abonnement Unibet Coolblue
pi_127998446





De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)







Ali_Ilegali - Momotaro X N&F Collab, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz., Sage 18 oz. Marcher, Oldblue '44 repro

Analoog - Momotaro 0701, N&F Skinny Guy Japan Heritage.

Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX, Oldblue Co.

BacardiRazzSinas - Warehouse 1000xx.

BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Indigofera Mack Broken Twill

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - , N&F Weird Guy Elephant 2, N&F Weird Guy Japan Heritage, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Momotaro 201, Nudie Lab Neo , , Samurai S5000GX-K Wind , Edwin ED-35 Rainbow selvage

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201, N&F WG Japan Heritage , Levi's 511 commuter, APC PS

doo. - Momotaro 0701

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch, Railcar Viper X003

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, APC Petit Standard

Grachtenpinguin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, Japan Blue x Momotaro 0400, Denimasa 600IR

Ieppeh - APC Petit Standard, Tellason Ladbroke Grove

Jetlife - APC New Standards, Naked and Famous Japan Heritage, Tellason Ladbroke Grove

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kaaspeer - ALD Princeton, Jean Shop Rocker Slim

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

kipknots - Tellason Gustave, N&F Weird Guy Blue Weft

MartiniNL - Naked&Famous Left Hand Twill, Momotaro 0705SP,Nudie Grim Tim Org. Dry Selvage, Denham Dry R7.

Michhas - Edwin ED-57, Tellason Ladbroke Grove

M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.

Nezhi - Cheap Monday Tight Original.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

omelette- APC New Standard

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fuff - Sage 18 oz. Marcher, Atelier laDurance Prescott, Artist Denim.

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

xSanjay - APC Petit Standard, N&F SG Natural Indigo

Vipi - ALD Prescott, Denim Demon Sarves, Red Cloud R400S 21oz

vault_tec - Unbranded 21 oz.

Zwartemarktplaats: Bristol.

Pedroo : Sage Warden, ALD Prescott Sterling, ALD Royston

Em-dee-em-aa: Rogue Territory SK 12.5 oz. Naked & Famous Skinny Guy LHT, Atelier LaDurance Princeton Japan Blue ( :') prewash)




Ali_Ilegali (Oldblue)


Atta-boy (APC)


bokkepoot (Naked & Famous)


DeGrote (Denham)


don-diablo (Momotaro)


JetLife (APC NS)


LSDreamer (ALD)


RinkeNL (Edwin ED-47)



T_Fuff (Atelier la Durance Royston)


DutchErrorist (Levi's 501 STF)



OP-style made by: Bobr ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door T_Fuff op 19-06-2013 21:56:19 ]
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_127998709
Een vriend van me is bezig om zijn eigen jeans te maken. Heeft al een aantal dingen gemaakt uit denim, denk aan bowties en portemonnee's, en kort geleden zijn eerste short.
Hij gaat nu mogelijk een denim short voor me maken, afwachten wat het wordt maar zou chill zijn met deze hete dagen. Ik draag mijn dry's nu wel, maar dat is wel zweten.

edit: Met Japanese selvedge fabric natuurlijk,
pi_127998710
Kan er bij mij in de op de volgende twee items toegevoegd worden?

Denham Dry R7
Nudie Dry Perry Jacket
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:11:45 #4
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_127998816
Alles voor de fades.
Alles voor de fades.
Krioelen net als fucking pre washes om me heen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_127999445
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:09 schreef MartiniNL het volgende:
Kan er bij mij in de op de volgende twee items toegevoegd worden?

Denham Dry R7
Nudie Dry Perry Jacket
Alleen Jeans, dus die Nudie niet :*

Fixed

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:13 schreef T_Fuff het volgende:
Iemand enig idee hoeveel shrinkage ik kan verwachten bij XX-007 in de waist met name, zit te twijfelen of ik 33 of 34 moet doen. Ben zelf true waist 33, maar dan zit t goed strak :') Sage is inmiddels uitgelopen tot 35 en dat zit vrij losjes, maar best comfy eigenlijk.

