abonnement Unibet Coolblue
pi_128393177
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128393252
Wij gaan dus 22 augustus naar NYC. We vliegen op Washington, brengen daar 2 dagen door. Gaan dan met de trein naar NYC en gaan 1 dag sight-seeen en 2 dagen US Open bezoeken. Dan gaan we door naar het Noorden naar Niagara Falls en Toronto. En dan weer terug naar NYC om daar wellicht nog een dagje te pakken en dan terug te vliegen.

Het enige dat nog geboekt moet worden zijn onze overnachtigingen. Het moet niet te duur, maar ook niet te pauper. Beetje zoiets 50/60 euro per nacht ofzo. ZIjn nu aan het kijken voor Washington en NYC (Brooklyn/Queens) . Jullie nog goede tips? (ik weet, had het al eerder gevraagd, maar nu lezen vast weer anderen het :) )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_128395202
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:31 schreef Norrage het volgende:
Het enige dat nog geboekt moet worden zijn onze overnachtigingen. Het moet niet te duur, maar ook niet te pauper. Beetje zoiets 50/60 euro per nacht ofzo. ZIjn nu aan het kijken voor Washington en NYC (Brooklyn/Queens) . Jullie nog goede tips? (ik weet, had het al eerder gevraagd, maar nu lezen vast weer anderen het :) )
Long Island City, in de omgeving van metrostations Queensboro Plaza / 39 Av / 12 St - Queensbridge staan een aantal prima hotels voor niet al te veel geld. Je zit met de metro dan in een kwartiertje midden in Manhattan.
pi_128401021
Dank :)

En wat zijn de beste wijken om in te zitten in Washington? Aanraders? :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  ESF Reporter maandag 1 juli 2013 @ 16:04:47 #5
87554 Cee
Welluk?
pi_128463424
Zo, ik ben vanochtend geland, heb er weer 5 daagjes NYC op zitten. :'(
pi_128463621
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:04 schreef Cee het volgende:
Zo, ik ben vanochtend geland, heb er weer 5 daagjes NYC op zitten. :'(
Welkom terug Sjeeke *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  ESF Reporter maandag 1 juli 2013 @ 16:22:49 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_128464235
Dank je roosjkeh. ^O^ Nu een jetlag weg zien te werken maar dat wil niet lukken (of juist wel) omdat de bovenburen aan het boren zijn. Dus steeds als ik wegdommel schiet ik van de schrik wakker. _O-
Weer veel gezien, gedaan en gegeten en ik heb heel vaak Times Square nog getolereerd (die lichten O+ die heerlijke tyfustakketeringherrie O+ ) maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Fuckin' Elmos op iedere hoek.

Norrage, ik ben 5 jaar geleden in DC geweest en weet alleen dat ik, samen met 4 andere meiden, toen een volledig rijtjeshuis heb gehuurd van iemand die aan toeristen haar woning uitleent als vakantieverblijf (Air B&B principe). PER-FECT huis, van alle gemakken voorzien, echt riant, veel kamers, mooi ingericht, alles erop en eraan. Het stond alleen wel midden in een buurt waar we in het donker niet door durfden te lopen. De straat heette Quincy Place, in de wijk Eckington. Het was nog best een stukje lopen naar het dichtstbijzijnde metrostation en er was geen supermarkt om de hoek.
pi_128465105
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:22 schreef Cee het volgende:
Fuckin' Elmos op iedere hoek.


:') _O-
pi_128471214
ff mee op de foto gaan, gaan ze om geld schooien :')
pi_128471423
Tijd voor een nieuwe TT, die andere was zo deel #70
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_128471578
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:04 schreef Cee het volgende:
Zo, ik ben vanochtend geland, heb er weer 5 daagjes NYC op zitten. :'(
welkom terug *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:05:23 #12
64792 Mryc
play me one more song
pi_128515066
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:04 schreef Norrage het volgende:
Dank :)

En wat zijn de beste wijken om in te zitten in Washington? Aanraders? :)
Georgetown is een leuke wijk, alleen jammer dat de metro daar niet komt. Gelukkig wel een frequent busnetwerk.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:53:13 #14
64792 Mryc
play me one more song
pi_128515217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:49 schreef larsico het volgende:

[..]

Georgetown is een leuke wijk, alleen jammer dat de metro daar niet komt. Gelukkig wel een frequent busnetwerk.
En verblijf je niet in Georgetown, moet je er eigenlijk gewoon nog even een bezoekje aan brengen :)
  ESF Reporter woensdag 3 juli 2013 @ 09:39:34 #15
87554 Cee
Welluk?
pi_128528167
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:36 schreef Thetallguy het volgende:
Tijd voor een nieuwe TT, die andere was zo deel #70
_O- ^O^

Ik moet trouwens bekennen dat ik uit pure nieuwsgierigheid naar de Today Show ben gegaan. Ja, tussen die idioten met felgekleurde banners. Ja, at the buttcrack of dawn. Het was... special. :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:19:47 #16
194695 franklop
Fran knock
pi_128533089
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:53 schreef Mryc het volgende:

[..]

En verblijf je niet in Georgetown, moet je er eigenlijk gewoon nog even een bezoekje aan brengen :)
savonds drankje doen enzo :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:35:17 #17
64792 Mryc
play me one more song
pi_128533638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:19 schreef franklop het volgende:

[..]

savonds drankje doen enzo :)
En overdag een red velvet cupcake eten bij Georgetown Cupcake (bereid je wel voor op een flinke rij)
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:48:54 #18
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128547827
Vraagje: mijn paspoort verloopt in oktober van dit jaar. Is het in theorie nog mogelijk in september een NYC-trip te plannen met het bijna verlopen paspoort? Lijkt me dat een aangevraagde VISA-waiver dat gekoppeld is aan het oude paspoort ook vervalt per oktober 2013.
pi_128549904
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:48 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje: mijn paspoort verloopt in oktober van dit jaar. Is het in theorie nog mogelijk in september een NYC-trip te plannen met het bijna verlopen paspoort? Lijkt me dat een aangevraagde VISA-waiver dat gekoppeld is aan het oude paspoort ook vervalt per oktober 2013.
Als u naar de VS afreist, moet uw paspoort nog minstens geldig zijn gedurende uw geplande verblijf in de VS om toegelaten te worden.

http://www.allesamerika.com/douane-paspoort-amerika.html
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:42:11 #20
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128557170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Als u naar de VS afreist, moet uw paspoort nog minstens geldig zijn gedurende uw geplande verblijf in de VS om toegelaten te worden.

http://www.allesamerika.com/douane-paspoort-amerika.html
Duidelijk. Geen vuiltje aan de lucht wat dat betreft :+
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:26:30 #21
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128559509
Prijsverschillen tussen hotels in Manhattan en sommige nét daarbuiten zijn soms wel markant; goedkoopste hotels in Manhattan van beetje redelijke kwaliteit kosten toch al gauw 110-130 euro per nacht en dat met gemeenschappelijke badkamer. Maar bijv. het Red Roof Inn Queens kost 80-85 euro p/n met eigen badkamer én bovendien grotere kameroppervlakte. Reistijd naar Manhattan vanuit het Red Roof Inn zal hooguit 20 minuten bedragen.

Nu zijn zaken als kameroppervlakte en eigen badkamer voor mij niet écht belangrijk, maar illustreert toch fraai de prijsverschillen over korte afstand :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:04:38 #22
12621 tcr
*nix 4ever
pi_128569516
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:42 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Duidelijk. Geen vuiltje aan de lucht wat dat betreft :+
Ik dacht altijd dat het een half jaar was, ik had daarom mijn VS plannen in de koelkast gezet tot volgend jaar (december loopt mijn paspoort af), enige wat dan zonde is, is de nieuwe ESTA die is volgens mij wel verlopen, dus tenzij er een ticket (<¤300) voor NYC langskomt blijf ik voorlopig in Europa :).

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Nu zijn zaken als kameroppervlakte en eigen badkamer voor mij niet écht belangrijk, maar illustreert toch fraai de prijsverschillen over korte afstand :+
Maar ja dan zit je niet 2 blocks van Times Square :). Je kan altijd proberen met Priceline of Hotwire om een leuke deal te pakken, maar zelf zit ik toch liever op Manhattan.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:27:01 #23
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128593884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:04 schreef tcr het volgende:

Maar ja dan zit je niet 2 blocks van Times Square :). Je kan altijd proberen met Priceline of Hotwire om een leuke deal te pakken, maar zelf zit ik toch liever op Manhattan.
Hotel in Manhattan is ongetwijfeld het summum. Loop je 's avonds ook veel gemakkelijker een blokje om om avondsfeer op te snuiven en Elmo's te ontwijken :+

Maar het prijsverschil weegt ook wel wat. Al peins ik er niet over een overnachtingsplek te regelen in bijv. Staten Island of bij Newark Airport ofzo met immense reistijden richting Manhattan. Moet wel min of meer 'om de hoek' liggen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:33:09 #24
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_128594216
Jeej, vorige week geboekt, en ik ga in oktober voor het eerst 6 dagen naar New York. Hotel in Lower East Side, en voldoende tijd om nog allemaal plannetjes te maken ;)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:46:13 #25
64792 Mryc
play me one more song
pi_128597524
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:27 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Maar het prijsverschil weegt ook wel wat. Al peins ik er niet over een overnachtingsplek te regelen in bijv. Staten Island of bij Newark Airport ofzo met immense reistijden richting Manhattan. Moet wel min of meer 'om de hoek' liggen.
Precies. Een aantal hotels liggen vlak bij Queensboro Bridge/Queens Plaza. Eerstvolgende halte is al op Manhattan.
  ESF Reporter donderdag 4 juli 2013 @ 22:23:02 #26
87554 Cee
Welluk?
pi_128599686
Ik heb hier trouwens een selectie uit m'n foto's van NYC gezet.
pi_128599868
ik zat in howard johnson inn op long island, goede prijs/kwaliteit en op 3 minuten loopafstand van metro. na 3 haltes sta je al bij het rockefeller centre
Hooray for boobies!
pi_128600306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:23 schreef Cee het volgende:
Ik heb hier trouwens een selectie uit m'n foto's van NYC gezet.
[ Flickr Photoset ]
O+ O+ O+
Ik wil weer! Ik mis NY nu al! :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:44:36 #29
67174 Dos37
Come on Twente
pi_128600878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:34 schreef MissJ het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Ik wil weer! Ik mis NY nu al! :D
Haha hier ook, mooie foto's.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_128609438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Prijsverschillen tussen hotels in Manhattan en sommige nét daarbuiten zijn soms wel markant; goedkoopste hotels in Manhattan van beetje redelijke kwaliteit kosten toch al gauw 110-130 euro per nacht en dat met gemeenschappelijke badkamer. Maar bijv. het Red Roof Inn Queens kost 80-85 euro p/n met eigen badkamer én bovendien grotere kameroppervlakte. Reistijd naar Manhattan vanuit het Red Roof Inn zal hooguit 20 minuten bedragen.
Je moet ook gewoon geluk (of geduld?) hebben voor een goede deal. Ik verblijf in november voor ¤ 125 p/nacht in het *** Yotel (2 blocks van Times Square) met ontbijt (muffins) en eigen badkamer. Geboekt via www.clever-hotels.com Vlucht A'dam - JFK heb ik ¤ 550 voor betaald.
pi_128609999
Op Manhattan kan je ook voor <¤100 verblijven. Geduld, zoeken en nog eens zoeken.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:24:57 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128610751
Goedkoopste met redelijke reviews wat ik kan vinden is Hotel31:
http://www.hotel31.com/default.aspx?pg=home#content

Reviews:
http://www.tripadvisor.nl(...)l#mtreview_166108356

Betaal voor een twin met eigen badkamer 140 euro per nacht in november (Thanksgivingsday).
Lokatie vind ik perfect daar in Midtown bij Macy's & 34th shopping, leuker dan bij Times Square.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_128618925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:24 schreef matthijst het volgende:
Goedkoopste met redelijke reviews wat ik kan vinden is Hotel31:
http://www.hotel31.com/default.aspx?pg=home#content

Reviews:
http://www.tripadvisor.nl(...)l#mtreview_166108356

Betaal voor een twin met eigen badkamer 140 euro per nacht in november (Thanksgivingsday).
Lokatie vind ik perfect daar in Midtown bij Macy's & 34th shopping, leuker dan bij Times Square.
Wij hebben afgelopen augustus voor ¤100 in St Giles The Court gezeten en in mei 2010 voor ¤80 in Roosevelt. Daar was geduld, gevloek en doorzettingsvermogen voor nodig. :) Maar dat is voor mij onderdeel van de voorpret.
pi_128619960
Nu ben ik nog steeds niet in New York geweest, maar zag op trivago wel leuke prijzen staan voor overnachtingen in New York.
Misschien voor volgend jaar eens kijken.
Wordt wel tijd dat ik eens naar NYC ga, ben tot nu toe alleen er overheen gevlogen op weg naar het westen.
Every living creature on earth dies alone
pi_128626916
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:06 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nu ben ik nog steeds niet in New York geweest, maar zag op trivago wel leuke prijzen staan voor overnachtingen in New York.
Misschien voor volgend jaar eens kijken.
Wordt wel tijd dat ik eens naar NYC ga, ben tot nu toe alleen er overheen gevlogen op weg naar het westen.
Ga je geen spijt van krijgen! New York is zo gaaf.
pi_128692112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:23 schreef Cee het volgende:
Ik heb hier trouwens een selectie uit m'n foto's van NYC gezet.
[ Flickr Photoset ]
Mooie foto's! ^O^ Over 2 weken zit ik er ook weer, zin in!
  zondag 7 juli 2013 @ 18:49:05 #37
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_128693747


4th of July fireworks :)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_128717830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:23 schreef Cee het volgende:
Ik heb hier trouwens een selectie uit m'n foto's van NYC gezet.
[ Flickr Photoset ]
Mooie foto's! Ik kom meestal niet verder dan de standaard shots, lang niet zo mooi als deze reeks.
pi_128723288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:36 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben afgelopen augustus voor ¤100 in St Giles The Court gezeten en in mei 2010 voor ¤80 in Roosevelt. Daar was geduld, gevloek en doorzettingsvermogen voor nodig. :) Maar dat is voor mij onderdeel van de voorpret.
Ik merk wel dat het erg veel scheelt als je met zijn 2-en bent. 160 euro voor een kamer is toch heel wat minder erg samen :X

Ik zit nu voor 98$ per nacht in het Carter, maar wel al in maart geboekt. Als ik niet alleen was had ik toch liever voor een wat positiever gereviewed hotel gekozen :')

Maar volgende week vliegen en dan na 5 dagen in NY *O*
pi_128723711
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:47 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik merk wel dat het erg veel scheelt als je met zijn 2-en bent. 160 euro voor een kamer is toch heel wat minder erg samen :X

Ik zit nu voor 98$ per nacht in het Carter, maar wel al in maart geboekt. Als ik niet alleen was had ik toch liever voor een wat positiever gereviewed hotel gekozen :')

Maar volgende week vliegen en dan na 5 dagen in NY *O*
De prijzen die ik noem zijn per kamer :) Veel plezier volgende week maar dat komt vast wel goed!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:58:51 #41
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128723719
Even bij meerdere partijen peilen of een vakantietrip in september mogelijk is, en indien het groene licht wordt gegeven ga ik toch voorbereidingen treffen om dan weer eens NYC op te zoeken. Eerst VISA regelen (slechts geldig t/m oktober vanwege verlopen paspoort, maar boeiend) en dan hotel + vervoer.

Opvallend is dat ik de goedkoopste hotel + vliegcombinatie tot dusver met een 'pakketboeking' via Expedia heb getraceerd; 880 euro voor retourvlucht en 4 hotelovernachtingen in het Red Roof Inn in stadsdeel Queens. Toch nog even kayak.com en skyscanner.nl afstruinen om te bekijken of het tóch nog iets goedkoper kan :+
pi_128725729
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:58 schreef exode het volgende:

[..]

De prijzen die ik noem zijn per kamer :) Veel plezier volgende week maar dat komt vast wel goed!
Lekker! Ik kijk af en toe nog even op hotel-sites voor last minute aanbiedingen ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 20:26:05 #43
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128732486
Zo, Visa (ESTA) aangevraagd en betaald. Slechts 30 seconden na betaling kreeg ik al toestemming de VS te betreden. Dan nu op zoek naar een degelijke deal :+
pi_128752784
Zit een beetje uit te zoeken wat ik wil doen, maar ik strand een beetje op de Morgan Library, een uitkijkpunt (Rockefeller of Empire State) en een boottochtje :') Ga verder denk ik vooral rondwandelen en genieten van de stad :s)

Maar welke is leuker/kortere wachttijd qua uitkijkpunt? Beide kun je kaartjes vooraf kopen, dus dat scheelt wachten iig.

Zin in *O*
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:59:50 #45
67174 Dos37
Come on Twente
pi_128752928
Ik vond Rockefeller veel toffer, dat heb ik ook twee keer gedaan. Overdag en in de avond. Bij Empire State moest ik echt vreselijk lang wachten maar dat was eigenlijk mijn eigen schuld ik ging op zaterdag.

Boottocht is ook erg tof, heb zelf full islands circle line cruise gedaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:43:56 #46
64792 Mryc
play me one more song
pi_128754395
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:59 schreef Dos37 het volgende:
Ik vond Rockefeller veel toffer, dat heb ik ook twee keer gedaan. Overdag en in de avond. Bij Empire State moest ik echt vreselijk lang wachten maar dat was eigenlijk mijn eigen schuld ik ging op zaterdag.

Boottocht is ook erg tof, heb zelf full islands circle line cruise gedaan.
Ik zou ook Rockefeller aanraden ipv Empire State Building. Rijen zijn relatief korter, mooier uitzicht en je kijkt door glas i.p.v. spijlen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mryc op 09-07-2013 12:52:09 ]
pi_128754794
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:58 schreef Dot. het volgende:

[..]

Lekker! Ik kijk af en toe nog even op hotel-sites voor last minute aanbiedingen ;)
Hotwire is erg fijn bij last minute boekingen....en ook Priceline stunt last minute nog wel eens. Heb je je a ingeschreven bij Booking.com? Als je dan inlogt en gaat zoeken, krijg je nog wel eens leuke aanbiedingen (zo hebben wij St Giles The Court geboekt)
pi_128754825
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:55 schreef Dot. het volgende:
Zit een beetje uit te zoeken wat ik wil doen, maar ik strand een beetje op de Morgan Library, een uitkijkpunt (Rockefeller of Empire State) en een boottochtje :') Ga verder denk ik vooral rondwandelen en genieten van de stad :s)

Maar welke is leuker/kortere wachttijd qua uitkijkpunt? Beide kun je kaartjes vooraf kopen, dus dat scheelt wachten iig.

Zin in *O*
Het voordeel van The Rock: je ziet Empire....en die zie je uiteraard niet vanaf de Empire zelf. Wij hadden een kaartje dat je overdag en 's avonds op The Rock mag. Erg gaaf!
pi_128759359
Het allergrootste voordeel van The Rock vind ik het uitzicht op Central Park. Wat je dus ook bijna volledig mist vanaf het Empire...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:17:44 #50
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128762026
Hmmm, had qua overnachtingslocatie eerst de focus op Red Roof Inn Queens (Long Island City) maar via Trivago.nl viel mijn oog op Hotel YMCA Vanderbilt (lijkt qua categorie tussen motel en hotel te zitten). Weliswaar gedeelde badkamer maar zowaar goedkoper dat het Red Roof én centrale locatie. Eens even Tripadvisor natrekken hoe het YMCA presteert :+
pi_128762552
Ik was deze ook nog tegengekomen, ook niet duur: http://www.chelseahostel.com/

En ik denk idd dat ik voor de Rock ga :)
pi_128767062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:58 schreef exode het volgende:

[..]

Het voordeel van The Rock: je ziet Empire....en die zie je uiteraard niet vanaf de Empire zelf. Wij hadden een kaartje dat je overdag en 's avonds op The Rock mag. Erg gaaf!
of rond sunset the rock op gaan. Heb je hem in het licht, het donker en alles ertussenin :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_128768851
Top of the Rock vond ik ook veel leuker. Er is veel meer ruimte bovenop en wachttijd ook korter. Sunset is inderdaad een aanrader, prachtig om langzaam alle lichtjes aan te zien gaan.

2 foto's van mij uit 2008:


  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:06:43 #54
64792 Mryc
play me one more song
pi_128772278
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:31 schreef Tourniquet het volgende:
Top of the Rock vond ik ook veel leuker. Er is veel meer ruimte bovenop en wachttijd ook korter. Sunset is inderdaad een aanrader, prachtig om langzaam alle lichtjes aan te zien gaan.

2 foto's van mij uit 2008:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtige foto's!
pi_128780258
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

of rond sunset the rock op gaan. Heb je hem in het licht, het donker en alles ertussenin :)
Dat is ook een idee!
Wij vonden de lift naar boven ook erg tof. :)
pi_128782080
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:26 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, Visa (ESTA) aangevraagd en betaald. Slechts 30 seconden na betaling kreeg ik al toestemming de VS te betreden. Dan nu op zoek naar een degelijke deal :+
Haha, cool dat je eerst ESTA aan hebt gevraagd voordat je daadwerkelijk je vakantie hebt geboekt :) Je was er niet helemaal zeker van of je wel mocht? :P
pi_128790575
Airberlin heeft op het moment New York ( en Chicago) in de aanbieding voor 427,-. Op expedia kan je daardoor mooie combinaties maken. Bv begin februari vlucht incl 4 overnachtingen in Hotel Belleclaire upper west voor 580 en 6 nachten voor 660. ( voorbeelddata 7 tm 11/13 feb)
Wel vanaf Dusseldorf en in februari maar niet slecht.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:36:49 #58
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128803896
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:10 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Haha, cool dat je eerst ESTA aan hebt gevraagd voordat je daadwerkelijk je vakantie hebt geboekt :) Je was er niet helemaal zeker van of je wel mocht? :P
Jawel :+ Maar kwam alvast op het idee m'n ESTA al te regelen. Bepaalde gegevens kunnen nog aangepast worden, komt mooi uit want de precieze details van de trip staan nog niet vast.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:29:01 #59
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_128805605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:41 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Airberlin heeft op het moment New York ( en Chicago) in de aanbieding voor 427,-. Op expedia kan je daardoor mooie combinaties maken. Bv begin februari vlucht incl 4 overnachtingen in Hotel Belleclaire upper west voor 580 en 6 nachten voor 660. ( voorbeelddata 7 tm 11/13 feb)
Wel vanaf Dusseldorf en in februari maar niet slecht.
Cool, thanks voor de tip.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_128814864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:55 schreef Dot. het volgende:
Zit een beetje uit te zoeken wat ik wil doen, maar ik strand een beetje op de Morgan Library, een uitkijkpunt (Rockefeller of Empire State) en een boottochtje :') Ga verder denk ik vooral rondwandelen en genieten van de stad :s)

Maar welke is leuker/kortere wachttijd qua uitkijkpunt? Beide kun je kaartjes vooraf kopen, dus dat scheelt wachten iig.

Zin in *O*
Rockefeller moet je doen! *O*. Heb je uitzicht op Empire en kortere wachtrijen. Wij hadden een ticket dat we 's morgens (zonsopgang) en 's avonds (ondergang) naar boven konden, was erg gaaf (in najaar, in de zomer wordt het denk ik lastiger :P). En 's morgens geen wachtrij, konden gelijk doorlopen de lift in.

Nog een paar weken *O* dan gaan we weer *O*.
  ESF Reporter woensdag 10 juli 2013 @ 23:23:29 #61
87554 Cee
Welluk?
pi_128819086
Als je trouwens niet allergisch bent voor musicals kan ik The Book of Mormon ten zeerste aanraden. _O_ Fantastische show, grof, leuke nummers en ontzettend grappig. De bedenkers van South Park hebben het verhaal geschreven en dat merk je.
pi_128825831
Ik ben benieuwd, we hebben ons voor de derde keer voor een Apple Greeter ingeschreven. De vorige 2 keren konden zij geen Greeter voor ons 'vinden'. Ik hoop het nu wel.

Ik ga de schema's van de zomerconcerten in de parken eens bekijken, zijn er ook weer openlucht films? Weet iemand dat? (ja ik ga ook even Googlen)

Nog een paar weken en dan gaan we (weer) :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:58:58 #63
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128845524
Godverrrr, door omstandigheden staat een NYC-trip in september nu op losse schroeven. Indien het dan niet lukt wordt het maart/april 2014 en dan minimaal 6 a 7 overnachtingen. Die maanden heb ik op het oog vanwege langere dagen en tóch meevallende prijzen, heb voor die periode al enkele interessante deals voorbij zien komen.

Maargoed, hoop uiteindelijk toch op aankomende september als mogelijkheid.
pi_128850127
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:31 schreef Tourniquet het volgende:
Top of the Rock vond ik ook veel leuker. Er is veel meer ruimte bovenop en wachttijd ook korter. Sunset is inderdaad een aanrader, prachtig om langzaam alle lichtjes aan te zien gaan.

2 foto's van mij uit 2008:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:33:32 #65
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128855271
Space Shuttle pavillion ook weer open, bij Intrepid.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:59:47 #66
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_128878003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:33 schreef matthijst het volgende:
Space Shuttle pavillion ook weer open, bij Intrepid.
Ja, fuck. Dat heb ik dus mooi gemist afgelopen mei :(
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:08:22 #67
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128882567
quote:
9s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:58 schreef MissionPhailed het volgende:
Godverrrr, door omstandigheden staat een NYC-trip in september nu op losse schroeven. Indien het dan niet lukt wordt het maart/april 2014 en dan minimaal 6 a 7 overnachtingen. Die maanden heb ik op het oog vanwege langere dagen en tóch meevallende prijzen, heb voor die periode al enkele interessante deals voorbij zien komen.

Maargoed, hoop uiteindelijk toch op aankomende september als mogelijkheid.
Heh, retourvlucht + 7 hotelovernachtingen in het Red Roof Inn Queens kosten eind-maart volgend jaar slechts 948 euro. Da's voor NYC-begrippen een prijsklapper lijkt me. Enige minpunt is dan 5 minuten lopen + 10 minuten metro om Manhattan te bereiken.

Binnen 10 dagen wordt er in ieder geval iets geboekt. Aankomende september of maart/april volgend jaar, 't maakt me niet uit :+
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:19:02 #68
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128882996
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:08 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Heh, retourvlucht + 7 hotelovernachtingen in het Red Roof Inn Queens kosten eind-maart volgend jaar slechts 948 euro. Da's voor NYC-begrippen een prijsklapper lijkt me. Enige minpunt is dan 5 minuten lopen + 10 minuten metro om Manhattan te bereiken.
Nou breekt m'n klomp. Retourvlucht + 8 hotelovernachtingen (dus overnachting méér) kost ruim honderd euro mínder, namelijk 832 euro. :') Geldend voor hetzelfde hotel overigens.
pi_128883394
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:19 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Nou breekt m'n klomp. Retourvlucht + 8 hotelovernachtingen (dus overnachting méér) kost ruim honderd euro mínder, namelijk 832 euro. :') Geldend voor hetzelfde hotel overigens.

Welke site? :@
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:33:07 #70
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128883490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:30 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Welke site? :@
Expedia.nl, maar de prijs is nu ineens omhooggeschoten naar 1007 euro :+ Ook niet gek natuurlijk.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:51:02 #71
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128888441
Mocht er nog een hiphopfan in NY zijn op dit moment.
Morgen:


$20, Pusha-T, Redman, EPMD
http://www.bkhiphopfestival.com/
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:36:33 #72
67174 Dos37
Come on Twente
pi_128890153
Hier nog drie foto's van mij vanaf het ESB.


Noord-westen.

Richting 30 Rock

Neer beneden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_128890201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Expedia.nl, maar de prijs is nu ineens omhooggeschoten naar 1007 euro :+ Ook niet gek natuurlijk.
Kan ook eens helpen om je cookies te wissen. Sommige reiswebsites anticiperen op hoe vaak je naar een vlucht zoekt/hotel zoekt en daardoor gaat de prijs omhoog.
pi_128899855
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:08 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Heh, retourvlucht + 7 hotelovernachtingen in het Red Roof Inn Queens kosten eind-maart volgend jaar slechts 948 euro. Da's voor NYC-begrippen een prijsklapper lijkt me. Enige minpunt is dan 5 minuten lopen + 10 minuten metro om Manhattan te bereiken.

Binnen 10 dagen wordt er in ieder geval iets geboekt. Aankomende september of maart/april volgend jaar, 't maakt me niet uit :+
September/oktober is NY erg mooi en kan het nog erg lekker weer zijn met hoge, aangename temperaturen. Die prijs voor maart vind ik voor Queens eigenlijk niet opvallend. Ik denk zelfs dat het voor zeven nachten nog wel goedkoper kan.
pi_128920128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Expedia.nl, maar de prijs is nu ineens omhooggeschoten naar 1007 euro :+ Ook niet gek natuurlijk.
Prijs pp neem ik aan? Vind ik niet goedkoop...voor Queens.
Wij betalen iets meer voor 7 nachten in Greenwich in augustus. (Apart geboekt niet via Expedia, ¤500 pp voor rechtstreekse vluchten en ¤150 pn appartement)
  zondag 14 juli 2013 @ 00:28:54 #76
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128922921
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:07 schreef exode het volgende:

[..]

Prijs pp neem ik aan? Vind ik niet goedkoop...voor Queens.
Wij betalen iets meer voor 7 nachten in Greenwich in augustus. (Apart geboekt niet via Expedia, ¤500 pp voor rechtstreekse vluchten en ¤150 pn appartement)
Ik ga solo indien de trip doorgaat (is altijd wat duurder dan met meerdere mensen).
pi_128931625
quote:
12s.gif Op zondag 14 juli 2013 00:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik ga solo indien de trip doorgaat (is altijd wat duurder dan met meerdere mensen).
Dat is waar! Maar wil je dan niet liever op Manhattan in een hostel zitten? Dat zou mijn voorkeur heeft als ik alleen ging.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:47:43 #78
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_128932576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:36 schreef Dos37 het volgende:
Hier nog drie foto's van mij vanaf het ESB.

[ afbeelding ]
Noord-westen.
[ afbeelding ]
Richting 30 Rock
[ afbeelding ]
Neer beneden
Mooie foto's. Volgende keer ga ik ook wel een keer op het ESB staan. Had alleen TOTR gedaan. Je ziet St Patricks Cathedral niet eens... een flinke kerk, wat gewoon weg valt tussen de wolkenkrabbers. Op de eerste foto zie je in de verte nog USS Intrepid.
  zondag 14 juli 2013 @ 16:33:24 #79
64792 Mryc
play me one more song
pi_128939003
Tickets voor Village Vanguard zijn binnen! *O*
  zondag 14 juli 2013 @ 23:24:08 #80
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128955406
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is waar! Maar wil je dan niet liever op Manhattan in een hostel zitten? Dat zou mijn voorkeur heeft als ik alleen ging.
Overnachtingslocatie op Manhattan is uiteraard ideaal maar heb liever wél een eigen verblijfsruimte, gemeenschappelijke badkamer is daarintegen geen probleem. Hostels vallen over het algemeen wel af, al behoort o.a het YMCA Vanderbilt nog tot één van de mogelijkheden.

Hoop nog wel in september te kunnen gaan :+ Hoor deze week of daartoe nog mogelijkheden zijn.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:42:35 #81
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_128987454
Vandaag geboekt om van 4 aug - 13 aug naar NYC te gaan. We zitten in het Yotel op 42nd street (stukje van Times Square af). Zag er best hip en futuristisch uit. Iemand hier ervaring mee?
We vonden dat hotel qua prijs/kwaliteit/ligging de beste keuze.

Heb er enorm veel zin in. Al sinds ik me kan heugen al naar die stad gewild. Kreeg vroeger altijd boeken over New York en boeken van Max Westerman die schreef over New York. In al die boeken staat het WTC nog overeind, zo lang ben ik al aan het wachten om er een keer heen te gaan. Kan niet wachten.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  ESF Reporter maandag 15 juli 2013 @ 22:53:02 #82
87554 Cee
Welluk?
pi_128987938
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:42 schreef T_Killer het volgende:
Vandaag geboekt om van 4 aug - 13 aug naar NYC te gaan. We zitten in het Yotel op 42nd street (stukje van Times Square af). Zag er best hip en futuristisch uit. Iemand hier ervaring mee?
We vonden dat hotel qua prijs/kwaliteit/ligging de beste keuze.

Heb er enorm veel zin in. Al sinds ik me kan heugen al naar die stad gewild. Kreeg vroeger altijd boeken over New York en boeken van Max Westerman die schreef over New York. In al die boeken staat het WTC nog overeind, zo lang ben ik al aan het wachten om er een keer heen te gaan. Kan niet wachten.
Wat gaaf dat je na al die jaren hunkeren, wachten, lezen en smachten eindelijk gaat! Je gaat het nog beter vinden dan in de boeken. O+

Ik heb zelf niet in het Yotel gezeten maar sprak toevallig eergisteren een vriendin van me die er eerder dit jaar een aantal dagen heeft overnacht. Was er prima over te spreken! Ontbijten op het dak en zo. O+ Goede ligging, niet al te ver van een metrostation. En ik zie op Tripadvisor ook dat hij hoog gewaardeerd wordt. Ik zou er alle vertrouwen in hebben.
pi_128988916
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:42 schreef T_Killer het volgende:
Vandaag geboekt om van 4 aug - 13 aug naar NYC te gaan. We zitten in het Yotel op 42nd street (stukje van Times Square af). Zag er best hip en futuristisch uit. Iemand hier ervaring mee?
We vonden dat hotel qua prijs/kwaliteit/ligging de beste keuze.

Heb er enorm veel zin in. Al sinds ik me kan heugen al naar die stad gewild. Kreeg vroeger altijd boeken over New York en boeken van Max Westerman die schreef over New York. In al die boeken staat het WTC nog overeind, zo lang ben ik al aan het wachten om er een keer heen te gaan. Kan niet wachten.
Tof! Geen ervaring met dat hotel maar de locatie is _O_
Ik ben vorige maand voor het eerst naar NY geweest, wilde ook al jaren gaan. Nou ben in O+ hoor. Nu al aan het nadenken om volgend jaar weer te gaan *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:39:56 #84
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129017176
Godverrrrrr, is niet meer mogelijk om in september nog te gaan. Wordt waarschijnlijk 2e helft maart of april 2014. Helaas 14 dollar door de plee gespoeld door té voorbarig een ESTA aan te vragen die gekoppeld is aan een paspoort dat nog tweeënhalve maand geldig is. :')

Maar er zijn nu wel méér mogelijkheden om een fraaie prijsklapper te regelen. Binnen een week zal de NYC-trip geregeld zijn.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:51:01 #85
187510 IrCute
Americunt
pi_129017584
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Godverrrrrr, is niet meer mogelijk om in september nog te gaan. Wordt waarschijnlijk 2e helft maart of april 2014. Helaas 14 dollar door de plee gespoeld door té voorbarig een ESTA aan te vragen die gekoppeld is aan een paspoort dat nog tweeënhalve maand geldig is. :')

Maar er zijn nu wel méér mogelijkheden om een fraaie prijsklapper te regelen. Binnen een week zal de NYC-trip geregeld zijn.
Volgens mij kun je je paspoortnummer veranderen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:00:57 #86
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129017905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:51 schreef IrCute het volgende:

[..]

Volgens mij kun je je paspoortnummer veranderen.
Aan die optie dacht ik ook, maar de site waarop je je ESTA verkrijgt geeft onomwonden aan dat een ESTA verloopt als je huidige paspoort verloopt (tenzij paspoort nog langer dan twee jaar geldig is) ;)
pi_129018475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:00 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Aan die optie dacht ik ook, maar de site waarop je je ESTA verkrijgt geeft onomwonden aan dat een ESTA verloopt als je huidige paspoort verloopt (tenzij paspoort nog langer dan twee jaar geldig is) ;)
Klopt, mijn Esta is nog een jaar geldig maar mijn paspoort is verlopen dus moet een nieuwe aanvragen. Nette mail over gekregen...:)
pi_129018662
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:42 schreef T_Killer het volgende:
Vandaag geboekt om van 4 aug - 13 aug naar NYC te gaan. We zitten in het Yotel op 42nd street (stukje van Times Square af). Zag er best hip en futuristisch uit. Iemand hier ervaring mee?
We vonden dat hotel qua prijs/kwaliteit/ligging de beste keuze.

Heb er enorm veel zin in. Al sinds ik me kan heugen al naar die stad gewild. Kreeg vroeger altijd boeken over New York en boeken van Max Westerman die schreef over New York. In al die boeken staat het WTC nog overeind, zo lang ben ik al aan het wachten om er een keer heen te gaan. Kan niet wachten.
Leuk! Yotel hoor ik alleen goede verhalen over.
Dan heb je vast ook 'Ik ben een New yorker' van Twan Huys gelezen? Is ook een leuk boek.

Wij gaan 19 augustus dus laat je het een beetje heel in New York?
pi_129019067
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:24 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk! Yotel hoor ik alleen goede verhalen over.
Dan heb je vast ook 'Ik ben een New yorker' van Twan Huys gelezen? Is ook een leuk boek.

Wij gaan 19 augustus dus laat je het een beetje heel in New York?
'Bij Starbucks heet ik Amy' is dan ook een leuke. :) Het dagelijkse leven in NYC beschreven door een Nederlandse.
pi_129020049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:35 schreef Maravilla het volgende:

[..]

'Bij Starbucks heet ik Amy' is dan ook een leuke. :) Het dagelijkse leven in NYC beschreven door een Nederlandse.
Ik noteer hem, dank je!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:31:14 #91
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_129028252
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:24 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk! Yotel hoor ik alleen goede verhalen over.
Dan heb je vast ook 'Ik ben een New yorker' van Twan Huys gelezen? Is ook een leuk boek.

Wij gaan 19 augustus dus laat je het een beetje heel in New York?
Alleen maar goede verhalen, dat hoor ik graag *O*
Heb dat boek niet gelezen, zal m wel even noteren.

Zit je ook in Yotel vanaf de 19e? Ik ben dan al een paar dagen terug, dus zal een verse review geven.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_129035171
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:31 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Alleen maar goede verhalen, dat hoor ik graag *O*
Heb dat boek niet gelezen, zal m wel even noteren.

Zit je ook in Yotel vanaf de 19e? Ik ben dan al een paar dagen terug, dus zal een verse review geven.
Nee, wij zitten in Contempo Design Suites in Greenwich. De afgelopen 2 keer in de omgeving van Times Square gezeten en nu even een andere wijk :) De TS wijk vond ik wel erg leuk overigens...!

Vrienden van mij zijn in Yotel geweest, die gaan elk jaar naar New York en zijn lyrisch over dit hotel. Dus je zit vast hartstikke goed!
pi_129036693
Yotel is niet de goedkoopste, maar blijkbaar wel de moeite waard. :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:30:01 #94
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_129037866
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:48 schreef Craptacular het volgende:
Yotel is niet de goedkoopste, maar blijkbaar wel de moeite waard. :)
Vind het nog meevallen als je bijv. kijkt in maart 2014 op de website van Arke. Wat mij alleen wel opvalt bij Arke is dat toeslagen voor de luchten zo gigantisch hoog zijn.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:57:20 #95
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_129057107
Nog een vraagje over Yotel: Zijn die bedden echt zo klein als dat ze eruit zien op de foto's?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_129081458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef Katth het volgende:

[..]

Vind het nog meevallen als je bijv. kijkt in maart 2014 op de website van Arke. Wat mij alleen wel opvalt bij Arke is dat toeslagen voor de luchten zo gigantisch hoog zijn.
Biedt Arke ook al New York aan tegenwoordig? Wat vragen zij voor een week New York? (sorry ik ben niet zo van de organisaties, ik regel zoveel mogelijk zelf. A. is voor mij voorpret. B. Ik heb de arrogantie om te denken dat ik het zelf altijd beter kan)
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:32:23 #97
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_129083649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef exode het volgende:

[..]

Biedt Arke ook al New York aan tegenwoordig? Wat vragen zij voor een week New York? (sorry ik ben niet zo van de organisaties, ik regel zoveel mogelijk zelf. A. is voor mij voorpret. B. Ik heb de arrogantie om te denken dat ik het zelf altijd beter kan)
Ja, je vliegt dan met KLM, Delta of United geloof ik. Met een reisorganisatie heb ik wel altijd het idee dat je goedkoper uit bent dan als je hotel+vlucht apart boekt. Tenzij je wellicht aanbiedingen Booking.com en werelddealweken KLM kan combineren.

Weekje New York ligt volgens mij bij Arke tussen 800-1000 Euro voor de goedkoopste. Heb je wel hotel en geen hostel.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_129178853
Ik vind New York nu alleen al leuk omdat ik net Orlando Bloom heb gezien :9

Carter is idd erg shabby, maar nog geen beestje gezie gelukkig :) En ik ben een beetje overdondeerd door de drukte :')
  zondag 21 juli 2013 @ 07:05:35 #99
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_129179703
Ik hoop voor je dat vandaag koopzondag is. Anders is alles dicht!
  zondag 21 juli 2013 @ 10:10:12 #100
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129180763
:D

Over alles dicht gesproken. Iemand een idee of op thanksgiving day ondertussen winkels al eerder ('s middags ipv 's avonds voor Black Friday) open zijn?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_129182773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:32 schreef Katth het volgende:

[..]

Ja, je vliegt dan met KLM, Delta of United geloof ik. Met een reisorganisatie heb ik wel altijd het idee dat je goedkoper uit bent dan als je hotel+vlucht apart boekt. Tenzij je wellicht aanbiedingen Booking.com en werelddealweken KLM kan combineren.

Weekje New York ligt volgens mij bij Arke tussen 800-1000 Euro voor de goedkoopste. Heb je wel hotel en geen hostel.
Goedkoper vaak niet, minder tijdrovend wel. De hotels die ik vaak in pakketdeals zie (expedia etc) staan wij ook niet aan.

Wij gaan altijd in hoogseizoen dus zonder werelddeal kortingen etc. Dan val ik van mijn stoel van de prijzen van Exit, pakketten Expedia etc. Maar moet eerlijk zeggen dat ik bij Arke dus nooit kijk.
pi_129184506
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:36 schreef exode het volgende:

[..]

Biedt Arke ook al New York aan tegenwoordig? Wat vragen zij voor een week New York? (sorry ik ben niet zo van de organisaties, ik regel zoveel mogelijk zelf. A. is voor mij voorpret. B. Ik heb de arrogantie om te denken dat ik het zelf altijd beter kan)
In het geval van New York gaat punt B al niet op, vind ik. Wat mij betreft is NY een stad die meer dan uitstekend zelf valt te regelen. Ik geef toe, voor een eerste keer is een organisatie die wat dingen vastlegt misschien handig. Maar alle keren daarna hebben we het gewoon zelf geregeld en kwamen we geen enkele keer ook maar in de buurt van de prijs die we hebben betaald via het reisbureau. Zelf doen dus... ;)
pi_129185825
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:36 schreef Fargo het volgende:

[..]

In het geval van New York gaat punt B al niet op, vind ik. Wat mij betreft is NY een stad die meer dan uitstekend zelf valt te regelen. Ik geef toe, voor een eerste keer is een organisatie die wat dingen vastlegt misschien handig. Maar alle keren daarna hebben we het gewoon zelf geregeld en kwamen we geen enkele keer ook maar in de buurt van de prijs die we hebben betaald via het reisbureau. Zelf doen dus... ;)
Bij mij is het nieuwsgierigheid wat Arke aanbiedt. Ik ga zo eens kijken. Heb er ooit een strandvakantie geboekt, uit puur gemakzucht.

Zelf alles regelen vind ik veel te leuk (en goedkoop). Ik vind het interessant om te horen waarom mensen alles vast laten leggen. Inderdaad vooral voor een stad als New York maar ook andere reizen. Dat is meer omdat ik het tegenovergestelde ben. Ben nogal nieuwsgierig aangelegd :)
  zondag 21 juli 2013 @ 14:44:53 #104
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129186049
Stedentrip is toch nog niet zo spannend om dat door een reisburo te laten doen?
Ticket en een hotel, 't is niet dat ze je hele vakantie voor je vastleggen (Jan Doets Amerika rondreisstijl).

Boek zelf ook altijd alles zelf via internet, maar da's meer omdat het goedkoper is en omdat die pakketreizen vaak niet de hotels in zitten die ik graag wil :)
Expedia heeft nog weleens goeie korting als je auto + hotel + vlucht via hun boekt trouwens.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_129186295
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:44 schreef matthijst het volgende:
Stedentrip is toch nog niet zo spannend om dat door een reisburo te laten doen?
Ticket en een hotel, 't is niet dat ze je hele vakantie voor je vastleggen (Jan Doets Amerika rondreisstijl).

Boek zelf ook altijd alles zelf via internet, maar da's meer omdat het goedkoper is en omdat die pakketreizen vaak niet de hotels in zitten die ik graag wil :)
Expedia heeft nog weleens goeie korting als je auto + hotel + vlucht via hun boekt trouwens.
Wel als je uren struinen voor een goedkoop ticket en leuk hotel/appartement als hobby ziet. Die nemen ze mij niet af ;)
pi_129227182
De kroon van het vrijheidsbeeld is ook weer toegankelijk zie ik, gaaf. We hebben dat in 2010 gedaan, een aanrader! Wel maanden vantevoren reserveren.

http://www.nps.gov/stli/planyourvisit/index.htm
pi_129228076
Even een post vanaf Top of the Rock. Helaas bewolkt, maar toch erg gaaf!
  maandag 22 juli 2013 @ 19:43:52 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129229339
Super inderdaad, die Crown visit. 1 van de coolste dingen in NY ooit, wat mij betreft.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:11:25 #109
64792 Mryc
play me one more song
pi_129230440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:05 schreef Dot. het volgende:
Even een post vanaf Top of the Rock. Helaas bewolkt, maar toch erg gaaf!
Heb je daar wifi :)?

Veel plezier!
  maandag 22 juli 2013 @ 21:25:32 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_129233188
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:11 schreef Mryc het volgende:

[..]

Heb je daar wifi :)?

Veel plezier!
Oowja dat was nog een voordeel van TOTR, daar heb je inderdaad gratis WiFi. ESB niet daar heb je helemaal geen bereik.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_129241345
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:11 schreef Mryc het volgende:

[..]

Heb je daar wifi :)?

Veel plezier!
Ja, handig als je op de lift wacht :)

Heb nu 2 dagen over midtown gedaan, dus morgen en overmorgen maar wat zuidelijker kijken :)
pi_129245659
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:29 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, handig als je op de lift wacht :)

Heb nu 2 dagen over midtown gedaan, dus morgen en overmorgen maar wat zuidelijker kijken :)
Gaaf, veel plezier!
  woensdag 24 juli 2013 @ 17:11:49 #113
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_129296433
De snelste weg om met het OV van Newark naar Manhattan is die monorail die vanaf het vliegveld naar Penn Station loopt? Of zie ik andere reismogelijkheden over het hoofd?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_129297863
Ik heb een bus geboekt, die vertrekken oa van grand central en port authority bus station. Iig minder gedoe met overstappen :)
pi_129300873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 17:55 schreef Dot. het volgende:
Ik heb een bus geboekt, die vertrekken oa van grand central en port authority bus station. Iig minder gedoe met overstappen :)
Wel afhankelijk van hoe laat je aankomt ivm spits enzo...
Wij komen ook op Newark aan en zien daar wel wat we doen waarschijnlijk trein naar Penn en dan metro of taxi. Maar eerst eens zien hoe we ons voelen na de vlucht.....
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:23:03 #116
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_129385162
Hebben hotels in New York alleen maar Amerikaanse stopcontacten btw? Of zijn ze zo op toeristen ingesteld dat er ook Europese stopcontacten zijn?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:28:23 #117
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_129385440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:23 schreef T_Killer het volgende:
Hebben hotels in New York alleen maar Amerikaanse stopcontacten btw? Of zijn ze zo op toeristen ingesteld dat er ook Europese stopcontacten zijn?
In mijn 2 sterren hotel was het allemaal Amerikaans en ik kan mij niet voorstellen dat murica (ook al is het NY) rekening gaat houden met andere landen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:45:13 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129386198
Alles Amerikaans idd. Gooi tegenwoordig een nl stekkerblok in de koffer, dan heb je 1 verloopstekker nodig.
Haters everywhere but I don't really care.
  ESF Reporter vrijdag 26 juli 2013 @ 22:50:39 #119
87554 Cee
Welluk?
pi_129386482
En houd rekening met het verschil in voltage. Onze apparaten gebruiken 220 volt, in de VS kunnen ze dat niet aan (110 Volt).
  vrijdag 26 juli 2013 @ 22:57:41 #120
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_129386790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:50 schreef Cee het volgende:
En houd rekening met het verschil in voltage. Onze apparaten gebruiken 220 volt, in de VS kunnen ze dat niet aan (110 Volt).
Je föhn heeft daar misschien wel last van maar moderne apparaten als telefoons, tablets e.d. hebben adapters die daarop zijn ingesteld. Daar hoef je dus niet op te letten :)
  ESF Reporter vrijdag 26 juli 2013 @ 22:59:40 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_129386899
Oh, maar natuurlijk! :D
Maar stel dat je je krultang, wafelijzer, waterkoker en aggregaat wil meesjouwen, you never know. :P
pi_129436302
Ik word me vandaag toch een partijtje overvallen door NY-heimwee! Elf maanden geleden dat ik er was, en denk er bijna elke dag aan terug. Best erg wel :').

