maar dit:

[..]

snap ik eigenlijk nog steeds niet :@ . Waarom zouden kindjes minder lief gaan doen als je ze verteld dat ze lief zijn? En waarom zou je iets wat je leuk vindt, minder graag doen als je daar een compliment over krijgt?
Ik zou het op moeten zoeken en ik heb het originele onderzoek niet, maar de intrinsieke motivatie wordt minder. Ze worden meer afhankelijk van goedkeuring van buitenaf. Waar ze eerder ook sociaal deden als papa of mama het niet zag, doen ze het nu voor een complimentje en dus niet meer zomaar uit zichzelf,
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128597645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik zou het op moeten zoeken en ik heb het originele onderzoek niet, maar de intrinsieke motivatie wordt minder. Ze worden meer afhankelijk van goedkeuring van buitenaf. Waar ze eerder ook sociaal deden als papa of mama het niet zag, doen ze het nu voor een complimentje,
Sociaal gewenst gedrag?
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:48:40 #118
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128597650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:

[..]

ik zit ook te denken hoe ik het concreet zou kunnen zeggen

Misschien zeggen "wat een bijzondere vlinder heb je getekend" of "is dit een poes?"
_O- Ik zie de reactie van het kind al voor me bij deze: }:| nee mama, dat is een hondje. :P
Sorry, levendige fantasie hier ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

Mijn kleine is ook een bange poeperd. We waren bij de Efteling en bij een van de attracties kwam een beetje hardere muziek bij en het werd wat donker...ze vond het echt niet leuk, klemde zich vaan me vast. En bij Burgers zoo zat ze op een caroesel en die draaide wat hard, ik heb gewoon naast haar gelopen tot dat ze het echt echt niet leuk meer vond/

Idd er is pushen en pushen. :Y
gewoon vertellen dat iets niet eng is en zelf voordoen bijvoorbeeld!
Jup :Y .

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik zou het op moeten zoeken en ik heb het originele onderzoek niet, maar de intrinsieke motivatie wordt minder. Ze worden meer afhankelijk van goedkeuring van buitenaf. Waar ze eerder ook sociaal deden als papa of mama het niet zag, doen ze het nu voor een complimentje,
Ahhh zo. Nee dan snap ik het niet. Ik las het echt alsof ze daar minder lief van zouden worden :D. Maar zo vanuit de motivatie gezien, snap ik m!
pi_128597670
Klopt Soempie. Vaak is er voor zo'n "officiele waarschuwing" al iets vooraf gegaan als een opmerking van "ik vind het leuker als we samen spelen" of "Het is voor Daan ook leuk om blokjes te hebben".. Dan betrek ik het op mij of Daan. Ook bewust vaker op mij op baaldagen, om Daan niet altijd de boeman te laten zijn bij een spel.
Maar zodra ik zie dat het negatieve doorgaat, dan ben ik heel duidelijk in wat ik van hem wil, zonder extra info. Die heeft hij eerder al gehad.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:49:12 #120
30252 Soempie
Procreating
pi_128597688
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:48 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Sociaal gewenst gedrag?
Delen van speelgoed of eten bijvoorbeeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128597881
Het blijft interessant dat opvoeden.. En dan denk je dat je nr1 doorhebt, beland die in een nieuwe dwarse fase (nu wel over gelukkig). En trekt ondertussen nr2 opeens een heel ander plan met een expressiever karakter..
pi_128597896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:49 schreef Soempie het volgende:

[..]

Delen van speelgoed of eten bijvoorbeeld.
Ja precies. En hoe kun je die intrinsieke motivatie dan het beste stimuleren?
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:53:28 #123
30252 Soempie
Procreating
pi_128597905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Klopt Soempie. Vaak is er voor zo'n "officiele waarschuwing" al iets vooraf gegaan als een opmerking van "ik vind het leuker als we samen spelen" of "Het is voor Daan ook leuk om blokjes te hebben".. Dan betrek ik het op mij of Daan. Ook bewust vaker op mij op baaldagen, om Daan niet altijd de boeman te laten zijn bij een spel.
Maar zodra ik zie dat het negatieve doorgaat, dan ben ik heel duidelijk in wat ik van hem wil, zonder extra info. Die heeft hij eerder al gehad.
Ja, dat dacht ik ook al. Het is alleen niet bij iedereen vanzelfsprekend. Vanmiddag hoorde ik ook een: 'Niet doen! Lief doen, anders dan ...!', zonder uitleg. Een jongetje duwde M. om. En dat was echt geen ramp. Ik zou dat zelf in eerste instantie aangrijpen om uitleg te geven. Maarja, ik weet ook niet wat er aan vooraf is gegaan natuurlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:53:35 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128597910
ja! Mijn hersenen zijn weer op orde, ik begrijp hem! :D

En wat je (Soempie) eerder al eens zei; het is goed/leuk om er eens bij stil te staan. Natuurlijk zal je vaker 'moooooi' roepen, maar goed, geloof ook niet dat ze daar perse slechter van worden, maar als je ze op de andere manier op een leuke manier (onbewust dan ook nog denk ik?) kan motiveren, tof! ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128597990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:

[..]

ik zit ook te denken hoe ik het concreet zou kunnen zeggen

Misschien zeggen "wat een bijzondere vlinder heb je getekend" of "is dit een poes?"
Dat is ook waar ik mee worstel, dat het al snel zo geforceerd kan worden.

Plus dat het leven zo voel zit met belonen en straffen dat je daar mijns inziens nooit los van komt. Mama die zegt "ik zie dat je blauw gebruikt, dat is mijn lievelingskleur" is in wezen ook een beloning.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128598037
Wat zegt een "lief doen" nou bij een kind.. Ik hoor het ook wel vaak bij mensen als hun kind Daan omver loopt. Meestal grap ik terug dat hij ook een ouders broer heeft, dus niet zomaar stuk gaat. Maar een gerichtere opmerking als "je mag geen kindjes duwen, dat kan pijn doen" is handiger..
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:56:58 #127
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128598085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:37 schreef Susie het volgende:
Vind het maar lastige materie en vond mijzelf toch echt niet dom (voordat ik een kind kreeg blijkbaar :P )
:D

Gelukkig hebben we Soempie ;) Ik 'verzamel' ook meerde inzichten die mij aanspreken dan dat ik een stroming oid volg. Ga daarvoor ook heel bewust op zoek naar informatie. Op mijn werk doe ik onderzoek naar ouderen, in mijn vrije tijd houd ik me bezig met kinderen :+
Oude (on)bekende.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:59:30 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_128598223
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik mee worstel, dat het al snel zo geforceerd kan worden.

Plus dat het leven zo voel zit met belonen en straffen dat je daar mijns inziens nooit los van komt. Mama die zegt "ik zie dat je blauw gebruikt, dat is mijn lievelingskleur" is in wezen ook een beloning.
Het is ook een beloning, maar wel met een ander effect. :Y Al zou ik het 'dat is mijn lievelingskleur' dan misschien weglaten.

En wat je zegt, het kan ook onnatuurlijk overkomen, helemaal als je het geforceerd gaat toepassen. Daarom zei ik: goed om eens bij stil te staan. Ik roep ook echt nog zo vaak: 'ooh, knap hoor!'.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:01:33 #129
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128598349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat zegt een "lief doen" nou bij een kind.. Ik hoor het ook wel vaak bij mensen als hun kind Daan omver loopt. Meestal grap ik terug dat hij ook een ouders broer heeft, dus niet zomaar stuk gaat. Maar een gerichtere opmerking als "je mag geen kindjes duwen, dat kan pijn doen" is handiger..
Maar dat moet je volgens mij ook 'oefenen' voor jezelf ;) Sinds ik hier mee lees probeer ik dat ook wel zo te doen, maar heel vaak gaat het toch van: Doe eens lief, Blijf af, niet doen, niet slaan/gooien/bijten/knijpen etc. (vooral over W & J dan ;) )

En ik behoor ook tot de categorie schreeuwmoeder :@ Al doe ik mn best om dat steeds minder te doen, maar 't is verdomde lastig :@

Oh en we zijn vandaag bij het strand geweest, in Kijkduin (leuk strand daar! Beter dan het té drukke scheveningen) Maar het was KOUD ! En er stond heel veel wind :/ Jammer.....

Moesten toch in den haag zijn voor de ID kaarten aanvragen, blijkt dat ik nog een geboorte akte moet doormailen van cristel....
pi_128598420
PE je hebt er 3 he...lijkt me onvermijdelijk dat je af en toe je stem moet opheffen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128598476
Ach, voor sommige kinderen is zelfs negatieve aandacht een beloning.
We doen allemaal ons best, en pikken eruit wat bij ons past en bij het kind. Het kan zelfs per kind verschillen (merk ik hier). Zolang je je verstand maar gebruikt ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128598525
Je spoiler _O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:04:59 #133
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128598602
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het is ook een beloning, maar wel met een ander effect. :Y Al zou ik het 'dat is mijn lievelingskleur' dan misschien weglaten.

En wat je zegt, het kan ook onnatuurlijk overkomen, helemaal als je het geforceerd gaat toepassen. Daarom zei ik: goed om eens bij stil te staan. Ik roep ook echt nog zo vaak: 'ooh, knap hoor!'.
Ja en de taalontwikkeling van je kind is ook wel een belangrijke factor. Ik kan tegen S wel zeggen 'goh, wat passen die kleurtjes in jouw duplo-toren goed bij elkaar', maar voor nu zeg ik toch gewoon 'jaaaaaaa, tooooooren!' :+ hehehe
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:05:47 #134
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128598655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het is ook een beloning, maar wel met een ander effect. :Y Al zou ik het 'dat is mijn lievelingskleur' dan misschien weglaten.

En wat je zegt, het kan ook onnatuurlijk overkomen, helemaal als je het geforceerd gaat toepassen. Daarom zei ik: goed om eens bij stil te staan. Ik roep ook echt nog zo vaak: 'ooh, knap hoor!'.
Denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Gaat vooral om de aandacht toch? S. tekent nog niet zo mooi :+ maar misschien is het juist nu nog makkelijk om het aan te leren. Regeer nu vaak met iets als "dat zijn veel strepen! wat heb je gemaakt?" of iets in de trant :7
Oude (on)bekende.
pi_128598675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:01 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Maar dat moet je volgens mij ook 'oefenen' voor jezelf ;) Sinds ik hier mee lees probeer ik dat ook wel zo te doen, maar heel vaak gaat het toch van: Doe eens lief, Blijf af, niet doen, niet slaan/gooien/bijten/knijpen etc. (vooral over W & J dan ;) )

En ik behoor ook tot de categorie schreeuwmoeder :@ Al doe ik mn best om dat steeds minder te doen, maar 't is verdomde lastig :@
Bij mij gaat het echt ook niet altijd makkelijk. En als de oudste echt dagen/weken achter elkaar alles probeert om zichzelf permanent achter het behang te verbannen, dan schiet ik ook wel eens uit.. Maar ik probeer dan wel achteraf rustig te praten en hem te vertellen dat ik het vervelend vind om zo hard te moeten schreeuwen om hem te bereiken. En dat het gezelliger is in huis als hij iets eerder al luistert. Dan gaat het wel een uurtje goed :X
pi_128598811
Als ik ga schreeuwen gaat R ook gillen (niet huilen gewoon erg hard gillen) :')

Hahaha Musje hier ook pracht strepen in alle kleuren van de regenboog! en ik heb vandaag stoepkrijt gekocht! *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:08:30 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_128598812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat zegt een "lief doen" nou bij een kind.. Ik hoor het ook wel vaak bij mensen als hun kind Daan omver loopt. Meestal grap ik terug dat hij ook een ouders broer heeft, dus niet zomaar stuk gaat. Maar een gerichtere opmerking als "je mag geen kindjes duwen, dat kan pijn doen" is handiger..
M'n man zegt vaak: 'ga eens mooi zitten' en daar moet ik ook altijd weer om lachen. 'Ja, moooi zitten M.! Knipper maar met je ogen naar papa'. :') :D

Niet dat z'n papa zich dan iets aantrekt van wat ik zeg. Hij leest ook nooit iets over opvoeding of ontwikkeling. :+ We zitten wel ongeveer op een lijn en de verschillen, daar leert M. ook weer van.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:09:13 #138
30252 Soempie
Procreating
pi_128598868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:03 schreef Deepfreeze het volgende:
Ach, voor sommige kinderen is zelfs negatieve aandacht een beloning.
We doen allemaal ons best, en pikken eruit wat bij ons past en bij het kind. Het kan zelfs per kind verschillen (merk ik hier). Zolang je je verstand maar gebruikt ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja. :')

Ik voel me soms wel irritant hier, maarja, anders lezen jullie er maar gewoon overheen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:11:06 #139
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128598997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nouja. :')

Ik voel me soms wel irritant hier, maarja, anders lezen jullie er maar gewoon overheen.
Juist niet! Hartstikke interessant :).

En, het gaat veel te snel hier, niemand heeft de tijd om mijn grapjes te lezen }:| . Of ze zijn gewoon niet grappig, dat kan ook :P :'( .
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:12:02 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_128599050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:04 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja en de taalontwikkeling van je kind is ook wel een belangrijke factor. Ik kan tegen S wel zeggen 'goh, wat passen die kleurtjes in jouw duplo-toren goed bij elkaar', maar voor nu zeg ik toch gewoon 'jaaaaaaa, tooooooren!' :+ hehehe
:D

Hier vaak: 'ooooh, wat een hoge toren!'
En dan dondert M. hem om.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128599054
Ik moest er wel om lachen :D

of was het geen grap? poes/hond
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128599066
Papa en ik zitten hier ook wel bijna op 1 lijn. In ieder geval qua grenzen. De aanpak is soms wel iets anders, maar beide effectief, dus ik miep niet..

Soemps, gewoon lekker neertikken hoor.. Wie het wil lezen, die leest het maar. En de rest leest er maar overheen ;)
pi_128599108
Ik hoor niemand klagen soempie ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128599144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:11 schreef Fee-nix het volgende:
En, het gaat veel te snel hier, niemand heeft de tijd om mijn grapjes te lezen }:| . Of ze zijn gewoon niet grappig, dat kan ook :P :'( .
* Deepfreeze is niet meer de helderste.. Tijd voor bed :O :W
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:14:13 #145
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128599169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:12 schreef bitterend het volgende:
Ik moest er wel om lachen :D

of was het geen grap? poes/hond
Ja die ook :) . Hihi.

