abonnement Unibet Coolblue
pi_128448948


Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden) en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure. Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine


EPO:
dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestaties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk :@ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leugentje om bestwil?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dionne was vroeger lekker
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 juli 2013 @ 10:10:39 #2
40566 Ericr
Livewrong
pi_128450497
quote:
UCI President Pat McQuaid has hinted that a new winner could be anointed for the 1998 Tour de France if the French Senate report reveals that Marco Pantani tested positive for EPO. Such a decision would be at odds with an eight-year statute of limitations.

L'Equipe reports that a deferral request made by representatives of the current peloton was unsuccessful and the report will be released as planned on July 18. Retroactive testing was part of a French Senate inquiry on how effective the fight against doping has been in France and last week, the same publication revealed that Laurent Jalabert had tested positive for EPO at the Tour in 1998.

McQuaid said that a new winner "would be considered, yes."

Pantani, who died from a cocaine overdose in 2004, won the 1998 Tour from Jan Ullrich and Bobby Julich with the latter two both having confessed to doping.
http://www.cyclingnews.co(...)winner-for-1998-tour

Bosmongool McKwaak weer in de bocht.
pi_128450538
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:10 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)winner-for-1998-tour

Bosmongool McKwaak weer in de bocht.
Kunnen we Axel Merckx als winnaar gaan noteren.
  maandag 1 juli 2013 @ 10:26:57 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_128450884
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:10 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)winner-for-1998-tour

Bosmongool McKwaak weer in de bocht.
Het is ook belangrijk om te kijken naar de tour van 1977, gelet op de bekentenis die Thévenet indertijd deed moet de overwinning doorschuiven naar Kuiper.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 1 juli 2013 @ 11:10:40 #5
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_128451887
Dan moeten ook Riis en Ullrich hun Tourzege inleveren. Zij hebben immers dopinggebruik toegegeven.

Het blijft een beetje onzinnig om al die winnaars te schrappen. De gehele top tien van bijna al die dopingtours had gebruikt, dus waarom alleen de winnaar schrappen? Wat dat betreft zou Armstrong ook gewoon zijn zeges moeten behouden (helaas).
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_128459564
een dode de overwinning na jaren ontnemen, hebben ze bij de UCI niets beters te doen :')
pi_128463706
Als ze nu eens de tours vanaf 2005 eens retrospectief gaan testen, dan tref je tenminste nog wat actieve renners. Da's zinvoller dan Pantani nog eens zijn overwinning afnemen (wat op zich ook wel terecht is, maar doe dan idd ook Riis en Ullrich).
in a crowd you lose humanity
pi_128466432
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:12 schreef Wombcat het volgende:
Als ze nu eens de tours vanaf 2005 eens retrospectief gaan testen, dan tref je tenminste nog wat actieve renners. Da's zinvoller dan Pantani nog eens zijn overwinning afnemen (wat op zich ook wel terecht is, maar doe dan idd ook Riis en Ullrich).
Maar dat is zinvol en volgen er schorsingen. Daar heeft de UCI niet zo'n zin in. Dit is gewoon lekkere makkelijk scoren over de rug van iemand die niets meer terugzegt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:29:23 #9
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128486017
Gesink reed toch beter met dope, gewoon alles nemen en 10 jaar later bekennen
pi_128489327
Ik vind het vooral zwak dat Pantani helemaal geen mogelijkheid heeft tot verdedigen ofzo. En het voelt voor iedereen zinloos denk.

Mocht het daadwerkelijk gebeuren hoop ik dat er flink wat tegengeluid vanuit het peloton komt op de UCI.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128489399
Ik heb gemist waarom ze die tour die Pantani won de stalen opnieuw testen maar als blijkt dat de hele top 10 gepakt heeft, dan mag het overlijden van Pantani geen argument zijn om hem niet te schrappen en de rest wel.
Als er al gegumpt gaat worden

En ik kom al een paar keer de vergelijking tegen met te hard rijden. Worden de stalen gecontroleerd op spul wat toen nog niet op de dopinglijst stond?
pi_128489434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:29 schreef THEFXR het volgende:
Gesink reed toch beter met dope, gewoon alles nemen en 10 jaar later bekennen
Wat, rijdt Gesink nu clean?? Dan hoop ik maar voor jou en je theorie dat 'ie de Tour niet uitrijdt.
pi_128489707
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat, rijdt Gesink nu clean?? Dan hoop ik maar voor jou en je theorie dat 'ie de Tour niet uitrijdt.
Dat doet hij doorgaans de laatste jaren inderdaad ook niet ;)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:54:44 #14
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128510228
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:28 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat doet hij doorgaans de laatste jaren inderdaad ook niet ;)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:22:47 #15
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_128511379
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:13 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb gemist waarom ze die tour die Pantani won de stalen opnieuw testen maar als blijkt dat de hele top 10 gepakt heeft, dan mag het overlijden van Pantani geen argument zijn om hem niet te schrappen en de rest wel.
Als er al gegumpt gaat worden

En ik kom al een paar keer de vergelijking tegen met te hard rijden. Worden de stalen gecontroleerd op spul wat toen nog niet op de dopinglijst stond?
Nee, ze worden gecontroleerd op spul dat toen op de dopinglijst stond (zoals EPO) maar toen nog niet of nauwelijks op te sporen viel.

Overigens , 1998 was de beruchte Festina-Tour. Zowat alles wat vooraf favoriet was werd toen al uit de Tour gezet door het Festina-schandaal , dus het mag niemand verbazen dat de paar die overbleven en waarvan Pantani won ook aan datzelfde spul zaten. Men had eigenlijk al gewoon in 1998 nooit een winnaar van die Tour mogen toelaten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_128513394
De Avondetappe op bezoek bij Motoman straks :P.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:30:16 #17
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128520513
Marts smeets, hij had het toch gevraagd aan Armstrong,lol :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:30:48 #18
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128538711
quote:
De Franse senaatcommissie maakt het dopingrapport over de Tour de France van 1998 pas na afloop van deze Ronde van Frankrijk openbaar.

De Franse autoriteiten komen daarmee tegemoet aan de wens van de renners in de Tour die niet zaten te wachten op nieuwe onthullingen uit het verleden.

Aanvankelijk zou het rapport op 18 juli worden gepresenteerd, de dag dat Alpe d'Huez twee keer beklommen gaat worden. Naar verluidt staan in het rapport de namen van renners bij wie na hertests epo is aangetroffen. Het zou onder meer om Marco Pantani, de inmiddels overleden tourwinnaar van 1998, gaan. Het rapport zal nu op 24 juli bekendgemaakt worden.
van uitstel komt afstel.
pi_128543169
Dijkstra en Ducrot net over de schorsing van Contador. Die geloven nog dat Contador geen doping heeft gebruikt maar dat het van biefstuk kwam _O-
in a crowd you lose humanity
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:26:02 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_128544027
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

van uitstel komt afstel.
Dat komt er wel gewoon denk ik alleen het is wat lomp om het drie dagen voor het einde van de tour openbaar te maken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:27:09 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128544078
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat komt er wel gewoon denk ik alleen het is wat lomp om het drie dagen voor het einde van de tour openbaar te maken.
de 100ste tour gaat ook niet bekend staan om een record aan dopinggevallen
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:28:39 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_128544152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:27 schreef THEFXR het volgende:

de 100ste tour gaat ook niet bekend staan om een record aan dopinggevallen
Nee. We horen de komende jaren het hoe en wat wel een keertje. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128544220
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat komt er wel gewoon denk ik alleen het is wat lomp om het drie dagen voor het einde van de tour openbaar te maken.
Denk het ook. Bovendien is het de senaat, dus je kunt misschien nog een beroep doen op de (franse equivalent van) de WOB.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:33:52 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128544384
quote:
chris froome

In het kader van de Tour de France hierbij enige achtergrond informatie over de grote favoriet in de Tour de France, de Zuid Afrikaanse renner van Team Sky: Chris Froome. Froome blijkt te zijn begeleid door de meest ervaren dopingexperts van het peleton.

- Froome werd in zijn jeugd getraind door tienvoudig Kenyaanse kampioen wielrennen David Kinjah. Kinjah had na het Amstrong-schandaal een opmerkelijke uitspraak over de Texaan: “To be honest he inspired many to follow his footsteps. He was and will be my role model.”

- In 2007 gaat hij voor Konica Minolta rijden, een relatief klein team, maar waar ook bekende renners als de broers Velits (Omega Pharma) reden. Eigenaar is John Robertson die ook eigenaar was van het wielerteam Barloword.

- In 2008 en 2009 rijdt Froome bij Barloworld. Froome maakt deel uit van het Tour team van 2008. In de Tour wordt ploegmaat Moisés Dueñas gepakt op doping. De politie vond op de hotelkamer van Duenas diverse medicamenten, bloedzakken, maskeringsmiddelen en andere verboden middelen. Barloword stapt daarna uit de wielersport.

- Ploegleider van Froome bij Barloword was Claudio Corti, een italiaanse ex-prof die daarvoor ploegleider was bij Saeco /Lampre. Saeco en Lampre zijn op zijn minst gezegd niet onbesproken op het gebied van doping. Corti is nu directeur bij Team Colombia. Ook Alberto Volpi (ex Gewiss-Balan, nu Cannondale) en Valerio Tebaldi (ex Lampre, nu ook Colombia) maakten deel uit van de staf.

- Teamarts van Froome bij Barloworld was de zeer discutabele Italiaanse arts Massimiliano Mantovani , die daarna o.a. Corti heeft gevolgd naar Team Colombia.

- In 2010 stapt Froome over naar Sky. Daar wordt hij gekoppeld aan Bobby Julich die optreedt als zijn mentor. Julich heeft inmiddels dopingebruik toegegeven is ex-collega van bekende dopers als Armstrong, Gaumond, Riis en Ullrich. Ploegleider van Sky was tot 2013 ex-doper Sean Yates.

- Sinds 2011 werkt hij ook samen met Geert Leinders. De arts die bij Rabobank verantwoordelijk was voor een uitgebreid dopingsysteem waarbij onder andere Boogerd, Rasmussen, Dekker en Menchov gebruik van maakten. Leinders moet onder druk van de publieke opinie eind 2012 opstappen bij Sky.

- In 2011 wordt hij in de Vuelta geheel onverwacht tweede achter de eveneens onverwachte winnaar Cobo. Froome had tot dan toe weinig tot geen goede uitslagen gereden. Hij komt na zijn tweede plaats met het verhaal dat hij in de eerste maanden van 2011 last had van bilharzia. Ook in 2012 zou hij zijn behandeld aan deze parasiet.

later meer, maar Froome is zo te zien klaar voor de Tour
pi_128549483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Niet dat ik Froom vertrouw, maar bij ieder team zitten wel mensen met een besmet verleden. Er zijn maar weinig artsen uit het wereldje verdwenen. Dus dit zegt allemaal niet zo veel.
pi_128549686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Denk je aan de bronvermelding?
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:51:09 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128557611
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk je aan de bronvermelding?
daar doet niemand aan, maar het is dopingzaak.nl
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:26:25 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128559505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

Niet dat ik Froom vertrouw, maar bij ieder team zitten wel mensen met een besmet verleden. Er zijn maar weinig artsen uit het wereldje verdwenen. Dus dit zegt allemaal niet zo veel.
Het zegt gewoon business as usual, nothing changes.
pi_128559874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar doet niemand aan, maar het is dopingzaak.nl
Je stelt je weer lekker op en zo'n suggestief stuk beter beter in BNW
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:35:09 #30
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128560010
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je stelt je weer lekker op en zo'n suggestief stuk beter beter in BNW
tsss...hoor wie het zegt en nu weer ontopic
pi_128560106
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tsss...hoor wie het zegt en nu weer ontopic
Buiten dat lijkt me het nogal uitmaken in welke functie een oud-dopeur actief is binnen een ploeg.
pi_128560411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tsss...hoor wie het zegt en nu weer ontopic
Nouja, post ik artikelen zonder bron?
Precies, het is helaas geen sterk artikel wat overtuigd (en dat is knap) en ik neem aan dat jij het niet geschreven hebt ;)
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:06:42 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128561735
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nouja, post ik artikelen zonder bron?
Precies, het is helaas geen sterk artikel wat overtuigd (en dat is knap) en ik neem aan dat jij het niet geschreven hebt ;)
ik weet zeker dat Froome aan de dope zit, niemand in dit heelal kan zo laag vetpercentage hebben op natuurlijke wijze. Daar steek ik mijn dikke pik voor in het vuur ipv armen.
pi_128566159
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik weet zeker dat Froome aan de dope zit, niemand in dit heelal kan zo laag vetpercentage hebben op natuurlijke wijze. Daar steek ik mijn dikke pik voor in het vuur ipv armen.
Jouw dikke pik heb je echt niet op natuurlijke wijze verkregen ;)
  donderdag 4 juli 2013 @ 01:02:24 #35
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128566477
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:50 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Jouw dikke pik heb je echt niet op natuurlijke wijze verkregen ;)
alweer op de man spelen?, het is al vout dat je aan mijn pik denkt, laat staan dat je erover post.
pi_128569726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 01:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

alweer op de man spelen?
Op de kleine man... :D
pi_128570270
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:31:47 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_128570664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 01:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

alweer op de man spelen?, het is al vout dat je aan mijn pik denkt, laat staan dat je erover post.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Op de kleine man... :D
En op de kleine man spelen is vout!
pi_128571624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:08 schreef Steven184 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is echt ongelofelijk, wat dacht Ferrer om dit te zeggen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128571740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het is echt ongelofelijk, wat dacht Ferrer om dit te zeggen?
Denk dat die quotes van Del Potro zijn.
pi_128571756
Oja tuurlijk, volg Wimbledon niet op staande voet.
Maar al met al een vrij domme opmerking vind ik...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 juli 2013 @ 10:18:35 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128571778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:08 schreef Steven184 het volgende:
[ afbeelding ]
Delpo man sukkel _O- _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128572110
Snap het punt niet zo, toch gewoon gekscherend bedoeld, of denkt serieus iemand dat de toernooiarts iets verkeerds verstrekt?
pi_128572157
Nou één ding is wel duidelijk, del Potro is absoluut niet bezig met doping anders had hij dat nooit uit zijn strot kunnen krijgen
pi_128572363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:32 schreef Helly het volgende:
Snap het punt niet zo, toch gewoon gekscherend bedoeld, of denkt serieus iemand dat de toernooiarts iets verkeerds verstrekt?
Dan nog is het gewoon dom om te zeggen toch.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128572575
Het is eerder naïef dan kwaadwillend. Een tournooiarts geeft je normaal niets dat verboden is, het lijkt me juist dat iemand die aan een dopingprogramma zit niet dit soort makkelijk verkeerd op te vatten uitspraken doet (ken verder die Del Potro nauwelijks, dus kan niet zeggen in hoeverre dit klopt).
pi_128573052
Del Potro is wel een echte power player en daarmee al verdacht. Toen hij de finale van de US Open won van Federer (niet geheel verrassend in een 5 setter) was hij een jaar 'geblesseerd', denk hierbij aan de geruchten over geheime schorsingen.

Daarnaast, die finale was een ding op zich. Del Potro was zo vermoeid dat hij niet normaal kon serveren.. Maar liep wel het complete veld over en sloeg de meest bizarre winners. Ook was dat jaar (2009) zijn service met 20 km/h verhoogd.

Het tennis vind ik net zo verdacht als wielrennen, en vooral bij powerplayers heb ik zoiets van, als je een grandslam wint is er een kans aanwezig dat je doping gebruikt.
En ja, alleen bji Federer kan ik hem me niet voorstellen :P.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128573373
Je kan vermoeid prima serveren, dat hebben Mahut en Isner wel bewezen op Wimbledon twee (drie?) jaar geleden. En als je als valsspeler met zulke uitspraken doet, dan is er ook iets mis in je bovenkamer.

Federer bewijst dat je niet gespierd hoeft te zijn om hard te slaan. En er zijn wel soortgelijk gebouwde spelers die nog hardere groundstrokes slaan
pi_128574314
Maar wat probeer je dan te zeggen? Dat als een tenniser domme opmerking maakt over valsspelen hij het waarschijnlijk zelf niet doet? :P

Oja, nog een dingetje, Del Potro had op 26 augustus (5 dagen voor de US Open) een OOC controle maar door omstandigheden is het de ITF niet gelukt om een sample te nemen... I.e. het kan dus ook gewoon dat je je a la Serena gewoon in de kast opsluit en weigert te plassen. Na een uur

Deze gegevens zijn trouwens maar 1 dag openbaar gebleven voordat de ITF dit verwijderde (het was een lijst met 49 tennisser incl. alle toppers die een OOC hadden gemist.)

Dat tennis is nog vuiler dan ik dacht, wel eens leuk om je in te verdiepen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:01:12 #50
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_128574820
Zo kweek je de achterdocht toch gewoon zelf. .Al die dingen zouden gewoon openbaar moeten zijn en blijven. Met betrekking tot dopingproblematiek zijn het toch maar wat jandoedels bij elkaar in al die sportbonden .
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:03:24 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_128576721
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat tennis is nog vuiler dan ik dacht, wel eens leuk om je in te verdiepen.
Denk dat er wel meer zo vuil zijn, maar bij het tennis is het ondertussen wel het duidelijkst geworden. Als ze daar gaan testen op het niveau van het wielrennen (en uiteraard hun doofpot vergeten), dan betrappen ze binnen het jaar minstens de helft van de top 20, zowel bij de mannen als de vrouwen.

En waarschijnlijk is 't nog erger en zitten ze daar nog op het niveau van het wielrennen 10 jaar terug en is de 27e op de wereldranglijst de eerste die niet aan de dope zit. Behalve Federer natuurlijk, want die is heiliger dan de paus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_128577102
Dat denk ik ook.

En dan heb je naast dat enorme doping probleem ook nog het matchfixing.
Oftewel, de top 150 van ATP bemoeit zich met doping en de rest met matchfixing.
Daar worden trouwens enkel wat nietszeggende naampjes bestraft, nooit echt spelers uit de top 50.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128580917
Nu mogen ze me echt oprapen van het lachen, deze is van het niveau excuses waar Contador jaloers op kan zijn :D

quote:
Arts Gerolsteiner: "Ik gaf placebo's"

Achim Spechter, oud-ploegdokter van de Gerolsteiner-formatie, heeft beweerd nooit doping te hebben toegediend aan renners van die voormalige wielerploeg. Dat zei hij vandaag in Stuttgart tijdens de rechtszaak tegen de Duitse renner Stefan Schumacher.
Spechter stelt de renners placebo's te hebben gegeven en ze 'in de waan' te hebben gelaten dat het om het verboden middel Synacthen ging. "Ik kan met een gerust geweten zeggen dat ik dat risico nooit heb genomen."

Oud-renner David Kopp beweerde eerder nog dat hij bij de ploeg een 'turbomiddel' kreeg en dat er openlijk over doping werd gepraat.

Inzet van de zaak is een bedrag van 150.000 euro dat oud-teambaas Hans-Michael Holczer van Schumacher terugvordert wegens sportieve fraude. Hij werd in de Tour van 2008 betrapt op doping. De renner houdt vol dat zijn baas op de hoogte was van die praktijken.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-gaf-placebo-s.dhtml
pi_128591901
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:54 schreef VreemdeEend het volgende:
Nu mogen ze me echt oprapen van het lachen, deze is van het niveau excuses waar Contador jaloers op kan zijn :D

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-gaf-placebo-s.dhtml
En in plaats van dure doping te kopen het geld zelf in de zak gestoken? :')
pi_128591948
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:54 schreef VreemdeEend het volgende:
Nu mogen ze me echt oprapen van het lachen, deze is van het niveau excuses waar Contador jaloers op kan zijn :D

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-gaf-placebo-s.dhtml
Dat zei Fuentes toch ook over Mancebo?
in a crowd you lose humanity
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:36:39 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128591949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En in plaats van dure doping te kopen het geld zelf in de zak gestoken? :')
dan ben je echte drugsdealer, lekker je klanten rippen
pi_128591969
Wel knap trouwens dat Schumacher met dat placebo wél positief testte ^O^
in a crowd you lose humanity
pi_128597435
Op Canvas (VRT2) nu een programma over wielrennen, doping en journalistiek.
pi_128598257
Is dus gewoon die Nederlandse docu.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:18:29 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128602999
ik had graag die van NEO gehad over lance?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:17:16 #61
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_128610609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:37 schreef Wombcat het volgende:
Wel knap trouwens dat Schumacher met dat placebo wél positief testte ^O^
Tja, de kracht van het placebo effect.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:57:47 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128621961
Rasmussen says Riis aware of doping - report

http://www.globalpost.com(...)-aware-doping-report
pi_128623602
Rasmussen wordt een beetje irritant.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128669106
Froome reed in de slotklim sneller omhoog dan bijv. een Ulrich. Voor mij is wel duidelijk dat er een luchtje aan deze Froome zit.
pi_128669162
Andere vorm van doping: in de Giro Rosa is Luperini uit koers gezet omdat haar fiets te licht was. 6,6 kg ipv 6,8. Da's wel heel dom.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:58:04 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128669437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:48 schreef alpeko het volgende:
Froome reed in de slotklim sneller omhoog dan bijv. een Ulrich. Voor mij is wel duidelijk dat er een luchtje aan deze Froome zit.
dat meen je niet? :D
pi_128669472
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat meen je niet? :D
Froome 3e tijd ooit op deze klim.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:30 schreef Cara het volgende:
_1. Roberto Laiseka _____ ESP | 22:57 | 2001
_2. Lance Armstrong _____ USA | 22:59 | 2001
_3. Chris Froome ________ GBR | 23:14 | 2013
_4. Jan Ullrich _________ GER | 23:17 | 2003
_5. Haimar Zubeldia _____ ESP | 23:19 | 2003
_6. Jan Ullrich _________ GER | 23:22 | 2001
_7. Lance Armstrong _____ USA | 23:24 | 2003
_8. Alexandre Vinokourov_ KAZ | 23:34 | 2003
_9. Ivan Basso __________ ITA | 23:36 | 2003
10. Lance Armstrong _____ USA | 23:40 | 2005

10. Ivan Basso __________ ITA | 23:42 | 2005
11. Oscar Sevilla _______ ESP | 23:45 | 2001
12. Joseba Beloki _______ ESP | 23:45 | 2001
13. Denis Menchov _______ RUS | 23:47 | 2010
14. Samuel Sanchez ______ ESP | 23:47 | 2010
15. Jan Ullrich _________ GER | 24:00 | 2005
16. Andy Schleck ________ LUX | 24:01 | 2010
17. Joaquim Rodriguez ___ ESP | 24:01 | 2010
18. Robert Gesink _______ NED | 24:01 | 2010
19. Alberto Contador ____ ESP | 24:01 | 2010
20. Jurgen van den Broeck BEL | 24:01 | 2010

21. Richie Porte ________ AUS | 24:05 | 2013
22. Levi Leipheimer _____ USA | 24:15 | 2005
23. Floyd Landis ________ USA | 24:15 | 2005
24. Iban Mayo ___________ ESP | 24:15 | 2003
25. Santiago Botero _____ COL | 24:19 | 2001
26. Michael Boogerd _____ NED | 24:19 | 2001
27. Alexandre Vinokourov_ KAZ | 24:19 | 2001
28. Stefano Garzelli ____ ITA | 24:19 | 2001
29. Inigo Chaureau ______ ESP | 24:19 | 2001
30. Marcos Serrano ______ ESP | 24:19 | 2001

31. Didier Rous _________ FRA | 24:19 | 2001
32. Francisco Mancebo ___ ESP | 24:19 | 2001
33. Alejandro Valverde __ ESP | 24:22 | 2013
34. Igor G. de Galdeano _ ESP | 24:23 | 2001
35. Bauke Mollema _______ NED | 24:24 | 2013
36. Roberto Heras _______ ESP | 24:26 | 2001
37. Carlos Sastre _______ ESP | 24:28 | 2003
38. Andrei Kivilev ______ KAZ | 24:29 | 2001
39. Laurens Ten Dam _____ NED | 24:30 | 2013
40. Francisco Mancebo ___ ESP | 24:31 | 2005

41. Michael Rasmussen ___ DEN | 24:31 | 2005
42. Jose E. Gutierrez ___ ESP | 24:31 | 2001
43. Felix Cardenas ______ COL | 24:45 | 2001
44. Levi Leipheimer _____ USA | 24:46 | 2010
45. Mikel Nieve _________ ESP | 24:48 | 2013
46. Christophe Moreau ___ FRA | 24:48 | 2003
47. Tyler Hamilton ______ USA | 24:50 | 2003
48. Andreas Klöden ______ GER | 24:50 | 2005
49. Gilles Bouvard ______ FRA | 24:52 | 2001
50. Ryder Hesjedal ______ CAN | 24:53 | 2010

Het moderne wielrennen :')
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 6 juli 2013 @ 21:59:44 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128669492
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Froome 3e tijd ooit op deze klim.

[..]

dat komt door het weer en deze vroege eerste bergetappe
pi_128669685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 21:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat komt door het weer en deze vroege eerste bergetappe
En wind mee, het snelle asfalt en de goede biefstuk.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:06:28 #70
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128669748
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

En wind mee, het snelle asfalt en de goede biefstuk.
banden van F1 materiaal
pi_128669802
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

banden van F1 materiaal
Dan hadden we wel wat klapbanden gehad in de afdaling.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 6 juli 2013 @ 22:08:43 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128669826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan hadden we wel wat klapbanden gehad in de afdaling.
ja :') :')
pi_128679662
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 7 juli 2013 @ 17:43:19 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128692169
vanavond een zakje of morgenochtend?
  zondag 7 juli 2013 @ 17:45:51 #75
56724 Wombcat
rent wiel
pi_128692223
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:43 schreef THEFXR het volgende:
vanavond een zakje of morgenochtend?
Morgenochtend. Eerst ff afwachten wie er morgenochtend gecontroleerd wordt.
in a crowd you lose humanity
pi_128712791
quote:
Tal van wetenschappelijke publicaties waarin staat dat epo-doping niet werkt, worden systematisch genegeerd, schrijft sportpsycholoog Bram Brouwer. 'De echte bedriegers zijn diegenen die in hun voorlichting blijven volhouden dat epo werkt en vervolgens de renners voor het gebruik ervan straffen.'



En de aanname - meer zuurstof in het bloed is harder fietsen - is een fabel. Dan kunt u als tourliefhebber even hard fietsen als uw favorieten. De hoeveelheid zuurstof (naar lichaamsgrootte) in uw en hun bloed verschilt niet significant, tenminste als u gezond bent

De honderdste Tour is ondanks alle 'bedrog' nog steeds populair. Filosofe Stine Jensen verklaart dit met een citaat van Petronius: 'De wereld wil bedrogen worden...' (EénVandaag, 29-06-2013). Maar wie bedriegt wie? Het Sorgdrager-rapport, over doping in de wielersport, zegt dat renners bedrogen met epo/bloeddoping (verder epo-doping), waardoor een tweesnelheden peloton ontstond. Volgens Sorgdrager zelf konden 'schone' renners het peloton niet bijhouden. Dat voordeel zou ontstaan doordat met epo-doping het aantal rode bloedcellen stijgt. Bloed kan dan meer zuurstof bevatten en zo meer energie leveren. Dat verbetert prestatie volgens sommigen met zelfs meer dan twintig procent.

Maar waarom presteerden veel renners na een epo-dopingschorsing dan evengoed als daarvoor, toen ze dat epo-voordeel hadden? Er zijn dan drie mogelijkheden: (1) ze gebruikten nooit. Dat lijkt na de vele bekentenissen onhoudbaar. (2) Ze gebruikten nog steeds. Dat lijkt onwaarschijnlijk door de op hen gerichte aandacht. Of (3) epo-doping verbetert wielerprestaties niet/nauwelijks. Dan presteerden Armstrong, Boogerd en anderen op eigen kracht.

Beïnvloeding
Vanuit deze probleemstelling startte een onderzoeksteam van de Open Universiteit en de Maastricht University een studie naar prestatieverbetering door epo. Diverse wetenschappelijke publicaties lieten zien dat het onwaarschijnlijk is dat epo-doping wielerprestaties doorslaggevend beïnvloed. Een Leidse-onderzoeksgroep vond eveneens geen bewijs dat epo wielerprestaties verbetert.

Ja, wielrenners gingen eind vorige eeuw harder fietsen. Maar die ontwikkeling startte al begin jaren tachtig, toen epo nog niet bestond. En ja, de Italianen fietsten begin jaren negentig harder dan de rest van Europa. Maar ze hadden destijds bijna een decennium voorsprong bij het invoeren van (voor wielrennen) moderne trainingsmethoden. En in het land der blinden is eenoog koning. Door de Italiaanse voorsprong aan epo-doping te koppelen, hoefde het niet-Italiaanse peloton niet naar zichzelf te kijken. Niet wij doen het slecht, maar zij zijn oneerlijk! Niets menselijks is renners vreemd.

Enorme boost
Als klap op de vuurpijl werd in 1989 het UCI-klassement geïntroduceerd. De UCI-punten werden waardevol omdat renners ze mochten meenemen naar een nieuwe ploeg. Ploegen konden nu punten (renners) bijkopen als ze te weinig hadden om geselecteerd te worden voor de grote wedstrijden. Daardoor koersten meer renners langer door en dat gaf wielerprestaties een enorme boost. Die ontwikkelingen vielen samen met de eerste verhalen over epo, waardoor een illusionaire causaliteit ontstond: aan twee toevallig samenvallende gebeurtenissen wordt dan een oorzakelijk verband toegekend.

Door diverse psychologische fenomenen leidde die denkfout tot de waandenkbeelden die de wielersport aan de rand van haar bestaan brachten. Ook lieten de studies zien dat als we wielerprestaties aan epo toeschrijven, die epo in dezelfde renners in verschillende landen anders werkt. Opnieuw onwaarschijnlijk. En last but not least, de publicaties leggen de problemen bloot in studies die prestatiebevordering door epo-doping rapporteerden. Het is dan niet ondenkbaar dat epo-doping niet de verhalen over epo genereerde, maar dat die verhalen epo-gebruik veroorzaakten.

Meer zuurstof in het bloed
En de aanname - meer zuurstof in het bloed is harder fietsen - is een fabel. Dan kunt u als tourliefhebber even hard fietsen als uw favorieten. De hoeveelheid zuurstof (naar lichaamsgrootte) in uw en hun bloed verschilt niet significant, tenminste als u gezond bent. Gezonde renners hebben genoeg zuurstof in hun bloed. Meer rode bloedcellen verdikt het bloed wel en dat benadeeld de bloedcirculatie sterk, zeker bij inspanningen. Epo is voor wielrenners dan eerder nadelig dan voordelig.

Toch worden voornoemde publicaties in het epo-dopingdebat genegeerd (zoals bij Sorgdrager). Renners gebruiken dan geen epo-doping omdat ze oneerlijk zijn, maar omdat ze volgens de sportautoriteiten anders het peloton niet bij kunnen houden. De bedriegers zijn dan diegenen die in hun voorlichting het tegenbewijs van hun bewering negeren en daar vervolgens de renners voor straffen. Petronius had gelijk, maar anders.
Bram Brouwer :') :')
Wat een ongelofelijk lul.

http://www.volkskrant.nl/(...)m_source=twitterfeed
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 8 juli 2013 @ 10:15:56 #77
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_128712850
quote:
Maar waarom presteerden veel renners na een epo-dopingschorsing dan evengoed als daarvoor, toen ze dat epo-voordeel hadden? Er zijn dan drie mogelijkheden: (1) ze gebruikten nooit. Dat lijkt na de vele bekentenissen onhoudbaar. (2) Ze gebruikten nog steeds. Dat lijkt onwaarschijnlijk door de op hen gerichte aandacht. Of (3) epo-doping verbetert wielerprestaties niet/nauwelijks. Dan presteerden Armstrong, Boogerd en anderen op eigen kracht.
Hier ben ik gestopt met lezen, wat een knuppel. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_128712910
Sowieso, staan echt lachwekkende dingen in... Dat deze man is afgestudeerd joh, niet te geloven _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128712982
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen, wat een knuppel. :')
Laat 'm ff met Di Luca bellen :')
pi_128713371
En dat is afgestudeerd psycholoog? _O-
  maandag 8 juli 2013 @ 10:38:14 #81
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_128713404
Misschien moet hij zelf eens op een bank bij een collega gaan liggen? Ongelofelijk wat een onzin hij uitkraamt. :{w
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_128713460
Astana wil Frank Schleck...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juli 2013 @ 10:46:44 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128713594
(2) Ze gebruikten nog steeds. Dat lijkt onwaarschijnlijk :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juli 2013 @ 11:01:45 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128713999
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:41 schreef rajknier het volgende:
Astana wil Frank Schleck...
quote:
Een probleem is wel dat Astana lid is van de MPCC en dat het volgens de regels van de Beweging voor een Geloofwaardig Wielrennen niet toegestaan is een renner te contracteren die in de afgelopen twee jaar een dopingschorsing van meer dan zes maanden heeft uitgezeten.
Sowieso dat Astana daar lid van is :'), maar het kan dus ook niet doorgaan eigenlijk tenzij ze eruit stappen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 8 juli 2013 @ 18:22:39 #85
56724 Wombcat
rent wiel
pi_128728241
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen, wat een knuppel. :')
Ik ook.
Sowieso zie je trouwens wel degelijk bij een flink aantal dat ze na hun schorsing minder zijn dan ervoor. Bijvoorbeeld Millar.
in a crowd you lose humanity
  maandag 8 juli 2013 @ 18:27:12 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128728411
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bram Brouwer :') :')
Wat een ongelofelijk lul.

http://www.volkskrant.nl/(...)m_source=twitterfeed
HELP, een Harm Kuipers aanhanger :')

Michael Ashenden cringes
  maandag 8 juli 2013 @ 18:31:19 #87
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128728549
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:36 schreef TargaFlorio het volgende:
En dat is afgestudeerd psycholoog? _O-
gewoon dat diploma door de schredder
pi_128729178
Goede OP!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_128729261
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen, wat een knuppel. :')
Daarnaast is er sowieso nog een optie 4 waar ze iets anders dan epo gebruiken en een vergelijkbaar effect bewerkstelligen.
pi_128729318
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:36 schreef TargaFlorio het volgende:
En dat is afgestudeerd psycholoog? _O-
De Italiaanse trainingsmethoden worden en passent nog even de hemel ingeprezen :D :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:19:01 #91
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_128748752
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:49 schreef Godshand het volgende:
Goede OP!
Dank je.

Maar degene die een volgend deel opent, mag er ondertussen wel GW1516 en Aicar bij tussenzetten (in de laatste jaren toch wel opkomende middelen).
Misschien ook wel synthetisch bloed en ozon therapie, de werking van deze laatste twee is niet direct aantgetoond en misschien een meer onbekend deel in de dopingwereld maar zijn toch ook gebruikt geweest in de hoop dat ze weer dat extra voordeel zouden geven.

Mensen, je mag gerust aanvullen hoor, zo blijft de OP ook up to date.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:11:46 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_128751275
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:53 schreef debeterebob het volgende:

[..]

De Italiaanse trainingsmethoden worden en passent nog even de hemel ingeprezen :D :')
:D

Ja, want renners als T. Dekker gingen in Lucca trainen voor het mooie weer en niet omdat Cecchini daar toevallig zijn apotheek had ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juli 2013 @ 14:29:39 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_128758167
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_128758273
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:29 schreef borisz het volgende:
Dopage in de Turkse Atletiek
http://www.telegraph.co.u(...)s-test-positive.html
Zou wel ironisch zijn als ze alle Turken bannen terwijl gedopedte Europeanen de prijzen ophalen :D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:38:12 #95
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_128758493
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bram Brouwer :') :')
Wat een ongelofelijk lul.

http://www.volkskrant.nl/(...)m_source=twitterfeed
Die man moet eens met Willy Voet of Jef D'Hont gaan praten. Die zagen als "soigneur" opeens renners die EPO kregen tov degene die klassieke doping namen vliegen ... Het verschil is gewoon immens ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_128759494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:29 schreef borisz het volgende:
Dopage in de Turkse Atletiek
http://www.telegraph.co.u(...)s-test-positive.html
Haha heerlijk als een bond met meerdere sporters zo de fout ingaat. Blijft genieten :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:13:01 #97
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_128775414
http://de.rechtzetting.be(...)uit-tour-gezet/#read

quote:
Top 10 klassement na elke rit uit Tour gezet

In het kader van de strijd tegen doping heeft de UCI beslist dat na elke Touretappe de top 10 uit het algemeen klassement wordt geschrapt. Belgen zijn daardoor plots torenhoog favoriet voor Tourwinst.

UCI-voorzitter Pat McQuaid verandert inderhaast de spelregels van de Tour. Na elke etappe worden alle renners die in de top 10 van het algemeen klassement staan uit koers genomen. Renners die niet in de gratie vallen bij McQuaid krijgen daarbovenop een schorsing van twee jaar aan de broek gesmeerd. McQuaid wil zo de dopingproblematiek in de wielersport weer op de kaart zetten, een onderwerp dat het afgelopen jaar op de achtergrond is verzeild geraakt.

‘We hebben in het verleden het soms wat uit de hand laten lopen,’ geeft UCI-voorzitter Pat McQuaid nu ootmoedig toe. ‘In plaats van te wachten tot Parijs en dan in de einduitslag namen te beginnen schrappen, wil de UCI nu korter op de bal spelen. En we moeten daarvoor niet wachten tot wanneer de dopingtests bekend zijn. Het verleden heeft ons geleerd dat wie in de top 10 staat van het algemeen klassement in de Tour bij voorbaat boter op het hoofd heeft.’

‘En daarom wordt vanaf de rit van morgen elke dag de top 10 van het klassement uit koers genomen,’ gaat McQuaid verder. ‘Dit is een doortastende oplossing voor het dopingprobleem. Door systematisch de beste 10 in het algemeen klassement naar huis te sturen en sommigen ook te schorsen, lost het dopingprobleem zich vanzelf op. Zo willen we voorkomen dat we in de toekomst nog meer mensen uit hun graf moeten lichten om hen Tourzeges af te nemen.’

‘Zie je wel dat de Tour nog niet is gereden,’ lacht de huidige drager van de gele trui Chris Froome. ‘De Tour is zo’n onvoorspelbare race met plotse wendingen dat er zelfs voor de allerbeste geen zekerheid is. Het wordt lastig om in Parijs op het hoogste schavotje te staan. Als ik snel gelost word, is alles nog mogelijk. Mijn ploegmaats hebben in de Pyreneeën alvast het goede voorbeeld gegeven.’

Met zijn 144ste plaats in het algemeen klassement mag Gert Steegmans (OmegaPharma-Quickstep) gezonde klassementsambities beginnen koesteren. ‘Het wordt nog een linke boel’, analyseert Steegmans. ‘Ik ben ook maar een mens en kan altijd eens een goede dag hebben en zo plots te veel plaatsen stijgen in het klassement.’ Ook bij de andere Belgische ploeg in de Tour, Lotto-Belisol, heerst er optimisme. ‘Met vijf renners buiten de top 100 staan we er in blok heel goed voor. Al is het belangrijk om nog verder bewust tijd te verliezen met het oog op de eindstrijd,’ vertelt ploegmanager Marc Sergeant.

‘Het beloven nog twee spannende weken te worden,’ voorspelt wielercommentator Michel Wuyts. ‘Er zullen nog veel topfavorieten sneuvelen in de vlakke en schijnbaar ongevaarlijke etappes. Terwijl de kneusjes van het peloton daar juist de basis kunnen leggen voor een eindzege in de Tour. Met het geld dat ze daarmee oprapen, kunnen ze dan eindelijk hun tandjes fatsoeneren.’
:')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:22:30 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128779280
de speld?
pi_128779933
De Vlaamse variant daarvan ja.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128865229
En weer wat positieve Russen, je verwacht het niet hè.

Bij Artem Ovechkin, Roman Maikin en Andrey Solomennikov is een verboden stof in urine/bloed (staat er niet precies) gevonden. Om welke stof het gaat, staat niet in het artikel. De verboden stof is ontdekt bij controles tijdens het Russisch kampioenschap. Met deze drie positieve gevallen staat de teller voor Rusvelo dit seizoen op 4. Omdat ze lid zijn van de MPCC zouden ze dus, als de B-stalen het verdict bevestigen, een maand niet aan koersen mogen deelnemen.
pi_128865294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:39 schreef TheArt het volgende:
En weer wat positieve Russen, je verwacht het niet hè.

Bij Artem Ovechkin, Roman Maikin en Andrey Solomennikov is een verboden stof in urine/bloed (staat er niet precies) gevonden. Om welke stof het gaat, staat niet in het artikel. De verboden stof is ontdekt bij controles tijdens het Russisch kampioenschap. Met deze drie positieve gevallen staat de teller voor Rusvelo dit seizoen op 4. Omdat ze lid zijn van de MPCC zouden ze dus, als de B-stalen het verdict bevestigen, een maand niet aan koersen mogen deelnemen.
Het is nu niet alsof alleen Russen en Turken aan de doping zitten he :')

Team manager Ekimov en 'mental coach' Gert-Jan Teunisse :') _O_
pi_128865464
Maar zijn die dan betrapt door RUSADA (:P) of door een algemeen instituut?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_128867366
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Het is nu niet alsof alleen Russen en Turken aan de doping zitten he :')

Team manager Ekimov en 'mental coach' Gert-Jan Teunisse :') _O_
Theunisse is mental coach van Rusvelo?
pi_128867908
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:43 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Theunisse is mental coach van Rusvelo?
In elk geval vorig seizoen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:13:21 #105
14505 OProg
A Life in Music
pi_128868294
Rusvelo is ook de oefenruimte voor de doktoren zou je zo denken. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:41:33 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128879767
1 maand, wat is dat voor 90's straf??
pi_128901498
Brammeier koerst op dit moment in China:

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_128903362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:11 schreef marcodej het volgende:
Brammeier koerst op dit moment in China:

[ afbeelding ]
Een vriend van me heeft dit voorjaar in Bulgarije gekoerst. Hij zei ook dat het een tikkie ongeloofwaardig was daar :')

En dat er genoeg ploegen zijn die alleen in die contreien koersen omdat daar amper controle is :')

Zoals die ploeg van die Turk die de ronde van Turkije won :')
  zondag 14 juli 2013 @ 16:39:03 #109
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128939254
Lees even terug, wat jullie in Dec/Jan zeiden,lol
  zondag 14 juli 2013 @ 16:41:25 #110
56724 Wombcat
rent wiel
pi_128939346
Hen kennende, zeiden ze toen hetzelfde. Dat jij er iets anders van maakt, is dan weer een ander verhaal.
in a crowd you lose humanity
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 juli 2013 @ 16:51:35 #111
862 Arcee
Look closer
  zondag 14 juli 2013 @ 16:58:37 #113
56724 Wombcat
rent wiel
pi_128940099
quote:
16s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geen verrassing. Een 100m loop je niet uit zonder doping.
Idd. Ze moeten het maar eens inkorten tot 80 meter. Dit is onmenselijk, om te verwachten dat ze 100 meter lopen in 9,5 seconden :{w
in a crowd you lose humanity
  zondag 14 juli 2013 @ 17:16:09 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128940877
tyson betrapt op doping, bolt is zijn concurrentie kwijt

http://www.demorgen.be/dm(...)rapt-op-doping.dhtml
  zondag 14 juli 2013 @ 17:17:12 #115
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128940920
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:41 schreef Wombcat het volgende:
Hen kennende, zeiden ze toen hetzelfde. Dat jij er iets anders van maakt, is dan weer een ander verhaal.
no way
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 17:18:25 #116
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128940957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:16 schreef THEFXR het volgende:
tyson betrapt op doping, bolt is zijn concurrentie kwijt

http://www.demorgen.be/dm(...)rapt-op-doping.dhtml
Zie enkele posts boven je ;)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 14 juli 2013 @ 17:19:50 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128941005
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zie enkele posts boven je ;)
ik had met betrouwbare bron, de telegraaf is dat niet
pi_128941150
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik had met betrouwbare bron, de telegraaf is dat niet
De Telegraaf is vrij betrouwbaar als het om dit soort nieuws gaat.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 14 juli 2013 @ 17:28:12 #119
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_128941243
Wat gay van hem
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_128941288
Gay :r
  Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:07:11 #121
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_128944028
quote:
16s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geen verrassing. Een 100m loop je niet uit zonder doping.
Geen verrassing misschien maar het blijft toch een teleurstelling altijd als het zo blijkt te zijn :r
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_128944484
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Geen verrassing misschien maar het blijft toch een teleurstelling altijd als het zo blijkt te zijn :r
Het wordt nog erger. Er zijn ook nog 5 Jamaicanen positief bevonden. Vier mannen en één vrouw. Waarvan 2 Olympisch kampioenen. Twee van de vijf zijn sprinters.

Bron: http://losseveter.nl/blog(...)ers-testen-positief/

Ook exit Bolt?
Churandy heeft al een reactie gegeven: Ik ben blij
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 19:28:30 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128944717
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het wordt nog erger. Er zijn ook nog 5 Jamaicanen positief bevonden. Vier mannen en één vrouw. Waarvan 2 Olympisch kampioenen. Twee van de vijf zijn sprinters.

Bron: http://losseveter.nl/blog(...)ers-testen-positief/

Ook exit Bolt?
Churandy heeft al een reactie gegeven: Ik ben blij

Ik denk dat juist andere atleten niet blij zijn met dit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128944762
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat juist andere atleten niet blij zijn met dit.
Nee snap ik. Niet goed voor de sport natuurlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 19:30:08 #125
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128944772
"The other sprinter was down to compete in Europe on the weekend but did not face the starter. "

Even zoeken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128944811
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:30 schreef heywoodu het volgende:
"The other sprinter was down to compete in Europe on the weekend but did not face the starter. "

Even zoeken.
Sherone Simpson.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 19:32:30 #127
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128944837
Dat was snel :o

De startlijst van Madrid:


De uitslagen:


Geen Sherone Simpson, lid van het gouden 4x100 team van Athene.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128944847
dwright75 twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:28:42 No official confirmation yet, but Asafa Powell claimed to be one of five along with Nesta Carter and Sherone Simpson to fail test. Worrying reageer retweet
pi_128944848
Als ze met olympisch kampioen, regerend kampioen bedoelen dan kunnen het alleen Bolt, leden van het 4x100 estafette team van de mannen of Shelly-Ann Fraser-Pryce zijn.

En die laatste valt af als Simpson de enige vrouw is. Dus dan zijn het 2 mannen van de 4x 100
  Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:34:48 #130
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_128944927
Ik las het al op twitter ja. Mooi dat ze gepakt worden natuurlijk... :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_128945157
Begrijp ik nu goed dat het Powell en Simpson zijn?

Wel ironisch dat vandaag de val van Simpson is, met de beklimming van de Mont Ventoux :D :') Of is dat ver gezocht :P
  zondag 14 juli 2013 @ 19:41:20 #132
40566 Ericr
Livewrong
pi_128945166
Maar goed dat Bolt wel clean is dan.

Jammer van Gay, maar wordt wel tijd voor een grote schoonmaak op de amper geloofwaardige sprintafstanden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 19:44:22 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128945286
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:41 schreef Ericr het volgende:
Maar goed dat Bolt wel clean is dan.

Jammer van Gay, maar wordt wel tijd voor een grote schoonmaak op de amper geloofwaardige sprintafstanden.
Maar ja, het lijkt me ook geen ruk aan als de grote finales beslist worden in 9.95 ofzo _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:44:59 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_128945310
Sonjamclaughlan twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:26:18 Usain Bolt's agent has told @bbc5live's athletics teamthat the sprint star is NOT one of the Jamaican athletes who've tested positive reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_128945317
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ja, het lijkt me ook geen ruk aan als de grote finales beslist worden in 9.95 ofzo _O-
Churandy moet wel 9,89 kunnen lopen :7
pi_128945320
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar ja, het lijkt me ook geen ruk aan als de grote finales beslist worden in 9.95 ofzo _O-
Dat zou er niet uitzien inderdaad. Kun je bijna zelf meedoen ;)
pi_128945401
Gelukkig is het voetbal en het tennis schoon :7
pi_128945446
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:47 schreef debeterebob het volgende:
Gelukkig is het voetbal en het tennis schoon :7
Gelukkig maar, dan kunnen de Duitsers nog iets van sport uitzenden.
pi_128945467
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:48 schreef alpeko het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan kunnen de Duitsers nog iets van sport uitzenden.
Die zaten vanmiddag denk ik Fish-O-Mania te kijken :7
pi_128945612
stefanverheij twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:43:46 Geen Bolt dus. Wel de nummer 2, 4 en 5 van de wereldranglijst 100m allertijden Gay, Powell, Carter. #positievetest #nieuweranglijst reageer retweet
  zondag 14 juli 2013 @ 19:52:28 #142
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_128945637
Knap dat die schone Bolt ze allemaal verslaat _O_
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_128945737
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:51 schreef Gramulanion het volgende:
stefanverheij twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:43:46 Geen Bolt dus. Wel de nummer 2, 4 en 5 van de wereldranglijst 100m allertijden Gay, Powell, Carter. #positievetest #nieuweranglijst reageer retweet
Bolt wordt ondertussen ook lachwekkend :D :')
pi_128945750
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:52 schreef Sheepcidus het volgende:
Knap dat die schone Bolt ze allemaal verslaat _O_
het is de zwarte Froome van het atletiek
pi_128945766
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:48 schreef debeterebob het volgende:
Die zaten vanmiddag denk ik Fish-O-Mania te kijken
ik denk dat die vissen ook aan de dope zitten btw
  zondag 14 juli 2013 @ 19:55:37 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_128945775
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:51 schreef Gramulanion het volgende:
stefanverheij twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:43:46 Geen Bolt dus. Wel de nummer 2, 4 en 5 van de wereldranglijst 100m allertijden Gay, Powell, Carter. #positievetest #nieuweranglijst reageer retweet
:')

Nu wachten op briljante excuses. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128945991
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:52 schreef Sheepcidus het volgende:
Knap dat die schone Bolt ze allemaal verslaat _O_
Nu zijn praktisch alle Jamaicaanse topatleten al een keer gepakt, behalve Bolt :D

(Dus Powell, Carter, Blake, Anderson, Brooks (procedurefouten :') ) Fraser, Simpson )
pi_128946081
quote:
11s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef OProg het volgende:

[..]

:')

Nu wachten op briljante excuses. :')
Die waren er al. Vervuilde voedingssupplementen.
pi_128947491
annimarikk twitterde op zondag 14-07-2013 om 20:31:52 Rumor again: Justin Gatlin is other American who failed drug test. If true, James Dasaolu is the fastest sprinter in the world! reageer retweet
pi_128947655
The fuck man, even iedereen voor de bijl op 1 dag. :')

En Gatlin zou echt geen verrassing zijn...

En tsja, Bolt, die showboatende 9.69 in Beijing was het bizarste wat ik ooit in de topsport gezien heb, en ondanks dat hij wel een freak en talent is, kan dat niet zuiver zijn. :) Puur show allemaal...
Jack does it in real time...
pi_128947693
Gatlin was toch al een keer gepakt? :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_128947727
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:41 schreef DeeBee het volgende:

En tsja, Bolt, die showboatende 9.69 in Beijing was het bizarste wat ik ooit in de topsport gezien heb, en ondanks dat hij wel een freak en talent is, kan dat niet zuiver zijn. :) Puur show allemaal...
Tuurlijk kon dat niet, maar toch stond ik te springen op de bank met dik kippenvel op de armen. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_128947826
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:42 schreef marcodej het volgende:
Gatlin was toch al een keer gepakt? :D
Dat wordt dus levenslang dan toch?
  zondag 14 juli 2013 @ 20:46:18 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128947828
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:44 schreef borisz het volgende:
Sonjamclaughlan twitterde op zondag 14-07-2013 om 19:26:18 Usain Bolt's agent has told @bbc5live's athletics teamthat the sprint star is NOT one of the Jamaican athletes who've tested positive reageer retweet
Bolt is de Froome van het hardlopen. _O_
pi_128947868
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bolt is de Froome van het hardlopen. _O_
Froome weet al 2 jaar te ontkomen en Bolt al 5 jaar; groot verschil :D
pi_128947983
quote:
Mooi is dat altijd :D :')

Zei Froome ook niet zo iets?
  zondag 14 juli 2013 @ 20:52:47 #158
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128948088
quote:
Hij is nu weer topfit na veel blessureleed :')
pi_128948127
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij is nu weer topfit na veel blessureleed :')
Best lullig eigenlijk :D
  zondag 14 juli 2013 @ 20:56:03 #160
14505 OProg
A Life in Music
pi_128948228
quote:
Gaat de NOS dit stukje nu vervangen door een kritisch stukje? :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 14 juli 2013 @ 21:00:59 #161
123170 alors
zlata1234
pi_128948454
quote:
Ik zag het donderdag ja, en toen hij dat zo vertelde, schoot het woord doping meteen door mijn hoofd. En een paar dagen later... :') Treurig eigenlijk.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_128948464
Er blijft op deze manier alleen nog maar voetbal en DTM over voor de ARD en ZDF. -O-
pi_128948486
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Gaat de NOS dit stukje nu vervangen door een kritisch stukje? :')
Opnieuw inspreken en dan zijn naam vervangen Dasaolu :')
  zondag 14 juli 2013 @ 21:01:40 #164
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128948491
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Er blijft op deze manier alleen nog maar voetbal en DTM over voor de ARD en ZDF. -O-
Voetbal :')
pi_128948506
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Er blijft op deze manier alleen nog maar voetbal en DTM over voor de ARD en ZDF. -O-
En Fish-o-mania :7
pi_128948644
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:02 schreef debeterebob het volgende:

[..]

En Fish-o-mania :7
Duitsland was één na laatste.
Duitsland :')
pi_128948767
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Duitsland was één na laatste.
Duitsland :')
Maar wel clean.
pi_128949189
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Er blijft op deze manier alleen nog maar voetbal en DTM over voor de ARD en ZDF. -O-
In de DTM gebruiken ze benzine en olie dopes.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 21:26:51 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128949650
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Duitsland was één na laatste.
Duitsland :')
Maar clean. Hoewel je kunt betwijfelen of je zo een tegenspartelende karper überhaupt wel kunt binnenhalen zonder doping.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128949702
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar clean. Hoewel je kunt betwijfelen of je zo een tegenspartelende karper überhaupt wel kunt binnenhalen zonder doping.
Zolang bewegingsloos een hengel vasthouden kan echt niet zonder betablokkers.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:05:55 #171
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128951968
ik kijk in mijn glazen bol en zie een blessure voor Bolt!
pi_128952565
Heel opvallend dit... niet zozeer dat ze gebruiken maar wel dat ze nu massaal gepakt zijn... verkeerde preparatie of is men zo ver dat nieuwe middelen opgespoord kunnen worden :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_128952908
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:05 schreef THEFXR het volgende:
ik kijk in mijn glazen bol en zie een blessure voor Bolt!
Dat zou echt zo typisch zijn :D
  zondag 14 juli 2013 @ 22:30:11 #174
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128953062
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:17 schreef TheVulture het volgende:
Heel opvallend dit... niet zozeer dat ze gebruiken maar wel dat ze nu massaal gepakt zijn... verkeerde preparatie of is men zo ver dat nieuwe middelen opgespoord kunnen worden :?
het middel waarom ze gepakt zijn is nog niet bekend toch?

Gezien de timing van zo veel betrapten tegelijk gok ik op spul waarvan men dacht veilig te zijn omdat er nog geen test was.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128953200
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

het middel waarom ze gepakt zijn is nog niet bekend toch?

Gezien de timing van zo veel betrapten tegelijk gok ik op spul waarvan men dacht veilig te zijn omdat er nog geen test was.
Middel is wel bekend.

Simpson en Powell beide positief voor oxilophrine.

Bron: http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE96D09020130714
pi_128953719
Het schijnt dat er morgen nog meer dopingnieuws komt (ook atletiek, geen sprinters).
  zondag 14 juli 2013 @ 22:49:48 #177
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128953903
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

De Telegraaf is vrij betrouwbaar als het om dit soort nieuws gaat.
Ja omdat ze er geen melding boven zetten dat t van ANP komt in de meeste gevallen

Alleen 'van de telesportredactie' komt van hunzelf
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_128953976
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:45 schreef Eppie_NL het volgende:
Het schijnt dat er morgen nog meer dopingnieuws komt (ook atletiek, geen sprinters).
Turkse middenafstandsloopsters, of waren die al allebei gepakt?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_128954440
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef Zelva het volgende:

[..]

Voetbal :')
In voetbal wordt geen doping gebruikt, dat weet toch iedereen? :P
pi_128954608
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:45 schreef Eppie_NL het volgende:
Het schijnt dat er morgen nog meer dopingnieuws komt (ook atletiek, geen sprinters).
Kenianen?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 23:05:38 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128954610
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Turkse middenafstandsloopsters, of waren die al allebei gepakt?
Wel over Turkije denk ik ja, daar waren er rond de Mediterranean Games volgens mij een heleboel van gepakt...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 23:06:34 #182
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128954652
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:02 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

In voetbal wordt geen doping gebruikt, dat weet toch iedereen? :P
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 juli 2013 @ 23:20:45 #183
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128955249
Trainer van Powell opgepakt in Italië:
http://jamaica-gleaner.com/latest/article.php?id=46480
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 14 juli 2013 @ 23:38:34 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128956058
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Middel is wel bekend.

Simpson en Powell beide positief voor oxilophrine.

Bron: http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE96D09020130714
al 3 jaar bekend
http://www.ergogenics.org/anabolica241.html
pi_128956315
quote:
Thanks. Interessante link.
  zondag 14 juli 2013 @ 23:46:17 #186
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128956365
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Middel is wel bekend.

Simpson en Powell beide positief voor oxilophrine.

Bron: http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE96D09020130714
Ah thanks!
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 14 juli 2013 @ 23:46:35 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128956377
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:45 schreef Eppie_NL het volgende:
Het schijnt dat er morgen nog meer dopingnieuws komt (ook atletiek, geen sprinters).
bron?
pi_128956429
Gay is ook Jamaicaan, aldus Dionne Stax in het journaal :')
pi_128956464
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef wimderon het volgende:
Gay is ook Jamaicaan, aldus Dionne Stax in het journaal :')
Daarom dat andere meisje ^O^
pi_128956538
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Daarom dat andere meisje ^O^
ze schrijft haar teksten vast niet zelf :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 14 juli 2013 @ 23:58:45 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_128956800
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef wimderon het volgende:
Gay is ook Jamaicaan, aldus Dionne Stax in het journaal :')
Dionne vergeven we deze fout.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 00:03:14 #192
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128956937
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Daarom dat andere meisje ^O^
Rivka?
pi_128956956
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:03 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Rivka?
Ja :D
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 00:07:28 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128957072
Overigens, iemand op Letsrun.com kwam afgelopen nacht al met "er is straks een persconferentie over een positieve dopingtest van een major US male sprinter", dus uren voordat het echt naar buiten kwam.
Later postte hij dit:

quote:
These positive tests were just the wave of sprinters that tested positive. On monday, the wave of distance guys(maybe a girl) is going to come out. Not saying who just yet, but it will be a little more widespread internationally than just the US and jamaica.
Morgen meer dus...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128957116
Wat voor straffen krijgen deze gasten ongeveer? In alle berichten lijkt het overkomen op een paar maandsn.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 00:10:31 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128957168
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:08 schreef poiuytr het volgende:
Wat voor straffen krijgen deze gasten ongeveer? In alle berichten lijkt het niet overkomen op een paar maandsn.
Eerst nog B-staal etc, en dan denk ik dat de kans het grootst is op 2 jaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 juli 2013 @ 00:15:38 #197
14505 OProg
A Life in Music
pi_128957369
quote:
Powell: 'Ik ben geen valsspeler'
Asafa Powell heeft zondagavond ontkend dat hij met opzet prestatie bevorderende middelen heeft genomen.

"Ik wil duidelijk maken tegenover mijn familie, vrienden en al mijn fans dat ik nooit met opzet verboden middelen heb gebruikt. Ik ben geen valsspeler", laat de Jamaicaanse sprinter in een verklaring weten.
De manager van Powell bevestigde zondag dat de voormalig wereldrecordhouder op de 100 meter tijdens de Jamaicaanse trials voor het WK positief had getest op oxilofrine.
"Mijn team is een intern onderzoek begonnen en we werken samen met de betrokken partijen om te ontdekken hoe dit middel in mijn lichaam is gekomen", stelt Powell.
Misschien kan hij Frank Schleck vragen hoe je een zoektocht waarin je zoekt hoe iets in je lichaam is gekomen uit moet voeren. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128957596
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:07 schreef heywoodu het volgende:
Overigens, iemand op Letsrun.com kwam afgelopen nacht al met "er is straks een persconferentie over een positieve dopingtest van een major US male sprinter", dus uren voordat het echt naar buiten kwam.
Later postte hij dit:

[..]

Morgen meer dus...
Zou toch wat zijn als Mo Farah ineens positief is of zo (of paar van die andere uit die Salazar-clan)...ben wel benieuwd hoe chauvinistisch die Britten dan nog zijn. O~)

En hmm, hoe vervelend ook, toch top dat ze dit naar buiten brengen en ook grotere namen aan blijven pakken!
Jack does it in real time...
pi_128957647
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:21 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zou toch wat zijn als Mo Farah ineens positief is of zo (of paar van die andere uit die Salazar-clan)...ben wel benieuwd hoe chauvinistisch die Britten dan nog zijn. O~)

En hmm, hoe vervelend ook, toch top dat ze dit naar buiten brengen en ook grotere namen aan blijven pakken!
Die Britten mogen ook wel een keer voor de bijl, maar ik gok toch eerder op wat Kenianen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 00:23:58 #200
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128957663
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:21 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zou toch wat zijn als Mo Farah ineens positief is of zo (of paar van die andere uit die Salazar-clan)...ben wel benieuwd hoe chauvinistisch die Britten dan nog zijn. O~)

En hmm, hoe vervelend ook, toch top dat ze dit naar buiten brengen en ook grotere namen aan blijven pakken!
Ik denk toch eerder de Turkse/Russische kant op :+

Tja, nog even doorgaan en je mag gaan kijken naar Bolt tegen Martina en een stel heikneuters met een PR van 10.45 ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128957857
Haha, ja verdomme, zei vanmiddag al, wacht even met deze parade nadat ik ze nog een keer in actie heb gezien live. _O-

En ja, die Turkse atletes en Russischen die zijn natuurlijk verdachte nummer 1, maar hmm, wel een bizarre 'raid' eigenlijk, al die namen die nu ineens naar boven komen. Kan bijna niet dat iedereen collectief slordig was met z'n middelen, misschien na een periode van oogluikend toestaan dat de IAAF toch heeft besloten dat het genoeg was? Of zouden het gewoon opgespaarde gevallen zijn van een paar maanden om de impact groter te doen lijken?
Jack does it in real time...
pi_128957881
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk toch eerder de Turkse/Russische kant op :+

Tja, nog even doorgaan en je mag gaan kijken naar Bolt tegen Martina en een stel heikneuters met een PR van 10.45 ;(
Valt ook nog wel weer mee. Je hebt nog Gemili, Lemaitre, Blake ( :') ), Bailey, Thompson en Dasaolu
  maandag 15 juli 2013 @ 00:32:08 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 00:36:17 #204
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128958111
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Valt ook nog wel weer mee. Je hebt nog Gemili, Lemaitre, Blake ( :') ), Bailey, Thompson en Dasaolu
Niet als ze dus nog even doorgaan zo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 juli 2013 @ 00:38:53 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128958179
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Valt ook nog wel weer mee. Je hebt nog Gemili, Lemaitre, Blake ( :') ), Bailey, Thompson en Dasaolu
Gatlin
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_128958200
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:38 schreef Szura het volgende:

[..]

Gatlin
Zou wat zijn :D

En die Blake heeft gewoon mazzel dat ie niet met de trials mee deed :(
  maandag 15 juli 2013 @ 00:43:07 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128958302
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:21 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zou toch wat zijn als Mo Farah ineens positief is of zo (of paar van die andere uit die Salazar-clan)...ben wel benieuwd hoe chauvinistisch die Britten dan nog zijn. O~)

En hmm, hoe vervelend ook, toch top dat ze dit naar buiten brengen en ook grotere namen aan blijven pakken!
is dit dan de ultieme PR stunt voor het wielrennen?
100ste tour, geen renner positief, maar wel in de atletiek :D
pi_128958340
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is dit dan de ultieme PR stunt voor het wielrennen?
100ste tour, geen renner positief, maar wel in de atletiek :D
Na de tour komen alle hertesten nog he :D Die waren beloofd.
pi_128958349
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:29 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Valt ook nog wel weer mee. Je hebt nog Gemili, Lemaitre, Blake ( :') ), Bailey, Thompson en Dasaolu
Harry Aikines-Aryeetey
_O_
  maandag 15 juli 2013 @ 00:44:58 #210
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128958353
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Na de tour komen alle hertesten nog he :D Die waren beloofd.
dat vergeet 99%
pi_128958363
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is dit dan de ultieme PR stunt voor het wielrennen?
100ste tour, geen renner positief, maar wel in de atletiek :D
En dan tijdens de WK atletiek alle positieve gevallen van de Tour, eerlijk verdeeld. :D
Jack does it in real time...
  maandag 15 juli 2013 @ 00:47:32 #212
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128958409
Kim Collins is er ook nog
En Chambers :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_128958454
Kim Collins brak vorige week op z'n 37e nog even z'n PR. _O_
Jack does it in real time...
pi_128958455
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]

En dan tijdens de WK atletiek alle positieve gevallen van de Tour, eerlijk verdeeld. :D
Zou het dan toch: de Mantovazaak, de Padovazaak, Sky wordt opgerold en Voeckler en Rolland verdwijnen van het toneel D:
pi_128958479
Hoe heet ook al weer die sprinter die Redefine zo supporterde?
pi_128958596
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:47 schreef Szura het volgende:
Kim Collins is er ook nog
En Chambers :')
Chambers :') Die kwam net als Gatlin onder een life time ban uit :')
  maandag 15 juli 2013 @ 00:58:51 #217
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128958714
Jammer dat Frankie Fredericks er niet meer bij is
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_128958823
Gelukkig zijn ze allemaal terug voor 2016 _O-
hhhhh
pi_128958872
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:50 schreef debeterebob het volgende:
Hoe heet ook al weer die sprinter die Redefine zo supporterde?
Denk Kirani James? 400 meter loper, gezien hij een vlag van Grenada als UI heeft. :P
Jack does it in real time...
  maandag 15 juli 2013 @ 01:07:05 #220
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128958912
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:23 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Die Britten mogen ook wel een keer voor de bijl, maar ik gok toch eerder op wat Kenianen.
#TeamGB mag inderdaad ook wel voor de bijl. Mooie vertoningen op de OS hebben we daar van gezien :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 15 juli 2013 @ 06:49:57 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_128961717
quote:
Zou hij ook een wattagemeter hebben gebruikt?
  maandag 15 juli 2013 @ 08:35:39 #222
40566 Ericr
Livewrong
pi_128962237
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 06:49 schreef Reya het volgende:

[..]

Zou hij ook een wattagemeter hebben gebruikt?
Zwemcoach.
pi_128962625
Mo Farrah zou wel heerlijk zijn, daar deugt ook niks van...

En wat mij betreft mogen ze allemaal levenslang geschorst worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_128967117
Hoe zit het trouwens met die stalen van Turijn 2006 die opnieuw onderzocht werden? Niks meer van gehoord...
  maandag 15 juli 2013 @ 13:30:39 #225
14505 OProg
A Life in Music
pi_128968420
Dat van die stalen uit Turijn heb ik de afgelopen 3 jaar al verschillende keren gelezen en er is nooit wat uitgekomen tot op heden. :')

Met die schone Oostenrijkse ploeg die de bloeddoping apparatuur bij zich hadden. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128968433
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:46 schreef Leatherface het volgende:
Hoe zit het trouwens met die stalen van Turijn 2006 die opnieuw onderzocht werden? Niks meer van gehoord...
Ik snap dat nooit he, dat zijn van die terugkerende nieuwsberichten; we gaan dit en dat hertesten, om het vervolgens dood te zwijgen. Maar waarom dan het in eerste instantie bekend maken? Of zijn die instanties zo naïef dat ze denken niets te vinden, om er vervolgens achter te komen dat de top van elke sporttak aan de doping zit en dat dat toch wel te heftig is om boven het vloerkleed te houden? :')
  maandag 15 juli 2013 @ 14:09:18 #227
14505 OProg
A Life in Music
pi_128969630
Dit is nu overigens de huidige top 10 op de 100m ooit. Ik heb er even bijgezet wat hun dopeverleden is als er iets is.

quote:
1. 9.58 Usain Bolt / Jamaica - 16 August 2009
2. 9.69 Tyson Gay / United States - 20 September 2009 / Positief: July 14, 2013 oxilofrine
Yohan Blake / Jamaica - 23 August 2012 / Positief: July 24, 2009 Methylhexanamine (3 maanden schorsing)
4. 9.72 Asafa Powell / Jamaica - 2 September 2008 / Positief: July 14, 2013 oxilofrine
5. 9.78 Nesta Carter / Jamaica - 29 August 2010 / Positief: July 14, 2013 oxilofrine
6. 9.79 Maurice Greene / United States - 16 June 1999 / Nooit gepakt. In 2006 bleek hij wel $10,000 overgemaakt te hebben aan een BALCO tussenhandelaar.
Justin Gatlin / United States - 5 August 2012 / Positief: 2001 amfetamine (2 jaar schorsing) / 29 Juli 2009 testosteron (4 jaar schorsing)
8. 9.80 Steve Mullings / Jamaica - 4 June 2011 / Positief: 2004 testosteron / 11 augustus 2011: forosemide
9. 9.84 Donovan Bailey / Canada - 27 July 1996 /
Bruny Surin / Canada - 22 August 1999 /
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128969710
De hele Jamaicaanse kliek zit dus aan de dope, maar de snelste van allemaal zou dan clean moeten zijn... het is wachten op zijn val
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 15 juli 2013 @ 14:18:15 #229
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_128969910
wat zou het echte 100m record zijn? is die boven de 10 seconde?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 15 juli 2013 @ 14:21:06 #230
14505 OProg
A Life in Music
pi_128969992
Ik vind het facinerend en irritant tegelijk dat als een tienderangs renner positief is het zo ongeveer de opening van het journaal is en nu de bekant de halve wereldtop de sjaak is het zonder vreselijk veel ophef voorbij schiet.

Terwijl dit ook een miljoenenindustrie is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 14:30:30 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128970301
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:09 schreef OProg het volgende:
Dit is nu overigens de huidige top 10 op de 100m ooit. Ik heb er even bijgezet wat hun dopeverleden is als er iets is.

[..]

Volgens mij gaan de geruchten net zo sterk dat Carter onterecht genoemd is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 juli 2013 @ 14:32:32 #232
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_128970371
Spijtig dat de 100 m. op het WK nu wel redelijk onthoofd is. Ik zag er al echt naar uit om Gay tegen Bolt te zien lopen. Eindelijk nog eens een Gay die niet geplaagd werd door blessures. ok, nog steeds weinig kans om te winnen dat wel, maar hij had het misschien wel spannend kunnen maken.
pi_128970396
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de geruchten net zo sterk dat Carter onterecht genoemd is.
Dat kan kloppen, want The Gleaner had het over 2 track atleten en verder over atleten van de technische nummers. Dus die twee zijn Powell en Simpson.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:35:34 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128970482
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit he, dat zijn van die terugkerende nieuwsberichten; we gaan dit en dat hertesten, om het vervolgens dood te zwijgen. Maar waarom dan het in eerste instantie bekend maken? Of zijn die instanties zo naïef dat ze denken niets te vinden, om er vervolgens achter te komen dat de top van elke sporttak aan de doping zit en dat dat toch wel te heftig is om boven het vloerkleed te houden? :')
Marketing via de media, die worden daar ook grondig voor misbruikt.
  maandag 15 juli 2013 @ 14:37:46 #235
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_128970567
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:21 schreef OProg het volgende:
Ik vind het facinerend en irritant tegelijk dat als een tienderangs renner positief is het zo ongeveer de opening van het journaal is en nu de bekant de halve wereldtop de sjaak is het zonder vreselijk veel ophef voorbij schiet.

Terwijl dit ook een miljoenenindustrie is.
atletiek staat hier met de spelen maar 1x in de 4 jaar écht in de schijnwerpers. dat kan ook helpen natuurlijk ;)
  maandag 15 juli 2013 @ 14:40:53 #236
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_128970667
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, want The Gleaner had het over 2 track atleten en verder over atleten van de technische nummers. Dus die twee zijn Powell en Simpson.
Asafa en Sherone een stimulant, een junior hoogspringer die op een steroïde werd betrapt en 2 atleten/s die werpnummers doen op diuretica, dacht ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 15-07-2013 14:48:33 ]
pi_128970681
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:37 schreef planethugo het volgende:

[..]

atletiek staat hier met de spelen maar 1x in de 4 jaar écht in de schijnwerpers. dat kan ook helpen natuurlijk ;)
Dat is uiteraard precies hoe het werkt.
Als morgen Ireen Wüst, Sven Kramer en Jan Blokhuizen worden gepakt, dan haalt dat echt wel de opening van het 8 uur journaal.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:16:09 #238
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128971773
Sayar positief _O-

edit: Positief bevonden tijdens de ronde van Algerije, nog 2 anderen ook positief.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128971820
:')
  maandag 15 juli 2013 @ 15:18:35 #240
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_128971843
Woehahahaha
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator maandag 15 juli 2013 @ 15:19:44 #241
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128971872
Algerije? Dat was in fucking maart. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128971878
  maandag 15 juli 2013 @ 15:20:22 #243
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128971894
quote:
New test being developed for EPO

"The World Anti-Doping Agency (WADA) has asked a group of New Zealand researchers to come up with an improved test to detect the use of a performance-enhancing hormone by athletes.
Erythropoietin (EPO) was used by disgraced American cyclist Lance Armstrong to help him win the Tour de France seven times.
The agency's director general, David Howman, says among drug cheats, EPO is the most common form of doping, mainly due to the fact it is difficult to detect and in many cases, not even tested for.
The agency contracted Otago University to come up with a more sensitive test for EPO based around a molecule researchers there have already discovered which rises and falls depending on the use of the hormone.
Medical researcher Chris Pemberton says he was motivated to develop an improved test when he was told by cyclists they thought it was acceptable to use it.
Mr Pemberton says half of them thought it was legitimate to use EPO.
He says he was "annoyed" that they thought it was OK to take the hormone.
"But if you are taking it, we'll catch you," he says.
He says current tests pick up just 60% of cheating athletes and he hopes the new test will have a 100% success rate.
Mr Pemberton says the molecule will first be tested on non-athletes with trials on athletes possible after that.
Mr Howman says if the trials all go to plan, the test could be in place in time for the next Olympics in Rio de Janeiro in 2016."

http://www.radionz.co.nz/(...)ter-anti-doping-test
en wij maar denken dat de huidige test al zoveel beter was dan in 2001 :')
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 15:20:30 #244
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128971897
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130426_00558155

quote:
Argwaan in peloton om Turkse winnaar Sayar

De Turk Mustafa Sayar (24) heeft op imponerende wijze de zesde etappe van de Ronde van Turkije gewonnen en greep zo de leiding in de ronde van zijn land. In het peloton werden er vragen gesteld bij de geloofwaardigheid van de winnaar.
De Duitse sprinter Marcel Kittel zei onomwonden wat velen ons impliciet lieten verstaan. ‘Ik ben zelden zo kwaad geweest om iemands resultaat. En velen rondom mij hebben hetzelfde gevoel’, tweette hij. Ook meteen na de finish in Selçuk, een klim van eerste ­categorie in een etappe van 182 kilometer, sprak Kittel al twijfels uit. ‘De ervaring leert dat er in deze ploeg in het verleden een dopinggeval was. We mogen hem niet meteen veroordelen, maar in het peloton wordt er gepraat over hem en Torku. Ja, er is argwaan.’

Enkele dagen eerder had een andere wielrenner al gewezen op een vreemde plek op de linkerarm van de Turk, wat de vermoedens van dopinggebruik nog meer aanwakkerde in het peloton.

Vorig jaar werd de Ronde van Turkije gewonnen door een renner van de Turkse continentale ploeg, maar de Bulgaar Ivailo Gabrovski werd nadien betrapt op epo-gebruik, waarna zijn zege werd geschrapt.

Gisteren plaatste Sayar op drie kilometer van de streep een verschroeiende aanval, waarbij hij in zowat een kilometer ruim dertig seconden afstand nam van het groepje met onder meer onze landgenoot Serge Pauwels. Hij raapte ­Yoann Bagot en Nicolas Edet, twee renners van Cofidis, makkelijk op en hield aan de streep tijd over om zijn zege te vieren. Waar zijn collega-renners de ketting op het binnenblad moesten leggen, bleef Sayar op het buitenblad rijden.

‘Hij reed twee tanden groter dan de rest’, zei ploegleider Dominique Arnould van ­Europcar. ‘Natnael was nochtans in goede doen (hij werd twaalfde op 43 seconden, nvdr.), maar aan die Turk viel niets te doen.’

‘Het was in ieder geval zeer indrukwekkend’, zei onze landgenoot Serge Pauwels, die dertig seconden moest prijsgeven.

In het algemeen klassement heeft de Turk 41 seconden voorsprong op de Eritreeër ­Behane. Zijn reactie op de ­argwaan bij zijn collega’s? ‘Ik heb hen niets te zeggen.’
Whaha :D
  maandag 15 juli 2013 @ 15:21:22 #245
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128971930
velochrono twitterde op maandag 15-07-2013 om 15:12:40 Mustafa Sayar, le sulfureux vainqueur du Tour de Turquie, positif sur le Tour d'Algérie en début de saison. Deux autres coureurs positifs. reageer retweet
velochrono twitterde op maandag 15-07-2013 om 15:13:38 L'un des deux autres coureurs positifs a déjà été pris par la patrouille par le passé et gagne encore des courses. reageer retweet
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 15:23:10 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128971985
Sayar ZOMGFWTFBBQ :o :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 15 juli 2013 @ 15:23:48 #247
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128972015
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
velochrono twitterde op maandag 15-07-2013 om 15:12:40 Mustafa Sayar, le sulfureux vainqueur du Tour de Turquie, positif sur le Tour d'Algérie en début de saison. Deux autres coureurs positifs. reageer retweet
velochrono twitterde op maandag 15-07-2013 om 15:13:38 L'un des deux autres coureurs positifs a déjà été pris par la patrouille par le passé et gagne encore des courses. reageer retweet
Tweede tweet: Schumacher? :D :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 15:24:36 #248
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128972040
De tweet is ondertussen verwijderd, maar Jetse heeft gelijk :D

quote:
2s.gif Op vrijdag 26 april 2013 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Deze ook nog.

JetseBol twitterde op vrijdag 26-04-2013 om 17:10:06 De winnaar van vandaag word over een paar maandjes bekent.. reageer retweet
Zijn Nederlands is ongeveer even goed als 't Engels van Cancellara.
pi_128972074
Je verwacht het niet...
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 15:27:54 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128972138
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Tweede tweet: Schumacher? :D :')
De La Fuente, is die nou eens betrapt? Nee toch?

Kashechkin kan ook nog :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128972155
Sayar _O-
U MAD?
pi_128972182
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:24 schreef Pino112 het volgende:
De tweet is ondertussen verwijderd, maar Jetse heeft gelijk :D

[..]

Dat viel me al vaker op. Die Jetse heeft niet zo veel hersens.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 15:29:41 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128972186
Schumacher deed niet mee trouwens, of heeft hem in elk geval niet uitgereden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 15 juli 2013 @ 15:30:36 #254
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128972220
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Schumacher deed niet mee trouwens, of heeft hem in elk geval niet uitgereden :P
In Algerije wel. Daar gaat het toch om?

In die ronde van Algerije is de hele top 4 nu al een keer betrapt op doping. De La Parte, Schumacher, Zaballa en nu dus Sayar. :') Leuk rondje moet dat zijn geweest. _O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128972237
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Tweede tweet: Schumacher? :D :')
Sevilla zou ook episch zijn :D
Of Rebellin.

Ik pak even de startlijst erbij. Iemand wedje leggen?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 15:31:47 #256
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128972250
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

In Algerije wel. Daar gaat het toch om?
Oh ja, sorry :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128972338
Top 3:

1. Schumacher
2. Furlan
3. De la Fuente.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 15:36:01 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128972360
Ik zit nog steeds te wachten op het atletiekdopingnieuws van vandaag, ik dacht dat er een bom zou barsten over de middenlange/lange afstanden :+ ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128972386
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:36 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op het atletiekdopingnieuws van vandaag, ik dacht dat er een bom zou barsten over de middenlange/lange afstanden :+ ;(
Ik ook ;(
  maandag 15 juli 2013 @ 15:37:12 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 15 juli 2013 @ 15:37:39 #261
14505 OProg
A Life in Music
pi_128972408
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:34 schreef debeterebob het volgende:
Top 3:

1. Schumacher
2. Furlan
3. De la Fuente.
Ik denk De La Fuente, ook omdat hij voor dat zelfde dubieuze ploegje koerst als Sayar. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 15 juli 2013 @ 15:38:24 #262
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128972428
No way, Sayar??? Daar gaat mijn hoop in het cleane wielrennen ;(
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 15 juli 2013 @ 15:39:02 #263
14505 OProg
A Life in Music
pi_128972447
Tegenvaller van Sayar dat het dat de Ronde van Algerije moet zijn waar dit voorval plaatsgevonden heeft in maart. Ik had toch inmiddels de positieve test uit Turkije wel verwacht inmiddels.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128972457
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:38 schreef GotenSSJ het volgende:
No way, Sayar??? Daar gaat mijn hoop in het cleane wielrennen ;(
En weer een fucking Turk op doping betrapt daar :') _O-
pi_128972474
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:39 schreef OProg het volgende:
Tegenvaller van Sayar dat het dat de Ronde van Algerije moet zijn waar dit voorval plaatsgevonden heeft in maart. Ik had toch inmiddels de positieve test uit Turkije wel verwacht inmiddels.
Die was gewoon clean. Hij had in de ronde van Algerije gewoon een medicijn tegen bilharzia genomen ;)
  maandag 15 juli 2013 @ 15:41:28 #266
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128972514
Sowieso, waarom komen die testen van Maart nu pas naar buiten? :') Dat moet toch veel sneller kunnen lijkt mij.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128972561
Staat Istanbul niet op de nominatie om de OS te organiseren? Dat zal een leuk dopingplan zijn in dat land tegen die tijd... er deugt nu al niet veel van :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_128972580
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:43 schreef TheVulture het volgende:
Staat Istanbul niet op de nominatie om de OS te organiseren? Dat zal een leuk dopingplan zijn in dat land tegen die tijd... er deugt nu al niet veel van :D
Een Brits plan?
  maandag 15 juli 2013 @ 15:44:35 #269
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128972584
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:43 schreef TheVulture het volgende:
Staat Istanbul niet op de nominatie om de OS te organiseren? Dat zal een leuk dopingplan zijn in dat land tegen die tijd... er deugt nu al niet veel van :D
Nee nee, die dachten dat dit juist een goed teken was. Turkije was namelijk bezig om zijn sporters te pakken, dit ging ab-so-luut geen probleem vormen voor de OS2020 bid.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128972592
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:44 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Een Brits plan?
Die gaan ook nog wel een keer voor de bijl
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 15 juli 2013 @ 15:45:41 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128972617
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:41 schreef GotenSSJ het volgende:
Sowieso, waarom komen die testen van Maart nu pas naar buiten? :') Dat moet toch veel sneller kunnen lijkt mij.
Omdat Froome keihard onder vuur ligt in de tour en op de tweede rustdag komen normaal positieve testen naar boven van de tour wielrenners zelf.
Its just a war boys.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:49:49 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128972740
pi_128972808
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:49 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Wel duidelijk wie het beter in de club doet :7
pi_128972818
Haha, Sayar, dat is wel de meest voorspelbare positieve test sinds, nou ja, sinds Santambrogio, maar grappig is het wel.
pi_128972826
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:49 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
:D
pi_128972849
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:52 schreef Ereinion het volgende:
Haha, Sayar, dat is wel de meest voorspelbare positieve test sinds, nou ja, sinds Santambrogio, maar grappig is het wel.
:D Sinds Santambrogio, dat is toch al een dikke maand geleden of zo :D
  maandag 15 juli 2013 @ 15:53:50 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128972868
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:D

pi_128972886
Schijnbaar waren ze al eerder verdacht:

http://www.facyclisme.dz/(...)istes-%C3%A9trangers

Bron: wielerprik
  maandag 15 juli 2013 @ 15:59:43 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128973883
Sayar _O- Maar beter: Berhane wint nu de ronde van Turkije. *O* Feest.
  maandag 15 juli 2013 @ 16:40:06 #281
14505 OProg
A Life in Music
pi_128974409
De vraag is nu met wie Torku Şeker Spor het volgend jaar gaat proberen. Drie maal is immers scheepsrecht. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 15 juli 2013 @ 16:40:54 #282
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_128974445
De dag die je wist dat zou komen
pi_128974630
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:41 schreef GotenSSJ het volgende:
Sowieso, waarom komen die testen van Maart nu pas naar buiten? :') Dat moet toch veel sneller kunnen lijkt mij.
Opvallend inderdaad dat het vandaag naar buiten komt en niet vorige week maandag
  maandag 15 juli 2013 @ 16:53:03 #284
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_128974858
Die rare Turk is toch betrapt.
pi_128975223
quote:
Brailsford: Sky will turn over ‘everything we’ve got' to WADA to disprove doping claims

British team makes commitment to transparency in a bid to earn trust

Tired of dealing with doping questions on the Tour de France and in other races, Team Sky principal Dave Brailsford has suggested that the squad would be willing to hand over data to the World Anti Doping Agency in order to provide greater transparency.

The British team has dominated cycling for the past two years, with Bradley Wiggins taking first and second in last year’s Tour plus first and third in the Olympic Games time trial, and Wiggins winning Paris-Nice, the Tour de Romandie and the Critérium du Dauphiné.

This year Froome and Richie Porte took a one-two in the Critérium International and the Briton also won the Tour of Oman, the Tour de Romandie and the Critérium du Dauphiné. Porte was best in Paris-Nice. The dominance is such that Sky is far ahead at the top of the WorldTour team standings, holding 1062 points to Katusha’s 769.

However that has come at a price: wearied by the scandals of recent decades, many have asked if Sky’s dominance is possible without banned substances.

Brailsford has long insisted that it is, but has done little to back up those claims. Now, speaking at the team’s press conference on the second day of the Tour, he appears willing to turn talk into action.

“How can I prove to you that we are not doping? You’re all asking the same questions,” he told the assembled press. “We wrack our brains every day. We see each other in the morning in front of the bus and we see each other at night after the stage. Every day we get asked the same question. I can assure you we are thinking very hard about the optimal way of proving to you guys that we’re not doping.”

Acknowledging that many have been calling for the release of power data, Brailsford repeated his recent insistence that putting such data out into the public domain would do little to clarify things. However he said that the team would consider doing so to the World Anti Doping Agency, along with other information too.

“We’ve been thinking about the biological passport and how that works with an appointed panel of experts who get all the information, all the blood data from everybody, and analyse that,” he said. “Of course the biological passport isn’t just a blood value; theoretically, the biological passport should be blood value, weight, power, it should be a whole picture of that individual, not just blood values.

“If you extrapolate that thinking forward I think we’d be quite happy, we’d actually encourage, maybe WADA to appoint an expert and they could have everything that we’ve got.”

The offer, which would be more than any other team does at present, would be a major step forward in terms of team transparency. It remains to be seen if WADA has the resources to accept the offer, but providing the offer is followed through upon, there is certainly scope for a thorough assessment of the team.

“They could come and live with us, they could have all of our information, see all of our data, have access to every single training file we’ve got,” said Brailsford. “They could have access to everything. We could then compare the training files to the blood data, to weight... All of that type of information they could capture on a consistent basis.

“It seems to me WADA are a good body to sit and analyse all that data. They then could tell the world, and you, whether they think this is credible or not. To me that would be my best answer and my best shot...”

Brailsford said that he and the team had faced questions due to Froome’s dominance of the Tour, and that he considered it unfair.

“We planned that performance for quite some time,” he said, referring to yesterday’s stage, where Froome dominated the final climb and bolstered his race lead. “Chris has been out to Ventoux to recce the climb, thought very carefully about how to ride it, how to ride as a team. And when you see that performance unfolding in front of you exactly as had been planned for some time, and Chris rode so fantastically at the end to win the stage, it was quite an emotional thing to watch.

“[Yet] the first thing that crosses my mind, having jumped in the air and punched the air, is not: right, that’s my five minutes of joy gone, let’s get on to the doping questions. Which happens every day.”

Brailsford said that he welcomed suggestions from the media as to what could be done. “Instead of saying, ‘Dave, how are you going to prove you’re not doping?’ - which isn’t the greatest question to ask - why not think collectively, what would be the best methodology possible to prove beyond reasonable doubt that we and Chris aren’t doping?

“I’m not sure I’ve got the answer to that. But if we think collectively maybe we could come up with an answer that said, actually, this would be a fantastic way of doing it. If we could contribute to that, we’d be quite happy to do it.”

“Our idea is, we give all our information to WADA and they can have everything that we’ve got. They’ve got all our bloods anyway. They can have power data, weight, where we’re training, what we’re doing. Somebody sits there and pieces it all together and says yes or no. Quite happy to do that.”

However he has one stipulation: WADA makes the assessment and communicates that assessment to the media, but that the riders’ individual numbers remain private. In ways that’s a logical request; it means that haematological experts are the ones who weigh up the blood values, rather than members of the public.

“What I would like is that the data they’re given is treated the same way as the bloods; so they get to see all the bloods but they don’t release it to the press, yet we trust their opinion. Something along those lines might be a fruitful avenue...”
pi_128975272
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:40 schreef OProg het volgende:
De vraag is nu met wie Torku Şeker Spor het volgend jaar gaat proberen. Drie maal is immers scheepsrecht. :')
Rasmussen? Froome? Ricco'? Sevilla? Rebellin?
  maandag 15 juli 2013 @ 17:06:42 #287
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_128975304
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:05 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Rasmussen? Froome? Ricco'? Sevilla? Rebellin?
Mancebo, Kohl, Schumacher?
pi_128975484
Nog niemand in de Tour betrapt. Het zou toch tegen vallen als het bij Sayar blijft.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_128975503
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Mancebo, Kohl, Schumacher?
Landaluze? Mayo? Astarloza? Serebryakov?
  maandag 15 juli 2013 @ 17:14:10 #290
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128975510
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:40 schreef OProg het volgende:
De vraag is nu met wie Torku Şeker Spor het volgend jaar gaat proberen. Drie maal is immers scheepsrecht. :')
De la Fuente.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 17:16:10 #291
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128975572
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:13 schreef Felagund het volgende:
Nog niemand in de Tour betrapt. Het zou toch tegen vallen als het bij Sayar blijft.
Idd, het wachten is nu op Froome.
pi_128975688
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:21 schreef OProg het volgende:
Ik vind het facinerend en irritant tegelijk dat als een tienderangs renner positief is het zo ongeveer de opening van het journaal is en nu de bekant de halve wereldtop de sjaak is het zonder vreselijk veel ophef voorbij schiet.

Terwijl dit ook een miljoenenindustrie is.
Toch werd het vanmorgen gewoon in het NOS Journaal vermeld. Wel maar 2 namen. Gay en Powell.
pi_128975805
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:16 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Idd, het wachten is nu op Froome.
Eerder een onbekendere renner als Smukulis of zo.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_128976032
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:05 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Rasmussen? Froome? Ricco'? Sevilla? Rebellin?
Boogerd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 17:41:37 #295
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128976197
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toch werd het vanmorgen gewoon in het NOS Journaal vermeld. Wel maar 2 namen. Gay en Powell.
Simpson lijkt me ook wel veel minder bekend dan die 2...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 15 juli 2013 @ 17:42:25 #296
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_128976218
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:16 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Idd, het wachten is nu op Froome.
Froome gaat echt nooit positief testen, die gaan ze alleen pakken met getuigenissen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:14:21 #297
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_128977040
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:20 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toch werd het vanmorgen gewoon in het NOS Journaal vermeld. Wel maar 2 namen. Gay en Powell.
Ja en Carter, die ze op hun site en TT maar gewoon erbij hebben genoemd, deden ze in het journaal maar met voorbehoud.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:16:33 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_128977102
Wel leuk dat Powell en zijn trainingsmaatje Patrick van Luijk suggereren dat ze geflikt zijn met voedsel en dat ze dr niks aan zouden kunnen doen :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_128977352
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:16 schreef Falco het volgende:
Wel leuk dat Powell en zijn trainingsmaatje Patrick van Luijk suggereren dat ze geflikt zijn met voedsel en dat ze dr niks aan zouden kunnen doen :')
Over een jaar of 8 stapt men over op exotische ziektes als verklaring :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 juli 2013 @ 18:28:28 #300
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_128977431
Daar is het volgende schandaal :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_128977463
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:16 schreef Falco het volgende:
Wel leuk dat Powell en zijn trainingsmaatje Patrick van Luijk suggereren dat ze geflikt zijn met voedsel en dat ze dr niks aan zouden kunnen doen :')
Alleen beetje jammer van al die andere middelen die ook gevonden zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')