abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_136479377
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:15 schreef zusterclivia het volgende:
:Y) Jij hebt het zo slecht nog niet Gewas, lekker hutspot :D

Ja zeker lief :) hieruit maak ik op dat ze ook niet zo ver bij je vandaan wonen(?)

Verhuizingen zijn slopend echt dat moet je of zo vaak doen dat je er handigheid in krijgt of na 1 x nooit meer.

Heb je een beetje kunnen slapen de 1ste nacht?
Ze wonen ongeveer 5/10 minuten fietsen bij mij vandaan :)

Ik heb het geluk gfehad dat ik me de afgelopen periode heel rustig voel.

Ik heb heeeerlijk geslapen de eerste nacht. :D Mijn kamer is ook pikkedonker (zodra de zon onder is).

Weet niet of iemand zin heeft om muziek te luisteren, maar hier word ik spontaan rustig van:


Ik ga vanavond Olympische Spelen kijken. :)
pi_136480178
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ze wonen ongeveer 5/10 minuten fietsen bij mij vandaan :)

Ik heb het geluk gfehad dat ik me de afgelopen periode heel rustig voel.

Ik heb heeeerlijk geslapen de eerste nacht. :D Mijn kamer is ook pikkedonker (zodra de zon onder is).

Super allemaal en mooi dat je een donkere slaapkamer hebt, ideaal.

Ik luister naar een set van Andrew Rayel momenteel.......daar wordt ik rustig van :)

Ik denk ook dat ik de OS ga kijken, maar kan ook zo maar zijn dat ik de muziek aanlaat en een beetje ga lezen.

Nou ja hoe dan ook, ik wens je een fijne avond enne proost

op je nieuwe huis w/
pi_136545082
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:45 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Super allemaal en mooi dat je een donkere slaapkamer hebt, ideaal.

Ik luister naar een set van Andrew Rayel momenteel.......daar wordt ik rustig van :)

Ik denk ook dat ik de OS ga kijken, maar kan ook zo maar zijn dat ik de muziek aanlaat en een beetje ga lezen.

Nou ja hoe dan ook, ik wens je een fijne avond enne proost [ afbeelding ]

op je nieuwe huis w/
Andrew Rayel ken ik niet, zal het eens opzoeken op Youtube.

De biertjes smaakten goed dit weekend. ;) Maar zal doordeweeks niks (of in ieder geval weinig) drinken.

Gaat tot nu toe beter dan ik verwacht had in het nieuwe huis. Er is een enorme rust over me heen gekomen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2014 13:22:41 ]
pi_136556354
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:20 schreef Gewas het volgende:

[..]

Andrew Rayel ken ik niet, zal het eens opzoeken op Youtube.

:)

quote:
De biertjes smaakten goed dit weekend. ;) Maar zal doordeweeks niks (of in ieder geval weinig) drinken.
Dat geloof ik graag :Y
Ik hoop dat het je lukt om er doordeweeks van af te blijven, maar anders hou je het op alcoholvrij bier?

quote:
Gaat tot nu toe beter dan ik verwacht had in het nieuwe huis. Er is een enorme rust over me heen gekomen. :)
Gelukkig geen terugval oid Gewas...toppie *O*
pi_136668976
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:40 schreef zusterclivia het volgende:

[..]


:)

[..]

Dat geloof ik graag :Y
Ik hoop dat het je lukt om er doordeweeks van af te blijven, maar anders hou je het op alcoholvrij bier?

[..]

Gelukkig geen terugval oid Gewas...toppie *O*
He, dat is wel gave muziek. :) Wel een lange zit. :P Is dat trance of hardcore?

Ik ben net naar de supermarkt geweest en werd me er aan herinnerd dat ik toch echt een vent ben. Wat een onwijs leuk meisje zat er daar achter de kassa. :9 En ze lachte heel lief. O+

En ik heb nu 8 blikken Bitburger. Nach deutschem Reinheitsgebot.
pi_136670158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:22 schreef Gewas het volgende:
He, dat is wel gave muziek. Wel een lange zit. Is dat trance of hardcore?
Dit valt onder de hedendaagse trance. Hij draait a.s., zaterdag bij ASOT in Utrecht, kon er heen maar wist het te laat waardoor ik geen vrij meer kon krijgen, maar ga de live-stream wel volgen thuis.
Ja het is daarom ook vooral dance-muziek Gewas ;) dus erbij blijven zitten is niet percé noodzakelijk :+

Vocal trance is misschien ook wel iets voor jou, je zou daar eens op YT naar kunnen zoeken, je komt de mooiste nummers tegen.

Maar hier dan een filmpje met beelden, zo krijg je een indruk hoe het er aan toegaat op zo'n event.


:)
pi_136671203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:47 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Dit valt onder de hedendaagse trance. Hij draait a.s., zaterdag bij ASOT in Utrecht, kon er heen maar wist het te laat waardoor ik geen vrij meer kon krijgen, maar ga de live-stream wel volgen thuis.
Ja het is daarom ook vooral dance-muziek Gewas ;) dus erbij blijven zitten is niet percé noodzakelijk :+

Vocal trance is misschien ook wel iets voor jou, je zou daar eens op YT naar kunnen zoeken, je komt de mooiste nummers tegen.

Maar hier dan een filmpje met beelden, zo krijg je een indruk hoe het er aan toegaat op zo'n event.


