abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_128205934
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:D

Frey is toch een gentleman driver?
Idd :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 juni 2013 @ 19:09:57 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128206130
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef M90 het volgende:
Zegt uiteraard niet alles, maar ik had dat niet verwacht.
me neither. Had gedacht dat Bleekemolen iets sneller was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128206209
Klopt! Helemaal als je dus ALMS bekijkt waar hij pole na pole aan elkaar rijgt in GTC :P
pi_128206453
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje.

Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen.
  maandag 24 juni 2013 @ 19:21:42 #230
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128206727
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje.

Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen.
Jeroen zijn tijd komt uit de race, en die is 0.7s sneller als in Q1 bv. Heb de rest van de lijsten nog niet nagekeken btw. De rest van de sessies ook. Zijn tijden in de FP en Q1,2,3 lagen constant rond de 3:45.2..
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128207890
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race:

BLEEKEMOLEN 03:49.758
FREY 03:48.708
NIEDERHAUSER 03:46.173

Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser.

Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden.
pi_128208977
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:48 schreef M90 het volgende:
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race:

BLEEKEMOLEN 03:49.758
FREY 03:48.708
NIEDERHAUSER 03:46.173

Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser.

Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden.
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?

Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:17:04 #233
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128209282
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?

Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk.
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128209438
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse :P
Klopt :) wisselende omstandigheden zouden het verschil enigszins kunnen verklaren inderdaad, maar toch een fiks gat van 3 seconde per lap op z'n snelste teamgenoot
pi_128209778
Duidelijk.

Terwijl die Niederhauser volgens mij toch ook geen hoogvlieger is.

Maar goed besturen van een GT is toch anders dan een LMP.
Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren geleden Christophe Bouchut door Henri Pescarolo aan de kant werd gezet omdat die naar zijn mening te traag was, terwijl Bouchut toch een gerespecteerde GT coureur is.
pi_128231249
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid :P
pi_128231433
Maar ik ga ervan uit dat M90 dat rondje niet meegeteld heeft.
pi_128245945
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:20 schreef Marks het volgende:
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid :P
Ik heb alleen de 50 snelste ronden meegeteld in die berekening, dus zo'n ronde valt daar buiten. Het totale aantal rondjes had ik eronder gezet om een idee te geven op wat voor selectie die 50 ronden is gedaan. Hij had in totaal 114 ronden, het gemiddelde is van de snelste 50 van de in totaal 114. :P
pi_128294623
Is de oorzaak al bekend van de dodelijke ongeluk van zaterdag op Le Mans??
pi_128297796
Nope. Kans is wel groot dat die boom achter de vangrail de uiteindelijke reden van overlijden is geweest.
pi_128298970
Ik denk dat Faker meer bedoelt waarom die AMR ineens haaks linksom ging.

Later deed een andere AMR hetzelfde.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128299698
A ok, nee daar is nog niks over bekend voor #95, volgens mij is het vermoeden dat het puur aan de verf lag (maar vind het er alsnog raar uit zien)

Voor de #99 die later crashte:

quote:
Frederic Makowiecki insists he will not dwell on his late mistake in the 2013 Le Mans 24 Hours, after crashing from the lead of the GTE Pro class.

The Frenchman had been the class of the GT field all weekend, qualifying the #99 Aston Martin he shared with Bruno Senna and Rob Bell on GTE Pro pole, almost one second clear of the field.

The trio were also ahead in the race, enjoying an advantage of more than two minutes heading into the final five hours, when Makowiecki crashed exiting the second Mulsanne chicane, forcing the #99 Vantage's retirement.

"It was a small mistake on my side; I take the blame," Makowiecki told AUTOSPORT.
pi_128300398
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse

• Senna bij de top 5 snelste GT coureurs
• Kobayashi snelste lap voor Ferrari
• Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken
• Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion
• Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley)
• Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen
pi_128307076
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef M90 het volgende:
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse

• Senna bij de top 5 snelste GT coureurs
• Kobayashi snelste lap voor Ferrari
• Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken
• Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion
• Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley)
• Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen
Leuk, maar met die wisselende omstandigheden is het toch niet eerlijk vergelijken. Daarbij komt dat het ´s nachts altijd sneller is dan overdag ivm temperatuur en vochtigheid.

En nu weer langgggg wachten, tot 1 september, tot de volgende race. Sao paulo.

Verder was de race op Spa eigenlijk toch boeiender qua spanning aan de kop. En het klapstuk was deze letterlijk epische inhaalactie, vergelijkbaar met de door iedereen overgewaardeerde inhaalactie van Hakkinnen op Schumacher... Deze is minstens zo goed, de Audi die 2e ligt, pakt de leiding en haalt tegelijkertijd een Ferrari GT wagen in...Buitenom in de Eau Rouge _O_ vanaf 5.20

[ Bericht 3% gewijzigd door Marks op 27-06-2013 00:40:57 ]
pi_128307669
Mooie actie ja :Y

Rustig overigens op de tribune daar. Paar jaar terug was het volgens mij een heel stuk drukker bij die 6 uur?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128313415
Webber naar Porsche _O_
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:22:43 #247
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_128319338
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:44 schreef M90 het volgende:
Webber naar Porsche _O_
Goeie stap van hem. Weg bij de shit van Red Bull en een hele leuke nieuwe uitdaging.

Porsche is trouwens een leuk team aan het opbouwen met Neel Jani, Romain Dumas, Timo Bernhard en nu dus Webber. Allemaal rijders met niet alleen talent maar ook duidelijke ervaring.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 juni 2013 @ 13:23:25 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128319361
Mooi van Webber dat hij voor iets anders kiest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128319468
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:45:33 #250
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_128320232
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef M90 het volgende:
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
Heidfeld zou een goeie, logische keus zijn (die reed in dezelfde tijd als Webber voor Mercedes) maar Vernay klinkt als een vreemde eend in de bijt. Wel talentvol maar (in tegenstelling tot de anderen) geen echte long distance-ervaring.

edit: oeps! Niet gezien dat ie dit jaar de LMGTE gewonnen heeft! :@
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')