abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2013 @ 15:13:39 #126
91830 MaximusTG
pi_129045618
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb ook een römertopf, maar hoe bak jij er brood in? Dat heb ik echt nog nooit gehoord.

Dan nog een vraagje aan Pietverdriet himself:
kan je brood ook te lang laten rijzen? Wat zijn daar de consequenties van? (ik wil mezelf leren brood bakken)
Dr is ook een complete topicreeks over brood bakken..
CUL / Brood bakken in de oven #13: Une baguette s'il vous plaît!

En romertopf is een optie, braadpannen worden ook gebruikt. Persoonlijk vind ik dat te beperkend qua vorm van het brood en bak ik het liefste open op een steen in de oven. Stoom zorg ik voor door gewoon een beker water op een hete bakplaat te gieten als het brood erin gaat.
  donderdag 18 juli 2013 @ 14:19:09 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129083146
Custard/vla, klopt het dat ik alleen maar recepten met maismeel tegenkom?
Ik heb hier een overschot aan eieren en ergens in m'n hoofd heb ik het idee dat ze het vroegah zonder maismeel maakten maar alleen met eidooiers, echter ik kan alleen maar recepten vinden met zetmeel.
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:20:17 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129093897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:19 schreef Erasmo het volgende:
Custard/vla, klopt het dat ik alleen maar recepten met maismeel tegenkom?
Ik heb hier een overschot aan eieren en ergens in m'n hoofd heb ik het idee dat ze het vroegah zonder maismeel maakten maar alleen met eidooiers, echter ik kan alleen maar recepten vinden met zetmeel.
Melk, suiker en eigeel, au bain marie garen tot een graad of 85 uit mijn hoofd, continue roeren, liefst met een siliconenlepel, optioneel room

http://www.bbc.co.uk/food/recipes/how_to_make_custard_82327
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129173494
Dit lijkt me een lekker recept, maar zie bij sommige recepten dat er water en minder cider wordt toegevoegd dan hier, wat denk jij? En wat voor cider moet ik halen? Ik ken alleen maar Jillz/Strongbow van de supermarkt, maar weet zo verder niets?

Kip à la nor­man­de
INGREDIËNTEN
4 kippenpoten zonder rugstuk
100 g koude boter
1 flesje calvados (0.03 l, slijter)
4 sjalotten, in kwarten
2 tenen knoflook, fijngesneden
1 bakje champignons (250 g), in kwarten
2 flesjes appelcider (a 0.275 l, 4-pack)
1 bekertje crème fraîche (125 ml)
1 kippenbouillontablet
1 stevige appel (bijv. braeburn)

BEREIDEN
1. Bestrooi de kippenpoten met peper en zout. Verhit 25 g boter in een braadpan en bak de kippenpoten in ca. 10 min. goudbruin. Schenk de calvados over de kip. Haal de kip uit de pan. 2. Fruit de sjalotten in dezelfde pan 3 min. Voeg de knoflook en de champignons toe en bak 5 min. Voeg de cider, de crème fraîche, het bouillontablet en de kip toe. Laat met de deksel op de pan 20 min. stoven. Haal de kip opnieuw uit de pan en laat het vocht op hoog vuur tot 1/3 inkoken. 3. Schil ondertussen de appel en snijd in kwarten. Verwijder het klokhuis en snijd elk partje in 3 stukken. Verhit 25 g boter in een koekenpan en bak de appel goudbruin. 4. Snijd de rest van de boter in blokjes. Haal de saus van het vuur en voeg, al kloppend met een garde, beetje bij beetje de boter toe tot de saus vol en glanzend is 'saus monteren'. Breng de saus op smaak met peper en zout. Voeg de kip en de appel toe en serveer direct. Lekker met gekookte worteltjes en gebakken aardappelen.
  zondag 21 juli 2013 @ 08:02:11 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129179839
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef Ansu het volgende:
Dit lijkt me een lekker recept, maar zie bij sommige recepten dat er water en minder cider wordt toegevoegd dan hier, wat denk jij? En wat voor cider moet ik halen? Ik ken alleen maar Jillz/Strongbow van de supermarkt, maar weet zo verder niets?

Kip à la nor­man­de
INGREDIËNTEN
4 kippenpoten zonder rugstuk
100 g koude boter
1 flesje calvados (0.03 l, slijter)
4 sjalotten, in kwarten
2 tenen knoflook, fijngesneden
1 bakje champignons (250 g), in kwarten
2 flesjes appelcider (a 0.275 l, 4-pack)
1 bekertje crème fraîche (125 ml)
1 kippenbouillontablet
1 stevige appel (bijv. braeburn)

BEREIDEN
1. Bestrooi de kippenpoten met peper en zout. Verhit 25 g boter in een braadpan en bak de kippenpoten in ca. 10 min. goudbruin. Schenk de calvados over de kip. Haal de kip uit de pan. 2. Fruit de sjalotten in dezelfde pan 3 min. Voeg de knoflook en de champignons toe en bak 5 min. Voeg de cider, de crème fraîche, het bouillontablet en de kip toe. Laat met de deksel op de pan 20 min. stoven. Haal de kip opnieuw uit de pan en laat het vocht op hoog vuur tot 1/3 inkoken. 3. Schil ondertussen de appel en snijd in kwarten. Verwijder het klokhuis en snijd elk partje in 3 stukken. Verhit 25 g boter in een koekenpan en bak de appel goudbruin. 4. Snijd de rest van de boter in blokjes. Haal de saus van het vuur en voeg, al kloppend met een garde, beetje bij beetje de boter toe tot de saus vol en glanzend is 'saus monteren'. Breng de saus op smaak met peper en zout. Voeg de kip en de appel toe en serveer direct. Lekker met gekookte worteltjes en gebakken aardappelen.
Bij de biologische winkels verkopen ze Normandische cider, dit is wat je hier nodig hebt, want dit is een Normandisch recept
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129214015
Piet, ik overweeg een ijsmachine met compressor en na veel google kom ik uit op de Gaggia Gelatiera. Volgens mij (volgens fok search) heb jij ook zo'n ding. Zou dit nog steeds je eerste keuze zijn bij een soortgelijk budget?
  maandag 22 juli 2013 @ 15:14:18 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129221662
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:00 schreef NutKees het volgende:
Piet, ik overweeg een ijsmachine met compressor en na veel google kom ik uit op de Gaggia Gelatiera. Volgens mij (volgens fok search) heb jij ook zo'n ding. Zou dit nog steeds je eerste keuze zijn bij een soortgelijk budget?
Ten eerste ben ik er erg tevreden mee, en heb er nu 6 jaar veel plezier van.
Echter, als ik de commentaren en feedback lees bij amazon.de zijn meeste positieve kritieken ouder en de negative jonger.
Gaggia is overgenomen door Philips voor ee espressomachines, de ijsmachines schijnen daar niet kwalitatief op vooruit te zijn gegaan.
Om kort te gaan, ik ben tevreden, maar veel mensen die hem de laatste jaren hebben aangeschaft niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129222434
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik er erg tevreden mee, en heb er nu 6 jaar veel plezier van.
Echter, als ik de commentaren en feedback lees bij amazon.de zijn meeste positieve kritieken ouder en de negative jonger.
Gaggia is overgenomen door Philips voor ee espressomachines, de ijsmachines schijnen daar niet kwalitatief op vooruit te zijn gegaan.
Om kort te gaan, ik ben tevreden, maar veel mensen die hem de laatste jaren hebben aangeschaft niet.
Hmmm, ik zie het inderdaad en word er niet vrolijk van. De laatste reviews zijn eigenlijk bestwel dramatisch slecht. De alternatieven zien er ook niet denderend uit of ik moet omhoog met mijn budget. Misschien dan toch maar zo'n Philips van 5 tientjes, die casette/accu past ten minste in mijn kleine vriezer.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:09:23 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129228178
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:39 schreef NutKees het volgende:

[..]

Hmmm, ik zie het inderdaad en word er niet vrolijk van. De laatste reviews zijn eigenlijk bestwel dramatisch slecht. De alternatieven zien er ook niet denderend uit of ik moet omhoog met mijn budget. Misschien dan toch maar zo'n Philips van 5 tientjes, die casette/accu past ten minste in mijn kleine vriezer.
De Nemox Gelatissimo is ongeveer dezelfde prijsklasse en krijgt veel positivere kritieken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 22 juli 2013 @ 19:15:55 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_129228378
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:39 schreef NutKees het volgende:

[..]

Hmmm, ik zie het inderdaad en word er niet vrolijk van. De laatste reviews zijn eigenlijk bestwel dramatisch slecht. De alternatieven zien er ook niet denderend uit of ik moet omhoog met mijn budget. Misschien dan toch maar zo'n Philips van 5 tientjes, die casette/accu past ten minste in mijn kleine vriezer.
ik heb de Nemox chef 2200. met de aansluiting voor het roer mechanisme aan de zijkant. en ben daar zeer tevreden mee. ondanks dat het roer zwak aanvoelt werkt het goed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_129228516
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:59 schreef Ansu het volgende:
Dit lijkt me een lekker recept, maar zie bij sommige recepten dat er water en minder cider wordt toegevoegd dan hier, wat denk jij? En wat voor cider moet ik halen? Ik ken alleen maar Jillz/Strongbow van de supermarkt, maar weet zo verder niets?

Kip à la nor­man­de
INGREDIËNTEN
4 kippenpoten zonder rugstuk
100 g koude boter
1 flesje calvados (0.03 l, slijter)
4 sjalotten, in kwarten
2 tenen knoflook, fijngesneden
1 bakje champignons (250 g), in kwarten
2 flesjes appelcider (a 0.275 l, 4-pack)
1 bekertje crème fraîche (125 ml)
1 kippenbouillontablet
1 stevige appel (bijv. braeburn)

BEREIDEN
1. Bestrooi de kippenpoten met peper en zout. Verhit 25 g boter in een braadpan en bak de kippenpoten in ca. 10 min. goudbruin. Schenk de calvados over de kip. Haal de kip uit de pan. 2. Fruit de sjalotten in dezelfde pan 3 min. Voeg de knoflook en de champignons toe en bak 5 min. Voeg de cider, de crème fraîche, het bouillontablet en de kip toe. Laat met de deksel op de pan 20 min. stoven. Haal de kip opnieuw uit de pan en laat het vocht op hoog vuur tot 1/3 inkoken. 3. Schil ondertussen de appel en snijd in kwarten. Verwijder het klokhuis en snijd elk partje in 3 stukken. Verhit 25 g boter in een koekenpan en bak de appel goudbruin. 4. Snijd de rest van de boter in blokjes. Haal de saus van het vuur en voeg, al kloppend met een garde, beetje bij beetje de boter toe tot de saus vol en glanzend is 'saus monteren'. Breng de saus op smaak met peper en zout. Voeg de kip en de appel toe en serveer direct. Lekker met gekookte worteltjes en gebakken aardappelen.
De droge Strongbow is prima. Ik zou alleen de calvados gewoon samen met de rest van de vloeistof toevoegen.
Eet smakelijk!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 22 juli 2013 @ 19:27:53 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129228787
Ik vind een normandische lekkerder, en zijn betaalbaarder dan strongbow
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129230554
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind een normandische lekkerder, en zijn betaalbaarder dan strongbow
Oke. Ik heb nooit een normandische kunnen vinden in mijn dorp.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 22 juli 2013 @ 20:21:02 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129230805
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:14 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Oke. Ik heb nooit een normandische kunnen vinden in mijn dorp.
Bij de biologische supermarkt in NL kocht ik ze altijd, en hier in Duitsland hebben ze het bij de Penny
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129230915
Aha. Ik heb een budget waar ik kan sparen voor Strongbow.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 22 juli 2013 @ 20:26:31 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129231004
De Lidl heeft ze ook af en toe, zowel in Duitsland als in Nederland.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:49:01 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129231770
Erg lekker zomerdrankje ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:05:29 #143
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_129245888
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Nemox Gelatissimo is ongeveer dezelfde prijsklasse en krijgt veel positivere kritieken
Deze heb ik. Top machine! Kost wat, maar doet het echt super, ook bij kamertemperatuur van 35 graden. Op Youtube heeft de fabrikant filmpjes waar je hem kan bekijken.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:17:46 #144
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_129246159
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Erg lekker zomerdrankje ook
Ik drink vaak Spaanse Cider uit Asturias, vooral bij de BBQ. Dat is alleen zo lastig inschenken.

Siesta & Fiesta!
pi_129246246
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind een normandische lekkerder, en zijn betaalbaarder dan strongbow
Mijn vriend komt uit Hereford en de eerste keer dat ik daar kwam was de lucht zwoel van de appelgeur 8-)
Zijn zus stelde als 'romantisch uitje' dan ook The Cider Museum voor :D We zijn niet gegaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129252205
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Nemox Gelatissimo is ongeveer dezelfde prijsklasse en krijgt veel positivere kritieken
Hmmm... na veel google heb ik wel een redelijk gevoel over dit apparaat. Maar hij is beperkt beschikbaar en ik kan er niet erg veel informatie (tests/reviews) over vinden. Mijn intuitie laat me nog even twijfelen, maar bedankt voor de tip. Ik wil er eigenlijk niet al te lang over nadenken want ik het nu toch wel het moment voor verfrissing met ruim 30 graden buiten...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:37:58 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129252736
Een Philips sorbetiere met een vriesaccu is erg goed, mits
Je een echt goede vriezer hebt met voldoende ruimte
Je de accu daar 24-48 uur in hebt gehad
Je er niet teveel in gooit
Je ijsmassa goed koud is
Dan maakt hij prima ijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129253152
Dat is dus het grote probleem, mijn vriezer. Klein dingetje (4 lades) die nu al constant tot aan de nok gevuld zit. Ik durf nog maar nauwelijks naar de Hanos of de Sligro uit angst dat ik weer met kilo's aan lekkers thuis kom. Opzetstuk voor mijn kitchen aid gaat dus ook nooit passen, vandaar die Philips met platte casette. Maar ik zie het ook niet echt zitten om 24-48 uur van te voren al na te denken, en dan na 1 batch ijs weer 2 dagen wachten. Nee, dan smijt ik er liever 200 euro meer tegenaan en heb ik gelijk wat fatsoendelijks (hopelijk).

Iemand ervaring met Redcoon?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:58:52 #149
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_129255694
Vorig jaar een TV gekocht bij Redcoon. Geen problemen mee gehad.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:12:05 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129256081
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:48 schreef NutKees het volgende:
Dat is dus het grote probleem, mijn vriezer. Klein dingetje (4 lades) die nu al constant tot aan de nok gevuld zit. Ik durf nog maar nauwelijks naar de Hanos of de Sligro uit angst dat ik weer met kilo's aan lekkers thuis kom. Opzetstuk voor mijn kitchen aid gaat dus ook nooit passen, vandaar die Philips met platte casette. Maar ik zie het ook niet echt zitten om 24-48 uur van te voren al na te denken, en dan na 1 batch ijs weer 2 dagen wachten. Nee, dan smijt ik er liever 200 euro meer tegenaan en heb ik gelijk wat fatsoendelijks (hopelijk).

Iemand ervaring met Redcoon?
Geen ervaring met rode wasberen, maar voor de rest, een ijsmachine met compressor is ideaal.
Wij zijn zo verwend dat we zoiets hebben nee he, niet wéér vers sorbetijs
:9
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')