:)
Wow :D

Ik kan me nog wel herinneren dat jij een feestbeest ben. ;)

Ik ben al de hele week Cream aan het luisteren. Zal effe een foto maken.
pi_136671324
Gewas, ben je al een beetje over de verhuisstress heen en inge-uhm-leefd? Tenminste, voor mij persoonlijk is verhuizen een van de (ik overdrijf een beetje) meest traumatische dingen die je in een beschaafd land meemaakt.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136671385
@Zusterclivia



Deze ben ik al de hele week aan het luisteren. Ik zet een foto neer want op Youtube staan geen goeie opnames.
pi_136671391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:15 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wow :D

Ik kan me nog wel herinneren dat jij een feestbeest ben. ;)

Ik ben al de hele week Cream aan het luisteren. Zal effe een foto maken.
Nou inmiddels is het was hoor Gewas, het kost me tegenwoordig teveel van mijn energie dat ik het nu vooral doe met mijn herinneringen aan vervlogen tijden en luister naar dit soort muziek. :)
Maar als ik het eerder had geweten van a.s. zaterdag dan had ik het wel goed geregeld en was er naartoe gegaan.


edit

Ik zal eens opzoek gaan naar iets van hen :)
pi_136671524
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gewas, ben je al een beetje over de verhuisstress heen en inge-uhm-leefd? Tenminste, voor mij persoonlijk is verhuizen een van de (ik overdrijf een beetje) meest traumatische dingen die je in een beschaafd land meemaakt.
Hey Karboenkeltje,

Verhuizen en alles wat er bij komt kijken was best wel heavy (achteraf gezien). Maar ik voel me al heel erg thuis in m'n nieuwe huis. :) Van de week nog naar mijn ouders geweest en het was best grappig om te zien dat mijn kamer helemaal leeg stond.

Maar ik heb wel geluk gehad dat ik me de afgelopen tijd zo rustig voel. 2 jaar geleden was verhuizen ondenkbaar geweest.
pi_136671577
Mooi zo!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_136672557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:21 schreef Gewas het volgende:
@Zusterclivia

[ afbeelding ]

Deze ben ik al de hele week aan het luisteren. Ik zet een foto neer want op Youtube staan geen goeie opnames.
Ik kon deze niet vinden, maar vond wel deze en moet zeggen dat ik het best wel goed vind :D
pi_136672614
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:58 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Ik kon deze niet vinden, maar vond wel deze en moet zeggen dat ik het best wel goed vind :D
Jaaaa Disraeli Gears :D

Ik heb alle albums van ze ( zowel op LP als op cd) :)
pi_136672935
Ik ben lid van de Facebook pagina van Cat Stevens. Wat deze man heeft gedaan/gemaakt is geweldig.


Ik ga nu mijn LP's vcan die man opzoeken. :)
pi_136674075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:11 schreef Gewas het volgende:
Ik ben lid van de Facebook pagina van Cat Stevens. Wat deze man heeft gedaan/gemaakt is geweldig.


Ik ga nu mijn LP's vcan die man opzoeken. :)
Van het één komt het ander :)

Maar ik zal deze band ook aan een vriendin van mij doorspelen, zij is gek van dit soort muziek.

Ach ja Cat met zijn prachtige stem, volgens mij in nummer 3 van deze reeks kwam hij veelvuldig voorbij :)
pi_136674474
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:48 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Van het één komt het ander :)

Maar ik zal deze band ook aan een vriendin van mij doorspelen, zij is gek van dit soort muziek.

Ach ja Cat met zijn prachtige stem, volgens mij in nummer 3 van deze reeks kwam hij veelvuldig voorbij :)
Als ik nog eens dood ga, moeten ze dit nummer draaien:


Ik heb dit liedje vertaald dus ik begrijp de tekst. Ik vind het zo mooi. :)
pi_136681935
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:58 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als ik nog eens dood ga, moeten ze dit nummer draaien:


Ik heb dit liedje vertaald dus ik begrijp de tekst. Ik vind het zo mooi. :)
Ik ken wel enkele Frans-en, maar Frans kan ik niet :)

Wel een meeslepende melodie.
pi_136782620
Ik heb net voor het eerst een wandeling gemaakt in het bos vlak tegenover mijn nieuwe huis. Kende het bos natuurlijk al (heb daar op school gezeten) maar wat was het toch weer fijn. Dit ga ik de komende tijd zeker vaker doen.
pi_136876973
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:45 schreef Gewas het volgende:
Ik heb net voor het eerst een wandeling gemaakt in het bos vlak tegenover mijn nieuwe huis. Kende het bos natuurlijk al (heb daar op school gezeten) maar wat was het toch weer fijn. Dit ga ik de komende tijd zeker vaker doen.
Daar heb je echt reuze geluk mee om zo te wonen, ik woon op steenworp van het centrum van onze stad en heb gelukkig op fietsafstand veel natuur.

Was jij niet allergisch voor huisdieren Gewas? anders zou een niet zo heel jonge rustige hond die van wandelen houdt ;) wel heel leuk zijn?
pi_136895620
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:24 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Daar heb je echt reuze geluk mee om zo te wonen, ik woon op steenworp van het centrum van onze stad en heb gelukkig op fietsafstand veel natuur.

Was jij niet allergisch voor huisdieren Gewas? anders zou een niet zo heel jonge rustige hond die van wandelen houdt ;) wel heel leuk zijn?
Klopt, ik ben allergisch voor honden. :P

Katten zijn ook geen optie want ik heb een gesloten portiek en ik vind het altijd zielig voor katten als ze altijd binnen moeten blijven. :D
pi_136899950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:12 schreef Gewas het volgende:

[..]

Klopt, ik ben allergisch voor honden. :P

Katten zijn ook geen optie want ik heb een gesloten portiek en ik vind het altijd zielig voor katten als ze altijd binnen moeten blijven. :D
Ja dat is ook zielig. Ik heb wel een kat en die kan veilig naar buiten hier, allemaal achtertuinen zonder achterom. Hij komt bijna nooit vóór buiten gelukkig.

Jammer van die allergie........maar een leenhond kan misschien wel. (?)
Soms hebben de wat oudere mensen voor de gezelligheid een hondje maar logischerwijs komt het beestje vaak aan te weinig lichaamsbeweging en worden snel dik als jij dan af en toe zo'n dikkerdje :+ aan lichaamsbeweging kan helpen.......is iedereen blij en de hond w.s. het meest :)
pi_136919373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:32 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Ja dat is ook zielig. Ik heb wel een kat en die kan veilig naar buiten hier, allemaal achtertuinen zonder achterom. Hij komt bijna nooit vóór buiten gelukkig.

Jammer van die allergie........maar een leenhond kan misschien wel. (?)
Soms hebben de wat oudere mensen voor de gezelligheid een hondje maar logischerwijs komt het beestje vaak aan te weinig lichaamsbeweging en worden snel dik als jij dan af en toe zo'n dikkerdje :+ aan lichaamsbeweging kan helpen.......is iedereen blij en de hond w.s. het meest :)
Dat klinkt echt superlief hoe je dat zegt. :P Hier in de buurt wonen geloof ik wel best veel ouderen.
pi_136937590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 08:29 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat klinkt echt superlief hoe je dat zegt. :P Hier in de buurt wonen geloof ik wel best veel ouderen.
Nou ja het heeft altijd wel iets oudere mensen die met zo'n beestje in de weer zijn en hoe het vaak van die kleine dikke propjes worden die hondjes.
Ik heb regelmatig een logeerhond in huis en ga dan ook veel met hem naar buiten.
Het is dat ik teveel weg ben overdag wegens werk, maar anders nam ik er zelf 1 :)
Nou wie weet is er iemand die een hondje heeft die je af en toe mag meenemen op je tocht door het bos.
pi_137375580
Afgelopen paar weken ben ik al meerdere keren gaan wandelen. Hier wat foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga straks naar het laatste natuurgebied waar ik tot nu toe nog niet geweest ben. :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:55:40 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137385179
ik kom nooit veel verder dan het vondelpark ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137387588
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:46 schreef Gewas het volgende:
Afgelopen paar weken ben ik al meerdere keren gaan wandelen. Hier wat foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga straks naar het laatste natuurgebied waar ik tot nu toe nog niet geweest ben. :)
Die middelste foto vind ik wel mooi genomen Gewas, zo met het licht wat mooie schaduwen geeft.

:D Ze hebben je wel een enorm gemazzeld om je een huisje zo vlak bij een natuurgebied toe te wijzen *O*
Heb je er ook een tuintje of balkon bij?

quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:55 schreef Re het volgende:
ik kom nooit veel verder dan het vondelpark ;(
Dan doe je jezelf een hoop tekort, hoewel het dan wel weer enorm leuk is in het Vondelpark, vooral in de zomer ^O^
pi_137404765
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:16 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Die middelste foto vind ik wel mooi genomen Gewas, zo met het licht wat mooie schaduwen geeft.

:D Ze hebben je wel een enorm gemazzeld om je een huisje zo vlak bij een natuurgebied toe te wijzen *O*
Heb je er ook een tuintje of balkon bij?

[..]

Dan doe je jezelf een hoop tekort, hoewel het dan wel weer enorm leuk is in het Vondelpark, vooral in de zomer ^O^
Het leuke aan die foto is dat ie genomen is toen plotseling de zon begon te schijnen (daarvoor was het somber/bewolkt).

Nope, geen tuintje of balkon. Maar dat maakt me ook niet zo uit.

Gistermiddag dus naar het andere natuurgebied geweest maar de foto's zijn minder geslaagd. Heb best wel zin in de lente, als er weer bladeren aan de bomen komen. :)
pi_137404872
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:44 schreef Gewas het volgende:

[..]

Het leuke aan die foto is dat ie genomen is toen plotseling de zon begon te schijnen (daarvoor was het somber/bewolkt).

Nope, geen tuintje of balkon. Maar dat maakt me ook niet zo uit.

Gistermiddag dus naar het andere natuurgebied geweest maar de foto's zijn minder geslaagd. Heb best wel zin in de lente, als er weer bladeren aan de bomen komen. :)
Goedemorgen

Dat maakt hem dan ook de beste foto van de drie.
Wel een leuke hobby trouwens :)

Nou ja met een bos voor de deur heb je eigenlijk al de grootste tuin die je maar wensen kan......plus een tuinman :+
Mijn tuin wordt momenteel grondig aangepakt, alle groen op een hele mooie Rododendron na is er al uit, het terras is weer opgehoogd en ligt weer heel netjes gelijk en achterin de tuin komt van schutting tot schutting boeren-grind met daarop een picknicktafel. Door de zachte winter ben ik klaar als het voorjaar losbarst :D
(ik heb geen groene vingers en alles wat ik ooit in die tuin geplant had overwoekerde in no time, toen kwam daar ook nog het onkruid zevenblad bij........tja daar is niet van te winnen. Wilde het al heel lang, maar nu is het dan eindelijk zover *O* )
pi_137409691
Klinkt alsof je alles goed op orde heb, Gewas! Veel plezier in je nieuwe huis.

Ik ben de laatste tijd ook verhuisd en heb toen besloten meteen te beginnen met een versie 2.0 van mezelf. Ik heb hier veel meer mogelijkheden om te worden wie ik wilde zijn, maar ik merk dat het toch wel stroef gaat. In versie 2.0 zit bijvoorbeeld betere zelfverzorging, sport en mijn talenten verdiepen. Qua zelfverzorging gaat het nu stukken beter, met sport loop ik achter en schrijven lukt maar op de helft van de dagen. Toch ben ik er al heel tevreden mee, je kan misschien beter niet alles te gelijk willen.
Ik merk wel dat ik nog steeds moeite heb met mijn situatie. Ik kom elke maand nauwelijks of niet uit (die verhuizing was een ramp qua geld en nu zit ik in de schulden bij mijn ouders) met de Wajong. Ik slik mijn medicatie wel netjes en ik mag blij zijn dat ik er zo goed voor sta, maar ik wil meer en meer. Ik loop er steeds tegenaan dat dat gewoon niet kan of in ieder geval heel erg super moeilijk is.
Ik zit nu weer in een reeks wat slechtere dagen, gisteren had ik angstaanvallen omdat ik te veel te doen had en dat gaf me veel stress. Verder kleine dingen die ervoor zorgen dat ik me wat somberder voel. Maar ik weet zeker dat het wel weer weggaat, zoals altijd. Ik moet vooral volhouden aan 2.0 proberen te werken.
pi_137415854
Hoi. Ik kom net terug van een lezing van een ervaren schizofreen. Ik had zo al mijn twijfels want op de flyer staat: "Leen de Schizofreen* is een man die schizofrenie niet als een zwakte ziet maar als een gave." Dan gaan bij mij de haren al overeind staan en vervolgens gaat het verder over creatieve talenten en zo. Maar goed, het zou interessant kunnen zijn.

De lezing zelf... De goede man begon met een (te lange) autobiografie waaruit bleek dat hij een heel naar leven heeft gehad. Dat is vervelend voor hem maar niet van toepassing op veel van de aanwezigen. Ook gaf hij een paar recensies van de verschillende instellingen waar hij in heeft gezeten, ook niet belangrijk want dat is behoorlijk regiogebonden. Ik vond het dus een behoorlijke verspilling van mijn kostbare tijd (grapje want mijn tijd is niet kostbaar) maar er was in ieder geval gratis koffie.

Ik weet nog dat ik op een bepaald moment de gedachte had dat hoewel de goede man niets te vertellen had hij zijn leven in ieder geval beter op orde had dan ikzelf. Toen vertelde hij dat hij recentelijk nog uit huis gezet dreigde te worden vanwege de urinelucht in zijn woning. Oh ja, hij beweerde ook "baanbrekend werk in de psychiatrie" (letterlijk citaat) te doen. De arrogantie!

Heb ik er iets aan gehad? Nee, niet echt (gratis koffie) maar ik had er wel een extreem "Dat kan ik beter." gevoel bij. Ik ben dus bijna, bijna, geïnspireerd om zelf een praatje van veertig minuten bij elkaar te verzinnen. Er is maar één nadeel aan dat idee, ik denk niet dat ik zo'n praatje zou durven te houden.

Verder nog een persoonlijke statusupdate: Ik ben nu al een kleine maand medicijnloos en dat gaat eigenlijk wel goed. De Acemap (penfluridol) die ik nam had als nadeel dat je die pil één keer in de week in moest nemen en dat vergat ik dus meestal. En het deed (zoals alle andere medicijnen die ik geprobeerd heb) eigenlijk niets nuttigs met de hallucinaties.

Ik had een tijd lang mijn huishouden en persoonlijke verzorging beter op orde maar dat is wat ingekakt. We zien wel of dat beter wordt. Meestal zorg ik dat het in ieder geval een beetje is opgeruimd als mijn R.I.B.W. mevrouw langskomt.

Tot zover mijn recensie van een lezing en het dagboekparagraafje.

* Verzonnen naam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 05-03-2014 15:52:44 (Toevoeging.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137450907
@Zusterclivia

Dat klinkt goed. :) Heb je een grote tuin?

Oh en ik heb ook geen groene vingers, haha...

@Helgen

Thanks.

Ik ben op een hele andere manier gaan denken sinds ik op mezelf woon. Dit is waar ik al die jaren naartoe gewerkt heb, en dan eindelijk een huisje hebben en het voelt compleet. Een soort van rust in mijn hoofd.

@Karboenkeltje

Slik je nu dus helemaal geen medicatie meer? :o Ik zou echt niet zonder kunnen. Als anti-psychotica gebruik ik Olanzapine, werkt (voor mij) echt goed.

Ik ben ook waakzaam voor de zweverige types als het op schizofrenie aankomt. Er is niks moois of romantisch aan schizofrenie.
pi_137451026
Er is nog een natuurgebied waar ik nog niet over verteld had. Daar ben ik vanmiddag naartoe gefietst (want het was heerlijk weer)

(Edit: foto toch maar verwijderd in verband met herkenbaarheid)

Die enorme rust is toch geweldig.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2014 07:53:47 ]
pi_137491620

wir leben nur so kurze Zeit und sind so lange tot
Freunde singt und lacht und bringt das alte Herz in schwung
den wer immer fröhlich ist, der bleibt jung

Hier kan ik zooooo'n berg energie uithalen. Deutsche musik ist immer O+

Proost!
pi_137492013
Edit: verwijderd.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2014 08:16:01 ]
pi_137492755
Edit: verwijderd.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2014 08:15:45 ]
pi_137507264
Ik had gister iets te veel gedronken. Heb best wel last van eenzaamheid de afgelopen tijd (er zijn ook nog bijna geen mensen op bezoek geweest in het nieuwe huis) dus tja.
pi_137507693
Goedemorgen allen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:26 schreef Gewas het volgende:
@Zusterclivia

Dat klinkt goed. Heb je een grote tuin?
Ik vind hem best groot iig groot genoeg, maar hij is 5.5 bij 10 meter.
Gister is het grind gestort (10 cm dik) wat al een heel ander gezicht geeft, hopelijk komen vandaag de schuttingen (niet meegeleverd :( ) zodat het meer af is, daar er nu nog een half vergane schutting staat waardoor het er nog niet mooi uitziet...maar we hebben geduld.....pffff O-)

Ik had de foto nog gezien. De duinen en kust zijn i.m.o. de mooiste natuurgebieden. Vooral als je op een rustige tijd gaat dan zie je ook allerlei dieren. Ik denk dat je nog mooie foto's gaat maken. Is dit gebied ook op wandelafstand of moet je op de fiets? :Y

quote:
15s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 08:17 schreef Gewas het volgende:
Ik had gister iets te veel gedronken. Heb best wel last van eenzaamheid de afgelopen tijd (er zijn ook nog bijna geen mensen op bezoek geweest in het nieuwe huis) dus tja.
Je hebt dan ook wel een hele drukke tijd achter de rug waardoor de stilte nu, je in het begin als alles weer gewoon loopt kan "aanvliegen".
Tijd om dat stukje eens aan te pakken Gewas, ben je al wat meer bekent op je gemak met je buurtgenoten? Of probeer het eens via het Maatjesproject, is het niks dan stop je er weer mee. 1 x per 2 weken minimaal een contact.
Drank op zijn tijd is ook niet erg, maar het moet geen vervanging worden om de leegtes op te vullen. Wel goed dat je de volgende dag je posten kan verwijderen :+

@ Helgen,
Ik hoop dat je snel weer in beter financieel vaarwater komt en ik wens je heel veel succes bij het "programeren" van de Helgen 2.0 versie. Goed dat je de lat voor jezelf wat hoger hebt gelegd waardoor er meer "uitdaging" aan te gaan is.

@ Karboenkeltje
quote:
Heb ik er iets aan gehad? Nee, niet echt (gratis koffie) maar ik had er wel een extreem "Dat kan ik beter." gevoel bij. Ik ben dus bijna, bijna, geïnspireerd om zelf een praatje van veertig minuten bij elkaar te verzinnen. Er is maar één nadeel aan dat idee, ik denk niet dat ik zo'n praatje zou durven te houden.
Gratis koffie is sowieso c_/
Ik hoop toch dat je die zin, prikkel naar ook een praatje van 40 minuten te houden door gaat zetten........
Aan het niet durven kun je werken.
Ik hoop dat je goed stabiel blijft medicatieloos het moet een bevrijding zijn lijkt me :)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:13:50 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_137507710
Zit je nou hele topics in je eentje vol te ouwehoeren?
pi_137507846
Wat die medicatie betreft. Nee, ik gebruik nu niets meer. Ik heb een aantal goedjes geprobeerd en ze deden niets met de primaire zorgvraag (de stemmen in mijn hoofd). Het laatste spul slikte ik te onregelmatig omdat je die tabletten maar eens in de week moest innemen dus daar zag ik het punt ook niet van. Even kijken wat er gebeurd als ik het een half jaar zonder doe.

Het valt ook wel mee met "een bevrijding". Van de Clozapine (wat ik het langst geprobeerd heb) had ik niet eens zelf door dat het bijwerkingen had. Nou ja, ik wist dat het gedoe opleverde met mijn stoelgang (dat merk je wel) en dat ik nóg meer moeite had met 's ochtends op tijd mijn bed uit komen. Pas toen ik daarmee stopte viel het andere mensen op dat ik actiever overkwam en spraakzamer was en dergelijke.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137518673
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:11 schreef zusterclivia het volgende:
Goedemorgen allen :)

[..]

Ik vind hem best groot iig groot genoeg, maar hij is 5.5 bij 10 meter.
Gister is het grind gestort (10 cm dik) wat al een heel ander gezicht geeft, hopelijk komen vandaag de schuttingen (niet meegeleverd :( ) zodat het meer af is, daar er nu nog een half vergane schutting staat waardoor het er nog niet mooi uitziet...maar we hebben geduld.....pffff O-)

Ik had de foto nog gezien. De duinen en kust zijn i.m.o. de mooiste natuurgebieden. Vooral als je op een rustige tijd gaat dan zie je ook allerlei dieren. Ik denk dat je nog mooie foto's gaat maken. Is dit gebied ook op wandelafstand of moet je op de fiets? :Y

[..]

Je hebt dan ook wel een hele drukke tijd achter de rug waardoor de stilte nu, je in het begin als alles weer gewoon loopt kan "aanvliegen".
Tijd om dat stukje eens aan te pakken Gewas, ben je al wat meer bekent op je gemak met je buurtgenoten? Of probeer het eens via het Maatjesproject, is het niks dan stop je er weer mee. 1 x per 2 weken minimaal een contact.
Drank op zijn tijd is ook niet erg, maar het moet geen vervanging worden om de leegtes op te vullen. Wel goed dat je de volgende dag je posten kan verwijderen :+

Hey Zusterclivia,

Ik ben er op de fiets naartoe gegaan, maar denk dat het goed te doen is om te lopen (als het bv een warme dag is). Ik vind de duinen ook het mooiste wat er is. :)

Ik heb tot nu toe goed contact gehad met buurtgenoten. Vandaag is er wel een vriend langsgeweest en voel me gelijk een stuk beter.

Thanks voor je begrip trouwens. Als ik zoveel drink raak ik mijn verstand kwijt lijkt wel.
pi_137520430
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat die medicatie betreft. Nee, ik gebruik nu niets meer. Ik heb een aantal goedjes geprobeerd en ze deden niets met de primaire zorgvraag (de stemmen in mijn hoofd). Het laatste spul slikte ik te onregelmatig omdat je die tabletten maar eens in de week moest innemen dus daar zag ik het punt ook niet van. Even kijken wat er gebeurd als ik het een half jaar zonder doe.

Het valt ook wel mee met "een bevrijding". Van de Clozapine (wat ik het langst geprobeerd heb) had ik niet eens zelf door dat het bijwerkingen had. Nou ja, ik wist dat het gedoe opleverde met mijn stoelgang (dat merk je wel) en dat ik nóg meer moeite had met 's ochtends op tijd mijn bed uit komen. Pas toen ik daarmee stopte viel het andere mensen op dat ik actiever overkwam en spraakzamer was en dergelijke.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in al die medicatie althans wat het doet of zou moeten doen, maar bij medicatie eens per week, denk ik, heeft te maken dat er dan een spiegel wordt opgebouwd(?)
Zolang je jezelf er goed bij voelt hoop ik dat je op deze voet door kan gaan, meer energie hebben en uitstralen is altijd welkom :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:12 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hey Zusterclivia,

Ik ben er op de fiets naartoe gegaan, maar denk dat het goed te doen is om te lopen (als het bv een warme dag is). Ik vind de duinen ook het mooiste wat er is. :)
Je kunt er zulke prachtige routes lopen en fietsen, ik ben aangewezen op vooral de Kennemerduinen Bloemendaal en Zandvoort als ik met de fiets ga. Lopen als het warm is doe ik liever andersom, fietsen met warm weer en lopen bij kou en wind.
quote:
Ik heb tot nu toe goed contact gehad met buurtgenoten. Vandaag is er wel een vriend langsgeweest en voel me gelijk een stuk beter.
Kijk dat is mooi en het kwam op het juiste moment.
"Beter een goede buur dan een verre vriend" maar vandaag had je beiden :D

quote:
Thanks voor je begrip trouwens. Als ik zoveel drink raak ik mijn verstand kwijt lijkt wel.
Het is logisch dat je je af en toe toestaat je iets beter of anders te willen voelen, maar toch lijkt het mij dat het te veel drinken je eerder negativiteit brengt dan holadia polonaise en lang leven de lol *O* .... maar hoe dan ook Gewas in het dagelijkse leven mag je best zo af en toe wat loslaten hoor zolang je je kop er maar bij houdt,.............maar dat is met alles :)
pi_137684381
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:10 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo thuis ben in al die medicatie althans wat het doet of zou moeten doen, maar bij medicatie eens per week, denk ik, heeft te maken dat er dan een spiegel wordt opgebouwd(?)
Zolang je jezelf er goed bij voelt hoop ik dat je op deze voet door kan gaan, meer energie hebben en uitstralen is altijd welkom :)

[..]

Je kunt er zulke prachtige routes lopen en fietsen, ik ben aangewezen op vooral de Kennemerduinen Bloemendaal en Zandvoort als ik met de fiets ga. Lopen als het warm is doe ik liever andersom, fietsen met warm weer en lopen bij kou en wind.

[..]

Kijk dat is mooi en het kwam op het juiste moment.
"Beter een goede buur dan een verre vriend" maar vandaag had je beiden :D

[..]

Het is logisch dat je je af en toe toestaat je iets beter of anders te willen voelen, maar toch lijkt het mij dat het te veel drinken je eerder negativiteit brengt dan holadia polonaise en lang leven de lol *O* .... maar hoe dan ook Gewas in het dagelijkse leven mag je best zo af en toe wat loslaten hoor zolang je je kop er maar bij houdt,.............maar dat is met alles :)
Zandvoort is mooi (vroeger paar keer geweest) :)

Te veel drinken brengt idd negativiteit. Deze week heb ik wel iets normaler gedaan. ;)

Van de week nog een avondwandeling gemaakt in het bos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was errug... donker. :D
pi_137685060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:07 schreef Gewas het volgende:

Van de week nog een avondwandeling gemaakt in het bos.
Wandelen is okee. Ik loop (in plaats van fietsen) de laatste tijd regelmatig naar werk. Onder nadere omdat ik fietsen eigenlijk niet leuk vind maar ik besteed graag een half uurtje extra aan een prettige wandeling. Rustgevend ook, in tegenstelling tot fietsen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_137685356
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:42 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Wandelen is okee. Ik loop (in plaats van fietsen) de laatste tijd regelmatig naar werk. Onder nadere omdat ik fietsen eigenlijk niet leuk vind maar ik besteed graag een half uurtje extra aan een prettige wandeling. Rustgevend ook, in tegenstelling tot fietsen.
Wandelen ben ik ook steeds fijner gaan vinden. :) Laat de fiets ook vaker staan nu.

Klinkt misschien raar maar wat ik slecht tegen kan, is als ik op de fiets zit en er staat een harde wind. Dat in combinatie met veel verkeer (auto's) kan ik erg onrustig van worden.
pi_137701134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:07 schreef Gewas het volgende:

[..]

Zandvoort is mooi (vroeger paar keer geweest) :)

Van de week nog een avondwandeling gemaakt in het bos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was errug... donker. :D
:D Zooo het was behoorlijk donker...voor geen goud dat ik daar doorheen ga lopen dan, maar wel weer gave foto's :)

Ik ben vaak in Zandvoort, mijn vriendin woont 8 maanden per jaar op de camping in Zandvoort waardoor ik er ook geregeld ben, zeker bij heel lekker weer. En op loopafstand kun je daar de duinen in om daar weer mooie wandelingen te maken of je steekt over naar het strand. Ik ben gek op de kust :)

Ik houd er ook niet van om in de wind te moeten fietsen, het waait hier sws al veel meer dan meer het land in. Het naarste vind ik als de wind gaat draaien in de loop der dag..........2 x wind tegen :(
Gelukkig woon ik dichtbij mijn werk waardoor er naar toe lopen ook mogelijk is, maar dan moet ik wel een stuk eerder van huis dus eerder uit bed......en dat vind ik zonde daarom pak ik toch maar de fiets en mopper ik op die rot wind :6
Harde wind maakt me altijd onrustig of ik nu loop of fiets.

Mijn tuin is klaar en het is prachtig geworden en door het weer nu al veel in het zonnetje gezeten, nu gaan ze aan de gang, trap en overloop beginnen, ook geen overbodige luxe daar deze jarenlang ook is gebruikt om de fietsen en brommers te stallen voor de avond en nacht (de gang dan) Zal blij zijn als het klaar is, je kan beter een lege woning renoveren dan een bewoonde -O- , ik word er altijd wat kriebelig van en moet me goed inhouden niet er iets uit te flappen waardoor mijn "handige Harry's" er beledigd van tussen gaan....... :+

quote:
Te veel drinken brengt idd negativiteit. Deze week heb ik wel iets normaler gedaan. ;)
Het is allemaal wennen aan je nieuwe omgeving en je balans weer vinden. Maar goed dat je en ook merkt dat het je negativiteit brengt en ook dat je deze week er al weer meer rekening mee bent gaan houden.

Fijne avond iedereen w/
pi_137791172
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:38 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

:D Zooo het was behoorlijk donker...voor geen goud dat ik daar doorheen ga lopen dan, maar wel weer gave foto's :)

Ik ben vaak in Zandvoort, mijn vriendin woont 8 maanden per jaar op de camping in Zandvoort waardoor ik er ook geregeld ben, zeker bij heel lekker weer. En op loopafstand kun je daar de duinen in om daar weer mooie wandelingen te maken of je steekt over naar het strand. Ik ben gek op de kust :)

Ik houd er ook niet van om in de wind te moeten fietsen, het waait hier sws al veel meer dan meer het land in. Het naarste vind ik als de wind gaat draaien in de loop der dag..........2 x wind tegen :(
Gelukkig woon ik dichtbij mijn werk waardoor er naar toe lopen ook mogelijk is, maar dan moet ik wel een stuk eerder van huis dus eerder uit bed......en dat vind ik zonde daarom pak ik toch maar de fiets en mopper ik op die rot wind :6
Harde wind maakt me altijd onrustig of ik nu loop of fiets.

Mijn tuin is klaar en het is prachtig geworden en door het weer nu al veel in het zonnetje gezeten, nu gaan ze aan de gang, trap en overloop beginnen, ook geen overbodige luxe daar deze jarenlang ook is gebruikt om de fietsen en brommers te stallen voor de avond en nacht (de gang dan) Zal blij zijn als het klaar is, je kan beter een lege woning renoveren dan een bewoonde -O- , ik word er altijd wat kriebelig van en moet me goed inhouden niet er iets uit te flappen waardoor mijn "handige Harry's" er beledigd van tussen gaan....... :+

[..]

Het is allemaal wennen aan je nieuwe omgeving en je balans weer vinden. Maar goed dat je en ook merkt dat het je negativiteit brengt en ook dat je deze week er al weer meer rekening mee bent gaan houden.

Fijne avond iedereen w/
Hey Zusterclivia,

Haha, dat zei mijn zusje ook al. :D 1 van de voordelen van man zijn dat je gewoon in het donker in een bos kan lopen. :+

Bij Zandvoort heb je toch ook dat circuit? Vond ik vroeger geweldig, ben 2 keer naar een race kan kijken toen ik klein was. Gek dat autosport me nu totaal niet meer interesseert.

Dat klinkt goed (met je tuin). :) Ik hou ook niet zo van verbouwingen, ben wat dat betreft blij dat alles klaar is in mijn nieuwe huis.

Ik heb wat moeilijkere dagen achter de rug. Kreeg weer last van een vreemd probleem (de psychiaters zouden het een waanidee noemen :+ ) en nu lijkt het eindelijk weg te zijn (sinds ik wakker ben). Alles gaat weer oke. :)
pi_137807517
Hey Gewas

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hey Zusterclivia,

Haha, dat zei mijn zusje ook al. :D 1 van de voordelen van man zijn dat je gewoon in het donker in een bos kan lopen. :+
In mijn scouting periode toen ik nog bij de kookstaf behoorde een paar keer meegedaan aan de winternacht-dropping, moet zeggen toen ik eenmaal over het griezelige heen was het wel enorm leuk was om te doen. Maar in mijn eentje voor geen goud.
quote:
Bij Zandvoort heb je toch ook dat circuit? Vond ik vroeger geweldig, ben 2 keer naar een race kan kijken toen ik klein was. Gek dat autosport me nu totaal niet meer interesseert.
Ja dat is er nog steeds en wordt veel gebruikt voor allerlei activiteiten op gebied van auto- en motorsport. Door de weeks zijn er vaak trainingen of particulieren die het afhuren.
Het heeft mij nooit geboeid, vroeger ooit wel eens met mijn vader mee geweest, maar ik vond het saai en lawaaierig.
quote:
Dat klinkt goed (met je tuin). :) Ik hou ook niet zo van verbouwingen, ben wat dat betreft blij dat alles klaar is in mijn nieuwe huis.
Soms moet het gewoon....... -O- maar het eindresultaat is wel mooi *O*
quote:
Ik heb wat moeilijkere dagen achter de rug. Kreeg weer last van een vreemd probleem (de psychiaters zouden het een waanidee noemen :+ ) en nu lijkt het eindelijk weg te zijn (sinds ik wakker ben). Alles gaat weer oke. :)
(En hoe zou jij het noemen? :+ )
Gelukkig dat het weer weg is, wel irritant die off-dagen maar helaas, gelukkig blijf je er niet in hangen :)
pi_137839509
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:14 schreef zusterclivia het volgende:
Hey Gewas

[..]

In mijn scouting periode toen ik nog bij de kookstaf behoorde een paar keer meegedaan aan de winternacht-dropping, moet zeggen toen ik eenmaal over het griezelige heen was het wel enorm leuk was om te doen. Maar in mijn eentje voor geen goud.

[..]

Ja dat is er nog steeds en wordt veel gebruikt voor allerlei activiteiten op gebied van auto- en motorsport. Door de weeks zijn er vaak trainingen of particulieren die het afhuren.
Het heeft mij nooit geboeid, vroeger ooit wel eens met mijn vader mee geweest, maar ik vond het saai en lawaaierig.

[..]

Soms moet het gewoon....... -O- maar het eindresultaat is wel mooi *O*

[..]

(En hoe zou jij het noemen? :+ )
Gelukkig dat het weer weg is, wel irritant die off-dagen maar helaas, gelukkig blijf je er niet in hangen :)
Ik heb gistermiddag weer een terugval gehad. Was naar de supermarkt geweest om sigaretten te halen en raakte plotseling helemaal in de war. Dan 'snap' ik het gewoon niet meer.

Net naar vrijwilligerswerk geweest en uiteindelijk veel te lang gebleven, mijn hoofd zit vol nu en voel me angstig/opgejaagd.

En of het een waanidee is of niet. Ik hoop van wel, maar het voelt zo echt.
pi_137849647
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb gistermiddag weer een terugval gehad. Was naar de supermarkt geweest om sigaretten te halen en raakte plotseling helemaal in de war. Dan 'snap' ik het gewoon niet meer.

Net naar vrijwilligerswerk geweest en uiteindelijk veel te lang gebleven, mijn hoofd zit vol nu en voel me angstig/opgejaagd.

En of het een waanidee is of niet. Ik hoop van wel, maar het voelt zo echt.
Misschien moet je eens met je behandelaar er over praten, ik kan me wel voorstellen dat na al die nieuwe indrukken je enigszins ontregeld raakt (?) Wel vervelend, maar ik zou het als ik jou was toch maar op een waan houden die net als altijd weer weggaat,
Het komt door de aandoening, maar vervelend en eng blijft het.
Gaf het vw-werk je wel de nodige afleiding?
Toch de volgende keer je aan je tijd houden en daarna je rust pakken is beter,

Ik hoop dat het weer snel beter met je gaat :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')