abonnement Unibet Coolblue
pi_128429863
Hallo Allen,

Wij zijn aan het overwegen of het mogelijk is onze badkamer/toilet op te knappen.

Hebben jullie tips waar we onze zoektocht het beste kunnen starten?
Ivm laag budget zou het dus goedkoop moeten.
Kun je bijvoorbeeld tegelen over huidige tegels heen?

Het gaat om een badkamertje van 1.5 bij 3.

Heel algemene vraag dus ;) Maar dit omdat we dus eigenlijk pas sinds heel kort met dit idee spelen. Maar was dus benieuwd of er misschien goede sites zijn of tips om de kosten laag te houden.

Bedankt voor het meedenken!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 19:43:38 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128430020
Wat is je budget; en wat is de huidige staat van de badkamer ?
Woon je in een huur of in een koop woning ?
  zondag 30 juni 2013 @ 19:45:15 #3
244933 trovey
Nachtoele
pi_128430064
Je kunt over andere tegels heen tegelen, hebben ze hier ook gedaan bij de keuken en ziet je niets van.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 30-06-2013 19:59:59 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128430378
Budget hebben we nog niet in beeld, maar meer dan 2000 zal dit niet zijn.
Het gaat om een koopwoning en de huidige staat is goed gebruikt. Tegels zijn al ooit eens geverfd en de vloer is ook niet mooi meer.
Wel zou bij een verbouwing alles op z'n plek kunnen blijven dus er hoeft niet gekeken te worden naar het trekken van leidingen e.d. Hooguit klein stukje ivm nu een ouderwetse douchekraan en graag een thermostaat
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 30 juni 2013 @ 19:59:38 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128430561
Hoe handig ben je zelf? Tegels wegbikken kan iedereen zonder fysieke handicaps. Als je een beetje handig bent is tegelen ook wel te doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128430595
Restpartijen kopen scheelt behoorlijk. Verder maakt de vloer verwijderen het niet heel veel duurder.. of je dat wel of niet doet zou ik af laten hangen van hoe het er nu voor staat met de hoogte tegenover de dorpel.
pi_128430716
Waarschijnlijk hebben we wel wat handige handen in de familie die willen helpen. Dus met wat geluk kunnen we veel zelf doen.....

Dus een vloer zou ook over de oude heen kunnen? Nu zit daar inderdaad wel wat speling.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128430732
Wat komt er (nieuw?) in? Toilet = ¤400. Bad .. 400 - 500 Douche met Grohe kraan en deuren.. ¤ 600.

Dus aan ¤1500 materiaal zit je zo, als het niet ¤2000,- is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128450640
De kosten zitten vooral in het materiaal.
Als je een pot, kraan, wasbak, etc hebt uitgezocht kun je kijken waar de de rest van je budget aan wil besteden.
De oude tegels zou ik er trouwens wel afhalen. Ben je in een ochtend mee klaar en dan heb je echt een frisse start.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_128451455
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:03 schreef blomke het volgende:
Wat komt er (nieuw?) in? Toilet = ¤400. Bad .. 400 - 500 Douche met Grohe kraan en deuren.. ¤ 600.

Dus aan ¤1500 materiaal zit je zo, als het niet ¤2000,- is.
Een badkamer van 1,5 bij 3 en daar dan een toilet, bad en douche met deuren in doen? Dat gaat niet :P
  maandag 1 juli 2013 @ 13:49:33 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128457830
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 10:52 schreef Puala het volgende:

[..]

Een badkamer van 1,5 bij 3 en daar dan een toilet, bad en douche met deuren in doen? Dat gaat niet :P
En daarbij is TS dat ook helemaal niet van plan, begrijp ik:

quote:
"Wel zou bij een verbouwing alles op z'n plek kunnen blijven dus er hoeft niet gekeken te worden naar het trekken van leidingen e.d. Hooguit klein stukje ivm nu een ouderwetse douchekraan en graag een thermostaat "
Als ik het goed begrijp wordt dus alleen de douchekraan vervangen.
TS, zoek ook eens op MP naar restpartijen tegels en dergelijke. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 1 juli 2013 @ 14:18:24 #12
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_128459058
Neuh wel degelijk wasbak en bad vervangen, zijn nog nooi oldschool blauw, onze wc is apart. Daar gaat het om het toilet en wasbakje, dat van die tegels op mp is idd nog wel een idee.
pi_128459082
Vaak heb je ook wel een badkamer outlet in de buurt, daar kan je ook goedkoop inkopen doen :Y

En ik zou er tijdens de renovatie toch voor kiezen om eerst het oude weg te doen en dan opnieuw te tegelen. Er zijn toch altijd dingen die net niet passen als er een laag tegels tussen zit.
pi_128459183
Maar het algemene idee is dat wanneer we de arbeidskosten laag kunnen houden... marktplaats / outlet materialen vinden het voor rond/onder de 2000 mogelijk is dus?

Marktplaats is wel een goede ja voor zo'n kleine oppervlakte..

Wat marcek dus al zei.. het gaat om een apart toilet en een badkamer waar nu een klein bad van 1.50 in zit
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 1 juli 2013 @ 14:23:36 #15
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_128459265
Hoe groot achten jullie de kans dat bijv het geraamte van het huidige bad kan blijven staan? Het huidige bad is 1,5 meter muur tot muur dus. Veel maatverschillen in baden of is dat grotendeels universeell ? (breedte diepte)
pi_128461524
Doe eens plaatjes van de huidige badkamer, dat praat wat makkelijker. :)

Bij oudere badkamers heb je vaak nog opbouwleidingen, en dan voor het mooie ga je die toch weer in de muur willen.... Zo krijg je er steeds meer bij :)
  maandag 1 juli 2013 @ 15:41:18 #17
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128462467
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:18 schreef marcek het volgende:
Neuh wel degelijk wasbak en bad vervangen, zijn nog nooi oldschool blauw, onze wc is apart. Daar gaat het om het toilet en wasbakje, dat van die tegels op mp is idd nog wel een idee.
Ah okee.

Maar wat R2R al zegt... plaats eens een foto en/of een plattegrond.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128474805


Zo in de kinderschoenen stonden onze plannen dus nog!
De maten zijn anders dan we ze in gedachten hadden.. 140x270
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128474978
Toen wij hier kwamen wonen hebben we hem echt heel lowbudget opgeknapt.
Tegelverf, kleurtje op de muur...

Ondertussen komt dus de tegelverf er weer vanaf en is het douchescherm ook wel aan vervanging toe
Dus nu de dubio weer opnieuw met de tegelverf in de weer of iets meer opknappen.
Met in het oog dat we het liefst over een jaar of 2 willen verhuizen.. en anders een flinke verbouwing gaan doen en de keuken naar een andere verdieping verplaatsen.

Foto's bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128476576
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:00 schreef Lamb29 het volgende:
.. en anders een flinke verbouwing gaan doen en de keuken naar een andere verdieping verplaatsen.

Eeeeh....nu koken op de ene en eten op de andere verdieping?

Overigens zou ik óf de badkamer zo laten óf alles met goede materialen opknappen. Met low budget kwaliteit is het resultaat nada-noppes.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 01-07-2013 21:57:20 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 1 juli 2013 @ 23:19:12 #21
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128483075
Die vloer, ligt daar nou een zeiltje over of iets dergelijks? Dan meteen dat zeil weghalen. ;)

Ik vind het er eigenlijk helemaal niet zo slecht uitzien... en dat blauwe sanitair heeft eigenlijk wel wat. :@ :+
Als je toch al verhuisplannen hebt zou ik er niet zoveel moeite insteken en gewoon nog een rondje aan de slag gaan met die tegelverf. Overigens, hoe lang is dat spul er op blijven zitten?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128483300
;) Woonkamer is inderdaad boven... Maar de huidige keuken is groot genoeg... daar staat ook een grote eettafel. Wij zouden er in de toekomst eventueel een slaapkamer van willen maken (op dat kleinste kamertje slaapt onze dochter...)

Dit zijn foto's van enkele jaren terug toen wij het net opknapte. Ondertussen is de tegelverf er dus weer af aan het bladderen (jaartje of 4 goed gehouden en sindsdien langzaam aan het afbladderen... alleen bij de badkuip, rest van de badkamer is niet meer zo mooi wit maar bladderd niet) Het kleedje is stucloop dus..
De wasbak en het bad zijn dus ook echt slecht aan het worden... Beetje de overweging dus of we goedkoop opknappen in de hoop ooit beter te kunnen verkopen.. of echt alleen weer tegelverf..
Alles is gewoon echt wat oud en afgeleefd en we blijven hier zeker nog anderhalf/2 jaar... en als de huizenmarkt niet aantrekt blijven we zelfs hier

Dat blauwe vonden wij ook wel tof haha... vandaar de blauwe muren erbij.. De wc & het fonteintje zijn ook blauw

[ Bericht 14% gewijzigd door Lamb29 op 01-07-2013 23:32:50 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128483783
Zie nu ook dat we stadsgenoten zijn ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 1 juli 2013 @ 23:54:39 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128484882
Ik zou de muren verven, mooie wastafel erin en misschien de tegels verven. Met je budget kan je het nooit goed krijgen en is het ook half/half
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_128485061
Dat is ook zeker een optie om naar te kijken.. Het is alleen zo jammer dat je dan een heel andere kleur wasbak hebt tegenover het bad...
Ook alleen het fonteintje bij het toilet geeft zo'n raar effect... (Ook blauwe wc)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')