abonnement Unibet Coolblue
pi_128226268
Bij de Action kan je voor een paar euro een LED-lamp kopen. Alleen jammer dat die nogal weinig licht geven. Ik zoek o.a. 4 lampen voor in een plafonniere met een kleine fitting die een lichtsterkte hebben vergelijkbaar met een 60 watt gloeilamp.

(De plafonniere verlicht mijn slaapkamer en er zitten 4 fittingen in waarin per fitting maximaal 40 watt in mag. Als ik er gloeilampen in zou doen, geeft de plafonniere te weinig licht. Daarom zitten er nu halogeengloeilampen van 42 watt in. Er is er eentje kapot nu. Misschien omdat 42 watt net ff iets teveel is. Er zit een dimmer op de lichtschakelaar en die zou ik normaal gesproken net niet op maximaal moeten zetten, maar in de praktijk gebeurt dat vaak toch wel. Echter sowieso wil ik er liever wat energiezuinigere lampen in. Spaarlampen kunnen niet, omdat die niet geschikt zijn voor een dimmer.)

Bij de bouwmarkt zoals de Praxis zijn de LED-lampen die ik zoek minimaal 15 euro. Dat wordt dus nogal duur. Dus weet iemand waar ik wat voordeliger de gewenste lampen kan aanschaffen?
pi_128226416
LED lampen zijn ook vaak niet dimbaar dus daar moet je ook nog op letten.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_128226469
Er is maar 1 goede led Lamp en dat is deze:

Voorbeeld op ebay van een : http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item256eef539d
Een willekeurige webshop: http://www.liquidleds.nl/led-lamp-voor-buiten.php

En dimbaar, en niet Chinees, gebruikt voor bayer


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2013 05:06:54 ]
pi_128227708
Kruitvat verkoopt dimbare ledlampen onder eigen merk, niet al te duur en mooie lichtkleur, niet dat groenachtige van de action.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_128228212
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 04:47 schreef ZetaOS het volgende:
Er is maar 1 goede led Lamp en dat is deze:

Voorbeeld op ebay van een : http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item256eef539d
Een willekeurige webshop: http://www.liquidleds.nl/led-lamp-voor-buiten.php

En dimbaar, en niet Chinees, gebruikt voor bayer
[ afbeelding ]

En wat maakt die dingen dan zo geweldig?
pi_128228878
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:16 schreef Daeron het volgende:

[..]

En wat maakt die dingen dan zo geweldig?
Liquide techniek mijn vriend.
Geen Chinese driver waarvan je maar mag hopen dat die je huis niet af fikt.
Geen driver die zo slecht is dat de led na een jaar er mee stopt.
pi_128229095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Liquide techniek mijn vriend.
Geen Chinese driver waarvan je maar mag hopen dat die je huis niet af fikt.
Geen driver die zo slecht is dat de led na een jaar er mee stopt.
Enige wat ik kan vinden tot dusverre is dat ze dat ding gevuld hebben met een of andere vloeistof. Nou, joepie, ga gelijk die dingen kopen...
pi_128229512
Wat loop je te blaten vriend, "liquide techniek". Weet je wel wat dat betekent eigenlijk?

Ja nou revolutionair hoor. Een LED lamp met een lens die gevuld is met een vloeistof. Dan krijg je andere lichtverspreiding. Dus?

Pulzzar, die max 40 watt slaat op je armatuur, die kan de hitte en eventueel stroom (dunne draadjes) niet hebben. Jouw risico als je er 100 watt in draait.

Als 160 watt niet voldoende is trouwens, dan is je slaapkamer wel heel groot of zwart. Je kunt dan beter kijken naar projectorlampen om iets uit te lichten.

LED is voor jouw toepassing echt niet heilig. In je slaapkamer zal het ook niet vaak aan staan dus de investering is er ook niet echt snel uit. Dus ja, houd het eventueel lekker op gloeilampen of halogeen.
Laat die handjes wapperen!
pi_128229550
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:20 schreef Gieliovd het volgende:
Wat loop je te blaten vriend, "liquide techniek". Weet je wel wat dat betekent eigenlijk?

Ja nou revolutionair hoor. Een LED lamp met een lens die gevuld is met een vloeistof. Dan krijg je andere lichtverspreiding. Dus?

Pulzzar, die max 40 watt slaat op je armatuur, die kan de hitte en eventueel stroom (dunne draadjes) niet hebben. Jouw risico als je er 100 watt in draait.

Als 160 watt niet voldoende is trouwens, dan is je slaapkamer wel heel groot of zwart. Je kunt dan beter kijken naar projectorlampen om iets uit te lichten.

LED is voor jouw toepassing echt niet heilig. In je slaapkamer zal het ook niet vaak aan staan dus de investering is er ook niet echt snel uit. Dus ja, houd het eventueel lekker op gloeilampen of halogeen.
De vloeistof dient als koeling voor de led en ingebakken driver.
pi_128231902
Ik denk dat je bij goedkopere ledlampen toch tegen problemen aan gaat lopen met vooral de kleur temperatuur.

Bij mij zijn alle led lampen van philips omdat die een goede kleur geven. Weet nog niet veel over de levensduur, enkel dat de oudste het onderhand alweer een half jaar uithoudt zonder problemen. :)
pi_128232448
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:40 schreef Daeron het volgende:
Ik denk dat je bij goedkopere ledlampen toch tegen problemen aan gaat lopen met vooral de kleur temperatuur.

Bij mij zijn alle led lampen van philips omdat die een goede kleur geven. Weet nog niet veel over de levensduur, enkel dat de oudste het onderhand alweer een half jaar uithoudt zonder problemen. :)
Philips maakt dan ook prima led lampen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 12:39:00 #12
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128234054
Ontopic, weet TS al wat meer?

[ Bericht 52% gewijzigd door Ml-etje op 25-06-2013 16:45:47 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_128234618
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:39 schreef Gieliovd het volgende:
Ontopic, weet TS al wat meer?
Dat ik bij de Kruidvat zou kunnen kijken. :)

En dat over mijn slaapkamerplafonnière. Ik heb dat ding een keer bij de praxis gekocht. Je zou denken dat 4x40 watt idd genoeg moet zijn, maar het ding heeft zo'n vorm dat hij alleen naar beneden schijnt en niet zoals de meeste lampen diffuus alle kanten op. Daarom valt 4x40 watt qua licht een beetje tegen. Met de gloeihalogeenlampen van 42 watt is er wel genoeg licht.

Ik wil alleen wat energiezuinigere lampen die ook gedimd kunnen worden. Of ze in China gemaakt worden of niet, boeit me niet.
pi_128267384
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:55 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dat ik bij de Kruidvat zou kunnen kijken. :)

En dat over mijn slaapkamerplafonnière. Ik heb dat ding een keer bij de praxis gekocht. Je zou denken dat 4x40 watt idd genoeg moet zijn, maar het ding heeft zo'n vorm dat hij alleen naar beneden schijnt en niet zoals de meeste lampen diffuus alle kanten op. Daarom valt 4x40 watt qua licht een beetje tegen. Met de gloeihalogeenlampen van 42 watt is er wel genoeg licht.

Ik wil alleen wat energiezuinigere lampen die ook gedimd kunnen worden. Of ze in China gemaakt worden of niet, boeit me niet.
Ga deze maar kopen, wel wat duurder, maar exaxt wat je wil..op de prijs na dan.
pi_148619977
*knip*
Doe maar niet..

[ Bericht 94% gewijzigd door Vonkenboer op 12-01-2015 21:45:34 ]
pi_148621293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:40 schreef Daeron het volgende:
Ik denk dat je bij goedkopere ledlampen toch tegen problemen aan gaat lopen met vooral de kleur temperatuur.

Bij mij zijn alle led lampen van philips omdat die een goede kleur geven. Weet nog niet veel over de levensduur, enkel dat de oudste het onderhand alweer een half jaar uithoudt zonder problemen. :)
Dit dus. Niet beginnen aan goedkope LED verlichting, echt zonde van je geld.

Hier ook heel het huis van Philips LED's voorzien, een aantal LED lampen uit 2009 heb ik later zelfs vervangen omdat de de Philips lampen zo goed bevielen.

:)
pi_148621478
Miniinthebox. Perfecte LED's voor een spotprijs. Maar niet dimbaar;
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 12 januari 2015 @ 23:28:49 #18
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148627080
Ik ben zelf nogal van de China shizzle.
Maar led moet je gewoon fatsoenlijk kopen, hier ook alles Philips. Vanavond zelfs nog een koof opengebroken omdat ondanks dat de verbouwing nog niet klaar is ik die China ledstrip al kotsbeu ben.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148627399
bij de ikea ff kijken?
pi_148633886
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 03:51 schreef Pulzzar het volgende:
Dat wordt dus nogal duur. Dus weet iemand waar ik wat voordeliger de gewenste lampen kan aanschaffen?
Ikea heeft tegenwoordig vrij felle ledlampen, kosten iets van 3 euro per stuk. Die geven een stuk feller licht dan die van de Action in ieder geval.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 10:49:29 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148634454
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:28 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik ben zelf nogal van de China shizzle.
Maar led moet je gewoon fatsoenlijk kopen, hier ook alles Philips. Vanavond zelfs nog een koof opengebroken omdat ondanks dat de verbouwing nog niet klaar is ik die China ledstrip al kotsbeu ben.
Ik heb 5 ledspots in de tuin met Philips ledlampen erin. Na 7 maanden zijn 4 van de 5 overleden. En twee Chinese doen het al 6 jaar. Zo haal ik die energie besparing nooit natuurlijk :') .
pi_148640824
Waarom wordt mijn post nou weer verwijderd? Philips LED lampen worden ook in China gemaakt, dus snap niet waar iedereen het over heeft?? Het gaat er niet om waar het gemaakt wordt, maar welke kwaliteitsnorm er wordt aangehouden.
pi_148649264
Ed jij snapt ook wel wat we bedoelen als we het over China led lampen hebben of Philips.

Alles komt uit China maar inderdaad. QA QC bij Philips is iets anders dan bij Magic Led inc. uit Fongshengwong.

Desalniettemin ga ik echt geen 30 per spotje betalen als ik er 85 nodig heb. Dan maar 100 uit China en dan zien we het wel.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 19:26:37 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148650474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:39 schreef ed1988 het volgende:
Waarom wordt mijn post nou weer verwijderd? Philips LED lampen worden ook in China gemaakt, dus snap niet waar iedereen het over heeft?? Het gaat er niet om waar het gemaakt wordt, maar welke kwaliteitsnorm er wordt aangehouden.
Wat Gielovd zegt.
Als je deze veiligheidsinstructies meegestuurd krijgt heb je chinese lampen:
quote:
*veiligheidsvoorschriften

1. schakelaar van elektrisch voordat u lamp.
2. kies juiste voeding om het product te passen.
3. niet tegen het oppervlak worden wanneer het brandt.
4. niet kijken naar de lichtbron direct.
5. weg te houden van direct zonlicht of hoge temperaturen.
6. gebruik binnenshuis
7. als je twijfelt over de installatie of het gebruik van dit product, raadpleeg een elektricien
(Alibaba, you gotta love it O+ . Nu nog uitzoeken hoe ik daar in vredesnaam bestel :') ).
pi_148653447
Classics zoals:

3W warm white LED downlight DIMMABLE

Specs:
Power: 3 Watt
Colour: Warm white (2700K)
Dimmable: No
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')