En jay, ook een reactie op m'n toren-grapje, ik ben weer blij. Nu kan ik straks lekker slapen ;) :+

Geeft niks DF, ik begin flauw te worden :P.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:15:32 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_128599240
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:14 schreef Fee-nix het volgende:

En jay, ook een reactie op m'n toren-grapje, ik ben weer blij. Nu kan ik straks lekker slapen ;) :+
Graag gedaan! :+

Slaap lekker Df. :z
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:16:06 #147
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128599267
Hier zitten man en ik trouwens ook wel op 1 lijn. Maar ik ben inderdaad wel degene die dingen leest over opvoeden. Ben benieuwd of hij straks ook een blik gaat werpen op die boeken die ik net bij Bol besteld heb... Hij zei van wel, maar ik moet het nog zien ;).
pi_128599341
Het gaat hier ook zo, ik ben diegene die dingen leest, boeken besteld enzovoort :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:20:40 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_128599544
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:05 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Gaat vooral om de aandacht toch? S. tekent nog niet zo mooi :+ maar misschien is het juist nu nog makkelijk om het aan te leren. Regeer nu vaak met iets als "dat zijn veel strepen! wat heb je gemaakt?" of iets in de trant :7
:Y

Misschien voelt het in het begin onnatuurlijk of geforceerd, maar wordt dat vanzelf minder gekunsteld als je het vaker doet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128600147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het is ook een beloning, maar wel met een ander effect. :Y Al zou ik het 'dat is mijn lievelingskleur' dan misschien weglaten.

En wat je zegt, het kan ook onnatuurlijk overkomen, helemaal als je het geforceerd gaat toepassen. Daarom zei ik: goed om eens bij stil te staan. Ik roep ook echt nog zo vaak: 'ooh, knap hoor!'.
De theorie snap ik en ben ook van plan om erop te gaan letten. Maar in de praktijk... Ben bang dat ik zou zeggen: 'ik zie dat je blauw gebruikt hebt, mooi zeg!' :D :') Dus wel bewust een detail benoemen, maar vervolgens toch nog complimenten geven. Voelt heel gek om verder niets toe te voegen, raar eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128600316
Ik laat jullie voor me lezen en dan lees ik het hier wel weer, ok? Ben alweer 2 pagina's wijzer :D ;).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_128600508
Even iets anders: mijn uk is vanavond zelf in slaap gevallen in zijn bedje, zonder dat hij ook maar 1 sec. gehuild heeft *O*

In slaap voeden is fijn, maar voor als papa er alleen voor staat, is het wel echt een prettig idee dat ook zelf in slaap vallen steeds makkelijker gaat :Y O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128600888
Dat is inderdaad fijn Phaidra!

Ik ging net nog even bij mijn dame kijken (in welke onmogelijke houding ze nu weer lag ;)), kijkt ze me ineens recht ik m'n gezicht aan. Schrok me wild :D. Ben rustig weggelopen, ze sliep daarna wel gewoon verder.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:44:44 #154
30252 Soempie
Procreating
pi_128600891
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De theorie snap ik en ben ook van plan om erop te gaan letten. Maar in de praktijk... Ben bang dat ik zou zeggen: 'ik zie dat je blauw gebruikt hebt, mooi zeg!' :D :') Dus wel bewust een detail benoemen, maar vervolgens toch nog complimenten geven. Voelt heel gek om verder niets toe te voegen, raar eigenlijk.
:D

Ik weet eigenlijk niet of dat iets uitmaakt. Je benoemt dan wát je mooi vindt en misschien heeft dat wel hetzelfde effect als alleen zeggen wat je ziet. Ik denk het eigenlijk wel. Als ik een kindje een bepaalde rekenstrategie wilde aanleren, moest ik ook zeggen welke strategie goed was en niet alleen beschrijven (je deed dat en dat, maarja, of dat dan ook goed is of werkt? :+ ).

Of misschien ook wel niet, omdat ze dan blauw gebruiken omdat jij het mooi vindt...

Geen idee dus, maar zulke complimenten zijn ook gewoon leuk om te krijgen.

En *O* voor het slapen!

[ Bericht 5% gewijzigd door Soempie op 04-07-2013 22:50:32 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:20:16 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128603107
Ik vind het ook heel interessant soempie!
pi_128609077
Ik vind het erg interessant om over de verschillende opvoedmethodes te lezen.

Dat is fijn, Phaidra.

Vandaag hebben we cb afspraak met deBMR prik. Morgen en zondag een druk weekend voor de boeg en veel van huis. Onze dreumes slaapt onderveg niet zo goed. Ik hoop dat dat morgen en zondag meevalt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128609248
Wat fijn Phaidra!

S viel gister weer bij m'n moeder op schoot in slaap O+ zo lief.

Succes Tinu
Wij willen de bmr in aparte vaccinaties laten doen
pi_128609516
Zoë, wat schattig O+ BMR apart? Wist helemaal niet dat dat ook een optie was!

Tinu sterkte!

Volgens mij hebben we gister een ander kind meegekregen van de opvang! :D Hij heeft geslapen van 19.45 tot 5.45. Daarna gedronken en toen tukte hij nog een uur verder :o. De laatste weken was hij steeds al tussen 4.45 en 6 klaarwakker en ook tussendoor nog wel 1-3 keer wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:19:46 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128610644
Phaidra *O*

Tinu, succes!

Zoe, ben benieuwd naar die aparte vaccinaties.
pi_128612570
Fijn Phaidra *G*

Hij kreeg vandaag 2 prikjes, BMR en meningokokken. Wellicht kun je die apart laten geven. Maar die BMR vaccinatie is toch echt een stof. Dat kan niet apart denk ik.

Stats: 75,5 cm en 9700 gramm. Mijn slankerd groeit zowel kwa lengte alsook kwa gewicht op de -1 lijn. Fontanel was dicht. En ontwikkeling was verder prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128616401
Wij nemen maar vast een beetje afscheid met onze laatste dreumes stats : 13.2 kg en 86.5 cm
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:31:49 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128616703
wij hadden hier een mmr (bmr ) inenting & inenting voor windpocken, da's volgens mij waterpokken?

Goeie stats weer ! *O*

Zoë, waarom willen jullie dat apart laten doen? Gewoon interesse ;)
pi_128618456
Windpocken is waterpokken ja :Y

Lekker Phaidra, kleine slaapkop :) Tinu, goede stats! Ik hoop dat hij niet ziek wordt over een week of twee.

Ik krijg net een berichtje dat M zijn schoenen pakte, en die van papa, hem vervolgens dirigeerde hen beide de schoenen aan te doen en toen vaststelde "buiten" :D Jammer alleen dat ze nog in pyjama waren :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:27:01 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_128618639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:24 schreef Cyntiaa het volgende:
Wij nemen maar vast een beetje afscheid met onze laatste dreumes stats : 13.2 kg en 86.5 cm
Wanneer is de verjaardag?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 06:40 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vind het erg interessant om over de verschillende opvoedmethodes te lezen.

Ik vind het ook interessant om zulke boeken te lezen. Tijdens m'n studie werd daar eigenlijk amper aandacht aan besteed. Ik heb in het eerste jaar wel wat vakken over theoretische pedagogiek en verschillende stromingen binnen de pedagogiek gehad, maar dat was niet zo specifiek. Boeken als 'oei ik groei' of 'the common sense of baby and child care' van Spock kun je daar wel in onderbrengen bijvoorbeeld, maar ze werden niet inhoudelijk behandeld. Het ging dan meer in het algemeen over de vraag wanneer je nu kunt spreken over opvoeding. Erg interessant en ik lees die boeken uit m'n eerste studiejaar nu dan ook opnieuw.

Zo is de visie van Imelman bijvoorbeeld dat er bij baby's en peuters nog geen sprake kan zijn van opvoeding, omdat ze dat wat ze leren nog niet kunnen verantwoorden. Ze leren gewoonten aan, aldus Imelman. Dus misschien past het onderwerp opvoeding ook wel helemaal niet in dit topic. :+

Levert wel leuke discussies op.

^O^ voor het bezoekje aan het cb trouwens.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:27:28 #165
30252 Soempie
Procreating
pi_128618655
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
Windpocken is waterpokken ja :Y

Lekker Phaidra, kleine slaapkop :) Tinu, goede stats! Ik hoop dat hij niet ziek wordt over een week of twee.

Ik krijg net een berichtje dat M zijn schoenen pakte, en die van papa, hem vervolgens dirigeerde hen beide de schoenen aan te doen en toen vaststelde "buiten" :D Jammer alleen dat ze nog in pyjama waren :+
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128618882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wanneer is de verjaardag?

[..]

Ik vind het ook interessant om zulke boeken te lezen. Tijdens m'n studie werd daar eigenlijk amper aandacht aan besteed. Ik heb in het eerste jaar wel wat vakken over theoretische pedagogiek en verschillende stromingen binnen de pedagogiek gehad, maar dat was niet zo specifiek. Boeken als 'oei ik groei' of 'the common sense of baby and child care' van Spock kun je daar wel in onderbrengen bijvoorbeeld, maar ze werden niet inhoudelijk behandeld. Het ging dan meer in het algemeen over de vraag wanneer je nu kunt spreken over opvoeding. Erg interessant en ik lees die boeken uit m'n eerste studiejaar nu dan ook opnieuw.

Zo is de visie van Imelman bijvoorbeeld dat er bij baby's en peuters nog geen sprake kan zijn van opvoeding, omdat ze dat wat ze leren nog niet kunnen verantwoorden. Ze leren gewoonten aan, aldus Imelman. Dus misschien past het onderwerp opvoeding ook wel helemaal niet in dit topic. :+

Levert wel leuke discussies op.

^O^ voor het bezoekje aan het cb trouwens.
Pedagogiek is sowieso een heel theoretische studie, of niet? Weinig gericht op het concreet bezig zijn met kinderen, maar veel meer op theorieën en nadenken over opvoeden. Althans, zo was het bij psychologie.

Wat bedoel je met 'verantwoorden van dat wat ze leren'? Interessante stelling, moet ik eens over nadenken. Ik vraag me af of het na de peuterleeftijd anders is. Is een belangrijk deel van opvoeden niet eigenlijk dat je je kind leert welke gewoonten er op verschillende niveaus (thuis, in de maatschappij, in jouw cultuur) gelden in een samenleving?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128618945
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D
ik vind het zo leuk dat M's papa dit soort verhalen deelt, met bijbehorend fotomateriaal. Zo krijgt ik toch een boel mee, ook als m'n knul niet bij me is. /random side note.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:59:16 #168
30252 Soempie
Procreating
pi_128619692
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Pedagogiek is sowieso een heel theoretische studie, of niet? Weinig gericht op het concreet bezig zijn met kinderen, maar veel meer op theorieën en nadenken over opvoeden. Althans, zo was het bij psychologie.

Wat bedoel je met 'verantwoorden van dat wat ze leren'? Interessante stelling, moet ik eens over nadenken. Ik vraag me af of het na de peuterleeftijd anders is. Is een belangrijk deel van opvoeden niet eigenlijk dat je je kind leert welke gewoonten er op verschillende niveaus (thuis, in de maatschappij, in jouw cultuur) gelden in een samenleving?
Ja, dat klopt. Nu werd het in het derde jaar wel concreter en meer op de praktijk gericht. Het ligt er dan ook maar net aan welke richting je kiest.

Met het kunnen verantwoorden bedoel ik dat het gaat om een vorm van leren, waarbij bewust kennis wordt verworven en kinderen ook kunnen uitleggen waarom iets zo is. Dat ze de discussie aan kunnen gaan en redenen kunnen geven voor hun ideeën of gedrag.

Wat jij als laatst noemt wordt socialisatie genoemd. Ik denk dat er nu maar weinig pedagogen zijn die opvoeding gelijk stellen aan socialisatie, omdat het dan alleen gaat om het overnemen van de ideeën vanuit je omgeving/ cultuur (en niet om zelfbepaling, vrijheid, enz.). De naam Brezinka hoort wel bij deze visie. Imelman noemt dat dan geen opvoeding (hij geeft juist aan dat alles ter discussie staat, dat kennis niet vast staat. Bij socialisatie neem je juist normen en waarden over, zonder discussie). Grappig dat je dat voorbeeld aanhaalt, want de visies van Brezinka en Imelman staan tegenover elkaar. :D Ik denk dat socialisatie bij jonge kinderen wel het meest naar voren komt trouwens.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:00:21 #169
30252 Soempie
Procreating
pi_128619735
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

ik vind het zo leuk dat M's papa dit soort verhalen deelt, met bijbehorend fotomateriaal. Zo krijgt ik toch een boel mee, ook als m'n knul niet bij me is. /random side note.
Ja dat is ook leuk. :Y Fijn dat het contact zo is dat dat zo kan. Ik vond het ook al bijzonder en goed dat je een cadeautje voor zijn vaderdag had geregeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:12:54 #170
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128620216
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:00 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja dat is ook leuk. :Y Fijn dat het contact zo is dat dat zo kan. Ik vond het ook al bijzonder en goed dat je een cadeautje voor zijn vaderdag had geregeld.
+1 Mooi om te lezen :Y
Oude (on)bekende.
pi_128620636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Nu werd het in het derde jaar wel concreter en meer op de praktijk gericht. Het ligt er dan ook maar net aan welke richting je kiest.

Met het kunnen verantwoorden bedoel ik dat het gaat om een vorm van leren, waarbij bewust kennis wordt verworven en kinderen ook kunnen uitleggen waarom iets zo is. Dat ze de discussie aan kunnen gaan en redenen kunnen geven voor hun ideeën of gedrag.

Wat jij als laatst noemt wordt socialisatie genoemd. Ik denk dat er nu maar weinig pedagogen zijn die opvoeding gelijk stellen aan socialisatie, omdat het dan alleen gaat om het overnemen van de ideeën vanuit je omgeving/ cultuur (en niet om zelfbepaling, vrijheid, enz.). De naam Brezinka hoort wel bij deze visie. Imelman noemt dat dan geen opvoeding (hij geeft juist aan dat alles ter discussie staat, dat kennis niet vast staat. Bij socialisatie neem je juist normen en waarden over, zonder discussie). Grappig dat je dat voorbeeld aanhaalt, want de visies van Brezinka en Imelman staan tegenover elkaar. :D Ik denk dat socialisatie bij jonge kinderen wel het meest naar voren komt trouwens.
Ik vond psychologie zelden uit de theorie komen. Pas met stages, toen ging er een wereld voor me open ;)

Ah, snap ik. Nee, dat kunnen baby's en peuters nog niet, maar idealiter leg je dan al wel de basis voor het verantwoorden natuurlijk. In het feit dat je uitlegt waarom bepaalde regels gelden, en je een kind helpt zijn ideeën en gedrag te verbaliseren (of in ieder geval leert dat gedachten geverbaliseerd kunnen worden en dat daar ruimte voor is).

Ik zie opvoeden niet als het klakkeloos overnemen van ideeën of regels zonder ruimte voor discussie hoor :D Maar ik denk wel dat je eigenlijk altijd wel bezig bent om te opereren binnen het kader van je culturele normen en waarden. In heel veel gevallen leer je een kind toch mee te draaien en jouw ritme en gewoonten, variërend van de gewoonte om aan tafel te eten en niet voor de tv, tot aan het feit dat je aan de rechterkant van de weg fietst. Ik zie het als mijn taak als opvoeder om mijn kind te leren zich te handhaven in de maatschappij met de rechten en plichten die daarbij horen, zonder daarbij zijn eigenheid en persoonlijke wensen uit het oog te verliezen. Maar ik geloof dat ik niet helemaal goed verwoord krijg wat ik bedoel :@

Overigens is dit enorm WOG gedrag, ik worstel met een theoretisch stuk wat maar niet wil lopen zoals ik het wil :+ :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128620688
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:12 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

+1 Mooi om te lezen :Y
Dankjulliewel! Ik ben ook heel blij dat het zo goed. We zijn de belangrijkste personen in M's leventje en ik vind het heel belangrijk elkaar ook die rol te gunnen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:29:54 #173
30252 Soempie
Procreating
pi_128620846
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt en ben het er ook mee eens. Ik wilde alleen aangeven dat er pedagogen zijn, zoals Imelman of Brezinka, die een heel specifieke definitie hebben van het begrip 'opvoeding'. Bij Imelman valt socialisatie daar niet onder bijvoorbeeld en Brezinka stelt het zo ongeveer gelijk aan opvoeden.

Wel een mooi voorbeeld: stel dat je streng gelovig bent en je kind geeft aan homo te zijn of uit de kerk te stappen of iets dergelijks. Is de opvoeding dan mislukt? Volgens sommige mensen wel (ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die willen dat kinderen bepaalde normen overnemen). Anderen vinden van niet, omdat je eigen keuzes moet maken en de opvoeding zich daar op moet richten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:31:43 #174
30252 Soempie
Procreating
pi_128620921
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:23 schreef Clubsoda het volgende:

Overigens is dit enorm WOG gedrag, ik worstel met een theoretisch stuk wat maar niet wil lopen zoals ik het wil :+ :@
Hm, niet fijn als je daar tegenaan zit te hikken. Succes! :*

Bij mij is het huishoudelijkwerk ontwijkend gedrag. :') En het onderwerp hoort denk ik ook niet direct hier thuis. Excuses!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128621152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:29 schreef Soempie het volgende:
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt en ben het er ook mee eens. Ik wilde alleen aangeven dat er pedagogen zijn, zoals Imelman of Brezinka, die een heel specifieke definitie hebben van het begrip 'opvoeding'. Bij Imelman valt socialisatie daar niet onder bijvoorbeeld en Brezinka stelt het zo ongeveer gelijk aan opvoeden.

Wel een mooi voorbeeld: stel dat je streng gelovig bent en je kind geeft aan homo te zijn of uit de kerk te stappen of iets dergelijks. Is de opvoeding dan mislukt? Volgens sommige mensen wel (ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die willen dat kinderen bepaalde normen overnemen). Anderen vinden van niet, omdat je eigen keuzes moet maken en de opvoeding zich daar op moet richten.
Snap ik. Ik heb ook het meeste moeite met de strakke definities van theoretische begrippen, omdat de werkelijkheid om meer pragmatiek vraagt. Zo, nu is het cirkeltje weer rond en kan ik me nogmaals in mijn stuk vastbijten ;) Succes met het huishouden!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:42:19 #176
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128621330
Chris helpt mee met mij opvoeden. Ik zeg over van een tekening "wat mooi", vraagt hij waarom. Kan ik nog iets bedenken wat ik er nou mooi aan vind ;)
Nu verder tafelkleedjesknippen terwijl Daan boven ligt..
pi_128621545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris helpt mee met mij opvoeden. Ik zeg over van een tekening "wat mooi", vraagt hij waarom. Kan ik nog iets bedenken wat ik er nou mooi aan vind ;)
Nu verder tafelkleedjesknippen terwijl Daan boven ligt..
:D Die Chris, hij houdt je scherp!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:51:47 #178
30252 Soempie
Procreating
pi_128621703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris helpt mee met mij opvoeden. Ik zeg over van een tekening "wat mooi", vraagt hij waarom. Kan ik nog iets bedenken wat ik er nou mooi aan vind ;)
Nu verder tafelkleedjesknippen terwijl Daan boven ligt..
:D ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128630791
Tinu
de bmr is niet een stof. Het is bof mazelen en rode hond. Het is juist de stof die het samenvoegt in het vaccin waar je een vraagteken bij kunt zetten (waarom is wel te lezen op inet) Nu met de mazelen epidemie doen ze ook mazelen inentingen en geen bmr.

De reden voor apart vaccineren is o.a. de hulpstoffen die in een vaccin zitten, het feit dat je kind met zoveel verschillende ziektes wordt ingeënt en meer.
S is van alle vaccinaties erg ziek geworden en daardoor ben ik veel gaan lezen over vaccinaties.
Ik vind bewust vaccineren een prettig gevoel. Vind het jammer dat ik er na S haar geboorte weinig van wist en 'gewoon' ben gaan inenten. Als ik het anders kon doen had ik 1 vaccinatie per keer gedaan en had ik gewacht met de 1e vaccinatie (zelfs de arts bij de HAP was verbaasd dat S zo vroeg al een prik kreeg.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Zoë23 op 05-07-2013 19:16:01 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:17:46 #180
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128631050
Ja S werd toch al ingeent met 2 maanden als ik het me goed herinner? Dat sloeg iig helemaal nergens op....

Krijgen jullie trouwens ook die stickertjes van de inentingen op het kaartje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128631555
Zoe, ik wist dat het een combinatie vaccinatie is van bof, mazelen en rode hond, maar dacht idd dat dat niet apart kon. In ieder geval mazelen bestaat idd wel apart, had ik ook gelezen, maar was het vergeten. Gaan jullie dan in totaal 4 keer naar het cb voor de inentingen, die anders allemaal op de 14 maanden afspraak worden gegeven?

PE, ik heb van mijn kindertijd in Duitsland ook zo een kaartje. Hier krijg je dat niet helaas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128632353
De eerste inenting met 2 maanden is toch standaard? In NL dan? I. Heeft er nooit zo'n last van gehad. Beetje verhoging en hangerig, maar meer niet. BMR schijnt wel heftiger te zijn, dus daar zie ik wel tegenop. Maar nu met de mazelenepidemie ben ik wel blij dat hij hem over een maandje krijgt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128634919
Stickers krijgen wij ook PE
S is met 6weken ingeënt. Achteraf gezien belachelijk Maargoed

Tinu
Ja en dan zit er een bepaalde tijd tussen elke vaccinatie

Vond het wel raar om te lezen waar een vaccinatie uit bestaat :) ik denk er iig zelf niet meer zo makkelijk over.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:02:17 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128635220
Hier zijn de kinderen gelukkig ook niet ziek geweest van de inentingen. Zelfs nooit een pcm voor gegeven. Vaak was ik s middags alweer vergeten dat ze s ochtends gevaccineerd waren.

BMR vond ik wel akelig maar dat was meer omdat zijn weerstand zo omlaag ging dat hij meteen een virus oppikte. En dat met 2 baby's er bij en zelf een lage weerstand door slaapgebrek was gewoon superheftig.
pi_128635605
Ja de bmr zie ik ook wel een beetje tegenop. Hoor van veel mensen dat de weerstand daarna een poos erg laag is. Ons neefje is een paar maanden ouder en die is vanaf de bmr ook aan het kwakkelen. Tot nu toe heeft ze niet ontzettend veel last gehad van prikken, wat verhoging en hangerig.

N.ina is toen ook tijdens het eerste CB bezoek al voor de eerste keer gevaccineerd. Vroeg!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:17:57 #186
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128635981
BMR viel hier beide jongens mee. Chris heeft 0,0 last gehad. Daan kreeg een paar dagen later hele hoge koorts, maar dat bleek de 6e ziekte. Daarna ook niks meer over. Dus eigenlijk van de BMR zelf niks, behalve misschien de weerbaarheid van Daan die week..
Dktp reageerden ze allebei meer op..

PE, ik heb wel stickers van de inentingen. Alleen het batchnummer en merk dan. Verder geen info..
pi_128636338
Billie heeft ook nergens last van gehad bij de BMR. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:47:29 #188
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128637541
Beide jongens hier hebben ook steeds weinig last gehad van de prikken gelukkig. Kan me voorstellen dat t erg naar is als je kindje er wel zo gevoelig voor is en dat je dan ook naar andere oplossingen gaat zoeken.
Ben wel benieuwd naar die info nu. Heb je ook linkjes, Zoë?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:50:24 #189
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128637690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:47 schreef Fee-nix het volgende:
Beide jongens hier hebben ook steeds weinig last gehad van de prikken gelukkig. Kan me voorstellen dat t erg naar is als je kindje er wel zo gevoelig voor is en dat je dan ook naar andere oplossingen gaat zoeken.
Ben wel benieuwd naar die info nu. Heb je ook linkjes, Zoë?
die heb ik toevallig ge googled;

http://www.lareb.nl/getdo(...)st-gebruikte-vaccins

De bijsluiter van de vaccins. Want die krijg je anders ook nooit te lezen natuurlijk ;)
pi_128637878
Ik kom even binnenvallen...in de hoop dat iemand nog tips voor ons heeft

Sinds een paar weken wil Geert 's avonds niet meer slapen. 's Middags gaat altijd goed je brengt hem op bed soms hoor je nog een klein huiltje en meneer slaapt. Ik probeer van alles: er bij blijven zitten, nog even naar beneden, wat drinken, laten huilen maar niks lijkt te helpen. Rond een uur of 10 valt ie ongeveer in slaap. Ik heb geprobeerd de middagslaap te verkorten en geprobeerd hem te laten slapen tot hij uit zichzelf wakker word maar niks lijkt te helpen.

Ik word er gewoon een beetje radeloos van en vraag me af wat ik verkeerd doe. Voor die tijd met hem nooit problemen gehad met slapen natuurlijk hebben ze allemaal wel een keer dat het niet lukt maar dit was na een paar dagen weer over.

Geert is nu 15 maanden en slaapt al vanaf dat hij 6 maanden is 1x per dag nu van half 1 tot ongeveer half 3.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:24:48 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128639477
Herkenbaar Rixtje. Hier ook slaapdrama. Hoewel het nu wel minder lijkt te worden gelukkig.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:06:00 #192
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_128641897
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:09 schreef Zoë23 het volgende:
Tinu
de bmr is niet een stof. Het is bof mazelen en rode hond. Het is juist de stof die het samenvoegt in het vaccin waar je een vraagteken bij kunt zetten (waarom is wel te lezen op inet) Nu met de mazelen epidemie doen ze ook mazelen inentingen en geen bmr.

De reden voor apart vaccineren is o.a. de hulpstoffen die in een vaccin zitten, het feit dat je kind met zoveel verschillende ziektes wordt ingeënt en meer.
S is van alle vaccinaties erg ziek geworden en daardoor ben ik veel gaan lezen over vaccinaties.
Ik vind bewust vaccineren een prettig gevoel. Vind het jammer dat ik er na S haar geboorte weinig van wist en 'gewoon' ben gaan inenten. Als ik het anders kon doen had ik 1 vaccinatie per keer gedaan en had ik gewacht met de 1e vaccinatie (zelfs de arts bij de HAP was verbaasd dat S zo vroeg al een prik kreeg.)
Ik zou eens op moeten zoeken welke prik dat was maar bij 1 van die prikken reageerde Rayen hier zo extreem. Krijg er nog tranen van in mijn ogen als ik er aan denk.
Toen we thuiskwamen was alles nog normaal, zo 3 uur na de prik heeft hij doorlopend 4 uur aan een stuk werkelijk gekrijsd.
Ben toen nog langs de HAP gegaan, die vonden mij maar een belachelijke moeder aan hun reactie te merken.
Rayen is helemaal geen krijserd, dus wat toen gebeurde vond ik tamelijk extreem. Ik kan het alleen maar aan die inenting van toen toeschrijven.
Afijn de volgende prik moet hij weer als hij zo'n 3 jaar is geloof ik. Ik ga tegen die tijd eens kijken wat hij dan krijgt en dan misschien ook wel apart inenten.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:26:26 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128645820
Met 4 jaar pas weer Timejumper. De DKTP.
En de BMR waar de meeste reacties van komen pas met 9 jaar weer.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 6 juli 2013 @ 06:20:59 #194
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_128650158
Bedankt Laziness, gelukkig nog een eind weg dan.

Rixtje hier ook een slaapdrama. Ik heb hem nu aan zijn verstand weten te peuteren dat hij eerst moet spelen in zijn bedje en dat mama daarna komt.
Het verkort de tijd iets dat hij daarna in slaap valt. Beetje spelen in het donker maakt hem denk ik rustig.
Rayen 2½ jaar!
pi_128650398
Rixtje, we hebben hier ook een poosje gehad. Het begon in de avonden, en later ook middenin de nacht. We hebben hem laten brullen, alleen af en toe even opnieuw instoppen, en daarmee was het binnen een paar dagen over. Misschien een beetje hard voor sommigen, maar ik weet van de oudste dat het begon met een avondje, en uiteindelijk ook het dagslaapje, en de avondslaap en een paar keer per nacht was, omdat we toegaven. Dat trok ik echt niet.


De reacties zijn met bijna 4&9 jaar ook anders. Hun weerstand is al een stuk hoger tegen die tijd. Krijg je alleen dingen als flauwvallen als je kinds immuunsysteem iets te heftig reageert, net zoals zijn moeder. Maar dat is ook niet zo ernstig..
pi_128650580
Linkjes die ik goed vond om te lezen mbt vaccineren;
http://vaccinvrij.nl/pages/hoofdstuk3.html

En over gevallen waar het mis ging, na het overlijden van een jongen is deze stichting opgezet; http://www.meerwetenoverfreek.nl/literatuur.html

Er zijn veel gevallen bekend waar een kindje zich anders ging gedragen na vaccinaties.

TJ
Heftig, op internet heb ik meer van die verhalen gelezen. De arts bij de HAP nam mij gelukkig wel serieus. Jij kent je kind het best.
pi_128650615
Bedankt voor de reacties! Ik gun het niemand maar zo te lezen ligt het niet alleen aan ons maar zal het ook een fase zijn ;)

Wat betreft laten brullen daar kan ik ook best hard in zijn. Heeft bij Lotte toen ook geholpen want die brulde alsof ze werd vermoord en zodra je bij haar kwam was er niks meer van te zien en was het een en al pret }:|
pi_128651006
Over het wel/niet/aangepast vaccineren is eerder al een hele discussie geweest. Iedereen moet dat echt voor zichzelf uitzoeken, want wat is waarheid, en is de waarheid wel in de goede context gepresenteerd. Ik heb het wel gewoon gedaan, voor mijn eigen kinderen en voor kinderen om ons heen die niet geënt konden worden door ziektes.
Als je ziet wat er nu met die mazzelen gebeurd, stel je voor dat het aantal vaccinaties ook lager zou in grotere regio's. Dan heb je ook een hoop kinderleed..
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:17:38 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_128651630
Eens, Deepfreeze.

Over het dalen van het aantal inentingen (kinkhoest) in Engeland:

Naar aanleiding van waarschuwingen van professor Stewart tegen het kinkhoestvaccin, daalde het aantal inentingen in Engeland twintig jaar geleden van 79 naar 31 procent. Gevolg was een kinkhoestepidemie met tienduizenden patiënten, waarbij tientallen kinderen overleden. Rümke: 'Een epidemie leert hoe ernstig een ziekte is. Nu ent 95 procent van de Engelsen zich in tegen kinkhoest.'

Over de cocktails:

Over de cocktails zegt hij: 'Als die niet worden gegeven, moeten we meer prikken en wordt de kans op fouten groter. Het betekent sowieso dat je in geval van de DKTP-prik vier keer moet prikken. En dat dan maal twee. Ouders willen dat niet, de gezondheidszorg ook niet. Dan haken veel ouders af.'

http://www.skepsis.nl/inenten.html
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 6 juli 2013 @ 10:25:32 #200
30252 Soempie
Procreating
pi_128651724
Rixtje, hier ook wel de afgelopen tijd gehad dat M. niet wilde slapen. Eerst door het doorkomen van z'n hoektanden. Als hij zich niet lekker voelt of pijn heeft blijf ik erbij zitten tot hij rustig is (eventueel een pijnstiller). Als hij echt ziek is mag hij bij mij in bed, maar dat is maar 1 keer voorgekomen.

Nu had hij afgelopen week bedacht dat het veel leuker is om nog boekjes te lezen, dingen in de kamer voor me aan te wijzen, nog met een van ons te kletsen, enz. Wat ik dan doe is hem terug leggen, z'n verzoek negeren (of kort aangeven dat we al gelezen hebben, bijvoorbeeld) en aangeven dat het slaaptijd is. Daarna ga ik de kamer uit en soms blijf ik boven nog wat rommelen zodat hij me kan horen. Als hij overstuur raakt helpt het hier niet om steeds weg te lopen, dan blijf ik rustig bij hem zitten tot hij gekalmeerd is (bij verlatingsangst bijvoorbeeld).

De afgelopen dagen is hij weer gelijk gaan slapen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 06-07-2013 11:32:22 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:01:06 #201
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128652261
Zo, wel interessant al die info over vaccinaties. Had er nog nooit zo erg bij stilgestaan eigenlijk :@ .

Ik vind t wel kwalijk dat de voorlichting over vaccinaties zo beperkt is. Maar niet vaccineren zou voor mij geen optie zijn. Om de redenen die DF en Soempie ook aangeven. En Soempie bedankt voor het artikel! Het lijkt mij belangrijk om inderdaad naar de feiten te blijven kijken, in plaats van te zeggen: 'ja er is een toename van dit en dat EN er zijn vaccins.... er is vast een verband'. Dan worden mensen bang gemaakt met aannames en dat vind ik net zo kwalijk als die beperkte voorlichting...
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:11:16 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128652410
Anouk heeft uit geslapen tot 7.45 ! *O* heeeeel uitzonderlij, dus daarom blij :D Goed, beetje vals gespeeld, want ze lag er ook pas om 21.15 in ivm een feestje, waar ze ontzettend pittig was, met andere kindjes ook.

En ik moest zo lachen toen ik haar op haalde bij het kdv, leidster en ik dachten dat ze een ander meisje een kusje ging geven..... geven ze elkaar een 'high five' _O- O+

Anouk heeft ook minimaal last gehad van de vaccinaties. Maar kan mij voorstellen dat wanneer ze wel last hebben, zoals bij Zoe, dat je idd ervoor kiest om het apart te doen. Aan de andere kant, straks heeft ze er dan meer keren last van?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:26:13 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128655387
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:25 schreef Soempie het volgende:
Nu had hij afgelopen week bedacht dat het veel leuker is om nog boekjes te lezen, dingen in de kamer voor me aan te wijzen, nog met een van ons te kletsen, enz. Wat ik dan doe is hem terug leggen, z'n verzoek negeren (of kort aangeven dat we al gelezen hebben, bijvoorbeeld) en aangeven dat het slaaptijd is. Daarna ga ik de kamer uit en soms blijf ik boven nog wat rommelen zodat hij me kan horen. Als hij overstuur raakt helpt het hier niet om steeds weg te lopen, dan blijf ik rustig bij hem zitten tot hij gekalmeerd is (bij verlatingsangst bijvoorbeeld).
Dit doe ik ook. En ik heb een verhalenboek met verhalen van 4 pagina's. Die lees ik dan voor. Gaat niet zozeer om de inhoud van het verhaal maar om mijn stem. Ik praat dan niet zo hard en hij stopt dan meestal met huilen om me te kunnen horen. Eerst staat hij dan nog, daarna gaat hij zitten en tegen het einde van het verhaal ligt hij meestal met zijn knuffel te luisteren en kan ik weer weggaan.
Of hij staat weer op en de riedel begint weer opnieuw.

Heel soms laat ik hem huilen, als ik echt alles geprobeerd heb en hij echt doodmoe is. Ik heb er namelijk echt moeite mee om hem al huilend in slaap te laten vallen.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:00:50 #204
30252 Soempie
Procreating
pi_128656138
Als M. echt overstuur is of gewoon erg moet huilen dreun ik de verhaaltjes van Nijntje uit m'n hoofd op. Ook zachtjes, zodat hij rustig wordt. :Y Dat werkt hier erg goed.

Alleen nu met het rekken van de slaaptijd doe ik dat niet. Hij moppert dan wel en roept me terug, maar huilen doet hij dan toch niet, gelukkig. Die verhaaltjes zet ik vooral in als hij last heeft van doorkomende tanden. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:02:25 #205
30252 Soempie
Procreating
pi_128656186
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:11 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft uit geslapen tot 7.45 ! *O* heeeeel uitzonderlij, dus daarom blij :D Goed, beetje vals gespeeld, want ze lag er ook pas om 21.15 in ivm een feestje, waar ze ontzettend pittig was, met andere kindjes ook.

En ik moest zo lachen toen ik haar op haalde bij het kdv, leidster en ik dachten dat ze een ander meisje een kusje ging geven..... geven ze elkaar een 'high five' _O- O+

Anouk heeft ook minimaal last gehad van de vaccinaties. Maar kan mij voorstellen dat wanneer ze wel last hebben, zoals bij Zoe, dat je idd ervoor kiest om het apart te doen. Aan de andere kant, straks heeft ze er dan meer keren last van?
Die 'high five' :D Stoere meiden!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 6 juli 2013 @ 15:27:34 #206
30252 Soempie
Procreating
pi_128658340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:01 schreef Fee-nix het volgende:
Zo, wel interessant al die info over vaccinaties. Had er nog nooit zo erg bij stilgestaan eigenlijk :@ .

Ik vind t wel kwalijk dat de voorlichting over vaccinaties zo beperkt is. Maar niet vaccineren zou voor mij geen optie zijn. Om de redenen die DF en Soempie ook aangeven. En Soempie bedankt voor het artikel! Het lijkt mij belangrijk om inderdaad naar de feiten te blijven kijken, in plaats van te zeggen: 'ja er is een toename van dit en dat EN er zijn vaccins.... er is vast een verband'. Dan worden mensen bang gemaakt met aannames en dat vind ik net zo kwalijk als die beperkte voorlichting...
Eens. :Y

Door de site die Zoë had gepost ben ik nu informatie en studies aan het doorlezen naar het SV 40 virus (kan mogelijk tumoren veroorzaken. Wiki: SV40 became a highly controversial subject after it was revealed that millions were exposed to the virus after receiving a contaminated polio vaccine produced between 1955 and 1961).

Ik vind het bijvoorbeeld kwalijk dat die mevrouw van de site Vaccin Vrij! dat gebruikt om haar punt kracht bij te zetten, maar daarbij maar heel eenzijdig informatie geeft. Als ik niet door zou zoeken zou ik nu denken dat de medische wereld er niks mee heeft gedaan, er geen onderzoek is gedaan en het SV 40 virus nog steeds in grote hoeveelheden vaccins zit. Ze haalt het volledig uit zijn context. Haar bron is voor zover ik begrijp ook nog eens omstreden.

Andersom geeft de NVKP aan dat er 0 sterfgevallen waren in Engeland tijdens die kinkhoestepidemie. Als dat waar is is het natuurlijk ook afkeurenswaardig te roepen dat er tientallen kinderen zijn overleden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 06-07-2013 16:01:20 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128658440
Over inenten gesproken. Vandaag kregen we een herinnering voor een oproep om Billie in te laten enten voor DTKPetc en Pneu. Hij heeft alle prikken gehad tot nu toe. Ik snap er niks van.

Heeft het cb hier nu gewoon gefaald met doorgeven van informatie? Ik mag namelijk opdraaien voor het doorgeven van het vaccinatiebewijs en terugsturen van allerlei meuk :{w.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 6 juli 2013 @ 15:34:45 #208
30252 Soempie
Procreating
pi_128658604
Slordig. Ik zou maandag het CB bellen hierover?

Wij zouden een oproep krijgen om langs te komen met 18 maanden, maar heb nog niks ontvangen bedenk ik me nu.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128658654
18 mnd hoeven wij niet. Jullie misschien ook wel niet meer dan? Billie hoeft pas weer bij 2 jaar.
Ik ga wel achter die brief aan inderdaad. Heel slordig. Ik ben blij dat ik zelf, naast het vaccinatiebewijs dat het cb bijhoudt ook nog in z'n groene buukske bij hou wanneer ie wat heeft gekregen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 6 juli 2013 @ 15:37:10 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_128658709
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:35 schreef Kuukske het volgende:
18 mnd hoeven wij niet. Jullie misschien ook wel niet meer dan? Billie hoeft pas weer bij 2 jaar.
Ah, dat zou dan wel de reden kunnen zijn. Bij de vorige afspraak gaf ze aan dat de planning nog niet bekend was en dat ik een oproep zou krijgen. Van mij hoeft die afspraak ook helemaal niet. Al vind ik het altijd wel leuk om heen te gaan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128658739
Ik ook! Ik ben altijd wel benieuwd naar de statistiekjes :9. Maarja.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 6 juli 2013 @ 15:54:23 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128659370
Wij hebben vrijdag de 18 maanden afspraak.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:03:26 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_128659728
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:54 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben vrijdag de 18 maanden afspraak.
Ben benieuwd wat ze bij jullie dan bespreken en doen. Weet je of het een groepsbijeenkomst is? Dat hoor je ook wel vaker?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:05:26 #214
30252 Soempie
Procreating
pi_128659799
Gister trouwens tijdens het stofzuigen: ik moest de strijkplank nog in de kelder zetten en liet M. de keuken stofzuigen. Opeens hoor ik allemaal zand verdwijnen in de stofzuiger. Was hij naar buiten gelopen om de tuin ook even te doen. :D

En later had ik eten uit de vriezer gehaald. M. trok er een stoel bij, omdat hij trek had en al wel wilde eten. Vervolgens kijkt hij heel afkeurend, geeft het ijskoude eten aan mij met de instructie: 'Koken!' _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128663129
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:03 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat ze bij jullie dan bespreken en doen. Weet je of het een groepsbijeenkomst is? Dat hoor je ook wel vaker?
Wij hadden de afsprak vorige week (of 2 weken geleden??) ...ze moest toen een toren bouwen wat ze geen zin in had want (verrassing) ze had ballen gezien :P en daar ging ze de heeele afsprak mee lopen gooien!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128663236
Hihi Soemp knap van je kleine ventje <3

Hier geen last van de vaccinaties. Wij volgen gewoon het RIVM vaccinatie programma en heb ook nooit de moeite genomen om me in te lezen erover :@

Huilen in slaap vallen doet ze niet..gisteren was ze wel wakker om half 10 en huilen..ik wachtte 5 minuten en ik dacht dan ga ik naar boven maar toen begon ze te kletsen dus ik dacht mooi niet dat ik naar boven ga :9 daarna weer huilen/kletsen toen stil...toen weer kletsen...nou om 22.00 was het eindelijk stil. Ga ik naar boven rond middernacht om te slapen doe ik de deur open had de truus het licht aangedaan! _O-
Dus toen ik de deur open deed en schrok van het licht werd ze wel wakker en toen wou ze drinken oO<
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128664083
Kuukse, in de omslag van Daan zijn cb-boekjes zitten de aftekeningen van de inentingen. Staan ze daar allemaal? Ik zou maandag even bellen.
Hier ook met 18 maand een afspraak. Kreeg een brief 2 weken ervoor met een tijd/datum.

Slimmerd soempie!

Daan heeft net belachelijk lekker gesmuld van de zalm die we op de markt gekocht hadden. Altijd leuk om te zien!
pi_128664098
We hebben met 2 jaar weer een afsprak vraag me af wat ze dan moet bouwen :')

Daan :Y) lekkerbek!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128664135
Ik geloof bij 2 jaar een treintje (4 blokken naast elkaar en een blokje op de 2e). Of misschien was dat pas bij 3.. Daan haalde de 6 blokken hoog. :7
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:31:12 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128665179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 16:03 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat ze bij jullie dan bespreken en doen. Weet je of het een groepsbijeenkomst is? Dat hoor je ook wel vaker?
Geen groepsbijeenkomst. Heb een vragenlijst meegekregen die besproken kan worden. Vragen hebben betrekking op o.a. eten/slapen tot wat kan hij (lopen, praten) en of er wijzigingen zijn in de gezinssituatie (baan kwijt, echtscheiding, gezinsuitbreiding). En ze doen geloof ik wat testjes (blokjes stapelen, bal teruggooien).

Ben zelf vooral benieuwd naar de stats.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:54:44 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128665772
Soempie :D Ook al zo'n lolbroek die weet wat goed voor hem is :D

DF, lekkerbek :Y)

M heeft hele rode knieën van het buiten kruipen op de tegels ;( Zo sneu... maar om hem nou een lange broek aan te trekken vind ik ook zo iets. Hopelijk realiseert hij zich dat lopen minder pijnlijk is.
pi_128666527
Wat vervelend kuukske

En ik wilde ook geen discussie oid starten over vaccineren, iemand vroeg naar info en ik heb de info gegeven die ik prettig vond om te lezen.
Iedereen moet voor zichzelf bedenken hoe&wat met (apart)vaccineren

Susie
Lekker van t uitslapen! *O*
De reactie is vaak anders als ze 1 ziekte per x ingeënt krijgen. Dan zitten er minder hulpstoffen in. Een kind krijgt met bmr+menC dus 4ziektes in 1x. Vind ik zelf niet zo prettig. Heb na elke vaccinatie ontzettend veel spijt gehad omdat S zo ziek werd.
Gelukkig ook genoeg kindjes die er weinig last van hebben :)
pi_128667024
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 19:54 schreef Kyara het volgende:
Soempie :D Ook al zo'n lolbroek die weet wat goed voor hem is :D

DF, lekkerbek :Y)

M heeft hele rode knieën van het buiten kruipen op de tegels ;( Zo sneu... maar om hem nou een lange broek aan te trekken vind ik ook zo iets. Hopelijk realiseert hij zich dat lopen minder pijnlijk is.
Arme knietjes! I. had er al snel genoeg van en ging op handen en voeten verder :D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128667343
Hier ook rode knieën Kyara en sokken trekt ie uit dus de voetjes soms onder de krassen :') Maar hij geeft geen kik... En volgens mij hebben we volgende week alleen nog maar broeken met gaten :D
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:31:31 #225
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128668522
Soemp wat schattig!

Wij hebben behoorlijk grof grind in de tuin en toen S nog niet liep, kroop hij gewoon op z'n knietjes erover. Toen had ie echt allemaal blauwe plekken :X , maar ook geen kik geven inderdaad. Ben wel blij dat hij nu loopt. En ook voor de broeken inderdaad! Ben behoorlijk in de weer geweest met van die lapjes spijkerstof die je erop kunt strijken!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:33:35 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128668591
Nu al een directeurtje Soempie? :7

Ik liet Anouk daarom eigenlijk nooit buiten kruipen vorig jaar :@ Maar nu heeft ze blauwe plekken op haar scheenbenen, geen idee waar ze allemaal tegenaan schopt! :D

Ze heeft zich ook vanavond weer heerlijk gedragen tijdens de bbq, de lieverd. Net thuis nog even met zijn 2-en gespeeld en nu slaapt ze pas. O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:26:22 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128670360
Ik wil hier wel graag de deuren open hebben. En hij speelt zo graag in de zandbak en hij kan er zelf in en uit. Sowieso vindt hij het geweldig buiten. En om nou met deze temperaturen met de deuren dicht te gaan zitten (en ik kan er natuurlijk ook niet steeds achteraan).

Broeken beginnen inderdaad ook te slijten. Die kunnen geen ronde meer door helaas.

Klinkt goed Susie! Vond het ook zo'n fijne dag vandaag (ondanks een paar dramabuien)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:31:37 #228
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_128670557
Draakje zit constant onder de schrammen, bulten en blauwe plekken. Ik durf haar zelfs geen korte broek, rokje of jurkje aan te doen want d'r benen zijn altijd behoorlijk gehavend, ziet er niet uit dus haha!

Maarja, ze is gewoon zo onstuimig, kent ook maar 1 gang in lopen en dat is plankgas. En dan loopt ze gewoon d'r eigen voeten voorbij, met alle gevolgen van dien. Ze heeft de buitenmuur ook al om proberen te koppen... Ik zag de bult op d'r hoofd elke seconde groeien!

Momenteel heeft ze as usual kapotte knieen, een flinke scham op d'r arm en een dik oogje met een goeie schram op d'r slaap.
Achja, het is het eerst en ook zeker het laatste niet. En ze is ook gewoon zo'n hardzak dat ze er echt niet om huilt ofzo.
  zondag 7 juli 2013 @ 10:58:18 #229
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128679220
Er komt vanzelf eelt op de knieën :P
Maar ben blij dat Daan nu loopt, want het scheelt wel een hoop broeken met knieën eruit..

Daan heeft ook aardig wat blauwe plekken op zijn benen. En de oudste ook nog steeds. Blijkbaar raak je daar makkelijk iets. Maar ik hoor ze er net om piepen...
Op hun hoofd krijgen ze beide niet echt bulten, hoe hard ze ook stoten en huilen. Hoogstens een rode vlek. Maar het eerste litteken boven Daan zijn oog lijkt niet echt kleiner te worden.
pi_128682684
Wat is het warm :o
Eten jullie kindjes iets met dit weer? Hier wil ze bijna niks. Beetje brinta heeft ze op en rijstpap. En gisteren een halve falafel..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128683132
Kyara
Misschien is een buitenkleed iets? We hebben dat op ons terras en scheelt een hoop bij vallen en of kruipen. Is ook nog van 'koel' materiaal dus ideaal voor de zomer. Zag het laatst in de karwei folder staan met 20% korting.
Wij hebben het in een markthal gekocht voor ongv 7euro

Bitterend
Buiten eet ze niets. Koekjes gooit ze gelijk weg maar gewoon binnen bij ons aan tafel eet ze gelukkig goed.
  zondag 7 juli 2013 @ 13:19:30 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_128683197
Zijn de brinta en rijstepap warm, want daar zou ik ook niet echt van eten met dit weer. Hier best veel gegeten vanmorgen: 3 boterhammen en ook nog een halve krentenbol. En tussendoor nog veel watermeloen (maar dat telt meer als drinken). :9

Met de warmte is alleen ('s avonds) slapen lastig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 17:41 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wij hadden de afsprak vorige week (of 2 weken geleden??) ...ze moest toen een toren bouwen wat ze geen zin in had want (verrassing) ze had ballen gezien :P en daar ging ze de heeele afsprak mee lopen gooien!
:D Dat is ook gewoon een toffe skill om te laten zien!

Kyara, best uitgebreid die afspraak bij jullie. Maandag ga ik er toch even achteraan bellen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Arme knietjes! I. had er al snel genoeg van en ging op handen en voeten verder :D O+
Wat schattig! O+ :D Sowieso al die verschillende manieren die kindjes kunnen bedenken om voor- of achteruit te komen.

Hier kon M. net wat eerder staan en langs dingen lopen, dan dat hij goed kon kruipen. Kruipen heeft hij ook niet veel en lang gedaan. Met de blauwe plekken valt het ook wel mee. Hij weet wel aardig in te schatten wat hij net wel en net niet kan. Hij klimt wel overal op, maar best voorzichtig. Zo stunten zoals bij Deepfreeze op de glijbaan doet hij gelukkig niet. :D

Hij kan nu rechtop staand de trap op en af. Naar beneden vind ik dat eigenlijk veel te eng (hoewel ik wel meeloop, natuurlijk), maar hij weigert achteruit en op z'n knietjes te gaan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 juli 2013 @ 13:31:45 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_128683620
Alhoewel hij deze week wel een stunt had: zich plotseling achterover laten vallen (eventueel van de bank), met z'n handjes in de lucht, in het volste vertrouwen dat ik hem wel vang. :o En daarna heel hard lachen, natuurlijk.

Hij heeft geloof ik nu wel door dat ik het niet goed vind, zo plotseling.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 juli 2013 @ 13:40:37 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128683925
M heeft ook weinig gegeten. 2,5 boterham in totaal en een halve banaan of zo.

Kleed hebben we inderdaad buiten gelegd zodat hij daar op kan spelen. En het zand in de zandbak is ook zacht.

En hij piept wel een beetje. Hij kroop al "auw" roepend rond en hij ontziet nu zijn linkerknie door een soort halve mowgli te doen :')

Ik lees trouwens dat jullie kindjes jullie roepen vanuit bed. Probeer ik M ook te laten doen maar hij gaat toch huilen als hij uit bed wil ipv papa of mama te roepen.

Hij is tegenwoordig ook heel duidelijk in wat hij wel en niet wil. Vooral "af" en "uit" gebruikt hij veel (ook als we hem willen helpen de trap op, of tegen papa die bij hem in de zandbak komt :D )
  zondag 7 juli 2013 @ 13:41:17 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128683950
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:31 schreef Soempie het volgende:
Alhoewel hij deze week wel een stunt had: zich plotseling achterover laten vallen (eventueel van de bank), met z'n handjes in de lucht, in het volste vertrouwen dat ik hem wel vang. :o En daarna heel hard lachen, natuurlijk.

Hij heeft geloof ik nu wel door dat ik het niet goed vind, zo plotseling.
En er komt een moment dat hij dat doet terwijl je niet achter hem staat.....
  zondag 7 juli 2013 @ 13:42:07 #236
30252 Soempie
Procreating
pi_128683984
quote:
17s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

En er komt een moment dat hij dat doet terwijl je niet achter hem staat.....
Dan leert hij het wel af. >:) :o
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 juli 2013 @ 13:44:43 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_128684076
quote:
17s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:40 schreef Kyara het volgende:

Ik lees trouwens dat jullie kindjes jullie roepen vanuit bed. Probeer ik M ook te laten doen maar hij gaat toch huilen als hij uit bed wil ipv papa of mama te roepen.

Hij is tegenwoordig ook heel duidelijk in wat hij wel en niet wil. Vooral "af" en "uit" gebruikt hij veel (ook als we hem willen helpen de trap op, of tegen papa die bij hem in de zandbak komt :D )
Hier ook 'af'. :D Maar daar bedoelt hij dan ook 'uit' mee. Als hij 'uit' bed wil dan roept hij of 'mama' of 'af'. En wel meer dingen: 'open', 'op', 'in', 'dicht', enz. Het is opeens heel hard gegaan met z'n woordenschat. Echt super handig. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 juli 2013 @ 13:46:10 #238
30252 Soempie
Procreating
pi_128684127
Ik lees nu pas je laatste zin tussen haakjes. Arme papa, dat hij dan soms niet mee mag spelen. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128684654
Bij ons op het cb zeiden ze ook, dat we met 18 maanden een oproep krijgen.

Soempie hier hetzelfde, meneer liet zich vanochtend van de bank af vallen. Gelukkig maar, dat ik zo snel heb gereageerd.

Kyara, dat is niet zo leuk, dat papa niet mee mag doen.

DF en andere mama's, zijn de kapotte knieen dan over als je kindjes lopen? Bij mijn kleuter gaan ze nog steeds kapot, ook al kan hij allang lopen. Hij kruipt tijdens het spelen toch weer erg veel op zijn knieen rond.

Hier kan meneer echt vrij staan, de laatste dagen alweer veel gezien. Gisteren had ik hem sandaaltjes aangetrokken, die zijn grote broers eerste schoentjes waren. Ze waren nog een beetje groot, maar hij stapte echt super enthousiast ermee.

Bitterend eten is hier per maaltijd erg wisselvallig. Gisteren hebben wij alleen brood gedaan, dat ging soms best goed. En hij at zo een balje druiven weg. Kan me voorstellen, dat warme maaltijd minder goed gaat. Vanavond bbq en we hebben worstjes, dus dat komt wel goed. Ik ben er trouwens achter, dat meneer een worsten fanaat is, of het echt vlees is of vegetarische worstjes maakt niet uit, als het er maar als een worst uitziet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128692293
Brinta is warm ja dat lust ze in de ochtend en rijstpap is koud :P
Nu maken we pizza, ben benieuwd!

R huilde ook altijd als ze wakker werd! nu roept ze MAMAAAAA? en gaat ze kletsen.

Soemp naar beneden is ook veel te eng! R probeert het gelukkig niet, naar boven doet ze al een tijdje..soms is papa in de keuken en ik boven in de badkamer en ineens staat ze naast me!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128694938
Hier mag hij zelf naar boven als een van ons achter hem loopt, anders niet. Naar beneden zou ik beginnen met zittend heel vorsichtig van de ene trede naar de volgende afglijden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128695251
Ze mag ook niet maar ze doet het als een van ons even niet oplet!

We weten waarom ze zo slecht eet de laatste dagen..net 2 keer een mega zure poep luier! nog steeds tandjes bezig dus!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:59:41 #243
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128695907
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 14:00 schreef Tinuviel het volgende:

DF en andere mama's, zijn de kapotte knieen dan over als je kindjes lopen? Bij mijn kleuter gaan ze nog steeds kapot, ook al kan hij allang lopen. Hij kruipt tijdens het spelen toch weer erg veel op zijn knieen rond.
Ze zijn nu alleen nog blauw, maar geen schaaf knieën meer.. Daan kruipt ook bijna niet meer..

Daan eet best goed. Normale porties eigenlijk. Alleen Chris eet niet zo goed, die heeft ook eerder last van de warmte. Maar dat loopt ook wel weer los..
pi_128707589
Hier wordt opzich wel goed gegeten, maar ja als het aan hem ligt eet ie de hele dag door (hij roept echt heel vaak eten,eten,eten. Om moe van te worden af en toe, want hij krijgt echt wel genoeg binnen aan z'n postuur te zien ;) )

Trap af gaat rechtopstaand best goed, eerst met een hand de leuning en ik een hand vast, nu ook met alleen de leuning vast. Al heeft hij er niet altijd zin in en dan laat hij zich in m'n armen vallen een paar treden lager, dus daar moet ik goed op bedacht zijn. Volgens mij vind ie het zo in m'n armen springen ook gewoon wel leuk. Maar hij mag dat ook alleen maar als er iemand voor hem uit loopt naar beneden. Trap op is hier wisselend, rechtop lopend of klimmend. Eigenlijk ook alleen als er iemand achter hem aan loopt, maar dat wil ooit ook nog wel eens stiekem alleen gebeuren (of bij alleen thuis als ik naar het toilet ben :) )

Jelle heeft verder toch wel wat last van de warmte volgens mij, speelt als het zo heet is als vandaag toch ook graag binnen in de koelte, maar dat heeft hij van geen vreemde, dat heb ik zelf ook. Niet dat ie helemaal niet naar buiten wil hoor, maar merk dat ie daar toch snel 'oververhit' door raakt en soms ook wat jengelig wordt daardoor.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:48:19 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128712229
Bitterend, heb jij geen traphekje of een deur oid wat dichtkan? Doodeng vind ik het als ze zomaar de trap opklimmen, Cristel heeft dat ook een keer gedaan, was ze al halverwege de trap toen ik 2 tellen niet oplette, schrok me dood! :X

Kapotte knieën, check ! Maar nog niet zo erg gelukkig, ze loopt ook altijd op blote voeten op de stenen, en naar de speeltuin..... (en dat is een stukje over scherpere steentjes...) Maar ze geeft geen kik.

Cristel heeft gisteren ook gewoon goed gegeten hier, brood, appel, warm eten.....

Wat ze trouwens niet lekker vind is watermeloen en perzik, dan kijkt ze me heeeeeeeeel vies aan, ze vind het maar raar spul :P

Koek en chips daarentegen :X :@

Vanochtend deed ze trouwens het gebaar voor 'Poes' ! O+
pi_128712689
Mijn spookje klimt ook de trap op als ik niet oplet, maar dat vind ik ook doodeng want onze trap is extreem steil. Af hebben we daarom ook nog niet geoefend.

PE, wat flink van Cristel! M is een mieperd met op blote voetjes lopen, hij vindt het maar raar. Hij blokkeerde in het begin echt en durfde geen stap te zetten :+ Gaat nu wel wat beter, maar zijn hobby is het niet.

Wat knap van M&M van Soempie en Kyara, af en uit zeggen ^O^ Zover zijn we hier nog niet. Misschien ook wel gunstig, kan het ook niet tegen me gebruikt worden :D

Gebaren jullie veel PE? Ik vind het soms zo wonderbaarlijk wat ze allemaal oppikken opeens. Zo riep M afgelopen week opeens 'beie' toen hij mijn schaaltje aardbeien zag en ik heb nog steeds niet achterhaald waar hij dat geleerd heeft :?

En hij kan nu vertellen wat de auto, het hondje, de poes, het paard en het schaap doen. Die laatste twee zijn hilarisch, bij het paard begint hij luid te giechelen en het schaap is een soort keelklank 'baaaaaaaaaaaaaaaaaaa' :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:19:18 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_128718498
Vanmorgen werd er hier ook niet buiten gespeeld, hilliebillie. Hoewel M. eigenlijk altijd buiten in de tuin speelt als de deur open is. Hij vond het blijkbaar ook te heet (en ik ook, dus dat kwam goed uit. :P ).

quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 15:35 schreef Kuukske het volgende:
18 mnd hoeven wij niet. Jullie misschien ook wel niet meer dan? Billie hoeft pas weer bij 2 jaar.
Ik ga wel achter die brief aan inderdaad. Heel slordig. Ik ben blij dat ik zelf, naast het vaccinatiebewijs dat het cb bijhoudt ook nog in z'n groene buukske bij hou wanneer ie wat heeft gekregen.
Ik heb het CB vanmorgen gebeld en ze gaven aan dat er rond de 18 maanden wel gewoon een reguliere afspraak is. Vreemd toch? Nu gaan we eind augustus, omdat er blijkbaar iets mis was gegaan met onze oproep.

Weet jij al meer over de vaccinaties?

Clubsoda, wat leuk die dierengeluiden. Opeens gaat het heel hard met de woordenschat. Ik hield eerst nog wel woordjes bij in een boekje, maar ik kan het nu niet echt meer goed bijhouden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128719153
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:19 schreef Soempie het volgende:
Vanmorgen werd er hier ook niet buiten gespeeld, hilliebillie. Hoewel M. eigenlijk altijd buiten in de tuin speelt als de deur open is. Hij vond het blijkbaar ook te heet (en ik ook, dus dat kwam goed uit. :P ).

[..]

Ik heb het CB vanmorgen gebeld en ze gaven aan dat er rond de 18 maanden wel gewoon een reguliere afspraak is. Vreemd toch? Nu gaan we eind augustus, omdat er blijkbaar iets mis was gegaan met onze oproep.

Weet jij al meer over de vaccinaties?

Clubsoda, wat leuk die dierengeluiden. Opeens gaat het heel hard met de woordenschat. Ik hield eerst nog wel woordjes bij in een boekje, maar ik kan het nu niet echt meer goed bijhouden.
Raar. Nja, andere gemeente. Misschien ligt het daar dan aan.
Ik heb nog niet gebeld. Sowieso moet alles even opgestuurd naar het RIVM. Daaruit zal vanzelf blijken dat ie alles gehad heeft. Ik kan nu alleen maar berichten naar het cb verzinnen die niet zo vriendelijk zijn :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 8 juli 2013 @ 13:45:42 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_128719381
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Raar. Nja, andere gemeente. Misschien ligt het daar dan aan.
Ik heb nog niet gebeld. Sowieso moet alles even opgestuurd naar het RIVM. Daaruit zal vanzelf blijken dat ie alles gehad heeft. Ik kan nu alleen maar berichten naar het cb verzinnen die niet zo vriendelijk zijn :').
Ochja, natuurlijk, ik dacht nog dat we bij hetzelfde cb zaten (of in elk geval Careyn).

En ja, extra werk waar je natuurlijk niet op zit te wachten. |:(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 8 juli 2013 @ 13:45:48 #250
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128719386
Eindelijk echt zomers weer, heerlijk!

S eet nog prima, vreetzakje als altijd :P. J wat minder, maar dat is dus ook wel redelijk normaal, als ik t hier zo lees.

Wij hebben een heel enge trap (glad hout en open tredes) dus traphekje. Hij kan wel erop klimmen, maar dat oefenen we eigenlijk nog niet vaak genoeg... :@ . Knap dat M het al staand kan zeg, Soemp! Wow!

Woordenschat gaat hier ook heel goed, superleuk! Op, uit en in gebruikt hij al goed. Regelmatig zegt hij 'oppie' (optillen) en dan binnen 1 seconde weer 'uit'. Leuk spelletje, joh :P.
O en als hij een stoeprandje op of af gaat, is het 'hotteteeeeeee'. Hoppekee dus, hihi. Hij roept t zelfs vanaf m'n rug als hij in de Wompat zit en als ik dan dus van de stoep af stap. Zo komisch.
Hij kan zichzelf echt al behoorlijk goed duidelijk maken, ik vind dat zo leuk en handig! Als hij bijvoorbeeld naar buiten wil, zegt hij 'schoenen' en loopt alvast naar de gang. En als we dan aan t wandelen zijn, vraagt hij om een handje O+ .
pi_128719969
Wij hebben ook traphekjes, vind het veel te eng dat E naar beneden klettert ofzo! Maar op zich kan ze al heel goed traplopen, ze gaat als een speer.

Qua eten wisselt het een beetje, maar ze eet genoeg. De ene dag wat meer dan de andere dag. Ik merk niet echt iets aan hoe warm het buiten is. Ze is wel een echte natnek, de drinkt best veel!

En wat woordenschat betreft knalt ze momenteel vooruit, de zegt nu heel veel dingen na. Ze gebaart ook als ze iets wil, soms dirigeert ze net zo lang tot je doet wat ze wil ;) Ze kan ook nog eens je hand pakken en ja dan iets (willen) laten doen. Zo grappig!
En als ze net wakker is hoor ik: Mama? Papa? *even stilte* JOEHOE! JOEHOE! :')
Als ze haar schoenen aan wil dan zegt ze 'toenen aan' en fietsen is helemaal geweldig, staat ze bij de achterdeur 'ietse! ietse!'
En liedjes zingen is ook de bom. 'In de maaaaan, in de maaaaan, lope lope lope...'

Dreumesjes O+
Tralalalaaa
  maandag 8 juli 2013 @ 14:09:25 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128720138
Wat schattig TAP!

Liedjes zingen doet M ook. Maar dan maakt hij zelf "teksten".

Wij hebben een tuin op het zuiden en dus bloedheet. Sinds een paar weken hebben we een schaduwdoek. Echt zo fijn! M heeft het hele weekend buiten gespeeld, op de schommel, op zijn kleed buiten met al het speelgoed wat hij daarheen heeft gesleept, in de zandbak (waar hij nu zelf in en uit kan klimmen en dan dus ook vol zand weer naar binnen komt, liefst ook half over zijn zusjes heen) en met de bal. Heerlijk O+ O+
pi_128720189
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:19 schreef Soempie het volgende:
Vanmorgen werd er hier ook niet buiten gespeeld, hilliebillie. Hoewel M. eigenlijk altijd buiten in de tuin speelt als de deur open is. Hij vond het blijkbaar ook te heet (en ik ook, dus dat kwam goed uit. :P ).

[..]

Ik heb het CB vanmorgen gebeld en ze gaven aan dat er rond de 18 maanden wel gewoon een reguliere afspraak is. Vreemd toch? Nu gaan we eind augustus, omdat er blijkbaar iets mis was gegaan met onze oproep.

Weet jij al meer over de vaccinaties?

Clubsoda, wat leuk die dierengeluiden. Opeens gaat het heel hard met de woordenschat. Ik hield eerst nog wel woordjes bij in een boekje, maar ik kan het nu niet echt meer goed bijhouden.
Raar dat dat zo verschilt per consultatiebureau/ gemeente. Wij zijn net geweest en hoeven ook pas weer met 2 jaar.
pi_128720798
Heerlijk al die kleine ondernemende dreumessen. Het is zo fijn dat het eindelijk lekker weer is en ze buiten kunnen rondscharrelen. Ik word ook meteen vrolijk als ik lees over al die buitenspelende en kletsende dreumessen.
Het is ook allemaal zo herkenbaar. Als E buiten is dan is hij echt in zijn element.

Leuk ook al die verhalen over de woordenschat van die kleintjes. Ik vind het zo knap eigenlijk dat ze weten duidelijk te maken wat ze bedoelen door de combinatie van een (dieren) geluid, een woordje of je gewoon meeslepen. Hoewel het soms ook wat creativiteit van ons als ouders vergt om te begrijpen wat ze nu toch weer zien of bedoelen.
Zo zegt E 'apple' (hij wordt tweetalig opgevoed vandaar het engels appel) maar daar bedoelt hij dus ook zijn bal mee of een ballon. Eigenlijk alles wat rond is.

Liedjes zingen dat doet E nog niet. Hij is meer van het dansen op muziek.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roosje84 op 08-07-2013 14:43:23 ]
  maandag 8 juli 2013 @ 14:51:24 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721484
Wat leuk roosje!

M zegt tegen alles wat zacht is "kussen".
  maandag 8 juli 2013 @ 14:54:05 #256
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128721556
Feest der herkenning weer! Dreumesen / bijna peuters zijn zo leuk! Hier is de taalontwikkeling ook opeens in een stroomversnelling. S. is er heel actief mee bezig, krijgt geen genoeg van woordspelletjes (wat is dat? zie jij een... etc.) en boeken met veel plaatjes zijn favoriet. Opeens blijven ook alle woorden hangen, ook minder logisch woorden als kikker en krokodil (vooruit, "krokododo" :P ) En mijn vriend heeft gelukkig net op tijd z'n taalgebruik aangepast, die zegt nu netjes potverdikkie als er iets mis gaat wat de kleine meneer netjes heeft overgenomen: "fffedikkiedikkie!" :')

Hij vindt het ook weer helemaal leuk als ik liedjes zing :+ Ik zing de hele dag verzoeknummers hehe, steeds maar weer "hahaha?" (ik zag twee beren broodjes smeren) en "zo vis?" (in de maneschijn) *)

[ Bericht 4% gewijzigd door Mevr_Mus op 08-07-2013 15:15:24 ]
Oude (on)bekende.
pi_128721589
Hoi! Binnenkort ook een dreumes hier. Ben bezig voor dr feestje. Ik zit een beetje met de tijd waarop het feestje moet gaan plaatsvinden en wat normaal is voor zoiets. Ik dacht aan drie uur. Ze slaapt nu ongeveer tussen 13 en 15 uur... Maar verschilt nog elke dag op dit moment... En van 3 tot 6 vind ik dan weer niet handig want dan verwachten mensen mee te eten en het is te kort op haar bedtijd om nog tot rust te komen...
Kortom, hoe hebben jullie dat gedaan?
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:11 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128721705
Hi SE ;). Wij vieren E haar feestje tussen 11:00 en 14:00! E slaapt vaak van 9:30 - 11:00 en van 14:30 - 16:00 dus zo proppen we het er tussen. We maken gewoon broodjes kaas/ham/knakworst e.d. en een kopje soep voor de lunch :Y)
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:37 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721714
Wij hadden 2 momenten: 's ochtends en 's middags. 's ochtends met opa en oma's met de taart en kaarsjes (omdat dat toch wel spannend is, wilden we dat bewust klein houden).

En na het slaapje van 3 tot 6 of zo de andere visite. Ook vaak met kinderen. Gewoon hapjes voor de volwassenen en iets lekkers voor de kindjes. En niemand ging er vanuit dat er meegegeten zou worden.

Nou was ik natuurlijk ook redelijk hoogzwanger op dat moment dus men verwachte sowieso iet zoveel geloof ik :D
pi_128721728
Wij hebben het wel van 15.00-18.00 gedaan. Ze slaapt van 12-15 meestal. We hadden naast taart en hapjes, ook stokbrood met salades enzo gedaan. Het blijft een kinderfeestje dus qua eten moet dit maar genoeg zijn geweest. Geen moppers gehad. Iedereen hield zich er wel keurig aan trouwens, dus ik heb N.ina daarna rustig in bad kunnen doen, haar normale ritueel en om 19.30 lag ze moe maar voldaan in dromenland.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:02:02 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721782
Nog even een buitenspeelcollage

(met 1 foto van de puinhoop in huis en tuin + baby)

  maandag 8 juli 2013 @ 15:02:51 #262
30252 Soempie
Procreating
pi_128721805
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
Feest der herkenning weer! Dreumesen / bijna peuters zijn zo leuk! Hier is de taalontwikkeling ook opeens in een stroomversnelling. S. is er heel actief mee bezig, krijgt geen genoeg van woordspelletjes (wat is dat? zie jij een... etc.) en boeken met veel plaatjes zijn favoriet. Opeens blijven ook alle woorden hangen, ook minder logisch woorden als kikker en krokodil (vooruit, "krokododo" :p En mijn vriend heeft gelukkig net op tijd z'n taalgebruik aangepast, die zegt nu netje potverdikkie als er iets mis gaat wat de kleine meneer netjes heeft overgenomen: "fffedikkiedikkie!" :')

Hij vindt het ook weer helemaal leuk als ik liedjes zing :+ Ik zing de hele dag verzoeknummers hehe, steeds maar weer "hahaha?" (ik zag twee beren broodjes smeren) en "zo vis?" (in de maneschijn) *)
:D O+ Gaaf allemaal. TAP ook, met de 'Joehoe!' en Fee, hoppetee. _O-

Als ik hier ga zingen komt er een boze blik en wordt er driftig nee geschud. ;( Eerder deed hij dan wel gebaren mee en vorig jaar kwam er elke keer een grote glimlach, maar nu mooi niet meer. Ik zing ook best vals.

Gezichtsuitdrukkingen zijn hier nu heel interessant. Voor de spiegel gekke bekken trekken, boos kijken, schrikken, knipogen, lachen, enz. :D Thuis hebben we geen spiegel op zijn hoogte, maar op vakantie wel. Zag ik hem elke dag wel een aantal keer z'n gezichtsuitdrukkingen oefenen in de spiegel. Zo komisch. O+ :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 8 juli 2013 @ 15:04:42 #263
30252 Soempie
Procreating
pi_128721863
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef Kyara het volgende:
Nog even een buitenspeelcollage

(met 1 foto van de puinhoop in huis en tuin + baby)

[ link | afbeelding ]
Wat een plezier. Hij heeft het echt leuk in de tuin. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 8 juli 2013 @ 15:06:12 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128721905
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef Soempie het volgende:
Als ik hier ga zingen komt er een boze blik en wordt er driftig nee geschud. Eerder deed hij dan wel gebaren mee en vorig jaar kwam er een grote glimlach, maar nu mooi niet meer. Ik zing ook best vals.
Ik moest lachen :@

Ik zing ook vals maar hier vinden ze het nog prachtig gelukkig.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:09:02 #265
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128722010
Wat ziet dat er heerlijk uit Kyara O+

Eerste verjaardag hebben wij ook klein gehouden en dat beviel erg goed. Vooral fijn om ook even tijd te hebben met alleen ons drietjes om heel sentimenteel herinneringen op te halen aan S.'s geboorte.
Oude (on)bekende.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:13:42 #266
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128722160
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@

Ik zing ook vals maar hier vinden ze het nog prachtig gelukkig.
Ik moest ook lachen :D Na een fase waarin ik geacht werd mijn mond te houden worden mijn zangkunsten nu dus weer gewaardeerd. Tijdelijk waarschijnlijk want de rest van de wereld is minder gecharmeerd van mijn zang :')
Oude (on)bekende.
pi_128722504
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hi SE ;). Wij vieren E haar feestje tussen 11:00 en 14:00! E slaapt vaak van 9:30 - 11:00 en van 14:30 - 16:00 dus zo proppen we het er tussen. We maken gewoon broodjes kaas/ham/knakworst e.d. en een kopje soep voor de lunch :Y)
Oh dat vind ik ook een goede optie! En dan M naar bed als ze moe is, en dan hoef ik ook niemand weg te sturen. Niemand beledigd...(familiegedoe) En ik wil het ook graag klein houden, maar toch zitten we al op zo'n 20 man. Heb aan mijn lief gevraagd of we de lijst nog eens kunnen doornemen. Wmb schrappen we de helft, maarja zijn voornamelijk zijn vrienden :+

Taartgrijpkaarsuitblaas stukje met alleen familie is ook een goeie! Moet dan om half elf :+

Ik ga nog eens goed overleggen vanavond, en dan kunnen de kaarten de deur uit!
Yay, mijn mini wordt 1!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:25:49 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128722572
Clubsoda, ik gebaar niet zoveel met Cristel, (vind het zelf ook nog wel lastig te onthouden :P ) En ik ken alleen de filmpjes van internet, net heb ik dan wel het gebaar voor appel opgezocht (eigenlijk heel makkelijk/logisch...) Dus zo proberen we elke keer maar wat ;)

Leuke foto's Kyara! O+ Lekker aan het spelen

Whaha, vals zingen, ik kan er ook wat van :P _O-

Cristel gaat altijd dansen op muziek, en schudden met dr kontje, en door dr knieen enzo, zo grappig! Krijg het alleen niet op film }:|

wbt kinderverjaardag, wij hebben het gewoon de hele dag gehouden, meeste mensen kwamen rond 11/12 uur, en dan is het jammer voor hun, want ze moest toch écht ff naar bed (en dat wisten ze)
Grote pan soep gemaakt met bolletjes ham en/of kaas erbij, en klaar ! In de zomer is misschien salade met stokbrood wel lekker, of kipsate?
  maandag 8 juli 2013 @ 15:36:24 #269
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_128722947
Verjaardagen doen we tegenwoordig vaak in 2 dagen. Mijn ouders en zusje/man en 3 kids de ene dag. Mijn schoonouders, schoonzus/man en 2 kids de andere dag. Van die 5 kinderen sliepen er de laatste verjaardag nog 4 overdag. Niet echt te doen qua bedjes. Nu beide keren van 11-19, ook omdat de familie van verder komt. ''s middags dan brood&soep en 5 uur iets warms.
Ze rijden bijna allemaal 2 uur enkele reis, en komen dus niet vaak erheen. Nu dan een dag even gezellig samen. En per familie ook genoeg aandacht voor het kind. Dat bevalt eigenlijk wel. Dat is 2 keer per jaar een weekend. Al overwegen we voor de oudste een speeltuin in het midden des lands te bestormen (iemand ideeën? Ballorig kan, maar wel duur..)
  maandag 8 juli 2013 @ 15:51:57 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128723439
Soms zijn er ook grote speeltuinen die gratis zijn. Bij mijn moeder (omgeving Arnhem) zit een hele leuke speeltuin (¤1,50 per gezin, geld moet je dan ergens in een bakje doen). Niet zo groot maar wel heel leuk. Misschien dat in het midden van het land ook van dit soort speeltuinen zijn?
pi_128724208
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef Kyara het volgende:
Nog even een buitenspeelcollage

(met 1 foto van de puinhoop in huis en tuin + baby)

[ link | afbeelding ]
Wat een leuke collage, hij heeft het echt naar zijn zin :) (ook een leuk shirtje trouwens)

Wij hebben E zijn verjaardag gevierd van 14:30 tot 18:00 ongeveer. Wel redelijk klein met alleen opa's oma's en zijn tante.
pi_128726052
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:27 schreef Roosje84 het volgende:
Leuk ook al die verhalen over de woordenschat van die kleintjes. Ik vind het zo knap eigenlijk dat ze weten duidelijk te maken wat ze bedoelen door de combinatie van een (dieren) geluid, een woordje of je gewoon meeslepen. Hoewel het soms ook wat creativiteit van ons als ouders vergt om te begrijpen wat ze nu toch weer zien of bedoelen.
Zo zegt E 'apple' (hij wordt tweetalig opgevoed vandaar het engels appel) maar daar bedoelt hij dus ook zijn bal mee of een ballon. Eigenlijk alles wat rond is.
Herkenbaar :Y Eerst was alles wat rond was 'bal', dus inderdaad ook appels. Toen werden de appels 'bana' (banaan) en inmiddels heeft hij het woord appel onder knie en zijn nectarines ook appel. Ik vind dat zo leuk, dat categoriseren, generaliseren en het het steeds nauwer maken van de classificaties.

Ik moest smakelijk lachen om S' "fffedikkiedikkie', lekker jonkje :D

Wat een fijne fotocollage Kyara! Hij zit daar helemaal het heertje te zijn in zijn zandbak.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128726146
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:45 schreef Fee-nix het volgende:
Wij hebben een heel enge trap (glad hout en open tredes) dus traphekje. Hij kan wel erop klimmen, maar dat oefenen we eigenlijk nog niet vaak genoeg... :@ . Knap dat M het al staand kan zeg, Soemp! Wow!

Wij doen het elke avond voor M naar bed gaat. Het werkt ook een beetje als een rustige overgang naar het bedritueel, hij kan best een beetje knorrig reageren als ik hem de trap op til en begin uit te kleden, als hij zelf loopt is hij veel meer ontspannen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:19:15 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128726273
Wij hebben gewoon een normale trap, geen traphekje maar de trap is in de gang dus afgeschermd met een deur. M gaat (bijna) altijd zelf naar boven. Alleen als ik wat meer haast heb dan zet ik hem alvast halverwege....
pi_128726312
Verjaardag hebben we hier vanaf 10 uur gedaan en erbij gezegd dat er meestal geslapen werd tussen 11 en 13. Sowieso werd het niet zo druk, kleine familie en alleen de vrienden met kinderen uitgenodigd. Als mensen hadden willen blijven eten had ik dat prima gevonden, maar uiteindelijk was iedereen rond 17 uur vertrokken. Een paar familieleden waren er rond lunchtijd, dus die hebben wel een boterham meegegeten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128726422
Kyara, wat een leuke foto's! M. vermaakt zich prima in de tuin :).

Wat lief al die kletsende dreumesen. I. kletst de hele dag door, maar verstaanbaar is het allerminst ;). Maar ik benoem wel alles en ik heb het idee dat er wel veel klanken worden nagebootst steeds.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128729389
Ugh. Ik ben een beetje bevangen door de warmte denk. Misselijk enzo.. Billie en ik hebben de hele middag Disney tv zitten kijken :'). Mij niet gezien buiten.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_128731348
Hier ook een klankenpapagaai! En gebaren pakt ze ineens ook op, deze week al 3 nieuwe :)

Ik denk dat Faye waterpokken heeft, allemaal bulten overal.. ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_128731871
Hier het feestje vanaf drie uur, voor familie en de vrienden met kinderen. En voor de eerste verjaardag vonden we dat er friet bij hoorde dus hebben we friet gehaald. Niet iedereen at mee maar wel een groot gedeelte en na het eten ging iedereen naar huis zo om en nabij.
Voor de volgende verjaardagen doe ik iets van broodje knakworst of gehaktbal of zoiets denk ik evt met een pan soep.

Maar het was niet zo dat iedereen er op gerekend had hoor op het eten, maar is voor de meesten wel praktisch (en moet zelf ook eten).
pi_128732858
Kyara wat leuk zo!!

En wat een lieve verhaaltjes O+ zo herkenbaar allemaal! wat een mooie leeftijd is dit toch he!
Mijn kleintje zingt ook met me mee met 2 beertjes :D ze gaat "ah ah ah" doen _O- en fietsen is ze ook gek op! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:44:25 #281
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_128733257
Verjaardag... pfff, die zit er hier ook aan te komen.... (eerst T zijn verjaardag dit weekend) en dan over een maandje wordt Lien ook al weer 2! (jeemz heb ik 2 peuters ;))
En ik ben blij, want na lang lang lang nadenken weet ik eindelijk iets om te kopen, waar ze echt blij van wordt en we nog niet hebben :) (en dat was best lastig...)
Liene krijgt een houten poppenhuis. ze is dol op poppen (daar hebben we er natuurlijk al genoeg van), met Legopopjes doet ze rollenspelen.. dus ik denk dat het een schot in de roos is. En groot voordeel, ze kunnen er ook leuk samen mee spelen...
Van Pake en Beppe krijgt ze een buitenspeelhuisje. En verder moet ik echt nog ff brainstormen, denk misschien een bedeltje voor dr bellinibandje, haarspulletjes zoiets....

en Kyara, ziet eruit of je mannetje het prima naar zijn zin heeft gehad vandaag :)

Marjolijn, geen warmteuitslag? kan natuurlijk ook nog? in elk geval sterkte ermee!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_128735304
Kyara leuke collage.

SE je kunt ook de gasten om 14/ 14.30 uur uitnodigen en als ze nog slaapt, dan slaapt ze. Hoewel dat misschien ook niet handig is in verband met herrie.

Leuk al die kletsende dreumessen. Ik moest lachen om de effedikkiedikkie.

Hier komen er ook ineens veel woorden. Vanmiddag/ vanavond: ba (bal), diht (dicht) enzo. En gisteren zat hij bij de buren in de zandbak en ik wilde naar huis, dus ik zwaaide en zij dag. Zwaaide hij ook en zei da en bleef rustig zitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 8 juli 2013 @ 22:42:59 #283
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128739253
S. lag vanavond in bed liedjes te zingen voor zichzelf. "Keer?" Je kon me wegdragen... O+ :')

Hoop dat het filmpje werkt!

http://i34.photobucket.co(...)0000038880849613.mp4

[ Bericht 10% gewijzigd door Mevr_Mus op 08-07-2013 22:48:21 ]
Oude (on)bekende.
pi_128744068
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
Feest der herkenning weer! Dreumesen / bijna peuters zijn zo leuk! Hier is de taalontwikkeling ook opeens in een stroomversnelling. S. is er heel actief mee bezig, krijgt geen genoeg van woordspelletjes (wat is dat? zie jij een... etc.) en boeken met veel plaatjes zijn favoriet. Opeens blijven ook alle woorden hangen, ook minder logisch woorden als kikker en krokodil (vooruit, "krokododo" :P ) En mijn vriend heeft gelukkig net op tijd z'n taalgebruik aangepast, die zegt nu netjes potverdikkie als er iets mis gaat wat de kleine meneer netjes heeft overgenomen: "fffedikkiedikkie!" :')

Hij vindt het ook weer helemaal leuk als ik liedjes zing :+ Ik zing de hele dag verzoeknummers hehe, steeds maar weer "hahaha?" (ik zag twee beren broodjes smeren) en "zo vis?" (in de maneschijn) *)
*binnen valt*
Dit is echt heel herkenbaar!!
Wij hebben hier een kikkeril (krokodil, maar die beesten lijken verdacht veel op een kikker).
En ik roep nu best veel "jeetjemina". Hoor ik afgelopen week ineens "eejuhmina" :D

*weer wegrent*
pi_128747246
Wat schattig mevr. Mus. Hier nog geen zingen of veel gebaren. Hij klapt wel in zijn handjes als we "klap eens in je handjes" zingen. Meestal begint het klappen pas als wij het gedeelte "op je mooie bolletje allebei" zingen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:55:21 #286
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128747699
zo leuk die kletsende dreumesen! O+
Anouk die neemt nu ook ontzettend veel over, die vindt alles mooooooooi en als ze iets gedaan heeft; zoooooooo O+
En inderdaad, opletten op het taalgebruik :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:23:30 #287
30252 Soempie
Procreating
pi_128755670
Moet je zelf photobucket hebben om filmpjes te kunnen zien? Foto's kan ik wel altijd zien, maar als er hier filmpjes worden gepost krijg ik gewoon een wit scherm. :?

Ben een peuterspeelzaal aan het uitzoeken, omdat je hier vanaf 1,5 jaar wachtlijsten hebt. Voor dezelfde uren verschillen de prijzen nogal per peuterspeelzaal: van 70 tot 200 euro per maand. :X

Ben nu het pedagogisch beleidsplan aan het doorlezen van een van de goedkopere en gelukkig bevalt het me wel, wat ik lees. Best gek om er nu al mee bezig te zijn, aangezien M. er pas heen gaat als hij 2,5 is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 09-07-2013 13:41:06 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:33:06 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128756040
Wat een schattig filmpje mevrouw Mus O+

Soempie, geen idee. Ik heb wel photobucket en kan het filmpje ook zien.

M heeft vandaag dolle pret met het babybadje vol water in de tuin. O+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:19:38 #289
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128757783
Ahhh dat filmpje Mevr_Mus, super schattig!

Soempie, tot 200 euro per maand?! Eten ze daar van gouden bordjes ofzo? :P. 'Onze' (antroposofische) peuterspeelzaal is geloof ik 65 euro per maand. S is ook al ingeschreven! J heeft net afscheid daar genomen en de juf was helemaal blij dat S straks ook daar heen gaat :). Hij gaat denk ik als hij 2 jaar is. Hangt er vanaf of er dan al plek is, maar ik denk het wel.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:43:00 #290
30252 Soempie
Procreating
pi_128758661
Het is de grootste organisatie hier in de stad en bijna alle peuterspeelzalen (en ook kinderdagverblijven) vallen onder die organisatie. Idioot duur toch? :') En de kwaliteit van het kinderdagverblijf was trouwens om te janken, dus de peuterspeelzalen ga ik niet eens naar kijken.

Wat houdt bij jullie het 'antroposofische' in de praktijk in? Hier is ook een antroposofische peuterspeelzaal, maar ze hebben geen website. Ik ken Steiner wel, uit de literatuur, maar ik vond het altijd maar zweverig (eenheid tussen de mensen, God en de natuur, meditatie, gebeden, liederen, kleuren, enz.). :D Kan best zijn dat het tegenwoordig en in de praktijk helemaal niet zo zweverig is, natuurlijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128758663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:23 schreef Soempie het volgende:
Moet je zelf photobucket hebben om filmpjes te kunnen zien? Foto's kan ik wel altijd zien, maar als er hier filmpjes worden gepost krijg ik gewoon een wit scherm. :?

Ben een peuterspeelzaal aan het uitzoeken, omdat je hier vanaf 1,5 jaar wachtlijsten hebt. Voor dezelfde uren verschillen de prijzen nogal per peuterspeelzaal: van 70 tot 200 euro per maand. :X

Ben nu het pedagogisch beleidsplan aan het doorlezen van een van de goedkopere en gelukkig bevalt het me wel, wat ik lees. Best gek om er nu al mee bezig te zijn, aangezien M. er pas heen gaat als hij 2,5 is.
Mobiel kan ik ook nooit photobucket-filmpjes kijken. Heb zelf wel een account.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:43:55 #292
30252 Soempie
Procreating
pi_128758687
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mobiel kan ik ook nooit photobucket-filmpjes kijken. Heb zelf wel een account.
Ah, ik kijk altijd via m'n laptop. Heb nog een heel ouderwets mobieltje, waarmee ik alleen kan bellen en sms-en. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:47:40 #293
30252 Soempie
Procreating
pi_128758800
Oja, ik wil hem graag rond 2,5 jaar pas naar de peuterspeelzaal, omdat de baby er net is als M. twee wordt. Dat leek me wat veel verandering in een korte periode. ;)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128760888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:43 schreef Soempie het volgende:

Wat houdt bij jullie het 'antroposofische' in de praktijk in? Hier is ook een antroposofische peuterspeelzaal, maar ze hebben geen website. Ik ken Steiner wel, uit de literatuur, maar ik vond het altijd maar zweverig (eenheid tussen de mensen, God en de natuur, meditatie, gebeden, liederen, kleuren, enz.). :D Kan best zijn dat het tegenwoordig en in de praktijk helemaal niet zo zweverig is, natuurlijk.
M zit op een antroposofisch kinderdagverblijf. In de praktijk merk je dat doordat ze alleen houten speelgoed hebben, in de tuin ook veel natuurlijk materiale zijn (boomstammetje om op te stappen, een tunnel in een hegje etc.), ze geen plastic bekers en borden gebruiken, er buitenbedjes zijn, er aandacht is voor de jaarfeesten (het Sint Jansfeest is bijvoorbeeld net geweest), er een tafel is met spulletje van het seizoen en ze de dag beginnen met een ritueel (liedje zingen en kaarsjes aansteken en dan een glaasje drinken). Wat niet echt antroposofisch is maar wel in de filosofie past is dat er dieren zijn, een moestuintje, er biologisch gegeten wordt, ze zelf het brood bakken, en er een soort serene rust heerst (dus geen K3 op de babygroep zoals ik ook wel eens gezien heb :X )

Steiner speelt geen grote rol in het beleid. Ik vind het absoluut niet zweverig, maar heel prettig en het staat dichtbij de dingen die wij voor M belangrijk vinden. Maar ik denk dat het enorm afhankelijk is van hoe een individuele opvang het zelf invult.

Wat een enorm zoet filmpje van S, Mus!

M wordt ook een papegaaitje, vanmorgen zei hij 'vrachtauto' na (faftoto!) en gebruikte het daarna ook correct. Hij lijkt ook wat te oefenen met meervouden, alle auto's zijn nu 'autonnn' en we zijn van 'paat' voor 'paten' oversgestapt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:13:40 #295
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128764036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:43 schreef Soempie het volgende:
Wat houdt bij jullie het 'antroposofische' in de praktijk in? Hier is ook een antroposofische peuterspeelzaal, maar ze hebben geen website. Ik ken Steiner wel, uit de literatuur, maar ik vond het altijd maar zweverig (eenheid tussen de mensen, God en de natuur, meditatie, gebeden, liederen, kleuren, enz.). :D Kan best zijn dat het tegenwoordig en in de praktijk helemaal niet zo zweverig is, natuurlijk.
S. gaat ook naar een antropofosich kvd en dat is niet heel zweverig gelukkig. Het is gewoon een heel warme plek waar in alle opzichten veel ruimte is voor de kinderen die er komen: tijd, aandacht, fysieke ruimte, maar ook veel ruimte voor kinderen om te spelen en te ontdekken. Vind het nu bijvoorbeeld heel mooi dat de S., die alles wil imiteren en overal bij wil helpen, de ruimte krijgt om dat te doen, hij "helpt" afwassen, tafel dekken, baby's troosten enzovoorts. Ze doen geen bijzondere activiteiten zoals muziekles of yoga zoals op het vorige kvd, maar bieden kinderen wel volop de ruimte om op hun eigen manier kind te zijn en de wereld op hu eigen tempo te ontdekken. Ik ben echt helemaal om :@
Oude (on)bekende.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:50:06 #296
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128765299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:47 schreef Soempie het volgende:
Oja, ik wil hem graag rond 2,5 jaar pas naar de peuterspeelzaal, omdat de baby er net is als M. twee wordt. Dat leek me wat veel verandering in een korte periode. ;)
Ja inderdaad, ik zou er dan ook voor kiezen om hem met 2,5 te laten gaan. :)

Het antroposofische houdt bij ons denk ik zo'n beetje hetzelfde in als wat Clubsoda al omschrijft. De dag begint en eindigt in t kringetje, met liedjes die bij het jaargetijde passen. Er is speelgoed van hout en van stof. Er zijn heel knusse hoekjes gemaakt, met doeken eroverheen gedrapeerd zodat het net kleine tenthuisjes lijken. De buitenspeelplaats is omgeven door groen (wij hebben dan weer geen moestuin). Veel aandacht voor de jaarlijks terugkerende feesten zoals Sint Jan inderdaad. Ik vind de sfeer er gewoon zo fijn en warm.

En zweverig... sja... dat hangt denk ik ook erg af van de persoon die voor 'de klas' staat. We hadden hier een tijdje een invalster die ik dus wel echt te zweverig vond. Daar kregen ze bijvoorbeeld op een gegeven moment een gedichtje van mee naar huis dat erover ging dat iedereen een engel heeft die je alles kunt vragen etc. Nou dan ben je mij wel kwijt :P. Maar z'n huidige juf is helemaal niet zo :).
pi_128768900
Klinkt heel fijn allemaal op jullie kdv-en!!

Hier zingen ze aan tafel voor dat ze gaan eten, ik vind het kdv en de tuin echt geweldig zo mooi ingericht! Ze hebben voor de baby's een aparte afgeschermde hoekje buiten met schaduw bijvoorbeeld.

Ze werken bij ons met de kaleidoscoop methode.
http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=110145

Ik ben vandaag met R bij het Twiske geweest. We hadden echt lol met z'n tweetjes! ik merk sinds we naar Burger's Zoo zijn geweest dat ze veel meer plezier heeft in uitjes. In Burger's was het de eerste keer dat ze zo veel plezier had in buiten zijn..
Tot dan was het meestal aan mij plakken, borst willen beetje jengelen, boos zijn als ik weg liep.
Ze heeft vandaag zo lekker in het water en zand gespeeld..ze durfde zo veel meer! ik ben zo trots op haar O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:22:37 #298
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_128770383
Zeg even binnenvallen met misschien een rare vraag. Maar nu het mooi weer is blijf ik het me afvragen.
Rayen is nu anderhalf en kan zich toch goed op temperatuur houden, lijkt mij zo.
Nu vraag ik me af waarom ze bij kinderen toch altijd een romper aandoen (al dan niet mouwloos) en daarover nog een t-shirt.
Met dit weer lijkt me dat toch wel erg warm. Ik puf zelf al met een simpel t-shirt aan.
Bij wat oudere kinderen doe je dat toch ook niet, een hempje dan in dat geval.

En ook toen wij op vakantie waren in Tunesië, nou daar was het toch minstens 30 en soms 35 graden, werd me daar aangeraden om toch nog een romper bij hem aan te doen.
Kijk als je airco ruimte ingaat en weer uit dan kan ik het me voorstellen, maar als je bijvoorbeeld gewoon constant buiten bent dan lijkt het me onnodig toch?

Ik doe hem nou steeds braaf een romper aan maar blijf het me ondertussen toch afvragen.
Rayen 2½ jaar!
pi_128770474
Soempie klinkt als flinke maandbedragen. Is dat dan 2 halve dagen per week? Dan lijkt het me veel.

Klinkt erg fijn op jullie kdven.
Bij ons is de sfeer ook heel fijn en warm en onze dreumes heeft een leidster echt uitverkoren tot reserve mama. Aan tafel worden er kinderliedjes gezongen zoals "klap eens in je handjes" met gebaren erbij.

Bitterend, wat leuk, dat ze zo leuk buiten speelt.

Meneer hier is vandaag 14 maanden. En deze mijlpaal hebben we maar belrachtigt met nog een mijlpaal namelijk 2-3 losse stapjes *G*
En ik kreeg het echt warm van de overdracht van het kdv vandaag: hij was supergezellig, zwaaide iedereen gedag, die wegging (hij zegt dan ook "da") en gaf kusjes en hij heeft heerlijk met de bal gespeeld. Toen ik hem ophaalde zwaaide hij ook gelijk gedag en zei weer "da"
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128770517
Ik doe R geen romper aan als ze een jurkje heeft of jumpsuit...
en als het echt heel warm is slaapt ze ook enkel in luier en dunne slaapzak.

Tinu leuk is dat he! <3 ik smelt ook elke keer als zwaait en da roept :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')