Geen probleem. Ik zorg voor een website die er heel 'echt' uit ziet. Dat vormt geen barrière op zich. (Eventueel wat topics op Kassa aanmaken op paniek te zaaien).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:03 schreef ejfaar het volgende:
Ik denk dat ze wel eerst even het incassobureau googlem, om te kijken wat de risico's zijn
Die website zal ook wel geld kosten. Overdreven gedoe op internet prik je ook zo doorheenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:04 schreef 4823321 het volgende:
[..]
Geen probleem. Ik zorg voor een website die er heel 'echt' uit ziet. Dat vormt geen barrière op zich. (Eventueel wat topics op Kassa aanmaken op paniek te zaaien).
Die maak ik zelf! Is mijn hobby en tevens mijn bijbaan. De website kost mij ¤5 per jaar (.NL registratie). Hosting ben ik al in voorzien.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:05 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die website zal ook wel geld kosten. Overdreven gedoe op internet prik je ook zo doorheen
Niet, incassobureau krijgt alleen het andere bedrijfje als klantquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef ejfaar het volgende:
Maar... Op zich een belangrijk puntje... Hoe ga jij klanten werven en ze overtuigen dat jij beter bent dan de rest?
TS wil geen klanten werven, maar het incassobureau uitsluitend gebruiken voor het innen van eigen facturen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef ejfaar het volgende:
Maar... Op zich een belangrijk puntje... Hoe ga jij klanten werven en ze overtuigen dat jij beter bent dan de rest?
Ik ga niet werken voor klanten. Het incassobureau is enkel bedoeld voor mijzelf! Ik ga dus geen commerciële opdrachten uitvoeren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef ejfaar het volgende:
Volgens mij wil TS geen bedrijf voor klanten beginnen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef ejfaar het volgende:
Waarom zou je daar een aparte onderneming voor moeten/willen oprichten?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:09 schreef 4823321 het volgende:
[..]
Ik ga niet werken voor klanten. Het incassobureau is enkel bedoeld voor mijzelf! Ik ga dus geen commerciële opdrachten uitvoeren.
Stel jij bestelt iets bij mij --> vervolgens ontvang ik geen betaling. Normaal zou ik dan naar een incassobureau stappen, dit kost mij geld.
Nu ben ik van plan zelf dit incassobureau te spelen. Behalve dat ik wettelijke kosten in rekening kan brengen kost het mij ook geen geld aan een extern incassobureau. Win win. (Althans, dat ben ik nu aan het onderzoeken).
Lees het topic even, mijn God.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:07 schreef ejfaar het volgende:
Voor die ¤66 die ik nu aan het externe incassobureau kwijt was kan ik al wat briefpapier kopen. Ook dat is geen probleem.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:09 schreef Fer het volgende:
Je moet ook denken aan speciaal briefpapier en enveloppen.
Maar die wanbetalers zijn niet bang van een 16jarig kereltje met een webshop.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou je daar een aparte onderneming voor moeten/willen oprichten?
Wat een incassobureau mag, mag jij zelf ook.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Maar die wanbetalers zijn niet bang van een 16jarig kereltje met een webshop.
Maar kan ook aan mij liggen hoor, ik weet dat incassobureau's alleen maar blaffen. De gemiddelde consument wellicht niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:03 schreef Piles het volgende:
Schrikken consumenten niet meer van het feit dat er incassokosten bijkomen?
Veel consumenten zijn niet op de hoogte van rechten en denken dat een incassobureau overal beslag op kan laten leggenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:13 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Maar kan ook aan mij liggen hoor, ik weet dat incassobureau's alleen maar blaffen. De gemiddelde consument wellicht niet.
Hoe bedoel je alleen maar blaffen? Als je na herhaaldelijke aanmaningen niet overmaakt kunnen ze toch tot aan de rechter aan toe of niet?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:13 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Maar kan ook aan mij liggen hoor, ik weet dat incassobureau's alleen maar blaffen. De gemiddelde consument wellicht niet.
Kun je ook zonder incassobureauquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe bedoel je alleen maar blaffen? Als je na herhaaldelijke aanmaningen niet overmaakt kunnen ze toch tot aan de rechter aan toe of niet?
In mijn ervaring niet. Die factuur van ¤302.50 was ook gericht aan een internetondernemer. Over het algemeen zijn de meeste internetondernemers iets meer op de hoogte van rechten en plichten e.d.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |