abonnement Unibet Coolblue
pi_128369693
Eindstand Beneliga
1. Ajax
2. PSV
3. Twente
4. Anderlecht/Feyenoord
5. Anderlecht/Feyenoord
6. Club Brugge/Vitesse
7. Club Brugge/Vitesse
8. AZ
9. Standard
10. Genk/Heerenveen
11. Genk/Heerenveen
12. KAA Gent
13. Groningen
14. NAC
15. ADO Den Haag
16 Utrecht
17. NEC
18. Roda JC

Dit wordt de eindstand als we afgaan op begroting. Ik vind dit een mooie competitie, wat jullie er ook van zeggen
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:09:43 #152
357045 Grifte
Feijenoord
pi_128370805
Maar ej Bojan ouwe vriend, hoe gaat het nu met de Beerschot hoolies
pi_128371016
Dat van die tickets klopt niet, toch? Wij staan als 'Nederland' en 'België' weergegeven op de FIFA-ranking. En anders vind ik dat ze het moeten omrekenen, dan staan wij op de 5e plaats.
pi_128371073
Waarom eigenlijk geen 20 teams?
Overigens levert een BeNeLiga veel meer op. Ga maar uit van een bedrag rond de 120-140 miljoen euro minstens.
pi_128371643
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:09 schreef Grifte het volgende:
Maar ej Bojan ouwe vriend, hoe gaat het nu met de Beerschot hoolies
Een beetje paranoïde?
pi_128371701
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Dat van die tickets klopt niet, toch? Wij staan als 'Nederland' en 'België' weergegeven op de FIFA-ranking. En anders vind ik dat ze het moeten omrekenen, dan staan wij op de 5e plaats.
Nee hoor, tickets bij een beneliga zouden per competitie zijn en niet per land

Anders zou het ook vreemd zijn, stel dat bv Anderlecht 4de eindigt als 1ste belgische club, dan zouden zij naar CL gaan terwijl bv de 3de Feyenoord naar de EL zou gaan

Is gewoon per competitie, ik veronderstel de bekerwinnaar Europa League

1e, 2de CL
3,4,5 EL
pi_128374895
He rare gozert, hou nou maar op met die luchtfietserij, geen mens zit op een kunstmatige, zielloze fusiecompetitie te wachten. In het buitenland zouden de mensen er al helemaal niks van snappen, dus commercieel is het ook niet interessant. Nederland en België zouden zelfs een Champions League ticket minder hebben dus dit hele circus kost zelfs geld. Los hiervan, Nederland staat 5de op de FIFA-wereldranglijst. Hoe halen Belgen het in hun hoofd dat wij met hun flutcompetitie zouden willen fuseren? Nederland is een van de meest toonaangevende voetballanden in de wereld. Het zou een schande zijn als wij onze voetbalhistorie en identiteit te grabbel zouden gooien door een fusiegedrocht met België aan te gaan. Misschien kunnen jullie proberen met de Schotse Premierleague te fuseren? Dat zijn meer gelijkwaardige partners.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_128375420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:34 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nee hoor, tickets bij een beneliga zouden per competitie zijn en niet per land

Anders zou het ook vreemd zijn, stel dat bv Anderlecht 4de eindigt als 1ste belgische club, dan zouden zij naar CL gaan terwijl bv de 3de Feyenoord naar de EL zou gaan

Is gewoon per competitie, ik veronderstel de bekerwinnaar Europa League

1e, 2de CL
3,4,5 EL
Dan zullen ze het toch wel omrekenen hoop ik? De beste 6 clubs nemen en dan het totaal? Dan staan we 5e en hebben we 3x CL en 3x EL, dus zo:
1. CL H
2. CL H
3. CL 3e
4. EL PO
5. EL 3e

Bekerwinnaar - EL 2e
pi_128377941
quote:
He rare gozert, hou nou maar op met die luchtfietserij, geen mens zit op een kunstmatige, zielloze fusiecompetitie te wachten. In het buitenland zouden de mensen er al helemaal niks van snappen, dus commercieel is het ook niet interessant.
Ik zou dit geen zielloze fusiecompetitie noemen... Deze competitie bulkt gewoon van traditieclubs. Hoezo zouden mensen in het buitenland er niets van snappen? Als je één hersencel in je koppie hebt, snap je dit systeem

quote:
Nederland en België zouden zelfs een Champions League ticket minder hebben dus dit hele circus kost zelfs geld.
Niet akkoord, stel dat clubs als Ajax, Feyenoord een budgetverhoging van zo'n 10 miljoen euro maken en kleinere clubs als Vitesse, Brugge, Heerenveen, Genk, Gent, Groningen een budgetverhoging van 5 miljoen euro. Dan betekent dit eigenlijk dat clubs als Gent of Groningen méér winst hebben uit een Beneliga dan dat ze zouden hebben dan ze bv europa league spelen want die brengt vaak maar zo'n 2-3 miljoen euro op. Er gaat 1 champions league ticket verloren, maar voor de andere 17 clubs is het wel positief. + het feit dat het niveau hoger komt te liggen en we europees meer zouden kunnen betekenen

quote:
Los hiervan, Nederland staat 5de op de FIFA-wereldranglijst. Hoe halen Belgen het in hun hoofd dat wij met hun flutcompetitie zouden willen fuseren?
Fifa en uefa ranking hebben niets met elkaar te maken...

http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/crank2014.html

Op de uefa ranking staat Nederland 7de en België 10de, das niet zo gek veel van elkaar

quote:
Nederland is een van de meest toonaangevende voetballanden in de wereld.
:')

quote:
Het zou een schande zijn als wij onze voetbalhistorie en identiteit te grabbel zouden gooien door een fusiegedrocht met België aan te gaan.
Waarom zou het een fusiegedrocht zijn? Dat je tegen een beneliga bent, is uw goed recht, maar als je niet kan inzien dat de "Grote 5" een meerwaarde betekenen voor de eredivisie, dan ben je ofwel van slechte wil, ofwel ken je er niet veel van.

quote:
Misschien kunnen jullie proberen met de Schotse Premierleague te fuseren? Dat zijn meer gelijkwaardige partners.
Mag ik er even op wijzen dat België 10de staat op de uefa ranking en Schotland 23ste? Dus dit vind ik wat denigrerend, maar los van dit, als Schotland naast België lag zou ik dat toejuichen. Als Brugge tegen Celtic en Rangers kan spelen is natuurlijk wat anders dan tegen Lokeren of Zulte
pi_128378032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dan zullen ze het toch wel omrekenen hoop ik? De beste 6 clubs nemen en dan het totaal? Dan staan we 5e en hebben we 3x CL en 3x EL, dus zo:
1. CL H
2. CL H
3. CL 3e
4. EL PO
5. EL 3e

Bekerwinnaar - EL 2e
Ik begrijp je niet goed, maar de uefa zou gewoon België en Nederland als één land aanzien indien er een beneliga komt
pi_128378107
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:05 schreef vladesk het volgende:

Ik bedoel dat ze dan, naar mijn mening, het dan ook wel moeten omrekenen naar één competitie, en niet de Nederlandse plaatsen aanhouden. Dan neem je dus per jaar de beste 6 clubs en dan sta je 5e op de ranglijst en heb je 3 CL-deelnemers i.p.v. 2.
pi_128378164
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ze dan, naar mijn mening, het dan ook wel moeten omrekenen naar één competitie, en niet de Nederlandse plaatsen aanhouden. Dan neem je dus per jaar de beste 6 clubs en dan sta je 5e op de ranglijst en heb je 3 CL-deelnemers i.p.v. 2.
Als we meer CL plaatsen willen, moeten we er gewoon voor zorgen dat we een hogere UEFA ranking krijgen
pi_128378218
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:08 schreef vladesk het volgende:

[..]

Als we meer CL plaatsen willen, moeten we er gewoon voor zorgen dat we een hogere UEFA ranking krijgen
Ja, maar als de competitie sterker wordt hebben we ook recht op een hogere ranking, omdat die de competities op sterkte rangschikt.
pi_128378581
Ik begrijp bv niet waarom Portugal en Spanje ook niet samengaan

Portugal heb je 4 club, de rest is nix man
Braga, Sporting, Benfica en Porto

Deze 4 bij de Primera Division, dan heb je echt een lekkere competitie, beste van de wereld
pi_128378706
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, maar als de competitie sterker wordt hebben we ook recht op een hogere ranking, omdat die de competities op sterkte rangschikt.
is goed mogelijk ja, vanaf welke uefa ranking heb je 3 clubs in de (voorronde) CL?

Ik denk vanaf 5 of 6, dan moeten we wel voorbij Portugal of Frankrijk :@
pi_128379269
Genk is nu de rijkste club van het land, KVM blijft Anderlecht voor

Nu de kapitaalsverlaging van Standard officieel bekrachtigd werd, zijn de Rouches niet langer de rijkste club uit België... die eer is nu voor KRC Genk. Drie JPL-teams staan nog te boek met een negatief eigen vermogen.

Dat eigen vermogen wordt vaak als graadmeter gebruikt voor de rijkdom van een bedrijf te meten. Concreet wordt er dan berekend wat een bedrijf (of club in dit geval) zou overhouden als het alles zou verkopen en alle schulden zou aflossen. Een beetje de gezondheidstoestand van de club dus.

Door een ingreep van Roland Duchâtelet zakte het eigen vermogen van Standard van zo'n 46 miljoen euro naar 26 miljoen euro, daarmee zakken de Luikenaars van plaats één naar plaats twee. Nieuwe 'koploper' is KRC Genk, dat zo'n 38 miljoen euro zou overhouden. Club Brugge is derde met een eigen vermogen van zo'n 14,6 miljoen euro. Opvallende vierde is KV Mechelen, dat tien jaar na de vereffening een gezonde eersteklasser is zonder schulden en met een spaarpot. Malinwa gaat zelfs vlot nummer vijf RSC Anderlecht vooraf. Beerschot AC, Waasland-Beveren en Charleroi draaiden in 2011-2012 met een negatief eigen vermogen.

GEEN KORF MET GELD

Bij 'koploper' Genk zijn ze alvast in de wolken met hun nieuwe status. "We hebben al heel wat geld geïnvesteerd in accommodatie en in onze toeschouwers en we zullen dat ook in de toekomst blijven doen", verklaart financieel directeur Filip Aerden in Gazet van Antwerpen. "Spelers moeten nu niet plots gaan verwachten dat ze hier een korf met geld gaan krijgen. We houden de spelerslonen op het huidige niveau. Voor het seizoen 2012-2013 kijken we opnieuw tegen winst aan."

CLUB EV 2011-2012
1 KRC Genk 38.176.103
2 Standard Luik 26.561.352
3 Club Brugge 14.665.001
4 KV Mechelen 4.150.412
5 RSC Anderlecht 2.251.712
6 Sporting Lokeren 2.072.179
7 RAEC Mons 1.486.493
8 KAA Gent 983.876
9 KV Kortrijk 817.042
10 Cercle Brugge 810.035
11 Lierse SK 417.097
12 Oud-Heverlee Leuven 365.243
13 Zulte Waregem 29.372
14 Beerschot AC -7.446
15 Waasland-Beveren * -150.149
16 Sporting Charleroi * -3.069.588

* Waasland-Beveren en Sporting Charleroi speelden nog in tweede ten tijde van deze verrekening.

Normaal was Standard de rijkste club van het land, maar Duchatelet heeft 20 miljoen euro uit de kas gehaald en in zijn portemonnee gestoken. Kan hij doen natuurlijk, hij is eigenaar

Maar waarom ik dit plaats, hebben jullie ook zo'n lijst van de Nederlandse voetbalclubs? Gewoon om eens te vergelijken, ik weet dat Ajax de rijkste Nederlandse club is met zo'n 80 miljoen eigen vermogen maar ik vind geen lijst van de overige voetbalploegen
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:46:54 #167
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_128379715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:36 schreef vladesk het volgende:
Genk is nu de rijkste club van het land, KVM blijft Anderlecht voor

Nu de kapitaalsverlaging van Standard officieel bekrachtigd werd, zijn de Rouches niet langer de rijkste club uit België... die eer is nu voor KRC Genk. Drie JPL-teams staan nog te boek met een negatief eigen vermogen.

Dat eigen vermogen wordt vaak als graadmeter gebruikt voor de rijkdom van een bedrijf te meten. Concreet wordt er dan berekend wat een bedrijf (of club in dit geval) zou overhouden als het alles zou verkopen en alle schulden zou aflossen. Een beetje de gezondheidstoestand van de club dus.

Door een ingreep van Roland Duchâtelet zakte het eigen vermogen van Standard van zo'n 46 miljoen euro naar 26 miljoen euro, daarmee zakken de Luikenaars van plaats één naar plaats twee. Nieuwe 'koploper' is KRC Genk, dat zo'n 38 miljoen euro zou overhouden. Club Brugge is derde met een eigen vermogen van zo'n 14,6 miljoen euro. Opvallende vierde is KV Mechelen, dat tien jaar na de vereffening een gezonde eersteklasser is zonder schulden en met een spaarpot. Malinwa gaat zelfs vlot nummer vijf RSC Anderlecht vooraf. Beerschot AC, Waasland-Beveren en Charleroi draaiden in 2011-2012 met een negatief eigen vermogen.

GEEN KORF MET GELD

Bij 'koploper' Genk zijn ze alvast in de wolken met hun nieuwe status. "We hebben al heel wat geld geïnvesteerd in accommodatie en in onze toeschouwers en we zullen dat ook in de toekomst blijven doen", verklaart financieel directeur Filip Aerden in Gazet van Antwerpen. "Spelers moeten nu niet plots gaan verwachten dat ze hier een korf met geld gaan krijgen. We houden de spelerslonen op het huidige niveau. Voor het seizoen 2012-2013 kijken we opnieuw tegen winst aan."

CLUB EV 2011-2012
1 KRC Genk 38.176.103
2 Standard Luik 26.561.352
3 Club Brugge 14.665.001
4 KV Mechelen 4.150.412
5 RSC Anderlecht 2.251.712
6 Sporting Lokeren 2.072.179
7 RAEC Mons 1.486.493
8 KAA Gent 983.876
9 KV Kortrijk 817.042
10 Cercle Brugge 810.035
11 Lierse SK 417.097
12 Oud-Heverlee Leuven 365.243
13 Zulte Waregem 29.372
14 Beerschot AC -7.446
15 Waasland-Beveren * -150.149
16 Sporting Charleroi * -3.069.588

* Waasland-Beveren en Sporting Charleroi speelden nog in tweede ten tijde van deze verrekening.

Normaal was Standard de rijkste club van het land, maar Duchatelet heeft 20 miljoen euro uit de kas gehaald en in zijn portemonnee gestoken. Kan hij doen natuurlijk, hij is eigenaar

Maar waarom ik dit plaats, hebben jullie ook zo'n lijst van de Nederlandse voetbalclubs? Gewoon om eens te vergelijken, ik weet dat Ajax de rijkste Nederlandse club is met zo'n 80 miljoen eigen vermogen maar ik vind geen lijst van de overige voetbalploegen
Ajax Amsterdam – begroting: 62 miljoen
PSV Eindhoven – begroting: 60 miljoen
FC Twente – begroting: 46 miljoen
Feyenoord – begroting: 35 miljoen
Vitesse – begroting: 30 miljoen
AZ – begroting: 28 miljoen
SC Heerenveen - begroting: 22,5 miljoen
FC Groningen – begroting: 18 miljoen
NAC Breda – begroting: 14 miljoen *
ADO Den-Haag – begroting: 13,6 miljoen
FC Utrecht – begroting: 13,5 miljoen
N.E.C. – begroting: 11,5 miljoen
Roda JC Kerkrade – begroting: 11 miljoen
Heracles Almelo – begroting: 8,5 miljoen
Willem II – begroting: 8,1 miljoen
VVV-Venlo – begroting: 7,5 miljoen
PEC Zwolle – begroting: 7,1 miljoen
RKC Waalwijk – begroting: 4,9 miljoen
RED ONS HENNIEGOD
pi_128379751
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:46 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ajax Amsterdam – begroting: 62 miljoen
PSV Eindhoven – begroting: 60 miljoen
FC Twente – begroting: 46 miljoen
Feyenoord – begroting: 35 miljoen
Vitesse – begroting: 30 miljoen
AZ – begroting: 28 miljoen
SC Heerenveen - begroting: 22,5 miljoen
FC Groningen – begroting: 18 miljoen
NAC Breda – begroting: 14 miljoen *
ADO Den-Haag – begroting: 13,6 miljoen
FC Utrecht – begroting: 13,5 miljoen
N.E.C. – begroting: 11,5 miljoen
Roda JC Kerkrade – begroting: 11 miljoen
Heracles Almelo – begroting: 8,5 miljoen
Willem II – begroting: 8,1 miljoen
VVV-Venlo – begroting: 7,5 miljoen
PEC Zwolle – begroting: 7,1 miljoen
RKC Waalwijk – begroting: 4,9 miljoen
maar dat is begroting, waar ik het op heb is eigen vermogen. Of denk je dat Anderlecht zijn begroting lager is dan van KV Mechelen? :s)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:50:43 #169
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_128379877
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

maar dat is begroting, waar ik het op heb is eigen vermogen. Of denk je dat Anderlecht zijn begroting lager is dan van KV Mechelen? :s)
Hmm daarvan kan ik helaas ook niks vinden
RED ONS HENNIEGOD
pi_128387904
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:22 schreef vladesk het volgende:

[..]

is goed mogelijk ja, vanaf welke uefa ranking heb je 3 clubs in de (voorronde) CL?

Ik denk vanaf 5 of 6, dan moeten we wel voorbij Portugal of Frankrijk :@
Vanaf 6. Alleen als je 6e staat stroomt het 3e team in in de 3e voorronde en als je 5e staat in de PO-ronde.
Maar ik heb dit ooit eens berekend, en wij (NED+BEL) staan 5e als je ieder jaar weer de beste 6 resultaten eruit pakt.
pi_128387931
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:46 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ajax Amsterdam – begroting: 62 miljoen
PSV Eindhoven – begroting: 60 miljoen
FC Twente – begroting: 46 miljoen
Feyenoord – begroting: 35 miljoen
Vitesse – begroting: 30 miljoen
AZ – begroting: 28 miljoen
SC Heerenveen - begroting: 22,5 miljoen
FC Groningen – begroting: 18 miljoen
NAC Breda – begroting: 14 miljoen *
ADO Den-Haag – begroting: 13,6 miljoen
FC Utrecht – begroting: 13,5 miljoen
N.E.C. – begroting: 11,5 miljoen
Roda JC Kerkrade – begroting: 11 miljoen
Heracles Almelo – begroting: 8,5 miljoen
Willem II – begroting: 8,1 miljoen
VVV-Venlo – begroting: 7,5 miljoen
PEC Zwolle – begroting: 7,1 miljoen
RKC Waalwijk – begroting: 4,9 miljoen
Dat is de begroting, bij het artikel van de TS gaat het om het eigen vermogen van de club.
pi_128387979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:36 schreef vladesk het volgende:
ik weet dat Ajax de rijkste Nederlandse club is met zo'n 80 miljoen eigen vermogen
Dat kan niet, want PSV heeft een eigen vermogen van ¤105 miljoen.
pi_128390114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat kan niet, want PSV heeft een eigen vermogen van ¤105 miljoen.
Is dat niet omdat de gemeente de gronden van het stadion gekocht had? Of iets anders? (was iets met 65 miljoen euro)

ik had ergens in een artikel gelezen dat Ajax de rijkste was
  zaterdag 29 juni 2013 @ 14:30:14 #174
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_128391813
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 13:20 schreef vladesk het volgende:

[..]

Is dat niet omdat de gemeente de gronden van het stadion gekocht had? Of iets anders? (was iets met 65 miljoen euro)

ik had ergens in een artikel gelezen dat Ajax de rijkste was
Laat hem , hij is voor PSV en kan er niet objectief naar kijken
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:02:28 #175
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_128392518
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
He rare gozert, hou nou maar op met die luchtfietserij, geen mens zit op een kunstmatige, zielloze fusiecompetitie te wachten. In het buitenland zouden de mensen er al helemaal niks van snappen, dus commercieel is het ook niet interessant. Nederland en België zouden zelfs een Champions League ticket minder hebben dus dit hele circus kost zelfs geld. Los hiervan, Nederland staat 5de op de FIFA-wereldranglijst. Hoe halen Belgen het in hun hoofd dat wij met hun flutcompetitie zouden willen fuseren? Nederland is een van de meest toonaangevende voetballanden in de wereld. Het zou een schande zijn als wij onze voetbalhistorie en identiteit te grabbel zouden gooien door een fusiegedrocht met België aan te gaan. Misschien kunnen jullie proberen met de Schotse Premierleague te fuseren? Dat zijn meer gelijkwaardige partners.
Er zitten een heleboel mensen op te wachten.
Een beneliga zou prachtige wedstrijden opleveren. Ieder weekend weer toppers ipv kutpotjes tegen mvv.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')