En bij XX-018 staat 2" bij machine wash. Maar dat ga ik natuurlijk niet doen, ik ga er lekker mee douchen, als ik hem RAW neem.
Om even te herhalen voor diegene die het niet nalezen.
@M1stral: Proxy via zeedrager is 1e keus, anders gewoon Rakuten denk ik ;)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_128000012
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:11 schreef don-diablo het volgende:
Alles voor de fades.
Alles voor de fades.
Krioelen net als fucking pre washes om me heen.
Sukkel voor de fades, koning in de discotheek.
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:45:29 #7
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_128000215
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:40 schreef Michhas het volgende:

[..]

Sukkel voor de dry denim, koning van high contrast fades.
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:50:08 #8
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_128000444
Proxy via zeedrager... Hoe gaat dat in zijn werk?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_128000446
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:45 schreef don-diablo het volgende:

[..]

_O-
pi_128000515
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:50 schreef M1stral het volgende:
Proxy via zeedrager... Hoe gaat dat in zijn werk?
Hij heeft lokale contacten daar die het kunnen versturen als gift, hij gaat tevens binnenkort richting Japan en kan dan wellicht wat meenemen, als ik het goed begrepen heb.

In elk geval grote kans dat het de goede maat is, het goede product en op belastingontduiking ;)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_128001106
Hmm, ik wil eigenlijk ook nog steeds een PBJ, indien er mogelijkheden zijn tot het bestellen van meerdere items hou ik me aanbevolen.
pi_128007617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:26 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Alleen Jeans, dus die Nudie niet :*

Fixed

[..]

Om even te herhalen voor diegene die het niet nalezen.
@M1stral: Proxy via zeedrager is 1e keus, anders gewoon Rakuten denk ik ;)
Zou je t voor mij ook aan kunnen passen? Ik draag op dit moment Sage Warden, Ald prescott Sterling en Ald Royston. Staat nog steeds rogue territory :P

Edit: Ik heb een irritante vouwlijn in mijn Sage die er met dragen niet uit is gegaan, helaas. Soakje geven het beste idee om die vouwlijn eruit te krijgen?
pi_128008196
Iemand een idee waar ik zon leren riem kan halen voor aan je wallet? Of wellicht de juiste benaming zodat het makkelijker zoekt op google, leather cord wallet levert enkel combinaties op.

Werd namelijk een stalen ketting bijgeleverd met daaraan dan wel een natural tanned belt hook..
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:07:36 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_128008542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef MartiniNL het volgende:
Iemand een idee waar ik zon leren riem kan halen voor aan je wallet? Of wellicht de juiste benaming zodat het makkelijker zoekt op google, leather cord wallet levert enkel combinaties op.

Werd namelijk een stalen ketting bijgeleverd met daaraan dan wel een natural tanned belt hook..
Kijk eens bij obbigood,
Ik heb er nog een koord liggen, mag je wel hebben voor een klein prijsje.

Is zo'n koordje
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_128008962
Hmm, dat is wellicht ook een optie, heeft die aan beide kanten zon sluithaakje? Wil het liefste een niet te lange, dit om de skateboi look te voorkomen.
pi_128009504
rakuten engelse site is denk cheaper als een proxy, vooral als het met free shipping to EU is ;)

Waar zit die vouw Pedroo? Ik heb er ook 1 op mijn oldblue maar die is eigenlijk vett :p
We fear that which we cannot see
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:23:13 #17
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_128009545
Een kant heeft een sluithaak en de andere kant een grote losse haak, en hij is vrij kort. Zal morgen wel even een foto droppen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_128010313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:
rakuten engelse site is denk cheaper als een proxy, vooral als het met free shipping to EU is ;)

Waar zit die vouw Pedroo? Ik heb er ook 1 op mijn oldblue maar die is eigenlijk vett :p
Op mijn kuit, krijg er een vage gefade streep van en mijn rechter onderbeen lijkt soms heel vierkant :+
pi_128010838
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:14 schreef MartiniNL het volgende:
Hmm, dat is wellicht ook een optie, heeft die aan beide kanten zon sluithaakje? Wil het liefste een niet te lange, dit om de skateboi look te voorkomen.
Lanyard = riemdrager, daar ben je naar op zoek.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:
rakuten engelse site is denk cheaper als een proxy, vooral als het met free shipping to EU is ;)

Waar zit die vouw Pedroo? Ik heb er ook 1 op mijn oldblue maar die is eigenlijk vett :p
Ik zal het even met zeedrager overleggen, hoef het niet per direct, maar weet wel wat ik wil :)
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:55 schreef Pedroo het volgende:

[..]