Wat zijn in het algemeen de beste maanden om NY te bezoeken?
pi_129439391
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 22:59 schreef Cee het volgende:
Oh, maar natuurlijk! :D
Maar stel dat je je krultang, wafelijzer, waterkoker en aggregaat wil meesjouwen, you never know. :P
Stijltang kan prima :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:03:56 #124
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_129557141
Heb zojuist geboekt voor begin maart! Kan niet wachten :D
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_129671811
In Oktober ga ik een weekje naar NY. Inmiddels een appartement gehuurd via Airbnb. De ligging is vlakbij Central Park. Ik wil er vooral zijn. Heb niet eens specifieke dingen die ik wil doen, op hardlopen in Central Park en het bezoeken van Victoria Secret na. :')
Go hard or go home
pi_129675981
Wat is jullie ervaring met (free) wifi dekking in manhattan? Is internetten op alleen wifi te doen, zijn er veel gratis hotspots? Ik ben namelijk aan t kijken naar mobiel internet met een amerikaans simkaartje maar dat is ook allemaal omslachtiger dan ik dacht. In ons hotel (Yotel) hebben we in ieder geval gratis wifi.
  ESF Reporter zondag 4 augustus 2013 @ 12:54:23 #127
87554 Cee
Welluk?
pi_129676024
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:52 schreef 12bhippy het volgende:
Wat is jullie ervaring met (free) wifi dekking in manhattan? Is internetten op alleen wifi te doen, zijn er veel gratis hotspots? Ik ben namelijk aan t kijken naar mobiel internet met een amerikaans simkaartje maar dat is ook allemaal omslachtiger dan ik dacht. In ons hotel (Yotel) hebben we in ieder geval gratis wifi.
Maak je niet druk over gebrek aan gratis wifi in Manhattan. Dat is er echt bijna overal. In iedere Starbucks, McDonald's. In veel metrostations. In alle parken, ook midden in Central Park. En tal van andere ruimtes. Simkaartje is niet nodig.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:35:19 #128
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_129677010
Ik heb daar ook totaal geen problemen mee gehad. Kijk om je heen, ga voor de ingang van een hotel staan en voila, gratis wifi.
pi_129681464
Ik mis New York! :{
Gisteren een film gezien die zich in NY afspeelde... man man man, ik voelde dat gemis toen wel hoor. En dan was ik nog vrij recent in NY (juni), kan je nagaan....
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:30:09 #130
64792 Mryc
play me one more song
pi_129685792
Heeft iemand de guided tour in het UN hoofdkantoor wel eens gedaan? Zo ja, hoe was dat?
  ESF Reporter zondag 4 augustus 2013 @ 18:59:04 #131
87554 Cee
Welluk?
pi_129686833
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 16:18 schreef MissJ het volgende:
Ik mis New York! :{
Gisteren een film gezien die zich in NY afspeelde... man man man, ik voelde dat gemis toen wel hoor. En dan was ik nog vrij recent in NY (juni), kan je nagaan....
Tegen de tijd dat ik er vertrek ben ik er wel even klaar mee maar zodra ik thuis ben wil ik weer terug.
pi_129698880
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 07:24 schreef Noek het volgende:
In Oktober ga ik een weekje naar NY. Inmiddels een appartement gehuurd via Airbnb. De ligging is vlakbij Central Park. Ik wil er vooral zijn. Heb niet eens specifieke dingen die ik wil doen, op hardlopen in Central Park en het bezoeken van Victoria Secret na. :')
Je weet dat bij een particulier huren via oa Airbnb in New York illegaal is? (In tegenstelling tot zo'n beetje de rest van de wereld) .Dit geldt overigens als betreffende particulier zelf 'niet thuis is'. Wij hebben het overwogen maar toch niet gedaan.
pi_129732567
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:59 schreef Cee het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat ik er vertrek ben ik er wel even klaar mee maar zodra ik thuis ben wil ik weer terug.
herkenbaar :D Hoewel het pas mijn eerste keer was natuurlijk, maar toch.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_129830791
M'n vriendin en ik zitten er over na te denken om in september een dag of 10 naar new york te gaan.Nu is zei alleen een ontzettende zenuwepees qua dingen geregeld hebben enz. Ze heeft ook een beeld van new york dat je daar snel overvallen wordt oid..

Nu is mijn vraag dus, zijn er bepaalde wijken of hotels die jullie aanraden, waarbij je niet door duistere straatjes oid hoeft? En hoe zit het met vervoer vanaf het vliegveld? Is dat ook makkelijk te regelen of moet er een hoop gesjouwd worden met koffers?

Wat zijn nog handige tips om op te letten met betrekking tot overvallen enz.. kan er makkelijk savonds buiten gelopen worden op times square e.d.? We lopen wel rond met een aardig geprijste camera, en zou het wel zuur vinden als die gestolen werd(al zou ik he zuurder vinden dat m'n fotos weg waren... ie camera is toch wel te vervangen)
PSN: Metal_Akilla
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:37:02 #135
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129830878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:34 schreef Akilla het volgende:
M'n vriendin en ik zitten er over na te denken om in september een dag of 10 naar new york te gaan.Nu is zei alleen een ontzettende zenuwepees qua dingen geregeld hebben enz. Ze heeft ook een beeld van new york dat je daar snel overvallen wordt oid..

:')

quote:
Nu is mijn vraag dus, zijn er bepaalde wijken of hotels die jullie aanraden, waarbij je niet door duistere straatjes oid hoeft? En hoe zit het met vervoer vanaf het vliegveld? Is dat ook makkelijk te regelen of moet er een hoop gesjouwd worden met koffers?
Manhattan is safe. Vliegen op JFK en AirTrain pakken.

quote:
Wat zijn nog handige tips om op te letten met betrekking tot overvallen enz.. kan er makkelijk savonds buiten gelopen worden op times square e.d.? We lopen wel rond met een aardig geprijste camera, en zou het wel zuur vinden als die gestolen werd(al zou ik he zuurder vinden dat m'n fotos weg waren... ie camera is toch wel te vervangen)
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:42:16 #136
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_129831094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:37 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

:')

[..]

Manhattan is safe. Vliegen op JFK en AirTrain pakken.

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Oppassen voor negers.
Die zijn eng :'(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_129831209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:42 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oppassen voor negers.
Die zijn eng :'(
Vooral die in een Elmo suit! :'(
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129831727
je zou bijna een troll alert afgeven...
Hooray for boobies!
pi_129832437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
je zou bijna een troll alert afgeven...
Hoezo? dit is gewoon een serieuze vraag hoor :P
Ze is gewoon niet zo stads... ze komt ook gewoon uit een dorp.. nou new york en een dorp zijn toch wel 2 hele andere dingen...
PSN: Metal_Akilla
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:21:51 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129832558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:18 schreef Akilla het volgende:

[..]

Hoezo? dit is gewoon een serieuze vraag hoor :P
Ze is gewoon niet zo stads... ze komt ook gewoon uit een dorp.. nou new york en een dorp zijn toch wel 2 hele andere dingen...
Als ze er echt zo tegenop kijkt en denkt dat het daar in NYC echt alleen Sodom en Gomorra is dan kan ze beter in dat boerendorp blijven, denk ik. Of misschien met de sleurhut op pad, binnen de provinciegrenzen uiteraard.
pi_129832740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:21 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Als ze er echt zo tegenop kijkt en denkt dat het daar in NYC echt alleen Sodom en Gomorra is dan kan ze beter in dat boerendorp blijven, denk ik. Of misschien met de sleurhut op pad, binnen de provinciegrenzen uiteraard.
Jezus man bedankt voor de tip :X

Zo raar als iemand onzekerheden heeft over een plek he... en ik maar denken dat het hier gewoon een vraag gesteld kan worden ipv kansloze kut reacties zoals in klb te krijgen.... de tering zeg.. :')
PSN: Metal_Akilla
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:30:15 #142
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129832866
Jongen, serieus. Jullie zijn zo naief. Ik heb in total 7 weken van mijn leven doorgebracht in Manhattan, en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Letterlijk geen moment. Er hangt een heel andere sfeer dan bijvoorbeeld in New Jersey. Brooklyn is ook gewoon prima te doen. Andere boroughs kan ik niet over oordelen, ben daar weinig geweest, maar daar moet je gewoon iets beter uitkijken en dan komt alles in orde (is mijn ervaring - ik ben niet beschikbaar voor schadeclaims als je meidje toch beroofd wordt),
pi_129832903
komt omdat er zelden zo'n naieve vraag (ik zeg het netjes) hier word gepost.
Hooray for boobies!
pi_129832945
ah kijk iemand anders zegt het ook... ;)

gebruik je boerenverstand en go with the flow. twijfel je over een straat/park/steeg dan sla je die over. Heb er een redelijke tijd rondlopen en zoals omnifacer zegt je moet het wel bont maken wil je jezelf diep in de nesten werken in Manhattan
Hooray for boobies!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:34:27 #145
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129832996
Ja. En je moet natuurlijk niet in de avondschemer in Harlem met een landkaart breed uitgevouwen de weg gaan zoeken.
pi_129833015
maar dat hadden jullie toch ook gewoon gelijk zo kunnen zeggen? Niet iedereen weet wat ie ervan moet verwachten...
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_129833058
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:26 schreef Akilla het volgende:

[..]

Jezus man bedankt voor de tip :X

Zo raar als iemand onzekerheden heeft over een plek he... en ik maar denken dat het hier gewoon een vraag gesteld kan worden ipv kansloze kut reacties zoals in klb te krijgen.... de tering zeg.. :')
Ach, trek het je niet aan. Zo vreemd is de vraag niet als je er ver vanaf staat. New York is over het algemeen gewoon veilig, in ieder geval niet onveiliger dan Amsterdam. Het wordt ook elk jaar weer veiliger eigenlijk, dat oude beeld is erg achterhaald en waarschijnlijk wat je vriendin van tv van vroeger kent. Heb er zelf nog meer tijd doorgebracht dan Omni, en inderdaad nergens een onveilig gevoel bij gehad. Ook nooit vrienden gehad die iets overkomen is ofzo. Manhattan is toeristen-central is dus erg veilig, maar ook andere wijken voelen prima. Heb tijdje in Harlem gezeten en dat was goed te doen, ook maanden lang voor mijn vriendin in haar eentje.

Maw: Chill, en neem voor haar ultieme geruststelling een hotel op Manhattan. Komt alles verder goed.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129833073
landkaart / grote smartphone om via je gps je navigatie op gang te helpen. kans dat je die dan snel mag inleveren is aanwezig... ;)
Hooray for boobies!
pi_129833075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:30 schreef Omnifacer het volgende:
Jongen, serieus. Jullie zijn zo naief. Ik heb in total 7 weken van mijn leven doorgebracht in Manhattan, en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Letterlijk geen moment. Er hangt een heel andere sfeer dan bijvoorbeeld in New Jersey. Brooklyn is ook gewoon prima te doen. Andere boroughs kan ik niet over oordelen, ben daar weinig geweest, maar daar moet je gewoon iets beter uitkijken en dan komt alles in orde (is mijn ervaring - ik ben niet beschikbaar voor schadeclaims als je meidje toch beroofd wordt),
Jullie ook nog wel....
Ik vroeg deze vraag meer omdat ze een naar beeld van new york heeft, die ik blijkbaar niet kan wegnemen(ik ben er nooit geweest) vandaar dat ik dacht, wie weet hebben de wat bekendere new york reizigers een goed verhaal oid....Dat jij een positieve ervaring hebt met new york, helpt wel, maar betekent niet dat iedereen zich bij voorbaat veilig voelt in een mega stad... dat jij er geen last van hebt betekent niet dat er geen mensen zijn die dit niet "spannend" vinden.

Dat we erover nadenken zegt neem ik aan ook wel iets over het feit dat ze niet met een sleurhut rond wil...
Noem het naief of whatever, maar ik kan me wel inbeelden dat het "spannend" is als je sommige films e.d. ziet...
PSN: Metal_Akilla
pi_129833087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:34 schreef Omnifacer het volgende:
Ja. En je moet natuurlijk niet in de avondschemer in Harlem met een landkaart breed uitgevouwen de weg gaan zoeken.
En ook dat is niet echt een probleem verder. In Harlem ben je 's avonds laat toch al snel de enige blanke op straat. Dat maakt het niet direct onveilig verder, je went er zo aan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129833170
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef Akilla het volgende:

[..]

Jullie ook nog wel....
Ik vroeg deze vraag meer omdat ze een naar beeld van new york heeft, die ik blijkbaar niet kan wegnemen(ik ben er nooit geweest) vandaar dat ik dacht, wie weet hebben de wat bekendere new york reizigers een goed verhaal oid....Dat jij een positieve ervaring hebt met new york, helpt wel, maar betekent niet dat iedereen zich bij voorbaat veilig voelt in een mega stad... dat jij er geen last van hebt betekent niet dat er geen mensen zijn die dit niet "spannend" vinden.

Dat we erover nadenken zegt neem ik aan ook wel iets over het feit dat ze niet met een sleurhut rond wil...
Noem het naief of whatever, maar ik kan me wel inbeelden dat het "spannend" is als je sommige films e.d. ziet...
Het is moeilijk om dat beeld weg te nemen. Dat maakt reizen juist de moeite waard, je ogen worden geopend, vooroordelen worden weerlegd, etc... Ik voel me ook vaak genoeg ergens niet 100% prettig, maar ik weet dat 99% tussen de oren zit. Wat erg "eng" uitziet in Nederland, is niet noodzakelijk "eng" in het buitenland. Maar dat moet je ervaren, of horen van een local ofzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129833185
Gelukkig dat er nog normale reacties kunnen komen...
bedankt jongens ^O^

het heeft idd met de films te maken(toevallig laatst nog een keer taxi driver gezien), maar als toch meerdere mensen zeggen dat er niks aan de hand is...:)
PSN: Metal_Akilla
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:41:14 #153
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129833218
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:35 schreef franklop het volgende:
maar dat hadden jullie toch ook gewoon gelijk zo kunnen zeggen? Niet iedereen weet wat ie ervan moet verwachten...
Naja een goed verstaander die begrijpt

:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')

:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')

:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')
:') :') :') :'):') :') :') :'):') :') :') :')

ook wel.

Al heb ik het met liefde nog even toegelicht.
pi_129833230
dan moet je zeker niet the day after tomorrow gaan kijken.... 8-) :P
Hooray for boobies!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:53:36 #155
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129833677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:37 schreef Akilla het volgende:

[..]

Jullie ook nog wel....
Ik vroeg deze vraag meer omdat ze een naar beeld van new york heeft, die ik blijkbaar niet kan wegnemen(ik ben er nooit geweest) vandaar dat ik dacht, wie weet hebben de wat bekendere new york reizigers een goed verhaal oid....Dat jij een positieve ervaring hebt met new york, helpt wel, maar betekent niet dat iedereen zich bij voorbaat veilig voelt in een mega stad... dat jij er geen last van hebt betekent niet dat er geen mensen zijn die dit niet "spannend" vinden.

Dat we erover nadenken zegt neem ik aan ook wel iets over het feit dat ze niet met een sleurhut rond wil...
Noem het naief of whatever, maar ik kan me wel inbeelden dat het "spannend" is als je sommige films e.d. ziet...
Aha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129835548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:40 schreef Akilla het volgende:
Gelukkig dat er nog normale reacties kunnen komen...
bedankt jongens ^O^

het heeft idd met de films te maken(toevallig laatst nog een keer taxi driver gezien), maar als toch meerdere mensen zeggen dat er niks aan de hand is...:)
Taxi Driver is uit 1976, toen was een deel van Manhattan (zeker rond Times Square) nog wel schimmig te noemen, met gangsters, hoeren etc. Dat is allemaal veranderd en zeker sinds midden jaren '90 onder burgemeester Giuliani is NY veel veiliger geworden.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:55:50 #157
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129835820
Vroeger had je altijd TLC van MTV op Times Square. Is er nu nog steeds zo iets van MTV wat je kan zien?

Of bijvoorbeeld opnames die je bij kunt wonen?
pi_129835860
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:55 schreef Mishu het volgende:
Vroeger had je altijd TLC van MTV op Times Square. Is er nu nog steeds zo iets van MTV wat je kan zien?

Of bijvoorbeeld opnames die je bij kunt wonen?
MTV zit er nog steeds inderdaad.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129836189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:53 schreef Omnifacer het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje zinloos om Bijlmer, East Croydon en Manhattan te vergelijken? Als je beetje goed wil illustreren kan je beter de City, de Grachtengordel en Manhattan pakken?

Met Bijlmer en Manhattan in een zin, jaag je mensen vooral verder de kast op ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129837790
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:30 schreef Mryc het volgende:
Heeft iemand de guided tour in het UN hoofdkantoor wel eens gedaan? Zo ja, hoe was dat?
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen of dit de moeite waard is. Ik lees op de site wel dat je inmiddels wel vooraf online moet reserveren en dat ter plaatse geen kaartjes meer worden verkocht.
pi_129838751
Wij gaan in november eindelijk naar NYC en ik ben al druk bezig met plannen...
We komen vrijdagmiddag aan en gaan woensdagavond terug en verblijven in het Yotel.
Er zijn natuurlijk plekken bij waar we zo voorbij lopen en plekken waar je langer voor nodig hebt.
Is onderstaand programma volgens jullie haalbaar, of moet ik zaken gaan schrappen?
Zijn er dingen die je het beste op een bepaalde dag kunt doen, of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:00:21 #162
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_129839250
Je hebt gelijk Bajskorv, dank voor je valide punt :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:01:22 #163
64792 Mryc
play me one more song
pi_129839285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:04 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen of dit de moeite waard is. Ik lees op de site wel dat je inmiddels wel vooraf online moet reserveren en dat ter plaatse geen kaartjes meer worden verkocht.
Klopt, heb daarom eerder deze week al maar vast kaartjes gekocht :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mryc op 08-08-2013 19:44:28 ]
pi_129839638
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef 12bhippy het volgende:
Wij gaan in november eindelijk naar NYC en ik ben al druk bezig met plannen...
We komen vrijdagmiddag aan en gaan woensdagavond terug en verblijven in het Yotel.
Er zijn natuurlijk plekken bij waar we zo voorbij lopen en plekken waar je langer voor nodig hebt.
Is onderstaand programma volgens jullie haalbaar, of moet ik zaken gaan schrappen?
Zijn er dingen die je het beste op een bepaalde dag kunt doen, of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dinsdag word denk ik haastwerk, overige dagen zijn wel redelijk tot goed te doen.
Hooray for boobies!
pi_129839762
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:11 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dinsdag word denk ik haastwerk, overige dagen zijn wel redelijk tot goed te doen.
Dat dacht ik zelf inderdaad ook al. Misschien dat ik Roosevelt Island (leek me leuk met de kabelbaan) en U.N. laat vallen, dan is het al n stuk beter te doen. GCT en Chrysler is wat mij betreft alleen 'even' zien maar niet uitgebreid bezoeken.
pi_129839821
UN zou nog lukken als je het erg strak houd maar roosevelt island zou ik pas doen als je ergens in je vakantie een uurtje of 2 over hebt. met de metro vanaf rockefeller centre iets van 10 a 15 minuten als ik het me goed herinner
Hooray for boobies!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:42:00 #167
64792 Mryc
play me one more song
pi_129840586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef 12bhippy het volgende:
Wij gaan in november eindelijk naar NYC en ik ben al druk bezig met plannen...
We komen vrijdagmiddag aan en gaan woensdagavond terug en verblijven in het Yotel.
Er zijn natuurlijk plekken bij waar we zo voorbij lopen en plekken waar je langer voor nodig hebt.
Is onderstaand programma volgens jullie haalbaar, of moet ik zaken gaan schrappen?
Zijn er dingen die je het beste op een bepaalde dag kunt doen, of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je dingen die relatief dicht bij elkaar liggen niet makkelijker op dezelfde dag doen? Times Square op dezelfde dag als Wicked bijvoorbeeld. Zelfde geldt voor Central Park/Guggenheim/5th Ave of Wall St/St. Pauls en 9/11 Memorial
pi_129844314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef 12bhippy het volgende:
Wij gaan in november eindelijk naar NYC en ik ben al druk bezig met plannen...
We komen vrijdagmiddag aan en gaan woensdagavond terug en verblijven in het Yotel.
Er zijn natuurlijk plekken bij waar we zo voorbij lopen en plekken waar je langer voor nodig hebt.
Is onderstaand programma volgens jullie haalbaar, of moet ik zaken gaan schrappen?
Zijn er dingen die je het beste op een bepaalde dag kunt doen, of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien ligt je woensdag echt ver uit elkaar. Dat wordt met de taxi die dag... Maar zo zou ik het plannen ongeveer... Maandag blijft voor je een drukke dag.. Die wijken zijn groot!

Daarnaast mis je bijvoorbeeld nog high line parc :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129844406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:18 schreef Akilla het volgende:

[..]

Hoezo? dit is gewoon een serieuze vraag hoor :P
Ze is gewoon niet zo stads... ze komt ook gewoon uit een dorp.. nou new york en een dorp zijn toch wel 2 hele andere dingen...
Zelfs Amsterdam en New York zijn 2 totaal andere steden. Amsterdam is namelijk echt een boerendorp vergeleken met New York. Hoop voor je vriendin dat ze New York niet té gaat vinden dan aangezien je zegt dat ze niet zo stads is.

Maar goed, ik voelde me zeer veilig en zeer prettig in New York. Mijn reisgenote en ik hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Ook in het donker niet. Ben ook een keer 's avonds alleen over straat gegaan, van Manhattan naar Newark (Prudential center) en weer terug (met metro en trein) en voelde me zelfs toen helemaal fijn en veilig.

[ Bericht 0% gewijzigd door MissJ op 08-08-2013 21:34:40 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_129844497
Mijn todo list voor NY wordt ook weer groter (Voor de 2x keer):
Intrepid - Voor 2e maal. Eerste keer hebben we de shuttle gemist. Die kwam die dag in NY aan. Die wil ik dan zeker nog zien.
Coney Island - Hopelijk gaan we met beter weer als we weer gaan.
Ijshockey game - (Of basketbal) en als het even kan ook nog een Yankees game :D
Shoppen - Nog meer shoppen dan vorige keer!
Top of the Rock - Vorige keer Empire State, dus volgende keer TOTR.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  ESF Reporter donderdag 8 augustus 2013 @ 21:36:42 #171
87554 Cee
Welluk?
pi_129844730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef 12bhippy het volgende:
Wij gaan in november eindelijk naar NYC en ik ben al druk bezig met plannen...
We komen vrijdagmiddag aan en gaan woensdagavond terug en verblijven in het Yotel.
Er zijn natuurlijk plekken bij waar we zo voorbij lopen en plekken waar je langer voor nodig hebt.
Is onderstaand programma volgens jullie haalbaar, of moet ik zaken gaan schrappen?
Zijn er dingen die je het beste op een bepaalde dag kunt doen, of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woensdag is echt ver van elkaar af, zeker omdat je die dag ook vertrekt. Ik zou dat dicht bij je hotel houden, of in ieder geval dicht bij elkaar. Je wil dan ook naar 3 musea/exhibitions gaan en daar wil je ook de tijd voor nemen, die kom je die dag dan echt tekort. Op zo'n laatste dag zou ik nog even wat laatste dingen shoppen en fietsen in Central Park.
pi_129846169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:43 schreef 12bhippy het volgende:
Wij gaan in november eindelijk naar NYC en ik ben al druk bezig met plannen...
We komen vrijdagmiddag aan en gaan woensdagavond terug en verblijven in het Yotel.
Er zijn natuurlijk plekken bij waar we zo voorbij lopen en plekken waar je langer voor nodig hebt.
Is onderstaand programma volgens jullie haalbaar, of moet ik zaken gaan schrappen?
Zijn er dingen die je het beste op een bepaalde dag kunt doen, of juist niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er nog kaartjes te krijgen zijn online: koop kaarten voor de kroon van het vrijheidsbeeld. Absoluut de moeite waard!
pi_129846252
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:31 schreef existenz het volgende:
Mijn todo list voor NY wordt ook weer groter (Voor de 2x keer):
Intrepid - Voor 2e maal. Eerste keer hebben we de shuttle gemist. Die kwam die dag in NY aan. Die wil ik dan zeker nog zien.
Coney Island - Hopelijk gaan we met beter weer als we weer gaan.
Ijshockey game - (Of basketbal) en als het even kan ook nog een Yankees game :D
Shoppen - Nog meer shoppen dan vorige keer!
Top of the Rock - Vorige keer Empire State, dus volgende keer TOTR.
Probeer op zaterdag of zondag naar Coney Island te gaan. Dan is het daar Flea Market.
pi_129846289
Bedankt allemaal! Ik ga het nog eens bestuderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:36 schreef Cee het volgende:

[..]

Woensdag is echt ver van elkaar af, zeker omdat je die dag ook vertrekt. Ik zou dat dicht bij je hotel houden, of in ieder geval dicht bij elkaar. Je wil dan ook naar 3 musea/exhibitions gaan en daar wil je ook de tijd voor nemen, die kom je die dag dan echt tekort. Op zo'n laatste dag zou ik nog even wat laatste dingen shoppen en fietsen in Central Park.
Woensdag vliegen we om 23 uur terug dus hebben in principe wel de hele dag. Maar ik denk dat we Bodies sowieso laten vallen.

Wicked staat vast op dinsdag. Times square ligt dicht bij ons hotel dus daar komen we sowieso wel.
pi_129846391
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:05 schreef exode het volgende:

[..]

Als er nog kaartjes te krijgen zijn online: koop kaarten voor de kroon van het vrijheidsbeeld. Absoluut de moeite waard!
Dat leek mij ook mooi, maar ik hoor juist van veel mensen dag het niet de moeite is. Hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met n bezoek tot aan de kroon? Vanaf battery park totdat je weer terug bent?
  ESF Reporter donderdag 8 augustus 2013 @ 22:16:39 #176
87554 Cee
Welluk?
pi_129846730
Oh ja, en O+ Wicked O+
pi_129854860
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:09 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Dat leek mij ook mooi, maar ik hoor juist van veel mensen dag het niet de moeite is. Hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met n bezoek tot aan de kroon? Vanaf battery park totdat je weer terug bent?
Niet de moeite waard? Ik vind het een van de hoogtepunten van New York. Je mag maar met een paar mensen tegelijk erin. Wij stonden er op een gegeven moment maar met zijn 2tjes. Bizar idee dat je naar buiten kijkt vanuit de kroon.

EN het is de vraag hoe lang de kroon nu weer open blijft....wij hadden in 2010 echt geluk. Maanden vantevoren gereserveerd en een paar weken na ons bezoek was de kroon weer dicht.

Voordeel is ook dat je niet in de rij etc hoeft te staan. Er is een aparte ingang voor mensen met een kroonkaartje.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:55:49 #178
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_129855211
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:31 schreef existenz het volgende:
Mijn todo list voor NY wordt ook weer groter (Voor de 2x keer):
Intrepid - Voor 2e maal. Eerste keer hebben we de shuttle gemist. Die kwam die dag in NY aan. Die wil ik dan zeker nog zien.
Coney Island - Hopelijk gaan we met beter weer als we weer gaan.
Ijshockey game - (Of basketbal) en als het even kan ook nog een Yankees game :D
Shoppen - Nog meer shoppen dan vorige keer!
Top of the Rock - Vorige keer Empire State, dus volgende keer TOTR.
Ik wil ook een Rangers game meepikken. Hoorde dat in de 2e week van september individuele tickets verkocht gaan worden. Alles wat je nu vindt zijn seizoenkaarthouders die hun tickets verkopen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_129855679
New York mets als alternatief voor de NY Yankees is ook een aanrader. Vaak goedkoper en in mijn ogen meer sfeer en minder poenerig gedrag van bezoekers, spelers en medewerkers
Hooray for boobies!
pi_129857755
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:55 schreef Katth het volgende:

[..]

Ik wil ook een Rangers game meepikken. Hoorde dat in de 2e week van september individuele tickets verkocht gaan worden. Alles wat je nu vindt zijn seizoenkaarthouders die hun tickets verkopen.
Dat is toch geen probleem? Stubhub werkt alleen maar met seizoenskaarthouders die tickets proberen te verkopen....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129857789
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:08 schreef 12bhippy het volgende:
Bedankt allemaal! Ik ga het nog eens bestuderen.

[..]

Woensdag vliegen we om 23 uur terug dus hebben in principe wel de hele dag. Maar ik denk dat we Bodies sowieso laten vallen.

Wicked staat vast op dinsdag. Times square ligt dicht bij ons hotel dus daar komen we sowieso wel.
De transfers als je die geboekt hebt, pikken je woensdag dan mogelijk al om 16:00 op! Als je zelf naar het vliegveld gaat, moet je ook gewoon op tijd weg (Alleen niet al om 16:00 maar paar uurtjes later wss). Hoelaat dan weet ik niet, wij zijn lui en boeken gewoon altijd de transfer.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129857806
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:08 schreef 12bhippy het volgende:
Bedankt allemaal! Ik ga het nog eens bestuderen.

[..]

Woensdag vliegen we om 23 uur terug dus hebben in principe wel de hele dag. Maar ik denk dat we Bodies sowieso laten vallen.

Wicked staat vast op dinsdag. Times square ligt dicht bij ons hotel dus daar komen we sowieso wel.
Geen Wicked kaartjes bij de booth gekocht? Dat is veel goedkoper aan de desk dan reserveren en er is altijd wel plek voor 2 personen in circa 3-5 dagen tijd.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129859293
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:02 schreef existenz het volgende:

[..]

De transfers als je die geboekt hebt, pikken je woensdag dan mogelijk al om 16:00 op! Als je zelf naar het vliegveld gaat, moet je ook gewoon op tijd weg (Alleen niet al om 16:00 maar paar uurtjes later wss). Hoelaat dan weet ik niet, wij zijn lui en boeken gewoon altijd de transfer.
Nog geen transfer geboekt. Vanaf JFK naar hotel pakken we een taxi, vanaf hotel terug naar JFK weten we nog niet. Waarschijnlijk ook taxi of transfer van het hotel. Wilde rond 16-17 uur inderdaad richting vliegveld gaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Geen Wicked kaartjes bij de booth gekocht? Dat is veel goedkoper aan de desk dan reserveren en er is altijd wel plek voor 2 personen in circa 3-5 dagen tijd.
Ik was van plan binnenkort kaartjes via Viator ter reserveren (¤ 100 per kaartje). Ik had begrepen dat tickets voor Wicked niet bij TKTS te krijgen zijn? Of bedoel je een andere ticket booth en hoeveel kosten de kaartjes daar dan?
pi_129861525
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:55 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Nog geen transfer geboekt. Vanaf JFK naar hotel pakken we een taxi, vanaf hotel terug naar JFK weten we nog niet. Waarschijnlijk ook taxi of transfer van het hotel. Wilde rond 16-17 uur inderdaad richting vliegveld gaan.

[..]

Ik was van plan binnenkort kaartjes via Viator ter reserveren (¤ 100 per kaartje). Ik had begrepen dat tickets voor Wicked niet bij TKTS te krijgen zijn? Of bedoel je een andere ticket booth en hoeveel kosten de kaartjes daar dan?
De ticketbooth van wicked zelf. Maar dat is wel een gok. TKTS heeft ze dacht ik inderdaad niet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  ESF Reporter vrijdag 9 augustus 2013 @ 18:38:24 #185
87554 Cee
Welluk?
pi_129872726
TKTS heeft inderdaad geen Wicked. En bij de kassa in het Gershwin moet je juist mazzel hebben dat er nog goede plaatsen zijn, als je niet achteraan wil zitten.
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:32:52 #186
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129921248
Jaaaaa!!! Ticket is geboekt. Ik ga van 10 september tot 2 oktober naar the U S of A!!! *O*

Ik ga binnenkort ook een topic maken voor mijn avontuur.

Voorlopig hier nog even ideeën op doen. Ik ga van New York - Washington D.C. naar Chicago en misschien New Orléans.
  ESF Reporter zondag 11 augustus 2013 @ 01:21:51 #187
87554 Cee
Welluk?
pi_129923275
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Jaaaaa!!! Ticket is geboekt. Ik ga van 10 september tot 2 oktober naar the U S of A!!! *O*

Ik ga binnenkort ook een topic maken voor mijn avontuur.

Voorlopig hier nog even ideeën op doen. Ik ga van New York - Washington D.C. naar Chicago en misschien New Orléans.
*O*

Waarom New Orleans als ik vragen mag? Want dat ligt heeeeelemaal daar beneden. Niet dat ik het zo raar vind want ik heb zelf ook ooit een NYC & New Orleans reis geboekt echter ging N.O. niet door want er was een orkaan waardoor we 'vast' zaten in New York omdat onze vlucht was gecancelled. :P

Ik zou Boston willen aandragen als optie, is meer in de buurt en vond het echt een hele leuke stad.
pi_129927573
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:32 schreef Mishu het volgende:
Jaaaaa!!! Ticket is geboekt. Ik ga van 10 september tot 2 oktober naar the U S of A!!! *O*

Ik ga binnenkort ook een topic maken voor mijn avontuur.

Voorlopig hier nog even ideeën op doen. Ik ga van New York - Washington D.C. naar Chicago en misschien New Orléans.
Gaaf, Chicago lijkt me ook een erg leuke stad. Er is boven New York genoeg te zien en kortere afstanden dan bijv aan de westkust. Van de Amish tot Cape Cod en van Boston tot de Adirondacks.

Wij wilden vorig jaar ook naar New York, Washington, Chicago, Niagara Falls, New England en Boston. Uiteindelijk toch gekozen voor een rondje vanaf Denver naar oa Yellowstone. Wat ik me van het uitzoeken nog kan herinneren is dat de route naar Chicago vrij saai is.
pi_129928526
Zo maar een gedachte maar in de vroege ochtend ben ik nog niet echt scherp.... ;) als je een hotel boekt betaal je deze dan gelijk online met als koers de euro of ga je voor afrekenen in het hotel met de dollar?
Hooray for boobies!
  ESF Reporter zondag 11 augustus 2013 @ 10:27:47 #190
87554 Cee
Welluk?
pi_129928780
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zo maar een gedachte maar in de vroege ochtend ben ik nog niet echt scherp.... ;) als je een hotel boekt betaal je deze dan gelijk online met als koers de euro of ga je voor afrekenen in het hotel met de dollar?
Dat hangt ervan af. Ik boek bijna altijd via booking.com en als er een gratis annuleren optie is, betaal je pas na je verblijf, dan krijg je de rekening bij het uitchecken. Als annulering na het bevestigen van je boeking niet mogelijk is (zoals bijv. bij mijn NYC hotel deze zomer), dan betaal je meteen, tegen de dollar-waarde van dat moment. Voordeel daarvan is dat je meteen weet wat je kwijt bent, nadeel is dat je niet meer terug kan.
pi_129928988
ja precies, zo doe ik het ook altijd en gok dan op een betere euro koers zodat het weer een paar euro in mijn voordeel kan zijn
Hooray for boobies!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 09:00:11 #192
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130048084
Gisteren teruggekomen van de eerste keer NYC (8 dagen) en ben nog steeds in trance van die stad. Zo enorm groot en zoveel energie _O_ wauw. We zijn in het Yotel geweest, waar 12bhippy ook heen gaat. Dus als je nog tips nodig hebt, let me know. Je hebt trouwens wel een BOMvol schema zie ik. Ik weet niet of je dat gaat halen allemaal.

Wij hebben het in vergelijking met jou wat rustiger aan gedaan en ik heb nu echt last van oververmoeide benen.

Een goede tip is trouwens Free tours by foot (http://www.freetoursbyfoot.com/new-york-tours/) . Wandertours door verschillende delen van New York, onder het motto van 'betaal maar wat je wilt' zodat zelfs mensen met een smalle beurs een tour kunnen doen door de stad. We hebben er 4 gedaan en we waren er zeer over te spreken.
- Lower Manhattan
- Central Park
- Manhattan by Night
- High Line
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  woensdag 14 augustus 2013 @ 10:10:10 #193
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130049329
Allemaal leuk en aardig maar waarom betalen jullie zo veel aan een hotel? Dat kan je toch veel beter aan andere dingen uitgeven? Excursies bijvoorbeeld, of een verlenging van je reis.
pi_130049455
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:10 schreef Mishu het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar waarom betalen jullie zo veel aan een hotel? Dat kan je toch veel beter aan andere dingen uitgeven? Excursies bijvoorbeeld, of een verlenging van je reis.
Je kunt toch ook beide doen?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130050051
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:09 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Dat leek mij ook mooi, maar ik hoor juist van veel mensen dag het niet de moeite is. Hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met n bezoek tot aan de kroon? Vanaf battery park totdat je weer terug bent?
Ligt eraan of je ook nog naar Ellis Island wil en hoelang je daar doorbrengt. Ik vond het erg interessant maar wellicht dat het voor anderen niet zo hoeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130050076


[ Bericht 100% gewijzigd door Nielsch op 14-08-2013 10:49:46 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130050119
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:41 schreef exode het volgende:

[..]

Gaaf, Chicago lijkt me ook een erg leuke stad. Er is boven New York genoeg te zien en kortere afstanden dan bijv aan de westkust. Van de Amish tot Cape Cod en van Boston tot de Adirondacks.

Wij wilden vorig jaar ook naar New York, Washington, Chicago, Niagara Falls, New England en Boston. Uiteindelijk toch gekozen voor een rondje vanaf Denver naar oa Yellowstone. Wat ik me van het uitzoeken nog kan herinneren is dat de route naar Chicago vrij saai is.
Vergeet Philadelphia niet. Vond ik erg leuk. Wel leuke geschiedenis met de Liberty Bell enzo en natuurlijk een echte Philly Cheese Steak eten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130050178
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:55 schreef Katth het volgende:

[..]

Ik wil ook een Rangers game meepikken. Hoorde dat in de 2e week van september individuele tickets verkocht gaan worden. Alles wat je nu vindt zijn seizoenkaarthouders die hun tickets verkopen.
Mocht de Rangers niet lukken, dan kun je ook nog naar de Islanders op Long Island gaan. Niet zo bekend als de Rangers maar wel goedkoper + waarschijnlijk makkelijker aan te komen en wel NHL.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130050287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:10 schreef Mishu het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar waarom betalen jullie zo veel aan een hotel? Dat kan je toch veel beter aan andere dingen uitgeven? Excursies bijvoorbeeld, of een verlenging van je reis.
Omdat ik ook wel een beetje comfort en luxe wil hebben en niet in een of andere dump met lekkende plafonds en kakkerlakken wil slapen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 14 augustus 2013 @ 10:59:27 #200
64792 Mryc
play me one more song
pi_130050467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat ik ook wel een beetje comfort en luxe wil hebben en niet in een of andere dump met lekkende plafonds en kakkerlakken wil slapen.
Vanaf Lexington en 59th is het één metrohalte naar Long Island City waar je veel minder betaalt voor een goed hotel.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:01:11 #201
64792 Mryc
play me one more song
pi_130050510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt eraan of je ook nog naar Ellis Island wil en hoelang je daar doorbrengt. Ik vond het erg interessant maar wellicht dat het voor anderen niet zo hoeft.
Ellis Island is voorlopig nog dicht ivm schade na orkaan Sandy
pi_130050517
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:01 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ellis Island is voorlopig nog dicht ivm schade na orkaan Sandy
Okee, wist ik niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130050865
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:59 schreef Mryc het volgende:

[..]

Vanaf Lexington en 59th is het één metrohalte naar Long Island City waar je veel minder betaalt voor een goed hotel.
Maar dan elke keer na een avondje stappe naar Long Island? Liever niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:13:18 #204
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130050883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt eraan of je ook nog naar Ellis Island wil en hoelang je daar doorbrengt. Ik vond het erg interessant maar wellicht dat het voor anderen niet zo hoeft.
Ellis Island is momenteel toch dicht door Sandy?

Oh spuit 11 :')
pi_130050926
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:59 schreef Mryc het volgende:

[..]

Vanaf Lexington en 59th is het één metrohalte naar Long Island City waar je veel minder betaalt voor een goed hotel.
Ik wil persoonlijk altijd middenin de stad zitten bij een citytrip, lopend de chaos in zeg maar. En ik vind de hotels buiten Manhattan niet eens zo goedkoop. Ik krijg het steeds voor elkaar om voor ¤100 pn op Manhattan te zitten. En dat zijn nette 4 sterren hotels. Maar goed ik vind al het zoekwerk leuk.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:14:54 #206
67174 Dos37
Come on Twente
pi_130050928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mocht de Rangers niet lukken, dan kun je ook nog naar de Islanders op Long Island gaan. Niet zo bekend als de Rangers maar wel goedkoper + waarschijnlijk makkelijker aan te komen en wel NHL.
Maar wel een pokke eind reizen. Toen ik er was speelde Islanders tegen de Rangers leek me wel leuk maar bijna 2 uur reizen met metro, trein en bus deed me besluiten het maar niet op te wagen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:16:41 #207
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130050990
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:14 schreef exode het volgende:

[..]

Ik wil persoonlijk altijd middenin de stad zitten bij een citytrip, lopend de chaos in zeg maar. En ik vind de hotels buiten Manhattan niet eens zo goedkoop. Ik krijg het steeds voor elkaar om voor ¤100 pn op Manhattan te zitten. En dat zijn nette 4 sterren hotels. Maar goed ik vind al het zoekwerk leuk.
Ik ga nu voor 30 euro per nacht in een schone degelijke hostel zitten :) En ik ga 3 weken.

Nog gezellig ook. Vind het altijd vreselijk om alleen op een kamer te zitten, je hebt toch meer steun aan elkaar.
pi_130050991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:14 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Maar wel een pokke eind reizen. Toen ik er was speelde Islanders tegen de Rangers leek me wel leuk maar bijna 2 uur reizen met metro, trein en bus deed me besluiten het maar niet op te wagen.
Oh dacht dat ze dichterbij zaten, echt in Long Island, maar ze zitten in Uniondale zie ik nu. Ja das wel ver.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130051045
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ga nu voor 30 euro per nacht in een schone degelijke hostel zitten :)

Nog gezellig ook. Vind het altijd vreselijk om alleen op een kamer te zitten, je hebt toch meer steun aan elkaar.
Als je alleen reist zijn hostels wel gaaf inderdaad, maar ik kan daar nooit langer dan 2 tot 3 nachten inzitten. Ik kan eigenlijk alleen slapen als het helemaal stil en donker is en dat lukt vaak niet in hostels. Maar ja, de sociale kanten van een hostel zijn gaaf. Afgelopen juni in een hostel in Vancouver gezeten en een uur na aankomst zat ik al aan de BBQ en het bier met een groep Australiërs, Amerikanen en een Duitser. Volgende dag een berg beklommen met wat Nederlanders die ik aan het ontbijt had ontmoet en 's avonds uitgeweest met een Engels meisje waarmee ik in gesprek was geraakt in de common room.

3 weken in een hostel lijkt me echt een ramp. Toch iets teveel last gehad van asociale kamergenoten die zelfs als ze 's nachts naar de WC moeten alle lichten aanzetten om hun slippers te zoeken. Dat soort dingen. Of de meeste rare geluiden maken in hun slaap. Ik word daar altijd wakker van (terwijl anderen gewoon doorslapen) en kom vervolgens weer moeilijk in slaap. Nog zoiets: van die vage figuren die werkelijk de hele dag op hun bed films op hun iPad liggen te kijken. Geen last van ofzo, maar gewoon raar.

Nou kom ik ook wel vaak laat binnen (na uitgaan) maar laat dan gewoon het licht uit en kruip stil in mijn bed. Maar goed, sommige mensen slapen echt overal doorheen dus daarvoor is het prima.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nielsch op 14-08-2013 11:25:09 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130051066
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ga nu voor 30 euro per nacht in een schone degelijke hostel zitten :) En ik ga 3 weken.

Nog gezellig ook. Vind het altijd vreselijk om alleen op een kamer te zitten, je hebt toch meer steun aan elkaar.
Iedereen zijn ding *)

Voor 3 weken zou ik een appartementje regelen, dan word ik een hotel ook snel zat. Maar goed, ik zou niet snel 3 weken naar NY gaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:24:37 #211
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130051235
Ik ga 1 week naar New York en daarna verder reizen *O*
  woensdag 14 augustus 2013 @ 11:45:35 #212
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_130051843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mocht de Rangers niet lukken, dan kun je ook nog naar de Islanders op Long Island gaan. Niet zo bekend als de Rangers maar wel goedkoper + waarschijnlijk makkelijker aan te komen en wel NHL.
Dan zijn de New Jersey Devils een betere optie. Prudential Center ligt vlakbij Newark Penn Station en is veel makkelijker te bereiken dan Nasau Coliseum op Long Island. Ik wacht tot individuele tickets in de verkoop gaan en hopen dat ze iets goedkoper zijn dan de tickets die nu aangeboden worden.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_130062225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:24 schreef Mishu het volgende:
Ik ga 1 week naar New York en daarna verder reizen *O*
Cool!
pi_130062302
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ga nu voor 30 euro per nacht in een schone degelijke hostel zitten :) En ik ga 3 weken.

Nog gezellig ook. Vind het altijd vreselijk om alleen op een kamer te zitten, je hebt toch meer steun aan elkaar.
Tja wij zijn met zijn 2tjes, heb in mijn leven vaak in hostels gezeten maar zal het nu niet snel meer doen. Dit keer ook een appartement, mijn vriendin is zwanger en wat meer ruimte om even tot rust te komen tussendoor is wel zo fijn. :)

In mijn eentje zou ik het ook doen, je ontmoet snel mensen etc. Ik heb genoeh hostel tips maar niet voor Amerika. Nou ja USA Hostels in San Francisco, ik weet niet of je daar ook heen gaat?
pi_130062400
Volgende week alweer opnieuw (binnen een jaar!) naar NYC! *O* En Washington. En Toronto *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_130062653
Shame on me, maar ik heb nu pas een fotoboekje laten maken van m'n trip naar NY in 2009. :p
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:27:29 #217
8760 Beavis
Proud to be South African!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:35:42 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130063161
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:09 schreef exode het volgende:

[..]

Tja wij zijn met zijn 2tjes, heb in mijn leven vaak in hostels gezeten maar zal het nu niet snel meer doen. Dit keer ook een appartement, mijn vriendin is zwanger en wat meer ruimte om even tot rust te komen tussendoor is wel zo fijn. :)

In mijn eentje zou ik het ook doen, je ontmoet snel mensen etc. Ik heb genoeh hostel tips maar niet voor Amerika. Nou ja USA Hostels in San Francisco, ik weet niet of je daar ook heen gaat?
Als ik zwanger zou zijn zou ik ook voor een heel comfortabel bed kiezen :P

Nee westcoast doe ik een andere keer wel, is mij te lange afstand. Ik doe het lekker rustig aan.
pi_130087221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Iedereen zijn ding *)

Voor 3 weken zou ik een appartementje regelen, dan word ik een hotel ook snel zat. Maar goed, ik zou niet snel 3 weken naar NY gaan.
Wij gaan 13 dagen in maart komend jaar en het kan mij niet lang genoeg zijn. En hoe druk de stad ook is en hoeveel hectiek Manhattan met zich meebrengt (in de ogen van veel mensen), ik kom nooit zo uitgerust thuis als van een tripje NY. Ik zou het er prima drie weken uithouden, al hangt het ook wel af van het seizoen, want ik breng zonder problemen een hele dag door in Bryant Park met een boek in de hand en Starbucks en Pret a Manger op loopafstand.
pi_130087470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:39 schreef Fargo het volgende:

[..]

Wij gaan 13 dagen in maart komend jaar en het kan mij niet lang genoeg zijn. En hoe druk de stad ook is en hoeveel hectiek Manhattan met zich meebrengt (in de ogen van veel mensen), ik kom nooit zo uitgerust thuis als van een tripje NY. Ik zou het er prima drie weken uithouden, al hangt het ook wel af van het seizoen, want ik breng zonder problemen een hele dag door in Bryant Park met een boek in de hand en Starbucks en Pret a Manger op loopafstand.
Ik heb er gewoon nooit de tijd voor. Daarnaast ooit al voor werk 2 maanden daar gezeten, en mijn vriendin is net terug van 6 maanden studie aan Columbia. Al met al dus altijd erg veel zin om naar NY te gaan, maar lange weekenden zijn prima. Als ik langer weg kan, ga ik skien of verre landen zien!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130104808
quote:
Is dat niet meer dan?
pi_130104882
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is dat niet meer dan?
Volgens mij wel hoor.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:55:11 #223
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_130106134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is dat niet meer dan?
Zeker wel, maar dit was om even de herinnering op te halen :)
pi_130106325
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:55 schreef Beavis het volgende:

[..]

Zeker wel, maar dit was om even de herinnering op te halen :)
Ah gelukkig, dan was ik even op het verkeerde been gezet door die uitdrukking. Hoort echt bij NY, dat mogen ze niet zomaar veranderen. :D
pi_130106534
net zoals alle waarschuwingen die je mee krijgt via de intercom en tv schermen die er hangen. let op dit, doe dat niet, etc
Hooray for boobies!
pi_130107208
Als je met de metro van Washington, DC zelf binnenkomt wordt er omgeroepen: The next station is [...]. This is the first station in Washington D.C., our nation's capital.
Echt Amerikaans zoiets ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 03:52:57 #227
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130120086
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:05 schreef Spockjuh_ het volgende:
net zoals alle waarschuwingen die je mee krijgt via de intercom en tv schermen die er hangen. let op dit, doe dat niet, etc
In Nederland heb je dat in de trein ook hoor.
pi_130120656
In Tokyo waarschuwen ze je met pandabeertjes. Die moet je ook blijven vasthouden, anders valt die uit de metro. Logisch!
Oooh NY, zo'n zin in. *O* We hebben al een beetje een schema gemaakt. Is Coney Island echt een must see?
Go hard or go home
pi_130120799
Wij gaan maandag al :) De weersvoorspellingen zijn van onweer en bewolkt veranderd naar zonnig, deels bewolkt 28 graden. Zin in!
pi_130120833
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:24 schreef larsico het volgende:
Als je met de metro van Washington, DC zelf binnenkomt wordt er omgeroepen: The next station is [...]. This is the first station in Washington D.C., our nation's capital.
Echt Amerikaans zoiets ;)
Ja man, echt Amerikaans.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130120853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 07:43 schreef Noek het volgende:
In Tokyo waarschuwen ze je met pandabeertjes. Die moet je ook blijven vasthouden, anders valt die uit de metro. Logisch!
Oooh NY, zo'n zin in. *O* We hebben al een beetje een schema gemaakt. Is Coney Island echt een must see?
Als je op een zonnige dag gaat is het wel leuk. Het is een strand met wat extra's, de vraag is hoe graag jij naar het strand en in de rollercoaster wil?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130120877
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:59 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ah gelukkig, dan was ik even op het verkeerde been gezet door die uitdrukking. Hoort echt bij NY, dat mogen ze niet zomaar veranderen. :D
Je bedoelt die dikke vadsige kont die je in het begin ziet weghobbelen? Dat hoor wel echt bij NY ja.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:16:39 #233
64792 Mryc
play me one more song
pi_130120893
(Sorry, dubbel)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:18:34 #234
64792 Mryc
play me one more song
pi_130120904
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je op een zonnige dag gaat is het wel leuk. Het is een strand met wat extra's, de vraag is hoe graag jij naar het strand en in de rollercoaster wil?
Ik had Coney Island ook op m'n planning staan. Maar heb een beetje zitten googlen en het doet me teveel aan als vergane glorie. Heb het ingeruild voor dagdeel Williamsburg (Smorgasburg).

Nog iets minder dan vier weekjes en ik mag weer :)
pi_130120934
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja man, echt Amerikaans.
Sarcastisch of wat?
pi_130121033
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:18 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ik had Coney Island ook op m'n planning staan. Maar heb een beetje zitten googlen en het doet me teveel aan als vergane glorie. Heb het ingeruild voor dagdeel Williamsburg (Smorgasburg).

Nog iets minder dan vier weekjes en ik mag weer :)
Smorgasburg was een relaxed middagje, en is wat dichter bij de stad. Geinig uitzicht ook vanaf daar. Oh, en goeie snacks (niet goedkoop). Een hele kalkoenpoot (ding is groter dan mijn vuist, en ik ben een potig kereltje).









"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:33:56 #237
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130121059
Wat is die derde?
pi_130121417
De derde is smoked brisket :9~

Klassieke Amerikaanse BBQ, hoewel je voor de echt goeie in Texas moet zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130136102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Smorgasburg was een relaxed middagje, en is wat dichter bij de stad. Geinig uitzicht ook vanaf daar. Oh, en goeie snacks (niet goedkoop). Een hele kalkoenpoot (ding is groter dan mijn vuist, en ik ben een potig kereltje).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is op zaterdag en zondag toch? Staat ook op ons lijstje.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:24:25 #240
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130136270
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:00 schreef Bajskorv het volgende:
De derde is smoked brisket :9~

Klassieke Amerikaanse BBQ, hoewel je voor de echt goeie in Texas moet zijn.
Sieht gut aus. Heb je ook nog andere leuke foto's om ons lekker te maken?
pi_130141717
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:18 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ik had Coney Island ook op m'n planning staan. Maar heb een beetje zitten googlen en het doet me teveel aan als vergane glorie. Heb het ingeruild voor dagdeel Williamsburg (Smorgasburg).

Nog iets minder dan vier weekjes en ik mag weer :)
Ik vond het persoonlijk wel wat hebben, die vergane glorie. Maar het is niet echt een must-see, meer iets voor als je de andere highlights al gezien hebt.

Sfeerimpressie:




pi_130142382
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Sieht gut aus. Heb je ook nog andere leuke foto's om ons lekker te maken?
Waren niet mijn foto's, maar google op Smorgasburg
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130142414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:19 schreef exode het volgende:

[..]

Dat is op zaterdag en zondag toch? Staat ook op ons lijstje.
Ik ben alleen naar de markt in Williamsburg geweest, volgens mij zijn de tween dagen op verschillende locaties.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:35:57 #244
64792 Mryc
play me one more song
pi_130143286
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik ben alleen naar de markt in Williamsburg geweest, volgens mij zijn de tween dagen op verschillende locaties.
Zaterdag Williamsburg, zondag DUMBO
pi_130143391
Cool, leuke buurten om langs te gaan, hipster all over!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:03:30 #246
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130144455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:38 schreef Bajskorv het volgende:
Cool, leuke buurten om langs te gaan, hipster all over!
In de Meatpacking district ook viel me op. (8> Hipsters everywhere (8>
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:16:33 #247
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_130168574
Mijn man en ik zijn nog nooit in New York geweest en overwegen volgend jaar februari of maart te gaan. Wat is de beste maand van deze 2?

En voor hoe lang? De één zegt 4/5 dagen en de ander zegt dat je aan een week nog niet genoeg hebt. Ander dilemma is de accommodatie. Is het verstandig om nu al een hotel te boeken? Of is februari/maart een niet zo drukke periode en gaan er nog leuke aanbiedingen aankomen :?
pi_130169305
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:16 schreef dutchdevil het volgende:
Mijn man en ik zijn nog nooit in New York geweest en overwegen volgend jaar februari of maart te gaan. Wat is de beste maand van deze 2?

En voor hoe lang? De één zegt 4/5 dagen en de ander zegt dat je aan een week nog niet genoeg hebt. Ander dilemma is de accommodatie. Is het verstandig om nu al een hotel te boeken? Of is februari/maart een niet zo drukke periode en gaan er nog leuke aanbiedingen aankomen :?
Ik zou in maart gaan, in februari kan het toch nog redelijk koud zijn. Het klimaat is zo ongeveer te vergelijken met het klimaat hier.

Voor hoe lang ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wil gaan doen, of je ook nog andere steden wilt gaan bezoeken etc. Je kan het beste eerst op internet eens kijken wat er allemaal te doen is in New York, dan beslissen wat je wilt doen en aan de hand daarvan een globale planning maken.
Er zijn mensen die meerdere malen terug komen naar New York, dus je kan je prima een week vermaken in New York. :)
pi_130173003
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 17:16 schreef dutchdevil het volgende:
Mijn man en ik zijn nog nooit in New York geweest en overwegen volgend jaar februari of maart te gaan. Wat is de beste maand van deze 2?

En voor hoe lang? De één zegt 4/5 dagen en de ander zegt dat je aan een week nog niet genoeg hebt. Ander dilemma is de accommodatie. Is het verstandig om nu al een hotel te boeken? Of is februari/maart een niet zo drukke periode en gaan er nog leuke aanbiedingen aankomen :?
Ik zou de eerste keer een week gaan. Manhattan is groot en dan heb je ook nog Brooklyn etc. Genoeg te doen en te zien.

Hotel zou ik nog lekker mee wachten, te vroeg voor goede aanbiedingen. Maar je kan natuurlijk alvast een annuleerbaar hotel boeken en de aanbiedingen de komende maanden in de gaten houden.

En wat wil je uitgeven? Ook nog belangrijk :) New York is geen goedkope stad dus is een week wel haalbaar?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:23:30 #250
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130174289
Een week moet je je wel kunnen vermaken :)
Zou 6 nachten gaan de eerste keer, dan kan je alles welzo'n beetje zien.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:33:33 #251
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_130174634
Bedankt! Maart is dan de beste optie. Zat zelf aan 6 dagen te denken maar dan ben je eigenlijk maar 3 volle dagen daar. Dus dat moet dan denk ik maar 8 dagen worden. Al gekeken naar The Milford en Yotel. Maar die zijn beide in maart een stukje duurder dan in februari. Dus dan idd nog maar even wachten met het boeken van het hotel :-)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:37:05 #252
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_130174750
@exode: Wat we willen uitgeven? Tsja, gelukkig is mijn vliegticket heel goedkoop dus meer over om daar ter plaatse uit te geven. Maar eens even verdiepen in wat er daar allemaal te doen en te zien is. Komt vast goed. We hebben nog een half jaar om te sparen ;-)
pi_130174790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:52 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik vond het persoonlijk wel wat hebben, die vergane glorie. Maar het is niet echt een must-see, meer iets voor als je de andere highlights al gezien hebt.

Sfeerimpressie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toffe foto's!
Go hard or go home
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:16:25 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130176082
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:33 schreef dutchdevil het volgende:
Bedankt! Maart is dan de beste optie. Zat zelf aan 6 dagen te denken maar dan ben je eigenlijk maar 3 volle dagen daar. Dus dat moet dan denk ik maar 8 dagen worden. Al gekeken naar The Milford en Yotel. Maar die zijn beide in maart een stukje duurder dan in februari. Dus dan idd nog maar even wachten met het boeken van het hotel :-)
Februari is goedkoopste tijd. Wat kouder, maar dat boeit weinig, vind ik.
Hotels.com doet regelmatig van die 10% kortingscodes, je kan dan altijd annuleren, of als het toch goedkoper wordt, overboeken.

Pas in november ervaring mee, maar hotel31 schijnt goed en goedkoop.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130191489
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:37 schreef dutchdevil het volgende:
@exode: Wat we willen uitgeven? Tsja, gelukkig is mijn vliegticket heel goedkoop dus meer over om daar ter plaatse uit te geven. Maar eens even verdiepen in wat er daar allemaal te doen en te zien is. Komt vast goed. We hebben nog een half jaar om te sparen ;-)
Leuk hoor!

Paar tips:
Priceline, zo zaten wij in The Roosevelt voor ¤80 pn. Mijn schoonzus zat in dezelfde periode via Priceline voor ¤90 pn in het UN hotel.
Schrijf je in bij booking.com en ga ingelogd zoeken. Zo hadden wij een smart deal voor St Giles The Court voor ¤100 pn.

Beiden zijn echter niet annuleerbaar. Boek dus voor de zekerheid een hotel die je kan annuleren waar je op kan terugvallen. Over Yotel hoor ik overigens alleen maar goede verhalen.
pi_130200049
Ben ook van plan aankomende februari te gaan. voolropig via expedia goedkoopste als het gaat om om vliegen en hotel tegelijk boeken.

Vanaf schiphol zit je nu op 609 euro, je kan via antwerpen (trein naar schiphol) voor 460 euro maar dat is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Ik gok nog even op een mooie aanbieding wat betreft vliegen, hopelijk vanaf amsterdam maar dusseldorf kijk ik ook naar, maar wacht uiterlijk tot begin september. Denk dat langer wachten de prijzen alleen maar opdrijft
Hooray for boobies!
pi_130202611
Zo reis is geboekt, in september 10 dagen new york in het Yotel! *O*

Nu had ik nog een vraag, wij willen graag naar de lion king op broadway, maar zover ik op het internet lees zijn deze kaartjes niet bij tkts te krijgen? Waar haal ik ze dan?

Ik las ook iets over 1 of andere koffie zaak waar je niet met sportschoenen naar binnen mag, geld dit voor meer dingen in new york? Ik wilde namelijk alleen maar sportschoen(of die daarvoor in ieder geval voor worden aangezien)meenemen, aangezien deze lekkerst lopen, maar wil niet op plekken geweigerd worden
PSN: Metal_Akilla
  ESF Reporter zondag 18 augustus 2013 @ 18:38:18 #258
87554 Cee
Welluk?
pi_130206426
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:49 schreef Akilla het volgende:
Zo reis is geboekt, in september 10 dagen new york in het Yotel! *O*

Nu had ik nog een vraag, wij willen graag naar de lion king op broadway, maar zover ik op het internet lees zijn deze kaartjes niet bij tkts te krijgen? Waar haal ik ze dan?

Online (kies wel een betrouwbare site), of bij de box office van het theater zelf. Online is vaak wel de duurste optie maar je bent wel zeker van kaartjes.
pi_130206501
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:49 schreef Akilla het volgende:
Zo reis is geboekt, in september 10 dagen new york in het Yotel! *O*

Nu had ik nog een vraag, wij willen graag naar de lion king op broadway, maar zover ik op het internet lees zijn deze kaartjes niet bij tkts te krijgen? Waar haal ik ze dan?

Ik las ook iets over 1 of andere koffie zaak waar je niet met sportschoenen naar binnen mag, geld dit voor meer dingen in new york? Ik wilde namelijk alleen maar sportschoen(of die daarvoor in ieder geval voor worden aangezien)meenemen, aangezien deze lekkerst lopen, maar wil niet op plekken geweigerd worden
Ik had ze dag van tevoren bij tkts gehaald. Het kan dus wel maar tis geen zekerheid dat ze nog kaarten hebben. Ook zijn t niet de beste plekken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_130208760
Ik ga dit topic even helemaal lezen, in oktober naar NYC
pi_130211122
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:45 schreef Spockjuh_ het volgende:
Ben ook van plan aankomende februari te gaan. voolropig via expedia goedkoopste als het gaat om om vliegen en hotel tegelijk boeken.

Vanaf schiphol zit je nu op 609 euro, je kan via antwerpen (trein naar schiphol) voor 460 euro maar dat is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Ik gok nog even op een mooie aanbieding wat betreft vliegen, hopelijk vanaf amsterdam maar dusseldorf kijk ik ook naar, maar wacht uiterlijk tot begin september. Denk dat langer wachten de prijzen alleen maar opdrijft
Brussel geen optie voor je? Is vaak een stukje goedkoper.
pi_130216145
jazeker, brussel maar ook dusseldorf zijn opties wat betreft goedkoper vliegen. Natuurlijk wel rekening houden met kosten vervoer naar brussel en of antwerpen en mogelijke overnachting aldaar als vluchttijden echt nadelig zijn.
Hooray for boobies!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 03:58:03 #263
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130337491
Lekker hoor, mijn ticket was 600 euro en 2 weken later is ie al 500 euro :(

Pff we nemen het maar zoals het komt :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:35:49 #264
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130360727
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:49 schreef Akilla het volgende:
Zo reis is geboekt, in september 10 dagen new york in het Yotel! *O*

Nu had ik nog een vraag, wij willen graag naar de lion king op broadway, maar zover ik op het internet lees zijn deze kaartjes niet bij tkts te krijgen? Waar haal ik ze dan?

Ik las ook iets over 1 of andere koffie zaak waar je niet met sportschoenen naar binnen mag, geld dit voor meer dingen in new york? Ik wilde namelijk alleen maar sportschoen(of die daarvoor in ieder geval voor worden aangezien)meenemen, aangezien deze lekkerst lopen, maar wil niet op plekken geweigerd worden
Ik ben ook bij de Lion King geweest. Geweldige show, echt een aanrader!

We hebben een dikke week van tevoren kaartjes gekocht via ticketmaster.com. Ze zijn dan misschien wel wat duurder dan in dat TKTS kantoortje, maar je weet wel zeker dat je plaatsen hebt. Bij TKTS is er altijd een risico dat het uitverkocht is (bij de Lion King in ieder geval wel).

Wij zaten ook in het Yotel, puik hotel. Heb je een kamer met view geboekt? Wij zaten op de 22e verdieping. Zal wat foto's van de kamer erop zetten.



"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:45:07 #265
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_130361003
Ziet er goed uit!
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 01:49:19 #266
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130372900
Je zou bijna liever in dat hotel blijven dab er uit gaan.

Ik ga zelf naar het hostel Jazz on the park, naast central park is dat.
pi_130374047
Live from New York City :) Top is het wederom! Wat blijft het toch een geweldige stad. Vandaag even naar Jersey Gardens geweest, het shoppen is prima gelukt! Aanrader voor outlet shopping.

Afgelopen dagen lower Manhattan 'gepakt', morgen Central Park en de upper east en west side. Hopelijk helder dan gaan we 's avonds The Rock op.
pi_130375691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:35 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Ik ben ook bij de Lion King geweest. Geweldige show, echt een aanrader!

We hebben een dikke week van tevoren kaartjes gekocht via ticketmaster.com. Ze zijn dan misschien wel wat duurder dan in dat TKTS kantoortje, maar je weet wel zeker dat je plaatsen hebt. Bij TKTS is er altijd een risico dat het uitverkocht is (bij de Lion King in ieder geval wel).

Wij zaten ook in het Yotel, puik hotel. Heb je een kamer met view geboekt? Wij zaten op de 22e verdieping. Zal wat foto's van de kamer erop zetten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow dat ziet er goed uit, gelukkig heb ik ook een kamer met view geboekt :)

Wij zijn nog nooit naar een musical geweest, maar we dachten laten we dan maar gelijk op broadway gaan. De twijfel was nog even tussen lion king en wicked, maar lion king gaat het gewoon worden :)

Is times square een beetje loopbaar van het yotel? Google maps zegt ongeveeer 20 min, maar of ik dat meot geloven...
PSN: Metal_Akilla
pi_130378465
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 01:49 schreef Mishu het volgende:
Je zou bijna liever in dat hotel blijven dab er uit gaan.

Ik ga zelf naar het hostel Jazz on the park, naast central park is dat.
Ben ik jaren geleden geweest, was toen prima. Wel echt hostel (maar ik heb niet teruggelezen, misschien wil je dat ook).
  ESF Reporter vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:13:20 #270
87554 Cee
Welluk?
pi_130401327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:22 schreef Akilla het volgende:

[..]

Is times square een beetje loopbaar van het yotel? Google maps zegt ongeveeer 20 min, maar of ik dat meot geloven...
Prima te lopen lijkt me, korter dan 20 minuten zelfs.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:16:02 #271
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130401474
Inderdaad, minuutje of 5-10
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:19:54 #272
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130440212
Zat te denken aan een trip naar NYC in januari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel: verrassende prijsklappers mogelijk met hotelprijzen op Manhattan van geregeld 'slechts' 55 tot 100 euro p/n, hostels en hotels buiten Manhattan nog iets goedkoper.

Nadeel: het weer. Vrieskou en sneeuw deren me niet (leuk zelfs ... !) maar een grauwe motregenperiode zoals we die hier 's winters vaak hebben lijkt me niet echt ideaal.
pi_130465777
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Zat te denken aan een trip naar NYC in januari.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel: verrassende prijsklappers mogelijk met hotelprijzen op Manhattan van geregeld 'slechts' 55 tot 100 euro p/n, hostels en hotels buiten Manhattan nog iets goedkoper.

Nadeel: het weer. Vrieskou en sneeuw deren me niet (leuk zelfs ... !) maar een grauwe motregenperiode zoals we die hier 's winters vaak hebben lijkt me niet echt ideaal.
Wel even incalculeren dat je misschien door een sneeuwstorm een paar 'extra' dagen vastzit in NY, niet zo leuk voor je baas of je studie. ~:)
  maandag 26 augustus 2013 @ 01:03:29 #274
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130466700
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Wel even incalculeren dat je misschien door een sneeuwstorm een paar 'extra' dagen vastzit in NY, niet zo leuk voor je baas of je studie. ~:)
Mjaaa, dat risico loop je inderdaad in dat jaargetijde. Maar in het geval van een vakantietrip daarheen staat de terugreis waarschijnlijk op een donderdag of vrijdag gepland, en met het begin van een nieuwe werkweek op maandag heb ik wel enkele dagen marge :+
  maandag 26 augustus 2013 @ 01:13:51 #275
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130466911
Ga denk ik overigens één dezer dagen 4 of 5 overnachtingen regelen in het Newton Hotel aan 96th Street in de Upper West Side. Vooral in de januarimaand zijn er voor NY-begrippen bijna surrealistisch lage overnachtingsprijzen mogelijk in het Newton. Voor 4 overnachtingen ben je op sommige dagen nog geen 210 euro kwijt, voor 5 overnachtingen heb ik totaalprijzen van circa 260 euro voorbij zien komen. Let wel: die prijzen zijn op basis van één persoon, met bijv. twee man ben je nóg goedkoper uit. Daarnaast is toeristenbelasting en dergelijke ook inbegrepen. :s)
  ESF Reporter maandag 26 augustus 2013 @ 07:41:05 #276
87554 Cee
Welluk?
pi_130468970
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2013 01:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Ga denk ik overigens één dezer dagen 4 of 5 overnachtingen regelen in het Newton Hotel aan 96th Street in de Upper West Side. Vooral in de januarimaand zijn er voor NY-begrippen bijna surrealistisch lage overnachtingsprijzen mogelijk in het Newton. Voor 4 overnachtingen ben je op sommige dagen nog geen 210 euro kwijt, voor 5 overnachtingen heb ik totaalprijzen van circa 260 euro voorbij zien komen. Let wel: die prijzen zijn op basis van één persoon, met bijv. twee man ben je nóg goedkoper uit. Daarnaast is toeristenbelasting en dergelijke ook inbegrepen. :s)
Daar verbleef ik in 2009, prima hotel. :Y Vlak bij een metrostation, naast een diner waar je 's ochtends lekker kan ontbijten, 24/7 Duane Reade naast de deur, niet dat ik om 3 uur 's nachts ineens wattenstaafjes wilde halen of zo, maar het was fijn om te weten dat het kon. _O-
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:18:46 #277
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130480590
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 07:41 schreef Cee het volgende:

[..]

Daar verbleef ik in 2009, prima hotel. :Y Vlak bij een metrostation, naast een diner waar je 's ochtends lekker kan ontbijten, 24/7 Duane Reade naast de deur, niet dat ik om 3 uur 's nachts ineens wattenstaafjes wilde halen of zo, maar het was fijn om te weten dat het kon. _O-
Lijkt ook in een iets rustiger hoek van Manhattan te liggen. Locatie is opzich wel mooi voor verkwikkende ochtendwandelingen in Central Park 's ochtends.

Die lage prijzen zijn overigens het resultaat van een 'winteractie' die t/m 7 september duurt. Dus mensen, grijp jullie kans :9
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:04:29 #278
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130500190
Voila, en een hotelboeking is uiteindelijk gedaan; van 26 tot 30 januari 2014 in het Newton Hotel in de Upper West Side. Qua kamers twijfelde ik tussen standard single en standard double, maar uiteindelijk voor laatstgenoemde gegaan omdat die kamer wat meer ruimte biedt én zelfs iets goedkoper was dan de standard single. Totaalprijs voor 4 overnachtingen ligt op 272 dollar, oftewel circa 204 euro.

Edit: oh, badkamer wordt wel gedeeld met 'n andere kamer en ontbijt is niet inbegrepen. Maar nog altijd een prijsklapper. Nu eens uitkijken naar een gunstig geprijsde retourvlucht ..

[ Bericht 19% gewijzigd door MissionPhailed op 27-08-2013 00:16:47 ]
pi_130516334
And we are back. Pfff toptijd gehad, wederom. Nieuwe dingen gedaan en gezien en in herhaling gevallen. :) :D

We sliepen in Contempo Design Suites wat voor ons echt een aanrader was/is. Een 1bedroom appartement om het hoekje van Union Square en op loopafstand van onze favoriete wijk: Greenwich. En wat was het rustig! Dat het zo rustig kan zijn 's nachts op Manhattan. Heerlijk!

Smorgasburg in Williamsburg was trouwens een leuke besteding van de zaterdagochtend. Beetje een festival gevoel kregen we ervan. Het werd wel enorm druk rond half 1, rijen van een uur en langer bij bepaalde eettentjes.

Jersey Gardens ook al een aanrader, wij gingen voor hardloopkleding van Adidas, broeken van Tommy en (kinder)kleding van Gap, helemaal geslaagd en mede door extra sales (40% van de de afgeprijsde prijs af) belachelijk lage prijzen. Wel hilarisch dat er zoveel mensen met een trolley of zelfs koffer rondlopen om helemaal vol te stoppen.

Rooftopbar 230 Fifth was leuk, wel duur (maar ja wat wil je, geen dresscode en geen entree, het geld moet ergens vandaan komen). Verbazingwekkend hoeveel toeristen op stoelen en banken klimmen voor een mooie foto. Personeel boos, toeristen verontwaardigd, leuk schouwspel.

Een week geweest dit keer, maar je kan mij er zo 2 weken neerzetten. Nog lang niet alles gezien en beleefd.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:42:24 #280
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_130519827
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef exode het volgende:

Rooftopbar 230 Fifth was leuk, wel duur (maar ja wat wil je, geen dresscode en geen entree, het geld moet ergens vandaan komen). Verbazingwekkend hoeveel toeristen op stoelen en banken klimmen voor een mooie foto. Personeel boos, toeristen verontwaardigd, leuk schouwspel.

Is dat een beetje vergelijkbaar met de Rainbow room? Ik kwam er in New York pas achter dat de RR dicht was...heb toen geen alternatieven kunnen vinden terwijl me dat wel super leuk lijkt, zo'n bar met uitzicht.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_130523205
Geweldig uitzicht vanaf 230 Fifth op het ESB en Chrysler, heb er een paar mooie plaatjes kunnen schieten vorig jaar November. Geweldige tijd zo ''net'' voor kerst, alles was al in kerstsferen in NYC.
Black Friday was ook leuk om een keer gezien te hebben :D
pi_130549224
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:42 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Is dat een beetje vergelijkbaar met de Rainbow room? Ik kwam er in New York pas achter dat de RR dicht was...heb toen geen alternatieven kunnen vinden terwijl me dat wel super leuk lijkt, zo'n bar met uitzicht.
Raimbowroom ken ik niet. Je hebt uitzicht op oa Empire. Ik vond het absoluut waard. De entree is gratis, op zaterdag en zondag kan je er (buffet)brunchen. Wij hebben er een lekkere cocktail gedronken. Er komen hordes toeristen snel wat foto's maken en weer weg.
pi_130599687
Hoe oud is die OP :), die prijzen die daar genoemd worden kan ik helaasch niet vinden.

Ben op zoek naar een slaapplek tussen 24 en 28 september. In 2009 zijn we ook geweest en betaalden toen een stuk minder in deze periode
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:18:49 #284
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130660236
Gaat er nog iemand naar een 9/11 memorial? Ik ga naar een persconferentie van nabestaanden dichtbij het memorial...
pi_130664833
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:18 schreef Mishu het volgende:
Gaat er nog iemand naar een 9/11 memorial? Ik ga naar een persconferentie van nabestaanden dichtbij het memorial...
Nee boeit me niet al zou ik in New York zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:16:18 #286
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130665216
9/11 Memorial ga ik in november wel ff kijken.
Lijkt me wel mooi om te zien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130665537
Edit: oh nee toch niet :')
pi_130666645
Woei, kaartjes gekocht voor The Phantom of the Opera in het Majestic Theatre in oktober. Ben benieuwd!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:21:11 #289
64792 Mryc
play me one more song
pi_130666927
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:18 schreef Mishu het volgende:
Gaat er nog iemand naar een 9/11 memorial? Ik ga naar een persconferentie van nabestaanden dichtbij het memorial...
Nope, voel me net een ramptoerist
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:37:40 #290
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130667316
Ben benieuwd of het observatiedek van het nieuwe One World Trade Center eind januari 2014 al open is. Het gebouw wordt blijkbaar eind 2013 of begin 2014 geopend.
pi_130670103
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Cheiron het volgende:
Woei, kaartjes gekocht voor The Phantom of the Opera in het Majestic Theatre in oktober. Ben benieuwd!
Ohh, die was echt geweldig O+ Ga je zeker geen spijt van krijgen!
pi_130671967
Voor iedereen die nu in NYC zit: Dankzij Labour day zijn er waanzinnig veel gigantische last-minutes te verkrijgen in hotels in downtown Manhattan. Wij zitten bv maandag voor 100 euro in het Hilton (korting vanaf 500 euro normaal) :D Wij hebben nog 1 dagje in NYC na onze roadtrip door New York State en Canada en vliegen dinsdag terug. Maar nog even luxe op Times Square zitten *O*

Mooie reis weer! Lekker de US Open bezocht vorige week, was top ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:08:40 #293
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130672302
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Mryc het volgende:

[..]

Nope, voel me net een ramptoerist
Puin en lijken zijn al 12 jaar pleite :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130672403
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Puin en lijken zijn al 12 jaar pleite :)
Dit jaar niet geweest, maar vorig jaar wel.En de Memorial vond ik wel een van de hoogtepunten van heel NYC. Schitterend gedaan, maar ook vooral bijzonder door de verhalen die er achter zitten. Aanrader om langs te gaan hoor!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:15:12 #295
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130672469
Ik ga er ook zeker heen :D
Niks met ramptoerisme te maken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_130724837
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:15 schreef matthijst het volgende:
Ik ga er ook zeker heen :D
Niks met ramptoerisme te maken.
Ik ben er een paar weken geleden geweest en ik was er toen de hekken opengingen. Gelijk doorgelopen naar het verste hoekje van de Memorial pool en toen kon ik het echt in me opnemen. Later werd het druk en vond ik het toch wat minder worden..
pi_130733427
Geboekt! Eind maart voor twaalf nachten naar NY!
pi_130733475
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 08:17 schreef Fargo het volgende:
Geboekt! Eind maart voor twaalf nachten naar NY!
Details!;)
Hooray for boobies!
pi_130734374
- 15 maart vertrek
- 27 maart terug
- Brussels Airlines (rechtstreeks)
- totale reissom: EUR 2020,- (voor twee personen)
  maandag 2 september 2013 @ 09:49:47 #300
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_130734641
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 09:34 schreef Fargo het volgende:
- 15 maart vertrek
- 27 maart terug
- Brussels Airlines (rechtstreeks)
- totale reissom: EUR 2020,- (voor twee personen)
_O_
pi_130735891
Damn, vlucht en hotel? Welk hotel zit je?
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')