Dat is wel zuur.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n V70 moet er uit: door die fout met de distributieriem dankzij die oh-zo-geweldige garage zijn er een aantal kleppen krom.
Niks gecopy-paste, de wiki heb ik aangehouden. Wijzigingen moet je daar invoeren, als iedereen consequent de wiki in de OP zet heb je nooit ge-emmer over updates...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:40 schreef Hyman het volgende:
De OP is verkeerd gecopy paste uit het vorige topic trouwens.
Over ongeveer een maandje ga ik een road trip naar zweden houden waarschijnlijk
Van NL naar billund, roskilde, kopenhagen, malmo, goteborg en daarna iets naar het oosten. En dan weer terug
Nieuwe klepkes .quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n V70 moet er uit: door die fout met de distributieriem dankzij die oh-zo-geweldige garage zijn er een aantal kleppen krom.
vreemd, dan zal ik mijn auto's nog maar eens toevoegenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niks gecopy-paste, de wiki heb ik aangehouden. Wijzigingen moet je daar invoeren, als iedereen consequent de wiki in de OP zet heb je nooit ge-emmer over updates...
A 57 Euro per stuk, plus koppakkingset van 169 Euro, plus distributieset van 140 Euro, speciale tools vereist van in totaal 300 Euro, kopboutenset van 45 Euro en dan nog kop laten vlakken + kleppen laten slijpen wat 150 Euro ongeveer kost. Betaal jij?quote:
Wat een onzin, als je een nieuw deel opent in de gewone interface is een OP meteen meegenomen, in plaats van handmatig moeten copy/pasten. Is toch veel makkelijkerquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niks gecopy-paste, de wiki heb ik aangehouden. Wijzigingen moet je daar invoeren, als iedereen consequent de wiki in de OP zet heb je nooit ge-emmer over updates...
Dat gebruiken ze tegenwoordig niet meer, als je op nieuw deel openen klikt wordt alles geupdate en hou je dezelfde OP als het vorige deel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Niks gecopy-paste, de wiki heb ik aangehouden. Wijzigingen moet je daar invoeren, als iedereen consequent de wiki in de OP zet heb je nooit ge-emmer over updates...
Maar dan weet je wel hoe de auto verder is. Als je weer in ruilt niet, en een andere auto kost ook altijd geld...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:55 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
A 57 Euro per stuk, plus koppakkingset van 169 Euro, plus distributieset van 140 Euro, speciale tools vereist van in totaal 300 Euro, kopboutenset van 45 Euro en dan nog kop laten vlakken + kleppen laten slijpen wat 150 Euro ongeveer kost. Betaal jij?
Niemand?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:43 schreef maickeltje het volgende:
Ik heb een volvo s40 met kinetec navigatie, iemand die mij hier meer info over kan geven?
Als je nou aangeeft wat je precies wil weten?quote:
Mijn navigatie zit dus bij het leeslampje, heb alleen een afstand bediening erbij om hem te gebruiken. Ik krijg hem niet aan de praat.... heb ik alleen de afstand bediening nodog of ook een cd of iets?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef Hyman het volgende:
[..]
Als je nou aangeeft wat je precies wil weten?
Ja, een navigatie CD heb je wel nodig jaquote:Op zondag 23 juni 2013 19:02 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Mijn navigatie zit dus bij het leeslampje, heb alleen een afstand bediening erbij om hem te gebruiken. Ik krijg hem niet aan de praat.... heb ik alleen de afstand bediening nodog of ook een cd of iets?
En dan verkoop je 'm met bekend defect, of zeg je dan dat hij prima loopt?quote:Op zondag 23 juni 2013 13:06 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja dan is het nog de gok wat je nog meer tegenkomt. De kosten die ik dan maak zijn nog laag ingeschat, dit ben je minimaal kwijt dus. Als ik een goed bod krijg voor de auto nu, dan is 'ie zo weg.
Hmm dan toch maar is de volvo dealer bellen voor zon cd want die heb ik niet...quote:Op zondag 23 juni 2013 19:14 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ja, een navigatie CD heb je wel nodig ja
Ik kan er op internet dus helemaal niks over vinden dat is het vervelendequote:Op zondag 23 juni 2013 23:13 schreef IrishBastard het volgende:
Of even Marktplaats of de bekende downloadsites afstruinen. Bij de dealer zal het wel niet erg goedkoop zijn
Hoezo bij het leeslampje? Foto's?quote:Op zondag 23 juni 2013 19:02 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Mijn navigatie zit dus bij het leeslampje, heb alleen een afstand bediening erbij om hem te gebruiken. Ik krijg hem niet aan de praat.... heb ik alleen de afstand bediening nodog of ook een cd of iets?
Daar heb ik wel een 2013 kaart van op sd. Alleen heb ik een compleet ander systeem( dashbord)quote:Op maandag 24 juni 2013 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat ziet er uit als een VDO Dayton systeem. Daar horen volgens mij DVDs bij.
Ja die heb ik er helaas niet bijquote:Op maandag 24 juni 2013 21:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat ziet er uit als een VDO Dayton systeem. Daar horen volgens mij DVDs bij.
Maar deze zit toch echt wel boven in, zoals op de foto's wat ik eerder heb gepostquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:19 schreef r8v2 het volgende:
Je moet dus het typenummer van die navigatie hebben anders kunnen we nooit iets vinden. Zit er ergens een dvd-sleuf waar dat ding in moet? Via Google krijg ik alleen maar de bekende RTI/RTT systemen en turn by turn die dan in de radiodisplay verschijnt, maar nergens die bovenin zit.
Ik heb zon blauw afstand bedieningtje erbij, ik ga zo weg zal dan ff kijken wat die in het display vermeldquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:22 schreef minmex het volgende:
Zit er geen kastje in je handschoenen vak? Voor dvd of sd?
Als je m opstart, geen type in beeld?
Ja die heb ik ook en in het h.kastje een box voor sd kaart en media kaartquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:25 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ik heb zon blauw afstand bedieningtje erbij, ik ga zo weg zal dan ff kijken wat die in het display vermeld
HU-803?quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, m'n nieuwe auto is er!
[ afbeelding ]
Van een V70 Comfortline 140pk (de donkergrijze auto) naar een V70 2.4 Turbo (de zilveren die er naast staat). Vergeleken met m'n vorige V70 ga ik erop vooruit met lederen bekleding, betere radio (had voorheen een navigatiesysteem maar het geluid ervan is wel iets minder vergeleken met deze radio), heel veel meer speakers (9 in totaal, inclusief centerspeaker), versterker voor de radio, traction control en nu wel roofrails. En leuke velgjes. En natuurlijk een 200pk turbo-motor (in plaats van een 140pk standaardmotor). Maandag nog even terug om de airco bij te laten vullen (doet het overigens goed maar de Volvo-specialist vond dat het wel kouder mocht terwijl ik al weg lag te rillen) en de thermostaat moet even vervangen worden omdat 'ie niet meer fris is. Verder trillen de remschijven ietsjes, maar dat is geen spannend iets. Leuk detail: het bleek de ex-auto van de oom van een goede vriend van me te zijn. Hij had het ding ingeruild wegens een lekkende krukas-keerring maar dat is inmiddels al gerepareerd (duur geintje om te vervangen omdat de versnellingsbak eraf moet en dat wilde die oom er niet meer aan betalen en besloot om een andere te kopen). Ondanks dat 'ie een jaar ouder is dan m'n vorige auto en nagenoeg dezelfde km-stand heeft ben ik wel blij met deze upgrade: leren bekleding en stoelen die beter zitten, roofrails maakt de looks van de auto heel anders, de veel snellere motor, betere audio (vind ik wel belangrijk) en nog eens leuke velgen. Dus ik ben tevree.
Ah ja, ik heb de HU-801. Goede radio wel ja. Die yatour was er ook zo in gepiept.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Beide kleuren zijn niet m'n favoriet, de vorige kleur vond ik nooit echt geweldig maar deze ook niet. Weet zelf ook niet welke ik eigenlijk leuker vind, zo'n zilveren oogt wel wat "frisser" terwijl de oude kleur wat doffer oogt.
Er zit een 803-radio in, binnenkort m'n Grom-dinges even erin hobbyen maar maandag eerst even de airco en thermostaat laten fixen.
Denk ik ook..we zien volgend jaar wel verder voor een set 17" met een juiste verlaging.quote:
Een s80 is dan ook een bazenautoquote:Op maandag 1 juli 2013 22:48 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n V70 bevalt prima, maar bij diezelfde Volvo-specialist hadden ze ook een S80 2.4T staan die niet gek veel duurder was maar wel minder kilometers gelopen had. Nu is een stationwagon natuurlijk handiger, maar op een of andere manier raakt die S80 maar niet uit m'n kop: bijna 1 ton minder gelopen, jaartje jonger, mooi beige interieur en werkelijk als nieuw.
Het knaagt om toch een switch te doen.
je v ook, of was het een xc?quote:
Kulargument in de discussie tussen een V en een Squote:
Gaat alles bij elkaar kleine 700 euro worden..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Moggrn APK en kleine beurt voor m'n S80. Benieuwd wat ik mag aftikken..
Half stof/leer, geen navigatie, geen electrisch inklapbare spiegels, geen schuifdak, geen parkeersensoren maar voor de rest wel alles. En m'n V70 is ook FWD, dus dat is geen argument.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:53 schreef Hyman het volgende:
[..]
Een s80 is dan ook een bazenauto
Full options?
De V was voor de verkoop, no way dat ik daar zelf full time in zou gaan rijden. Beetje autobaancrossen is leuk, maar voor alledaags gebruik vind ik mijn 9 veul toffer.quote:
Vind het een vervelende wagen, oogt klein en voelt klein van binnen.. achterin amper ruimte voor je benen en de kofferbak is een lachertje vergeleken met grotere volvo's..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:35 schreef Susteren het volgende:
Is een 2008 V50 2.0D eigenlijk een betrouwbare auto? Ik hoor gemixte verhalen (slechte service Volvo en turboproblemen), en ik ben niet van plan een paar honderd euro per kwartaal puur aan onderhoud te gaan betalen
Pssst: http://www.ebay.de/sch/i.(...)mm+volvo+v70&_sop=15quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:33 schreef Gambolputty het volgende:
Ik dacht van de week bij een stoplichtsprint een Peugeot Partner voor te kunnen blijven maar nee dus . Na 2500 rpm was de fut er wel aardig uit. Weer het nodige gelezen op de nodige fora, met als hoofdverdachte de LMM. Deze "even" vervangen kost ca. ¤150, maar even knutselen met een diode kon ook (mits EGR afgedicht). Stekker los, diode erin en gaan als de brandweer (toen ik de diode eindelijk goed had zitten dan, op de foto heb ik net de 2 verkeerde punten doorverbonden (1+2 waar dit 4+5 moest zijn))
Motor trekt nu lineair door naar 4500 rpm, ben ook van dat "zagende" optrekken af boven de 100 km/h. Heeft mogelijk wel invloed op het verbruik maar da's denk ik meer de rijstijl dan de modificatie an sich.
[ afbeelding ]
Weet je wel hoeveel diodes ik daarvoor kan kopenquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:06 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Pssst: http://www.ebay.de/sch/i.(...)mm+volvo+v70&_sop=15
Katalysator zit er niet op, en roeten doet ie nauwelijks (EGR is al afgedopt), 't is moeilijk zelf te zien maar ik zie geen zwarte wolken achter me als ik goed gas geef`. Afgelopen jaar op vakantie met een (zoals achteraf bleek) loszittende EGRklep rondgereden, ik had toen een permanente zwarte mist achter me.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef IrishBastard het volgende:
Ah, even opgezocht. Ze lopen dan over het algemeen rijker. In dat geval ben ik benieuwd naar je roet uitstoot en katvulling
Doen, zo'n s80 is toch mooier van lijn dan zo'n V70 blokkendoosquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Vanmiddag ga ik toch kijken voor die S80 die ik eerder noemde.
Als ik S80 wil rijden bel ik wel een taxiquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:18 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Doen, zo'n s80 is toch mooier van lijn dan zo'n V70 blokkendoos
Wel een leuke blokkendoos maar een s80 is mooier.
Ik moest lachen .quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:30 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Als ik S80 wil rijden bel ik wel een taxi
Doe es voor de gein even specs en prijs pm/dm-en .quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Vanmiddag ga ik toch kijken voor die S80 die ik eerder noemde.
Staat er 1 op Blocket van 2002. En ja, die heeft 3+ ton gelopen, maar die heb ik liever dan een 2+ tonner uit NL .quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, maar voor de helft heb je er 1 die 3 ton gelopen heeft en uit 1999-2000 komt. Dan betaal ik liever iets meer voor eentje die dealeronderhouden is en een stuk minder gelopen heeft.
De S80 is 't geworden, morgen ophalen. Dat is auto nummer 3 in 3 weken tijd.
Dat dus, dan is het al niet écht meer aantrekkelijk. Dan kun je die goed onderhouden auto hier ook wel vinden, voor ongeveer hetzelfde geldquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Vergeet de BPM ook niet: daardoor komt er al gauw 1500 tot 2k bij.
Neen. 6-700 euro. Waarschijnlijk minder als je zo'n bedrijfje inschakelt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Vergeet de BPM ook niet: daardoor komt er al gauw 1500 tot 2k bij.
Je vergeet dat de belastingdienst al sinds enige tijd voor alle accessoires ook gewoon BPM rekent (dus ook over de radio, airco, navigatiesysteem, velgen enz). En die "bedrijven" inschakelen wordt sindskort tegengewerkt, net zoals het zelf uitbouwen van accessoires. Dit omdat er grootschalig mee gefraudeerd werd.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:00 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Neen. 6-700 euro. Waarschijnlijk minder als je zo'n bedrijfje inschakelt.
Invoeren bij de rdw, apk laten keuren, wachten op kenteken meestal 3 a 5 dagen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:33 schreef r8v2 het volgende:
Tijd? 2-3 dagen. Garantie? Op een auto uit 2002? .
geen idee wat de officiele kleur isquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Ah nu weet ik meteen weer hoe de velgen eronder staan die ik nog heb liggen. De 17-inch velgen die er nu onder zitten zijn ehm... Apart. Eigenlijk vond ik ze niet heel mooi maar ze hebben wel wat. De 16-inch Mimas die ik heb liggen hebben allweather-banden en die wil ik straks er eigenlijk weer onder hebben, waardoor dat setje 17-inch (allen Michelin-banden waarvan 2 nieuw) dus wellicht over is.
Die van jou lijkt iets donkerder, is dat Dark Olive Pearl toevallig?
@ C30: gewoon goed op de draagarmen, onderhoudsgeschiedenis en afwerking letten. Eigenlijk de standaardpunten die voor alle occassions gelden. Maar let op het bijzonder op slijtage in het interieur: bij de eerdere series wil gewoon het zwart van de knoppen eraf slijten. :/ Dan heb je zwarte knoppen met witte slijtsporen, best knullig.
Onder de 500 gaat em niet worden dan zeker.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Doe maar een bod, het zal in ieder geval geen prijs zijn waarvoor je Mimas doorgaans verkocht ziet worden.
Die 2-3 dagen waar ik het over heb is het ophalen in Zweden .quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:13 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Invoeren bij de rdw, apk laten keuren, wachten op kenteken meestal 3 a 5 dagen.
Zjuust. Maar je winterbanden kan je tegen de winterperiode vaak tegen een topprijs verkopen omdat half NL dan in paniek raakt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:46 schreef Hyman het volgende:
[..]
Onder de 500 gaat em niet worden dan zeker.
Als 15" voldoet heb ik binnenkort wel een setje staal liggen..ik leg de winterbanden op de oude lmv's.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:22 schreef Hyman het volgende:
straks komt een klasgenootje 2 zomerbanden brengen die ie van zn pa's v70 over had. met 4mm profiel erop. In een stad naast ons verkopen ze nog wat pirelli banden voor 30 euro per stuk. (met 5mm profiel ofzo)
Nu alleen nog stalen velgen kopen ergens en dan kan ik de banden gaan omwisselen.
kaarsrecht en 5x108?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:49 schreef Charged het volgende:
[..]
Als 15" voldoet heb ik binnenkort wel een setje staal liggen..ik leg de winterbanden op de oude lmv's.
Nee, zomerbanden set, ik heb op mn huidige mimas al winterbandenquote:Op maandag 15 juli 2013 22:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Die passen gewoon, hebben ET43 en geen 49. Maar wat ga je met die velgen doen? Winterbandenset van maken ofzo?
niet als ik dus dat 2e setje mimas koop. dan heb ik 8 mimas velgen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Hmm dus in de winter toffe velgen en in de zomer de auto op 4 kazen? Beetje zonde niet?
4 a 5 mm profiel hebben ze nog en kwamen recent onder een v70 vandaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef Bart-Willem het volgende:
Niet te oud hopelijk? Heb je nu nieuwe velgen gefixt of gewoon over laten zetten?
Deze kwamen van de verkoper onder zn moeders v70 vandaan, in mn kofferbak ligt nog 1 reservewiel van zo'n set: (ipv een thuisbrenger)quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:13 schreef Rev- het volgende:
Die Mimas velgen kreeg je toch bij je S60m of je het nou wou of niet? Wie heeft ze niet (ik heb ze ook als winterset )
Heb deze set nu als Zomerwielen, ben er alleen nog niet helemaal overuit of die Mimas set niet gewoon beter staat
http://www.marktplaats.nl(...)in-5a6mm-banden.html
Winter
[ afbeelding ]
Zomer
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie?
Denk dat dat het is inderdaad. Ik heb die 17 gelukkig voor maar 200 euro overgenomen, met goede Michelin banden. Zit er aan te denken om ze te laten opknappen, in bijvoorbeeld donkergrijs.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Beiden zijn leuk, de Mimas heeft mijn broer ook onder zijn donkergrijze S60. Die staan er sowieso super onder, die 17-inch zijn ook leuk. Door de grootte zouden die het leukst zijn, maar het ontwerp van de Mimas is eigenlijk wat mooier.
Die zijn baas, alleen moeten ze dan wel onder een echte R zittenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:18 schreef bleiblei het volgende:
Die zijn wel tof! Welke zijn dat?
De ouwe R-velgen vind ik trouwens ook mooi, waar dat Retje op 1 van de spaken staat.
Ah, ik ga eens zoeken. Zoek nog mooie voor de winterbanden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:28 schreef r8v2 het volgende:
Polaris .
En volgens mij zijn de T5-velgen zonder R juist het oudst .
Grote beurt en apk 300 euro bij de volvo dealer hier!quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:13 schreef PimD het volgende:
Sinds een maand of 4 de eigenaar van een C30 uit 2008. Nog geen 60.000 op de teller. Geeft sinds een week ofzo aan dat er binnenkort een onderhoudsbeurt gedaan moet worden, dus maar eens zitten kijken naar de prijzen. 650 euro voor een onderhoudsbeurt bij de dealer?! Iemand ervaring er mee, is dit het geld waard of kan ik beter gewoon naar een non-dealer gaan?
Yup,je hebt eigenlijk helemaal gelijk alleen rij ik veel te weinig om me eraan te storen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat soort stuff zou ik asap fixen, ik zou me daar gruwelijk aan storen. Want wat als er straks écht wat mis is met bijv. je radiateur?
Mja,zoiets dacht ik ook al,ben gelukkig met 6 a 7 tientjes klaar om het weer mooi te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Geldt voor S80's en de nieuwere V70's ook, denk dat huisvrouwen die achter een V70/S60/S80/850 parkeren gewoon niet goed zien dat de bumper iets meer uitsteekt dan ze denken en dan er langs schrapen.
Zoveel last van bumperduwers?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:41 schreef Bart-Willem het volgende:
Bij mij gaat dat helaas niet, dat aso-tokkievolk dat hier komt parkeren is echt verschrikkelijk annoying (kennelijk is 50ct voor een paar uur parkeren nog teveel voor die jan-doedels).
Owww..Woensel Eindhoven WC..verklaart een hoop..we komen daar ook regelmatig ivm werk en dan verbaas ik me idd dat het zo hutjemutje op mekaar is qua parkeren aan de achterkant (woonwijk gedeelte)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, laatst zat er nog een slome negerin tegen de 740 van m'n vriendin aan (we kwamen net aanrijden met mijn auto). Erg knap omdat het parkeervak van haar gewoon 10 meter groot was (je kon er makkelijk 2 auto's kwijt). M'n vriendin stapt alvast uit en dat mens maar ontkennen: "ik kan heel goed parkeren hoor!" (haar auto was 1 grote golfbal aan deuken en krassen ). Toen ik erbij kwam en zei dat ik zag dat dat mens tegen de bumper van de 740 aan het aanrijden was gaf ze ineens wel toe. Geen schade (dat deel van de bumper is niet meegespoten) maar het geeft wel aan wat voor volk het is. En zo gaat dat meerdere malen per dag hier.
Long story short: er komen alleen tokkies en ander goedkoop volk naar Winkelcentrum Woensel die kennelijk geen 50 cent kunnen missen (of maximaal 3 Euro, dat is het maximum dagtarief daar). Ook winkelpersoneel zet vrolijk auto's hier in de wijk rondom het winkelcentrum neer, terwijl een vergunning voor de WoensXL winkels slechts 8 Euro per maand bedraagt. Gemeente Eindhoven heeft wat dat betreft dik gefaald door hier geen parkeervergunningen in te voeren. Dat kleine beetje geld om goed te kunnen parkeren en m'n auto netjes te houden heb ik (en velen hier met me in de wijk) er graag voor over.
Beetje lastig met een werkbus als je afhankelijk bent van je meters slang die op je rol zit..kan tot max 100 mtr gaan zonder drukverlies.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan moet je maar gewoon op het parkeerterrein parkeren, dat is altijd praktisch leeg!
Ik volg je even niet,ik kan niet anders als werken met het spul wat ik heb,is af en toe gewoon niet te doen,1 mogelijkheid en dat is extra vroeg vetrekken zodat winkelvolk er geen last van heeft maar dan lig ik weer tegen plaatselijke verordening geluidsoverlast aan te hikken,wat ook te begrijpen is,niemand wil rond 06.00 een rochelende diesel hd unit horen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:23 schreef Bart-Willem het volgende:
Dus je moet óp het winkelcentrum zijn terwijl je met een werkbus bent waar zwaar spul in ligt, en die bus wil je perse niet in je werkveld hebben? Dat slaat nergens op?
Thnx,kerel,je beoordeling vanuit een pic of in het echt?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:32 schreef IrishBastard het volgende:
Charged, die wagen van jou ziet er prachtig uit nu! In ieder geval vanaf een afstandje
busted! thankxs!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:32 schreef IrishBastard het volgende:
Charged, die wagen van jou ziet er prachtig uit nu! In ieder geval vanaf een afstandje
Bedankt, dat gaat wel lukken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:12 schreef winterstorm666 het volgende:
ziet er goed uit! veel plezier ermee!
pic!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:38 schreef Hyman het volgende:
En ik heb een Eland knuffel met een volvo broek gekocht in het volvo museum in goteborg haha.
Ja, maatje van me heeft 16 GB aan foto's gemaakt, dus moet eerst nog maar even worden uitgezocht.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:53 schreef Charged het volgende:
Leuke knuffel
Pics ga je nog wel posten?
Ik vind de witte 140 met 400km ofzo nog wel het ubervetst. Hele normale auto, maar dus compleet nieuw nog .quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:48 schreef Hyman het volgende:
Zo'n beetje het hele volvo museum op de foto gezet (staat alleen nog op een camera)
Er stond ook een prototype P1800, een "normale" P1900 en een amazon uit 1958
Als je daar bent moet je ook de Morotskaka nemen, das superlekkere cake, beetje speculaas/kruidnagel/weet ik veel wat.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:16 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ha cool, die ga ik zaterdag even 1 meenemen .
Ok, maar als ik handgeschakeld rijd dan heb ik nergens last van, zo zacht als boter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:34 schreef r8v2 het volgende:
Dat trillen kan vanalles zijn, Onbalans in de bak, onbalans in de aandrijfassen, wiellagers, banden, etc.
En is het niet precies de bedoeling dat als ie in de handmatige modus staat dat ie dan in de versnelling blijft waar de bestuurder hem in heeft gezet? .
200pk 2.4 autquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:39 schreef r8v2 het volgende:
Kan de gekozen versnelling zijn die dat trillen veroorzaakt, je automaat schakelt meestal zo gunstig mogelijk, handmatig gebeurt dat natuurlijk een stuk minder .
En hoezo turbo? Is het een T5/R ?
Zal het proberen, heb nog maar 3 weken deze auto dus het is allemaal nog wat onwennig. Nochthans ben ik zeker tevreden over deze gorillaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:13 schreef r8v2 het volgende:
Ja duh, in z'n 4 met meer toeren is een heel andere snelheid .
En ik hoop dat je weet wat een kickdown is he? Dattie terugschakelt (desnoods een paar versnellingen terug) en dan gas gaat geven. Ik weet niet hoever je handmatig terugschakelt maar probeer eens een versnelling minder dan normaal .
Ik had toen van de week idd ook een dubbele kickdown, naar de snelweg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:13 schreef r8v2 het volgende:
Ja duh, in z'n 4 met meer toeren is een heel andere snelheid .
En ik hoop dat je weet wat een kickdown is he? Dattie terugschakelt (desnoods een paar versnellingen terug) en dan gas gaat geven. Ik weet niet hoever je handmatig terugschakelt maar probeer eens een versnelling minder dan normaal .
Bazendingquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:42 schreef mithrandirrr het volgende:
Meer plaatjes van die v70 zijn hier te vinden. Gaaf apparaat!!
http://www.speedhunters.c(...)on-unlike-any-other/
Wel rekening mee houden dat je niet centraal trekt dan hequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:40 schreef Hyman het volgende:
Weet iemand trouwens of je een auto kan slepen met de s80 wanneer deze geen trekhaak heeft? Dus met het sleep oog achter?
Vroeger werd je naar huis geduwd .quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:43 schreef Hyman het volgende:
En bij de amazon moet schijnbaar het touw om de 2 bevestigingsbeugels, want die heeft geen echt sleep oog voor.
Ligt eraan, als het alleen maar rechte weg is het prima. Door een stad/dorp wordt een ander verhaal ja .quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:45 schreef bokkepoot het volgende:
Hoever moet je? Ik zou toch een oprijkar/wagen regelen.
10 km slepen is nog wel eens te doen maar daarboven
Ooit een keer een andere zweed 37 km gesleept, wat een martelgang was dat
het was maar 4km ofzoquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:45 schreef bokkepoot het volgende:
Hoever moet je? Ik zou toch een oprijkar/wagen regelen.
10 km slepen is nog wel eens te doen maar daarboven
Ooit een keer een andere zweed 37 km gesleept, wat een martelgang was dat
https://maps.google.nl/ma(...)2&sz=11&via=1,2&z=11quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:30 schreef r8v2 het volgende:
Ligt eraan, als het alleen maar rechte weg is het prima. Door een stad/dorp wordt een ander verhaal ja .
Haha, wij hadden op die weg daar een keer bijna een hert aangereden. Gast reed ook 110 ofzo. Ineens een hert vanuit het niets, dan schrik je je ook wel half lam.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:35 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)2&sz=11&via=1,2&z=11
En dat in het donker in de stromende regen
Nooit meer
Wss gehaaste dieven, omdat het hard regende en wij even een pizza gingen etenquote:
Had er wellicht wel op gezeten, maar ik heb toen niet voor zo'n "plus-pakket" gekozen. Zo'n garantie-pakket zal ongetwijfeld net zo duur zijn geweest als de dynamo nu. Heb ook niet geďnformeerd eigenlijk, denk dat de afstand ook te groot zou zijn om de auto daar naartoe te kunnen brengen.quote:
En een vervangende opsturen dan ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:30 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Had er wellicht wel op gezeten, maar ik heb toen niet voor zo'n "plus-pakket" gekozen. Zo'n garantie-pakket zal ongetwijfeld net zo duur zijn geweest als de dynamo nu. Heb ook niet geďnformeerd eigenlijk, denk dat de afstand ook te groot zou zijn om de auto daar naartoe te kunnen brengen.
Je had hem naar K&K in Acht moeten brengen. Doen dynamo's en startmotoren reviseren. En ja dat doen ze goed . Was je wel ff _iets_ goedkoper uitgeweest..quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:55 schreef Bart-Willem het volgende:
Omdat ik vaak zat gezien heb dat revisie knullig uitgevoerd kan zijn en je dan weer een andere moet laten monteren. Het is prima als het goed is, maar als dat niet zo is dan blijf je maar aanrommelen.
Die ken ik niet, en ik kan natuurlijk niet te lang wachten op een revisie. Overigens is een revisie-dynamo bij Skandix pas vanaf 510 Euro voor mijn type S80. Dat is het nadeel van die extreem zware dynamo's. Spul voor een 740/940 is gewoon veel betaalbaarder. De dynamo van de 740 van m'n vriendin is laatst ook vervangen (ook een gloednieuwe van Bosch), dat ding was 200 of 250 ex BTW. Dat scheelt nogal.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:28 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Je had hem naar K&K in Acht moeten brengen. Doen dynamo's en startmotoren reviseren. En ja dat doen ze goed . Was je wel ff _iets_ goedkoper uitgeweest..
Ik denk dat dat naast de xc60 een van mijn favorieten isquote:
oké, ja hij rijdt best oké!quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:45 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat naast de xc60 een van mijn favorieten is
Het is al middag! We houden het niet van de spanning!quote:
Mooi Veel rijplezier gewenstquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:38 schreef Grijsbaard het volgende:
Is het niet een plaatje?
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:38 schreef Grijsbaard het volgende:
Is het niet een plaatje?
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |