abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 juli 2013 @ 10:23:24 #76
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128927891
quote:
Mwaoh, beetje naar herrie luisteren in t gras
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_128928034
quote:
Black sun empire, postmen is wel aardig :P
Rustig aan.
pi_128928230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:52 schreef Meke het volgende:

:)

Geen slecht idee, vooral de Hogewoerd vind ik altijd echt smerig :D
idd...
pi_129123296
Wat vinden jullie van het gedoe rondom de Oostvlietpolder, dat nu al jaren aan de gang is?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129125034
Dat bleef nu toch groen, ze gingen er toch niet meer bouwen. Maar ja er komen weer verkiezingen aan dus er zal wel weer gedoe over komen :)
Net als over de Ringweg Oost, de rijnlandroute en de parkeergarages :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_129126254
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:01 schreef Karstman het volgende:
Dat bleef nu toch groen, ze gingen er toch niet meer bouwen. Maar ja er komen weer verkiezingen aan dus er zal wel weer gedoe over komen :)
Net als over de Ringweg Oost, de rijnlandroute en de parkeergarages :D
Sommigen kunnen zich daar echt heel druk over maken.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129313620
Ingeschreven bij de gemeente, kamer bijna klaar, over 2 weekjes is het zover. Morgen ben ik er weer, dus als je een blondje ziet lopen bij de Lange Mare.. :D
pi_129313664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:58 schreef perfectsecret het volgende:
Ingeschreven bij de gemeente, kamer bijna klaar, over 2 weekjes is het zover. Morgen ben ik er weer, dus als je een blondje ziet lopen bij de Lange Mare.. :D
zwaaien?
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:14:35 #84
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129314126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:58 schreef perfectsecret het volgende:
Ingeschreven bij de gemeente, kamer bijna klaar, over 2 weekjes is het zover. Morgen ben ik er weer, dus als je een blondje ziet lopen bij de Lange Mare.. :D
Komen we elkaar vast tegen bij de Spar (dure kutwinkel dat wel maar lekker dichtbij)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_129319600
quote:
Geweest!
Was wel aardig..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 09:05:03 #86
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129320292
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:14 schreef Stefan het volgende:

[..]

Komen we elkaar vast tegen bij de Spar (dure kutwinkel dat wel maar lekker dichtbij)
Kan je niet gewoon beter naar de Appie of de Digros dan Stefan? Die Spar heeft ook al 0 keuze...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:46:26 #87
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129321103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:05 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon beter naar de Appie of de Digros dan Stefan? Die Spar heeft ook al 0 keuze...
Ja, maar ik woon er vlakbij en de blonde dame woont er straks tegenover
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 09:52:11 #88
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129321243
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:46 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja, maar ik woon er vlakbij en de blonde dame woont er straks tegenover
Haha. Af en toe ga ik er naar toe, ik woon er zelf ook vlakbij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129377716
Afijn vanmiddag een uur op de lange mare naar blonde vrouwen staan zwaaien maar ze keken me allemaal heel raar aan :s) :P
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 30 juli 2013 @ 07:56:35 #90
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_129496177
Iemand die weet waarom de Australian eigenlijk is weggegaan uit het centrum van Leiden? Ik snap dat ze niet konden tippen aan het ijs van Roberto's :9 _O_ maar is er een specifieke reden ofzo? (Mocht je iets willen beginnen, hij staat op Funda - Hoogstraat 6, jammer genoeg/logischerwijs met 'huurprijs op aanvraag' ;) )
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_129496899
Geen idee was er altijd wel erg druk en de bonbons waren prima net als het ijs. Maar ja er is nu Roberto's, Maxim's en volgens mij zit er nu ook een ijszaakje naast de Hollandts, klinkt mij als overkill in de oren zelfs tijdens een hittegolf.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130055058
Ik had eerder gevraagd welke scholen in Leiden goed zijn. Aangezien vwo op ROC Mondriaan best duur is ben ik alsnog rond aan het kijken in de regio.

Ik kan in ieder geval melden dat het Veurs Lyceum in Leidschendam en het Dalton Voorburg goede scholen zijn. Zeker de laatste is goed bereikbaar met het OV en daar kan je heen als je goed met vrijheid om kan gaan en het Veurs is dan meer voor mensen die houden van het klassiele strakke systeem waar leraren niet altijd even soepel zijn. Op beide scholen zitten weinig tokkies en is er goede zorg etc. Sint Maartens is ook wel goed maar een stuk minder persoonlijk en erg massaal. Novum Gymnasium is dan weer de afrader, erg gericht op prestatie en ik hoor ook altijd kreten als dat het een kutschool is.

Wat ik in ieder geval over de onderstaande scholen weet, jullie mogen aanvullen verbeteren eigen ervaringen noemen etc: (lijkt me sowieso handig voor aanstaande bruggers)

Bonaventuracollege: Boerhaave is een verschrikkelijke tokkieschool waar veel mensen zakken naar een lager niveau. Burggravenlaan matig tot redelijk maar soms best goede verhalen. Marienpoel is de laatste tijd duidelijk de betere zeker in de prestaties maar nog steeds geen uitmuntende aanrader. Nadeel op het havo en vwo is de beperkte keuze in bijvoorbeeld het NG profiel. Natuurkunde inruilen voor aardrijkskunde kan niet? Het is bij de natuurprofielen enkel keuze tussen de wiskundes. Ik weet niet of het waar is maar er zouden ook opvallend veel leerlingen bijlessen volgen of het is oude info of onzin.

Da Vinci College: Kagerstraat is een goede school. De eerste twee jaren zit er wel aardig wat tuig op maar in de derde zijn ze allemaal afgevoerd naar bijvoorbeeld het OPDC. Ik ken aardig wat mensen die hier hebben gezeten en met genoegen terugkijken op hun
schoolcarriere. Wel is de school erg druk.
Lammenschans is een erg strenge vmbo school waar ik weinig positiefs over hoor. Voordeel is wel dat het naast station Lammenschans ligt en goed bereikbaar is.
Leonardo College schijnt nergens over te gaan. Erg gefocust op uitblinken in sport, veel verhalen over arrogant gedrag van zowel leerlingen als docenten, slechte ondersteuning aan leerlingen etc. Ook allemaal dingen met dat het er erg streng is met spijbelcoordinatoren. Gewoon niet heen gaan.

Visser het Hooft: Kagerstraat en zeker Leiderdorp staan goed bekend, ondanks dat het soms wat rommelig is met roosters ed. Het mavogebouw is veel minder en de vestiging voor vmbo vlakbij de Intratuin hoor ik eigenlijk nooit wat over.

Stedelijk Gymnasium blinkt overal mee uit maar je moet verplicht Grieks of Latijn doen, een beetje jammer. Het zou handiger zijn als je ook atheneum kon doen op deze school.

Vlietland College staat goed bekend. Middelgrote school met steeds betere prestaties waar aandacht is voor elkaar en waar leerlingen over het algemeen tevreden zijn over de school.

Marecollege was een nette school maar door al die tokkies uit de Kooi die erop gaan krijg je een :') gevoel als je naar het schoolplein kijkt. Een vriendin van me zit op DVC Kager en geeft soms bijles op het Mare en merkt ook altijd op dat er steeds meer tuig op zit. De school is ook erg gefocust op vmbo (meer dan 50%) en havo (ruim 30-40%) wat een oorzaak zou kunnen zijn. Het is ook best een school waar je veel moet doen namelijk naast de normale vakken nog een periodeschrift bijhouden en de vakken die je krijgt voor de periodes gaan vooral over kunst, taal en geschiedenis, wat wel voor sommige mensen een voordeel is. Ik hoor wel vaak dat veel leraren niet altijd goed kunnen uitleggen en dat door de grootte van de school de slagingspercentages niet representatief zijn. En het is ook een school waar je eigenlijk niet mag blijven zitten, wel een niveau afzakken, en veel leerlingen vroegtijdig naar het mbo gaan. Maar er wordt wel heel goed gekeken naar wat je kan en waar je talenten liggen.

Mijn broertje zit overigens op het Rijnlands in Oegstgeest. (Havo) Toen er een bommelding in Leiden was wist hij niet dat de school dicht was, zonde van zijn OV saldo. :') En het is eigenlijk een beetje een soort Leonardo College maar waarschijnlijk nog erger. Erg elitair, en je gaat over of niet naar het volgende jaar als de leiding je mag ongeacht je prestaties. Ongeveer de helft van de leerlingen op zowel vwo als de havo blijft zitten en vervolgens zakt ruim 20% voor zijj examen. Of wat ze dit jaar hebben gedaan: mensen die een grote kans op zakken hebben en 18 zijn van school sturen. Oja mijn broertje zit er omdat een vriendje van hem hier zat (moest na drie jaar naar de mavo dus die is allang weer weg) en het perioderooster met uren van 75min hem aansprak. Dat vriendje wou overigens eerst nog terug maar nadat hij alle verhalen hoorde over nieuwe regels etc gaat hij nu maar naar de havo op de vavo in Leiden.


Hmm nu ik dit heb geschreven denk ik toch het sterkst aan het Vlietland College. :') Davinci zat vol en Visser heeft een probleem met het inhalen van pta's maar heel misschien is er nog hoop. Maar ik weet niet hoe soepel ze zijn mer aannemen op het Vlietland.

Als iemand nog nuttige info weet over bijvoorbeeld pta's (hoeveel er in te halen zijn als je begint in 6vwo NG-wisA+ak met maw en Duits) hoor ik dat heel graag. :)
pi_130055077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef mapima het volgende:
Stedelijk Gymnasium blinkt overal mee uit maar je moet verplicht Grieks of Latijn doen, een beetje jammer. Het zou handiger zijn als je ook atheneum kon doen op deze school.
Echt hardop gelachen. _O-
pi_130055150
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 07:56 schreef AllesWatWas het volgende:
Iemand die weet waarom de Australian eigenlijk is weggegaan uit het centrum van Leiden? Ik snap dat ze niet konden tippen aan het ijs van Roberto's :9 _O_ maar is er een specifieke reden ofzo? (Mocht je iets willen beginnen, hij staat op Funda - Hoogstraat 6, jammer genoeg/logischerwijs met 'huurprijs op aanvraag' ;) )
wtf is die ook al weg?

Ik weet wel sat menatworl weg is omdat ze zich willen richten op een groot filiaal in dh en in Leiden in een week evenveel.omdat hadden als.in dh in een dag :')

Zijn er ook winkels in Leiden die niet gaam verdwijnen in ruil voor een turkenwinkel outlet of een euroknaller?
pi_130055200
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Echt hardop gelachen. _O-
Haha ik hoor wel altijd dat het een goede school is. Maarja gymnasium he. Leuk voor dyslecten die prima het vwo aankunnen zonder die talen bv, om zo te noemen.
pi_130055207
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Echt hardop gelachen. _O-
:D
pi_130055360
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:43 schreef mapima het volgende:

[..]

Haha ik hoor wel altijd dat het een goede school is. Maarja gymnasium he. Leuk voor dyslecten die prima het vwo aankunnen zonder die talen bv, om zo te noemen.
In mijn tijd een van de beste 3 scholen van Nederland zelfs. Maar als je niet snapt waarom je er geen atheneum kan doen lijkt het me toch niet echt een school voor jou. :*
pi_130056342
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:43 schreef mapima het volgende:
Haha ik hoor wel altijd dat het een goede school is. Maarja gymnasium he. Leuk voor dyslecten die prima het vwo aankunnen zonder die talen bv, om zo te noemen.
Als je dyslectie hebt wordt Latijn/Grieks echt niet je grootste probleem om 't Gymnasium hoor. Daar zou ik me totaal niet door laten afschrikken. Grappig genoeg zijn dat uiteindelijk vakken waar je niet zo gek veel voor hoeft te lezen. (Althans, dat denk ik nu als ik ongeveer 10 jaar terug denk). En waarom zou je N&G kiezen als je natuurkunde wil inruilen voor aardrijkskunde? Als natuurkunde je totaal niet interesseert ben je waarschijnlijk uiteindelijk toch niet van plan voor de beta-richting studies te kiezen en heb je N&G dus niet echt nodig en zou ik uberhaupt een alfa-profiel nemen.
Verder snap ik echt niet dat mensen er echt een totale studie van maken welke scholen tof zijn of niet. Uiteindelijk is het voor 95% subjectief en wat je er zelf van maakt. Voor mij was het Stedelijk een top school in ieder geval. Aangezien je verder blijkbaar zo min mogelijk Tokkies wil (daar is je betoog het meest op gefocust) zou ik dan toch gewoon kiezen voor het Stedelijk of voor 't Rijnlands, of een andere school waar het VMBO op een andere locatie zit en de havo niet zo groot is.
pi_130057331
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef Fides het volgende:

[..]

Als je dyslectie hebt der blijkbaar zo min mogelijk Tokkies wil[......] (daar is je betoog het meest op gefocust) zou ik dan toch gewoon kiezen voor het Stedelijk of voor 't Rijnlands, of een andere school waar het VMBO op een andere locatie zit en de havo niet zo groot is.
daar heb je wel een punt maar iken.zat mensen die natuurkunde niets vinden en geschiedebis ook niet. En ja ik wil wel graag ergens heen waar ik in een keer slaag en dat gaat beter als je het naar je zin hebt. En ROC Mondriaan is ontzettend duur 200 euro per maand exclusief schoolboeken en dat heb ik niet.

En mn toetsenbord doet raar maar ipv ak kan je ook.nlt kiezen ipv natuurkunde. Al lijkt mij dat toch een moeilijk vak.
pi_130061369
Lachen of ergeren aan het El-Cid volk dat de Leidse binnenstad overneemt?

Nergens last van, kom weinig in de binnenstad doordeweeks :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')