abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 juli 2013 @ 09:22:31 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_128449626
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 juli 2013 @ 09:23:04 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_128449629
En DJMO, echt, zoek een besloten forum om je verhaal zo te doen, dit wil je niet zo openbaar hebben :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 juli 2013 @ 09:24:43 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128449642
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar soms heb je ook jeugdzorg nodig omdat zij de indicatie leveren voor speciaal onderwijs ;) Moet je dan de keuze maken jeugdzorg niet in te schakelen, maar niet het beste voor je kind te willen ;)
Dit heeft totaal niks te maken met DJMO en haar situatie waar ik op reageerde dus als je het niet erg vindt laat ik deze aan me voorbij gaan :)

Ongeacht hoe het ontstaan is allemaal heb ik vooral medelijden met dat kleine meisje dat nu zo hevig in de knoop zit ;(
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 1 juli 2013 @ 09:25:24 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_128449657
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit heeft totaal niks te maken met DJMO en haar situatie waar ik op reageerde dus als je het niet erg vindt laat ik deze aan me voorbij gaan :)
Nee, maar soms is het niet zo simpel als je doet voorkomen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 juli 2013 @ 09:27:24 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128449680
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, maar soms is het niet zo simpel als je doet voorkomen ;)
Je bent wel een drammer hè? Je quote mij terwijl je reactie totaal niet slaat op waar ik op reageerde. En nu weer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128450205
Djmo, heb jij wel eens, al is het maar één keer, toegegeven dat iets jouw schuld is? Dat het alleen aan jezelf te wijten was dat je aan de drank was bijvoorbeeld? En dat het allemaal vast heel anders was gegaan als je je verantwoordelijkheid had genomen als moeder. Niet om je nu een hiermee om de oren te slaan hoor, maar het zou je zoveel credits geven als je het gewoon zelf een keer (hardop) zou toegeven.

Sterkte voor jullie allebei!

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 01-07-2013 10:04:16 ]
  maandag 1 juli 2013 @ 10:03:00 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128450330
Soms heb je jeugdzorg nodig om een indicatie voor speciaal onderwijs te stellen ja, maar als jouw gezin verder prima in orde is zal het daar bij blijven.
Het is heel makkelijk om nu weer richting een ander te wijzen qua verantwoordelijkheden maar dat is gewoon niet eerlijk.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_128450427
Kan die discussie misschien ergens anders, ik vind het eigenlijk een beetje voorbij gaan aan het idee van het topic...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 juli 2013 @ 10:35:47 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128451057
Dat is sowieso meer een R&P discussie maar denk ik nu hier wel relevant. Op dit moment. Ik kom even terug op wat ik eerder zei. Er spelen zoveel niet-autisme gerelateerde dingen mee dat je wel in het kleuter tot puber topic kan meeposten DMJO of een eigen topic openen. Houden we het hier alleen voor Ouders van jonge kinderen met autisme.

[ Bericht 51% gewijzigd door debuurvrouw op 01-07-2013 10:55:01 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 1 juli 2013 @ 20:23:33 #10
386633 Adnap
I love Life !
pi_128473297
Vandaag was testdag, eind augustus uitslag, leve de vakanties... Jongste vond het leuk om te doen dus dat is in elk geval al mee genomen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_128473765
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat is sowieso meer een R&P discussie maar denk ik nu hier wel relevant. Op dit moment. Ik kom even terug op wat ik eerder zei. Er spelen zoveel niet-autisme gerelateerde dingen mee dat je wel in het kleuter tot puber topic kan meeposten DMJO of een eigen topic openen. Houden we het hier alleen voor Ouders van jonge kinderen met autisme.
Dat eigen topic dus. Het gaat niet om J of G, het gaat om de thuisbasis.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_128477721
Adnap, dat scheelt! Succes met wachten... fijn he vakanties ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_128481437
Jammer dat je zo lang moet wachten, Adnap. Wel heel fijn dat je jongste goed heeft kunnen meewerken. Toch spannend allemaal... :)

Ik zit toevallig - nou ja, wel voor gekozen uiteraard ;) - een documentaire te kijken over een Turks meisje met autisme. Is afgelopen zaterdag geweest bij de NTR. Het meisje is geen jong kind meer, maar voor wie zich interesseert in het onderwerp... http://programma.ntr.nl/4259/ntr-docs
  maandag 1 juli 2013 @ 23:43:05 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128484291
Over Birsen? Leuk he? Ze is ook erg actief op Twitter en geeft regelmatig presentaties. Erg goed wat de doet, heel duidelijk vaak.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_128484712
Ja :)
pi_128490242
Die heb ik in de autismeweek gezien :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 15 juli 2013 @ 19:37:19 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128979556
Vandaag een gesprek op school gehad. De scores van Job lopen uiteen van niveau eind groep 3 voor technisch lezen tot niveau midden groep 6 voor rekenen. Behoorlijk uiteenlopend dus, maar gezien het feit dat hij pas met Kerst is gaan lezen en nu op begrijpend lezen wel het niveau midden groep 5 heeft, lijkt het met het technisch lezen ook wel goed te gaan komen.

Verder mooie vorderingen gemaakt. Zo zijn de toetsen afgenomen door een onbekende. Zoals in het rapport staat: 'aan het begin van het jaar was het ondenkbaar dat Job zich zou laten toetsen door een ander dan zijn eigen leerkracht, de veiligheid binnen de school is kennelijk enorm gegroeid'.
Het kan wel zijn dat hij daardoor lager heeft gescoord, omdat dat toch enorm spannend voor hem was.

Verder ook besproken dat sommige doelstellingen misschien nooit haalbaar zullen zijn voor Job.
Rekening houden met anderen is zo'n doel; 'de vraag is of het wel haalbaar is voor Job om hem te kunnen bereiken en van hem te verwachten dat hij rekening houdt met anderen als hij boos is'.

Als hij niet boos is, houdt hij tegenwoordig wel rekening met anderen. Doel moet dus worden om de boosheid te voorkomen. Als hij toch boos is, zal hij altijd ons of de leerkracht nodig hebben om hem uit de situatie te halen om hem tegen zichzelf te beschermen en zijn boosheid/angst te laten afnemen. Wat hij nu wel meer doet is dat hij nu spullen van zichzelf kapot maakt als hij boos is en niet meer die van anderen. In die zin houdt hij dus toch meer rekening met anderen, maar meer kunnen we kennelijk op het moment niet van hem verlangen.

Verder ging het na de hele moeilijke periode rondom de feestdagen wel weer heel goed met hem op school. Het wordt straks wel heel spannend met een nieuwe taxichauffeur en een nieuwe leerkracht. Dat is iets waar ze ook op school tegenop zien. Maar ja, hij kan natuurlijk ook niet altijd bij zijn huidige juf blijven, dus we moeten na de vakantie maar zien hoe het gaat lopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128979832
Al met al prachtige vooruitgangen dus! Ik vraag me af of dingen echt onhaalbaar zijn ter zijner tijd. Zo te lezen gaat het heeeeeeeeel langzaam maar zeker toch een positievere kant op met hem. Jullie mogen trots op jezelf zijn :*

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 15-07-2013 20:40:22 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 15 juli 2013 @ 20:02:02 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128980309
Ik was ook echt heel blij en trots. Maar bijvoorbeeld ook omdat de juf zei dat zij het niet altijd direct doorheeft als Job boos is, maar dat tegenwoordig de andere kinderen uit de klas haar of een andere leerkracht gaan waarschuwen als Job boos dreigt te worden, waardoor het bijna nooit meer escaleert.

Dat geeft me een goed gevoel over hoe het gaat op school en hoe de sfeer in de klas is.
Het zou natuurlijk nog beter zijn als Job zelf tijdig inziet of het aangeeft als het niet goed gaat, maar ook daar waren vorderingen in en ze zagen ook dat hij zichzelf steeds sneller weer onder controle krijgt in een conflict. Dus inderdaad, langzaam maar zeker gaat het beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:13:16 #20
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128983333
Ik kan me voorstellen dat je zo hartstikke fijn de vakantie in gaat met hem, livelink
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_128987105
Livelink, uiteenlopende scores, maar knap hoe hij dat lezen toch heeft ontwikkeld zo sinds kerst!
En zo gegroeid binnen school! Fijn dat er gekeken wordt naar de haalbaarheid van de doelstellingen
en dan te kijken hoe ze zo bij te stellen dat het wel haalbaar is.
Spannend dus straks na de vakantie met nieuwe leerkracht en nieuwe chauffeur.
Maar voor nu een positieve afsluiting van dit schooljaar als ik het zo lees ^O^ voor Job en een :* voor trotse moeder livelink, want jij krijgt dan geen rapport, ik vind wel dat je het knap doet allemaal, petje af hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:16:23 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129003221
klinkt echt hartstikke positief, livelink, wat fijn!

Cato hier gaat ook heel goed en prima over naar groep 5 nu. op alle fronten veel geleerd en vooruitgegaan, superfijn. wel blijft haar sociale weerbaarheid een flink punt van zorg. na de zomer komt daar weer eens iemand van 't ZAT (zorg en advies team) voor observeren, om de leerkracht tips te geven hoe haar hierin te versterken. ze gaat ook naar een nieuwe leraar, een meester dit keer. spannend! ze heeft nu 2 jaar lang dezelfde (geweldige) juf gehad, dus het zal wel even wennen zijn.
in de haak.
pi_129003428
Dat klinkt fijn Trui!!! :D
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:28:52 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129008134
Trui, ook spannend dus straks voor het nieuwe schooljaar. Fijn dat Cato het zo goed heeft gedaan op school. Waar merk je in dat sociale weerbaarheid een probleem is?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129009945
Mag ik vragen aan de mensen met hun kinderen op het reguliere onderwijs, hoe doen jullie dat bij een nieuwe leerkracht/nieuw schooljaar?
Samen om de tafel, dingen uitleggen of...?
Op zich doet M. het goed tot nu toe, maar er gaan wel veel dingen veranderen zo in groep 3. Best een overgang, voor een heleboel kinderen denk ik.
Ik ben sowieso erg benieuwd hoe ze het gaat doen en we willen ook zeker met juf om de tafel na de vakantie.
Ik kreeg al de tip om gelijk af te spreken om regelmatig even een contactmoment te hebben (ook mijn eigen onzekerheid hoor...), dus dat wil ik sowieso vragen aan juf, hoe zij daar tegenover staat...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:27:07 #26
92409 Twinky
Little star.
pi_129012679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:20 schreef Nijna het volgende:
Mag ik vragen aan de mensen met hun kinderen op het reguliere onderwijs, hoe doen jullie dat bij een nieuwe leerkracht/nieuw schooljaar?
Samen om de tafel, dingen uitleggen of...?
Op zich doet M. het goed tot nu toe, maar er gaan wel veel dingen veranderen zo in groep 3. Best een overgang, voor een heleboel kinderen denk ik.
Ik ben sowieso erg benieuwd hoe ze het gaat doen en we willen ook zeker met juf om de tafel na de vakantie.
Ik kreeg al de tip om gelijk af te spreken om regelmatig even een contactmoment te hebben (ook mijn eigen onzekerheid hoor...), dus dat wil ik sowieso vragen aan juf, hoe zij daar tegenover staat...
op mijn school (waar ik leerkracht ben) laten we sowieso kinderen uit groep 2 al kennismaken met de juf van groep 3. Ze gaan ook al eens kijken in het lokaal als groep 3 gymt, doen daar al een keertje een lesje uit het schrijfboek enzo. Het is voor veel kinderen een grote overgang natuurlijk, van lekker spelen naar hele dagen werken. Ik weet niet of de vakantie al begonnen is, maar je zou aan de juffen kunnen vragen of ze al een keer mag kijken in groep 3!
pi_129013668
Twinkly, ze is inderdaad al een keer in groep 3 wezen kijken, het is hier vakantie inmiddels :).
Ze hadden de nieuwe juf al een keer gezien, hebben een werkje gedaan.
Ze vond het ook wel leuk begreep ik...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:58:21 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129013744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:28 schreef livelink het volgende:
Trui, ook spannend dus straks voor het nieuwe schooljaar. Fijn dat Cato het zo goed heeft gedaan op school. Waar merk je in dat sociale weerbaarheid een probleem is?
Ze heeft veel moeite met voor zichzelf opkomen, en bij samenwerken is standaard ondersteuning nodig. ze laat zich erg makkelijk de kaas van 't brood eten. Voorbeeldje: laatst was ze op school steeds haar gum kwijt, anderen pakken/lenen het en geven het niet terug. Ik zag in een winkel grappige gummetjes in de vorm van een eendje, en kocht een setje voor haar, zodat ze haar gum in elk geval makkelijker zou kunnen herkennen. laat ze het bij de overblijf per ongeluk uit haar tas vallen, duikt er een ander kind op en die zegt 'Van Mij!'. Ze sputterde nog wel even tegen, maar dat andere kind bracht het zo overtuigend, dat zelfs de overblijfmoeder concludeerde dat het eendje dan wel van 't andere meisje zou zijn. Gelukkig zaten er 3 in 't pakje dus de volgende dag gaf ik haar nr 2 mee, dit keer met haar naam erop geschreven. Die nam ze toch maar weer mee terug naar huis omdat ze te bang was dat er iets mee zou gebeuren. Het idee dat ze dan wel voor zichzelf op zou kunnen komen (omdat de naam erop staat) vindt ze eigenlijk al te spannend volgens mij. Dan maar liever steeds d'r gum kwijt...
in de haak.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:12:40 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129014224
Ach, het is wel herkenbaar ja. Eigenlijk zouden de overblijfmoeders ook wat tips moeten krijgen. Vaak kun je zoveel voorkomen door goed een situatie in te schatten, is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:08:08 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129023647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:20 schreef Nijna het volgende:
Mag ik vragen aan de mensen met hun kinderen op het reguliere onderwijs, hoe doen jullie dat bij een nieuwe leerkracht/nieuw schooljaar?

Vertel M iig dat ze niet na één dag al kan lezen.
Dat is een teleurstelling die ik meermalen heb gehoord na de eerste dag groep 3.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef livelink het volgende:
Maar bijvoorbeeld ook omdat de juf zei dat zij het niet altijd direct doorheeft als Job boos is, maar dat tegenwoordig de andere kinderen uit de klas haar of een andere leerkracht gaan waarschuwen als Job boos dreigt te worden, waardoor het bijna nooit meer escaleert.

Oh, wat mooi om te lezen! O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:58 schreef trui het volgende:

[..]

Ze heeft veel moeite met voor zichzelf opkomen,
Trui, wellicht een idee om samen met Cato (liefst in samenwerking met de nieuwe meester!) wat kleine doelen op te stellen waar ze stap voor stap aan kan werken? Ik doe dat in de groep regelmatig volgens de methode van http://www.kidsskills.org/Dutch/. Daarmee maak je kinderen eigenaar van hun leren. Ik heb er fijne ervaringen mee.
En/of misschien een cursus weerbaarheid? De trainingen van Rots en Water zijn heel mooi en goed.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_129024509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Vertel M iig dat ze niet na één dag al kan lezen.
Dat is een teleurstelling die ik meermalen heb gehoord na de eerste dag groep 3.

Dat vertelde juf ook, maar ze vertelde dat ze ook begint met een verhaal over een jongetje dat dat ook denkt en er dan achter komt dat hij dat allemaal gaat leren in groep 3.

Overigens moest ik wel een beetje gniffelen, want M leest al erg goed... ;) (overigens ook iets waar ik wel benieuwd naar ben, hoe ze daar nou mee omgaan op school, de juf van groep 2 heeft getest waar ze ongeveer zat en kwam op avi-m5 uit... ), verder zit ze volgens mij wel gemiddeld.
Sociaal gezien is ze niet zo handig, werkt wel samen, omdat dat de opdracht is, maar als ze zelf mag kiezen doet ze het liever niet. Ze gaat ook nog maar naar groep 3, maar ik zie van die meisjes uit haar klas die ook naar groep 3 gaan en die al zoveel "groter" lijken qua gedrag, dan vind ik het ook wel spannend hoor...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:31:04 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129024997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:22 schreef Nijna het volgende:

Overigens moest ik wel een beetje gniffelen, want M leest al erg goed... ;) (overigens ook iets waar ik wel benieuwd naar ben, hoe ze daar nou mee omgaan op school, de juf van groep 2 heeft getest waar ze ongeveer zat en kwam op avi-m5 uit... ),
Dan hoop ik dat de juf goed kan differentieren, anders wordt het een saai jaar wat lezen betreft. Hoewel, avi is een methode om de technische vaardigheid te toetsen. Wellicht biedt het begrijpend lezen een uitdaging.
En Nijna, voor elke moeder (en vader denk ik!) is groep 3 een mijlpaal en spannend. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_129025028
ben je hiermee naar school gestapt trui?

doh! sorrie dames, ik zie nu dat dit niet van kleuter tot puber is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129026108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat de juf goed kan differentieren, anders wordt het een saai jaar wat lezen betreft. Hoewel, avi is een methode om de technische vaardigheid te toetsen. Wellicht biedt het begrijpend lezen een uitdaging.
En Nijna, voor elke moeder (en vader denk ik!) is groep 3 een mijlpaal en spannend. ;)
Ik weet dat het technisch lezen is, het begrijpend lezen is nog niet zo ver hoor... al krijg ik wel het idee dat ze steeds meer door krijgt wat ze nou eigenlijk leest (ze had laatst een boekje over de cavia en daar weet ze dan toch best wat uit te vertellen zo ineens als donderslag bij heldere hemel ;) ), maar wat dat betreft is er denk ik echt nog genoeg te leren :).
Het is weer zo'n stap, groep 3. En ik denk dat je gelijk hebt dat het spannend is voor veel ouders! Ze voelen zich al zo groot, maar eigenlijk zijn het nog maar van die proppies ;) O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:56:06 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129026304
klinkt goed die methode, Moonah, ik zal eens vragen of ze die bij haar op school ook kennen. Rots & Water ken ik weer van de school van Willem. Bij Cato doen ze aan 'kanjertraining'. Het lastige is dat ze dat verstandelijk allemaal prima begrijpt, maar als 't erop aankomt om zelf zoiets toe te passen valt 't nog flink tegen, en schrikt ze al gauw terug. Zelfs bij veel jongere kinderen. Ik heb al afgesproken om direct na de zomer eens met de nieuwe meester om tafel te gaan. En op zich heb ik er alle vertrouwen in dat de huidige juf een hele goede overdracht doet hoor. zij heeft haar ook geweldig begeleid en de groepjes waar Cato in zat ook daar op een heel positieve en rustige manier in betrokken.
in de haak.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:03:39 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129026749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:56 schreef trui het volgende:
klinkt goed die methode, Moonah, ik zal eens vragen of ze die bij haar op school ook kennen. Rots & Water ken ik weer van de school van Willem. Bij Cato doen ze aan 'kanjertraining'. Het lastige is dat ze dat verstandelijk allemaal prima begrijpt, maar als 't erop aankomt om zelf zoiets toe te passen valt 't nog flink tegen, en schrikt ze al gauw terug. Zelfs bij veel jongere kinderen. Ik heb al afgesproken om direct na de zomer eens met de nieuwe meester om tafel te gaan. En op zich heb ik er alle vertrouwen in dat de huidige juf een hele goede overdracht doet hoor. zij heeft haar ook geweldig begeleid en de groepjes waar Cato in zat ook daar op een heel positieve en rustige manier in betrokken.
Ja, dat is idd vaak zo, dat verstandelijke vs. de praktijk. En zeker bij een kind met ASS zal het lastig zijn om de theorie ook daadwerkelijk toe te passen. Maar daarom zou het fijn zijn als je met de meester stapjes kunt maken. Die maakt Cato natuurlijk van heel dichtbij én in de dagelijkse praktijk mee. Ik hoop van harte dat hij haar daarin kan begeleiden.
Overigens is er ook een boek van die Kids Skills. Maar met alleen hetgeen op internet te vinden is kun je ook al heel aardig uit de voeten. het is alleen cruciaal om het (zeker in het begin) van dichtbij te begeleiden. Er moet echt regelmaat qua evaluatie in zitten, anders raakt het niet 'eigen'. Maar da-snapte-gij-zelluf-ok-wel. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_129034723
Moonah, ik vind het super dat je zo meedenkt! Waardevol, dank je! ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:46:07 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_129035395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:05 schreef Nijna het volgende:
Moonah, ik vind het super dat je zo meedenkt! Waardevol, dank je! ^O^
Dit dus :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:48:50 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_129035452
Bij ons op school gaan ze werken met "Gouden weken" en character building van het gedachtegoed van Avis Glaze. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129056418
Bij ons op school (en dat lijkt me standaard) spreken we de kinderen door met de volgende leerkracht. Sommige kinderen ben je zo klaar mee, maar de kinderen met een "gebruiksaanwijzing" probeer je zo goed mogelijk over te dragen. Wat werkt wel, wat werkt niet, wat zijn signalen..... etc.
De nieuwe leerkracht is natuurlijk anders dan de oude, maar die kan wel zoveel mogelijk rekening houden met alles.
uit een aspergernest
pi_129061761
Troel, nooit van gehoord, die gouden weken en avis glaze ook niet...

Wendy, tnx.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 31 juli 2013 @ 15:59:04 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129546790
even een ander vraagje. Eli is over een maandje jarig (wordt 6). Nu ben ik een beetje aan het kijken voor kinderfeestjes maar het klinkt allemaal zo druk! Ik denk dat we Eli ook heel blij maken met een feestje thuis zonder verdere opsmuk.
Maar misschien vindt hij een feestje op een kinderboerderij ook wel leuk.

Wat is wijsheid? Wel een feestje buiten de deur doen en dan hopen dat hij dat leuk vindt?
Hij zit dan ook precies 2 weken in groep 3, dus heel druk moeten we het ook niet maken, denk ik dan.

in hoeverre houden jullie rekening met de gebruiksaanwijzing van jullie kind in het kiezen van een feestje?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:16:19 #43
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_129547516
Waarom vraag je hem niet wat hem leuk lijkt? Verjaardagsfeestjes gaan hier altijd in overleg: wat lijkt je leuk? Wat vind ik haalbaar?

Het feestje van jongste dit jaar was volgens de juf 'het feestje van het jaar', terwijl het gewoon thuis in twee teams vlaggen in de buurt zoeken was. Daarna simpel eten, taart, een dvd, en de jongetjes gingen geheel gelukkig naar huis. We hebben er nauwelijks werk aan gehad. Het hóeft niet moeilijk, duur en druk :)
pi_129562004
Davinia, hier is het pas in oktober zo ver, maar ik zit er ook al wel over na te denken.
En hoe lang doe je zoiets... als ze met een ander kind speelt is het na anderhalf a 2 uur ook wel op, dus iets van 2 uur lijkt me toch al best "lang" M-technisch gezien.
Ze is ook nog niet op feestjes van anderen geweest... vorig jaar hebben we geen feestje gedaan omdat ze het er helemaal niet over had, nu is ze er al vol van.



(ik heb: "voor de verjaardag" erbij geschreven, de rest heeft ze zelf bedacht en geschreven, de drol... ik ben benieuwd in hoeverre de kindjes staan te springen om "het meeste slakkenslijm op hun hand te hebben"... :{ )

Ik denk ook maar niet teveel kindjes, maar ik vind het ook wel lastig, ze denkt ook gelijk dat als iemand een keer hoi zegt, dat ze gelijk dikke vrienden zijn. Een meisje hier in de buurt heeft een keer met haar gespeeld, maar verder kijkt ze eigenlijk niet naar haar om... Maar M denkt gelijk dat ze dan dikke vrienden zijn en ze had zelfs al een uitnodiging voor dat meisje gemaakt.
Of van de week bij de mcdonalds, dan speelt ze in zo'n speelhuis en gaat ze samen met een kindje, dat dat kind haar vervolgens sommeert om dit of dat te doen en NU HIER te komen, dat maakt haar niet uit ofzo. Terwijl ik dan denk, je hoeft niet alles maar klakkeloos te doen...
Succesverhaal is dat we bij een kindje op bezoek waren geweest die we kennen van de deeltijd en die 2 zitten veel meer op 1 lijn, dat was ook de eerste keer dat ze iemand een knuffel en kus gaf na het spelen O+. Maar ook gewoon op een fijne manier een klik :D.

Ze is ook erg geïnteresseerd in beestjes... biologe in de dop?


Ze heeft van de week haar eerste "bedrijfsongevalletje" gehad, gestoken door een hommel. Ze had een emmertje zand en gras en klaver e.d. en een hommel die op sterven na dood was. Maar als je dan in dat emmertje gaat zitten frutten om de hommel aan mama te laten zien, dan loop je een zeker risico natuurlijk... Eerst deed ze nog heel stoer dat hij haar kriebelde met zn pootjes, maar het was toch meer dan gekriebel...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_129562817
Wauw Nijna, wat schrijft en tekent je dochter mooi..!
En wat leuk van de klik met het kind van de deeltijdbehandeling.

W.b. de uitnodigingen voor de verjaardag van je meisje: dat is misschien wel een mooie gelegenheid om met haar te praten over wat een vriendje precies is en hoe je weet of iemand een vriendje is. Ze is nog best jong, toch? Dan moet ze dat allemaal nog gaan ontdekken. En zeker vanwege haar ASS kan ze daar vast wel wat extra uitleg bij gebruiken.

W.b. de invulling van het feestje: het is voor je dochter denk ik best moeilijk om out of the blue te verzinnen wat je op een feestje kunt doen, en zeker om dan ook nog rekening te houden met wat andere kinderen leuk vinden. Misschien kun je een paar mogelijkheden bedenken en met haar bespreken, en haar dan zelf laten kiezen?
pi_129563396
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 15:59 schreef DaviniaHR het volgende:
even een ander vraagje. Eli is over een maandje jarig (wordt 6). Nu ben ik een beetje aan het kijken voor kinderfeestjes maar het klinkt allemaal zo druk! Ik denk dat we Eli ook heel blij maken met een feestje thuis zonder verdere opsmuk.
Maar misschien vindt hij een feestje op een kinderboerderij ook wel leuk.

Wat is wijsheid? Wel een feestje buiten de deur doen en dan hopen dat hij dat leuk vindt?
Hij zit dan ook precies 2 weken in groep 3, dus heel druk moeten we het ook niet maken, denk ik dan.

in hoeverre houden jullie rekening met de gebruiksaanwijzing van jullie kind in het kiezen van een feestje?
Ik denk dat het wijsheid is om naar je moedergevoel te luisteren en in te schatten wat voor Eli leuk en haalbaar is. Het is tenslotte zijn feestje. Rekening houden met zijn gebruiksaanwijzing dus? Zeker! Waarschijnlijk houdt hij het hele jaar al tekening met die van anderen. ;) Kan Eli meedenken over wat hij zou willen doen? Verder kan het goed werken om van tevoren met hem door te lopen wat er gaat gebeuren en, als het buitenshuis is, al eens met hem te gaan kijken.
pi_129563581
Ze wordt nog maar 6, maar ik zit inderdaad ook te denken om het eens te hebben over vriendjes. Misschien zijn er ook wel boekjes. Ze leest graag en ze haalt best veel informatie uit boekjes als ze haar aanspreken. Ik merk vaak dat als ik iets probeer te vertellen, dat ze het ook niet altijd prettig vindt (ik denk dat ik nog niet helemaal de goede manier heb gevonden wat dat betreft). Maar als iemand nog een goed boek weer over vriendjes... Maar het is wel een goed idee om het er toch eens over te hebben en wat uit te leggen.

Ik denk inderdaad dat vwb een feestje, ik een aantal dingen zal bedenken waar ze uit kan kiezen. Ik zag op de site van staatsbosbeheer dat ze ook kinderfeestjes in het bos doen, ik wil sowieso eens informeren wat dat inhoud, beetje afhankelijk daarvan is het misschien wel leuk.
Gelukkig heb ik nog even, maar ik ben al wel wat aan het nadenken erover. Iets thuis vind ik ook prima en heeft als voordeel dat ze zelfs even naar boven kan, mocht het toch teveel zijn.... Die afspraak hebben we op verjaardagen ook, als het teveel is dan komt ze zeggen dat ze even naar boven gaat en dan kan ze alleen naar boven. Er gaan geen andere kinderen ofzo mee, want dan heeft ze nog niet haar moment. Jammer dat niet alle visite dat begrijpt, maar goed dat hou je toch...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_129563687
Davinia, heeft hij een thema waar hij erg in geïnteresseerd is waar je iets mee zou kunnen?
Ik zou zeker zoveel mogelijk rekening houden met zijn gebruiksaanwijzing, zijn feestje dus het is wel prettig als het dan ook fijn is voor hem.
Als moeder heb je wel een beetje een idee denk ik wat wel en niet handig is voor hem.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_129564058
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:26 schreef Nijna het volgende:
Ze wordt nog maar 6, maar ik zit inderdaad ook te denken om het eens te hebben over vriendjes. Misschien zijn er ook wel boekjes. Ze leest graag en ze haalt best veel informatie uit boekjes als ze haar aanspreken. Ik merk vaak dat als ik iets probeer te vertellen, dat ze het ook niet altijd prettig vindt (ik denk dat ik nog niet helemaal de goede manier heb gevonden wat dat betreft). Maar als iemand nog een goed boek weer over vriendjes... Maar het is wel een goed idee om het er toch eens over te hebben en wat uit te leggen.
Ik zou niet zo een boekje kunnen bedenken, maar misschien aan de hand van een vriendenboekje? Dat je met haar bekijkt wie wat erin heeft geschreven en aan de hand daarvan stiekem eens probeert in te gaan op het onderwerp?
quote:
Ik denk inderdaad dat vwb een feestje, ik een aantal dingen zal bedenken waar ze uit kan kiezen. Ik zag op de site van staatsbosbeheer dat ze ook kinderfeestjes in het bos doen, ik wil sowieso eens informeren wat dat inhoud, beetje afhankelijk daarvan is het misschien wel leuk.
Gelukkig heb ik nog even, maar ik ben al wel wat aan het nadenken erover. Iets thuis vind ik ook prima en heeft als voordeel dat ze zelfs even naar boven kan, mocht het toch teveel zijn.... Die afspraak hebben we op verjaardagen ook, als het teveel is dan komt ze zeggen dat ze even naar boven gaat en dan kan ze alleen naar boven. Er gaan geen andere kinderen ofzo mee, want dan heeft ze nog niet haar moment. Jammer dat niet alle visite dat begrijpt, maar goed dat hou je toch...
Klinkt goed, je verzint met deze overwegingen vast een invulling die fijn is voor haar. :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:50:52 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129605921
Vantevoren er naar toe gaan is idd wel een goed idee!
We hadden nu bedacht om met het museumtrammetje naar een park te gaan en daar te picknicken. Eli is lichtelijk geobsedeerd door treinen / trams, dus dat is een veilige gok. ;)
We hebben een aantal weken geleden gepicknickt, en dat vond hij leuk.
En dan ieder kindje een conducteurspet geven, is dan wel grappig.

Maar mss is het wel een goed idee om eerst de picknickplek te bekijken. :)

nijna, wat schrijft M al goed! :o superknap! Ik neem aan dat e over een paar weken ook naar groep 3 gaat? Of moet ze wachten tot haar verjaardag?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_129607218
Davinia, ze gaat naar groep 3 na de vakantie, gelukkig hoeft ze niet te wachten. Maar ze leest ook al erg goed en snapt ook steeds beter wat ze leest. Het kwartje viel en ze dook in de boeken en dat doet ze nog steeds. Vooral als dingen haar aanspreken, zuigt ze het helemaal op (maar ook wel herkenbaar...).

Klinkt leuk, met dat trammetje naar een park. Zeker als Eli treinen en trams mooi vindt!
En picknicken klinkt goed! Eventueel bal of ander buiten-speel-spul mee, dan hoeft het alleen nog maar droog te zijn :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:28:14 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129771084
Job begint steeds moeilijker te doen over eten. Tot voor kort at hij bijna alles en at hij vooral heel gezond (veel groente en fruit), maar tegenwoordig eet hij bijna niks meer en als hij wel wat eet moet het volgens allemaal rituelen. Hij wil alleen als hij zelf heeft opgeschept en hij wil alles op aparte borden hebben en zo.

Ik word er behoorlijk wanhopig van, omdat hij ook nog eens extra vervelend en druk wordt als hij honger heeft. En juist als hij honger heeft, lust hij al helemaal niks meer. En slapen wordt daarmee ook extra moeilijk en dat is zonder dat ook al moeilijk. Kortom, een negatieve spiraal.
Momenteel slikt hij helemaal geen medicatie, dus het kan geen bijwerking van medicijnen zijn.

Vanavond toen ik hem naar bed bracht, probeerde ik er met hem over te praten om er achter te komen wat er nou aan de hand was, maar toen begon hij te huilen en moest ik van hem de kamer uit. Hij wordt er dus ook nog eens zelf verdrietig van. Is dit herkenbaar voor anderen hier? En zo ja, hebben jullie dan tips?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:34:50 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_129771418
]Hoe lang is hij al van de medicijnen af, is dat mss recent? Want dan zou het mss juist een 'bijwerking' kunnen zijn van het niet slikken daarvan? Dat bepaalde sterke impulsen mbt zijn gedrag niet meer onderdrukt worden?
***
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:36:51 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129771499
Rituelen duiden vaak op een sterke behoefte aan controle. Wellicht kun je vanuit dat perspectief er een vinger achter krijgen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:40:45 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_129771687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:36 schreef Moonah het volgende:
Rituelen duiden vaak op een sterke behoefte aan controle. Wellicht kun je vanuit dat perspectief er een vinger achter krijgen?
Dit. Heel erg dit eigenlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:41:43 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129771747
Het begon al toen hij nog medicatie had, ik hoopte juist dat het over zou gaan met het stoppen van de medicatie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:47:18 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129772017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:36 schreef Moonah het volgende:
Rituelen duiden vaak op een sterke behoefte aan controle. Wellicht kun je vanuit dat perspectief er een vinger achter krijgen?
Ja, het is fout gegaan nadat J. ineens de neiging tot experimenteren kreeg met koken. Niks werd meer standaard gekookt, overal werd ineens een ingewikkeld recept van gemaakt. En dan had Job zich de hele dag verheugd op broccoli en dan stond er ineens een onherkenbaar prutje voor hem dat door J. broccoli werd genoemd. Sinds ik 's middags niet meer werk en daardoor weer ben gaan koken, gaat het wel beter. Zo heb ik nu bijvoorbeeld ook ingesteld dat we elke maandag taco's eten. Voor Katja en J. wordt dat wel eens saai, maar voor Job is dat heel fijn. Maar nu in de vakantie gaat het allemaal weer anders en wat ik net terug had gewonnen met eten, ben ik nu na 2 weken vakantie weer helemaal kwijt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:50:43 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_129772189
Zou het helpen om samen met Job een weekmenu te maken?


Ik roep maar wat hoor, maar dat geeft natuurlijk best wel wat extra controle over het eten. Desnoods geef je hem een aantal gerechten die hij over de week mag verspreiden, zodat je ook zelf wel controle houdt, maar wie weet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:53:21 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_129772323
Of laat hem vooraf plaatjes zien die bij het (nieuwe) recept horen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:02:04 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129772746
Een weekmenu kan ik wel eens gaan instellen, dat is eigenlijk wel een goed plan. Ingewikkelde recepten doen we maar even niet meer. J. mag van mij nog steeds experimenteren, maar dan moet hij toch saus apart maken. Voor Job is het inderdaad belangrijk dat hij daar zelf de controle over heeft. Dat hij zelf groente kan opscheppen en zelf kan bepalen of hij daar saus bij wil en of hij die saus op hetzelfde bord wil of eventueel op een ander bord.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:04:01 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_129772852
Heb je al eens een barbecuebord geprobeerd met van die vakken? Is natuurlijk niet een ander bord, maar misschien voldoende om de boel niet in elkaar over te laten lopen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:10:03 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129773142
Die borden heb ik wel, maar Job kiest voor de zekerheid liefst een volledig ander bord. Die borden vind ik zelf niet zo erg, dan eet hij in ieder geval.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:14:08 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_129773327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:41 schreef livelink het volgende:
Het begon al toen hij nog medicatie had, ik hoopte juist dat het over zou gaan met het stoppen van de medicatie.
Oh, dat is jammer dan dat dat het niet op loste...
***
pi_129787105
Ik hoop dat samen een weekmenu maken, hem weer wat gevoel van controle geeft livelink, ik weet het niet anders ook niet zo goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 14:53:18 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129791629
L. houdt absoluut niet van bloemkoolschotel. voor hem hou ik wat gekookte bloemkool en aardappelen apart en bak er een hamburger of slavink bij. en de rest gaat in de schotel.
wij blij, hij blij.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:06:46 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130512442
Net kwam de taxichauffeur langs. Dezelfde chauffeur waarbij het vorig jaar misging en ook weer dezelfde kinderen waarmee het de vorige keer mis ging. De chauffeur heeft bij de gemeente en bij connexxion aangegeven dat ze toch vorig jaar niet voor niks hadden ingegrepen, maar daar had niemand een boodschap aan. Dus ik stop met vechten, ik geef het een kans en zodra ik merk dat het niet gaat, ga ik Job zelf naar school brengen en halen. Dan maar een autootje kopen, het is zinloos om dit gevecht verder aan te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:27:19 #67
381212 Gulara
From the future
pi_130513049
Jeetje livelink wat stom zeg! :*
pi_130513270
Livelink... :{ wat zuur. De chauffeur denkt nog wel mee, maar daar luisteren ze dus ook niet naar.
Ik duim en hoop dat het toch gaat werken nu. :*

M. is nu anderhalve week bezig in groep 3, liefst wil ze al niet meer in de klas gebracht worden, want ze voelt zichzelf hardstikke groot nu... Ik heb het idee dat de duidelijkheid en structuur wel erg prettig voor haar is. Ze weet voor de hele dag wat ze gaan doen, alleen dat er dan "maan" en "zon" kinderen zijn en de ene groep net een ander werkje doet dan de ander, dat verward nog wat zei juf.
We hebben van de week een gesprekje met juf.
Laatste week van de vakantie werd ze aan haar neusamandel geholpen, maar dat ging niet helemaal goed, uiteindelijk in 2 dagen tijd 3 keer geopereerd en een nacht op de kinderafdeling, ik heb het idee dat ze daar nog wel "last" van heeft. Alleen kan ze het niet zo goed aangeven. Slapen gaat gelukkig wel weer beter, goede nachten zijn toch ook wel fijn! Maar het kortaf reageren en snel overprikkeld lijken te zijn... (zo net weer naar school speelt vast ook mee), maar we houden het in de gaten en hebben zonodig contact met de pedagogisch medewerkster van de afdeling.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:41:44 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130513511
Klinkt toch, ondanks de zware laatste week voor school, wel goed Nijna. Goed in de gaten houden is het enige wat je kunt doen en tijdig aan de bel trekken.

Ja, zuur is inderdaad het juiste woord als het om het vervoer van Job gaat. Godzijdank heeft hij geen problemen met de chauffeur op zich. Die man woont ook bij ons in de wijk en ik heb er altijd heel erg op gelet om nooit een kwaad woord over hem te zeggen en ook altijd tegen Job gezegd dat het niet de schuld van de chauffeur was dat het mis ging. Dus de eerste reactie van Job was dat hij eigenlijk wel heel blij was dat het in ieder geval een bekende chauffeur was. Nou ja, we gaan het gewoon proberen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130516443
In elk geval is Job blij met een bekende chauffeur, wie weet! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:31:06 #71
386633 Adnap
I love Life !
pi_130517286
LIvelinke wat balen zeg ! Ik hoop dat het toch gaat slagen.

Nijna wat een verhaal, ik heb het terug gelezen in het betreffende topic. Wat dapper van haar dat ze nu dan toch al zo alleen de klas in durft !

Wij hebben de uitslag gehad en geen autisme/ass gediagnostiseerd, oorzaak van 'bijzonder' gedrag zit m puur in een bizar hoog iq, blijkbaar krijg je dan ook gedrag wat door anderen als ass gedrag gezien kan worden.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_130517409
Adnap, ze voelt zich op school volgens mij echt op haar gemak! Zo fijn :).

Een bizar hoog iq... maar dus geen ass. Kunnen ze er wel wat mee qua ondersteuning oid? Of is het: hier is de uitslag red je er maar mee?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:37:46 #73
386633 Adnap
I love Life !
pi_130517566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Nijna het volgende:
Adnap, ze voelt zich op school volgens mij echt op haar gemak! Zo fijn :).

Een bizar hoog iq... maar dus geen ass. Kunnen ze er wel wat mee qua ondersteuning oid? Of is het: hier is de uitslag red je er maar mee?
Dat laatste dus heb ik maar aangeklopt bij Mensa, in de hoop dat ze daar handvaten kunnen bieden
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_130520670
:{, hopelijk hebben zij wel advies/raad/handvatten ...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:40:29 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130521650
Wat voor een soort gedrag vertoont hij dan, Adnap?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:28:28 #76
386633 Adnap
I love Life !
pi_130532317
Thuis merk ik het niet zo maar op school komt hij soms 'onhandig' uit de hoek met opmerkingen, heeft hij weinig vriendjes en zit hij graag alleen. Samenwerken vind hij lastig, maar samen sporten vind hij weer tof. Thuis merk ik het dus niet, hij is daar gezellig, sociaal (soms wel wat te) en vermaakt zich ook uitstekend alleen met zijn pc (mindcraft)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:17:23 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130535504
hier hebben we de eerste problemen alweer gehad.
het overschakelen van vakantie naar school gaf wat duw en trekwerk.
vandaag had hij zijn huiswerk binnen een kwartier af, waarop ik hem vroeg het dan maar te laten zien.
het was nederlands tekstverwerken (ook niet echt mijn ding eerlijk gezegd) maar het was afgeraffeld en half overgeslagen.
ik heb het blad uit zijn schrift gehaald en vervolgens zijn we er samen voor gaan zitten en ik heb hem handvaten gegeven (hoop ik) om het aan te pakken.
uiteindelijk was het klaar en waren we dik een uur verder >:)

ik ga er nu vanaf het begin maar meteen bovenop zitten. huiswerk wordt voorlopig beneden gemaakt.
ik heb geen zin in verrassingen rond kerst
  woensdag 28 augustus 2013 @ 06:15:03 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130542103
Samenwerken is ook lastig, Adnap. Ergens is er een moment gekomen in deze maatschappij dat samenwerken ineens het meest belangrijk is van alles. Terwijl er zoveel mensen zijn die in hun eentje tot veel betere prestaties komen. Lijkt me helemaal moeilijk als je een veel hoger iq hebt dan de rest.

Lijkt me een goed voornemen, Lady. Kost natuurlijk wel een hoop tijd, maar kennelijk heeft L. die begeleiding met huiswerk echt nodig.

Het nieuws van gisteren is vannacht pas echt ineens ingezonken bij mij. Hele nacht liggen piekeren hoe ik alles ga regelen als het slecht gaat in de taxi zonder dat Job, werk of Katja de dupe gaat worden. Ik ben er nog niet uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 07:19:25 #79
386633 Adnap
I love Life !
pi_130542340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 06:15 schreef livelink het volgende:
Samenwerken is ook lastig, Adnap. Ergens is er een moment gekomen in deze maatschappij dat samenwerken ineens het meest belangrijk is van alles. Terwijl er zoveel mensen zijn die in hun eentje tot veel betere prestaties komen. Lijkt me helemaal moeilijk als je een veel hoger iq hebt dan de rest.

Lijkt me een goed voornemen, Lady. Kost natuurlijk wel een hoop tijd, maar kennelijk heeft L. die begeleiding met huiswerk echt nodig.

Het nieuws van gisteren is vannacht pas echt ineens ingezonken bij mij. Hele nacht liggen piekeren hoe ik alles ga regelen als het slecht gaat in de taxi zonder dat Job, werk of Katja de dupe gaat worden. Ik ben er nog niet uit.
Oh meid ik zou zo graag je helpen, maar ik weet niet hoe *machteloos*

Hij zegt ook vaak dat mensen hem niet begrijpen. Niet zo gek als jij stap 1-10-30 pakt en de ander stap 1-2-3-4 doet. Dat merk je ook als hij iets uitlegt, hij is in zijn hoofd dan vaak al zoveel verder dan wij zijn. Dan is samenwerken ook lastig

Lady ik zit er ook boven op hoor, huiswerk maken ze beneden, hoewel ik Oudste meer vrij daarin laat omdat die dus wel komt voor overhoren en maakwerk maakt hij vrijwel altijd op school.


Oh en Duits lijkt hier dé hit ! Hij kan het al lezen * uhhhh waar heb je dat geleerd* en t valt er zo in lijkt wel, daar waar hij bij Frans echt moet blokken.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_130542505
Zijn er bij de posters hier al ervaringen met de Autipas?
http://www.autisme.nl/wat-wij-doen/autipas.aspx
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:47:43 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_130544270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 07:43 schreef DroogDok het volgende:
Zijn er bij de posters hier al ervaringen met de Autipas?
http://www.autisme.nl/wat-wij-doen/autipas.aspx
Ja :) Wat wil je weten?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130544327
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja :) Wat wil je weten?
Reageren mensen begripvol als je die pas laat zien in een pretpark en je wil via de uitgang van een attractie naar binnen? Mijn ervaring is dat er al gezicht en gescholden wordt als iemand in een rolstoel niet in de rij hoeft te staan, voor een autist zal nog minder begrip zijn lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:54:14 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_130544408
Ow, dat weet ik niet, nog nooit gedaan. Maar het lijkt mij dat je een speciaal pasje krijgt of een armbandje en dat je daarmee toegang hebt via de uitgang, dus dat je bij de attractie je autipas niet hoeft te laten zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130545411
Lady, goed om er zo mee bezig te zijn denk ik! Succes!

Livelink :*, ik wilde dat ik de oplossing wist... en stiekem hoop ik heel hard dat het gewoon goed gaat, want dat gun ik je!

Geen ervaring met autipas hier...

M. is echt een boekenworm. Op zich niet verkeerd, ik vind lezen prima. Maar zodra ze een boek in handen heeft en leest is er geen land meer met haar te bezeilen.
Eerst pyama aan dan lezen, is al een strijd. En het lukt niet altijd om te voorkomen dat ze dat boek in handen krijgt voor die tijd.
Maar zo leest ze dus ook gewoon maar door en door... ik ging gisteren naar bed, na 22.00u. En dan ligt ze nog te lezen. Vanmorgen stelde ik voor om toch maar weer een half uur lezen en dan boek weg af te spreken. Giftig dat ze erover is. Krijsen, gillen :{.
Vanmiddag kijken of we een rustig moment kunnen vinden om er toch goede afspraken over te maken waar zij zich ook enigzins in kan vinden (hoop ik).

En ik mag niet meer mee de klas in, ik denk dat juf iets heeft gezegd over dat ouders niet persé meer mee hoeven tot in de klas en dat M daar haar eigen draai aan heeft gegeven...
Ze wil ook niet meer overblijven, maar ze kon wel vertellen waarom. Blijkbaar is er vorig jaar een moeder van een meisje uit haar klas, boos geworden toen ze bloemetjes plukten (???) op het grasveld bij school in de pauze. Ik zal eens navragen, want ik snap niet zo goed waarom iemand daar boos over zou worden (mits het gewoon madeliefjes/paardebloemen/boterbloemen waren).

Morgen gesprekje met juf, ben benieuwd.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_130546984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Reageren mensen begripvol als je die pas laat zien in een pretpark en je wil via de uitgang van een attractie naar binnen? Mijn ervaring is dat er al gezicht en gescholden wordt als iemand in een rolstoel niet in de rij hoeft te staan, voor een autist zal nog minder begrip zijn lijkt me.
Vriendje van mijn zoon heeft een autipas. Wij zijn er een aantla malen bij geweest dat er gebruik van werd gemaakt (pretpark en bij een station met busvervoer waar een enorme rij stond). In beide gevallen werd er niet moeilijk gedaan en kregen we met het hele gezelschap (3 volwassenen, 2 kinderen) voorrang.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130547037
Livelink, wat een nare ellende wederom. Werkelijk om te huilen. :'(
Het zoveelste bewijs dat de bezuinigingen ook in deze sector hun tol eisen en er alleen maar naar de logistiek gekeken wordt en niet naar de daadwerkelijke behoefte. Bij ons ziet het er naar uit dat we geluk hebben dit jaar... * klopt af...
Heel veel sterkte in je afwegingen/afwachten/zorgen. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130556023
Lady, goed bezig!

Livelink, Wat ontzettend naar dat het gewoon weer niet lekker geregeld is. En vergeet je dan jezelf niet als je iedereen om je heen probeert te ontzien?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:34 schreef Nijna het volgende:
En ik mag niet meer mee de klas in, ik denk dat juf iets heeft gezegd over dat ouders niet persé meer mee hoeven tot in de klas en dat M daar haar eigen draai aan heeft gegeven...
Ze wil ook niet meer overblijven, maar ze kon wel vertellen waarom. Blijkbaar is er vorig jaar een moeder van een meisje uit haar klas, boos geworden toen ze bloemetjes plukten (???) op het grasveld bij school in de pauze. Ik zal eens navragen, want ik snap niet zo goed waarom iemand daar boos over zou worden (mits het gewoon madeliefjes/paardebloemen/boterbloemen waren).
Dat klinkt wel een beetje herkenbaar (en geen auti hier, maar wel gevoelig joch). Chris is vorig jaar ook eens zo thuis gekomen. Helemaal in tranen dat juf boos op hem was. Bleek het bij navraag een klassikale mededeling geweest te zijn over het blijven zitten op je stoel tijdens je werkje (tenzij wc/vraag/etc). Hij nam dat heel persoonlijk op en dacht dat de juf boos op hem was. Juf bleek het klassikaal gezegd te hebben omdat er veel kinderen wandelen, maar Chris niet. Chris had daar juist last van. Misschien is het zoiets met de bloemen ook? Dat ze er in hun hoofd een eigen idee aan plakken wat niet altijd de werkelijkheid is. Of in ieder geval niet zo ernstig als in hun hoofd..
Ik kon Chris ook niet ompraten, maar juf pakte dat op, en van haar nam hij het wel aan. Jufs regels kunnen dus alleen door juf ook veranderd worden.

Dat lezen is lastig zeg. Want lezen is erg leuk en goed, maar niet in die mate.. Hopelijk kun je goed er afspraken over maken
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:00:25 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130566083
Job kan ook zo vreselijk overstuur raken van een boze juf. Ook als het inderdaad helemaal niet tegen hem persoonlijk is gericht. Ook als ik of J. boos zijn kan het helemaal mis gaan. Bij hem heb ik echt geleerd mijn eigen emoties zo min mogelijk te tonen, want dat kan zo'n heftig effect hebben.

Met autipas heb ik geen ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130572059
Ik heb die moeder vandaag nog niet te pakken kunnen krijgen, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen ;).
Maar "fijn" om te lezen wat jullie ervaring is, dat het dus niet eens boosheid naar haar hoeft te zijn geweest, reden te meer om het na te vragen dus!

Vanavond ging het goed met het lezen, maar we moeten er dus wel weer even heel alert op zijn om het weer goed in het systeem te krijgen...

Vanmiddag had M zwemles en ze mag afzwemmen, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat en hoop gewoon dat ze haar "kunstje" doet en dat felbegeerde papiertje bemachtigd, zou zo'n opsteker voor haar zijn namelijk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:34:52 #90
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130574714
Zal vast goed gaan, Nijna :Y

Dat doet me denken aan het afzwemmen van Job voor zijn C-diploma. Bij het proefzwemmen weigerde hij alles. Hij wilde niet aangekleed zwemmen, deed niet mee met alle verplichte dingen en wilde absoluut niet naar de leraar luisteren.
Uiteindelijk heeft zijn zwemleraar hem in het zwembad gegooid en gezegd dat hij dan maar de hele tijd baantjes moest zwemmen als hij toch niks anders wilde doen. Dat was op vrijdagavond en zaterdag zou het afzwemmen zijn. Ik ging er natuurlijk van uit dat Job niet mocht afzwemmen, maar de zwemleraar verzuchtte alleen dat Job weer een van zijn buien had gehad en dat hij zeker wist dat Job het wel kon en dat hij dus toch zaterdag mocht afzwemmen.

Man, wat was ik zenuwachtig. Ik was er weer helemaal op voorbereid dat Job alles zou weigeren en het hele afzwemmen in het honderd zou laten lopen. Maar als het braafste jongetje van de klas kwam Job het zwembad in en deed keurig alles zoals het hem gevraagd werd. Luisterde naar aanwijzingen, bleef netjes in de rij staan en zitten, liet zich niet afleiden door de andere kinderen of door het lawaai en het publiek. En dat 1,5 uur lang :o
Mij konden ze na die 1,5 uur wegdragen, zo veel energie had het me gekost.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:04:22 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130587054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:34 schreef livelink het volgende:
Zal vast goed gaan, Nijna :Y

Dat doet me denken aan het afzwemmen van Job voor zijn C-diploma. Bij het proefzwemmen weigerde hij alles. Hij wilde niet aangekleed zwemmen, deed niet mee met alle verplichte dingen en wilde absoluut niet naar de leraar luisteren.
Uiteindelijk heeft zijn zwemleraar hem in het zwembad gegooid en gezegd dat hij dan maar de hele tijd baantjes moest zwemmen als hij toch niks anders wilde doen. Dat was op vrijdagavond en zaterdag zou het afzwemmen zijn. Ik ging er natuurlijk van uit dat Job niet mocht afzwemmen, maar de zwemleraar verzuchtte alleen dat Job weer een van zijn buien had gehad en dat hij zeker wist dat Job het wel kon en dat hij dus toch zaterdag mocht afzwemmen.

Man, wat was ik zenuwachtig. Ik was er weer helemaal op voorbereid dat Job alles zou weigeren en het hele afzwemmen in het honderd zou laten lopen. Maar als het braafste jongetje van de klas kwam Job het zwembad in en deed keurig alles zoals het hem gevraagd werd. Luisterde naar aanwijzingen, bleef netjes in de rij staan en zitten, liet zich niet afleiden door de andere kinderen of door het lawaai en het publiek. En dat 1,5 uur lang :o
Mij konden ze na die 1,5 uur wegdragen, zo veel energie had het me gekost.
eigenlijk vind ik dit een heel mooi verhaal. hoe die zwemleraar dus kennelijk precies de goede aanpak wist om job toch in de goede richting te krijgen.
en ja, ik kan me zo voorstellen dat dat energie vreet, maar wat zal jij trots geweest zijn!
pi_130588709
Livelink, ik zou het precies hetzelfde hebben! Wel heel fijn zo'n zwemleraar die gewoon weet hoe hij het moet aanpakken!
Op zich doet M vaak wel wat er gebeuren moet, ze gooit thuis nog wel eens de kont tegen de krib, maar op school en zwemles over het algemeen niet, het is nu anders natuurlijk, maar we zullen zien. Ik probeer rustig af te wachten ;). Hihihi.

Is Job al met de taxi geweest? Of begint hij volgende week?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_130671136
She did it! Diploma A glansrijk gehaald, ik had wel even tranen in mijn ogen toen ze door het gat ging hoor :'). En ik ben rete-trots op mn grote meid!
Het was wel erg druk, een beetje een zooitje,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de week gesprek gehad op school, was erg prettig. Een juf die dingen ziet en het in de gaten houdt. Er vallen dingen op en ze is echt aan het zoeken naar een manier waarop ze M. het beste dingen kan aanbieden zonder dat ze door de bomen het bos niet meer ziet.
Goed gevoel bij, we gaan zeker de komende tijd met enige regelmaat even op de tafel om te kijken of er dingen zijn en zonodig trekken wij of zij aan de bel :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_130671851
Hoera voor M! *O*
Fijn hoor Nijna!

Livelink, hoe gaat het inmiddels met Job en eten?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:16:06 #95
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130672492
Gefeliciteerd M met je diploma w/ w/

Nijna, dat klinkt allemaal hardstikke goed. Als het zo doorgaat zal het best een goed jaar worden met deze juf.

Job begint dinsdag weer (nog 1 dagje extra respijt). Met het eten gaat het weer wat beter, maar nu heeft hij zich aangeleerd dat hij alleen maar eet als ik heb gekookt :{
Als J. heeft gekookt, begint hij er al niet eens aan. Af en toe word ik er echt horendol van. Echt heel veel vat hebben we niet op hem. Hij heeft zijn eigen regels en wij kunnen onze regels er wel tegenover zetten, maar je kunt hem ook weer niet dwingen om te eten. Dan eet hij dus gewoon niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:57:07 #96
386633 Adnap
I love Life !
pi_130673533
Dat lijkt mij heel lastig idd. Eet hij dan ook geen brood of soep ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:09:34 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130675260
Meestal eet hij dan alleen fruit. En dan is hij de rest van de avond/nacht niet te hebben omdat hij honger heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130675596
En als er eten in de vriezer staat wat jij gekookt hebt? Dat als J kookt dat dat dan uit de vriezer gaat? Dan kan jij ook eens een keer niet koken.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:08:36 #99
386633 Adnap
I love Life !
pi_130677040
M van Nijna : Hoera !!! Je hebt je A !! Goed gedaan !

Logisch dat hij honger heeft maar wat doe je er aan, was Kaatjejannie zegt is wel een idee maar of het werkt als hij ziet dat J kookt vraag ik me af
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:18:16 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_130677302
Misschien wanneer hij het zelf opwarmt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:46:01 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130678064
heeft er hier toevallig iemand ervaring met een evo-pen?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:08:31 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130678722
Ik weet niet eens wat het is, Lady.

J. kookt graag en vaak en daar zal Job mee moeten leren omgaan. Vanavond heeft hij ook niks gegeten, het is niet anders. Ik ga niet me in allerlei bochten wringen. Als hij nou vanavond alsnog wil eten, dan kan hij eten wat er nog over is, maar niks anders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130681341
Ik ken ze niet Lady, even gegoogled, maar nog nooit gezien of over gehoord.

Livelink, lijkt me best lastig om daar een weg in te vinden. Wat gebeurd er als je hierin meegaat, wat is dan het volgende... Wat dat betreft zou ik het denk ik ook zo doen, als je wat wilt eten, dan kan je eten wat er over is. Hier wordt ook vaak niet of nauwelijks gegeten, maar ze heeft er gelukkig weinig last van qua wakker liggen van de honger. Het maakt hier niet zoveel uit wie er kookt, ze wil eigenlijk niet eens proeven als ze denkt dat het niet in haar straatje past...
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:42:16 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130682198
ik heb er ook geen nuttig antwoord op livelink.

ik ben op zoek naar een pen waarmee L. minder krampachtig schrijft. zijn handschrift ziet er niet uit en je ziet hem echt moeite hebben met schrijven :{
het is nauwelijks leesbaar. wat moet ik daar nou toch mee?
ik heb van alles geprobeerd: vulpen, rollerbal, balpen, fijnlijner, dik, dun, ergonomisch
eigenlijk niets helpt :{
pi_130682293
En als J meebeslist over het menu of helpt met koken?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 1 september 2013 @ 10:43:25 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130696475
Oeh Livelink, wat jammer dat het nu zo gaat met eten. Ik kan me voorstellen dat je consequent wil zijn. Maar ergens vind ik het ook 'zielig' voor Job. Het is immers zijn beperking, niet zijn keuze om het zo te doen. Toch? En er worden meer zaken aangepast aan/voor hem ivm zijn autisme.
En dit bedoel ik absoluut niet als kritiek, dat weet je hè? Ik heb er immers totaal geen idee van hoe het is om Job op te voeden, dus van de zijlijn makkelijk praten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 1 september 2013 @ 10:50:08 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130696593
Ik heb ook een beetje het idee van Moonah, maar ook echt 0 ervaring, dus vind het lastig om dan iets te zeggen, ik wil geen oordeel vellen.
Maar stel nou dat Job heel zwaar allergisch was, bijv gluten, dan zou er toch ook speciaal voor hem iets anders gemaakt worden toch?
Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je altijd in dubio zit, wat Nijna ook zegt, als je hier in mee gaat, wat volgt er dan...
***
  zondag 1 september 2013 @ 11:38:30 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130697711
Ons hele leven is al helemaal (in)gericht op Job. En koken is de grote hobby van J.
Gisteren hebben we wel een klein compromis gedaan. J. heeft grotendeels gekookt, maar ik heb de groenten klaargemaakt. Aan het eind van de avond heeft Job die groenten nog wel gegeten, maar de rest dus niet.
Bij het UMC zeiden ze bij het afscheid tegen ons: "Job heeft het vermogen om alle volwassenen om zich heen keihard voor hem te laten werken. De kunst is om de omslag te maken zodat Job ook zelf aan het werk gaat".

En aan de andere kant hebben jullie ook wel gelijk, want als ik heel soms boos uitval naar Job en hem verwijt dat hij zijn best niet doet, dan reageert hij altijd huilend dat hij juist ontzettend zijn best doet. En dan geloof ik hem ook. Het is voor ons wellicht niet zo zichtbaar, maar kennelijk steekt hij er zelf ook heel veel energie in.

Maar ja, het vinden van de balans is erg moeilijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 1 september 2013 @ 11:47:56 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130697913
Ja, als ik het zo lees snap ik het ook wel weer heel goed. Als koken J's passie is dan voert het ook wel weer heel ver om te zeggen 'dat gaat niet meer'. Zeker hobbies zijn vlgs mij cruciaal in een gezinssituatie als die van jullie om te kunnen ontspannen etc.
***
  zondag 1 september 2013 @ 11:49:05 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130697946
Lady, ligt het aan de fijne motoriek van L of aan iets anders? Job kan bijvoorbeeld heel mooi schrijven, maar dat kost hem zoveel concentratie dat hij het gewoon niet lang volhoudt.

Toen we in de winkel een afscheidscadeautje kochten voor zijn juf, mocht hij daar ook een kaartje schrijven. Hij heeft er 5 minuten over gedaan om Lieve Juf te schrijven (echt in volle concentratie en met het puntje van zijn tong uit de mond) en de verkoopster zei ook dat ze nog nooit zo'n mooi handschrift had gezien. Maar daarna was hij echt uitgeput en moest ik de rest schrijven.

Als het L. ook zoveel energie kost, dan helpt vast geen enkele pen. Dan zou je misschien beter kunnen vragen of hij op school gebruik mag maken van een tablet of laptop of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 1 september 2013 @ 13:30:12 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130700982
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:49 schreef livelink het volgende:
Lady, ligt het aan de fijne motoriek van L of aan iets anders? Job kan bijvoorbeeld heel mooi schrijven, maar dat kost hem zoveel concentratie dat hij het gewoon niet lang volhoudt.

Toen we in de winkel een afscheidscadeautje kochten voor zijn juf, mocht hij daar ook een kaartje schrijven. Hij heeft er 5 minuten over gedaan om Lieve Juf te schrijven (echt in volle concentratie en met het puntje van zijn tong uit de mond) en de verkoopster zei ook dat ze nog nooit zo'n mooi handschrift had gezien. Maar daarna was hij echt uitgeput en moest ik de rest schrijven.

Als het L. ook zoveel energie kost, dan helpt vast geen enkele pen. Dan zou je misschien beter kunnen vragen of hij op school gebruik mag maken van een tablet of laptop of zo.
ik denk dat het toch iets van motoriek is. het is absoluut geen onwil, daar ben ik van overtuigd, maar ik heb wel eens stiekem zitten meekijken alshij schreef, maar je ziet m zo zwoegen het ziet er bijna uit als een worsteling met een pen.
dictees in de klas houdt hij haast niet bij. ik heb wel eens van de lerares nederlands gehoord dat ze op L. let om het dicteertempo af te stemmen.
pi_130701961
Lady, een kennis haar zoon heeft ook last van zijn motoriek bij het schrijven. Dat belemmerd echt zijn kunnen. Die heeft vanaf de basisschool een alfa-smart. Hij heeft hem nu ook mee naar de middelbare school. Het kan niet altijd, maar het is wel erg fijn bij langere teksten of iets dat op tempo moet..
  † In Memoriam † zondag 1 september 2013 @ 16:28:47 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130708056
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Lady, een kennis haar zoon heeft ook last van zijn motoriek bij het schrijven. Dat belemmerd echt zijn kunnen. Die heeft vanaf de basisschool een alfa-smart. Hij heeft hem nu ook mee naar de middelbare school. Het kan niet altijd, maar het is wel erg fijn bij langere teksten of iets dat op tempo moet..
L. leert zijn frans ook op de computer. dat gaat sneller dan schrijven :)
  zondag 1 september 2013 @ 16:48:31 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130708745
Ik zou het een keer aankaarten bij de begeleiders via het rugzakje, lady. Wellicht zijn er best oplossingen voorhanden.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik op de middelbare school nog een dictee kreeg. Dat associeer ik echt met de lagere school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 1 september 2013 @ 17:24:14 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130710122
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:48 schreef livelink het volgende:
Ik zou het een keer aankaarten bij de begeleiders via het rugzakje, lady. Wellicht zijn er best oplossingen voorhanden.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik op de middelbare school nog een dictee kreeg. Dat associeer ik echt met de lagere school.
meen je dat? het gebeurt hier echt wel :Y
heb jij met je examens ook nooit een dictee gehad? bij mij was het een heel belangrijk onderdeel wat erg streng beoordeeld werd. werkwoordsfouten telden zelfs dubbel :X
  zondag 1 september 2013 @ 20:35:52 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130718185
Nee, echt niet. Ook niet bij mijn examens. Samenvatting, opstel, mondeling over je boekenlijst en dat soort zaken, maar geen dictee.

Maar ja, dat is offtopic. Als het echt een kwestie van fijne motoriek is, dan zijn er wel vrij veel therapiemogelijkheden. Mijn broertje heeft dat gehad, heel veel oefeningen voor de fijne motoriek. Het is nooit super geworden, maar hij heeft daar wel veel baat bij gehad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 1 september 2013 @ 20:50:14 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130719201
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:35 schreef livelink het volgende:
Nee, echt niet. Ook niet bij mijn examens. Samenvatting, opstel, mondeling over je boekenlijst en dat soort zaken, maar geen dictee.

Maar ja, dat is offtopic. Als het echt een kwestie van fijne motoriek is, dan zijn er wel vrij veel therapiemogelijkheden. Mijn broertje heeft dat gehad, heel veel oefeningen voor de fijne motoriek. Het is nooit super geworden, maar hij heeft daar wel veel baat bij gehad.
ik ga het weer aankaarten bij de diverse hulptroepen.
morgen ga ik weer bij lucertis praten, ik kreeg vandaag mail van school dat de huiswerkbegeleiding via het rugzakje woensdag weer begint.

wie ging er over die oefeningen van je broertje? gaat dat via fysiotherapie?
  zondag 1 september 2013 @ 20:54:48 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_130719529
Hier ook oefeningen gehad voor de fijne motoriek. Kinderfysiotherapeut kan daar mee helpen. Wat ik moest doen: voorwerpen in een zakje en dan voelen en vertellen wat het was, proberen na te tekenen, maar ook afbeeldingen uit tijdschriften scheuren (en dan niet per bladzijde, maar echt netjes om de lijntjes).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zondag 1 september 2013 @ 21:28:24 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130721923
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 20:54 schreef Troel het volgende:
Hier ook oefeningen gehad voor de fijne motoriek. Kinderfysiotherapeut kan daar mee helpen. Wat ik moest doen: voorwerpen in een zakje en dan voelen en vertellen wat het was, proberen na te tekenen, maar ook afbeeldingen uit tijdschriften scheuren (en dan niet per bladzijde, maar echt netjes om de lijntjes).
moet dat via de huisarts?
  zondag 1 september 2013 @ 21:31:30 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130722180
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:50 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik ga het weer aankaarten bij de diverse hulptroepen.
morgen ga ik weer bij lucertis praten, ik kreeg vandaag mail van school dat de huiswerkbegeleiding via het rugzakje woensdag weer begint.

wie ging er over die oefeningen van je broertje? gaat dat via fysiotherapie?
Mijn moeder had gewoon een particuliere therapeute gezocht die in de buurt woonde. Maar het kan ook via fysiotherapie, inderdaad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 2 september 2013 @ 06:19:01 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_130732775
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:28 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

moet dat via de huisarts?
Nee, dat hoeft niet, maar je vult eerst een vragenlijst in en zodra je aangeeft dat L. ASS heeft, heb je toch een verwijzing nodig :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:17:56 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130768473
Job is net opgehaald met de taxi. We waren al vanaf 04.00 beneden, want het was allemaal toch wel spannend. Tegen de tijd dat de taxi kwam was hij ongelooflijk hyper en druk, dus ik hoop dat het in de taxi allemaal weer wat tot rust komt.

Vanmiddag haal ik hem zelf op, zodat ik ook met zijn nieuwe juf kennis kan maken. Ik vind het zelf ook een hele spannende dag. Hopelijk heeft hij een klik met de nieuwe juf en zitten we snel weer in een goede structuur.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:10:11 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130768849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:17 schreef livelink het volgende:
Job is net opgehaald met de taxi. We waren al vanaf 04.00 beneden, want het was allemaal toch wel spannend. Tegen de tijd dat de taxi kwam was hij ongelooflijk hyper en druk, dus ik hoop dat het in de taxi allemaal weer wat tot rust komt.

Vanmiddag haal ik hem zelf op, zodat ik ook met zijn nieuwe juf kennis kan maken. Ik vind het zelf ook een hele spannende dag. Hopelijk heeft hij een klik met de nieuwe juf en zitten we snel weer in een goede structuur.
Ik duim voor jullie Livelink! :*

(en wat vróeg!!! :o )
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130771058
Ook hier wordt geduimd Livelink, vroeg dag hoor 4 uur... :* pas ook een beetje op jezelf!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:01:13 #125
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130771567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:17 schreef livelink het volgende:
Job is net opgehaald met de taxi. We waren al vanaf 04.00 beneden, want het was allemaal toch wel spannend. Tegen de tijd dat de taxi kwam was hij ongelooflijk hyper en druk, dus ik hoop dat het in de taxi allemaal weer wat tot rust komt.

Vanmiddag haal ik hem zelf op, zodat ik ook met zijn nieuwe juf kennis kan maken. Ik vind het zelf ook een hele spannende dag. Hopelijk heeft hij een klik met de nieuwe juf en zitten we snel weer in een goede structuur.
Ook hier wordt met je meegeleefd. Ik hoop echt dat het een goede dag is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:27:47 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130780151
Het was een redelijke dag. In de taxi was het heel goed gegaan, maar op school was hij heel druk geweest. Zo druk dat hij een tijdje bij de directeur heeft gezeten. Maar hij is wel uit zichzelf weer rustig geworden en daarna heeft hij de rest van de dag in de klas kunnen doorbrengen, dus dat was dan toch wel goed. Hij heeft wel eens hele dagen bij de directeur gezeten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:35:39 #127
386633 Adnap
I love Life !
pi_130780377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:27 schreef livelink het volgende:
Het was een redelijke dag. In de taxi was het heel goed gegaan, maar op school was hij heel druk geweest. Zo druk dat hij een tijdje bij de directeur heeft gezeten. Maar hij is wel uit zichzelf weer rustig geworden en daarna heeft hij de rest van de dag in de klas kunnen doorbrengen, dus dat was dan toch wel goed. Hij heeft wel eens hele dagen bij de directeur gezeten.
Klinkt toch wel postief in mijn oren, zelf rustig geworden en de taxi rit goed gegaan. Ik duim voor nog veel van zulke goede taxiritten en wat meer rust voor hem
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_130784950
Livelink, fijn om te lezen dat de taxi goed ging! Kan dat drukke op school ook iets van uiting zijn van de spanning voor de taxi misschien? Knap dat hij zelf weer rustig is geworden!
Ik duim mee voor meer rust en meer van deze taxiritten! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:05:59 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130785272
Hij was vanochtend om 07.00 al superdruk, vanwege de spanning. Het is nog een wonder dat hij dat in de taxi kon onderdrukken. Vervolgens komt hij op school en is zijn hele klas al minimaal net zo druk. En dan gaat er bij Job nog altijd een tandje bovenop. Hij vindt dat zelf altijd heel oneerlijk dat als iedereen druk is, hij als enige uit de klas moet, maar bij hem slaat het altijd het meeste door.

Bij de directeur zitten wordt ook niet als straf gezien of gebracht daar. Gewoon een plek waar kinderen weer tot zichzelf kunnen komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:30:32 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130786293
Goed van 'm. Pfew, weer een horde genomen :) Heb je nog met de juf gepraat? En hoe vond Job haar?
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:09:44 #131
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130794478
Wat een mooie start, Livelink! Dat het ondanks de spanning toch behapbaar bleef :). Ik hoop voor jullie dat het de komende dagen nog beter gaat, als de spanning vermindert.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:57:29 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130911150
De eerste week school zit er op. Ik moet wel bekennen dat ik Job zelf bijna elke dag heb opgehaald van school. Alleen woensdag moet ik de hele dag werken, dus toen is hij met de taxi teruggereden.
Er is mij heel veel aan gelegen dat in ieder geval de heenweg in de taxi goed blijft gaan en het is niet zo'n offer om hem vervolgens zelf op te halen op de dagen dat ik 's middags vrij ben.
Wat dat betreft ben ik misschien te voorzichtig, maar ja...

Gelukkig is het verder ook de hele week goed gegaan in de taxi. En op school vond ik hem wel erg druk en heb ik het idee dat hij vooral apart heeft gezeten en weinig aan werken toe is gekomen, maar hij maakt wel een vrolijke indruk en is aardig tegen zijn nieuwe juf (hoewel hij elke ochtend nog wel eerst snel naar zijn oude juf toe rent om haar een knuffel te geven).

Kortom, het is echt wel een goede start van het schooljaar geweest. En iedereen is zeer gemotiveerd om dit vol te houden. Ik zelf in ieder geval wel. Ik heb veel geleerd van de periode van vorig jaar en heb me zelf heilig voorgenomen dat ik het dit jaar niet zo uit de hand zal laten lopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130911365
Livelink, fijn zo'n goede start! Die heb je/hebben jullie maar vast op zak :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 13:39:54 #134
386633 Adnap
I love Life !
pi_130914608
Deze week heb je binnen ! Fijn dat het zo goed ging. Hopenlijk vind Job de rust in hemzelf om op school ook tot werken te komen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:46:48 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130916462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:57 schreef livelink het volgende:
(hoewel hij elke ochtend nog wel eerst snel naar zijn oude juf toe rent om haar een knuffel te geven).
O+ O+
quote:
Ik heb veel geleerd van de periode van vorig jaar en heb me zelf heilig voorgenomen dat ik het dit jaar niet zo uit de hand zal laten lopen.
Ehm, hoeveel invloed heb jij daarop Livelink? Reken jezelf niet te veel aan hè...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:10:56 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130917206
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:46 schreef Moonah het volgende:

Ehm, hoeveel invloed heb jij daarop Livelink? Reken jezelf niet te veel aan hè...
Ik bedoel meer dat we vorig jaar de signalen genegeerd hebben. Job vroeg ons al een paar weken heel dringend om hem uit die taxi te halen. Op dat moment dacht ik dat er geen alternatieven waren en dwongen we hem dus toch in die taxi. Toen het helemaal mis liep, bleek dat er toch wel alternatieven mogelijk waren, maar toen was het al wel zo mis gegaan dat hij vervolgens ook van de BSO is gestuurd. En dat was eigenlijk veel erger en dat is iets wat Job nu zelf ook nog steeds niet begrijpt.

Dus nu ben ik van plan om bij de eerste tekenen wel meteen in te grijpen en direct alternatieven te zoeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:24:02 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130917638
Ah ja, ik snap je.
Vreesde even dat je te streng voor jezelf was. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130961699
Kinderfeestje... volgende maand moet het er toch echt van gaan komen... M haar kinderfeestje.
Op zich heb ik wel wat ideeën, maar qua extra handen moet ik wel even gaan kijken wat het handigste is, thuis of hier in de buurt.

Maar daar is het feestjestopic voor, ik zit alleen een beetje met welke kindjes...
Want dat wisselt steeds of ze noemt gewoon wat namen uit haar klas van kinderen waar ze soms nog nooit mee heeft gespeeld of iets anders mee lijkt te hebben... :{.
En ik weet niet zo goed hoe ik haar daarbij kan helpen, ik denk dat we er 1 hebben die ze consequent noemt, dat is haar grote liefde ;).
Misschien kan ik juf eens vragen of ze op school met bepaalde kindjes meer omgaat... Met dit soort dingen vind ik het dan wel lastig. Ze is vorig jaar 1 keer gevraagd voor een feestje van een klasgenootje en toen kon ze niet. Maar verder lijkt ze wat buiten de boot te vallen wat dat betreft...

Toch wil ze heel graag een feestje, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ze mag 4 kindjes kiezen (inclusief zichzelf en zusje zijn dat er dus 6), of zouden jullie van minder uitgaan ofzo?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 september 2013 @ 23:50:09 #139
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130973299
Ik ben hierin een slechte raadgever, want ik heb tot nog toe geen feestjes voor Job aangedurfd. Ik zou in ieder geval degene vragen die haar vorig jaar heeft gevraagd en als ik van Job uit zou gaan, dan zou ik 6 kinderen in totaal behoorlijk veel vinden, maar misschien dat jouw dochter beter tegen de drukte kan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 september 2013 @ 07:05:44 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_130976687
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:48 schreef Nijna het volgende:
Kinderfeestje... volgende maand moet het er toch echt van gaan komen... M haar kinderfeestje.
Op zich heb ik wel wat ideeën, maar qua extra handen moet ik wel even gaan kijken wat het handigste is, thuis of hier in de buurt.

Maar daar is het feestjestopic voor, ik zit alleen een beetje met welke kindjes...
Want dat wisselt steeds of ze noemt gewoon wat namen uit haar klas van kinderen waar ze soms nog nooit mee heeft gespeeld of iets anders mee lijkt te hebben... :{.
En ik weet niet zo goed hoe ik haar daarbij kan helpen, ik denk dat we er 1 hebben die ze consequent noemt, dat is haar grote liefde ;).
Misschien kan ik juf eens vragen of ze op school met bepaalde kindjes meer omgaat... Met dit soort dingen vind ik het dan wel lastig. Ze is vorig jaar 1 keer gevraagd voor een feestje van een klasgenootje en toen kon ze niet. Maar verder lijkt ze wat buiten de boot te vallen wat dat betreft...

Toch wil ze heel graag een feestje, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ze mag 4 kindjes kiezen (inclusief zichzelf en zusje zijn dat er dus 6), of zouden jullie van minder uitgaan ofzo?
Is het niet een idee om dat ene kindje te vragen en daar wat leuks mee te gaan doen als feestje dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 september 2013 @ 10:51:49 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130979923
Ik zou zeker niet alleen 'dat ene kindje' uitnodigen. :N
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130980156
wij doen pas met de 7de verjaardag een echt kinderfeestje. want ik vind het belangrijk dat het kind zelf de andere kindjes selecteert/uitnodigt/betrokken is bij de planning enzo. anders is het toch niet hun feestje? en er zit ook wel iets leerzaams in.

uiteraard vieren we de verjaardagen wel met *een* feestje ;) en daar komen ook kinderen, maar dat is niet echt een kinderfeestje.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 september 2013 @ 15:04:53 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130986970
Ik had iets te vroeg gejuichd. Ik werd vanochtend door de directeur gebeld dat Job niet te handhaven was en dat ik hem moest ophalen. Dat is 1x eerder gebeurd met Kerst, dus dat had ik echt niet verwacht.

Toen ik kwam was hij net gekalmeerd. De directeur had hem bij de meester van groep 8 gestald en daar was hij eindelijk rustig geworden. Wat er nou aan de hand was weet ik nog steeds niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 september 2013 @ 15:10:42 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130987170
wat rot weer Livelink! toch maar meegenomen neem ik aan?

bij ons konden ze ook voor ze 7 waren wel kiezen wie ze op hun feestje wilden hoor. wel binnen bepaalde grenzen uiteraard. :)

nijna, ik zou 't wel wat klein houden, dus niet teveel andere kinderen. en daar dan een paar leuke spelletjes mee doen, evt nog wat verkleden/schminken voor je die foto maakt en ze verder lekker zelf laten spelen. dan heb je ook nog tijd om die foto's te printen en in 't lijstje te stoppen voor ze weer naar huis gaan.
in de haak.
  maandag 9 september 2013 @ 15:15:25 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130987297
Ja, ik heb hem meegenomen. Ik wilde maar niet afwachten tot het weer fout ging. Ik was al bang dat ik naar huis moest lopen, maar kreeg hem nu gelukkig gewoon in de bus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 september 2013 @ 15:35:31 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130987917
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:04 schreef livelink het volgende:
Ik had iets te vroeg gejuichd.
Nee hoor. Je hebt toch gejuicht om vorige week? Die is goed verlopen en dat neemt niemand jullie af.
Maar Job is natuurlijk niet in eens veranderd. jammer, dat het vandaag mis ging.
Houd de moed erin Livelink.... :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130990289
Livelink, ik denk dat ze daarna wel gaar is, ik wil het dan ook niet een hele middag laten duren.
Ik zat zelf aan ongeveer 2 uur te denken (inclusief een broodje of pannenkoek tussen de middag).
Dat is lang zat en kan ze de rest van de middag uitrazen/bijkomen. Hoe het gaat daar kan ik alleen maar achter komen door het te proberen denk ik.
Het ligt er best wel aan hoe het gaat, hoe moe ze is enzovoort.

Troel, alleen dat ene kindje vragen staat mij wat tegen eerlijk gezegd.
Althans, dan zou ik het niet doen onder het mom van een feestje, want dan plaats ik haar voor mijn gevoel wel erg in een uitzonderingspositie.

Simmu, ik ben volgens mij al vrij "laat", ze wordt 6 ;). En ik denk dat ze vooral wel heel goed mee kan denken over wat ze wil doen als ik bijvoorbeeld 2 opties voorleg.

Livelink, wat jammer van vanmorgen :{. Ik zou het niet zien als te vroeg gejuicht, vorige week ging goed (wat moonah ook zegt)!
Maar ik duim dat dit een dipje is :*

Trui, dank voor de tip!

Vanmorgen zou ik helpen op school en ik kwam tijdens de pauze, juf nog even gevraagd of ze op school nog meer met bepaalde kindjes optrekt, maar eigenlijk liet ze wel zien hoe ze meestal de pauzes doorkomt.... Alleen, wel heel druk bezig en ze lijkt er zelf weinig last van te hebben.
Maar ik vond het toch wel confronterend en heb dan echt het gevoel dat het steeds duidelijker wordt, het verschil.
Als ze nog jonger zijn spelen ze natuurlijk veel meer naast elkaar en nu was er echt zo'n groepje meiden aan het keuvelen en spelen. Niet zo raar dat het meer opvalt, het is niet ineens meer dan het was, denk ik. Maar evengoed toch een *slik* momentje.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 9 september 2013 @ 16:58:46 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130990461
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:53 schreef Nijna het volgende:
Maar evengoed toch een *slik* momentje.
Oooh, dat snap ik heel goed Nijna! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 september 2013 @ 17:08:44 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_130990814
Je wéét dat je kind anders is, dat accepteer je ook, en je snapt héus wel dat ze zich op haar eigen manier amuseert, maar toch... Het doet toch pijn dat ze niet zoals die andere meiden lekker mee kan doen in een clubje.
Loslaten Nijna, dat is denk ik het beste devies. Niet projecteren.
Maar goed, dat is rationeel geleuter. Slikmomentjes zijn er ook om dingen te verwerken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 september 2013 @ 19:00:04 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130994633
nijna, heel herkenbaar. Ik vind het ook moeilijk om te zien hoe Aviva nu echt anders ontwikkelt dan Eli. Maar ja, even slikken en weer doorgaan...

We hebben voor Eli een treinfeestje gedaan. Er waren vijf kindjes uitgenodigd, maar er was eentje ziek, dus vier kindjes + Eli en Aviva. We verzamelden bij een tramhalte van de museumtram. Daar kregen de kinderen een conducteurspetje en seinstaf. Na tien minuten kwam de tram. Ritje duurde 10 minuutjes of zo. Daarna gewandeld naar de picknickplek. Even spelen en daarna taart en cadeaus gegeven. Weer wat vrij spelen en toen kwam als verrassing een goochelaar. Eli haf filmpjes van hem gezien en vond het geweldig. De goochelaar is de 11-jarige zoon van kennissen van ons. ;)
Om drie uur was het feestje afgelopen en werden de kinderen weer gehaald.
We hadden Eli van tevoren verteld over de tram en de picknick, dua hij ging er best relaxed in.
We vonden het allemaal een erg geslaagd feestje.

En op zich, je geeft een feestje voor je dochter, dua dan nodig je toch een paar kindjes uit waarvan jullie denken dat M het leuk mee zou kunnen hebben met een feestje?
Al snap ik wel dat het moeilijk is ala je kind niet wordt uitgenodigd op kinderfeestjes. :*

livelink, hopelijk was het een eenmalige dip en gaat het de komende tijd wel weer goed. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131000671
Moonah, rationeel "geleuter" is soms ook gewoon goed om weer met je beide pootjes te op de grond te gaan staan.
Maar slikmomentjes zullen er inderdaad gewoon bijhoren en die komen vast ook nog wel vaker voorbij...

Davinia, ik het dat ook wel met de jongste, maar vind het ook zo fijn om te zien dat het bij haar anders, natuurlijker gaat, dat contact.
Ze was vorige week met een kindje hier aan het spelen en ik heb gewoon van een afstandje zitten kijken en genieten O+.
Het feestje van Eli klinkt geslaagd! Leuk!
Dat M. nog niet op feestjes is geweest vind ik ergens niet zo erg, ik zou misschien iets makkelijker kunnen kiezen wie terug te vragen ;).
Maar inderdaad, ik denk dat we maar een beetje moeten kijken naar met welke kinderen ze een leuk feestje zou kunnen hebben.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 9 september 2013 @ 22:41:01 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131006493
Slikmomentjes wennen nooit. Gelukkig zit je oudste er niet mee. Job wel, die wil namelijk wel heel graag met andere kinderen spelen en begint zo langzamerhand te begrijpen dat het aan hem ligt dat het vaak niet goed gaat.

Ik ben er langzaam achter wat er vandaag aan de hand was. Hij is behoorlijk verkouden geworden inmiddels. Hij had vanochtend al slecht ontbeten en vannacht slecht geslapen. Gewoon lichamelijk niet helemaal in orde en daarom niet goed in zijn vel. En in plaats van dat hij dat dan gewoon zegt, gaat hij helemaal door het lint op school.

Zijn vorige juffrouw liet hem gewoon in de klas eten. Dat mag niet van zijn nieuwe juf en in de pauzes wil hij spelen en eten gaat van zijn speeltijd af, dus ik denk dat honger wel het grootste probleem was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131014799
Livelink, ze is natuurlijk ook nog maar jong. Dus zich er denk ik ook nog niet zo van bewust. Lijkt me ook lastig als ze het wel beseffen en heel graag willen, maar die onmacht dan ook voelen van dat het niet goed lukt :{.
Oh wat sneu, Job niet fit, beterschap! En een nieuwe juf met andere regels, dat lijkt me ook lastig. Vooral als je dan een soort van keuze moet gaan maken tussen spelen en eten, terwijl je heel graag speelt....
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 11 september 2013 @ 18:34:02 #154
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131066663
Sorry, post zonder teruggelezen te hebben...
Ik ben heul boos op de school van mijn kind, een VSO cluster4 Kind heeft asperger en chaos (maar das geen DSMclassificatie). Heb even een lijstje gemaakt van de afgelopen drie-en-halve week:

19/8
start schooljaar. Kind zegt dat hij nog geen weektaak heeft gekregen, dus ik kan hem die eerste week niet 's avonds helpen te zorgen dat zijn werk voor de volgende dag in orde is.
23/8
mail van de juf1: kind moet 28/8 nablijven omdat afgelopen week hij al drie maal zijn huiswerk niet af had. Op mijn vraag waar de weektaak/het huiswerk dan is zegt juf1 dat het op de website staat. Ik krijg de URL. 'Had kind moeten weten'. Ja, dat had ie gemoeten, inderdaad. Zou hij op het VSO zitten wegens zweetvoeten?
'Heb ik nog tips om kind te helpen?' Die heb ik; controle, controle, controle. Zij op school, ik thuis. Kan zij hem helpen de juiste boeken in zijn tas te doen als hij naar huis gaat (boeken moeten op school blijven van juf)? Dat gaat ze doen.
27/8
informatieavond. Goed gevoel bij!
28/8
's Morgens mail van teamleider (niet teamleider van kind, maar teamleider van een ander team, overigens): klas van kind wordt gesplitst want lastige combinatie van kinderen, juf1 gaat met klein groepje goede basis wegzetten en dan mag elke week 1 kind terug in de klas. Bij telefonische navraag waarom dat dinsdag niet is gemeld is het antwoord dat dat 's morgens voor schooltijd is bedacht. Doordacht plan?
's Middags komt kind thuis, zonder nagebleven te zijn, zonder boeken en zonder weektaak voor de vakken die gezamenlijk worden gegeven in de basisgroep. Die info staat ook niet op de website Gemaild en gevraagd of dat geregeld kon worden?
29/8
Juf2, waar kind in de klas is geplaatst regelt weektaak. Gelukkig. Kind brengt werk mee. Jeej!
30/8
Mail van juf1: kind moet toch echt nablijven 4/9, want ook al was het onduidelijk, nablijven had hij zelf moeten onthouden.
4/9
Mail van wederom de vervangende teamleider; 3 van de 5 kinderen worden teruggezet in de klas. Doordacht plan?
6/9
Mail van juf1, ik ga uitgenodigd worden voor een gesprek omdat de huiswerkattitude van kind niet goed is.
10/9
Wederom niet de juiste spullen mee. Kind meldt dat er een invalmeneer in de klas was. Op mijn vraag wie er de volgende dag zal zijn zegt hij dat hij dénkt dat het dezelfde meneer zal zijn. Meneer en juf1 een mail gestuurd of kind de proefwerken een dag later mag maken, aangezien hij zijn spullen niet mee had, ondanks de afspraak.
11/9
Reactie op mail van juf3; zij gaat met kind zorgen dat de juiste boeken in de tas zitten. Mail van mij terug; wat, wie, welke juf? Is de afspraak mbt het meenemen van boeken bekend bij degenen die invallen?
Mail van meneer: je bent bij mij niet aan het goede adres, ik moest als noodoplossing voor de groep, vandaag stond juf3 er en het is onduidelijk wie er de komende dagen de klas opvalt.
Ook een mail van vervangende teamleider; uitnodiging voor gesprek met haar (waarom?), gedragskundige, juf3 (waarom?) en eventueel ook de eigenlijke teamleider.
Ik heb net met kind afgesproken dat hij morgen al zijn boeken mee naar huis neemt en dat hij voortaan alleen de boeken mee naar school neemt die hij die dag nodig heeft, zodat hij in elk geval elke dag het huiswerk kan maken thuis. Of ik naar het gesprek ga weet ik nog niet, voorlopig denk ik nog van niet.

Overreageer ik of is dit gewoon ráár? Als ik hier al zenuwachtig van word, wat moet dat dan voor een autist betekenen?
Prrrrr
  woensdag 11 september 2013 @ 18:42:44 #155
386633 Adnap
I love Life !
pi_131066917
Tjee wat een situatie, dit kán en mág wat mij betreft niet, belachelijk in het kwadraat.
Gesprek zou ik zeker heen gaan, met dit op papier én iemand die je kan steunen zodat jij niet alleen bent.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 11 september 2013 @ 18:48:46 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_131067143
Sjonge jonge, daar worden een aantal planken flink misgeslagen. Inderdaad wat Andap zegt, heb je iemand om mee te gaan naar dat gesprek, die emotioneel weinig betrokken is en dus rationeel kan blijven?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131067603
Tsja.. Echt goed klinkt het niet idd. Maar op een ander forum las ik net over een cluster iv school waar bij gebrek aan invallers de kinderen een week vrij gehad hebben, en nu voorlopig structureel de halve week nog vrij zullen hebben..
  woensdag 11 september 2013 @ 19:01:20 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_131067628
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:00 schreef poemojn het volgende:
Tsja.. Echt goed klinkt het niet idd. Maar op een ander forum las ik net over een cluster iv school waar bij gebrek aan invallers de kinderen een week vrij gehad hebben, en nu voorlopig structureel de halve week nog vrij zullen hebben..
Ik denk dat dat meer duidelijkheid schept voor de kinderen dan zo'n wisseltrucschema!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 september 2013 @ 19:02:17 #159
386633 Adnap
I love Life !
pi_131067671
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:00 schreef poemojn het volgende:
Tsja.. Echt goed klinkt het niet idd. Maar op een ander forum las ik net over een cluster iv school waar bij gebrek aan invallers de kinderen een week vrij gehad hebben, en nu voorlopig structureel de halve week nog vrij zullen hebben..
Vind het niet gek dat mensen het onderwijs uit gaan, gezien de salarissen en alle administratieve rompslomp die er bij komt, je werkt (zoals ik bijv 26) lesuren en dan ben je minstens het zelfde aantal klokuren bezig met administreren, voorbereiden etc om het nog maar niet te hebben over bespreking links met jeugdzorg, rechts met ouders en boven en onder met collega's, begeleiders in welke vorm dan ook etc etc. Maar ja de minister he....

Ik hoop voor die kids dat ze snel weer naar school kunnen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 11 september 2013 @ 19:39:28 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131069343
Ik zit in de MR van de cluster4-school van Job. Daar hoor ik veel over hoe dingen gaan en daar word je ook niet vrolijk van. En zeker bij het VSO is het moeizaam.
Dan mag ik nog heel blij zijn met de school van Job. Daar is behoorlijk veel structuur en rust, maar als de juf ziek is, worden de kinderen één dag verdeeld over de andere klassen en daarna moeten ze ook thuis blijven tot de leerkracht weer beter is. Er zijn nauwelijks invalkrachten te krijgen en de kinderen reageren ook heel slecht op invalkrachten.

mrsPoez, ik denk ook dat je wel naar het gesprek moet gaan. Ik zou toch proberen om van het positieve uit te gaan en te hopen dat het gesprek bedoeld is om je kind te helpen. Maar het lijkt me best een goed plan om je ervaringen van de afgelopen 3,5 week op papier te zetten en mee te nemen en om inderdaad niet alleen te gaan. Zij zijn ook met best veel en voor je het weet ben je overdonderd.

Heel veel sterkte ermee. Hopelijk gaat het snel wat beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131072144
Ik zou denk ik wel naar het gesprek gaan. Maar wat een rommeltje. Vooral ook dat dingen toegezegd worden en niet nagekomen. En ok, met een invalkracht lijkt het me niet raar als zoiets gebeurd, maar met de leerkracht waar de afspraak mee staat dat vind ik niet netjes. Maak dan die afspraak niet, zeg dat dat niet na te komen is of wat dan ook. Maar zeg niet ja en doe nee.
En vervolgens het kind laten nablijven ivm niet af zijn van huiswerk, vind ik beetje veel krom :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 11 september 2013 @ 20:50:12 #162
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131072471
Jullie hebben gelijk hoor, het gesprek wel aangaan is het verstandigst. Ik heb inmiddels het lijstje ook opgestuurd naar de klachtenontvangmeneer van de school gestuurd met een vraag om advies; hoe moet het nu verder?
Adem in , adem uit ... het komt goed.
Prrrrr
  woensdag 11 september 2013 @ 22:27:25 #163
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131078331
Hoe oud is je zoon, mrspoeZ? Hoe ging het vorig jaar dan? Of zit hij toen nog op een andere school?

Ik heb Job vandaag een dagje thuis gehouden. Meer om zelf even tot rust te komen dan voor hem. Ik heb zelf geloof ik meer problemen om weer in het schoolritme te komen dan hij :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131086681
Succes met jullie bijkom dagje livelink :*

MrsPoez, succes! Het lijkt me een lastige situatie.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 12 september 2013 @ 10:51:00 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131088347
geniet er maar lekker van livelink.

mrsPoes, wat een toestanden. hopelijk komt hier snel verbetering in!
in de haak.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:31:35 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131132359
Ik ben blij dat het weekend is. Even geen schoolstress. Maandag moest ik hem ophalen omdat het zo slecht ging, dinsdag ging redelijk. Woensdag heb ik hem thuis gehouden, donderdag ging weer redelijk en vandaag ging het weer mis. Vanochtend al meteen. Bij het wegrijden gooide hij zijn jas en zijn tas uit de taxi. Dus hij had geen eten en geen jas op school. In de taxi zelf ging het gelukkig nog goed, maar op school is het vervolgens (zoals te verwachten was) tot een hevige uitbarsting gekomen. Kort, maar heel hevig. Hij had het lokaal ongeveer helemaal verbouwd. De gymleraar heeft hem uiteindelijk weten te kalmeren en daarna ging het weer goed. Ze hebben dus ook niet gebeld dat ik hem op moest halen. Hij heeft op school wel eten en drinken gekregen en een broek, omdat hij zijn broek aan flarden had :')
Gelukkig is school op veel voorbereid wat dat betreft, maar ik hoop dat het snel beter gaat worden. Hopelijk was dit dan de uitbarsting die er al de hele week aan zat te komen en is het er nu helemaal uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:38:02 #167
274310 agenda
altijd vol!
pi_131132590
Arme Job, zoveel onrust. Livelink :*
pi_131132702
Oef livelink. Het zou fijn zijn als nu de druk weer van de ketel is :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:48:43 #169
386633 Adnap
I love Life !
pi_131133022
Ai Livelink, ik hoop dat dit het was en dat hij nu weer even lekker bij kan tanken in het weekend maar jullie ook
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 17:40:43 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131134810
ach wat een narigheid weer. gelukkig is het nu weekend
en de jas en de tas? zijn die nu kwijt?
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:53:23 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131135271
Nee, dat gebeurde nog op ons plein, dus die kon ik zelf nog oprapen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 18:05:21 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131135676
nu maar hopen dat het een rustig weekend wordt voor jullie.
:*
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:07:20 #173
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131135750
Ach arm joch. Vorige week zo z'n best gedaan, dat het deze week helemaal op was?
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:29:02 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131136399
Nou ja, vandaag kwam er dan na de uitbarsting op school eindelijk uit dat hij het vervelend vond dat zijn vriendje nu heel veel optrok met een ander klasgenootje en dat Job daar verdrietig over was. De juf heeft samen met dat vriendje, Job en het andere klasgenootje een goed gesprek gehad hierover.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 13 september 2013 @ 19:04:13 #175
386633 Adnap
I love Life !
pi_131137338
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:29 schreef livelink het volgende:
Nou ja, vandaag kwam er dan na de uitbarsting op school eindelijk uit dat hij het vervelend vond dat zijn vriendje nu heel veel optrok met een ander klasgenootje en dat Job daar verdrietig over was. De juf heeft samen met dat vriendje, Job en het andere klasgenootje een goed gesprek gehad hierover.
Een duidelijke oorzaak dus, dat is wel fijn alleen heel lastig lijkt mij
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:27:27 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_131143513
Begrijpelijk dat Job daar verdrietig om is. En rot voor hem dat hij het op deze manier moet uiten...

MrsPoez, veel sterkte in deze situatie... Wat een zorgen toch hè...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131144500
Ik vind het wel knap dat hij dat dan toch kan vertellen en hopelijk heeft het gesprek met juf en dat vriendje en het klasgenootje geholpen! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131279722
Job en livelink :*

Autisme spectrum stoornis, heeft iemand daar ervaring mee?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:11:42 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131281901
nee, ik denk niet dat iemand hier daar enige ervaring mee heeft Bar. ;)
in de haak.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:15:15 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131282039
maar hoezo, heb je die diagnose m.b.t. Roy gekregen?

het autismespectrum of autistisch spectrum wordt wel gebruikt als de overkoepelende naam voor alle aan autisme verwante stoornissen.

zie ook hier
of hier
in de haak.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:18:23 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131282129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:11 schreef trui het volgende:
nee, ik denk niet dat iemand hier daar enige ervaring mee heeft Bar. ;)
:D

Als er volgens de nieuwe DSMcriteria gediagnosticeerd is krijg je alleen nog maar de diagnose ASS toch?
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:36:18 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_131282717
Ja, maar de DSM-V is nog niet vertaald in het Nederlands begreep ik, dus ze gebruiken nog steeds de IV
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:38:29 #183
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131282819
Ok apart, want de laatste die ik hoorde die een diagnose kreeg die kreeg hem als ASS, en niet als Asperger.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:40:43 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_131282902
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ok apart, want de laatste die ik hoorde die een diagnose kreeg die kreeg hem als ASS, en niet als Asperger.
Ik vind het ook apart hoor, want bij mij werd er jaren geleden al gezegd dat het helemaal geen zin had om mijn diagnose te laten vernieuwen, want de DSM -V kwam er aan. Dat was toen ik zwanger was van Ruben, dus nu 6 jaar terug ;) Ik kan me heel goed voorstellen dat je toch alleen al ASS gaat gebruiken, zeker omdat het om een kwestie van vertalen gaat. Wellicht dat men zelf de keuze mag maken? Ik weet het niet, dat is wat ik onlangs hoorde in ieder geval :) Nou ja, onlangs, 't was april, dus ook al weer een half jaar geleden. (En van de week hoorde ik nog dat het nog steeds niet vertaald was). Zal het morgen eens aankaarten als de jongste voor wat tests gaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131285277
ASS = Autistisch Spectrum Stoornis, volgens de nieuwe dsm gaat alles ASS heten begreep ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:46:45 #186
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131285518
ASS is het nieuwe PDD volgens onze psych. Asperger is wel nog een aparte categorie maar erg versmald, je moet echt aan veel criteria voldoen voor je die krijgt. Mijn kind had een Aspergerdiagnose maar omdat hij verbaal/performaal niet genoeg klooft is het bijgesteld naar ASS. Ach, maakt het ook uit, stempeltje is handig om sommige deuren te openen, verder doet het niets af en voegt het niets toe aan wie hij is.

Hoe is het met Job op school nu, Livelink?

SPOILER: kindupdate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prrrrr
pi_131297746
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:15 schreef trui het volgende:
maar hoezo, heb je die diagnose m.b.t. Roy gekregen?

het autismespectrum of autistisch spectrum wordt wel gebruikt als de overkoepelende naam voor alle aan autisme verwante stoornissen.

zie ook hier
of hier .
ja we kregen het afgelopen weken paar keer mee naar huis. En vandaag viel het rapport op de mat en daar staat het ook in. En tijdens de zorgplanbespreking begin september werd het ook al gemeld.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 18 september 2013 @ 07:54:41 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131304804
Bar, dat is wel even schrikken lijkt me, of had je al vermoedens in die richting?
in de haak.
pi_131314475
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:54 schreef trui het volgende:
Bar, dat is wel even schrikken lijkt me, of had je al vermoedens in die richting?
We waren voorbereid,we wisten dat het allemaal anders dan anders zou gaan. Maar op dat moment is het nooit leuk om te horen.
ik/wij vragen ons alleen af of het een reëel beeld is.
Roy heeft een behoorlijke ontwikkelingsachterstand is verstandelijk maar een jaar.hij spreekt nog niet buiten mama papa opa oma.
wij vragen ons af of dat zijn drukke vluchtige gedrag enzo niet eerder daar door komt ipv autisme...
binnenkort komt de orthopedagoog langs en kunnen we het nog eens rustig bespreken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_131317301
Geen idee Bar, goed om te bespreken denk ik!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131317725
Kom even binnen vallen heb hier normaal niks te zoeken, zijn er mensen die weten waar je een persoon(23) met al een vastgesteld laag iq kunt laten testen op autisme? Riag, prima, lavorie etc doen dit niet onder de 80 (76). Psy q heeft een wachtlijst van 9 maanden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 18 september 2013 @ 17:08:42 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_131318623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:42 schreef Sam1993 het volgende:
Kom even binnen vallen heb hier normaal niks te zoeken, zijn er mensen die weten waar je een persoon(23) met al een vastgesteld laag iq kunt laten testen op autisme? Riag, prima, lavorie etc doen dit niet onder de 80 (76). Psy q heeft een wachtlijst van 9 maanden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen
Sowieso op de wachtlijst gaan bij PsyQ. Wellicht kijken of je een nieuwe IQ test kan laten doen in de hoop dat er dan 80 of hoger gescoord wordt? Maar dat is niet echt voor dit topic, neem eens een kijkje hier: R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #117
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 18:28:34 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131320951
Altijd goed om het eens rustig te bespreken, Bar. Ik kan me voorstellen dat dit dan toch rauw op het dak komt vallen. Het wordt zo'n stapeling van dingen op deze manier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131320990
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Sowieso op de wachtlijst gaan bij PsyQ. Wellicht kijken of je een nieuwe IQ test kan laten doen in de hoop dat er dan 80 of hoger gescoord wordt? Maar dat is niet echt voor dit topic, neem eens een kijkje hier: R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #117
Dat word morgen geregeld door de huisarts. Heb me vraag ook daar nog eens gesteld hopelijk kunnen we zo ergens eerder terrecht
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 18 september 2013 @ 18:48:22 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131321462
Ik heb er geen verstand van Sam. Ik vroeg me nav jouw vraag wel af waarom dat IQ dan zo belangrijk was. Heeft dat met testbaarheid te maken? Bij Job maakte een iq-test wel onderdeel uit van het diagnosetraject.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2013 @ 19:11:20 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131322189
bij L. ook :Y

hoe ging het met job vandaag, livelink? en met jou?
  woensdag 18 september 2013 @ 19:18:12 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_131322429
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met testbaarheid :) Hier vandaag de IQ test bij de jongste gehad. Leuk om de vergelijking te zien met die van de oudste :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131322767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:48 schreef livelink het volgende:
Ik heb er geen verstand van Sam. Ik vroeg me nav jouw vraag wel af waarom dat IQ dan zo belangrijk was. Heeft dat met testbaarheid te maken? Bij Job maakte een iq-test wel onderdeel uit van het diagnosetraject.
Testbaarheid inderdaad, omdat ze niet weten of het een kenmerk van is of iets wat opzich zelf staat.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131322899
Een IQ test wordt vrijwel altijd gebruikt in een diagnosetraject omdat je daar eigenlijk al heel veel informatie uit kunt halen. Sowieso gaat autisme vaak gepaard met een verstandelijke beperking, maar je kan er ook andere informatie uit halen. Moet een kind bijvoorbeeld heel erg op zijn tenen lopen op school of thuis om mee te komen en laat het daarom probleemgedrag zien? Of wordt het kind juist ondervraagd, en verveeld het zich en laat het daarom probleemgedrag zien?

Ook laat een IQ test zien of de resultaten van andere tests een beetje in lijn met de verwachtingen liggen. Een IQ bestaat uit delen: een verbaal deel en een performaal deel en die delen zijn weer allemaal opgebouwd uit sub-delen. Zo kun je heel precies kijken of een kind bepaalde dingen moeilijk vindt en welke dingen er juist wel goed gaan.

Ik ben trouwens master student Orthopedagogiek en vind het heel waardevol om hier mee te lezen en jullie ervaringen te lezen. Mochten jullie vragen hebben, wil ik ook mijn best doen om ze te beantwoorden!
pi_131324037
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:28 schreef livelink het volgende:
Altijd goed om het eens rustig te bespreken, Bar. Ik kan me voorstellen dat dit dan toch rauw op het dak komt vallen. Het wordt zo'n stapeling van dingen op deze manier.
Het autisme spectrum kwam vorig jaar al paar keer ter sprake,toen viel dat idd behoorlijk rauw op ons dak. En werd ik ook kwaad,want we kwamen met een kind met een ontwikkelingsachterstand en epilepsie. En ineens zonder ons eens te verwittigen het andere erbij.
nu een jaar later dus weer dit hun vinden zowel de dagopvang als het cos dat Roy gedrag vertoont wat heel erg vaak voorkomt bij het autisme spectrum.
we kregen een boekje mee over autisme en dat was het...
maar snappen nee nog steeds niet echt.
maar goed zo horen wij ook dat Roy adhd kenmerken vertoont,maar dat mogen ze nog niet officieel maken omdat hij nog te jong is.
we hebben nou eenmaal een speciaaltje :P
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_131324817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:42 schreef Sam1993 het volgende:
Kom even binnen vallen heb hier normaal niks te zoeken, zijn er mensen die weten waar je een persoon(23) met al een vastgesteld laag iq kunt laten testen op autisme? Riag, prima, lavorie etc doen dit niet onder de 80 (76). Psy q heeft een wachtlijst van 9 maanden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:29 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Dat word morgen geregeld door de huisarts. Heb me vraag ook daar nog eens gesteld hopelijk kunnen we zo ergens eerder terrecht
Medipsy in weert heeft wel snel plek maar ik heb geen idee of zij op autisme testen wel op adhd.
Alleen zou je wat meer moeten reizen. Gewoon even bellen.

PsyQ is een goede en betrouwbare instantie.
mama van 3 kids!
pi_131325069
Ik ga morgen bellen bedankt :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 september 2013 @ 20:27:27 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_131325205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:19 schreef Popples het volgende:

[..]

[..]

Medipsy in weert heeft wel snel plek maar ik heb geen idee of zij op autisme testen wel op adhd.
Alleen zou je wat meer moeten reizen. Gewoon even bellen.

PsyQ is een goede en betrouwbare instantie.
daar verschillen de meningen over. Ik werd in Rotterdam bij PsyQ weggestuurd met de mededeling dat ik een persoonlijkheidsstoornis zou hebben als gevolg van mijn verstoorde jeugd. Een jaar later in Alkmaar kreeg ik bij de GGZ uiteindelijk wél de diagnose ADHD en een degelijk behandelplan.

moraal van het verhaal: laat je leiden door het gevoel wat je hebt bij de hulpverlener .. niet door de naam van de instantie ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_131325476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

daar verschillen de meningen over. Ik werd in Rotterdam bij PsyQ weggestuurd met de mededeling dat ik een persoonlijkheidsstoornis zou hebben als gevolg van mijn verstoorde jeugd. Een jaar later in Alkmaar kreeg ik bij de GGZ uiteindelijk wél de diagnose ADHD en een degelijk behandelplan.

moraal van het verhaal: laat je leiden door het gevoel wat je hebt bij de hulpverlener .. niet door de naam van de instantie ...
Wij werden juist bij de GGZ weg gestuurd en bij PsyQ geholpen.
Overal anders dus ;)
mama van 3 kids!
  woensdag 18 september 2013 @ 20:55:11 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131326550
je kunt ook ADHD hebben én een persoonlijkheidsstoornis. :P
in de haak.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:04:40 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_131327053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:30 schreef fh101 het volgende:
vaak gepaard met een verstandelijke beperking
Is dit niet al jaren geleden achterhaald?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:06:19 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_131327153
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:55 schreef trui het volgende:
je kunt ook ADHD hebben én een persoonlijkheidsstoornis. :P
Ook dat trouwens :)

Hier tot vandaag eigenlijk helemaal geen fijn gevoel bij de instantie waar we nu bij betrokken waren, maar na een goed telefoongesprek vandaag wel. Ze begrijpen mijn zorgen en gaven aan dat ze de hulpvraag verkeerd ingeschat hebben. En dan ben je toch ineens weer wat geruster :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:12:06 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131327514
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Is dit niet al jaren geleden achterhaald?
nee hoor.
in de haak.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:13:54 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_131327608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:12 schreef trui het volgende:

[..]

nee hoor.
Ik dacht dat het inmiddels redelijk gemiddeld was?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:19:01 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131327942
ik dacht het niet. het is juist lang een misvatting geweest dat autisten allemaal van die "Rainmannetjes' zijn, die ergens supergoed in zijn, en stiekem superslim.

gemiddeld functioneren autisten gewoon minder goed dan niet-autisten, omdat het toch echt een aandoening is die de normale ontwikkeling behoorlijk in de weg zit. Er zijn wel hoog en laag functionerende autisten, maar als je gemiddeld kijkt hebben ze alles bij elkaar genomen vooral last van het 'anders functioneren' van een aantal hersenprocessen, in die zin dat het hun cognitieve niveau negatief beinvloedt.

het is - zoals ik het begrepen heb- vooral een kwestie van problemen met automatiseringsprocessen in de waarneming. hoog functionerende autisten hebben trucs ontwikkeld om hiermee om te gaan. maar die trucs kosten hen wel flink wat energie en tijd, die ze anders zouden kunnen stoppen in andere denkprocessen. (dat neemt niet weg dat het 'anders waarnemen' ook z'n voordelen kan hebben!).

[ Bericht 13% gewijzigd door trui op 18-09-2013 21:24:50 ]
in de haak.
pi_131328448
Precies wat trui zegt inderdaad. Mensen met autisme en bijzondere talenten zijn vaker bekend dan de grote groep autisten die op verstandelijk niveau minder goed functioneren en zo wat ondergesneeuwd zijn geraakt. Ken je die man die heel New York tot in detail na kan tekenen nadat hij met een helikopter over de stad is gevlogen? Een in dat opzicht briljante man die daar heel veel aandacht door krijgt. Maar ondertussen kan hij niet zelfstandig wonen of voor zichzelf zorgen.


Mensen met autisme hebben andere hebben kort gezegd andere hersenen, en bij de meesten belemmert dat hun ontwikkeling behoorlijk. De hersenen functioneren inderdaad anders, en de een leert/heeft de mogelijkheid om daar beter mee om te gaan dan de ander.

Even een snel gevonden bron van internet:

Samenhang met verstandelijke beperking
De Gezondheidsraad (2009) geeft aan dat uit de internationale literatuur blijkt dat tussen de 40 en 60% van de mensen met een ASS ook een verstandelijke beperking heeft. In omgekeerde richting hebben 3% tot 50 % van de kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking ASS (De Bildt et al., 2005). Ook Matson en Shoemaker (2009) geven aan dat ASS een van de meest voorkomende comorbide stoornissen is bij individuen met een verstandelijke beperking.

bron
  woensdag 18 september 2013 @ 21:29:50 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_131328575
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:27 schreef fh101 het volgende:
Precies wat trui zegt inderdaad. Mensen met autisme en bijzondere talenten zijn vaker bekend dan de grote groep autisten die op verstandelijk niveau minder goed functioneren en zo wat ondergesneeuwd zijn geraakt. Ken je die man die heel New York tot in detail na kan tekenen nadat hij met een helikopter over de stad is gevlogen? Een in dat opzicht briljante man die daar heel veel aandacht door krijgt. Maar ondertussen kan hij niet zelfstandig wonen of voor zichzelf zorgen.

Mensen met autisme hebben andere hebben kort gezegd andere hersenen, en bij de meesten belemmert dat hun ontwikkeling behoorlijk. De hersenen functioneren inderdaad anders, en de een leert/heeft de mogelijkheid om daar beter mee om te gaan dan de ander.
Dat klopt ook wel, maar ik dacht juist pas gehoord te hebben omdat er steeds meer mensen bijkomen die op latere leeftijd hun diagnose krijgen en dus al wel een heel leven opgebouwd hebben, dat daarom de boel weer iets gemiddelder getrokken werd. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor :)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:19 schreef trui het volgende:
die trucs kosten hen wel flink wat energie en tijd, die ze anders zouden kunnen stoppen in andere denkprocessen. (dat neemt niet weg dat het 'anders waarnemen' ook z'n voordelen kan hebben!).
Ik weet, ik weet :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131328810
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel, maar ik dacht juist pas gehoord te hebben omdat er steeds meer mensen bijkomen die op latere leeftijd hun diagnose krijgen en dus al wel een heel leven opgebouwd hebben, dat daarom de boel weer iets gemiddelder getrokken werd. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor :)

Daar had ik nog niet van gehoord, maar dat zou ook goed kunnen inderdaad. De waarheid zal in het midden liggen :)
  woensdag 18 september 2013 @ 21:33:58 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_131328840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:33 schreef fh101 het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet van gehoord, maar dat zou ook goed kunnen inderdaad. De waarheid zal in het midden liggen :)
Niet dat de waarheid er iets toe doet ook eigenlijk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:33:59 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131328841
maar zeker nog niet op 't landelijk gemiddelde. ;)

en hoezo doet die waarheid er niet toe? ik vind 't rete-interessant, de waarheid. net als de individuele waarheden. :)
in de haak.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:35:10 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_131328917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:33 schreef trui het volgende:
maar zeker nog niet op 't landelijk gemiddelde. ;)
:D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131328997
Het is trouwens wel een mooi filmpje om te kijken. Niet alleen beperkingen zien, maar ook mogelijkheden. Dat vergeten mensen nog wel eens, vooral buitenstaanders.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:38:41 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_131329142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:36 schreef fh101 het volgende:
Het is trouwens wel een mooi filmpje om te kijken. Niet alleen beperkingen zien, maar ook mogelijkheden. Dat vergeten mensen nog wel eens, vooral buitenstaanders.
Dat vind ik wel heel mooi van de veranderingen in de hulpverlening. Dat er steeds meer gekeken wordt naar wat men zelf kan. Dat je niet bij je handje gepakt wordt en er een formulier voor je ingevuld wordt, maar dat er daadwerkelijk gekeken wordt of je het zelf in kan vullen en je hulp krijgt als het echt niet gaat. Zodat we uiteindelijk gaan naar een samenleving waarin de mensen denken "die kan dit en dit en dit" in plaats van "dat is een autist* en die kan niets"

*hier is natuurlijk van alles in te vullen he ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:44:27 #219
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131329510
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:38 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel mooi van de veranderingen in de hulpverlening. Dat er steeds meer gekeken wordt naar wat men zelf kan. Dat je niet bij je handje gepakt wordt en er een formulier voor je ingevuld wordt, maar dat er daadwerkelijk gekeken wordt of je het zelf in kan vullen en je hulp krijgt als het echt niet gaat. Zodat we uiteindelijk gaan naar een samenleving waarin de mensen denken "die kan dit en dit en dit" in plaats van "dat is een autist* en die kan niets"

*hier is natuurlijk van alles in te vullen he ;)
Het zou nog veel mooier zijn als ouders er bij het krijgen van een kindje vanuit gaan dat ze dat kind gaan leren zichzelf zo goed mogelijk te redden in plaats van er vanuit te gaan dat ze een kind krijgen dat zich vanzelf in de mal van de maatschappij zal voegen. Ik ben begeleider op een dagverblijf dat kinderen opvangt waarom op één of andere manier zorg bestaat (dat kan lichamelijk zijn, geestelijk, in de ontwikkeling of in de huiselijke situatie) en het valt ons steeds meer op dat ouders er zó van uitgaan dat hun kind wel het zelfde nodig zal hebben als zij hadden, dat een kindje dat iets anders reageert op prikkels, indrukken, gebeurtenissen al snel als raar bestempeld wordt en dan bij ons terechtkomt. Daarnaast vind ik het zorgelijk om te zien dat onze psychodiagnostische afdeling ontzettend snel stempels uitdeelt; weten we het niet, dan is het PDD/ASS. Kom op jongens, de wereld is niet meer hetzelfde als twintig jaar geleden en de mens heeft niet de tijd gehad mee te evolueren met alles wat er veranderd is. Geef kinderen ruimte en tijd, geef ze vertrouwen en stimuleer ze in wat ze extra mogen leren, dan is veel hulpverlening helemaal niet nodig...

ABSOLUUT niet ten nadele van de ouders die ik hier lees, hier zie ik vooral liefde en vertrouwen en een grenzeloos geloof in de toekomst
Prrrrr
  woensdag 18 september 2013 @ 21:47:16 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131329713
Interessant, fh101. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zo geinteresseerd ben in IQ. Bij Job was dat deel in orde, maar als hij op school niet tot leren komt, dan heeft hij er weinig aan.

En momenteel komt hij tot niks op school. We zijn weer terug op het niveau dat de belangrijkste doelstelling is dat hij naar school gaat en daar ook blijft. Ik hoop dat het snel beter gaat, ik word er een beetje wanhopig van. Het gaat momenteel echt slecht op school. Thuis gaat redelijk en de taxi gaat goed. Het lijkt nooit op alle fronten tegelijk goed te kunnen gaan. En dan is alle aandacht in het begin van het nieuwe schooljaar naar de taxi gegaan, omdat het daar vorig jaar zo mis ging, en dan gaat het dus nu goed in de taxi, maar slecht op school.

En ik voel me soms zo schuldig dat ik anderen zo opzadel met ons probleem. Ik weet dat het ik zo niet moet zien, maar als ik dan ervaar wat een energie het school ook kost, dan voel ik me daar echt rot onder.

MrspoeZ, ik begrijp niet helemaal wat jij wil zeggen in je vorige post.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:50:52 #221
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131329921
Dat de taxi niet goed gaat is niet jouw probleem livelink en ook niet dat van de school. Het taxobedrijf heeft ingeschreven op het schoolvervoer en als het met slechts één paar ogen in de taxoi niet lukt moeten ZIJ zorgen dat dat wordt opgelost, met een busbegeleider bijvoorbeeld. Je kunt daarvoor contact opnemen met leerlingenzorg in je gemeente en als dat niet helpt met de ombudsman. Jij hebt er niet voor gekozen zo;n kindje te krijgen, hij heeft er niet voor gekozen te zijn zoals hij is, het vervoersbedrijf heeft ervoorgekozen jouw kind te vervoeren en zij zullen moeten zorgen dat het goed gaat.
Prrrrr
  woensdag 18 september 2013 @ 21:51:08 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_131329935
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:44 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Het zou nog veel mooier zijn als ouders er bij het krijgen van een kindje vanuit gaan dat ze dat kind gaan leren zichzelf zo goed mogelijk te redden in plaats van er vanuit te gaan dat ze een kind krijgen dat zich vanzelf in de mal van de maatschappij zal voegen. Ik ben begeleider op een dagverblijf dat kinderen opvangt waarom op één of andere manier zorg bestaat (dat kan lichamelijk zijn, geestelijk, in de ontwikkeling of in de huiselijke situatie) en het valt ons steeds meer op dat ouders er zó van uitgaan dat hun kind wel het zelfde nodig zal hebben als zij hadden, dat een kindje dat iets anders reageert op prikkels, indrukken, gebeurtenissen al snel als raar bestempeld wordt en dan bij ons terechtkomt. Daarnaast vind ik het zorgelijk om te zien dat onze psychodiagnostische afdeling ontzettend snel stempels uitdeelt; weten we het niet, dan is het PDD/ASS. Kom op jongens, de wereld is niet meer hetzelfde als twintig jaar geleden en de mens heeft niet de tijd gehad mee te evolueren met alles wat er veranderd is. Geef kinderen ruimte en tijd, geef ze vertrouwen en stimuleer ze in wat ze extra mogen leren, dan is veel hulpverlening helemaal niet nodig...

ABSOLUUT niet ten nadele van de ouders die ik hier lees, hier zie ik vooral liefde en vertrouwen en een grenzeloos geloof in de toekomst
Ik ken een aantal ouders die altijd altijd altijd alles alles alles hebben aangepast, waardoor je uiteindelijk iemand overhoudt waar niet mee samen te leven valt omdat ze zich totaal niet kunnen aanpassen. Ik probeer soms wat dingen wat later aan te passen omdat er veel tegelijkertijd komt, maar voor de rest leer ik mijn jongens (en mezelf) om zoveel als mogelijk is ons aan te passen aan de rest. Daar heb je uiteindelijk het meeste aan.
Ik herken heel veel van mijzelf in beide jongens, maar toch zijn het twee totaal verschillende kerels en reageren we op sommige dingen alle drie anders :+ Dat houdt het spannend zullen we maar zeggen. Maar het is zo mooi om te zien hoe het allemaal steeds beter gaat en hoe we steeds meer elkaar kunnen lezen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 september 2013 @ 21:55:53 #223
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131330216
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:47 schreef livelink het volgende:<knip>
MrspoeZ, ik begrijp niet helemaal wat jij wil zeggen in je vorige post.
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ken een aantal ouders die altijd altijd altijd alles alles alles hebben aangepast, waardoor je uiteindelijk iemand overhoudt waar niet mee samen te leven valt omdat ze zich totaal niet kunnen aanpassen.<knip>
Kinderen moeten zich aanpassen, absoluut. Ik bedoel juist te zeggen dat je als ouders niet moet proberen de wereld aan je kind aan te passen maar je kind moet proberen te helpen zich aan de wereld aan te passen. Livelink, voel je alsjeblieft niet aangevallen, dat is helemaal niet mijn bedoeling! Wat ik gewoon vaak zie is dat ouders een kindje krijgen en dan zonder echt naar dat kind te kijken het proberen te vormen naar wat zij denken dat de maatschappij is, in plaats van dat ze kijken naar wat het kind is en hoe dat in de maatschappij zoals die nu is kan functioneren. Het zou geweldig zijn als daar geen hulpverlening voor nodig was en ouders dat gewoon uit zichzelf zouden doen, dat is wat ik wilde zeggen.
Prrrrr
  woensdag 18 september 2013 @ 22:01:15 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131330547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Dat de taxi niet goed gaat is niet jouw probleem livelink en ook niet dat van de school. Het taxobedrijf heeft ingeschreven op het schoolvervoer en als het met slechts één paar ogen in de taxoi niet lukt moeten ZIJ zorgen dat dat wordt opgelost, met een busbegeleider bijvoorbeeld. Je kunt daarvoor contact opnemen met leerlingenzorg in je gemeente en als dat niet helpt met de ombudsman. Jij hebt er niet voor gekozen zo;n kindje te krijgen, hij heeft er niet voor gekozen te zijn zoals hij is, het vervoersbedrijf heeft ervoorgekozen jouw kind te vervoeren en zij zullen moeten zorgen dat het goed gaat.
Theoretisch heb je gelijk, maar de praktijk is wat weerbarstiger. En ik heb besloten dat ik qua taxi het gevecht ook niet meer aan zal gaan. Mocht het onverhoopt weer fout gaan in de taxi, dan ga ik een alternatief zoeken. Daar heb ik mijn rust in gevonden. De gemeente en de vervoerder zijn op de hoogte van de problemen en geven aan dat er geen geld is voor een andere regeling of een begeleider. Het gaat nu ook goed in de taxi. Job zit nu voorin bij de taxichauffeur en dat was kennelijk nodig. Gaat het eventueel toch fout, dan stoppen we met de taxi en zoek ik het zelf uit. En eigenlijk merk ik dat ik steeds meer rust vind in het zelf doen. Niet meer vertrouwen op anderen of hopen op hulpverlening. Het geeft rust en stabiliteit als we het zelf doen. Alleen voor school ligt dat anders. Hem thuishouden van school lijkt soms een zalig idee, maar dat is niet de oplossing.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 18 september 2013 @ 22:04:54 #225
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131330759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Theoretisch heb je gelijk, maar de praktijk is wat weerbarstiger. En ik heb besloten dat ik qua taxi het gevecht ook niet meer aan zal gaan. Mocht het onverhoopt weer fout gaan in de taxi, dan ga ik een alternatief zoeken. Daar heb ik mijn rust in gevonden. De gemeente en de vervoerder zijn op de hoogte van de problemen en geven aan dat er geen geld is voor een andere regeling of een begeleider. Het gaat nu ook goed in de taxi. Job zit nu voorin bij de taxichauffeur en dat was kennelijk nodig. Gaat het eventueel toch fout, dan stoppen we met de taxi en zoek ik het zelf uit. En eigenlijk merk ik dat ik steeds meer rust vind in het zelf doen. Niet meer vertrouwen op anderen of hopen op hulpverlening. Het geeft rust en stabiliteit als we het zelf doen. Alleen voor school ligt dat anders. Hem thuishouden van school lijkt soms een zalig idee, maar dat is niet de oplossing.
IK ben terdege op de hoogte van de problemen in de taxi;s, zowel als moeder als als juf. School legt het bij ouders, ouders bij school en de taxi springt er tussen uit. De ombudsman kan je echt helpen; het taxibedrijf heeft getekend voor het vervoer en MOET dus zorgen voor goed vervoer. Ik weet van een kind dat twee jaar lang alleen is vervoerd, gewoon omdat het in de bus niet ging en ouders bleven hameren op een oplossing vanuit degene die het vervoer gecontracteerd had - het taxibedrijf dus. Als Job rust heeft tijdens de rit naar school zal hem dat ook helpen de dag relaxed te beginnen. Thuishouden is geen optie, dat kost jou en hem alleen geld, gedoe en onrust.
Prrrrr
  woensdag 18 september 2013 @ 22:06:44 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_131330848
Ergens ben ik het met je eens mrspoeZ, maar ik zie ook dat zulke strijd enorm veel energie kost bij de ouders. Die je niet altijd meer hebt. Soms is het gewoon op en kan je niet meer verder vechten, ook al sta je wellicht in je recht.
Maar daar is nog niet echt een oplossing voor...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 september 2013 @ 07:22:07 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131338697
En weer een spannende dag; ze gaan Job vandaag op school bespreken en wij worden daar over gebeld. Klinkt onheilspellend. Misschien wordt hij echt wel (tijdelijk) van school gestuurd. Of naar een andere klas of zo. Ik kan nu nog niet bedenken wat het gaat worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 19 september 2013 @ 08:08:10 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131338945
Oh jee, wat een spanning, livelink :{ En dan kun je ook nog aannemen dat het op het moment beter gaat dan wanneer de decemberspanning weer inzet? Hoewel, wel Job weet je 't nooit....
  donderdag 19 september 2013 @ 08:11:42 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131338974
Livelink voor je zenuwen vandaag :*

Wat een enorme steen op je maag zo moeten afwachten wat er uit komt :{
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_131339482
Hè, vervelend zo'n wachtdag livelink :{
Weet je al hoe laat ze ongeveer bellen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_131341799
quote:
7s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:51 schreef Troel het volgende:

[..]

*knip*
Ik herken heel veel van mijzelf in beide jongens, maar toch zijn het twee totaal verschillende kerels en reageren we op sommige dingen alle drie anders :+
*knip*
Heel herkenbaar Troel, maar dan met M. en mij. Veel herkenbaars, maar toch ook een heel ander kind dan ik was. Ik heb wel (teveel) de neiging om er bovenop te zitten, omdat ik het voor haar liever anders wil dan het voor mezelf was. Steeds te horen krijgen dat je je best niet doet, dat je veel beter zou moeten kunnen, omdat eigenlijk gewoon niet duidelijk was wat er nou aan de hand was.
Die duidelijkheid hebben we bij M. dan wel, maar dat maakt het soms ook ingewikkelder vind ik. Je let meer op dingen en ziet misschien soms al wel problemen waar ze helemaal niet zijn of komen...
Ach ja, we vinden er vast een weg in.

Livelink, ik vind het zo alleen klinken. "niet meer vertrouwen op anderen of hopen op hulpverlening".
Mag dan wel rust geven, maar het is ook een behoorlijke taak die je jezelf in de schoenen schuift op die manier.
Al snap ik ook dat steeds weer moeten knokken voor je kind ook ontzettend veel energie kost,
energie die je wellicht net zo goed in het zelf doen kan steken en waar je dan verder mee komt.
Spannende dag, wanneer hoor je meer? Succes/sterkte met wachten :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 19 september 2013 @ 11:19:51 #232
386633 Adnap
I love Life !
pi_131342398
Livelink sterkte met wachten :*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_131344288
Livelink sterkte met wachten,lijkt me vreselijk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_131345871
Livelink sterkte met wachten!

Ik heb gisteren met juf gepraat en ze zei dat Kim het zo goed doet op deze school. Dat ze hier echt goed op haar plek zit. Fijn om te horen!

Ze zit nu in een gemengde klas 3/4. (groep c) Lezen, rekenen en schrijven vind ze leuk en gaat ook goed. Met lezen zit ze nu in groep e. Is ze erg trots op en ik ook!
Ze werken echt op niveau en dat ze dan van klas/leraar veranderd is ze nu al aan gewend.
Ze heeft morgen het eerste feestje van het schooljaar. Ze gaan naar Ballorig, ze is wel wat zenuwachtig. Ik denk dat ze dat altijd wel blijft houden. Haar vriendinnetje die dan jarig is, komt vandaag hier spelen. Misschien kan ze haar wat gerust stellen. En dan heeft ze volgende week alweer een feestje. Daar maakt ze zich nu al druk over. Want onvoorspelbaar denk ik.

Ik vroeg me nog af of jullie misschien tips hebben voor het aankleden. Dat is de laatste tijd weer een drama. We zijn er weleens te laat door gekomen. De juf weet ervan, ze kan op school ook stickers verdienen daarvoor. Juf doet dat door de stickers op een klein kaartje te plakken. Als die vol is, mag ze hem hebben.
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2013 @ 13:29:36 #235
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131346088
wat is het probleem bij aankleden?
pi_131346308
Ze vertikt het. Gaat erbij gillen, om zich heen slaan, schreeuwen etc.
En ze heeft tijd genoeg, daar ligt het niet aan.
  donderdag 19 september 2013 @ 14:34:59 #237
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_131347944
Dan in pyjama naar school. Heb ik wel eens met een moeder afgesproken, die werd er ook gestóórd van dat haar zoon niet wilde aankleden. Dus die zei op een morgen, prima, dan maar in pyjama naar school. Kind in eerste instantie blij, maar ja, hij kon dus niet buiten spelen heel de dag, want daar moet je kleren voor aan hebben. En hij werd een beetje verbaasd aangekeken door de andere kinderen. Was na die ene keer echt wel over... Maar ja, die kwam met de taxi, dat scheelt.
Prrrrr
  donderdag 19 september 2013 @ 14:42:14 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_131348163
Eigenlijk wat mrspoeZ zegt. Jochem heeft best lang de boel lopen frusteren door gewoon niet aangekleed willen worden en het ook niet zelf te willen doen. Hij mocht toen zelf nog niet naar school, maar moest natuurlijk wel mee Ruben wegbrengen. Nou, dan ga je maar in je pyjama mee. Na twee keer was het echt over :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131350694
Kan het wel weer eens proberen, ze is al 1x in pyjama geweest. Het ging ook een hele tijd goed, maar is ineens weer mis.
Djeez opperde nog stap voor stap picto´s. Bij hun hebben ze dat voor Tyler met bepaalde dingen. Is het proberen waard! Ik heb nu alleen algemene voor het ochtendritueel.
  donderdag 19 september 2013 @ 15:58:56 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_131350741
Is er iets anders dan anders? Want dan is het op zich logisch dat ze ergens de verandering moet verwerken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131351586
Deed ze het eerst wel Ingrid?
Dat gillen en dwarse dat doet M. ook, als ze niet weet waar ze moet beginnen bijvoorbeeld. Dan zouden picto's misschien wel kunnen helpen. Of dat je de kleren in een vaste volgorde op een stapeltje legt, zodat ze weet wat ze eerst moet pakken enz.

Het heeft hier voor het tandenpoetsen en afdrogen erg geholpen. Het was eerst dwars en zeggen dat ze het niet kon en toen we een kaartje hadden met de volgorde ging het ineens als een speer.

En anders idd in pyama naar school, wie weet maakt het indruk.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 19 september 2013 @ 17:40:45 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131353776
Uitstel van executie, ik heb morgen na school een gesprek. Vandaag ging het weer redelijk, geloof ik.

Aankleden is hier ook wel eens een probleem. Het markeert echt de overgang naar de echte start van de dag en is daarom moeilijk. Bij ons werkt het om Job pas aan te kleden vlak voor de taxi komt. In het ideale geval is hij precies klaar op het moment dat de taxi komt want dan wordt het voor hem 1 vloeiende overgang. Is de periode tussen aangekleed zijn en de taxi te lang, dan wordt hij druk en 'raak ik hem kwijt'.
Als aankleden niet lukt, hou ik hem meestal thuis of ik breng hem later zelf naar school. In de pyjama in de taxi zou ik nooit doen, want dan weet ik zeker dat het fout gaat in de taxi en op school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131355499
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:58 schreef Troel het volgende:
Is er iets anders dan anders? Want dan is het op zich logisch dat ze ergens de verandering moet verwerken :)
Nee, ik kan niks bedenken. Alleen dat Tyler bij zijn vader woont, maar dat is nu een maandje zo.
  donderdag 19 september 2013 @ 18:57:10 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131356272
Misschien toch de overgang naar het nieuwe schooljaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:52:16 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131387297
Is je gesprek naar tevredenheid gegaan Livelink?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:54:20 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_131387353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Is je gesprek naar tevredenheid gegaan Livelink?
+1
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:26:37 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131388050
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Is je gesprek naar tevredenheid gegaan Livelink?
Ja, het scheen woensdag nogal heftig te zijn geweest en hij heeft een aantal leerkrachten fysiek aangevallen. Dus ze hebben wel duidelijk gemaakt dat daar voor hun een grens ligt (lijkt me ook logisch). Daarna is hij echter donderdag en vrijdag weer helemaal bijgetrokken, dus ze hebben het nu afgedaan als een incident dat is ontstaan door alle veranderingen. Het feit is dat het niet van kwaad tot erger is geworden sindsdien. Hij had overigens diezelfde woensdag al helemaal uit zichzelf tegen de juf gezegd dat het hem ontzettend speet, dus dat pleitte ook in zijn voordeel. Ik zei dat ik bang was te horen te krijgen dat hij van school zou worden gestuurd, maar daar was sowieso geen sprake van zeiden ze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131388246
Gelukkig maar Livelink. Heftig om zulke dingen over je kind te horen, denk ik. Maar heel knap van hem dat hij zelf zijn excuses heeft aangeboden.
pi_131388577
Gelukkig een goed gesprek Livelink, en fijn dat de school niet te snel beslissingen maakt.

Misschien had Job die uitbarsting even nodig om weer te weten hoe alles zit. Ik werk zelf op een woongroep voor volwassenen met een ernstige verstandelijke beperking en met gedragsproblemen, dus misschien niet helemaal te vergelijken met je zoon. Maar als je daar begint met werken weet je ook bijna zeker dat je een paar keer fysiek aangevallen wordt, omdat de bewoners dat bijna nodig hebben om te weten wat ze aan je hebben. Kun je hen veiligheid bieden, ook als ze in een escalatie zitten? En af en toe moet dat even herhaald worden, zodat de bewoner weer voelt dat hij/zij geaccepteerd wordt, no matter what. Je verhaal doet me daar een beetje aan denken.

Het klinkt alsof de school het goed heeft opgepakt in ieder geval. Fijn dat Job op zo'n goede plek zit. En Job heeft het zelf ook goed opgepakt door z'n excuses aan te bieden! Op het moment zelf kan hij waarschijnlijk weinig anders dan boos worden, maar het zegt heel wat over hem (en zijn opvoeding!) dat hij later zijn excuses aanbiedt ^O^

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik hier mee post, terwijl ik hier eigenlijk helemaal niet thuis hoor als iemand die geen ouder van een kind met autisme is
pi_131394346
Wat een opluchting livelink :*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_131406380
Livelink, fijn een goed gesprek!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131415540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:26 schreef livelink het volgende:
Hij had overigens diezelfde woensdag al helemaal uit zichzelf tegen de juf gezegd dat het hem ontzettend speet,
Oh Job.... O+ Maar wat een zorgen weer Livelink. En qua taxi... ik ben het wel eens met MsPoez. Maar dat gedóe weer allemaal.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 13:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ze vertikt het. Gaat erbij gillen, om zich heen slaan, schreeuwen etc.
En ze heeft tijd genoeg, daar ligt het niet aan.
Kan ze het gevoel van het materiaal mss niet goed verdragen?
Wellicht handig om bij de manier van de juf aan te sluiten (als die werkt). En wat je zelf al zegt, mss helpen picto's.
En zou het kunnen dat ze last heeft van de gezinsveranderingen? En dat zich dat uit in het ochtendritueel?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131415748
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh Job.... O+ Maar wat een zorgen weer Livelink. En qua taxi... ik ben het wel eens met MsPoez. Maar dat gedóe weer allemaal.

[..]

Kan ze het gevoel van het materiaal mss niet goed verdragen?
Wellicht handig om bij de manier van de juf aan te sluiten (als die werkt). En wat je zelf al zegt, mss helpen picto's.
En zou het kunnen dat ze last heeft van de gezinsveranderingen? En dat zich dat uit in het ochtendritueel?
Zou bij sommige kledingstukken kunnen, labeltjes moeten sowieso overal uit geknipt worden.
Picto's ga ik vanaf maandag proberen. De uitgebreide versie dan, wat ik nu heb helpt nog te weinig blijkbaar.

Ik zat me ook te bedenken dat het toch nog een uiting kan zijn van de gezinsveranderingen. En ik ga de gezinshulp hierover ook mailen. Wellicht kan ze nog tips geven.

En nog een c/p van facebook van gisteren.

Sjongejonge! Kim is een brokkenpilootje! Ze had vandaag een feestje bij Ballorig.
Is ze daar op de 1 of andere manier keihard met haar hoofd tegen de zijkant van de deur gestoten. Resultaat naast veel bloed natuurlijk, een diepe snee op haar achterhoofd die gehecht moest worden. Ze konden mij niet bereiken, terwijl ik gewoon thuis was, dus ik was er niet bij. Maar ik hoorde dat ze een bikkel was. De dokter vond haar een lieve, maar pittige meid met een eigen wil.
En volgende week heeft ze weer een feestje ...
Gisteravond Djeez nog gebeld en toen de verdoving uitwerkte kreeg ze wel last, het deed zeer en prikte. Blijkbaar mag ze nu 500mg zetpillen hebben ( ik had altijd 240 geloof ik) , dus die heeft ze daar gekregen. Heeft vast goed geholpen!
pi_131415866
Maar die Kim toch... Wat een schrik zeg!
En fijn dat je kunt 'terugvallen' op een gezinshulp. Heb je vertrouwen in haar?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131420020
Was wel ff schrikken ja!

Ik heb veel vertrouwen in de gezinshulp!
Ook handig dat ik ook gewoon kan mailen als ik vragen heb. Als het nodig is dat ze langskomt, dan kunnen we dat via de mail bespreken.
  zaterdag 21 september 2013 @ 20:54:28 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131421924
Wat leuk voor Kim dat ze zoveel wordt uitgenodigd voor feestjes. Vindt ze het ook leuk om te gaan? Maar wat een schrik dat ze gehecht moest worden. Stoer dat ze dat zo goed heeft ondergaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131422042
Brokkenpilootje en bikkel Kim, wat een schrik!
Ik ben benieuwd of de picto's helpen!

Het lijkt wel of het besef van jarig zijn binnenkort steeds meer doordringt... Nog iets minder dan 3 weken en dan is ze jarig, maar ze wil eigenlijk weten wat ze krijgt, ze vindt het ook spannend als anderen jarig zijn en gaan trakteren (maandag weer 1).
Is natuurlijk ook spannend, maar hoe kan je daar het beste mee omgaan als ouder? Het moet niet zo zijn dat die spanning haar gaat beheersen...

Ik probeer het wel eens met haar te hebben over samen spelen of boos zijn of dat soort dingen, maar ze wil dat niet zo van ons aannemen. Maar nu haal ik boekjes uit de bieb en leg die in de kast, dan pakt ze ze zelf en gaat ze toch lezen... als ik mee ga lezen en vragen ga stellen gooit ze de boel weer aan de kant... wie weet kan ze er wat mee... je weet maar nooit ;).

[ Bericht 83% gewijzigd door Nijna op 21-09-2013 21:03:43 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 21 september 2013 @ 21:14:44 #258
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131422776
Gewoon blijven proberen, Nijna. Ik ga met job nog wel eens een eind wandelen, dan staat hij na een tijdje wel open voor wat meer vertrouwelijke gesprekken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 september 2013 @ 08:53:03 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131434042
Ik vertel Cato ook meestal wel wat ze gaat krijgen, dat geeft een hoop rust.
in de haak.
  zondag 22 september 2013 @ 08:55:16 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131434050
Ingrid wat naar voor kim, dat ze zich zo bezeerd heeft! Sterkte ermee, hopelijk geneest het snel!
in de haak.
pi_131455817
Livelink, ze is natuurlijk ook nog een jonkie, maar misschien werkt het inderdaad wel, stukje wandelen oid.

Trui, misschien hier ook wel een idee. Ze heeft zich nu in het hoofd gehaald dat ze een space scooter krijgt, maar helaas voor haar gaat dat niet gebeuren... Dat moet denk ik ook maar even in de week ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131458038
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 08:55 schreef trui het volgende:
Ingrid wat naar voor kim, dat ze zich zo bezeerd heeft! Sterkte ermee, hopelijk geneest het snel!
De wond ziet er goed uit voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk!
Ik had de hap nog gebeld, ik heb nml geen 500mg zetpillen in huis, alleen de 240 mg variant. Of ik daar dan 2 van moest geven. Had ze even overlegd en beter kon ik een halve normale paracetamol geven van 500mg. Kim helemaal blij dat het geen zetpil hoefde te zijn. En heel trots dat ze grote mensen pijnstiller mag hebben nu. Toch handig dat ze sinds een paar maanden pillen kan slikken!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2013 @ 08:46:59 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131469480
Even uit lurkmodus ;)

Ik heb van de week dit gezien: http://www.gloup.eu/nl/over-gloup

Misschien komt het nog eens van pas. Kort gezegd is het een soort gel die het makkelijker maakt om pillen in te nemen.

En verder een knuffel voor alle ouders hier :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 23 september 2013 @ 09:03:17 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131469726
bedankt voor de tip, Rewimo, zou best eens van pas kunnen komen hier.
in de haak.
  maandag 23 september 2013 @ 11:40:10 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_131473482
Ik ben bang dat Ruben dat ook niet zou blieven :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2013 @ 13:41:37 #266
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131476699
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2013 11:40 schreef Troel het volgende:
Ik ben bang dat Ruben dat ook niet zou blieven :P
Tja, dat kan natuurlijk. Maar wie weet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_131478586
Het klinkt of of het zo weg glibbert, gloup... dat is het onthouden waard!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 25 september 2013 @ 22:00:47 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131569121
Hier is het vandaag helemaal mis gegaan in de taxi. De kogel is door de kerk. Hoe we het doen, doen we het, maar Job gaat niet meer met de taxi. Ik haalde hem al 4 dagen zelf van school, nu ga ik hem ook maar brengen. En die 5e dag heeft J. vrij en dan moet hij hem halen.

Het is niet ideaal, maar het moet maar. School zou de gemeente nog bellen. Als de school iets kan bereiken, dan graag. Wij gaan het niet meer proberen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131570168
Geeft het je rust Livelink, dat 'de kogel door de kerk is'? Of ben je wanhopig?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 25 september 2013 @ 22:23:42 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131570632
Het geeft rust, ik ben eigenlijk vanavond heel ontspannen. Het idee dat we het nu gewoon zelf doen en minder afhankelijk zijn van allerlei andere omstandigheden. Het zal misschien snel omslaan in wanhoop, maar nu nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_131570789
Ik ben blij te lezen dat je je er nu ontspannen bij voelt. Succes met het regelen, hopelijk vergt het minder energie dan het busvervoer en alle daarmee samenhangende toestanden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131575070
Fijn dat het in elk geval voor nu rust geeft livelink :*!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 26 september 2013 @ 12:02:39 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131582047
jammer dat 't zo misging weer Livelink. maar hopelijk is dit een oplossing die ook voor Job zelf rust geeft. succes met 't regelen van alles eromheen dat nodig is om 't mogelijk te maken!
in de haak.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:24:57 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131582581
Idd fijn dat het je rust geeft livelink.
Het was voor jullie mss niet eens zozeer een kwestie of het ging gebeuren maar meer wanneer.

Hopelijk krijgen jullie de boel rond en geeft dit ook voor Job meer rust.
***
pi_131582937
Fijn dat het rust geeft Livelink!
  Jubileum moderator donderdag 26 september 2013 @ 13:35:51 #276
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_131584419
Ik ben blij dat je je zo voelt Livelink maar het is toch van de zotte dat het zo ver moet komen, bah!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 september 2013 @ 23:01:58 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131727173
Vandaag weer even op het juiste spoor gezet door Job zelf. Bij het ophalen zat hij niet in zijn eigen klas, maar bij zijn oude juf. De laatste weken zit hij regelmatig bij haar en ook nog steeds regelmatig bij de directeur. Dus ik vroeg aan hem of hij eigenlijk al wel eens een hele dag in zijn eigen klas had gezeten. Eigenlijk niet dus.
Dus ik zei dat hij deze week eens moest proberen om een keer een hele dag in de klas te blijven. Toen begon hij bijna te huilen en zei dat hij dat juist elke dag probeerde. En toen realiseerde ik me weer hoeveel energie het hem ook kost en dat hij toch elke dag opnieuw weer zijn best doet en hoe moeilijk het ook voor hem is dat hij dan ook telkens weer faalt. Af en toe is het wel weer eens goed om daar ook weer eens bij stil te staan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 09:36:47 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131733698
Livelink, ik heb bewondering voor het doorzettingsvermogen van jullie hele gezin :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 oktober 2013 @ 06:26:33 #279
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131768505
Ach arm joch. Doet 'ie zo z'n best, lukt het nog niet.... Heb je het plan kunnen aanpassen, livelink, zodat jullie misschien een doel vinden wat wel binnen handbereik is?
  woensdag 2 oktober 2013 @ 06:35:43 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131768524
Nee, ik sluit me nu maar bij de school aan. Het belangrijkste is dat Job uit zichzelf weer kalmeert als het fout gaat. En dan vindt school het niet erg als het daarvoor nodig is dat hij naar zijn oude juf gaat of naar de directeur. Het was alleen een beetje verwarrend dat Job vervolgens in de klas die niet de zijne is werd uitgekozen om mee de klassen rond te gaan bij het uitdelen :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 06:55:13 #281
386633 Adnap
I love Life !
pi_131768587
LIvelink wat fijn dat school zo meedenkt ! Kunnen jullie er achter komen waarom het misgaat bij de nieuwe klas/juf/meester ? Kan Job het onder woorden brengen ? Of is het ongrijpbaar en hoort het bij de aanloopfase ?

Nog een vraagje : in mijn klas zit nu iemand met PDD_NOS, we bieden gestructureerd werk aan (weektaak) en plannen met de leerling wat op welke dag gemaakt moet worden. Toch zie we dat het kind verzuipt. Iemand nog tips ? De leerling zit al in een zogenaamde stilteruimte te werken (op het zorgplein was echt niets) en ipv 6 groepsleden is dit een groep van 3. Hoort het wellicht bij de puberteit van de leerling ? (het lukt haar niet om aan het werk te gaan, opdrachten maakt ze half of niet en praktijk oefenen is al helemaal te veel gevraagd) Zelf geeft ze/hij aan "dat ze/hij het niet weet"
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:05:06 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131768625
Klinkt ook wel als faalangst, Adnap. Geeft jullie school daar nog gerichte ondersteuning in?

En bij Job helpt het om even voor elke taak ook een gerichte en persoonlijke instructie te geven.
Wat bijvoorbeeld bij Job belangrijk is, is dat de juf niet alvast de taak bij hem neerlegt en pas 5 minuten later naar hem toe gaat met de uitleg. In die 5 minuten dat hij dat blaadje voor zijn neus heeft zonder de bijbehorende instructie, raakt hij daar al zo van in paniek dat het vervolgens een verloren zaak is. Maar ja, dan praat ik over de basisschool. Op de middelbare school zal dat toch al wel weer anders gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:14:45 #283
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131768662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 06:35 schreef livelink het volgende:
Nee, ik sluit me nu maar bij de school aan. Het belangrijkste is dat Job uit zichzelf weer kalmeert als het fout gaat. En dan vindt school het niet erg als het daarvoor nodig is dat hij naar zijn oude juf gaat of naar de directeur. Het was alleen een beetje verwarrend dat Job vervolgens in de klas die niet de zijne is werd uitgekozen om mee de klassen rond te gaan bij het uitdelen :D
Dat lijkt me een prachtdoel.

En wel verwarrend, maar zeker leuk dat hij werd uitgekozen O+
  woensdag 2 oktober 2013 @ 07:25:52 #284
386633 Adnap
I love Life !
pi_131768723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 07:05 schreef livelink het volgende:
Klinkt ook wel als faalangst, Adnap. Geeft jullie school daar nog gerichte ondersteuning in?

En bij Job helpt het om even voor elke taak ook een gerichte en persoonlijke instructie te geven.
Wat bijvoorbeeld bij Job belangrijk is, is dat de juf niet alvast de taak bij hem neerlegt en pas 5 minuten later naar hem toe gaat met de uitleg. In die 5 minuten dat hij dat blaadje voor zijn neus heeft zonder de bijbehorende instructie, raakt hij daar al zo van in paniek dat het vervolgens een verloren zaak is. Maar ja, dan praat ik over de basisschool. Op de middelbare school zal dat toch al wel weer anders gaan.
Er is faalangsttraining voor de leerling buiten de school, hopenlijk doet dat iets. De leerling komt van VSO school naar ons maar ik zie het niet slagen. Er is enige mate van zelfstandigheid nodig en die lijkt er nu echt niet te zijn. De leerling doet nu pas wat als een van ons er bij zit en dat kan even maar niet de hele 100 minuten en voor elke taak (zeg een stuk of 4 tot 6 per les ) uitleg geven dat lukt niet met 50-60 leerlingen op het zorgplein.
We hebben nu extra handen aangevraagd (stagiares bijv) die wellicht meer instructie kunnen geven.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:11:03 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_131775195
Maar een weektaak? Serieus? Kan het voor haar niet met hulp nu eerst opgesplitst worden met dagtaken. Babysteps? En dan langzaam uitbreiden.

Ik kan me op zich voorstellen dat als je van het VSO komt, dat je op een gewone school verzuipt :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:30:39 #286
386633 Adnap
I love Life !
pi_131775648
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:11 schreef Troel het volgende:
Maar een weektaak? Serieus? Kan het voor haar niet met hulp nu eerst opgesplitst worden met dagtaken. Babysteps? En dan langzaam uitbreiden.

Ik kan me op zich voorstellen dat als je van het VSO komt, dat je op een gewone school verzuipt :)
De weektaak is een studiewijzer : verdeeld per les/dag
Het is nu dus al per dag\les verdeeld, elke dag/les dus iets. Maar zelfs dat lukt niet. De leerling werkt alleen als er iemand van ons aan de tafel komt zitten, anders gaat de leerling zitten staren, hangen of kletsen (dat kan de leerling uitstekend)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:39:20 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131781352
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:30 schreef Adnap het volgende:

[..]

De weektaak is een studiewijzer : verdeeld per les/dag
Het is nu dus al per dag\les verdeeld, elke dag/les dus iets. Maar zelfs dat lukt niet. De leerling werkt alleen als er iemand van ons aan de tafel komt zitten, anders gaat de leerling zitten staren, hangen of kletsen (dat kan de leerling uitstekend)
het is voor een 'gewone' leerling al een hele stap naar het middelbaar onderwijs. Óók in zelfstandigheid. Dat moet echt nog komen. Meestal tegen de kerst dat het lekker loopt. Ik kan me voorstellend dat de structuur op een VSO niet of minder gericht is op die zelfstandigheid. Dus dan is die weg nog iets langer. Is er niet een mogelijkheid tot werken met een koptelefoon? Of een andere prikkelvrije omgeving? Een leerling er aan koppelen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:55:02 #288
386633 Adnap
I love Life !
pi_131781803
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

het is voor een 'gewone' leerling al een hele stap naar het middelbaar onderwijs. Óók in zelfstandigheid. Dat moet echt nog komen. Meestal tegen de kerst dat het lekker loopt. Ik kan me voorstellend dat de structuur op een VSO niet of minder gericht is op die zelfstandigheid. Dus dan is die weg nog iets langer. Is er niet een mogelijkheid tot werken met een koptelefoon? Of een andere prikkelvrije omgeving? Een leerling er aan koppelen?
Allemaal al geregeld/gedaan :

• Leerling werkt met hulpmiddelen (koptelefoon / oortje maar ook laptop )
• rustige ruimte (Stilteruimte, daar is het prikkelarm ingericht)
• Leerling aan 2 andere leerlingen gekoppeld : (keuze voor deze leerlingen : 1 oudere jaars en 1 wat slimmere leerling die goed zelfstandig kan werken maar ook anderen hier goed bij kan helpen) Drietal is noodzakelijk ivm praktijkoefeningen.

We hebben morgen overleg met de oude school want kind geeft zelf aan hier helemaal niet gelukkig te zijn. Lijkt mij ook niet de bedoeling
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_131795723
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 06:55 schreef Adnap het volgende:

Nog een vraagje : in mijn klas zit nu iemand met PDD_NOS, we bieden gestructureerd werk aan (weektaak) en plannen met de leerling wat op welke dag gemaakt moet worden. Toch zie we dat het kind verzuipt. Iemand nog tips ? De leerling zit al in een zogenaamde stilteruimte te werken (op het zorgplein was echt niets) en ipv 6 groepsleden is dit een groep van 3. Hoort het wellicht bij de puberteit van de leerling ? (het lukt haar niet om aan het werk te gaan, opdrachten maakt ze half of niet en praktijk oefenen is al helemaal te veel gevraagd) Zelf geeft ze/hij aan "dat ze/hij het niet weet"
Vetgedrukte heel herkenbaar van mezelf. Zeker als ik niet precies wist wat er nou van me verwacht werd dan verzoop ik erin, wist niet waar te beginnen (begin dan maar eens...), maar het ook niet kunnen benoemen waarom het dan niet lukt.
En ook iets wat juf van mijn oudste aangeeft, dat ze niet zo goed zelf kan beginnen, maar als ze net een zetje krijgt waarmee te beginnen dan lukt het wel.
Jouw leerling klinkt wat dat betreft wel "bewerkelijker" in de zin van dat ze dus blijkbaar meer begeleiding nodig heeft...

En... als ze het niet naar haar zin heeft... dan is het misschien nog wel een keer zo lastig om aan het werk te gaan. Lastig.
Goed om te overleggen met de oude school, is het voor jullie niet mogelijk daar meer begeleiding bij te krijgen op een of andere manier?

Ik heb volgende week weer een contactmomentje met juf, we hebben afgesproken om met enige regelmaat even kort te bespreken hoe het gaat.
En we hebben geprobeerd om M. wat uit te leggen over pdd-nos (wel lastig, ik vind het erg moeilijk onder woorden te brengen, zeker op 6-jaar niveau). Maar ze vraagt vaak wel of ik nog wat wil vertellen. Weet iemand nog een boekje misschien wat ik kan gebruiken? Ik vind het best wel lastig, ook omdat er natuurlijk van alles genoemd wordt en niet alles van toepassing is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131801092
Nijna, normaal heb ik de titel paraat, maar ik kan er nu echt niet opkomen.... Ik kom erop terug!

http://www.geefmede5.nl/product/details/3597/geefmede5-mick
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_131801126
Kan dit iets zijn, Nijna?

http://www.bol.com/nl/p/m(...)ft/1001004007526134/

Oh, McLaura was me voor... :D
pi_131804794
Dat kan zeker wel wat zijn, jammer dat de bieb het boek niet heeft hier in de regio. Dan kon ik er eerst even in kijken, morgen maar even de boekhandel in duiken en anders heb ik volgens mij nog een bol.com bon :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131806394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:33 schreef Nijna het volgende:
Dat kan zeker wel wat zijn, jammer dat de bieb het boek niet heeft hier in de regio. Dan kon ik er eerst even in kijken, morgen maar even de boekhandel in duiken en anders heb ik volgens mij nog een bol.com bon :D
Krijg je er gelijk het boekenweekgeschenk bij!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_131808272
Hihi, mooi meegenomen. Via bol ook volgens mij...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:19:19 #295
386633 Adnap
I love Life !
pi_131812618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Vetgedrukte heel herkenbaar van mezelf. Zeker als ik niet precies wist wat er nou van me verwacht werd dan verzoop ik erin, wist niet waar te beginnen (begin dan maar eens...), maar het ook niet kunnen benoemen waarom het dan niet lukt.
En ook iets wat juf van mijn oudste aangeeft, dat ze niet zo goed zelf kan beginnen, maar als ze net een zetje krijgt waarmee te beginnen dan lukt het wel.
Jouw leerling klinkt wat dat betreft wel "bewerkelijker" in de zin van dat ze dus blijkbaar meer begeleiding nodig heeft...

En... als ze het niet naar haar zin heeft... dan is het misschien nog wel een keer zo lastig om aan het werk te gaan. Lastig.
Goed om te overleggen met de oude school, is het voor jullie niet mogelijk daar meer begeleiding bij te krijgen op een of andere manier?

Ik heb volgende week weer een contactmomentje met juf, we hebben afgesproken om met enige regelmaat even kort te bespreken hoe het gaat.
En we hebben geprobeerd om M. wat uit te leggen over pdd-nos (wel lastig, ik vind het erg moeilijk onder woorden te brengen, zeker op 6-jaar niveau). Maar ze vraagt vaak wel of ik nog wat wil vertellen. Weet iemand nog een boekje misschien wat ik kan gebruiken? Ik vind het best wel lastig, ook omdat er natuurlijk van alles genoemd wordt en niet alles van toepassing is.
Dat zetje geven we, maar t lijkt erop dat de leerling zodra we ook maar een stap weggaan stopt.
op haar oude school zat de leerling aan de tafel van de docent, maar ja die heb ik niet en ik kan ook niet 100 minuten bij deze leerling gaan zitten helaas.

Mbt tot het 2e dikgedrukte, wij zijn docenten, geen orthopedagogen al wordt dat nu wel van ons verlangd. we krijgen werkelijk alle hulp die er mogelijk is , maar ze kunnen geen passende oplosing vinden.

Het gesprek was goed, we gaan het aanzien tot de herfstvakantie en anders is het beter dat de leerling terug gaat. Ze gaan nog een optie van een 1 op 1 begeleider onderzoeken maar waarschijnlijk is dat niet betaalbaar :(
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 3 oktober 2013 @ 17:30:58 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131814569
Dit geeft wel weer aan hoe moeilijk het is om het te redden op een reguliere school :{

Wij moesten Job vandaag weer ophalen van school, nadat we hem gisteren zelf al thuis hadden gelaten. Het lukt om een of andere manier niet dit nieuwe schooljaar. Ik twijfel nu of we hem morgen naar school laten gaan of niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:14:05 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131817334
Das mooi balen, livelink. Is het nog steeds de overgang naar de nieuwe klas?
pi_131817915
Adnap, lijkt me echt lastig. Je kan als docent die 1 op 1 begeleiding gewoon niet geven, want je hebt een hele klas. Jullie zijn idd geen orthopedagogen... hadden ze niet kunnen voorzien dat dit zou gaan gebeuren vanuit het vso? Of moest ze over naar regulier? Moeilijk hoor.

Livelink, balen zeg :{, sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 19:45:22 #299
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131818300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:30 schreef livelink het volgende:
Dit geeft wel weer aan hoe moeilijk het is om het te redden op een reguliere school :{

Wij moesten Job vandaag weer ophalen van school, nadat we hem gisteren zelf al thuis hadden gelaten. Het lukt om een of andere manier niet dit nieuwe schooljaar. Ik twijfel nu of we hem morgen naar school laten gaan of niet.
L. heeft op school een ib-er. daar gaat hij nu 1 keer per week heen (moet eigenlijk 2 maar dat laat het rooster momenteel niet toe helaas) en thuis zit ik er flink acheraan.
L. heeft een redelijke berg huiswerk. ik vind het best lastig om er zo bovenop te moeten zitten. maar goed, anders zit hij voor hij het weet op het vmbo. en dat vind ik toch wel zonde als hij de havo zou moeten kunnen halen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:45:35 #300
386633 Adnap
I love Life !
pi_131818307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:32 schreef Nijna het volgende:
Adnap, lijkt me echt lastig. Je kan als docent die 1 op 1 begeleiding gewoon niet geven, want je hebt een hele klas. Jullie zijn idd geen orthopedagogen... hadden ze niet kunnen voorzien dat dit zou gaan gebeuren vanuit het vso? Of moest ze over naar regulier? Moeilijk hoor.

Livelink, balen zeg :{, sterkte :*
Livelink het maakt het voor ons als docenten ook zo irritant, we willen zo graag maar je voelt je zo macheloos.
Het was de keuze van de ouders :') want ze willen dat het kind een gewoon diploma haalt.
In elk geval heb ik voor de komende 2 weken geregeld dat we een stagaire krijgen die hopenlijk kan helpen bij het 1 op 1 begeleiden.
Wij hebben drie groepen van 20-25 lln per stuk tegelijk op het plein, die werken in groepjes van 6 leerlingen op 8-10 verschillende werkvelden. dat is normaal al aanpoten voor iedereen maar nu dus helemaal
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2013 @ 19:46:17 #301
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131818340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:45 schreef Adnap het volgende:

[..]

Livelink het maakt het voor ons als docenten ook zo irritant, we willen zo graag maar je voelt je zo macheloos.
Het was de keuze van de ouders :') want ze willen dat het kind een gewoon diploma haalt.
In elk geval heb ik voor de komende 2 weken geregeld dat we een stagaire krijgen die hopenlijk kan helpen bij het 1 op 1 begeleiden.
Wij hebben drie groepen van 20-25 lln per stuk tegelijk op het plein, die werken in groepjes van 6 leerlingen op 8-10 verschillende werkvelden. dat is normaal al aanpoten voor iedereen maar nu dus helemaal
is er geen rugzakje?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')