Jij gebruikt 'm dan ook niet achterlijk veel hè, dat scheelt. Als je meer dan 25k per jaar rijdt wordt toch wel relevant op een gegeven moment. Vooral wanneer dat uit eigen zak moeten komen .quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat houdt het een stuk leuker Globaal verbruik ofzo weet ik natuurlijk wel maar zou niet weten wat de auto exact per km kost.
Ja maar daar pas je toch ook gewoon je auto op aan? En je merkt gewoon zelf wel wanneer het nog kan of niet. Ik zou niet zo snel de moeite nemen om een spreadsheet oid te maken om allerlei kosten door te rekenen. Of om een ¤/km te krijgen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij gebruikt 'm dan ook niet achterlijk veel hè, dat scheelt. Als je meer dan 25k per jaar rijdt wordt toch wel relevant op een gegeven moment. Vooral wanneer dat uit eigen zak moeten komen .
Te klein Wèl economisch, dat dan weer wel.quote:
Maar juist bij 25k op jaarbasis zou ik kijken naar een duurdere meer comfortabele auto. Van plaats naar een kleinere zuiniger auto. Omdat je juist dan er wel profijt van hebt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij gebruikt 'm dan ook niet achterlijk veel hè, dat scheelt. Als je meer dan 25k per jaar rijdt wordt toch wel relevant op een gegeven moment. Vooral wanneer dat uit eigen zak moeten komen .
Het enige wat ik doe, is het invoeren van de tankbeurten een de onderhoudskosten. De app aCar rekent de rest voor me uit. Op die manier is het erg eenvoudig de boel bijhouden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar daar pas je toch ook gewoon je auto op aan? En je merkt gewoon zelf wel wanneer het nog kan of niet. Ik zou niet zo snel de moeite nemen om een spreadsheet oid te maken om allerlei kosten door te rekenen. Of om een ¤/km te krijgen.
Ik rij nu met een 16 klepper 1.6 rond, maar valt me alles mee. Ik kom eigenlijk nooit power tekortquote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Te klein Wèl economisch, dat dan weer wel.
ik ook niet met een 2.0 TDI verbruik 1 op 16,02quote:Op zaterdag 22 juni 2013 06:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik rij nu met een 16 klepper 1.6 rond, maar valt me alles mee. Ik kom eigenlijk nooit power tekort
Dat niet nee. Maar: spritmonitor.de Die rekenen alles voor je uit. Alleen bij elke tankbeurt even je tellerstand opschrijven en de boel tijdig invoeren. Ik vind 't best handig.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja maar daar pas je toch ook gewoon je auto op aan? En je merkt gewoon zelf wel wanneer het nog kan of niet. Ik zou niet zo snel de moeite nemen om een spreadsheet oid te maken om allerlei kosten door te rekenen. Of om een ¤/km te krijgen.
Comfortabel: ja, absoluut. Maar als dan de kosten per km belangrijker worden, ga je een auto zoeken die iets zuiniger is in overall gebruik (geen benzineslurper van 1:8) en dergelijke. Het wordt dan een afweging en vaak een compromis. Want die heerlijke A8 die 1:7 doet in alle comfort, is voor Jan Modaal niet rijdend te houden bij 25k per jaar en bij 10k per jaar soms nog net wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:38 schreef practics het volgende:
[..]
Maar juist bij 25k op jaarbasis zou ik kijken naar een duurdere meer comfortabele auto. Van plaats naar een kleinere zuiniger auto. Omdat je juist dan er wel profijt van hebt.
Da's niet veel. Hoeveel staat er op de teller?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:09 schreef gateway het volgende:
[..]
ik ook niet met een 2.0 TDI verbruik 1 op 16,02
en ja, kost geld. Hou het niet precies bij, de kilometers & tanken wel, maar de totale kosten moet ik nodig weer eens bijwerken.... zijn 19 cent per kilometer
over de laatste 46.500 km (sinds ik de auto in mijn bezit heb dus, 2 jaar)
Maar dan heb je alleen verbruik toch? Ik bedoelde ook meer mensen die echt alles invoeren en dan zo'n totaalbedrag per km maken inclusief onderhoud, afschrijving alles. Dat zou ik niet doen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat niet nee. Maar: spritmonitor.de Die rekenen alles voor je uit. Alleen bij elke tankbeurt even je tellerstand opschrijven en de boel tijdig invoeren. Ik vind 't best handig.
Maar voor het gevoel enzo zou ik toch graag iets groters willen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 06:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik rij nu met een 16 klepper 1.6 rond, maar valt me alles mee. Ik kom eigenlijk nooit power tekort
afschrijving zit erbij, aanschafprijs gedeeld door 5 jaar dat ik verwacht ermee te rijden. Auto is van 2003, met nu 212.000km op de tellert.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat niet nee. Maar: spritmonitor.de Die rekenen alles voor je uit. Alleen bij elke tankbeurt even je tellerstand opschrijven en de boel tijdig invoeren. Ik vind 't best handig.
[..]
Comfortabel: ja, absoluut. Maar als dan de kosten per km belangrijker worden, ga je een auto zoeken die iets zuiniger is in overall gebruik (geen benzineslurper van 1:8) en dergelijke. Het wordt dan een afweging en vaak een compromis. Want die heerlijke A8 die 1:7 doet in alle comfort, is voor Jan Modaal niet rijdend te houden bij 25k per jaar en bij 10k per jaar soms nog net wel.
[..]
Da's niet veel. Hoeveel staat er op de teller?
En zit daar ook afschrijving bij?
je kan ook onderhoudskosten etc invoeren op die site ik heb er ook een account maar vergeet steeds in te vullen.... je kan ook een excel tabel uploaden in een bepaald formaat, als je nu alles in excel bijhoudquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan heb je alleen verbruik toch? Ik bedoelde ook meer mensen die echt alles invoeren en dan zo'n totaalbedrag per km maken inclusief onderhoud, afschrijving alles. Dat zou ik niet doen.
Ik zet m'n onderhoud er ook in, zo veel werk is dat niet . Site berekent zelf je afschrijving. Je kunt dan een mooie onderhoudsanalyse maken, maar het hoeft niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan heb je alleen verbruik toch? Ik bedoelde ook meer mensen die echt alles invoeren en dan zo'n totaalbedrag per km maken inclusief onderhoud, afschrijving alles. Dat zou ik niet doen.
Dan is 19 ct/km wel heel weinig! Al rij je natuurlijk wel veel dus de vaste kosten kun je mooi uitsmeren. Ik zit echt wel een stuk hoger. Alleen al 9 ct/km voor de brandstof, en dan de rest er nog bij, dat tikt aan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef gateway het volgende:
[..]
afschrijving zit erbij, aanschafprijs gedeeld door 5 jaar dat ik verwacht ermee te rijden. Auto is van 2003, met nu 212.000km op de tellert.
zal als ik thuis ben eens proberen mijn excel ding hier te posten, kan je het zien en misschien vergeet ik wel wat?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zet m'n onderhoud er ook in, zo veel werk is dat niet . Site berekent zelf je afschrijving. Je kunt dan een mooie onderhoudsanalyse maken, maar het hoeft niet.
[..]
Dan is 19 ct/km wel heel weinig! Al rij je natuurlijk wel veel dus de vaste kosten kun je mooi uitsmeren. Ik zit echt wel een stuk hoger. Alleen al 9 ct/km voor de brandstof, en dan de rest er nog bij, dat tikt aan.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef gateway het volgende:
[..]
afschrijving zit erbij, aanschafprijs gedeeld door 5 jaar dat ik verwacht ermee te rijden. Auto is van 2003, met nu 212.000km op de tellert.
[..]
je kan ook onderhoudskosten etc invoeren op die site ik heb er ook een account maar vergeet steeds in te vullen.... je kan ook een excel tabel uploaden in een bepaald formaat, als je nu alles in excel bijhoud
Ah right, wist ik niet. Ik doe gewoon altijd m'n facturen in een map kan ik het altijd nog zelf uitrekenen mocht ik dat gewenst vinden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zet m'n onderhoud er ook in, zo veel werk is dat niet . Site berekent zelf je afschrijving. Je kunt dan een mooie onderhoudsanalyse maken, maar het hoeft niet.
[..]
Dan is 19 ct/km wel heel weinig! Al rij je natuurlijk wel veel dus de vaste kosten kun je mooi uitsmeren. Ik zit echt wel een stuk hoger. Alleen al 9 ct/km voor de brandstof, en dan de rest er nog bij, dat tikt aan.
Dat wil je met die sloep van jou vast niet .quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah right, wist ik niet. Ik doe gewoon altijd m'n facturen in een map kan ik het altijd nog zelf uitrekenen mocht ik dat gewenst vinden.
als valt me die 19 cent nog wel tegen, de vorige diesels (golf 2 en golf 3) was ik bij 13 cent... ok, daar had ik ook nooit wat mee behalve onderhoud.... en een keer schade, maar dat leverde meer op dan dat het kostte (ok, de auto zag er ook wat minder mooi uit daarna )quote:
Maar bij een Touran heb je ook mee r ruimte toch dan bij een Golf? En misschien ook wel meer comfort? Zeker ten opzichte van een Golf II/III denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:03 schreef gateway het volgende:
[..]
als valt me die 19 cent nog wel tegen, de vorige diesels (golf 2 en golf 3) was ik bij 13 cent... ok, daar had ik ook nooit wat mee behalve onderhoud.... en een keer schade, maar dat leverde meer op dan dat het kostte (ok, de auto zag er ook wat minder mooi uit daarna )
zeker, de golf II was van 1987, de golf III van 1994 De touran is van 2003 met meer pk's dan bijde golfjes samenquote:Op zondag 23 juni 2013 13:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar bij een Touran heb je ook mee r ruimte toch dan bij een Golf? En misschien ook wel meer comfort? Zeker ten opzichte van een Golf II/III denk ik.
Kijk, dat is die 6ct/km toch wel waard denk ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 13:22 schreef gateway het volgende:
[..]
zeker, de golf II was van 1987, de golf III van 1994 De touran is van 2003 met meer pk's dan bijde golfjes samen
Ziet er leuk uit, maar heb je verdisconteerd voor de termijnen? Want ik zie nu 2.400 staan als vaste kosten voor een jaar. 1.500 afschrijving per jaar, 600 verzekering per jaar, en 308 voor mrb. Maar... je woont in NL neem ik aan? Hier gaat de mrb per kwartaal hè, dus die moet je voor een jaar wel even x4 doen .quote:Op zondag 23 juni 2013 11:42 schreef gateway het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie net dat er 600 euro verzekering staat, dat is intussen 610 mjah peanuts.
Verbruik van een diesel komt uit alle tankbeurten die ik gedaan heb met deze auto. Dat van die benzine klopt niet, dat is volgens mij gewoon zo ingevuld. Kan eens bij sprimonitor.de kijken wat het verbruik zo is, en ook de wegenbelasting eens bekijken
Gelukkig is het goed afgelopen maar wat is er gebeurd?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef Goddelijker het volgende:
Damn, ik reed gisteren bijna mijn auto een meter korter.
hmmz, dat is een goeje!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar heb je verdisconteerd voor de termijnen? Want ik zie nu 2.400 staan als vaste kosten voor een jaar. 1.500 afschrijving per jaar, 600 verzekering per jaar, en 308 voor mrb. Maar... je woont in NL neem ik aan? Hier gaat de mrb per kwartaal hè, dus die moet je voor een jaar wel even x4 doen .
En sowieso gaat je berekening wat scheef, of ik snap 'm verkeerd: vaste kosten gaan per jaar, maar variabele kosten in totaal?
Je moet óf alles vanaf het begin tellen en over twee jaar uitsmeren, óf alles per jaar doen.
Even gauw gerekend kom ik afgerond op het volgende, in totaal:
2310 onderhoud
2600 afschrijving (uitgaande van vijf jaar)
1200 verzekering
2460 mrb
4035 brandstof (uitgaande van jouw gereden km's en verbruik/kosten)
Dan kom ik op 26 - 27 ct/km
hmmz, das toch wel beetje duurder dan ik dacht mjah, dieselpower!quote:Op maandag 24 juni 2013 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo zit je meer in de buurt inderdaad . 23 ct/km is in elk geval wel reëler denk ik. Dan zit je, als je de mrb gelijk zou trekken naar NL-maatstaven, ongeveer op dezelfde kostprijs als ik. Ergens rond 25ct/km is gemiddeld voor een doorsnee diesel van deze leeftijd, heb ik 't idee.
Geeft die SDI niet een bak herrie ook met die snelheden?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:15 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, das toch wel beetje duurder dan ik dacht mjah, dieselpower!
vandaag met de caddy (BJ 1998, 47KW SDI) en tandenmasser (ledig gewicht 400kg, terugweg bomvol pallets ) onderweg geweest, maar voordat je dan 80 rijdt.... ok, als je eenmaal rijdt (90 a 95 op de teller) dan loopt het ook lekker door
En was nauwelijks langer onderweg dan de keren dat ik plankgas reed zonder aanhanger (stukje duitse autobahn, plankgas is 143km/h op de navigatie)
Rijdt ook wel relaxter met aanhanger, lekker tussen de vrachtwaggels blijven hangen, en niet dat gewissel van rijstrook steeds, en weer in de ankers voor een ander etc.
valt best mee, niet opvallend veel meer dan mijn Golf II en III eerderquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geeft die SDI niet een bak herrie ook met die snelheden?
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:27 schreef gateway het volgende:
[..]
valt best mee, niet opvallend veel meer dan mijn Golf II en III eerder
ja op zich rijd het prima, tis natuurlijk geen vergelijk met de nieuwe t5 bussen (naja, de oudsten zijn ook alweer 5 of 6 jaar)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.
Ben jij echt een VW-fan eigenlijk?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:49 schreef gateway het volgende:
[..]
ja op zich rijd het prima, tis natuurlijk geen vergelijk met de nieuwe t5 bussen (naja, de oudsten zijn ook alweer 5 of 6 jaar)
nouja fan... maar vindt het wel een mooi merk Mijn ouders hadden een vw (golf II) toen ik mijn rijbewijs haalde (en ver daarvoor) mijn eerste was een golf II, de 2de een Golf III, nu een Touran.quote:
Oke, wel mooi die merkliefde en loyaliteit vind ik zeker voor VW, een merk wat zeker niet sprekend is voor veel mensen denk ik en waar hier in PTA ook weleens stevig op afgegeven wordt. Wij hebben ook een aantal VW's gehad thuis en ook alleen maar prima ervaringen mee. Waren ook toffe auto's op lange afstanden doch niet de meest spannende. Maar dat zoekt ook niet iedereen en mij zul je er niet negatief over horen. Zijn goede auto's.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:03 schreef gateway het volgende:
[..]
nouja fan... maar vindt het wel een mooi merk Mijn ouders hadden een vw (golf II) toen ik mijn rijbewijs haalde (en ver daarvoor) mijn eerste was een golf II, de 2de een Golf III, nu een Touran.
mijn broertje had een golf III en nu een golf IV
Op het werk hebben we caddy's, T4tjes en T5jes (ok, op alles behalve mijn eigen heb ik geen invloed )
Maar fan... nee dan zou ik ook wel een oldtimer VW hebben denk ik, en dat heb ik niet (geen plek en geen geld voor)
zo'n T1 busje mjah.... ik wil zoveelquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke, wel mooi die merkliefde en loyaliteit vind ik zeker voor VW, een merk wat zeker niet sprekend is voor veel mensen denk ik en waar hier in PTA ook weleens stevig op afgegeven wordt. Wij hebben ook een aantal VW's gehad thuis en ook alleen maar prima ervaringen mee. Waren ook toffe auto's op lange afstanden doch niet de meest spannende. Maar dat zoekt ook niet iedereen en mij zul je er niet negatief over horen. Zijn goede auto's.
Wat voor oldtimer VW zou je graag hebben?
Wat voor Saab? 900 V6? Is de enige 2.5 Saab of niet?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb voor morgen een telefonische afspraak staan met een verzekeraar. Even praten over een 170pk 2.5 Saabje
Ik heb besloten om te kijken naar een auto voor de fun en/of comfort voor die net geen 10000km die ik voortaan maak. Verstand mag weer de deur uit als de verzekering te betalen valt.
Precies. Ik heb geen idee of het wat is, het gaat mij vooral om of het te verzekeren valt. Daarna kijken hoe het rijdt, en of ik leuk er op kan inruilen. Ik heb ook geen verstand van Saab behalve dat ze er fijn uit zien dus moet me nog inlezen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat voor Saab? 900 V6? Is de enige 2.5 Saab of niet?
Heb zelf een 900 gehad (de 2.3) en ooit eens bijna een 2.5 gekocht. Heeft ook een distributieketting geloof ik die V6. Degelijk ding wel. De 2.3 gaf al een aardig rap gevoel en had genoeg vermogen voor die auto dus de V6 moet heerlijk soepel en snel zijn. Vaak zijn het ook wel de mooiste uitvoeringen met alle opties.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies. Ik heb geen idee of het wat is, het gaat mij vooral om of het te verzekeren valt. Daarna kijken hoe het rijdt, en of ik leuk er op kan inruilen. Ik heb ook geen verstand van Saab behalve dat ze er fijn uit zien dus moet me nog inlezen.
2.3 wordt een alternatief bespreekpunt als we het niet eens worden over de 2.5 Beiden zijn een stuk rapper dan mijn Carisma en dat is de bedoeling. Gaat in dit geval om een gewone automaat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb zelf een 900 gehad (de 2.3) en ooit eens bijna een 2.5 gekocht. Heeft ook een distributieketting geloof ik die V6. Degelijk ding wel. De 2.3 gaf al een aardig rap gevoel en had genoeg vermogen voor die auto dus de V6 moet heerlijk soepel en snel zijn. Vaak zijn het ook wel de mooiste uitvoeringen met alle opties.
Wordt het een handbak, automaat of semi-automaat (Sensonic)?
Fijne auto was dat die 2.3, enige was dat het ondanks het formaat niet een heel ruim aanvoelde binnen de auto. Maar reed fijn die 2.3 was een heerlijke motor. Automaat is een goede keus, past bij de auto. Hoop dat het lukt met die 2.5, da's toch wel net wat toffer Maar sowieso is zo'n 900 leuk, mooi en heeft een heel eigen identiteit. Dat is tof.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
2.3 wordt een alternatief bespreekpunt als we het niet eens worden over de 2.5 Beiden zijn een stuk rapper dan mijn Carisma en dat is de bedoeling. Gaat in dit geval om een gewone automaat.
Ik ben benieuwd. Als de prijzen bevallen ga ik na de tentamens eens wat proefrijden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Fijne auto was dat die 2.3, enige was dat het ondanks het formaat niet een heel ruim aanvoelde binnen de auto. Maar reed fijn die 2.3 was een heerlijke motor. Automaat is een goede keus, past bij de auto. Hoop dat het lukt met die 2.5, da's toch wel net wat toffer Maar sowieso is zo'n 900 leuk, mooi en heeft een heel eigen identiteit. Dat is tof.
Same here . M'n pa heeft een Passat gehad, een Sharan en een Touran. Waren allemaal prima wagens.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:13 schreef Actaeon het volgende:
Wij hebben ook een aantal VW's gehad thuis en ook alleen maar prima ervaringen mee.
Leuk wist helemaal niet dat jij nog student was trouwensquote:Op woensdag 26 juni 2013 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Als de prijzen bevallen ga ik na de tentamens eens wat proefrijden.
Nog wel. Ben er onderhand helemaal klaar mee maar na dit papiertje is het tijd voor serieus werk. Met geluk nog een jaar te gaan, met pech nog eens 2 jaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk wist helemaal niet dat jij nog student was trouwens
op autogebied niet zoveel.... deze eens laten overspuiten en lakken, blanke lak laat los....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah de klassieke!
Wat wil je nog meer dan? Op autogebied hè
Ah het einde is wel in zicht dus kan mij heel goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bentquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nog wel. Ben er onderhand helemaal klaar mee maar na dit papiertje is het tijd voor serieus werk. Met geluk nog een jaar te gaan, met pech nog eens 2 jaar.
Ik heb vandaag in een 900 2.3 gereden, dakloos Ik denk dat ik langzaamaan de Carisma maar moet oppoetsen voor een zoektocht naar een nieuwe baas. De verzekeraar maakte mij ook blij, in totaal incl mrb ga ik maandelijks er maar 17 eur op achteruit
Dat is wel duur of niet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:50 schreef gateway het volgende:
[..]
op autogebied niet zoveel.... deze eens laten overspuiten en lakken, blanke lak laat los....
ja daarom gebeurd dat ook alleen als ik de lotto win ofzoquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah het einde is wel in zicht dus kan mij heel goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bent
Rijdt prima hè? En voor ¤17 krijg je echt een hoop plezier terug denk ik. Lijkt mij geen moeilijke keus maar het gaat geen 2.5 worden dus?
[..]
Dat is wel duur of niet?
Maar het is nog best wel een jonge auto toch? Wel vreemd dan dat de blanke lak al los laat?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef gateway het volgende:
[..]
ja daarom gebeurd dat ook alleen als ik de lotto win ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mn bestuurdersstoel rafelde nogal dat alcantara spul, maar met een scheermesje kreeg ik het nog aardig strak.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
Halverwege nu doe een AD maar heb met m'n wijze hoofd een en ander slecht ingeschat en de P is nu buiten bereik. Het gaat spannen om net wel net geen negatief bsa.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah het einde is wel in zicht dus kan mij heel goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bent
Ik had niets te klagen. De auto was prima en was nog even in de waan van het dakloze tripje dat ik technisch niet de auto goed bestudeerd heb . Maar dat geeft niets want ik heb het budget op dit moment nog niet om die aankoop te verantwoorden. Komende maanden ga ik dat rustig opbouwen en tussendoor meer modellen (ook de 2.5) bekijken, het moet wel een verstandige keus zijn uiteindelijkquote:Rijdt prima hè? En voor ¤17 krijg je echt een hoop plezier terug denk ik. Lijkt mij geen moeilijke keus maar het gaat geen 2.5 worden dus?
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:13 schreef Hyman het volgende:
Vandaag de auto gepoetst met Meguiar's shampoo en conditioner gold. Duur spul, maar supergoed.
Eerst de auto laten weken met een dreft sopje, daarna met water alles eraf. Vervolgens de velgen met een chemisch goedje wat je normaal niet particulier kon kopen. Vervolgens de auto weer nat met een dreft sopje, en daarna met dat meguiar spul erover met een soort van speciaal washandje. En als laatst met water weer al het sop eraf.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net een spiegelMooi resultaat! Meguiar's is mooi spul inderdaad. Heb hier ook nog een paar proef-sachets liggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mn bestuurdersstoel rafelde nogal dat alcantara spul, maar met een scheermesje kreeg ik het nog aardig strak.
[ afbeelding ]
Ah oke, je moet me even helpen..AD?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Halverwege nu doe een AD maar heb met m'n wijze hoofd een en ander slecht ingeschat en de P is nu buiten bereik. Het gaat spannen om net wel net geen negatief bsa.
[..]
Ik had niets te klagen. De auto was prima en was nog even in de waan van het dakloze tripje dat ik technisch niet de auto goed bestudeerd heb . Maar dat geeft niets want ik heb het budget op dit moment nog niet om die aankoop te verantwoorden. Komende maanden ga ik dat rustig opbouwen en tussendoor meer modellen (ook de 2.5) bekijken, het moet wel een verstandige keus zijn uiteindelijk
AD = associate degree, helft van een bachelor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, je moet me even helpen..AD?
Je wilt ook echt een cabrio? Of is een 5-deurs ook een optie? Zou zeker ook de 2.5 testen inderdaad, lijkt me wel echt een stuk vetter. Lekker geluid enzo ook
Aaah dat meer iets voor naast een baan dus of zie ik het verkeerd dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
AD = associate degree, helft van een bachelor.
Na vandaag wil ik een cabrio ja
Nee, ik deed een bachelor hiervoor maar dat werd helemaal niets. Toen had ik het al gezien maar deze opleiding leek me leuk, en in twee jaar goed te doen. Kans is dat dat drie jaar wordt (Daarvoor had ik al een mbo diploma behaald, dus vandaar helemaal klaar met studeren )quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Aaah dat meer iets voor naast een baan dus of zie ik het verkeerd dan?
Haha wel lekker in de zomer uiteraard je kunt er ook wel met z'n 4en in of niet?
Ik snap 'm welke richting is je studie dan? Als je het wilt vertellen uiteraard. Mag ook per DM ofzo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nee, ik deed een bachelor hiervoor maar dat werd helemaal niets. Toen had ik het al gezien maar deze opleiding leek me leuk, en in twee jaar goed te doen. Kans is dat dat drie jaar wordt (Daarvoor had ik al een mbo diploma behaald, dus vandaar helemaal klaar met studeren )
Human Information Design Strategies, elders bekend als informatiedienstverlening, onderdeel van Bachelor of Communication.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap 'm welke richting is je studie dan? Als je het wilt vertellen uiteraard. Mag ook per DM ofzo.
Het klinkt wel interessant.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Human Information Design Strategies, elders bekend als informatiedienstverlening, onderdeel van Bachelor of Communication.
BJ 2003. Schijnt te maken te hebben met dat het een van de eerste auto's van VW met watergedragen lak te zijn, en de kleurlak was te droog toen de blanke lak erop gekomen is. Mjah, na 8 jaar als 2de eigenaar hoef je daarmee niet meer bij VW aan te komen....quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar het is nog best wel een jonge auto toch? Wel vreemd dan dat de blanke lak al los laat?
Nja het aantal eigenaren moet niet uitmaken natuurlijk maar die termijn is wel jammer inderdaad. Wat voor kleur is ie eigenlijk?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:12 schreef gateway het volgende:
[..]
BJ 2003. Schijnt te maken te hebben met dat het een van de eerste auto's van VW met watergedragen lak te zijn, en de kleurlak was te droog toen de blanke lak erop gekomen is. Mjah, na 8 jaar als 2de eigenaar hoef je daarmee niet meer bij VW aan te komen....
rood zie de foto's in de OPquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nja het aantal eigenaren moet niet uitmaken natuurlijk maar die termijn is wel jammer inderdaad. Wat voor kleur is ie eigenlijk?
Iemand linkje naar 't excel bestand?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:42 schreef gateway het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie net dat er 600 euro verzekering staat, dat is intussen 610 mjah peanuts.
Verbruik van een diesel komt uit alle tankbeurten die ik gedaan heb met deze auto. Dat van die benzine klopt niet, dat is volgens mij gewoon zo ingevuld. Kan eens bij sprimonitor.de kijken wat het verbruik zo is, en ook de wegenbelasting eens bekijken
Nouja, als je een Golf II en III als vergelijkingsmateriaal neemt...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh valt wel mee dan. Heb geen ervaring met een SDI maar het leek me niet echt een toonbeeld van verfijning, maar dat valt mee dus.
ja, niet te vergelijken met de touran natuurlijk! of de huidige auto's, kwa isolatie en lawaai & comfort.....quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nouja, als je een Golf II en III als vergelijkingsmateriaal neemt...
Signalkleur rood?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef gateway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
al valt hier de lakschade nog niet zo op (boven de voorruit op het dak)
Aparte kleur wel voor een Touran zie niet zo vaak hier een dergelijke kleur volgens mij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:05 schreef gateway het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
al valt hier de lakschade nog niet zo op (boven de voorruit op het dak)
ja hoor, kan je het bestand ook mailen? volgens mij heb ik zelfs wel een blancoquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef baaart het volgende:
[..]
UHm............. jij hebt er formules in zitten die je gewoon kan herbruiken ?
wat voor lane?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:39 schreef JDude het volgende:
Ik dacht dat driestrookswegen met suicide lane inmiddels wel uitgestorven zouden zijn, maar waar anders dan in België kom je ze nog gewoon tegen.
http://goo.gl/maps/8CvSWquote:
Like wtf.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:58 schreef JDude het volgende:
[..]
http://goo.gl/maps/8CvSW
Dit idee. Eén rijbaan met drie rijstroken, waarvan de middelste door beide rijrichtingen (theoretisch tegelijkertijd, maar probeer dat liever niet) mag worden gebruikt. Gezien de markering zou je denk ik zelfs uiterst links een inhaler mogen inhalen, maar ik weet niet hoe dat in de Belgische verkeerswetgeving is vastgelegd.
Ik voel je, straks herkansingen..quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:08 schreef Goddelijker het volgende:
Nog paar weken en dan lekker richting Italie tuffen!
Maar eerst nog even 3 tentamens maken.
Gefeliciteerd! Ik hoop dat ik mijne ook haal.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Mijn herkansing heb ik gehaald!
Over een goede 3 weken vertrek ik naar Luxemburg
Thanks! En komt wel goed toch?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik hoop dat ik mijne ook haal.
Ik hoop het. Het zijn allemaal vakken waar ik niets mee heb dus dat helpt niet internationale en europese fiscale aspecten enzoquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Thanks! En komt wel goed toch?
Had herkansing over Arbo en Milieu, allemaal van die kloterige feitjes waar ik dus niet goed in ben. Geef mij maar gewoon berekeningen met betrekking tot werkplaatstarieven en autokosten ofzo
Wordt op veel plekken toch nog wel gebruikt, buiten ons kikker landje? Dan wel met wat markering, en vooral gemaakt om af te slaan en stilstaand verkeer op de doorgaande weg te voorkomen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:58 schreef JDude het volgende:
[..]
http://goo.gl/maps/8CvSW
Dit idee. Eén rijbaan met drie rijstroken, waarvan de middelste door beide rijrichtingen (theoretisch tegelijkertijd, maar probeer dat liever niet) mag worden gebruikt. Gezien de markering zou je denk ik zelfs uiterst links een inhaler mogen inhalen, maar ik weet niet hoe dat in de Belgische verkeerswetgeving is vastgelegd.
Frankrijk had ze vroeger ook. Verder zou ik het niet weten. In Duitsland en Engeland heb ik ze in ieder geval nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:37 schreef baaart het volgende:
Wordt op veel plekken toch nog wel gebruikt, buiten ons kikker landje?
Precies, de oude driestrookswegen in België worden ook steeds meer zo omgebouwd. Het viel me dan ook vooral op dat op de plek die ik eerder aangaf, de "gedeelde inhaalstrook" nog gewoon intact was.quote:Dan wel met wat markering, en vooral gemaakt om af te slaan en stilstaand verkeer op de doorgaande weg te voorkomen.
Dat is erg zuinig idd!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:29 schreef Sjoegerd het volgende:
Zuinigheidsrecord! 578 km op 33.58 liter wat neerkomt op 1 op 17.21 .. Niet slecht voor een 21 jarig benzinehok.
Bijna alleen snelweg en niet boven de 100 komen ivm trillenquote:
Trilt ie zo erg al bij 100+ ?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bijna alleen snelweg en niet boven de 100 komen ivm trillen
Yes, gevalletje wielen balanceren. Sowieso rij ik meestal niet harder dan 110 met de AX. Heeft helemaal geen zin :pquote:
Qua verbruik geen zin bedoel je?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yes, gevalletje wielen balanceren. Sowieso rij ik meestal niet harder dan 110 met de AX. Heeft helemaal geen zin :p
Nee, met trillende wielen.quote:
Zijn ook wel mooie auto's vind ik. In dat segment één van de mooiere. Veel plezier ermee.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:00 schreef DDriver het volgende:
Hopsakee, gister getekend voor nieuwe auto. Fiat Punto Evo uit 2011 met 25.000 km. Hij rijdt nog geen deuk in een pakje boter maar is wel een stuk zuiniger en hopelijk weinig onderhoud komende 2 jaar!
Wat zou jij nemen? In die klasse dan hè.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het zou mijn keuze niet zijn, maar gefeliciteerd .
Persoonlijk had ik liever een Seat Leon genomen maar die krijg je nergens voor die prijs met weinig km en redelijk nieuw.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het zou mijn keuze niet zijn, maar gefeliciteerd .
Ik zou privé nooit zo'n spaardiesel gaan rijden. Dan liever iets ouder, meer km's en meer vermogen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat zou jij nemen? In die klasse dan hè.
Snap ik. Best geinige auto's maar een beetje fatsoenlijk ding dat niet is uitgeleefd betaal je nog een hoop geld voor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:51 schreef DDriver het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik liever een Seat Leon genomen maar die krijg je nergens voor die prijs met weinig km en redelijk nieuw.
Het is een benzine, woon-werk verkeer stelt niks voor en vakantie doen we meestal met het vliegtuig, diesel zou een beetje te duur worden. De Punto rijdt ongeveer 1:20 dus wel vooruitgang na onze 206 met 1:13. Zit ook een start/stop systeem op, ben ik zelf niet zo gek van maar ze zeggen dat het scheelt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou privé nooit zo'n spaardiesel gaan rijden. Dan liever iets ouder, meer km's en meer vermogen.
In de kleinere categorie vind ik een Fiësta nog wel grappig en die rijden vrij aardig als je diesel neemt en die chipt tot 120pk. Of heel misschien een DS3.
Zo'n ecobak zou ik alleen kopen als 't financieel écht voordelig is. Dan moet het dus 200 euro per maand gaan opleveren ofzo.
[..]
Snap ik. Best geinige auto's maar een beetje fatsoenlijk ding dat niet is uitgeleefd betaal je nog een hoop geld voor.
Het is een benzinequote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou privé nooit zo'n spaardiesel gaan rijden. Dan liever iets ouder, meer km's en meer vermogen.
In de kleinere categorie vind ik een Fiësta nog wel grappig en die rijden vrij aardig als je diesel neemt en die chipt tot 120pk. Of heel misschien een DS3.
Zo'n ecobak zou ik alleen kopen als 't financieel écht voordelig is. Dan moet het dus 200 euro per maand gaan opleveren ofzo.
[..]
Snap ik. Best geinige auto's maar een beetje fatsoenlijk ding dat niet is uitgeleefd betaal je nog een hoop geld voor.
Dat had ik toch nergens kunnen lezen of wel Ik dacht omdat het om jong met lage tellerstand ging, dat 't een diesel moet zijn waar heel veel bij gezet wordt. Want als je uit 2011 koopt maakt het -wat mij betreft- geen barst uit of het ding 25k of 75k gelopen heeft, dan is ie toch nog nieuw. Tenzij je er 60k per jaar bij op zet, dan gaat het hard.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is een benzine
Een Fiësta heeft echt z'n uiterlijk tegen vind ik...
Dat is qua verbruik wel een mooie vooruitgang ja . En qua prijs begrijp ik 't ook. En dan mag je van de Fiësta die basismotor echt niet nemen want die is helemaal niet vooruit te branden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:07 schreef DDriver het volgende:
[..]
Het is een benzine, woon-werk verkeer stelt niks voor en vakantie doen we meestal met het vliegtuig, diesel zou een beetje te duur worden. De Punto rijdt ongeveer 1:20 dus wel vooruitgang na onze 206 met 1:13. Zit ook een start/stop systeem op, ben ik zelf niet zo gek van maar ze zeggen dat het scheelt.
Fiësta hebben we ook nog naar gekeken maar viel ook al snel af in vergelijking met de Punto (qua prijs) We kunnen ons weer verplaatsen en dat is het belangrijkste
Die Punto is qua vermogen ook niet om over naar huis te schrijven maarja..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat had ik toch nergens kunnen lezen of wel Ik dacht omdat het om jong met lage tellerstand ging, dat 't een diesel moet zijn waar heel veel bij gezet wordt. Want als je uit 2011 koopt maakt het -wat mij betreft- geen barst uit of het ding 25k of 75k gelopen heeft, dan is ie toch nog nieuw. Tenzij je er 60k per jaar bij op zet, dan gaat het hard.
De Fiësta is leuk . Al is de facelift geen vooruitgang.
[..]
Dat is qua verbruik wel een mooie vooruitgang ja . En qua prijs begrijp ik 't ook. En dan mag je van de Fiësta die basismotor echt niet nemen want die is helemaal niet vooruit te branden.
Wat ik me dan wel vaak afvraag: leuk dat je nu zuiniger rijdt en waarschijnlijk minder onderhoud hebt, maar is dat de meerprijs ook waard? Want uiteindelijk leg je toch weer duizenden euro's bij. Vooral als je niet heel veel km's maakt, is het dan de investering waard? Of wilde je sowieso al iets nieuws?
Oh ja ik ging er automatisch vanuit dat het een benzine was ik dacht als het een diesel was had ie het er wel bij gezegdquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat had ik toch nergens kunnen lezen of wel Ik dacht omdat het om jong met lage tellerstand ging, dat 't een diesel moet zijn waar heel veel bij gezet wordt. Want als je uit 2011 koopt maakt het -wat mij betreft- geen barst uit of het ding 25k of 75k gelopen heeft, dan is ie toch nog nieuw. Tenzij je er 60k per jaar bij op zet, dan gaat het hard.
De Fiësta is leuk . Al is de facelift geen vooruitgang.
[..]
Dat is qua verbruik wel een mooie vooruitgang ja . En qua prijs begrijp ik 't ook. En dan mag je van de Fiësta die basismotor echt niet nemen want die is helemaal niet vooruit te branden.
Wat ik me dan wel vaak afvraag: leuk dat je nu zuiniger rijdt en waarschijnlijk minder onderhoud hebt, maar is dat de meerprijs ook waard? Want uiteindelijk leg je toch weer duizenden euro's bij. Vooral als je niet heel veel km's maakt, is het dan de investering waard? Of wilde je sowieso al iets nieuws?
Ah oké, dan snap ik het wel ja. Ik kreeg de indruk dat je 'm vooral voor het verbruik had ingeruild, dan was het lichtelijk zonde geweest .quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:57 schreef DDriver het volgende:
[..]
Die Punto is qua vermogen ook niet om over naar huis te schrijven maarja..
We hebben geen lijstje opgesteld ofzo om te berekenen of we nu goedkoper uit waren. De 206 die we reden had kapotte koppakking, versleten banden en nog wat dingen. Complete reparatie zou boven de ¤1000,- gaan kosten. Besloten om wat meer uit te geven en er een jonge/nieuwere auto voor te kopen.
Nu maar hopen dat het over een paar jaar de investering waard was
Mja, verschil in referentiekader zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh ja ik ging er automatisch vanuit dat het een benzine was ik dacht als het een diesel was had ie het er wel bij gezegd
Ik vind de Fiësta te gedrongen ogen denk ik..en te scherp qua lijnenspel. En te hot-hatch-achtig.
Verschil in smaak meer gewoon?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah oké, dan snap ik het wel ja. Ik kreeg de indruk dat je 'm vooral voor het verbruik had ingeruild, dan was het lichtelijk zonde geweest .
[..]
Mja, verschil in referentiekader zullen we maar zeggen
Oh excuses ik dacht dat het op het Fiëste gedeelte zagquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
Benzine of diesel is meestal geen kwestie van smaak (tenzij je net rond het omslagpunt zit), maar meer van financiën en km's/jaar.
Mag je dan niet gewoon rijden totdat de apk is verlopen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Bah mijn carisma is afgekeurd vandaag.
Hoe snel werkt het rdw haar gegevens bij? Ik moet nog zo'n 40 km afleggen om hem bij mijn ouders neer te zetten
Ja, dat was het idee... Nu is de ene auto op 2-2 en de andere op 20-3. En dat ligt net binnen die twee maanden, maar het geeft wel maar een hele korte periode waarop je beide auto's achter elkaar naar de garage kunt brengen (we plannen de jaarlijkse beurt altijd voor beide auto's na elkaar in, dus op maandag met de Auris, met de starlet naar het werk, 's avonds de Auris weer ophalen en de starlet achterlaten en die halen we dan de volgende dag aan het eind van de dag weer op)quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:35 schreef vannelle het volgende:
Nee, het is maximaal 2 maanden van tevoren zodat je in principe 14 maanden APK hebt.
Doe je het 3 maanden van tevoren dan is het DIE datum die aangehouden wordt waardoor je gewoon 12 maanden APK hebt en het jaar daarop 3 maanden eerder moet.
Als je'm 2 maand vantevoren laat keuren is het 14 maand. Elke dag later gaat idd van die 14 maand af. Duh.....had gehoopt dat je wel zou begrijpen wat ik bedoel ipv me te "verbeteren".quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:45 schreef Sweetpea8472 het volgende:
En het is niet 14 maanden APK, het is tussen de 14 en 12 maanden.
Elke nieuwe auto van na 2005 (dus na 1 januari 2005 voor het eerste op de weg) heeft zijn eerste APK na 4 jaar (wat vroeger 3 was). Daarna 2x om het jaar, en daarna gewoon elk jaar. Dus als die auto uit 2011 is, zal hij z'n eerste apk in 2015 hebben, daarna in 2017, 2019 en 2020, 2021, etc.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:57 schreef DDriver het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met APK van nieuwe auto´s? Zaterdag krijgen wij onze ´nieuwe´ auto. Auto uit 2011, is geïmporteerd uit Italië. APK loopt nu tot juli 2015 (dus 4 jaar). Moet de auto na deze 4 jaar elk jaar worden gekeurd of zit er eerst nog 2 jaar tussen?
Edit: Gaat om een benzine uitvoering
* Schadeformulier aangeeft.quote:
Misschien wil ie 't wel onderhands regelen?quote:
Vet! Lijkt me echt superleuk om te doen. En mooie route lijkt me ook. Ga je alleen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:20 schreef Hyman het volgende:
Jaaa jongetjes en meisjes, nog maar een week en 1 dagje voordat ik deze route ga rijden:
[ afbeelding ]
Zininnn
Vroeger, toen ik nog thuis woonde, zijn we eens helemaal richting het noorden gegaan. Niet naar de Noordkaap zelf, want dan sta je uren in de rij om een pontje op te kunnen. Met een camper (mijn vader had een Mercedes Benz 207 busje omgebouwd tot camper). Dat was zo fantastisch. Ik wil dat graag nog een keer herhalen (maar dan moeten we wel eerst een camper hebben )quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:06 schreef JDude het volgende:
Nice! Scandinavië is echt nog uncharted territory voor mij . Het verste waar ik ben geweest is Holstebro, net boven punt B op je kaart.
Ooit nog eens verandering in brengen .
Joah in mn eentje! En omdat bier zo duur is neem ik dit allemaal mee:quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vet! Lijkt me echt superleuk om te doen. En mooie route lijkt me ook. Ga je alleen?
Coolquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Vroeger, toen ik nog thuis woonde, zijn we eens helemaal richting het noorden gegaan. Niet naar de Noordkaap zelf, want dan sta je uren in de rij om een pontje op te kunnen. Met een camper (mijn vader had een Mercedes Benz 207 busje omgebouwd tot camper). Dat was zo fantastisch. Ik wil dat graag nog een keer herhalen (maar dan moeten we wel eerst een camper hebben )
Door Denemarken heen, met de pont naar Zweden (brug was er nog niet), dan richting Stockholm, langs de kust naar Finland, richting de Russische grens, Lapland in, helemaal naar boven om vervolgens de E6 helemaal langs de Noorse kust weer naar Oslo. En toen naar Gotenborg, om vervolgens weer via Denemarken terug naar huis te gaan.
Gezelligquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:33 schreef Hyman het volgende:
[..]
Joah in mn eentje! En omdat bier zo duur is neem ik dit allemaal mee:
[ afbeelding ]
Nah, 6 personen en 2 auto's (waaronder mijne)
http://www.autoblog.nl/ni(...)p-winterbanden-60417quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:38 schreef Hyman het volgende:
Zeker! V/d week nog wel even zomerbanden onder mn s80 laten zetten
Haha dat is behoorlijk wat. Komt denk ik ook omdat veel mensen het verschil er niet tussen kent. En omdat het geld kost om beide te hebben. Want rollen doen ze beide.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://www.autoblog.nl/ni(...)p-winterbanden-60417
Dat zou ik de banden niet aandoen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:53 schreef Hyman het volgende:
[..]
Haha dat is behoorlijk wat. Komt denk ik ook omdat veel mensen het verschil er niet tussen kent. En omdat het geld kost om beide te hebben. Want rollen doen ze beide.
Ik was gewoon een beetje laks/ traag en ik had mezelf eerst voorgenomen deze eerst op te rijden en dan all-season te kopen, maar dat gaat nogal snel wanneer je met 25 graden 3000 km gaat rijden.
Wat is de andere auto die meegaat?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:38 schreef Hyman het volgende:
Zeker! V/d week nog wel even zomerbanden onder mn s80 laten zetten
Dat dacht ik ook ja. Ik had van een klasgenoot 2 pirelli zomerbanden gekregen met nog 4mm profiel ofzo. Nu nog even in harderwijk 2 andere pirelli's goedkoop op de kop tikken en dan kan ik ze verwiselenquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat zou ik de banden niet aandoen.
Die worden daar zeker niet vrolijk van.
quote:
Die kunnen nog prima vakantie mee (mits geen droogtescheurtjes etc.).quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:57 schreef Hyman het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. Ik had van een klasgenoot 2 pirelli zomerbanden gekregen met nog 4mm profiel ofzo. Nu nog even in harderwijk 2 andere pirelli's goedkoop op de kop tikken en dan kan ik ze verwiselen
Alle schoenen die ik bezit zijn geschikt om auto mee te rijden.quote:
En met een automaat is dat nog veel makkelijker.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alle schoenen die ik bezit zijn geschikt om auto mee te rijden.
Zal best meevallen toch?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:41 schreef JDude het volgende:
Waarschijnlijk omdat 99% niet meer rijvaardig is.
Nee, alleen als ik op slippers loop heb ik gympen in de auto liggen om even te wisselen. Ik draag verder ook geen hele hoge hakken dus dat scheelt.quote:
Dat is wel echt een probleem ja. Zeker in een vreemde autoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:24 schreef Hyman het volgende:
Autorijden met klompen is ook zo verschrikkelijk. totaal geen gevoel erin .
Heb ik mijn auto ook nog wel eens met mn veiligheidsschoenen, dat ie beetje klemt tussen koppeling en gasquote:En die franse auto's rijden ook voor geen meter met wat bredere schoenen (als vans bijv.) die pedalen zitten veel te dicht op elkaar
Hier wel, ik heb express schoenen met een punt gekocht zodat ik fatsoenlijk gevoel in de pedalen heb.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, alleen als ik op slippers loop heb ik gympen in de auto liggen om even te wisselen. Ik draag verder ook geen hele hoge hakken dus dat scheelt.
Nee, met m'n All Stars rijdt het ook niet erg lekker moet ik zeggen. Maar met m'n stink-Skechers heb ik geen probleemquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hier wel, ik heb express schoenen met een punt gekocht zodat ik fatsoenlijk gevoel in de pedalen heb.
(Met m`n gympen heb ik dat niet)
In het kleinste autootje van m'n werk (Fiat Doblo) weiger ik met veiligheidsschoenen te rijden. Met m'n maatje 46 zit ik dan regelmatig op twee pedalen . Dan neem ik ze gewoon los mee voor het geval ik ze ergens nodig heb.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:01 schreef Piles het volgende:
Heb ik mijn auto ook nog wel eens met mn veiligheidsschoenen, dat ie beetje klemt tussen koppeling en gas
Volgens een vriend van me rijd dat heel lekkerquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
Ik rij eigenlijk overal mee. Alleen slippers doe ik uit en rij ik op blote voeten. Vorig jaar vanuit Italie terug gereden op blote voeten.
Als je net begint met autorijden misschien. Nu maakt het me echt niks meer uit waar ik mee rijd.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Volgens een vriend van me rijd dat heel lekker
Moet je ook geen Vans dragen jongen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:24 schreef Hyman het volgende:
Autorijden met klompen is ook zo verschrikkelijk. totaal geen gevoel erin .
En die franse auto's rijden ook voor geen meter met wat bredere schoenen (als vans bijv.) die pedalen zitten veel te dicht op elkaar
Inderdaad, een automaat is gewoon heerlijk zou nooit meer anders willen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:28 schreef Hyman het volgende:
[..]
En met een automaat is dat nog veel makkelijker.
Mij ook niet, maar lange afstanden vind ik op blote voeten wel lekker.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je net begint met autorijden misschien. Nu maakt het me echt niks meer uit waar ik mee rijd.
Tussen koppeling en gas nog wel ? Ik blijf altijd achter de rem haken als ik de koppeling gebruik.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is wel echt een probleem ja. Zeker in een vreemde auto
[..]
Heb ik mijn auto ook nog wel eens met mn veiligheidsschoenen, dat ie beetje klemt tussen koppeling en gas
Ouwe trucker!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 18:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar lange afstanden vind ik op blote voeten wel lekker.
Omdat anders vaak de schoenen binnen te irriteren op m'n hak.
Maar dit jaar lekker CruiseControl.
Ook als 't 30 graden is? Slippers.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik draag toch geen slippers of klompen, dat scheelt. Verder rij ik met alles, van sportschoenen tot werkschoenen. Sokken of blote voeten nog niet geprobeerd, komt omdat ik toch altijd gewoon schoenen draag.
Jup slippers zijn kut man, dat losse en dat ding tussen je tenen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook als 't 30 graden is? Slippers.
Jup altijd, slippers , voetenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook als 't 30 graden is? Slippers.
Vind het altijd wel lekker.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:12 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jup slippers zijn kut man, dat losse en dat ding tussen je tenen.
Ik heb ook niet zoveel met voeten, maar slippers kan ik goed hebben.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jup altijd, slippers , voeten
Trouwens vraagje voor jou. 206 is dat lekker comfortabel cruisen?
Of het goed zit, niet te harde stoelen en dergelijke. En of het stabiel op de weg ligt met snelheden tot 140 km/h.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:14 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vind het altijd wel lekker.
[..]
Ik heb ook niet zoveel met voeten, maar slippers kan ik goed hebben.
Wat versta je onder comfortabel cruisen?
Ja, het zit goed (Frans hè ).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Of het goed zit, niet te harde stoelen en dergelijke. En of het stabiel op de weg ligt met snelheden tot 140 km/h.
"Of ie lekkerder rijdt dan een AX"quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Of het goed zit, niet te harde stoelen en dergelijke. En of het stabiel op de weg ligt met snelheden tot 140 km/h.
Nou ik zat eens te bekijken voor een opvolger als ik klaar ben met school wat ook nog redelijk te betalen is. Leuke 2.0 HDi ofzoquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, het zit goed (Frans hè ).
Ja, tot 140 km/u is er niks aan de hand, ligt ook een beetje aan de motorisering: 1.1, 1.4 of 1.6.
Moeten goede blokken zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou ik zat eens te bekijken voor een opvolger als ik klaar ben met school wat ook nog redelijk te betalen is. Leuke 2.0 HDi ofzo
Dikke motor die 1.1!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Moeten goede blokken zijn.
Zo lang je maar geen 1.1 neemt.
Als ik klompen aan heb wanneer ik de auto even moet verplaatsen, doe ik ze altijd uit en rijd ik met m'n blote voeten (of sokken).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik draag toch geen slippers of klompen, dat scheelt. Verder rij ik met alles, van sportschoenen tot werkschoenen. Sokken of blote voeten nog niet geprobeerd, komt omdat ik toch altijd gewoon schoenen draag.
235.000 km al ruim gepasseerd!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:42 schreef Hyman het volgende:
Idd, die van Sjoegerd blijft maar draaien, hij zegt nog net geen braaaainnsssss
Mijne staat op 157.000quote:
Ik draag ook altijd gewoon schoenen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook als 't 30 graden is? Slippers.
Volgens mij heb je in zo'n 207 ook best wat meer ruimte dan in je AX.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nou ik zat eens te bekijken voor een opvolger als ik klaar ben met school wat ook nog redelijk te betalen is. Leuke 2.0 HDi ofzo
Slippers heb ik nooit aan kunnen wennen om op te lopen. Doe mij maar sandalen!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook als 't 30 graden is? Slippers.
206quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in zo'n 207 ook best wat meer ruimte dan in je AX.
Toch geen sandalen met sokken hè?quote:Op zondag 21 juli 2013 08:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Slippers heb ik nooit aan kunnen wennen om op te lopen. Doe mij maar sandalen!
Verder rij ik eigenlijk overal wel goed mee. Van mijn bergschoenen tot blote voeten. Zeker op de langere ritten doe ik graag mijn schoenen uit, anders krijg ik van die warme voeten
Kom net mijn bed uit . Moet juist inpakken voor vakantie want morgen vertrek ik naar Luxemburgquote:Op zondag 21 juli 2013 11:41 schreef JDude het volgende:
En, wie staat er vandaag weg te koken in een strandfile?
Nee, gelukkig niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:41 schreef JDude het volgende:
En, wie staat er vandaag weg te koken in een strandfile?
als ik al naar het strand zou gaan, zou ik de fiets pakken... Maar ik moet er niet aan denken!quote:Op zondag 21 juli 2013 11:41 schreef JDude het volgende:
En, wie staat er vandaag weg te koken in een strandfile?
ik ben "druk" aan het werk..quote:Op zondag 21 juli 2013 15:40 schreef JDude het volgende:
Zag daarstraks een foto van Zandvoort. Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt. Zelfs de lokale zwemplas hier wordt al afgeraden omdat vol.
Oh ja excuses :$ 206 inderdaad.quote:Op zondag 21 juli 2013 09:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
206
[..]
Toch geen sandalen met sokken hè?
was een goeie vraag eigenlijkquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:25 schreef daNpy het volgende:
Hij stopt om de paar honderd meter en er willen telkens mensen in en uit stappen
quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:25 schreef daNpy het volgende:
Hij stopt om de paar honderd meter en er willen telkens mensen in en uit stappen
Zou best kunnen. Maar is na bijna drie jaar toch weer voorbij voor die auto .quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:37 schreef Kadooosh het volgende:
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=1848tb
Wordt dit nou vanaf volgend jaar ¤ 189,00 belasting per kwartaal in NH ?
Of terug naar benzine en van die speciale regel gebruik maken Weet niet precies wat dat kost maar misschien is het wel de moeite gezien die ¤189.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Maar is na bijna drie jaar toch weer voorbij voor die auto .
50 euro vraagt de andere. Toch weer tientje bespaard.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:37 schreef Goddelijker het volgende:
Wat een kansloos telefoonnummer is dat inderdaad.
Vanmiddag even geinformeerd: 60 euro p/paneel.
Zo komt er nog een andere uitdeuker kijken, kijken wat die vraagt.
met een diesel gaan Maar, je ziet wel vanalles van een land, je kann natuurlijk ook met een vliegtuig ergens heen gaan (das ook duur)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef Hyman het volgende:
Zo weer terug van 3 weekjes Denemarken, Zweden en Noorwegen
4000 kilometers gereden in totaal:
[ afbeelding ]
Die prijzen in Noorwegen man 2 euro per liter benzine.
0,70 liter jägerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Geniaal hè. Mooie stuk land lijkt het me, maar die prijzen zijn bizar. Alcohol is ook idioot duur hè. Eén voordeel: veel provinciale wegen dus rustig rijden, valt het verbruik nog mee
Flesje rochefort 10 33clquote:
Iedereen verdient daar als bill gates en rijden allemaal dure bakkenquote:
Alleen als ie ijs en ijskoud is.quote:
Goed voorbereidquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:43 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste 2 zijn in het Jotunheimen reservaat.
facebook linkjes snapt ie niet.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:31 schreef JDude het volgende:
Oh wacht, Jägermeister. Dan is het nog duur, maar al wat beter te begrijpen. Ik dacht aan dat goedkope bier van de C1000 .
Ik had alles uit het zicht geplaatst en in het reservewiel verstopt metersdiep onder de bagage.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mooie blikken bier ook! Totdat je grenscontrole krijgt
Dat was na 1,5 week(dus was al zo'n beetje 70% van het bier op), ik had 6 sixpacks onder vanalles en nogwat gestopt en ongeveer een tray met bier in mn reservewielbak (niet in de peugeot dus)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:20 schreef Kriegel het volgende:
Ehhh, hoe verstop je dit:
[ afbeelding ]
in godsnaam in je reservewiel? Of hoe verstop je het überhaupt?
Wel origineel of aftermarket? Ik ben blij dat ie bij mij precies in een bakje in de middentunnel kan staan, naast de handrem. Veilig rijden en ondertussen aan een milkshake lurken dusquote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Wat was dit een handen snijdende pokke klusje om er in te zetten zeg.... Maar eindelijk, niet meer de mccola balanceren tussen de benen
Origineel Nu nog over naar het lederen interieur als ik een keer geld over heb en dan is het compleet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wel origineel of aftermarket? Ik ben blij dat ie bij mij precies in een bakje in de middentunnel kan staan, naast de handrem. Veilig rijden en ondertussen aan een milkshake lurken dus
Ja die ja.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Teflontape?
En anders zoals ik zeg: accuboormachine, dun boortje, en helemaal onderin een klein gaatje boren. Ziet niemand, maar het water loopt weg en je krijgt nooit meer condens.
Ook niet voor zn tijdquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga zo maar eens de AX een beetje wassen.. Zie er tegenop want zitten dikke plakken vogelschijt op
Sounds like a plan. Moet ik ook maar weer eens doen, is volgens mij alweer een half jaar terug...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:33 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga zo maar eens de AX een beetje wassen.. Zie er tegenop want zitten dikke plakken vogelschijt op
Ook bijna een botsing gehad vandaag... Een busje wat naar de rechterbaan ging terwijl wij daar reden. Gelukkig zat er nog een uitvoegstrook naast ons (met niemand erop) en konden we naar rechts... Ik dacht eigenlijk dat hij ineens bedacht dat hij af moest, maar hij wilde gewoon naar de rechterbaan...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:13 schreef Marco001 het volgende:
Goedemorgen, ook maar weer eens hier kijken...:)
Net nog bijna een botsing gehad, wou een trekker met kar voor mij langs de weg opdraaien... En dan ook nog gebaren dat ik rustiger moest rijden.. (ik reed er de toegestane max. Van 30.)
Voor mij was het ook al een paar maanden .. Vanmiddag even de remmen schoonmaken en spelingen controleren voor ik vanaf volgende week sowieso 300 km in de week maak.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Sounds like a plan. Moet ik ook maar weer eens doen, is volgens mij alweer een half jaar terug...
Na een jaar uitstel bij mij: stofzuigen, hogedrukspuit, wasstraat en de ruiten afnemen met sonax. Zag er drie dagen lang als nieuw uitquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Sounds like a plan. Moet ik ook maar weer eens doen, is volgens mij alweer een half jaar terug...
Zuigen... Ja, dat zou ik ook weer eens moeten doen. Wassen heeft niet zoveel zin. Hij is twee weken geleden gewassen (standaard onderdeel van de grote beurt), en toen we thuis waren was hij alweer vies... Platteland + oogsttijd en schone auto gaan niet samen...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Na een jaar uitstel bij mij: stofzuigen, hogedrukspuit, wasstraat en de ruiten afnemen met sonax. Zag er drie dagen lang als nieuw uit
Inderdaad, tis nu een en al stof hier.. Op de Seat ligt zo'n dikke laag dat die nu meer grondkleur heeft als rood...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zuigen... Ja, dat zou ik ook weer eens moeten doen. Wassen heeft niet zoveel zin. Hij is twee weken geleden gewassen (standaard onderdeel van de grote beurt), en toen we thuis waren was hij alweer vies... Platteland + oogsttijd en schone auto gaan niet samen...
Vogelpoep haal ik er wel altijd gelijk af zodra ik het zie. Dat vind ik wel zo vies eruit zien.
Mooi is dat ja. Ik ga hartje Amsterdam ook nooit meer vergeten met twee maanden rijbewijs en zo'n zelfde vrachtwagentjequote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:02 schreef JDude het volgende:
Vandaag hartje Antwerpen in geweest met zo'n B-rijbewijs vrachtwagentje. Pff, goed voor de rijkunsten, dat wel.
Beetje overdreven jaquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:37 schreef delano.888 het volgende:
Ik parkeer altijd goed strak langs de paal zodat een eventuele sukkel aan de andere kant mijn lak niet beschadigd (dat is namelijk al genoeg gebeurd):
[ afbeelding ]
Maar vandaag had ik misschien een beetje overdreven
Waarom ben je dan niet een weekje eerder naar de keuring geweest?quote:Op zondag 1 september 2013 22:24 schreef monsterd. het volgende:
Zojuist banden besteld voor de Carisma, inclusief montage 255 euro kwijt voor deze bandjes.
Verder mag ik niet meer met de carisma rijden, gisteren is de APK verlopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |