abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_128468318
Hallooo,

Ik weet niet of er al eerder dit soort topic is gestart. Maar ik ben een jongen 20 jaar en ik ben op zoek naar een bijbaan. Ik woon in Roosendaal. Ik heb wat hier en daar gekeken en gevraagd, maar ze zoeken altijd jonge mensen. Ik weet dat het lastig is om met deze leeftijd naar een bijbaan te zoeken, maar dat heeft denk ik iedere 20+ last van..en hoe doen jullie het?

Ik vraag me dus af zijn er hier 20+ (liefst in Roosendaal, maar uit andere regio zijn ook welkom) die wel een bijbaan kunnen vinden? En wat voor werk doe je en waar? Als je ook in Roosendaal woont, zoeken ze nog mensen?

Ik heb overigens niet veel ervaring (wel vakkenvuller en krantenwijk gedaan). Verder heb ik ook nog geen rijbewijs.
pi_128468356
Uitzendbureaus proberen
Nieuw is niet altijd beter.
pi_128469081
Uitzendbureaus, familieleden, familieleden van vrienden.

Met 20 jaar is het een goed idee om eens te beginnen een netwerk op te bouwen.
pi_128469302
quote:
Uitzendbureaus, familieleden, familieleden van vrienden.

Met 20 jaar is het een goed idee om eens te beginnen een netwerk op te bouwen.
Het klinkt misschien raar, maar wij hebben geen familieleden/ kennissen in roosendaal...Het wordt dus uitzendbureaus. Hoe werkt uitzendbureaus eigenlijk?
  maandag 1 juli 2013 @ 18:41:14 #5
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128469368
Binnenstappen, aanmelden en dan overleggen over uitzendposities. Tenminste zo werkte dat bij mij.
pi_128469395
Al 20 jaar opzoek naar een bijbaan? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128469415
je bent toch creatief? Dan kan je toch wel wat verzinnen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_128469480
wacht maar tot je op zoek moet naar een vaste baan
bad habit for ..
pi_128469627
Zoek een bijbaan in iets wat niet iedere 16-jarig snotjoch kan, maar jij wel. Als je je niet kan onderscheiden, dan maak je niet veel kans tegenover iemand die hetzelfde kan maar wel goedkoper is.

Kan je bv. redelijk websites maken, probeer dan een portfoliootje in elkaar te prakken en binnen te komen bij een webbureau als parttimer, desnoods als 0-uren kracht. Genoeg mensen die op die manier zonder diploma ergens binnenrollen.
Dat is een voorbeeld, wellicht heb je zelf dingen die je hobbymatig redelijk serieus doet waarmee je bij een sollicitatie bij het juiste bedrijf eruit springt..
pi_128469705
quote:
Binnenstappen, aanmelden en dan overleggen over uitzendposities. Tenminste zo werkte dat bij mij.
Ok thanks!

quote:
je bent toch creatief? Dan kan je toch wel wat verzinnen?
Wat heeft creatief hier te maken...?

quote:
wacht maar tot je op zoek moet naar een vaste baan
Dat is helaas nog vreselijker
pi_128469985
Of iets in de horeca? Daar zit men ook niet altijd op kleine kinderen te wachten
pi_128470054
quote:
Zoek een bijbaan in iets wat niet iedere 16-jarig snotjoch kan, maar jij wel. Als je je niet kan onderscheiden, dan maak je niet veel kans tegenover iemand die hetzelfde kan maar wel goedkoper is.

Kan je bv. redelijk websites maken, probeer dan een portfoliootje in elkaar te prakken en binnen te komen bij een webbureau als parttimer, desnoods als 0-uren kracht. Genoeg mensen die op die manier zonder diploma ergens binnenrollen.
Dat is een voorbeeld, wellicht heb je zelf dingen die je hobbymatig redelijk serieus doet waarmee je bij een sollicitatie bij het juiste bedrijf eruit springt..
Heel erg bedankt voor deze tips! Maar ik ben helaas geen webdesigner. Maar jouw eerste regels is zeker een punt om erover na te denken. ^O^
pi_128471496
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:57 schreef Henno het volgende:
Of iets in de horeca? Daar zit men ook niet altijd op kleine kinderen te wachten
Als je geen ervaring hebt ben je in de horeca met 20 jaar meestal al te oud.
pi_128472532
uitzendbureau is wel het 'makkelijkst'. je loopt naar binnen, geeft je gegevens en wensen, en ze bellen je op wanneer ze iets hebben. Vaak gaat het dan wel om kutte baantjes als je geen diploma hebt, maar het wordt wel voor je uitgezocht.
There are only 151 Pokémon.
pi_128473069
quote:
Als je geen ervaring hebt ben je in de horeca met 20 jaar meestal al te oud.
Ik zie bij een restaurant dat ze afwashulp zoeken. Is dat ook voor jonge mensen bedoeld..
Wat houdt afwashulp eigenlijk precies in weet iemand dat?

quote:
uitzendbureau is wel het 'makkelijkst'. je loopt naar binnen, geeft je gegevens en wensen, en ze bellen je op wanneer ze iets hebben. Vaak gaat het dan wel om kutte baantjes als je geen diploma hebt, maar het wordt wel voor je uitgezocht.
Thanks! Maak niet uit welke uitzendbureau? Of zijn er uitzendbureau waar ik absoluut niet moet binnen stappen?
  maandag 1 juli 2013 @ 20:33:19 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128473743
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als je geen ervaring hebt ben je in de horeca met 20 jaar meestal al te oud.
in groningen. in Brabant is dat niet zo.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128476901
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in groningen. in Brabant is dat niet zo.
:') :O
  maandag 1 juli 2013 @ 21:47:20 #19
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_128477448
Heb je een OV-weekkaart en rijbewijs?
  maandag 1 juli 2013 @ 22:02:32 #20
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_128478275
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:17 schreef DTvn93 het volgende:

[..]

Ik zie bij een restaurant dat ze afwashulp zoeken. Is dat ook voor jonge mensen bedoeld..
Wat houdt afwashulp eigenlijk precies in weet iemand dat?

Afwashulp hoef je niet jong voor te zijn en houdt in was het woord al zegt eigenlijk. Je zal de afwas van het restaurant moeten doen, alleen of samen met iemand (hangt af van het formaat keuken) en de afwas opruimen etc.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_128483479
quote:
Heb je een OV-weekkaart en rijbewijs?
Rijbewijs nope. OV yeah ^O^ Maar dat is ook tot 16 juli om gratis te reizen.
pi_128483711
quote:
Afwashulp hoef je niet jong voor te zijn en houdt in was het woord al zegt eigenlijk. Je zal de afwas van het restaurant moeten doen, alleen of samen met iemand (hangt af van het formaat keuken) en de afwas opruimen etc.
Ah ok. Is het eerst de vieze borden afspoelen met heet water en daarna in de vaatwasser stoppen. En dan ze weer uithalen en drogen? Heb hier en daar gehoord en lijkt me makkelijk om te doen of onderschat ik te snel..?
pi_128484667
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:48 schreef Henno het volgende:
Zoek een bijbaan in iets wat niet iedere 16-jarig snotjoch kan, maar jij wel. Als je je niet kan onderscheiden, dan maak je niet veel kans tegenover iemand die hetzelfde kan maar wel goedkoper is.

Kan je bv. redelijk websites maken, probeer dan een portfoliootje in elkaar te prakken en binnen te komen bij een webbureau als parttimer, desnoods als 0-uren kracht. Genoeg mensen die op die manier zonder diploma ergens binnenrollen.
Dat is een voorbeeld, wellicht heb je zelf dingen die je hobbymatig redelijk serieus doet waarmee je bij een sollicitatie bij het juiste bedrijf eruit springt..
Hele goede tip! Zijn dat soort parttime banen via thuis uit te voeren (thuiswerken)?
  maandag 1 juli 2013 @ 23:51:25 #24
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_128484732
Duidelijk een trolletje dit....
pi_128485046
Ik werk in een ziekenhuis als verpleeghulp. En ik kan je zeggen ik verdien gemiddeld 3x zoveel als een vakkenvullertje bij AH en ik ben 18.

Maar even zonder dollen: zoek een baan zoals die van mij, eentje die uniek is want die verdienen vaak ook nog het beste. Probeer bij een bakker te werken die zoeken vaak ook naar mensen en die betalen altijd best oke (een particuliere bakker)
pi_128485103
ik ken trouwens ook iemand die voetbalwedstrijden kijkt voor geld. Moet hij scores bijhouden en zeggen hoe groot kansen zijn enzo :p ook wel chill
pi_128485167
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:58 schreef hunterwow het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis als verpleeghulp. En ik kan je zeggen ik verdien gemiddeld 3x zoveel als een vakkenvullertje bij AH en ik ben 18.

Maar even zonder dollen: zoek een baan zoals die van mij, eentje die uniek is want die verdienen vaak ook nog het beste. Probeer bij een bakker te werken die zoeken vaak ook naar mensen en die betalen altijd best oke (een particuliere bakker)
Heyy.. ook een goede zeg. Het is gewoon een kwestie van creatief denken. Ik zelf ben overigens 17 en kamp ook met het probleem dat er te weinig vacatures verschijnen op indeed.nl voor in het weekend en op de vrijdagen.

Als ik in het winkelcentrum ben, zie ik ook niks hangen. Tot zo ver dan.. :(
pi_128485886
quote:
Ik werk in een ziekenhuis als verpleeghulp. En ik kan je zeggen ik verdien gemiddeld 3x zoveel als een vakkenvullertje bij AH en ik ben 18.

Maar even zonder dollen: zoek een baan zoals die van mij, eentje die uniek is want die verdienen vaak ook nog het beste. Probeer bij een bakker te werken die zoeken vaak ook naar mensen en die betalen altijd best oke (een particuliere bakker)
Bedankt voor je tip! Een goede idd en ik heb zeker ook al aan gedacht. Maar dit soort werk zijn ook niet altijd makkelijk te krijgen en vooral in Roosendaal...of ik ken Roosendaal nog niet heel goed.
pi_128485930
quote:
ik ken trouwens ook iemand die voetbalwedstrijden kijkt voor geld. Moet hij scores bijhouden en zeggen hoe groot kansen zijn enzo :p ook wel chill
Wist niet eens dat deze baan ook bestaat O.o Maar als het bestaat, denk ik niet dat dit voor 20+ van toepassing is.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 02:03:55 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128487522
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:37 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

:') :O
Het is echt zo...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128494171
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is echt zo...
Je gaat hier dus gewoon verder met trollen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:03:48 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128502657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:05 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Je gaat hier dus gewoon verder met trollen?
En jij gaat hier dus gewoon door met mensen ontmoedigen om het uberhaupt te proberen omdat JIJ onbemiddelbaar bent?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128503480
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En jij gaat hier dus gewoon door met mensen ontmoedigen om het uberhaupt te proberen omdat JIJ onbemiddelbaar bent?
Ik ben realistisch en wijs mensen op de (on)mogelijkheden. Misschien kunnen ze dan wat gerichter op zoek.

Dat ik onbemiddelbaar zou zijn is weer zo'n grove aanname van je. :{

Dat het in Groningen anders is dan in Brabant (het is trouwens nergens voor nodig om specifiek mijn woonplaats te noemen) qua aangenomen worden in de horeca is de grootste onzin, dat weet je zelf ook.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:36:02 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128505727
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:27 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik ben realistisch en wijs mensen op de (on)mogelijkheden. Misschien kunnen ze dan wat gerichter op zoek.
Alsof jouw situatie en ervaring ook in Roosendaal geldt :').

quote:
Dat ik onbemiddelbaar zou zijn is weer zo'n grove aanname van je. :{
27 jaar, hoogopgeleid, gezond en toch geen werk vinden. Dat noem ik onbemiddelbaar. En ik wed dat je het over 2 maanden als je vakantie afloopt nog niet hebt.

quote:
Dat het in Groningen anders is dan in Brabant (het is trouwens nergens voor nodig om specifiek mijn woonplaats te noemen) qua aangenomen worden in de horeca is de grootste onzin, dat weet je zelf ook.
Nee hoor, ik woon in Brabant en in mijn omgeving worden genoeg mensen aangenomen van boven de 20 zonder ervaring. Kortom ook TS maakt kans op een baan in de horeca.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128506536
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:38 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als je geen ervaring hebt ben je in de horeca met 20 jaar meestal al te oud.
Onzin, ik ben op mijn 21e aangenomen voor een bijbaan in een eetcafe, in de bediening en na mijn nog veel meer mensen van mijn leeftijd en ouder. Wat oudere mensen hebben vaak wat meer verantwoordelijkheidsgevoel en die hebben ze ook nodig in de horeca. Dit was trouwens in Brabant.
pi_128509586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Alsof jouw situatie en ervaring ook in Roosendaal geldt :').
In essentie wel, al zal het er in Roosendaal zelfs mínder rooskleurig uitzien dan in een stad als Groningen.
quote:
[..]

27 jaar, hoogopgeleid, gezond en toch geen werk vinden. Dat noem ik onbemiddelbaar.
Ten eerste ben ik een jaar jonger. Ten tweede noem ik dat pech met een slechte arbeidsmarkt.
quote:
En ik wed dat je het over 2 maanden als je vakantie afloopt nog niet hebt.
Aanname.
quote:
[..]

Nee hoor, ik woon in Brabant en in mijn omgeving worden genoeg mensen aangenomen van boven de 20 zonder ervaring. Kortom ook TS maakt kans op een baan in de horeca.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat hij helemaal geen kans maakt. Maar dat het lastiger wordt als je boven de 20 bent kan ook jij niet ontkennen.
pi_128510609
Veel topics over bijbanen laatste tijd. Loop gewoon een uitzendbureau binnen.
pi_128510752
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:03 schreef Sandersson het volgende:
Veel topics over bijbanen laatste tijd. Loop gewoon een uitzendbureau binnen.
Vrijwel iedereen die een bijbaantje zoekt heeft dat al wel gedaan natuurlijk. Het is niet meer zo simpel als 10, misschien wel 5 jaar geleden, toen je een uzb binnen liep en met werk weer naar buiten liep.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:11:50 #39
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_128510943
Callcenter? Daar werd ik rond de 20 aangenomen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:41:08 #40
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_128512067
Mag je Rutte en Dijsselbloem voor bedanken ^O^ Ipv aan werkgelegenheid, geven ze al ons geld aan banken die door eigen gekloot omvallen, liegende en corrupte Grieken en Roemenen die de EU-pot leegpikken.
And we're the three best friends that anyone could have!
pi_128512100
Hey houdt het cool jongens. Ik wil niet dat door dit topic mensen boos op elkaar gaan reageren. Beide heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik was vandaag naar die restaurant geweest en ze zoeken geen mensen meer, omdat het nu wat rustiger is. Hij zegt over twee maanden kan je nog eens proberen.

quote:
Callcenter? Daar werd ik rond de 20 aangenomen.
Ook bedankt voor je reactie! Maar heb geen interesse in Callcenter. Ik wil graag meer in beweging, dan hele dag op een stoel zitten.
pi_128512265
quote:
Probeer bij een bakker te werken die zoeken vaak ook naar mensen en die betalen altijd best oke (een particuliere bakker)
Ik was vandaag naar twee particulier bakkers geweest en ze zeggen stuurt maar een mail naar ons. Natuurlijk blij, maar als ze geen specifieke functie bij zegt, hoe kan ik het beste een mail/sollicitatiebrief naar hun sturen...
pi_128512374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:46 schreef DTvn93 het volgende:

[..]

Ik was vandaag naar twee particulier bakkers geweest en ze zeggen stuurt maar een mail naar ons. Natuurlijk blij, maar als ze geen specifieke functie bij zegt, hoe kan ik het beste een mail/sollicitatiebrief naar hun sturen...
Serieus dude, kun je niets zelf? Je kunt toch wel een brief of mail opstellen waarom je ergens wil werken? Dat is dan 20 jaar.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:53:10 #44
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_128512617
Als je wil werken inde horeca is een vlotte babel en spontaniteit een pre. Misschien gewoon een café binnenlopen en op een vrolijke manier vragen of ze nog iemand zoeken?
Overigens heb ik daar zelf 0 ervaring mee
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_128526249
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:53 schreef Angst het volgende:
Als je wil werken inde horeca is een vlotte babel en spontaniteit een pre. Misschien gewoon een café binnenlopen en op een vrolijke manier vragen of ze nog iemand zoeken?
Overigens heb ik daar zelf 0 ervaring mee
Eerst kijken waar een papiertje voor het raam hangt lijkt me effectiever dan willekeurig ergens binnenlopen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:48:46 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128526925
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:46 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Eerst kijken waar een papiertje voor het raam hangt lijkt me effectiever dan willekeurig ergens binnenlopen.
Niet elke vacature hangt voor het raam, sowieso wordt tegenwoordig vaak via facebook etc gewerkt omdat je dan in je eigen 'fanbase' werft.
Kortom gewoon binnenlopen ook al hangt er niets voor het raam.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128534478
quote:
Kortom gewoon binnenlopen ook al hangt er niets voor het raam.
Jup gisteren een paar restaurant enthousiast naar binnen gelopen en weer helaas nopes.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:33:12 #48
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_128556740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:58 schreef DTvn93 het volgende:

[..]

Jup gisteren een paar restaurant enthousiast naar binnen gelopen en weer helaas nopes.
Volhouden maar, het is gewoon niet zo makkelijk op het moment.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_128556833
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef DTvn93 het volgende:
Hallooo,

Ik weet niet of er al eerder dit soort topic is gestart. Maar ik ben een jongen 20 jaar en ik ben op zoek naar een bijbaan. Ik woon in Roosendaal. Ik heb wat hier en daar gekeken en gevraagd, maar ze zoeken altijd jonge mensen. Ik weet dat het lastig is om met deze leeftijd naar een bijbaan te zoeken, maar dat heeft denk ik iedere 20+ last van..en hoe doen jullie het?

Ik vraag me dus af zijn er hier 20+ (liefst in Roosendaal, maar uit andere regio zijn ook welkom) die wel een bijbaan kunnen vinden? En wat voor werk doe je en waar? Als je ook in Roosendaal woont, zoeken ze nog mensen?

Ik heb overigens niet veel ervaring (wel vakkenvuller en krantenwijk gedaan). Verder heb ik ook nog geen rijbewijs.
Je moet ook niet naar bijbaantjes zoeken. Maar naar baantjes met flexibele tijden. Dus gewoon parttime werken dat je zelf kan indelen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')