Zou je t voor mij ook aan kunnen passen? Ik draag op dit moment Sage Warden, Ald prescott Sterling en Ald Royston. Staat nog steeds rogue territory :P

Edit: Ik heb een irritante vouwlijn in mijn Sage die er met dragen niet uit is gegaan, helaas. Soakje geven het beste idee om die vouwlijn eruit te krijgen?
Gewoon even strijken, kan geen kwaad, soaken zal ook tot bepaalde hoogte helpen, 17oz toch? Kijk naar papier, hoe makkelijk krijg je daar een vouw uit? Juist.... niet, dus op 17oz moet je dat niet verwachten, al helemaal niet als je blijft bewegen zoals je dat al deed (dat is meestal de reden voor een dergelijke vouw)

Hoe lang heb je hem al (de vouw)?
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_128011925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:41 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Lanyard = riemdrager, daar ben je naar op zoek.

[..]

Ik zal het even met zeedrager overleggen, hoef het niet per direct, maar weet wel wat ik wil :)

[..]

Gewoon even strijken, kan geen kwaad, soaken zal ook tot bepaalde hoogte helpen, 17oz toch? Kijk naar papier, hoe makkelijk krijg je daar een vouw uit? Juist.... niet, dus op 17oz moet je dat niet verwachten, al helemaal niet als je blijft bewegen zoals je dat al deed (dat is meestal de reden voor een dergelijke vouw)

Hoe lang heb je hem al (de vouw)?
Na een maandje is ie erin gekomen, ongeveer. Denk dat ik er morgen even overheen ga met het strijkijzer, dan moet t wel verholpen zijn. Lage temperatuur neem ik aan?
pi_128012470
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:55 schreef Pedroo het volgende:

[..]

Na een maandje is ie erin gekomen, ongeveer. Denk dat ik er morgen even overheen ga met het strijkijzer, dan moet t wel verholpen zijn. Lage temperatuur neem ik aan?
Temperatuur maakt niet echt uit, het wordt hooguit wat schoner :') Ik doe gewoon gemiddelde temperatuur en paar keer heen en weer (meestal voor cuffs die terugvallen)

Ik moet de eerste nog tegen gekomen die met strijken zijn denim vernaggeld overigens.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_128012676
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:03 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Temperatuur maakt niet echt uit, het wordt hooguit wat schoner :') Ik doe gewoon gemiddelde temperatuur en paar keer heen en weer (meestal voor cuffs die terugvallen)

Ik moet de eerste nog tegen gekomen die met strijken zijn denim vernaggeld overigens.
Ah, heel makkelijk. Bedankt! Ik wilde ze eerst een hete soak geven, misschien dat ik er nog een beetje krimp uit kon halen. Voornamelijk de leg opening is een beetje groot vergeleken met wat ik normaal heb en dit is al "slechts" 8 inch.
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:08:45 #23
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_128012864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:22 schreef Ali_Ilegali het volgende:
rakuten engelse site is denk cheaper als een proxy, vooral als het met free shipping to EU is ;)

Waar zit die vouw Pedroo? Ik heb er ook 1 op mijn oldblue maar die is eigenlijk vett :p
Idd, shipping is vrij goed behapbaar. Zo'n 20 dollar of iets in die trant.
pi_128020659
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:08 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Idd, shipping is vrij goed behapbaar. Zo'n 20 dollar of iets in die trant.
Is dat per zending of item?
pi_128029113
Gisteren feestje gehad bij studentenvereniging, nu is m'n broek onder de papieren snippers (kan geen betere verwoording er voor geven..) hoe de fuck ga ik dat er uit krijgen zonder te wassen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')