Oh, heb ik het verkeerd getypt? Nou ja, daar ging het niet eens over.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:40 schreef Beach het volgende:
Peugot hoe moeilijk is het om een naam goed te spellen.
Team zei tegen TK dat ie de race moest uitrijden zonder stops.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:41 schreef M90 het volgende:
#2 en #8 moeten nog voor brandstof waarschijnlijk
quote:Op zondag 23 juni 2013 14:39 schreef exile79 het volgende:
Iemand op twitter: Audi is een mooier merk, maar ik gun het Peugot meer. Wordt lastig.
twitter:Lemansrace twitterde op zondag 23-06-2013 om 14:41:15 The sky is now black above Le Mans. Not grey. Black. #LM24 reageer retweet
Ben ik ook bang voor inderdaad.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:43 schreef exile79 het volgende:
Zal je zien, komt er vijf minuten voor tijd een bui, een ongeluk en dan de finish achter de SC.
Zoals bij de test dus voor hun rentreequote:Op zondag 23 juni 2013 14:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al lijken de liveries inderdaad op elkaar.
Ik heb nooit begrepen waarom Toyota geen rood-witte livery heeft.
Deze ziet er tenminste echt als een Toyota uit.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals bij de test dus voor hun rentree [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
precies en duidelijk herkenbaarquote:Op zondag 23 juni 2013 14:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze ziet er tenminste echt als een Toyota uit.
Niet zo heel gek hè met nog minder dan een kwartier..quote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Alle klassen lijken nu beslist. Wat een anticlimax
Tenzij er iemand nog van de baan vliegt...
We zijn verwend, het is vaak genoeg geweest dat het met nog 3 uur te gaan allang beslist was .quote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Alle klassen lijken nu beslist. Wat een anticlimax
Het leek tot de regen nog spannend te wordenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niet zo heel gek hè met nog minder dan een kwartier..
Afgelopen jaar zelfs al op de helft Toen was het enige ''spannende'' welke Audi er mocht winnenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We zijn verwend, het is vaak genoeg geweest dat het met nog 3 uur te gaan allang beslist was .
Dat kan toch niet? Ze zijn niet binnen geweest.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Toyota #8 staat weer op een rondje, jammer.
Ze hadden de #2 Audi op de baan ingehaald. Die is dus weer teruggekomen.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Ze zijn niet binnen geweest.
net niet op een rondje toch?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Toyota #8 staat weer op een rondje, jammer.
Dat klopt, dus ligt hij minder dan een rondje achter.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hadden de #2 Audi op de baan ingehaald. Die is dus weer teruggekomen.
Die heeft op de livetiming nog niet voor de #2 gezeten. 1lap is ongewijzigd gebleven.....quote:Op zondag 23 juni 2013 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Toyota #8 staat weer op een rondje, jammer.
Die #2 Audi heeft hen weer ingehaald, kan je zelfs op tv zien nu.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, dus ligt hij minder dan een rondje achter.
Nee, daar heeft een tijd bijgestaan van minder dan één ronde. En nu staat er weer 1 ronde, dus die Audi zal hem wel weer opnieuw voorbij zijn gegaan.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die heeft op de livetiming nog niet voor de #2 gezeten. 1lap is ongewijzigd gebleven.....
Is nu ook te zien.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef exile79 het volgende:
[..]
Nee, daar heeft een tijd bijgestaan van minder dan één ronde. En nu staat er weer 1 ronde, dus die Audi zal hem wel weer opnieuw voorbij zijn gegaan.
Ow, op die Baekdal is het ongewijzigd geblevenquote:Op zondag 23 juni 2013 14:51 schreef exile79 het volgende:
[..]
Nee, daar heeft een tijd bijgestaan van minder dan één ronde. En nu staat er weer 1 ronde, dus die Audi zal hem wel weer opnieuw voorbij zijn gegaan.
Meatball!quote:
kan niet anders. Het is of voor het plaatje en om brandstof te sparen denk ikquote:Op zondag 23 juni 2013 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
#8 blijft er gewoon achter nu zodat ze niet nog een rondje hoeven.
Of om in die extra ronde geen schade te maken met dit weer, al zouden ze niet voluit hoeven gaan dan, maar je weet maar nooit.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan niet anders. Het is of voor het plaatje en om brandstof te sparen denk ik
En ik ben nu al hyped voor volgend jaar met Porsche erbijquote:Op zondag 23 juni 2013 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
Laatste rondje. Het was weer een mooie Le Mans.
En dan hopen dat Toyota volgend jaar meer snelheid vindt .quote:Op zondag 23 juni 2013 14:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En ik ben nu al hyped voor volgend jaar met Porsche erbij
quote:Op zondag 23 juni 2013 14:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En ik ben nu al hyped voor volgend jaar met Porsche erbij
En in het WEC is 't nu 'n half jaar wachten op de volgende racequote:Op zondag 23 juni 2013 14:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hopelijk gaat Toyota wat meer geld besteden zodat ze in WEC met 2 auto's gaan rijden en op Le Mans met 3.
Helemaal niet geslapen?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Het was een mooie race
Tevens de eerste ooit die ik van het begin tot het einde helemaal heb gevolgd
Dat wel, maar vorig jaar keek ik het enkel zonder echt de race diep te volgen.quote:
En nu slapen zeker?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Het was een mooie race
Tevens de eerste ooit die ik van het begin tot het einde helemaal heb gevolgd
Die zal de overwinning wel opdragen aan hem denk ikquote:Op zondag 23 juni 2013 15:00 schreef M90 het volgende:
Op veel manieren mooi dat TK de #2 over de finish brengt. Vooral omdat hij landgenoot is van Simonsen
moeten ze alleen geen examens stelenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Nattekat het volgende:
dat is mijn eindexamenjaar en heb ik dus al een tijdje vakantie
Ik hoop hetquote:Op zondag 23 juni 2013 15:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zal de overwinning wel opdragen aan hem denk ik
Vanavond de race op Iowa.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:02 schreef Bluurgh het volgende:
zo dat was de tweede le mans achter elkaar die ik volledig gezien heb. Zo nog ff indycar kijken
omg _!quote:Op zondag 23 juni 2013 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
"De Deen Tom Kristensen is ook een Deen." - Allard Kalf.
twitter:AudiR18_1 twitterde op zondag 23-06-2013 om 15:05:21 This 24hrs will go down in history - one of epic struggle, heartbreak, emotion and trial. What a race. #LM24 reageer retweet
NEE, echt ?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
"De Deen Tom Kristensen is ook een Deen." - Allard Kalf.
Ik zou super graag willen, alleen tegen die tijd beginnen we met een nieuwbouw en heb ik de financiën en tijd er waarschijnlijk niet voorquote:
mooi moment om te stoppen met kijkenquote:
RTL7?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Weet iemand of er ergens nog een zender of stream (of een zender die wordt gestreamd ) is die er na ES1 nog mee doorgaat?
wordt die nog ergens live uitgezonden op niet betaalde zendersquote:
Die is niet op locatiequote:Op zondag 23 juni 2013 15:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Peter Baert mag nu verslag doen. Beetje mosterd na de maaltijd voor hem.
Gaat ook maar door tot 15.30quote:
Dat denk ik nietquote:Op zondag 23 juni 2013 15:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
wordt die nog ergens live uitgezonden op niet betaalde zenders
Eurosport welquote:
Ook tot half 4quote:
Je komt dus nooit in het F1-race topic, en hebt dus niet van een bepaalde user daar gehoord?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En toch dacht ik heel even dat je het meende...
Nee en nee.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je komt dus nooit in het F1-race topic, en hebt dus niet van een bepaalde user daar gehoord?
Is nog bezig nu met 24 minutes en atletiek begint om 15.30.quote:
Livestream.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
wordt die nog ergens live uitgezonden op niet betaalde zenders
Ik ookquote:
wel begrijpelijk, zou het zelf ook niet snel doen en iedereen weet waar je het over hebtquote:Op zondag 23 juni 2013 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Niemand opgevallen dat ze ''death'' niet in de mond durven nemen, maar 't enkel hebben over ''the sad news''?
Daar heb ik nooit last van als ik een nacht heb overgeslagenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:29 schreef ddx het volgende:
Ben trouwens klaarwakker nu, al moet ik volgens mij niet op m'n bed gaan liggen want dan ben ik direct vertrokken.
Is ook begrijpelijk, maar heb zo het idee dat ze 't willen ontkennen dat de dood altijd mee loert in de autosport.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:29 schreef FlorentijnH het volgende:
[..]
wel begrijpelijk, zou het zelf ook niet snel doen en iedereen weet waar je het over hebt
Klopt je moet over bepaald moment heen komen en dat heb ik wel gehad.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar heb ik nooit last van als ik een nacht heb overgeslagen
's Avonds stort ik pas echt in.
Als er iemand is overleden spreek je nooit direct over een dood. Het komt toch hard aan.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is ook begrijpelijk, maar heb zo het idee dat ze 't willen ontkennen dat de dood altijd mee loert in de autosport.
twitter:AllanMcNish twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 08:37:05 Best journalist question so far asked "so you have 3 drivers, where do you all sit in the car at Le Mans". reageer retweet
quote:Op zondag 23 juni 2013 15:35 schreef Sinister-D- het volgende:
En vraag die McNish van een journalist kreeg 2 weken geledentwitter:AllanMcNish twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 08:37:05 Best journalist question so far asked "so you have 3 drivers, where do you all sit in the car at Le Mans". reageer retweet
Ik ben ook nog steeds aan het zoekenquote:Op zondag 23 juni 2013 15:37 schreef FlorentijnH het volgende:
volgens mij werd het net ook al gevraagd, maar gaan ze nog ergens door met uitzenden vanuit le mans?
Kan met m'n epg op de schotel niets vinden.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:37 schreef FlorentijnH het volgende:
volgens mij werd het net ook al gevraagd, maar gaan ze nog ergens door met uitzenden vanuit le mans?
twitter:AllanMcNish twitterde op donderdag 13-06-2013 om 15:33:20 All interviews done, no more silly questions, but this is how all 3 of us did fit in the car at Le Mans! http://t.co/4Lqb32sDVn reageer retweet
http://www.lemans-tv.com/#21542 met commentaarquote:Op zondag 23 juni 2013 15:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken
quote:Op zondag 23 juni 2013 15:35 schreef Sinister-D- het volgende:
En vraag die McNish van een journalist kreeg 2 weken geledentwitter:AllanMcNish twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 08:37:05 Best journalist question so far asked "so you have 3 drivers, where do you all sit in the car at Le Mans". reageer retweet
thanks, lijkt nog wel de moeite waardquote:Op zondag 23 juni 2013 15:39 schreef M90 het volgende:
Wel voornamelijk static camera
http://live.fiawec.com/
Aah ja die was er ook nogquote:Op zondag 23 juni 2013 15:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
http://www.lemans-tv.com/#21542 met commentaar
Omdat Fransen arrogant zijn met hun taal. En te beroerd om Engels te spreken.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
zo Rolex wil ik ook.
Waarom moet de pers conferentie in het Frans??
Omdat het in Frankrijk is?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
zo Rolex wil ik ook.
Waarom moet de pers conferentie in het Frans??
Wat? Ik begrijp niks van die zinquote:Op zondag 23 juni 2013 15:55 schreef Sinister-D- het volgende:
And the French what they understand is not very nice
quote:Op zondag 23 juni 2013 15:55 schreef Sinister-D- het volgende:
McNish humor tijdens de perscona een franse vraagse: ''I'm gonna answer this in English, cause there are some Scottish journalists in the back. And the French what they understand is not very nice.''
Hij doelde gewoon op Franse scheldwoordenquote:
Whahahaha, geniaalquote:Op zondag 23 juni 2013 16:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Britse journalist: ''Alan, can you answer this in English?''
McNish: ''Oui''
Ik heb er ~04.00 nog hard aan getwijfeld om te gaan slapen of niet, uiteindelijk toch maar gedaan toen er weer een barrière gerepareerd moest worden en het weer 40min ging duren. Toen ik ~9.30 terug voor de TV sprong (na te laat wakker te zijn geworden ) bleek er maar zeer weinig verandert te zijn aan de stand. Die paar uitvallers en de terugval van de Rebellions, hadden genoeg SC-tijd veroorzaakt om 'n kleine 6 uur te slapen, ideaalquote:Op zondag 23 juni 2013 16:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Genoeg tijd toch met al die SC afgelopen nacht.
Vlak nadat ze over de boordradio zeiden dat het +/-40 minuten ging duren ben ik ook maar naar bed gegaan.quote:Ik heb er ~04.00 nog hard aan getwijfeld om te gaan slapen of niet, uiteindelijk toch maar gedaan toen er weer een barrière gerepareerd moest worden en het weer 40min ging duren.
Audi doet wel mee en de Audi LMP1 en Porsche LMP1 hebben verder niks met elkaar te maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:24 schreef Breaker.Faker het volgende:
Audi doet toch niet meer mee was de laatste jaar dat Audi reed. VW wil geen 2 auto's in de LMP1 hebben. En Porsche en Audi zijn beide van VW,
Het zal volgend jaar wel de Audi zijn met een Porsche logo erop. Wat ze ook hebben gedaan met Bentley.
Verkondig geen onzin. Porsche komt gewoon met een eigen auto, onafhankelijk van Audi.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:24 schreef Breaker.Faker het volgende:
Audi doet toch niet meer mee was de laatste jaar dat Audi reed. VW wil geen 2 auto's in de LMP1 hebben. En Porsche en Audi zijn beide van VW,
Het zal volgend jaar wel de Audi zijn met een Porsche logo erop. Wat ze ook hebben gedaan met Bentley.
Bouwt Porsche ook weer een LMP2? .quote:Op zondag 23 juni 2013 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Audi doet wel mee en de Audi LMP1 en Porsche LMP2 hebben verder niks met elkaar te maken.
Porsche komt volgend jaar met een LMP1 wagen, geen LMP2. Daar reden ze een paar jaar geleden mee. En ik verwacht niet dat Audi als fabrieksteam volgend jaar aan de start verschijnt omdat Porsche en Audi beiden onderdeel zijn van VW en in 2000 het LMP1 project van Porsche werd gecancelled omdat Audi al in de LMP1 reed.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Audi doet wel mee en de Audi LMP1 en Porsche LMP2 hebben verder niks met elkaar te maken.
Natuurlijkquote:Op zondag 23 juni 2013 18:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Porsche komt volgend jaar met een LMP1 wagen, geen LMP2. Daar reden ze een paar jaar geleden mee. En ik verwacht niet dat Audi als fabrieksteam volgend jaar aan de start verschijnt omdat Porsche en Audi beiden onderdeel zijn van VW en in 2000 het LMP1 project van Porsche werd gecancelled omdat Audi al in de LMP1 reed.
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik weet komt Audi ook gewoon weer met hetzelfde team (Joest).quote:Op zondag 23 juni 2013 18:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Porsche komt volgend jaar met een LMP1 wagen, geen LMP2. Daar reden ze een paar jaar geleden mee. En ik verwacht niet dat Audi als fabrieksteam volgend jaar aan de start verschijnt omdat Porsche en Audi beiden onderdeel zijn van VW en in 2000 het LMP1 project van Porsche werd gecancelled omdat Audi al in de LMP1 reed.
Nee, maar omdat het in 2000 het geval was ga ik er vanuit dat dat volgend jaar ook het geval zal zijn. Of ze moeten expliciet onderscheid gaan maken tussen diesels (Audi) en benzine (Porsche) en toch beiden laten rijden.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik weet komt Audi ook gewoon weer met hetzelfde team (Joest).
Waarschijnlijk wel. Maar dan snap ik niet dat Porsche in 2000 niet mee mocht doen met een LMP1.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Als dit het laatste jaar was van het Audi fabrieksteam dan hadden we dat de afgelopen 24 uur toch wel gehoord?
Gaat Manthey ook het Porsche LMP1 team runnen?
Porsche gaat inderdaad met een benzine-hybride auto rijden,het electrische systeem wordt hetzelfde als bij de Audi's.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, maar omdat het in 2000 het geval was ga ik er vanuit dat dat volgend jaar ook het geval zal zijn. Of ze moeten expliciet onderscheid gaan maken tussen diesels (Audi) en benzine (Porsche) en toch beiden laten rijden.
Voor zover ik weet zijn er al twee rijders bekend: Timo Bernhard en Romain Dumas.
Mocht wel, maar ze lieten het liever aan Audi geloof ik. Ze hadden nogal wat geïnvesteerd in de 911 GT1 maar die werd natuurlijk geband door de ACO.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Maar dan snap ik niet dat Porsche in 2000 niet mee mocht doen met een LMP1.
Porsche heeft al getest met de auto. Vorige week werden de foto's vrijgegeven. Webber is slechts een gerucht, dat door Webber zelf ontkend is.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Porsche gaat inderdaad met een benzine-hybride auto rijden,het electrische systeem wordt hetzelfde als bij de Audi's.
Porsche is ook al bezig met het ontwikkelen van de auto begreep ik van Allard Kalff.
Er werd ook al gesproken over Webber als nummer 1 coureur.
Ze hadden al een LMP1 ontwikkeld en toen werd ze gevraagd om te stoppen met het project. In ruil daarvoor kregen ze het onderstel van de Audi Q7 waarop ze hun Cayenne bouwden. Althans dat is het verhaal, maar nooit door Porsche, Audi of VW bevestigd.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mocht wel, maar ze lieten het liever aan Audi geloof ik. Ze hadden nogal wat geïnvesteerd in de 911 GT1 maar die werd natuurlijk geband door de ACO.
Die bovenste 2 foto's heb ik nooit gezien.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hadden al een LMP1 ontwikkeld en toen werd ze gevraagd om te stoppen met het project. In ruil daarvoor kregen ze het onderstel van de Audi Q7 waarop ze hun Cayenne bouwden. Althans dat is het verhaal, maar nooit door Porsche, Audi of VW bevestigd.
Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:36 schreef IMVHI het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom doet BMW niet mee?
Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMWquote:Op zondag 23 juni 2013 23:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden.
inderdaatquote:Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMW
De reden dat ze volgens mij niet zo actief zijn met de Z4 GTE is dat het betaald wordt door BMW USA. Al verwacht ik ze eigenlijk komend jaar wel op Le Mans.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef M90 het volgende:
Paar jaar geleden hebben ze de stekker uit het GT programma getrokken maar sinds dit jaar doen ze met de Z4 weer mee in diverse races o.a. ALMS en n24. Waarom ze niet meedoen aan Le Mans is mij niet bekend
quote:Op maandag 24 juni 2013 17:46 schreef M90 het volgende:
Gaan ook nog geruchten dat Nissan met een LMP1 komt, maar misschien ook pas voor 2015
Dat wist ik helemaal nietquote:
Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:34 schreef M90 het volgende:
Het ziet er allemaal niet zo slecht uit voor de komende jaren idd
Idd dezelfde, niet heel origineel met gebruikersnamen (reageer daar heel soms)
Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in meningquote:Lijkt me sterk dat Bleekemolen hier tekent (en niet slim voor Porsche), in GTC in de ALMS bij de top 3 snelste coureurs maar als je zijn snelheid in LMP bekijkt valt dat heel erg tegen. Afgelopen weekend langzaamste in zijn auto, vorig jaar idem dito (langzaamste van de 6 Rebellions vorig jaar - imo de reden dat ze daarom dit jaar niet voor hem kozen). Er zijn heel veel betere opties voor Porsche.
Bleekemolen dit weekend langzamer dan z'n teamgenoten? Dat geloof ik niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden.
En nu postte je dit:
[..]
Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in mening
http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles opquote:Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb je een website waar je die statistieken vandaan haalt? Want ik ben al sinds gisteren aan het zoeken om de snelste rondes van de 3 coureurs in 1 wagen te vergelijken.
Lapcharts, snelste rondes, welke ronden pits, enzo......
quote:Op maandag 24 juni 2013 19:01 schreef M90 het volgende:
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Patric NIEDERHAUSER 3:41.983
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Michel FREY 3:43.539
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Jeroen BLEEKEMOLEN 3:44.699
superquote:Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef M90 het volgende:
[..]
http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles op
Iddquote:Op maandag 24 juni 2013 19:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Frey is toch een gentleman driver?
me neither. Had gedacht dat Bleekemolen iets sneller wasquote:Op maandag 24 juni 2013 19:03 schreef M90 het volgende:
Zegt uiteraard niet alles, maar ik had dat niet verwacht.
Jeroen zijn tijd komt uit de race, en die is 0.7s sneller als in Q1 bv. Heb de rest van de lijsten nog niet nagekeken btw. De rest van de sessies ook. Zijn tijden in de FP en Q1,2,3 lagen constant rond de 3:45.2..quote:Op maandag 24 juni 2013 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje.
Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen.
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:48 schreef M90 het volgende:
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race:
BLEEKEMOLEN 03:49.758
FREY 03:48.708
NIEDERHAUSER 03:46.173
Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser.
Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden.
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcoursequote:Op maandag 24 juni 2013 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten?
Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk.
Klopt wisselende omstandigheden zouden het verschil enigszins kunnen verklaren inderdaad, maar toch een fiks gat van 3 seconde per lap op z'n snelste teamgenootquote:Op maandag 24 juni 2013 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse
Ik heb alleen de 50 snelste ronden meegeteld in die berekening, dus zo'n ronde valt daar buiten. Het totale aantal rondjes had ik eronder gezet om een idee te geven op wat voor selectie die 50 ronden is gedaan. Hij had in totaal 114 ronden, het gemiddelde is van de snelste 50 van de in totaal 114.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:20 schreef Marks het volgende:
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid
quote:Frederic Makowiecki insists he will not dwell on his late mistake in the 2013 Le Mans 24 Hours, after crashing from the lead of the GTE Pro class.
The Frenchman had been the class of the GT field all weekend, qualifying the #99 Aston Martin he shared with Bruno Senna and Rob Bell on GTE Pro pole, almost one second clear of the field.
The trio were also ahead in the race, enjoying an advantage of more than two minutes heading into the final five hours, when Makowiecki crashed exiting the second Mulsanne chicane, forcing the #99 Vantage's retirement.
"It was a small mistake on my side; I take the blame," Makowiecki told AUTOSPORT.
Leuk, maar met die wisselende omstandigheden is het toch niet eerlijk vergelijken. Daarbij komt dat het ´s nachts altijd sneller is dan overdag ivm temperatuur en vochtigheid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef M90 het volgende:
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse
• Senna bij de top 5 snelste GT coureurs
• Kobayashi snelste lap voor Ferrari
• Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken
• Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion
• Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley)
• Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen
Goeie stap van hem. Weg bij de shit van Red Bull en een hele leuke nieuwe uitdaging.quote:
Heidfeld zou een goeie, logische keus zijn (die reed in dezelfde tijd als Webber voor Mercedes) maar Vernay klinkt als een vreemde eend in de bijt. Wel talentvol maar (in tegenstelling tot de anderen) geen echte long distance-ervaring.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef M90 het volgende:
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
Heidfeld en Vernay zouden dan alleen voor Le Mans zijn, waar ze met drie man per auto rijden. De andere races rijden ze met zijn tweeën. Of ze moeten met drie auto's gaan rijden in de WEC.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef M90 het volgende:
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay
quote:The G-Drive/Delta-ADR team has been excluded from third place in LMP2 in last weekend's Le Mans 24 Hours.
The Silverstone-based team's ORECA-Nissan 03 shared by Mike Conway, John Martin and Roman Rusinov, which finished ninth overall, has been disqualified after its fuel tank was found to be over the class maximum of 75 litres.
The decision, announced on Friday, moves the Greaves Motorsport Zytek-Nissan Z11SN driven by Jann Mardenborough, Michael Krumm and Lucas Ordonez up to third in class behind the two OAK Racing Morgan-Nissan LMP2s.
G-Drive/Delta-ADR has already informed the Automobile Club de l'Ouest, the race organiser at Le Mans, of its intention to appeal.
Team boss Simon Dowson said: "There has been a technical infringement outside the control of the team, there was no advantage gained from that infringement and we will be appealing the decision."
Meer van het artikel onder de linkquote:29 Cars for 3 Hours of Red Bull Ring
No fewer than 29 cars will be on the grid for the third round of the European Le Mans Series season.
In 10 days’ time the European Le Mans Series will be back in action at the Red Bull Ring, an excellent circuit situated in the Styrian Alps between the small town of Zeltweg and Knittelfeld.
No fewer than 29 cars will be on the grid for the third round of the season. In the series’ top category 10 teams will be entering 10 LMP2 prototypes. Thiriet by TDS Racing, current championship leaders, will be planning to retain their No.1 spot with the team’s ORECA 03 Nissan driven by Pierre Thiriet and Swiss Mathias Beche.
Jammerquote:Toyota to only run one car for remainder of season
The first sign that Toyota would run only one of their P1 cars to close out their second season in the World Endurance Championship was in social media.
Toyota Racing has yet to officially announce the decision that they will run only one of their two prototypes in the remaining World Endurance Championship 2013 season but it does appear that the Japanese team has elected to campaign for the top step of the podium with the No. 7 TS030 Hybrid.
The reason stated of going down to just one P1 car is mainly due to preparation for the 2014 season. Still it seems odd that they will not have both cars at their home race in Japan later in the season.
The team is based in Cologne, Germany, and while they had success in their debut season last year, the powerhouse Audi team has been stronger, even with minor problems of their own this year.
The new regulations from both the ACO (Le Mans) and the WEC for the future is the reasoning behind the team’s apparent decision.
Definite plans have not yet been made on which of their two cars will contest the five races left on the schedule. The next race on the WEC schedule is not until September 1st in Brazil for the Six hours of Sao Paulo.
Word has it that the choice of which P1 will be the No. 7 driven by Kazuki Nakajima, Nicolas Lapierre and Alexander Wurz. That will leave Sebastien Buemi, Anthony Davidson and Stephane Sarrazin on the sidelines; however at any given time, they could change which driver(s) will be racing the TS030 Hybrid per event.
More on this story as it becomes available.
quote:16:20
EUROPEAN LE MANS SERIES RD 3 : RED BULL RING
Europe's premier sportscar championship returns with shortened 3-hour races and LMP2 as its premier prototype category. Round 3 comes live from Red Bull Ring
Zit die nog wel in het pakket? Die ging er toch uit had ik begrepen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Morgen op Motors TV [ afbeelding ]
[..]
yup, die zou idd van uit het Ziggo pakket gaan. Ze waren destijds een petitie ervoor gestart. Maar aangezien ik in BE woon hou ik 't niet zo in de gaten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit die nog wel in het pakket? Die ging er toch uit had ik begrepen?
Dit is meer een topic voor Endurance racen dan de 24 uur van Le Mans allen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:42 schreef Kun-Aguero het volgende:
Die Lemans duurt blijkbaar maanden.
Is er ergens een stream?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Vanavond en morgen rijdt het FIA WEC circus weer eens!
De 6 uurs van Sao Paolo staat op het programma
Qualifiying LMGTE - Sat 31th Aug - 19h35
Qualifiying LMP - Sat 31th Aug - 20h10
Race - Sun 1st Sep - 17h00
(NL'se tijden)
http://live.fiawec.com/quote:
Toyota nu al gecrasht?quote:Op zondag 1 september 2013 17:43 schreef sasquatsch het volgende:
Genoeg actie inderdaad. Zware crash van de Toyota. En Sarrazin probeert nog de auto terug te brengen naar de pits, door alle losse stukken bodywork los te trekken.
Ja, tijdens het inhalen door een achterblijver (Lotus #32) van het circuit gereden. En einde race zoals ik het nu zie.quote:
Waarschijnlijk door de framerate van de camera's.quote:Op zondag 1 september 2013 19:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Domme vraag. Flitsen die voorlampen van die LMP's echt of komt dat door de camera?
Het ziet er wel bruut uit.quote:Op zondag 1 september 2013 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de framerate van de camera's.
Ze flitsen echt. Om te laten zien aan de langzame auto's dat ze eraan komen.quote:Op zondag 1 september 2013 19:44 schreef DutchErrorist het volgende:
Domme vraag. Flitsen die voorlampen van die LMP's echt of komt dat door de camera?
Toch wel?quote:Op zondag 1 september 2013 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze flitsen echt. Om te laten zien aan de langzame auto's dat ze eraan komen.
Dan zouden ze 6 uur lang achter elkaar flitsen. De commentatoren zeiden ook al dat het waarschijnlijk te maken had met de framerate van de camera's.quote:Op zondag 1 september 2013 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze flitsen echt. Om te laten zien aan de langzame auto's dat ze eraan komen.
Allebei. De LED-koplampen van de LMP flikkeren altijd door de framerate, maar ze flitsen ook met hun 'high-beam' om het voorliggende verkeer te waarschuwen.quote:Op zondag 1 september 2013 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze flitsen echt. Om te laten zien aan de langzame auto's dat ze eraan komen.
De Audi's hebben in ieder geval een apart knopje op het stuur om de lichten een aantal keer te laten flikkeren.quote:
maximaal 5x knipperen bij 1 achterligger als ze 1x 't knopje indrukken, toch? Ben even niet meer zekerquote:Op zondag 1 september 2013 20:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Audi's hebben in ieder geval een apart knopje op het stuur om de lichten een aantal keer te laten flikkeren.
Die start was ook een mooie clusterfuckquote:Op zondag 1 september 2013 20:59 schreef sasquatsch het volgende:
Er zit wel verschil in het knipperen als ze inhalen en het gewone knipperen.
Maar ben al niet meer aan het kijken. Ben de IndyCar race in Baltimore aan het kijken.
Volgens mij wel maar ik heb maar af en toe gekeken dus weet het niet zeker.quote:Op zondag 22 september 2013 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Toyota 1ste na 2,5 uur racen is er ergens iets gebeurt met Audi?
ben in slaap gesukkeld rond 22.30quote:Op maandag 23 september 2013 00:07 schreef M90 het volgende:
Finish. Mooie race
P1
1. Audi #2
2. Toyota #8
3. Audi #1
P2
1. G-drive Racing # 26
2. Pecom Racing # 49
3. Lotus # 32
GTE PRO
1. Aston Martin Racing #99
2. AF Corse #51
3. AF Corse #71
GTE AM
1. Aston Martin Racing #96
2. Aston Martin Racing #95
3. Imsa Performance Matmut #76
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |