abonnement Unibet Coolblue
pi_128026019
vervolg van: Topicreeks: Herenkleding voor fijnproevers

archief:
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
corneliani.com
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
chesterjefferies.co.uk
hatshopping.com
leathershop.co.uk
mandarinaduck.com
martindingman.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
sagebrown.co.uk
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
ctshirts.co.uk
forzieri.com
francos.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
suitsupply.com
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
vittoriomarchesi.com
woodsofshropshire.co.uk
yoox.com
sieraden
juwelier.net
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
mankind.co.uk
mensbeautyshop.ch
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
magnanni
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
hoogenboommode.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
vanita.nl
zwartjes.nl

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
icontinuativi.canclini.it
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
yvra.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 19-07-2013 19:18:22 ]
pi_128026063
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:42 schreef Gripper het volgende:
Beste fijne fijnproevers. Ik heb jullie hulp even nodig.

Dit weekend heb ik een bruiloft, en het bruidspaar doet aan salsadansen. Zij vragen om "caribbean chic" als dresscode aan te houden. Dat betekent uiteraard geen flauwe hawaiibloes. ;)

Ik heb een mooi licht en zomers pak (grijs, klein ruitje) gekocht voor een andere bruiloft vorig jaar. Daarbij heb ik zaterdag een paar donkerblauwe schoenen met canvas bovenkant gevonden, en ik dacht daar wel een passend overhemd bij te vinden.
Liefst iets wits met een blauw accentje. Een blauwe riem is misschien ook wel fraai.

Heeft iemand de gouden tip? (of eigenlijk: blauwe tip)
Thanks!
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:23 schreef Actaeon het volgende:
Je zou er natuurlijk een heel lichtblauw overhemd, echt 'koel' blauw zegmaar, bij kunnen dragen? Zijn je schoenen trouwens niet best casual voor bij een pak/de gelegenheid? :P
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:59 schreef Quantic het volgende:

[..]

Wat is nu eigenlijk je vraag? Wat voor kleur hemd hier bij past? Of de combinatie wel of niet gaat slagen?
pi_128026502
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef Quantic het volgende:
Laatste posts:

[..]
[..]
[..]
De vraag is inderdaad wat voor hemd hier mooi bij gaat passen. Niet of de hele combinatie gaat slagen.
Als de schoenen al te casual gevonden worden is dat waarschijnlijk toch al discutabel in fijnproevers ogen ;)
(ik vind mezelf geen sloeber, maar ook nog lang geen fijnproever :P )
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:12:00 #4
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_128041114
V&A / [Tk] Comme des Garcons Shirt + A.P.C. Trui

Iemand van jullie fijnproevers nog geïnteresseerd in een CDG overhemd?
pi_128119306
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

De vraag is inderdaad wat voor hemd hier mooi bij gaat passen. Niet of de hele combinatie gaat slagen.
Als de schoenen al te casual gevonden worden is dat waarschijnlijk toch al discutabel in fijnproevers ogen ;)
(ik vind mezelf geen sloeber, maar ook nog lang geen fijnproever :P )
Ga dan maar voor een blauw hemd, een geslaagde combinatie kan ik het idd niet noemen.
pi_128186196
Zijn er hier nog heren die ervaring hebben met Caruso? Zelf heb ik nog geen ervaring met dit merk. Kwam er dit weekend het een en ander van tegen en het zag er wel leuk uit voor een redelijk prijsje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Quantic op 24-06-2013 11:22:39 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:51:22 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128621695
Je hoeft geen fijnproever te zijn voor deze schoenen


maar weet iemand een winkel waar ze te koop zijn, het liefst in Den Haag? Ik ging er namelijk vandaag voor naar Oger maar die hadden ze alleen nog in heel grote maten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_128623750
Waarom zou je espadrilles kopen bij Oger? Koop ze lekker op vakantie, heb je het origineel en ben je voor een tientje klaar. Imho meer stijl...

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128624939
bij baretta verkopen ze volgens mij Toms.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:01:59 #10
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128641674
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:40 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom zou je espadrilles kopen bij Oger? Koop ze lekker op vakantie, heb je het origineel en ben je voor een tientje klaar. Imho meer stijl...

[ afbeelding ]
Ik ga niet op vakantie. Zijn ze hier verder nergens te koop dan? Zijn leuke die op de foto staan. ^O^
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_128643319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik ga niet op vakantie. Zijn ze hier verder nergens te koop dan? Zijn leuke die op de foto staan. ^O^
Geen idee, ik loop er af en toe tegenaan en heb een stapeltje liggen inmiddels.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128652347
Je kan ze hier bestellen, prima toko: http://www.espadrillesetc.com/web.php?action=men

:)
pi_128664206
Trouwens net grof ingeslagen bij Hackett, was weer tijd.

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.


Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128666363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:40 schreef Bajskorv het volgende:
Trouwens net grof ingeslagen bij Hackett, was weer tijd.

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.
[ afbeelding ]

Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
Mooi.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:22:57 #15
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128666475
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:06 schreef Quantic het volgende:
Je kan ze hier bestellen, prima toko: http://www.espadrillesetc.com/web.php?action=men

:)
Bedankt, ik ben alleen bang dat de zomer (althans het zomerse deel ervan) voorbij is op het moment dat ik ze in huis heb.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_128722329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:40 schreef Bajskorv het volgende:
Trouwens net grof ingeslagen bij Hackett, was weer tijd.

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.
[ afbeelding ]

Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
Ziet er prima uit, fitpic? :)
pi_128722345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, ik ben alleen bang dat de zomer (althans het zomerse deel ervan) voorbij is op het moment dat ik ze in huis heb.
Ach, dan heb je alvast een goed paar voor in de toekomst. :)
pi_128722482
Zojuist nog voor werk 2 drakes dasjes gekocht.



Blended wol

En



100% zijde
pi_128729228
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:40 schreef Bajskorv het volgende:
Trouwens net grof ingeslagen bij Hackett, was weer tijd.

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.
[ afbeelding ]

Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
De kleur is echt nice!
  maandag 8 juli 2013 @ 19:16:52 #20
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_128730014
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:23 schreef Quantic het volgende:
Zojuist nog voor werk 2 drakes dasjes gekocht.

[...]

[ afbeelding ]

100% zijde
Prachtig. Ik vind zo'n das altijd het mooist op een heel lichtblauw overhemd. Ziet er dan subtiel uit vind ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_128735629
Dassen niet mijn ding, maar da's persoonlijk natuurlijk ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128736774
Dassen zien er strak uit, al zijn ze iets te frivool voor mijn persoonlijke smaak. Maar wel mooie kleuren. :)
pi_128741255
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:40 schreef Bajskorv het volgende:
Trouwens net grof ingeslagen bij Hackett, was weer tijd.

Mayfair French Blue. Redelijk zomers, vrij licht maar zonder glim en met voldoende structuur.
[ afbeelding ]

Verder nog wat pakken die niet online stonden. Een vrij dure handgemaakte Mayfair in charcoal, een serie die ze laten maken in de UK zelf en niet geplakt wordt. Was in de aanbieding, 50% korting. Net pak voor werk, top. Als laatste een Chelsea in navy birdseye. Jasje van dat block heeft wat meer structuur, beetje "powersuit". Pantalon alleen altijd vrij losjes, dus overal flink laten innemen.

Oh, en wat deftige gelegenheden de komende tijd, dus nieuwe waistcoat en overhemd voor mijn white tie.
Nice hoor. Welke schoenen ga je eronder dragen?
pi_128741790
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef daan.ams het volgende:

[..]

Nice hoor. Welke schoenen ga je eronder dragen?
Ik zou hopen zwarte leren schoenen. :P bruin zou de elegantie van de combinatie niet ten goede komen imo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Actaeon op 08-07-2013 23:42:13 ]
pi_128742520
Heel mooi spul wordt er hier gepost. Kopen jullie uit het rek en laten jullie het dan vermaken daar of bij een vertrouwd atelier. Of laten jullie je pakken aanmeten?
pi_128742829
Pakken van Hackett off the rack, passen me goed. Maatwerk is vaak slechtere kwaliteit, totdat ik echt veel geld uit ga geven aan bespoke. Van normaal maatwerk zelden onder de indruk, je kunt beter goed off the rack zoeken.

Oh, en onder mijn pakken enkel zwart. Ik moet weer een paar nieuwe suede schoenen voor casual events enzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128745961
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef Bajskorv het volgende:
Pakken van Hackett off the rack, passen me goed. Maatwerk is vaak slechtere kwaliteit, totdat ik echt veel geld uit ga geven aan bespoke. Van normaal maatwerk zelden onder de indruk, je kunt beter goed off the rack zoeken.

Oh, en onder mijn pakken enkel zwart. Ik moet weer een paar nieuwe suede schoenen voor casual events enzo.
Donker of licht suede?
pi_128749012
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:55 schreef Bajskorv het volgende:
Pakken van Hackett off the rack, passen me goed. Maatwerk is vaak slechtere kwaliteit, totdat ik echt veel geld uit ga geven aan bespoke. Van normaal maatwerk zelden onder de indruk, je kunt beter goed off the rack zoeken.

Oh, en onder mijn pakken enkel zwart. Ik moet weer een paar nieuwe suede schoenen voor casual events enzo.
Er zijn zat mogelijkheden tussen goedkope MTM en bespoke in. Ik vraag me dan ook af wat voor maatwerk je zelf ervaring mee hebt dat je het neerzet als ' vaak slechtere kwaliteit ', ik beleef dat zelf namelijk heel anders.
pi_128749051
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:48 schreef MartiniNL het volgende:
Heel mooi spul wordt er hier gepost. Kopen jullie uit het rek en laten jullie het dan vermaken daar of bij een vertrouwd atelier. Of laten jullie je pakken aanmeten?
Verschillend, ik heb slechts 2 pakken op maat, de overige heb ik bij aanschaf in de desbetreffende winkels direct laten vermaken.
pi_128751729
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:32 schreef Quantic het volgende:

[..]

Er zijn zat mogelijkheden tussen goedkope MTM en bespoke in. Ik vraag me dan ook af wat voor maatwerk je zelf ervaring mee hebt dat je het neerzet als ' vaak slechtere kwaliteit ', ik beleef dat zelf namelijk heel anders.
Natuurlijk generaliseer ik. Maar iedereen kan inzien dat een maatpak van 700 euro van een andere kwaliteit is (qua stof, afwerking en vaak ook fit) dan iets van dezelfde prijs off-the-rack. Maatwerk kost gewoon geld, en het is niet alsof er minder marge op gemaakt wordt.

Daarnaast zie ik veel slecht zittende 'maatpakken'. Mensen krijgen vaak maar een fitting, soms een tweede, en nemen al snel genoegen met wat ze krijgen. Off-the-rack kan je eindeloos veel proberen totdat je een block vindt die gewoon goed bij je lichaam past. Natuurlijk zijn er kenners die goed maatwerk weten te vinden en herkennen, 80% is het gewoon niet.

Heb zelf maatwerk van Hackett (hun flagship store), SS en Pelger (beide lang geleden). Ik baseer mijn mening alleen meer op vrienden en mensen met wie ik werk. Mensen zijn altijd 'trots' op maatwerk, ook als het niet goed is. Je bent altijd minder kritisch op dat soort uitgaves, zeker omdat je er 'zelf bij was'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bajskorv op 09-07-2013 13:51:59 ]
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128805585
De schoenmaker vertelde mij vanmiddag dat Crockett & Jones niet of nauwelijks meer in Nederland verkocht word. Komt dat iemand bekend voor? Ik heb al even geen nieuwe schoenen meer gekocht.
pi_128805683
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef k_man het volgende:
De schoenmaker vertelde mij vanmiddag dat Crockett & Jones niet of nauwelijks meer in Nederland verkocht word. Komt dat iemand bekend voor? Ik heb al even geen nieuwe schoenen meer gekocht.
Nooit in Nederland gekocht, dus ik zou het ook niet weten. In het buitenland zie ik het steeds meer (vooral in Azie), maar Church (vergelijkbaar) groeit daar veel harder. Nu vind ik Church zelf waardeloos van pasvorm en stijl, maar goed.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:37:45 #33
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_128805830
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef k_man het volgende:
De schoenmaker vertelde mij vanmiddag dat Crockett & Jones niet of nauwelijks meer in Nederland verkocht word. Komt dat iemand bekend voor? Ik heb al even geen nieuwe schoenen meer gekocht.
Ik dacht dat ik ze een keer in de etalage heb zien liggen in een winkel in Rotterdam. Ben alleen de naam kwijt.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_128812522
Nou ja, als ik kijk op de website van de betere herenschoenenwinkel*, dan staat Crocket & Jones daar ook nog gewoon tussen. Ik denk dat de schoenmaker het toch verkeerd had.

* Zwartjes in Amsterdam, Hermans in Utrecht en Brogues in Laren.
pi_128812756
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, als ik kijk op de website van de betere herenschoenenwinkel*, dan staat Crocket & Jones daar ook nog gewoon tussen. Ik denk dat de schoenmaker het toch verkeerd had.

* Zwartjes in Amsterdam, Hermans in Utrecht en Brogues in Laren.
Bij Zwartjes heb ik laatst nog een paar gekocht, en daar hebben ze ze ook nog met redelijke aantallen. Toch vind ik dat je schoenmaker gelijk heeft, want over heel Nederland gezien is het echt héél dunbezaaid met C&J.

Of ik kijk niet goed, dat kan ook natuurlijk.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_128813988
Nee, dat klopt wel, maar dat is geen recente ontwikkeling.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:05:49 #37
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_128814714
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:24 schreef k_man het volgende:
Nou ja, als ik kijk op de website van de betere herenschoenenwinkel*, dan staat Crocket & Jones daar ook nog gewoon tussen. Ik denk dat de schoenmaker het toch verkeerd had.

* Zwartjes in Amsterdam, Hermans in Utrecht en Brogues in Laren.
Klopt, nog niet zo lang geleden een paar bij Zwartjes gekocht.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_128825401
Ik ben op zoek naar een paar zwarte cap toes voor een kleiner budget (zeg max 200, goedkoper is altijd meegenomen). Iemand tips voor leuke aanbiedingen oid?
pi_128826046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk generaliseer ik. Maar iedereen kan inzien dat een maatpak van 700 euro van een andere kwaliteit is (qua stof, afwerking en vaak ook fit) dan iets van dezelfde prijs off-the-rack. Maatwerk kost gewoon geld, en het is niet alsof er minder marge op gemaakt wordt.

Daarnaast zie ik veel slecht zittende 'maatpakken'. Mensen krijgen vaak maar een fitting, soms een tweede, en nemen al snel genoegen met wat ze krijgen. Off-the-rack kan je eindeloos veel proberen totdat je een block vindt die gewoon goed bij je lichaam past. Natuurlijk zijn er kenners die goed maatwerk weten te vinden en herkennen, 80% is het gewoon niet.

Heb zelf maatwerk van Hackett (hun flagship store), SS en Pelger (beide lang geleden). Ik baseer mijn mening alleen meer op vrienden en mensen met wie ik werk. Mensen zijn altijd 'trots' op maatwerk, ook als het niet goed is. Je bent altijd minder kritisch op dat soort uitgaves, zeker omdat je er 'zelf bij was'.
Ik begrijp je punt, maar het gaat mij er meer om dat je aangeeft dat " maatwerk vaak slechtere kwaliteit is totdat je veel geld uit gaat geven aan bespoke. " Dat is imo dus niet zo. Je moet inderdaad niet verwachten dat je voor 700 euro uitmuntende MTM gaat krijgen. Richting de 2k kan je ( naar mijn ervaring ) fantastische kwaliteit krijgen. Met MTM kom je (Met vakkundig personeel. ) ook veel sneller op een juiste fit uit dan het blijven switchen van RTW naar RTW tot je een juist model hebt gevonden dat bij je lichaam past, daar gaan ook meer dan 3 aankopen overheen.
pi_128826738
Heeft iemand hier ervaring met Indochino?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil daar een pak bestellen, er staat dat wanneer het niet goed past, je het voor een bedrag tot 70 (dollar?) kan laten vermaken.
Of uiteraard kosteloos terugsturen.

Heeft iemand een beetje ervaring met deze pakken? Ze zijn niet duur, maar weet iemand of het nog wel een beetje kwaliteit is?
pi_128827034
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:52 schreef Murdera het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Indochino?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil daar een pak bestellen, er staat dat wanneer het niet goed past, je het voor een bedrag tot 70 (dollar?) kan laten vermaken.
Of uiteraard kosteloos terugsturen.

Heeft iemand een beetje ervaring met deze pakken? Ze zijn niet duur, maar weet iemand of het nog wel een beetje kwaliteit is?
Waarom online bestellen? Voor het geld hoef je het niet te doen, ga gewoon bij een paar winkels langs. Passen, doe kennis op, laat je adviseren, leer wat je mooi vindt, etc etc. Hier ga je niet gelukkig van worden, vind het er zelf allemaal niet uitzien.
pi_128827088
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:05 schreef Quantic het volgende:

[..]

Waarom online bestellen? Voor het geld hoef je het niet te doen, ga gewoon bij een paar winkels langs. Passen, doe kennis op, laat je adviseren, leer wat je mooi vindt, etc etc. Hier ga je niet gelukkig van worden, vind het er zelf allemaal niet uitzien.
Dat heb ik met mijn andere pakken gedaan ja, maar ik ben erg benieuwd naar dat "nanotech coating" waar ze mee adverteren.
En je vind het er zelf niet uitzien, bedoel je dan qua persoonlijke smaak of qua professionaliteit en kwaliteit?
pi_128827373
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat heb ik met mijn andere pakken gedaan ja, maar ik ben erg benieuwd naar dat "nanotech coating" waar ze mee adverteren.
En je vind het er zelf niet uitzien, bedoel je dan qua persoonlijke smaak of qua professionaliteit en kwaliteit?
Nanotech coating.. Geen idee, leuke marketing termen imo.

Qua fit en kwaliteit. Het is allemaal plakwerk en bij de modellen op de website is de fit ook niet best, de schouders zitten raar en bij de nek valt het ook niet mooi.

Tevens is het ook heel moeilijk om met online MTM op de juiste fit uit te komen. Goedkoop is duurkoop.
pi_128827411
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:21 schreef Quantic het volgende:

[..]

Nanotech coating.. Geen idee, leuke marketing termen imo.

Qua fit en kwaliteit. Het is allemaal plakwerk en bij de modellen op de website is de fit ook niet best, de schouders zitten raar en bij de nek valt het ook niet mooi.

Tevens is het ook heel moeilijk om met online MTM op de juiste fit uit te komen. Goedkoop is duurkoop.
Marketingterm, niet echt.

Het bestaat al vrij lang, ik heb het alleen nog nooit bij een pak gezien.

Het 2e stuk ben ik wel met je eens. Maar gezien het "kostenloos terugsturen zonder opgaaf van reden" lijkt het me een poging waard. Of zijn er kleine lettertjes waar ik niet op heb gelet?
pi_128827512
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Marketingterm, niet echt.
[ afbeelding ]
Het bestaat al vrij lang, ik heb het alleen nog nooit bij een pak gezien.

Het 2e stuk ben ik wel met je eens. Maar gezien het "kostenloos terugsturen zonder opgaaf van reden" lijkt het me een poging waard. Of zijn er kleine lettertjes waar ik niet op heb gelet?
Ah, Nanotech coating is dat water afwerende spul, sneller getyped dan nagedacht, sorry iets te snel geoordeeld. :)

Tsja, je kan het een poging wagen, ik geloof er in ieder geval niet in en zou dit zelf nooit doen. Als je er voor kiest om het te doen lijkt het me leuk als je ons af en toe update van de ontwikkelingen en de uiteindelijk fit. Ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort 'projectjes'. Wel inderdaad goed de kleine lettertjes checken, voor je het weet ben je je centen kwijt.
pi_128827773
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:29 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ah, Nanotech coating is dat water afwerende spul, sneller getyped dan nagedacht, sorry iets te snel geoordeeld. :)

Tsja, je kan het een poging wagen, ik geloof er in ieder geval niet in en zou dit zelf nooit doen. Als je er voor kiest om het te doen lijkt het me leuk als je ons af en toe update van de ontwikkelingen en de uiteindelijk fit. Ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort 'projectjes'. Wel inderdaad goed de kleine lettertjes checken, voor je het weet ben je je centen kwijt.
Ik zit nog in dubio over of ik een kansje ga wagen.
Als ik het doe zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden. ^O^
Ik ben alleen momenteel nog bezig met trainen, en als ik breder of juist dunner ga worden is dit nog niet het beste moment om een pak aan te schaffen. :D
pi_128832493
Gister een pak gekocht, maar moet toch wel zeggen dat alles wel wat strak zit. Rennen erin lukt niet. De verkoper zei dat dit zo hoorde. Hoeveel bewegingsvrijheid hoor je te hebben in een pak?
pi_128832961
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:23 schreef wiskundenoob het volgende:
Hoeveel bewegingsvrijheid hoor je te hebben in een pak?
Je moet je gewoon fatsoenlijk kunnen bewegen in een pak, maar het ene pak zit wat strakker dan het ander.

Maar er niet in kunnen rennen... dat klinkt niet goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128834038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet je gewoon fatsoenlijk kunnen bewegen in een pak, maar het ene pak zit wat strakker dan het ander.

Maar er niet in kunnen rennen... dat klinkt niet goed.
Voelt aan alsof ik skinny jeans draagt.
pi_128834344
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:06 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Voelt aan alsof ik skinny jeans draagt.
Doe eens een fitpic?
pi_128834378
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik zit nog in dubio over of ik een kansje ga wagen.
Als ik het doe zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden. ^O^
Ik ben alleen momenteel nog bezig met trainen, en als ik breder of juist dunner ga worden is dit nog niet het beste moment om een pak aan te schaffen. :D
Tuurlijk wel, heb je binnenkort weer een reden om nog meer moois te kopen. ;)
pi_128834414
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:16 schreef Quantic het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, heb je binnenkort weer een reden om nog meer moois te kopen. ;)
Touché ^O^
pi_128834868
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:06 schreef wiskundenoob het volgende:

Voelt aan alsof ik skinny jeans draagt.
Dat lijkt mij bij een pak dan niet snel aan te bevelen.

Overigens gaat het primair om jou. Als JIJ je er niet comfortabel in voelt... dan is het niet voor jou.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128835991
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:06 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Voelt aan alsof ik skinny jeans draagt.
Is dat ook niet een beetje de mode? Ik kan in mijn pakken rennen, stagediven, wandklimmen en limbodansen, en ja dat is een vaststelling en geen aanname. Maar de huidige pakkenmode laat ik, om andere redenen, aan mij voorbij gaan. Die is veel strakker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_128837069
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:41 schreef kipknots het volgende:
Ik ben op zoek naar een paar zwarte cap toes voor een kleiner budget (zeg max 200, goedkoper is altijd meegenomen). Iemand tips voor leuke aanbiedingen oid?
Gooi deze nog even omhoog.

Even rond zitten zoeken en ik vind iig de Loake Rothschild wel interessant. Iets boven het budget, maar nog wel te doen. Probleem is alleen dat ik geen winkels in Nederland kan vinden die het verkopen en schoenen bestel ik liever niet online. Zeker niet omdat ik niet zeker weet of een E leest me goed gaat passen.

Iemand nog tips voor alternatieven? Dus zwarte cap toes met een wat modernere leest voor een bescheiden budget, en in Nederlandse winkels te vinden.

Even ter idee, de loake:

pi_128837658
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:19 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, maar het gaat mij er meer om dat je aangeeft dat " maatwerk vaak slechtere kwaliteit is totdat je veel geld uit gaat geven aan bespoke. " Dat is imo dus niet zo. Je moet inderdaad niet verwachten dat je voor 700 euro uitmuntende MTM gaat krijgen. Richting de 2k kan je ( naar mijn ervaring ) fantastische kwaliteit krijgen. Met MTM kom je (Met vakkundig personeel. ) ook veel sneller op een juiste fit uit dan het blijven switchen van RTW naar RTW tot je een juist model hebt gevonden dat bij je lichaam past, daar gaan ook meer dan 3 aankopen overheen.
Natuurlijk, maar een pak van 2,000 kun je nooit vergelijken met een pak van 700 euro. Dat lijkt me een tamelijk onzinnige discussie. Ik denk dat ik duidelijk genoeg vermeld "totdat je veel geld uit geeft", dus je comment is wat overbodig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_128842296
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:15 schreef Quantic het volgende:

[..]

Doe eens een fitpic?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let even niet op overhemd, heb niets anders op dit moment.
pi_128845445
Zucht. Vrijdag white-tie, die heb ik gelukkig al klaar liggen. Zaterdag black-tie event (hoewel ze aangeven dat casual ook prima is), met daarna nog een event elders. Geen zin om de hele avond in mijn smoking te lopen, en daarnaast ook geen zin om die op te halen (ligt nog elders).

Iemand inspiratie voor iets dandy's? Denk dat ik zoiets ga proberen, heb toch net mijn baard laten shapen...

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 17 juli 2013 @ 22:26:58 #59
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129063716
Gister heb ik in een opwelling in een leuke boetiek een bruine pullover met ronde hals gekocht, hij paste me goed en was gemaakt in de VS, mooie kwaliteit en niet te duur, dus had hem meteen gekocht. Maar nu vraag ik me af waar het eigenlijk op moet? Ik heb tot nu toe altijd pullovers met V hals gedragen met een mooi overhemd eronder, maar toen ik het thuis eens goed bekeek stond het best raar met een kraag eronder.

Zoiets
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129097964
Is iemand hier bekend met een merk die nette, zwarte schoenen in maat 37 of 38 heeft? Ik heb een max budget rond de 140 euro voor nette schoenen. Ik kan alleen goedkope kinderschoentjes vinden met klitteband etc. :') Stravers verkoopt geen modellen die ik mooi vind (teveel 'leuke printjes' erop).
pi_129098269
Ik weet dat het qua budget lastig is... Maar probeer een keer te sparen voor echt goed merk. Vaak meer keuze qua maten, en je doet er vervolgens 10 jaar mee. Verder geen tips, sorry...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129098902
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:26 schreef Susteren het volgende:
Gister heb ik in een opwelling in een leuke boetiek een bruine pullover met ronde hals gekocht, hij paste me goed en was gemaakt in de VS, mooie kwaliteit en niet te duur, dus had hem meteen gekocht. Maar nu vraag ik me af waar het eigenlijk op moet? Ik heb tot nu toe altijd pullovers met V hals gedragen met een mooi overhemd eronder, maar toen ik het thuis eens goed bekeek stond het best raar met een kraag eronder.

Zoiets
[ afbeelding ]

Gewoon op een overhemd. Zoals op de foto.
pi_129099249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:49 schreef Bajskorv het volgende:
Ik weet dat het qua budget lastig is... Maar probeer een keer te sparen voor echt goed merk. Vaak meer keuze qua maten, en je doet er vervolgens 10 jaar mee. Verder geen tips, sorry...
Oh haha, ik dacht dat 140-150 wel goed genoeg zou zijn. Maar een budget van 200 is dus eigenlijk het 'minimum' voor een goed merk? Zwarte magnanni ziet wel mooi uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nezhi op 19-07-2013 08:24:30 ]
pi_129105547
Wellicht kunnen jullie een zinnige reactie aan dit topic toevoegen? :)

LIF / Help k_man aan een stijlvolle tas
pi_129112616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:12 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Oh haha, ik dacht dat 140-150 wel goed genoeg zou zijn. Maar een budget van 200 is dus eigenlijk het 'minimum' voor een goed merk? Zwarte magnanni ziet wel mooi uit.
Geen idee wat het minimum is...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129148142
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 20:41 schreef Nezhi het volgende:
Is iemand hier bekend met een merk die nette, zwarte schoenen in maat 37 of 38 heeft? Ik heb een max budget rond de 140 euro voor nette schoenen. Ik kan alleen goedkope kinderschoentjes vinden met klitteband etc. Stravers verkoopt geen modellen die ik mooi vind (teveel 'leuke printjes' erop).
Ik zou ff doorsparen. Magnanni heeft prima schoenen voor een een klein(er) budget.
pi_129148704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:12 schreef Treviorum het volgende:

[..]

Ik zou ff doorsparen. Magnanni heeft prima schoenen voor een een klein(er) budget.
Hoe vind jij bijv. deze? http://www.monfranceschoe(...)62.html#.UepP8G1c35w
Sowieso een van de weinige die ik kon vinden in 38. Zijn ook wat FvB maar als ik die van dichtbij bekijk zien ze er nogal goedkoop uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nezhi op 20-07-2013 11:07:32 ]
pi_129149052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:54 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Hoe vind jij bijv. deze? http://www.monfranceschoe(...)62.html#.UepP8G1c35w
Sowieso een van de weinige die ik kon vinden in 38. Zijn ook wat FvB maar als ik die van dichtbij bekijk zien ze er nogal goedkoop uit.
Zien er wel aardig uit. Kijk anders hier ff, zwart en in maat 38.
http://www.zwartjes.nl/?u(...)mmaterial=&limmaten=
pi_129149626
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:12 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Oh haha, ik dacht dat 140-150 wel goed genoeg zou zijn. Maar een budget van 200 is dus eigenlijk het 'minimum' voor een goed merk? Zwarte magnanni ziet wel mooi uit.
Misschien kun je hier een kijkje nemen.
pi_129201173
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Misschien kun je hier een kijkje nemen.
Dankjewel voor de link. Ik heb even op internet gezocht, en heb ook contact opgenomen om te kijken welke maat ik kan nemen :) Het wordt ws de oxfords in black calf.


[ Bericht 3% gewijzigd door Nezhi op 21-07-2013 22:57:33 ]
pi_129255789
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:09 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let even niet op overhemd, heb niets anders op dit moment.
Lijkt me inderdaad wat strak ja. Maar het is natuurlijk ook vooral wat je zelf mooi vindt en prettig vindt zitten. Ik ben niet echt een expert maar ik weet wel dat de kans op slijtage wel groot is als de broek al strak is als je staat. Ik neem dat als je zit de broek al helemaal strak op je benen zit?
pi_129299464
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Misschien kun je hier een kijkje nemen.
Bedankt voor je suggestie. Na contact te hebben gehad blijkt dat er maar een kleine kans is dat het gaat passen (last zou te strak zijn voor de rest van mijn voet, of voetopening te groot etc). Mijn zoektocht gaat dus helaas verder, maar heb er nu geen haast meer mee. Positieve kant: budget kan wel een stuk omhoog.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nezhi op 24-07-2013 18:48:55 ]
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:49:40 #73
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_129362533
Oh, mochten jullie nog een leuke laptoptas oid zoeken. Op deze site staan wat mooie dingen en ze zijn nu goed afgeprijsd :)

http://www.runin2.com/en/
pi_129420338
Kleine upgrade, heb het steeds vaker nodig. Wederom Hackett en hun Mayfair blok, past me altijd goed. Nog een keer een smoking jacket erbij halen voor de lol.

Vandaag aangeschaft:


Op verlanglijstje:
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 28 juli 2013 @ 00:25:07 #75
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129420559
Vandaag een mooie dockers pantalon gekocht, nog wat seidensticker overhemden en een paar superdry chino's (niet het beste merk, maar die chino's hebben naar mijn mening wel de beste pasvorm)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 28 juli 2013 @ 01:39:52 #76
16715 Mylene
*schatje*
pi_129423198
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:25 schreef Susteren het volgende:
seidensticker
Ja leuk, maar je zit in het verkeerde topic, jouw gekochte kleding heeft niets met TT te maken.
pi_129444686
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:25 schreef Susteren het volgende:
Vandaag een mooie dockers pantalon gekocht, nog wat seidensticker overhemden en een paar superdry chino's (niet het beste merk, maar die chino's hebben naar mijn mening wel de beste pasvorm)
Dockers bij de Bijenkorf zeker. :7
pi_129444749
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:25 schreef Susteren het volgende:
Vandaag een mooie dockers pantalon gekocht
Hebben ze die dan ook?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129445322
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hebben ze die dan ook?
Nu bij de Bijenkorf met 50% korting. :Y
  zondag 28 juli 2013 @ 21:12:03 #80
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129445647
quote:
6s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:53 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Dockers bij de Bijenkorf zeker. :7
Jep, 50% korting _O_

En superdry chino was 30% korting, was ik ook maar iets van 55 euro per stuk voor kwijt :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129445690
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 21:12 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jep, 50% korting _O_
Tijdje terug ook een mooie Dockers broek vandaan gehaald. :Y
pi_129510408
Om het maar levendig te houden hier, toch vandaag maar weer gaan shoppen voor wat aanvulling van de "casual smart" garderobe. Had wat nodig dat eventueel onder de pak past voor een netter dinner, maar heb dat simpelweg nu niet. Alles voor werk is zwart leer, en al die cognac kleurige dingen hoef ik niet. Niks mis mee, maar ik vind het te oudbollig en iets te doorsnee. Zocht dus iets dat een tikje anders was, en ben hiermee weg gekomen. Zal niet ieders smaak zijn, maar ik ben er blij mee. Zoals altijd trouwens beide Crockett & Jones, ik heb gewoon geen zin meer om ergens anders heen te gaan. De schoenen zijn te goed, de mensen te aardig en de winkel te gastvrij.

1) Lowndes Black Suede. Kon geen goede foto's vinden online, dus heb er een paar genomen om een beter idee te geven. Zwart suede is altijd erg moeilijk te vinden, het is best een kunst om de kleuring goed te krijgen en dus niet echt populair bij fabrikanten. Het mat effect vind ik erg mooi, ik kan het prima gebruiken om een saai pak iets extra's te geven en meer casual te maken. Hoop ik.





2) Teign Bottle Green Suede. Compleet iets nieuws voor mij, nog nooit een penny loafer gehad en helemaal niet mijn stijl. Vond het echter erg leuk bij het pak dat ik aan had, en kan dit ook prima met jeans dragen. Met pak natuurlijk alleen als het erg casual is, en bij een iets lichter pak denk ik zo. Crepe zool is heerlijk licht, en de kleur groen (je moet hem in het echt zien helaas) is erg goed. Niet iets dat ik normaal zou kopen, maar de schoen vind ik gewoon erg mooi.


"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129510561
Geweldige loafer basj!
pi_129510761
Volgende upgrade moet eigenlijk bij de heren van Thom Sweeney vandaan komen. Na 7 jaar Londen wel tijd voor bespoke, en hoor goeie dingen over ze.



Paar dingen van hen die ik mooi vind, nu eerst nog even mezelf over de prijs heen zetten. Het zijn meer plaatjes "ter inspiratie", lijkt me leuk om het zelf een keer vanaf nul te bedenken.







"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129510774
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:41 schreef Quantic het volgende:
Geweldige loafer basj!
Dank je, we doen het voor de complimentjes ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129536715
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:46 schreef Bajskorv het volgende:
Volgende upgrade moet eigenlijk bij de heren van Thom Sweeney vandaan komen. Na 7 jaar Londen wel tijd voor bespoke, en hoor goeie dingen over ze.

[ afbeelding ]

Paar dingen van hen die ik mooi vind, nu eerst nog even mezelf over de prijs heen zetten. Het zijn meer plaatjes "ter inspiratie", lijkt me leuk om het zelf een keer vanaf nul te bedenken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit, net als de schoenen!
pi_129633399
Geweldige aanvullingen op je zeer waarschijnlijk toch al niet zo geringe collectie, Basjkorv. Zeer stijlvol.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_129642617
Waarom jezelf over de prijs heen zetten Bajs? Als je het mooi vind en het kan betalen zou ik het lekker doen ;-) Ik daarentegen zou dat nooit kunnen betalen, maar dan maak ik mezelf maar blij met een nieuw paartje sneakers.
pi_130978373
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 11:26 schreef artelligence het volgende:
Waarom jezelf over de prijs heen zetten Bajs? Als je het mooi vind en het kan betalen zou ik het lekker doen ;-) Ik daarentegen zou dat nooit kunnen betalen, maar dan maak ik mezelf maar blij met een nieuw paartje sneakers.
Ach, er is ook zoiets als bescheidenheid. Ik kan het wel betalen, maar ik vind het gewoon een beetje overdreven worden op een bepaald moment. Misschien voor mijn huwelijk, dat zie ik eigenlijk wel zitten.

Verder in Parijs Samuel Gassmann manchetknopen ontdekt. Erg simpel, precies waar ik van houd. Heb de donker blauwe rechtsonder gekocht.



Moet een keer wat meer van hem vinden, vind deze ook allemaal erg netjes. Teveel "overdreven" of "grappige" manchetknopen in alle winkels tegenwoordig, bah. Brons is qua kleur geweldig met een wit overhemd en blauw pak. Hoorn is vrij origineel zonder te poenerig te zijn, ook een geinige optie.





En wat versiering, voor bruiloften ofzo:

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 7 januari 2014 @ 02:57:27 #90
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_135176913
Als ik voor mijn eerste pak bij de SS ga kijken op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen? Maakt het uit hoe ik daarheen ga, want lijkt mij best moeilijk om een pak te passen als je de bijpassende schoenen ook niet heb O-)
Irene is bae <3
pi_135178315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:57 schreef Jiang153 het volgende:
Als ik voor mijn eerste pak bij de SS ga kijken op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen? Maakt het uit hoe ik daarheen ga, want lijkt mij best moeilijk om een pak te passen als je de bijpassende schoenen ook niet heb O-)
Pakken beginnen bij de driehonderd. Ik zou uitgaan van iets meer, met een budget van 450 heb je ruime keus en kan je het ook nog wat laten vermaken.

Verder is het natuurlijk handig om schoenen mee te nemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door kipknots op 07-01-2014 10:08:56 ]
pi_135179907
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:19 schreef kipknots het volgende:

[..]

Verder is het natuurlijk handig om schoenen mee te nemen. :')
Hoeft natuurlijk niet, je kan in de winkel altijd bijpassende schoenen (evenals een overhemd) erbij aantrekken
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_135180364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:49 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Hoeft natuurlijk niet, je kan in de winkel altijd bijpassende schoenen (evenals een overhemd) erbij aantrekken
Klopt, maar als je al schoenen hebt is het handig om die erbij te hebben. Zeker als je bruine schoenen hebt, zodat je kan kijken of de tint een beetje past. Negeer de huillach, volgens mij heb ik die er per ongeluk bij gezet.
pi_135182506
Bruine schoenen onder z'n pak? Hmm, wat denk je, zou Jiang makelaar, autoverkoper of aannemer zijn?
pi_135184098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 02:57 schreef Jiang153 het volgende:
Als ik voor mijn eerste pak bij de SS ga kijken op hoeveel moet ik dan ongeveer rekenen? Maakt het uit hoe ik daarheen ga, want lijkt mij best moeilijk om een pak te passen als je de bijpassende schoenen ook niet heb O-)
Hangt af van je voorkeur en maat.
Als de confectiematen je goed passen begint het bij 260euro, met wat kleine aanpassingen ga je snel over de 300euro.
bij Suitsupply kan je bij confectie niet broek en jasje in verschillende maten kiezen. Ik had een dermate afwijking in maten van broek en jasje dat confectie niet handig zou zijn (nml. zoveel vermaken dat maatwerk goedkoper is).
Maatwerk begint volgens de SS site bij 379 maar ik kwam uiteindelijk op ruim 400 uit volgens mij, maar dan heb je een kostuum dat in ieder geval goed past (en redelijk wat vrijheid qua stoffen e.d.)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:35:23 #96
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_135184562
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een donkerblauw pak evenals zwarte schoenen :7.

Probleem zit hem denk ik in mijn lengte omdat ik niet zo lang bent :@

Misschien als ik een keertje naar China gaat ook zo'n custom pak halen gezien je daar voor dezelfde prijs misschien nog beter krijgt O-)
Irene is bae <3
pi_135187255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:35 schreef Jiang153 het volgende:
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een donkerblauw pak evenals zwarte schoenen :7.

Probleem zit hem denk ik in mijn lengte omdat ik niet zo lang bent :@

Misschien als ik een keertje naar China gaat ook zo'n custom pak halen gezien je daar voor dezelfde prijs misschien nog beter krijgt O-)
Nee.en heeft ook niks met dit topic te maken verder.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:24:25 #98
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_136245965
Een beetje offtopic want mijn vraag gaat over dameskleding, mar weet iemand waar je in Den Haag Jacob Cohenspijkerbroeken voor dames kunt kopen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_136370186
Heb wat advies nodig! Over twee weken heb ik een assessment voor een activiteit in de zomer. Iedereen die zich heeft ingeschreven is een eerste of tweede jaars student, dus ergens rond de 18-19-20 jaar oud. Als dresscode staat er 'smart casual'.

Twijfel nu wat ongeveer de bedoeling is. Wel/geen das; vest; pantalon? Is een spijkerbroek 'smart casual'? Wil niet over- of underdressed aan te komen daar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_136370294
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:20 schreef Push. het volgende:
Heb wat advies nodig! Over twee weken heb ik een assessment voor een activiteit in de zomer. Iedereen die zich heeft ingeschreven is een eerste of tweede jaars student, dus ergens rond de 18-19-20 jaar oud. Als dresscode staat er 'smart casual'.

Twijfel nu wat ongeveer de bedoeling is. Wel/geen das; vest; pantalon? Is een spijkerbroek 'smart casual'? Wil niet over- of underdressed aan te komen daar.
Altijd lastig, daarom gebruikt men ook vaak "smart casual". Je hebt zelf waarschijnlijk een beter idee over het event, weet niet wat voor soort activiteit of organisatie het hier om gaat. Zal echter vrij snel toch pak zijn voor veel mensen, beetje casual zonder das en zonder zwarte schoenen bijvoorbeeld. Jeans en shirt is te casual over het algemeen, maar da's mijn grove schatting.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:50:10 #101
3185 Adelante
To let it go now
pi_136371392
Smart casual :')

Hippe toko waar je voor wilt werken.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:56:06 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_136371667
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 16:46 schreef Bajskorv het volgende:
Volgende upgrade moet eigenlijk bij de heren van Thom Sweeney vandaan komen. Na 7 jaar Londen wel tijd voor bespoke, en hoor goeie dingen over ze.

[ afbeelding ]

Paar dingen van hen die ik mooi vind, nu eerst nog even mezelf over de prijs heen zetten. Het zijn meer plaatjes "ter inspiratie", lijkt me leuk om het zelf een keer vanaf nul te bedenken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice! Wat kost dit ongeveer?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_136372298
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:50 schreef Adelante het volgende:
Smart casual :')

Hippe toko waar je voor wilt werken.
Onzin. Studenten die voor assesment komen, dus geef je ze beetje de vrijheid. Vrij normaal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136372331
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nice! Wat kost dit ongeveer?
Grofweg vanaf 1500 euro ofzo. Laat het je binnenkort weten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136380394
Bij smart casual denk ik aan een spijkerbroek (zonder vlekken, gaten en zakken op rare plekken), overhemd, jasje en nette schoenen.
pi_136380596
Ik denk bij 'smart casual' aan pantalon met jasje/blazer overhemd en nette (niet per se zwarte) schoenen, soms een das.
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:45:35 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_136381116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:20 schreef Push. het volgende:
Heb wat advies nodig! Over twee weken heb ik een assessment voor een activiteit in de zomer. Iedereen die zich heeft ingeschreven is een eerste of tweede jaars student, dus ergens rond de 18-19-20 jaar oud. Als dresscode staat er 'smart casual'.

Twijfel nu wat ongeveer de bedoeling is. Wel/geen das; vest; pantalon? Is een spijkerbroek 'smart casual'? Wil niet over- of underdressed aan te komen daar.
Een pak.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_136381304
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:36 schreef Actaeon het volgende:
Ik denk bij 'smart casual' aan pantalon met jasje/blazer overhemd en nette (niet per se zwarte) schoenen, soms een das.
Als buschauffeur dus? -O-
pi_136382360
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Als buschauffeur dus? -O-
Ik zat zelf in een iets andere hoek te denken. Maar ik denk altijd dat het in ieder geval geen foute makelaar/autoverkoper gehalte mag hebben. Dan heb je in ieder geval iets goeds gedaan.
pi_136382470
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zat zelf in een iets andere hoek te denken. Maar ik denk altijd dat het in ieder geval geen foute makelaar/autoverkoper gehalte mag hebben. Dan heb je in ieder geval iets goeds gedaan.
Maar met een pantalon, blazer en das zie je er wel direct uit als iemand die net met pensioen is. Dan is een pak gewoon nog iets vlotter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136382574
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:08 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar met een pantalon, blazer en das zie je er wel direct uit als iemand die net met pensioen is. Dan is een pak gewoon nog iets vlotter.
Maar dan is het casual element weg? Of je moet een pak in bruin(tint) nemen oid, maar dan wel met fas zou ik zeggen. En spijkerbroek kan gewoon niet met een jasje. Dus dan kom je uit bij zoiets naar mijn mening. ^^ En ik zou het meer kenmerken als 'klassiek', en daar is m.i. niets mis mee.
pi_136383241
Denk niet dat het hier om onze eigen mening gaat (dan zou ik wel anders antwoorden), maar om wat bij dit soort events over het algemeen als smart casual wordt gezien. Op een event met jonge studenten verwacht je gewoon niet iets oudbolligs, of "klassieks" (zie trouwens niet wat klassiek er mee te maken heeft, maar goed).

Zoiets is smart casual, maar redelijk gladjes. Zonder das is het iets vlotter, en redelijk geaccepteerd als smart casual. Met pantalon doet het mij te snel denken aan mijn grootvader, ik zie het ook nooit op onze smart casual events. Wel zie je vaak mensen die gewoon in net pak komen, zonder das. Wel zo makkelijk, moeilijk om daar mis mee te gaan.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136383636
Die foto is dus ongeveer wat ik ook omschreef. :)
pi_136383845
Wat mij betreft voor een assessment vrij casual, zou nogmaals veilig voor het pak gaan. Ik zou zoiets wel aankunnen voor een bruiloft ofzo waar smart casual gevraagd wordt, maar voor iets waar je toch bezig bent om een job o.i.d. te krijgen zou ik formeler gaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136383950
Wat hierboven staat. Nog iets 'netter' is er een (donkere) chino bij aan. Dat is wat in Nederland ongeveer doorgaat voor smart casual. Anders was het wel business casual geweest.
pi_136397102
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 21:33 schreef k_man het volgende:
Bij smart casual denk ik aan een spijkerbroek (zonder vlekken, gaten en zakken op rare plekken), overhemd, jasje en nette schoenen.
Zoiets dacht ik inderdaad ook, maar zag op internet weer dat een pantalon wel 'verplicht' was.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:30 schreef Maharbal het volgende:
Wat hierboven staat. Nog iets 'netter' is er een (donkere) chino bij aan. Dat is wat in Nederland ongeveer doorgaat voor smart casual. Anders was het wel business casual geweest.
'Bijna' volledig pak lijkt me ook overdreven inderdaad. Alleen een hemd is weer te weinig lijkt me he? Een hemd met pantalon en nette schoenen is misschien eventueel ook nog een optie? Dan heb je niet het 'formele' van das en jas, maar wel de pantalon. Vaag begrip blijft t.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 18:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Altijd lastig, daarom gebruikt men ook vaak "smart casual". Je hebt zelf waarschijnlijk een beter idee over het event, weet niet wat voor soort activiteit of organisatie het hier om gaat. Zal echter vrij snel toch pak zijn voor veel mensen, beetje casual zonder das en zonder zwarte schoenen bijvoorbeeld. Jeans en shirt is te casual over het algemeen, maar da's mijn grove schatting.
Het is een assessment voor een zomerprogramma van een studentenorganisatie in combinatie met een bank. Humanitaire hulp geven en vertegenwoordigen in een ander land voor de organisatie.

Ik denk dat ik met volledig pak een beetje overdressed ben eigenlijk. Anders hadden ze er wel business casual bij gezet denk ik. 'T zal waarschijnlijk of een nette spijkerbroek met hemd met jasje en das worden, of een pantalon met hemd met das. Bedankt voor de hulp :)
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_136400739
Verschil tussen business casual en smart casual is er niet echt, hier in Londen tenminste. Business casual is niks anders dan smart casual voor een zakelijk event, that's all.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136400934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:20 schreef Push. het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik inderdaad ook, maar zag op internet weer dat een pantalon wel 'verplicht' was.

[..]

'Bijna' volledig pak lijkt me ook overdreven inderdaad. Alleen een hemd is weer te weinig lijkt me he? Een hemd met pantalon en nette schoenen is misschien eventueel ook nog een optie? Dan heb je niet het 'formele' van das en jas, maar wel de pantalon. Vaag begrip blijft t.

[..]

Het is een assessment voor een zomerprogramma van een studentenorganisatie in combinatie met een bank. Humanitaire hulp geven en vertegenwoordigen in een ander land voor de organisatie.

Ik denk dat ik met volledig pak een beetje overdressed ben eigenlijk. Anders hadden ze er wel business casual bij gezet denk ik. 'T zal waarschijnlijk of een nette spijkerbroek met hemd met jasje en das worden, of een pantalon met hemd met das. Bedankt voor de hulp :)
Zou voor de pantalon gaan. Heb een spijkerbroek icm een jasje of das nooit begrepen. En nooit wat gevonden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_136403631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:09 schreef Bajskorv het volgende:
Verschil tussen business casual en smart casual is er niet echt, hier in Londen tenminste. Business casual is niks anders dan smart casual voor een zakelijk event, that's all.
Business casual hier is eigenlijk meer een pak zonder das :')
pi_136524197
Kan een pantalon met bij passend gilet ook door als smart casual? Vind een jasje met spijkerbroek niet echt mooi, en een jasje zonder das ook een raar gezicht.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 9 februari 2014 @ 21:18:03 #121
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_136524301
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:19 schreef Bajskorv het volgende:
Denk niet dat het hier om onze eigen mening gaat (dan zou ik wel anders antwoorden), maar om wat bij dit soort events over het algemeen als smart casual wordt gezien. Op een event met jonge studenten verwacht je gewoon niet iets oudbolligs, of "klassieks" (zie trouwens niet wat klassiek er mee te maken heeft, maar goed).

Zoiets is smart casual, maar redelijk gladjes. Zonder das is het iets vlotter, en redelijk geaccepteerd als smart casual. Met pantalon doet het mij te snel denken aan mijn grootvader, ik zie het ook nooit op onze smart casual events. Wel zie je vaak mensen die gewoon in net pak komen, zonder das. Wel zo makkelijk, moeilijk om daar mis mee te gaan.

[ afbeelding ]
Een das bij een spijkerbroek, kan dat? :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 9 februari 2014 @ 21:19:04 #122
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_136524379
Beetje offtopic, maar weet iemand waar je in Den Haag of omgeving damesspijkerbroeken van Jacob Cohen kunt kopen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_136524999
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Een das bij een spijkerbroek, kan dat? :@
Ik vind zelf van niet. Met een chino is beter dan.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:29:32 #124
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136525079
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind zelf van niet. Met een chino is beter dan.
Vind ik ook. Zonder die das of met een chino en een das zou ik het verder zo dragen.
pi_136525223
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:29 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Vind ik ook. Zonder die das of met een chino en een das zou ik het verder zo dragen.
Precies, een leuk vest ofzo zou ik er misschien ook nog wel bij doen.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:38:36 #126
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136525657
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 14:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zou voor de pantalon gaan. Heb een spijkerbroek icm een jasje of das nooit begrepen. En nooit wat gevonden.
Een spijkerbroek met een jasje vind ik juist leuk, een spijkerbroek met een das niet. Maar ik snap wel wat je bedoelt.
pi_136533237
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:19 schreef Federer-fan het volgende:
Beetje offtopic, maar weet iemand waar je in Den Haag of omgeving damesspijkerbroeken van Jacob Cohen kunt kopen?
Misschien Hardies damesmode, staat niet op de website dus zou even bellen. http://www.hardieswebshop.nl/index.php
pi_136538628
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Een das bij een spijkerbroek, kan dat? :@
Liever niet. Maar bij smart casual kan dat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136540269
Enig idee in welke winkels/webshops een ruim assortiment is aan hemden met French cuff / dubbele manchet? Ik zie ze nu vaker in oa films en series terug. En dat staat toch wel mooier dan de standaard button cuff. Als ik dan toch ooit mijn huidige collectie van goedkope hemden wil upgraden, dan toch het liefst meteen met een mooie sluiting ipv een enkel knoopje.
mag het weten
pi_136540484
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:56 schreef Joosie200 het volgende:
Enig idee in welke winkels/webshops een ruim assortiment is aan hemden met French cuff / dubbele manchet? Ik zie ze nu vaker in oa films en series terug. En dat staat toch wel mooier dan de standaard button cuff. Als ik dan toch ooit mijn huidige collectie van goedkope hemden wil upgraden, dan toch het liefst meteen met een mooie sluiting ipv een enkel knoopje.
Elke winkel met "zakelijke" overhemden? Het is niet echt bijzonder ofzo, ik heb geen enkel overhemd zonder. Suit supply, etc etc hebben het allemaal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136540566
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Elke winkel met "zakelijke" overhemden? Het is niet echt bijzonder ofzo, ik heb geen enkel overhemd zonder. Suit supply, etc etc hebben het allemaal.
SS heeft maar een keuze uit een stuk of 5. Allemaal basis kleuren.
Prima als je dat moet hebben. Maar de keuze daar is niet heel ruim.
Dan heeft Oger meer keuze.

SS zou eigenlijk met hun kwaliteit geheel uit dit topic moeten maar dat terzijde.
pi_136540592
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

SS heeft maar een keuze uit een stuk of 5. Allemaal basis kleuren.
Prima als je dat moet hebben. Maar de keuze daar is niet heel ruim.
Dan heeft Oger meer keuze.

SS zou eigenlijk met hun kwaliteit geheel uit dit topic moeten maar dat terzijde.
Serieus? Hier in Londen niet, volgens mij. Hier hebben zelf de goedkope overhemden dubbele manchetten. Check anders CTshirts.com.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136540923
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:06 schreef Godtje het volgende:

[..]
Maar de keuze daar is niet heel ruim.
Dan heeft Oger meer keuze..
Dat bedoelde ik dus, ik zie het wel aangeboden worden maar niet in de kleurstelling zoals ik die mooi vind. En dan is de keuze al snel beperkter.

CT shirts is mij onbekend, 4 voor 100 sterling pound is niet duur (ong ¤120) :) Toch vrij verkeer van goederen dus geen kans op inklaringskosten en btw erover heen. Precies de prijs waar ik naar op zoek was bovendien ^O^
mag het weten
pi_136541040
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus, ik zie het wel aangeboden worden maar niet in de kleurstelling zoals ik die mooi vind. En dan is de keuze al snel beperkter.

CT shirts is mij onbekend, 4 voor 100 sterling pound is niet duur (ong ¤120) :) Toch vrij verkeer van goederen dus geen kans op inklaringskosten en btw erover heen. Precies de prijs waar ik naar op zoek was bovendien ^O^
Ik gebruik ze nu 8 jaar, en ben altijd happy geweest. Genoeg keuze mogelijkheden qua maatvoering en design, en dingen gaan erg lang mee. Doet weinig onder voor de duurdere overhemden in mijn kast, dus ik blijf ze gebruiken. Kan de extra slim fit wel aanraden, Britse fit is snel wat wijder.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136541054
PS: Google even voor vouchers voor CT, ik vind altijd wel ergens een extra £10-20 korting.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136542160
Je kunt (in Nederland) ook kijken in de Bijenkorf. Heeft ook veel overhemden met dubbele manchet. Zelf ben ik tevreden over Profuomo (al dan niet de iets duurdere lijn van ze: Sky Blue). Mocht je nog iets duurder willen dan heeft Eton ook mooie overhemden.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

SS heeft maar een keuze uit een stuk of 5. Allemaal basis kleuren.
Prima als je dat moet hebben. Maar de keuze daar is niet heel ruim.
Dan heeft Oger meer keuze.

SS zou eigenlijk met hun kwaliteit geheel uit dit topic moeten maar dat terzijde.
De overhemden van SS zijn wel oké.

Verder ook niets mis met de pakken van SS (althans de MTM. Prima kwaliteit materialen, full canvas). Ik vind altijd dat er zo'n vacuum ontstaat tussen de MTM van de SS en net één stapje hoger. Een stapje hoger (al dan niet RTW) kost meteen honderden euro's extra en is het lang niet altijd waard. Ook meteen de reden dat ik gewoon nog steeds de MTM van SS draag totdat ik het prijsverschil met, laten we iets noemen, een RTW (dan wel MTM) Corneliani of Caruso voor mezelf kan rechtvaardigen.
pi_136542264
Eton uiteraard, hele fijne overhemden!
  maandag 10 februari 2014 @ 12:03:42 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136542385
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:57 schreef Maharbal het volgende:
Je kunt (in Nederland) ook kijken in de Bijenkorf. Heeft ook veel overhemden met dubbele manchet. Zelf ben ik tevreden over Profuomo .
Grappig dat een kledinglijn noemen naar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Profumo-affaire
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136544446
Zet je leesbril eens op Piet.
pi_136549366
Hmm.. customer favourite vs mijn favoriet. Nu begrijp ik dat herringbone in het rijtje van twill valt (vs poplin en oxford) waarbij herringbone zwaardere stof is, poplin lichter door de weeftechniek. Poplin oogt saaier vind ik maar is wel formeler daar waar herringbone leuker oogt wat mij betreft en minder formeel is. Zo bezien is herringbone dus bij uitstek geschikt voor de wintermaanden en poplin voor de zomermaanden niet?
mag het weten
pi_136550712
Voor mij juist te opzichtig, maar ik ben nogal eenvoudig van stijl. Herringbone is inderdaad een beetje dikker, maar verschil is niet extreem ofzo. Ik draag poplin of de normale katoen het hele jaar door.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 10 februari 2014 @ 16:08:12 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136551964
Herringbone dan wel uit two-ply
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136552704
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:39 schreef Bajskorv het volgende:
Voor mij juist te opzichtig, maar ik ben nogal eenvoudig van stijl.
Wat vind je er te opzichtig aan? :)
mag het weten
pi_136554939
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat vind je er te opzichtig aan? :)
Herringbone vind ik te druk op een overhemd. Kwestie van smaak, en dat is 100% persoonlijk, dus trek het je niet aan ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136562361
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 11:57 schreef Maharbal het volgende:
Je kunt (in Nederland) ook kijken in de Bijenkorf. Heeft ook veel overhemden met dubbele manchet. Zelf ben ik tevreden over Profuomo (al dan niet de iets duurdere lijn van ze: Sky Blue). Mocht je nog iets duurder willen dan heeft Eton ook mooie overhemden.

[..]

Die^^ , meeste herenmodezaken die een beetje hoger in de markt zitten hebben wel wat van Eton lijkt mij. Eton heeft ook weleens hele gave kleuren/kleurcombinaties.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:41:37 #146
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_137277379
Normaal gesproken is een gestipte das met gestreept hemd niet echt een perfecte combi, maar dit staat wel mooi vind ik. Wat vinden jullie?

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:53:19 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137277727
Niet verkeerd, maar niet in combi met een blauw pak zoals op de foto.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:01:02 #148
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137277977
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:41 schreef Susteren het volgende:
Normaal gesproken is een gestipte das met gestreept hemd niet echt een perfecte combi, maar dit staat wel mooi vind ik. Wat vinden jullie?

[ afbeelding ]
Ja, zeker mooi. Prachtige knoop in die das trouwens.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:03:03 #149
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137278030
Even een stijlvraagje: ik draag al een paar jaar geen witte T-shirts met ronde kraag meer onder mijn overhemden. Ik draag alleen nog maar van die T-shirts van Paseggio met zo'n diepe V-hals. Het punt is nu dat ik mijn overhemden met twee knoopjes open draag, omdat dat lekkerder zit. Maar ik vind het dan zo 'bloot'. Hoe doen jullie dat?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_137278224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:03 schreef Federer-fan het volgende:
Even een stijlvraagje: ik draag al een paar jaar geen witte T-shirts met ronde kraag meer onder mijn overhemden. Ik draag alleen nog maar van die T-shirts van Paseggio met zo'n diepe V-hals. Het punt is nu dat ik mijn overhemden met twee knoopjes open draag, omdat dat lekkerder zit. Maar ik vind het dan zo 'bloot'. Hoe doen jullie dat?
Een T-shirt onder een overhemd ziet er sowieso niet uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:10:26 #151
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137278237
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een T-shirt onder een overhemd ziet er sowieso niet uit.
Inderdaad, maar die T-shirts met zo'n diepe V-hals zie je niet onder een overhemd. Zie bijvoorbeeld hier.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:14:08 #152
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137278328
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een T-shirt onder een overhemd ziet er sowieso niet uit.
Waarom denk je dat er een V hals is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:14:33 #153
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137278340
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:03 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Niet. Vind het afschuwelijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:15:26 #154
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137278366
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:14 schreef static het volgende:

[..]

Niet. Vind het afschuwelijk.
Wat doe je niet? Twee knoopjes open?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_137278430
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:03 schreef Federer-fan het volgende:
Even een stijlvraagje: ik draag al een paar jaar geen witte T-shirts met ronde kraag meer onder mijn overhemden. Ik draag alleen nog maar van die T-shirts van Paseggio met zo'n diepe V-hals. Het punt is nu dat ik mijn overhemden met twee knoopjes open draag, omdat dat lekkerder zit. Maar ik vind het dan zo 'bloot'. Hoe doen jullie dat?
Waarom zou je een shirt onder je hemd willen?
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:17:55 #156
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137278442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:17 schreef Push. het volgende:

[..]

Waarom zou je een shirt onder je hemd willen?
Omdat ik vind dat het lekkerder zit en omdat het warmer is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_137278450
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Die T-shirts met zo'n diepe V-hals zie je niet onder een overhemd.
Bij de schouders wel. Het gaat er niet om wat er boven het knoopje te zien is, je kunt er best een hemd onder dragen waarvan een stukje te zien is. Het gaat erom dat je de snit en hoe het valt verpest met een extra laag textiel eronder. Voor de buik en ruig maakt dan niet zoveel uit, want hij valt om de schouders en over de buik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_137278478
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:14 schreef static het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er een V hals is?
Die kwam na de U?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:19:23 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137278482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat doe je niet? Twee knoopjes open?
Veel en veel erger, gruwel, echt, verschrikkelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:21:22 #160
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137278535
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij de schouders wel. Het gaat er niet om wat er boven het knoopje te zien is, je kunt er best een hemd onder dragen waarvan een stukje te zien is. Het gaat erom dat je de snit en hoe het valt verpest met een extra laag textiel eronder. Voor de buik en ruig maakt dan niet zoveel uit, want hij valt om de schouders en over de buik.
Bij een wit overhemd zie je het misschien maar met zo'n Invisible overhemd ook niet echt. Maar goed, jij hebt misschien een kritischere/scherpere blik dan ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:21:59 #161
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137278548
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel en veel erger, gruwel, echt, verschrikkelijk
Oké, heftig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:23:40 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137278593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, heftig.
Jelle Brand Corstius bij zomergasten, echt, oogkanker kreeg ik ervan, borsthaar wat eruit steekt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:25:14 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137278626
Nog erger

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:26:54 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137278660
Normaal goed gekleed, maar dit ziet er niet uit

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137279076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bij een wit overhemd zie je het misschien maar met zo'n Invisible overhemd ook niet echt. Maar goed, jij hebt misschien een kritischere/scherpere blik dan ik.
Jij ziet het ook wel, je ziet alleen de oorzaakt niet. Ga maar eens voor de spiegel staan met een mooi overhemd zonder iets eronder en met een T-shirt. Het heeft iets opgepropts, doe er maar eens twee onder aan en de gelijkenis met Bibendum dringt zich al op.

Daarom is het ook een overhemd, in tegenstelling tot het onderhemd. Dat heeft men heel lang geleden al ontdekt, en daarom haalde het ook niemand in zijn hoofd om onderhemden met mouwen te maken. Toen het T-shirt populair werd, gingen onoplettenden dat ineens combineren om dat ze toch nog van die dingen in de kast hadden liggen. Niet doen. Onder houthakkershemden, ribfluwelen hemden en spijkerstofhemden kom je er waarschijnlijk we mee weg, maar het is onzin om een mooi overhemd te kopen van soepele stof en dat dan zo te verpesten.

Dus koop wat feinripps of zo met een lagere of hogere hals, singlets, I-shirts, tanktops, hoe je het ook noemt en in een kleur naar keuze, hoeveel je daarvan of van je borsthaar wil laten zien is wel een kwestie van smaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 01-03-2014 19:17:42 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:57:37 #166
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_137279603
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jelle Brand Corstius bij zomergasten, echt, oogkanker kreeg ik ervan, borsthaar wat eruit steekt.
O, zo, ja, snap ik. Dat heb ik zelf niet echt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog erger

[ afbeelding ]
Auw, mijn oog. ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Normaal goed gekleed, maar dit ziet er niet uit

[ afbeelding ]
Wat zou hij moeten doen vind jij, één knoopje dicht?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:44:27 #167
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137281379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:17 schreef Push. het volgende:

[..]

Waarom zou je een shirt onder je hemd willen?
Voor mij omdat als ik in warme landen werk (en dan bedoel ik erg warm) verhult het eventueel van die enge transpiratieplekken op het overhemd indien formeel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 2 maart 2014 @ 00:58:42 #168
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_137293672
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:44 schreef static het volgende:

[..]

Voor mij omdat als ik in warme landen werk (en dan bedoel ik erg warm) verhult het eventueel van die enge transpiratieplekken op het overhemd indien formeel.
Juist, bramito heeft dus altijd een dun strak t-shirt met v-hals onder z'n overhemd. Daar zie je overigens niks van.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:01:56 #169
247356 infp2009
More cowbell!
pi_137452221
Heren van het goede leven: ik ben aan het zoeken naar basics als witte overhemden bijvoorbeeld. Waar halen jullie die vandaan? Off the rack, geen maatwerk dus.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_137452488
quote:
5s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:01 schreef infp2009 het volgende:
Heren van het goede leven: ik ben aan het zoeken naar basics als witte overhemden bijvoorbeeld. Waar halen jullie die vandaan? Off the rack, geen maatwerk dus.
Elke zichzelf respecterende herenmodezaak zal toch wel fatsoenlijke witte overhemden verkopen. :P Althans daar haal ik witte overhemden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:30:44 #171
247356 infp2009
More cowbell!
pi_137453058
Vast. Ik ben meer op zoek naar goede merken met een fijne prijs. Lekkere dikke katoen, en mooi afgewerkt. Iets wat je niet alleen onder een jasje zou dragen, maar ook gewoon los.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_137456169
Staat een ruime lijst in de eerste post. Heb zelf een aantal van ilrosso. Naar maatstaven van deze topic redelijk geprijsd denk ik.
pi_137456473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef infp2009 het volgende:
Vast. Ik ben meer op zoek naar goede merken met een fijne prijs. Lekkere dikke katoen, en mooi afgewerkt. Iets wat je niet alleen onder een jasje zou dragen, maar ook gewoon los.
Ik heb er één van Jacques Britt en die is vrij dik en prima afgewerkt. De prijs varieert en is afhankelijk van de lijn die je koopt. De Bijenkorf verkocht ze eerst (geen idee of ze het nog steeds doen) en die gaven er af en toe behoorlijk veel korting op.
pi_137456582
quote:
5s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:01 schreef infp2009 het volgende:
Heren van het goede leven: ik ben aan het zoeken naar basics als witte overhemden bijvoorbeeld. Waar halen jullie die vandaan? Off the rack, geen maatwerk dus.
Vind zelf de overhemden van Profuomo erg fijn.... meestal haal ik ze bij de Bijenkorf of bij de retailstores op de Meent (Rdam) of PC Hooft (Adam)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_137458040
Heeft iemand ervaring met leren handschoenen invetten? Of is er een andere manier om te zorgen dat je handschoenen mooi blijven?
  donderdag 6 maart 2014 @ 20:01:51 #176
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_137458243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:57 schreef Djibril het volgende:
Of is er een andere manier om te zorgen dat je handschoenen mooi blijven?
Niet dragen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 9 juni 2014 @ 23:07:16 #177
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140896776
Waar vind je vandaag de dag nog een echte kleermaker, zo eentje met een meetlint die al je maten goed neemt en goed degelijk advies geeft. Liefst in de omgeving overijssel.
  maandag 9 juni 2014 @ 23:19:18 #178
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140897585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:30 schreef kipknots het volgende:

[..]

Gooi deze nog even omhoog.

Even rond zitten zoeken en ik vind iig de Loake Rothschild wel interessant. Iets boven het budget, maar nog wel te doen. Probleem is alleen dat ik geen winkels in Nederland kan vinden die het verkopen en schoenen bestel ik liever niet online. Zeker niet omdat ik niet zeker weet of een E leest me goed gaat passen.

Iemand nog tips voor alternatieven? Dus zwarte cap toes met een wat modernere leest voor een bescheiden budget, en in Nederlandse winkels te vinden.

Even ter idee, de loake:

[ afbeelding ]
die lijken veel op een paar van bommels die ik heb, die komen gewoon uit nederland. Heb ze hier in enschede bij een betere schoenenwinkel weg.
pi_140897877
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:07 schreef Under_Score het volgende:
Waar vind je vandaag de dag nog een echte kleermaker, zo eentje met een meetlint die al je maten goed neemt en goed degelijk advies geeft. Liefst in de omgeving overijssel.
Suitsupply
  maandag 9 juni 2014 @ 23:58:17 #180
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140899763
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:24 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Suitsupply
bedankt :) ik had de website al eens voorbij zien komen, maar ik heb denk ik hun service niet goed doorgelezen :/
pi_140900215
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:58 schreef Under_Score het volgende:

[..]

bedankt :) ik had de website al eens voorbij zien komen, maar ik heb denk ik hun service niet goed doorgelezen :/
Ja. Het is ook een beetje vaag bij Suitsupply. Als ik iets verkeerd zeg, mag iemand mij corrigeren, uiteraard. SS biedt pakken van het rek en MTM (op basis van een bestaand patroon, maar aangepast aan je lichaamscontouren). Ze hebben een blue line (RTW, uit het rek, toch?), purple line (semi-MTM) en suit up (volwaardig MTM). De laatste variant is naar mijn weten "echt" op maat maken (MTM, geen bespoke), en is verkrijgbaar vanaf circa ¤400,-, meen ik.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 00:17:08 #182
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140900494
Made to measure is wel fijn, de meeste jasjes die ik van een rekje heb, heb knellen bij de schouders, alleen de stijlen op de website vind ik niet echt geweldig.
Het gaat mij ook meer om het nemen van de correcte maten, omdat ik een jas wil laten maken.
pi_140900703
Je bedoelt een jasje of (over)jas (voor buiten dus)?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:51:54 #184
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140910959
Ik wil een overjas laten maken, daar heb je weer net andere maten voor nodig dan voor een blazer.
pi_140911804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Inderdaad, maar die T-shirts met zo'n diepe V-hals zie je niet onder een overhemd. Zie bijvoorbeeld hier.
Je ziet het dus wel heel duidelijk.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:11:22 #186
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_140916190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 13:11 schreef sperzieboontjes het volgende:

[..]

Je ziet het dus wel heel duidelijk.[ afbeelding ]
Met dat linker-T-shirt (dat witte) wel, met dat rechter-T-shirt (dat zachtgroene) zie je het niet. Dat linker-T-shirt hebben ze geplaatst om te laten zien wat je voorkomt als je zo'n Invisible T-shirt draagt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:23:57 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140916619
Met andere woorden, links is "the before"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140919607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:51 schreef Under_Score het volgende:
Ik wil een overjas laten maken, daar heb je weer net andere maten voor nodig dan voor een blazer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:51 schreef Under_Score het volgende:
Ik wil een overjas laten maken, daar heb je weer net andere maten voor nodig dan voor een blazer.
Oh. Ik wist niet of je doelde op een overjas MTM. Ik weet niet of Suitsupply daar aan doet, als je dat wil weten moet je ze bellen. RTW overjassen hebben ze wel, maar ik denk dat het assortiment vrij beperkt is, aangezien de zomer voor de deur staat.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 16:59:00 #189
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_140919762
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Met andere woorden, links is "the before"
Precies.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:30:15 #190
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140922647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:53 schreef Biekuh het volgende:

[..]


[..]

Oh. Ik wist niet of je doelde op een overjas MTM. Ik weet niet of Suitsupply daar aan doet, als je dat wil weten moet je ze bellen. RTW overjassen hebben ze wel, maar ik denk dat het assortiment vrij beperkt is, aangezien de zomer voor de deur staat.
wat im eigenlijk wil is een jasje op maat laten maken bij suit supply, maar ook even maten laten nemen voor een overjas, de maker van de jas zit namenlijk in nieuw zeeland, en om daar even heen te gaan voor een paar maten valt een beetje buiten het budget, dus ik hoop dat ze óf zoiets als goede service zien, of het eventueel tegen een vergoeding willen doen.
pi_140926695
Zou het helpen als je in één keer vertelt wat de bedoeling is?

Ik wacht nog even met reageren tot de volgende 50 brokjes informatie ook bekend zijn. :P
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:10:26 #192
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140926837
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:30 schreef Under_Score het volgende:

[..]

wat im eigenlijk wil is een jasje op maat laten maken bij suit supply, maar ook even maten laten nemen voor een overjas, de maker van de jas zit namenlijk in nieuw zeeland, en om daar even heen te gaan voor een paar maten valt een beetje buiten het budget, dus ik hoop dat ze óf zoiets als goede service zien, of het eventueel tegen een vergoeding willen doen.
Sjezus man, bel ze gewoon.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:42:26 #193
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_140931488
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:10 schreef static het volgende:

[..]

Sjezus man, bel ze gewoon.
ja dat ga ik doen :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:15:40 #194
58560 Oksel
Gezellig.
pi_140937618
Mijn outfit pas op een bruiloft.



Blauwe suéde riem, blauwe suéde loafer van Magnanni eronder. Blauwe sokken met witte stippen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:09:02 #195
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141215019
Emanuele Maffeis overhemden in de sale bij Oger. Eén van mijn favorieten, aanrader.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141363625
Goedemorgen,

(Klein beetje) offtopic, maar niet geheel.
Waarmee houden jullie de kragen van witte overhemden mooi wit? Een gewone wasbeurt is wel voldoende, maar na verloop van tijd wordt het toch allemaal wat meer off-white.

Bvd!
pi_141378647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:22 schreef Degrauwemiddelmaat het volgende:
Goedemorgen,

(Klein beetje) offtopic, maar niet geheel.
Waarmee houden jullie de kragen van witte overhemden mooi wit? Een gewone wasbeurt is wel voldoende, maar na verloop van tijd wordt het toch allemaal wat meer off-white.

Bvd!
• Ossengalzeep
• Steradent
• vaatwasblokje
pi_141399684
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:26 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

• Ossengalzeep
• Steradent
• vaatwasblokje
Bedankt, uiteindelijk voor een ossengalzeep stickje gekozen. Ben benieuwd.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:27:15 #199
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_141583719
Hoe is de kwaliteit van suitsupply kostuums?
Voor mijn werk heb ik geen kostuum nodig maar toch zou ik er een willen hebben voor speciale gelegenheden.

Zoiets bijvoorbeeld: http://eu.suitsupply.com/(...)?start=45&cgid=Suits
pi_141585545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 09:22 schreef Degrauwemiddelmaat het volgende:
Een gewone wasbeurt is wel voldoende, maar na verloop van tijd wordt het toch allemaal wat meer off-white.
Lijkt me wel toepasselijk bij jouw usernaam. :P
pi_141586378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:27 schreef DeMessias het volgende:
Hoe is de kwaliteit van suitsupply kostuums?
Voor mijn werk heb ik geen kostuum nodig maar toch zou ik er een willen hebben voor speciale gelegenheden.

Zoiets bijvoorbeeld: http://eu.suitsupply.com/(...)?start=45&cgid=Suits
Dan is SuitSupply geen verkeerde keus.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_141609548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:27 schreef DeMessias het volgende:
Hoe is de kwaliteit van suitsupply kostuums?
Voor mijn werk heb ik geen kostuum nodig maar toch zou ik er een willen hebben voor speciale gelegenheden.

Zoiets bijvoorbeeld: http://eu.suitsupply.com/(...)?start=45&cgid=Suits
Als ik jou was zou ik niet een pak kopen met een ruit, maar een effen pak. Althans, dat is het meest veilig als het je enige pak is. Met effen antraciet of blauw kan er niks fout gaan. Antraciet kun je dragen bij alle gelegenheden, dus ook begrafenissen e.d.

¤0,02.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:46:49 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141609623
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:43 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik niet een pak kopen met een ruit, maar een effen pak. Althans, dat is het meest veilig als het je enige pak is. Met effen antraciet of blauw kan er niks fout gaan. Antraciet kun je dragen bij alle gelegenheden, dus ook begrafenissen e.d.

¤0,02.
QFT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:27:35 #204
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_141616533
Bedankt voor de tips! :)
pi_141636393


Mijn nieuwe van bommels.
Vrij hoge schoen, waarbij de rand licht op mijn enkel zit. De verkoper zei dat ik het leer kon masseren dan werd het zachter. Hierdoor zou ik het niet meer voelen. Na 3 loop beurten en korte massages nog steeds rode plekken op mijn enkels. Moet ik een thaise inhuren? Of kan ik dat zelf beter?
Verder nog: Wat voor schoenspanners gebruiken jullie? Heb nu schoenspanners van nico besteld (cederhout).
pi_141639056
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de schoen niet bij jouw voet past...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:06:11 #207
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_141639882
waarom zit er in de pantalon van een pak ook een voering? Ik snap het nut er niet echt van, en het is eigenlijk ook veel te warm daarvoor :P
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_141653858
Wegens een verandere levensstijl qua voeding en trainen moet ik al mijn pakken laten vermaken. Alles is slobberig. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het ook echt goed mogelijk om iets als zon broek strakker te laten maken en nog steeds rendabel? En kan ik dat bij een gouden schaar ofzo laten doen of beter echt naar Boss gaan?
  maandag 30 juni 2014 @ 22:14:24 #209
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141742819
Colberts uit het rek werken nooit voor mij, want of ik kom er niet eens in of de mouwen zijn te lang of de schouders zien er super opgepoft uit :'(

Is het raadzaam om gewoon eentje te kopen met te lange mouwen en dan de mouwen ergens te gaan laten inkorten? Heb volgens mij ooit ergens gehoord dat dat nooit echt goed werkt :?


Daarnaast wil ik ooit nog een pak hebben, dus als ik mijn allereerste pak voor mijn studie ga kopen bij de SuitSupply op hoeveel moet ik ongeveer rekenen incl. vermaken? 500?
Irene is bae <3
  maandag 30 juni 2014 @ 22:17:43 #210
67670 Skv
Cynist.
pi_141743085
Kan wel goedkoper daar. Pakken vanaf 260 excl overhemd en excl vermaken. Dus vanaf 400 incl.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 30 juni 2014 @ 22:18:40 #211
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141743178
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:17 schreef Skv het volgende:
Kan wel goedkoper daar. Pakken vanaf 260 excl overhemd en excl vermaken. Dus vanaf 400 incl.
400 incl. voor overhemd + pak met vermaken?

Dan moet ik dus alleen nog schoenen, riem, horloge?
Irene is bae <3
  maandag 30 juni 2014 @ 22:25:38 #212
67670 Skv
Cynist.
pi_141743641
Ja, en een das, manchetknopen, sokken, een onderbroek en naar de kapper.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141772368
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:17 schreef Skv het volgende:
Kan wel goedkoper daar. Pakken vanaf 260 excl overhemd en excl vermaken. Dus vanaf 400 incl.
ervaring met kosten ed van los laten maken?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:59:53 #214
67670 Skv
Cynist.
pi_141772634
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:55 schreef Murdera het volgende:

[..]

ervaring met kosten ed van los laten maken?
Hoe bedoel je? Op maat een volledig pak laten maken in NL? Nee.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141777113
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:14 schreef Jiang153 het volgende:
Colberts uit het rek werken nooit voor mij, want of ik kom er niet eens in of de mouwen zijn te lang of de schouders zien er super opgepoft uit :'(

Is het raadzaam om gewoon eentje te kopen met te lange mouwen en dan de mouwen ergens te gaan laten inkorten? Heb volgens mij ooit ergens gehoord dat dat nooit echt goed werkt :?

Daarnaast wil ik ooit nog een pak hebben, dus als ik mijn allereerste pak voor mijn studie ga kopen bij de SuitSupply op hoeveel moet ik ongeveer rekenen incl. vermaken? 500?
Probleem met mouwen laten inkorten is dat de plek van de knopen niet meer klopt. Dat ziet er gek uit. Het loont mogelijk wel om gewoon wat verschillende modellen en maten te passen. Misschien tref je een jasje dat je wel goed past. Zo nee, dan zou ik echt voor maatwerk gaan.

Prijs voor een pak inclusief vermaken bij Suitsupply kan al voor 300 euro, als je er een uit de goedkoopste lijn neemt. Maatwerk begint bij 379. Overhemden kosten daar gemiddeld 80 euro, maar ik koop mijn overhemden meestal elders. Maar als je hetzelfde probleem met overhemden hebt wat betreft de mouwen, kun je ook kiezen voor een maatshirt. Volgens mij kost dat een euro of 120.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:37:02 #216
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141782388
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:28 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Probleem met mouwen laten inkorten is dat de plek van de knopen niet meer klopt. Dat ziet er gek uit. Het loont mogelijk wel om gewoon wat verschillende modellen en maten te passen. Misschien tref je een jasje dat je wel goed past. Zo nee, dan zou ik echt voor maatwerk gaan.

Prijs voor een pak inclusief vermaken bij Suitsupply kan al voor 300 euro, als je er een uit de goedkoopste lijn neemt. Maatwerk begint bij 379. Overhemden kosten daar gemiddeld 80 euro, maar ik koop mijn overhemden meestal elders. Maar als je hetzelfde probleem met overhemden hebt wat betreft de mouwen, kun je ook kiezen voor een maatshirt. Volgens mij kost dat een euro of 120.
300 is wel te doen als eerste pak denk ik moet er later toch nog meer hebben. :?

Shirt heb ik volgens mij nog nooit één gehad die heel goed past, dus misschien neem ik die ook gelijk mee om het te vermaken

Tja de colbert heb ik al verschillende maten geprobeerd maar meestal zijn de mouwen te lang. Als ik een maat kleiner neem dan kom ik niet eens in het jasje :')
Irene is bae <3
pi_141782536
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:37 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

300 is wel te doen als eerste pak denk ik moet er later toch nog meer hebben. :?

Shirt heb ik volgens mij nog nooit één gehad die heel goed past, dus misschien neem ik die ook gelijk mee om het te vermaken
Ligt er wel aan wat er precies moet gebeuren; de ene aanpassing is het dubbele van de andere. Goedkoopste lijn is 269 euro. Weet natuurlijk niet of er aan de pantalon ook nog iets moet gebeuren. Koop in elk geval iets neutraals, blauw of grijs. Effen en misschien een streepje (geen dikke krijtstreep). Dat combineert het makkelijkst!
pi_141783504
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Op maat een volledig pak laten maken in NL? Nee.
vermaken bedoelde ik. Zie mijn eerdere post :)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:27:18 #219
67670 Skv
Cynist.
pi_141785380
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:56 schreef Murdera het volgende:

[..]

vermaken bedoelde ik. Zie mijn eerdere post :)
Geen idee, mijn bovenlichaam is een confectiemaat, dus overhemd en jasje heb ik daar gevonden zonder vermaakkosten. Pantalon was 30 Euro voor wat smaller en korter maken geloof ik. Op de website staan de prijzen wel per wijziging. Die zijn vast.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:34:36 #220
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141785923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:39 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ligt er wel aan wat er precies moet gebeuren; de ene aanpassing is het dubbele van de andere. Goedkoopste lijn is 269 euro. Weet natuurlijk niet of er aan de pantalon ook nog iets moet gebeuren. Koop in elk geval iets neutraals, blauw of grijs. Effen en misschien een streepje (geen dikke krijtstreep). Dat combineert het makkelijkst!
Ben van plan om voor effen donkerblauw te gaan.

zoiets vind ik wel wat:
link

Of deze en deze
Irene is bae <3
pi_141786212
Die eerste is best 'fout'. Niet effen, wel glimmend.
pi_141786714
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:34 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ben van plan om voor effen donkerblauw te gaan.

zoiets vind ik wel wat:
link

Of deze en deze
Ik zou voor de Napoli gaan. Wat ik zelf niet zo mooi vind aan de Washington is de 2,5-knoop. De pasvorm van beide pakken is ook geheel anders. Zo kan ik een Napoli prima aan, maar een Washington past mij gewoon niet.
pi_141787231
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Geen idee, mijn bovenlichaam is een confectiemaat, dus overhemd en jasje heb ik daar gevonden zonder vermaakkosten. Pantalon was 30 Euro voor wat smaller en korter maken geloof ik. Op de website staan de prijzen wel per wijziging. Die zijn vast.
ik heb 3 pakken
Een van boss, een van mc gregor en een van onbekend merk. Die wil ik dus laten vermaken...
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:55:08 #224
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141787384
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:38 schreef k_man het volgende:
Die eerste is best 'fout'. Niet effen, wel glimmend.
Vond dat wel vet alhoewel moet weer niet te zijn :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:45 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik zou voor de Napoli gaan. Wat ik zelf niet zo mooi vind aan de Washington is de 2,5-knoop. De pasvorm van beide pakken is ook geheel anders. Zo kan ik een Napoli prima aan, maar een Washington past mij gewoon niet.
Vind zelf ook die Napoli mooier als de Washington
Irene is bae <3
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:01:50 #225
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141787952
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:27 schreef Skv het volgende:
Pantalon was 30 Euro voor wat smaller en korter maken geloof ik.
Dat je daar voor moet betalen zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141788043
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:55 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Vond dat wel vet alhoewel moet weer niet te zijn :')

[..]

Vind zelf ook die Napoli mooier als de Washington
De Washington is trouwens ook wat langer, bedenk ik me nu, dus wellicht om die reden al niet geschikt.
pi_141788333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:01 schreef static het volgende:

[..]

Dat je daar voor moet betalen zeg.
Ja belachelijk idd
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:14:12 #228
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_141788770
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:03 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

De Washington is trouwens ook wat langer, bedenk ik me nu, dus wellicht om die reden al niet geschikt.
Oh naja ik ben vrij klein dus dan wordt het sowieso al niks :'(
Irene is bae <3
pi_141789111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:01 schreef static het volgende:

[..]

Dat je daar voor moet betalen zeg.
Je krijgt waar je voor betaald. SS heeft dan ook niks in dit topic te zoeken.
Gewoon confectie en niks fijnproevers (niet dat er iets mis mee is want het heeft een hoop nederlanders goed gedaan). Maar dat is al vaker gezegd geloof ik.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:19:40 #230
67670 Skv
Cynist.
pi_141789213
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:01 schreef static het volgende:

[..]

Dat je daar voor moet betalen zeg.
Achja, zo duur zijn de pakken nu ook weer niet daar. Vind het niet zo erg, het is immers 'maar' confectie. Bij andere winkels zit het er bij in maar betaal je meer voor het pak. Heb zelf een napoli onlangs aangeschaft.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_141807900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je krijgt waar je voor betaald. SS heeft dan ook niks in dit topic te zoeken.
Gewoon confectie en niks fijnproevers (niet dat er iets mis mee is want het heeft een hoop nederlanders goed gedaan). Maar dat is al vaker gezegd geloof ik.
Eens, SS is en blijft een terugkomend onderwerp, erg jammer. Ik denk dat het probleem is dat de meeste fokkers geen fijnproevers zijn. ;) En ik neem ook aan dat de meeste fijnproevers al actief zijn op SF. :)
pi_141807968
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:19 schreef Skv het volgende:

Achja, zo duur zijn de pakken nu ook weer niet daar.
Het woord waar je naar zoekt is: goedkoop.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141808331
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:23 schreef Quantic het volgende:

[..]

Eens, SS is en blijft een terugkomend onderwerp, erg jammer. Ik denk dat het probleem is dat de meeste fokkers geen fijnproevers zijn. ;) En ik neem ook aan dat de meeste fijnproevers al actief zijn op SF. :)
Volgens mij moet het dus ook gewoon in een ander topic.
Een centraal SuitSupply en dergelijke topic.
pi_141814867
Niemand die dus iets afweet van pakken laten vermaken?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 20:36:43 #235
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_141902092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:04 schreef Murdera het volgende:
Niemand die dus iets afweet van pakken laten vermaken?
Ikheb wel diverse keren jasjes laten vermaken bij eenkleermaker in Den Haag waar ik al jaren kom en daar was ik heel tevreden over. Heb ze smaller en korter laten maken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 4 juli 2014 @ 20:38:10 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_141902164
Ik ben op zoek naar een ongevoerd linnen of katoen-met-linnen pak, het liefst donker (middengrijs of donkerblauw). Bij voorkeur zou ik er een kopen van ongeveer driehonderd euro. Misschien niet echt een fijnproeversbudget, maar heeft iemand een suggestie?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_141903412
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je krijgt waar je voor betaald. SS heeft dan ook niks in dit topic te zoeken.
Gewoon confectie en niks fijnproevers (niet dat er iets mis mee is want het heeft een hoop nederlanders goed gedaan). Maar dat is al vaker gezegd geloof ik.
Je weet dat je full canvas MTM kunt krijgen bij de SuSu?
  zondag 6 juli 2014 @ 11:49:19 #238
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_141963106
Dit pak wil ik bestellen om naar een huwelijk te gaan.

Wat is jullie mening?

[ Bericht 47% gewijzigd door DeMessias op 06-07-2014 13:34:05 ]
pi_141979200
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je weet dat je full canvas MTM kunt krijgen bij de SuSu?
Belangrijkste punt is dat het daar nooit over gaat hier in dit topic.
Daarnaast nog steeds geen ware fijnproever wat mij betreft
pi_141987380
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:49 schreef DeMessias het volgende:
Dit pak wil ik bestellen om naar een huwelijk te gaan.

Wat is jullie mening?
Je gaat toch geen pak online bestellen? :?
pi_141988360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ikheb wel diverse keren jasjes laten vermaken bij eenkleermaker in Den Haag waar ik al jaren kom en daar was ik heel tevreden over. Heb ze smaller en korter laten maken.
geen broek toevallig?

Ik heb mn mc gregor en boss vamdaag laten passen door mijn vader en bij hem passen ze perfect. Dus ik laat ze in goede handen achter, maar ik ben daadwerkelijk verdrietig over dit verlies ;(
pi_141989493
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Belangrijkste punt is dat het daar nooit over gaat hier in dit topic.
Daarnaast nog steeds geen ware fijnproever wat mij betreft
Je had het over louter confectie, en dat is dus niet waar.
  maandag 7 juli 2014 @ 08:51:21 #243
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_141996306
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

geen broek toevallig?

Ik heb mn mc gregor en boss vamdaag laten passen door mijn vader en bij hem passen ze perfect. Dus ik laat ze in goede handen achter, maar ik ben daadwerkelijk verdrietig over dit verlies ;(
Jawe, ook broeken. Deze kledingmaker doet al het werk voor Boston Trader en werkt heel netjes.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_141997151
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Jawe, ook broeken. Deze kledingmaker doet al het werk voor Boston Trader en werkt heel netjes.
Ik heb zelf echt hele slechte ervaringen met de kledingmaker van de Boston Trader. Tot 2x toe dat ze het vermaken van broeken helemaal hebben verpest. 1x waren de broekspijpen tot 8cm ongelijk, verschrikkelijk slecht. Ik ga ook nooit meer naar de Boston trader.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:54:48 #245
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_142007760
quote:
11s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Je gaat toch geen pak online bestellen? :?
:X Geen tijd meer om naar de winkel te gaan.
Past het niet dan zend ik het terug.
  maandag 7 juli 2014 @ 18:01:22 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142012426
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:50 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ik heb zelf echt hele slechte ervaringen met de kledingmaker van de Boston Trader. Tot 2x toe dat ze het vermaken van broeken helemaal hebben verpest. 1x waren de broekspijpen tot 8cm ongelijk, verschrikkelijk slecht. Ik ga ook nooit meer naar de Boston trader.
Oké, ik kom er zelf al vele jaren met plezier. Maar hebben ze het niet opgelost toen die broekspijpen zo verschilden?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_142181835
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, ik kom er zelf al vele jaren met plezier. Maar hebben ze het niet opgelost toen die broekspijpen zo verschilden?
Ja tuurlijk hebben ze het opgelost, maar daarvoor moest ik wel weer voor niets naar Den Haag.
pi_142292437
Mijn bruiloft outfit. Wat vinden de fijnproevers hier van :D

"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_142387270
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:23 schreef Quantic het volgende:

[..]

Eens, SS is en blijft een terugkomend onderwerp, erg jammer. Ik denk dat het probleem is dat de meeste fokkers geen fijnproevers zijn. ;) En ik neem ook aan dat de meeste fijnproevers al actief zijn op SF. :)
Het mag dan wel confectie zijn, maar er zit gewoon een kleermaker die aanpassingen op basis van je lichaam doet. Verder komt het gebruikte wol van hoog aangeschreven Italiaanse molens en zijn de pakken gecanvassed met paardenhaar.

Alleen om het feit dat het confectie is de, in beginsel ondefinieerbare, kwalificatie ''voor fijnproevers'' ontnomen worden is wat kortzichtig.
pi_142387302
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Jawe, ook broeken. Deze kledingmaker doet al het werk voor Boston Trader en werkt heel netjes.
srs? Is het een beetje te betalen? Kijk ik ben 1k kwijt voor een goed nieuw pak enn vader past mn ouden. Wat denk je dat een beetje een richtlijn is qua geld? En dan perfect afgewerkt neem ik aan?
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:27:35 #251
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142388895
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2014 02:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

srs? Is het een beetje te betalen? Kijk ik ben 1k kwijt voor een goed nieuw pak enn vader past mn ouden. Wat denk je dat een beetje een richtlijn is qua geld? En dan perfect afgewerkt neem ik aan?
Ja, ik vind het betaalbaar. En ik vind dat het perfect afwerkt. Maar dat is dus mijn ervaring hè? Iemand anders in het topic is er niet tevreden over. PM me even als je zijn nummer wilt, dan kun je met hem bespreken wat het zou kosten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_142389892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 02:42 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Het mag dan wel confectie zijn, maar er zit gewoon een kleermaker die aanpassingen op basis van je lichaam doet. Verder komt het gebruikte wol van hoog aangeschreven Italiaanse molens en zijn de pakken gecanvassed met paardenhaar.

Alleen om het feit dat het confectie is de, in beginsel ondefinieerbare, kwalificatie ''voor fijnproevers'' ontnomen worden is wat kortzichtig.
Ik blijf het inderdaad zeggen. MTM full canvas - paardenhaar - stoffen van, onder meer, Vitale Barberis Canonico voor de prijs die ze bieden is echt prima te noemen. Kwalitatief vergelijkbare MTM pakken zijn meestal meteen een stuk duurder. Ik draag liever een dergelijke full canvas MTM dan sommige RTW Corneliani etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 17-07-2014 09:59:38 ]
pi_142403208
Ik heb dus gisteren van Bommel schoenen gekocht.


Alleen nu heb ik het probleem dat aan de voorkant van de wreef/bij de tenen het leer op het moment dat ik een stap zet plooit en in mijn voet snijdt. Erg vervelend, vrij pijnlijk ook na een tijd lopen. Nou heb ik gelezen dat in principe vanwege de stugheid van leer van hoge kwaliteit de schoenen (en dan gebeurt dit vooral bij cap toe's vanwege de met stiksel verstevigde toe cap) gewoon in moet breken en soepel moet worden.

Het volgende gaat wel over goodyear welted schoenen en niet over blake stitched schoenen (volgens mij zijn die van Bommels van mij blake stitched).
quote:
Week 1
Plain and simple: the shoe will be incredibly stiff. Now, depending on the upper leather used, this stage can be quite unbearable for some not used to it. You might find yourself with blisters on your heels, leather cutting into your toes, sore arches, or just flat out not enough cushion in your insole. All of these discomforts should go away, so don�t worry.
In some cases, depending on how you like your shoes to fit, the shoe might feel slightly too small due to its stiffness. However, a shoe�s leather will always stretch, but that is not to say that you should buy a shoe that feels tight, but more so if it is �snug� then not to worry as from snug to normal, just involves a bit of wear and softening of the leather.
Not to worry? Iemand ervaring?
  donderdag 17 juli 2014 @ 17:47:17 #254
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142404275
Heb je er schoenspanners bij gekocht/gekregen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_142412118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:47 schreef static het volgende:
Heb je er schoenspanners bij gekocht/gekregen?
Nee, maar ik heb thuis wel schoenspanners liggen, die zitten er nu in. Waarom?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:38:40 #256
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142482044
Hele algemene vraag, maar hebben jullie een soort streef/richtaantal qua overhemden, broeken etc.? Ik zag vandaag een mooie Jacob Cöhenspijkerbroek, maar ik heb er al een aantal en denk ik 'Wordt het niet een beetje veel..'

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 19-07-2014 16:45:37 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:47:06 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142482314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:23 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb thuis wel schoenspanners liggen, die zitten er nu in. Waarom?
Omdat die - als je goede hebt - de schoen iets uitrekken en in vorm houden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 19 juli 2014 @ 16:47:27 #258
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142482328
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:38 schreef Federer-fan het volgende:
Hele algemene vraag, maar hebben jullie een soort streef/richtaantal qua overhemden, broeken etc.? Ik zag vandaag een mooie Jacob Cöhenspijkerbroek, maar ik heb er al een aantal en denk ik 'Wordt het niet een beetje veel..'
Wat een rare vraag.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_142483313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 17:26 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik heb dus gisteren van Bommel schoenen gekocht.
[ afbeelding ]

Alleen nu heb ik het probleem dat aan de voorkant van de wreef/bij de tenen het leer op het moment dat ik een stap zet plooit en in mijn voet snijdt. Erg vervelend, vrij pijnlijk ook na een tijd lopen. Nou heb ik gelezen dat in principe vanwege de stugheid van leer van hoge kwaliteit de schoenen (en dan gebeurt dit vooral bij cap toe's vanwege de met stiksel verstevigde toe cap) gewoon in moet breken en soepel moet worden.

Het volgende gaat wel over goodyear welted schoenen en niet over blake stitched schoenen (volgens mij zijn die van Bommels van mij blake stitched).

[..]

Not to worry? Iemand ervaring?
Beetje gemengde gevoelens. Ik weet nog dat ik Magnanni's (zelfde soort oxford model als je plaatje) heb gekocht, ik denk 3,5 jaar geleden en ik kan er nu wel een halve dag op lopen, maar niet van harte. Daarna is het echt te veel. Deze zijn dus "te klein" gekocht (met uiteraard de belofte dat het nog wel uit zou lopen). Bij het begin heb ik er toen een dag mee gelopen en zag het bloed letterlijk in de hielkap getrokken. :') Dit waren binnengenaaide zolen (geen idee of dat vergelijkbaar is met "blake stitched").

Daarom zou ik je aanraden als je het leer "zacht" wil invormen om de schoenen in de avond na het werk te dragen, als je voeten het grootst zijn dus, maar ook als je er dus eigenlijk niet op loopt. Dus gewoon als je op de bank zit ofzo. Dan heb je minimale pijn maar doordat je voeten dan groter zijn rek je het leer toch op naar je voet.

Mijn C&J's, die wel goodyear welted zijn, waren bij het begin inderdaad ongelooflijk stug. C&J heeft (in mijn model tenminste) de hielkap niet omgedraaid waardoor deze net zo glad is als de rest van het binnenwerk en waardoor je dus het gevoel hebt uit de schoen te "flappen". Ook deze knelde bij het begin op de wreef wat jij ook beschreef. Maar dat is nu een heerlijk zittende schoen geworden, voelt echt alsof hij om mijn voet gegoten is.

Dus of het nog goed komt ligt een beetje aan hoe strak het is, en waarschijnlijk nog wat andere dingen als de kwaliteit van het leer en de uitsnede hiervan en dergelijke, maar op afstand is dat natuurlijk moeilijk te beoordelen.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zaterdag 19 juli 2014 @ 17:44:37 #260
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142484899
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:47 schreef static het volgende:

[..]

Wat een rare vraag.
Wat een rare reactie. Reageer dan niet. :')

Het kan toch dat je op een gegeven moment zoiets hebt van het wordt wel erg veel. Ik heb tweehonderd overhemden. Elke keer als ik er een koop denk ik 'Heb ik dit nou echt nodig'. Maar ik wil natuurlijk wel af en toe iets nieuws.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_142485081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:10 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Mijn C&J's, die wel goodyear welted zijn, waren bij het begin inderdaad ongelooflijk stug. C&J heeft (in mijn model tenminste) de hielkap niet omgedraaid waardoor deze net zo glad is als de rest van het binnenwerk en waardoor je dus het gevoel hebt uit de schoen te "flappen". Ook deze knelde bij het begin op de wreef wat jij ook beschreef. Maar dat is nu een heerlijk zittende schoen geworden, voelt echt alsof hij om mijn voet gegoten is.

Thanks voor de reply.
Het feit dat ook jij, staat her en der inderdaad nog meer op internet vermeld, zegt dat het met die schoenen goed is gekomen geeft wel hoop. De schoenen zijn niet te klein, ik heb best wel wat ruimte aan de zijkant van de voet en ik kan bij mijn enkel er een vinger in steken en vrij bewegen en heb bij de neus nog een centimeter of 3 over.
pi_142553314
Mijn van Bommels zitten vandaag opeens een stuk beter, nog geen leer in mijn tenen voelen snijden :o :o :o
pi_142633345
Herkenbaar met die van Bommels. Tijd terug mijn eerste paar gekocht.. De eerste paar dagen dat ik ze lang droeg had ik toch wel een raar gevoel. Ik was bang dat ik de verkeerde schoenen gekocht had omdat ze niet lekker zaten.. Vooral bij mijn achilleshiel.
Na een kleine week doorbijten zitten ze nu echt fantastisch. Dat leer wordt dan inderdaad soepeler.

Je gaat zeker nog wel genieten van die stappers!
Nee.
pi_142633534
Fotootje van mijn paar:
Nee.
pi_142637727
quote:
3s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:04 schreef Dimitri_ het volgende:
Fotootje van mijn paar:[ link | afbeelding ]
Nice! Mooie schoentjes.
Ik heb helaas, in mijn compulsieve obsessieve behoefte om mijn schoenen droog te houden een stukje kleur van de rechterschoen gepoetst :')

Wat vinden jullie ervan? Valt het mee? Ik zal er mee moeten leven, maarja ;(
pi_142640365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:49 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nice! Mooie schoentjes.
Ik heb helaas, in mijn compulsieve obsessieve behoefte om mijn schoenen droog te houden een stukje kleur van de rechterschoen gepoetst :')

Wat vinden jullie ervan? Valt het mee? Ik zal er mee moeten leven, maarja ;(
[ afbeelding ]
Voortaan even voorzichtig droog wrijven en je cederhouten schoenspanners verder hun werk laten doen.

Ik zou ze ook even poetsen met goed spul (Saphir d'Or etc.), dat zou moeten helpen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:23:41 #267
247356 infp2009
More cowbell!
pi_142642484
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:38 schreef Federer-fan het volgende:
Hele algemene vraag, maar hebben jullie een soort streef/richtaantal qua overhemden, broeken etc.? Ik zag vandaag een mooie Jacob Cöhenspijkerbroek, maar ik heb er al een aantal en denk ik 'Wordt het niet een beetje veel..'
Ja, 73 is het algemeen geaccepteerde streefgetal. Over de verdeling van broeken en overhemden over dit getal echter, wordt onder kenners hevig gedebatteerd echter.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_142645599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Voortaan even voorzichtig droog wrijven en je cederhouten schoenspanners verder hun werk laten doen.

Ik zou ze ook even poetsen met goed spul (Saphir d'Or etc.), dat zou moeten helpen.
Ben dus net terug van de schoenmaker en wat blijkt: hij is meesterschoenmaker van het jaar 2013 in Nederland. Hij zegt dat hij dat plekje in gaat kleuren en als hij niet exact dezelfde kleur kan vinden dat hij dan zelf een custom mengseltje gaat maken.

Lekkah! :D
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:30 #269
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142656569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:23 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Ja, 73 is het algemeen geaccepteerde streefgetal. Over de verdeling van broeken en overhemden over dit getal echter, wordt onder kenners hevig gedebatteerd echter.
Het kan toch zijn dat je op een gegeven moment iets hebt van 'Ik koop geen overhemden/pakken, jasjes of wat dan ook want ik heb er al zo veel'?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:42:24 #270
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142656759
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:44 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb tweehonderd overhemden.
Pics or it didn't happen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:55:23 #271
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142657433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:42 schreef static het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen.
Dit is een deel van vooral mijn zomeroverhemden. De meeste winteroverhemden heb ik opgeborgen.



[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_142659822
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 17:44 schreef Federer-fan het volgende:

Het kan toch dat je op een gegeven moment zoiets hebt van het wordt wel erg veel. Ik heb tweehonderd overhemden. Elke keer als ik er een koop denk ik 'Heb ik dit nou echt nodig'. Maar ik wil natuurlijk wel af en toe iets nieuws.
Ik heb ook meer kleding dan goed voor mij is, maar 200 overhemden... Dat is wat al teveel van het goede.

Dan heb je het gvd over ongeveer een ton aan overhemden... ;)

(Of je moet goedkope meuk kopen, maar dan zou ik wat minder stuks kopen in een betere kwaliteit)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_142666293
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook meer kleding dan goed voor mij is, maar 200 overhemden... Dat is wat al teveel van het goede.

Dan heb je het gvd over ongeveer een ton aan overhemden... ;)

(Of je moet goedkope meuk kopen, maar dan zou ik wat minder stuks kopen in een betere kwaliteit)
Jij tikt standaard ¤500 voor een hemd af?
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 24 juli 2014 @ 07:21:14 #274
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142669660
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook meer kleding dan goed voor mij is, maar 200 overhemden... Dat is wat al teveel van het goede.

Dan heb je het gvd over ongeveer een ton aan overhemden... ;)

[...]
Ja, klopt. :@ En ik had er driehonderd. En het waren allemaal merkoverhemden.

Maar er is wel een maar. Ik koop ze al sinds mijn achttiende en ik gooi nooit iets weg. En ik heb ook veel dingen in de uitverkoop gekocht. Maar goed, als ik het opnieuw zou doen zou ik er minder kopen.

Maar het is wel de achtergrond van mijn vraag wanneer het genoeg is. Want als ik een overhemd koop, vind ik het lastig om mezelf er van te overtuigen dat ik het echt nodig heb, ook al is het een eerste levensbehoefte. :P :s)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 24 juli 2014 @ 07:30:14 #275
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142669743
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:06 schreef Push. het volgende:

[..]

Jij tikt standaard ¤500 voor een hemd af?
Is niet zo vreemd hoor, ik zit iets lager, rond de 275/300 per stuk Maar geen 200 stuks B-)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 24 juli 2014 @ 07:36:13 #276
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142669796
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:30 schreef static het volgende:

[..]

Is niet zo vreemd hoor, ik zit iets lager, rond de 275/300 per stuk
Wat voor merken koop jij meestal? Heb je ook overhemden van Fray?
quote:
Maar geen 200 stuks B-)
Maar als je nooit iets had weggegooid (doordat ik er zo veel heb en er best vee drag, slijten ze niet echt en ik pas alles nog wat ik op mijn achttiende paste.)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 24 juli 2014 @ 07:50:36 #277
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142669895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat voor merken koop jij meestal? Heb je ook overhemden van Fray?

[..]
Meestal van Emenule Maffeis: http://www.emanuelemaffeis.it/eng/home.html
http://www.permanentstyle(...)ts.html#.U9Ceavkbbgk
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:01:15 #278
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142669969
quote:
Oké, dat zijn ook mooie overhemden ja. De meeste van mijn overhemden zijn rond de 160 euro. Ik ben wel benieuwd hoe duurdere overhemden zijn. Had toevallig laatst bij Oger een wit met donkerblauw gestreept overhemd van Maffeis gezien bij Oger en dat was 289 euro.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 24 juli 2014 @ 08:21:15 #279
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142670128
Klopt, die liggen meestal tussen de 250 en 300 euro. Heerlijke overhemdem. :)

Koop ze ook altijd bij Oger, die maken ze nog wat op maat omdat ik wat afwijkende maten heb.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_142670488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:06 schreef Push. het volgende:

Jij tikt standaard ¤500 voor een hemd af?
Gemiddeld denk ik iets minder, maar ruwweg: ja.

Hoezo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_142670536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:01 schreef Federer-fan het volgende:

Ik ben wel benieuwd hoe duurdere overhemden zijn.
Voelen... Kijken.

Het zit meestal in de stof en de afwerking. En deels ook in het merk zelf natuurlijk.

Niet laten maken door hedendaagse slaven, maar gewoon in de EU scheelt natuurlijk ook weer een slok op een borrel, al kan je natuurlijk ook voor 160 euro een overhemd laten maken in de EU.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_142670618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:21 schreef static het volgende:
Klopt, die liggen meestal tussen de 250 en 300 euro. Heerlijke overhemdem. :)

Koop ze ook altijd bij Oger, die maken ze nog wat op maat omdat ik wat afwijkende maten heb.
Waarom voor dat geld geen Barba mtm, bijvoorbeeld? Al mijn shirts heb ik laten maken, was te tenger voor 37 vroeger en nu ben ik mtm gewend. Shirts bij Osjee kopen is nodeloos geld verkwisten :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142672218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:02 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Waarom voor dat geld geen Barba mtm, bijvoorbeeld? Al mijn shirts heb ik laten maken, was te tenger voor 37 vroeger en nu ben ik mtm gewend. Shirts bij Osjee kopen is nodeloos geld verkwisten :D
Elke cent die je uitgeeft bij Osjee is zonde, zeker als je 2 straten verderop een winkel als Pauw kan vinden. :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quantic op 24-07-2014 10:40:48 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:04:14 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_142679259
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:21 schreef static het volgende:
Klopt, die liggen meestal tussen de 250 en 300 euro. Heerlijke overhemdem. :)

Koop ze ook altijd bij Oger, die maken ze nog wat op maat omdat ik wat afwijkende maten heb.
Ik zal er eens een passen. Ben benieuwd.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gemiddeld denk ik iets minder, maar ruwweg: ja.

Hoezo?
Wat voor merken zijn dat dan?
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voelen... Kijken.

Het zit meestal in de stof en de afwerking. En deels ook in het merk zelf natuurlijk.

Niet laten maken door hedendaagse slaven, maar gewoon in de EU scheelt natuurlijk ook weer een slok op een borrel, al kan je natuurlijk ook voor 160 euro een overhemd laten maken in de EU.
Het ziet er vaak wel mooier uit ja. Overhemden van Fray vind ik trouwens ook mooi.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:22 schreef Quantic het volgende:

[..]

Elke cent die je uitgeeft bij Osjee is zonde, zeker als je 2 straten verderop een winkel als Pauw kan vinden. :-)
Wat voor merken hebben ze bij Pauw die goed zijn?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_142681002
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef Federer-fan het volgende:

Wat voor merken zijn dat dan?
Heel veel verschillende merken. Maar ik denk dat ik de meeste overhemden heb van Gucci. Uit mijn hoofd 7 stuks.

Ik koop overhemden ook echt overal op de wereld op de een of andere manier... Maar zelfs dan heb ik er bij lange na geen 200. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_142681184
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:22 schreef Quantic het volgende:

[..]

Elke cent die je uitgeeft bij Osjee is zonde, zeker als je 2 straten verderop een winkel als Pauw kan vinden. :-)
Klopt. Al vind im Sartoria in Naarden een nog prettiger winkel. :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  donderdag 24 juli 2014 @ 16:59:33 #287
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142685875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:02 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Waarom voor dat geld geen Barba mtm, bijvoorbeeld? Al mijn shirts heb ik laten maken, was te tenger voor 37 vroeger en nu ben ik mtm gewend. Shirts bij Osjee kopen is nodeloos geld verkwisten :D
Omdat ik tevreden ben met Maffeis. Zit een speciaal weefsel in, maakt het net even mooier.

quote:
Shirts bij Osjee kopen is nodeloos geld verkwisten :D
Ach, die paar tientjes die het zal verschillen boeit me niet zo. Word er altijd prettig ontvangen, meestal door dezelfde persoon, die mijn smaak, maten etc. weet. Wel zo handig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_142714023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik zal er eens een passen. Ben benieuwd.

[..]

Wat voor merken zijn dat dan?

[..]

Het ziet er vaak wel mooier uit ja. Overhemden van Fray vind ik trouwens ook mooi.

[..]

Wat voor merken hebben ze bij Pauw die goed zijn?
Weet niet wat bij jou de definitie van goed is, ik haal er zelf shirts van: Finamore, Barba di Napoli, Glansshirt en een enkele keer een Kiton shirt gehaald. Ik moet zeggen dat dat de huislijn van Pauw ook niet slecht is voor een prima prijsje, de fit is wel erg getailleerd.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:47:48 #289
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_143601952
pi_143603122
quote:
Wat wil je zeggen met deze post?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:20:43 #291
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_143603328
Morgen of overmorgen deze bekijken; heb de blauwe versie al, aanrader.

https://www.oger.nl/corneliani-suit-dark-grey
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:01:07 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_143605416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:20 schreef static het volgende:
Morgen of overmorgen deze bekijken; heb de blauwe versie al, aanrader.

https://www.oger.nl/corneliani-suit-dark-grey
Ziet er netjes uit. Maar even een misschien hele domme vraag: hoe voel jij het verschil tussen - zeg - een pak van de Oger-huislijn van 300 euro en zo'n Corneliani-pak?

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 19-08-2014 21:07:24 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:08:46 #293
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_143605846
Wat vinden jullie van dit jasje? Zelf vind ik het heel mooi, maar een ongevoerd katoenen jasje van over de 700 euro vind ik wel erg duur. Ben benieuwd hoe jullie dat zien.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_143606528
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:08 schreef Federer-fan het volgende:
Wat vinden jullie van dit jasje? Zelf vind ik het heel mooi, maar een ongevoerd katoenen jasje van over de 700 euro vind ik wel erg duur. Ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Doen, zitten waanzinnig. Heerlijke nonchalance. :) maar je kan beter voor de k-jacket gaan.
pi_143607420
Boglioli is een mooi merk. Mooie stoffen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:40:19 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_143607579
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:21 schreef Quantic het volgende:

[..]

Doen, zitten waanzinnig.
Net vroeg ik static ernaar, maar kun je dat uitleggen? IK bedoel, een jasje dat strak zit, vind ik ook niet fijn zitten. Maar - en misschien is dat het verschil tussen een fijnproever en een niet-fijnproever - ik zie het verschil tussen een goedkoop pak en een duur pak soms wel maar ik voel het niet. Als ik met blinddoek voor een pak aandoe (van bijvoorbeeld Oger-huismerk) dan zou ik niet kunnen zeggen of het een pak is van 300 euro of van 1.500 euro.
quote:
Heerlijke nonchalance. :) maar je kan beter voor de k-jacket gaan.
Wat is een k-jacket?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_143607623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:08 schreef Federer-fan het volgende:
Wat vinden jullie van dit jasje? Zelf vind ik het heel mooi, maar een ongevoerd katoenen jasje van over de 700 euro vind ik wel erg duur. Ben benieuwd hoe jullie dat zien.
Persoonlijk vind ik de kleuren en de opgestikte zakken niet zo mooi, maar dat is puur persoonlijkt. Net als dat ik niet graag ongevoerde jasjes draag. Het geheel is iets tè nonchalant voor mijn smaak, als het je ding echter wel is ziet het er wel uit als een fraai geconstrueerd exemplaar. Ik zou het persoonlijk niet kopen voor ¤728 :P
pi_143607653
K-jacket is een lijn van Boglioli. Zit vooral heerlijk omdat ze ongevoerd zijn.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:43:59 #299
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_143607760
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:41 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de kleuren en de opgestikte zakken niet zo mooi, maar dat is puur persoonlijkt.
Ik vind de kleur wel chic en het lijkt me makkelijk te combineren. Is inderdaad persoonlijk natuurlijk.
quote:
Net als dat ik niet graag ongevoerde jasjes draag.
Wegens de uitstraling of wegens het draagcomfort?
quote:
Het geheel is iets tè nonchalant voor mijn smaak, als het je ding echter wel is ziet het er wel uit als een fraai geconstrueerd exemplaar. Ik zou het persoonlijk niet kopen voor ¤728 :P
Ik zit ook een beetje met die prijs. Geeft Oger trouwens 10% korting aan vaste klanten? Ik ken kledingwinkels die dat doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:41 schreef Neuroscience het volgende:
K-jacket is een lijn van Boglioli. Zit vooral heerlijk omdat ze ongevoerd zijn.
Verkopen ze die ook bij Oger?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_143607905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind de kleur wel chic en het lijkt me makkelijk te combineren. Is inderdaad persoonlijk natuurlijk.

[..]

Wegens de uitstraling of wegens het draagcomfort?

[..]

Ik zit ook een beetje met die prijs. Geeft Oger trouwens 10% korting aan vaste klanten? Ik ken kledingwinkels die dat doen.
Gek genoeg vind ik de bruine chiquer...Maar die blauwe combineert makkelijker inderdaad denk ik.

Wegens zowel de uitstraling als het draagcomfort, vooral de uitstraling..ik vind het persoonlijk niet mooi staan (bij mezelf). Ik vind het te nonchalant qua look.

Geen idee, ik kom nooit (heeeeeel sporadisch) bij Oger. Niet echt mijn stijl.
pi_143608552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Net vroeg ik static ernaar, maar kun je dat uitleggen? IK bedoel, een jasje dat strak zit, vind ik ook niet fijn zitten. Maar - en misschien is dat het verschil tussen een fijnproever en een niet-fijnproever - ik zie het verschil tussen een goedkoop pak en een duur pak soms wel maar ik voel het niet. Als ik met blinddoek voor een pak aandoe (van bijvoorbeeld Oger-huismerk) dan zou ik niet kunnen zeggen of het een pak is van 300 euro of van 1.500 euro.

[..]

Wat is een k-jacket?
Het jasje is super licht en daardoor heel prettig en soepel om te dragen. Mooie rollende revers en door het materiaal gebruik krijg je dus een prima nonchalante look. Je moet het aanpassen en dan snap je wel wat ik bedoel. Ik heb zelf een coat en een k-jacket en het voelt alsof je het niet eens aanhebt. Een k-jacket is een andere lijn in de Boglioli collectie.

Ik hoop dat dit helpt, kan het niet beter beschrijven. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')