Ik lees net dat de titanium plaat in z'n schouder is beschadigd. Waarschijnlijk niet van de partij. Vooralsnog geruchten maar dat zou ik wel zuur vinden, mocht het waar zijn..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef TheGeneral het volgende:
Lorenzo weer onderuit tijdens de vrije training. Lijkt niet zoveel last te hebben.
Valpartijen zijn niet van de lucht idd, ze zijn lekker aan 't pushen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Crutchlow ook hard onderuit. Wat een valpartijen de laatste tijd zeg.
Hij heeft het zelf al gezegd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:00 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik lees net dat de titanium plaat in z'n schouder is beschadigd. Waarschijnlijk niet van de partij. Vooralsnog geruchten maar dat zou ik wel zuur vinden, mocht het waar zijn..
http://www.crash.net/moto(...)ollarbone_plate.htmlquote:MotoGP champion Jorge Lorenzo has been forced to withdraw from this weekend's Sachsenring round after damaging the titanium plate holding his broken left collarbone together.
“I have decided to go home and recover after today's crash at Sachsenring,” said Lorenzo.
“I prefer to focus on surgery to fix the plate that was unfortunately bent during the crash. I will try to recover and be back as soon as possible."
"The diagnosis after the fall is that the osteosynthesis material is bent in the middle," said Doctor Enric Cáceres. "The screws of the proximal and distal have endured but Jorge will need a new intervention to re-attach the clavicle, because the plate has been curved slightly."
Lorenzo suffered the original injury at Assen, underwent surgery in Barcelona, then made a shock return to claim fifth in the Dutch race.
Having had two weeks to heal, the German MotoGP began in perfect fashion for the Yamaha star when he was fastest in morning practice. Lorenzo was again leading early in the afternoon session - when he was thrown into the air at turn ten (pictured) and landed hard on his injured shoulder.
Lorenzo sprung to his feet but was soon reaching for his collarbone and headed straight to the Medical Centre for X-rays, which confirmed that the plate was damaged. The plate and eight screws had been required to stabilise the 'displaced, complex fracture' suffered at Assen.
The Spaniard will now return to Barcelona for a second round of collarbone surgery on Saturday, after which it will be decided if he is fit to try and ride in next weekend's US GP. The summer break then begins, followed by the Indianapolis round in mid-August.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/motogp/23290695quote:A Yamaha spokesperson confirmed Lorenzo would have surgery on Saturday, and was therefore unlikely to race at the weekend - although that was also true in Assen, where he finished fifth on Saturday after crashing on Thursday and having surgery on Friday.
"If irrationality put him back on bike in Assen, now he is more rational. This time his health comes first," said the spokesperson.
The doctors at the Sachsenring medical centre, meanwhile, are suggesting Lorenzo is likely to miss both this round and the next one at Laguna next weekend.
Wederom: grote onzin. Vallen kan altijd gebeuren. Met jouw redenering had hij het kampioenschap in Assen al wel op kunnen geven. Het heeft totaal geen zin om op driekwart snelheid rond je jakkeren op zo'n circuit. Data hebben ze nodig. Race setup. Quali setup. Dat kun je alleen krijgen op volle snelheid.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:51 schreef Marks het volgende:
Tja... Na de vorige crash, op Assen,gaf ik al aan ´´Lorenzo zich zal afvragen hoe nodig deze crash was.
Natuurlijk is track time belangrijk onder deze omstandigheden, maar het risico wat je loopt op een crash is gigantisch. En hij was al de snelste van de dag... Ik vind het teveel risico, ben benieuwd wat hij er zelf van gaat zeggen. ´´
En weer vraag ik het me af. Waarom nemen ze zoveel risico´s in de vrije trainingen. Als je als de snelste tijd hebt en je goed bent, dan moet je toch vertrouwen hebben dat het goed zal komen?
Goede kampioenen weten niet alleen wanneer ze volgas moeten gaan, maar ook juist wanneer ze rustiger aan moeten doen. En dit is toch echt een onderdeel ervan.
Ze zullen wel moeten met oog op de startpositie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:51 schreef Marks het volgende:
Tja... Na de vorige crash, op Assen,gaf ik al aan ´´Lorenzo zich zal afvragen hoe nodig deze crash was.
Natuurlijk is track time belangrijk onder deze omstandigheden, maar het risico wat je loopt op een crash is gigantisch. En hij was al de snelste van de dag... Ik vind het teveel risico, ben benieuwd wat hij er zelf van gaat zeggen. ´´
En weer vraag ik het me af. Waarom nemen ze zoveel risico´s in de vrije trainingen. Als je als de snelste tijd hebt en je goed bent, dan moet je toch vertrouwen hebben dat het goed zal komen?
Goede kampioenen weten niet alleen wanneer ze volgas moeten gaan, maar ook juist wanneer ze rustiger aan moeten doen. En dit is toch echt een onderdeel ervan.
Mag wel, doen ze niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Mogen Yamaha en Honda geen reserve rijder inzetten voor de race?
Waarom niet vraag ik me dan af? Voor Yamaha zou het wel goed uitkomen als Rossi iemand heeft om een buffer te vormen vormen tov Marqeuz voor de stand in het WK. En andersom geld dat natuurlijk ook, dat Marquez Rossi eventueel 'n plaats verder van hem af kan houden zodat ie niet waardevolle punten kan afpakken.quote:
Wie moet dat zijn dan? En Rossi doet nauwelijks mee om het wk.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Waarom niet vraag ik me dan af? Voor Yamaha zou het wel goed uitkomen als Rossi iemand heeft om een buffer te vormen vormen tov Marqeuz voor de stand in het WK. En andersom geld dat natuurlijk ook, dat Marquez Rossi eventueel 'n plaats verder van hem af kan houden zodat ie niet waardevolle punten kan afpakken.
Tsja, dat weet ik ook niet, ben niet zo heel veel op de hoogte van andere rijders buiten de MotoGPquote:
Dat weet ik, maar Rossi kan wel waardevolle punten van Marquez weghouden, en die doet wel mee om het WK. Hoe hoger Rossi eindigt tov Marquez, als die er voor zou zitten dan, is het wel gunstiger voor Lorenzo. En als het gunstig voor Lorenzo dan is het dat ook voor Yamaha. Vandaar dat die wel baat zouden hebben om toch een 2de rijder in te zetten imho.quote:En Rossi doet nauwelijks mee om het wk.
Neem maar van mij aan dat er geen mens op de wereld is die nu op die Honda of Yamaha kan stappen en er mee voor Marquez of Rossi kan finishen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tsja, dat weet ik ook niet, ben niet zo heel veel op de hoogte van andere rijders buiten de MotoGP
En er niemand goed genoeg die wel punten kan meepakken voor het constructeurs-WK? Honda en Yamaha zitten zo dicht op elkaar dat elk puntje op het einde van het seizoen wel van de belang zou kunnen zijn. Voor Ducati hoeven ze iig niet bang te zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat er geen mens op de wereld is die nu op die Honda of Yamaha kan stappen en er mee voor Marquez of Rossi kan finishen.
(behalve Casey Stoner wellicht... ).
Neuh, dat wordt heel moeilijk en is de moeite niet waard. Bovendien vinden ze het niet leuk om een van hun motoren achterin rond te zien karren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En er niemand goed genoeg die wel punten kan meepakken voor het constructeurs-WK? Honda en Yamaha zitten zo dicht op elkaar dat elk puntje op het einde van het seizoen wel van de belang zou kunnen zijn. Voor Ducati hoeven ze iig niet bang te zijn.
Nakasuga. http://www.autosport.com/news/report.php/id/104171quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie moet dat zijn dan? En Rossi doet nauwelijks mee om het wk.
Mja het gaat niet regenen dus die zou ook niks kunnen klaarspelen.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:19 schreef Marks het volgende:
[..]
Nakasuga. http://www.autosport.com/news/report.php/id/104171
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |