abonnement Unibet Coolblue
pi_128280987


World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kannon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 3 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie en Duitsland. Verder heb je één Chinese tank als premium tank (daarover later meer). In de volgende update (gepland in het tweede kwartaal van 2012) voegen ze Franse tanks toe, en ze gaan ook beginnen met het ontwikkelen van Britse tanks.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks, en kaonnen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 3 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1 en de Amerikaanse T1 Cunningham. Deze drie zijn allemaal lichte tanks. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 5) Medium tanks (tier 9), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 8), tank Destroyers (tier 9).

Je kunt het beste alle drie de beginnerstanks proberen, en gewoon kijken wat je het beste ligt. De T1 Cunningham heb ik nooit geprobeert, de leichttraktor (loltraktor) was mijn favoriet, maar ik doe nu toch de Russische lijn.

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet of je nou een Amerikaanse, Russische of Duitse tank wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Niet met gold kopen. Kansloos.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Deze tanks zijn meestal goed op één punt maar zijn niet goed genoeg om als vaste tank te gebruiken. Vooral de Type 59 en de Lowe (maar die is **** duur) zijn leuke tanks, je kunt er veel credits mee krijgen.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.

[ Bericht 0% gewijzigd door muhahaha op 26-06-2013 14:58:18 ]
pi_128281018
I see what you did there.
pi_128281027
O+ O+
pi_128281135
Tevens foutje in de OP.
Jafdpanther, Duitse tank destroyer
pi_128281292
Zo beter? :P
pi_128281305
:7
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:44:15 #7
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_128283078
heuj een nieuw topic.
8.6 is echt een belabberde patch nu zijn er snipende russen ;(
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_128283238
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:44 schreef De_Dakgoot het volgende:
heuj een nieuw topic.
8.6 is echt een belabberde patch nu zijn er snipende russen ;(
Niks mis met Russen. :7
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:21:47 #9
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_128284408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:48 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Niks mis met Russen. :7
Er is geen punt meer om duits of amerikaans te spelen als die russen met hun bias kanonen het beter doen terwijl ze veel inaccurater horen te zijn.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_128284429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:21 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Er is geen punt meer om duits of amerikaans te spelen als die russen met hun bias kanonen het beter doen terwijl ze veel inaccurater horen te zijn.
True, dat is wel een beetje jammer dan.
pi_128286476
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:44 schreef De_Dakgoot het volgende:
heuj een nieuw topic.
8.6 is echt een belabberde patch nu zijn er snipende russen ;(
Ik merkte al dat m'n KV-1 geen slechte sniper was.
De Russische tanks zijn beter, maar vind je 't gek met de Russen als maker van dit spel :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:03:51 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128290511
Drie topguns op rij gisteren met de T49. Leuke patch.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_128358445
8 Kills met mijn Type T-34 _O-

Vehicle: Type T-34
Exp: 2,242 (x2) + Credits: 26,218
Achievements: : Radley-Walters's Medal, Top Gun, Sharpshooter, Reaper, Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"

[ Bericht 2% gewijzigd door Murdera op 28-06-2013 13:56:23 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:00:00 #14
406626 Markooz
Medion x6815/x6816
pi_128358728
quote:
8 Kills met mijn Type T-34
niet slecht
....
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:33:10 #15
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_128379123
Kan niet wachten tot ik mijn Superpershing kan verkopen voor 7200 gold.

/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:19:23 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128381125
Die van mij begint ook al wat roest te vertonen.

'Ze' zeggen dat de SP in 8.7 een betere gun krijgt + meer mobiliteit. Hmmmmm.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_128390291
Duitse tanks. Ik ben de enige persoon die die shit nog speelt.
pi_128390345
Light tanks zijn wel kapotgenerfed deze patch. Te weinig arty spelers over om te doden of om hun scouts te supporten en iedereen en zn moeder kan met de verbeterde accuracy een T-50-2 die met 90 van de berg af racet raken.
pi_128452061
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:48 schreef muhahaha het volgende:

Niks mis met Russen. :7
Wel met dit spel. Niet in de realiteit, waar ze uiterst effectief bleken en de Nazi hardware elke keer lik op stuk gaven met als hoogtepunt deze ontmoeting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 11:17:54 ]
pi_128456156
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:17 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wel met dit spel. Niet in de realiteit, waar ze uiterst effectief bleken en de Nazi hardware elke keer lik op stuk gaven met als hoogtepunt deze ontmoeting.
Niet helemaal waar wat je zeg.
Lees dit stukje anders nog even door :

quote:
De grootste tankslag uit de geschiedenis vond plaats op de velden rond Prochorovka. De Russen gingen op 12 juli massaal in de aanval met honderden tanks. Hoth zette als reactie ook zijn tanks in. Over deze tankslag is veel geschreven en pas recentelijk is aan het licht gekomen wat er werkelijk is gebeurd. Veel van de artikelen zijn doorspekt met onjuiste informatie gebaseerd op Russische propaganda, die in de loop der jaren voor waarheid is aangenomen. Het werd voorgespiegeld dat Duitsland zeker 400 tanks, waaronder meer dan 200 Tigers zou hebben verloren, terwijl er niet eens zoveel Tigers in de hele slag om Koersk waren ingezet.

De verliezen waren in werkelijkheid verhoudingsgewijs veel lager, terwijl de Russen juist zeer zware verliezen leden. Volgens de laatste lezingen bezaten de Duitse aanvalsspitsen op dat moment 186 pantservoertuigen, waarvan 117 tanks. De Russische generaal Pavel Rotmistrov was onverwacht snel opgerukt vanuit het oosten met 800 T-34 tanks, waarvan hij er direct 400 tegen de uitgeputte Duitsers inzette. Hoewel onduidelijk is wat er precies gebeurd is, zou de voorhoede van de Russische tanks in een antitankgracht zijn gereden, waarna de bestuurders van de achteropkomende tanks in paniek probeerden te keren en daarbij een makkelijk doelwit voor de Duitsers waren en zelfs tegen elkaar opbotsten. De Russische verliezen zouden die dag 235 tanks bedragen tegen 3 voor de Duitsers. Hogere schattingen gaan zelfs uit van een verlies van 822 tanks aan Russische zijde. De Duitse Tiger tanks voerden een zwaarder kanon van 88 mm en hadden een dikker pantser van 100 mm. De T34 droeg een lichter kanon en maar 6 mm pantser, onder 60° schuin geplaatst, maar er waren er meer van. De Russische tanks reden in een zwerm op volle snelheid naar de Duitse tanks toe, om pas van dichtbij het vuur te openen. Russische infanterie mikte molotovcocktails naar de luchtroosters van de Duitse tanks.

Jozef Stalin was razend over dit enorme verlies, en eiste uitleg. Rotmistrov en zijn politiek commissaris Nikita Chroesjtsjov (die later Sovjet-leider zou worden) zouden hierop besloten hebben hun carrière en wellicht hun leven te redden door de mythe van de 'heroïsche veldslag' de wereld in te helpen. Hoe het ook zij: de Russische verliezen overtroffen waarschijnlijk de Duitse veelvoudig.

Von Manstein wilde het enigszins herwonnen initiatief na deze tankslag uitbuiten, maar na tussenkomst van Hitler werd Operatie Citadel afgeblazen, vanwege de Landing op Sicilië.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 1 juli 2013 @ 18:10:34 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128468230
Missions! ^O^

quote:
Repeatable Mission: Hat Trick

Mission Starts: 04:30 PDT (07:30 EDT) July 1, 2013

Mission Ends: 04:00 PDT (07:00 EDT) July 4, 2013

Objective:
Destroy Three or more tanks in a single battle
Reward:
100 XP multiplied by the tier of the tank used to complete the mission (100 XP* tier)
5,000 multiplied by the tier of the tank used to complete the mission (5,000* tier)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 1 juli 2013 @ 18:23:17 #22
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_128468758
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:10 schreef popolon het volgende:
Missions! ^O^

[..]

Dat zijn makkelijke missies :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_128497579
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:10 schreef popolon het volgende:
Missions! ^O^

[..]

Op de US server ja. Op de EU server niet.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:02:14 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128504592
Ze zijn er al een tijd op de RU server ook. Lijkt me dat EU snel volgt. Gisteren een paar keer 65k binnen weten te harken met m'n tier 5 T49. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_128590203
Vlak voor ik weg ging nog een T150 gekocht. Credits farmen gaat best wel lekker, ook al verlies ik best wel veel potjes. Alleen vind ik dat kanon (heb gelijk dat 107mm ding gekocht) niet echt heel super.

Speelde samen met een vriend van mij in een peleton, ik met de T150 en hij met de KV2 _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')